Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
Stop eens met dit soort onzin berichten.Johan Bogle schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 20:22:
[...]
200k soldaten aan je grens en je “flitsmacht” van een paar duizend man staat over 5 dagen paraat…
Wat is nou je constructieve bijdrage hiermee? Een sneer naar de NAVO? Nederland? De EU? Of is het de schuld van Rutte?
*knip*
Rustig, niet op de man spelen aub.
[ Voor 11% gewijzigd door tweakduke op 25-02-2022 20:39 ]
Projectie toepassing. Aantappen van historisch sentiment bij zekere groepen middels label met specifieke connotatie. Nogal ironisch, aangezien mondiaal alles aan neonazisme en gelieerde varianten uit de kokers van het Kremlin komt.xzaz schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 20:02:
Waarom zegt putin steeds 'neonazi's'? Waaraan verwijst die dan?
Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.
Dit voegt niets toe.
[ Voor 88% gewijzigd door tweakduke op 25-02-2022 20:40 ]
Ik meen dat hij het in zijn perco over zo'n 25.000 manschappen had, dat getal heb ik ook in een liveblog langs zien komen. Zullen ze ook wel een aardige kluif aan hebben 25k man met modern materieel, wapens en luchtsteun waar je u tegen zegt.Uniciteit schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 20:20:
NAVO zet flitsmacht in - o.a. NOS en Telegraaf melden het
President Biden en de regeringsleiders van de andere NAVO-landen hebben besloten voor het eerst de flitsmacht in te zetten om de oostflank van de NAVO te versterken. Na een videoconferentie zei NAVO-secretaris-generaal Stoltenberg dat de leiders hebben besloten een deel van de 40.000 leden van de NATO Response Force naar de Oost-Europese lidstaten te sturen.
Stoltenberg zei, zonder een precies aantal te noemen, dat het om duizenden militairen gaat, te land, ter zee en in de lucht.
Overzicht van wat Nederland gereed heeft staan voor de NRF:
[Afbeelding]
Edit: en voor de duidelijkheid, het is op dit moment nog onbekend of er Nederlandse eenheden zullen worden ingezet voor de NRF.
*knip*Vorkie schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 20:27:
[...]
Stop eens met dit soort onzin berichten.
Wat is nou je constructieve bijdrage hiermee? Een sneer naar de NAVO? Nederland? De EU? Of is het de schuld van Rutte?
*knip*
Niet op de man spelen aub en we posten hier volgens de spelregels. Zie de topicwarning en het beleid.
[ Voor 26% gewijzigd door tweakduke op 25-02-2022 20:41 ]
92 people at the Chernobyl power plant were taken as hostages, said Ukraine’s Ambassador to the U.S. Oksana Markarova

https://twitter.com/nowthisnews/status/1497292284701941765
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
Jep, op zichzelf klinkt het bijna grappig dat ze niet meer mogen doen met Eurovisie, maar ook dat is onderdeel van die sneeuwbal.RoD schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 20:15:
[...]
Ik ben ook voorzichtig positief. In tegenstelling tot voorgaande escalaties zie je nu dat de actie ook vanuit andere hoek komt dan alleen sancties. Russische sponsoren worden verwijderd, sportevenementen worden gecancelled, en je ziet bedrijven zelfstandig besluiten nemen om niet meer met Rusland zaken te doen. Ik hoop dat dit zich doorzet en er een soort sneeuwbaleffect ontstaat.
En het wordt ook steeds moeilijker voor andere bedrijven om Rusland wel indirect of direct te blijven steunen. Als 100 anderen het doen, boeiend. Als jij nog de enige voetbalclub bent met Russische sponsor, dan ben je toch wel de lul.
People as things, that’s where it starts.
Mijn werkgever maakt gebruik van wit russische programmeurs (outsourced). Ik vandaag mede gedeelt dat ik per direct alle medewerking aan dit bedrijf stop, en dat ze een ander daarop mogen zetten, of een andere outsourcing plek.RobinHood schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 20:32:
[...]
Jep, op zichzelf klinkt het bijna grappig dat ze niet meer mogen doen met Eurovisie, maar ook dat is onderdeel van die sneeuwbal.
En het wordt ook steeds moeilijker voor andere bedrijven om Rusland wel indirect of direct te blijven steunen. Als 100 anderen het doen, boeiend. Als jij nog de enige voetbalclub bent met Russische sponsor, dan ben je toch wel de lul.
Onderwater aangegeven dat ik verwacht dat ze de samenwerking stopzetten en ik anders wel een andere baan zoek.
[ Voor 7% gewijzigd door _eLMo_ op 25-02-2022 20:35 ]
SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!
JB schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 18:35:
Ai ai ai ook bij EenVandaag ook verkeerde informatie. Filmpje van die zogenaamde Oekraïner die afscheid neemt van gezin.
quote: NOSVideo toont geen Oekraïense vader, maar pro-Russische separatist
Onderstaande video werd gisteren en vandaag veel gedeeld op sociale media.

https://nos.nl/liveblog/2...is-beschoten-in-melitopol
Er zit natuurlijk al een hele hoop - ook vanuit Nederland. Bijv: de landmacht zit nu al - as we speak - met honderden man in Litouwen, de marine met honderden man op zee en de luchtmacht met straaljagers voor grensbewaking tussen Polen en Oekraïne.Johan Bogle schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 20:22:
[...]
200k soldaten aan je grens en je “flitsmacht” van een paar duizend man staat over 5 dagen paraat…
Dat is natuurlijk alleen de bijdrage vanuit het relatief kleine Nederland. Vrijwel ieder NAVO land een bijdrage bij zulke dingen.
Volgens @TIGER1125 in TIGER1125 in "[ZT] Russisch-Westerse verhoudingen en de oorlog in Oekraïne" komen daar nog eens op korte termijn ~25.000 man bovenop vanuit de flitsmacht.
Mooi. Dit zijn de kleine dingen die we als individuen kunnen doen. Ik heb ons huis beschikbaar gesteld voor Oekraïense vluchtelingen indien nodig. Zo kan je toch een beetje bijdragen._eLMo_ schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 20:34:
[...]
Mijn werkgever maakt gebruik van wit russische programmeurs (outsourced). Ik vandaag mede gedeelt dat ik per direct alle medewerking aan dit bedrijf stop, en dat ze een ander daarop mogen zetten, of een andere outsourcing plek.
Onderwater aangegeven dat ik verwacht dat ze de samenwerking stopzetten en ik anders wel een andere baan zoek.
Direct na het kleine stukje over corona werd de vraag gesteld:gws24 schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 19:08:
[...]
Dan zou ik dat compleet gemist hebben. Zeker in het begin ging het alleen maar over de persoonlijke tegoeden van Putin als sanctie.
NOS: Premier Rutte, heeft u grote verwachtingen van dit sanctiepakket?
Daarna:
"Heeft Nederland nu gepleit voor een zwaarder pakket, waarbij ook inbegrepen is om Rusland uit te sluiten van SWIFT?"
Antwoord: Ja. En dan natuurlijk de mitsen en maren
Zoek eens op Azov Battalion.xzaz schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 20:02:
Waarom zegt putin steeds 'neonazi's'? Waaraan verwijst die dan?
Less alienation, more cooperation.
@PLAE @Basekid @Sandor_CleganeBasekid schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 19:29:
[...]
Nee, dat is bijv rondjes vliegen aan jou kant van de grens
Om het even plat te slaan:
Nee.
Rondjes vliegen aan jou kant van de grens heet Air Policing.
Rondjes vliegen aan hun kant om luchtoverwicht te krijgen of af te dwingen heet Combat Air Patrol (CAP)
Airdefence doe je met grondgebonden systemen. En die noem je Surface to Air Missile (SAM) systemen of, en nou komt ie: Anti Air Artillerie. (AAA of triple-A)
Anti Airdefence heet SEAD: Suppression of Enemy Air Defence. (Google tip: Wild Weasel)
Snap je nu waarom we als ingewijden even moesten lachen?
Rusland is druk met lange termijn visies. Wij zijn druk met of we diamanten wel onderdeel willen laten zijn van de export restricties. Need i say more.Spotmatic schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 20:22:
De vraag die we ons in de toekomst ook mogen stellen: hoe de F is het mogelijk dat een land als Rusland, met een BNP kleiner dan de Benelux, de hele wereld bij de ballen lijkt te hebben. En over een paar maanden is het wederom glas - plas - was?
We leggen mensenlevens en oorlog in de weegschaal met aan de andere kant een STUKJE van onze economische welvaart. En de economische belangen winnen. Dat is Europa. En Putin weet dat.
Idd. China en Rusland denken in wat langere termijnen. Wij vinden “visie” een vies woord. Dit soort landen zijn al aan het voorsorteren op de gevolgen van de klimaatverandering. Zij acteren proactief, wij reactief.MagniArtistique schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 20:39:
[...]
Rusland is druk met lange termijn visies. Wij zijn druk met of we diamanten wel onderdeel willen laten zijn van de export restricties. Need i say more.
We leggen mensenlevens en oorlog in de weegschaal met aan de andere kant een STUKJE van onze economische welvaart. En de economische belangen winnen. Dat is Europa. En Putin weet dat.
Gucci tasjes...MagniArtistique schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 20:39:
Rusland is druk met lange termijn visies. Wij zijn druk met of we diamanten wel onderdeel willen laten zijn van de export restricties. Need i say more.
Decadentie is een keuze.
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
Ok, het is nogal een uitgebreid antwoord maar het komt er dus op neer dat er een bepaald mechanisme is waarbij berichten op bijv. krantenwebsites aangepast kunnen worden ten faveure van bijvoorbeeld Nederland?Virtuozzo schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 17:55:
[...]
Nee. Niet overheid.
Zoals een aantal jaren geleden uitgewerkt door onderzoekers als Oudenampsen et alii alsmede algemeen beperkte journalistieke verkenningen via het Investico netwerk heeft Nederland een intern probleem vanuit fenomeen van verzelfstandiging van externe consultatie.
Wat ooit baantjescarroussel was van machtspolitieke organisaties is tegenwoordig eigen macht, in hoge mate sturend bij machtspolitiek en gelieerde hefbomen. Men past daarbij heel gewoon eigen macht toe voor eigen belang. Ter dekking van directe belangen, maar ook indirecte, zoals stromen van politisering.
Het is in vormen vrij Brits, waar hetzelfde fenomeen historische basis heeft net zoals in Nederland, waar echter ook een overlap is ontstaan met processen van Elite Capture.
Los daarvan, het is ook meer gewoon als gebeuren dan je zou denken. Zo vertelde Hans de Boer heel rustig op een bijeenkomst van VNO-NCW in 2012 over hoe hij een kennis belde om een publicatie t.a.v. Nederlandse belangen bij een zeker pipeline project achteraf aan te passen omdat het van meerwaarde was om niet in het daglicht te staan. Dat deed hij vaker.
En dat mechanisme is dan gebouwd op basis van mensen op belangrijke plekken die elkaar kennen en gunsten toeschuiven?
Ik schrik hier eigenlijk best van, vrije pers is in zo'n constructie dan ook maar een illusie lijkt mij.
De tijden waarin een stad verdedigd kon worden zijn al lang voorbij.
Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.
Grondstoffen, voedingsmiddelen en energie. Komen de Gucci tasjes vanzelf wel mee in de slipstream.hoevenpe schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 20:42:
[...]
Gucci tasjes...
Decadentie is een keuze.
https://www.reuters.com/w...channels-open-2022-02-25/
[ Voor 4% gewijzigd door Humma Kavula op 25-02-2022 20:43 ]
En nog erger, landen konkelen onderling omdat de sancties de een net wat meer zouden kunnen kosten dan de ander. Zum kotsen.MagniArtistique schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 20:39:
[...]
Richt dan gewoon een fonds op om de kosten van die sancties gewoon netjes te delen. Maar doe in ieder geval iets substantieels.
Pak je dan niet vooral de onschuldige burgers die helemaal niet achter oorlog staan?_eLMo_ schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 20:34:
[...]
Mijn werkgever maakt gebruik van wit russische programmeurs (outsourced). Ik vandaag mede gedeelt dat ik per direct alle medewerking aan dit bedrijf stop, en dat ze een ander daarop mogen zetten, of een andere outsourcing plek.
Als 'wij' met twaalf provincies al te beroerd zijn om zoiets voor Groningen op te tuigen...Morrar schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 20:43:
Richt dan gewoon een fonds op om de kosten van die sancties gewoon netjes te delen. Maar doe in ieder geval iets substantieels.
Zou jij je land laten een oorlog laten faciliteren op deze manier? Als Nederland nu een onschuldig land zou binnen vallen zou ik ook op het maliveld staan.LarryD schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 20:45:
[...]
Pak je dan niet vooral de onschuldige burgers die helemaal niet achter oorlog staan?
Wat mij betreft is het hele land aansprakelijk.
Vrije pers is geen illusie. Waarom denk je dat er figuren zijn die dit soort initiatieven ontwikkelen om daar omheen te werken en / of het te ondermijnenWolly schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 20:42:
[...]
Ok, het is nogal een uitgebreid antwoord maar het komt er dus op neer dat er een bepaald mechanisme is waarbij berichten op bijv. krantenwebsites aangepast kunnen worden ten faveure van bijvoorbeeld Nederland?
En dat mechanisme is dan gebouwd op basis van mensen op belangrijke plekken die elkaar kennen en gunsten toeschuiven?
Ik schrik hier eigenlijk best van, vrije pers is in zo'n constructie dan ook maar een illusie lijkt mij.
Media, vierde macht, het is een kritieke component van ons bestel. Maar ook hier geldt dat als wij ons geen voorstelling maken van waar grensoverschrijdend gedrag toe bereid is het gecompromitteerd kan worden.
Valt de analoog hier op in relatie tot context oorlog? De ruimte die wij laten vallen in onze perceptie en gedrag. Die ruimte wordt genomen. En zo worden wij genomen. Maar dan net anders.
Blijkbaar/mogelijk ook paratroopers bij Mikolaev uitgeschakeld:stefanass schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 20:14:
[...]
Update via https://dumskaya.net/ ;
Vertaling:
21:09. Details van de slag in Koblevo. Het aantal gedode vijanden steeg tot 25. Ze gebruikten meerdere raketwerpers.
https://www.ukrinform.net...iminated-in-mykolaiv.html
(Ook 1 van de belangrijke bruggen onderweg van de Krim naar het westen.)Enemy paratroopers who landed in Mykolaiv in the area of the Timvod residential district have been eliminated.
Chairman of Mykolaiv Regional State Administration Vitaliy Kim reported this on his Telegram channel, Ukrinform reports.
[ Voor 5% gewijzigd door YakuzA op 25-02-2022 20:46 ]
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Denk je niet dat de echte onschuldige burgers nu in Oekraïne zitten?LarryD schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 20:45:
[...]
Pak je dan niet vooral de onschuldige burgers die helemaal niet achter oorlog staan?
Vergis je niet; vrij veel Russen staan nog gewoon achter Poetin. De meerderheid was voor het innemen van de Donbas. Voor deze oorlog schijnt een krappe meerderheid te zijn.LarryD schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 20:45:
[...]
Voor de rest is het toch hoog "ich habe es nicht gewust" voor wat de Russen betreft. Tsjetsjenie hebben ze ook gewoon laten gebeuren.
Het is prima als ze daar ook eens de zure kant van hun walgelijke buitenlandse acties proeven. Ik heb in ieder geval nul medelijden met Russen in algemene zin. Het zijn niet mensen die erg geïnteresseerd zijn in de wereld buiten hun eigen grenzen.
[ Voor 19% gewijzigd door Morrar op 25-02-2022 20:49 ]
https://twitter.com/DefenceU/status/1497294948344999939The Center for Strategic Communications and Information Security informs Caution, fake: the Russian army destroyed the CHP in Kiev
In fact, CHP-6 is operating normally, confirmed the State Emergency Service. Earlier, 5 explosions took place near the Kyiv CHP.
En Polen stuurt MANPADS
https://radar.rp.pl/przem...jenie-w-drodze-na-ukraine
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
Er zijn in Rusland ook demonstraties tegen de inval. Dat kunnen toch ook die programmeurs zijn?_eLMo_ schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 20:46:
[...]
Zou jij je land laten een oorlog laten faciliteren op deze manier? Als Nederland nu een onschuldig land zou binnen vallen zou ik ook op het maliveld staan.
Wat mij betreft is het hele land aansprakelijk.
Ja, ook.oldgrumpy schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 20:46:
[...]
Denk je niet dat de echte onschuldige burgers nu in Oekraïne zitten?
Maar waarschijnlijk krijg je nu als Rus in Nederland ook allemaal gezeik naar je hoofd terwijl je net zo goed die oorlog niet wilt.
Ok, dit wist ik nietMorrar schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 20:47:
[...]
Vergis je niet; vrij veel Russen staan nog gewoon achter Poetin. De meerderheid was voor het innemen van de Donbas. Voor deze oorlog schijnt een krappe meerderheid te zijn.
Voor de rest is het toch hoog "ich habe es nicht gewust" voor wat de Russen betreft. Tsjetsjenie hebben ze ook gewoon laten gebeuren.
[ Voor 23% gewijzigd door LarryD op 25-02-2022 20:49 ]
Zou die daar op gerekend hebben? Het neutrale Zwitserland dat meewerkt aan EU/NAVO sancties?Humma Kavula schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 20:43:
Zwitserland doet eindelijk ook mee met sancties.
En inderdaad, zoals Putin probeert de mensen in Rusland op te zetten tegen Ukraine, mag vanuit het westen daar wel op gereageerd worden door samenwerkingen te stoppen met mensen uit die landen.
Hoe sneu dat ook is, onvrede in het land maakt de leiding ook instabiel.
Kun jij stoppen met deze rare ongefundeerde fantasieën? Die 2 regio's annexeren is ook gewoon een inbreuk op de onafhankelijkheid van Oekraïne. Die 2 regio's zijn groter dan Nederland.Morrar schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 20:20:
Begint erop te lijken dat Putin toch teveel hooi op de vork heeft genomen. Die 2 regio's in het oosten had niemand wakker van gelegen; daar was het altijd al oorlog en daar rekende iedereen al op.
Even simpel Hitler won niet één verkiezing, deed verschrikkelijke dingen (Putin is niet zo erg) en daar hebben we ook de Duitse bevolking voor verantwoordelijk gehouden....LarryD schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 20:45:
[...]
Hoevaak is Poetin gekozen? Is dan ook niet de Russische bevolking verantwoordelijk?
Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos
Heel knap dat je dit zo even uiteen zet. En wat leuk dat jullie er vanmorgen zo onder elkaar om hebben kunnen lachen.jgj82 schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 20:38:
[...]
@PLAE @Basekid @Sandor_Clegane
Nee.
Zelfs met volle overtuiging.Humma Kavula schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 20:43:
Zwitserland doet eindelijk ook mee met sancties.
"For the Federal Council (cabinet) it is clear that Switzerland will directly adopt all measures of the EU concerning persons and groups. For example, these persons are no longer allowed to enter Switzerland," Economy Minister Guy Parmelin told a news conference in Bern on Friday.
PSN
Top! Volgende keer iets eerder!LarryD schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 20:48:
[...]
Er zijn in Rusland ook demonstraties tegen de inval. Dat kunnen toch ook die programmeurs zijn?
Als het om honderden mensenlevens gaat maakt het mij niet zoveel uit dat een paar onschuldige programmeurs geen baan meer hebben straks. Beter dan geen leven.
Also, het staat ze vrij te emigreren naar een EU land dat wel mensenrechten respecteert.
-Edit: sterker nog, dan neem ik ze in huis als het nodig is.
Het gaat dus om welk paspoort je hebt. Van welk land jij de voordelen/nadelen (dus ook de nadelen die jij beschrijft) geniet. Niet om welke culturele achtergrond je hebt.LarryD schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 20:48:
[...]
Ja, ook.
Maar waarschijnlijk krijg je nu als Rus in Nederland ook allemaal gezeik naar je hoofd terwijl je net zo goed die oorlog niet wilt.
[ Voor 33% gewijzigd door _eLMo_ op 25-02-2022 20:53 ]
- tweakduke
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 18:46
/u/42776/crop6501d346786db_cropped.png?f=community)
En laten we bij deze dit off-topic zijspoor laten rusten. Anders is er nog Effectiviteit en ontwikkeling van wapensystemenjgj82 schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 20:38:
[...]
@PLAE @Basekid @Sandor_Clegane
Nee.
Rondjes vliegen aan jou kant van de grens heet Air Policing.
Rondjes vliegen aan hun kant om luchtoverwicht te krijgen of af te dwingen heet Combat Air Patrol (CAP)
Airdefence doe je met grondgebonden systemen. En die noem je Surface to Air Missile (SAM) systemen of, en nou komt ie: Anti Air Artillerie. (AAA of triple-A)
Anti Airdefence heet SEAD: Suppression of Enemy Air Defence. (Google tip: Wild Weasel)
Snap je nu waarom we als ingewijden even moesten lachen?
En aan allemaal: de spanningen lopen onder elkaar nog wel eens op, maar stap even uit de discussie en kalmeer. Op de man spelen voegt helemaal niets toe.
Hij won er 0. Hij kon er met vrije verkiezingen net 40% van maken, niet meer. Toen heeft hij het geëscaleerd zodat mensen niet meer anders durfden.
Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos
Goed plan!Brent schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 20:49:
Met de verkiezingen in het vooruitzicht, kun je evt je vertegenwoordigers hierover vragen/instrueren.
Schrok wel dat mijn stadsverwarming impliciet in deze oorlog de vijand financiert. Toch nog een graadje kouder dan maar...
Oeps! aangepast...Brent schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 20:51:
[...]
Hij won er 0. Hij kon er met vrije verkiezingen net 40% van maken, niet meer. Toen heeft hij het geëscaleerd zodat mensen niet meer anders durfden.
Sorry hoor, maar beetje naïef? Wil niet zeggen dat ik het goed zou keuren of het daarmee eens zou zijn.SemperFidelis schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 20:49:
[...]
Kun jij stoppen met deze rare ongefundeerde fantasieën? Die 2 regio's annexeren is ook gewoon een inbreuk op de onafhankelijkheid van Oekraïne. Die 2 regio's zijn groter dan Nederland.
Maar dat was gewoon het scenario waar men internationaal vanuit ging. Vergelijkbaar met de Krim destijds. Ik vermoed dat men dan hooguit wat sancties had opgelegd en wat afkeurende woorden, net als destijds.
Poetin gaat nu echter 3 stappen verder en dus is er paniek...
En bedenk er dan bij dat de huidige middelen om de massa te manipuleren c.q. te onderdrukken vele, maar dan ook vele, vele, vele malen beter zijn als toen. Dus geef aub dit soort mensen en partijen nul ruimte.Brent schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 20:51:
[...]
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......
Visie is denk ik niet eens het grootste probleem.hoevenpe schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 20:45:
[...]
Als 'wij' met twaalf provincies al te beroerd zijn om zoiets voor Groningen op te tuigen...
Wij zijn doorgeslagen in onze ‘democratie’. Je kunt niet met zoveel conflicterende belangen besluiten nemen landelijk, laat staan internationaal.
Dat zie je aan de manier waarop ons land geregeerd wordt (er veranderd zelden iets significants) en de manier waarop ook nu weer men met de sancties tegen rusland om gaan.
Putin en Xi besluiten gewoon. Punt, morgen is het waarheid. En daarom staan ze in een oorlog als deze al met 3-0 voor.
Niet in democratie, maar in individualisme. We zijn "the commons" of te wel het gedeelde eigenbelang kwijtgeraakt.MagniArtistique schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 20:53:
Wij zijn doorgeslagen in onze ‘democratie’. Je kunt niet met zoveel conflicterende belangen besluiten nemen landelijk, laat staan internationaal.
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......
Waar kan je dat aanmelden?Don Quijote schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 20:37:
[...]
Mooi. Dit zijn de kleine dingen die we als individuen kunnen doen. Ik heb ons huis beschikbaar gesteld voor Oekraïense vluchtelingen indien nodig. Zo kan je toch een beetje bijdragen.
Verschil is wel dat als de tanker van de democratie is gedraait het ook wel die koers blijft varen, want publieke opinie enz.MagniArtistique schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 20:53:
[...]
Putin en Xi besluiten gewoon. Punt, morgen is het waarheid. En daarom staan ze in een oorlog als deze al met 3-0 voor.
Ja, alle Duitsers verantwoordelijk houden was daar toch ook niet eerlijk?klaw schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 20:49:
[...]
Even simpel Hitler won niet één verkiezing, deed verschrikkelijke dingen (Putin is niet zo erg) en daar hebben we ook de Duitse bevolking voor verantwoordelijk gehouden....
Hoevaak is Poetin gekozen? Is dan ook niet de Russische bevolking verantwoordelijk?
Als Baudet hier aan de macht komt (in het slechtste geval) wil ik ook niet dat ze mij verantwoordelijk gaan houden voor zijn acties. Ben je dan mooi klaar mee
BNP zegt natuurlijk niet zoveel. Zo is bijvoorbeeld een gemiddeld laag loon in Rusland in de orde van 200 - 250 euro per maand. Eigen productie e.d. is dan dus ook gewoon goedkoper, want de werknemers binnen de productieprocessen zijn goedkoper.Spotmatic schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 20:22:
De vraag die we ons in de toekomst ook mogen stellen: hoe de F is het mogelijk dat een land als Rusland, met een BNP kleiner dan de Benelux, de hele wereld bij de ballen lijkt te hebben. En over een paar maanden is het wederom glas - plas - was?
Daarnaast speelt natuurlijk mee waaraan spendeer je dit.
Rusland heeft hierin jarenlang de keuze gemaakt om in te zetten op militaire uitgaven. Iets wat ik nog altijd, ook ondanks het huidige beloop, prima in kan komen. Het sentiment van Putin is voor mij niet onbegrijpelijk. De NAVO is van oorsprong natuurlijk toch nog altijd gewoon een redelijk anti-Russisch concept geweest. En de acceptatie van het westen voor Rusland is er ook post cold war natuurlijk nooit echt geweest. Hoezeer zou je als land in dat geval dan ook een partij als de NAVO moeten / willen vertrouwen? Wij kunnen natuurlijk heel makkelijk praten vanuit Nederland zijnde, maar idem dito vertrouwden velen van ons Rusland ook niet.
En hoewel Rusland op een aantal fronten op het wereldtoneel natuurlijk kans gehad heeft om te participeren, denk bijvoorbeeld initieel binnen de G8, denk aan hun rol binnen de VN. Maar het militaire collectief van de NAVO, vielen zij buiten.
Daarin wringt de schoen natuurlijk al jaren. Een probleem dat niet alleen Rusland als dusdanig ervaart, maar ook China.
En voor Rusland denk ik dat we inmiddels toch wel het punt gepasseerd zijn om te zeggen, even goede vrienden, sluit maar aan. Maar ik denk wel dat, mocht Putin in de toekomst vervangen worden door een partij waarin diplomatieke opties weer open staan, je juist toetreding tot de NAVO moet overwegen. Idem dito voor wat betreft de relatie met China, die zich begrijpelijk ook bedreigd voelt door het bestaan van de NAVO. Dit soort partijen zijn gewoon te groot om als NAVO niet te includeren en tegen het verkeerde been te schoppen, al is het maar door ze zich 'buitengesloten' te laten voelen.
Want als we Rusland al een probleem vinden, moet je nog niet eens beginnen met denken aan wat China voor probleem kan zijn met bijna 3 miljoen militairen, meer dan 10 miljoen aan reservisten meegeteld en bijna een half miljard inzetbaar voor dienstplicht. Plus de gigantische overload aan materiaal. En dit wakkert grotendeels voort doordat demilitarisatie voor deze landen geen optie is bij het gevoel van dreiging met een groeiend NAVO.
Pas zodra je die strijdbal begraven hebt, zoals we post WO-2 ook met Duitsland hebben kunnen doen (en post WO-1 in bredere zin binnen Europa) komt hierin langzaam ruimte tot verbetering.
Als wij (net zoals de Duitsers toen) het eigenlijk wel best vinden en weinig tegenstand bieden, want Baudet doet "geen gezeik, iedereen rijk", dan mogen ze mij dat echt kwalijk nemen.LarryD schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 20:57:
[...]
Ja, alle Duitsers verantwoordelijk houden was daar toch ook niet eerlijk?
Als Baudet hier aan de macht komt (in het slechtste geval) wil ik ook niet dat ze mij verantwoordelijk gaan houden voor zijn acties. Ben je dan mooi klaar mee
Misschien is dat wel de 'winst' van deze oorlog, de illusie van gegarandeerde veiligheid ligt aan gruzelementen.Caelorum schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 20:55:
Verschil is wel dat als de tanker van de democratie is gedraait het ook wel die koers blijft varen, want publieke opinie enz.
Zelfs GroenLinks pleit voor meer geld voor defensie, Gazprom wordt als sponsor overal uitgeknikkerd. Heel misschien gaan de olichargen eindelijk aangepakt worden, beseffen we weer dat veiligheid en vrijheid niet vanzelfsprekend is.
Dat gaat dus om levering aan de panden van de gemeente, bijvoorbeeld het stadshuis en de kantoren?Brent schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 20:49:
Nog iets om in overweging te nemen: Gazprom levert aan redelijk wat gemeenten en waterschappen gas, zie kaartjes. Met de verkiezingen in het vooruitzicht, kun je evt je vertegenwoordigers hierover vragen/instrueren.
Je gaat een brug te ver, je trekt helemaal naar het eind.LarryD schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 20:57:
[...]
Je moet nu het land raken om niet alleen buiten het land, maar ook in het land instabiliteit te creëren.
En ja, stel dat hij dit met Nederland naar de wereld deed zoals Rusland nu doet kan ik net zo begrijpen dat andere landen mijn opdrachten zal annuleren.
Voelt een beetje als een omgekeerde wereld. Moet Facebook Rusland niet gewoon de deur weigeren?Ook Rusland en Facebook met elkaar in conflict
Russische autoriteiten hebben socialmediaplatform Facebook opgedragen om te stoppen met onafhankelijke feitenchecks en het toevoegen van labels aan berichten van staatsmedia van Rusland. "We hebben dat geweigerd. Daarop kondigden ze aan het gebruik van onze diensten te beperken", schrijft het bedrijf in een reactie.
De Russische toezichthouder heeft vervolgens beperkingen aangekondigd aan de toegang tot Facebook.
Hoe is jouw stadsverwarming dan gelinkt aan Gazprom?hoevenpe schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 20:52:
[...]
Goed plan!
Schrok wel dat mijn stadsverwarming impliciet in deze oorlog de vijand financiert. Toch nog een graadje kouder dan maar...
Er is een punt waar triage een concept wordt. Er is ook een punt waar de kruimel een te hoge prijs krijgt. Dit zijn correlaties waar wij hier al heel lang niet meer over nagedacht hebben. Te lang eigenlijk.LarryD schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 20:45:
[...]
Het netto resultaat is dat wij ons hebben laten compromitteren in afhankelijk worden van wat in essentie een crimineel regime is.
Dan komt op gegeven moment die harde berekening van eigen belangen. Van nadenken over korte, en lange termijn. Van nadenken over het kunnen en mogen hebben van zelfbeschikking en zelfontplooiing.
De brute waarheid is dat waar wij gebruik van maken niet ten gunste van ons is. Dat weten we al twintig jaar, pas nu begint het besef te komen.
Let wel, dit is absoluut zuur voor mensen daar. Dit is geen argument van À versus B. Het is een probleem van verdeel en Heers onder condities die zwaar suboptimaal zijn maar trendmatig raken aan ons vermogen tot zelfbeschikking en zelfontplooiing. Mensen daar willen dat met zo graag als wij. Maar zij zijn niet te helpen door het faciliteren van criminele regimes daar.
Dit is de essentie van de kapitale fout in oriëntatie van politieke economie op dergelijke regimes. Het idee dat verstrengeling vanzelf welvaart brengt en dus stabiliteit, democratie en rechtsstaat.
Dat idee is doorspekt met makkelijke ideologische aannames die geen enkele basis in de realiteit hebben.
Ons Europese experiment bijvoorbeeld kwam voort uit besef dat verstrengeling juist het potentieel voor oorlog versterkte. Een bloedige les. Van herhaalde bloedige lessen over eeuwen heen.
De praktische les was niet dat idee van magische verstrengeling voor welvaart en magische stabiliteit. Nee, het was een opdelen van de middelen tot het voeren van oorlog. Het niet langer individueel in staat zijn tot het voeren van oorlog.
De wederopbouw van Duitsland en Japan wordt vaak aangehaald als “bewijs” van dat idee van verstrengeling. Helaas klopt ook dat niet. Wat we vergeten is dat Duitsland en Japan in puin lagen, er was geen aanpassing van wat er was, het was een volledig nieuwe constructie. Met zware vereisten en harde regels. Wirtschaftswunder begint niet eens het model te omschrijven, er zit een complexiteit van jewelste bij, waar dat idee volledig aan voorbij gaat.
Wat wij gedaan hebben is weinig meer dat ons zelf wat wijsgemaakt. We hebben bloedige les omgevormd tot een narratief waar we elke reëel onderbouwing vervangen hebben door ideologie om maar gretig en gulzig te kunnen zijn. Dat is verklaarbaar, maar het is suïcidaal.
Zelfs het recente narratief van economie als appeasement en de weg naar vrede is een dergelijke manipulatie van oude lessen. Het klopt van geen kant. Het gros van dat narratief bestaat uit triggers van neo-klassieke politieke economie die volledig losgekoppeld zijn van daadwerkelijke basismodellen.
Het is allemaal complex, het is allemaal heel snel gevoelig, en de confrontaties met ons zelf zijn niet van de lucht. Maar het is wel bruut eigen belang om de verkenning te doen, om schoon schip te maken, en van probleem uitdaging te maken.
Pas daarna zijn we niet enkel in staat om overeind te blijven zoals wij dat willen, maar ook om anderen te helpen hetzelfde te kunnen, en daar samen verder mee te bouwen. Pas dan.
China heeft nu ook wel een opmerking gemaakt dat de juiste kant op gaat.
Is het dan niet beter om 'geverifieerde' informatie te zien dan helemaal geen informatie en daarbij nog eens de misinformatie van VK?Kenny_026 schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 21:01:
[...]
Voelt een beetje als een omgekeerde wereld. Moet Facebook Rusland niet gewoon de deur weigeren?
"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999
GrapjasKenny_026 schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 21:01:
[...]
Voelt een beetje als een omgekeerde wereld. Moet Facebook Rusland niet gewoon de deur weigeren?
Ik denk van iedereen wel toch? Er wordt massaal ingekocht door alle gasleveranciers in Nederland en een x percentage zal vast bij Gazprom ingekocht worden.Wolly schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 21:01:
[...]
Hoe is jouw stadsverwarming dan gelinkt aan Gazprom?
Mijn gemeente heeft blijkbaar een contract met Gazprom, maar bij nader inzien is stadsverwarming 'gewoon' eneco.Wolly schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 21:01:
Hoe is jouw stadsverwarming dan gelinkt aan Gazprom?
Whatever, met de huidige prijzen is een graadje lager sowieso een goed idee.
Kan de amerikaanse overheid facebook geen sancties opleggen dan?Virtuozzo schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 21:02:
[...]
GrapjasHet Kremlin zit tot aan zijn nek in Facebook
Financiering, ideologie, netwerk.
Facebook is trouwens mans genoeg om er tegenin te gaan.
[ Voor 9% gewijzigd door Kenny_026 op 25-02-2022 21:04 ]
Ik hoop echt dat dat waard is en Xi dat openlijk verkondigd. Zowel voor de toekomst (Taiwan) als ook voor de druk op Poetin & Co.KrazyJay schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 21:01:
https://www.fxstreet.com/...-urges-talks-202202251901
China heeft nu ook wel een opmerking gemaakt dat de juiste kant op gaat.
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
Taiwan is het spreekwoordelijke haasje, daar maak ik me geen illusies over.DukeBox schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 21:04:
Ik hoop echt dat dat waard is en Xi dat openlijk verkondigd. Zowel voor de toekomst (Taiwan) als ook voor de druk op Poetin & Co.
De vraag is vooral wanneer...
Dat is niet ongebruikelijke voor comedianten. Immers humor is alleen grappig als je een grap maakt over iemand die groter en sterker is dan jij. Grappen over de zwakkeren is laf. De fout die men continue maakt is de grap met de grappenmaker te maken. Een grappenmaker vangt continue klappen op en gaat door. De grap daar lachen we om.hoevenpe schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 17:20:
[...]
En dan zeggen ze dat in Oekraïne een 'clown' president is, die man heeft meer principes en ballen dan onze hele regering bij elkaar...
Schaam me voor onze bewindslieden.
"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel
Het moment dat Poetin de Donbas als onafhankelijk uitriep was dat al wereldnieuws.Morrar schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 20:53:
[...]
Sorry hoor, maar beetje naïef? Wil niet zeggen dat ik het goed zou keuren of het daarmee eens zou zijn.
Maar dat was gewoon het scenario waar men internationaal vanuit ging. Vergelijkbaar met de Krim destijds. Ik vermoed dat men dan hooguit wat sancties had opgelegd en wat afkeurende woorden, net als destijds.
Poetin gaat nu echter 3 stappen verder en dus is er paniek...
Dat jij dat kennelijk interpreteert als 'dit had niemand geïnteresseerd' vind ik dan gek.
Wat heeft dat met naïviteit van mij te maken eigenlijk? Ik zeg enkel dat vanaf het moment dat de vredesmissie begon in het Oosten iedereen al rechtop veerde. Ik heb nergens mijn verwachting uitgesproken wat er in West Oekraïne zou gebeuren, dit vul jij nu voor mij in.
[ Voor 6% gewijzigd door SemperFidelis op 25-02-2022 21:10 ]
Je hebt gezien dat hij het over 'onafhankelijke landen' had? Dat is geen toevallige woordkeuze.DukeBox schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 21:04:
[...]
Ik hoop echt dat dat waard is en Xi dat openlijk verkondigd. Zowel voor de toekomst (Taiwan) als ook voor de druk op Poetin & Co.
Als Baudet hier aan de macht komt pak ik de auto naar Duitsland of België en kom ik de eerste jaren niet terug.LarryD schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 20:57:
[...]
PSN
Putin has offered to hold talks with Ukraine in Belarus. German FM Baerbock says EU foreign ministers see this as a poisoned chalice not to be taken seriously as long as Russian troops continue their offensive in Ukraine. Putin is trampling on our values, sanctions will hit hard
— Grahame Lucas (@GrahameLucas) 25 februari 2022
Headline op NOS.nl: "Poetin bereid tot overleg"

Die samenwerking tussen GazProm en de gemeentes is vanmiddag al opgezegd vanuit de koepel.Brent schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 20:49:
Nog iets om in overweging te nemen: Gazprom levert aan redelijk wat gemeenten en waterschappen gas, zie kaartjes. Met de verkiezingen in het vooruitzicht, kun je evt je vertegenwoordigers hierover vragen/instrueren.
Vandaag hebben we in ons bestuur besloten tot het opzeggen van het lidmaatschap van onze Vereniging van Gazprom en Wingas.
— Cora van Nieuwenhuizen (@CvNieuwenhuizen) 25 februari 2022
"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel
Nee, niet bij huidige interne condities. Waarmee we wederom uitkomen bij een vector van het Kremlin.Kenny_026 schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 21:03:
[...]
Kan de amerikaanse overheid facebook geen sancties opleggen dan?
Facebook is trouwens mans genoeg om er tegenin te gaan.
We realiseren ons te weinig dat men daar veertig jaar bezig is geweest met conflict. Wij dachten dat we de koude oorlog gewonnen hadden. Zij lachten zich kapot. Andropov’s concept van strategische terugtocht en - zoals dat heet - opponent denial. Het in binair conflict onthouden van tegenstander.
Stel het je zo eens voor, als oefening van jiu-jitsu. Je zit op je knieën, je tegenstander ook, met de handen op elkaars schouder probeer je elkaar uit balans te brengen.
Maar je tegenstander duwt niet, maar trekt, laat zich achterover vallen en is ineens foets. Wat is het effect op jou? Je gaat op je gezicht vanuit nota bene je eigen energie en handeling.
Stadsverwarming kan ook door andere bronnen worden voorzien, bijvoorbeeld industrie. Het hoeft dus geen gascentrale te zijn die de boel warmstookt.Kenny_026 schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 21:03:
[...]
Ik denk van iedereen wel toch? Er wordt massaal ingekocht door alle gasleveranciers in Nederland en een x percentage zal vast bij Gazprom ingekocht worden.
En ongetwijfeld krijgt iedere gasgebruiker een paar m3 (of een paar miljoen m3) gas vanuit Rusland. Als ik @Virtuozzo zijn post zo lees dan is dat niet ten gunste van ons.
Hetzelfde kan dan natuurlijk gezegd worden over de olie uit schurkenstaten die wij maar wat graag gebruiken. Maar om daar nu een punt achter te zetten is een proces van vele jaren en waarschijnlijk is totale uitbanning van die vraag zelfs onmogelijk.
Dus of het nu helpt om de verwarming een graadje lager te zetten, misschien voor het moreel van Oekraine als wij dat massaal doen maar op het totale plaatje is dat natuurlijk 0,0 (en zijn we straks allemaal chagrijnig omdat we het koud hebben).
Het is wel dubbel, want hetzelfde zeggen ze ook over buitenlandse inmenging over Taiwan. Maar goed, live life by the day.DukeBox schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 21:04:
[...]
Tegelijk heeft China in hetzelfde chinese bronartikel (geen vertaling in het Engels) het er over dat de Navo ook een reden tot zorg is voor hen, althans daar komt het op neer. Schipperen dus een beetje.
Dat is weer heel wat anders.DevWouter schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 21:09:
[...]
Die samenwerking tussen GazProm en de gemeentes is vanmiddag al opgezegd vanuit de koepel.
[Twitter]
Volgens een woordvoerder van de gemeente Den Haag worden met het gas onder meer zwembaden en sporthallen verwarmd. Het contract van Den Haag loopt tot 2023. De gemeente benadrukt bij de aanbesteding de richtlijnen van het Rijk te hebben opgevolgd.
Gefeliciteerd met het blind kopieren van het Kremlin-narrative.Wolly schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 21:10:
[...]
Nu nog kijken of de USA Oekranie wil praten en onder welke voorwaarden.
Je valt precies in de val, of bent aan het trollen

[ Voor 52% gewijzigd door fsfikke op 25-02-2022 21:15 ]
Jupz China inclusief Taiwan is natuurlijk 1 ‘soeverein’ land.Yucon schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 21:08:
[...]
Je hebt gezien dat hij het over 'onafhankelijke landen' had? Dat is geen toevallige woordkeuze.

PSN
Nu nog kijken of de USA Oekranie wil praten en onder welke voorwaarden.fsfikke schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 21:08:
[Twitter]
Headline op NOS.nl: "Poetin bereid tot overleg"
Geloof niet dat we daar bang voor hoeven te zijn, de man is totaal van het padje af.YakuzA schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 21:08:
Als Baudet hier aan de macht komt pak ik de auto naar Duitsland of België en kom ik de eerste jaren niet terug.
Maak me meer zorgen over de VS in 2024.
Zonder de Amerikanen wordt het spannend aan onze EU-oostgrens. Je moet er niet aan denken dat Trump herkozen wordt.
https://nos.nl/liveblog/2...-oekraieners-op-de-vluchtOok KLM heeft codeshare-afspraken met Aeroflot, maar dat bedrijf onderneemt vooralsnog geen stappen. Wel werd gisteren bekend dat KLM vliegtuigpersoneel niet langer in Rusland laat overnachten.
Iets nuttigers bedenken lijkt me niet heel ingewikkeld...
https://www.destentor.nl/...9a1c883cf1786e1&auth_rd=1
Poetin heeft gewoon niks te willen in een soeverein land.Basekid schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 21:12:
Putin wil dat Oekraine neutraal wordt (dus nooit EU of NAVO). Denk niet dat dat ze daarin mee gaan...
[ Voor 79% gewijzigd door defiant op 25-02-2022 21:15 ]
De gemeente Steenwijkerland is niet Nederland.Novadecasa schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 21:12:
Is dit echt wat NL nuttig vindt om nu te doen? Krijg er plaatsvervangende schaamte van..
Iets nuttigers bedenken lijkt me niet heel ingewikkeld...
https://www.destentor.nl/...9a1c883cf1786e1&auth_rd=1
We sturen wapens naar Oekraine, en blijven geld geven aan Aeroflot... inderdaad van den zotte.Humma Kavula schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 21:11:
KLM laat zich ook van hun beste kant zien;
[...]
https://nos.nl/liveblog/2...-oekraieners-op-de-vlucht
Kan de regering als grootaandeelhouder niet even ingrijpen?
Niet dat onze regering (en EU) nou zo vlot bezig zijn qua sancties etc... zucht
Lees Russische vasalstaat.Basekid schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 21:12:
Putin wil dat Oekraine neutraal wordt (dus nooit EU of NAVO). Denk niet dat dat ze daarin mee gaan...
Ik neem Cora van Mora nog serieuzer dan deze trekpop van de lobbyisten...DevWouter schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 21:09:
Die samenwerking tussen GazProm en de gemeentes is vanmiddag al opgezegd vanuit de koepel.
True! Gelukkig nietSemperFidelis schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 21:13:
[...]
De gemeente Steenwijkerland is niet Nederland.
Maar zie wel meer van dit soort vrij zinloze (resultaatloze) acties
Juist niet. Indien we de Russische bevokking gaan uitsluiten van social media verliezen zij een platform om vrijer te kunnen communiceren en toegankelijkheid tot weergave van het nieuws niet gekleurd door Russische politiek.Kenny_026 schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 21:01:
[...]
Sowieso laten de recente ontwikkelingen zien dat wij als Europa echt opnieuw moeten gaan investeren in defensie, in hoeverre de presidentsschap van die oranje gehaktbal niet genoeg signaal was. En niet te vergeten, ook een betere vinger aan de pols bij onze politiek. Ze zitten er voor ons, niet voor hun eigen. Die verantwoording mogen ze wel afleggen. Maar dat is iets dat lang duurt, want daarvoor is educatie nodig, en dat is juist iets dat afgebroken is (dank u tweede fase).hoevenpe schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 21:11:
[...]
Geloof niet dat we daar bang voor hoeven te zijn, de man is totaal van het padje af.
Maak me meer zorgen over de VS in 2024.
Zonder de Amerikanen wordt het spannend aan onze EU-oostgrens. Je moet er niet aan denken dat Trump herkozen wordt.
En de krim afstaan en de twee oostelijke provinces en geen wapens...Basekid schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 21:12:
Die wapens zijn nooit aangekomen. Wel wat Duitse helmen, geloof ik..Basekid schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 21:13:
[...]
We sturen wapens naar Oekraine, en blijven geld geven aan Aeroflot... inderdaad van den zotte.
Kan de regering als grootaandeelhouder niet even ingrijpen?
Niet dat onze regering (en EU) nou zo vlot bezig zijn qua sancties etc... zucht
Delta Air Lines daarentegen heeft de codeshare met Aeroflot opgezegd:Humma Kavula schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 21:11:
KLM laat zich ook van hun beste kant zien;
[...]
https://nos.nl/liveblog/2...-oekraieners-op-de-vlucht
Delta withdraws codeshare with Aeroflot
Laten we vooral hopen dat de andere leveranciers niet extreem de prijzen gaan opdrijven. Gisteren maakte Biden wel een opmerking dat ze er alles aan doen om dat te voorkomen.Wolly schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 21:09:
[...]
Stadsverwarming kan ook door andere bronnen worden voorzien, bijvoorbeeld industrie. Het hoeft dus geen gascentrale te zijn die de boel warmstookt.
En ongetwijfeld krijgt iedere gasgebruiker een paar m3 (of een paar miljoen m3) gas vanuit Rusland. Als ik @Virtuozzo zijn post zo lees dan is dat niet ten gunste van ons.
Hetzelfde kan dan natuurlijk gezegd worden over de olie uit schurkenstaten die wij maar wat graag gebruiken. Maar om daar nu een punt achter te zetten is een proces van vele jaren en waarschijnlijk is totale uitbanning van die vraag zelfs onmogelijk.
Dus of het nu helpt om de verwarming een graadje lager te zetten, misschien voor het moreel van Oekraine als wij dat massaal doen maar op het totale plaatje is dat natuurlijk 0,0 (en zijn we straks allemaal chagrijnig omdat we het koud hebben).
Ontwapenen zelfs. Een soort de Boedapest memorandum, en we weten hoe dat gaat voor Oekraïne. Plus dat het in de nieuwe voortuin is van Poetin helpt ook niet.klaw schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 21:15:
[...]
En de krim afstaan en de twee oostelijke provinces en geen wapens...
Het is ondertussen wel pijnlijk duidelijk dat dit gewoon niet waar is. Putin eist dat Oekraïne (en andere buurlanden) pro-russisch moet zijn.Basekid schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 21:12:
IF IF = THEN THEN THEN = ELSE ELSE ELSE = IF;
Rusland De Krim en de twee oostenlijke provincies maar dan wel de rest van Oekraïne bij de NAVO?klaw schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 21:15:
En de krim afstaan en de twee oostelijke provinces en geen wapens...
Deal...
Ondertussen verkondigt China ook dat Ukraine niet met Taiwan te vergelijken is, want Ukraine is een soeverein land en Taiwan is "nooit onafhankelijk" en altijd "onderdeel van China geweest en zal dat altijd blijven".DukeBox schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 21:04:
[...]
https://www.reuters.com/w...kraine-crisis-2022-02-23/"Taiwan is not Ukraine," she said. "Taiwan has always been an inalienable part of China. This is an indisputable legal and historical fact."
Maak je geen illusies.
[ Voor 11% gewijzigd door SlaadjeBla op 25-02-2022 21:19 ]
Dit topic is gesloten.
[font size=18]Zero Tolerance beleid[/font]
Dit topic valt onder Zero Tolerance. Dit betekent het volgende:• We grijpen sneller in bij overtredingen.
• Er volgen sneller sancties.
Extra omtrent de situatie nu:
Deel aub geen schokkende beelden. Bedenk daarbij goed of een twitter bericht wat toevoegt aan de discussie.
Specifieke topic regels
• Onderbouw je betoog met betrouwbare en verifieerbare bronnen.
• Geen drogredenen of onlogische en/of onnavolgbare gevolgtrekkingen.
• Extraordinary claims require extraordinary evidence.
• Geen omgekeerde bewijslast, wie beweert moet bewijzen.
• De volgende drogreden is expliciet niet toegestaan: neutraliteit claimen om vervolgens een waardeoordeel te geven over het conflict. Zie ook Wikipedia: Argument to moderation en Wikipedia: False balance
Andere topics
Discussie over wapensystemen, verhoudingen en inzet kan hier: Wapensystemen en effectiviteit
Voor de nasleep en mogelijke berechting daders MH17 hebben de we dit topic: MH17: De weg richting daders en mogelijke berechting
AWM beleidstopic:
Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid