iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream
Ik zat de memberpage te refreshen tot ze eindelijk W13 + NTM5 auto's bekend maken
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Toevallig vandaag mijn 1e $ 34,85 bijgeschreven gekregen op mijn PayPal account voor een 3e plek in een league!iRacing wordt dan wel door (bijna) iedereen een SIM genoemd, maar het is en blijft een spelletje en hoewel het er tijdens het racen serieus aan toe gaat, hangt je leven (of inkomen) er niet van af.
Nog maar $ 727,17 te gaan om de rest van mijn Iracing content en abbo terug te winnen LAWL
Misschien ben je daar nog mee bezig, sorry dan alvast maar viel me op. (ik klikte op 27 jan. en 3 feb.)
Anoniem: 430491
Op de naar de volgende 14k posts
iRacing profiel - FanaLEDs voor je racesimulatie displays en meer!
La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima
Ohja, straks thuis eens kijken wat mijn cijfers zijn van het afgelopen jaarFuelke schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 13:53:
Een nieuw jaar, tijd om terug volop iRacing races te gaan rijden. In 2013 kwam ik welgeteld aan 5 road races & geen oval races.
Eens zien of ik in 2014 wat meer aan racen toe kom dan in het grootste deel van 2013. Afgelopen maanden net als Hoogie weinig officieels gereden. Begint langzaamaan wel weer wat meer te kriebelen
[ Voor 73% gewijzigd door BM op 16-01-2014 13:59 ]
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Vanavond ga ik aan m'n teamskin werken, als ie af is zal ik hem hier uiteraard even showen.
McLaren, Radical, Cadillac, KIA en Mustang krijgen NTM5.It’s a new year and a new season . . . almost. First comes Week 13 and a final chance for iRacers from Rookie to Class B to move up to the next rung of the license ladder in time for 2014 Season 1, and for iRacers of all stripes to have plenty of fun.
With two official series to choose from, oval and road racers alike have an opportunity to advance to the next license level. On the oval racing side there’s the Street Stock Challenge with stops at Charlotte (both the Legends and the 1.5 mile ovals), Lanier, Oxford Plains, Thompson, South Boston and USA International. Road racers can get their left and right kicks in the Legends Road Series at Charlotte (road), Laguna Seca, Lime Rock, Okayama (long and short) and Summit Point (Jefferson Reverse).
Safety Ratings and iRatings are in effect in the official series, giving competitors a final opportunity to boost their license ratings before promotions for Season 1 are finalized at week’s end. Likewise, rookies who have yet to complete the category-specific minimum participation requirements for graduation to a D license (two official races or four time trials in each category) can do so in Week 13.
Officially-speaking, there’s $50 in iRacing credits on the line for the winner of the Week 13 Gymkhana which features the RUF RWD in one lap qualifying sessions every five minutes on Virginia International Raceway’s Patriot Course.
Last but by no means least on the official side of life, Week 13 sees the Riley Daytona Prototypes and RUF C-Specs begin practicing and qualifying for the opening round of the new Road Warriors Series – the Rolex 2.4 Hours of Daytona – scheduled for January 25-26.
The week’s unofficial competition sees the NASCAR Gen6 cars in the Carburetor Cup at Talladega Superspeedway along with four (count ‘em, four) 24 Hours of Fun series. When the new build is released, 24 Hours of Fun 1 will see the awesome new Super Late Model competing on seven different short tracks. The 24 Hours of Fun 2 has three cars (Radical SR8, McLaren MP4-12c and RUF-Track) in two classes (Radical and GT3) on seven different road courses, while the 24 Hours of Fun 3 also has the Cadillac CTS-V, KIA Optima and Mustang FR500 competing on a different road course every day of the week. The 24 Hours of Fun 1, 2 and 3 will all use the updated tire model as soon as the build is released. Finally, the 24 Hours of Fun 4 will feature the Mazda MX5, VW Jetta TDi and Pontiac Solstice on just one track: Irwindale’s Figure 8. Ouch!
24HdF 2 is ook interessant: 3 auto's en 2 klassen.
[ Voor 5% gewijzigd door NickThissen op 16-01-2014 14:23 ]
http://www.iracing.com/cars/
Ik baal er zelf ook wel een beetje van. Moet dan nog maar even kijken wat ik ga doen.
[ Voor 60% gewijzigd door Niellie41 op 16-01-2014 14:27 ]
Ik vermoed dat proto> daardoor wel een klap gaat krijgen, spijtig genoeg...
Nu komt er dus een GT3 en RUF C-Spec serie bij, maar de Proto> serie blijft op oude banden rondjes maken. Ik verwacht dat die serie echt dood bloed dit season.
[ Voor 14% gewijzigd door JoepW op 21-04-2014 12:20 ]
Ben wel benieuwd of de Caddilac nu beter bestuurbaar word.
btw Komende Maandag zal er om de leegte te vullen (die Joep achterlaat lol) een race met basis content worden gehouden. Zo kan iedereen die wil mee doen en de meeste hebben de Maandag toch al gereserveerd voor de tweakers race. We gaan met de Ford Spec racer op Laguna Seca rond rijden. Niet de makkelijkste combinatie maar zeker te doen nu de Spec racer op NTMv5 staat.

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Hopelijk is de McLaren nu weer net zo magisch als toen ie net uit kwam. Dan kon ik die nog wel eens boven de Ruf Track kiezen.
Ook zin aan figure 8, zo veel lol altijd. Jammer dat ik volgende week letterlijk elke avond op m'n werk zit. Dat wordt nacht werk (en brak op m'n werk)!
[ Voor 3% gewijzigd door gtrNL op 16-01-2014 14:53 ]
Anoniem: 561307
De meeste mensen zetten dit toch standaard uit toch vanwege Input lag?
Anders zou hij niet meer boven de 60 Frames/sec uitkomen.
Ik hoor graag de ervaringen van de Mclaren want twijvel die ook aan te schaffen.
Ga je mond spoelen!Anoniem: 561307 schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 14:59:
Gebruiken jullie ook Vsync bij Iracing?
De meeste mensen zetten dit toch standaard uit toch vanwege Input lag?
Anders zou hij niet meer boven de 60 Frames/sec uitkomen.
vSync ten allen tijde UIT zetten!
Even een lijstje met NTMv5 road auto's vanaf S1 2014:
Williams FW31
Mazda MX5
VW Jetta
Spec Racer Ford
Lotus 49
Skip Barber
Pontiac Solstice
RUF (C-spec, Track, RWD, AWD)
McLaren MP4
Cadillac CTS-V
KIA Optima
Mustang FR500
Thanks Niellie
Volgens mij zijn dit alle road auto's op NTMv5. De grote namen die je hier mist zijn natuurlijk de auto's uit de Proto/GT serie, terwijl sommigen daarvan het misschien wel het hardst nodig hadden (Ford GT, Corvette C6R, HPD ARX).
Ik ga me komend seizoen wederom richten op de Radical (ik verwacht een flinke populariteitsstijging door NTMv5) en de RUF (C-spec of Track weet ik nog niet).
Alhoewel ik blij ben dat de Radical het nieuwe bandenmodel krijgt voel ik de pijn van de P/GT mensen. Die serie gaat het heel zwaar krijgen en ik verwacht ook dat veel "big guns" overstappen naar een andere serie.
[ Voor 4% gewijzigd door Arfman op 16-01-2014 15:23 ]
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Die hebben ook al NTM5.
[ Voor 11% gewijzigd door Niellie41 op 16-01-2014 15:19 ]
GT3 ging zeker een Class B reeks worden? Of vergis ik me hier?

ThiJor: er staat me inderdaad iets van bij dat de GT3 klasse (McLaren en RUF_ een B klasse ging worden. Kan zo niet meer vinden waar dat stond.
[ Voor 96% gewijzigd door Arfman op 16-01-2014 15:24 ]
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

[ Voor 82% gewijzigd door JoepW op 16-01-2014 15:47 ]
Erm... RUF RUF? Ga echt niet met zo'n open dakkie rijden hooor... MIJN HAAR!!!Arfman schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 15:35:
Zo heren Proto/GT rijders, laat me jullie nieuwe auto even showen voor komend seizoen:
[afbeelding]
Stap je uit die auto rennen alle meiden gillend weg, nee dat is lekker!Arfman schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 15:57:
Stelletje wijven, de ene klaagt over kou, de ander z'n haar zit niet goed .. ik wist niet dat we hier op het Viva forum zaten
Dirk en ik kunnen ze warm houden en ons haar leid ze af van onze handen
GoT - Week 13 Basic Content Race | 20-01-14 |
Car(s) | Track(s) | ||||||||||||||||||||
|
|
Programma (CET) | |||||||||||||||||||||||
|
Weersvoorspelling |
Temperatuur | Luchtvochtigheid | Mist | Windsnelheid | Windrichting | Wolken |
27° C | 70% | 0% | 8 Km/u | S | Clear |
Ehmm Laguna is toch basis content?JoepW schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 16:03:
Ingelaste race op maandag as.:
Ik heb nog geen baan of auto gekocht en heb deze nu al.
Hoe heet de race, dan????Ithric schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 16:11:
[...]
Ehmm Laguna is toch basis content?![]()
Ik heb nog geen baan of auto gekocht en heb deze nu al.

"GoT - Week 13 Basic Content Race"
Staat in de TS Joep... valt me beetje van je tegen dat je dat niet weet....
[ Voor 8% gewijzigd door themac1983 op 16-01-2014 16:18 ]
Sorry was niet duidelijk, don't hate me.

Ik bedoelde inderdaad bij het plaatje, staat "Basic Content: No" en is dus verwarrend.
Lol was niet de bedoeling een rel te veroozaken.
Maar ik kap er ff mee. Ben al dagen UBB code en excels aan het editten

[ Voor 50% gewijzigd door JoepW op 16-01-2014 16:41 ]
*applaus*
Ik kreeg zojuist van een man in een lange regenjas een papiertje in de handen gedrukt. De Radical op NTMv5 schijnt echt geweldig te zijn. Ik kan niet zeggen wie het me verteld heeft of wie de bron is maar ga er maar van uit dat het 100% betrouwbare info is. Joechei!
Oh tof! Kan ik dus misschien eens meedoen!JoepW schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 16:03:
Ingelaste race op maandag as.:
GoT - Week 13 Basic Content Race 20-01-14
Car(s) Track(s)
[afbeelding]
SCCA Spec Racer Ford Brandstof 100 % (+/- 26,5 L) Extra gewicht 0 Kg Basis content Ja
[afbeelding]
Mazda Raceway Laguna Seca - Full Course Moment Dag Pitplaatsen 46 Basis content Ja
Programma (CET)
Heat 1 Vrije training 20:00 - 21:00 (60 min.) Kwalificatie 21:00 - 21:20 (20 min.) Race 21:20 - 22:00 (40 min.) Start Standing MC Grid NVT Startopstelling Kwalificatie Cautions Local Restart NVT Fast Repairs 2 Disqual. Inc's NVT
Weersvoorspelling
Temperatuur Luchtvochtigheid Mist Windsnelheid Windrichting Wolken 27° C 70% 0% 8 Km/u S Clear
Is het mogelijk om gewoon is 1 race mee te doen, of word er dan van je verwacht heel het seizoen mee te rijden? Ik heb namelijk nog niet veel content gekocht en ben van plan me te focussen op de skip en national serie.
Xbox
Top gedaan hoor Joep, wou ook niet muggensiften ofsow.JoepW schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 16:39:
Database is nog niet geheel op orde
Maar ik kap er ff mee. Ben al dagen UBB code en excels aan het editten

Echt alles ziet er gelikt uit, nu tijd voor wat anders toch.
Pfff, als dat al de teasers moeten zijn. Ik heb de ballen verstand van 3d modelling, maar dit soort modellen zou mij ook nog wel lukkenNiellie41 schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 17:32:
iRacing is ook al bezig aan de DW12
[afbeelding]
Xbox
als ze hem nu maar niet compleet verkl**t hebben ... de enige wagen imo waar ik de ffb voel die ik wil voelenArfman schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 15:35:
Zo heren Proto/GT rijders, laat me jullie nieuwe auto even showen voor komend seizoen:
[afbeelding]
Die wordt volgende week gereleased, dat zie je zo.BM schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 18:11:
[...]
Pfff, als dat al de teasers moeten zijn. Ik heb de ballen verstand van 3d modelling, maar dit soort modellen zou mij ook nog wel lukken

Wat moet je hier nou van denken? Het lijkt er meer op dat iemand even een paar vrije uurtjes had en een heel klein beginnetje gemaakt heeft.
Ik vind het niet echt getuigen van "we zijn er mee bezig", maar eerder iets als "dit gaat nog wel ff duren".

IddRed Baron schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 18:44:
Ja, maar laten we even eerlijk zijn; het is van hetzelfde niveau als screenshots van zo'n pointcloud van een nieuwe track.
Wat moet je hier nou van denken? Het lijkt er meer op dat iemand even een paar vrije uurtjes had en een heel klein beginnetje gemaakt heeft.
Ik vind het niet echt getuigen van "we zijn er mee bezig", maar eerder iets als "dit gaat nog wel ff duren".
Edit: is er nog interesse in een testsessie vanavond voor de RTC180?
[ Voor 5% gewijzigd door BM op 16-01-2014 19:15 ]
Xbox
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Gecorrigeerd.Richard117 schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 17:51:
Foutje in de OP bij het wagenoverzicht: Bij de DP staat een Radical afgebeeld
En toch ook maar ff de fout opgezocht dat Laguna niet als basic werd aangegeven.
Dat kwam door een foute veldnaam
[ Voor 255% gewijzigd door JoepW op 07-12-2014 11:13 ]
heb skin aangepast voor jou
spiegels en naam veranderen pls

Ik wil wel ff wat rijden, maar om nou weer een server op te zetten .....BM schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 19:09:
[...]
IddIk geloof iRacing ook wel (een beetje
) als ze gewoon zeggen dat ze begonnen zijn
Edit: is er nog interesse in een testsessie vanavond voor de RTC180?
Ik wil enkel ff testen of mijn rem met kortere slag me bevalt....
iRacing profiel FF14: Kirito Jojonji | Zodiark
Ik zou hem wel een ww geven....... Anders krijg je allerlei zooi op bezoek.strifejahh schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 20:09:
Nog interesse voor een rtc practice dan zet ik er wel 1 op.
En voor de schilders onder ons. De template voor de SLM is er al....
http://members.iracing.co...list/3232303.page#7709102
[ Voor 21% gewijzigd door JoepW op 16-01-2014 20:18 ]

Kon er niet veel meer van maken, klote auto om een paint voor te maken imo

Student driver
[ Voor 41% gewijzigd door R0y. op 16-01-2014 20:39 ]
Top Wim ga meteen kijken! Thnxdabelg schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 20:03:
Ruud je hebt mail
heb skin aangepast voor jou
spiegels en naam veranderen pls
[afbeelding]

De eerste race van het Monday Tournament is ingepland en de lijst met voorlopige circuits en auto's is ook gepubliceerd.
De keuzes kunnen nog enigszins veranderen op basis van de nieuwe build, maar we verwachten niet dat het echt op z'n kop gaat.
Monday Tournament
De tracks voor S1 2014 voor de skippy zijn al bekend.R0y. schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 22:35:
Alvast wat auto's gekocht voor m'n eerste seizoen:Ik ben voor de national gegaan ipv late model omdat ik deze week gewoon hoofdpijn kreeg van de kleine rondjes met de Legends.
- Skip Barber (ga een aantal tracks aanschaffen zodra ik zeker weet welke in S1 2014 komen)
- Chevrolet National Impala (zelfde als skip)
- Ruf ( omdat het kan
)
http://members.iracing.co...sts/quote/75/7645719.page
Sinds vorig seizoen is er een 'rotational schedule' in de skip series. Dat betekend dat er elk seizoen 3 tracks bijkomen en 3 afgaan. Hierdoor kan je slim tracks kopen omdat de nieuwe banen 3 seizoenen mee gaan.
Komend seizoen komen Silverstone, Sanoma en Brands Hatch erbij, deze zullen 3 seizoenen mee draaien en zijn de beste koop die je kan doen als je in de skip wilt racen.
Oulton Park, Mid-Ohio en Bathurst zullen nog 2 seizoenen meedraaien, zie http://members.iracing.com/jforum/posts/list/3218272.page
Auwww Mount Panorama niet?JoepW schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 21:40:
[afbeelding]
De eerste race van het Monday Tournament is ingepland en de lijst met voorlopige circuits en auto's is ook gepubliceerd.
De keuzes kunnen nog enigszins veranderen op basis van de nieuwe build, maar we verwachten niet dat het echt op z'n kop gaat.
Monday Tournament
Hudec may be sneaking another @iRacing road car with v5 tires into the build. Hopefully it tests well tonight.
Ah, gaafNiellie41 schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 17:32:
iRacing is ook al bezig aan de DW12
[afbeelding]
Bedankt, kan ik die gaan aanschaffen van de week met de geplande auto's.JoostBaksteen schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 22:03:
[...]
De tracks voor S1 2014 voor de skippy zijn al bekend.
http://members.iracing.co...sts/quote/75/7645719.page
Sinds vorig seizoen is er een 'rotational schedule' in de skip series. Dat betekend dat er elk seizoen 3 tracks bijkomen en 3 afgaan. Hierdoor kan je slim tracks kopen omdat de nieuwe banen 3 seizoenen mee gaan.
Komend seizoen komen Silverstone, Sanoma en Brands Hatch erbij, deze zullen 3 seizoenen mee draaien en zijn de beste koop die je kan doen als je in de skip wilt racen.
Oulton Park, Mid-Ohio en Bathurst zullen nog 2 seizoenen meedraaien, zie http://members.iracing.com/jforum/posts/list/3218272.page
Ben erg benieuwd naar de nieuwe tire model. Hopelijk iets minder snappyArfman schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 16:51:
Ik kreeg zojuist van een man in een lange regenjas een papiertje in de handen gedrukt. De Radical op NTMv5 schijnt echt geweldig te zijn. Ik kan niet zeggen wie het me verteld heeft of wie de bron is maar ga er maar van uit dat het 100% betrouwbare info is. Joechei!
Volgend seizoen ben ik er zeker weer bij:

Maar feit blijft dat hij nog wel erg tricky is.
Eerste race, maakte ik in de eerste ronde al gelijk een fout waardoor ik naar de pits moest (die muren staan daar zo dichtbij) dus voor een goede positie hoefde ik het niet meer te doen. Dan maar proberen netjes te rijden. Onderweg toch nog wat incjes opgepakt en uiteindelijke toch nog 5 plekken terug kunnen pakken.
Tweede race ging een stuk beter, maar het veld was ook een stuk sterker. stuk of 10 rondes in een pack gereden met 5 andere McLarens.
Op een gegeven moment sneed de auto voor mij de chicane half af, dus dat was overduidelijk een slow down. Ik denk hij zal zo wel aan de kant gaan en van het gas af gaan. Niet dus, ineens 2 bochten later gaat hij midden in de bocht op de rem staan. Ik kan nog net optijd remmen ook, ik had geen ruimte om er nog omheen te sturen. Ik neem aan dat dat niet echt de bedoeling is, maar goed ik ging voor de SR dus maar laten waaien.
Hierdoor was het gaatje naar de auto achter ons zo goed als verdwenen en een paar rondes later heb ik die maar voorbij gelaten want hij kwam heel dicht op mijn achter bumper rijden af en toe. Blijkbaar was ik toch sneller, want ik kon hem makkelijk bijhouden, met als gevolg dat hij heel defensief ging rijden. Toen maar besloten vroeg mijn pitstop te nemen zodat ik geen last meer van hem had.
Daarna kon ik lekker mijn rondjes rijden. Mijn ronde tijden gingen langzaam omlaag, zelfs onder mijn qualificatie tijd op een gegeven moment. Tegen het einde van de race zat er een gat van 10 seconde tussen mij en mijn voorligger en dat gat werd elke ronde kleiner.
Met nog iets van 5 rondes te gaan zat ik op zijn bumper, maar weer heel defensief rijden. Ik had nog steeds 0 inc's en dat wou ik eigenlijk zo houden. T1 pakte ik een stuk beter waardoor ik precies goed uitkwam om naast hem te komen op het rechte stuk. Ik reed volledig naast hem en we remde op hetzelfde moment om de chicane door te gaan, maar helaas blokkeerde ik iets en kon ik de auto niet goed ingestuurd krijgen. Dat maakt hem blijkbaar weinig uit en hij stuurde gewoon naar rechts, gevolg allebei van de baan en schade aan de auto.
Hij kreeg DQ doordat hij op 17 inc's kwam en ik heb de laatste 2 rondes gelukkig kunnen uitrijden zonder dat ik naar de pits hoefde. Het ging niet meer heel snel, maar toch nog 7e geëindigd.
Ik vraag me nog steeds af wiens fout dat nou eigenlijk was, als ik op zijn positie had gereden had ik niet ingestuurd, maar goed.
Wel hard werken 2 keer 90 mins achter elkaar racen. SR ging van 2.27 naar 3.68
Het is soms wel tricky hoor. Ik had het laatst nog op Spa, ik zag voor Bus Stop iemand de mist ingaan die achter me reed. Ik heb er toen voor gekozen om zelf een 1x te pakken door links over de kerb te gaan en ja hoor, die gast kwam gewoon met 4 blokkerende wielen vlak langs me heen geschoven. Nu ging dat goed, maar als je zelf in gevecht bent met iemand anders kan het zomaar zijn dat je dat even mist en het dus einde verhaal is voor beide.
Dit topic is gesloten.