Toon posts:

[ZT] Russisch-Westerse verhoudingen en de oorlog in Oekraïne OverzichtLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 166 167 168 Laatste
Acties:
  • 695.211 views

Onderwerpen

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 12:47
Ik moet eerlijk zeggen dat ik het mooi (verkeerde woord misschien) vind om te zien hoe Oekraïense burgers hun land verdedigen. Russische voertuigen die vanuit alle hoeken worden bestookt met molotovs wanneer ze langs rijden.

Edit: Nevermind, ik begrijp dat het een filmpje is uit 2014. Laten we hopen dat de geschiedenis zichzelf herhaald.

[Voor 20% gewijzigd door TheBrut3 op 26-02-2022 11:11]

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:54

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

NiGeLaToR schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 10:33:
[...]
Dit tref je al sinds het begin van het conflict aan en is absoluut opmerkelijk. Tijdens je opmars geen corridors maken maar je logistieke ondersteuning (schijnbaar) onbeschermd door vijandelijk gebied laten verplaatsen is eerder dom dan dat Ukraine hun kans grijpt om de logistiek te ontregelen. We weten alleen bar weinig van wat er zich precies afspeelt.
Als naar verluid je soldaten de benzine hebben geruild tegen eten valt er ook niet zoveel te plannen.

Death smiles upon us all, all a man can do is smile back.
PSN

• Eli3l
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08:31
Marzman schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 10:34:
In hoeverre werkt Twitter eigenlijk met algoritmes? (zoals Youtube, want dan heb je niet alleen kleuring van Ukraine en Rusland maar ook nog van Twitter misschien?)
Lijst met kanalen die je kan volgen:

- ELINT News (ELINTNews)
- Gerjon | חריון (Gerjon_)
- NATO (NATO)
- Vitaliy Popov (Vitaliy23404583)
- Президент России (KremlinRussia)
- MFA of Ukraine 🇺🇦 (MFA_Ukraine)
- Ukraine War Report (UkrWarReport)
- International Centre for Strategic Intelligence (ICSI_OSINT)
- Ukraine / Україна (Ukraine)
- Terror Alarm (terror_alarm)
- Euromaidan PR (EuromaidanPR)
- InformNapalm (InformNapalm)
- redandblackattack (redanblacattack)
- Military Air Tracking Alliance (MATA_osint)
- OSINTtechnical (Osinttechnical)
- The Lookout (The_Lookout_N)
- CIT (en) (CITeam_en)
- Rob Lee (RALee85)
- Frederik Van Lokeren (KaptainLOMA)
- Liveuamap (Liveuamap)
- Intel Air & Sea (air_intel)
- 4emberlen (4emberlen)
- marqs (MarQs__)
- H I Sutton (CovertShores)
- IgorGirkin (GirkinGirkin)

• siggy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-02 19:54

siggy

Wait.... what?

YakuzA schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 10:35:
[...]

Als naar verluid je soldaten de benzine hebben geruild tegen eten valt er ook niet zoveel te plannen.
Dan hoop ik toch dat ze die benzine vervuilt hebben met bijv suiker ofzo. Meteen materieel kapot.

"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."

• YakuzA

YakuzA

kx22 schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 10:30:
Als dit Rusland toch nooit gestraft wordt (bang voor kernwapens)....kunnen ze weer daarna jaren opbouwen aan een leger om vervolgens nog een keer te proberen.

Toch?
Rusland heeft zelf reeds de kaart van demilitarisatie op tafel gelegd toch? ;)

PSN

• praliwi
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 07:20
TheBrut3 schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 10:35:
Ik moet eerlijk zeggen dat ik het mooi (verkeerde woord misschien) vind om te zien hoe Oekraïense burgers hun land verdedigen. Russische voertuigen die vanuit alle hoeken worden bestookt met molotovs wanneer ze langs rijden.
Ik weet niet welk filmpje je daarvan gezien hebt, maar vanmorgen kwam er 1 voorbij die eigenlijk uit 2014 kwam. Dus let op, er is extreme veel fake news.

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:30
Ukraine claimt dat er geen Russische eenheden meer in Kiev zijn.

https://nos.nl/liveblog/2...UPDATE-container-59708941

Tevens is er 1 schaap over de dam en beginnen landen nu materieel en andere steun toe te zeggen. Zelensky heeft gegokt op een lang genoege adem voor er hulp komt en die komt nu, ook al is het te laat en te klein. Laten we hopen dat de hulp op tijd komt en de onderhandelingspositie om het conflict te eindigen verstevigt.
YakuzA schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 10:35:
[...]

Je stuurt je troepen het land in zonder eten voor tenminste 3 dagen? Geniaal - de honger zal ze motiveren :+

[Voor 24% gewijzigd door NiGeLaToR op 26-02-2022 10:39]

My prediction: we'll evolve into a digital form.

• Eli3l

Zelfs Cyprus is om. Ter info, de tweede bank op Cyprus is Russisch en Cyprus is een van de grootste investeerders in Rusland (geld van oligarchen)

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12:02
Is daar beeld van? Want dat heb ik nog niet gezien. Mag ook via dm

ik zie ik zie wat jij niet ziet

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Lastig filmpje dat daarvan wordt gedeeld op Twitter. Schijnt van 2014 te zijn.

Ik moet ook uitkijken dat ik niet - net zoals bij corona - berichten te snel voor "actueel" of "waar" aanneem. Eigenlijk moet ik er helemaal niet kijken. Probleem is alleen dat je de hele tijd wil weten wat er speelt.

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

• GeeEs
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14:56
eric.1 schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 10:34:
[...]

Met al deze sancties vraag ik me wel af of ze daar de middelen voor gaan hebben.

Vergeet niet dat heel rusland's economie niet veel groter is, of zelfs kleiner, dan de benelux'. Moraal is nu al niet hoog, dat zal niet zo snel verbeteren...
Vraag jezelf het volgende af...
Wanneer zou jij eventueel echt doordraaien/gekke dingen gaan doen?

Als je iets te verliezen hebt? Of...
Als je niks meer te verliezen hebt?

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

FP ProMod

Blablabla

praliwi schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 10:37:
[...]

Ik weet niet welk filmpje je daarvan gezien hebt, maar vanmorgen kwam er 1 voorbij die eigenlijk uit 2014 kwam. Dus let op, er is extreme veel fake news.
Klopt, er gaat veel nep-info rond, ook met filmpjes. Gisteren ook dat filmpje over een "neergeschoten Russisch vliegtuig". Bleek een filmpje te zijn van de crash van een Russisch militair toestel in 2018, dus vér voor deze kwestie speelde.

Virussen? Scan ze hier!

• YakuzA

YakuzA

siggy schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 10:36:
[...]

Dan hoop ik toch dat ze die benzine vervuilt hebben met bijv suiker ofzo. Meteen materieel kapot.
De verhalen waren net andersom, benzine verkocht om eten te kopen omdat er niet genoeg rantsoenen waren.
Dan weet de logistiek natuurlijk nooit meer wanneer er units leeg komen te staan.
(Als dat klopt)

PSN

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Kijk, dit soort berichten stemt mij dan, in tegenstelling tot die van de VN, weer wat positief, binnen Rusland is er dus ook een strijd aan het ontstaan tegen de “echte” informatie, dat samen met de opstanden in de hoofdsteden en de berichtgevingen hoeveel er opgepakt worden zal dat qua publieke opinie buiten Rusland ook slecht landen.
Rusland waarschuwt media over berichtgeving Oekraïne
De Russische mediawaakhond beschuldigt tien mediaorganisaties in het land ervan onjuiste informatie te delen over Oekraïne. In schriftelijke waarschuwingen wordt geëist dat de "onbetrouwbare informatie" wordt verwijderd. Toezichthouder Roskomnadzor wil niet dat de media de zogenoemde "speciale militaire missie" in Rusland omschrijven als een "aanval, invasie of oorlogsverklaring".

Rusland heeft een slechte reputatie op het gebied van persvrijheid, meldt onder meer mensenrechtenorganisatie Amnesty International. Op de ranglijst van de internationale organisatie Reporters without Borders (RSF) staat het land op de 150e plek. Nederland staat daarin steevast in de top tien van landen met de meeste persvrijheid.

• Eli3l
OSINT kanaal nog altijd live: https://twitter.com/i/spaces/1rmxPgbYBNXJN

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Nu online
Eli3l schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 10:38:
[Twitter]

Zelfs Cyprus is om. Ter info, de tweede bank op Cyprus is Russisch en Cyprus is een van de grootste investeerders in Rusland (geld van oligarchen)
Hongarije zal wel iets willen ruilen hiervoor.

• GeeEs
wildhagen schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 10:39:
[...]

Klopt, er gaat veel nep-info rond, ook met filmpjes. Gisteren ook dat filmpje over een "neergeschoten Russisch vliegtuig". Bleek een filmpje te zijn van de crash van een Russisch militair toestel in 2018, dus vér voor deze kwestie speelde.
Klopt, was tijdens de Golfoorlog en zeker na 9/11 ook al... Alles wat niet echt "live" is, kan en wordt vaak snel gemanipuleerd en moet heel goed gecontroleerd worden...
Zelfs live kan tegenwoordig al "fake" /toneel zijn...

• Eli3l
We will be hosting a Reddit Talk tomorrow with experts brought on by Akaash Maharaj to discuss the situation in Ukraine. It will begin at 1PM Eastern Time.

• marcelcee
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15:12
Er verschijnen twitterberichten van de Oekraïense president dat zowel Italië als Cyprus aan boord zijn voor de SWIFT-sanctie. Gisteren bericht dat Duitsland aan boord zou zijn. Blijft Hongarije over (en Nederland ook volgens bericht van Frankfurter Allgemeine Zeitung).

Zie ook:

[Voor 34% gewijzigd door marcelcee op 26-02-2022 10:44]

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12:24
Caelorum schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 10:41:
Naast Gucci tasjes ook Hongaarse salami uitgezonderd van de sancties?

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

• azerty
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:33
GAIAjohan schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 08:17:
[...]

Maar hoeveel gas gebruikt België? Dacht dat huizen daar vaak nog met stookolie verwarmd werden
Alhoewel dat ook bij de Russen vandaan komt wss
“De helft van het gas dat in België verbruikt wordt, gaat naar de verwarming van gebouwen, een kwart naar de industrie en een kwart naar de elektriciteitssector."

...
Klopt het dat ons land geen gastekorten moet vrezen?

“We zijn goed bevoorraad, ja. Dankzij de LNG-terminal in de haven van Zeebrugge en onze verbindingen met Noorwegen en Nederland. Die terminal maakt dat we van de hele wereldmarkt kunnen importeren, waardoor ik niet vrees voor een fysiek tekort.
Edit: ffe opgezocht, quote toegevoegd

[Voor 41% gewijzigd door azerty op 26-02-2022 10:49]

• praliwi
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 07:20
GeeEs schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 10:42:
[...]

Klopt, was tijdens de Golfoorlog en zeker na 9/11 ook al... Alles wat niet echt "live" is, kan en wordt vaak snel gemanipuleerd en moet heel goed gecontroleerd worden...
Er zijn nog geen deepfakes van Zelensky of Putin gesignaleerd?

• YakuzA

YakuzA

NiGeLaToR schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 10:38:
[...]
Je stuurt je troepen het land in zonder eten voor tenminste 3 dagen? Geniaal - de honger zal ze motiveren :+
Dit waren de verhalen uit Belarus, van nog tijdens de ‘training’ dat de rantsoenen al op waren.

https://www.theguardian.c...ill-need-to-be-moved-soon
Russian troops based in Belarus, in forests near the town of Khoyniki, 50km from the Ukraine border, were described by one local a few days ago as people who “drink a lot and sell a lot of their diesel fuel”, suggesting a lack of discipline despite the heightened political tensions.

[Voor 39% gewijzigd door YakuzA op 26-02-2022 10:46]

PSN

• Wognummer
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14:16
marcelcee schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 10:43:
Er verschijnen twitterberichten van de Oekraïense president dat zowel Italië als Cyprus aan boord zijn voor de SWIFT-sanctie. Gisteren bericht dat Duitsland aan boord zou zijn. Blijft Hongarije over (en Nederland ook volgens bericht van Frankfurter Allgemeine Zeitung).

[Embed]
NL was niet tegen zie ook het aangepaste artikel van FaZ van gister :) maar ik dacht dat alleen cyprus nog tegenstribbelde dan heb ik hongarije gemist

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

FP ProMod

Blablabla

Caelorum schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 10:41:
[...]

Uiteraard, Orbán kennende zal hij wel flink wat miljarden euro's of uitzonderingen van allerlei regels etc eisen.

Virussen? Scan ze hier!

• Vorkie
  • Niet online
marcelcee schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 10:43:

[Embed]
Kan je aub zorgen dat je in zulke topics een beetje bij blijft als je iets post? Nederland was een “foutje” en is zelfs door Rutte nog in zijn pers moment bevestigd.

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11-03 12:25

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

eric.1 schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 10:34:
[...]
Met al deze sancties vraag ik me wel af of ze daar de middelen voor gaan hebben.

Vergeet niet dat heel rusland's economie niet veel groter is, of zelfs kleiner, dan de benelux'. Moraal is nu al niet hoog, dat zal niet zo snel verbeteren...
De wens is de vader van de gedachte..

Rusland heeft China achter zich staan, die sancties zetten weinig zoden aan de dijk.

• Eli3l
Vorkie schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 10:44:
[...]

Kan je aub zorgen dat je in zulke topics een beetje bij blijft als je iets post? Nederland was een “foutje” en is zelfs door Rutte nog in zijn pers moment bevestigd.
Naast het feit dat het al gepost was een paar posts eerder.

• feye1
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 22-03 21:49
Eigenlijk zijn we toch ook gewoon in oorlog met Rusland alleen laten we het relatief matige Oekraïnse leger met onze hypermoderne wapens tegen de ongeorganiseerde Russen vechten.

We doen niet mee, maar doen volop mee.

Hup Oekraïne, respect voor hun doorzettingsvermogen. Hopelijk kunnen ze het tij volledig keren nu de wapenleveranties vol op gang zijn en het moraal bij Rusland steeds verder zakt.

• PLAE
  • Registratie: Februari 2002
PLAE schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 10:15:
[Twitter]

De burgemeester van L'viv beweert dat er een (kleine) landing is geweest in Brody. Dit zou de eerste actie op de grond zijn zo ver in het westen. Er zou nog gevochten worden.

• Eli3l
Bevestiging door de VS van de twee neergeschoten vliegtuigen.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

FP ProMod

Blablabla

feye1 schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 10:45:
Eigenlijk zijn we toch ook gewoon in oorlog met Rusland alleen laten we het relatief matige Oekraïnse leger met onze hypermoderne wapens tegen de ongeorganiseerde Russen vechten.

Dat concept heet een proxy war, of 'oorlog bij volmacht' in het Nederlands. En bestaat al duizenden jaren.

Handig, want op die manier laten we andere landen (Oekraine) onze boontjes doppen en komen we er zelf goed van af.

Virussen? Scan ze hier!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15:25

Hup Oekraïne, respect voor hun doorzettingsvermogen. Hopelijk kunnen ze het tij volledig keren nu de wapenleveranties vol op gang zijn en het moraal bij Rusland steeds verder zakt.
Ik vind dat men een gigantische gok neemt, maar het alternatief is ook gevaarlijk.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10:54
NiGeLaToR schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 10:38:
Ukraine claimt dat er geen Russische eenheden meer in Kiev zijn.

https://nos.nl/liveblog/2...UPDATE-container-59708941

Tevens is er 1 schaap over de dam en beginnen landen nu materieel en andere steun toe te zeggen. Zelensky heeft gegokt op een lang genoege adem voor er hulp komt en die komt nu, ook al is het te laat en te klein. Laten we hopen dat de hulp op tijd komt en de onderhandelingspositie om het conflict te eindigen verstevigt.

[...]

Zou mooi zijn. Ik hoop dat Poetin zich gigantisch heeft verkeken op de op de wil om te vechten onder de
Oekraïners.

Mijn korte, verder niet relevante mening: ik had nog enigzins kunnen bergrijpen dat ie Loehansk en Donetsk wilde "inlijven", maar wat ie nu flikt gaat vele, vele malen te ver.

• NiGeLaToR
wildhagen schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 10:48:
[...]

Dat concept heet een proxy war, of 'oorlog bij volmacht' in het Nederlands. En bestaat al duizenden jaren.

Handig, want op die manier laten we andere landen (Oekraine) onze boontjes doppen en komen we er zelf goed van af.
Zoals het nu gaat - waarbij we feitelijk eerst kijken of het wel zin heeft Ukraine te steunen - is wel enorm typisch aan het worden ja. :X

• Eli3l
Clusterbom bij ziekenhuis twee dagen terug volgens Huma Rights Watch

• kx22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07:51
tweaker2010 schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 10:45:
[...]

De wens is de vader van de gedachte..

Rusland heeft China achter zich staan, die sancties zetten weinig zoden aan de dijk.
In hoeverre staat China straks nog achter Rusland?
China kennende geven ze niks om andere landen als het hen slecht uitkomt. Als Rusland financiële problemen krijgt is China de eerste die de banden breekt met hen.
1 ding is zeker betreft China, economische belangen staan boven ALLES.

• Eli3l
Gerucht op OSINT kanaal is dat er nog een IL 76 is neergeschoten.
Russian doctrine suggests Russia will start shelling indiscriminately if they feel nothing matters anymore

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

GeeEs schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 10:42:
[...]

Zelfs daarvoor al. Heb ook wel eens beelden gezien van gevechten in Israel/Gaza (in officiele journaals) die gewoon geacteerd bleken te zijn.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• PLAE
Eli3l schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 10:48:
Bevestiging door de VS van de twee neergeschoten vliegtuigen.

[Twitter]
Vind het wel bijzonder dat er nog nergens beelden zijn opgedoken.

Hieronder opnieuw een vernietigd Russisch konvooi bij Kherson. Artillerie.

Vraag mij af hoe de Oekraïeners dit voor elkaar krijgen allemaal. Het is heel veel rond Kherson. Dit is wel precies waar de Amerikanen goed mee kunnen kijken met die Global Hawks boven de Zwarte zee. Vorige konvooi leek ook geparkeerd te staan waar het geraakt was. @DaniëlWW2

• Johan Bogle
  • Registratie: Juli 2020
  • Nu online
https://www.ad.nl/buitenl...tijd-voor-actie~a321601c/

Polen weigert te spelen tegen Rusland.

Dit moet op alle mogelijke vlakken wereldwijd gebeuren 👍

[Voor 9% gewijzigd door Johan Bogle op 26-02-2022 11:13]

• GeeEs
praliwi schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 10:43:
[...]

Er zijn nog geen deepfakes van Zelensky of Putin gesignaleerd?
Geen idee, ik ben daar niet actief mee bezig/naar op zoek. Het is gewoon goed om je bewust te zijn dat het kan en (dus) ook gebeurt.
Er worden ook de laatste dagen weer enorm veel fake fimpjes en info gepost, van oude situaties, tot gewoon totaal andere conflicten uit het verleden. Dit is niks nieuws overigens, is van alle tijden. Ook met andere situaties/demonstraties..
Veel mensen (ook hier) delen dit echter gretig, als zijnde de waarheid...
Gelukkig wordt ook veel daarvan wel snel weer opgepikt of gecheckt, maar iedereen is er wel weer een keer ingetrapt de laatste dagen volgens mij.

• Kheos
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16:11
YakuzA schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 10:43:
[...]

Dit waren de verhalen uit Belarus, van nog tijdens de ‘training’ dat de rantsoenen al op waren.

https://www.theguardian.c...ill-need-to-be-moved-soon

[...]
En als die brandstof dan kan dienen om molotovcocktails of geïmproviseerde bommen van te maken en op die manier weer aan de Russen te bezorgen is de cirkel weer rond.

• Ultra
  • Niet online
FabianGTI schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 09:45:
[...]

Is er een manier om te kunnen scrollen bij Twitter zonder account?
Ik heb geen twitter account dus wanneer ik naar beneden scroll komt er meteen zo'n bericht dat ik me eerst moet aanmelden? :/
Met uBlock Origin is wel het een en ander mogelijk. Inloggen is beter natuurlijk, maar Twitter maakt het wel erg bont tegenwoordig.

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13:29

HaterFrame

Well... Poo came out!

Marzman schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 10:52:
[...]

Zelfs daarvoor al. Heb ook wel eens beelden gezien van gevechten in Israel/Gaza (in officiele journaals) die gewoon geacteerd bleken te zijn.
Oh ja, zoek idd maar eens op Pallywood.

I am the great Cornholio!

• klaw
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 16:07
kx22 schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 10:50:
[...]

China kennende geven ze niks om andere landen als het hen slecht uitkomt. Als Rusland financiële problemen krijgt is China de eerste die de banden breekt met hen.
Sterker nog China kijkt hongerig naar Siberie en al zijn grondstoffen... En voor het gas betalen ze ze minimaal...

How to Beat Putin

• YakuzA

YakuzA

kx22 schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 10:50:
[...]
China heeft alle opties open en heeft imho de win-win kaarten in handen.

Nu blijven ze hameren op ‘soevereiniteit’ van Oekraïne. (Waarmee ze soevereiniteit van China inclusief Taiwan bedoelen)
Als het fout gaat voor Rusland dan schuiven ze door dat het fout is om regio’s die willen afscheiden van soevereine landen te steunen (referentie Taiwan)

PSN

• siggy
  • Laatst online: 19-02 19:54

siggy

Wait.... what?

Johan Bogle schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 10:54:
https://www.ad.nl/buitenl...tijd-voor-actie~a321601c/

Polen wijgert te spelen tegen Rusland.

Dit moet op alle mogelijke vlakken wereldwijd gebeuren 👍
Denk dat Mazepin (F1) ook de deur wordt gewezen, voornamelijk vanwege sponsor en zijn vader die volgens mij op die lijst van individuen stonden van de sancties.

"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."

• pirke
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:15
Wat betreft het verkopen van diesel: toen de Russen 60 jaar geleden met de space race bezig was hadden ze een raketmotor die op ethanol werkte. Het probleem was dat tijdens het transport naar de lanceerinstallatie dat de tanks voor een groot deel afgetapt werden door de soldaten die het transport uitvoerden, zodat er uiteindelijk te weinig brandstof was om de raket te lanceren. Die ethanol werd opgedronken en doorverkocht :)

Blijkbaar zit het in hun cultuur...

De Belangrijkste Toespraak Die Je Ooit Zal Horen

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:50

Yucon

*broem*

pirke schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 10:56:
Wat betreft het verkopen van diesel: toen de Russen 60 jaar geleden met de space race bezig was hadden ze een raketmotor die op ethanol werkte. Het probleem was dat tijdens het transport naar de lanceerinstallatie dat de tanks voor een groot deel afgetapt werden door de soldaten die het transport uitvoerden, zodat er uiteindelijk te weinig brandstof was om de raket te lanceren. Die ethanol werd opgedronken en doorverkocht :)

Blijkbaar zit het in hun cultuur...
"Het zit in hun bloed" is wel heel dubbel in deze context. :')

• YakuzA

YakuzA

PLAE schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 10:53:
[...]

Vraag mij af hoe de Oekraïeners dit voor elkaar krijgen allemaal. Het is heel veel rond Kherson. Dit is wel precies waar de Amerikanen goed mee kunnen kijken met die Global Hawks boven de Zwarte zee. Vorige konvooi leek ook geparkeerd te staan waar het geraakt was. @DaniëlWW2

[Twitter]
Zouden dit met behulp van de Turkse drones kunnen zijn die Oekraïne heeft?

PSN

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

FP ProMod

Blablabla

Nederland geeft net een deels negatief reisadvies voor Rusland uit:
Alle niet-noodzakelijke reizen naar Rusland afgeraden
Het Nederlandse ministerie van Buitenlandse Zaken heeft het reisadvies ten aanzien van Rusland aangescherpt van geel naar oranje. Vanaf zaterdag wordt aangeraden alleen te reizen als dat noodzakelijk is. Wat betreft de gebieden aan de grens tussen Rusland en Oekraïne blijft het reisadvies rood (niet reizen).
(livelog nu.nl)

Rijkelijk laat zou ik zeggen? Maargoed, beter laat dan nooit...

Virussen? Scan ze hier!

• PLAE
YakuzA schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 10:58:
[...]

Die suicide of die verkenning?

• nst6ldr
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 15:55

nst6ldr

Down with Big Tech.

[...]

OSINT, foto's en filmpjes kunnen verraden waar mensen met MANPADs zich ophouden en dat wil je niet. De Russen kunnen in die omgeving dan gaan zoeken naar wapenopslagplaatsen.

Hoe Android ten einde kwam - Ben je wel kritisch?

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16:08

steveman

Comfortabel ten onder

https://tweakers.net/i/hgFwDVT8-jvMQfLBDoHKq3Tzl4s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/L5Zf4haxfBiHY7EEK8K4kHgx.gif?f=user_large

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• NiGeLaToR
[...]

Kan. Kan ook veel simpeler: burgerbevolking die troepen bewegingen meldt aan lokale milities of legereenheden. Kwestie van zo'n konvooi opwachten en overvallen. Ik zie in die beelden namelijk nergens beschermende eenheden (of hoe ze zijn beschoten).

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Een stinger is bouwjaar 1981... Inmiddels 41 jaar geleden :) Het is ongetwijfeld prima spul maar ik zou het niet hypermodern noemen.

Als we F-35's zouden geven, dan misschien... Maar daar hebben ze natuurlijk ook niets aan zonder training. En dan heb je voor die 10 miljoen die we nu uitgegeven hebben hooguit een reservewiel :')

[Voor 17% gewijzigd door GekkePrutser op 26-02-2022 11:01]

• kx22
Hoe zit het trouwens met de cyberaanvallen?
Ik lees op twitter dat de NAVO een cyberaanval ook ziet als een aanval en dan artikel5 en dan ook gaat intreden. Maar is de NAVO nu een reden aan het zoeken om te vechten?
En waarom zou Rusland nu cyberaanvallen plegen op bvb Nvidia? Wat winnen ze daar nu weer mee.

Of wilt Rusland juist iedereen en alles uitdagen om te kijken hoe ver ze kunnen gaan?

• nst6ldr

nst6ldr

Down with Big Tech.

[...]

Die zijn al vernietigd aan de grond, dit is puur op basis van intel van de NATO. Tevens neem ik aan dat de bevolking zelf ook gewoon communiceert wat ze zien.

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12:43

OMD

Valar dohaeris

GekkePrutser schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 11:01:
[...]

Een stinger is bouwjaar 1981... Inmiddels 41 jaar geleden :) Het is ongetwijfeld prima spul maar ik zou het niet hypermodern noemen.

Als we F-35's zouden sturen, dan misschien...
Misconceptie. Iets wat 41 jaar geleden is geintroduceerd betekent NIET dat het niet hypermodern kan zijn. Updates, aanpassingen en training zorgen voor een veel groter effect dan de leeftijd van het originele wapen.

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 16Gb G.Skill Flare C14 // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

[...]

[Twitter]
Oekraïne heeft ook drones voor verkenning. Verder zijn er nog fysieke verkenningseenheden, de mogelijkheid dat de Amerikanen een spionage satelliet gebruiken om doelen te identificeren en de GPS coördinaten doorgeven of zelfs lokale inwoners die dit doorgeven. Dit doet in ieder geval wel pijn want de logistiek van de Russische formaties lijkt inderdaad zwak te zijn.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• Vorkie
  • Niet online
kx22 schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 11:01:
Ik lees op twitter dat de NAVO een cyberaanval ook ziet als een aanval en dan artikel5 en dan ook gaat intreden. Maar is de NAVO nu een reden aan het zoeken om te vechten?
En waarom zou Rusland nu cyberaanvallen plegen op bvb Nvidia? Wat winnen ze daar nu weer mee.

Of wilt Rusland juist iedereen en alles uitdagen om te kijken hoe ver ze kunnen gaan?
Dit is gisteren uitgelegd, maar stel dat de leden zich bedreigd voelen door cyberaanvallen, bijvoorbeeld op nuts voorzieningen, mogen zij artikel 5 starten.

• YakuzA

YakuzA

nst6ldr schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 11:02:
[...]
Die zijn al vernietigd aan de grond, dit is puur op basis van intel van de NATO. Tevens neem ik aan dat de bevolking zelf ook gewoon communiceert wat ze zien.
Weaponized Twitter.

PSN

• NiGeLaToR
[...]

Als we F-35's zouden geven, dan misschien... Maar daar hebben ze natuurlijk ook niets aan zonder training. En dan heb je voor die 10 miljoen die we nu uitgegeven hebben hooguit een reservewiel :')
Stingers zijn met de tijd meegegaan:
https://www.defensie.nl/o...ng/stinger-luchtdoelraket

Wikipedia: FIM-92 Stinger

• nst6ldr

nst6ldr

Down with Big Tech.

De DDOS aanvallen van de vigilante Anonymous maken het wel lastiger. Rusland kan tevens het land geheel of in delen van het internet afsluiten.

• kx22
Vorkie schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 11:02:
[...]

Dit is gisteren uitgelegd, maar stel dat de leden zich bedreigd voelen door cyberaanvallen, bijvoorbeeld op nuts voorzieningen, mogen zij artikel 5 starten.
Ja maar waarom doet Rusland dat nu? Die zijn nu volop gefocust om Oekraine over te nemen, waarom gaan ze her en der paar cyberaanvallen doen? En waarom Nvidia? Is dat nou zo belangrijk?

• Eli3l
Again vanuit de podcast
Third logistics convoy that got destroyed last night
Ze zijn erg verbaasd over hoe de Oekraïners de logistieke convoyen zo hard kan raken.

Bevestigd eigenlijk de geruchten van gisteren, dat ze op sommige plekken de tanks met rust laten om daarna het convoy er achter te vernietigen.
video in Luninets showing a hit, smoke belowing. Looks like a missile strike

Dit is dus in Wit Rusland

edit: Uitgaande raket waarschijnlijk

[Voor 28% gewijzigd door Eli3l op 26-02-2022 11:46]

• emphy
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-03 12:18
[...]

Het was tijdens de koude oorlog traditie in zowel de Soviet Unie als China om bij wapens "vrijwilligers" mee te sturen. Extreem voorbeeld.

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:17

JB

Cédric roelt!

Mijn boefje is liev!

• polthemol
  • Registratie: Maart 2006

polthemol

Moderator General Chat
DaniëlWW2 schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 11:02:
[...]

Oekraïne heeft ook drones voor verkenning. Verder zijn er nog fysieke verkenningseenheden, de mogelijkheid dat de Amerikanen een spionage satelliet gebruiken om doelen te identificeren en de GPS coördinaten doorgeven of zelfs lokale inwoners die dit doorgeven. Dit doet in ieder geval wel pijn want de logistiek van de Russische formaties lijkt inderdaad zwak te zijn.
er waren al wat hints dat de bevoorrading om te starten al niet best was (troepen die hun diesel aan het verkopen waren toen ze aan de grens bivakkeerden).

Qua aanpak, lijkt het er ook sterk op dat Oerkraine enkele logistieke lijnen van Rusland hebben opgerekt vanaf het begin al.

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

• Prosac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15:26
Doel je op dat filmpje met twee APC's?
Dat is uit 2014, een aanval van de speciale eenheden op Maidan die afgeweerd werd met.molotovs.

• YakuzA

YakuzA

UK pakt wat initiatief om de leveringen te coördineren?

PSN

• dylan_
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 19-02 19:56
Klinkt gek maar kan ik mezelf ergens aanmelden om iemand uit Oekraine onderdak te bieden thuis?

• Eli3l
dylan_ schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 11:09:
Klinkt gek maar kan ik mezelf ergens aanmelden om iemand uit Oekraine onderdak te bieden thuis?
Gebruik de zoekfunctie. Iemand heeft hier gisteren een site gepost waar je je kan aanmelden.

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
[...]Een stinger is bouwjaar 1981... Inmiddels 41 jaar geleden :) Het is ongetwijfeld prima spul maar ik zou het niet hypermodern noemen.

Je hebt ook geen hypermodern spul nodig om een tank of vrachtwagen te stoppen. Een paar flinke betonklinkers of een lantaarnpaal tussen de rupsbanden van een tank zijn al genoeg om het ding te stoppen.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

• polthemol
  • Registratie: Maart 2006

polthemol

Moderator General Chat
hier is eerder een initiatief voor geweest, maar dat was ten tijde van de crisis in Syrië. Ik verwacht dat dit nog noiet opnieuw opgestart is (https://www.gastgezinvoorvluchteling.nl/). ZOals het nu verloopt zijn de omringende landen heel veel opvang aan het oppakken (Polen heel erg).

Ik verwacht dat er straks opnieuw initiatieven zoals bij die url een herstart krijgen in Nederland.

We waren er hier met mijn gezin ook al voor aan het kijken om tenminste iets te kunnen doen

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12:02
YakuzA schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 11:09:
[Embed]
Is er al bekend wat andere landen aan het sturen zijn?

Misschien ook Intel van geheime Amerikaanse satellieten.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

• Vorkie
  • Niet online
kx22 schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 11:04:
[...]

Ja maar waarom doet Rusland dat nu? Die zijn nu volop gefocust om Oekraine over te nemen, waarom gaan ze her en der paar cyberaanvallen doen? En waarom Nvidia? Is dat nou zo belangrijk?
*knip* op deze manier reageren voegt niets toe

[Voor 62% gewijzigd door polthemol op 26-02-2022 11:13]

• Don Quijote
  • Laatst online: 10:49

Don Quijote

El Magnifico

Deze heb ik gisteren gedeeld. Vanuit mijn zakelijk netwerk:

https://airtable.com/shrhE1NOUyQJhqceg

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:04

sh4d0wman

Long live the King!

Dat slaat meestal op kritieke infrastructuur en doordat het heel moeilijk of onmogelijk in realtime aan Rusland te linken is zal een aanval niet fysiek opgevolgd worden. Klinkt wel stoer...

O.a. Conti bekend van de ransomware, heeft zich voor Rusland uitgesproken. Iedereen die defensief werkt kan maar beter monitoring op hun IOCs hebben... Omgekeerd valt Anonymous Rusland aan en ik hoop dat EU en USA cybereenheden hetzelfde doen onder camouflage van een ander land/cyber crimineel netwerl. Zo lang men het niet kan linken (attribution) loop je weinig risico op fysieke actie.

edit: voordeel van de jonge Russische soldaat: hij heeft zich hopelijk nog niet voortgepland. De Oekraiense soldaten zorgen er hopelijk voor dat het nooit meer kan. De Russische soldaten kunnen altijd hun dienstbevel weigeren.... ja ik weet de consequentie.

@drones een deel was vernietigd op de grond maar ik weet niet hoeveel men heeft. Een Turk die ze vliegt klinkt leuk maar denk niet dat ze het risico durven lopen...

[Voor 15% gewijzigd door sh4d0wman op 26-02-2022 11:19]

Being a hacker does not say what side you are on. Being a hacker means you know how things actually work and can manipulate the way things actually work for good or for harm.
Come to the dark side. We've got cookies.

• champion16
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:03
Gekke gedachte, maar kan het niet zo zijn dat drones van Turkije nu actief zijn in Oekraïne?

Kans dat je erachter komt dat het van Turkije is is klein, want Oekraïne gebruikt ze ook en itt conventioneel materieel is dit onbemand...

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
icecreamfarmer schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 11:12:
[...]Is er al bekend wat andere landen aan het sturen zijn?
Misschien ook Intel van geheime Amerikaanse satellieten.
Wat denk je dat die twee Amerikaanse Boeing Stratotankers boven Polen al dagenlang (en nu ook) aan het doen zijn?
Die vliegen er echt niet om privé vliegtuigjes of zoiets bij te tanken.
De militaire NAVO vliegtuigen die zonder transponder rondvliegen hebben de meest geavanceerde sensoren bij zich. Die kunnen op honderden kilometers afstand alles perfect in de gaten houden.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

• Eli3l
@Don Quijote kan je de link nog eens delen?

EDIT: ik zie je post nu

[Voor 4% gewijzigd door Eli3l op 26-02-2022 11:18]

• Don Quijote
  • Laatst online: 10:49

Don Quijote

El Magnifico

• klaw
  • Registratie: Juni 2013
kijk es 4 reacties omhoog...

How to Beat Putin

• Eli3l
Ja ik zag het net te laat :)

Thanks voor het delen, wij melden ons aan. Op FB ook oproep geplaatst.

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

[Embed]
Dat is ook logisch.
De meeste wapens zullen namelijk uit de VS komen. Vervolgens de Britten en Fransen en dan de "mindere landen" in West-Europa. Het probleem is Duitsland hun houding omtrent wapenleveranties wat waarschijnlijk heel wat kwaad bloed heeft gezet. Ik weet niet of je op het moment zelfs al wapenleveranties over het Duitse luchtruim kan uitvoeren.

In ieder geval kan je nu het volgende krijgen:
-De Amerikanen en landen in West-Europa leveren hun donaties af bij de Britten.
-De Britten laden het in vliegtuigen met bestemming Lublin.
-Vanaf hier zorgt het Poolse leger dat het bij de grens met Oekraïne komt.

De landen in meer oostelijk centraal Europa, hebben of zelf een directe landsgrens of alsnog een makkelijke landroute. Dat is dus veel minder problematisch en er is daar ook geen sprake van blokkade. Tsjechië kan bijvoorbeeld hun donatie zo op vrachtwagens zetten en deze naar Polen sturen. Deze landen lijken overigens meer te doneren in termen van munitie en vuurwapens. Ook logisch omdat veel van het geavanceerdere en duurdere materiaal uit de rijkere landen zal komen en er nog voormalig Warschau pact materiaal ligt dat werkt met Oekraïense vuurwapens.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12:24
Yaksa schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 11:17:
Die kunnen op honderden kilometers afstand alles perfect in de gaten houden.
En storen...

Vermoed dat de Russen veel minder 'zien' dan ze lief is.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 12:47
Dat lijkt een uitgaande raket, geen inkomende.

• NiGeLaToR
@DaniëlWW2 en het was letterlijk wat Zelensky vroeg: munitie. Lijkt me handig dit dan te geven als je wilt helpen en dat hebt.

Ik blijf maar hopen dat het genoeg en op tijd is. Geen idee hoe lang hun adem is en hoeveel tijd de Russen ze geven door hun eigen gebrek aan logistiek.

• YakuzA

YakuzA

TheBrut3 schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 11:23:
[...]

Dat lijkt een uitgaande raket, geen inkomende.
Tijd voor Zelensky om ook een oproep te doen aan de burgers in Belarus.
Na de laatste verkiezingen kan ik me voorstellen dat daar genoeg mensen ook zijn die zich niet kunnen verenigen met de regering en het ‘Russische bezoek’.

PSN

• Alpine
  • Laatst online: 22-03 20:14

Alpine

Twisted animator

[Embed]
Doen o.a. Polen, Estland en Zweden toch ook al?

Hou er rekening mee dat de huidige zittende regering/partij in het VK wel erg veel gedoneerd heeft gekregen van Russen met nauwe banden aan het Kremlin en Putin. De partij ligt hiervoor ook behoorlijk onder druk nu in eigen land, zeker nadat de eerste sancties die in de het VK naar Rusland werden opgelegd wel vrij slap werden bevonden.

Alles wat het VK momenteel zegt over Rusland is puur voor eigen publiek en m.i. de zwakke schakel in Nato momenteel als het gaat om Rusland.

• Vorkie
  • Niet online
Kom op EU, spreek KLM erop aan die call-sign sharing op te zeggen en daarnaast, doe hetzelfde!
Estland sluit luchtruim voor Russische vliegtuigen
Estland staat geen Russische vliegtuigen meer toe in het eigen luchtruim, meldt de Estse publieke omroep ERR. Het Baltische land roept de buurlanden Letland en Litouwen op hetzelfde te doen.

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13:29

HaterFrame

Well... Poo came out!

Eli3l schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 11:05:
Again vanuit de podcast

[...]

Ze zijn erg verbaasd over hoe de Oekraïners de logistieke convoyen zo hard kan raken.

Bevestigd eigenlijk de geruchten van gisteren, dat ze op sommige plekken de tanks met rust laten om daarna het convoy er achter te vernietigen.

[...]

[Twitter]

Dit is dus in Wit Rusland
Welke podcast?

I am the great Cornholio!

• Stoffa
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22-03 19:40
Ik moet zeggen dat ik sterk de indruk begin te krijgen dat Rusland zich heeft/gaat verslikken in Oekraine.

Moet je je voorstellen dat straks Hongarije ook overstag gaat wb Swift; dan liggen ze er mogelijk gewoon echt af. Polen weigert zojuist tegen Rusland te voetballen. De Champions League finale zijn ze kwijt. Als er 1 schaap over de dam is volgen er meer, en het lijkt echt hard te gaan nu.

Wordt justice dan uiteindelijk toch icecold geserveerd? Stay tuned...

[Voor 22% gewijzigd door Stoffa op 26-02-2022 11:33]

• KrazyJay
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14:23
Op ABSB-exchange vallen paar militaire vliegtuigen op, een Russische IL-214 vanuit Nursultan naar Moskou (https://globe.adsbexchange.com/?icao=14fc09) en een Algerijnse IL-76 vanuit Algerije die nu Wit-Rusland binnenvliegt (https://globe.adsbexchange.com/?icao=0a4026). Daarnaast is er zojuist een AL-76 geland op de Krim vanuit Rusland, is vlak langs/onder de Forte11 gevlogen.

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Goed punt, ook van de anderen die reageerden... Had ik niet aan gedacht.

Maar wat heeft Nederland precies geleverd? Is dat idd het nieuwste spul of nog een kliekje wat we hadden liggen uit de koude oorlog?

Serieuze vraag, ik probeer niet het gebaar ter discussie te stellen. Ik snap ook wel dat we daar niet zelf kunnen gaan schieten. Maar juist omdat hier al vaker is genoemd dat Nederland van de EU landen wat meer in de Russische financiele invloedssfeer zit...

• Vorkie
  • Niet online
KrazyJay schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 11:31:
Op ABSB-exchange vallen paar militaire vliegtuigen op, een Russische IL-214 vanuit Nursultan naar Moskou (https://globe.adsbexchange.com/?icao=14fc09) en een Algerijnse IL-76 vanuit Algerije die nu Wit-Rusland binnenvliegt (https://globe.adsbexchange.com/?icao=0a4026). Daarnaast is er zojuist een AL-76 geland op de Krim vanuit Rusland, is vlak langs/onder de Forte11 gevlogen.
Vraagje, dit is precies het stuk waar ik geen kaas van kan maken.

Wat houdt dit in?

• Ghost babel
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
DaniëlWW2 schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 11:21:
[...]

Dat is ook logisch.
De meeste wapens zullen namelijk uit de VS komen. Vervolgens de Britten en Fransen en dan de "mindere landen" in West-Europa. Het probleem is Duitsland hun houding omtrent wapenleveranties wat waarschijnlijk heel wat kwaad bloed heeft gezet. Ik weet niet of je op het moment zelfs al wapenleveranties over het Duitse luchtruim kan uitvoeren.

In ieder geval kan je nu het volgende krijgen:
-De Amerikanen en landen in West-Europa leveren hun donaties af bij de Britten.
-De Britten laden het in vliegtuigen met bestemming Lublin.
-Vanaf hier zorgt het Poolse leger dat het bij de grens met Oekraïne komt.

De landen in meer oostelijk centraal Europa, hebben of zelf een directe landsgrens of alsnog een makkelijke landroute. Dat is dus veel minder problematisch en er is daar ook geen sprake van blokkade. Tsjechië kan bijvoorbeeld hun donatie zo op vrachtwagens zetten en deze naar Polen sturen. Deze landen lijken overigens meer te doneren in termen van munitie en vuurwapens. Ook logisch omdat veel van het geavanceerdere en duurdere materiaal uit de rijkere landen zal komen en er nog voormalig Warschau pact materiaal ligt dat werkt met Oekraïense vuurwapens.
Duitsland was ook degene die Swift had geblokkeerd samen met Italië en Cyprus. Duitsland heeft een goede band opgebouwd met Rusland en het lijkt erop dat ze die banden niet willen verliezen.

Ben benieuwd of dat de logistieke problemen zijn die ollongren had genoemd. Want ze hadden moeite om de logistieke keten op gang te brengen voor de wapens die nl levert.

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22-03 16:12
Stoffa schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 11:30:
Ik moet zeggen dat ik sterk de indruk begin te krijgen dat Rusland zich heeft/gaat verslikken in Oekraine.

Moet je je voorstellen dat straks Hongarije ook overstag gaat wb Swift; dan liggen ze er mogelijk gewoon echt af. Polen weigert zojuist tegen Rusland te voetballen. De Champions League finale zijn ze kwijt. Als er 1 schaap over de dam is volgen er meer, en het lijkt echt hard te gaan nu.

Wordt justice dan uiteindelijk toch icecold geserveerd? Stay tuned...
Ik weet het niet. Anderen hier ongetwijfeld beter. Maar het komt op mij over alsof er wel steeds belangrijke doelwitten worden uitgeschakeld. Commandoposten, fabrieken waar militair materiaal gemaakt wordt etc.
Pagina: 1 ... 166 167 168 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zero Tolerance beleid
Dit topic valt onder Zero Tolerance. Dit betekent het volgende:
• We grijpen sneller in bij overtredingen.
• Er volgen sneller sancties.

Extra omtrent de situatie nu:
Deel aub geen schokkende beelden. Bedenk daarbij goed of een twitter bericht wat toevoegt aan de discussie.

Specifieke topic regels
• Onderbouw je betoog met betrouwbare en verifieerbare bronnen.
• Geen drogredenen of onlogische en/of onnavolgbare gevolgtrekkingen.
• Extraordinary claims require extraordinary evidence.
• Geen omgekeerde bewijslast, wie beweert moet bewijzen.
• De volgende drogreden is expliciet niet toegestaan: neutraliteit claimen om vervolgens een waardeoordeel te geven over het conflict. Zie ook Wikipedia: Argument to moderation en Wikipedia: False balance

Andere topics
Discussie over wapensystemen, verhoudingen en inzet kan hier: Wapensystemen en effectiviteit
Voor de nasleep en mogelijke berechting daders MH17 hebben de we dit topic: MH17: De weg richting daders en mogelijke berechting

AWM beleidstopic:
Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee