[ZT] Russisch-Westerse verhoudingen en de oorlog in Oekraïne Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 157 ... 168 Laatste
Acties:
  • 730.673 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19:41
Veel te kort door de bocht, lastig om exact te benoemen hoe de belangen precies liggen.

[ Voor 10% gewijzigd door tweakduke op 25-02-2022 22:18 . Reden: Quote aangepast ]

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

Zullen wij dit soort dingen uit het topic houden. Dit gaat namelijk nergens over....

[ Voor 9% gewijzigd door tweakduke op 25-02-2022 22:19 . Reden: Quote aangepast ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:07
Basekid schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 22:13:
[...]

Omdat je dan gaat schieten op het Russische leger. En dan schiet het Russische leger terug en dan heb je een wereldoorlog
Wat gaat er mis in de communicatie dat dat automatisch is? Waarom mogen wij niet schieten als zelfverdediging en zij wel een land van de kaart vegen met zogenaamd hetzelfde doel?

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
xzaz schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 22:15:
[...]

Ok dit topic heeft zijn dieptepunt bereikt 8)7
Nou ja, het is erger, eigenlijk. Mark neemt gewoon een stukje over uit dat deel twee van LBJ biografie en noemt het een voordracht. Dit is inherente incompetentie. Goedkoop, lui.

Zoals een Franse kennis het omschreef: daar moeten jullie de oorlog mee voeren?

Nu ja, tja, ja. Dat is wat er zit.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Brent schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 22:17:
[...]

Wat gaat er mis in de communicatie dat dat automatisch is? Waarom mogen wij niet schieten als zelfverdediging en zij wel een land van de kaart vegen met zogenaamd hetzelfde doel?
Dit is nu juist de definitie van geen zelfverdediging, maar je mengen in een strijd. Die beslissing heeft grote gevolgen, daar word (gelukkig) niet licht over gedacht.

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Salvatron
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

ArcticWolf schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 22:09:
[...]

Op dit moment wordt er nog niet gesproken van NATO ingrijpen, ze zijn best bang dat Putin gek genoeg is om met nucleaire wapens terug aan te vallen als de NATO ingrijpt...

Maar gezien de NATO troepenverplaatsing lijkt het wel een optie te worden
bepaalde amerikanen kunnen er ook wat van wat betreft kernwapens:

https://www.newsweek.com/...utin-biden-summit-1657634

Wicker provoked the stern Russian response after telling Fox News host Neil Cavuto: "I would not rule out American troops on the ground. We don't rule out first-use nuclear action."

De bedreigingen gaan over en weer...

Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
[...]

Omdat Ukraine geen onderdeel van de NATO is... en Rusland schiet niet op de NATO want dan heb je dus WW3.
En andersom dus ook, als de NATO gaat schieten op de Russen dan heb je dus ook WW3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
hoevenpe schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 22:17:
[...]

Veel te kort door de bocht, lastig om exact te benoemen hoe de belangen precies liggen.
Scheermes van Hanlon. Dit was een pijnlijk moment van precies dat. Luie stupiditeit. Hij was al gewaarschuwd om naar voren te werken, maar ja. Werken.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Morrar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:54
oldgrumpy schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 22:16:
[...]

Voorzover ik weet zat de NAVO wel degelijk ook in Irak. Onder welk voorwendsel was dat dan?
Er is een verschil tussen een actie door de NAVO en een actie door landen die ook toevallig in de NAVO zitten.

Bondgenoten trekken wel vaker samen op, maar niet altijd onder mandaat van de NAVO. Overigens was Afghanistan (9/11) wel zo'n geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
LOTG schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 22:14:
[...]

Nou ja, ik wil hun baan ook niet hebben nu. Vooral niet als je gezellig naast woordvoerder van de Oekraïne en Rusland mag zitten. De een kijkt je machteloos aan en de ander wenst je waarschijnlijk dood. En dan mag je daar gaan zeggen dat je niet komt helpen.
Nee, het is een aparte positie ja. Kijk, een diplomaat kiest bewust voor dat risico. Een politicus eigenlijk niet. En dan is het best nogal wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruut88
  • Laatst online: 16:34
Virtuozzo schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 22:11:
[...]

Het is een variant van de vijf fasen van verwerking van verlies bij overlijden. Kost tijd. Is menselijk. Echter in politiek, niet zonder prijs, en laagdrempelig ook niet zonder schadelast.
Waarom zou het daar een variant van zijn? Lijken me totaal maar dan ook totaal andere situaties. Ergens een bron/studie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevWouter
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 13:16

DevWouter

Creator of Todo2d.com

Sorry, maar nee, hij is geen pop met touwtjes in Rusland. Dat hij zich nu als zeer incompetent toont heeft andere oorzaken. Maar dat is voor NL-politiek.

[ Voor 6% gewijzigd door DevWouter op 25-02-2022 22:21 ]

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
DevWouter schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 22:13:

Serieus... Wat mankeert Rutte op dit moment.
- "Thoughts and prayers" onzin
- "Bereid om bij te staan", maar duidelijk geen actieve handeling.
- Twijfel of ze de Putin op een no-fly list kunnen zetten
- De gas prijs als argument gebruik voor een "ander probleem"
- Aangeven dat het "ander probleem" niet plaats zal vinden.

De eerste was voor mij de trigger om te zoeken naar welke handelingen hij mee bezig. De rest was puur ergenis toen ik tussen de regels begon te lezen. Hopelijk loopt het nieuws op dit front hopeloos achter, maar de prioriteiten zijn duidelijk.
Dat vraag ik mij ook al twee dagen af, Rutte reageert vreemd. Alsof hij niet goed meekrijgt wat er aan het gebeuren is, maar het zal vast een andere reden hebben.

Gelukkig zijn we nog steeds gaaf :')

March of the Eagles

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• xzaz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19:55
Virtuozzo schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 22:18:
[...]

Nou ja, het is erger, eigenlijk. Mark neemt gewoon een stukje over uit dat deel twee van LBJ biografie en noemt het een voordracht. Dit is inherente incompetentie. Goedkoop, lui.

Zoals een Franse kennis het omschreef: daar moeten jullie de oorlog mee voeren?

Nu ja, tja, ja. Dat is wat er zit.
Ik word een beetje moe van je. Je haalt er van alles bij maar uiteindelijk is er maar een die een land binnen valt en dat is Poetin. In welke fase wij zitten en hoe de machtsverhoudingen zitten is allemaal irrelevant als poetin gewoon niet kiest om binnen te vallen. Wat er veel wordt gedaan is de gepeste vragen waarom die zo gepest wordt.

Schiet tussen de palen en je scoort!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feye1
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 21-01 23:38
Hoe zit dat eigenlijk.

Stel landen in de VN Veiligheidsraad dienen een motie in om te gaan ingrijpen. Mag Rusland deze als vast lid met vetorecht blokkeren? Dus maw kun je de VN Veiligheidsraad buitrnspel zetten als je zelf onderdeel/onderwerp van het conflict bent?

Overigens zal China anders wel een veto uitspreken, maar dat terzijde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eli3l
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-05 03:09
Iemand meer info die de berichten kan bevestigen van een grote formatie gevechtshelikopters die richting Kyiv trekken?

Zie meerdere tweets and comments, maar geen beelden of andere data die het bevestigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online
[...]

Omdat we dit buiten ons eigen landgebied doen, en in dat geval wij dus de partij zijn die Rusland aanvalt. En hoewel dit natuurlijk niet onmogelijk is, is dit inherent natuurlijk juist hetgeen dat de NAVO altijd bepleit heeft niet te doen. En daar moeten we mijn inziens ook erg terughoudend mee zijn, sterker nog, niet doen.

Rusland is namelijk niet de enige partij die huiverig is voor de NAVO. Er speelt op het wereldtoneel nog een grotere militaire macht die een soortgelijke opinie deelt. En juist door als NAVO als eerste de slag te slaan tegen Rusland, zal enkel en alleen maar het vermoeden doen bevestigen dat de NAVO niet vredegezind is in de opinie van deze mensen.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:35
Virtuozzo schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 22:19:
[...]

Scheermes van Hanlon. Dit was een pijnlijk moment van precies dat. Luie stupiditeit. Hij was al gewaarschuwd om naar voren te werken, maar ja. Werken.
Zou je aub iets minder metaforen etc willen gebruiken, en simpele(re) taal gebruiken? Ik denk dat niet iedereen op de hoogte is van alle jargon, waardoor niet alles te snappen is. Dat is wel wat jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrazyJay
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:16

KrazyJay

DevWouter schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 22:20:
[...]

Sorry, maar nee, hij is geen pop met touwtjes in Rusland. Dat hij zich nu als zeer incompetent toont heeft andere oorzaken. Maar dat is voor NL-politiek.
Hij is niet zelfbewust een pop, ftfy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ingelogd
  • Registratie: April 2010
  • Nu online
Mektheb schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 22:04:
[...]

Echt, maar volgens mij nog niet in Kiev, dat zijn beelden van Grosnie geloof ik
Er zijn ook berichten dat militairen uit Syria komen of ze zijn er al maar heb geen goede bron en kan fake news zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

*knip* we spelen niet op de man

[ Voor 89% gewijzigd door polthemol op 26-02-2022 10:48 ]

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10:44
Brent schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 22:05:
Waarom stelt de NAVO geen no-fly zone in boven Oekraïne?
Hoe wil je die afdwingen zonder NATO-toestellen de Russische uit de lucht te laten schieten?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

Basekid schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 22:21:
[...]

Zou je aub iets minder metaforen etc willen gebruiken, en simpele(re) taal gebruiken? Ik denk dat niet iedereen op de hoogte is van alle jargon, waardoor niet alles te snappen is. Dat is wel wat jammer.
Scheermes van Hanlon: Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity.
De rest van zijn tekst is simpel: Rutte keek en deed niks terwijl hij daarvoor gewaarschuwd was.

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
_eLMo_ schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 22:18:
[...]

Dit is nu juist de definitie van geen zelfverdediging, maar je mengen in een strijd. Die beslissing heeft grote gevolgen, daar word (gelukkig) niet licht over gedacht.
ArcticWolf schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 22:19:
[...]

Omdat Ukraine geen onderdeel van de NATO is... en Rusland schiet niet op de NATO want dan heb je dus WW3.
En andersom dus ook, als de NATO gaat schieten op de Russen dan heb je dus ook WW3.
Volgens mij slaan jullie over waar ik op reageerde: de stelling dat het handhaven van een nofly zone beschieting uitlokt.

Een poging tot de-escalatie is niet hetzelfde als je mengen in de strijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldgrumpy
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 17:54
ArcticWolf schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 22:19:
[...]

Maar in het verleden heeft de NAVO dit wel gedaan he
Laat het ons gewoon houden op het feit dat de NAVO in zijn broek schijt. En Poetin weet dat maar al te goed. En nu verschuilt de NAVO zich dus achter iets waar het dus in het verleden wel optrad.
Het us niet meer en minder dan dat. We vergeten dan maar even dat we Oekraïne afgehouden hebben can aanschaf van kernwapens met de garantie dat ze zouden beschermd worden. Zelfs Rusland heeft die belofte gedaan. Maar ja we weten ondertussen al heel lang wat woorden van Rusland waard zijn. Als Oekraïne zou ik me dus zwaar in de steek gelaten voelen. Ik schaam me diep

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
Brent schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 22:23:
[...]

[...]

Volgens mij slaan jullie over waar ik op reageerde: de stelling dat het handhaven van een nofly zone beschieting uitlokt.

Welk recht heeft de NATO een no-fly zone uit te roepen boven een non-NATO staat? En hoezo bemoeit de NATO zich daar uberhaupt mee... Snap je?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

XWB schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 22:21:
[...]

Dat vraag ik mij ook al twee dagen af, Rutte reageert vreemd. Alsof hij niet goed meekrijgt wat er aan het gebeuren is, maar het zal vast een andere reden hebben.

Gelukkig zijn we nog steeds gaaf :')
Hij ervaart stress en druk. Zoals @Virtuozzo aangeeft is hij niet voorbereid en rent hij nu achter de feiten aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerie
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
oldgrumpy schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 22:16:
[...]

Voorzover ik weet zat de NAVO wel degelijk ook in Irak. Onder welk voorwendsel was dat dan?
Dat heb ik even op moeten zoeken maar dat was op aanvraag van de interim-regering van Irak:

Wikipedia: NATO

De "Coalition of the Willing" bestond met name uit landen van FVEY:

Wikipedia: Coalition of the willing

Nu staat Nederland ook in die lijst maar wij hebben daar militair gezien niets aan bijgedragen tijdens de inval.

"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HEY_DUDE
  • Registratie: November 2009
  • Nu online
feye1 schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 22:21:
Hoe zit dat eigenlijk.

Stel landen in de VN Veiligheidsraad dienen een motie in om te gaan ingrijpen. Mag Rusland deze als vast lid met vetorecht blokkeren? Dus maw kun je de VN Veiligheidsraad buitrnspel zetten als je zelf onderdeel/onderwerp van het conflict bent?

Overigens zal China anders wel een veto uitspreken, maar dat terzijde.
Ja. Misschien kun je als voorzitter zelfs nog proberen het niet op de agenda te zetten. Begin me af te vragen of de Veiligheidsraad zichzelf niet moet opschorten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldgrumpy
_eLMo_ schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 22:24:
[...]

Welk recht heeft de NATO een no-fly zone uit te roepen boven een non-NATO staat? En hoezo bemoeit de NATO zich daar uberhaupt mee... Snap je?
Welk recht heeft Poetin?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brent
[...]

Op verzoek van die staat bijvoorbeeld? Gezien de urgentie lijkt me wel iets te verzinnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Ooit z'n quote gelezen? Beetje moeite kan geen kwaad

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Appesteijn
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Virtuozzo schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 22:16:
[...]

Mark compenseert met normatieve prikkels voor een lijn van krampachtig vasthouden aan dat psychologie experiment van de trein en het spoor.

I know, ik stel het even scherp, maar dit is de lijn.

Lieve mensen, we zijn een gaaf land, alles gaat goed, jullie kunnen alles. Laat mij vooral niet moeten werken. Want anders valt onze machtspolitieke verbinding door de mand. Want we kunnen enkel PR doen. Dat is immers het enige wat we nu al twintig jaar doen.
offtopic:
@Virtuozzo Dank je wel voor al je bijdrages, maar ik merk dat ik er nu wel echt even doorheen zit. Ik weet nog dat je eerder schreef dat men er niet 'klaar' voor was om dit te onderzoeken en beseffen en ik dacht dat dit ging over 'andere' mensen, maar dit is toch wel heel erg deprimerend en slaat gewoon ook op mezelf. Waar haal jij in hemelsnaam de energie vandaan om dit vol te houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandor_Clegane
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

Sandor_Clegane

Fancy plans and pants to match

Brent schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 22:23:
[...]

[...]

Een no-fly zone is een eufemisme.

Less alienation, more cooperation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
Dat is de discussie. Waarom mengen wij ons daar in. Dit zijn beslissingen met gevolgen, die nemen we niet lichtvoetig (gelukkig).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• xzaz
*knip*
Dit voegt niets toe.

[ Voor 16% gewijzigd door tweakduke op 25-02-2022 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
_eLMo_ schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 22:25:
[...]

Dat is de discussie. Waarom mengen wij ons daar in. Dit zijn beslissingen met gevolgen, die nemen we niet lichtvoetig (gelukkig).
Lichtvoetigheid is dan ook niet het voorstel, in tegendeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-09 13:40
HEY_DUDE schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 22:24:
[...]

Ja. Misschien kun je als voorzitter zelfs nog proberen het niet op de agenda te zetten. Begin me af te vragen of de Veiligheidsraad zichzelf niet moet opschorten.
Ik heb min al vaker afgevraagd waarom landen als China en Rusland daar in zitten. Volgens mij is het enige wat ze bijgedragen hebben vetos opzaken die ze niet aanstond terwijl ze zelf hun hang gaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• oldgrumpy
*knip* reageer constructief of niet, maar niet op de man. Als je vind dat een post van een ander niet volgens beleid is maak dan een TR aan, maar reageer zelf niet.

[ Voor 71% gewijzigd door defiant op 25-02-2022 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
oldgrumpy schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 22:24:
[...]

Maar in het verleden heeft de NAVO dit wel gedaan he
Laat het ons gewoon houden op het feit dat de NAVO in zijn broek schijt. En Poetin weet dat maar al te goed. En nu verschuilt de NAVO zich dus achter iets waar het dus in het verleden wel optrad.
Het us niet meer en minder dan dat. We vergeten dan maar even dat we Oekraïne afgehouden hebben can aanschaf van kernwapens met de garantie dat ze zouden beschermd worden. Zelfs Rusland heeft die belofte gedaan. Maar ja we weten ondertussen al heel lang wat woorden van Rusland waard zijn. Als Oekraïne zou ik me dus zwaar in de steek gelaten voelen. Ik schaam me diep
Ik denk dat er nog steeds een kans is dat de NAVO gaat ingrijpen, hoe groot die kans is... geen idee. Er zijn net 40.000 extra troepen gemobiliseerd richting het oosten en er zijn al tienduizenden aan de grens.

De mobilisatie loopt overigens al bijna een jaar, dus wat Rusland kan... kan de NAVO ook :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaw
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 14-09 14:03
Brent schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 22:25:
[...]

Op verzoek van die staat bijvoorbeeld? Gezien de urgentie lijkt me wel iets te verzinnen.
Zelensky heeft onderhadn genoeg verzoeken ingediend dacht ik zo...

How to Beat Putin & The American Origins of Putin's Madness

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feye1
HEY_DUDE schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 22:24:
[...]

Dat is toch een prachtige vorm weer van een nutteloos clubje mensen dan. Daarmee kunnen de 5 landen dus altijd het 'neutraal' ingrijpen van de VN buitenspel zetten, ongeacht of ze zelf de agressor zijn of niet. 7(8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobinNL
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-09 23:36
'Stemming VN-Veiligheidsraad over Oekraïne uitgesteld'
Een stemming in de Veiligheidsraad van de Verenigde Naties over Oekraïne wordt opnieuw uitgesteld, ditmaal tot tot 23.00 uur Nederlandse tijd. Dat meldt persbureau Reuters op basis van diplomaten.

De stemming, waarin de Russische invasie van Oekraïne wordt veroordeeld, wordt naar verwachting weggestemd door Rusland, dat een vetostem heeft in de raad. Volgens Reuters zullen 11 van de 15 leden voor stemmen; de positie van China, India en de Verenigde Arabische Emiraten is nog onduidelijk.

Bron: https://nos.nl/liveblog/2...is-beschoten-in-melitopol

Kunnen ze Rusland hier niet gewoon uit gooien? Dat land heeft niks te zoeken hier.

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
[...]

Kom op zeg, ik heb de afgelopen twintig pagina’s de verwijzing zo’n dozen keer compleet met link geplaatst. Hoe moeilijk is het om het even op te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
Het zou wel erg interessant zien om te weten of de invasie volgens de planning (van Rusland) loopt. Maar dat zal wel was de komende maanden/jaren bekend worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 07:59

Amphiebietje

In de blubber

_eLMo_ schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 22:11:
[...]

Een kernbom op een enorm land als Zweden of Ukraine legt niet het hele land plat, dan moeten er er toch minstens een stuk of 5 zijn.

By that time.... Daar wil niemand heen, ook Rusland niet.
5 kernbommen om een heel land te vernietigen? Lijkt me een beetje weinig, die dingen verwoesten niet meer dan een vierkante kilometer of 10 op z'n hoogst...

Echter, gelet op het aantal kernraketten dat op voorraad is, zijn er wel genoeg van om zoiets te doen (en de rest van de planeet ook door de gevolgen van zo'n aanval). Nou ja, tenminste als de Russische gelanceerd kunnen worden zonder te desintegreren in hun silo's, gezien de staat van nogal veel van die dingen (VS heeft overigens hetzelfde probleem in mindere mate).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• xzaz
*knip* niet reageren, maak een topic report aan en laat het aan de mods.

[ Voor 43% gewijzigd door defiant op 25-02-2022 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eli3l
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dNl1RzYU1p2Qr-rTNW70Oau6ypc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KTnXe1jX5Zq4AEVLrLayHqbn.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• feye1
RobinNL schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 22:27:
Een stemming in de Veiligheidsraad van de Verenigde Naties over Oekraïne wordt opnieuw uitgesteld, ditmaal tot tot 23.00 uur Nederlandse tijd. Dat meldt persbureau Reuters op basis van diplomaten.

De stemming, waarin de Russische invasie van Oekraïne wordt veroordeeld, wordt naar verwachting weggestemd door Rusland, dat een vetostem heeft in de raad. Volgens Reuters zullen 11 van de 15 leden voor stemmen; de positie van China, India en de Verenigde Arabische Emiraten is nog onduidelijk.

Kunnen ze Rusland hier niet gewoon uit gooien? Dat land heeft niks te zoeken hier.
Is toch niet te geloven dat je mag stemmen (ook nog met veto) over een onderwerp waar jezelf deel van uit maakt, in dit geval ook nog als agressor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brent

Zijn er mogelijkheden tot schorsing/maatregelen van permanente leden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:58

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Amphiebietje schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 22:27:
[...]

5 kernbommen om een heel land te vernietigen? Lijkt me een beetje weinig, die dingen verwoesten niet meer dan een vierkante kilometer of 10 op z'n hoogst...

Echter, gelet op het aantal kernraketten dat op voorraad is, zijn er wel genoeg van om zoiets te doen (en de rest van de planeet ook door de gevolgen van zo'n aanval). Nou ja, tenminste als de Russische gelanceerd kunnen worden zonder te desintegreren in hun silo's, gezien de staat van nogal veel van die dingen (VS heeft overigens hetzelfde probleem in mindere mate).
Moderne nukes doen een veelvoud van de Japanse bommen toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
[...]

Dat kan prima op basis van verzoek van regering. Daar zijn trouwens ook andere juridische opties voor. Ook binnen het Partnership for Peace programma en gelieerde verdragen zijn er provisies voor verzoeken tot dergelijke en andere ondersteuning.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LOTG

Echt he, wat is het hele nut? Doen als of we wat doen? Waarom zou Rusland ook maar iets anders dan een veto stemmen waardoor het al zinloos is.

Ga wat nuttigs doen als veiligheidsraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20:54
Zie nu net dat Zelensky heeft gezegd met Putin te willen spreken maar dat de tijd en plaats nu bepaald moet worden.

Bron : prees sec van Zelensky ( op LiveUAMap )

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• daanb14
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18:56
[...]

Hanlon's razor is ontzettend makkelijk te vinden op Wikipedia.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jerie
  • Niet online
[...]

Scheermes van Hanlon (Hanlon's Razor) is een veelvoorkomd verschijnsel in de logica en wetenschap. Notabene door parent nog naar moedertaal getranslate (:+) ook. Gewoon een kwestie van even opzoeken... leer je meteen van bij.

"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sugarlevi01
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online

Er ligt een motie om Rusland eruit te gooien.
Maar Rusland heeft ook daar vetorecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20:07
Misschien kan iemand mij dat uitleggen, maar is er geen voorwaarde ingesteld dat een veto-recht afhankelijk is van het naleven van internationale / bilaterale verdragen?

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldgrumpy
*knip* deze discussie leid nergens toe, we verwachten van mensen dat inzien en zelf de discussie staken.

[ Voor 78% gewijzigd door defiant op 25-02-2022 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morrar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:54
LOTG schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 22:26:
[...]

Ik heb min al vaker afgevraagd waarom landen als China en Rusland daar in zitten. Volgens mij is het enige wat ze bijgedragen hebben vetos opzaken die ze niet aanstond terwijl ze zelf hun hang gaan.
Helemaal waar, maar vraag je ook eens af wat er gebeurt zou zijn als ze er niet in hadden gezeten. Wellicht waren een hoop conflicten dan eerder of vaker geëscaleerd...

Veto recht werkt natuurlijk vooral extreem verlammend. Als dat veranderd wordt naar een grote meerderheid scheelt wellicht al een hoop.

Maar het worden wel steeds minder prettige landen om zaken mee te doen. Rusland glijdt steeds verder af in z'n expansie drift. China wordt steeds meer de totalitaire staat, inclusief concentratie kampen voor iedereen die ze niet aanstaat...

[ Voor 8% gewijzigd door Morrar op 25-02-2022 22:31 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Amphiebietje

Amphiebietje

In de blubber

DevWouter schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 22:13:

Serieus... Wat mankeert Rutte op dit moment.
- "Thoughts and prayers" onzin
- "Bereid om bij te staan", maar duidelijk geen actieve handeling.
- Twijfel of ze de Putin op een no-fly list kunnen zetten
- De gas prijs als argument gebruik voor een "ander probleem"
- Aangeven dat het "ander probleem" niet plaats zal vinden.

De eerste was voor mij de trigger om te zoeken naar welke handelingen hij mee bezig. De rest was puur ergenis toen ik tussen de regels begon te lezen. Hopelijk loopt het nieuws op dit front hopeloos achter, maar de prioriteiten zijn duidelijk.
Ja, het zijn dus niet eens grote bedrijven als Shell die defacto de macht hebben in NL, maar Russische oligarchen. Awesome. -O-

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Megalomania
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 09-09 16:35
[...]

Ik denk dat het voor 90% van de mensen hier meestal niet helemaal te volgen is eerlijk gezegd. Iets simpeler taalgebruik zou geweldig zijn ( wel erg interessant namelijk)

[ Voor 3% gewijzigd door Megalomania op 25-02-2022 22:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruut88
  • Laatst online: 16:34
MikeyMan schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 22:29:
[...]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V5egqy84VlvVhL9vMGeR-xZWcJ4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lzUGuTTEXVgCKRDDzlkqRhig.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Brent schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 22:29:
Zijn er mogelijkheden tot schorsing/maatregelen van permanente leden?
Zolang er geen veto is? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
Virtuozzo schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 22:29:
[...]

Dat kan prima op basis van verzoek van regering. Daar zijn trouwens ook andere juridische opties voor. Ook binnen het Partnership for Peace programma en gelieerde verdragen zijn er provisies voor verzoeken tot dergelijke en andere ondersteuning.
o rly?

Dus dan kunnen we dit nu doen? Aangezien Ukraine een toelating tot de NATO heeft gevraagd? Of moeten ze specifiek hierom vragen?

Lijkt me dat ze dat dan gelijk zouden doen?
Is dit dan echt onze wispelturigheid?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
Basekid schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 22:27:
Het zou wel erg interessant zien om te weten of de invasie volgens de planning (van Rusland) loopt. Maar dat zal wel was de komende maanden/jaren bekend worden.
De analyses van de Britten en de VS duiden op een lager dan verwachte effectiviteit en tempo. Uitzonderingen bij de Krim, en Kiev. Als ik het mij goed herinner van eerder in het topic heeft de Guardian er een stuk over geplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 17:43
[...]

Jep, en tegenwoordig zijn het meer cluster nucleaire bommen.
Een verzameling van allemaal kleine atoombommen in 1 kop welke meerdere kanten op gaan.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Basekid
Die hele veiligheidsraad inclusief veto laat gewoon zien dat de UN/world politics een grote farce is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brent
Hoe breed is dat veto dus? Zijn de permanente leden 100% onaantastbaar in hun positie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eli3l
_eLMo_ schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 22:31:
[...]

o rly?

Dus dan kunnen we dit nu doen? Aangezien Ukraine een toelating tot de NATO heeft gevraagd? Of moeten ze specifiek hierom vragen?

Voor zover ik weet is het al gevraagd door Oekraïne.
@Virtuozzo klopt dat?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• hoevenpe
Brent schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 22:32:
Hoe breed is dat veto dus? Zijn de permanente leden 100% onaantastbaar in hun positie?
VN is dood

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
_eLMo_ schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 22:31:
[...]

o rly?

Met NAVO heeft dat voor ingang niets te maken, dit zijn wegen die via Europese verdragsrelaties gaan, waar een PfP programma is gebruikt kan worden.

Op de NAVO website staat een sectie over dat PfP programma, met verwijzingen naar de verschillende Europese kaders. Saillant, veel van provisies zijn juist door Rusland aangevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldgrumpy
Basekid schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 22:32:
Die hele veiligheidsraad inclusief veto laat gewoon zien dat de UN/world politics een grote farce is.
Gelukkig kost dat alles niets 7(8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

klaw schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 22:27:
[...]

Zelensky heeft onderhadn genoeg verzoeken ingediend dacht ik zo...
Daar erger ik me ook aan. Het is overduidelijk dat Oekraïne hulp vraagt, maar geen enkele EU land lijkt die vraag te erkennen. Wel sturen we goederen, maar het komt over alsof wij dat ongevraagd doen.

Inmiddels heeft Zelensky de burgers van de EU direct aangesproken en mag men komen ongeacht nationaliteit. Naar mijn idee is de interne druk inmiddels dusdanig dat de leiders kunnen acteren op het verzoek. Toestemming hebben we.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
Niemand die net onze minister van defensie heeft gehoord bij Jinek?

:X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
Morrar schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 22:30:
[...]

Helemaal waar, maar vraag je ook eens af wat er gebeurt zou zijn als ze er niet in hadden gezeten. Wellicht waren een hoop conflicten dan eerder of vaker geëscaleerd...

Veto recht werkt natuurlijk vooral extreem verlammend. Als dat veranderd wordt naar een grote meerderheid scheelt wellicht al een hoop.

Maar het worden wel steeds minder prettige landen om zaken mee te doen. Rusland glijdt steeds verder af in z'n expansie drift. China wordt steeds meer de totalitaire staat, inclusief concentratie kampen voor iedereen die ze niet aanstaat...
Ja dat is lastig te zeggen, maar ik zie gewoon dat ze mee doen met het spelletje maar zich niet aan de regels houden terwijl wij dat allemaal wel doen. Ze zitten er alleen om hun eigen agenda te beschermen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerie
  • Niet online
[...]

Er zijn verschillende soorten atoombommen, van klein en tactisch tot inderdaad veelvoud van.
Zoiets staat me ook bij van de bommenwerpers van Japan. Dat de piloten de gevolgen zouden merken. Weet niet of 't klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eli3l
Vorkie schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 22:33:

Ja dat was slecht ja.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 25-08 16:09

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Nee, heb je een samenvatting?

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20:54
DevWouter schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 22:33:
[...]

Daar erger ik me ook aan. Het is overduidelijk dat Oekraïne hulp vraagt, maar geen enkele EU land lijkt die vraag te erkennen. Wel sturen we goederen, maar het komt over alsof wij dat ongevraagd doen.

Inmiddels heeft Zelensky de burgers van de EU direct aangesproken en mag men komen ongeacht nationaliteit. Naar mijn idee is de interne druk inmiddels dusdanig dat de leiders kunnen acteren op het verzoek. Toestemming hebben we.
10.000 vandaag al vanaf Polen naar Ukraine, meer en deel mannen volgens registraties.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Tweakers kijken geen tv toch? Vertel?

Wear Sunscreen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CynicRelief
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-02 22:26
Basekid schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 22:32:
want? kennelijk weet jij van de hoed en de rand, voor de dag ermee!

The universe is an island, surrounded by whatever it is that surrounds universes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PLAE
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:08
Kun je het samenvatten? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver

Daar durf ik echt niet naar te kijken.

Heb je een samenvatting? :+

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iris1234
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 14-09 22:32

Ja, erg vrolijk was het niet. En dat gelul met toewerpen naar die 2% voor defensie. En dat de middelen nu echt, echt onderweg zijn naar Oekraïne.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Wedervraag... Welke antwoorden hadden tot een goede review geleid?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Het ging over Jinek, dus dat lijkt me vanzelfsprekend ;)

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandor_Clegane
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

Sandor_Clegane

Fancy plans and pants to match

XWB schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 22:35:
[...]

Voelt alsof je een ramptoerist bent......

Less alienation, more cooperation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje

Amphiebietje

In de blubber

[...]

Zelfs het grootste kernwapen ooit getest, toevallig Russisch, vernietigde niet echt veel:

https://en.wikipedia.org/wiki/Tsar_Bomba

Voor een land als Nederland wellicht effectief, maar grotere landen zouden toch wel wat meer dan vijf bommen nodig hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Basekid
CynicRelief schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 22:34:
[...]

want? kennelijk weet jij van de hoed en de rand, voor de dag ermee!
Alle grote beslissingen worden ofwel geblokeerd door de VS, ofwel door Rusland.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jerie
  • Niet online
DevWouter schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 22:33:
[...]

Omdat een proxy oorlog (daar hebben we er een aantal van gehad vorige eeuw denk aan Korea, Vietnam) heel iets anders is dan een directe oorlog. Als je materieel stuurt ben je indirect betrokken. Bestuur je materieel of stuur je troepen dan ben je direct betrokken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hoevenpe

Functie elders?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

XWB schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 22:35:
[...]

25% meer naar defensie. Maar nog steeds onder de 2%.

Wapens zijn onderweg, maar waar is niet helemaal bekend.

Burgemeester van Antwerpen was wel heel goed. Wij hebben Rusland onderschat en hebben altijd gedacht dat de VS wel alles oplost. Maar de VS gaat dat niet meer doen. De navo stelt weinig voor, te veel bezuinigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CynicRelief
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-02 22:26
Basekid schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 22:36:
[...]

Alle grote beslissingen worden ofwel geblokeerd door de VS, ofwel door Rusland.
ze lopen op eieren denk ik, is het niet?

The universe is an island, surrounded by whatever it is that surrounds universes.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Eli3l
PLAE schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 22:34:
[...]

Kun je het samenvatten? :)
Neen, ben te druk met andere dingen.

Maar kan wel een paar dingen benoemen:

Beloofde materiaal is nog altijd niet in Oekraïne, maar volgens haar wel onderweg. Dit gaf ze alleen maar toe omdat een gast haar er op wees.

Gast vraagt waarom geen no fly zone? Moeilijk moeilijk. Gast zegt maar in Syrië deden we dat ook. Ja maar toen hadden we internationale afspraken...

Het was gewoon slecht. Ze had beter niet kunnen komen, was beter geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashilh
  • Laatst online: 11-09 10:06

Ze zit iig niet meer huilend achter haar bureau te snikken dat dit niet is wat haar beloofd was.
Dus een enorme verbetering.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Nu online
MikeyMan schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 22:35:
[...]

Wedervraag... Welke antwoorden hadden tot een goede review geleid?
Alsof ze daar even keihard gaat verkondigen dat er een uur geleden 1500 manschappen met xx voertuigen van type yyy zijn vertrokken die morgenochtend op gps coordinaat zzzzz zullen aankomen. Get real :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerie
  • Niet online
Amphiebietje schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 22:36:
[...]

Zelfs het grootste kernwapen ooit getest, toevallig Russisch, vernietigde niet echt veel:

https://en.wikipedia.org/wiki/Tsar_Bomba

Voor een land als Nederland wellicht effectief, maar grotere landen zouden toch wel wat meer dan vijf bommen nodig hebben.
Tuurlijk, maar wat maakt het uit? Als je 2000 ICBMs op je neus krijgt en je stuurt er 2000 terug heb je MAD. Als men er eentje stuurt is dat al erg genoeg. Vooral gezien onze Westerse normen en waarden, levensstandaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
Jerie schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 22:36:
[...]

Omdat een proxy oorlog (daar hebben we er een aantal van gehad vorige eeuw denk aan Korea, Vietnam) heel iets anders is dan een directe oorlog. Als je materieel stuurt ben je indirect betrokken. Bestuur je materieel of stuur je troepen dan ben je direct betrokken.
De vraag is wat het doel is. 0 risico, of oorlogsdaden en expansie van een al veel te grote tumor enigszins indammen?

Pagina: 1 ... 157 ... 168 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
[font size=18]Zero Tolerance beleid[/font]
Dit topic valt onder Zero Tolerance. Dit betekent het volgende:
• We grijpen sneller in bij overtredingen.
• Er volgen sneller sancties.

Extra omtrent de situatie nu:
Deel aub geen schokkende beelden. Bedenk daarbij goed of een twitter bericht wat toevoegt aan de discussie.

Specifieke topic regels
• Onderbouw je betoog met betrouwbare en verifieerbare bronnen.
• Geen drogredenen of onlogische en/of onnavolgbare gevolgtrekkingen.
• Extraordinary claims require extraordinary evidence.
• Geen omgekeerde bewijslast, wie beweert moet bewijzen.
• De volgende drogreden is expliciet niet toegestaan: neutraliteit claimen om vervolgens een waardeoordeel te geven over het conflict. Zie ook Wikipedia: Argument to moderation en Wikipedia: False balance

Andere topics
Discussie over wapensystemen, verhoudingen en inzet kan hier: Wapensystemen en effectiviteit
Voor de nasleep en mogelijke berechting daders MH17 hebben de we dit topic: MH17: De weg richting daders en mogelijke berechting

AWM beleidstopic:
Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid