[ZT] Russisch-Westerse verhoudingen en de oorlog in Oekraïne Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 158 ... 168 Laatste
Acties:
  • 730.670 views

Onderwerpen

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Frozen schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 22:34:
[...]

Nee, heb je een samenvatting?
Poeh, ik hang op de telefoon, best lastig om een samenvatting te maken, daarom hoopte ik dat iemand het had gezien.

Het wrange was dat er mijn inziens geen antwoord is gegeven op de vraag waarom wij niet direct helpen terwijl er wel om gevraagd wordt.

Rondjes draaien, budgetten misschien herzien als de dreiging blijft

Transport eindelijk onderweg….

Ze hakkelde erg over haar woorden.

Ook even tussen neus en lippen door vertellen dat voor de flits alle lidstaten niet alles op tijd kunnen leveren. :X

Ik kreeg plaatsvervangende schaamte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-09 13:40
Amphiebietje schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 22:36:
[...]

Zelfs het grootste kernwapen ooit getest, toevallig Russisch, vernietigde niet echt veel:

https://en.wikipedia.org/wiki/Tsar_Bomba

Voor een land als Nederland wellicht effectief, maar grotere landen zouden toch wel wat meer dan vijf bommen nodig hebben.
Helaas is dat geen probleem, die heeft Rusland nog wel ergens in een vergeten silo rond slingeren. Dat word weg afgerond als we tellen hoeveel ze er hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldgrumpy
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 11:18
Eli3l schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 22:37:
[...]

Neen, ben te druk met andere dingen.

Maar kan wel een paar dingen benoemen:

Beloofde materiaal is nog altijd niet in Oekraïne, maar volgens haar wel onderweg. Dit gaf ze alleen maar toe omdat een gast haar er op wees.

Gast vraagt waarom geen no fly zone? Moeilijk moeilijk. Gast zegt maar in Syrië deden we dat ook. Ja maar toen hadden we internationale afspraken...

Het was gewoon slecht. Ze had beter niet kunnen komen, was beter geweest.
Ik vraag me echt af wat jullie zouden zeggen als jullie in Oekraïne woonden. Ondertussen heeft Poetin nog maar eens gedreigd met zware gevolgen als Finland of Zweden zouden toetreden tot de NAVO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 25-08 16:09

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Vorkie schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 22:38:
[...]

Poeh, ik hang op de telefoon, best lastig om een samenvatting te maken, daarom hoopte ik dat iemand het had gezien.

Het wrange was dat er mijn inziens geen antwoord is gegeven op de vraag waarom wij niet direct helpen terwijl er wel om gevraagd wordt.

Ook even tussen neus en lippen door vertellen dat voor de flits alle lidstaten niet alles op tijd kunnen leveren. :X

Bedankt voor de informatie.

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Virtuozzo schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 17:28:
[...]

Always make your screenshots. Ik heb niet voor niets destijds in het NL politiek topic het fenomeen communicatielegioen aangestipt als netwerkfenomeen van Rolodex en interventie.

Dit is geen kwestie van scheermes van Hanlon. Dit is actieve organisatie die pro-actief chargeert, ook voor het zuiveren. Continu.
Schijnbaar gaat de zuivering verder dan de redactie van de FAZ?

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruut88
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16:34
LOTG schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 22:38:
[...]

Helaas is dat geen probleem, die heeft Rusland nog wel ergens in een vergeten silo rond slingeren. Dat word weg afgerond als we tellen hoeveel ze er hebben.
Die missen ze niet eens als ze ze kwijtraken..Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M2p-3g_IUiOxMSkYA_mP41A_QYQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4LFuU5at07IE9wkSnXathjSR.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

MikeyMan schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 22:35:
[...]

Wedervraag... Welke antwoorden hadden tot een goede review geleid?
Nu heb ik het interview niet gezien, maar van een minister die de twijfels over haar binding met mindef beantwoord met "ik heb ooit een scriptie over de koude oorlog geschreven" verwacht ik al niet veel. Zal wel ergens in die lijn liggen, dezelfde lijn van meerwaarde die ze tot zover meebrengt.

Verder is ze wel aardig, af en toe foto op het intranet waar ze werkbezoek doet. Vraag me inmiddels af of de redactie niet gewoon een stapel stock photos heeft waar ze de volgende diversity quota minister in photoshoppen.

Hoe Android ten einde kwam - Ben je wel kritisch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jelmer93
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 31-05 12:27
Je hebt maar 100 nukes nodig om de wereld volledig onbewoonbaar te maken.

Zodra Rusland of USA er maar 1 afvuurt dan is het allemaal voorbij. Alleen daarom zullen die twee partijen het nooit doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
Vorkie schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 22:38:
[...]

Ja heel onverwacht aangezien er geen concrete plannen zijn. Ik hoop dat ze op zijn minst eens aan het bedenken zijn om op korte termijn wat in eigen land aan voorbereiding te doen. Als er onverhoopt iets gebeurt is het blinde paniek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eli3l
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-05 03:09
oldgrumpy schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 22:40:
[...]

Ik vraag me echt af wat jullie zouden zeggen als jullie in Oekraïne woonden. Ondertussen heeft Poetin nog maar eens gedreigd met zware gevolgen als Finland of Zweden zouden toetreden tot de NAVO
Hoe bedoel je? Als ik in Oekraïne zou wonen zou ik het zelfde zeggen. Haar optreden was gewoon niet goed.

Snap echt niet waar je naar toe wilt met je opmerking.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 17:18
DevWouter schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 22:13:

Serieus... Wat mankeert Rutte op dit moment.
- "Thoughts and prayers" onzin
- "Bereid om bij te staan", maar duidelijk geen actieve handeling.
- Twijfel of ze de Putin op een no-fly list kunnen zetten
- De gas prijs als argument gebruik voor een "ander probleem"
- Aangeven dat het "ander probleem" niet plaats zal vinden.

De eerste was voor mij de trigger om te zoeken naar welke handelingen hij mee bezig. De rest was puur ergenis toen ik tussen de regels begon te lezen. Hopelijk loopt het nieuws op dit front hopeloos achter, maar de prioriteiten zijn duidelijk.
Moet even advocaat van de duivel spelen.
Is wel duidelijk dat de multinationals welke de poppenspeler zijn er enigszins naastzitten.
En ja, dan moet je zelf gaan nadenken.

Maar toch enige nuance
- Bereid om bij te staan", maar duidelijk geen actieve handeling. Dat geld tot nog toe voor de rest van de EU. Iedereen stuurt wapens en middelen maar actief bijspringen daarvoor wacht men op de navo gezamenlijk.
- Twijfel of ze de Putin op een no-fly list kunnen zetten Wil je ooit vredesbesprekingen houden dan moet iemand toch naar een land kunnen reizen. Neemt niet weg dat je het wel kan instellen en in zo'n situatie inreisverbod tijdelijk opheft.

Dat is dwaasheid. Iedereen weet dat als Rusland voor langeretijd geen gas levert en de alternatieven stervensduur zijn dat wel een optie moeten zijn. Hoeft niet per direct over besloten te worden en wat de voorwaarden worden daar moeten we nog over nadenken. Enfin, Duitsland en België zullen ook hun plannen voor kerncentrales vervangen door gascentrales eens flink moeten gaan heroverwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevWouter
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 13:16

DevWouter

Creator of Todo2d.com

Jerie schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 22:36:
[...]

Omdat een proxy oorlog (daar hebben we er een aantal van gehad vorige eeuw denk aan Korea, Vietnam) heel iets anders is dan een directe oorlog. Als je materieel stuurt ben je indirect betrokken. Bestuur je materieel of stuur je troepen dan ben je direct betrokken.
1. Korea en Vietnam zijn totaal anders dan wat we hier mee te maken hebben. Ik dacht zelf aan Bosnische Burgeroorlog.
2. Een proxy oorlog betekent een oorlog via tegen die tussen twee partijen gevoerd wordt op het grondgebied van een derde. Er is echter al een oorlog gaande op het grondgebied van één van de strijdende partijen.
3. Het gaat mij om gebrek aan reactie op het verzoek.

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• analogworm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 08:03
Kennelijk gaat het de russen niet van een lijen dakje. Berichten over dat ze benzine en etenswaren proberen te kopen van locals?

https://www.unian.ua/war/...ini-donbasu-11718517.html

Samen vatting van situatie door Adam something:
Ukraine situation update - 22:30 CET

The offensive is slowly becoming a disaster show for the Russians.

According to local sources, Russian soldiers are knocking on locals' doors in villages in the Northeast, wanting to buy food, fuel and booze "for whatever money". There are reports of tankers going around with empty fuel canisters asking for fuel, also there is looting of local stores by Russian soldiers.
https://www.unian.ua/war/ne-diyshli-d...

Also in other places, things are looking increasingly grim for the Russians. As I've said before, they indended this to be a blitzkrieg, which obviously didn't happen. At the start of the offensive, their primary objectives were the following:

1. take out Ukrainian comms and break the chain of command via a series of preemptive missile strikes

2. break through the Donbass line of demarcation and press westward, link up with troops crossing the border north of the line

3. encircle Kharkiv and pacify the local defenses and/or force a quick surrender

4. break out of Crimea and press westward towards Odessa and eastward towards Mariupol, the latter group was to link up with the troops breaking through the demarcation line, encircle Mariupol and establish a land passage between Russia and Crimea

5. quickly take over the northern cities of Chernihiv and Sumy, then proceed towards Kyiv

6. take Hostomel airport next to Kyiv and use it to land elite paratroopers, then as a staging ground for the siege of Kyiv

7. link up approaching forces and encircle Kyiv, then force a surrender

These were the Russian plans, roughly speaking. Out of these 7 goals, ZERO were achieved.

1. Ukrainians got intel in time about the incoming missile strikes, and shuffled everything around. Consequently, Russian missile strikes only had limited effect, the Ukrainian chain of command and much of their hardware remained operational.

2. The Donbass demarcation line holds still, Russians couldn't break through anywhere. Moreover, the Russians breaking through above the line were PUSHED BACK by Ukrainians, who launched a counterattack, with Russian forces fleeing back towards Russia.

3. The Kharkiv encirclement failed, Russians got bogged down, that's where they suffered their first significant losses. Kharkiv is on Ukrainian hands even now.

4. While the southern breakout from Crimea was inutially successful, Russians were once again held up at Kherson and Melitopol, thus couldn't advance much or link up with any other groups. Consequently the Crimea land bridge project failed.

5. Russians got bogged down both around Sumy and Chernihiv. In the end they decided to bypass the two cities altogether, and move towards Kyiv instead.

6. Russians first took Hostomel airport with a huge helicopter deployment, which was considered reckless at best by military experts. Later Russian paratroopers were dropped in, who are considered their elite forces. Ukrainians managed to defeat them and kick them out of the airport, which is a huge loss of face for the Russian army.

7. Troops from the Northeast and Northwest are trying to link up for an assault on Kyiv while bypassing cities, but in the process are taking losses due to Ukrainian harassment. As of the writing of this, Russians are still not ready for encirclement, let alone siege. Currently the indiscriminate shelling of Kyiv is underway instead.

We can draw the following conclusions:

> Russians greviously underestimated the Ukrainian defense forces.

> The Russian army was given very unrealistic objectives they couldn't complete, suggesting strong political pressure instead of rational planning.

> Russian missile strikes and air forces are very poorly organized, therefore ineffective. With such overwhelming air superiority they should have already decimated Ukrainian defenses. This did not happen so far.

> Russian logistics are very poorly organized, as illustrated by the info in the beginning. Soldiers' morale is low, and lack essential supplies such as food or fuel.

> Putin is slowly realizing the extent of the problem. As a sign of this, he called on the Ukrainian Army to rise up against their government, and told Kyiv he's ready for negotiations. As a rule of thumb, you don't do this when your victory is certain.

> The more time passes, the more desperate Russians get, and the more brutish methods they'll resort to, such as the aforementioned indiscriminate bombing of cities. This in turn causes massive discontent both at home and among the troops. Even according to Russian propaganda, their troops are there to liberate Ukrainians from the "evil nazi junta", not to murder their Ukrainian brethren. This is where the myriad cross-border familial and cultural connections seriously backfire for Putin.
youtube.com/c/AdamSomething/community

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Jelmer93 schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 22:41:

Zodra Rusland of USA er maar 1 afvuurt dan is het allemaal voorbij. Alleen daarom zullen die twee partijen het nooit doen.
Dat doet mij denken aan de uitspraak van Einstein:

"I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones".

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Als de mens zichzelf heeft uitgeroeid met een nucleaire oorlog, dan gaat het leven gelukkig gewoon verder zonder mensen. https://jeevoka.com/8-ani...y-survive-a-nuclear-war/s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:30

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

oldgrumpy schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 22:40:
[...]

Iets willen is niet hetzelfde als iets krijgen. Zoals De Kruif het vandaag mooi zei: het is logisch dat ze het willen, maar net zo logisch dat er niet op ingegaan wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 07:59

Amphiebietje

In de blubber

Jelmer93 schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 22:41:

De opmerking was dat vijf nukes genoeg waren om een land lam te leggen, en daar antwoordde ik op.

Natuurlijk zal de consequentie zijn zodra er zelfs maar eentje wordt gelanceerd dat er veel meer dan dat komen, en dat het dan exit mensheid is. Maar dat was de opmerking niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superbeagle
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-09 08:50

Superbeagle

Always smile

xzaz schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 22:21:
[...]

Ik word een beetje moe van je. Je haalt er van alles bij maar uiteindelijk is er maar een die een land binnen valt en dat is Poetin. In welke fase wij zitten en hoe de machtsverhoudingen zitten is allemaal irrelevant als poetin gewoon niet kiest om binnen te vallen. Wat er veel wordt gedaan is de gepeste vragen waarom die zo gepest wordt.
*knip*
Niet op de man spelen aub.

[ Voor 10% gewijzigd door tweakduke op 25-02-2022 22:55 ]

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• CynicRelief
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-02 22:26
kan dat gegeil op met nucleair bommengooien onder ZT?

The universe is an island, surrounded by whatever it is that surrounds universes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

nst6ldr schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 22:41:
[...]

Nu heb ik het interview niet gezien, maar van een minister die de twijfels over haar binding met mindef beantwoord met "ik heb ooit een scriptie over de koude oorlog geschreven" verwacht ik al niet veel. Zal wel ergens in die lijn liggen, dezelfde lijn van meerwaarde die ze tot zover meebrengt.

Verder is ze wel aardig, af en toe foto op het intranet waar ze werkbezoek doet. Vraag me inmiddels af of de redactie niet gewoon een stapel stock photos heeft waar ze de volgende diversity quota minister in photoshoppen.
Snap ik, maar dat is wel in het licht van het feit dat er geen goed antwoord mogelijk is. Dan kun je eigenlijk beter weg blijven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
analogworm schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 22:42:
Kennelijk gaat het de russen niet van een lijen dakje. Berichten over dat ze benzine en etenswaren proberen te kopen van locals?

https://www.unian.ua/war/...ini-donbasu-11718517.html

Samen vatting van situatie door Adam something:

[...]

youtube.com/c/AdamSomething/community
Waarom zou een Russische militair eten willen kopen? Ze hoeven het alleen maar te grijpen. Daarnaast, heeft het Russische leger zijn bevoorrading niet op orde? Dat klinkt nogal amateuristisch.

March of the Eagles

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

D-dark schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 22:42:
[...]

Moet even advocaat van de duivel spelen.
Is wel duidelijk dat de multinationals welke de poppenspeler zijn er enigszins naastzitten.
En ja, dan moet je zelf gaan nadenken.

Maar toch enige nuance
- Bereid om bij te staan", maar duidelijk geen actieve handeling. Dat geld tot nog toe voor de rest van de EU. Iedereen stuurt wapens en middelen maar actief bijspringen daarvoor wacht men op de navo gezamenlijk.
- Twijfel of ze de Putin op een no-fly list kunnen zetten Wil je ooit vredesbesprekingen houden dan moet iemand toch naar een land kunnen reizen. Neemt niet weg dat je het wel kan instellen en in zo'n situatie inreisverbod tijdelijk opheft.

Dat is dwaasheid. Iedereen weet dat als Rusland voor langeretijd geen gas levert en de alternatieven stervensduur zijn dat wel een optie moeten zijn. Hoeft niet per direct over besloten te worden en wat de voorwaarden worden daar moeten we nog over nadenken. Enfin, Duitsland en België zullen ook hun plannen voor kerncentrales vervangen door gascentrales eens flink moeten gaan heroverwegen.
Dan speel ik even advocaat van god >:)
- Dat meer mensen niet bewegen maakt het niet minder fout.
- Putin is uiteindelijk wel op de lijst gezet
- Dat het duur is maakt het nog niet onbetaalbaar

Tevens wil ik hierbij een verzoek tot schikking indienen gezien advocaat van extreme entiteiten vaak tot slechte discussie leidt en we beter nuances kunnen gebruiken om details toe te voegen dan ipv de ander tegen te spreken :+

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandor_Clegane
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

Sandor_Clegane

Fancy plans and pants to match

DevWouter schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 22:42:
[...]

1. Korea en Vietnam zijn totaal anders dan wat we hier mee te maken hebben. Ik dacht zelf aan Bosnische Burgeroorlog.
2. Een proxy oorlog betekent een oorlog via tegen die tussen twee partijen gevoerd wordt op het grondgebied van een derde. Er is echter al een oorlog gaande op het grondgebied van één van de strijdende partijen.
3. Het gaat mij om gebrek aan reactie op het verzoek.
Het laatste is actieve inmenging. Misschien kunnen we "advisors" sturen.

Less alienation, more cooperation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

XWB schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 22:45:
[...]

Waarom zou een Russische militair eten willen kopen? Ze hoeven het alleen maar te grijpen. Daarnaast, heeft het Russische leger zijn bevoorrading niet op orde? Dat klinkt nogal amateuristisch.
Eerste aanval ging niet als gepland, vliegveld ligt aan diggelen dus bevoorrading moet over land, niet makkelijk.

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerie
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Brent schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 22:38:
[...]

De vraag is wat het doel is. 0 risico, of oorlogsdaden en expansie van een al veel te grote tumor enigszins indammen?
Dit is te zwart-wit.

We komen net uit een crisis (COVID-19), samenleving is diep gepolariseerd.

Poetin gaat nooit de NAVO binnenvallen in de huidige geopolitiek. Oekraïne bezetten ja of nee maakt daarbij niet uit. Dat hij die landen niet binnen wil vallen zegt veel. Hij is als de dood dat landen bij de NAVO komen, daarom de dreigende taal. Daarom wil hij die buffer.

Ik snap dat het voelt alsof we machteloos toekijken. Ik heb er vertrouwen in dat de NAVO zich achter de schermen niet passief tov de situatie opstelt. Maar actief Oekraine steunen vanuit NAVO verband gaat (voorlopig) niet gebeuren. Misschien als er oorlogsmisdaden plaatsvinden? Ik denk dat Poetin dat wil voorkomen. Vooralsnog lijkt het daar op. Ja, er vallen spaanders. Clusterbommen is bijvoorbeeld heel smerig. Maar je moet het wel in verband zien.

"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oldgrumpy
Eli3l schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 22:41:
[...]

Hoe bedoel je? Als ik in Oekraïne zou wonen zou ik het zelfde zeggen. Haar optreden was gewoon niet goed.

Snap echt niet waar je naar toe wilt met je opmerking.
Nee dit was geen opmerking over haar toespraak.
Maar gewoon een algemene opmerking. Ik stel gewoon vast dat de meesten deze oorlog een ver van hun bed show is. Zolang ze zelf niet meegezogen worden is het ok Tuurlijk zijn ze tegen de inval en ze willen zelfs wat duurdere prijzen van gas en verdragen. Maar daar stopt het dan ook.
Het idee van actief te helpen is een brug te ver want dan wordt het wel gevaarlijk voor eigen land,lijf en leden. Gelukkig voor hen dachten de geallieerden er 80 jaar geleden anders over. Die draaien zich nu vast om in hun graf als ze horen dar Gucci tassen te belangrijk zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eli3l
oldgrumpy schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 22:48:
[...]

Maar gewoon een algemene opmerking. Ik stel gewoon vast dat de meesten deze oorlog een ver van hun bed show is. Zolang ze zelf niet meegezogen worden is het ok Tuurlijk zijn ze tegen de inval en ze willen zelfs wat duurdere prijzen van gas en verdragen. Maar daar stopt het dan ook.
Het idee van actief te helpen is een brug te ver want dan wordt het wel gevaarlijk voor eigen land,lijf en leden. Gelukkig voor hen dachten de geallieerden er 80 jaar geleden anders over. Die draaien zich nu vast om in hun graf als ze horen dar Gucci tassen te belangrijk zijn
Als dat niet duidelijk was, ik vind dus dat we als land, EU en NAVO veel meer moeten doen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17:03
Zwitserland stopt met neutraal zijn:

https://www.usnews.com/ne...o-help-keep-channels-open

"Swiss Halt New Bank Business With Russians on EU Sanctions List"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Basekid
oldgrumpy schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 22:48:
[...]

Even flauw, maar de geallileerden (Amerika) besloten pas mee te doen in WW2 nadat ze zelf waren aangevallen ;)

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• oldgrumpy
Jerie schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 22:47:
[...]

Dit is te zwart-wit.

We komen net uit een crisis (COVID-19), samenleving is diep gepolariseerd.

Poetin gaat nooit de NAVO binnenvallen in de huidige geopolitiek. Oekraïne bezetten ja of nee maakt daarbij niet uit. Dat hij die landen niet binnen wil vallen zegt veel. Hij is als de dood dat landen bij de NAVO komen, daarom de dreigende taal. Daarom wil hij die buffer.

Ik snap dat het voelt alsof we machteloos toekijken. Ik heb er vertrouwen in dat de NAVO zich achter de schermen niet passief tov de situatie opstelt. Maar actief Oekraine steunen vanuit NAVO verband gaat (voorlopig) niet gebeuren. Misschien als er oorlogsmisdaden plaatsvinden? Ik denk dat Poetin dat wil voorkomen. Vooralsnog lijkt het daar op. Ja, er vallen spaanders. Clusterbommen is bijvoorbeeld heel smerig. Maar je moet het wel in verband zien.
Zucht, nog iemand die in het NAVO fabeltje gelooft.
Dat is gewoon een drogreden, niet meer en niet minder.

Oekraïne is:
🥇 1ste Europese reserve uraniumerts;
🥈2e Europese titaniumertsreserve - 10e wereldreserve ;
🥈 2e wereldreserve van mangaanertsen (2,3 miljard ton of 12% van de wereldreserves);
🥈2e wereldreserve ijzererts (30 miljard ton);
🥈2e Europese reserve kwikertsen;
🥉3e Europese schaliegasreserve (22 miljard kubieke meter) - 13e wereldreserve
📌 4e plaats wereldwijd in totale waarde van natuurlijke hulpbronnen
📌 7e wereldreserve (33,9 miljard ton)
❗️ 🇺🇦 Oekraïne is een landbouwland - het kan voldoen aan de voedselbehoeften van 600 miljoen mensen:
🥇De grootste oppervlakte bouwland van Europa;
🥉 3e grootste oppervlakte zwarte grond (tchornozem) ter wereld (25% van het wereldvolume);
🥇 1e exporteur van zonnebloemzaad en zonnebloemolie ter wereld;
🥈2e producent van gerst ter wereld - 4e exporteur ter wereld ;
🥉 3e wereldproducent van maïs - 4e exporteur ter wereld ;
- 4e aardappelproducent ter wereld;
- 5e producent van rogge ter wereld;
- 5e plaats in de bijenteelt - honing, was, koninklijke gelei, pollen, propolis, bijengif (75 000 ton);
- 8e exporteur van tarwe ter wereld;
- 9e producent van kippeneieren ter wereld;
- 16e exporteur van kaas ter wereld
🇺🇦 Oekraïne is een geïndustrialiseerd land :
🥇 1ste Europese ammoniakproducent;
🥈 2 е grootste gasleidingnet van Europa en 4de wereld (142,5 miljard kubieke meter gasstroomcapaciteit in de EU);
🥉 3e grootste kernpark in Europa - 8e wereld;
🥉 3e langste spoorwegnet van Europa - 11e wereld (21 700 km);
🥉 3e producent van lokalisators en locatieapparatuur ter wereld (na de Verenigde Staten en Frankrijk);
🥉 3e exporteur van ijzer ter wereld;
💥 4e exporteur van turbines voor kerncentrales;
💥 4e fabrikant van raketwerpers ter wereld;
💥 4e exporteur van klei ter wereld;
💥 4e exporteur van titanium ter wereld ;
💥 8e exporteur van ertsen en concentraten ter wereld;
💥 9e exporteur ter wereld in de wapenindustrie;
💥 10e staalproducent ter wereld (32,4 miljoen ton).

Duidelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10:44
[...]

Dat van het eten wil ik nog wel geloven, die berichten kwamen ook uit Wit-Rusland en West-Rusland tijdens de "oefeningen". Dat van de brandstof kan ik niet geloven, als land met olievoorraden voor de hele wereld. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanb14
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13:09
Waarom staat Nederland daar momenteel eigenlijk niet meer bij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Nu online
analogworm schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 22:42:
Kennelijk gaat het de russen niet van een lijen dakje. Berichten over dat ze benzine en etenswaren proberen te kopen van locals? https://www.unian.ua/war/...ini-donbasu-11718517.html
En hoe langer die trage 'verovering' van Kyiv duurt hoe lastiger het wordt om de troepen te voorzien van brandstof en proviand. Het is niet dat er brede 8 baans snelwegen liggen richting de frontlinie.
Ik veroordeel de inval van Rusland ten sterkste, maar had van zo'n zogenaamde 'supermacht' toch wel iets beters, snellers verwacht. Tenzij Poetin zich vergist heeft in de slagkracht van de Ukraïnse strijdkrachten of zoiets.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
daanb14 schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 22:51:
[...]

Waarom staat Nederland daar momenteel eigenlijk niet meer bij?
Wat ik eerder in de thread begreep was dat een fout in het artikel die nu dus is verbeterd. Is ook in lijn met wat de Nederlandse regering zegt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-dark
DevWouter schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 22:46:
[...]

Dan speel ik even advocaat van god >:)
- Dat meer mensen niet bewegen maakt het niet minder fout.
- Putin is uiteindelijk wel op de lijst gezet
- Dat het duur is maakt het nog niet onbetaalbaar

Tevens wil ik hierbij een verzoek tot schikking indienen gezien advocaat van extreme entiteiten vaak tot slechte discussie leidt en we beter nuances kunnen gebruiken om details toe te voegen dan ipv de ander tegen te spreken :+
Kan ik prima mee leven en was niet bedoeld als volledig mee oneens.
In een discussie wil ik wel eens een de andere kant belichten terwijl de waarheid meer in het midden ligt.
De wereld is niet alleen zwart-wit

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Nu nog al het Russische vastgoed in beslag nemen.

Vraag me wel af hoe dat werk voor Russische jets die nu aan de grond staan in het VK...

[ Voor 27% gewijzigd door fsfikke op 25-02-2022 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
[...]

Was toch al bekend dat het amateuristisch was en dat ze zelf voedsel moesten regelen.

Je kan het grijpen ja, maar dat was helemaal niet de bedoeling van de inval.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

oldgrumpy schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 22:50:
[...]

Zucht, nog iemand die in het NAVO fabeltje gelooft.
Dat is gewoon een drogreden, niet meer en niet minder.

Oekraïne is:
🥇 1ste Europese reserve uraniumerts;
🥈2e Europese titaniumertsreserve - 10e wereldreserve ;
🥈 2e wereldreserve van mangaanertsen (2,3 miljard ton of 12% van de wereldreserves);
🥈2e wereldreserve ijzererts (30 miljard ton);
🥈2e Europese reserve kwikertsen;
🥉3e Europese schaliegasreserve (22 miljard kubieke meter) - 13e wereldreserve
📌 4e plaats wereldwijd in totale waarde van natuurlijke hulpbronnen
📌 7e wereldreserve (33,9 miljard ton)
❗️ 🇺🇦 Oekraïne is een landbouwland - het kan voldoen aan de voedselbehoeften van 600 miljoen mensen:
🥇De grootste oppervlakte bouwland van Europa;
🥉 3e grootste oppervlakte zwarte grond (tchornozem) ter wereld (25% van het wereldvolume);
🥇 1e exporteur van zonnebloemzaad en zonnebloemolie ter wereld;
🥈2e producent van gerst ter wereld - 4e exporteur ter wereld ;
🥉 3e wereldproducent van maïs - 4e exporteur ter wereld ;
- 4e aardappelproducent ter wereld;
- 5e producent van rogge ter wereld;
- 5e plaats in de bijenteelt - honing, was, koninklijke gelei, pollen, propolis, bijengif (75 000 ton);
- 8e exporteur van tarwe ter wereld;
- 9e producent van kippeneieren ter wereld;
- 16e exporteur van kaas ter wereld
🇺🇦 Oekraïne is een geïndustrialiseerd land :
🥇 1ste Europese ammoniakproducent;
🥈 2 е grootste gasleidingnet van Europa en 4de wereld (142,5 miljard kubieke meter gasstroomcapaciteit in de EU);
🥉 3e grootste kernpark in Europa - 8e wereld;
🥉 3e langste spoorwegnet van Europa - 11e wereld (21 700 km);
🥉 3e producent van lokalisators en locatieapparatuur ter wereld (na de Verenigde Staten en Frankrijk);
🥉 3e exporteur van ijzer ter wereld;
💥 4e exporteur van turbines voor kerncentrales;
💥 4e fabrikant van raketwerpers ter wereld;
💥 4e exporteur van klei ter wereld;
💥 4e exporteur van titanium ter wereld ;
💥 8e exporteur van ertsen en concentraten ter wereld;
💥 9e exporteur ter wereld in de wapenindustrie;
💥 10e staalproducent ter wereld (32,4 miljoen ton).

Duidelijk?
Dan heeft Putin vanuit zijn perspectief een zeer verstandige zet gedaan.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

MikeyMan schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 22:45:
[...]

Snap ik, maar dat is wel in het licht van het feit dat er geen goed antwoord mogelijk is. Dan kun je eigenlijk beter weg blijven.
Ze moet ook absoluut wegblijven. De enige manier waarop ze haar respect na die PR blunder kan terugverdienen is eens wat door voor haar ministerie. Nieuw loongebouw wat extra vaart geven, project GrIT eens goed onder de loep leggen, de nieuwe vloot en squadrons wat geld toestoppen, verdorie eindelijk eens de nieuwe uniformen en pbm regelen.

Ik denk dat dit fruit niet lager kan hangen, het ligt praktisch op de grond. En tóch lukt het niet. Wat we wel zien zijn werkbezoeken, blogs, vlogs, diversiteitscursussen, fulltime mindfulness instructeurs, etc.

Maar nee, alles komt volgend jaar dinsdag. Totdat er een nieuwe hippe dame op die stoel komt. Of een interim ex-politicus die glashard liegt over de onderbezetting natuurlijk.

Oprecht, het is een geweldig leuke werkgever, maar het is maar goed dat Duitsland en België onze buffer zijn.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 07:59

Amphiebietje

In de blubber

Jezus, Rutte heeft zijn prioriteiten echt op orde:
Rutte: reparatie koopkracht wordt door dit conflict niet makkelijker
De reparatie van de koopkracht staat al onder druk en wordt door de oorlog in Oekraïne niet makkelijker, zei premier Mark Rutte op zijn wekelijkse persconferentie na de ministerraad. Er dreigt binnenkort "een enorme dreun" op de koopkracht.

De koopkracht van mensen werd afgelopen tijd al minder door de snel stijgende inflatie. Veel spullen zijn al duurder geworden en die prijsstijging blijft nog even doorgaan. Dat geldt ook voor olie en gas. Het conflict tussen Oekraïne en Rusland werkt de prijzen omhoog, net als de sancties tegen Rusland, en eventuele tegensancties vanuit Rusland.
Wat loop ie te miepen over onze koopkracht, terwijl er verder naar het oosten mensen hun hele leven verliezen door een oorlog? Werkelijk bekrompen en egocentrisch. :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldgrumpy
Basekid schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 22:50:
[...]

Even flauw, maar de geallileerden (Amerika) besloten pas mee te doen in WW2 nadat ze zelf waren aangevallen ;)
Correct , het was niet zonder eigenbelang absoluut niet. Maar men heeft het wel gedaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Amphiebietje schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 22:54:

[...]

Wat loop ie te miepen over onze koopkracht, terwijl er verder naar het oosten mensen hun hele leven verliezen door een oorlog? Werkelijk bekrompen en egocentrisch. :r
Tbh zijn er wel vaker oorlogen maar die simpelweg niet in onze media voorkomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jerie
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Wat wil je hiermee zeggen?

"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sandor_Clegane
  • Niet online

Sandor_Clegane

[...]

Mooie afleiding, nu kan hij gewoon de schuld afschuiven op dit. Handig gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldgrumpy
Frozen schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 22:54:
[...]

Dan heeft Putin vanuit zijn perspectief een zeer verstandige zet gedaan.
Waarom denk je dat China zo lauw reageert?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Basekid
Tja, opzich snap ik dat de rol van een Nederlanse PM is om gebeurtenissen te vertalen naar het effect op Nederland.

Dat hij momenteel Nederland BV belangrijker vindt dan Rusland pijn doen, dat neem ik hem wel enorm kwalijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14-09 22:54
[...]

Schijnt zelfs dat die aan de grens stonden al dagen niet te eten / goed te eten kregen.
Maar goed dat zijn de rumours

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16:59

[...]

Hij ziet (gemeentelijke) verkiezingen, en weet dat een behoorlijk deel van de inwoners van Nederland de prijsstijgingen niet kunnen behappen. Die probeert hij aan boord te krijgen. De vermogenden heeft/behoudt hij toch al

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

🇷🇺🇺🇦⚡️CNN says the Russians proposed to hold ceasefire talks to be held in Belarus, the Ukrainians proposed Poland. That is where the sides didn't reach an agreement.

Ik begrijp wel dat hij niet naar Minsk wil komen, dan wordt hij direct opgepakt. Putin wil helemaal niet praten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LOTG
Jerie schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 22:56:
[...]

Wat wil je hiermee zeggen?
Ik denk dat er genoeg te halen valt in de Oekraïne.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

[...]

Tsjah... Is het Rutte zijn schuld dat hij de grootste zorg onder het grootste deel van het volk benoemt?

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• CornermanNL
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17:01

[...]

Dat is wat de meerderheid van zijn kiezers zorgen baart, de energie kosten, Oekraïne kunnen ze niet eens spellen. De desinteresse in de medemens is schokkend , of eigenlijk niet eens eigenlijk, we zijn verworden tot een volgevreten volk dat niet meer herkend hoeveel moeite vrede , vrijheid van meningsuiting en veiligheid eigenlijk kost.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Nu online
Jezus, Rutte heeft zijn prioriteiten echt op orde:[...]
Hij loopt niet te miepen. Dat is zijn manier om aan het volk uit te leggen dat we binnenkort bereid moeten zijn om de broekriem aan te halen juist omdat er in het oosten mensen hun hele leven verliezen door een oorlog.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchy88
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17:09
Blijkbaar nu toch wel weer plannen voor een overleg volgens Reuters:
Feb 26 (Reuters) - Ukraine and Russia are discussing a place and time for talks, President Volodymyr Zelenskiy's spokesman said on social media on Friday.

"Ukraine was and remains ready to talk about a ceasefire and peace," spokesman Sergii Nykyforov added.

[ Voor 15% gewijzigd door Dutchy88 op 25-02-2022 22:59 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:07
Basekid schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 22:57:
Dat hij momenteel Nederland BV belangrijker vindt dan Rusland pijn doen, dat neem ik hem wel enorm kwalijk.
Rutte heeft tijdens zijn premierschap nooit aan iets anders gedacht of gewerkt.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wauskoek
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 11-09 22:44
Prosac schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 22:50:
[...]

Dat van het eten wil ik nog wel geloven, die berichten kwamen ook uit Wit-Rusland en West-Rusland tijdens de "oefeningen". Dat van de brandstof kan ik niet geloven, als land met olievoorraden voor de hele wereld. :D
Het gaat natuurlijk ook om transport :)

edit..

Even beter uitleggen... Transport van brandstof vanuit Wit-Rusland. Tijdens de inval hebben alle inwoners wellicht alle tankstations leeg getankt.

[ Voor 17% gewijzigd door wauskoek op 25-02-2022 22:59 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• talkatoo
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14-09 19:22

[...]

Blijft wel een premier van een land die verplicht is met meer dan één ding bezig te zijn..

Altijd dat gezeur op een persoon, lost niks op.

[ Voor 10% gewijzigd door talkatoo op 25-02-2022 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Verwijderd schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 22:57:
🇷🇺🇺🇦⚡️CNN says the Russians proposed to hold ceasefire talks to be held in Belarus, the Ukrainians proposed Poland. That is where the sides didn't reach an agreement.

Ik begrijp wel dat hij niet naar Minsk wil komen, dan wordt hij direct opgepakt. Putin wil helemaal niet praten.
Zelensky snapt dat dondersgoed.

Wellicht dat Erdogan een rol kan spelen, die eet vaker van 2 walletjes.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

CornermanNL schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 22:58:
[...]

Dat is wat de meerderheid van zijn kiezers zorgen baart, de energie kosten, Oekraïne kunnen ze niet eens spellen. De desinteresse in de medemens is schokkend , of eigenlijk niet eens eigenlijk, we zijn verworden tot een volgevreten volk dat niet meer herkend hoeveel moeite vrede , vrijheid van meningsuiting en veiligheid eigenlijk kost.
In dit licht, enigszins wrang:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fIYkoXu5C4Yhd0fVnEsNh1DR-Ws=/800x/filters:strip_exif()/f/image/SeP1SY3cDTdcTsNY1aro0VJ2.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:00
We hebben het wel getroffen nu met die Ollongren als minister. Hopelijk wordt het na Oekraïne duidelijk dat er iemand moet zitten die capabel is..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CornermanNL
wauskoek schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 22:58:
[...]

Het gaat natuurlijk ook om transport :)
Dat is de crux vooruitgeschoven posities kunnen niet snel genoeg bevoorraadt worden. 90% van oorlogvoering is logistiek. En dan ook nog het juiste spul op de goede plek. Complexe materie

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

Basekid schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 22:57:
Tja, opzich snap ik dat de rol van een Nederlanse PM is om gebeurtenissen te vertalen naar het effect op Nederland.

Nog veel mooier. Het merendeel van BV Nederland lijkt bereid te zijn om te klappen te krijgen. Maar het kabinet is daar niet toe bereid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• klaw
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 14-09 14:03
De_Bastaard schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 23:00:
We hebben het wel getroffen nu met die Ollongren als minister. Hopelijk wordt het na Oekraïne duidelijk dat er iemand moet zitten die capabel is..
Misschien tijd voor een Generaal op die plek, zou wel een signaal afgeven.

How to Beat Putin & The American Origins of Putin's Madness

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• feye1
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 21-01 23:38
Over een jaartje (of 2) zijn we overigens gewoon weer handelsovereenkomsten aan het sluiten met Rusland he. Besef dat ook.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sandor_Clegane
  • Niet online

Sandor_Clegane

DevWouter schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 23:01:
[...]

Nog veel mooier. Het merendeel van BV Nederland lijkt bereid te zijn om te klappen te krijgen. Maar het kabinet is daar niet toe bereid.
Dat is niet het onderdeel van BV Nederland dat ertoe doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• power_user
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-11-2024
klaw schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 23:01:
[...]

Putin trekt zich meteen terug denk ik

PSN: Oldzkoel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CynicRelief
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-02 22:26
De_Bastaard schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 23:00:
leg uit waarom jij denkt dat ze niet capabel is, en geen populistische platitudes ajb

The universe is an island, surrounded by whatever it is that surrounds universes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Melitopol Is bijna klaar lees ik net, omsingeld en de Russen zijn bezig de key punten te pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12:01
CornermanNL schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 23:01:
[...]

Dat is de crux vooruitgeschoven posities kunnen niet snel genoeg bevoorraadt worden. 90% van oorlogvoering is logistiek. En dan ook nog het juiste spul op de goede plek. Complexe materie
Aldus inderdaad ook Yuval Noah Harari onlangs zei in Wintergasten. Was inderdaad een treffend inzicht waar je te vaak niet bij stil staat.

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

feye1 schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 23:02:
Over een jaartje (of 2) zijn we overigens gewoon weer handelsovereenkomsten aan het sluiten met Rusland he. Besef dat ook.
Dat gaat nog wel wat langer duren. Ik denk dat dit conflict niet zomaar is opgelost.

Uiteindelijk zal je weer samen moeten werken, ze hebben nog steeds grondstoffen die wij nodig hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indoubt
  • Laatst online: 11-09 22:26

Indoubt

Always be indoubt until sure

[...]

Niet zo hard zeggen, als Rutte het hoort verhoogd ie per direct de belastingen op gas en elektra, dan kan ie tenminste de dividend belasting afschaffen voor internationale consortia en Russische brievenbusfirma''s :+

-------------

Ik hop eigenlijk dat er wat meer focus komt in de media waar we nou eigenlijk mee te maken hebben qua Russische relaties in Nederland. Enige exposure zou geen kwaad kunnen voor een breder begrip van de Nederlanders in algemene zin.

Niet perse fan van de man maar Guy Verhofstad heeft wel eens een speech gehouden in het Europarlement over de Cheerleaders of Putin. Jaren geleden al.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Ik hoop dat het iets langer zal duren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaw
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 14-09 14:03
Verwijderd schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 23:04:
[...]

Dat gaat nog wel wat langer duren. Ik denk dat dit conflict niet zomaar is opgelost.

Uiteindelijk zal je weer samen moeten werken, ze hebben nog steeds grondstoffen die wij nodig hebben.
Die zijn ook prima elders te vinden...

How to Beat Putin & The American Origins of Putin's Madness

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Basekid
Wat ik niet snap is het taalgebruik van Putin tegenover het Oekrainsche leger. Met taalgebruik zoals neonazi en drugsgebruikers, jaag je die militairen alleen maar meer tegen je.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Stylze
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online
[...]

Het is lachwekkend hoe die posities hier worden verdeeld binnen de partijen, "owh als wij dit ministerie krijgen mogen jullie defensie wel hebben "

Playstation 5

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Eli3l

Wij, als mensheid, moeten echt snel iets gaan doen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SlaadjeBla
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:36
Totdat Georgie of Moldavie ingenomen wordt. Dan zijn we weer verrast en verontwaardigd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mektheb
Basekid schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 23:04:
Wat ik niet snap is het taalgebruik van Putin tegenover het Oekrainsche leger. Met taalgebruik zoals neonazi en drugsgebruikers, jaag je die militairen alleen maar meer tegen je.
Klopt maar je brainwashen bevolking die je regeert niet .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• siggy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-05 12:07

siggy

Wait.... what?

Dat soort woorden zijn ook niet bedoeld voor het leger van Okraine. Meer om de retoriek te blijven herhalen voor hun eigen soldaten.

"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

🇺🇦⚡️SIREN RIGHT NOW IN KIEV

Het begint weer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eli3l
dubbel post

[ Voor 93% gewijzigd door Eli3l op 25-02-2022 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Eli3l schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 23:05:
[Twitter]

We want to but : nukes

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aS_VOc6tsx5GCcwaKhP-iuVfx50=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2gM68GctBDHngTkZzd97oE4a.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eli3l
Gaan ze niet doen, ze weten zelf goed genoeg dat ze ze dan massaal terug krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

Sandor_Clegane schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 23:02:
[...]

Dat is niet het onderdeel van BV Nederland dat ertoe doet.
Ugh... Goed punt. Ik kan me inderdaad geen grote internationale spelers herinneren

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

[...]

Het is anders geheel in lijn met hoe het normaal gaat in het Russische leger.

Bevoorrading is altijd een drama, dat is 1 van de redenen waarom dit eigenlijk nu al een done deal had moeten zijn, want nu krijg je soldaten, die waarschijnlijk al praktisch geen moreel hebben want het het leven van Jan Soldaat is in het Russische leger gewoon kut, en nu hebben ze ook geen eten meer. Zou mij ook niet verbazen als munitie een probleem begint te worden.

Ben je snel uitgevochten, zeker als je ziet dat je tegenstander wel bloedfanatiek is.

Waarom ze het eten niet gewoon pakken? Dat zal ook echt wel gebeuren, maar handel is echt niet vreemd. Zelfs in Afghanistan handelden Sovjetsoldaten vrolijk met de vijand 8)7

"Nogal amateuristisch" is echt een prima manier om het Russische leger te beschrijven.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LOTG
CynicRelief schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 23:02:
[...]

leg uit waarom jij denkt dat ze niet capabel is, en geen populistische platitudes ajb
Ik denk persoonlijk dat we niemand in de politiek hebben die capabel is in deze situatie. Oorlogen aan de andere kant van de wereld is toch even wat anders als een waarin je besluiten direct gevolgen voor nationale veiligheid hebben.

Kom op, die mensen zijn er gewoon niet op voorbereid. Het zijn volksvertegenwoordigers, geen vak specialisten. En ja dat is vaak het probleem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sandor_Clegane
  • Niet online

Sandor_Clegane

DevWouter schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 23:07:
[...]

Ugh... Goed punt. Ik kan me inderdaad geen grote internationale spelers herinneren
Het hoeven niet eens fysieke bedrijven te zijn, gewoon kapitaalstromen waar niemand wat van ziet (wij dan).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• siggy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-05 12:07

siggy

Wait.... what?

[Twitter]

Ja, zouden moeten. We leven helaas niet in een star trek utopie, hoe graag ik daaar ook iets voor zou willen doen. We hebben de afgelopen jaren/decennia gezien hoe er om wordt gegaan met crimineel geld. Er is te veel macht van fouten partijen die elke keer de politiek voor zijn/haar karretje gespannen krijgt. We zijn allang moreel een lachertje, dat het niet open en bloot gebeurd wil niet zeggen dat het niet gebeurd (is). Kijk maar naar het Russisch gas verhaal, complete waanzin in een energietransitie.

"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CornermanNL
[Twitter]

Tsja , ‘wij’ demonstreren alleen tegen mondkapjes , ik heb de hoop een beetje opgegeven. Men begrijpt niet dat er lijnen overschreden worden waar wij decennia lang last van gaan hebben. We moeten nu de korte termijn pijn nemen om lange termijn pijn te voorkomen. Maar we doen het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Volgens mij waren Kharkiv en Chernihiv toch nog steeds in handen van het Oekraïense leger? Zoveel informatie / desinformatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feye1
Verwijderd schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 23:04:
[...]

Ik denk het niet. Ik hoop het wel.

Maar ik vrees dat we er niet van leren. Er van uitgaande dat Rusland in enkele weken klaar is (overwinnig of niet), is 99% van de mensen het binnen een aantal maanden alweer vergeten. En dus zal ook de politieke standvastigheid langzaam verdwijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Toch lijkt het als ik dit plaatje zo zie, alsof hij vooral het rechter gedeelte van de dnieper wilt hebben. Het zal me ook niets verbazen dat, given enough time, het westen van oekraine wordt afgestoten van het oosten. Wat heb je aan een land vol met mensen die je niet willen? Dan krijg je een guerrilla. Die rivier is dan een mooie natuurlijke buffer. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redax
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 26-08 15:52
Deze kaart valt mij eigenlijk wel mee. De huidige berichtgeving doet vermoeden dat de Russen veel meer gebieden in handen hebben. Maakt de situatie overigens niet minder schrijnend, maar het is goed om te zien dat de Russen op veel weerstand stuiten.

Hier staat geen lijstje met willekeurige spullen die ik bezit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

[...]

Juist niet, dan krijg je (al dan niet onbewust) voorkeursbehandeling voor het krijgsmachtonderdeel waar hij of zij vandaan komt. Je moet een politicus hebben die herkent dat de can-do mentaliteit pijnsignalen naar boven toe verdoezeld. Iemand die de IGK wat meer capaciteit geeft om op alle niveaus van de organisatie te peilen hoe de zaken er voor staan.

En wat mij betreft mag ieder krijgsmachtonderdeel een functie krijgen die gelijk is aan de CSK om dezelfde reden dat er geen (ex) militair minister moet worden. De VS heeft dit systeem ook, iedere branche vertegenwoordigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wauskoek
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 11-09 22:44
Verwijderd schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 23:05:
🇺🇦⚡️SIREN RIGHT NOW IN KIEV

Het begint weer
Dat zullen wel raket aanslagen worden of kruisraketten. Want de laatste twee uur heb ik geen radio signalen meer vernomen van de Russische AF. Of wellicht toch 'Radio Silence' tijdens de aanval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandor_Clegane
  • Niet online

Sandor_Clegane

RobinHood schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 23:07:
[...]

Het is anders geheel in lijn met hoe het normaal gaat in het Russische leger.

Bevoorrading is altijd een drama, dat is 1 van de redenen waarom dit eigenlijk nu al een done deal had moeten zijn, want nu krijg je soldaten, die waarschijnlijk al praktisch geen moreel hebben want het het leven van Jan Soldaat is in het Russische leger gewoon kut, en nu hebben ze ook geen eten meer. Zou mij ook niet verbazen als munitie een probleem begint te worden.

Ben je snel uitgevochten, zeker als je ziet dat je tegenstander wel bloedfanatiek is.

Waarom ze het eten niet gewoon pakken? Dat zal ook echt wel gebeuren, maar handel is echt niet vreemd. Zelfs in Afghanistan handelden Sovjetsoldaten vrolijk met de vijand 8)7

"Nogal amateuristisch" is echt een prima manier om het Russische leger te beschrijven.
Dit is wel een beetje te simplistisch. Het is dag twee en ze staan bij de hoofdstad. Komt nog eens bij dat ik niet geloof dat ze heel Oekraïne een "free fire zone" hebben gemaakt, die MLRS'en leggen zo een stad in puin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feye1
SlaadjeBla schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 23:05:
[...]

Totdat Georgie of Moldavie ingenomen wordt. Dan zijn we weer verrast en verontwaardigd.
Jep, precies dit verwacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Frozen schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 23:09:
[...]
Toch lijkt het als ik dit plaatje zo zie, alsof hij vooral het rechter gedeelte van de dnieper wilt hebben. Het zal me ook niets verbazen dat, given enough time, het westen van oekraine wordt afgestoten van het oosten. Wat heb je aan een land vol met mensen die je niet willen? Dan krijg je een guerrilla. Die rivier is dan een mooie natuurlijke buffer. :)
Die landbrug vanaf de Krim droomt Rusland al 8 jaar over.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• D-dark
Ja en Nee
- Niemand begint een oorlog als slechterik, voor je eigen bevolking wil je toch altijd een reden opgeven waarom men een goede daad verricht.
- Wat het leger betreft. is een poging waard om te kijken of er een coup mogelijk is vanuit de hogere legerleiding. Gaan er een paar in mee dan zaai je interne verdeeldheid en krijg je het voor elkaar dan heb je een militaire junta die het bewind kan overnemen. Voorwaarde is wel dat je een sterk gedemotiveerd leger nodig hebt die weet dat ze gaan verliezen.
Pagina: 1 ... 158 ... 168 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
[font size=18]Zero Tolerance beleid[/font]
Dit topic valt onder Zero Tolerance. Dit betekent het volgende:
• We grijpen sneller in bij overtredingen.
• Er volgen sneller sancties.

Extra omtrent de situatie nu:
Deel aub geen schokkende beelden. Bedenk daarbij goed of een twitter bericht wat toevoegt aan de discussie.

Specifieke topic regels
• Onderbouw je betoog met betrouwbare en verifieerbare bronnen.
• Geen drogredenen of onlogische en/of onnavolgbare gevolgtrekkingen.
• Extraordinary claims require extraordinary evidence.
• Geen omgekeerde bewijslast, wie beweert moet bewijzen.
• De volgende drogreden is expliciet niet toegestaan: neutraliteit claimen om vervolgens een waardeoordeel te geven over het conflict. Zie ook Wikipedia: Argument to moderation en Wikipedia: False balance

Andere topics
Discussie over wapensystemen, verhoudingen en inzet kan hier: Wapensystemen en effectiviteit
Voor de nasleep en mogelijke berechting daders MH17 hebben de we dit topic: MH17: De weg richting daders en mogelijke berechting

AWM beleidstopic:
Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid