iRacing: 2014 Seizoen 1 t/m 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 121 Laatste
Acties:
  • 254.169 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-05 11:39
Zonder filmpje kunnen we natuurlijk weinig zeggen ;) Als jij blokkeert en daardoor de bocht niet haalt dan kan hij er denk ik ook weinig aan doen, dan is het gewoon een race incident, maar ook wel een beetje jou schuld. Ik zou het wel vervelend vinden als iemand me probeert in te halen en dan de bocht niet haalt en mij meeneemt. Helemaal afhankelijk natuurlijk hoeveel ruimte ik dan geef, als ik jou zo weinig ruimte geef dat je absoluut geen foutje kan maken dan breng ik mezelf ook in die situatie en dan is het ook m'n eigen schuld; als ik echter 3 auto breedtes ruimte geef en dan alsnog van de baan geramd wordt dan is het niet zo netjes natuurlijk :)

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linc
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-04-2024

Linc

mzzl

Ik heb de replay niet opgeslagen, vergeet dat altijd. Veel ruimte gaf hij niet, hij wou mij er wel heel graag achterhouden, dat had ik de rondes ervoor al wel gemerkt. Ik reed er nu volledig naast aan de binnekant en hij wist zeker weten dat ik naast hem reed.

Als ik in zijn situatie had gezeten zou ik iets eerder geremd hebben sowieso ook al maakte ik geen fout dan kan je er misschien daarna nog voorbij steken doordat je een betere exit hebt. Voor mij was het gelukkig niet zo erg, maar vond het meer lullig hoe het ging. En als je zoiets aan het begin van de race hebt ben je niet blij inderdaad.

http://www.slobmotorsport.nl - iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ithric
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 07-06 14:58
Ik had gisteren iets raars in Pract., er waren enkele rijders die samen opreden (voor oefenen?).
Eentje maakt een fout in de 1 na laatste bocht, vervolgens een andere persoon maakt een fout in de laatste.

Het ging dus langzaam, maar was lekker bezig dus dacht ik ga wel op het rechtenstuk links voorbij want ik had meer snelheid (en genoeg ruimte).

Rijdt er dus nog een flapdrol (die samen met de gene die eerst spinde opreed) voor me en dus 3 wide op rechtenstuk.

Reed eerst rechts en slingerd naar links (mijn kant op), waardoor ik moet uitwijken en die naast mij raak. (ging allemaal niet snel, maar was best vervelend.)

Wie gaat er nou op het rechtestuk stilstaan terwijl het best druk is achter je, maar goed dat ben ik.

Uiteindelijk heb ik sportief mijn excuses aan de gene aangeboden die ik raakte (want dat was mijn schuld natuurlijk), dus voortaan toch maar oppassen bij wie je in de buurt rijdt.

Overigens ook meerdere malen rondes lang een niet afgesproken mini race gehouden. (doordat we gelijke snelheid hadden en gelijke laptimes.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThiJor
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 03-06 07:40
Spontane races in practice kunnen tof zijn omdat een kleine tik geen gevolgen heeft voor je SR. Het moet wel fair blijven vind ik, anders is de lol er snel weer af.

Ik heb wat vragen over het oval racen. Ik heb al een tijdje mijn D licentie, maar weet nu niet hoe ik het beste verder zou gaan: met de Late Model (Monte Carlo SS) of met de National Fixed (National Impala)? Aangezien er een SLM uitkomt, misschien die aankopen, maar die werd C dacht ik? Misschien is gewoon verder doen met de Street Stock nog het beste, maar dan de D serie natuurlijk, niet de fixed.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16:59

Niellie41

[object Object]

De SLM wordt inderdaad vanaf C licentie.
De andere Street Stock serie is ook C Class.

Je kan in de Late Model serie of in de National serie rijden, wat je ook kan doen is in de Rookie series blijven rijden tot je boven de D 4.00 komt. Dan mag je namelijk meteen in de C licentie series rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThiJor
Dat laatste is misschien nog het beste: in rookie blijven tot ik D4.00 heb. De trucks in C interesseren me het meeste op dit moment.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

Phydomir

Dennis

Grootste nadeel aan de D klasse is het ontbreken van cautions (of heeft die National dat wel?). Dat is toch een groot gedeelte van het mooie tactische oval racen.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThiJor
Dat is de reden waarom ik zo snel mogelijk naar C wil. Best om dan geen content aan te kopen in D en in rookie mijn D4.00 te halen. Dan mag ik natuurlijk wel niet te snel SR verliezen eens ik als D4.00 licentiehouder in C ga rijden.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Je kan nu ook altijd naar D 3.00+ werken en dan promoveer je na week 13 ook automatisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

Phydomir

Dennis

ThiJor schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 14:39:
Dat is de reden waarom ik zo snel mogelijk naar C wil. Best om dan geen content aan te kopen in D en in rookie mijn D4.00 te halen. Dan mag ik natuurlijk wel niet te snel SR verliezen eens ik als D4.00 licentiehouder in C ga rijden.
Als je D4.00+ bent kan je het beste de Silverado kopen en dan 4 time trials doen. Dan ben je zo C.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• back2basic
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 31-03 16:35
Damn even 1 dagje niet getweakerd meteen weer 5 pagina's doorspitten op nieuwtjes :)
Complimentjes voor het vele werk wat in de OP is gestoken ziet er weer netjes uit ;)

Wordt er vandaag nog geoefend voor de Big Race op zondag..?

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Diego Comuni ofzoiets host vanaf 8 uur een server volgens mij.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabelg
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20-05 11:59
juist de traiding paints pro genomen . Ben van mening dat die jongens support moeten krijgen. en dit voor nog geen 19 euro.

maar zie dit nu in profiel lol :

You have a Trading Paints Pro membership. Your subscription will automatically renew through PayPal and you will be charged $23.99 on 1970-08-22 unless you cancel your recurring payment.

Mijn iRacing profiel / YouTube / Twitch.TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vekie
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 27-05 14:36
Nooit meer betalen dus :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Of in een keer 44 jaar aan achterstallige betalingen afgeschreven krijgen :+

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 430491

trading money :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• themac1983
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 25-02 00:02
dabelg schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 16:13:
juist de traiding paints pro genomen . Ben van mening dat die jongens support moeten krijgen. en dit voor nog geen 19 euro.

maar zie dit nu in profiel lol :

You have a Trading Paints Pro membership. Your subscription will automatically renew through PayPal and you will be charged $23.99 on 1970-08-22 unless you cancel your recurring payment.
Wierd. Ik heb met PayPal betaald. En geloof dat in Paypal het wel goed staat (annualy)

I-racing Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabelg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ithric
JoostBaksteen schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 22:03:
[...]

De tracks voor S1 2014 voor de skippy zijn al bekend.

http://members.iracing.co...sts/quote/75/7645719.page

Oulton Park, Mid-Ohio en Bathurst zullen nog 2 seizoenen meedraaien, zie http://members.iracing.com/jforum/posts/list/3218272.page
Ligt het aan mij, maar zie niet de definitieve lijst, alleen dat ze ermee bezig zijn op jou link kom ik bij een reply)
Verderop in het topic zie ik ook geen andere lijst.

EDIT: en die post is van vorig jaar?

[ Voor 3% gewijzigd door Ithric op 17-01-2014 18:50 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeeZeiler
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09-11-2022
Ithric schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 18:50:
[...]

Ligt het aan mij, maar zie niet de definitieve lijst, alleen dat ze ermee bezig zijn op jou link kom ik bij een reply)

Het is de voorgestelde lijst voor S1 2014. De definitieve lijst komt snel.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:14

Fuelke

Forza Ferrari

Er zijn blijkbaar al heel wat mooie paints beschikbaar voor de C-Spec. http://members.iracing.com/jforum/posts/list/3227729.page

Misschien dat ik wel van start ga in de Manthey versie, die sluit wel mooi aan bij mijn bestaande kleurencombinaties.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/q5dHv01ovlMBLqpRGYUs81fv/full.jpg

[ Voor 17% gewijzigd door Fuelke op 17-01-2014 19:36 ]

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dev null
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 21-04-2022
Linc schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 13:46:
Ik heb de replay niet opgeslagen, vergeet dat altijd.
Je kunt instellen dat bij quiten van een race altijd gevraagd wordt om replay op te slaan.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streskip
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16:20
Fuelke schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 19:32:
Er zijn blijkbaar al heel wat mooie paints beschikbaar voor de C-Spec. http://members.iracing.com/jforum/posts/list/3227729.page

Misschien dat ik wel van start ga in de Manthey versie, die sluit wel mooi aan bij mijn bestaande kleurencombinaties.

[afbeelding]
Die Flying Lizard Motorsport livery is echt retegeil die daar tussen staat :D _/-\o_
http://members.iracing.co.../650/1466826.page#7676607

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Laatst online: 16:55

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Willen alle deelnemers aan de RTC180 in de dm (van nick op het memberforum) ff yes of no aanklikken om hen deelname te bevestigen .... Of niet..? Bvd

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:47

BM

Moderator Spielerij
Die C-Spec blijft een listig ding. Net 2 volle stints gereden. Gaat steeds beter. Optimal bijna seconde omlaag gehaald naar 2:08.5, helaas nog niet om de 2:09 gereden, maar dat moet zondag dan maar :+

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoostBaksteen
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-03 16:59
Ithric schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 18:50:
[...]

Je hebt gelijk. In principe is het de voorgestelde lijst, maar iRacing heeft aangegeven dat ze in principe de community willen volgen. Vorig seizoen hebben ze het voorgestelde schema ook 1-op-1 overgenomen en het zal me heel erg verbazen als ze het dit seizoen niet zouden doen.

Zie ook:
One thing - please note that this schedule is at this stage formally only a proposal. Whilst Tony has said that he would expect to implement our suggestions, there could feasibly be situations in which they would not.
http://members.iracing.co...ts/quote/100/7646857.page

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijmennabuurs
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21-08-2022
welke races komen er in week 13 voor de oval die metellen voor je sr?

Twitch.tv iRacing Profiel Website

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Oeps:
Steve Meyers wrote 2 messages:
http://members.iracing.co...list/3232509.page#7712653
I just wanted to post and give you guys an update on the expected release of the next build.

We are still trying to tune the current version of the v5 tire model and the polish work required for the cars with this model is taking longer than we expected. At this time the earliest I expect the new build to be released is Thursday of next week but it is possible it could slip to the next week.

Unfortunately we cannot just hold back the updates to these cars because there are so many other updates that would need to be backed out to do so.

Thanks for your patience and I will update you when I have more information.

Thanks,

Steve

AND

I won't start qualifying for the 2.4 until the build goes out. I likely will delay the 2.4 if the build does not go out by Thursday evening so that there is at least 24 hours of qualifying before the first race.

I will update you on this later next week when I have a better understanding of the timing of the release.

Steve

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_FrankO
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Arfman schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 15:14:
[...]

Ga je mond spoelen! ;)
vSync ten allen tijde UIT zetten!
Wat is er mis met vSync?! Ik heb het aanstaan, zonder komt het bij mij te stotterig over wat de immersion effect niet ten goede komt.

Liever totaal het spel ingezogen dan 0.01s per ronde sneller :) maar goed ik rij dan ook alleen de "trage" GT auto's en niet de F1, HPD etc. :)

iRacing Profiel | Mijn SimRig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Het scheelt wel wat meer dan 0.01 seconde, maar dat moet iedereen voor zichzelf weten. :)

Ook een 'meh' screenshot van de BMW Z4. ;)
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/BeN2xN3CMAA3COy.jpg:large

@Thijmen:
Alleen de Street Stock serie
With two official series to choose from, oval and road racers alike have an opportunity to advance to the next license level. On the oval racing side there’s the Street Stock Challenge with stops at Charlotte (both the Legends and the 1.5 mile ovals), Lanier, Oxford Plains, Thompson, South Boston and USA International.

[ Voor 48% gewijzigd door Niellie41 op 18-01-2014 00:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijmennabuurs
nog 0.2 sr the gaan om te promoveren naar C dus toch maar even met de streetstock in week 13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• themac1983
Ga mijn A licence kwijt raken denk ik aankomende week :( ga toch geen Gen6 rijden maar toch :'(

BTW, Kevin van GSRC heeft de sheet met alle drivers en iratings etc gevraagd om te gebruiken in de booth voor de broadcast :D (is makkelijk voor hun om even snel teammates etc te zoeken en vergelijken denk ik) Heb hem al verstuurd maar mag ik nou 10% van hun inkomsten opeisen? :D

Net in de trainings sessie weer wat 2:09:xxx rondjes kunnen rijden, maar het lukt me alleen aan het einde van mijn stint. Daarna met full fuel weer de baan op gegaan en dat erm.... moet ik nog even oeffenen morgen :P Rempunten en handling verranderderen echt opeens, zelfs op al oude bandjes. Dus ik ging lap 1 na de pitstop de muur in |:(

EDIT: en over de delay, das echt RUK. De RUF C-Spec wordt fundementeel anders, andere aero, grip en weight.... en dat we hier nu niet mee kunnen trainen voor de Daytone 2.4 H is best lastig :(

[ Voor 11% gewijzigd door themac1983 op 18-01-2014 01:13 ]

I-racing Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
themac1983 schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 01:02:.....BTW, Kevin van GSRC heeft de sheet met alle drivers en iratings etc gevraagd om te gebruiken in de booth voor de broadcast :D (is makkelijk voor hun om even snel teammates etc te zoeken en vergelijken denk ik) Heb hem al verstuurd maar mag ik nou 10% van hun inkomsten opeisen? :D.....
Die sturen we vandaag op in een met hun afgesproken layout.
Snap ut niet zo goed. :?

Driver swaps:
quote: Steve Myers
Driver swaps are actually making great progress. My head explodes when we discuss week to week the work that is happening on this project. Not going to make a prediction though when it will be done. :)

Steve
en
quote: Steve Myers

[...]
Imagine being the engineer that has worked on it for 2 years!

Just to give you an idea of how difficult this project is, if I had to pick a single engineer to write a piece of code that would determine life or death for me it would be Randy Cassidy. We have a bunch of really smart guys working at iRacing and I don't think anyone but Randy would still be here if they had to do this project because they would have quit a year ago.

When in doubt remember we love this project ten times more than you do. :)

Steve

quote: Brian Simpson
Just because it's render week and I rendered it out a minute ago just because I wanted to look at it, here is the nose :).

Very much a WIP. The model is the insim model without textures since they don't exist yet.

Afbeeldingslocatie: http://members.iracing.com/jforum/servlet/ImageServlet/2215438

De volgende rijders hebben nog niet bevestigd dat ze meedoen met de RTC180:
Martijn
Deni
Koen
Ronnie

Doe dit svp zsm. Nick en ik moeten nog wel wat werk verzetten aan voorbereidingen en het is wel zo handig om daar een beetje extra tijd voor te hebben ;)

[ Voor 64% gewijzigd door JoepW op 18-01-2014 06:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 561307

Niellie41 schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 23:59:
Het scheelt wel wat meer dan 0.01 seconde, maar dat moet iedereen voor zichzelf weten. :)

[...]
Weet je nog meer instellingen in de game om sneller te gaan?

Als Vsync inderdaad er voor zorgt dat ik 0.5 seconden sneller ben per rondje zet ik het niet weer aan!
Dan zet ik de optie in het control panal van NVIDIA op uit.

Bij bijvoorbeeld de PS3 heb je de optie niet eens, dan kun je het ook niet uitzetten.
Voordeel van de PC.

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 561307 op 18-01-2014 08:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Aardig van Steve dat hij een update plaatst over driver swaps. Stiekem ben ik wel opgelucht dat het nog niet komt, dan kan de NEO Endurance Series ook nog niet beginnen. Als die komend seizoen zou beginnen, had ik het wel heel druk samen met JSF.

Anoniem: 561307 schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 07:43:
[...]
Weet je nog meer instellingen in de game om sneller te gaan?

Als Vsync inderdaad er voor zorgt dat ik 0.5 seconden sneller ben per rondje zet ik het niet weer aan!
Dan zet ik de optie in het control panal van NVIDIA op uit.

Bij bijvoorbeeld de PS3 heb je de optie niet eens, dan kun je het ook niet uitzetten.
Voordeel van de PC.
Verder kan je ook wel wat winnen bij de instellingen van je stuur en FFB, want als die niet goed staan heb je geen gevoel van wat de auto doet.
Ook moet je je FOV zo laag mogelijk zetten. Standaard staat hij iets in de 70? Ik heb hem nu zelf op 60º staan, want ik heb maar een scherm en wil bij sommige auto's het dashboard nog zien.
Maar binnenkort ga ik hem misschien nog iets lager zetten nu ik Fanaleds heb draaien op mijn stuur en heb daar alle belangrijke info op staan die ik nodig heb tijdens het rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
@iRacingMyers: “@WillLamb96: @iRacingMyers @iRacing Before the DW12 I imagine?” We are doing our best to get the DW12 done by the 500

En welke maand en jaar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

De maand is makkelijk: mei. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
themac1983 schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 01:02:

BTW, Kevin van GSRC heeft de sheet met alle drivers en iratings etc gevraagd om te gebruiken in de booth voor de broadcast :D (is makkelijk voor hun om even snel teammates etc te zoeken en vergelijken denk ik) Heb hem al verstuurd maar mag ik nou 10% van hun inkomsten opeisen? :D
Dit is al lang en breed besproken met Kevin en we gaan uiteraard die lijst opsturen, maar natuurlijk niet voordat de teams definitief zijn (vandaar het hele confirm gebeuren) en in een exact afgesproken format die ze in de broadcast inladen. Volgende keer zon vraag graag even doorsturen naar ons, nu krijgt hij twee lijsten en ik hoop dat hij snapt welke hij moet gebruiken..

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
NickThissen schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 10:03:
[...]

Dit is al lang en breed besproken met Kevin en we gaan uiteraard die lijst opsturen, maar natuurlijk niet voordat de teams definitief zijn (vandaar het hele confirm gebeuren) en in een exact afgesproken format die ze in de broadcast inladen. Volgende keer zon vraag graag even doorsturen naar ons, nu krijgt hij twee lijsten en ik hoop dat hij snapt welke hij moet gebruiken..
Ik heb inmiddels een mail aan Kevin gestuurd in de hoop dat de boel weer 'recht' loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke

Fuelke

Forza Ferrari

Gisteren met de zeer gewaardeerde hulp van Remco & Wim me meer gefocust op iets vroeger en minder hard in de remmen te gaan met de C-Spec. Meer focus op de juiste racelijn ook. Eindresultaat een optimal van 2:10.6xxx en als beste clean lap van 2:11.787

Ben ik nog steeds de traagste maar de kloof is niet meer zo immens. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:10

derx666

mecker ende blaet

Niellie41 schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 09:00:
Aardig van Steve dat hij een update plaatst over driver swaps. Stiekem ben ik wel opgelucht dat het nog niet komt, dan kan de NEO Endurance Series ook nog niet beginnen. Als die komend seizoen zou beginnen, had ik het wel heel druk samen met JSF.

[...]

Verder kan je ook wel wat winnen bij de instellingen van je stuur en FFB, want als die niet goed staan heb je geen gevoel van wat de auto doet.
Ook moet je je FOV zo laag mogelijk zetten. Standaard staat hij iets in de 70? Ik heb hem nu zelf op 60º staan, want ik heb maar een scherm en wil bij sommige auto's het dashboard nog zien.
Maar binnenkort ga ik hem misschien nog iets lager zetten nu ik Fanaleds heb draaien op mijn stuur en heb daar alle belangrijke info op staan die ik nodig heb tijdens het rijden.
FOV kun je het beste door iracing laten berekenen. Ik had die eerst toen ik 1 scherm had ook op 75 ofzo staan omdat dat beter uitzag, echter toen ik de daadwerkelijke gegevens van m'n scherm, en mijn afstand tot scherm invulde kwam ik op 45 uit. Toch maar eens uitgeprobeerd, en ik reed prompt m'n PB in de skip op die track met bijna 1s aan barrels. Sinds die tijd let ik altijd op dat mijn FOV goed staat, want dat scheelt enorm...

BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Deni, Koen. Ronnie: Jullie hebben nog niet confirmed voor de RTC180!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15:25

Hoogie2004

Whohooooo

Die Z4 ziet er echt bruut uit. Nu moet ik wel zeggen dat de straat z4 ook wel een favorietje is van me qua looks.

en de dw12 voor de indy 500, ze zijn goed bezig daar!

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Ik krijg geregeld verzoeken van Benelux rijders om de League op iRacing te joinen.
Een aantal daarvan heb ik afgewezen op iRating of Safety Rating omdat ze niet aan de minimale eisen van de League voldoen en NIET in de GoT rijderslijst staan.
Meldt je als GoT rijder dus hier aan:
http://got.iracing.nickthissen.nl/Pages/Members.aspx
(Enkel als je geregged bent als GoT-rijder hoef je niet te voldoen aan de minimum iR en SR eisen.)

[ Voor 12% gewijzigd door JoepW op 18-01-2014 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fragbeestje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-06 14:22
Net geconfirmed voor morgen!

nu nog maar wat oefenen.

Die Z4 ziet er wel goed uit :)

Mijn iRacing Profiel dus niet dat van jou, Jubby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeeZeiler
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09-11-2022
Fuelke schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 11:00:
Gisteren met de zeer gewaardeerde hulp van Remco & Wim me meer gefocust op iets vroeger en minder hard in de remmen te gaan met de C-Spec. Meer focus op de juiste racelijn ook. Eindresultaat een optimal van 2:10.6xxx en als beste clean lap van 2:11.787

Netjes, Davy!

Afbeeldingslocatie: http://realanalytics.files.wordpress.com/2009/07/cornering-apex.jpg

Jouw lijn was eerder de rode dan de gele, waarbij je ook te laat remde om de apex te halen. Kost je al snel een seconde per bocht. Probeer eens een paar ronden heel rustig te rijden, niet harder dan 50 km/h, op de juiste lijn. Check de replay middels far chase om te checken of er inderdaad maar een paar centimeter asfalt tussen jouw auto en de rand van de track is.

Te vroeg remmen kost tienden, te laat seconden. Je komt er wel.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Goed plaatje. Merkte gister ook weer dat het op RA heel duur is om de rode of groene lijnen te pakken. Weet van mezelf dat ik af en toe nog de neiging heb om eerder groen, dan geel te nemen. Vanavond en morgen nog wat aan schaven :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fragbeestje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-06 14:22
Aangezien ik deze avond geen tijd heb zal ik anders zo dadelijk een practice sessie opstarten.

GoT RTC180 Practice

pwd : mofos

Mijn iRacing Profiel dus niet dat van jou, Jubby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Kom zo ff kort langs. ff aangepaste pedalen testen.... Nu weer niet gelijkend op een Citroën CX of zo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dev null
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 21-04-2022
JoepW schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 13:00:
Ik krijg geregeld verzoeken van Benelux rijders om de League op iRacing te joinen.
Een aantal daarvan heb ik afgewezen op iRating of Safety Rating omdat ze niet aan de minimale eisen van de League voldoen en NIET in de GoT rijderslijst staan.
Meldt je als GoT rijder dus hier aan:
http://got.iracing.nickthissen.nl/Pages/Members.aspx
(Enkel als je geregged bent als GoT-rijder hoef je niet te voldoen aan de minimum iR en SR eisen.)
Ok, aangemeld op http://got.iracing.nickthissen.nl/Pages/Members.aspx, al had ik dat volgens mij 2 maanden terug al gedaan.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• themac1983

Vergeet ook niet dat die Gotters gewoon pleuris snel zijn he :P er zitten vast nog meer langzamere deelnemers in het veld.

Daarnaast zal finishen morgen denk ik belangrijker zijn dan pure snelheid, je kun wel leuk 20 rondjes 2:08 rijden, maar als je dan in paniek raakt omdat een Track je komt lappen en je rijd hem de muur in heb je daar nog niets aan.

Als jij 2:11 kunt rijden, en dit constant kan doen zonder teveel problemen kun je nog best ergens in het midden eindigen denk ik. Dus vanavond nog even beuken om die lijnen in je kop te prenten en dan morgen gewoon 45 keer die lijn volgen :P

I-racing Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_FrankO
  • Niet online

Ik weet natuurlijk niet hoe je rijdt maar ik vind persoonlijk je beste ronde 1,1 seconde langzamer dan je optimal laptime te groot. Komt bij mij over als dat je teveel met hotlappen bezig bent. Focus je vooral op constante ronde tijden. Probeer kenmerken van het circuit te gebruiken en probeer in een ritme te komen. Met een constante rondetijd kom je verder in een race :) split tijden uitzetten als je constant probeert te rijden wilt vaak helpen.

Zojuist weer uit een Proto-GT gekegeld in mijn Ford GT door een andere Ford GT. Ik natuurlijk compleet klaar, maar hij kan zonder problemen verder rijden. Ik zie op de iRacing forums regelmatig Ford GT en Corvette rijders klagen over het rij gedrag van de HPD's. Ik ben nu in mijn gehele iRacing carriere 7 keer uit de race gekegeld door het toedoen van een ander, waarvan 5 keer door een Ford GT. Bijna altijd als je een andere Ford GT rijder wilt inhalen wordt er overdreven hard verdedigd, terwijl je dan naast ze zit maken ze een fout, verremmen zich of raken het gras en mijn race is klaar... :'( of het nou de eerste 5 minuten zijn of de laatste 5 minuten van de race.

Ik denk ook dat de meeste GT rijders die klagen over de HPD's het eerder bij zichzelf moeten gaan zoeken. Erg jammer dat de race kwaliteit in de Proto-GT zo slecht is, de Ford GT is een heerlijke wagen en een race is nooit saai met al dat verkeer.

Ik had net mijn iRating naar 2777 gekregen, ben benieuwd waar het nu gestrand is na deze DNF.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:05
Zow.... het zit er weer ff op voor een paar weken.
Omdat het met de racepace wel lekker zat in practice en ik ook wel redelijk vertrouwen had in de Q setup ben ik vannacht nog eens gaan narekenen of 2 stops een optie voor mij zou zijn.
Gezien de top rijders de laatste races ook allemaal 2 stops deden zag ik wel een mogelijkheid.
Berekeningen lieten zien at het eigenlijk net zo snel was ten opzichte van een 1 stop race.

Q ging ook wel goed met een 8e plek dus ik ging er stilletjes vanuit dat de top ook wel 2 stops zou doen dus ik ging er maar voor.
Bij de start pakte ik een paar plekken en verdorie ik bleef maar inlopen op het hele veld.
Toen ik ook nog steeds als een gek op de snelle Finnen van GlacierRacing inliep begon ik toch wat nattigheid te voelen... ik was de enige met een 2 stop strategie :+

Maar goed op dat moment valt er weinig meer aan te doen dus blijf je maar gassen.
Na m'n stop viel ik terug naar p7 en werd vervolgens door nog 2 man ingehaald omdat ze op dat punt minder fuel hadden.
Uiteindelijk na m'n 2e stop kwam ik als 5e terug en kon dat mooi vasthouden.

Ik moet zeggen dat het wel ontzettend leuk was die afwijkende strategie, heb ik zo op de valreep toch nog even 20 ronden aan de leiding gereden in de Pro Series 8)7
Uiteindelijk ging het natuurlijk om de WCS license en als leuke bijkomstigheid ook nog een 4e plek in het klassement, dus nog weer een paar iRacing dollars cadeau :)

iRacing Profiel - Radicals Online - CyclingMaster parser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Proficiat Paul! *O* Heeft die race maandag toch geholpen hehe :+

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijmennabuurs
gefeliciteerd paul!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elni
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13:10

elni

Arno

Gefeliciteerd Paul.

iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Laatst online: 13:16

Arfman

Drome!

Geweldig gedaan Paul, petje af!

Hoe gaan we dat morgenavond eigenlijk doen met TeamSpeak? Krijgt elk team z'n eigen kanaal of kan dat in iRacing (nooit naar gekeken). Het zou eigenlijk best handig zijn om af en toe te babbelen met je teammaat maar de gewone TS zal wel een kippenhok worden denk ik, daar zit ik niet op te wachten tijdens 45 rondes :)

EDIT: gevonden volgens mij. Zal voor weinigen een verrassing zijn maar ik wist het niet, dus bij deze:

In de chat @add <teamnaam>
daarna @transmit <teamnaam>

Dan praat je alleen op dat kanaal en niet tegen iedereen tegelijk.

[ Voor 24% gewijzigd door Arfman op 18-01-2014 19:02 ]

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Ja, we gaan niet in teamspeak 30 kanalen maken. Ik denk dat het gewoon net als altijd een kippenhok wordt. Als je dat niet leuk vindt, dan hoef je natuurlijk niet op TS te zitten (je kan ook tijdens de pract gezellig joinen en daarna alles muten bijv). Als je tegen je teammate wil praten dan kan dat gemakkelijk in iRacing door inderdaad een eigen kanaal te maken. Volgens mij hoef je niet eens @transmit te doen, als je @add doet zit je volgens mij automatisch op dat kanaal. Als je dan weer terug wil naar het normale kanaal moet je dat wel doen geloof ik. Maar dat weet ik niet zeker, gebruik het ook nooit, veel te onoverzichtelijk...

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Red Baron schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 18:33:
Zow.... het zit er weer ff op voor een paar weken.
.....
Dat was een hele gave race Paul. Ik heb een aantal ronden meegekeken toen je op 1 reed ;)
Gefeliciteerd.
NickThissen schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 19:17:
Ja, we gaan niet in teamspeak 30 kanalen maken. Ik denk dat het gewoon net als altijd een kippenhok wordt. Als je dat niet leuk vindt, dan hoef je natuurlijk niet op TS te zitten (je kan ook tijdens de pract gezellig joinen en daarna alles muten bijv). Als je tegen je teammate wil praten dan kan dat gemakkelijk in iRacing door inderdaad een eigen kanaal te maken. Volgens mij hoef je niet eens @transmit te doen, als je @add doet zit je volgens mij automatisch op dat kanaal. Als je dan weer terug wil naar het normale kanaal moet je dat wel doen geloof ik. Maar dat weet ik niet zeker, gebruik het ook nooit, veel te onoverzichtelijk...
Ik heb me er nog nooit in verdiept en dat ga ik ook niet doen. Als het te lawaaiig is op TS doe ik mute ;)

[ Voor 60% gewijzigd door JoepW op 18-01-2014 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15:25

Hoogie2004

Whohooooo

Proficiat Paul! Goed bezig weer :D

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneSixthRoy
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23-05 20:49
Arfman schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 18:52:
Geweldig gedaan Paul, petje af!

Hoe gaan we dat morgenavond eigenlijk doen met TeamSpeak? Krijgt elk team z'n eigen kanaal of kan dat in iRacing (nooit naar gekeken). Het zou eigenlijk best handig zijn om af en toe te babbelen met je teammaat maar de gewone TS zal wel een kippenhok worden denk ik, daar zit ik niet op te wachten tijdens 45 rondes :)

EDIT: gevonden volgens mij. Zal voor weinigen een verrassing zijn maar ik wist het niet, dus bij deze:

In de chat @add <teamnaam>
daarna @transmit <teamnaam>

Dan praat je alleen op dat kanaal en niet tegen iedereen tegelijk.
het is nog veel makkelijker,

gewoon @add teamnaam doen, zolang je in dat kanaal zit praat je alleen met de mensen in het kanaal, maar je hoort nog wel de mensen in het global channel en admins

gewoon knoppen binden voor het switchen tussen kanalen en een kind kan de was doen, alleen even goed opletten in welk kanaal je zit wanneer je wat zegt. Antwoorden op iemand in het global channel werkt niet als je in je teamkanaal zit, en tactiek bespreken met je teammaatjes is ook erg onhandig als dat per ongeluk weer via de global chat gebeurd aangezien iedereen het dan hoort :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Dat dacht ik ook al :) Het vervelende is dus dat je steeds moet kijken welk kanaal je zit, en als je geen keybind hebt dan is het wisselen ook niet te doen. Vraag me nog steeds af waarom er niet gewoon een black box voor is, gewoon F9 of whatever nog vrij is met welk kanaal je momenteel zit, en lijstje met waar je ook in kan, en dan pijltjes om te wisselen.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneSixthRoy
Zodra je de push to talk knop indrukt zie je overigens wel staan "transmitting to "channelnaam""

maar inderdaad F9 als een soort "chatbox" gebruiken is wel een mooie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_FrankO
  • Niet online
The_FrankO schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 18:31:
[...]

Ik weet natuurlijk niet hoe je rijdt maar ik vind persoonlijk je beste ronde 1,1 seconde langzamer dan je optimal laptime te groot. Komt bij mij over als dat je teveel met hotlappen bezig bent. Focus je vooral op constante ronde tijden. Probeer kenmerken van het circuit te gebruiken en probeer in een ritme te komen. Met een constante rondetijd kom je verder in een race :) split tijden uitzetten als je constant probeert te rijden wilt vaak helpen.

Zojuist weer uit een Proto-GT gekegeld in mijn Ford GT door een andere Ford GT. Ik natuurlijk compleet klaar, maar hij kan zonder problemen verder rijden. Ik zie op de iRacing forums regelmatig Ford GT en Corvette rijders klagen over het rij gedrag van de HPD's. Ik ben nu in mijn gehele iRacing carriere 7 keer uit de race gekegeld door het toedoen van een ander, waarvan 5 keer door een Ford GT. Bijna altijd als je een andere Ford GT rijder wilt inhalen wordt er overdreven hard verdedigd, terwijl je dan naast ze zit maken ze een fout, verremmen zich of raken het gras en mijn race is klaar... :'( of het nou de eerste 5 minuten zijn of de laatste 5 minuten van de race.

Ik denk ook dat de meeste GT rijders die klagen over de HPD's het eerder bij zichzelf moeten gaan zoeken. Erg jammer dat de race kwaliteit in de Proto-GT zo slecht is, de Ford GT is een heerlijke wagen en een race is nooit saai met al dat verkeer.

Ik had net mijn iRating naar 2777 gekregen, ben benieuwd waar het nu gestrand is na deze DNF.
Nieuwe race gedaan, en wederom een bijzondere aanvaring met een andere Ford GT.... Het is een ongeschreven regel dat er bij de start een paar seconde tussen de verschillende classes zit. Maar ik ben ook van mening dat je pas gaat inhalen na start/finish. In de Ford GT heb je veel te maken met sneller verkeer, dit kun je goed gebruiken bij het inhalen.

Tijdens de start werd ik al ingehaald voordat we begonnen, mja goed nog 45 minuten te gaan :/
Toen het verkeer eraan kwam zag ik de kans om in te halen op een plek waar ik al iedere ronde sneller was. Zonder problemen ervoor bij, om vervolgens de volgende bocht een harde klap en een 4x boven in mijn scherm zie staan. Gelukkig was mijn auto verder nog heel en ben tweede geworden.

Deze persoon wilde me na afloop even spreken, hij was er helemaal van overtuigd dat ik schuldig was :?
[YouTube: http://youtube.com/watch?v=PFhLC9BD-5k]
Eerst zie je zijn start, daarna zie je vanaf mijn chasecam hoe ik hem inhaal.

Verder goed gesprek gehad met hem maar vind het wel erg opmerkelijk.

Wat vinden jullie? zo starten ok? Zo inhalen ok? Zo vertellen dat je het er niet mee eens bent ok?

iRating nog op 2749 weten te houden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Jou inhaal actie was prima. Gewaagd, maar je voert hem goed uit dus niks aan de hand. Dat hij jou daarna aanrijdt was gewoon zijn schuld uiteraard, tenzij jij extreem vroeg remt ofzo maar dat is volgens mij niet zo.

De start was ook prima overigens, als er een gaatje gehouden wordt dan begint het racen in principe zodra de groene vlag komt, en niet zodra je over de finish bent. Dus er wordt gewoon voor de start/finish al geraced. Maar goed, dat staat nergens in de regels ofzo, het probleem is dat je (als je zou willen) ook al lang voor de groene vlag zou kunnen gaan racen. Zolang de Ford leider de laatste Corvette niet inhaalt is er niks aan de hand volgens de software, want die is niet multiclass-aware. Vandaar dat de ongeschreven regel is "racen op groen" zodat het voor iedereen tegelijk en eerlijk is.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Dirk: Je TS server is gecrashed

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneSixthRoy
Pfoe morgen nog maar wat extra tracktime pakken, Road America heeft mij al nooit gelegen, en ik moet ook nog erg wennen aan de C-Spec. Zit nog veel te ver van hetgeen af wat ik van mezelf verwacht, daar moeten we nog echt wat aan veranderen. Maar 1 Ruf afgeschreven, en dat is eigenlijk veel te weinig wanneer je het maximale probeert op te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Net ook nog even geoefend. Fuelstrategie bepaald voor de kwalificatie, wordt nog leuk want eigenlijk zijn de banden pas vanaf rondje 3 echt op temperatuur. Komt dus aan, als je echt vooraan mee wilt doen, op de laatste 2 ronden. Ik weet van mezelf dat ik geen super kwalificeerder ben dus ik ga gewoon rondje 1 een redelijke, veilige tijd neerzetten en dan steeds iets meer pushen. De race is lang dus met een kwalificatie ergens rond positie 10 ben ik al tevreden.

Veilig finishen zonder een auto af te schrijven wordt mijn doel, nog nooit een endurance race gedaan dus realistische doelen zetten :P

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• themac1983
Ik weet nog niet eens OF ik wel wil kwalificeren... Ik verwacht echt tranen voor aardig wat mensen in lap 1 :P

En voor de GT vid van hierboven.

Green=Go bij mij, dus racen vanaf groen mag gewoon imo....

Inhaal actie was niets mis mee. De aanrijding weet ik niet, ik ken die baan niet goed, maar als dat je normale brakepunt was is het inderdaad zijn schuld gewoon.

[ Voor 54% gewijzigd door themac1983 op 18-01-2014 23:33 ]

I-racing Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Ik had de fout gevonden in de SOF formule de vorige keer.... Dit is de "goeie" ;)

Afbeeldingslocatie: http://latex.codecogs.com/gif.latex?%5Cfrac%7B1600%7D%7B%5Cln%202%7D%20%5Cln%20%5Cleft%28%20%5Cfrac%7BN%7D%7B%5Csum%202%5E%7B-R_i/1600%7D%7D%20%5Cright%20%29

Dit is niet de exacte formule die iRacing gebruikt (die willen ze niet vrijgeven), maar hij geeft in de meeste gevallen wel dezelfde SOF (give or take 1 of 2 puntjes).

Net even een scriptje gemaakt om van iedereen de iRating op te halen, en de SOF van de race morgen zal 2654 zijn :)

Voor degene die dit interessant vinden, hier een goeie grafiek om te zien waarom dit zo ingewikkeld is... Stel je hebt een grid van 10 mensen die allemaal 2000 iRating hebben. Ook met de ingewikkelde formule is de SOF van gewoon 2000:
Afbeeldingslocatie: http://latex.codecogs.com/gif.latex?%5Cfrac%7B1600%7D%7B%5Cln%202%7D%20%5Cln%20%5Cleft%28%20%5Cfrac%7BN%7D%7BN%20%5Ccdot%202%5E%7B-2000/1600%7D%7D%20%5Cright%20%29%20%3D%201600%20%5Cfrac%7B%20%5Cln%20%5Cleft%282%5E%7B2000/1600%7D%20%5Cright%20%29%7D%7B%5Cln%202%7D%20%3D%201600%20%5Cfrac%7B2000%7D%7B1600%7D%20%5Cfrac%7B%5Cln%202%7D%7B%5Cln%202%7D%20%3D%202000

Maar wat gebeurt er nu als er nog een 11e rijder mee doet, en hoe hangt de SOF af van zijn iRating? Als je puur het gemiddelde neemt dan zal de SOF dus lineair dalen of stijgen. Als zijn iRating lager is dan 2000 dan wordt de SOF (lineair) lager, is hij hoger dan wordt de SOF lineair hoger.

Maar dat is niet helemaal logisch, want alleen omdat er toevallig één rijder met hele hoge iRating mee doet wil niet zeggen dat de SOF (en dus de "moeilijkheid om je verwachtte finish positie te halen") ineens super veel moeilijker wordt. Uiteraard wel een beetje, maar het moet niet lineair zijn.

Met de meer ingewikkelde formule krijg je het gekromde verband, en dat zorgt er dus voor dat mensen met een extreem hoge of extreem lage iRating niet te veel meewegen in de berekening:

Afbeeldingslocatie: http://members.iracing.com/jforum/posts/downloadAttach/2200460.page

Best mooi vind ik, en dit is alleen nog maar de SOF berekening, daarna moet je nog de verwachtte finish positie gaan berekenen en de punten die je wint / verliest, etc... Heel erg ingewikkeld allemaal voor een simpel spelletje :)

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirkT
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

DirkT

toet

Stroomstoring op de locatie waar de ts server staat, zal mijn best doen om hem morgen weer online te hebben. :(

iRacing profiel - FanaLEDs voor je racesimulatie displays en meer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Allemachtig Nick ... props voor het uitpluizen, laat mij maar lekker servers beheren :P
themac1983 schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 23:32:
Ik weet nog niet eens OF ik wel wil kwalificeren... Ik verwacht echt tranen voor aardig wat mensen in lap 1 :P
Ik verwacht het niet eigenlijk, ik verwacht eigenlijk een hogere standaard dan tijdens "gewone" iRacing races.

Zul je net zien dat ik in lap 1 eruit lig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• themac1983
Arfman schreef op zondag 19 januari 2014 @ 01:16:
Allemachtig Nick ... props voor het uitpluizen, laat mij maar lekker servers beheren :P

[...]

Ik verwacht het niet eigenlijk, ik verwacht eigenlijk een hogere standaard dan tijdens "gewone" iRacing races.

Zul je net zien dat ik in lap 1 eruit lig :P
Hogere standaard verwacht ik ook hoor. Maar 60 auto's op de baan is wel ERUG veel :P Weet het nog niet, zal een beetje afhangen van hoe het gaat in practice denk ik. Wel heb ik al een fuel\pit strat voor mezelf bedacht.. 2 eigenlijk (afhankelijk van hoe de race verloopt). En ik geloof ook dat de GOT mensen iig zoveel hebben geoeffend dat we geen excuus hebben om elkaar in de moeilijkheden te brengen, iedereen kent de lijnen en rempunten van de andere auto ondertussen wel denk ik :P

I-racing Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Cool @ Twitter van 'Tweakers':
"@tweakers: Vanavond om 20.30 start de grote GoT RUF Team Challenge 180 van de Gathering of Tweakers iRacing community. Details: http://t.co/mj72K8i8sw"
Bron: https://twitter.com/tweakers/statuses/424813966477369345

[ Voor 12% gewijzigd door JoepW op 19-01-2014 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke

Fuelke

Forza Ferrari

Voor mezelf verwacht ik een 10-tal rustige, eenzame eerste rondjes, waarna de snelste Track Porsches RUFs me op een ronde zullen zetten. Vanaf dan is het voordurend opletten voor sneller verkeer.

Sowieso gaat de track mirror uit en hou ik enkel de virtual mirror over. Beide is te verwarrend, in de cockpit lijkt de auto achter me bijna in de koffer te zitten, in de virtual mirror is hij nog maar een klein stipje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijmennabuurs
word een zware race vanavond denk ik!
45 rondjes op race snelheid zonder de fout in te gaan! en dan werd ik ook nog ziekjes wakker vanochtend 😔.

maar toch heb ik er zin in! en ga der het beste van maken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 430491

Red Baron schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 18:33:
Uiteindelijk ging het natuurlijk om de WCS license en als leuke bijkomstigheid ook nog een 4e plek in het klassement, dus nog weer een paar iRacing dollars cadeau :)
Proficiat Paul
edit : en aan die vanavond gaan racen suc6 :) ik zal de stream wel open gooien en hopen dat mijn kids wat rustig blijven zodat ik toch eens stukje kan kijken :X

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 430491 op 19-01-2014 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirkT
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

DirkT

toet

Leuk Joep, zoveel aandacht, denk dat de stream ook best goed bekeken gaat worden.

De TS server is intussen weer up overigens.

iRacing profiel - FanaLEDs voor je racesimulatie displays en meer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ithric
Keek net en inderdaad doet het weer, bedankt.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
DirkT schreef op zondag 19 januari 2014 @ 12:02:
Leuk Joep, zoveel aandacht, denk dat de stream ook best goed bekeken gaat worden.

De TS server is intussen weer up overigens.
Denk het ook. Dirk ;)

En fijn dat TS het weer doet....

[ Voor 3% gewijzigd door JoepW op 19-01-2014 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

video url voor vanavond is bekend: http://www.youtube.com/wa...er_embedded&v=oPc3WWtxn48

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Die stond al sinds gisteravond op de live timing pagina ;)
Inclusief een paar onboard streams van Niel, Paul en Mack. Als er nog meer mensen gaan streamen laat maar weten dan gooi ik ze erbij.

http://rtc180.nickthissen.nl

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Ziet er wel geweldig uit Nick. Mijn complimenten. Vooral die leuke touch van goud, zilver en brons is erg grappig.
Hopelijk kom ik vanavond redelijk ongeschonden door de eerste paar rondes, en spin ik niet te vaak :)

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy55
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-04 06:47

Speedy55

www.jpl-racing.nl

Even normaal doen Derx we gaan zeker voor een top tien hoor!

JPL-Racing --- iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabelg
Ik zal ook onboard streamen op www.twitch.tv/dabelg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strifejahh
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23-02 14:58
Vanavond ook een test streampje op http://www.twitch.tv/strifejah/

iRacing profiel FF14: Kirito Jojonji | Zodiark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xept!on
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-03 00:11
Fuelke schreef op zondag 19 januari 2014 @ 09:54:
Voor mezelf verwacht ik een 10-tal rustige, eenzame eerste rondjes, waarna de snelste Track Porsches RUFs me op een ronde zullen zetten. Vanaf dan is het voordurend opletten voor sneller verkeer.

Sowieso gaat de track mirror uit en hou ik enkel de virtual mirror over. Beide is te verwarrend, in de cockpit lijkt de auto achter me bijna in de koffer te zitten, in de virtual mirror is hij nog maar een klein stipje.
Hierop voortbordurend; wat voor FOV hebben jullie voor de virtual mirror ingesteld? mits je die hebt aanstaan natuurlijk.
Ik heb er net wat mee zitten proberen en als ik hem een stuk lager zet helpt dit zeker, alleen kan ik moeilijk inschatten of ik aan de zijkant veel overzicht kwijt raak in een race.

Vandaag een map van Laguna Seca uitgeprint en voor mezelf eens goed de lijnen en rempunten uitgevogeld.
Reed daarna binnen een paar rondes naar 1:44.6, .23 van mn optimal (met de MX-5)
Nu eens zien wat voor tijden ik veilig 10 rondjes achter elkaar vol kan houden.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11:09
Moeten we ons nog ergens opgeven voor de Spec racer event van morgen?

Heb nu eindelijk clean laps, nu me gaan focussen op de tijd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Ik heb hem nu op 100 staan volgens mij. Maar ik weet dat hij enorm vertekend. Het gaat er mij vooral om dat ik wat meer overzicht heb. In de Ruf zie ik de rechter buitenspiegel nl. niet, en je moet in zo'n multiclass alle overzicht pakken die je kunt krijgen. Hoger dan 100 vertekent voor mij te veel, en het kost ook flink fps.

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ithric
Xept!on schreef op zondag 19 januari 2014 @ 13:06:
[...]

Hierop voortbordurend; wat voor FOV hebben jullie voor de virtual mirror ingesteld? mits je die hebt aanstaan natuurlijk.
Ik heb er net wat mee zitten proberen en als ik hem een stuk lager zet helpt dit zeker, alleen kan ik moeilijk inschatten of ik aan de zijkant veel overzicht kwijt raak in een race.

Vandaag een map van Laguna Seca uitgeprint en voor mezelf eens goed de lijnen en rempunten uitgevogeld.
Reed daarna binnen een paar rondes naar 1:44.6, .23 van mn optimal (met de MX-5)
Nu eens zien wat voor tijden ik veilig 10 rondjes achter elkaar vol kan houden.
Als je samen wil trainen geef even een gil op TS, want ben ook nog aan het oefenen en gaat steeds beter.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
JoepW schreef op zondag 19 januari 2014 @ 09:18:
Cool @ Twitter van 'Tweakers':
"@tweakers: Vanavond om 20.30 start de grote GoT RUF Team Challenge 180 van de Gathering of Tweakers iRacing community. Details: http://t.co/mj72K8i8sw"
Bron: https://twitter.com/tweakers/statuses/424813966477369345
Nice :) Volgende stap een leuk achtergrondartikel op de frontpage? ;)

Net m'n nummer voor de RUF maar goedgezet, daar stond nog niks :p

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
R0y. schreef op zondag 19 januari 2014 @ 13:11:
Moeten we ons nog ergens opgeven voor de Spec racer event van morgen?

Heb nu eindelijk clean laps, nu me gaan focussen op de tijd!
Als je lid bent van onze League dan kan je gewoon meedoen om 20:00 uur.
De server staat hier je kan rond 20:00 uur ook joinen: http://members.iracing.co.../member/LeagueSessions.do
BM schreef op zondag 19 januari 2014 @ 13:14:
[...]

Nice :) Volgende stap een leuk achtergrondartikel op de frontpage? ;)
.....
Als iemand dat wil schrijven wil ik best wat redigeren en het indienen met bron-vermelding 8)
En als iemand zin heeft en goed in engels is lijkt me het ook gaaf als we een artikel indienen bij iRacingNews: http://members.iracing.com/jforum/posts/list/3232095.page

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xept!on
Ithric schreef op zondag 19 januari 2014 @ 13:14:
[...]

Als je samen wil trainen geef even een gil op TS, want ben ook nog aan het oefenen en gaat steeds beter.
Zal ik doen!

Is het al bekend waar er volgende week gereden gaat worden in de Mazda Cup?
Heb tot nu toe op het forum en met google niks kunnen vinden. :+

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Ik ga vanavond ook streamen via http://www.twitch.tv/therealarfman/

Voor degenen die vanavond meerdere streams tegelijkertijd willen kijken via Twitch: http://www.multitwitch.tv/

EN HEBBEN WE ER AL ZIN IN? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Tuurlijk heb ik er zin in !!!! :)
Xept!on schreef op zondag 19 januari 2014 @ 13:06:
[...]Hierop voortbordurend; wat voor FOV hebben jullie voor de virtual mirror ingesteld? mits je die hebt aanstaan natuurlijk.
Ik heb 'm op 40 staan.
Ik heb alles zo afgesteld (met 3 schermen) dat ik door de combi van virtual mirror, (eventuele) binnenspiegel en beide buitenspiegels auto's om me heen eigenlijk altijd ergens zie.
Ik had altijd eerst 60 graden (misschien ga ik wel terug) maar het nadeel vond ik dat je dan heel slecht op die spiegel kan zien hoe dicht echt iemand achter je zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xept!on
JoepW schreef op zondag 19 januari 2014 @ 13:30:
Tuurlijk heb ik er zin in !!!! :)

[...]

Ik heb 'm op 40 staan.
Ik heb alles zo afgesteld (met 3 schermen) dat ik door de combi van virtual mirror, (eventuele) binnenspiegel en beide buitenspiegels auto's om me heen eigenlijk altijd ergens zie.
Ik had altijd eerst 60 graden (misschien ga ik wel terug) maar het nadeel vond ik dat je dan heel slecht op die spiegel kan zien hoe dicht echt iemand achter je zit.
Ik heb maar één scherm dus m'n zicht is nogal beperkt.
Hij staat bij mij nu op ~65, hetzelfde als de cockpit FOV.

Misschien dat ik over een paar maanden twee schermen bijkoop maar dat kan ik op dit moment nog niet verantwoorden.
Ik ben trouwens ook wel benieuwd naar de Oculus Rift, wat zijn daar hier de meningen over?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Heb mijn buitenspiegels uit staan, gebruik alleen de Virtual Mirror en de F3. Waar die mirror op staat weet ik eigenlijk nieteens, volgens mij best hoog :?
Hoe dan ook ga ik dat voor vanavond niet meer veranderen :p

[ Voor 16% gewijzigd door BM op 19-01-2014 13:39 ]

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc3l
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08-06 19:39
Morgen helaas vaste vi avondje :(
Als ik vanavond op tijd thuis ben even streamp van de Race kijken, is lekker veel publiciteit ervoor zo te zien op social media.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=4WsJ9Sst_xI]
Ik ga via YouTube streamen, beter dan Twitch. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
De streams staan allemaal in het lijstje van de livetiming :)

Mijn iRacing profiel

Pagina: 1 2 ... 121 Laatste

Dit topic is gesloten.