DaniëlWW2 schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 23:47:
Uiteindelijk zijn de manschappen aan Oekraïense kant op en valt het front...
[...]
Dit had ik ook eens gekeken en het was op bepaalde punten wel verhelderend. Het verklaart de constante artilleriebeschietingen en de intensiteit ook. Dat ze in sterktepunten zaten was mij ruim een jaar geleden al duidelijk maar dat ze eigenlijk niks hadden om deze te verdedigen tegen tanks en omsingeld en afgeslacht worden is gewoon pijnlijk.

Heel erg pijnlijk.
Ook dat eigenlijk de beste sancties op dit moment tegen Oekraïne zijn om ze geen wapens te leveren.
Er staat in Donetsk meer aan militair materiaal dan wij Nederland / Luxemburg / Belgie bij elkaar hebben.
En de manier van verzet door Oekraïne is ruimschoots heldhaftig te noemen.
Ik ben echter bang dat als ze hun line of defends nu constant opschuift dat ze daarna het voordeel van het terrein verliezen.
En de Russen die langs de grens staan bij Kharkiv staan te trappelen om het land door midden te hakken.
De Oekraïners willen zelfs betalen voor de spullen, ze willen ze helemaal niet krijgen.
Al ben ik wel erg gesteld op de manier van vorderingen in het leger van Oekraïne ze hebben nog een lange weg te bewandelen.
Maar ik zie wel hoop voor ze, al zou elke steun vanuit het westen erg welkom zijn.
Ze vechten er niet tegen de Russen alleen maar om hun overleving en vrijheid en als het puntje bij het paaltje komt zijn ze fanatieker dan de Russen die er heen gestuurd worden als conscripts.
Maar daar komen ze in Rusland nog wel achter.
Putin durft nog steeds niet zijn volledige inzet te tonen door gewoon te doen wat ze gedacht hadden te kunnen.
Het land door het midden splitsen.
Daar kwamen ze wel van terug toen Oekraïne het volledige leger inzetten.
Helaas heeft Rusland onder het mom van Vrede en aangestuurd door Europa er voor gezorgd dat Oekraïne meerdere malen pauzes heeft moeten inlassen terwijl Rusland hun positie versterkte.
Ik kijk het nog steeds aan met een voorzichtig oog, En hoop de Baltische staten meer durven te doen zonder de EU.