BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)
Cool! Toch erg verleidelijk om zelfs ook eens de L49 te kopen.
Naast de nieuwe vonken en back-fire zien ook de nieuwe marbles er goed uit.
[ Voor 24% gewijzigd door deRidder op 12-12-2015 14:28 ]
Wat ik tot nu toe al geleerd heb:
- Je hebt een Battery meter en een Deploy meter. Battery is hoeveel battery je nog over hebt, die recharged als je remt. Deploy is hoeveel ERS je dit rondje nog mag gebruiken (~30 sec of 4 MJ per rondje).
- Op je stuur zie je standaard Battery meter (wit = vol). Je kan hem ook switchen naar Deploy meter in In Car Adjustments black box (F8).
- Let op: de Deploy meter werkt andersom, leeg = maximaal ERS ter beschikking, hij loopt langzaam op als je ERS gebruikt.
- Je kunt kiezen tussen Fixed en Adaptive settings. Fixed = "gebruik altijd zo veel ERS". Adaptive = "gebruik zoveel ERS zodat de battery ongeveer op deze charge blijft hangen".
- Per setting kun je ook nog van 1-14 kiezen, dat geeft aan hoeveel batterij hij gebruikt, 1 is meest aggressief dus meeste batterij, 14 is (bijna?) geen ERS.
- Met de P2P knop switched hij tijdelijk naar Fixed 1 (max ERS) zolang je hem ingedrukt houdt. Een soort overtake button dus.
- Voor een qualy lap doe je dus: outlap met Fixed 14 (geen ERS gebruiken, maximaal rechargen). Laatste bocht zet je hem op Fixed 1 (maximaal ERS). Daar kun je net 1 rondje mee doen en dan is de batterij leeg. Als hij leeg is recharged hij niet meer, niet doen in de race dus.
- Voor een race doe je dus: eerst een PhD halen bij McLaren want ik heb werkelijk geen idee
[ Voor 68% gewijzigd door NickThissen op 12-12-2015 15:55 ]
En een verplichtte button box?
Ik ga er voorlopig nog niet mee racen, maar dit gaat iig in een tekst documentje
Technisch vraagje aan allen; ik zie géén Marbles op track of in replays, nergens. Ik heb dynamics track aanstaan. ik zie donkere plekken op de racing line maar verder die ik nergens marbles. Heeft iemand een idee hoe dat dit komt?

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?
Anoniem: 504769
das heel slordig ze moetten gewoon 10 min warmup.ThunderNet schreef op zaterdag 12 december 2015 @ 17:53:
Het lijkt er op dat ik niet mee kan doen met races op de Nordschleife dit seizoen.. Mijn laadtijd is langer dan de warm-up time + grid-time
Lekker is dat...
bij GT3 qualifyer was het ook al veel te krap
Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----
Ik heb onlangs een update gedaan van een G27 naar een T300RS en ik vind het de prijs absoluut waard. Stuur maakt minder herrie en geeft betere force feedback terug. Daarnaast kan je met de Thrustmaster sturen ook nog is het stuur omwisselen. Zo gebruik ik bijvoorbeeld vaak het Thrustmaster F1 stuur.GeertSamuel schreef op zaterdag 12 december 2015 @ 20:00:
Eergisteren hier al wat gepost met mijn interesse richting iRacing. Dan nu de vraag...een 2e hands T500RS of toch een Logitech G27. 2e hands prijs verschil is zo'n 100eu. Is het verschil dat waard of niet?
Ik gebruik overigens wel de pedalen van mijn G27. De pedalen van de T300RS zijn niet om over naar huis te schrijven, maar die van de T500RS schijnen daarentegen wel weer goed te zijn.
Macbook Pro 16" 2021 - iPhone 14 Pro Max Deep Purple 256GB - Apple Watch Ultra 2 Black Titanium Case - iPad Pro 11" M4 Space Gray 256GB - Apple TV 4K 32GB
Het lijkt mij wel leuk! Is er iedere twee uur een sessie ofzo?NickThissen schreef op zaterdag 12 december 2015 @ 15:02:
Is er interesse om volgend seizoen met een groepje aan de Grand Prix series mee te doen, en dan op een vaste dag bij elkaar komen om te oefenen? Ik wil het wel gaan proberen eigenlijk maar erg veel oefening nodig, niet zo zeer het rijden maar vooral wat je allemaal moet instellen in die recovery / ERS settings enzo en hoe je dat tijdens een race moet managen
Wat ik tot nu toe al geleerd heb:
- Je hebt een Battery meter en een Deploy meter. Battery is hoeveel battery je nog over hebt, die recharged als je remt. Deploy is hoeveel ERS je dit rondje nog mag gebruiken (~30 sec of 4 MJ per rondje).
- Op je stuur zie je standaard Battery meter (wit = vol). Je kan hem ook switchen naar Deploy meter in In Car Adjustments black box (F8).
- Let op: de Deploy meter werkt andersom, leeg = maximaal ERS ter beschikking, hij loopt langzaam op als je ERS gebruikt.
- Je kunt kiezen tussen Fixed en Adaptive settings. Fixed = "gebruik altijd zo veel ERS". Adaptive = "gebruik zoveel ERS zodat de battery ongeveer op deze charge blijft hangen".
- Per setting kun je ook nog van 1-14 kiezen, dat geeft aan hoeveel batterij hij gebruikt, 1 is meest aggressief dus meeste batterij, 14 is (bijna?) geen ERS.
- Met de P2P knop switched hij tijdelijk naar Fixed 1 (max ERS) zolang je hem ingedrukt houdt. Een soort overtake button dus.
- Voor een qualy lap doe je dus: outlap met Fixed 14 (geen ERS gebruiken, maximaal rechargen). Laatste bocht zet je hem op Fixed 1 (maximaal ERS). Daar kun je net 1 rondje mee doen en dan is de batterij leeg. Als hij leeg is recharged hij niet meer, niet doen in de race dus.
- Voor een race doe je dus: eerst een PhD halen bij McLaren want ik heb werkelijk geen ideeIn ieder geval balans proberen te vinden tussen batterij niet leeg laten gaan en toch ERS gebruiken want het scheelt echt een sec per rondje.
Eindelijk gevonden... en hoe dom. In de logitech driver heb je per game instellingen en globale instellingen. De iRacing game instellingen stonden wel allemaal goed maar de globale niet. Blijkt dat wanneer ik alt-tab de globale instellingen die van iRacing overrulen en deze worden niet meer juist gezet eens ik terug naar het spel ga.JoepW schreef op zaterdag 05 december 2015 @ 11:29:
[...]
Klinkt als een Logitech driver - iRacing issue.
Calibratie vind plaats in iRacing dus het lijkt erop dat er iets qua calibratie 'verandert' als je ff alt-tabt.
4 id'n:
- Drivers van Logitech opnieuw installeren
- iRacing control files deleten en opnieuw calibreren (controls.cfg LET OP: dit file kan ook per auto aanwezig zijn als je configs per auto opbergt. Dan staat het file in de setup dir van de auto)
- In de app.ini kijken of er een setting is dit 'probleem' kan ondervangen (geen id of dat er is)
- iRacing support benaderen
Oplossing was niet eenvoudiger dan de globale gelijk zetten aan die van iRacing in de profiler van logitech.

- Deze advertentie is geblokkeerd door Pi-Hole -
Beter dat dan een kapot stuurwielA1AD schreef op zaterdag 12 december 2015 @ 21:59:
[...]
Eindelijk gevonden... en hoe dom. In de logitech driver heb je per game instellingen en globale instellingen. De iRacing game instellingen stonden wel allemaal goed maar de globale niet. Blijkt dat wanneer ik alt-tab de globale instellingen die van iRacing overrulen en deze worden niet meer juist gezet eens ik terug naar het spel ga.
Oplossing was niet eenvoudiger dan de globale gelijk zetten aan die van iRacing in de profiler van logitech.
iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Download hier: http://members.iracing.com/jforum/posts/list/3348640.page
Ook voor de spaanse Jr. mobiel
Gaaf om te zien hoor! Zaten wel een paar foutjes in dus zou nog sneller moeten kunnen. Gaat niet lang duren tot een F1 team weer een tijd gaat neerzetten denk ik (hoop ik)
Echt niet normaal mooigtrNL schreef op zondag 13 december 2015 @ 02:24:
Als jullie met de F1 gaan rijden moet je wel een leuke skin hebben. Hier is Max z'n auto van dit jaar:
[afbeelding]

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?
En de load snel verplaatsen is iets wat je niet overal kan doen. De CSpec is eigenlijk een diva die je met fluwelen handjes moet behandelen, anders gaat ze klagen en terug slaan
"If you don't come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you're not trying hard enough" iRacing Profiel

GoT Driving School (15 december as!)
Dinsdag as. gaan we van start met de eerste Driving School van S1 2016.
Instructeurs:
• Joep Willemsen (JoepW)
• Nick Thissen (NickThissen)
• ....
Om ca. 20:00 uur zal de server opstarten. De server is te vinden bij League sessies.
Graag op tijd joinen, zodat we weten wie er zijn.
We rijden op Summit Point Raceway - Full
Tijdschema (alle tijden zijn ongeveer!):
20:00-20:30 (00:30): Warm up / vrije training
De warmup is voor iedereen om even te wennen aan de auto en het circuit en te ontdekken waar ze willen verbeteren.
20:30-20:35 (00:05): Inventarisatie
Vervolgens willen we graag van iedereen weten waarbij hij hulp wil hebben.
20:35-20:45 (00:10): Voorrijden
Nick en/of Joep rijden enkele rondjes voor en geven wat uitleg.
20:45-21:30 (01:00): Individuele instructie
We volgen mensen en voorzien hun van commentaar / tips. Soms rijden we zelf ook voor of achter deelnemers om zaken duidelijk te maken.
Om op Teamspeak het niet te verwarrend te laten zijn slepen we soms rijders even naar een apart kanal voor instructie.
21:30-21:40 (00:10): Lone qualifier (4 laps) voor een korte afsluitende race
21:40-22:00 (00:20): Race
Hier alvast een video om een beetje gevoel te krijgen.
Ik gebruik hem ook Danny, Bedankt!gtrNL schreef op zondag 13 december 2015 @ 02:24:
Als jullie met de F1 gaan rijden moet je wel een leuke skin hebben. Hier is Max z'n auto van dit jaar:
[afbeelding]
Wow knap hoor, dus de (draai)knopjes werken allemaal.Anoniem: 510369 schreef op zondag 13 december 2015 @ 15:46:
Na zon 30uur is mijn mod af !! Nu de nordschleife downloaden en hem eens uitproberen!![]()
[afbeelding]
Anoniem: 510369
Yup dat is wel jammer inderdaad, kon ik dat maar.Anoniem: 510369 schreef op zondag 13 december 2015 @ 16:53:
Jep ! Dat is het jammere van de standaard versie. Alle knoppen (behalve de drukknoppen) zijn nep.
Dat was met High Downforce, met medium is ie me echt te tricky.NickThissen schreef op zondag 13 december 2015 @ 19:01:
Medium of high downforce? Ik ben met high iets sneller en de auto is een stuk makkelijker, maar je bent echt kansloos als iemand anders medium gebruikt... Zat op 1:40 laag race pace, quali niet echt een goed rondje gelukt met vol ERS etc (bocht uit is hij toch ineens tricky als je vol ERS inzet) maar daar moet ik wel in de 37 zitten.
Ook kennis gemaakt met de marbles, sommige plekken fractie te wijd en je schuift zo de muur in
Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL
Vorig seizoen was het zo dat als auto clean marbles aan staat, dat er (bijna) geen marbles ontstaan tijdens het rijden. Volgens mij hebben ze dit dan gefixed.
[ Voor 52% gewijzigd door Niellie41 op 13-12-2015 19:58 ]
Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL
Het is niet zo heel moeilijk hoor ! Je hebt een soldeerbout, bedrading en de hardware nodig ..Ithric schreef op zondag 13 december 2015 @ 18:36:
[...]
Yup dat is wel jammer inderdaad, kon ik dat maar.
Nja, het kan ook wel iets zijn in de setup, want het was een bocht die al tricky was. Maar ik zat echt met 2 wielen naast de ideale lijn, en de wagen schoof gewoon breed, niks aan te doen.Niellie41 schreef op zondag 13 december 2015 @ 19:57:
Hey Marloes!
Vorig seizoen was het zo dat als auto clean marbles aan staat, dat er (bijna) geen marbles ontstaan tijdens het rijden. Volgens mij hebben ze dit dan gefixed.
Anoniem: 510369 in "Het grote 'show je race-rig' topic"
Weet je dit zeker? Dit heb ik niet gezien in de release notes.Niellie41 schreef op zondag 13 december 2015 @ 19:57:
Maar inderdaad volgens mij is/was er een bug dat wanneer autoclean aanstaat de marbles niet zichtbaar worden. Ik heb daar meer mensen over horen klagen bij de NiS races, na bijna 400miles greenflag zag niemand marbles. De racelijn wordt wel donker
Vandaag weer met Arduino wezen sleutelen en ik heb nu iFlag werkend:
https://github.com/simracer-cz/iFlag
Ik heb het anders aangepakt dan daar staat beschreven door een colorduino te kopen $10,- van eBay) waardoor ik geen losse Arduino en shield nodig heb. Ik zal de technische details besparen in dit topic
Lang verhaal kort, ik heb nu een lamp naast mijn scherm die vlag signalen geeft
Waar heb je de rotary encoders/switches vandaan als ik vragen mag?Anoniem: 510369 schreef op zondag 13 december 2015 @ 15:46:
Na zon 30uur is mijn mod af !! Nu de nordschleife downloaden en hem eens uitproberen!![]()
[afbeelding]
En gefeliciteerd bas en nick

"If you don't come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you're not trying hard enough" iRacing Profiel
Netjes gereden Paul en vooral Bas
- Deze advertentie is geblokkeerd door Pi-Hole -
Niet helemaal het juiste topic, maar ModMic is erg goed (en hoeft net per se op een koptelefoon). Anders gewoon eens bij baxshop of een andere muziek-related store kijken. Blue is bijvoorbeeld een goed merk voor standalone mics.A1AD schreef op zondag 13 december 2015 @ 23:22:
Welke MIC raden jullie aan? Ik wil liefst geen koptelefoon zodat ik mijn 5.1 set kan blijven gebruiken.
--
Gisteravond was leuk, ik ging per ongeluk de eerste race in als coureur ipv toeschouwer.

Was een geluk bij een ongeluk want ik kreeg als enige van de race-controllers de uitslagen gepresenteerd en ik had toegang tot de timer zodat ik wist hoe lang de race nog zou duren. Dus de tweede race braaf weer 'meegedaan'. Racespot TV nog bedankt voor de mention in de uitslagen.
Mocht ik de marbles maar kunnen zien, zo irritant dat ze niet te zien zijn. Geen idee waarom, alle graphical setttings staan op max..Hoogie2004 schreef op zondag 13 december 2015 @ 19:10:
[...]
Dat was met High Downforce, met medium is ie me echt te tricky.
Ook kennis gemaakt met de marbles, sommige plekken fractie te wijd en je schuift zo de muur inSubtiel effect, maar je merkt het wel degelijk.
Voor MIC maakt het qua Iracing niet veel uit hoor. De voice-kwaliteit is van zo'n lage kwaliteit dat je amper verschil hoort tussen high/low-end mic's.Ik heb zelf een Audio-technica van om en bij de 70 euro en ik ben amper verstaanbaar in Iracing terwijl in Skype/ts/mumble het duizend maal beter is.A1AD schreef op zondag 13 december 2015 @ 23:22:
Welke MIC raden jullie aan? Ik wil liefst geen koptelefoon zodat ik mijn 5.1 set kan blijven gebruiken.
[ Voor 16% gewijzigd door Alibambam op 14-12-2015 09:54 ]
Ik heb in de corvette wel meestal midpak alleen zitten rijden,
Niet snel genoeg voor de top, te snel voor de andere. Story of my life lol.
Met TFR uiteindelijk 3de plaats overall gehaald denk ik, als ik zo van de tweets mag uitgaan.
Op naar GES
Bram.
Thanks![b][message=45431996,noline]
En gefeliciteerd bas en nick
Was een leuke race. Had niet verwacht dat ik zou kunnen winnen van Stefan. En Joris trouwens ook, jammer dat hij meegenomen werd in een crash. Had een leuk gevecht kunnen worden. Die Sebring setup van Dirk is blijkbaar best goed
Eerste race kon ik gelijk de leiding pakken na de eerste bocht daarna hele tijd met minder dan een seconde Stefan achter me aan. Laatste ronde moest ik flink verdedigen en met een neus lengte verschil kon ik de winst pakken!
Tweede race mocht ik dus vooraan beginnen. Ik had een goede start en achter mij werd er gelijk gevochten. Helaas ging dat voor een paar dus mis in Turn 5 en hadden Stefan en ik ineens een gaatje naar achter toe. Daarna een paar rondjes met Stefan gevochten voor positie, totdat hij een foutje maakte. Nu zat hij achter Martijn en begonnen zij samen te vechten, hierdoor kon ik een kleine voorsprong opbouwen.
Rest van de race proberen netjes te rijden om mijn voorsprong te behouden zonder incjes. Dat ging heel lang goed totdat Stefan ineens weer de snelheid te pakken had en hard op mij begon in te lopen. Hierdoor ik ook iets meer gas gegeven, reed zelfs mijn snelste ronde op het eind van de race. Met nog 2 ronde te gaan zat hij nog maar 1,5 sec achter me, maar hij maakte een foutje en toen had ik weer wat adem ruimte en kon naar de winst cruisen!
Nick ook super gereden waardoor we de team winst hebben gepakt! Paul ook gefeliciteerd met de winst in de Corvette.
En iedereen die heeft geholpen met organisatie weer bedankt voor een leuke race!
Dat heb ik ooit per ongeluk een keer gedaan-PassY- schreef op maandag 14 december 2015 @ 10:10:
Was er niet iemand die zijn webcam gebruikte als mic?
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
GoT | Monday Tournament 16S1-W1 | 14-12-15 |
Car(s) | Track(s) | ||||||||||||||||||||
|
|
Program (CET) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|
Weather |
Temperature | Humidity | Fog | Wind speed | Wind direction | Sky |
Realistic | Realistic | Realistic | Realistic | Realistic | Realistic |
We maken de warmup van Heat 2 voor de race op de Nürburgring langer (van 5 -> 10 minuten), aangezien de laadtijden lang zijn de server meestal pas verschijnt als er al enkele minuten zijn verstreken. Het zou toch jammer zijn als je de start mist omdat je 2-3 minuten aan het laden bent
Als door uitloop van het onderhoud we pas veel later kunnen starten kan het zo zijn dat we heat 1 wat langer maken en heat 2 laten vervallen.
En als we helemaal niet kunnen rijden vervalt deze race en wordt het Tournament ingekort.
Max vind 'm ook mooi!gtrNL schreef op zondag 13 december 2015 @ 02:24:
[afbeelding]
(Via via heb ik 'm bij Max onder de aandacht gebracht!

Ontopic: Nurburgring GP stottert bij mij als een gek, bijna niet rijdbaar. Meer mensen last van (moet bijna wel) en wat is er tegen te doen? Volgens mij (van wat ik op het forum lees) niet veel of wel?
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Joep had gister een heel logisch verhaal (uit een post, maar kan de link niet vinden) dat het probleem is: DX9Arfman schreef op maandag 14 december 2015 @ 11:47:
Verkapte "kijk mij Max Verstappen eens kennen" post![]()
Ontopic: Nurburgring GP stottert bij mij als een gek, bijna niet rijdbaar. Meer mensen last van (moet bijna wel) en wat is er tegen te doen? Volgens mij (van wat ik op het forum lees) niet veel of wel?
DX9 kan maar X aantal opdrachten verwerken, en hierdoor krijg je stotters. Heb er soms ook last van, maar alleen in de zuid duitse eifel
En is het niet stiekem al 2016 S1?
Nee hoor. Ken hem echt niet, maar Atze welArfman schreef op maandag 14 december 2015 @ 11:47:
Verkapte "kijk mij Max Verstappen eens kennen" post![]()
...
Deze:-PassY- schreef op maandag 14 december 2015 @ 11:58:
[...]
Joep had gister een heel logisch verhaal (uit een post, maar kan de link niet vinden) dat het probleem is: DX9
DX9 kan maar X aantal opdrachten verwerken, en hierdoor krijg je stotters. Heb er soms ook last van, maar alleen in de zuid duitse eifel.....
Bron: http://members.iracing.co.../200/3347950.page#9424765quote: Shawn NashIts not a mystery why the fps is low. Dx9 can on!ly push so many draw calls. There is per call overhead. Too many calls, you are cpu bottlenecked with GPU idle. We have real time stat displays. we know exactly how many calls are made for cars, for track, for decals, for trees, for effects, etc. I'm telling you it is way over where it needs to be.
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Misschien die optie 'draw cockpit first' (of hoe die ook heette) nog aanstaan?Arfman schreef op maandag 14 december 2015 @ 11:47:
Gecorrigeerd.Hoogie2004 schreef op maandag 14 december 2015 @ 12:33:
[...]
Misschien die optie 'draw car first' (of hoe die ook heette) nog aanstaan?

Hebben we ook een keer een andere winnaar dan Paul, Nick of Rudy
Thnx, te lui om terug te zoeken
Kon me nog herinneren dat het een disclaimer in de release notes was. Van de andere kant, heb em zelf niet uit staan, en geen issues tot nu toe.
DX11 moet inderdaad hun top prio worden. Wat mij betreft is dat de volledige release note van de volgende build:
Implemented a DX11 renderer engine. It is turned on by default for systems in which we detect a DX11 capable videocard. You can check whether the sim is running in DirectX 11 mode by going to the Settings tab on the website and verify the "Use DX11" checkbox is set to ON.
Ze hebben ook nog flink in de netcode ingegrepen (vandaar dat er maar 20 auto's zichtbaar zijn bug). Misschien dat dat ook wat verklaart?NickThissen schreef op maandag 14 december 2015 @ 12:52:
Ik had gisteren in de GoT race ook voor het eerst stotters. Raar want met McLaren eerder op de dag nergens last van, ook op road america. Flink wat opties lager gezet en toen was het iets beter maar af en toe (vooral T2/3 en laatste bocht) nog wel last van.
En er was gisteren ook nog packetloss op de AMS server van iRacing....
Cube Nuroad Race (2022)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
| ++ iRacingNL1 host = amstrace01-orig.iracing.com ++ iRacingNL2 host = amstrace02-orig.iracing.com ++ iRacingNL3 host = amstrace03-orig.iracing.com ++ iRacingUSA1 host = somrace01-orig.iracing.com ++ iRacingUSA2 host = somrace02-orig.iracing.com ++ iRacingUSA3 host = somrace03-orig.iracing.com ++ iRacingUSA4 host = somrace04-orig.iracing.com ++ iRacingUSA5 host = somrace05-orig.iracing.com ++ iRacingUSA6 host = somrace06-orig.iracing.com ++ iRacingUSA7 host = somrace07-orig.iracing.com ++ iRacingUSA8 host = somrace08-orig.iracing.com ++ iRacingUSA9 host = somrace09-orig.iracing.com ++ iRacingUSA10 host = somrace10-orig.iracing.com ++ iRacingAU1 host = sydrace03-orig.iracing.com ++ iRacingAU2 host = sydrace04-orig.iracing.com |
Cube Nuroad Race (2022)
Here is a small follow-up to our 2016 Season 1 Release. We've fixed a few issues, and added in a few more balance tweaks.
Rendering
- The "Draw Car First" option is disabled for now due to some potential problems.
Aston Martin DBR9 GT1
- Fixed some PBR shader issues.
Ford GT GT3
- GT3 BoP Update: Aero drag has been reduced slightly.
Ford Mustang FR500S
- Updated baseline setup.
McLaren MP4-12C GT3
- GT3 BoP Update: Minimum weight has been reduced by 10 kg.
McLaren MP4-30
- Added new assignable controls to the Sim for use with this car: Peak Brake Bias, Diff Preload, MGU-K Re-Gen Gain, MGU-K Deploy Mode Toggle, MGU-K Deploy Fixed, MGU-K Deploy Adaptive.
- The "Push To Pass" control is now called "Push To Pass / Overtake" since it operates the Overtake function on this car.
- Deploy Mode is added to the wheel display. eg: A03 means Adaptive mode (Setting 3), F06 means Fixed mode (Setting 6).
- The deployment rate of the MGU-K can now be configured by the driver.
- There are now some MGU telemetry channels available for logging.
- Replace the baseline.sto with the high downforce setup rather than medium downforce setup.
- The shift light RPMs for Logitech G27 wheels have been properly tuned for this car.
- Lap Time and Current Delta display items are now labeled correctly.
- Fixed several issues with the MGU-K deployment.
NASCAR Camping World Chevrolet Silverado & Toyota Tundra
- Fine tuned the chassis torsion to be a little softer.
NASCAR K&N Pro Chevrolet Impala
NASCAR Nationwide Chevrolet Impala circa 2011
- Vehicle setups have been updated.
NASCAR Sprint Cup Chevrolet Impala COT circa 2013
NASCAR Sprint Cup Chevrolet SS, Ford Fusion & Toyota Camry
NASCAR Truck Series Chevrolet Silverado circa 2013
NASCAR XFINITY Chevrolet Camaro, Ford Mustang, Toyota Camry
- Vehicle setups have been updated.
Ruf RT12-R C-Spec
- Driving Aid downshift auto-blips have been adjusted to prevent the rear tires from locking up due to an insufficient blip.
Ruf RT 12R Track
- GT3 BoP Update: Overall aero drag has been increased slightly.
- GT3 BoP Update: The rear wing gurney flap sensitivity has been increased, adjusting the downforce and drag.
Star Mazda
- Updated baseline and high_downforce setup.
Nürburgring
- Fixed a curb across from the Nordschleife pit lane that was incorrectly marked as pit lane.
[ Voor 21% gewijzigd door Niellie41 op 14-12-2015 13:32 ]
Jaja. Zodra ik het op Max's z'n Twitter zie geloof ik het (of in een Redline filmpje op YT).JoepW schreef op maandag 14 december 2015 @ 11:44:
[...]
Max vind 'm ook mooi!
(Via via heb ik 'm bij Max onder de aandacht gebracht!)
Maar als Max mij de concept-art voor de 2016 auto stuurt zet ik die vast voor 'm in iRacing, geen probleem.
---
Hmm, niet heel erg schokkende update. Wel grappig dat de BMW Z4 geen BOP ontvangt. Mooi, want die vind ik wel lekker rijden momenteel.
[ Voor 14% gewijzigd door gtrNL op 14-12-2015 13:43 ]
Ik zit nu dichter op de monitor, hoek van de zijmonitoren is ook wat groter (begrensd door HDMI kabellengte). Ik moet zeggen, het ziet er heel anders uit. Ik zie weinig meer van de cockpit van de Skip, maar de afstanden op de track schat ik zo heel anders in, de beleving is ook rustiger.
Hopelijk leidt het ook tot snellere tijden.
RPL MLA les op EHST | Aorus Z690 Pro | i9 13900K@5.8 | RTX 5090 | Varjo Aero | 64GB DDR5@5600 | HC Alpha Bravo Virpil Stick Collective | Buttkicker Gamer 2
Ik vind hem nu ook eindelijk lekker rijden met onze setup nu, dus ik ben ook zeker niet ontevrede dat deze er niet tussen zit in de notes.gtrNL schreef op maandag 14 december 2015 @ 13:40:
Hmm, niet heel erg schokkende update. Wel grappig dat de BMW Z4 geen BOP ontvangt. Mooi, want die vind ik wel lekker rijden momenteel.
Ik heb zojuist de definitieve resultaten van de American Team Challenge gepubliceerd: http://www.got-racing.eu/wp/?p=2621
Lijkt mee een goed idee. Nodig ze eens uit-PassY- schreef op maandag 14 december 2015 @ 12:36:
Hup, Max in het maandag toernooi dan. inclusief Atze dan
Hebben we ook een keer een andere winnaar dan Paul, Nick of Rudy
Het F1 seizoen is toch al lang afgelopen.. Tijd genoeg!
[ Voor 9% gewijzigd door aicaramba op 14-12-2015 14:23 ]
Dream onaicaramba schreef op maandag 14 december 2015 @ 14:15:
[...]
Lijkt mee een goed idee. Nodig ze eens uit
Het F1 seizoen is toch al lang afgelopen.. Tijd genoeg!
ik heb niet echt een Will Vincent stemJoepW schreef op maandag 14 december 2015 @ 14:12:
Pascal doet Race Control & Broadcast komend weekend
Ik heb zojuist de definitieve resultaten van de American Team Challenge gepubliceerd: http://www.got-racing.eu/wp/?p=2621

En krijg ik dan ook een "Rachal" naast me?
Gaaf. Heb je ook een how to?
Graag hier verder hierover. Dit is toch echt een iRacing draadje!
Hier dus: Anoniem: 510369 in "Het grote 'show je race-rig' topic"
Ik ga bezig om het nieuwe draadje op te zetten. Binnenkort gaan we verhuizen naar iRacing 2016
[ Voor 11% gewijzigd door JoepW op 14-12-2015 14:51 ]
Anoniem: 504769
Ik denk dat de Z4 de referentie auto is. De Ruf iets minder OP, de gurney was wel de sleutel naar een hele hoge top met voldoende tractie.gtrNL schreef op maandag 14 december 2015 @ 13:40:
[...]
McLaren iets lichter, ben benieuwd, gaat die nu nog harder! Ik had liever iets meer downforce gezien.
Dank! 3.3ms naar de AMS servers, 78 naar USA, 300 naar AUS
Anoniem: 631885
Ik wilde eerst ff wat langer wachten met joinen, maar ik kan reteveel kan leren van jullie, dus ik ga nu maar vast joinen. Helaas is iracing weer down atm voor de extra update vandaag. Dus ik kan niet checken wat mijn customerid is (moet ik invullen op de got iracing website).
Wilde in ieder geval alvast ff hier van me laten horen. Hoop dat jullie me beetje op weg kunnen helpen straks!
De Z4 is altijd de beste auto geweest. Dat de Ruf sterk was in BES ligt aan de track keuze. De Z4 is 2 sec sneller op de Nordschleife dan de Ruf. Pflanzgarten en Schwedenkreuz volgas in de Z4.. ez pzAnoniem: 504769 schreef op maandag 14 december 2015 @ 14:58:
[...]
Ik denk dat de Z4 de referentie auto is. De Ruf iets minder OP, de gurney was wel de sleutel naar een hele hoge top met voldoende tractie.
McLaren iets lichter, ben benieuwd, gaat die nu nog harder! Ik had liever iets meer downforce gezien.
[ Voor 5% gewijzigd door glnk op 14-12-2015 15:24 ]
Aller eerst welkom.Anoniem: 631885 schreef op maandag 14 december 2015 @ 15:14:
Goeiedag mensen. Ik heb op black friday een maandmembership aangeschaft voor iracing, wilde het altijd al een keer proberen. Ben nu echt hooked, probeer elke dag wel ff te racen (nniet elke dag een race, maar in ieder geval tijdlang open practice).
Ik wilde eerst ff wat langer wachten met joinen, maar ik kan reteveel kan leren van jullie, dus ik ga nu maar vast joinen. Helaas is iracing weer down atm voor de extra update vandaag. Dus ik kan niet checken wat mijn customerid is (moet ik invullen op de got iracing website).
Wilde in ieder geval alvast ff hier van me laten horen. Hoop dat jullie me beetje op weg kunnen helpen straks!
Morgen is er ook mooi een Driving School, als je het niet erg vind om eventueel iets aan te schaffen. (weet even niet wat basiscontent is)
http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/45429807
Bijna niet kunnen oefenen, enkel een uurtje voor de server startte en dan anderhalf uur in de server zelf. Uiteindelijk wel een degelijke setup bij elkaar gekregen. Kwalificatie naar recente gewoonte weer verprutst waardoor ik op P5 moest starten in de sprintrace. Juist voor de sprintrace de setup iets aangepast omdat ik de auto wat te onderstuurd vond.
Sprintrace dan, gewoon P5 kunnen vasthouden bij de start, achter David en Dustin. Dustin blaast enkele rondjes in de race zijn motor op, gratis positie gewonnen dus. Daarna in een mooi gevecht gekomen met David en hem enkele rondjes voor het einde voorbij kunnen gaan richting P3. Bas en Stefan waren al 6s uitgelopen, dus gewoon netjes uitgereden zonder incident. Ik merkte wel dat mijn aanpassing voor de race niet zo goed was na een 6-tal rondjes, dus was ik terug overgeschakeld naar de oorspronkelijke setup.
De lange race was niet zo lang voor mij. In T5 van lap 1 was het al gedaan. Ik heb het redelijk rustig aan gedaan de eerste bochten omdat het toch een langere race was. Bij het aanremmen van T5 zat ik eigenlijk de verkeerde rij. Martijn en David waren me net voorbij, maar ik had voor het eerst die ronde eens niemand langs me, dus kon in mijn gewone lijn nemen. Spijtig genoeg kwamen Martijn en David voor mij in contact en ging David in het rond, richting de binnenste lijn, waar ik dus reed. Ik kon nergens meer naartoe en om het nog erger te maken raakte David me recht op mijn rechtervoorwiel waardoor heel de ophanging scheef was. Ik moest gewoon mijn stuur helemaal omgooien om nog maar iets naar rechts te kunnen sturen. Ik heb het daar maar voor bekeken gehouden.
Welke configuratie van de Nordschleife? Als je de Touristenfahrten vergelijkt met de Industriefahrten ga je al een groot verschil hebben omdat de RUF op Dottinger Höhe al een halve seconde of meer goed kan maken. 2s op een circuit van 20km is trouwens iets van 0.4s op een typisch circuit van 4km.glnk schreef op maandag 14 december 2015 @ 15:23:
[...]
De Z4 is altijd de beste auto geweest. Dat de Ruf sterk was in BES ligt aan de track keuze. De Z4 is 2 sec sneller op de Nordschleife dan de Ruf.
Het is ook moeilijk om 2 auto's met elkaar te vergelijken met maar 1 circuit, zelfde argument als jij zegt dat de RUF maar OP was door de trackkeuze. Ik kan evengoed zeggen dat de RUF veruit OP is omdat hij 1s sneller is op Monza (fictief geval)
Cube Nuroad Race (2022)
3.3 naar de AMS servers? Heb je een server op de AMS-IX hangen ofzo ?Arfman schreef op maandag 14 december 2015 @ 15:14:
[...]
Dank! 3.3ms naar de AMS servers, 78 naar USA, 300 naar AUS
Cube Nuroad Race (2022)
en coanda is wel snel met de bmw misschien ligt het niet aan de auto maar aan de mensen die er in rijden.
Als ik zo die release notes zie wordt de mclaren nu op voor een snelle lap, en de hoogste top speed.
en dat ding heeft ook nog eens veel grip. en 10kg minder nu. je finished er misschien geen race mee maar snel is hij wel die mclaren.
de bmw z4 is irl ook geen topspeed koning maar gaat wel een heel stuk harder door een bocht.
maar we gaan het zien hoe de bop nu gaat uitvallen.
en nog een leuke 24h layout lap met de ruf heb nog een test sessie open
[ Voor 10% gewijzigd door BruceLee op 14-12-2015 15:57 ]
Heren (en dames?) we zijn weer 4 seizoenen verder en ruim 12000 iRacing gerelateerde posts verder en dus wordt het tijd voor een nieuw topic. Ik heb enkele weken geleden de layout en inhoud van de TS al aangepast. Maar nu heb ik alles dus verhuisd.
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Dit topic is gesloten.