Is het een zelfmoordactie? Alleen als de VS mee doet, de navo heeft namelijk met enorme bezuinigingen doorgevoerd de afgelopen jaren. Omdat we dachten dat er geen dreiging was.Tristan schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 01:39:
[...]
Precies mijn punt. Iedereen denkt dat Poetin niet gek is om een NATO land aan te vallen, totdat hij dat wel is..
En we kunnen inmiddels wel stellen dat deze man compleet gestoord is. Een perfect recept voor erger.
Het is uiteraard een zelfmoord actie als Poetin zoiets in zijn hoofd haalt, maar zeg nou eerlijk met wat er nu gebeurd gaat hij toch sowieso niet mee weg komen? Waarom dan niet sterven als "een van de grote".
Ik ach het echt nog wel reëel dat Poetin tot het gaatje gaat en zijn hele leger onze kant op stuurt. En dan mogelijk Polen als eerste aan de beurt.
Putin heeft dit niet vorig jaar bedacht, dit is 15 jaar geleden al bedacht. Het afbouw van de schuld in de VS, de investeringen in defensie etc. Wij hebben echt lopen slapen in Europa. De VS heeft ons meerdere malen gewaarschuwd. Maar wij hebben elke keer gedacht dat de VS dit wel zal oplossen. Wij staan er nu alleen voor. EU als leger stelt weinig voor, tuurlijk is Rusland economisch niet veel groter dan NL. Maar ze hebben 600 miljard + goud om deze oorlog te voeren. Het grootste probleem van putin is om de bevolking mee te krijgen, ik vraag mij af hoe lang mensen nog naar de staatstelevisie luisteren en inzien dat er ook een wereld buiten Rusland is.