@Virtuozzo hoe zie jij de rol van Zwitserland momenteel? Verwacht je daar nog druk vanuit de EU en andere bondgenoten om zich bij de sancties te voegen. Nu blijven ze opzichtig achter, wat de effectiviteit van sancties negatief beïnvloed.
Zo ook bij ons: https://nos.nl/index.php/...rschept-boven-de-noordzeeLOTG schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 16:25:
[...]
Nou ja plaagstootjes? In principe is hij constant ronduit aan het provoceren, met de insteek van kijken wat er gebeurt.
Schiet tussen de palen en je scoort!
https://liveuamap.com/en/...aptured-antonovsky-bridgeKepro schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 16:21:
Illia Ponomarenko
@IAPonomarenko
They have broken through the Kherson defense
4:11 PM · Feb 25, 2022 from Ukraine
Iemand idee waar dit ongeveer is in UA?
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Hoe dan ook.Wolly schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 16:24:
[...]
Je kan moeilijk met een callsign van een Navo staat gaan vliegen.
Dat is misschien sowieso wel een beetje gek.Per reports, the Head of German Federal Intelligence Service was evacuated from Ukr by Special Forces and is on its way to Poland right now.
German media says he was "surprised" by the Rus invasion Thursday morning.
Hello. Is it me you're looking for?
Welke berichten? Op o.a. NOS lees ik niet wat wijst op militaire interventie van de Nederlandse strijdkrachtnYamotek schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 16:17:
[...]
Lijkt erop dat NL zich klaarmaakt voor verregaande sancties/militaire interventie. Persberichten/videos die nu van ons kabinet naar buiten toe komen laten die kans in het midden.
Verschuiving lijkt daadwerkelijk aan de gang, vraag blijft weer of het nog op tijd is..
Chebyshev said it, and I'll say it again; There's always a prime between n and 2n | De donkere gedaanten zijn bijzonder vlug ter been; Ze lopen op vier poten, en ze kijken heel gemeen
Ja duh. Ze kunnen niet op deze manier binnen blijven vallen. Als UA weer enige mate van (schijn) zelfstandigheid krijgt, moet dat volledig beheersbaar zijn. Ook als het volk weer iets raars gaat doen als een revolutie of zo.wauskoek schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 16:14:
[...]
No weapons from the west.. Oud zeer van Afghanistan zeker.
Maar zonder wapens van het westen is Oekraïne sowieso verloren zaak mocht er weer een keer iets uitbreken?
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......
Doe eens een bron? 🤷🏼♂️Yamotek schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 16:17:
[...]
Lijkt erop dat NL zich klaarmaakt voor verregaande sancties/militaire interventie. Persberichten/videos die nu van ons kabinet naar buiten toe komen laten die kans in het midden.
Verschuiving lijkt daadwerkelijk aan de gang, vraag blijft weer of het nog op tijd is..
Och, Biden was ook verrast in Afghanistan. Eigenlijk was de hele Westerse wereld verrast hoe snel het ineens ging.Apache4u schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 16:26:
dus iemand hooggeplaatst van de Duitse inlichtingendienst was verrast door de Russische aanval? Wat een mop weer.
Die is net als Trump. Hij vertrouwt Putin meer dan de CIA.
Uhm, al gezocht op maps?Kepro schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 16:21:
Illia Ponomarenko
@IAPonomarenko
Je weet niet of er meerdere VIPs aan boord zaten.iamerwin schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 16:23:
[...]
Ik neem toch aan dat ze daar geen 4 vliegtuigen van de UA voor gebruiken, die zitten er sowieso niet heel warmpjes bij qua materieel.
Over VIPs gesproken, ik was wel verrast dat de staatshoofden zelf wapens kregen uitgereikt. Ik ben dus gaan kijken naar de lijfwachten van de president, blijkt dat die lui echt wel hun strepen hebben verdient. De ene aanslag na de ander. Zou me niks verbazen als plan B al klaar ligt of in werking is getreden. Ultieme tegenslag voor motivatie zou zijn als de Russen eindelijk de hoofdstad bezet en daar geen staatshoofden aantreft. Wat zou Putin daar van maken vraag ik me af.
De Nederlandse Airbus T-057 die een hele tijd rondjes heeft gevlogen boven Polen wordt nu afgelost door de eveneens Nederlandse Airbus T-056.
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former
Het gaat hier niet over Afghanistan. Stop whataboutisms!Wolly schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 16:28:
[...]
Och, Biden was ook verrast in Afghanistan. Eigenlijk was de hele Westerse wereld verrast hoe snel het ineens ging.
Dat betekent, stam + t .
Als je even rondklikt dan kom je aardig wat tankers tegen. Wat doen die daar allemaal? Het lijken er wat veel om de Awacs in de lucht te houden.Yaksa schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 16:29:
De Nederlandse Airbus T-057 die een hele tijd rondjes heeft gevlogen boven Polen wordt nu afgelost door de eveneens Nederlandse Airbus T-056.
Het gaat over de kwaliteit van intelligence en de acties die daaruit volgen. Die is niet altijd van het nivo dat je ervan zou verwachten, dat zag je in Afganistan en nu met de evacuatie van de verraste BND chef weer.Apache4u schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 16:30:
[...]
Het gaat hier niet over Afghanistan. Stop whataboutisms!
Daarnaast begon jij over Trump, daar gaat het ook niet over
[ Voor 7% gewijzigd door Wolly op 25-02-2022 16:35 ]
Putin articulated his ultimatums for Kyiv:
— Dmitri Alperovitch (@DAlperovitch) 25 februari 2022
- Recognize Crimea as Russian
- Rejection of NATO accession
- No weapons supplies from the West
- LNR and DNR gain territory that the regions had pre 2014
Last one particularly interesting: suggests he intends to keep DNR/LNR around
Geen wapens van het westen en de nieuwe regio's blijven bij Rusland. Geen woord over Kyiv.
Wel in lijn der verwachtingen.
[ Voor 17% gewijzigd door Eli3l op 25-02-2022 16:33 ]
er vliegt veel meer rond dan publiekelijk te zien is.Sethro schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 16:31:
[...]
Als je even rondklikt dan kom je aardig wat tankers tegen. Wat doen die daar allemaal? Het lijken er wat veel om de Awacs in de lucht te houden.
Dat is het perfecte scenario voor Putin. Immers kan hij dan geen martelaars aantreffen en zeggen 'Zie je wel, die Zelensky is een lafaard'.nst6ldr schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 16:28:
[...]
Je weet niet of er meerdere VIPs aan boord zaten.
Over VIPs gesproken, ik was wel verrast dat de staatshoofden zelf wapens kregen uitgereikt. Ik ben dus gaan kijken naar de lijfwachten van de president, blijkt dat die lui echt wel hun strepen hebben verdient. De ene aanslag na de ander. Zou me niks verbazen als plan B al klaar ligt of in werking is getreden. Ultieme tegenslag voor motivatie zou zijn als de Russen eindelijk de hoofdstad bezet en daar geen staatshoofden aantreft. Wat zou Putin daar van maken vraag ik me af.
Het beste wat Zelensky kan doen voor zijn volk is tot de laatste adem doorvechten. Winnen zal hij niet. Maar dan is de kans op een landelijke volksopstand groter.
Er vliegen daar ook genoeg fighterjets rond. Alleen zie je die niet op ADS-B.Sethro schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 16:31:
[...]
Als je even rondklikt dan kom je aardig wat tankers tegen. Wat doen die daar allemaal? Het lijken er wat veel om de Awacs in de lucht te houden.
Dat betekent, stam + t .
Niet alleen AWACS maar ook ander vliegend materiaal die geen responder hebben.Sethro schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 16:31:
[...]
Neen, maar ik verwacht dat Duitsland wel de middelen heeft om zo iemand daar vandaan te halen zonder te moeten vertrouwen op een land dat in oorlog is met Rusland.nst6ldr schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 16:28:
[...]
Je weet niet of er meerdere VIPs aan boord zaten.
Duitsland: Ja, eh. Beetje akward dit, maar onze chef inlichtingen heeft de bus naar Polen gemist...hebben jullie nog iets?
Oekraïne: Kan gebeuren, we zitten zelf een beetje krap en hebben nogal wat te doen...maar hier heb je 4 vliegtuigen.
Ik geloof daar niet zo in, maar we weten het niet natuurlijk.
Ik hoor ditzelfde van de mensen in Charkiv. De Russen zouden door de Oekraïense verdediging zijn gebroken, en men ziet tanks in de stad rijden.Kepro schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 16:21:
Illia Ponomarenko
@IAPonomarenko
Extreem verontrustend.
[ Voor 3% gewijzigd door RoD op 25-02-2022 16:33 ]
Ze zijn hier al voor op de vingers getikt door de EU, dus de druk is er al. Bron: Politico.Don Quijote schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 16:26:
@Virtuozzo hoe zie jij de rol van Zwitserland momenteel? Verwacht je daar nog druk vanuit de EU en andere bondgenoten om zich bij de sancties te voegen. Nu blijven ze opzichtig achter, wat de effectiviteit van sancties negatief beïnvloed.
"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990
Wordt UA daar dan nog mee geholpen of is dat alleen de NAVO / EU buitengrens verdedigen?Apache4u schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 16:32:
[...]
Er vliegen daar ook genoeg fighterjets rond. Alleen zie je die niet op ADS-B.
Informatie doorspelen waarschijnlijk.Sethro schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 16:33:
[...]
Wordt UA daar dan nog mee geholpen of is dat alleen de NAVO / EU buitengrens verdedigen?
Ollongren die aangeeft dat het Nederlandse leger paraat staat, Jetten die aangeeft dat er een campagne klaarstaat mocht er wel een gastekort komen.Michael_OsGroot schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 16:26:
[...]
Welke berichten? Op o.a. NOS lees ik niet wat wijst op militaire interventie van de Nederlandse strijdkrachtn
Het zijn nog maar halve signalen maar dat is al een stuk meer dan 'het raakt ons niet'.
Hoe betrouwbaar is dat? Ik mis afzien van EU-lidmaatschap en de "de-nazificatie" (lees: vertrek van de gekozen regering). Als dit echt de eisen zijn dan bindt Putin nogal in.
Oneens, voor zover ik weet vechten ze niet voor Zelensky maar tegen de Russische bezetting. Als Rusland Zelensky niet gevangen kan nemen dan kunnen ze ook niet effectief stellen dat ze de regering afzetten/vervangen. Er blijft dan een rechtmatige president. Ergens.DiscoNootje schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 16:32:
[...]
Dat is het perfecte scenario voor Putin. Immers kan hij dan geen martelaars aantreffen en zeggen 'Zie je wel, die Zelensky is een lafaard'.
Het beste wat Zelensky kan doen voor zijn volk is tot de laatste adem doorvechten. Winnen zal hij niet. Maar dan is de kans op een landelijke volksopstand groter.
Putin zou 'm juist gevangen of dood willen.
Er vliegen NAVO patrouilles (oa twee van onze F35's) boven Polen en Roemenië maar die zie je niet op de kaart.Sethro schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 16:31:
[...]
Oud nieuws. Het gaat om eenheden waarmee eventueel de oostflank van NATO versterkt kan worden. Het gaat niet om een interventie in Oekraine.Yamotek schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 16:35:
[...]
Ollongren die aangeeft dat het Nederlandse leger paraat staat, Jetten die aangeeft dat er een campagne klaarstaat mocht er wel een gastekort komen.
Dat laatste officieel.Sethro schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 16:33:
[...]
Wordt UA daar dan nog mee geholpen of is dat alleen de NAVO / EU buitengrens verdedigen?
Voor information gathering gebruiken ze voornamelijk andere vliegtuigen die je daar ook veelvuldig kunt zien.
Vanochtend bijvoorbeeld deze:
https://www.flickr.com/photos/bwi2muc/50706503972
met dit nieuwe systeem aan boord:
ARTEMIS : https://www.nationaldefen...-world-ukraine-operations
Dat betekent, stam + t .
Ok, dus het halve eigen land afstaan, de eigen zeggenschap over lidmaatschap van clubjes afstaan in ruil voor wat? Alsof Putin zich dan direct terugtrekt uit het westelijke deel van Oekraïne?Eli3l schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 16:32:
[Twitter]
Geen wapens van het westen en de nieuwe regio's blijven bij Rusland. Geen woord over Kyiv.
Wel in lijn der verwachtingen.
Heb je een link? Zoals ik het hierboven lees is het niets nieuws, Ollongren gaf gisteren al aan dat het leger actiever wordt en voor gastekorten hebben we (al jaren) allerlei afschakelplannen.Yamotek schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 16:35:
[...]
Ollongren die aangeeft dat het Nederlandse leger paraat staat, Jetten die aangeeft dat er een campagne klaarstaat mocht er wel een gastekort komen.
Het zijn nog maar halve signalen maar dat is al een stuk meer dan 'het raakt ons niet'.
Er vliegt nogal wat rond daarSethro schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 16:31:
[...]
[Twitter: https://twitter.com/BabakTaghvaee/status/1497209284068888578?s=20&t=vLPzBVoTMbcWTNn2vWy7sQ]
Goed gespot, had het zelf gemist. Het ging hem trouwens om de NAVO en niet de EU, maar het ander punt mis ik ook. Zeker omdat er recent bericht nog een bericht was dat Poetin liever met de militairen onderhandelt dan met "de bende drugsverslaafden en neonazi's in Kiev" (bron: NOS livefeed)downtime schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 16:35:
[...]
Hoe betrouwbaar is dat? Ik mis afzien van EU-lidmaatschap en de "de-nazificatie" (lees: vertrek van de gekozen regering). Als dit echt de eisen zijn dan bindt Putin nogal in.
Dus ik zou zeggen: niet. Geen van communicatie is oprecht en waarschijnlijk is het vooral bedoeld om het moreel te ondermijnen.
"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel
Wikipedia: KhersonKepro schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 16:21:
Illia Ponomarenko
@IAPonomarenko
Kommop, dit had je ook zelf kunnen uitzoeken.
"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.
Anderzijds is het dankzij de val van de Sovjet-Unie dat Poetin rijk is geworden en op zijn huidige plek zit.siggy schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 15:20:
[...]
Hij is 70+, rijk zat, het enige waarom hij die doet is omdat hij vindt dat het westen de sovjet unie en zijn droom kapot heeft gemaakt. Is gewoon ordinaire payback/expansiedrift. Op zijn leeftijd kan ie vast op de knop drukken als het zijn laatste kunstje zal zijn. Een kat in het nauw maakt rare sprongen. Maar puur strategisch slaat een dergelijke actie nergens op.
Ik schrijf iets heel anders maar de werking zelf mag hier niet besproken worden, zie zero tolerance beleid.jgj82 schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 10:53:
[...]
Ik merk dat je veel verstand van luchtverdediging hebt. Waar baseer je dit op? Dat je voor elk doel één systeem nodig hebt?
Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.
Ja afspraken met hem zijn niet veel waard denk ik. Misschien dat hij wel weg gaat en het een beetje voorbeeld stellen voor de rest daar in de buurt.CyBeRSPiN schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 16:36:
[...]
Ok, dus het halve eigen land afstaan, de eigen zeggenschap over lidmaatschap van clubjes afstaan in ruil voor wat? Alsof Putin zich dan direct terugtrekt uit het westelijke deel van Oekraïne?
Want ja, Rusland is zo een geweldige buurt dat iedereen probeert zich bij de NAVO aan te sluiten. Putin heeft nu even laten zien dat het terecht is en ze dikke pech hebben. Rusland maakt de dienst uit.
Maar het is gewoon een verkapte overgave waar hij op aanstuurt ja.
Uit deze Space waar al vanaf de start inlichtingen worden getoest inclusief geo et cetera. Wel een beetje pro westers. Maar ze hadden oog op 5 Blackhawks die net voor grens bakens uit hebben gezet. En later op terugweg zijn gespot. Kan mijn hand er dus niet voor in het vuur steken.
https://mobile.twitter.com/walterlekh
[ Voor 4% gewijzigd door PLAE op 25-02-2022 16:42 . Reden: Link toegevoegd ]
Ik zit al een tijdje die helikopter uit Oekraïne te volgen.19167 https://fr24.com/19167/2aeff613 Daar vliegen inmiddels 4 vliegtuigen mee (N/A). Niet ver uit de buurt 2 blackhawks. Ben benieuwd wie dat zijn en wat de eindbestemming is.
[ Voor 13% gewijzigd door tsjeck op 25-02-2022 16:44 ]
Hij eist gewoon een overgave, al pakt hij dan niet het hele land in één keer.CyBeRSPiN schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 16:36:
[...]
Ok, dus het halve eigen land afstaan, de eigen zeggenschap over lidmaatschap van clubjes afstaan in ruil voor wat? Alsof Putin zich dan direct terugtrekt uit het westelijke deel van Oekraïne?
Putin roept op tot een militaire coup.
BREAKING-Putin called on the Ukrainian military to seize power in their country on Friday.
— Phil Stewart (@phildstewart) 25 februari 2022
"Take power into your own hands, it will be easier for us to reach agreement," Putin said at a televised meeting with Russia's security council.
Bydgoszcz? Althans, daar lijkt het optsjeck schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 16:42:
Ik zit al een tijdje die helikopter uit Oekraïne te volgen.19167 https://fr24.com/19167/2aeff613 Daar vliegen inmiddelsn4 vliegtuigen mee (N/A). Ben benieuwd wat de eindbestemming is.
JFTC van de NAVO.
PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west
Als ie dit soort dingen gaat roepen zal het toch niet echt voorspoedig gaan daar...
Dat betekent, stam + t .
Niet raar, dat staat mooi in zijn hele vredesmissie straatje.
Weinig geloofwaardig ook, dat gezwets over dat ze drugsverslaafd zouden zijn. Kan me niet voorstellen dat dit gericht is op het leger van Oekraine. Die geloven die propaganda toch niet.Apache4u schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 16:45:
[...]
Als ie dit soort dingen gaat roepen zal het toch niet echt voorspoedig gaan daar...
edit:
Dat van die drugsverslaafden heb ik van NOS:
De Russische president Poetin heeft Oekraïense militairen opgeroepen het heft in eigen handen te nemen. Tijdens een bijeenkomst met de Russische Veiligheidsraad, die werd uitgezonden op tv, richtte Poetin zich direct tot hen. Met de Oekraïense militairen zou het "gemakkelijker onderhandelen" zijn dan met "de bende drugsverslaafden en neonazi's in Kiev", die de Oekraïense bevolking zouden hebben "gegijzeld", aldus Poetin.
Volgens Poetin vechten Russische militairen in Oekraïne vooral met "nationalistische milities" en minder tegen de Oekraïense strijdkrachten.
[ Voor 45% gewijzigd door Michael_OsGroot op 25-02-2022 16:46 ]
Chebyshev said it, and I'll say it again; There's always a prime between n and 2n | De donkere gedaanten zijn bijzonder vlug ter been; Ze lopen op vier poten, en ze kijken heel gemeen
Of hij krijgt het niet (snel genoeg) voor elkaar atmLOTG schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 16:45:
[...]
Niet raar, dat staat mooi in zijn hele vredesmissie straatje.
Mijn boefje is liev!
tsjeck schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 16:42:
Ik zit al een tijdje die helikopter uit Oekraïne te volgen.19167 https://fr24.com/19167/2aeff613 Daar vliegen inmiddels 4 vliegtuigen mee (N/A). Niet ver uit de buurt 2 blackhawks. Ben benieuwd wie dat zijn en wat de eindbestemming is.
Dat denk ik.wolly_a schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 15:33:
[...]
De 4 vliegtuigjes gaan landen in Bydgoszcz in Polen, denk ik... Ze verminderen nu hoogte en er is daar een vliegveld.
Edit: Schijnbaar zit daar een basis van de NAVO...
UA claimed 2800 Russische troepen gedood te hebben.Apache4u schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 16:45:
[...]
Senior US defense official: "We do assess there is greater resistance from the Ukrainians than the Russians expected."
— Jack Detsch (@JackDetsch) 25 februari 2022
"The Russians have lost a little bit of their momentum," per US official.
2,800 Russian troops have been killed, Ukraine's deputy defense minister said today.
Dat zegt helemaal niets, dat zijn gewoon propaganda uitspraken om zijn verhaal dat ze de Oekraïne aan het bevrijden zijn bij te staan.Apache4u schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 16:45:
[...]
Verwijderd
En hoeveel troepen van de UA zijn in totaal omgekomen? en hoeveel burgers?Eli3l schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 16:46:
[...]
UA claimed 2800 Russische troepen gedood te hebben.
[Twitter]
Waarschijnlijk is het inderdaad niet oprecht. We hebben nog niets oprechts uit Moskou gehoord.DevWouter schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 16:39:
[...]
Goed gespot, had het zelf gemist. Het ging hem trouwens om de NAVO en niet de EU, maar het ander punt mis ik ook. Zeker omdat er recent bericht nog een bericht was dat Poetin liever met de militairen onderhandelt dan met "de bende drugsverslaafden en neonazi's in Kiev" (bron: NOS livefeed)
Dus ik zou zeggen: niet. Geen van communicatie is oprecht en waarschijnlijk is het vooral bedoeld om het moreel te ondermijnen.
Maar elke oplossing die inhoudt dat de Russen vertrekken en de gekozen regering blijft is een overwinning voor Oekraine. Lidmaatschap van NATO was toch al heel ver weg en de Krim en die twee republiekjes waren ze toch al kwijt.
Dubbel post
[ Voor 97% gewijzigd door Eli3l op 25-02-2022 16:48 ]
Lijkt alsof de operatie niet gaat zoals hij wilt. Oekraïne verzet zich heftig gelukkig. Die gaan echt niet luisteren naar deze woorden.
Zo'n 2800 Russische doden betekent dat Oekraïne weerstand kan bieden.
[ Voor 8% gewijzigd door MaStar op 25-02-2022 16:50 ]
Ook al zouden ze het geloven, ze kennen de bezetter en verkiezen hun huidige regering boven dat. Alsof Josef Fritzl een ontsnapping biedt aan een vrouwelijke bajesklant.Michael_OsGroot schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 16:45:
[...]
Weinig geloofwaardig ook, dat gezwets over dat ze drugsverslaafd zouden zijn. Kan me niet voorstellen dat dit gericht is op het leger van Oekraine. Die geloven die propaganda toch niet.
edit:
Dat van die drugsverslaafden heb ik van NOS:
[...]
Waarschijnlijk is het ook niet oprecht bedoelt maar puur beeldvorming.
[ Voor 6% gewijzigd door nst6ldr op 25-02-2022 16:49 ]
Heeft Putin niet vrij recent met Xi gesproken? Niemand weet het, maar de Chinezen kunnen hem ook wel eens vriendelijk doch dringend verzocht hebben om nu ff te dimmen..downtime schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 16:47:
[...]
Waarschijnlijk is het inderdaad niet oprecht. We hebben nog niets oprechts uit Moskou gehoord.
Maar elke oplossing die inhoudt dat de Russen vertrekken en de gekozen regering blijft is een overwinning voor Oekraine. Lidmaatschap van NATO was toch al heel ver weg en de Krim en die twee republiekjes waren ze toch al kwijt.
Wat heeft dat te maken met de gestelde vraag?Verwijderd schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 16:47:
[...]
En hoeveel troepen van de UA zijn in totaal omgekomen? en hoeveel burgers?
En de Chineze zullen zien dat er met Putin niet te praten is.olafmol schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 16:49:
[...]
Heeft Putin niet vrij recent met Xi gesproken? Niemand weet het, maar de Chinezen kunnen hem ook wel eens vriendelijk doch dringend verzocht hebben om nu ff te dimmen..
Schiet tussen de palen en je scoort!
Voor die sufferds (ja, zo noem ik je maar even) die continue beelden delen en niet snappen hoe ze een probleem zijn:
Het enige verschil tussen jou en mij is dat ondanks dat ik er ook in trap, maar ik ze niet deel tenzij er een betrouwbare bron is.
M.b.t. de virale video van de vader die afscheid neemt van zijn dochter: dat is géén "Oekraïense soldaat die gaat vechten tegen de Russen".
— Rien Emmery (@RienEmmery) 25 februari 2022
Het is net omgekeerd: een pro-Russische separatist uit Donbas wiens familie geëvacueerd wordt naar Rusland. De beelden dateren van 21/02. pic.twitter.com/on4BJurRT3
Het enige verschil tussen jou en mij is dat ondanks dat ik er ook in trap, maar ik ze niet deel tenzij er een betrouwbare bron is.
"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel
Leken mij manpads overigens.sdk1985 schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 16:41:
[...]
Ik schrijf iets heel anders maar de werking zelf mag hier niet besproken worden, zie zero tolerance beleid.
Onbevestigd berichten zuidfront:
Kherson gevallen. Dat zou niet best zijn. Wel berichten over (opnieuw) een tegenaanval. Eerder hadden de Oekraïners hier een brug over de Djnepr heroverd.
Ook oostkant van aanval vanuit de Krim lijkt weer voortgang te boeken. Melitopol zou gevallen zijn.
Hier een soort van bevestiging over Xherson:PLAE schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 16:50:
[...]
Leken mij manpads overigens.
Kherson gevallen. Dat zou niet best zijn. Wel berichten over (opnieuw) een tegenaanval. Eerder hadden de Oekraïners hier een brug over de Djnepr heroverd.
Ook oostkant van aanval vanuit de Krim lijkt weer voortgang te boeken. Melitopol zou gevallen zijn.
kherson in southern ukraine fell to russian occupation troops pic.twitter.com/enSFA3UE6f
— вареничок.eristavi 🇺🇦🏳️🌈 (@maksymeristavi) 25 februari 2022
'Daarnaast vrezen de Fransen dat Rusland binnenkort ook Moldavië en Georgië gaat binnenvallen, zegt minister van Buitenlandse Zaken Jean-Yves Le Drian'
Poetin raast door en heeft grote plannen...
Dat denk ik niet. Die kijken met veel interesse naar deze casus ivm Taiwan.olafmol schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 16:49:
Heeft Putin niet vrij recent met Xi gesproken? Niemand weet het, maar de Chinezen kunnen hem ook wel eens vriendelijk doch dringend verzocht hebben om nu ff te dimmen..
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......
Als die cijfers grotendeels kloppen dan kunnen we daar als het westen niet tegenop.Eli3l schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 16:46:
[...]
UA claimed 2800 Russische troepen gedood te hebben.
[Twitter]
De VS verloor in Afghanistan ruim 2.400 manschappen in dik 20 jaar. Rusland zou nu al in 2 dagen meer manschappen hebben verloren.
Wij hechten veel te veel waarde aan een leven. Ook al is het een soldaat die vrijwillig het leger in is gegaan.
Welk NATO land zou het thuis kunnen verkopen dat in 2 dagen tijd 2.800 landgenoten zijn omgekomen?
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Er is compleet desintresse in wat wij denken of vermoeden. Wel in hoe we ons gedragen. Het idee dat Russen vertrekken en Oekraïne wint is wensdenken in deze fase.downtime schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 16:47:
[...]
Waarschijnlijk is het inderdaad niet oprecht. We hebben nog niets oprechts uit Moskou gehoord.
Kijk niet naar wat Rusland zegt, maar kijk wat naar wat het doet. Als de intentie was om te vertrekken dan was men al aan het keren en daar is 0 bewijs voor.
Dan raakt Marioepol aardig ingesloten, in ieder geval een land front van twee kanten en schepen voor de kust.PLAE schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 16:50:
[...]
Leken mij manpads overigens.
Russen zijn onbetrouwbaar met alles wat ze roepen, maar dat maakt westerse politici niet automagisch 100% betrouwbaar. De strijd om de publieke opinie raast nog voort.MaStar schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 16:52:
'Daarnaast vrezen de Fransen dat Rusland binnenkort ook Moldavië en Georgië gaat binnenvallen, zegt minister van Buitenlandse Zaken Jean-Yves Le Drian'
Ik had ze gisteren ook gezien, en "trapte" er in.. Niet gedeeld uiteraard.DevWouter schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 16:50:
Voor die sufferds (ja, zo noem ik je maar even) die continue beelden delen en niet snappen hoe ze een probleem zijn:
[Twitter]
Het maakt het trouwens allemaal niet minder erg. Misschien zelfs erger aangezien die vader er dus niet vrijwillig voor kiest om te gaan vechten. Als ik de berichten uit Donbas tenminste mag geloven.
Dat betekent, stam + t .
Nee zij hechten te weinig waarde aan een levenPlayer1S schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 16:52:
[...]
Wij hechten veel te veel waarde aan een leven. Ook al is het een soldaat die vrijwillig het leger in is gegaan.
Welk NATO land zou het thuis kunnen verkopen dat in 2 dagen tijd 2.800 landgenoten zijn omgekomen?
Playstation 5
Ik gok allemaal. Als je alternatief is dat de Russen binnen wandelen en iedereen omleggen waar ze zin in hebben of die verkeerd lijkt te denken.Player1S schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 16:52:
[...]
Als die cijfers grotendeels kloppen dan kunnen we daar als het westen niet tegenop.
De VS verloor in Afghanistan ruim 2.400 manschappen in dik 20 jaar. Rusland zou nu al in 2 dagen meer manschappen hebben verloren.
De Russen hebben complete maling aan elk greintje menselijkheid. (Zie de aanval op ziekenhuis en kleuterschool).
Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.
Wij hechten veel te veel waarde aan een leven? Wij hechten tenminste waarde aan een leven. Houden zo wat mij betreft, veel beter.Player1S schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 16:52:
[...]
Als die cijfers grotendeels kloppen dan kunnen we daar als het westen niet tegenop.
En nee, een nutteloze invasie in een ander land mag wat mij betreft nooit 2800 Nederlandse militairen het leven kosten. Nooit. Maar je eigen land verdedigen, dat mag een veelvoud daarvan kosten. Ik doe mee.
Waar het mij eerder aan irriteert is dat men ook niet echt een poging doet om het te toetsen. Uitrusting, camouflage patroon, markeringen op voertuigen, reverse-image search op video thumbnails, planten en struiken die het seizoen verklappen, etc. Er zijn zoveel indicatoren, maar landt toch in dit topic met de noemer "ik weet niet of het echt is, maar [...]".DevWouter schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 16:50:
[Twitter]
Wat mij betreft mag er een regel komen om wat eigen inzet te eisen alvorens afbeeldingen en video's te posten, desnoods met de bovenstaande tips erbij.
[ Voor 8% gewijzigd door nst6ldr op 25-02-2022 16:56 ]
Zwitserland, zie het Credit Suisse schandaal dossier. De Guardian heeft er een flink dossier over.Don Quijote schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 16:26:
Kort gezegd, Zwitserland staat als Janus met de broek op de enkels.
Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.
Denk niet dat Rusland hier wakker van ligt, maar toch
⚡️Russia's membership in the Council of Europe has been suspended - Italian Foreign Ministry
— Ragıp Soylu (@ragipsoylu) 25 februari 2022
Dit alles laat wel zien hoe extreem noodzakelijk het is om volledig van gas af te stappen. Zolang we van Rusland importeren hebben zij het in Europa voor het zeggen, ook in Nederland. Ze hoeven maar een keer te dreigen dat ze de gaskraan dichtdraaien, en we houden ons weer braaf aan de wil van Poetin. Het is echt absurd hoeveel macht Rusland heeft over ons. Gewoon compleet los van het klimaat (waar het al niet best mee gaat), is het een geopolitiek probleem.
Makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk. Als we nu de gaskraan dichtdraaien zit iedereen meteen in de kou. 17 miljoen warmtewisselaars heb je nog niet zo makkelijk geïnstalleerd. Maar die richting moeten we wel dringend op als we geen vazalstaat van Rusland willen zijn.
Makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk. Als we nu de gaskraan dichtdraaien zit iedereen meteen in de kou. 17 miljoen warmtewisselaars heb je nog niet zo makkelijk geïnstalleerd. Maar die richting moeten we wel dringend op als we geen vazalstaat van Rusland willen zijn.
Dit is een grote gok, maar ik denk het niet. Ja hij is onberekenbaar maar het lijkt mij tactisch een slecht idee om meteen door te gaan terwijl je dit vuur nog niet gedoofd hebt. Dan zit je straks in twee landen met een oorlog.MaStar schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 16:52:
Maar ja Hitler deed ook niet eerst uit het raam staren.
Helaas begint dit aardig op het begin van WW2 te lijken als ik er zo over na denk.
Polen word binnen gevallen, iedereen kijkt toe...
Elke sanctie die zijn grote Rusland verder afsluit van de westerse wereld is een verlies voor hem.Superkanjo schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 16:56:
Denk niet dat Rusland hier wakker van ligt, maar toch
[Twitter]
Je kan geen grootmacht zijn als je op je knieën 1 deel van de wereld moet bedanken voor inkomsten.
Even gechargeerd gezegd.
Welke?Virtuozzo schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 16:55:
[...]
Zwitserland, zie het Credit Suisse schandaal dossier. De Guardian heeft er een flink dossier over.
Kort gezegd, Zwitserland staat als Janus met de broek op de enkels.
https://www.theguardian.c...ne-credit-suisse-scandals
"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."
Wanneer worden Europese sancties opgelegd?Vorkie schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 16:58:
[...]
Elke sanctie die zijn grote Rusland verder afsluit van de westerse wereld is een verlies voor hem.
Je kan geen grootmacht zijn als je op je knieën 1 deel van de wereld moet bedanken voor inkomsten.
Even gechargeerd gezegd.
Hebben vanmiddag nog een vergadering..
Zelfs nu het een Pro-Rus betreft blijft het een triest beeld. Daar was algehele dienstplicht en misschien had hij er geen zin in en zelfs dan nog, misschien is dit de laatste keer dat hij haar ziet.DevWouter schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 16:50:
[Twitter]
Waarom zou hij nu stoppen? De puinhoop is er nu toch, kan hij net zo goed doorgaan. En hij begon met het land waar de meeste ophef / sterkste tegenstand van de te verwachten was.LOTG schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 16:57:
[...]
Dit is een grote gok, maar ik denk het niet. Ja hij is onberekenbaar maar het lijkt mij tactisch een slecht idee om meteen door te gaan terwijl je dit vuur nog niet gedoofd hebt. Dan zit je straks in twee landen met een oorlog.
Maar ja Hitler deed ook niet eerst uit het raam staren.
Helaas begint dit aardig op het begin van WW2 te lijken als ik er zo over na denk.
Als hij Oekraine als laatste had gedaan, hadden de andere landen tijd gehad om Oekraine sterker te bevoorraden, andere posities in te nemen en betere voorbereidingen te treffen.
[ Voor 11% gewijzigd door gorgi_19 op 25-02-2022 17:01 ]
Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo
Oligarchie maalt niet om dode burgers. Juist dat is iets om stil bij te staan, want het maakt het bitter duidelijk hoe bitter noodzakelijk is om oligarchie te bestrijden.MaStar schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 16:48:
[...]
Lijkt alsof de operatie niet gaat zoals hij wilt. Oekraïne verzet zich heftig gelukkig. Die gaan echt niet luisteren naar deze woorden.
Zo'n 2800 Russische doden betekent dat Oekraïne weerstand kan bieden.
Doe je dat niet, dan is jouw leven net zo goedkoop als dat van een Russische soldaat. Hier in het Westen zijn we vergeten dat soort cruciale overwegingen te maken.
Dat gezegd, het begint duidelijk te worden waarom de decapitatie focus op Kiev zo hevig is. De verhoudingen van verliezen en schadelast tussen Oekraïne en Kremlin zijn behoorlijk scheef.
In het voordeel van Oekraïne.
Ik merk dit bewust even op vanwege die kritieke factoren van Windows of opportunity en initiatief. Wij bepalen met onze ondersteuning, van allerlei soorten en types, in hoeverre Oekraïne kan maar ook wil blijven vechten.
En ze laten zien dat ze daar beter in zijn dan het Kremlin. Het is wederom waarom ik zo de klemtoon leg op “luister naar wat Oekraïne zegt, zorg dat ze krijgen wat ze vragen”.
Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.
Misschien niet helemaal de juiste bewoording maar gaat om de strekking.Emgeebee schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 16:54:
[...]
Wij hechten veel te veel waarde aan een leven? Wij hechten tenminste waarde aan een leven. Houden zo wat mij betreft, veel beter.
En nee, een nutteloze invasie in een ander land mag wat mij betreft nooit 2800 Nederlandse militairen het leven kosten. Nooit. Maar je eigen land verdedigen, dat mag een veelvoud daarvan kosten. Ik doe mee.
Wij zullen veel eerder tegengas geven en mogen dat ook. Daarnaast zal ook vrijwel niemand (die 2 Rusland pionen even niet me tellen) in onze regeren of die nu in de oppositie zit het acceptabel vinden dat er zoveel slachtoffers valt.
Rusland is nog steeds zo dat een leven weinig mee telt. Daarom hebben ze ook in WW2 kunnen terugslaan. Stuur nog maar divisie die kant op. En als die allemaal dood zijn, sturen we er nog 2. En als het nodig is sturen we er nog meer.
Het westen zal veel eerder de grens trekken. Ook als het gaat om verdediging van hun eigen land en hun vrijheid.
En ik zeg dit niet om Rusland te prijzen maar vind het juist beangstigend. Als Putin wil, kan hij in principe gewoon doordrukken tot hij op het strand van Scheveningen staat. Dat het 10 miljoen doden aan zijn kant heeft gekost, deert hem niet.
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Klopt, al hadden de westerse inlichtingendiensten het wel bij het juiste eind wat de invasie betreft.Cyberpope schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 16:53:
[...]
Russen zijn onbetrouwbaar met alles wat ze roepen, maar dat maakt westerse politici niet automagisch 100% betrouwbaar. De strijd om de publieke opinie raast nog voort.
Sowieso de Russen zullen nooit te weten komen hoeveel doden er zijn gevallen. Die blijven in UA achter of worden ergens stilletjes begraven.
Families die te lastig worden, wordt de mond gesnoerd. Dat was met andere vuile oorlogen van Rusland niet anders.
Dus ja, dan is 2800 doden wel een stuk makkelijker te verkopen.
Families die te lastig worden, wordt de mond gesnoerd. Dat was met andere vuile oorlogen van Rusland niet anders.
*knip*Virtuozzo schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 17:01:
[...]
Oligarchie maalt niet om dode burgers. Juist dat is iets om stil bij te staan, want het maakt het bitter duidelijk hoe bitter noodzakelijk is om oligarchie te bestrijden.
Doe je dat niet, dan is jouw leven net zo goedkoop als dat van een Russische soldaat. Hier in het Westen zijn we vergeten dat soort cruciale overwegingen te maken.
Dat gezegd, het begint duidelijk te worden waarom de decapitatie focus op Kiev zo hevig is. De verhoudingen van verliezen en schadelast tussen Oekraïne en Kremlin zijn behoorlijk scheef.
In het voordeel van Oekraïne.
Ik merk dit bewust even op vanwege die kritieke factoren van Windows of opportunity en initiatief. Wij bepalen met onze ondersteuning, van allerlei soorten en types, in hoeverre Oekraïne kan maar ook wil blijven vechten.
En ze laten zien dat ze daar beter in zijn dan het Kremlin. Het is wederom waarom ik zo de klemtoon leg op “luister naar wat Oekraïne zegt, zorg dat ze krijgen wat ze vragen”.
Dat bedoeld hij niet. Die conclusie maak je door 1 punt eruit te lichten, zonder de rest van het verhaal mee te nemen.
En dat allemaal om onze vrijheid in stand te houden, dat daarbij een land compleet naar de gallemiezen gaat lijkt mij evident.
[ Voor 7% gewijzigd door tweakduke op 25-02-2022 18:56 ]
Artillery (GRAD) shelling of residential areas of Kharkiv, posted by NextaLive. pic.twitter.com/CpZPAYIsiW
— Christo Grozev (@christogrozev) 25 februari 2022
Het is nog wachten op dubbele bevestiging. Als het klopt, kan deze ook op de lange lijst oorlogsmisdaden.
Hopelijk gebeurt er iets op dat gebied met die acht à tien vluchten vanuit de UA naar Bydgoszcz.Virtuozzo schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 17:01:
[...]
Tot nu toe is deze journalist wel een betrouwbare bron geweest, dus ik ben benieuwd:
BREAKING — Germany is open to cut Russia off from the SWIFT system: German economy minister
— Ragıp Soylu (@ragipsoylu) 25 februari 2022
Dat betekent, stam + t .
Klein foutje, maar toch: Polen werd binnengevallen en Frankrijk en Engeland verklaarden Duitsland de oorlog. Als je Oostenrijk en Sudetenland bedoelt, dan heb je gelijk.LOTG schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 16:57:
[...]
Dit gebeurt ook al sinds de Maidan-revolutie. Ik kan me de treinen vol lijken nog herinneren. En de moeders in Rusland die het zwijgen werden opgelegd. Het zal nu op grotere schaal moeten, maar ik twijfel er niet aan dat er weer hetzelfde gaat gebeuren. Verschil is wel dat de invasie nu openlijk is, terwijl tijdens Maidan men net deed alsof het geen Russen waren.Morrar schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 17:03:
Sowieso de Russen zullen nooit te weten komen hoeveel doden er zijn gevallen. Die blijven in UA achter of worden ergens stilletjes begraven.
Wat zegt dit? Oorlogsmisdaden. Alsof Poetin zich daar iets van aantrekt?Eli3l schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 17:04:
[Twitter]
Het is nog wachten op dubbele bevestiging. Als het klopt, kan deze ook op de lange lijst oorlogsmisdaden.
In Rusland gelden dergelijke cijfers als Staatsgeheim. Men weet ook nog steeds niet hoeveel er bij de vorige Tsjetsjenië-oorlog niet meer thuis kwamen. De cijfers van de Afghanistan-oorlog beginnen net pas door te sijpelen. Meestal is het de Commissie van Soldatenmoeders die accuratere cijfers heeft.Player1S schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 16:52:
Dat soort cijfers geheim houden zegt ook wel iets over hoeveel een soldatenleven waard is.
Quelle chimère est-ce donc que l'homme? Quelle nouveauté, quel monstre, quel chaos, quel sujet de contradiction, quel prodige!
#Ukraine : A very large convoy of various Ukrainian army vehicles destroyed and abandoned 5 kilometers away from Oleshky, #Kherson. The convoy mostly consists of supply trucks, however few tanks, BRDM-2 and even 9K33 Osa SAM systems are also seen. [Part 1] pic.twitter.com/v5JKfRR9DZ
— 🇺🇦 Ukraine Weapons Tracker (@UAWeapons) 25 februari 2022
HIer is flink wat Oekraïns materiaal kapotgeschoten. Wel vooral lichter materiaal. Maar een flink konvooi!
Zou in de buurt van Kherson zijn.
Gaan de Duitsers eindelijk draaien? Dan moeten ook nog landen zoals Italië, Hongarije of natuurlijk ook Rutte die tegen gestemd lijken te hebben.Apache4u schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 17:04:
Tot nu toe is deze journalist wel een betrouwbare bron geweest, dus ik ben benieuwd:
[Twitter]

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Omdat op meerdere fronten oorlog voeren lastig is. Maar Georgië zijn ze al een keer binnen gevallen, dus dat is inderdaad niet onverwacht.gorgi_19 schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 17:00:
[...]
Waarom zou hij nu stoppen? De puinhoop is er nu toch, kan hij net zo goed doorgaan. En hij begon met het land waar de meeste ophef / sterkste tegenstand van de te verwachten was.
Denk dat Moldavië het wel warm aan het krijgen is, misschien was hun beste optie om nu te helpen maar veel zal dat ook niet uit maken.
Dit is gewoon net als oer-oude Sovjet propaganda. Hij probeert hiermee verdeeldheid te zaaien onder de Oekraïense bevolking. Je moet je voorstellen dat daar van alles tussen zit. Sommige families zijn bijvoorbeeld half om half. Het is net zoiets als West- en Oost-Duitsland; die waren ook in elkaar verweven. Dan krijg je de vraag: aan wie ben jij loyaal? Of wil je niet vechten? Dat kan natuurlijk ook. Het valt mij op hoe weinig vrouwen er meedoen. Ik heb in alle foto's welgeteld 1 vrouwelijke militair gezien, en die stond voorop op een foto (leek me marketing
Ik vraag mij overigens af of er ook niet filmpjes zijn opgenomen van de Zelensky. Ik zeg niet dat dat zo is, maar het is wel handig om dat te doen voor propagandadoeleinden (het eerste slachtoffer in oorlog, is waarheid). Weet iemand of hier analyses van zijn gemaakt?
"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.
Dit moet toch genoeg gewicht in de schaal leggen zou je zeggen.DaniëlWW2 schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 17:06:
[...]
Gaan de Duitsers eindelijk draaien? Dan moeten ook nog landen zoals Italië, Hongarije of natuurlijk ook Rutte die tegen gestemd lijken te hebben.
Draghi had eerder vandaag ook al een beetje een vreemde actie. Zei dat hij een afspraak had met Zelensky maar dat dit niet doorging omdat hij in zijn bunker zat. En bedankt Draghni.
De bedoeling bij de redactie was om in samenwerking met andere betrokken media een serie publicaties te doen over het ecosysteem van criminele oligarchie zoals georganiseerd in Zwitsers bancair circuit in navolging van Kremlin invloeden die de afgelopen twintig jaar een reeds gulzig bancair systeem gekaapt en hervormd hebben tot een mondiaal perverse bancaire ecologie.
Maar toen kwam Putin’s Oorlog. De redactie heeft de beslissing moeten nemen om het dossier maar voor nu te laten wat het is, immers, oorlog.
De informatie is echter gedeeld met overheden en instellingen. Ik kan er hier en plein publique niet in detail op ingaan, laat ik dit zeggen, de impact is breed en diep. De schokgolf is gruwelijk hevig.
Het zou een betere wereld zijn wanneer samenleving en hun bestel in staat zouden zijn om meer dan een dossier / situatie aan te kunnen voor verwerking, helaas is dat niet het geval.
Voor de positie van Zwitserland in dit alles mag duidelijk zijn dat men zich bewust buiten beeld zoekt te houden, dat men heel bewust interactie vermijdt, en dat men heel bewust in allerlei eigen conflicten van bias en theater zit op het moment.
Broek op de enkels. Centrale rol in mondiale criminele ecologie die tot effectieve organisatie gemaakt geworden is.
Dit topic is gesloten.
Let op:
• We grijpen sneller in bij overtredingen.
• Er volgen sneller sancties.
Extra omtrent de situatie nu:
Deel aub geen schokkende beelden. Bedenk daarbij goed of een twitter bericht wat toevoegt aan de discussie.
Specifieke topic regels
• Onderbouw je betoog met betrouwbare en verifieerbare bronnen.
• Geen drogredenen of onlogische en/of onnavolgbare gevolgtrekkingen.
• Extraordinary claims require extraordinary evidence.
• Geen omgekeerde bewijslast, wie beweert moet bewijzen.
• De volgende drogreden is expliciet niet toegestaan: neutraliteit claimen om vervolgens een waardeoordeel te geven over het conflict. Zie ook Wikipedia: Argument to moderation en Wikipedia: False balance
Andere topics
Discussie over wapensystemen, verhoudingen en inzet kan hier: Wapensystemen en effectiviteit
Voor de nasleep en mogelijke berechting daders MH17 hebben de we dit topic: MH17: De weg richting daders en mogelijke berechting
AWM beleidstopic:
Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid
[font size=18]Zero Tolerance beleid[/font]
Dit topic valt onder Zero Tolerance. Dit betekent het volgende:• We grijpen sneller in bij overtredingen.
• Er volgen sneller sancties.
Extra omtrent de situatie nu:
Deel aub geen schokkende beelden. Bedenk daarbij goed of een twitter bericht wat toevoegt aan de discussie.
Specifieke topic regels
• Onderbouw je betoog met betrouwbare en verifieerbare bronnen.
• Geen drogredenen of onlogische en/of onnavolgbare gevolgtrekkingen.
• Extraordinary claims require extraordinary evidence.
• Geen omgekeerde bewijslast, wie beweert moet bewijzen.
• De volgende drogreden is expliciet niet toegestaan: neutraliteit claimen om vervolgens een waardeoordeel te geven over het conflict. Zie ook Wikipedia: Argument to moderation en Wikipedia: False balance
Andere topics
Discussie over wapensystemen, verhoudingen en inzet kan hier: Wapensystemen en effectiviteit
Voor de nasleep en mogelijke berechting daders MH17 hebben de we dit topic: MH17: De weg richting daders en mogelijke berechting
AWM beleidstopic:
Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid