If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Vond het al bijzonder dat er net 40.000 troepen richting de oostelijke grenzen zijn gestuurd

5800X3D, MSI X370, MSI 5070Ti
Ik denk dat je op Academi doelt (voorheen Blackwater) Vergelijkbaar wellicht met Wagner, maar die opereren (vooral) voor de VS en niet voor de NAVO.hoevenpe schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 21:43:
[...]
Mag toch hopen dat de NAVO een eigen Wagner heeft.
Ethiek? Om de verdedigers van het slangeneiland te parafraseren: go f*ck yourself...
Hoe gaan ze bewijzen dat het vanuit Rusland komt? In feite is Nvidia al aangevallen vandaag, dus kom maar door met Artikel 5 dan..
DJI Mavic 3 Classic | i7-8700 - GTX1070Ti - 16GB RAM
Ik snap niet dat al die landen dat uberhaupt niet nu direct aanvragen. Praktisch zijn ze al navo lid.alexbl69 schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 21:51:
[...]
Is dat zo?
Zat nog aan een maf plan te denken om als EU het NAVO lidmaatschap aan te vragen. Zou betekenen dat je Zweden, Finland, Oostenrijk en Cyprus de NAVO in loodst.
Maar dat zal niet werken.
En Rusland zal de grenzen accepterenMagniArtistique schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 21:44:
Wat pas echt sneu is en waar niemand het over heeft: Oekraine is heel lang een kernmacht geweest die onder voorwendselen van bescherming van onze NAVO de boel heeft afgebouwd.
Schiet tussen de palen en je scoort!
Als Putin daar al wil aanvallen zou die dat als excuus aangrijpen denk.alexbl69 schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 21:51:
[...]
Is dat zo?
Zat nog aan een maf plan te denken om als EU het NAVO lidmaatschap aan te vragen. Zou betekenen dat je Zweden, Finland, Oostenrijk en Cyprus de NAVO in loodst.
Misschien dat dit hun wel over de streep trekt? Er staat in het artikel dat de Zweden er al een tijd over nadenken bijvoorbeeld.alexbl69 schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 21:51:
[...]
Is dat zo?
De vraag, waarom de NAVO nu niet optreed, toen wel.SlaadjeBla schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 21:47:
[...]
De genocide misschien?
Wat is je vraag?
Nu verschuilt men zich achter het feit dat Oekraïne geen lid is van de NAVO en dat men een louter defensieve functie heeft
Terwijl het verleden het tegendeel bewezen heeft
Laat je niet gek maken.
Als je het er dan over wil hebben, zie hier hoe een ministerie, dat al 4 kabinetten lang in handen van de VVD is, dewelke partij als enige nooit met kritische kamervragen mee lijkt te stemmen itt tot andere regeringspartijen, zijn uiterste best doet de Nederlandse volksvertegenwoordiging in het duister probeert te houden over hoe het Gazprom een hand boven het hoofd probeert te houden: https://www.ftm.nl/artike...QOHYqMoby2cjL1gK2A%2BM%3D
Zoals algemeen bekend, zonder Gazprom, geen Rusland, dus je moet je afvragen waarom Rutte, de chef van de club die actief Gazprom steunt en berichtgeving daaromtrent actief bestrijd, enig respect verdient. Deze club maakt de oorlog en daarmee de moord op, verkrachting van Oekraïne en Oekraïners mede mogelijk.
Ik heb daar absoluut geen enkel respect voor. Enkel verachting.
Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos
https://twitter.com/YourAnonOne/status/1497299847350833157
Alsof Rusland een enorm land als Ukraine en tegelijkertijd een enorm land als Finland en Zweden tegelijk kan bestormen en bezetten. Die fronten liggen enorm ver uit elkaar. Zweden is 450.000km2, Finland 335.000km2. Ukraine 600.000km2. Succes.LOTG schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 21:53:
[...]
Als Putin daar al wil aanvallen zou die dat als excuus aangrijpen denk.
SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!
Moet je niet daarvoor betalen? Je mag ook niet zomaar lid worden dacht ik.MagniArtistique schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 21:52:
[...]
Ik snap niet dat al die landen dat uberhaupt niet nu direct aanvragen. Praktisch zijn ze al navo lid.
Denk dat de NAVO het wel graag wilt, daar kan dan nog een verdedigingslijn worden gebouwd.
Maar Rusland cyber attacked de VS al jaren een vast ook vice versa . Wat dat betreft geen nieuws onder de zon

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west
Ten eerste gaat dat niet zo snel, ten tweede wil Zweden dat niet directMagniArtistique schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 21:52:
[...]
Ik snap niet dat al die landen dat uberhaupt niet nu direct aanvragen. Praktisch zijn ze al navo lid.
Zweden aanvallen is de EU aanvallen, dat zou een WO3 zijn
Aanvallen en bezetten zijn wel twee verschillende dingen._eLMo_ schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 21:55:
[...]
Alsof Rusland een enorm land als Ukraine en tegelijkertijd een enorm land als Finland en Zweden tegelijk kan bestormen en bezetten. Die fronten liggen enorm ver uit elkaar. Zweden is 450.000km2, Finland 335.000km2. Ukraine 600.000km2. Succes.
Aanvallen kun je doen om voorbeeld te stellen en af te schrikken.
Wat dacht je van China? Als een cyber attack al een optreden van de NAVO kan legitimeren dan kan WO3 maar beter snel beginnen, zijn we gelijk van die cyber attacks af voor een paar duizend jaar.GAIAjohan schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 21:56:
[...]
Maar Rusland cyber attacked de VS al jaren een vast ook vice versa . Wat dat betreft geen nieuws onder de zon
23 februari is veteranendag in veel oostbloklande, waaronder Rusland maar ook Oekraïne. Daar worden vaak inderdaad parades bij gehouden.
Wikipedia: Dag van de verdedigers van het vaderland
Artikel 5 treedt dan ook niet automatisch in werking, een lidstaat moet dit in werking stellen als ze zich aangevallen voelen.GAIAjohan schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 21:56:
[...]
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
Die had ik inderdaad beter uit moeten leggen. Meer iets voor NL Politiek, maar goed, kleine zijstap aangezien het raakt aan context voor machtspolitiek en regentisme.Verwijderd schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 21:46:
[...]
Want ze werken niet? Of ze werken niet zo als jij dat zou willen zien?
Politiek is een vak, maar de invulling daarvan kan verschillende kanten op gaan.
Er is politiek waar gewerkt wordt, focus op de vertaalslag van signalen uit samenleving naar beleid en bestuur.
Er is politiek waar dat vermeden wordt, waar de focus ligt op het in de stoel kunnen en blijven zitten.
Mark en Hoekstra zijn van jongs af aan volledig gevormd in machtspolitiek. Daarbij ligt de primaire focus op die van presentatie en positioneren. Dit is tevens de enige focus in relatie tot politieke activiteit. Het is tekstboek die tweede categorie.
We noemen het ook wel eens rentenier- of regentengedrag. Je zit er om taartjes te verdelen, niet om te werken.
Nu moet ik wel opmerken, Mark heeft een periode gehad waar hij het wel deed. Daar is hij echter bij aan zijn oren getrokken om terug bij de leest te zetten. Als je wil, er zijn in de Oh Oh Den Haag serie van de Balie twee goede uitzendingen waarbij partijleden dit heel netjes uitleggen, en ook goede reconstructie geven van die periode van Mark.
Ik begrijp prima de gevoeligheid t.a.v. tegenwoordige politieke actoren binnen Nederlands politiek debat. Maar we kunnen er niet omheen. De dominante politiek is de machtspolitieke school, dat is wederom de regering. De lijn van resultaten daarvan is in onderzoek zowel in academia als Onderzoeksinstellingen uniform tussen onzeker en ondermijnend. Vanuit voornamelijk strikt ideologische focus op processen van politisering bij doelstellingen van herordening. Een hele mond vol, die onderzoeken zijn vaak voorbij gekomen in het NL Politiek topic, lang verhaal kort het komt neer op een gulzige bestuurscultuur van grensoverschrijdend gedrag waar die eerste categorie van politiek consistent vermeden wordt.
Of we nu oude liberaal zijn zoals ik, geitenwollen sok of spreekwoordelijk groene beer in politieke zin, dit is een meetbaar problematisch fenomeen wat zich genesteld en genormaliseerd heeft. Hoe we er over denken, dat is vers twee.
Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.
Waarom niet dan? Ze kunnen toch ook in een nacht een sanctie pakket klaarhebben? Wat is er dan moeilijk aan een overeenkomst opstellen en 25 handtekeningen verzamelen? Moeilijk doen om het moeilijk doen.oldgrumpy schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 21:56:
[...]
Ten eerste gaat dat niet zo snel, ten tweede wil Zweden dat niet direct
Zweden aanvallen is de EU aanvallen, dat zou een WO3 zijn
MeteoVir schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 21:34:
Er lijkt een grote Russische luchtoperatie op Kyiv op handen te zijn?
[Twitter][Twitter]
WATCH: Air raid sirens going off in Kyiv, reports of explosions pic.twitter.com/UBzn7Hk87o
— BNO News (@BNONews) 25 februari 2022
“Alle diplomatieke lijnen inn dood” was de letterlijke boodschap. Dialoog NATO/Rusland voorlopig opgeschort.
2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30
Waarschijnlijk gaat dit over grotere aanvallen.GAIAjohan schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 21:56:
[...]
Rusland die denkt grappig te zijn en eventjes de kerncentrales in Frankrijk stillegt ofzo, dat soort dingen.
Dan neem ik aan dat wij inderdaad ook digitaal terugslaan. Eens kijken hoe lang St. Petersburg zonder water, stroom en gas kan in wat voor hun nog winter is.
People as things, that’s where it starts.
Maar dan is die aanval op dat Turkse schip toch veel logischer?XWB schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 21:57:
[...]
Cyberaanvallen gebeuren al jaren. Of is NATO op zoek naar een reden om toch te kunnen binnenvallen?
PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west
Nee, ze maken het alleen makkelijker voor een lidstaat om artikel 5 te triggeren.XWB schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 21:57:
[...]
Cyberaanvallen gebeuren al jaren. Of is NATO op zoek naar een reden om toch te kunnen binnenvallen?
Stel een cyberaanval legt een ziekenhuis plat, mensen sterven, dan kunnen ze artikel 5 triggeren. Dit is gewoon een voorbeeld ter illustratie.
Men trad toen op omdat er grove mensenrechtenschendingen plaatsvonden en men tegen lage kosten kon ingrijpen. Dit is nog steeds een conventionele oorlog tussen staten waarbij de ene krijgsmacht tegen de andere vecht. De NAVO staat hier buiten. Ingrijpen is een directe confrontatie met Rusland en escalatie van het conflict.oldgrumpy schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 21:54:
[...]
De vraag, waarom de NAVO nu niet optreed, toen wel.
Nu verschuilt men zich achter het feit dat Oekraïne geen lid is van de NAVO en dat men een louter defensieve functie heeft
Daarnaast is luchtdominantie met Rusland is niet eenvoudig te bereiken zoals in Kosovo. Het wordt dan een lang en bloedig conflict.
[ Voor 3% gewijzigd door SlaadjeBla op 25-02-2022 22:00 ]
Eh, nee. Dat kan bij de huidige kaders niet. Tenzij in volledige consensus bij specifieke protocollen daartoe besloten wordt. Er is discussie over, maar die zat vrij vast tot enige dagen geleden.Eli3l schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 21:59:
[...]
Nee, ze maken het alleen makkelijker voor een lidstaat om artikel 5 te triggered.
Stel een cyberaanval legt een ziekenhuisplat, mensen sterven, dan kunnen ze artikel 5 triggeren. Dit is gewoon een voorbeeld ter illustratie.
Stoltenberg zoekt een weg naar een moderne bepaling voor Artikel V.
[ Voor 6% gewijzigd door Virtuozzo op 25-02-2022 22:02 ]
Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.
Jawel hoor dit heb ik ook al in het topic gepost en er zijn ook meer dan genoeg video’s en berichten te vinden online die dit ook aanhalen. Maar er is ook wel wat nuance wat betreft de berichten.MagniArtistique schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 21:44:
Wat pas echt sneu is en waar niemand het over heeft: Oekraine is heel lang een kernmacht geweest die onder voorwendselen van bescherming van onze NAVO de boel heeft afgebouwd. Anders hadden ze gewoon nukes gehad en had Putin niks gedaan. En nu komen wij terug op onze belofte.
Toch grappig dat je dat bijna nergens terug leest als het gaat om ‘wat zou het westen moeten doen’. De beloftes waarmaken misschien?
Vergeet niet dat die kernwapens eigenlijk eigendom waren van de Sovjet Unie en dat het land Ukraine niet zo stabiel was in die tijd. Het verdrag voor het ontmantelen van de kernwapens is niet alleen iets van het westen trouwens. Wat ik zelf niet begrijp is dat men geen duidelijke afspraken heeft gemaakt en geeist bij het ontmantelen. Men had als eis kunnen hebben om toch lid te worden van de NATO. Dan hadden de landen nu militaire steun moeten bieden.
Ik weet zeker dat Rusland wel twee keer had nagedacht om in 2014 de Krim over te nemen als men in Ukraine nog kernwapens had en dan was dit al helemaal niet gebeurd. Uiteindelijk moet het westen dus inderdaad zich verantwoordelijk voelen.
Verwijderd
Wellicht dat de navo een reden zoekt om militair in te grijpenGAIAjohan schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 21:56:
[...]
Is deze niet al op NU.nl voorbij gekomen 2 uur geleden?
Op satellietbeelden is te zien dat er gevechtshelikopters en voertuigen klaarstaan in Zuid-Belarus in de buurt van de Oekraïense grens.
Wat gaat de NAVO met Belarus doen?
Ongetwijfeld niet, maar dit is nou iets om je niet zoveel zorgen om te maken. Lijkt me redelijk normale troepenverplaatsing die misschien vaker gebeurd, maar nu ineens gedeeld wordt.
Ik zag op mijn oude woon-werk route ook wekelijks Fenneks en YPR's op de snelweg en zocht daar ook geen Duitse inval achter.
Dan heb ik het verkeerd begrepen. Zoals ik het las kunnen ze nu sneller triggeren, maar ik vertrouw op jouw oordeel.Virtuozzo schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 22:00:
[...]
Eh, nee. Dat kan bij de huidige kaders niet. Tenzij in volledige consensus bij specifieke protocollen daartoe besloten wordt. Er is discussie over, maar die zat vrij vast tot enige dagen geleden.
Dat ging ook door mijn hoofd ja. Laten we hopen dat het niet zo ver komtVerwijderd schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 22:01:
[...]
Wellicht dat de navo een reden zoekt om militair in te grijpen
Een goed geplaatst kernbommetje is voldoende om dood en verderf te zaaien. Putin is totaal onberekenbaar.._eLMo_ schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 21:55:
[...]
Alsof Rusland een enorm land als Ukraine en tegelijkertijd een enorm land als Finland en Zweden tegelijk kan bestormen en bezetten. Die fronten liggen enorm ver uit elkaar. Zweden is 450.000km2, Finland 335.000km2. Ukraine 600.000km2. Succes.
Ik heb het dan over de talkshowtafels, het nieuws, etcetera. Men vreest de publieke opinie.Andyk125 schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 22:01:
[...]
Jawel hoor dit heb ik ook al in het topic gepost en er zijn ook meer dan genoeg video’s en berichten te vinden online die dit ook aanhalen. Maar er is ook wel wat nuance wat betreft de berichten.
Vergeet niet dat die kernwapens eigenlijk eigendom waren van de Sovjet Unie en dat het land Ukraine niet zo stabiel was in die tijd. Het verdrag voor het ontmantelen van de kernwapens is niet alleen iets van het westen trouwens. Wat ik zelf niet begrijp is dat men geen duidelijke afspraken heeft gemaakt en geeist bij het ontmantelen. Men had als eis kunnen hebben om toch lid te worden van de NATO. Dan hadden de landen nu militaire steun moeten bieden.
Ik weet zeker dat Rusland wel twee keer had nagedacht om in 2014 de Krim over te nemen als men in Ukraine nog kernwapens had en dan was dit al helemaal niet gebeurd. Uiteindelijk moet het westen dus inderdaad zich verantwoordelijk voelen.
Als NAVO dat doet heb je meteen een wereldoorlog en escaleert het 100x.
https://www.reddit.com/r/...roid_app&utm_source=share
"It's better to keep your mouth shut and give the impression that you're stupid than to open it and remove all doubt."
Waarom zouden ze? Nogal onzinnige speculatie. Dit was gewoon een herhaling van bestaand beleid als antwoord op een vraag van een journalist, geen beleidswijziging.Verwijderd schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 22:01:
[...]
Wellicht dat de navo een reden zoekt om militair in te grijpen
[ Voor 4% gewijzigd door fsfikke op 25-02-2022 22:04 ]
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
Zolang we niet met Nukes naar elkaar gooien mogen ze van mij vanavond nog beginnen.Kenny_026 schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 22:02:
[...]
Dat ging ook door mijn hoofd ja. Laten we hopen dat het niet zo ver komt
Maar helaas durft onze Putin die confrontatie niet aan.
Laten we eerlijk zijn het is gewoon het feit dat het Rusland is. Mensenrechten schending genoeg in Rusland, en ook destijds in Georgië. We doen niets omdat het geen "makkelijke" oorlog is die we daar kunnen uitvechten, maar die ons heel waarschijnlijk thuis treft.SlaadjeBla schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 21:59:
[...]
Men trad toen op omdat er grove mensenrechtenschendingen plaatsvonden en men tegen lage kosten kon ingrijpen. Dit is nog steeds een conventionele oorlog tussen staten waarbij de ene krijgsmacht tegen de andere vecht. De NAVO staat hier buiten. Ingrijpen is een directe confrontatie met Rusland en escalatie van het conflict.
Daarnaast is luchtdominantie met Rusland is niet eenvoudig te bereiken zoals in Kosovo. Het wordt dan een lang en bloedig conflict.
Echt, maar volgens mij nog niet in Kiev, dat zijn beelden van Grosnie geloof ikAnimal_X schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 22:03:
Op Twitter en Reddit zij berichten over een leger aan Tsjetsjenen dat Kiev in trekt om te vechten, tegen de Oekraïners... Wtf... Is dit echt of Russische propaganda?
Topol-M's een normale verplaatsingProsac schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 22:02:
[...]
Ongetwijfeld niet, maar dit is nou iets om je niet zoveel zorgen om te maken. Lijkt me redelijk normale troepenverplaatsing die misschien vaker gebeurd, maar nu ineens gedeeld wordt.
Ik zag op mijn oude woon-werk route ook wekelijks Fenneks en YPR's op de snelweg en zocht daar ook geen Duitse inval achter.
Maar goed, blijkbaar deden die 2 mee met een of andere optocht.
Maw men buigt zijn regels om naargelang het hun uitkomt of als het niet teveel kost?SlaadjeBla schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 21:59:
[...]
Men trad toen op omdat er grove mensenrechtenschendingen plaatsvonden en men tegen lage kosten kon ingrijpen. Dit is nog steeds een conventionele oorlog tussen staten waarbij de ene krijgsmacht tegen de andere vecht. De NAVO staat hier buiten. Ingrijpen is een directe confrontatie met Rusland en escalatie van het conflict.
Nou dan zou ik als Estland of Litouwen zijnde me wel wat zorgen beginnen te maken. Want zijn zij wel belangrijk genoeg?
En dit is iets waar ook bij experts aan getwijfeld wordt trouwens.
Verwijderd
Putin is onvoorspelbaar, geen idee wat hij gaat doen als de navo in gaat grijpen. Hoopt hij hierop? Of weet hij dat ze niks doen.Kenny_026 schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 22:02:
[...]
Dat ging ook door mijn hoofd ja. Laten we hopen dat het niet zo ver komt
A friend trapped in Hostomel village, near the airport, says around 50 Russian tanks and 50 grad launchers gathered and moved toward Kyiv at 1800 - there has been heavy exchange of fire in that direction since. He said the airport had been destroyed and could not be used to land.
— Maxim Tucker (@MaxRTucker) 25 februari 2022
Het vliegveld in Hostomel kan in ieder geval niet meer gebruikt worden om te landen.. Wel veel materieel onderweg naar Kyiv...
Een gewone ICBM op Nederland zie je wel zitten? Ook al zijn het geen kernwapens, deze oorlog gaat zich niet beperken tot een land waar we allemaal gaan schieten.Mektheb schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 22:03:
[...]
Zolang we niet met Nukes naar elkaar gooien mogen ze van mij vanavond nog beginnen.
Maar helaas durft onze Putin die confrontatie niet aan.
Ik heb vandaag CNN gekeken, en daar lijken de Amerikanen toch echt wel op te spelen.Basekid schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 22:03:
Ik denk echt niet dat de NAVO zo graag wilt ingrijpen zoals een aantal mensen zeggen hier.
Als NAVO dat doet heb je meteen een wereldoorlog en escaleert het 100x.
Omdat er in het verleden toestemming was van de Verenigde Naties. Een inval door NATO gebeurt normaliter met instemming van de VN.oldgrumpy schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 21:54:
[...]
Rusland is ook onderdeel van de VN en die zullen een NATO inval in Oekraïne nooit goedkeuren
Het probleem is dat de kaders van Artikel V hopeloos verouderd zijn. Niet eens in de zin van “niet van deze tijd”, meer nog in praktische zin van 5e generatie oorlogsvoering. En al helemaal niet in de zin van cognitive warfare, hybrid warfare en zo meer.Eli3l schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 22:02:
[...]
Dan heb ik het verkeerd begrepen. Zoals ik het las kunnen ze nu sneller triggeren, maar ik vertrouw op jouw oordeel.
Dat raamwerk moet bijgewerkt worden. Ik moet zeggen, ik ben dat met hem eens. De afgelopen twintig jaar van conflict is een toestand van oorlog die er op heel veel manieren niet geweest was bij bijgewerkte bepalingen en kaders.
Denk aan een SolarWinds. De inlichtingencoup van de eeuw die effectief brede escalaties en inzet mogelijk gemaakt heeft. Maar, enkel mogelijk omdat er geen enkel kader is voor dergelijke toepassing.
Omdat je die dan moet handhaven.Brent schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 22:05:
Waarom stelt de NAVO geen no-fly zone in boven Oekraïne?
Dat heeft consequenties
🚨 Air raid warning in Kyiv. And missiles being fired on the capital. I’ve counted three large strikes in past five minutes. Watching from my window and seeing the sky light up; roar of explosions reverberating across the city.
— Christopher Miller (@ChristopherJM) 25 februari 2022
Luchtaanvallen zijn weer begonnen.
Of niet:ArcticWolf schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 21:47:
[...]
Lijkt nu toch propaganda / showoff te zijn geweest:
https://twitter.com/ASBMilitary/status/1497309559525822464
[...]
Kyiv hit with 'cruise or ballistic missiles' as Russia attempts to encircle Ukrainian capital - CNN
https://twitter.com/sypuber/status/1497209640819507225
edit: Wel oudere twitter post dan eerdere beelden van de ICBM.
[ Voor 6% gewijzigd door JJFS op 25-02-2022 22:09 ]
Bureaucratie is natuurlijk een probleem. Indien ze het nu direct aanvragen, zijn ze natuurlijk nog geen NAVO lid. En kan Putin nu zeggen, dit is de kans om ook Finland en Zweden nog even rap te bezetten. Dit zou dus alleen werken indien er een soort van onderhands akkoord gelegd wordt vanuit de NAVO, in akkoord met deze landen, om ze per direct op te nemen.MagniArtistique schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 21:52:
[...]
En daar komen nog een aantal problemen bij kijken. Want zelfs indien dat al zou lukken, en Rusland dan mogelijk wel gewoon in full conflict met de NAVO zal treden, heeft Finland bijvoorbeeld veel te verliezen. Zij hebben bijna geen eigen militaire macht. Rusland heeft voldoende materiaal om een stad als Helsinki vanaf ruime afstand aan te pakken. Om nog maar te zwijgen over het feit dat Finland voor meer dan 90% afhankelijk is van Rusland voor hun gecombineerde olie en gas import op dit moment.
Politieke wil en politiek bewustzijn bij vijf fasen van verwerking.Brent schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 22:05:
Zelfde probleem met Kiev als open stad en zone van humanitaire opvang en diplomatieke ruimte.
Zelfde probleem met naval escorts.
Etc.
Please check de tijd en dus de bronJJFS schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 22:06:
[...]
Of niet:
Kyiv hit with 'cruise or ballistic missiles' as Russia attempts to encircle Ukrainian capital - CNN
Bizar dat hij anno 2022 nog zo'n oorlog start alsof het een spelletje is. Wat een geld kost dit ook allemaal....
1750MaStar schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 22:08:
Leeft Vladimir Poetin nog in 1950?
Rusland is voorzitter van de Veiligheidsraad zelfs op dit moment.XWB schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 22:06:
[...]
Rusland is ook onderdeel van de VN en die zullen een NATO inval in Oekraïne nooit goedkeuren
????Virtuozzo schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 22:07:
[...]
Politieke wil en politiek bewustzijn bij vijf fasen van verwerking.
Ja dag. Kom op, flauwekul. Het een is een verplaatsing die niet nodig is maar nu maar verkocht wordt als “moesten we schuiven want er komt een parade”. Het ander is een inzet van ordinaire kruisraket in oorlogsgebied.JJFS schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 22:06:
[...]
Of niet:
Beetje voorzichtig zijn.
Desinformatie.
Misinformatie.
Reëel fenomenen. Beide zijn wapens.
Op dit moment wordt er nog niet gesproken van NATO ingrijpen, ze zijn best bang dat Putin gek genoeg is om met nucleaire wapens terug aan te vallen als de NATO ingrijpt...HollowGamer schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 22:05:
[...]
Ik heb vandaag CNN gekeken, en daar lijken de Amerikanen toch echt wel op te spelen.
Maar gezien de NATO troepenverplaatsing lijkt het wel een optie te worden
Voor een maand.HEY_DUDE schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 22:09:
[...]
Rusland is voorzitter van de Veiligheidsraad zelfs op dit moment.
DJI Mavic 3 Classic | i7-8700 - GTX1070Ti - 16GB RAM
Hoe zie je dat voor je? Wij gaan zeggen tegen Poetin dat hij daar niet mag vliegen? En dan?Brent schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 22:05:
Minder dan 48 uur geleden werden we letterlijk gewekt door de harde realiteit, dacht eerst dat ik droomde maar het was helaas echt BNR om 6u30...Virtuozzo schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 22:07:
Politieke wil en politiek bewustzijn bij vijf fasen van verwerking.
Hoop dat de wereld wakker is geworden.
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
Weet niet wat het precies zijn, maar ziet er eng uit 😅
https://mobile.twitter.co...&t=i-ZGp1jxWUReUY57S69Yig
Een kernbom op een enorm land als Zweden of Ukraine legt niet het hele land plat, dan moeten er er toch minstens een stuk of 5 zijn.CyBeRSPiN schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 22:03:
[...]
Een goed geplaatst kernbommetje is voldoende om dood en verderf te zaaien. Putin is totaal onberekenbaar..
By that time.... Daar wil niemand heen, ook Rusland niet.
SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!
Lees anders het topic even door…Knamix schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 22:10:
Okee ik kreeg zojuist dit even doorgestuurd…
R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X
Net als gebruikers hier zijn politici ook mensen. I know, schokkend, maar echt, het zijn mensen. In de politieke arena zijn er dus net als hier nogal veel die al dit niet aan zagen komen, en waar wel, het toch een confrontatie is met zorgen, angsten, onzekerheden en zo meer.
Het is een variant van de vijf fasen van verwerking van verlies bij overlijden. Kost tijd. Is menselijk. Echter in politiek, niet zonder prijs, en laagdrempelig ook niet zonder schadelast.
Lees een stukje terug om daarna te constateren dat wij het er de laatste pagina al over gehad hebbenKnamix schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 22:10:
Lantaarnpalen?Knamix schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 22:10:
We deden vergelijkbare dingen tijdens de Joegoslavische oorlogen. Het betreft een buurland, die handhaving trekken we makkelijk, waarom zouden we het nu niet doen?Ashilh schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 22:06:
[...]
Omdat je die dan moet handhaven.
Dat heeft consequenties
Excuus. Het gaat zo snel met de reacties dat ik het wss over het hoofd heb gezienVorkie schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 22:11:
[...]
Lees een stukje terug om daarna te constateren dat wij het er de laatste pagina al over gehad hebben
Srebrenica was genocide. Kosovo was genocide.oldgrumpy schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 21:54:
[...]
Dan komt VN en/of NAVO (als VN niet lukt) er bij kijken.
Verschil tussen Servië en Rusland is dat Rusland een veel grotere economie en militaire capaciteit heeft.
Iets als Oeigoeren is wellicht ook genocide, en Tibet worden mensen ook hardhandig onderdrukt. Maar dat zit binnen het soevereine land. En is ook deels een ver van m'n bed show.
Helaas heeft de VS wat internationaal krediet verspeelt met de tweede (*) golfoorlog (ivm vals bewijsmateriaal). Maar dat was niet onder VN of NAVO verband. En bovendien ander leiderschap.
(*) Tweede, wanneer je de oorlog tussen Iran en Irak in de jaren '80 niet als golfoorlog rekent.
"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.
Wij hebben ze niet .Dus ik zie ze ook niet vaak door de straat rijden.ArcticWolf schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 22:04:
[...]
Topol-M's een normale verplaatsingja even een ICBM door je achtertuin... ik zie ze hier ook vaak door de straat rijden
![]()
Maar goed, blijkbaar deden die 2 mee met een of andere optocht.
Militair materieeel wordt zo vaak verplaatst, zo gek is dat toch allemaal niet? Poetin gaf zelfs nog aan dat de "oefeningen" in Wit-Rusland ook landelijk nucleair van aard waren, om daarop te kunnen reageren. Dus buiten de parade, misschien ook transport terug vanaf oefenlocaties.
Brent schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 22:05:
Men had dat moeten doen toen Poetin de invasie begon. Maar bon, we waren aan het discussiëren of we nog diamanten en Gucci tassen mochten exporteren naar RuslandArcticWolf schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 22:09:
[...]
Op dit moment wordt er nog niet gesproken van NATO ingrijpen, ze zijn best bang dat Putin gek genoeg is om met nucleaire wapens terug aan te vallen als de NATO ingrijpt...
Maar gezien de NATO troepenverplaatsing lijkt het wel een optie te worden
Als dat moet moet het, je moet hier iemand stoppen.LOTG schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 22:05:
[...]
Een gewone ICBM op Nederland zie je wel zitten? Ook al zijn het geen kernwapens, deze oorlog gaat zich niet beperken tot een land waar we allemaal gaan schieten.
Sterker nog ik zou zelf vrijwillig mijzelf opgeven, en ja ik heb een gezin.
Maar mij vrouw denkt hier hetzelfde over.
Omdat je dan gaat schieten op het Russische leger. En dan schiet het Russische leger terug en dan heb je een wereldoorlogBrent schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 22:12:
[...]
We deden vergelijkbare dingen tijdens de Joegoslavische oorlogen. Het betreft een buurland, die handhaving trekken we makkelijk, waarom zouden we het nu niet doen?
quote: NOS LiveBlogRutte wilde niet speculeren over hoe groot het gevaar voor Zelensky is, maar zei wel dat zijn gedachten en gebeden bij hem zijn en dat hij hem wil bijstaan. Daarbij benadrukte de premier dat die ondersteuning niet bestaat uit militair ingrijpen.
"Gisteravond waren er zorgen over of Poetin wel aan de lijst toegevoegd kon worden", zegt Rutte. "Hij zou dan misschien niet meer kunnen reizen en dat vonden landen te ver gaan. Maar er is vandaag toch eensgezindheid bereikt om hem op de sanctielijst te zetten."
Het is nog steeds het plan om de gasproductie in Groningen te stoppen. Dat antwoordde premier Rutte op vragen over de stijgende gasprijzen, als gevolg van het conflict in Oekraïne. "Je gaat natuurlijk niet 100.000 tot 200.000 mensen blootstellen aan grotere aardbevingsrisico's om de gasprijs te laten dalen", vindt Rutte.
Serieus... Wat mankeert Rutte op dit moment."maar het is wel het aller-, aller-, allerlaatste en dan ook het aller- aller- allerlaatste als het zeer onverwachte scenario zich voordoet dat er ineens geen gas meer uit de pijpjes komt thuis". Volgens Rutte is er op dit moment geen enkele aanleiding om dat te verwachten.
- "Thoughts and prayers" onzin
- "Bereid om bij te staan", maar duidelijk geen actieve handeling.
- Twijfel of ze de Putin op een no-fly list kunnen zetten
- De gas prijs als argument gebruik voor een "ander probleem"
- Aangeven dat het "ander probleem" niet plaats zal vinden.
De eerste was voor mij de trigger om te zoeken naar welke handelingen hij mee bezig. De rest was puur ergenis toen ik tussen de regels begon te lezen. Hopelijk loopt het nieuws op dit front hopeloos achter, maar de prioriteiten zijn duidelijk.
"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel
Nou ja, ik wil hun baan ook niet hebben nu. Vooral niet als je gezellig naast woordvoerder van de Oekraïne en Rusland mag zitten. De een kijkt je machteloos aan en de ander wenst je waarschijnlijk dood. En dan mag je daar gaan zeggen dat je niet komt helpen.Virtuozzo schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 22:11:
[...]
Net als gebruikers hier zijn politici ook mensen. I know, schokkend, maar echt, het zijn mensen. In de politieke arena zijn er dus net als hier nogal veel die al dit niet aan zagen komen, en waar wel, het toch een confrontatie is met zorgen, angsten, onzekerheden en zo meer.
Het is een variant van de vijf fasen van verwerking van verlies bij overlijden. Kost tijd. Is menselijk. Echter in politiek, niet zonder prijs, en laagdrempelig ook niet zonder schadelast.
Het kost tijd. De een meer dan de ander. Mensen die normaal competent zijn raken verlamd. Talloze opties en varianten. Het is menselijk.hoevenpe schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 22:10:
[...]
Minder dan 48 uur geleden werden we letterlijk gewekt door de harde realiteit, dacht eerst dat ik droomde maar het was helaas echt BNR om 6u30...
Hoop dat de wereld wakker is geworden.
Problematisch, maar menselijk.
Er waren al tienduizenden troepen aanwezig, er komt nu nog veel meer bij. Het diplomatieke conflict was al een paar maanden "hot".oldgrumpy schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 22:12:
[...]
[...]
Men had dat moeten doen toen Poetin de invasie begon. Maar bon, we waren aan het discussiëren of we nog diamanten en Gucci tassen mochten exporteren naar Rusland
[ Voor 7% gewijzigd door ArcticWolf op 25-02-2022 22:14 ]
Verwijderd
Precies dat daarmee aangeven dat het allemaal de schuld van Rutte en VVD. Bijna elk EU land is in zee gegaan met Gazprom ondanks dat er wel veel weerstand was o.a. de US maar destijds waren de reacties van USA is de dictator en Rusland daar moeten wij mee in zee. Ben ook wel klaar met de personen zoals jij en velen hier op het forum die het beter weten maar totaal geen goed argument hebben of kunne aantonen hoe het wel zou moeten behalve stemmen op de Partij van de Dieren.Brent schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 21:54:
[...]
Als je het er dan over wil hebben, zie hier hoe een ministerie, dat al 4 kabinetten lang in handen van de VVD is, dewelke partij als enige nooit met kritische kamervragen mee lijkt te stemmen itt tot andere regeringspartijen, zijn uiterste best doet de Nederlandse volksvertegenwoordiging in het duister probeert te houden over hoe het Gazprom een hand boven het hoofd probeert te houden: https://www.ftm.nl/artike...QOHYqMoby2cjL1gK2A%2BM%3D
Zoals algemeen bekend, zonder Gazprom, geen Rusland, dus je moet je afvragen waarom Rutte, de chef van de club die actief Gazprom steunt en berichtgeving daaromtrent actief bestrijd, enig respect verdient. Deze club maakt de oorlog en daarmee de moord op, verkrachting van Oekraïne en Oekraïners mede mogelijk.
Ik heb daar absoluut geen enkel respect voor. Enkel verachting.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2022 22:16 ]
"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel
*troll*DevWouter schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 22:13:
[...]
[...]
[...]
[...]
Serieus... Wat mankeert Rutte op dit moment.
De eerste was voor mij de trigger om te zoeken naar welke handelingen hij mee bezig. De rest was puur ergenis toen ik tussen de regels begon te lezen. Hopelijk loopt het nieuws op dit front hopeloos achter, maar de prioriteiten zijn duidelijk.
[ Voor 2% gewijzigd door tweakduke op 25-02-2022 22:17 ]
Wow, nooit gedacht dat Rutte met "thoughts and prayers" komt aanzetten... Wat walgelijk.DevWouter schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 22:13:
[...]
[...]
[...]
[...]
Ik schaam me momenteel gewoon voor NL, dan doen UK en US het toch een stuk beter qua sancties.
Ok dit topic heeft zijn dieptepunt bereikt

[ Voor 11% gewijzigd door tweakduke op 25-02-2022 22:18 . Reden: Quote aangepast ]
Schiet tussen de palen en je scoort!
F(eckless)DevWouter schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 22:13:
[...]
[...]
[...]
[...]
Niet te hard roepen, de UK heeft net alle VISA aanvragen vanuit de Oekraïne stopgezet.Basekid schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 22:15:
[...]
Wow, nooit gedacht dat Rutte met "thoughts and prayers" komt aanzetten... Wat walgelijk.
Ik schaam me momenteel gewoon voor NL, dan doen UK en US het toch een stuk beter qua sancties.
https://www.thelondonecon...e-russia-invasion-313617/
[ Voor 24% gewijzigd door Sandor_Clegane op 25-02-2022 22:17 ]
Less alienation, more cooperation.
Mark compenseert met normatieve prikkels voor een lijn van krampachtig vasthouden aan dat psychologie experiment van de trein en het spoor.DevWouter schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 22:13:
[...]
[...]
[...]
[...]
I know, ik stel het even scherp, maar dit is de lijn.
Lieve mensen, we zijn een gaaf land, alles gaat goed, jullie kunnen alles. Laat mij vooral niet moeten werken. Want anders valt onze machtspolitieke verbinding door de mand. Want we kunnen enkel PR doen. Dat is immers het enige wat we nu al twintig jaar doen.
Voorzover ik weet zat de NAVO wel degelijk ook in Irak. Onder welk voorwendsel was dat dan?Jerie schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 22:12:
[...]
Srebrenica was genocide. Kosovo was genocide.
Dan komt VN en/of NAVO (als VN niet lukt) er bij kijken.
Verschil tussen Servië en Rusland is dat Rusland een veel grotere economie en militaire capaciteit heeft.
Iets als Oeigoeren is wellicht ook genocide, en Tibet worden mensen ook hardhandig onderdrukt. Maar dat zit binnen het soevereine land. En is ook deels een ver van m'n bed show.
Helaas heeft de VS wat internationaal krediet verspeelt met de tweede (*) golfoorlog (ivm vals bewijsmateriaal). Maar dat was niet onder VN of NAVO verband. En bovendien ander leiderschap.
(*) Tweede, wanneer je de oorlog tussen Iran en Irak in de jaren '80 niet als golfoorlog rekent.

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED
Zij zijn ook nooit opgehouden zich zorgen te maken.oldgrumpy schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 22:04:
[...]
Maw men buigt zijn regels om naargelang het hun uitkomt of als het niet teveel kost?
Nou dan zou ik als Estland of Litouwen zijnde me wel wat zorgen beginnen te maken. Want zijn zij wel belangrijk genoeg?
Welk deel van de beschuldiging is dan niet de schuld van VVD/Rutte?Verwijderd schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 22:14:
[...]
Precies dat daarmee aangeven dat het allemaal de schuld van Rutte en VVD. Bijna elk EU land is in zee gegaan met Gazprom ondanks dat er wel veel weerstand was o.a. de US maar destijds waren de reacties van USA is de dictator en Rusland daar moeten wij mee in zee.
bah walgelijk mannetje die Rutte...DevWouter schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 22:13:
[...]
[...]
[...]
[...]

Zaken zijn verder geëscaleerd dan toen. Rusland heeft al veel mobiele platformen rondrijden, de ondersteuning voor lucht zaken dienen dus eerst op de grond te zijn om die op te ruimen / impact in te perken.Brent schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 22:12:
[...]
We deden vergelijkbare dingen tijdens de Joegoslavische oorlogen. Het betreft een buurland, die handhaving trekken we makkelijk, waarom zouden we het nu niet doen?
Voorbeeld is niet best ook. Srebrenica, was oa mogelijk door gebrek aan luchtsteun.
Dit topic is gesloten.
[font size=18]Zero Tolerance beleid[/font]
Dit topic valt onder Zero Tolerance. Dit betekent het volgende:• We grijpen sneller in bij overtredingen.
• Er volgen sneller sancties.
Extra omtrent de situatie nu:
Deel aub geen schokkende beelden. Bedenk daarbij goed of een twitter bericht wat toevoegt aan de discussie.
Specifieke topic regels
• Onderbouw je betoog met betrouwbare en verifieerbare bronnen.
• Geen drogredenen of onlogische en/of onnavolgbare gevolgtrekkingen.
• Extraordinary claims require extraordinary evidence.
• Geen omgekeerde bewijslast, wie beweert moet bewijzen.
• De volgende drogreden is expliciet niet toegestaan: neutraliteit claimen om vervolgens een waardeoordeel te geven over het conflict. Zie ook Wikipedia: Argument to moderation en Wikipedia: False balance
Andere topics
Discussie over wapensystemen, verhoudingen en inzet kan hier: Wapensystemen en effectiviteit
Voor de nasleep en mogelijke berechting daders MH17 hebben de we dit topic: MH17: De weg richting daders en mogelijke berechting
AWM beleidstopic:
Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid