[ZT] Russisch-Westerse verhoudingen en de oorlog in Oekraïne Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 42 ... 168 Laatste
Acties:
  • 731.330 views

Onderwerpen

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
unclero schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 06:30:
[...]

Aangezien de Tsjetsjenen al weer thuis zijn (hoewel ik vermoed dat die vóór het suikerfeest al thuis waren), blijft er aan effectieve gevechtskracht weinig meer over dan de ingevlogen dienstplichtigen en de kozakken. En die laatsten zijn ook compleet onbetrouwbaar gebleken, aangezien ze weigeren de regering van de LNR en de DNR te erkennen, en het nogal een dronken zooitje is.
Wel opvallend dat hij ze 'hooligans' noemt. Eerder sprak hij zich nogal negatief uit over Oekraïne. Die toon zie ik nu niets van terug, terwijl hij wel oproept om op Russen te schieten die zich op Tsjetsjeens grondgebied bevinden.

Vraag me af hoe de relatie Oekraïne-Tsjetsjenië-Rusland nu precies is. Hoe dan ook is Tsjetsjenië een goede bron van afleiding voor Oekraïne.

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Tsjetsjenië lijkt me het meest een middeleeuwse vazal waarbij de lokale heerser Kadyrov trouw zweert aan Putin terwijl alle Tsjetsjenen loyaal zijn aan Kadyrov maar niet Putin. Het sturen van troepen was ook altijd iets dat een vazal geacht werd te doen ongeacht of die een partij was in het conflict.

And to think they once said that computers would take away jobs.

• Measter
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 27-11 11:46
Dutch Forces Mobilize

Een stukje van Vice News over de Nederlandse deelname aan de flitsmacht (training)

In the wake of events in eastern Ukraine over the last year, NATO has turned its attention towards countries that border the Russian Federation and attempted to boost its quick-response capabilities in Europe. In September 2014, the alliance agreed to create a 5,000-strong rapid reaction Spearhead Force, which will be capable of deploying across the continent within 48 hours of a military incursion. In June, VICE News joined several thousand NATO troops in western Poland, for the first deployment test of the "Very High Readiness Joint Task Force," known as Noble Jump.

Dutch forces were among those participating in the exercise. In this extra scene, VICE News travels to the Netherlands to see how NATO armies would mobilize and deploy in the event of a conflict in Europe. One Dutch major told us that Russia's invasion of the Crimean Peninsula had been a "wakeup call" for the continent.

According to the premise of Noble Jump, Poland and the Baltics were under threat from the fictional state of "Bothnia" — a master of conventional and hybrid warfare. NATO forces had been ordered to deploy — and quickly — to Poland.

During the deployment test, NATO's top diplomat, Secretary General Jens Stoltenberg. flew in to watch its progress. He told VICE News that the alliance was undertaking "the biggest reinforcement of our collective defense since the end of the Cold War."

• superwashandje
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 30-11 20:08

superwashandje

grofheid alom

net als in dat stukje van haar wat laatst al langs kwam (over die oefening) probeert ze het de hele tijd rechtstreeks richting rusland te praten...

Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.

• RoD
  • Niet online

RoD

Putin is actually in serious trouble
Een opsomming van de problemen die Poetin momenteel voor z'n kiezen heeft.

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 00:41
RoD schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 14:06:
Putin is actually in serious trouble
Een opsomming van de problemen die Poetin momenteel voor z'n kiezen heeft.
Mooi om te lezen :)

Verwijderd

Europa kan nog wel eens een slagveld worden. Het is wel een filmpje trouwens die vertaalt is
YouTube: Europa bestemd voor slagveld

Weer Oorlog
https://southfrontdutch.w...-oorlog-is-weer-begonnen/

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2015 16:06 ]

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 16:00:
Europa kan nog wel eens een slagveld worden. Het is wel een filmpje trouwens die vertaalt is
YouTube: Europa bestemd voor slagveld

Weer Oorlog
https://southfrontdutch.w...-oorlog-is-weer-begonnen/
Mja, dit zijn geen bronnen die serieus te nemen zijn.

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:04
Ik heb even kort gekeken, maar gewoon het hele formaat straalt al een gigantische conspiracy-theory-aluhoedje-gehalte uit...

Verwijderd

Nee alleen je eigen bronnen zijn serieus te nemen.

• Avalaxy
Wat is dat nou weer voor kinderachtig antwoord. Je haalt een blog aan (geen gerespecteerde nieuwssite waarvan je weet dat ze onafhankelijk zijn en aan kwaliteitsjournalistiek doen), waar letterlijk wordt gerefereerd naar novorossia.today en southfront.org, beiden letterlijk propagandasites.

Verwijderd

Is NU.NL dan ook een propaganda site?
Daar lees ik het zelfde als het gaat om "de oorlog is weer begonnen"

• Mektheb
Avalaxy schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 16:20:
Wat is dat nou weer voor kinderachtig antwoord. Je haalt een blog aan (geen gerespecteerde nieuwssite waarvan je weet dat ze onafhankelijk zijn en aan kwaliteitsjournalistiek doen), waar letterlijk wordt gerefereerd naar novorossia.today en southfront.org, beiden letterlijk propagandasites.
Inderdaad het is precies dezelfde LNR / DPR bende...

Gewoon totally useless.
Verwijderd schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 17:32:
Een beetje wel ja.

Nu.nl doet een stukje westerse media, maar met een beter niveau als de site die je aanhaalt.

Blijft tenslotte allemaal media, maar als mensen die site's geloven en al helemaal wat de separatisten te zeggen hebben dan is er maar 1 iemand die er trots op is en die gene ligt al sinds eind 1945 onder de grond.

En dat terzijde ook niet al het nieuws van Oekraïne zelf is te vertrouwen over bepaalde dingen zoals slachtoffers etc.

[ Voor 40% gewijzigd door Mektheb op 12-08-2015 17:35 ]

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 17:32:
Graag inhoudelijk reageren. Dat is je al eerder gevraagd. Dit soort loze kreten voegen niets toe.

Ik stel voor dat we nu weer ontopic gaan.

• Mektheb
Zag net voorbij komen op Twitter #

Uh-oh. #Ukraine announces it has changed its rules of engagement, giving troops greater freedom to 'fire for effect".

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CMHMbmcUkAAMA0T.jpg

Stond alleen geen bron bij, iemand anders die dat wel "gezien heeft" ?

En deze had ik ook nog niet gezien

https://twitter.com/RobPu...89815856135036928/photo/1

[ Voor 15% gewijzigd door Mektheb op 12-08-2015 17:40 ]

• RoD
  • Niet online

RoD

Mektheb schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 17:38:
Zag net voorbij komen op Twitter #

Uh-oh. #Ukraine announces it has changed its rules of engagement, giving troops greater freedom to 'fire for effect".

[afbeelding]

Stond alleen geen bron bij, iemand anders die dat wel "gezien heeft" ?
Niet gelezen, wel dat Oekraïne heeft verkondigd dat er 'mogelijk nieuwe rondes van mobilisatie' komen (ben de bron eventjes kwijt). Ze roepen natuurlijk al heel erg lang herhaaldelijk dat er een nieuw offensief aan zit te komen van de Russen. Dat neemt volgens mij niemand echt serieus (boy who cried wolf enzo), maar dit soort signalen duiden erop dat ze het zelf wel serieus nemen.

Maargoed, het is een beetje prematuur nog.

Dit is trouwens ook wel een wtf: Western Experts Cry Foul Over Russian Books Published in Their Names
Prominent Western experts and journalists accused a Russian publishing house Sunday of pirating their work and printing books using their names without their permission or prior knowledge.

Journalists Luke Harding and Edward Lucas and U.S.-based Russia expert Donald Jensen confirmed to The Moscow Times that they did not know anything about Russian-language books allegedly written by them and produced by Moscow publishing house Algoritm.

"Absolutely no idea about this book. I have not given permission of any kind," Lucas, the author of several books about Russia, said in written comments when asked whether he had penned "How the West Lost to Putin," a book published last year by Algoritm. "It is clearly a breach of copyright," he added.
_O- :D

Dan nog een opiniestukje: If Minsk fails, let Moscow pay
With the likelihood that the Minsk process will fail, Ukraine and the West should be thinking of alternative approaches. Such approaches must have several aims: a) to engage international institutions; b) to defend the rights of the Ukrainian citizens in the rebel regions; and c) to exert economic pressure on Russia.

It is time for Ukraine to consider declaring Russia as the occupying power, making them financially accountable for the occupation. Under Article 69 of the fourth protocol of the Geneva Convention an occupier is responsible for the needs of the population. Currently it is the Ukrainian government that is paying the pensions, supplying some of the energy consumed on occupied territory. But these costs should be borne exclusively by Russia, whose broad legal liability for the costs of occupation stems from the respect for territorial integrity contained in Article 2(4) of the UN Charter and from a range of provisions under the European Convention on Human Rights.

First, the Russian state will face reputational damage as international tribunals rule that Russia is indeed the occupier. Second, Russia will have to dodge seizure of foreign-held assets. Third, as the scale of Russia’s international liabilities becomes clear, those liabilities will affect the creditworthiness of the Russian state. These three factors can force the Russian state in the direction of settlement.
Gezien de beperkte mogelijkheden die Oekraïne heeft, is dit misschien nog wel de optie die Rusland het meeste hoofdpijn kan bezorgen.

Edit: en dan nog een rapportage van Al Jazeera over hoe Rusland zijn militairen dwingt om in Oekraïne te vechten. Russian troops desert army over Ukraine conflict

Nog een edit: Ukraine bans 38 Russian 'hate' books amid culture war
Ukraine has banned 38 books published in Russia, alleging that they spread "hate ideology" and "separatism".
The ban includes works by Russian nationalists Alexander Dugin, Eduard Limonov and Sergei Glazyev.
The blacklist was published by the Ukrainian State Television and Radio Committee. It accused Russia of waging "information warfare" against Ukraine.
Tsja, dit is allemaal niet zo slim. Dit is precies wat Rusland ook doet.

[ Voor 70% gewijzigd door RoD op 12-08-2015 18:10 ]

• klaw
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 29-11 08:32
Verwijderd schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 16:18:
Nee alleen je eigen bronnen zijn serieus te nemen.
Daar gaan we weer

Het youtube filmpje komt van een kanaal dat van iemand wiens schedel bijna van aluminium is. EU is schoothondje van de VS etc. etc. Nogal belagelijk gezien het feit dat de EU/EU landen nog wel eens ruzie hebben met de VS.
Deze persoon heeft bedenkelijke ideeën waar de meesten het waarschijnlijk niet mee eens zijn; alle comments staan uit en ook en de score van elke video.

southfront.org is praktisch eigendom van de separatisten en dus ook helemaal niet te vertrouwen als de media die van de Russen zijn.
NU.nl is daarentegen niet eigendom van de VS/EU/Nederland maar van Sanoma een fins bedrijf. Het is een bedrijf dat winst wil maken dus doet nu.nl wat het kan zodat men er op kijkt en dus reclame ziet en dus inkomsten binnenharkt, we hadden het er al eerder over. zie quote hieronder;
Djengizz schreef op zaterdag 15 november 2014 @ 13:01:
Dit roept Sputnik:
Putin, Cameron Interested in Restoring Russian-West Relations

Prompt volgt ANP en de overige Nederlandse feed media:
Cameron en Poetin willen relatie verbeteren (telegraaf)
Cameron en Poetin willen relatie tussen Rusland en Westen verbeteren (nu.nl)
Geen bronvermelding meer, tekst bijna integraal vertaald overgenomen.
edit:
De titel is bij nu.nl inmiddels gewijzigd, tekst uitgebreid met andere bronnen maar bv. quote van Peskov onder het kopje "Relatie verbeteren" komt nog vanuit Sputnik evenals de inhoud.

Vergelijk dat met de retoriek van The Telegraph:
David Cameron compares Russia to Nazi Germany on eve of Putin meeting
Vladimir Putin to leave G20 early after tense meeting with David Cameron

Of een Bloomberg:
Putin Said to Plan Early G-20 Exit as Ukraine Casts Shadow (bestaat niet meer)
WSJ:
Ukraine Crisis Looks Set to Dominate G-20 (paywall)

En zo zijn er vele, ook minder gekleurde voorbeelden te vinden.

De focus in de Nederlandse media op verspreiden van Russische propaganda blijf ik zoals gezegd a-typisch vinden en de reden / oorzaak is mij niet helemaal duidelijk. De mate waarin ik het zie en de discrepantie hierin met bijvoorbeeld onze buren is niet te verklaren met commerciële argumenten of zaken als afkaveling van de journalistieke moraliteit en hier lijken andere krachten aan het werk.
Ze willen geld verdienen dus de telegraaf.nl en NU.nl kopieeren gewoon artiekelen van onbetrouwbare bronnen zodat mensen gaan kijken. En dan doen ze dus dingen die je niet echt zou verwachten van "westerse propaganda machines".
Overigens zullen ze het omgekeerd zullen ze het ook wel doen maar dat maakt het niet een westers propaganda kanaal.

Nu dat uit de weg is;

Het wordt toch wel duidelijk dat ik en anderen Putin inteligenter hebben ingeschat dan dat hij werkelijk is. Bij zijn KGB verleden werd duidelijk dat hij niet goed kan inzien/voorzien wat de gevolgen van zijn acties zijn. En daar lijkt Putin nu steeds meer last van te krijgen. Het wordt nu wel onderhand duidelijk dat hij veel problemen heeft en er is geen makkelijke uitweg. De kosten van de georgische gebieden, transnistrie, de krim zijn al groot. Dan zit je met de oorlog den sancties kosten ook veel geld en vergeet de olieprijs niet.
Ik had het er al een beetje over in mijn post van, donderdag 07 mei 2015 00:38 in dit topic dat het allemaal duur gaat worden.

De olie prijs gaat slecht, die was ooit +110$ per vat is toen ingezakt naar 30$-40$ was weer wat gestegen naar de 60$ maar is nu weer 43$ met een forecast dat hij niet boven de 50$ zal uitkomen in het komende jaar.
http://www.oil-price.net/

De inflatie was op de zijn piek bijna 17% en is daarna gaan dalen maar is in de laatste maand weer gaan stijgen.
http://www.tradingeconomics.com/russia/inflation-cpi

Dit is mischien ook een interessante verhaal;
http://www.themoscowtimes...ance-minister/519691.html
Waarbij de minister van financien van Rusland zelf aangeeft dat ze een reserve fonds hebben voor 1,5 jaar. Dit is bij een olie prijs van 60 dollar deze zal gemmideld genomen ongeveer 15 dollar lager liggen (volgens de forecast ik neem maar een lineaire stijging aan.) Wat dus weer een kwart minder is van je belangrijkste inkomsten, ik begin langzaam aan te denken dat Rusland steeds grotere problemen gaat hebben dan dat ik had gedacht.

Een vergelijking met Iran is mischien niet heel erg verkeerd die gedwongen werd door sancties naar de onderhandelings tafel te komen. Mischien zal Rusland uiteindelijk ook worden gedwongen een aantal stappen terug te doen of ze zullen steeds verder wegzinken.

[ Voor 26% gewijzigd door klaw op 12-08-2015 19:48 ]

How to Beat Putin & The American Origins of Putin's Madness

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 01-12 15:10

icecreamfarmer

en het is

klaw schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 19:02:
[...]

Daar gaan we weer

Het youtube filmpje komt van een kanaal dat van iemand wiens schedel bijna van aluminium is. EU is schoothondje van de VS etc. etc. Nogal belagelijk gezien het feit dat de EU/EU landen nog wel eens ruzie hebben met de VS.
Deze persoon heeft bedenkelijke ideeën waar de meesten het waarschijnlijk niet mee eens zijn; alle comments staan uit en ook en de score van elke video.

southfront.org is praktisch eigendom van de separatisten en dus ook helemaal niet te vertrouwen als de media die van de Russen zijn.
NU.nl is daarentegen niet eigendom van de VS/EU/Nederland maar van Sanoma een fins bedrijf. Het is een bedrijf dat winst wil maken dus doet nu.nl wat het kan zodat men er op kijkt en dus reclame ziet en dus inkomsten binnenharkt, we hadden het er al eerder over. zie quote hieronder;

[...]

Ze willen geld verdienen dus de telegraaf.nl en NU.nl kopieeren gewoon artiekelen van onbetrouwbare bronnen zodat mensen gaan kijken. En dan doen ze dus dingen die je niet echt zou verwachten van "westerse propaganda machines".
Overigens zullen ze het omgekeerd zullen ze het ook wel doen maar dat maakt het niet een westers propaganda kanaal.

Nu dat uit de weg is;

Het wordt toch wel duidelijk dat ik en anderen Putin inteligenter hebben ingeschat dan dat hij werkelijk is. Bij zijn KGB verleden werd duidelijk dat hij niet goed kan inzien/voorzien wat de gevolgen van zijn acties zijn. En daar lijkt Putin nu steeds meer last van te krijgen. Het wordt nu wel onderhand duidelijk dat hij veel problemen heeft en er is geen makkelijke uitweg. De kosten van de georgische gebieden, transnistrie, de krim zijn al groot. Dan zit je met de oorlog den sancties kosten ook veel geld en vergeet de olieprijs niet.
Ik had het er al een beetje over in mijn post van, donderdag 07 mei 2015 00:38 in dit topic dat het allemaal duur gaat worden.

De olie prijs gaat slecht, die was ooit +110$ per vat is toen ingezakt naar 30$-40$ was weer wat gestegen naar de 60$ maar is nu weer 43$ met een forecast dat hij niet boven de 50$ zal uitkomen in het komende jaar.
http://www.oil-price.net/

De inflatie was op de zijn piek bijna 17% en is daarna gaan dalen maar is in de laatste maand weer gaan stijgen.
http://www.tradingeconomics.com/russia/inflation-cpi

Dit is mischien ook een interessante verhaal;
http://www.themoscowtimes...ance-minister/519691.html
Waarbij de minister van financien van Rusland zelf aangeeft dat ze een reserve fonds hebben voor 1,5 jaar. Dit is bij een olie prijs van 60 dollar deze zal gemmideld genomen ongeveer 15 dollar lager liggen (volgens de forecast ik neem maar een lineaire stijging aan.) Wat dus weer een kwart minder is van je belangrijkste inkomsten, ik begin langzaam aan te denken dat Rusland steeds grotere problemen gaat hebben dan dat ik had gedacht.

Een vergelijking met Iran is mischien niet heel erg verkeerd die gedwongen werd door sancties naar de onderhandelings tafel te komen. Mischien zal Rusland uiteindelijk ook worden gedwongen een aantal stappen terug te doen of ze zullen steeds verder wegzinken.
Net als in de eerste koude oorlog zullen niet wapens maar de economie bepalen wie er "wint" en dat lijkt niet rusland te zijn.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

• RoD
  • Niet online

RoD

Rusland kan het sowieso niet 'winnen'. Ondanks het gepruts aan westerse kant staan 'wij' er beter voor. Sterkere legers en sterkere economieën (in NAVO-verband). Het westen heeft echter zwakke knieën. Hoe dan ook, zoals klaw al zegt lijkt Rusland zijn hand te hebben overspeeld. Dan lijkt de Europese lange-termijnstactiek (en niet die van de VS, die wilden veel harder terugslaan) toch te gaan werken. Maar dat lijkt echter vooral te maken hebben met de lage olieprijs. Als die 100+ zou zijn gebleven, dan zou ik nog wel eens willen zien hoe het er voor zou staan.

Vorig jaar spraken we er nog over dat Poetin belang heeft bij een bevroren conflict aan zijn grenzen. Het dubbeltje lijkt nu wel de andere kant op te zijn gevallen. De bezettingen brengen hoge kosten met zich mee waarvan aanvankelijk leek dat Rusland ze wel kon dragen, maar door een combinatie van factoren lijkt dat nu toch anders te zijn. Vanwege de situatie in de Donbas en de Krim lijkt het me vanuit westers perspectief dan ook beter om de status quo te houden. Die gebieden kun je niet zomaar weer innemen en kosten een godsvermogen om weer op te bouwen. Geld dat ook Oekraïne niet heeft. Laat de opstand maar van binnenuit komen.

Edit: Rusland verbrandt bloemen uit Nederland
Rusland gaat door met de vernietiging van geïmporteerde producten uit het westen. Nadat vorige week duizenden kilo's kaas en ander voedsel werden weggegooid, zijn het nu Nederlandse bloemen die worden verbrand.
Rusland gaat dus gewoon door met het 'offensief' tegen Nederland. Het ligt er zo verschrikkelijk dik bovenop dat zelfs de branche-organisatie consequent spreekt van politiek gemotiveerde beslissingen.
Overigens hangt een importverbod op Nederlandse bloemen nog altijd boven de Russische markt. Land- en tuinbouworganisatie LTO Nederland zei eerder al dat het hoogst onwaarschijnlijk is dat het vinden van ''beestjes" door de Russen als reden voor het dreigende importverbod wordt gegeven. De organisatie vermoedde dat het statement van de Russen politiek is ingegeven.
Toen aanvankelijk het importverbod op westerse producten werd ingesteld schreeuwden branche-organisaties nog moord en brand en riepen ze op om vooral geen ruzie met Rusland te maken. Nu zijn de boodschappen toch behoorlijk van toon veranderd.

Volgens mij is het een voorbeeld van hoe na MH17 het Russische imago is gekelderd in Nederland. Die aaneenschakeling van sporen die naar Rusland wijzen die de afgelopen maanden in de media zijn verschenen hebben hun weerslag gehad op de publieke opinie in Nederland. Volgens mij zouden we zonder MH17 lang niet zo'n 'vijandsbeeld' hebben van Rusland.

[ Voor 38% gewijzigd door RoD op 12-08-2015 20:44 ]

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

Het lijkt er idd op dat men andere wegen heeft gevonden om naar Rusland te exporteren plus dat het toegenomen nationalisme na mh17 er voor gezorgd heeft dat men eerder bereid is omzetverlies te lijden om rusland te straffen.

• unclero
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-11 18:14

unclero

MB EQA ftw \o/

RoD schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 20:32:
De bezettingen brengen hoge kosten met zich mee waarvan aanvankelijk leek dat Rusland ze wel kon dragen, maar door een combinatie van factoren lijkt dat nu toch anders te zijn. Vanwege de situatie in de Donbas en de Krim lijkt het me vanuit westers perspectief dan ook beter om de status quo te houden. Die gebieden kun je niet zomaar weer innemen en kosten een godsvermogen om weer op te bouwen. Geld dat ook Oekraïne niet heeft. Laat de opstand maar van binnenuit komen.
Ik ben dit soort kostenoverschrijdingen "De Sochi-Constante" gaan noemen :P.
In een normaal Russisch overheidsproject zie je dat als er van 1 miljoen euro, er 6 tot 7 ton op plaats van bestemming komen, ze dit als "binnen de marges" beschouwen.
Bij 'gekke'/risicovolle projecten, zoals een Donbass, Krim, Georgie of ik noem maar een uithoek, een Olympische Winterspelen, worden die marges rap opgerekt. Als 20% van het geld en goederen de werkelijke plaats van bestemming bereiken, mogen ze in hun handjes knijpen.

Quelle chimère est-ce donc que l'homme? Quelle nouveauté, quel monstre, quel chaos, quel sujet de contradiction, quel prodige!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Rusland als bezetter aanmerken zou best wel eens een leuke kunnen zijn. Zeker nu Gazprom niet meer om Oekraïne heenkan voor de gaslevering naar Europa, China ook geen alternatief meer biedt, de economie ook niet loopt, de oorlog niet betaald kan worden uit olie en gasbaten en er ook een aanslag op de Russische persoonlijke vrijheden lijkt te komen wat niet populair zal zijn.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Verwijderd

-

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2021 13:42 ]

• Mektheb
Verwijderd schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 21:54:
https://twitter.com/hu_popa/status/631549312112001024

We zullen het afwachten. (Voor degene waar wat taalkennis ontbreekt, een Rus beweert dat de aanval 'vanavond' zal beginnen.)
Las hem net ook, zijn al berichten rondom donetsk airport dat er een enorme macht aan het verzamelen is.

Ik hoop dat ze vanuit Ukraine een mooie pre strike kunnen doen en de hele bende in een keer kunnen laten uitfikken.

Verwijderd

-

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2021 13:42 ]

• RoD
  • Niet online

RoD

Ben benieuwd. Het is al zo vaak geroepen dat ik het pas geloof als ik het zie. Er zijn ook al zo vaak provocaties en speldenprikjes geweest.

Overigens momenteel op NPO 2 de laatste aflevering over Rusland in Nieuwsuur. Gaat over Stalingrad en het gebruik van WW2 als propagandamateriaal.

• Mektheb
Verwijderd schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 22:18:
[...]

Waar heb je die informatie weg, als ik het vragen mag? Overigens sprak de Oekraïense MoD van de week al over een 'mogelijke provocatie', dus wellicht hebben ze gelijk. Ik persoonlijk moet het nog even afzien, beiden kanten hebben niet zo een betrouwbare berichtgeving als het gaat om provocatie en tegenaanvallen.
Liveuamap en Twitter kanalen.
7min geleden After heavy shelling response from Ukrainian artillery from Dzerzhinsk
Report in VK: tonight the battles will begin
Russia pushes large amount of military trucks to the Donetsk airport area
Russia has banned Reddit. http://russia.liveuamap.c...ussia-has-banned-reddit-- … #Russia via @meduza_en
http://liveuamap.com

Twitter : https://twitter.com/MarQs__?ref_src=twsrc%5Etfw
https://twitter.com/AlexandruC4?ref_src=twsrc%5Etfw

[ Voor 12% gewijzigd door Mektheb op 12-08-2015 22:34 ]

• RoD
  • Niet online

RoD

Liveuamap rapporteert artillerie in Avdiivka, Starohnativka, Dzerzhinsk en Makiivka vannacht. Aan de status quo lijkt vooralsnog niets te zijn veranderd. Weer een speldenprikje dus, zo lijkt het vooralsnog.

Opiniestukje: What the west gets wrong about Russia
Inzicht in het denken en doen van Poetin en het Kremlin op basis van een voormalig medewerker die een boek heeft geschreven.

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 01-12 17:19

Player1S

Probably out in the dark

RoD schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 20:32:

Edit: Rusland verbrandt bloemen uit Nederland

[...]

Rusland gaat dus gewoon door met het 'offensief' tegen Nederland. Het ligt er zo verschrikkelijk dik bovenop dat zelfs de branche-organisatie consequent spreekt van politiek gemotiveerde beslissingen.

[...]

Toen aanvankelijk het importverbod op westerse producten werd ingesteld schreeuwden branche-organisaties nog moord en brand en riepen ze op om vooral geen ruzie met Rusland te maken. Nu zijn de boodschappen toch behoorlijk van toon veranderd.

Volgens mij is het een voorbeeld van hoe na MH17 het Russische imago is gekelderd in Nederland. Die aaneenschakeling van sporen die naar Rusland wijzen die de afgelopen maanden in de media zijn verschenen hebben hun weerslag gehad op de publieke opinie in Nederland. Volgens mij zouden we zonder MH17 lang niet zo'n 'vijandsbeeld' hebben van Rusland.
Toch wel jammer dat we hier niet zo patriottisch zijn als in de VS. Daar zou men waarschijnlijk hebben gezegd "jammer dan, sturen we gewoon niks op. Zoek het uit" en haalden alle mannen massaal een bloemetje voor de vrouw om het verlies te compenseren.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Verwijderd

-

[ Voor 120% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2021 13:42 ]

• Seraphin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:26

Seraphin

Meep?

RoD schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 09:28:
Liveuamap rapporteert artillerie in Avdiivka, Starohnativka, Dzerzhinsk en Makiivka vannacht. Aan de status quo lijkt vooralsnog niets te zijn veranderd. Weer een speldenprikje dus, zo lijkt het vooralsnog.

Opiniestukje: What the west gets wrong about Russia
Inzicht in het denken en doen van Poetin en het Kremlin op basis van een voormalig medewerker die een boek heeft geschreven.
Interessant artikel. De statements over de (on)houdbaarheid van Putin als president vallen niet te ontkennen; op dit moment is er maar één hiërarchie mogelijk in Rusland, en dat is de hiërarchie van Putin. Vroeg of laat valt dat weg, als dat vandaag zou zijn, volgt een extreem machtsvacuüm.

Ik ben wel benieuwd wat -vanuit Westers oogpunt- nou de conclusie van zo'n constatering moet zijn; afwachten, afmatten, niet ingaan op provocaties en inzetten op een herhaling van 1991? Of juist wel "terugslaan" om te laten zien dat Rusland/Putin niet onaantastbaar is en zo de positie van Putin hopen te destabiliseren?

Take life with a grain of salt. . . . add a slice of lime and a shot of tequila.

• RoD
  • Niet online

RoD

Seraphin schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 10:53:
[...]

Interessant artikel. De statements over de (on)houdbaarheid van Putin als president vallen niet te ontkennen; op dit moment is er maar één hiërarchie mogelijk in Rusland, en dat is de hiërarchie van Putin. Vroeg of laat valt dat weg, als dat vandaag zou zijn, volgt een extreem machtsvacuüm.

Ik ben wel benieuwd wat -vanuit Westers oogpunt- nou de conclusie van zo'n constatering moet zijn; afwachten, afmatten, niet ingaan op provocaties en inzetten op een herhaling van 1991? Of juist wel "terugslaan" om te laten zien dat Rusland/Putin niet onaantastbaar is en zo de positie van Putin hopen te destabiliseren?
Goeie vraag. Wat dat betreft zitten we weer in hetzelfde schuitje als ten tijden van de Sovjetunie. Ik denk overigens dat wachten op een implosie het beste is. Er is nu al een tijdje een status quo, Poetin heeft niet kunnen bereiken wat hij wilde in oost-Oekraïne en de kosten van de bezetting lopen op. Zoals ik eerder ook al postte is het misschien verstandig om die kosten nog verder op te hogen: laat Rusland maar betalen voor de Donbas, net zoals ze dat nu al doen voor de Georgische gebieden en voor Tsjetsjenië, die ook een hoofdpijndossier zijn. Door de situatie in Rusland lijkt het er op dat tijd niet langer in het voordeel van Poetin werkt. Betekent wel dat het westen in de huidige status quo zijn poot stijf moet houden. Dus sancties houden als het Minsk-akkoord niet wordt geïmplementeerd (en dat zal het niet worden, want dan moet Rusland de controle over de grenzen opgeven) en de sancties ophogen als Rusland weer aanvalt.

Eerder werd er gesproken over het aanbieden van een 'escape route' voor Poetin. Dus door middel van dialoog enzo. Dat stadium lijkt me gepasseerd. Poetin heeft zich in zo'n situatie gemanoeuvreerd dat hij niet meer terug kan. Hopen op dialoog is dan ook verspilde moeite. Sowieso heeft Rusland nooit interesse getoond voor een oplossing.

Edit: Ukraine Today (inderdaad, de tegenhanger van.. dus korrel zout enzo) heeft beelden vanuit Starohnativka. Toch wel duidelijk te zien dat er een hoop is vernietigd. klik

[ Voor 6% gewijzigd door RoD op 13-08-2015 13:39 ]

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Ik zie dat ze vanavond op NPO 2 rond 23.45 wederom beginnen met de docu reeks ''Putin, Russia and the West''.

• RoD
  • Niet online

RoD

Ondertussen verliest de Roebel al weer enige tijd aan waarde. Staat al weer bijna net zo hoog als tijdens de slechtste dagen. klik

• Mektheb
Zie net dat : Novolaspa is now under the control of the militants - Seleznev

Dat was volgens mij waar van de week juist de Separatisten een opdonder gekregen hadden.

• klaw
RoD schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 16:05:
Ondertussen verliest de Roebel al weer enige tijd aan waarde. Staat al weer bijna net zo hoog als tijdens de slechtste dagen. klik
Dat ziet er ook niet goed uit voor Rusland (dat had nog mooi in de vorige economische post gepast).
De prijs is ruim 15 roebel per usd gestegen in de afgelopen 3 maand, De echte stijging valt mooi samen met de olie prijs, niet geheel verbazend.

De vraag is eigenlijk meer;
Gaat Putin/Rusland nog gekke dingen doen? Ondanks/omdat hun steeds verslechterende economische situatie.

• RoD
  • Niet online

RoD

Mektheb schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 16:37:
Zie net dat : Novolaspa is now under the control of the militants - Seleznev

Dat was volgens mij waar van de week juist de Separatisten een opdonder gekregen hadden.
Klopt. Officiële lezing is dat de militairen zich teruggetrokken hebben ivm het akkoord van Minsk. Of dat klopt zullen we nooit weten. Wel kan ik me er iets bij voorstellen. De tactiek lijkt te zijn gericht op het consolideren en vooral niet zelf aanvallen.

Het blijf schimmig daar. Wat zit er achter al die schermmutselingen?

Oja, en over MH17... we blijken er allemaal toch naast te hebben gezeten. Alles is beraamd door de CIA. Kijk hier maar eens naar

• Angelo2510
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22:42
Oja, en over MH17... we blijken er allemaal toch naast te hebben gezeten. Alles is beraamd door de CIA. Kijk hier maar eens naar
Wauw, dat was pijnlijk om naar te luisteren :/. Zouden er mensen zijn die denken dat dit echt is?

11400F - ASUS TUF B560 -RTX 2060

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:13

Standeman

Prutser 1e klasse

Wat een gepruts zeg.. Je zou toch betere kwaliteit propaganda verwachten :| ..

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

• RoD
  • Niet online

RoD

Standeman schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 11:04:
Wat een gepruts zeg.. Je zou toch betere kwaliteit propaganda verwachten :| ..
Laten we wel wezen, dat is er ook wel. Het artikel zelf haalt al een aantal voorbeelden aan die zelfs hier herhaaldelijk voorbij zijn gekomen (en waar nog eindeloos over is gediscussieerd :X )

• Teckna
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-11 13:33
Angelo2510 schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 10:59:
[...]

Wauw, dat was pijnlijk om naar te luisteren :/. Zouden er mensen zijn die denken dat dit echt is?
Ja, hier op Tweakers valt het nog mee, maar hier wordt er ook veel meer vanuit een westers perspectief naar gekeken waar er ook redelijk gepoogd wordt het kaf van de koren te scheiden.

Maar als je het topicreeks op Fok hierover volgt en/of de relevante nieuwsberichten op de frontpage van Fok dan heb je het over een compleet ander niveau waarin gediscussieerd wordt en dit soort dingen regelmatig voorbij komen en juist veel meer uit een Russisch/anti westers perspectief gekeken.

Waarbij er een relatief grote groep is die bijvoorbeeld nog steeds het straaljager scenario niet kunnen loslaten. Of inderdaad alles gewoon een groot CIA / USA zien. Een Wouter of Spliffire zou er zich als vis in het water voelen in ieder geval.

• Melniek
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 00:47
Vergeet ook niet dat dit voor intern gebruik is in Rusland door Russische media voor Russischsprekenden. Zolang het plaatje maar klopt (Engels klinkend, CIA, conspiracy) is het al voldoende.

Pak een willekeurige inwoner van de Balkan, zet hem voor de camera en plak er het label 'Live vanuit Donetsk' en Nederlandse ondertiteling onder en ik vermoed dat de meeste Nederlanders niet zouden kunnen onderscheiden of de taal bij het geschetste beeld past.

Verwijderd

-

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2021 13:42 ]

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Angelo2510 schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 10:59:
[...]

Het wordt als de waarheid gepresenteerd op southfront.org dat net deze week in dit topic als bron is gebruikt door iemand dus ja, dit wordt door mensen als echt geaccepteerd.

Verwijderd

-

[ Voor 149% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2021 13:42 ]

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Echt, ik had een jaar geleden moeten investeren in een aluminiumfolie-fabriek. Was ik nu binnen. :')

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Verwijderd

Teckna schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 11:52:
Waarbij er een relatief grote groep is die bijvoorbeeld nog steeds het straaljager scenario niet kunnen loslaten. Of inderdaad alles gewoon een groot CIA / USA zien. Een Wouter of Spliffire zou er zich als vis in het water voelen in ieder geval.
Ahum. Leuke manier om mensen in een hokje te plaatsen.

• Teckna
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-11 13:33
Verwijderd schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 00:26:
[...]

Ahum. Leuke manier om mensen in een hokje te plaatsen.
Meen wat ik zeg, je zou er jezelf prima thuis voelen. Groot anti westers sentiment, erg Russisch gezind, de helft wordt beantwoord met 'ja maar Amerika' of alles komt door de illegale afzetting van Yanukovych, al dan niet georkestreerd door het westen/Amerika. Je zou er ontzettend veel meer medestanders/redelijk gelijkdenkenden vinden. Of ben je nu gepikeerd omdat ik je in dat hokje plaats? Ik denk dat ik je aardig goed in het hokje heb gezet eigenlijk. Voel je trots dat ik juist aan jou denk! Je was hier toch om ook de alternatieve kant te belichten? Dat ik dan meteen aan jou denk laat zien dat het goed gelukt is.

Anyway t.net is gewoon een van de weinige plekjes nog waar deze discussie pragmatisch en onderzoekend bediscussieerd wordt. Als je de reacties op fok, nu.nl, geenstijl of andere kranten/forums leest is het echt overwegend Pro-Russisch/Anti-westers waar vol overtuiging de meest wilde theorieën je om de oren geslagen worden.

• RoD
  • Niet online

RoD

Het zou wel fijn zijn als er iets minder op de man gespeeld kan worden :/ Houd het gewoon bij de inhoud aub.

Pentagon Fears It’s Not Ready for a War With Putin
Ook in de Verenigde Staten doet het leger pogingen om er geld bij te krijgen.

Verwijderd

Teckna schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 08:20:
Of ben je nu gepikeerd omdat ik je in dat hokje plaats? Ik denk dat ik je aardig goed in het hokje heb gezet eigenlijk. Voel je trots dat ik juist aan jou denk! Je was hier toch om ook de alternatieve kant te belichten? Dat ik dan meteen aan jou denk laat zien dat het goed gelukt is.
Dan is het een goed voorbeeld dat nogal zwart/wit wordt gedacht als iemand een andere mening heeft met de consensus van de grootste groep. Of je hebt niet goed opgelet, gelezen en het vervangen voor een projectie van je zelf. Lees alles nog maar eens na en deze keer zonder (pogingen van) framing van de anderen.

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Framing ? Ik zie alleen maare copy-paste van Russische talking points die hun verantwoordelijkheid voor de oorlog in Oekraine en moord op 198 Nederlanders probeert te verhullen. En zielig doen als iemand je daarop wijst.

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

RoD schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 12:13:
Het zou wel fijn zijn als er iets minder op de man gespeeld kan worden :/ Houd het gewoon bij de inhoud aub.

Pentagon Fears It’s Not Ready for a War With Putin
Ook in de Verenigde Staten doet het leger pogingen om er geld bij te krijgen.
Het gaat niet om geld maar om inzetbaarheid. Als je de afgelopen vijftien jaar dienst nam in het Amerikaanse leger dan werd je getraind voor oorlog in het Midden-Oosten. Dat betekent IED's, kleine dorpjes, sluipaanvallen en je kan rekenen op gestoorde hoeveelheden luchtsteun en artillerie. Rusland heeft tanks, artillerie, vliegtuigen en een commandostructuur. Hier moet je een commandostructuur tegenover zetten waar middelen efficiënt worden ingezet. Een hele generatie officieren is alleen opgeleid om op elk mogelijk doel een 500 pond bom op te laten blazen door een F16. Dat kan niet tegen Rusland. Het Amerikaanse leger moet zich nu voorbereiden op een totaal andere vorm van oorlogvoering en dat kost tijd. Geld speelt eigenlijk sinds het begin van de Koreaoorlog in 1950 geen rol meer binnen het Amerikaanse leger. Dat ze nu budget erbij willen is niks nieuws. Dat krijgen ze uiteindelijk ook gewoon hoewel het niet nodig zou zijn als het Amerikaanse leger eens efficient zou omgaan met haar financiële middelen, Een uitzonderlijk radicaal voorstel gezien de geschiedenis maar het zou eens leuk zijn. :P
Uiteindelijk gaat de dollarpers gewoon een tandje hoger zoals altijd.

Ondertussen moeten de meeste Europese landen nog een stap verder gaan en uberhaupt weer eenheden oprichten. Het voordeel is dat die meteen wel de juiste training zullen krijgen.

• RoD
  • Niet online

RoD

At Point 18 in eastern Ukraine, the war grinds on, night after night
Verslag vanuit de loopgraven nabij Donetsk. Helemaal in de stijl van de eerste wereldoorlog, op dit na:
The men fight from trenches, and some live in them — their underground quarters a throwback to World War I. Important information for other commanders is sent by messenger, because separatists frequently listen to their unsecure radios.

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Uh, tijdens de Eerste Wereldoorlog gebruikte ze ook boodschappers. ;)

De NOS is weer een stapje verder gekomen.
Maar de Russische defensiedeskundige Pavel Felgenhauer ziet het anders. Hij sluit niet uit dat de uitspraken van Lavrov een excuus zijn voor Moskou om zelf aan te vallen.
http://nos.nl/artikel/205...nieuw-offensief-voor.html

Ontwikkeling van toerisme op de Krim want er zijn nog niet genoeg "toeristen". :')
http://nos.nl/artikel/2052466-poetin-terug-op-de-krim.html

Nog wat over de gasdeal met China.
http://uk.businessinsider...le-move-for-russia-2015-8

[ Voor 13% gewijzigd door DaniëlWW2 op 17-08-2015 18:22 ]

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Zit momenteel in odessa, hier is het goed te merken dat er veel minder Russen hier op vakantie zijn.
Zijn nu veel meer Oekraïners hier, waarschijnlijk groot gedeelte wat anders naar de Krim op vakantie zouden gaan. Is hier nu veel drukker qua toerisme dan zorige jaren in de zomer.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• RoD
  • Niet online

RoD

DaniëlWW2 schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 16:21:
Uh, tijdens de Eerste Wereldoorlog gebruikte ze ook boodschappers. ;)
Ik dacht dat ze met messenger iets als Whatsapp bedoelden, maar misschien komt dat door mijn verdorven westerse geest :P

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

RoD schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 20:12:
[...]

Ik dacht dat ze met messenger iets als Whatsapp bedoelden, maar misschien komt dat door mijn verdorven westerse geest :P
Mobiele telefoons afluisteren is ook makkelijk. ;)
Nee, het zijn echt de retro mensen die van punt a naar b moeten. Waarschijnlijk wel per auto, beter dan uren lopen door de modder terwijl je onder vuur komt van sluipschutters, artillerie of gas. Een leuke was dat een zekere Adolf Hitler ook boodschapper was bij Ieper. Boodschapper was pure zelfmoord maar natuurlijk overleefde hij het. Net zoals dat hij werd gered na een gasaanval. :(

PS: Dit is dus waarom ik het vertik om WhatsApp te gebruiken. Is beter voor je mentale gezondheid. :+

• RoD
  • Niet online

RoD

Doden bij nieuwe beschietingen in Oost-Oekraïne
Bij artilleriebeschietingen in het oosten van Oekraïne zijn de afgelopen nacht aan beide kanten van de bestandslijn doden gevallen.

De pro-Russische separatisten melden drie doden in Horlivka en twee in Donetsk. Of dit burgers of militairen zijn is niet bekendgemaakt. De Oekraïense regering zegt dat bij gevechten om Marioepol twee burgers en twee militairen zijn omgekomen.
Gevechten op meerdere fronten dus. Benieuwd hoe dit zich de komende dagen gaat ontwikkelen.
Waarnemers van de Organisatie voor Vrede en Veiligheid in Europa zijn het zicht kwijt op elf raketlanceerinstallaties die in overeenstemming met het akkoord van Minsk van het front waren weggehaald. De waarnemers kregen geen toegang tot rebellengebied, waar de installaties zich nu zouden bevinden.
Hoe lang zou de OVSE nog doorgaan met deze nepmissie? En wanneer gaan we dat verdrag van Minsk eens begraven?
DaniëlWW2 schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 16:21:

Ontwikkeling van toerisme op de Krim want er zijn nog niet genoeg "toeristen". :')
http://nos.nl/artikel/2052466-poetin-terug-op-de-krim.html
Ik zou altijd nog eens met m'n vriendin naar de Krim. Maar zolang het Russisch is vertik ik het.

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

De OVSE heeft ook Russische leden dus heel, heel, heel erg lang nog.
Oh en jij gaat voorlopig niet naar de Krim dan. :P

• RoD
  • Niet online

RoD

DaniëlWW2 schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 23:09:
De OVSE heeft ook Russische leden dus heel, heel, heel erg lang nog.
Oh en jij gaat voorlopig niet naar de Krim dan. :P
Klopt :+

• EektheMan
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 22:24

EektheMan

DPC

Ik ben er net geweest....op de grens dan. Strilkove/Strelkovoye . Was daar bij de blokpost op de grens net toen er een Tartaarse vrouw met haar 6 jarige kind de grens over kwam. De Russische soldaten hadden de voet van de jongen met een geweerkolf gebroken omdat de jongen iets tegen de moeder had gezegd zonder het Russisch te spreken 8)7 . Zes jarig kind is zich natuurlijk helemaal bewust van de belediging :(

Best apart daar. Een tweetal werkloze olie platforms zijn te zien vanaf de kust. Op dit moment ligt daar een groot Russisch marine schip waarvan de Oekraïners denken dat het defect is. Het kwam voor kust bewaking, maar blijkbaar had men verwacht dat het al gewisseld had moeten worden. Krijgt wel bezoekjes van kleinere schepen. Op bijna een steenworp afstand vaart een Oekraiens marineschip. Wel een heel stuk kleiner/economischer. Coast guard type.

Verder veel loopgraven en (lege) tankposities. Zelfs op het strand tussen de toeristen. Surreal.

We hebben de Tartaarse vrouw en jongen naar een tante gebracht. Die kwam ook met een levensverhaal waar je niet goed van wordt. Haar man werd doodgereden door een agent. Die bedreigde haar vervolgens met het vernietigen van haar leven en haar zoons als ze hem in staat van beschuldiging stelden. Deed ze dus niet.... Fout. De agent nam het zekere voor het onzekere en plantte drugs in de auto van haar zoons. De rechter wilde de zoons wel vrijspreken, maar dan moest zij 10.000 Dollar betalen. Dit deed zij, maar van dit geld kwam te weinig terecht bij de rechter die ze dus vervolgens tot 10 jaar veroordeelde. Waar is die gevangenis? 1 zoon zit in Donetsk en de ander in Luhansk. Blijkbaar zit 1 van die gevangenissen precies in de vuurlinies. Nu vraagt de 'rechter' 20.000 dollar om die zoon over te laten plaatsen naar een veilige gevangenis.
Corruptie en oorlog. Blijkbaar zijn er genoeg gewetenloze die de situatie aangrijpen om rijk te worden over de letterlijke lijken van anderen.

De inspanning om terrorisme tegen te gaan is erg groot. Veel blokposten op de grote wegen en bij elke brug voor auto's of treinen staan soldaten op wacht. Ook de mini bruggetjes. Verder nog bij energiecentrales, kanalen, industrie....Over geheel Oost-Oekraine moet alleen daarvoor al een enorm aantal soldaten op de been gehouden worden.
YakuzA schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 19:54:
Zit momenteel in odessa, hier is het goed te merken dat er veel minder Russen hier op vakantie zijn.
Zijn nu veel meer Oekraïners hier, waarschijnlijk groot gedeelte wat anders naar de Krim op vakantie zouden gaan. Is hier nu veel drukker qua toerisme dan zorige jaren in de zomer.
Veel toeristen inderdaad. Zo nu en dan zelfs moeilijk om aan een fatsoenlijke hotelkamer te geraken. In Odessa kun je punten vinden met ATO foto exposities en exposities van Russische hardware. Raketwerpers, raketten, bommen etc. Ook aardig is de geldinzameling voor de bataljons. Zo is er bij de Potemkin trap een bord met alle vrijwilliger bataljons die actief zijn. Inclusief medische. Hangt altijd wel iemand rond met interessante verhalen of jongens die net van het front zijn teruggekeerd. De verhalen over gebrekkige communicatie blijven helaas.

It never hurts to help | Only those who attempt the absurd will achieve the impossible. I think it's in my basement... let me go upstairs and check. M.C. Escher

• Avalaxy
Dat stuk over die aanrijding en gevangenis, is dat nou in oekraïne, de krim, rebellengebied?

• RoricNormannum
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 27-04 15:01
1 zoon zit in donetsk en 1 in luhansk, dat is beide rebellengebied dus....

• EektheMan
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 22:24

EektheMan

DPC

Avalaxy schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 15:24:
Dat stuk over die aanrijding en gevangenis, is dat nou in oekraïne, de krim, rebellengebied?
De aanrijding in Oekraine. De drugs is geplant op de Krim (de zonen wilden studeren voor advocaat op de Krim en hadden zojuist 5000 Dollar als smeergeld moeten betalen om op de universiteit aangenomen te worden...). Berechting op de Krim. Gevangenis in rebellengebied. De vraag voor transfer is voor buiten rebellengebied (en daaropvolgend hopend op heropening van de case en vrijspraak). Reken trouwens als maandloon max. 200 Dollar en dan zie je ook meteen hoe groot de financiële tragedie is. Je moet echt je hele hebben en houden verkopen met als resultaat....niets.

Grensoverschrijdende tragedies als dit komen onvermijdelijk veel voor in dit conflict, maar niemand die daar iets om geeft. Is te ingewikkeld en kostbaar. Staten winnen of verliezen er ook niets bij.

[ Voor 10% gewijzigd door EektheMan op 18-08-2015 17:31 ]

It never hurts to help | Only those who attempt the absurd will achieve the impossible. I think it's in my basement... let me go upstairs and check. M.C. Escher

• RoD
  • Niet online

RoD

Een overzichtje van alle juridische zaken tegen Rusland. klik

Het begint aardig op te stapelen zo, met de Joekos-zaak natuurlijk als grootste probleem. Het lijkt echter nog weinig impact te hebben. Vooral met de Joekos-zaak vraag ik me af wat de huidige status nu eigenlijk is. In België zijn er bankrekeningen bevroren, maar net zo hard weer vrijgegeven toen de Russen begonnen te klagen.

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:56

defiant

Moderator General Chat
Dit initiatief uit de hand TMG dochter geenstijl is imho wel zeer opzichtig;
Hallo. Ook zo’n zin om een vuist te maken tegen de EU? Mooi! GeenPeil wil een referendum over het associatieverdrag dat de EU opstelt met de Oekraïne. Want wij zijn tegen: kost veel geld, maakt de EU machtiger zonder controle en we halen een oorlog met Rusland binnen onze verder vervagende grenzen. Dat zuigt.

We hebben 300.000 handtekeningen nodig om een officieel referendum aan te vragen. Dus dat gaan we doen. Met jouw hulp. Zet je handtekening via de app hieronder. Val je collega’s, vrienden en familie er mee lastig. Ga er mee de straat op. Tijd om te laten zien dat democratie in 2015 nog steeds alive and kicking is.
Waarom zuigt dat verdrag?

Nog meer EU-grenzen vervagen. De EU wordt groter, maar nog minder te controleren door allerlei instanties die worden opgericht om het associatieverdrag in praktijk te brengen. Er gaat een hoop geld van ons naar Oekraïne, terwijl zij er nul zeggenschap voor terugkrijgen. Bovendien brengen we een oorlog met Poetin binnen onze invloedssfeer.
bron

Zo'n politiek gemotiveerd initiatief kan eigenlijk bijna alleen maar als dat achter de schermen is besproken en gesanctioneerd (of misschien wel geïnitieerd) is door o.a. de moedermaatschappij TMG. De vraag is dus eigenlijk wie heeft er belang bij deze beweging?

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:18

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Ach het ligt wel in lijn met de ideologie die Geenstijl al jaren probeert uit te stralen. Of dat dan gelijk vanuit TMG of een geheime opdrachtgever moet komen durf ik niet meteen te beweren. Dan komt bij mij toch dat scheermes weer om de hoek. ;)

Los daarvan, wat vinden jullie van het initiatief en de argumentatie? Gesteld wordt dat we anders gaan rellen met Rusland, maar inhoudelijk vertellen ze natuurlijk geen reet.

offtopic:
Dat is waarom ik tegen deze werkwijze ben. Duizenden schapen volgen nu omdat het 'stoer' is en niet omdat ze begrijpen wat voor effecten het associatieverdrag nu eigenlijk heeft. Als dat leidt tot een referendum dan zal 'Jan met de pet' moeten gaan oordelen over het bestaansrecht van zo'n verdag. Mijns inziens is Jan met de Pet daar helemaal niet toe in staat, zeker niet gezien de gemiddelde informatievoorziening over dergelijke onderwerpen.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:56

defiant

Moderator General Chat
Gonadan schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 13:05:
Ach het ligt wel in lijn met de ideologie die Geenstijl al jaren probeert uit te stralen. Of dat dan gelijk vanuit TMG of een geheime opdrachtgever moet komen durf ik niet meteen te beweren. Dan komt bij mij toch dat scheermes weer om de hoek. ;)
Daar had ik ook al aan gedacht, maar mij lijkt dat je dit soort acties niet zomaar mag doen als je onderdeel bent van conglomeraat. Zeker als er potentieel grote politieke consequenties aan vast zitten.

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

Verwijderd

Wat dacht je van bewijzen? Een scheermes kan twee kanten opbuigen.

• Gonadan

Gonadan

Waar heb jij het over? Ik verwijs naar Ockhams scheermes, ofwel heel plat gezegd: verzin er geen dingen bij maar verklaar het met wat wij al kennen. Namelijk dat Geenstijl dit soort baldadigheid al jaren tentoonspreidt.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Verwijderd

Gonadan schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 16:16:
Waar heb jij het over? Ik verwijs naar Ockhams scheermes, ofwel heel plat gezegd: verzin er geen dingen bij maar verklaar het met wat wij al kennen. Namelijk dat Geenstijl dit soort baldadigheid al jaren tentoonspreidt.
Niet om het even maar waar komt die 'geheime opdrachtgever' dan vandaan?

Dat GS opmerkt dat de overeenkomst van Europa met Oekraïne in de praktijk eenzijdig kan uitpakken is geen nieuwe stelling. Zij verpakken het in een voor hun typische manier.

• Gonadan

Gonadan

Wat probeer je nu te zeggen? Wellicht kwam het niet helemaal goed over maar ik probeer dergelijke gedachtegangen juist tegen te spreken in mijn reactie op defiant.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Verwijderd

Dan kwam het niet helemaal goed over.
In hoeverre GS autonoom is tov TMG weet ik niet maar als zij wel winstgevend zijn dan is de kans groot dat zij meer kunnen maken dan de verliesgevende takken.

Kwam via liveleak een recent geval van vermeende grote corruptie tegen waar hulpgelden linea recta het land weer uitvloeien terwijl het land zelf het bijzonder goed zou kunnen gebruiken.
Although we hear much about corruption in countries such as Ukraine in general terms, a precise, detailed accounting of the means by which an impoverished country has been stripped of precious assets is not usually easy to come by. In this case however, thanks to investigative work by the Ukrainian anticorruption watchdog group Nashi Groshi (“Our Money”), we can actually watch the process by which the gigantic sum of $1.8 billion was smoothly maneuvered offshore, in the first instance to PrivatBank accounts in Cyprus, and thence into accounts in Belize, the British Virgin Islands, and other outposts of the international financial galaxy.
bron:
http://harpers.org/blog/2015/08/undelivered-goods/

• Mektheb
Zolang wij nu vriendjes met Ukraine willen zijn en er geld naar toe gaat links om of rechtsom.

Het is duidelijk te zien dat Putin een militaire machine heeft gestart met zijn oorlog in het oosten.

Ukraine is altijd een gigantisch land geweest met het maken van leger materiaal en ik denk dat dit nu alleen maar meer gaat worden.
Zou Rusland stiekem een beest hebben gecreëerd wat nu met het geld van het westen zichzelf kan ontplooien om straks meer te kunnen als wij als het Westen of Rusland verwachten ?.

Als ik het materiaal zie wat nu elke keer weer gemaakt word, verwacht ik dat Ukraine binnen de kortste keren met hun veranderingen in het land een serieus niveau behalen.
Helemaal als wij als in de Navo ze helpen hiermee.

En dan wil ik over 10 jaar wel is zien wie er nu beter materiaal heeft Rusland of Ukraine en ik denk zelf Ukraine.

• M0otje
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22:10
Ik vind de bias reactie van de westerse kant ook niet echt kunnen. Rusland wordt neer gezet als slecht. Terwijl USA en volgers even slecht zijn of erger zelfs imo vanwege hun "false flag" oorlogen.

Ik vind het gewoon soms misselijkmakend imo ...

• Pyramiden
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 22:32
M0otje schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 15:00:
Ik vind de bias reactie van de westerse kant ook niet echt kunnen. Rusland wordt neer gezet als slecht. Terwijl USA en volgers even slecht zijn of erger zelfs imo vanwege hun "false flag" oorlogen.

Het zijn precies deze argumenten als die van jou die deze discussie vaak naar een lager niveau brengen, en waarom het op andere fora vaak uit de hand loopt. Het gaat in dit topic om de Russisch-Westerse verhouding en de oorlog in Oekraïne. Het "JA MAAR de USA/CIA/Kiev Junta/NATO* ... " argument voegt helemaal niks toe. Als je iets veroordeeld betekend dat niet meteen dat je het met andere eens bent. Ik vind het verschrikkelijk wat er in Oekraïne gebeurt, ik heb medelijden met het Russische volk en ik vind Putin een groot gevaar voor de veiligheid en vrede binnen Europa maar dat betekend niet dat ik de oorlogszucht van de VS door de beugel vind kunnen. Als je vind dat dit laatste meer belicht zou moeten worden is het misschien goed om daar zelf een discussietopic over aan te maken.

*=Doorhalen wat niet van toepassing is

[ Voor 5% gewijzigd door Pyramiden op 22-08-2015 16:06 ]

• superwashandje
  • Laatst online: 30-11 20:08

superwashandje

grofheid alom

Mektheb schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 14:33:
Zolang wij nu vriendjes met Ukraine willen zijn en er geld naar toe gaat links om of rechtsom.

Het is duidelijk te zien dat Putin een militaire machine heeft gestart met zijn oorlog in het oosten.

Ukraine is altijd een gigantisch land geweest met het maken van leger materiaal en ik denk dat dit nu alleen maar meer gaat worden.
Zou Rusland stiekem een beest hebben gecreëerd wat nu met het geld van het westen zichzelf kan ontplooien om straks meer te kunnen als wij als het Westen of Rusland verwachten ?.

Als ik het materiaal zie wat nu elke keer weer gemaakt word, verwacht ik dat Ukraine binnen de kortste keren met hun veranderingen in het land een serieus niveau behalen.
Helemaal als wij als in de Navo ze helpen hiermee.

En dan wil ik over 10 jaar wel is zien wie er nu beter materiaal heeft Rusland of Ukraine en ik denk zelf Ukraine.
er is veel productie geweest in ukraine ja maar de ontwikkeling kwam toch echt wel uit rusland. afgezien van die verder ontwikkelde t80 die ze hadden. Als ik me niet vergis lagen die fabrieken trouwens ook in het oostelijke gedeelte wat nu net niet meer in handen is van ukraine :)

Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.

• josshem
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 01-12 15:53

In hoeverre is het imago van de VS relevant in een Ukraine-Rusland topic?

• Pyramiden
superwashandje schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 15:15:
[...]

er is veel productie geweest in ukraine ja maar de ontwikkeling kwam toch echt wel uit rusland. afgezien van die verder ontwikkelde t80 die ze hadden. Als ik me niet vergis lagen die fabrieken trouwens ook in het oostelijke gedeelte wat nu net niet meer in handen is van ukraine :)
Van die fabrieken zelf zal overigens niet veel meer over zijn. Veel fabrieken zijn leeggehaald door het Russische leger toen zij met hun "hulpkonvooien" kwamen.

• klaw
Los daarvan, wat vinden jullie van het initiatief en de argumentatie? Gesteld wordt dat we anders gaan rellen met Rusland, maar inhoudelijk vertellen ze natuurlijk geen reet.
Goed;
Hallo. Ook zo’n zin om een vuist te maken tegen de EU? Mooi! GeenPeil wil een referendum over het associatieverdrag dat de EU opstelt met de Oekraïne. Want wij zijn tegen: kost veel geld, maakt de EU machtiger zonder controle en we halen een oorlog met Rusland binnen onze verder vervagende grenzen. Dat zuigt.
Zo ongeveer de korste tekst ooit als inleiding voor zo'n handtekeningen actie. Ze zijn tegen want;
1. Kost veel geld.
2. Maakt de EU machtiger zonder controle.
3. We halen oorlog met Rusland binnen onze grenzen.

1. Hoeveel is veel? Als de schrijver zegt dat het veel kost kan hij ons vast wel vertellen wat zo'n associatie verdrag ons gaat kosten. Ik vermoed dat het (als je kijkt naar staats financiën kijkt) het bedrag best wel meevalt. Voorlopig zit Oekraïne nog niet in de EU dus valt het allemaal wel mee. Een beetje samenwerken lijkt mij niet verkeerd.

2. Er is prima controle in de EU dat kunnen we bijvoorbeeld zien aan het feit dat er bijvoorbeeld dit wetsvoorstel is;
34116 - Goedkeuring van de Associatieovereenkomst tussen de Europese Unie en de Europese Gemeenschap voor Atoomenergie en haar lidstaten en Oekraïne
Toevallig dezelfde waar deze handtekeningen actie over gaat. Als je wilt zeuren dat de EU ontransparent/ondemocratisch/geen controle heeft prima maar kom niet alleen met de beschuldiging. (Wat mij wel opgevallen is dat verreweg de meeste mensen die dat vinden bar weinig over de EU weten.)

3. (Het is fijn dat de mensen van GS op zijn minste niet ontkennen dat Rusland erachter zit.) Echter is dit niet het schengen verdrag en treed Oekraïne voorlopig nog niet toe tot de EU dus valt het het allemaal nog wel mee.
Overigens willen wij meteen Putin belonen (met het veroorzaken van een conflict in Oekraïne om deze buiten de EU te houden) door meteen Oekraïne te laten vallen een geen associatie verdrag mee te willen tekenen?

Als ik verder doorklik krijg ik een disclaimer en de invul pagina verder vrij geen tekst en uitleg, ik snap dat het vakantie is en dat je er slechts één stagiere op kan zetten (terwijl de baas op de Bahamas aan een rietje uit een kokosnoot zit te lurken) maar een beetje meer tekst had geen kwaad gekund en wat cijfers erbij lijkt mij niet verkeerd. Volgens mij geloven ze zelf ook niet zo erg in het referendum.

Ik onderteken hem maar lekker niet. :)

Edit;

Ook als de VS veel ergere dingen zou doen dan maakt dat de acties van Rusland minder erg? Dacht het niet. Je kunt nu wel "ja maar de VS" gaan roepen. Maar mischien is het een idee om de acties van een land op zichzelf te bekijken en niet gaan vergelijken met andere willekeurige landen. (Anders ga je het vergelijken met Mao/Hitler/Rode Khmer en dan mag iedereen opeens vanalles)
superwashandje schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 15:15:
[...]

Klopt maar voor het bouwen van die machines heb je ook mensen nodig met bepaalde kennis en die wonen woonden allemaal in Oost-Oekraïne. De meesten zullen met de familie zijn gevlucht die zullen niet 1,2,3 teruggaan en de fabrieken zijn kapot. De machines die de Russen hebben gestolen zullen ook niet erg veel gaan opleveren.

[ Voor 23% gewijzigd door klaw op 22-08-2015 17:02 ]

• Servertje
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 27-11 12:12
Lekker handig dit weer van de Russen…

http://www.nrc.nl/nieuws/...odental-in-oost-oekraine/

• Pyramiden
Tja, er gaat ooit informatie uitlekken als je gewoon een open landoorlog bent begonnen tegen een buurland. Er was natuurlijk al veel informatie, maar ik vind dit bericht wel erg zorgwekkend. 2000 Russen omgekomen...

Verwijderd

En de LNR zou van de roebel afstappen; dat gaat Rusland niet pikken...
http://liveuamap.com/en/2...-in-global-stock/comments

Het zegt ook wel iets over de mate van controle, ondanks de hoeveelheid troepen die er zijn. Wellicht zitten we eindelijk op een breekpunt.

• Baserk
  • Laatst online: 01-12 15:20
Nu staat Putin toch wel erg in zijn hemdje met de berichtgeving over 2000 omgekomen Russische soldaten in Oekraine en 3200 oorlogsinvaliden/zwaar-gewonden.
Fijne details ook over de beloning van 1800 roebel (zo'n € 23,-) per dag voor de zogenaamde 'Kontraktniki'.
Nu begrijp ik ook de Kremlin-stress beter over de vele duizenden weduwen, ouders, broers en zussen van deze gesneuvelden agenten van buitenlandse mogendheden die opeens overal in Rusland opdoken.

Het 'Ze waren verdwaald!' fabeltje kan nu wel definitief terug in de verzinsels-kast, onderste plank, ergens diep achter.

De url van de bron (website van Delovaya Zhizn) is in dit opzicht opmerkelijk; bs-life.ru

[ Voor 8% gewijzigd door Baserk op 26-08-2015 18:59 ]

Romanes eunt domus | AITMOAFU

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

En bam, krijg ik helemaal gelijk met wat ik in januari en februari al zei. :*)

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

Pyramiden schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 16:52:
Tja, er gaat ooit informatie uitlekken als je gewoon een open landoorlog bent begonnen tegen een buurland. Er was natuurlijk al veel informatie, maar ik vind dit bericht wel erg zorgwekkend. 2000 Russen omgekomen...
En 3600 gewond. Dit zou wijzen op echt meer dan 10.000 russische troepen aanwezig.

• Seraphin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:26

Seraphin

Meep?

Zwaargewond c.q. invalide zelfs (zwaar genoeg om een vergoeding te incasseren; dat zijn dus niet de mensen die b.v. een vinger zijn kwijtgeraakt of een vleeswond hebben opgelopen).

Even de vuistregel volgend dat iedere militaire eenheid met 50% verliezen als "uitgeschakeld" beschouwd kan worden (DaniëlWW2 kan me hier vast wel op corrigeren), zou ik zelfs durven stellen dat +/-5000 man verliezen eerder op minstens 20000 troepen zou duiden. Daaruit volgt voor mij meteen respect voor de Oekraïense regeringstroepen.

Take life with a grain of salt. . . . add a slice of lime and a shot of tequila.

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Nu online
Klein zijstraatje, maar ik heb gisteravond Het brilletje van Tsjechov uitgelezen. Als je een beeld wil krijgen van hoe moeizaam de omgang van de diverse Russische overheden met de waarheid is (geweest), en wat voor een strijd Russen moeten leveren om eens wat aan het licht te brengen, is het een dikke aanrader. Het woord propaganda doet deze omgang eigenlijk geen eer aan, het is iets veel diepers.

Ook is het verder een mooi verhaal met mooie beelden van het land, toen en nu.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Volgens mij was 60% gewond of dood uitgeschakeld maar dat kan verschillen per leger. Ligt eraan hoe dood het oppercommando eenheden wil zien voordat ze afgeschreven worden. Gezien de rotatie en de nadruk op gevechtservaring opdoen lijkt mij 20.000 man wel het minimale wat ingezet is. Dit zijn alleen niet het soort verliezen dat een modern leger op de been en gevechtswaardig houdt. Zelfs de Amerikanen zouden het hier erg moeilijk mee krijgen. Eigenlijk is dit niet meer voorgekomen voor westerse legers sinds Korea. Een vuistregel tijdens de Tweede Wereldoorlog waar dit soort verliezen ook voorkwamen was dat een infanterieregiment van zo'n 3000 man die drie maanden vocht 100% verliezen leed. Dit waren dan wel Amerikaanse, Britse of Duitse eenheden, Sovjet is eerder weken en Japanners licht eraan wanneer de banzai charge werd bevolen. :P

Verwijderd

Hoe komt dat medium aan die cijfers als het een staatsgeheim is?
Een (stille) klokkenluider of toch een eigen schatting?

• Prosac
  • Laatst online: 20:44
Verwijderd schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 13:42:
[...]

Hoe komt dat medium aan die cijfers als het een staatsgeheim is?
Een (stille) klokkenluider of toch een eigen schatting?
Als ik het goed begrepen heb, kregen ze economische cijfers over uitkeringen aan soldaten en familie. Dat hadden ze "propagandistisch" moeten verwerken, maar ze plaatsten de ruwe cijfers direct door op hun website. Daar is het door diverse mensen opgepikt en vertaald naar slachtoffer-cijfers.

Althans zo begreep ik het via diverse twitterbronnen.

• RoD
  • Niet online

RoD

icecreamfarmer schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 09:05:
[...]

En 3600 gewond. Dit zou wijzen op echt meer dan 10.000 russische troepen aanwezig.
Dat lijkt me zeer aannemelijk. Alhoewel het Oekraïense leger slecht getraind is kunnen ze wel een hele hoop manschappen op de been brengen. Aangezien het leger in de afgelopen maanden behoorlijk is teruggedrongen kan het niet anders dan dat er een flinke Russische troepenmacht tegenover stond.

Verwijderd

Volgens RT klopt het verhaal niet. Ze hebben contact opgenomen met de website die als bron gebruikt wordt en die geven een verklaring af dat er door hackers met die pagina geknoeid zou zijn.
bron: YouTube: Fake: Report on Russian casualties in Ukraine tells fake story, Russia 'experts' retweet

De originele berichtgever Forbes geeft in het artikel niet aan dat het vragen heeft gesteld aan de publicist dus van wederhoor is geen sprake. Journalistiek gezien had dat wel wat beter gekund.

Maar was het Oekrainse leger ruim 50.000 personen sterk qua inzet? Dat zij dan werden teruggedrongen door 30.000 'vrijwilligers' lijkt mij dan een lage schatting. Van de DNR/LPR kant zullen er ook niet zo gek veel (beroeps)militairen meegedaan hebben. (Die paar boeren met een Kalashnikov schiet ook niet op)
Dan kan je ook kijken naar het aantal slachtoffers aan de Oekrainse kant en dat zal dan redelijk in verhouding staan met het aantal slachtoffers aan de andere kant.

• Prosac
  • Laatst online: 20:44
Verwijderd schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 19:02:
Volgens RT klopt het verhaal niet. Ze hebben contact opgenomen met de website die als bron gebruikt wordt en die geven een verklaring af dat er door hackers met die pagina geknoeid zou zijn.
bron: YouTube: Fake: Report on Russian casualties in Ukraine tells fake story, Russia 'experts' retweet
RT is als spreekbuis van het kremlin totaal ongeloofwaardig, alleen al omdat zij steevast het verhaal "Sukhoi haalde MH17 neer" brachten. En ze gebruik maakten van de duidelijk gefotoshopte beelden.

• Pyramiden
(Die paar boeren met een Kalashnikov schiet ook niet op)
Stop nou alsjeblieft eens met dat soort onzin. Het is nu algemeen bekend dat het Russische leger behoorlijk vertegenwoordigd was. Daarbij zijn het ook niet slechts "boeren met een Kalashinikov", bijna alle "boeren" waren gedurende de Soviet Unie dienstplichtig, en zullen dus wel een aardige gevechtstraining genoten hebben. De geavanceerde wapens die door de "separatisten" zijn ingezet in het begin van het conflict wijzen hier ook op. Of waren het toch 'boeren met Kalashnikovs" die militaire vliegtuigen uit de lucht schoten?...

• klaw
Wat vooral opvallend dat RT de moeite neemt om een stuk van vijf minuten te maken over wat men in het westerse nieuws is, iets wat even kort op wat online kranten komt. Ik zie bijvoorbeeld de NOS niet ieder stukje van nieuws uit het buitenland ontkrachten. RT doet dat wel, waarom zouden ze dat toch doen? :P

Overigens, aantal berichten van een paar dagen oud:
Rusland is boos want en komt een NAVO-centrum in Georgië;
http://www.nu.nl/buitenla...o-centrum-in-georgie.html
(let op is geen basis o.i.d.)

Rusland moet ons schade vergoeding betalen aan Nederland voor Arctic Sunrise incident.
http://www.nu.nl/algemeen...ident-arctic-sunrise.html
Maar dat doen ze lekker niet, verrassing.
http://www.nu.nl/algemeen...reenpeace-schip-niet.html
En Koenders is boos;
http://www.nu.nl/algemeen...tie-greenpeace-schip.html

Die agent die gearresteerd werdt is veroordeelt;
http://www.nu.nl/buitenla...-cel-wegens-spionage.html
Estland is boos;
http://www.nu.nl/buitenla...oordeling-este-agent.html
Rusland negeert alles lekker;
http://www.nu.nl/buitenla...oordeling-este-agent.html
Jammer dat een willekeurige agent nu 15 jaar in een cel mag doorbrengen.
Overigens is hij niet de enige die veroordeelt werd,
http://www.nu.nl/buitenla...-jaar-cel-in-rusland.html

Rusland wil opeens onderhandelen over de bloemen ban; wat ik een beetje raar vind aangezien dit toch echt een eenzijdige actie is geweest van Rusland. En met wie gaan ze onderhandelen? Met degenen die de certificaten afgeven die duidelijk maken dat de bloemen aan de eisen voldoen.
http://www.nu.nl/ondernem...-nederlandse-bloemen.html
http://www.nu.nl/economie...rgumenten-bloemenban.html

Verwijderd

Pyramiden schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 22:41:
Stop nou alsjeblieft eens met dat soort onzin. Het is nu algemeen bekend dat het Russische leger behoorlijk vertegenwoordigd was. Daarbij zijn het ook niet slechts "boeren met een Kalashinikov", bijna alle "boeren" waren gedurende de Soviet Unie dienstplichtig, en zullen dus wel een aardige gevechtstraining genoten hebben. De geavanceerde wapens die door de "separatisten" zijn ingezet in het begin van het conflict wijzen hier ook op. Of waren het toch 'boeren met Kalashnikovs" die militaire vliegtuigen uit de lucht schoten?...
Dat zeg ik toch ook. De 'vrijwilligers' én strijders van DNR/LPR. Waarbij die laatste groep hoogstwaarschijnlijk niet uit volledig militair uitstekend getrainde personen bestaat.
Overigens mag je de artillerietroepen over de Russische grens die 'verdwaalde' munitie afvuren ook bij die troepen trekken. Dat zullen er relatief niet veel zijn maar als er niet terug wordt gevuurd dan zijn ze wel effectief.
klaw schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 23:20:
Wat vooral opvallend dat RT de moeite neemt om een stuk van vijf minuten te maken over wat men in het westerse nieuws is, iets wat even kort op wat online kranten komt. Ik zie bijvoorbeeld de NOS niet ieder stukje van nieuws uit het buitenland ontkrachten. RT doet dat wel, waarom zouden ze dat toch doen? :P
Nou ja, de pers besteedde ook aandacht aan Rutte die het zwarte pieten van de VN ook maar niks vond.

Kwestie van de zaken uitlichten die 'van belang' zijn. Niet dat men gelijk op gaat maar niemand die opkijkt van een media outlet die de berichtgeving kleurt in voordeel van de 'thuisploeg'.

• klaw
Verwijderd schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 23:45:
[...]

Nou ja, de pers besteedde ook aandacht aan Rutte die het zwarte pieten van de VN ook maar niks vond.

Kwestie van de zaken uitlichten die 'van belang' zijn. Niet dat men gelijk op gaat maar niemand die opkijkt van een media outlet die de berichtgeving kleurt in voordeel van de 'thuisploeg'.
Uhm die zwarte pieten discussie is in Nederland gewoon nieuws en de vn komt met een zinloos rapport op de proppen lijkt mij prima nieuws.
Overigens de enige keer dat desinformatie over ons in het nieuws kwam was toen in de vs door die idioot die president kon worden zei dat wij een "Endlösung der Älterenfrage" hadden. Waarbij de NOS niet 5 minuten ging uitleggen dat het niet waar was.

[ Voor 4% gewijzigd door klaw op 29-08-2015 13:17 ]

Pagina: 1 ... 42 ... 168 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
[font size=18]Zero Tolerance beleid[/font]
Dit topic valt onder Zero Tolerance. Dit betekent het volgende:
• We grijpen sneller in bij overtredingen.
• Er volgen sneller sancties.

Extra omtrent de situatie nu:
Deel aub geen schokkende beelden. Bedenk daarbij goed of een twitter bericht wat toevoegt aan de discussie.

Specifieke topic regels
• Onderbouw je betoog met betrouwbare en verifieerbare bronnen.
• Geen drogredenen of onlogische en/of onnavolgbare gevolgtrekkingen.
• Extraordinary claims require extraordinary evidence.
• Geen omgekeerde bewijslast, wie beweert moet bewijzen.
• De volgende drogreden is expliciet niet toegestaan: neutraliteit claimen om vervolgens een waardeoordeel te geven over het conflict. Zie ook Wikipedia: Argument to moderation en Wikipedia: False balance

Andere topics
Discussie over wapensystemen, verhoudingen en inzet kan hier: Wapensystemen en effectiviteit
Voor de nasleep en mogelijke berechting daders MH17 hebben de we dit topic: MH17: De weg richting daders en mogelijke berechting

AWM beleidstopic:
Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid