Goed;
Hallo. Ook zo’n zin om een vuist te maken tegen de EU? Mooi! GeenPeil wil een referendum over het associatieverdrag dat de EU opstelt met de Oekraïne. Want wij zijn tegen: kost veel geld, maakt de EU machtiger zonder controle en we halen een oorlog met Rusland binnen onze verder vervagende grenzen. Dat zuigt.
Zo ongeveer de korste tekst ooit als inleiding voor zo'n handtekeningen actie. Ze zijn tegen want;
1. Kost veel geld.
2. Maakt de EU machtiger zonder controle.
3. We halen oorlog met Rusland binnen onze grenzen.
1. Hoeveel is veel? Als de schrijver zegt dat het veel kost kan hij ons vast wel vertellen wat zo'n associatie verdrag ons gaat kosten. Ik vermoed dat het (als je kijkt naar staats financiën kijkt) het bedrag best wel meevalt. Voorlopig zit Oekraïne nog niet in de EU dus valt het allemaal wel mee. Een beetje samenwerken lijkt mij niet verkeerd.
2. Er is prima controle in de EU dat kunnen we bijvoorbeeld zien aan het feit dat er bijvoorbeeld dit wetsvoorstel is;
34116 - Goedkeuring van de Associatieovereenkomst tussen de Europese Unie en de Europese Gemeenschap voor Atoomenergie en haar lidstaten en Oekraïne
Toevallig dezelfde waar deze handtekeningen actie over gaat. Als je wilt zeuren dat de EU ontransparent/ondemocratisch/geen controle heeft prima maar kom niet alleen met de beschuldiging. (Wat mij wel opgevallen is dat verreweg de meeste mensen die dat vinden bar weinig over de EU weten.)
3. (Het is fijn dat de mensen van GS op zijn minste niet ontkennen dat Rusland erachter zit.) Echter is dit niet het schengen verdrag en treed Oekraïne voorlopig nog niet toe tot de EU dus valt het het allemaal nog wel mee.
Overigens willen wij meteen Putin belonen (met het veroorzaken van een conflict in Oekraïne om deze buiten de EU te houden) door meteen Oekraïne te laten vallen een geen associatie verdrag mee te willen tekenen?
Als ik verder doorklik krijg ik een disclaimer en de invul pagina verder vrij geen tekst en uitleg, ik snap dat het vakantie is en dat je er slechts één stagiere op kan zetten (terwijl de baas op de Bahamas aan een rietje uit een kokosnoot zit te lurken) maar een beetje meer tekst had geen kwaad gekund en wat cijfers erbij lijkt mij niet verkeerd. Volgens mij geloven ze zelf ook niet zo erg in het referendum.
Ik onderteken hem maar lekker niet.
Edit;
M0otje schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 15:00:
Ik vind de bias reactie van de westerse kant ook niet echt kunnen. Rusland wordt neer gezet als slecht. Terwijl USA en volgers even slecht zijn of erger zelfs imo vanwege hun "false flag" oorlogen.
Ik vind het gewoon soms misselijkmakend imo ...
Ook als de VS veel ergere dingen zou doen dan maakt dat de acties van Rusland minder erg? Dacht het niet. Je kunt nu wel "ja maar de VS" gaan roepen. Maar mischien is het een idee om de acties van een land op zichzelf te bekijken en niet gaan vergelijken met andere willekeurige landen. (Anders ga je het vergelijken met Mao/Hitler/Rode Khmer en dan mag iedereen opeens vanalles)
superwashandje schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 15:15:
[...]
er is veel productie geweest in ukraine ja maar de ontwikkeling kwam toch echt wel uit rusland. afgezien van die verder ontwikkelde t80 die ze hadden. Als ik me niet vergis lagen die fabrieken trouwens ook in het oostelijke gedeelte wat nu net niet meer in handen is van ukraine

Klopt maar voor het bouwen van die machines heb je ook mensen nodig met bepaalde kennis en die
wonen woonden allemaal in Oost-Oekraïne. De meesten zullen met de familie zijn gevlucht die zullen niet 1,2,3 teruggaan en de fabrieken zijn kapot. De machines die de Russen hebben gestolen zullen ook niet erg veel gaan opleveren.
[
Voor 23% gewijzigd door
klaw op 22-08-2015 17:02
]