Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Die sanctie`s die momenteel op Rusland rusten hebben eigenlijk niet zo veel heel veel met het gewone volk te maken. Vooral olie en boor apparatuur mogen die kant niet meer op, dat is als het gehele machines zijn. Dus wat gebeurd er nu? Nu gaat alles in onderdelen die kant op
Het bevriezen van assets van de grote mannen daar... Raakt de bevolking ook niet heel hard.
Het is de lage olie prijs die alles wel heel hard aan gezwengeld heeft, maar dat is geen sanctie. Dat is een mooi opgezet plan van de OPEC landen
[ Voor 3% gewijzigd door HaterFrame op 25-01-2015 16:16 ]
I am the great Cornholio!

Maar waar is de het Europese antwoord op die misinformatie? De strijd om te harten van de Russen.MetaFrame schreef op zondag 25 januari 2015 @ 16:15:
Nee hoor, de fruit en groentes zijn grotendeels nog steeds uit de EU. Andere transport routes en douane stempels, valse herkomst bescheiden van andere landen maken het geen EU fruit meer
En inderdaad, de militaire steun aan Oekraine. Die hebben *nu* training en materieel nodig, niet in het voorjaar.
Onze leiders slapen. Al een jaar lang. Of hebben belangen ofzo.

Jeetje... Ja dan is het opeens erg dichtbij allemaal...RoD schreef op zondag 25 januari 2015 @ 16:27:
Damn. Mijn zwager heeft onlangs een auto verkocht aan iemand uit Mariupol (hij moest z'n Oekraïense auto kwijt). Nu blijkt dat die man die de auto gekocht heeft levend in die auto is verbrand na de aanval op Mariupol. Bizar
[ Voor 45% gewijzigd door Brent op 25-01-2015 16:32 ]
Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos
Wat voor zin heeft het nou helemaal? Een beetje de eigen bevolking bestoken met raketten, dat zullen ze leuk vinden.
Tsja dan is je enige optie halfbakken politiek totdat de vlam echt in de pan slaat, en dan ben je dus te laat. Putin heeft het prima gepland allemaal en zolang hij de lage olie prijs weet te overleven komt ie er mee weg.
Oekraine zal langzaam vervallen tot een land in verval met grote economische problemen en zal stukje bij beetje geannexeerd worden door de rebellen (indirect rusland dus)
I am the great Cornholio!
In het Oosten ook niet dan?Mektheb schreef op zondag 25 januari 2015 @ 16:59:
DNR ziet Ukraine niet als eigen volk, de Russen zijn hun volk
Op de Krim waren ze wel al redelijk dol op Rusland, heb ik begrepen.
Nergens. Ook op de Krim zijn de lokale bevolking en politici gedwongen om te stemmen in dat "referendum", aldus Strelkov zelf.Soldaatje schreef op zondag 25 januari 2015 @ 17:05:
[...]
In het Oosten ook niet dan?
Op de Krim waren ze wel al redelijk dol op Rusland, heb ik begrepen.
Edit:
Vertaling van dat interview hier.
[ Voor 17% gewijzigd door PauseBreak op 25-01-2015 17:09 ]
Nee, merp!
Het probleem is hierbij dat de meesten daar blindelings achter de media aanlopen. Als er op de Russische TV gezegd wordt dat het Oekraïense leger dit gedaan heeft geloofd men dat. Ze bombarderen eerst zelf burgers en geven daarna de andere partij de schuld. Propaganda is nog steeds een heel sterk middel. En veel mensen van Russische afkomst lopen blind achter Putin aan. Het lijkt alsof men niets geleerd heeft van het Sovjet tijdperk.Soldaatje schreef op zondag 25 januari 2015 @ 16:56:
Wat voor zin heeft het nou helemaal? Een beetje de eigen bevolking bestoken met raketten, dat zullen ze leuk vinden.
Mijn vriendin woont in Odessa en heeft familie verspreid door Oekraine wonen, ook in Donetsk en Mariupol. Niet zo'n leuke tijd dus... En de familie (deels van Russische afkomst) wordt net zo verscheurd als het land zelf. De ene helft loopt blind achter Putin aan en gelooft dat alles beter wordt als er een oorlog komt en zij weer bij Rusland gaan horen. Ze realiseren zich gewoon niet welke gevolgen een oorlog heeft op de 1 of andere manier.
De OVSE heeft vastgesteld dat de Grad's uit het oosten tot noordoosten kwamen, aan de hand van krater analyse, separusjes gebied.Soldaatje schreef op zondag 25 januari 2015 @ 16:56:
Hier nog een filmpje van die raketten: snip
Er waren meerdere bronnen van raketten, in ieder geval 3 locaties.
Dat de sepa's eerst hard roepen dat de aanval op Marioepol is ingezet, en dat een paar uur later ontkennen, zegt genoeg.
Ik volg Interpretermag.com, die plaatsten afgelopen nacht dit:
http://www.interpretermag...station-of-mariupol/#6504
Meest bekende voorbeeld is natuurlijk MH17, waarbij ze vol trots meldden een toestel te hebben neergehaald, omdat bericht pogen te verwijderen van het internet toen het een passagierstoestel bleek. Uren later kwam RT.com al met het straaljagerverhaal. Als ze wat meer tijd hadden genomen, hadden ze er ook nog eens een geloofwaardig iets van kunnen maken.
Meest recent heb je natuurlijk die aanvallen op de bussen, waarbij ze eerst vol trots meldden een checkpoint te hebben uitgeschakeld om dat in te trekken nadat de berichten over de burgerslachtoffers kwamen. Die bus in Donetsk hadden ze het eerst over een afvallige groep separatisten, om vervolgens weer het e.e.a. in te trekken en het als propaganda-spin in te kunnen zetten.
En nu weer Mariupol..
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
De journalist denkt dat de bedoeling was om een exodus op te zetten. Maar concludeert dat de oorlog onderdeel van het dagelijks leven is geworden en geen reden is om voor te vluchten.
Verder heeft Belarus een wet aangenomen die Rusland verbied om zijn grondgebied te gebruiken om troepen Oekraine in te brengen. Ook LGM zijn nu officieel verboden.
Apart dat dat net nu komt. Heeft Poetin juist net een verzoek gedaan?
Ook benieuwd weke informatie komt vanuit die gearresteerde corrector. Via de SBU afluistertape hoor je de commandant aan een soldaat vragen waarom hij de corrector niet gebruikt heeft (antwoord: Ach ja, dan sterven ze toch gewoon iets eerder?)
Na de Krim, het Oosten, MH17 en deze terroristische daad is voor mij Poetins naam veranderd naar: Putler Bin Laden. Het is toch eigenlijk een 9/11 voor NL en UA
[ Voor 11% gewijzigd door EektheMan op 25-01-2015 19:09 ]
It never hurts to help | Only those who attempt the absurd will achieve the impossible. I think it's in my basement... let me go upstairs and check. M.C. Escher
Zakharchenko will give orders not to take prisoners
&
(Pas op NSFL)
YouTube: Russian troops execute Ukrainian POWs
[ Voor 12% gewijzigd door klaw op 25-01-2015 20:40 ]
Kwam vandaag een Engelstalige kaart tegen van de separatisten. Deze is van gisteren (24-1-15):

Zoals te zien, en ook middels verschillende berichten te verifiëren, zit het Oekraïense leger en de verschillende vrijwilligersgroeperingen bij Debaltseve dik in de problemen. Ik heb geen berichten kunnen vinden van terugtrekkingen daar, maar wel aan de rand (bij de rode pijl op de kaart in de buurt).
Dit zou wel eens een debacle kunnen gaan worden voor Oekraïne, en een groot debacle ook nog aangezien er de laatste paar dagen juist veel nieuw materieel en troepen naartoe zijn gestuurd.
Nee, merp!
Ik denk dat als die terugtrekking niet gebeurt omdat het bevel weer niet komt, dat we wel kunnen stellen dat dat een bewuste daad van sabotage is. Het zou denk ik veel beter zijn om gewoon maar de hele legertop eruit te bonjouren en tijdelijk te vervangen door "militaire adviseurs" van andere landen, want de huidige legertop is zwaar incompetent en/of corrupt.DaniëlWW2 schreef op zondag 25 januari 2015 @ 22:36:
Lijkt mij een gevalletje terugtrekken en snel ook. Dan moet dat ook gebeuren en ik vraag me af of dat wel gaat gebeuren...
Nee, merp!

Onderhand zou toch duidelijk moeten zijn dat de Auftragstaktik van "ze Germans" de beste is...
De Duitsers hadden in de vroege 19de eeuw al door dat je slagen kan winnen door lokaal initiatief van lage officieren die met eigen inzicht handelen om een voordelige positie te verkrijgen. Zo hebben ze in zowel WW1 als WW2 zo gestoord goed gepresteerd waar bijna de hele wereld nodig was om ze te verslaan.
Je bent naar mijn mening pas een goede officier als je een generaal de middelvinger durft te geven.

[ Voor 7% gewijzigd door DaniëlWW2 op 25-01-2015 23:21 ]
Verwijderd
Het lijkt bijna op een sluipschutter zo, de eerste is in zijn hoofd geraakt, de volgende twee duiken tervergeefs weg... Ik zie het filmpje niet als ultiem bewijs oid. Maar ben ook geen forensisch expert.PauseBreak schreef op zondag 25 januari 2015 @ 22:21:
Ja, van dat laatste filmpje vind ik het discutabel of er echt mensen worden geëxecuteerd. Je kunt er goed over discussiëren.
[...]
Ongeveer ieder leger is er juist op gebouwd dat je orders opvolgt, iets met een court martial en zo.DaniëlWW2 schreef op zondag 25 januari 2015 @ 23:20:
Je bent naar mijn mening pas een goede officier als je een generaal de middelvinger durft te geven.
Dat legt DaniëlWW2 uit in notabene de post boven jeVerwijderd schreef op maandag 26 januari 2015 @ 07:24:
Waarom laat Oekraïne weer zo'n grote groep soldaten insluiten? Het is niet de eerste keer en het kost nogal wat moeite en vooral resources die ze in bijv Mariupol goed kunnen gebruiken. Luisteren ze niet naar de Navo adviseurs?
Ik vermoed trouwens ook dat communicatie en hoogmoed een grote rol speelt. Dat op de een of andere manier ze niet goed weten te communiceren met mannen in het veld & er pas te laat correctieve acties worden uitgevoerd.
Het corrupte baseer ik voornamelijk op het binnen 12 uur laten mislukken van een offensief dat vier maanden lang is voorbereid. En dat kwam voornamelijk omdat de benodigde middelen er gewoon niet waren... Dat kán bijna niet alleen maar incompetentie zijn.DaniëlWW2 schreef op zondag 25 januari 2015 @ 23:20:
Het gaat ook niet gebeuren. Incompetent zijn ze zeker maar corrupt heeft het niks mee te maken. Dit is gewoon de ronduit waardeloze Sovjetdoctrine waar een plan is opgesteld waar nooit van afgeweken mag worden. Veranderende slagcondities maken geen bal uit, plan moet uitgevoerd.![]()
Onderhand zou toch duidelijk moeten zijn dat de Auftragstaktik van "ze Germans" de beste is...
De Duitsers hadden in de vroege 19de eeuw al door dat je slagen kan winnen door lokaal initiatief van lage officieren die met eigen inzicht handelen om een voordelige positie te verkrijgen. Zo hebben ze in zowel WW1 als WW2 zo gestoord goed gepresteerd waar bijna de hele wereld nodig was om ze te verslaan.
Nee, merp!
En legers die je bij een overtreding meteen voor een militaire rechtbank brengen presteren niet. Onder mission tactics/Auftragstaktik voert een lagere officier een intentie uit naar eigen inzicht. Het doel van deze hele oorlog is het verdedigen van het grondgebied van Oekraïne. Dat gaat een stuk beter als je de frontlijn zo kort mogelijk houdt. Verder is er ook het gevoel van verantwoordelijkheid welke bestaat bij officieren in deze militaire school. Officieren zullen hun eenheden intact houden en niet zien als slachtvee, al is het maar omdat zij er op worden afgerekend als iedereen dood is. Onder sovjetdoctrine telt het resultaat alleen maar en presteert een officier als hij het doel bereikt, maakt niet uit of zijn hele eenheid dood is. Zo win je geen oorlog, zeker niet als je in de minderheid bent.Teckna schreef op maandag 26 januari 2015 @ 08:59:
Ongeveer ieder leger is er juist op gebouwd dat je orders opvolgt, iets met een court martial en zo.
Dan nog een voorbeeld dat je wel degelijk generaals de middelvinger kan geven. In 1942 viel Rommel voor de eerste keer Tobruk in Libië aan. Het was op zijn zachts gezegd geen goede aanval. In feite was het een frontale stormloop tegen een zwaar ingegraven vijand zonder steun van Duitse of Italiaanse artillerie. Op een gegeven moment staakt een kolonel zijn aanval. Rommel komt verhaal halen, de kolonel zegt dat zijn halve bataljon dood of gewond is. Rommel beval dat ze door moeten gaan en die kolonel zegt over mijn lijk.
Aanval wordt afgeblazen. Rommel had hem makkelijk kunnen laten vervangen of laten executeren maar deed het niet. De kolonel had gelijk en daar kom Rommel ook niet omheen. Dit soort logica zou het Oekraïense leger goed doen...
Ik denk dat er ook te weinig materiaal is. Zeker als je dan een artilleriebombardement krijgt die de frontlijn openbreekt wordt het lastig. Om het gat te vullen heb je tanks nodig en de Oekraïne heeft er geen duizenden. Verder zijn ze net zo kwetsbaar als de Russische tanks en zullen ze met een frontaal schot al branden. Aanvallen wordt moeilijk als je tanks afgeschoten kunnen worden als schietschijven. Verder moet een bevel voor een tegenaanval heel snel komen omdat je zo de vijand verrast waardoor deze geen defensieve posities kan opstellen. Dat maakt een tegenaanval een stuk makkelijker.PauseBreak schreef op maandag 26 januari 2015 @ 09:59:
[...]
Het corrupte baseer ik voornamelijk op het binnen 12 uur laten mislukken van een offensief dat vier maanden lang is voorbereid. En dat kwam voornamelijk omdat de benodigde middelen er gewoon niet waren... Dat kán bijna niet alleen maar incompetentie zijn.
[ Voor 21% gewijzigd door DaniëlWW2 op 26-01-2015 11:27 ]
Verwijderd
De verklaring is gebaseerd op eigen veronderstellingen maar niet onderbouwd met feiten. De militaire leiding maakt dezelfde fouten en als ze daar niet van leren blijft het een lastige kwestie.Teckna schreef op maandag 26 januari 2015 @ 08:59:
Dat legt DaniëlWW2 uit in notabene de post boven je
Dat de tegenstanders spionnen hebben die weten wat de andere kant van plan is lijkt plausibel. In hoeverre deze hier een rol hebben gespeeld is zeer lastig te bepalen.
Dat Oekraïne het anders aan moet pakken is wel duidelijk.
Kommersant reporting US and Europe considering new sanctions against Russia following Mariupol bombing, inc exclusion from Swift system
— Jason Corcoran (@jason_corcoran) January 26, 2015
(Journalist van Bloomberg)
De roebel is weer snel aan het dalen, waarschijnlijk door de dreigende sancties
Nee, merp!
Daarnaast hebben de Russen een beter overzicht via satelliet beelden. Denk dat Oekraine die ook wel heeft/krijgt, maar niet zo gedetailleerd en real time.Verwijderd schreef op maandag 26 januari 2015 @ 11:35:
[...]
Dat de tegenstanders spionnen hebben die weten wat de andere kant van plan is lijkt plausibel. In hoeverre deze hier een rol hebben gespeeld is zeer lastig te bepalen.
Verder is het telefoonnetwerk erg kwetsbaar. Relatief gemakkelijk af te tappen voor de Russen.
SWIFT gaat inderdaad nooit gebeuren. Dan slaat Poetin terug met bv een no-fly zone (kosten: 400 miljoen dollar per maand coor de grote EU airliners en verlies van concurrentiepositie tegenover de Aziatische. Klein bier).
Na het interview met de gevangen genomen corrector bij Mariupol en de tapes van Russische soldaten die een aanval coordineren komt Sputnik met een tegenaanval: English-Speaking Armed Men Spotted in Mariupol Following Shelling Attack

[ Voor 36% gewijzigd door EektheMan op 26-01-2015 12:56 ]
It never hurts to help | Only those who attempt the absurd will achieve the impossible. I think it's in my basement... let me go upstairs and check. M.C. Escher
Nee, merp!
SWIFT is al een sanctie wapen en Iran is uitgesloten nav sancties.PauseBreak schreef op maandag 26 januari 2015 @ 12:30:
Ik denk niet dat wij daar nou echt mee zouden zitten, maar wel met de onbetrouwbaarheid naar andere handelspartners toe wanneer we van Swift een wapen zouden maken.
Verder is SWIFT zelf politiek neutraal (sterker nog, tegen het gebruik van sancties en gebaat bij brede deelname) en een private partij. Het zal onze handelspartners niet afschrikken aangezien we die niet zo maar sancties opleggen. Het is in die zin niet anders dan een bedrijf wat bijvoorbeeld hoogwaardige petrochemische technologie levert aan Rusland en daar nu mee moet stoppen van de EU vanwege specifieke sancties. SWIFT valt gewoon onder Belgische / EU wetgeving.
Ja, maar vanwege het uitblijven van die transacties en dus de bijbehorende handel. Sanctie pijn vanuit beide kanten dus. Verder verliezen we inzicht in Russische geldstromen al is dit een veel kleinere factor. De twijfel om dit middel in te zetten zit hem in het grote effect en opnieuw angst voor represailles en gedeelde financiële pijn.Dat gaat ons ongetwijfeld veel harder raken dan een no fly zone.
Hoe dan ook lijken me nieuwe sancties wel aan de orde te zijn. Al weet ik zo even niet wat er verder nog verzonnen kan worden.
Dat wil niet zeggen dat het al een sanctiewapen is. De sancties tegen Iran zijn veel breder gedragen en staan minder ter discussie dan die tegen Rusland. Er is wat dat betreft een significant verschil in beeldvorming, zowel politiek als publiek, in de inzet van Swift als sanctiewapen.djengizz schreef op maandag 26 januari 2015 @ 12:51:
[...]
SWIFT is al een sanctie wapen en Iran is uitgesloten nav sancties.
Dat is de korte termijn problematiek inderdaad. De (middel)lange termijn problematiek en pijn gaat hem zitten in het opkomen en inzetten van alternatieven door andere landen. Waar Swift nu nog het primaire systeem is en waar wij als Westen ook veel invloed op hebben en waar we veel voordeel mee kunnen doen op het gebied van (bedrijfs)economische spionage.Ja, maar vanwege het uitblijven van die transacties en dus de bijbehorende handel. Sanctie pijn vanuit beide kanten dus. Verder verliezen we inzicht in Russische geldstromen al is dit een veel kleinere factor. De twijfel om dit middel in te zetten zit hem in het grote effect en opnieuw angst voor represailles en gedeelde financiële pijn.
Nee, merp!
Letterlijk wel dus.PauseBreak schreef op maandag 26 januari 2015 @ 13:05:
Dat wil niet zeggen dat het al een sanctiewapen is.
Het wordt ingezet bij sancties, er wordt mee gedreigd bij eventuele nieuwe sancties.
SWIFT is het primaire systeem omdat het beter werkt dan zijn voorgangers of alternatieven, banken hun interfaces hebben geprogrammeerd om om te gaan met FIN codering en omdat ze geen validatie systeem zullen accepteren wat onder invloed staat van een hoog country risk. Die alternatieven zijn geen bedreiging als de markt er niet breed mee wil werken en doen ze dat wel dan zijn ze geen bedreigingWaar Swift nu nog het primaire systeem is en waar wij als Westen ook veel invloed op hebben en waar we veel voordeel mee kunnen doen op het gebied van (bedrijfs)economische spionage.
Dat veel voordeel van spionage valt verder ook wel mee, daar is gewoon een gerechtelijk bevel voor nodig om die administratie in te zien omdat opnieuw SWIFT een private partij is die geen inzage geeft zonder zo'n bevel. Mijn punt was dat mocht je corruptie aan willen pakken en dit gerechtelijk opeisen dan is die data iig aanwezig en opeisbaar. Bij uitsluiting raak je dat eventuele middel om corruptie uit die hoek te bestrijden kwijt.
Dit geeft duidelijk genoeg aan dat we voorlopig geen wapenstilstand hoeven te verwachten.Dat zei de Russische president Vladimir Poetin volgens het staatsmedium Russia Today maandag tegen studenten in Sint-Petersburg.
Het Oekraïense leger is volgens Poetin geen leger, "maar een buitenlands legioen. In dit geval een buitenlands NAVO-legioen."
"We zeggen vaak: het Oekraïense leger, het Oekraïense leger. Maar wie vecht daar echt? Er zijn inderdaad wat officiële legereenheden, maar over het algemeen vechten daar zogenoemde 'vrijwillige nationalistische bataljons'", aldus Poetin. Die bataljons zouden onderdeel uitmaken van het NAVO-legioen.
"Helaas weigeren de officiële autoriteiten in Kiev het pad van een vreedzame oplossing te volgen. Ze willen de crisis niet met politieke middelen oplossen", aldus Poetin.
En reden er een hoop meer M1's etc.
De verklaringen worden wel met de dag gekker

Poetin heeft absoluut geen plaat voor z'n kop en weet dondergoed hoe de vork in de steel zit. Maar wat hij weet en wat hij publiekelijk zegt zijn natuurlijk totaal verschillende dingen.Mektheb schreef op maandag 26 januari 2015 @ 15:42:
En ook hoe ze een plaat voor hun kop hebben, als daar 80% NAVO rondliep dan was de klus allang geklaart.
|| Vierkant voor Wiskunde ||
Op zich niet gekker dan sommige eerdere berichtgeving.
Verschil is nu wel dat het gericht is op een extern publiek waar dit soort berichtgeving eerder vooral bedoeld was voor intern publiek of iets subtieler werd verpakt.
And to think they once said that computers would take away jobs.
Of zijn het gewoon allemaal Russen, en bestaat er niet zoiets als rebellen?
Juist. Het volledig vervangen van de vrije pers door propaganda-bureau's is specifiek hiervoor tot stand gebracht: als Poetin iets zegt, dan is het zo, of althans, dan zullen we dat maar geloven als we ons leven lief hebben.Teckna schreef op maandag 26 januari 2015 @ 15:50:
Er zullen vast genoeg Russisch gezinden zijn die Putin direct op zijn woord geloven en nu tegen de grote boze NAVO willen vechten die daar hun 'perverse westerse gedachtengoed' willen verspreiden.
Ja, alleen gebeurt het ontkennen opnieuw in verschillende varianten die elkaar tegenspreken:IJzerlijm schreef op maandag 26 januari 2015 @ 15:49:
Het ontkennen van het bestaan van Oekraine als een onafhankelijke staat is al vanaf dag 1 het standaard verhaal uit het Kremlin. Wat het dan wel is verandert wel, het is in handen van de geest van Bandera en zijn neo-nazis, Hans van Baalen, George Soros of de NAVO. Of allemaal tegelijk,
-Rusland + Oekraïne zijn 1 natie
-Er was nooit een Oekraïense staat
-Er was ooit een Oekraïense staat maar die is opgehouden te bestaan
-Historische claims die Oekraïne als staat verwerpen (Novorossiya, Krim)
-Culturele claims op basis van Russisch taalgebied die Oekraïne als staat verwerpen en die geen eigen taal kent (het is een dialect)
-Het is een geopolitieke strijd tussen Rusland en EU / VS (Oekraïne is irrelevant)
En pas je Aristoteles zijn lakmoestest van non-contradictie toe op een aantal van de propaganda aantijgingen dan faalt opnieuw deze basis test:
-De Oekraïense staat (toch een staat?) is corrupt en onderdrukt zijn bevolking
-Alle Oekraïners zijn rechtse nationalisten (dit impliceert opnieuw een staat)
-Russen worden gedwongen Oekraïens te spreken (toch een eigen taal?)
Wie heeft er een waarheid nodig met zoveel varianten om uit te kiezen?

Daarnaast vind ik Poetin er wel ziek uitzien de laatste tijd. Bekijk zijn foto's van de afgelopen ~2 jaar maar eens. Het lijkt er wel op dat hij iets onder de leden heeft, en ook ietsjes meer dan een griepje.
Nee, merp!
http://itar-tass.com/en/russia/773395
Hoeft niet eens perse ziekte te zijn, kan ook vermoeidheid/stress zijn. Als je fotos van wereldleiders vergelijkt van aan en aftreden zie je dit ook continue terug.PauseBreak schreef op maandag 26 januari 2015 @ 16:36:
Mja, wat je ook niet moet vergeten is dat dit een verhaal is voor het interne publiek. Het maakt niet uit of het waar is of niet.
Daarnaast vind ik Poetin er wel ziek uitzien de laatste tijd. Bekijk zijn foto's van de afgelopen ~2 jaar maar eens. Het lijkt er wel op dat hij iets onder de leden heeft, en ook ietsjes meer dan een griepje.
Wanneer moet Putin eigenlijk herkozen worden? Zit daar ook een termijnlimiet aan in Rusland?
- Finaniciele crisis, check
- Annexatie / landjepik, check
Ah, ik ben het alleen tegengekomen RT, binnenlands. Maar ach, Rusland blijft vreemd.djengizz schreef op maandag 26 januari 2015 @ 16:38:
Juist niet en dat is het opvallende, het is TASS international:
http://itar-tass.com/en/russia/773395
Mja, zou kunnen, maar kijk zijn foto's maar eens terug (hier bijv.). Je ziet hem verslechteren en zichtbaar gewicht verliezen. Dat, tezamen met zijn hoofd (de kraters en hoe opgezwollen alles is) duidt meer op ziekte/zwaar medicijngebruik dan op stress/vermoeidheid. Want laten we eerlijk zijn, dit soort conflicten heeft Poetin echt wel meer gehad in zijn loopbaanTeckna schreef op maandag 26 januari 2015 @ 16:42:
[...]
Hoeft niet eens perse ziekte te zijn, kan ook vermoeidheid/stress zijn. Als je fotos van wereldleiders vergelijkt van aan en aftreden zie je dit ook continue terug.
2018. Maximaal twee opeenvolgende termijnen, daarna minstens 1 termijn uitzitten. Hij zou dus in 2018 herkozen kunnen worden, dienen tot 2024, dan uitzitten 2024-2030 en dan weer meedoen.Wanneer moet Putin eigenlijk herkozen worden? Zit daar ook een termijnlimiet aan in Rusland?
Nee, merp!
Schermen met buitenlandse krachten die je land kapot willen maken: checkVlassie1980 schreef op maandag 26 januari 2015 @ 16:48:
Dit conflict begint slepend te worden, en iedereen blijft maar fingerpointen naar de ander. Ik hoop dat dit niet verder zal escaleren en een spelletje Westen vs Rusland gaat worden. Er zijn wel degelijk raakvlakken met het ontstaan van WO2:
- Finaniciele crisis, check
- Annexatie / landjepik, check
Beschermen van "Volksrussen" in andere landen: check
Agressie bij de buren leggen: check
Je mag niet vergelijken, omdat je hoopt dat men leert van de geschiedenis, maar toch..

Mwa. Het is inderdaad een paardenmiddel (ik zie wat voor chaos het veroorzaakt in het financieel veel geisoleerdere Iran), maar ik denk dat een opkomende economie wel érg zijn best moet doen om een SWIFT ban te krijgen.PauseBreak schreef op maandag 26 januari 2015 @ 11:45:
Ja, die 'exclusion from Swift system' gaat nooit gebeuren. Dat zou een compleet verkeerd signaal afgeven aan de opkomende economieën en dat wil je niet. Er is al meermaals aangegeven dat Swift niet als wapen ingezet gaat worden.
That being said: Rusland doet érg zijn best
Misschien is een ban-hammer de oplossing. Maar het probleem is wel: de economische crisis in Rusland is dan compleet, hun miljarden aan buitenlandse munten zijn dan een stuk moeilijker inzetbaar. De effecten daarvan worden zwaar, chaos, bank-runs, the works.
Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca
https://t.co/mkDz1L1DSy
Na de eerste minuten niet meer geschikt voor de zwakke maag trouwens.
Verwijderd
Half jaar geleden kwamen er ook al opmerkingen over. Ze hadden het zelfs over kanker.[b]PauseBreak schreef op maandag 26 januari 2015 @ 16:36:
Hij is dan weer wel iemand die gewoon door zou gaan met een pruik en dikke makeup.
Als hij langere tijd naar Cuba op vakantie gaat zou een serieuze indicatie kunnen zijn.
In deze is het gewoon een kwestie van slechte doctrine en incompetentie. Je hoeft geen Napoleon, Molkte, Manstein etc te zijn om te zien dat het helemaal mis is bij Debaltseve. Wat een leger op de Duitse school daar zou doen is het volgende:Verwijderd schreef op maandag 26 januari 2015 @ 11:35:
[...]
De verklaring is gebaseerd op eigen veronderstellingen maar niet onderbouwd met feiten. De militaire leiding maakt dezelfde fouten en als ze daar niet van leren blijft het een lastige kwestie.
Dat Oekraïne het anders aan moet pakken is wel duidelijk.
-Ik vermoed dat het om een paar duizend man gaat van veel verschillende eenheden. De sterkte is ongeveer een brigade. Er moet daar lokaal een leider worden aangesteld, een brigadier generaal dus. Als deze er niet is dan moet je er een binnenvliegen of rijden. Deze moet van alle eenheden een "kampgruppe" vormen. Dit is een losvast ad hoc verband zonder vaste samenstelling die samen optrekken. Het probleem waar Oekraïne mee zit is dat het normaal is voor officieren in de Duitse school om bij verschillende onderdelen van een leger te dienen zodat capaciteiten worden begrepen. Bijvoorbeeld een artillerieofficier die een tijd een tankcompagnie onder zijn bevel heeft.
-Deze eenheden moeten zich gaan voorbereiden op de terugtocht. De truc bij dit soort omsingelingen is om als verdedigende partij overal druk te houden. Wat ze moeten doen is de mobiele tankeenheden naar de uitgang brengen en deze openhouden. De tanks moeten hiernaartoe zodat ze kunnen ontsnappen als het mis gaat en vervolgens een tegenaanval kunnen beginnen om de omsingeling open te breken. Andere eenheden moeten hun positie houden. Als eerste trekken de troepen die het diepst in de omsingeling zitten zich terug en voegen zich bij eenheden die minder diep zitten. Vervolgens reorganiseren en laat de vijand maar komen. Een eventuele aanval moet je afslaan. Dan als je klaar bent trek je je weer een stuk terug, nu de eerste eenheden en de tweede groep. Wederom reorganiseren en stand houden tot je weer terug kan. Als je dit blijft doen en de uitgang openhoud dan ontkom je.
-Aan de andere kant moet het Russisch leger het niet door krijgen of tenminste niet goed reageren. Dat tweede ligt eigenlijk voor de hand gezien de ronduit waardeloze communicatie tussen de separatisten onderling en met het Russisch leger. Als je het goed doet dan kan je als Oekraïens leger deze situatie in een overwinning veranderen. Raken de Oekraïense militairen in paniek en vluchten ze dan loopt het helemaal verkeerd af. De eenheden die het dichts bij de uitgang zitten ontkomen dan, de rest zit als ratten in de val...
Nog even een kaartje wat ik bedoel. Elke rechthoek die ik zeer professioneel heb gemaakt met paint stelt een terugtrekzone voor. Het hoeft niet precies zo maar het is wel aan te raden om het in delen te doen.

Poetin lijkt zichzelf steeds meer te isoleren. Hopelijk gaat dat in de toekomst een rol van betekenis spelen. Hoe lang laat Rusland zichzelf gijzelen door een dictator? vrij lang nog vrees ik
S&P heeft Rusland de junk-status gegeven overigens.
Probleem is dat dit de uitgang is (op jouw kaart het gebied tussen de '9' en de '7'). Zoals je kunt zien drie wegen (M03 en twee smalle wegen langs het reservoir) en de rest is water / onbegaanbaar moerasland.DaniëlWW2 schreef op maandag 26 januari 2015 @ 20:19:
Wat ze moeten doen is de mobiele tankeenheden naar de uitgang brengen en deze openhouden.
Laat de Russen nu net de flanken van dit gebied bezetten met hun artillerie en hier alles kunnen wegschieten wat er door wilt. Die zullen daar toch echt eerst weg moeten voor een veilige aftocht mogelijk is.
De druk op die flanken door de Russen de afgelopen dagen en het recente offensief vanuit het zuiden van Debaltseve door separatisten ('kom en vecht met ons') lijkt er in mijn ogen toch op dat ze prima weten waar ze mee bezig zijn en lijkt sterk op het opzetten van een val.
Ja, het blijft wat onder de radar maar de roebel valt ook weer hard vandaag.RoD schreef op maandag 26 januari 2015 @ 20:52:
S&P heeft Rusland de junk-status gegeven overigens.
http://www.kyivpost.com/c...marked-troops-378504.html
Mechwarrior Online: Flapdrol
En daarom wil je dus de tanks daar hebben.djengizz schreef op maandag 26 januari 2015 @ 20:57:
[...]
Probleem is dat dit de uitgang is (op jouw kaart het gebied tussen de '9' en de '7'). Zoals je kunt zien drie wegen (M03 en twee smalle wegen langs het reservoir) en de rest is water / onbegaanbaar moerasland.
Laat de Russen nu net de flanken van dit gebied bezetten met hun artillerie en hier alles kunnen wegschieten wat er door wilt. Die zullen daar toch echt eerst weg moeten voor een veilige aftocht mogelijk is.
De druk op die flanken door de Russen de afgelopen dagen en het recente offensief vanuit het zuiden van Debaltseve door separatisten ('kom en vecht met ons') lijkt er in mijn ogen toch op dat ze prima weten waar ze mee bezig zijn en lijkt sterk op het opzetten van een val.
Als alles goed gaat dan hoef je ze niet te gebruiken. Gaat alles mis dan zijn ze er om een doorbraak te forceren. Verder heeft Oekraïne het voordeel in bereik met hun 2S7 Pion kanonnen. Russisch vuur moet je kunnen stoppen met tegenvuur van zulke artillerie.
Dan moet er natuurlijk wel een uitbraak komen...
Oh en S&P neem ik al een aantal jaar niet meer serieus.
Waren eerder ook al berichten over. Is wel echt volgens mij.haarbal schreef op maandag 26 januari 2015 @ 21:07:
Is dit echt of hebben ze dit verzonnen?
Net de UN meeting gekeken. Wanneer gaat Rusland een keer eens antwoorden geven op vragen die gesteld worden en niet elke keer er omheen draaien en niks zeggen. Nu viel hij er weer over dat de spreker van Oekraine telkens engels spreekt en niet Russisch (die vent kan drie talen spreken) en dat dat symbolisch is voor het probleem.....
GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)
Pure afleiding. Er omheen draaien en zorgen dat er geen antwoord gegeven hoeft te worden op de (pijnlijke) vragen. Rusland is geen partij, maar rekt en rekt.wontcachme schreef op maandag 26 januari 2015 @ 21:19:
[...]
Waren eerder ook al berichten over. Is wel echt volgens mij.
Net de UN meeting gekeken. Wanneer gaat Rusland een keer eens antwoorden geven op vragen die gesteld worden en niet elke keer er omheen draaien en niks zeggen. Nu viel hij er weer over dat de spreker van Oekraine telkens engels spreekt en niet Russisch en dat dat symbolisch is voor het probleem.....
Altijd maar wijzen naar de VS en hun acties in andere landen, terwijl dankzij Rusland er ook een hoop shit in de wereld is. Lekker makkelijk.
Volgens mij is dit echt, sinds de acties van Rusland rondom Oekraïne is Wit-Rusland ook wakker geworden en proberen ze zich af te keren van Poetin.haarbal schreef op maandag 26 januari 2015 @ 21:07:
Is dit echt of hebben ze dit verzonnen?
Tot zover de Euraziatische Economische Unie, die sowieso al mislukt was doordat Oekraïne niet mee deed.
http://www.youtube.com/wa...XzMopVZw&feature=youtu.be
Die hebben ze daar al een tijdje geleden aan het werk gezet, maar het lijkt er inderdaad op dat ze er ietsjes meer van operationeel hebben nu, en dat ze die ook aan het positioneren zijn om de pocket bij Debaltseve open te kunnen houden.Mektheb schreef op maandag 26 januari 2015 @ 21:34:
Bring out the big guns ?
[afbeelding]
Wat een ding...
Nee, merp!
8 jaar geleden is dat al, moeilijk te geloven. Maar relevant, zowel voor achtergrond inzake de opkomst van Putin en de veiligheidsstaat Rusland als terugblik naar de fouten gemaakt in het westen ten aanzien van wat in wezen toen al vrij duidelijk was.
Erg onsmakelijk natuurlijk, voor het Kremlin, de komende hoorzittingen. Net zo onsmakelijk echter voor de Britse regering. Je zou willen zeggen dat in die tijd veel geleerd is, dat valt echter behoorlijk tegen. Veel gebeurd ja, maar dat is iets anders.
Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.
Die dingen zullen iets van 40 granaten bij zich hebben waar ze een aantal uur mee verder kunnen. Verder is het hele idee van mobiele artillerie om na een salvo hem te smeren. Als er een hele lading vrachtwagens staan dan gaat dat moeilijker en dan komt de Grad...Mektheb schreef op maandag 26 januari 2015 @ 22:17:
Wat ik dan weer niet snap, in een open veld geen support tanks of trucks niks ?.
Die dingen schieten een paar keer en rijden dan weg naar een nieuwe locatie. Aanvullen van de munitie doen ze bij een depot buiten artilleriebereik. Verder is dit alsnog iets van 20km achter de frontlinie. Als je zulk bereik hebt dan moet je het ook gebruiken. Er is dus geen direct gevaar.
Oh en ik miste je al Virtuozzo. De gemiddelde lengte van de replies hier nam namelijk behoorlijk af.
Tja, Davos. Elk jaar een gigantische tijdverslinder. En als ik zo even terugkijk, dan zijn er genoeg berichten uitgewisseld in de tussentijd - het conflict heeft dan ook weer een volgende fase bereikt. De BBC heeft een kort en neutraal perspectief over de verschillende mogelijke aard van scenario's: Ukraine conflict: Is Russia stoking war or pushing peace?DaniëlWW2 schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 02:44:
Oh en ik miste je al Virtuozzo. De gemiddelde lengte van de replies hier nam namelijk behoorlijk af.
Het is een vraag die niet te beantwoorden is, aangezien voor het Kremlin er geen instrumenteel nut is in het beantwoorden van die vraag - enkel in het open laten daarvan. Wel valt op dat men vaker fouten maakt, en dat toepassing van gelokaliseerde focus van macht (Roebel interventie, buffering van een aantal nieuwe ventures, de laatste speech met steek naar Nato, bombardement Mariupol, et cetera) vaker uit de klauwen loopt inzake effectiviteit.
Het is te vroeg om daar scenario's voor op te stellen, toch vraag ik me af waar de blik van Putin zich naar zal richten. Het is meermaals eerder voorgekomen, de noodzaak voor interne cohesie Rusland en de beschikbare instrumentatie daarvoor. Externe focus begint tegen beperkingen aan te lopen, en er is toch in bepaalde kringen gerommel in Rusland inmiddels. Putin kan wel proberen externe situaties instrumenteel te gebruiken, het effectieve nut daarvan is echter aantoonbaar aan het dalen. Dan rest hem escalatie daarvan, of instrumentele toepassing van interne situaties / ontwikkelingen. Bepalend daarbij zal die factor van interne cohesie zijn. Dan denk ik aan de complicaties tussen de onderdelen van Gazprom, maar ook aan de oligarchen van het Kremlin zelf. Vergeet niet dat Putin zijn positie niet enkel vanuit eigen verdienste heeft, maar ook als garantie van belangen ten aanzien van anderen. Zeker, veel daarvan heeft hij zelf in positie gebracht, maar het staat onder druk.
Interessante tijden.
Edit. Twee interessante stukjes nog relevant voor de kwestie Litvinenko / VK / Rusland. Beide van Die Welt, het eerste een interessante eigen verkenning, het tweede een scherp interview met Andrew Monaghan van Chatham House.
Who killed Litvinenko? London inquiry aims to shed light on 2006 murder.
Monaghan: 'Difficult to see happy political outcome' in Litvinenko inquiry.Ex-Russian spy Alexander Litvinenko died of polonium poisoning in 2006. An inquiry now aims to find out who was responsible, after years of political wrangling between London and Moscow.
Die Zeit had een ietwat andere focus, men pikte subtiele signalen opmerkelijk accuraat op: Große Koalition erwägt neue Russland-Sanktionen.As the UK inquiry into the death of ex-Russian agent Alexander Litvinenko gets under way in London, Russia analyst Andrew Monaghan of Chatham House tells DW that the affair continues to sour British-Russian relations.
Misschien interessanter (in het kader van de recente Russische initiatieven ter herschrijving / instrumenteel gebruik van geschiedenis) is een ander artikel: Iwan, der halb so Schreckliche.Wie soll der Westen auf die Angriffe in der ukrainischen Stadt Mariupol reagieren? Sicherheitspolitiker befürworten weitere Sanktionen gegen Russland.
Erg interessant stuk, en hoe irritant de conclusie ook mag zijn, vrijwel elke analyse van de structurele hervormingen van de afgelopen vijftien jaar komen op diezelfde conclusie uit: "Das Ziel ist ein quasisakraler Staat, dem alle gemeinschaftlich huldigen". Amper een jaar geleden had geen journalist in Duitsland die conclusie durven trekken.Neue Mythen braucht das Land: Russlands Propagandisten haben das Mittelalter und die frühe Zarenzeit für sich entdeckt. Wie sie die Geschichte umdeuten, ist derzeit in einer großen historischen Schau im Lande zu besichtigen.
[ Voor 36% gewijzigd door Virtuozzo op 27-01-2015 03:17 ]
Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.
En meteen komt bij mij na het lezen van zo'n stuk weer de indruk naar boven dat Dugin nog steeds van grote invloed is als het ideologie en de vorming van de Russische identiteit aangaat.Virtuozzo schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 03:00:
Misschien interessanter (in het kader van de recente Russische initiatieven ter herschrijving / instrumenteel gebruik van geschiedenis) is een ander artikel: Iwan, der halb so Schreckliche.
Niet voor niks pleit hij voor een nieuwe Russische orde: de relevantie van de nieuwe Oprichnina. Neem daarbij zijn hang naar een bijna sektarische versie van het orthodox geloof en ik kan me voorstellen dat deze expositie hem op het lijf geschreven is.
Het lijkt soms wel dat hoe meer de waan naar boven komt drijven in Rusland hoe vaker ik parallellen zie met zijn ideologieën en fascinaties.
Verwijderd
http://www.presstv.ir/Det...s-trapped-in-east-Ukraine
Die hebben de Russen nog niet ingezet in OekraïneSnowwie schreef op maandag 26 januari 2015 @ 22:38:
Tja, die dingen zijn toch kanonnenvoer voor gevechtsvliegtuigen?
En daarnaast, deze systemen hebben een bereik van rond de 30km met standaard basebleed munitie. De separatisten hebben geen systemen met een vergelijkbaar bereik. Een BM-21 Grad met de standaard raketten komt maximaal 20km ver. Deze artilleriestukken van de UAF kunnen dus relatief probleemloos de frontlinie bestoken en als de munitie op is, of beter gezegd, op het reserveniveau is, dan vertrekken ze weer.
Nee, merp!

Goed artikel. Poetin wil gewoon een voordelige onderhandelings positie voor hem forceren en zal blijven aanvallen tot hij die heeft. Ruslands economie is gewoon collateral damage, jammer dan.RoD schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 12:29:
Bloomberg heeft een opiniestuk over de situatie: klik
Eindconclusie: More people will die.
Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca
De overgang van 'er zijn geen Russische troepen in Oekraine' naar 'waarom vecht Oekraine nog tegen het oppermachtige Russische leger ?' is wel heel snel gegaan.RoD schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 12:29:
Bloomberg heeft een opiniestuk over de situatie: klik
Eindconclusie: More people will die.
Heeft iemand links naar de films van Babylon'13 ? Aeroport van een paar dagen terug helaas gemist. Op YouTube lijken ze niet beschikbaar te zijn. Alvast hartelijk dank!
@Pausebreak, idd, de trailer is goed beschikbaar, maar de film helaas niet. In ieder geval dank voor de poging.
[ Voor 14% gewijzigd door EektheMan op 27-01-2015 18:55 ]
Verwijderd
Zo is het maar net, in oorlog zijn er alleen maar verliezers.EektheMan schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 14:28:
Een nieuwe VICE vanuit Debaltseve.
Heeft iemand links naar de films van Babylon'13 ? Aeroport van een paar dagen terug helaas gemist. Op YouTube lijken ze niet beschikbaar te zijn. Alvast hartelijk dank!
Dit is het enige dat ik kon vinden: https://www.youtube.com/w...VZ0&x-yt-cl=84838260#t=13EektheMan schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 14:28:
Een nieuwe VICE vanuit Debaltseve.
Weet niet of dat is wat je zoekt?
Edit: Nee, dit is niet wat je zoekt. Is te oud. Van die nieuwe over het Airport kan ik ook alleen de trailer vinden.
[ Voor 8% gewijzigd door PauseBreak op 27-01-2015 15:20 ]
Nee, merp!
Meestal verliest een kant toch wat meer dan de ander.Verwijderd schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 14:50:
[...]
Zo is het maar net, in oorlog zijn er alleen maar verliezers.
Dat is niet relevant - het gaat er vooral om hoeveel je kunt verliezen.Brent schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 15:23:
[...]
Meestal verliest een kant toch wat meer dan de ander.
Al zouden de russen 10 x meer verliezen dan Oekraïne, laatste kan het gewoon niet zo lang volhouden. Vandaar dat sancties tegen Rusland icm lage olieprijs ze meer raakt dan de confrontatie aan te gaan.
Overigens denk ik iedere keer als ik beelden uit het gebied zie - waarom is dit gedoe het verlies aan levens van al die mensen waard? Je zult het antwoord wellicht alleen weten als het leven je iets waard is.
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!
Zolang de mensen cq de familie van de mensen die het aan de gang houden niet geraakt worden zal het door blijven gaan. Misschien als een verdwaalde bom van een separatist precies 1000km op het hoofd van een zoon van Putin (heeft ie die?) valt, dat de werkelijke kost voor hem ineens dichtbij komt.NiGeLaToR schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 15:35:
Dat is niet relevant - het gaat er vooral om hoeveel je kunt verliezen.
Al zouden de russen 10 x meer verliezen dan Oekraïne, laatste kan het gewoon niet zo lang volhouden. Vandaar dat sancties tegen Rusland icm lage olieprijs ze meer raakt dan de confrontatie aan te gaan.
Overigens denk ik iedere keer als ik beelden uit het gebied zie - waarom is dit gedoe het verlies aan levens van al die mensen waard? Je zult het antwoord wellicht alleen weten als het leven je iets waard is.
Dit dus.
Ik ben het niet helemaal eens met iets;XanderDrake schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 12:50:
[...]
Goed artikel. Poetin wil gewoon een voordelige onderhandelings positie voor hem forceren en zal blijven aanvallen tot hij die heeft. Ruslands economie is gewoon collateral damage, jammer dan.
Vanity? Dat enige reden is de enige reden? Sorry maar nee... Ijzermijn zei ook al zoiets...The West could respond to Putin in two ways. It could pressure Poroshenko into accepting a conditional surrender, a compromise that would keep Ukraine out of NATO, though not out of the European Union, and force it to reintegrate the eastern regions more or less on Russian terms. Alternatively, it could offer direct military aid to Ukraine, in the form of both weapons and troops. The first path -- the only one that has a chance of ending the bloodshed -- is unacceptable for reasons of vanity, and the second one means a war with Russia -- a prospect voters in Europe and the U.S. don't relish.
Oppermachtig zou ik ze ook niet noemen. Het Oekraïense leger is gewoon zwak, het Russische iets sterker maar niet veel en de seperatisten zijn ronduit waardeloos.IJzerlijm schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 12:52:
[...]
De overgang van 'er zijn geen Russische troepen in Oekraine' naar 'waarom vecht Oekraine nog tegen het oppermachtige Russische leger ?' is wel heel snel gegaan.
Een tweede is de keuze van het westen. Waarom zouden we troepen moeten sturen? Het komt bij mij over als een heel erg bekrompen, Amerikaans beeld. Het is of niks doen of meteen binnenvallen zoals ze daar graag doen. We kunnen ook gewoon wapens leveren en soldaten trainen. Niks NAVO troepen.
Belarus Is No Crimea: New Law Views Foreign Fighters as Act of Aggression
Belarus has adopted a new law that states the appearance of any foreign fighters on its territory will be viewed as an act of aggression, even if they cannot be identified as regular troops.
The legislation, which takes effect on Feb. 1, seems to be Minsk's response to Russia's actions in neighboring Ukraine, where unmarked Russian troops overran Crimea prior to its annexation last spring and where Russian fighters have led pro-Moscow-separatists in the east.
According to a copy of the law published online, Minsk will view the deployment of another nation's armed groups, irregular forces, mercenaries or regular military units in the country as a military attack, regardless of whether or not it was accompanied by a declaration of war.
The package of amendments to Belarus' law on the state of war come after repeated warnings from President Alexander Lukashenko that Russia should not meddle in his country.
Nee, merp!
Klopt dit wel? of is dit gewoon wishfull thinking of propaganda? Ik kan me moeilijk voorstellen dat Syriza voor Rusland zou kiezen. Rusland heeft niks te bieden op het moment en Syriza haar doel is niet om de EU te verlaten of zelfs maar de Euro.
Syriza is altijd al heel erg aardig geweest naar Rusland toe, dus ja, dat klopt wel.DaniëlWW2 schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 19:25:
http://www.themoscowtimes...end-in-europe/514923.html
Klopt dit wel? of is dit gewoon wishfull thinking of propaganda? Ik kan me moeilijk voorstellen dat Syriza voor Rusland zou kiezen. Rusland heeft niks te bieden op het moment en Syriza haar doel is niet om de EU te verlaten of zelfs maar de Euro.
Nee, merp!
Hehe, nou ja, niet meer hèMektheb schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 19:43:
Sja Rusland kan altijd Griekenland nog kopen als ze de Grexit nemen
Edit:
Voor wie Vice News' 88e aflevering heeft gezien, dat ziekenhuis dat ze filmen en waar ze mensen interviewen? Daar is een Grad aanval op terechtgekomen.
[ Voor 18% gewijzigd door PauseBreak op 27-01-2015 19:51 ]
Nee, merp!
Grieken zijn sowieso een stuk pro-Russischer dan wij. Het idee van een sterk leider dat hen uit de put weg moet leiden doet het daar wel goed, net als in Rusland. Verder misschien ook nog een orthodox-Christelijke connectie.DaniëlWW2 schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 19:25:
Zeker nu je een gezicht hebt bij de doctoren die er zeker niet vanwege het geld daar zitten komt het wat harder binnen. Erg.PauseBreak schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 19:45:
Voor wie Vice News' 88e aflevering heeft gezien, dat ziekenhuis dat ze filmen en waar ze mensen interviewen? Daar is een Grad aanval op terechtgekomen.
Als ik het aangehaalde bloomberg artikel bekijk dan worden er twee opties gegeven die beide niet haalbaar zijn. Dan wordt het dus kijken naar andere mogelijkheden.
Begin er even met 1:
Wat zijn de mogelijkheden voor de EU om in ieder geval bepaalde elementen van de separatisten te verklaren tot terroristen? Een onderbouwing daarvoor kunnen ze bv vinden in MH17 en ook bij Mariupol lijken er voldoende bewijzen te zijn.
Hiermee krijgt de EU/VS/Canada wat speelruimte om militaire hulp te geven.
PS: Er zijn geruchten dat er een terroristische aanval op het komende "hulpkonvooi" zal worden uitgevoerd door de separatisten om daarmee het RU leger ter bescherming te kunnen uitnodigen. Dus als de EU het doet, kan dat wel wat complicaties opleveren.....
Voor de duidelijkheid: Daniel Bear is U.S. Ambassador to the Organization for Security and Cooperation in Europe.Daniel Baer
Right now: all out attack on Debaltseve--major battle: tanks, artillery attacking; civilians fleeing--horrific Russia-sponsored destruction.
Nee, merp!
Die is er zeker, want zonder de "grieken" waren de Russen niet Orthodox geweest, dus die connectie is er zeker.Brent schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 19:55:
[...]
Grieken zijn sowieso een stuk pro-Russischer dan wij. Het idee van een sterk leider dat hen uit de put weg moet leiden doet het daar wel goed, net als in Rusland. Verder misschien ook nog een orthodox-Christelijke connectie.
Vandaar http://en.wikipedia.org/wiki/Double-headed_eagle
Ik zou zeggen wat de Russen kunnen kunnen wij ook, Nato erheen sturen met een nep gemaakte vlag en olee we komen uit Oekraïne.EektheMan schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 20:13:
[...]
Zeker nu je een gezicht hebt bij de doctoren die er zeker niet vanwege het geld daar zitten komt het wat harder binnen. Erg.
Als ik het aangehaalde bloomberg artikel bekijk dan worden er twee opties gegeven die beide niet haalbaar zijn. Dan wordt het dus kijken naar andere mogelijkheden.
Begin er even met 1:
Wat zijn de mogelijkheden voor de EU om in ieder geval bepaalde elementen van de separatisten te verklaren tot terroristen? Een onderbouwing daarvoor kunnen ze bv vinden in MH17 en ook bij Mariupol lijken er voldoende bewijzen te zijn.
Hiermee krijgt de EU/VS/Canada wat speelruimte om militaire hulp te geven.
PS: Er zijn geruchten dat er een terroristische aanval op het komende "hulpkonvooi" zal worden uitgevoerd door de separatisten om daarmee het RU leger ter bescherming te kunnen uitnodigen. Dus als de EU het doet, kan dat wel wat complicaties opleveren.....
En zodra er vragen komen hoe er in eens Apache's komen dan " Wij zijn er niet" spelletje terug spelen.
( helaas gaat dit niet gebeuren )
Kan me der enorm om opwinden, maar het is wel duidelijk dat het binnen nu en 2 jaar voor Oekraïne betekend dat ze het vanuit Odessa tot Donetsk tot Luhansk gewoon kwijt zijn aan Rusland.
En de enige troef waarom de russen kunnen doen wat ze willen is Nukes.
En dat heeft Oekraïne niet, ze kunnen hooguit Chernobyl nog is de lucht in laten gaan
[ Voor 62% gewijzigd door Mektheb op 27-01-2015 21:09 ]
Dat de nieuwe minister van buitenlandse zaken van Griekenland maatjes is met Alexander 'genocide op Oekrainers is op z'n plaats' Dugin zet wel aan tot denken.DaniëlWW2 schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 19:25:
Groot gelijk hebben ze, het is niet meer zoals vroeger waar oorlogen verklaard werden met een document ondertekend, gestempeld en verzegeld en met koerier verstuurd. Ben alleen erg bang dat deze wet verder ook niet heel veel uitmaakt.PauseBreak schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 18:52:
Ondertussen zijn ze in Wit-Rusland verder dan in de EU:
[...]
Dit topic is gesloten.
[font size=18]Zero Tolerance beleid[/font]
Dit topic valt onder Zero Tolerance. Dit betekent het volgende:• We grijpen sneller in bij overtredingen.
• Er volgen sneller sancties.
Extra omtrent de situatie nu:
Deel aub geen schokkende beelden. Bedenk daarbij goed of een twitter bericht wat toevoegt aan de discussie.
Specifieke topic regels
• Onderbouw je betoog met betrouwbare en verifieerbare bronnen.
• Geen drogredenen of onlogische en/of onnavolgbare gevolgtrekkingen.
• Extraordinary claims require extraordinary evidence.
• Geen omgekeerde bewijslast, wie beweert moet bewijzen.
• De volgende drogreden is expliciet niet toegestaan: neutraliteit claimen om vervolgens een waardeoordeel te geven over het conflict. Zie ook Wikipedia: Argument to moderation en Wikipedia: False balance
Andere topics
Discussie over wapensystemen, verhoudingen en inzet kan hier: Wapensystemen en effectiviteit
Voor de nasleep en mogelijke berechting daders MH17 hebben de we dit topic: MH17: De weg richting daders en mogelijke berechting
AWM beleidstopic:
Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid