[ZT] Russisch-Westerse verhoudingen en de oorlog in Oekraïne Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 56 ... 168 Laatste
Acties:
  • 731.331 views

Onderwerpen

• netfast
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
IJzerlijm schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 12:43:
Bizar hoe er elke maand of zo weer iemand opduikt die begint over hoe alles de schuld is van de NAVO die de denkbeeldige afspraken geschonden hebben niet uit te breiden naar het oosten.
Ach, ik neem aan dat je mij bedoelt ;-)
Ik weet er ook niks van allemaal, daarom ben ik ook hier om er meer over te lezen...
Fijn is altijd dat mensen je dan niet aanvallen en je rustig bijspijkeren over het onderwerp.

Voel me erg welkom hier :+

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

netfast schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 13:01:
[...]

Ik weet er ook niks van allemaal, daarom ben ik ook hier om er meer over te lezen...
Fijn is altijd dat mensen je dan niet aanvallen en je rustig bijspijkeren over het onderwerp.

Voel me erg welkom hier :+
Ik zou zeggen probeer de topicstart eens. :)

Dit topic draait al een tijdje en elke maand komt er wel iemand met whataboutism argumenten langs. Het probleem is dat dit soms overduidelijk Russische internettrolls zijn die betaald krijgen om onzin te verspreiden. Na een aantal ben je er dan een beetje klaar mee.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

netfast schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 13:01:
[...]

Als je er niks van weet moet je niet een uitspraak doen als
Het feit dat er een verdrag IS met UKR is een directe "aanval" op rusland. Iets met NAVO dat volgens een eerdere verdragen niet "te ver" richting Rusland mocht komen. (we weten allemaal dat dat niet gebeurd is)

And to think they once said that computers would take away jobs.

• Prosac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 01-12 20:44
Ik streep de bingo-kaart maar weer eens af. :+

Verwijderd

DaniëlWW2 schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 10:51:
Oh kom op zeg. Is het nou zo moeilijk om eens zaken apart te bekijken en niet steeds whataboutism toe te passen.
De NAVO is een verdedigingspact dus er is helemaal geen sprake van 'de baas worden', wat kan impliceren dat je zelf de agressor zou zijn, maar je verdedigen tegen agressie. Zeer significant verschil wat absoluut niets met een whataboutism te maken heeft. Vandaar mijn duiding van mogelijke intentie en motivering voor het huidige gedrag van de NAVO.

• Baserk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 01-12 15:20
*knip* doe eens niet
Het Kremlin heeft vrijdag excuses aangeboden voor de opmerking van de Russische president Vladimir Poetin dat de Amerikaanse bank Goldman Sachs achter het uitlekken van de Panama Papers zou zitten. Medewerkers zouden Poetin hierover verkeerd hebben geïnformeerd. Volkskrant klik
Goldman Sachs zou de Panama Papers hebben gelekt ipv de CIA.
Want de bank zou eigenaar zijn van de Suddeutsche Zeitung (die hier over publiceert)... 8)7

Wellicht niet zo handig om je bij je jaarlijkse 'Toespraak tot de Natie' te baseren op 'feiten' uit je eigen trollen-fabriek.

[ Voor 15% gewijzigd door gambieter op 15-04-2016 20:52 ]

Romanes eunt domus | AITMOAFU

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Nu online
Verwijderd schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 15:39:
Vandaar mijn duiding van mogelijke intentie en motivering voor het huidige gedrag van de NAVO.
Een militair verbond gericht op wederzijdse ondersteuning bij externe agressie spreekt erover haar posities te versterken op haar grondgebied. Daar is weinig agressief aan.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
'Schendingen bestand Oekraïne nemen weer toe'
Tsja, het is niet alsof het nu ineens weer is toegenomen, maar het wordt nu dus wel eens een keer opgepikt door de Nederlandse media.

• RoD
  • Niet online

RoD

Het is hier geloof ik nog niet gemeld, maar Groysman is inmiddels PM. http://www.bbc.com/news/world-europe-36043967

Nouja, dan is dat in ieder geval uit de weg.

• Shamalamadindon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-03-2024
RoD schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 16:53:
Het is hier geloof ik nog niet gemeld, maar Groysman is inmiddels PM. http://www.bbc.com/news/world-europe-36043967

Nouja, dan is dat in ieder geval uit de weg.
Zou je jezelf eigenlijk nu niet op de vingers moeten tikken vanwege een dubbelpost in plaats van een edit? :P

Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!

• RoD
  • Niet online

RoD

Leo1010 schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 17:10:
[...]

Zou je jezelf eigenlijk nu niet op de vingers moeten tikken vanwege een dubbelpost in plaats van een edit? :P
Nee, want deze post kwam meer dan 24 uur na de vorige O-) Bovendien als admin mag ik alles >:) :+

Goed, ontopic: Bloomberg View heeft nog een aardig opinieartikel over het aanwijzen van buitenlanders in de regering. Een experiment dat nog maar weinig vruchten heeft afgeworpen. Klik

• Baserk
Meanwhile in the Baltics,
The Russian Su-27 began the barrel roll from the left side of the U.S. RC-135 and went over the top of it to end on the right side of the aircraft, European Command said.

The RC-135 aircraft was "intercepted by a Russian SU-27 in an unsafe and unprofessional manner," Hernandez said, adding that the U.S. plane never entered Russian territory.
Dit na de dubbele fly-by door SU-24 afgelopen week.
The encounter comes just days after the U.S. Embassy in Moscow issued formal concerns with the Russian government over an incident last week in which Russian fighter jets flew close to the USS Donald Cook in the Baltic.

One of the Russian jets flew within 30 feet of the Cook's ship superstructure, according to a U.S. official. Klik
We zullen maar zeggen dat het Kremlin wil aangeven dat de semi-permanente positionering van o.a. meer NATO marine in de Baltische zee klik onderdeel van gesprek zal zijn op 20 april als NATO en Rusland in Brussel gaan praten.

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 00:41
Precies wat ze graag winnen, diverse onderwerpen om van het grootste probleem te wijken.

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Dit is natuurlijk ook een methode om die piloot vrij te krijgen. Heerlijk Koude Oorlog. O-)
http://nos.nl/artikel/209...ssen-voor-terrorisme.html

[ Voor 19% gewijzigd door DaniëlWW2 op 18-04-2016 17:25 ]

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• TNW
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-11 10:35

TNW

DaniëlWW2 schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 13:07:
[...]
Dit topic draait al een tijdje en elke maand komt er wel iemand met whataboutism argumenten langs. Het probleem is dat dit soms overduidelijk Russische internettrolls zijn die betaald krijgen om onzin te verspreiden. Na een aantal ben je er dan een beetje klaar mee.
Puur uit interesse en wat scepsis: Kun je bewijzen aandragen voor het voorkomen van dergelijke praktijken op t.net? Zijn er duidelijke aanwijzingen, zoals hit and run posts, accounts geregistreerd puur voor het reageren in dit topic? Is er überhaupt wel bewijs voor NL talige trolls die door Rusland zijn betaald?

Weblog | Straling!

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:53

FunkyTrip

Funky vidi vici!

TNW schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 10:58:
Puur uit interesse en wat scepsis: Kun je bewijzen aandragen voor het voorkomen van dergelijke praktijken op t.net? Zijn er duidelijke aanwijzingen, zoals hit and run posts, accounts geregistreerd puur voor het reageren in dit topic? Is er überhaupt wel bewijs voor NL talige trolls die door Rusland zijn betaald?
Ik zie het ook niet echt eigenlijk. Wel natuurlijk posters die vast zitten in een flinke confirmation bias loop door de beperkte varieteit aan media die ze volgen.

[ Voor 4% gewijzigd door FunkyTrip op 19-04-2016 11:05 ]

Dit dus.

• klaw
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 29-11 08:32
[...]

Ik denk dat het meer is dat anderen dit elders lezen en dan meer achter de trolls aan gaan lopen. En zo die onzin weer verder verspreiden...

How to Beat Putin & The American Origins of Putin's Madness

Verwijderd

FunkyTrip schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 11:05:
Ik zie het ook niet echt eigenlijk. Wel natuurlijk posters die vast zitten in een flinke confirmation bias loop door de beperkte varieteit aan media die ze volgen.
Aangezien media (mainstream zowel als alternatief) elkaar (wel gescheiden uiteraard) bijna eindeloos kopiëren is het daadwerkelijke aanbod van uniek nieuws toch vrij beperkt. Daarbij komt vaak ook nog eens dat tijdens het kopiëren er zaken zo worden aangepast dat ze niet meer het originele bericht recht aan doen. En zelfs al is degene die het bericht samengesteld een zeer kundig persoon met veel ervaring zal het bericht toch altijd nog enige kleur mee krijgen. Dus in die zin kan je stellen dat min of meer iedereen in meer of mindere mate een beperkte kijk op de zaken heeft. Pas als je zelf met bronnen in contact staat en je de tijd neemt om de zaken op langere termijn te volgen is het makkelijker om een beter beeld te krijgen van wat er nou echt gebeurd is.

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

[...]

Op T-net? Tja ik kan als moderator bij vrij veel gegevens komen. Vanwege privacy en simpelweg de fatsoenskwestie kan ik daar moeilijk informatie over geven. Daarnaast is het hardmaken bijzonder lastig maar het vermoeden is er soms wel.

Wat ik meer bedoelde (en duidelijker had moeten stellen) is dat je eigenlijk twee categorieën hebt namelijk de bewuste Kremlintrolls en de onbewuste "usefull idiots". De tweede categorie is overduidelijk in de meerderheid. Voor de eerste categorie is dit topic waarschijnlijk ook niet erg interesant omdat je hier vrij snel betrapt zal worden.

• Brent
  • Nu online

• RoD
  • Niet online

RoD

Goeie zaak. Savtsjenko terug naar Oekraïne is voor het hele volk een opsteker, aangezien ze toch wel een beetje een vaandeldrager van de opstand tegen de Russische invasie is geworden.

Nou maar eens kijken of het rond komt.

• netfast
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
<knip>

Dit is niet het niveau waarop hier gediscussieerd wordt.

[ Voor 97% gewijzigd door Ramzzz op 19-04-2016 15:44 ]

• Brent
  • Nu online
Oprecht vragen stellen kan nooit beginnen met een tu quoque. Dat is vrij letterlijk infantiel.

[ Voor 23% gewijzigd door Ramzzz op 19-04-2016 15:45 ]

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Ik weet niet of dit nou zo slim was van Poroschenko. Ergens hou ik de mogelijkheid open dat nu Oekraine publiek is gegaan met de informele deal over de telefoon het Kremlin opeens wat extra eisen heeft. Terugkrabbelen kunnen ze nu niet meer in Kiev. Ik snap ook niet waarom dit zo aangekondigd word. Wacht gewoon tot de deal rond is zodat je weet dat alles goed is gegaan. Dat lijkt mij een diplomatieke 101.

Kan er natuurlijk naast zitten maar het is een mogelijkheid.

• TNW
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-11 10:35

TNW

DaniëlWW2 schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 14:21:
[...]

Op T-net? Tja ik kan als moderator bij vrij veel gegevens komen. Vanwege privacy en simpelweg de fatsoenskwestie kan ik daar moeilijk informatie over geven. Daarnaast is het hardmaken bijzonder lastig maar het vermoeden is er soms wel.

Wat ik meer bedoelde (en duidelijker had moeten stellen) is dat je eigenlijk twee categorieën hebt namelijk de bewuste Kremlintrolls en de onbewuste "usefull idiots". De tweede categorie is overduidelijk in de meerderheid. Voor de eerste categorie is dit topic waarschijnlijk ook niet erg interesant omdat je hier vrij snel betrapt zal worden.
Ik vind dit een beetje terugkrabbelen. Eerst stel je:
Het probleem is dat dit soms overduidelijk Russische internettrolls zijn die betaald krijgen om onzin te verspreiden.
Om vervolgens te zeggen dat het voornamelijk om "useful idiots" gaat. Of je hebt iets gezien op basis van de uitgebreide gebruikersinformatie die je tot je beschikking hebt of het is gewoon een vermoeden zonder goede onderbouwing.

Als er Kremlintrollen op t.net (of andere NL fora) zitten zou ik dat persoonlijk zeer nieuwswaardig vinden. Helaas blijft het bewijs nog uit :)

Weblog | Straling!

• Brent
  • Nu online
De trollen waren wat prominenter aanwezig een jaar of wat geleden, maar ik herinner me dat ik af en toe registratiedatum checkte als het weer eens zo'n bijna copy-paste reactie was, en ja, daar zaten wel wat recente accounts tussen ;)

• klaw
TNW schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 16:15:
[...]

Ik vind dit een beetje terugkrabbelen. Eerst stel je:

[...]

Om vervolgens te zeggen dat het voornamelijk om "useful idiots" gaat. Of je hebt iets gezien op basis van de uitgebreide gebruikersinformatie die je tot je beschikking hebt of het is gewoon een vermoeden zonder goede onderbouwing.

Als er Kremlintrollen op t.net (of andere NL fora) zitten zou ik dat persoonlijk zeer nieuwswaardig vinden. Helaas blijft het bewijs nog uit :)
De info vind meestal zijn oorsprong bij die "trollen", en daarna zijn er "usefull idiots" die het overkopiëren. En dat zie je voornamelijk hier. Men komt het topic tegen, en komt er iets over tegen op de laatste paar pagina's en post het. Dan komt er een tsunami van reacties en dan is het eventjes stil en later komt er weer iemand anders.

Maar op de comment secties van nieuwssites zijn meer trollen te vinden. Er zijn vast wel een paar Russen die (enigzins) Nederlands kunnen die voor iedere site een aantal accounts hebben en dan posten. Als je goed Russisch kunt kun je ze goed herkennen en het verschil zien tussen luie NLers die niet de moeite nemen om een fatsoenlijke zin te formuleren. Dit komt omdat bij zulke posts vaak zinnen raar zijn en min of meer rechtstreeks vertaald zijn uit het Russisch.

[ Voor 4% gewijzigd door klaw op 19-04-2016 16:52 ]

• unclero
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:13

unclero

MB EQA ftw \o/

klaw schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 16:51:
Maar op de comment secties van nieuwssites zijn meer trollen te vinden. Er zijn vast wel een paar Russen die (enigzins) Nederlands kunnen die voor iedere site een aantal accounts hebben en dan posten. Als je goed Russisch kunt kun je ze goed herkennen en het verschil zien tussen luie NLers die niet de moeite nemen om een fatsoenlijke zin te formuleren. Dit komt omdat bij zulke posts vaak zinnen raar zijn en min of meer rechtstreeks vertaald zijn uit het Russisch.
Rusland de Russische Federatie noemen, vind ik zo'n weggevertje. ;)
Er zijn er vast die nog meer van dat soort weggevertjes kunnen noemen.

Quelle chimère est-ce donc que l'homme? Quelle nouveauté, quel monstre, quel chaos, quel sujet de contradiction, quel prodige!

• RoD
  • Niet online

RoD

Haags hof oordeelt dat Rusland Yukos geen miljarden hoeft te betalen
Zo, daar zal Poetin blij mee zijn. Al zal dit niet het einde van dit verhaal zijn.

• Brent
  • Nu online
DaniëlWW2 schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 16:03:
[...]

Ik weet niet of dit nou zo slim was van Poroschenko. Ergens hou ik de mogelijkheid open dat nu Oekraine publiek is gegaan met de informele deal over de telefoon het Kremlin opeens wat extra eisen heeft.
Het lijkt erop dat je weleens gelijk kunt gaan krijgen: https://euobserver.com/foreign/133137

• Baserk
Putin gabbertje en hoofd 'Onderzoekscomite' Aleksandr Bastrykin vindt het tijd voor meer Russische waarheden. Klik
In een artikel in de krant Kommersant noemt Bastrykin het Nederlandse rapport over de ramp met MH17, het onderzoek naar de polonium-vergiftiging van Aleksandr Litvinenko en de twijfel aan het besluit van de FIFA het wereldkampioenschap voetbal in 2018 aan Rusland te gunnen, als voorbeelden van de 'informatieoorlog' tegen Rusland.
[...]
Rusland moet zich wapenen tegen de 'hybride' oorlog waarmee de Verenigde Staten het land proberen te destabiliseren. Als tegenwicht tegen de Amerikaanse 'informatieoorlog' moet Rusland net als China door middel van censuur de toegang tot buitenlandse media op het internet beperken. Dat zegt Aleksandr Bastrykin, een naaste medewerker van president Poetin en hoofd van het machtige Russische Onderzoekscomité.
[...]
'We moeten ophouden een pseudodemocratie te zijn en pseudoliberale normen te volgen.' Volgens hem is een echte democratie op het algemeen belang gericht, 'en niet op absolute vrijheid en de willekeur van individuele leden van de maatschappij'.

Naast het beperken van de toegang tot het internet bepleit Bastrykin ook een ideologische opvoeding voor de Russische jeugd, die daardoor weerbaar moet worden tegen de pogingen van buitenaf Rusland te destabiliseren. Ook moet het volgens hem strafbaar worden 'historische feiten' uit het verleden van Rusland te ontkennen, zoals de 'vrijwillige' aansluiting van de Krim bij Rusland.

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Brent schreef op woensdag 20 april 2016 @ 11:30:
[...]

Het lijkt erop dat je weleens gelijk kunt gaan krijgen: https://euobserver.com/foreign/133137
Altijd fijn. :P

Het is een rusland dagje aan het worden zo te zien. Interessante uitspraak van de rechtbank in Den Haag over de Yukos zaak en dat is nog mild uitgedrukt.
http://www.volkskrant.nl/...chadevergoeding~a4285996/

Deze is gewoon hilarisch. :P
http://www.volkskrant.nl/...westers-gestook~a4285608/

Overgens, als die garde echt 300.000 a 400.000 man sterk zou worden dan is dat een leger binnen het leger om het leger politiek in het gareel te houden. Nieuwe NKVD dus maar met de status van de Waffen SS of een of andere Republikeinse garde.

Verwijderd

Over anti-Rusland propaganda gesproken. Een vriend van me wees me op deze serie:
IMDB: Okkupert (TV Series 2015– )
Noorse politieke thriller waarbij Rusland als agressor wordt afgebeeld in een fictief scenario wat draait om belangen in de energiemarkt.
Wat zelfs tot een klein relletje tussen Noorwegen en Rusland heeft geleid.
Ondanks dat het fictie is kan het toch helpen bij een beeldvorming van gebruik van politieke structuren bij internationale betrekkingen.

• Prosac
Verwijderd schreef op donderdag 21 april 2016 @ 14:36:
Over anti-Rusland propaganda gesproken. Een vriend van me wees me op deze serie:
Noorse politieke thriller waarbij Rusland als agressor wordt afgebeeld in een fictief scenario wat draait om belangen in de energiemarkt.
Ondanks dat het fictie is kan het toch helpen bij een beeldvorming van gebruik van politieke structuren bij internationale betrekkingen.
Je vergeet te melden dat Rusland het in opdracht van de EU doet. Daarnaast is de serie al in 2008 geschreven door de Noorse schrijver.
Vreselijke anti-Rusland propaganda inderdaad. 8)7
De belangrijkste politieke belofte van eerste minister Jesper Berg was de productie van olie en gas stilleggen en overschakelen op thoriumenergie. De EU protesteert, maar Jesper houdt vast aan zijn belofte en houdt vol dat thorium olie zal vervangen. Na een persconferentie wordt hij gekidnapt door de Russen, die op bevel van de EU de olieproductie in Noorwegen moeten overnemen.

• Brent
  • Nu online
Buiten het feit dat er niets fictief is aan dat scenario, klinkt de serie meer anti-buitenlandse grootmacht dan anti-Russisch, immers het is de EU die aan de touwtjes trekt. Klinkt wel leuk trouwens ;)

• Prosac
Het is voor Europese begrippen wel een aardige serie ja. Verwacht geen Amerikaanse big-budget toestanden, maar het kijkt wel lekker weg.

• Pyramiden
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 07:57
Inderdaad, Battlefield 1942 was ook propaganda tegen Nazi-Duitsland, net als dat Battlefield 4 propaganda was tegen China. Natuurlijk niet te vergeten Breaking Bad ook propaganda is tegen Oost-Europa en Mexico. Hiernaast was er ook nog de propaganda tegen Iran en de VS in Homeland. En last but not least, de propaganda tegen Mordor in The Lord of The Rings.
Ik maak me dan ook erg zorgen over de patronen van propaganda in de huidige media.

[ Voor 3% gewijzigd door Pyramiden op 21-04-2016 16:20 ]

• Prosac
Je vergeet de jarenlange propaganda tegen Fransen, Italianen, Duitsers én Engelsen in 'Allo 'Allo.

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:07

icecreamfarmer

en het is

icecreamfarmer schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 10:58:
[...]

Naja dat vermeende kun je wel weglaten.
Maar heb jij geen linkjes meer die nietszeggend zijn?
Ah kijk, antwoord op mijn vraag :D

ik zie ik zie wat jij niet ziet

• kobus71
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 25-05 15:23
D BBC komt volgende week met een documentaire over de MH17:http://www.nujij.nl/algem...hoten-door.35843663.lynkx
Volgens hen is het vliegtuig door de Oekraïne met een straaljager uit de lucht geschoten.

Ik vond Oekraïne toch al niet te vertrouwen.
En dat hun mee mogen doen aan het onderzoek is al helemaal van de zotte.

• Brent
  • Nu online
kobus71 schreef op maandag 25 april 2016 @ 13:43:
[...]

BBC komt met een docu, volgens hen is het neergeschoten door een Oekraïens vliegtuig.
NU.NL http://www.nujij.nl/algem...hoten-door.35843663.lynkx
Ietwat tekenend dat de BBC met docu's over MH17 uitkomt ipv de NOS...

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

kobus71 schreef op maandag 25 april 2016 @ 13:43:
[...]

BBC komt met een docu, volgens hen is het neergeschoten door een Oekraïens vliegtuig.
NU.NL http://www.nujij.nl/algem...hoten-door.35843663.lynkx
De docu gaat over de conspiracy theorie en claimt niet dat die waar is. Na de uitzending zal er wel gezegd worden dat op het laatste moment ze de inhoud hebben veranderd.

• Prosac
kobus71 schreef op maandag 25 april 2016 @ 13:41:
D BBC komt volgende week met een documentaire over de MH17:http://www.nujij.nl/algem...hoten-door.35843663.lynkx
Volgens hen is het vliegtuig door de Oekraïne met een straaljager uit de lucht geschoten.

Zucht..

De BBC komt met een documentaire die alle complot-theorieën rondom MH17 laat zien. En hoe deze te debunken. Het is fictie.

Wel prachtig om te zien hoe men in Rusland en de pro-Russen er mee vandoor gaan als "BBC zegt dat MH17 door een straaljager is neergeschoten".

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

kobus71 schreef op maandag 25 april 2016 @ 13:41:

de bron is: http://www.welingelichtekringen.nl

Met als topnieuws vandaag op de site: "Prince mogelijk dood vanwege zijn geloof"

1 + 1 = ?

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Het is wel heel meta dat een programma dat over de Kremlin conspiracy fabriek gaat door diezelfde fabriek nu wordt ingezet als 'BBC docu laat zien hoe OekraineMH17 neerschoot'.

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

IJzerlijm schreef op maandag 25 april 2016 @ 14:03:
Het is wel heel meta dat een programma dat over de Kremlin conspiracy fabriek gaat door diezelfde fabriek nu wordt ingezet als 'BBC docu laat zien hoe OekraineMH17 neerschoot'.
De persoon die dicht bedacht heeft verdiend gewoon een salarisverhoging. Dit is puur talent.
Niet te geloven dat dit verhaal na twee jaar nog steeds rondgaat. :N

Verder mag ik iedereen er even op wijzen dat het niet de bedoeling is dat we gaan crossposten. Dezelfde discussie voeren in twee topics is nogal onhandig. Ik heb alles net naar het Rusland-Oekraine topic verplaats.

• Pyramiden
Als het goed is gaat de BBC slechts komen met nieuw bewijs waardoor het een aanvalsvliegtuig geweest zou kunnen zijn. Ik zag gisteren deze link langskomen op de Twitter van Thierry "conspiracy" Baudet: http://www.express.co.uk/...rash-MH17-BBC-documentary
In dit artikel wordt het allemaal wat genuanceerder uitgelegd:
The official report concluded that the jet, bound for Kuala Lumpur, was downed by a Russian-made Buk missile fired from a Ukraine area under the control of Russian-backed rebels.

However, the programme will present new evidence that a Ukrainian fighter jet may have shot down the aircraft.
Another theory is that a CIA-backed “terrorist operation” planted two bombs on the airliner.
Witnesses directly beneath the exploding aircraft report seeing at least one fighter jet.

Natasha Beronina said: “It was summer, harvest time. We heard a bang. At first we saw black smoke and two planes, little ones like silver toys. One flew straight on and the other one turned round when the bang happened and flew back from where it had come.”

German investigative journalist Billy Six interviewed 100 witnesses, seven of whom said they saw a fighter jet.
Bij Nu.nl gaat het om een "nujij" artikel wat door eigenlijk iedereen gepost kan zijn. Ik laat er dan ook buiten of Inter423 een Kremlintroll of gewoon een usefull-idiot is.

Verder wel interessant wat voor bewijs het om zou gaan. BBC is niet echt een instelling die zijn naam te grabbel kan gooien.

• Drazi
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 29-11 19:00
Volgens de Guardian heeft de BBC inmiddels de claims van de Sunday Express dat de BBC docu met bewijs zou komen voor de Fighter-Jet theorie tegengesproken.

Quote: "BBC: Sunday Express wrong to say film claims MH17 was downed by Ukraine - Corporation accuses paper of ‘misrepresenting’ forthcoming documentary"

en de link naar de Guardian website: http://www.theguardian.co...express-mh17-ukraine-jets

Drazi#2341

• RoD
  • Niet online

RoD

Drazi schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 08:37:
Volgens de Guardian heeft de BBC inmiddels de claims van de Sunday Express dat de BBC docu met bewijs zou komen voor de Fighter-Jet theorie tegengesproken.

Quote: "BBC: Sunday Express wrong to say film claims MH17 was downed by Ukraine - Corporation accuses paper of ‘misrepresenting’ forthcoming documentary"

en de link naar de Guardian website: http://www.theguardian.co...express-mh17-ukraine-jets
Natuurlijk.De SU-25-theorie kwam van de Russen, was overduidelijk fake en zelfs de Russen hebben later toegegeven dat er geen vliegtuig was en hebben een andere (leugenachtige) theorie naar voren gezet.

Het slechtste van het slechtste qua Russische propaganda (en daar is er veel van). Het is ongelofelijk dat dat nog steeds serieus genomen wordt. Het vermogen om kritisch na te denken ontbreekt echt bij velen, al is dat artikel in de Express natuurlijk vooral gebaseerd op sensatielust.

• Prosac
Terwijl die hele SU-25 theorie onderuit gehaald kon worden door simpel de specs (maximale hoogte zonder wapens bv) op de site van de fabrikant te bekijken.
Kijk, Wikipedia werd de maximale geladen hoogte constant aangepast aan de hoogte van MH17, maar blijkbaar hoefde de fabrikant niks aan te passen op de buitenlandse site. ;)
Zat toch wel wat kilometers verschil tussen.

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Dit akkefietje komt ook weer naar boven. :/
http://www.volkskrant.nl/...uisd-via-panama~a4290690/

• Pyramiden
Ik begin wel allergisch te worden voor "provocatie™"...

• RoD
  • Niet online

RoD

Pyramiden schreef op donderdag 28 april 2016 @ 19:51:
[...]

Ik begin wel allergisch te worden voor "provocatie™"...
Tsja de Russen hebben провокация min of meer uitgevonden :+

• Baserk
Een berichtje van vroegah toen de Moscow Times nog van een NL'er mocht zijn. Klik.
Belastinginspecteur Olga Stepanova heeft met haar ambtenaren-salaris een paar aardige miljoenen pandjes weten te kopen, tot in Dubai aan toe.
Een behoorlijke omweg om tot een nationale klassieke violen collectie te komen.
De Magnitsky zaak is/was een toonbeeld van de schaamteloosheid in 'Moedertje Rusland'.

• RoD
  • Niet online

RoD

Vandaag in Nieuwsuur zowaar een item over het Boedapest Memorandum. Toenmalige president Oekraïne liet weten spijt te hebben dat hij de kernwapens heeft opgegeven. Dat kan ik me nu ook wel voorstellen ja.

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online

defiant

Moderator General Chat
Goed item inderdaad, het Boedapest Memorandum is inderdaad absoluut geen ambassadeur voor non-proliferatie. Sterker, het laat zien dat als je imperialistische buurlanden hebt je maar beter een kernwapen programma kan opstarten.

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

Verwijderd

Het is dus beter dat ieder land kernwapens heeft zodat de wereld veiliger wordt.
En chemische wapens, en biologische wapens.
Maar dan wel allemaal duurzaam natuurlijk want het milieu mag er niet onder lijden.

• ikvanwinsum
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 26-11 06:21

ikvanwinsum

/dev/null

Baserk schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 21:57:
Een berichtje van vroegah toen de Moscow Times nog van een NL'er mocht zijn. Klik.
Belastinginspecteur Olga Stepanova heeft met haar ambtenaren-salaris een paar aardige miljoenen pandjes weten te kopen, tot in Dubai aan toe.
Een behoorlijke omweg om tot een nationale klassieke violen collectie te komen.
De Magnitsky zaak is/was een toonbeeld van de schaamteloosheid in 'Moedertje Rusland'.
Ligt het aan mij of gaat die link naar de homepage van the moscow times?
Het lijkt erop dat ze het bericht verwijderd hebben.

U zegt: ‘Alles is toegestaan.’ Zeker, maar niet alles is goed. Alles is toegestaan, maar niet alles is opbouwend.

• Baserk
ikvanwinsum schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 14:12:
[...]
Ligt het aan mij of gaat die link naar de homepage van the moscow times?
Het lijkt erop dat ze het bericht verwijderd hebben.
Als ik via m'n telefoon op Google zoek naar "New Video of Tax Official's $40M Fortune" en "Moscow Times" en klik op de eerste link, dan wordt ik naar de 'mobile version' geleid en is het artikel uit 2011 prima te lezen.
Ik heb even geen manier om de reguliere site via pc te benaderen.
edit-
Via Google cache is het artikel ook te lezen. Klik.

[ Voor 27% gewijzigd door Baserk op 30-04-2016 15:30 ]

• RoD
  • Niet online

RoD

Mijn Russofobie, of hoe ik naar een land leerde kijken
Goed stuk van NRC-redacteur die ten tijde van Tsjernobyl in Moskou was. Hij beschrijft hoe de Sovjet-Unie de boel onder de pet probeerde te houden na de ramp, en trekt parallellen met hoe er op MH17 wordt gereageerd. Inderdaad, er zijn behoorlijk wat overeenkomsten.

• defiant
  • Nu online

defiant

Moderator General Chat
Unmasking the Men Behind Zero Hedge, Wall Street's Renegade Blog
Lokey, who said he wrote much of the site’s political content, claimed there was pressure to frame issues in a way he felt was disingenuous. “I tried to inject as much truth as I could into my posts, but there’s no room for it. “Russia=good. Obama=idiot. Bashar al-Assad=benevolent leader. John Kerry= dunce. Vladimir Putin=greatest leader in the history of statecraft,” Lokey wrote, describing his take on the website's politics. Ivandjiiski countered that Lokey could write “anything and everything he wanted directly without anyone writing over it.”
Geen verassing lijkt me.

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

RoD schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 16:42:
Mijn Russofobie, of hoe ik naar een land leerde kijken
Goed stuk van NRC-redacteur die ten tijde van Tsjernobyl in Moskou was. Hij beschrijft hoe de Sovjet-Unie de boel onder de pet probeerde te houden na de ramp, en trekt parallellen met hoe er op MH17 wordt gereageerd. Inderdaad, er zijn behoorlijk wat overeenkomsten.
Herkenbaar ja.
Hier was ik eigenlijk al achter gekomen. Qua economische thema's hebben ze nog wel eens wat interessants als je de hel er verdoemenis negeert maar qua politiek was het altijd onzin.

• Baserk
Nee. Evengoed fraai om te lezen.
Wel aardig dat de revolutionaire lezertjes die de website lazen voor de 'revolutionaire' artikelenKremlin propaganda, direct hebben meegeholpen om de eigenaar van de blog aan een 'kasteel' te helpen.
Lokey adds: “Durden lives in a castle. If you’ve seen Fight Club, you know how ironic that is.”
[...]
“I can’t be a 24-hour cheerleader for Hezbollah, Moscow, Tehran, Beijing, and Trump anymore. It’ s wrong. Period. I know it gets you views now, but it will kill your brand over the long run,” Lokey texted Ivandjiiski. “This isn’t a revolution. It’s a joke.”
Kremlin afficionado en blog eigenaar Daniel Ivandjiiski heeft een leuk stukje onroerend goed/landhuis. Klik.
Een echte Tyler Durden.

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Ze maken het je ook niet makkelijk om tegenwoordig een alluhoedje te zijn hè? Vroegah waren de verspreiders van alluhoedje informatie nog wel eens mensen die om persoonlijke redenen tegen de huidige inrichting van de samenleving waren. Tegenwoordig proberen ze alleen maar hun eigen positie in de samenleving te verbeteren. :P

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:53

FunkyTrip

Funky vidi vici!

DaniëlWW2 schreef op zondag 01 mei 2016 @ 18:38:
Ze maken het je ook niet makkelijk om tegenwoordig een alluhoedje te zijn hè? Vroegah waren de verspreiders van alluhoedje informatie nog wel eens mensen die om persoonlijke redenen tegen de huidige inrichting van de samenleving waren. Tegenwoordig proberen ze alleen maar hun eigen positie in de samenleving te verbeteren. :P
ninefornews eigenaar gaf toch ook min of meer aan dat hij het puur voor de advertentie-inkomsten doet?

Dit dus.

• defiant
  • Nu online

defiant

Moderator General Chat
Oekraïnekenner blijkt oplichter
Arrestatie Journalist Stefan Huijboom schreef over Oekraïne voor tal van Nederlandse en buitenlandse media. Nu zit hij vast.
[...]
De Nederlandse journalist en zelfbenoemd Oekraïnekenner Stefan Huijboom (25) wordt verdacht van oplichting en creditcardfraude in zowel Nederland als Oekraïne.
[...]
Huijboom werkte als freelance journalist en columnist voor verschillende media zoals het Algemeen Dagblad, GeenStijl, The Post Online en tot vorige maand nog voor Kyivpost en Sputnik News vanuit Oekraïne. Rond het referendum over het associatieverdrag met Oekraïne verscheen Huijboom veelvuldig in Oekraïense en Russische media.
Zo te zien had hij zich als usefull idiot flink geleend voor de visie propaganda van GS:
Nieuwe columnist! Onze Man in Oekrainistan: 'Wie is er nou eigenlijk extreemrechts?'

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09:08

wontcachme

You catch me? No you wont

Raar dat ze daar niet over bericht hebben. Hij vertelde zo vaak de waarheid volgens hun :+

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

_O-

En nu wachten we tot de Oekraïense of Nederlandse regering de schuld krijgt omdat dit een politiek proces zou zijn. :D

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Schaamteloze dubbelreactie. :P

Het is weer paradedag in Moscow. Een treurig spektakel eigenlijk omdat ze drie jaar van militaire incompetentie, een jaar van redelijke competentie en minimaal veertien miljoen (dus niet het onzinnige getal van 8.7) militaire doden vieren...
Zou dat besef doordringen tot de Russische samenleving dan viel er vandaag weinig te vieren. :/

• TeGek
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19-09 11:50

TeGek

Engineer in hart en nieren.

DaniëlWW2 schreef op maandag 09 mei 2016 @ 14:55:
Schaamteloze dubbelreactie. :P

Het is weer paradedag in Moscow. Een treurig spektakel eigenlijk omdat ze drie jaar van militaire incompetentie, een jaar van redelijke competentie en minimaal veertien miljoen (dus niet het onzinnige getal van 8.7) militaire doden vieren...
Zou dat besef doordringen tot de Russische samenleving dan viel er vandaag weinig te vieren. :/
Ja inderdaad, want op onze Bevrijdingsdag dansen wij ook op de graven van alle joden... :/ Ik snap dat je redelijk anti-rusland bent, ikzelf ben dit ook, vooral tegen de algehele corrupte maar Victory day (welke trouwens ook in verschillende andere EU landen op dezelfde manier wordt gevierd, en bij ons op 5 mei.) afschuiven als vieren van alle doden is gewoon ronduit asociaal tegenover oorlogsslachtoffers.

PoSh Fan? Automation? RMM? blog - op zoek naar een nieuwe job? kijk dan hier.

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

TeGek schreef op maandag 09 mei 2016 @ 15:01:
[...]

Ja inderdaad, want op onze Bevrijdingsdag dansen wij ook op de graven van alle joden... :/ Ik snap dat je redelijk anti-rusland bent, ikzelf ben dit ook, vooral tegen de algehele corrupte maar Victory day (welke trouwens ook in verschillende andere EU landen op dezelfde manier wordt gevierd, en bij ons op 5 mei.) afschuiven als vieren van alle doden is gewoon ronduit asociaal tegenover oorlogsslachtoffers.
Wij hebben eerst een dodenherdenking en vieren de vrijheid. In Rusland houden ze een parade voor hun grote militaire overwinning waar minimaal 14 miljoen soldaten voor stierven door vaak bijzonder slechte strategie of tactiek. Daar zit een verschil.

• Brent
  • Nu online
Is Noam Chomsky een useful idiot? Hij beschrijft hier vanaf enige hoogte de belangrijke ontwikkelingen in de wereld, en met name voor de macht van Amerika, en het valt me op dat hij bij het Europese 'theater' het conflict tussen Rusland en het Westen reduceert tot een schaakspel van NAVO tegen Rusland. Nu is dit een artikel, geen boek, maar het valt me op dat 'ie het zo samenvat, daarbij volledig voorbijgaand aan een andere machtsstructuur die je net zo goed zou kunnen vermelden: Russisch gas. En uiteraard het feit dat het geen schaakspel is, maar dat Oost-Europeanen de NAVO zien als de enige manier om onafhankelijkheid en enige mate van democratie te garanderen.

• TeGek
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19-09 11:50

TeGek

Engineer in hart en nieren.

DaniëlWW2 schreef op maandag 09 mei 2016 @ 15:04:
[...]

Wij hebben eerst een dodenherdenking en vieren de vrijheid. In Rusland houden ze een parade voor hun grote militaire overwinning waar minimaal 14 miljoen soldaten voor stierven door vaak bijzonder slechte strategie of tactiek. Daar zit een verschil.
Victory Day[a 1] is a holiday that commemorates the capitulation of Nazi Germany to the Soviet Union at the end of Second World War, known in the Soviet Union as the Great Patriotic War. It was first inaugurated in the 16[1] republics of the Soviet Union, following the signing of the surrender document late in the evening on 8 May 1945 (after midnight, thus on 9 May Moscow Time). The Soviet government announced the victory early on 9 May after the signing ceremony in Berlin.[2] Though the official inauguration occurred in 1945 the holiday became a non-labour day only in 1965 and only in certain Soviet republics.
The 2015 Moscow Victory Day Parade was a parade that took place in Red Square in Moscow on 9 May 2015 to commemorate the 70th anniversary of the capitulation of Nazi Germany in 1945.
In alle serieusheid, je kijkt hier denk ik totaal niet objectief naar. Het is een viering dat de oorlog voorbij is en dat dat gebeurd met parades met oorlogtuig is relatief normaal. Italië heeft nog jaarlijks dit soort parades, Spanje ook, en zelfs in Nederland wordt er tijdens Bevrijdingsdag gevlogen met militaire toestellen over grote festivals.

Ik snap dat je te kinderlijk ernaar kijkt, hunnie zijn fout, en Europa is geweldig.

PoSh Fan? Automation? RMM? blog - op zoek naar een nieuwe job? kijk dan hier.

Verwijderd

TeGek schreef op maandag 09 mei 2016 @ 15:16:
Ik snap dat je te kinderlijk ernaar kijkt, hunnie zijn fout, en Europa is geweldig.
Een redelijke samenvatting van dit topic zo onderhand.

Me dunkt dat de veteranen en de 1e generatie van daarna nog wel het recht hebben om zo'n belangrijke gebeurtenis in hun leven te herdenken. Dat je zoiets na 200 of 300+ jaar nog doet is wellicht iets anders.

• Brent
  • Nu online
TeGek noemt zelf al 2 Europese landen die precies hetzelfde doen, ik zie dus totaal niet het verband tussen de kritiek op parades (wat wellicht een Nederlands tikje is, kan er zelf ook alleen maar om grinniken, maar mijn huidige thuisland, La France, neemt dit soort zaken ook uiterst serieus :+) en 'Europa is geweldig'. 'Europa' is uitvinder van zulk vertoon.

• unclero
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:13

unclero

MB EQA ftw \o/

Brent schreef op maandag 09 mei 2016 @ 16:27:
TeGek noemt zelf al 2 Europese landen die precies hetzelfde doen, ik zie dus totaal niet het verband tussen de kritiek op parades (wat wellicht een Nederlands tikje is, kan er zelf ook alleen maar om grinniken, maar mijn huidige thuisland, La France, neemt dit soort zaken ook uiterst serieus :+) en 'Europa is geweldig'. 'Europa' is uitvinder van zulk vertoon.
Nederland is hiervoor te anti-militaristisch. Daarnaast hebben we niet genoeg mensen voor een mooie parade, en ze in zulk mooi gelid laten lopen is schier onmogelijk (zet er 4 rijen naast elkaar, en na 100 meter lopen is het geen rechthoek meer) :+.
Nog afgezien van het feit dat er weinig trots te paraderen valt, als je je bedenkt dat er na 5 dagen al gecapituleerd werd (in Nederlands-Indië, dat qua aantallen en materieel veruit superieur was aan het moederland, hielden ze het nog net een dagje langer uit. Geen wonder dat de Indonesiërs gingen denken "Nederlanders en hun praatjes altijd. De Belgen hadden gelijk. Volgende keer doen we het lekker zelf").

Quelle chimère est-ce donc que l'homme? Quelle nouveauté, quel monstre, quel chaos, quel sujet de contradiction, quel prodige!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 09 mei 2016 @ 15:57:
[...]

Een redelijke samenvatting van dit topic zo onderhand.

Me dunkt dat de veteranen en de 1e generatie van daarna nog wel het recht hebben om zo'n belangrijke gebeurtenis in hun leven te herdenken. Dat je zoiets na 200 of 300+ jaar nog doet is wellicht iets anders.
Ach gut... Er is een keer iemand wat enthousiast met afdoen van parades waar terecht kritiek op komt en dat is je kans om het hele topic en alle bijdrages van iedereen zo af te doen? Heb je geen aluhoedjes-site om je fijne houding tentoon te spreiden?
Volgens mij zijn we al ruimschoots voldoende duidelijk naar je geweest over dit soort reacties. Kappen, gewoon kappen.

Verwijderd

unclero schreef op maandag 09 mei 2016 @ 22:50:
Nederland is hiervoor te anti-militaristisch.
Waarschijnlijk. De wapen industrie in Nederland is niet zo heel erg groot (de handel erin dan weer wel) wat wellicht ook mee kan spelen omdat een mooie parade ook een verkapte reclamefolder is voor het wapentuig. (Alhoewel mag ik hopen dat ze Armata dit jaar wel rijdende houden)
Zo'n beetje elk land ten oosten van Duitsland heeft dat soort parades dus in dat opzicht is het overtrokken om het onderscheid te maken.
Wellicht dat het niet nodig is dat ze ook de vliegtuigen die Syrië missies hebben gevlogen in de parade opnemen want dat heeft niets met de originele herdenking te maken.

• Baserk
Wellicht dat het paraderen met de Yars ICBM, geschikt om elk een paar miljoenen-steden mee te vaporiseren, weinig te maken heeft met het herdenken van de overwinning op Nazi-Duitsland.
En in Nederland zouden idd weinigen blij zijn, met een trotse Rutte op 4/5 mei, wijzend op een overvliegend squadron F-16's met ieder een B61 aan boord.

• Brent
  • Nu online

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Baserk schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 14:47:
Wellicht dat het paraderen met de Yars ICBM, geschikt om elk een paar miljoenen-steden mee te vaporiseren, weinig te maken heeft met het herdenken van de overwinning op Nazi-Duitsland.
En in Nederland zouden idd weinigen blij zijn, met een trotse Rutte op 4/5 mei, wijzend op een overvliegend squadron F-16's met ieder een B61 aan boord.
Naast dit ook nog het verheerlijken van militarisme over de lijken van veertien miljoen dode soldaten. Daar is geen aandacht voor tijdens die parades. De getallen worden verdoezeld omdat ze niet goed uitkomen voor het leiderschap en ze verheerlijken de oorlog als een glorieuze bedoeling terwijl het massamoordende dictator vs massamoordende dictator was.

Het is jaar in, jaar uit puur machtsvertoon en een legitimatie van het leger omdat ze gewonnen hadden. Dat was ze overgens zeer waarschijnlijk niet gelukt zonder steun van de Britten en Amerikanen maar dat hoor je nooit. Ik heb niks tegen parades of het hebben van een sterk leger als land maar ik heb wel een probleem om die slachting om te zetten in een legitimatie voor een gigantisch leger dat eerst half Europa vijftig jaar defacto bezet heeft gehouden en dit nu weer zou willen. Daar is niks kinderlijks aan...

En daar gaan we weer. Het duurde nog even maar daar gaat de laatste niet Kremlin media in Rusland...
http://nos.nl/artikel/210...schuldigd-van-fraude.html

• Prosac
DaniëlWW2 schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 16:06:
[...]

En daar gaan we weer. Het duurde nog even maar daar gaat de laatste niet Kremlin media in Rusland...
http://nos.nl/artikel/210...schuldigd-van-fraude.html
Tja.. het kan natuurlijk waar zijn. En verder heeft Sauer toch niks meer met dat bedrijf van doen? Was volgens mij al uitgestapt na die wet dat een buitenlander niet meer dan X% van een bedrijf mocht hebben in Rusland?

• wontcachme

wontcachme

Prosac schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 16:09:
[...]

Tja.. het kan natuurlijk waar zijn. En verder heeft Sauer toch niks meer met dat bedrijf van doen? Was volgens mij al uitgestapt na die wet dat een buitenlander niet meer dan X% van een bedrijf mocht hebben in Rusland?
Het kan waar zijn. Maar het is erg toevallig dat media die kritisch is op Rusland elke keer vervolgd word voor fraude. En vaak vlak nadat ze iets hebben uitgebracht dat wellicht beschamend is voor sommige hoge mensen daar.

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

• Prosac
wontcachme schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 16:21:
[...]

Het kan waar zijn. Maar het is erg toevallig dat media die kritisch is op Rusland elke keer vervolgd word voor fraude. En vaak vlak nadat ze iets hebben uitgebracht dat wellicht beschamend is voor sommige hoge mensen daar.
Ik dacht eerst dat Sauer niks meer met RBK van doen had, maar blijkbaar is het nieuwe bedrijf waar hij werkt het bovenliggende bedrijf. In dat licht valt het misschien wel te verklaren ja.
Sauer doet er verstandig aan Rusland maar even de mijden.

• Brent
  • Nu online
Prosac schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 16:09:
[...]

Tja.. het kan natuurlijk waar zijn.
Sterker nog, het zal best waar zijn. Dat is hem net het punt: door een tegenstrijdig wetboek te hebben kun je op iedereen wel wat aanmerken. Het Kremlin heeft dossiers tegen alles en iedereen, maar wacht altijd met indienen tot een tactisch moment lees: wanneer iemand de mond gesnoerd moet worden ;)

• Baserk
Sauer berichtte vroeger in 'Het Parool' in zijn column 'Mockba' eens hoe de Russische belastingdienst een 'achterstallige som' kwam verrekenen bij zijn krant Moscow Times.
Met bivakmutsen en kalashnikovs getooid, werd de redactie binnengevallen waarna de inspecteur met Sauer om de tafel ging zitten en verordonneerde dat de bedrijfs kluis open moest.
Het aanwezige cash bedrag in dollars (o.a. voor personeels salarissen) bleek precies te voldoen waarna de bivakmutsen vertrokken.
Wellicht heeft Sauer destijds geen bonnetje gekregen en breekt hem dat nu op. :+

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Dat wordt weer een gevalletje "hartaanval" vermoed ik zo...

http://nos.nl/artikel/210...ten-doping-in-sotsji.html

• RoD
  • Niet online

RoD

Alleen zijn ze nu te laat, hij heeft z'n verhaal verteld. Toch wel ongelofelijk hoe diep dit verhaal gaat zeg. Ik kan me niet voorstellen dat Rusland nu toegelaten wordt tot de Olympische Spelen. Het zou een schande zijn in ieder geval.

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

RoD schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 21:39:
[...]

Alleen zijn ze nu te laat, hij heeft z'n verhaal verteld. Toch wel ongelofelijk hoe diep dit verhaal gaat zeg. Ik kan me niet voorstellen dat Rusland nu toegelaten wordt tot de Olympische Spelen. Het zou een schande zijn in ieder geval.
Het zou ook een schande zijn maar het gaat denk ik wel gebeuren. Er zal wel beroep worden geplaatst op vage termen en excuses zoals de onafhankelijkheid van het IOC, het woord van Rodtsjenkov tegen de Russen die ongetwijfeld beterschap beloven en de nodige financiële transacties van een ietwat schimmig karakter. Panama is redelijk dichtbij Brazilië. :+

Rodtsjenkov vinden ze nog wel eens terug in een hotelkamer na een "hartaanval" of met een ijsbijl in zijn rug als ze echt retro willen gaan doen. O-)

Verwijderd

In Roemenië is een nieuw anti-raket systeem in operatie genomen en niet iedereen is daar even blij mee.

http://www.nytimes.com/20...ania-missile-defense.html

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Verwijderd schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 23:44:
In Roemenië is een nieuw anti-raket systeem in operatie genomen en niet iedereen is daar even blij mee.

http://www.nytimes.com/20...ania-missile-defense.html
De Russen liegen weer eens, wat een schok...

Dit systeem is gebaseerd op Aegis en de raketten zullen dus SM-3 zijn. Die worden gevoerd op een aantal Amerikaanse oorlogschepen en kunnen eventueel een ICBM neerhalen. Het systeem als dusdanig voorgesteld is alleen zo ongelofelijk nutteloos tegen Russische ICBM's dat dit nooit het doel kan zijn.

Stel de Russen lanceren een SS-18 (Satan) ICBM naar de Amerikaanse oostkust. De lanceerplatformen zijn mobiel en ze lanceren bijvoorbeeld bij Smolensk. Tien koppen dus de meeste grote steden langs de oostkust gaan er bij inslag aan. Die raket wordt opgepikt door het radarsysteem, ze achterhalen de koers en het systeem berekent een vuuroplossing. Tegen die tijd is de raket al bijna over Europa heen en buiten bereik van welke raket dan ook in Roemenië. Wil je de raket neerhalen dan moet dit vanaf een oorlogschip bij de Amerikaanse oostkust die de vuuroplossing krijgt vanuit een radar in Europa en deze raket moet lanceren voordat de ICBM voorbij Engeland is. Dat duurt een paar minuten. Een ICBM is zo snel dat deze niet te onderscheppen zijn binnen een paar duizend kilometer. Het wordt erger. Boven de oceaan zal de raket zijn kernkoppen loslaten samen met een hele lading storingsapparatuur, de verhouding is 10 tot 40. Met een SM-3 kan je dan nog maar een doel uitschakelen en je weet niet of het een kernkop of een decoy was. Je kan eventueel de ICBM vernietigen voordat deze de kernkoppen loslaat maar dat is geen zekerheid.

Vervolgens beginnen de Russen weer over het verbod op de middellangeafstandsraket. Alsof ze dit verdrag niet zelf hebben geschonden met Iskander. Wat is het volgende? Iskander plaatsen met kernkoppen in Kalingrad om de "nucleaire balans" te behouden die niet bedreigt is? Het klinkt mij eerder als een manier om van een vervelend verdrag af te komen dat niet langer meer zint. Iskander is goedkoper dan een paar ICBM's op Europese steden mikken of door blijven gaan met de ronduit nutteloze Tu-95 die geen schijn van kans maakt om een nucleaire aanval op een Europese stad te volbrengen.

• klaw
RoD schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 21:39:
[...]

Dan maken ze hem een voorbeeld dan houdt de rest wel zijn smoel dicht.

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

klaw schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 09:24:
[...]

Dan maken ze hem een voorbeeld dan houdt de rest wel zijn smoel dicht.
Aangezien twee van zijn collega's een "hartaanval" hebben gekregen werkt dat dus niet. O-)

• Brent
  • Nu online
Een avond over Russische schrijvers, dichter en vrije pers: https://decorrespondent.n...ei/1076747366123-dca253f1

• Baserk
"Bent u bevoegd als dichter?"
Lijkt me de moeite waard, in de agenda.

En bij RBK een redactionele leegloop.
Drie hoofdredacteuren van het Russische mediabedrijf RBK zijn vrijdag na onenigheid met de directie opgestapt. RBK dook in de Panama Papers en publiceerde verhalen over de zakelijke kring rond president Vladimir Poetin.
[...]
Het gaat om algemeen hoofdredacteur Elizaveta Osetinskaja, de hoofdredacteur van het dagblad van RBK, Maksim Soljoes, en de hoofdredacteur van de persdienst van RBK, Roman Badanin.
[...]
Volgens ingewijden zullen veel journalisten de mediagroep in de komende weken eveneens verlaten.
[...]
De groep haalde zich de woede van het Kremlin op de hals met zijn berichten over de Panama Papers. De problemen begonnen al twee jaar geleden, maar zijn verergerd sinds het mediaconcern heeft gepubliceerd over Kirill Sjamalov, de schoonzoon van president Poetin die in enkele jaren is uitgegroeid tot miljardair. Link

[ Voor 56% gewijzigd door Baserk op 13-05-2016 23:55 ]

• Brent
  • Nu online

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 00:41
Zodra het hele kaarten huis in Rusland in elkaar valt.

Alles wat Mr Putin de afgelopen jaren aan het doen is, is niet vol te houden.

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

De uitslag van het Songfestival. _O- _O- _O-
Putin mad. :P (ja dit moest)

• RoD
  • Niet online

RoD

Haha, ongelofelijk. Oekraïne dat met een vermomd anti-Russisch liedje meedoet aan het Songfestival en dan in een rechtstreeks gevecht Rusland verslaat. Toepasselijker kon het ook niet :P

Ben wel benieuwd naar de reacties, want voor Rusland is dit altijd wel een belangrijk ding. Dit gaat ongetwijfeld nog een politiek staartje krijgen. Dat zag je ook al toen Conchita Wurst het Songfestival won. Ik heb hier trouwens een Oekraïense vriendin die helemaal door het lint ging :+

• wontcachme

wontcachme

Bij RT staat er helemaal niks meer over het songfestival. Alleen dat het misdadigers maakt van arme bevolking.

Pagina: 1 ... 56 ... 168 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
[font size=18]Zero Tolerance beleid[/font]
Dit topic valt onder Zero Tolerance. Dit betekent het volgende:
• We grijpen sneller in bij overtredingen.
• Er volgen sneller sancties.

Extra omtrent de situatie nu:
Deel aub geen schokkende beelden. Bedenk daarbij goed of een twitter bericht wat toevoegt aan de discussie.

Specifieke topic regels
• Onderbouw je betoog met betrouwbare en verifieerbare bronnen.
• Geen drogredenen of onlogische en/of onnavolgbare gevolgtrekkingen.
• Extraordinary claims require extraordinary evidence.
• Geen omgekeerde bewijslast, wie beweert moet bewijzen.
• De volgende drogreden is expliciet niet toegestaan: neutraliteit claimen om vervolgens een waardeoordeel te geven over het conflict. Zie ook Wikipedia: Argument to moderation en Wikipedia: False balance

Andere topics
Discussie over wapensystemen, verhoudingen en inzet kan hier: Wapensystemen en effectiviteit
Voor de nasleep en mogelijke berechting daders MH17 hebben de we dit topic: MH17: De weg richting daders en mogelijke berechting

AWM beleidstopic:
Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid