[ZT] Russisch-Westerse verhoudingen en de oorlog in Oekraïne Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 148 ... 168 Laatste
Acties:
  • 730.831 views

Onderwerpen

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• CornermanNL
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17-10 20:20
rejer schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 15:37:
Waarom gewoon niet overgeven? Iedereen weet hoe dit gaat aflopen. Beetje zonde van al die Oekraïense doden. Wanneer het land bezet is kun je pas beginnen met verzet.
Omdat dan je toekomst compleet kapot is, je land leeggeroofd wordt en je geen enkele hoop meer hebt ooit nog in vrijheid te kunnen leven. Het is niet zo eenvoudig om verzet te plegen, zeker niet als er een bezettingsmacht is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• q-enf0rcer.1
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-10 16:17
Johan Bogle schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 15:39:
[...]
Zo werkt dat niet. Plus je kan de opinie kantelen door moed te tonen. Houden ze dit twee weken vol met dagelijks live verslag en russen die steeds meer geweld moeten gebruiken, dan kan de opinie toch echt meer in hun voordeel omslaan. Plus: ze vechten voor hun leven en vreiheid he. Het is echt geen pretje om onder Russisch bewind te komen.
Ik denk dat de meesten hier niet goed begrijpen wat het inhoudt om onder een regime te leven. Zie maar eens wat er gebeurt als je in Rusland kritisch bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaw
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 17-10 16:10
Don Quijote schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 15:41:
[...]

tot onthoofding/afzetting van regering en overname Kiev?
je kunt wel verwachten dat de kopstukken niet meer in Kiev zitten...

How to Beat Putin & The American Origins of Putin's Madness

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Zoals ik zijn vraag lees om onnodig bloedvergieten te voorkomen.
Wat verwacht je nou?
Ik denk dat hij zich afvraagt of het niet effectiever is om vanuit een positie van verborgen verzet te strijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ashilh
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 30-09 22:57
[...]

Tot volgens de Amerikanen het geen zin meer heeft om militair in te grijpen. Tot nu toe zijn het gros van hun voorspellingen opvallend nauwkeurig en uitgekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapstobbe
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08:05
Verwijderd schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 15:41:
[Twitter]

Begin het idee te krijgen dat het de Russen niet zo gemakkelijk afgaat als dat ze gedacht hadden...
Ook de info vanuit Oekraine moet niet te makkelijk als kloppend worden beschouwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rejer
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 16-10 18:50
Wolly schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 15:43:
[...]

[...]

Ik denk dat hij zich afvraagt of het niet effectiever is om vanuit een positie van verborgen verzet te strijden.
Exact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapstobbe
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08:05
klaw schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 15:42:
[...]

je kunt wel verwachten dat de kopstukken niet meer in Kiev zitten...
Zelenski bleef zitten volgens mij

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
[Twitter]

Begin het idee te krijgen dat het de Russen niet zo gemakkelijk afgaat als dat ze gedacht hadden...
Dit soort tellingen zegt vrij weinig als de vijand ze heeft geteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzaz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15-10 17:17
[Twitter]

En dan moet het bericht nog bij de vaders en moeders binnen komen dat hun zoon niet meer thuis gaat komen.

Schiet tussen de palen en je scoort!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16-10 14:33

Saven

Administrator

Yamotek schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 13:49:
[...]

Feitelijk is het signaal wat door de US intelligence is afgegeven: we hebben nog 4 dagen de tijd om te beslissen of we überhaupt gaan vechten voordat de oorlog verloren is.

Krankzinnig dit, hoe langer we wachten hoe slechter dit voor de EU afloopt. Qua reputatie dat we de 'good guys zijn' en botweg gewoon voor onze eigen vrijheid.
Ga jij lekker naar het front dan? Niks te zoeken daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jaapstobbe schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 15:43:
[...]

Ook de info vanuit Oekraine moet niet te makkelijk als kloppend worden beschouwd.
Zeker niet, schattingen gisteren waren ook veel hoger dan die van de Britten.

Maar de voorspellingen dat Oekraïne niks kon doen lijken toch wel mee te vallen. Of Rusland houdt nog wat achter de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Quijote
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07:52

Don Quijote

El Magnifico

[Twitter]

Zal een flink sausjes Oekraïne propaganda overheen zitten, maar zelfs als maar de helft echt waar is, zijn dat toch flinke verliezen. Mooi.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Louw Post
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 17-10 16:07

Louw Post

Cerenas

Waarom gewoon niet overgeven? Iedereen weet hoe dit gaat aflopen. Beetje zonde van al die Oekraïense doden. Wanneer het land bezet is kun je pas beginnen met verzet.
Volgens statistieken zouden de meeste Nederlanders niet vechten voor hun land, jouw reactie past daar mooi bij, maar dat is in Oekraine wel anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xilantof
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16-10 16:26

Xilantof

ik ga lopen tot de zon komt

Wolly schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 15:44:
[...]

Dit soort tellingen zegt vrij weinig als de vijand ze heeft geteld.
Andersom zijn ze ook niet betrouwbaar. Rusland gaat nooit realistische cijfers geven van overleden militairen.. Dat doet het zeer slecht bij de achterban.

Fotonerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

Wolly schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 15:43:
[...]

[...]

Dan nog is het een domme opmerking, die kaart ligt altijd op tafel. Als je nu de krijgsmacht afdoet dan heb je niet alleen meer russen om over de kling te jagen, maar je geeft ook nog eens een grote hoeveelheid gevangenen ter afpersing aan Rusland.

Of dacht je soms dat ze dan vrijuit gingen? Uit welke film heb je die wijsheid?

Hoe Android ten einde kwam - Ben je wel kritisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

[...]

Is dat ook niet het gevaar als de Oekrainse president gaat onderhandelen met Rusland in Wit Rusland? Ik lees hier dat ze dat willen https://www.hln.be/buiten...oetin-en-lavrov~a50d97ef/

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 17-10 20:10
Don Quijote schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 15:45:
[...]

Zal een flink sausjes Oekraïne propaganda overheen zitten, maar zelfs als maar de helft echt waar is, zijn dat toch flinke verliezen. Mooi.
En dan zijn we hier bang dat ze de NAVO gaan aanvallen, als het zo doorgaat hebben Rusland en Nederland dezelfde aantallen aan militair spul. >:)

Korreltje zout natuurlijk, voordat mensen hier weer serieus op ingaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kepro
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 07:59
Tja. Als je onderstaand filmpje ziet rijden de Russen elke auto expres aan.

https://mobile.twitter.co...CC_nxy6kojKZwOJZfKmg&s=08

Weet niet of dat andere filmpje Russen of UA waren?

Edit: ambush?

https://mobile.twitter.co...XEGV8v_HRjxAlLvpgknA&s=08

[ Voor 20% gewijzigd door Kepro op 25-02-2022 15:49 ]

Twitch kanaal Kepro_ - wot stats

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17-10 17:08

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Marzman schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 15:47:
[...]

Is dat ook niet het gevaar als de Oekrainse president gaat onderhandelen met Rusland in Wit Rusland? Ik lees hier dat ze dat willen https://www.hln.be/buiten...oetin-en-lavrov~a50d97ef/
Hij zal een delegatie sturen en zelf niet gaan. Inderdaad veel te gevaarlijk.

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Xilantof schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 15:46:
[...]

Andersom zijn ze ook niet betrouwbaar. Rusland gaat nooit realistische cijfers geven van overleden militairen.. Dat doet het zeer slecht bij de achterban.
Correct. Dat doet Ukraine ook niet :)

Daarom zeggen deze nummers vrij weinig tot niets, voorlopig lijkt het erop dat Rusland snel Kiev wil binnendringen om de regering te ontmantelen en zitten ze slechts op enkele km's afstand van die stad.

Dus dat loopt voorspoedig denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brazos
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
jaapstobbe schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 15:44:
[...]

Zelenski bleef zitten volgens mij
Dat zou ik ook zeggen. Gaan ze ook niet ergens anders zoeken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mindcre8r
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-10 14:21

mindcre8r

Tradepedia

Verwijderd schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 15:25:
[...]

Je realiseert je dat fase een van de inval bombardementen op een hele boel raketinstallaties is geweest?

Of dacht je dat het Russische leger die vergeten was?
Zou je je belerende toon even bij je willen houden?

Er is eerder vandaag ook een succesvolle aanval geweest op Russische doelen in Rusland

Footage

Materiaal dat hiervoor gebruikt is

Afstand vanaf Oekraïne is vergelijkbaar.

Bears and Bulls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Rukapul schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 15:34:
[...]

Nou, het is wel iets meer dan een 'pijplijn', want je zult in vijandelijk/neutraal gebied meerdere pijplijnen inclusief northstream 2 moeten addresseren. Die op eigen grondgebied kun je als laatste overhouden.

En nee, het zou geen dreiging zijn, maar een fait accompli voor Europa. Als het gas niet meer kan komen hoef je je er ook niet druk over te maken.
Op 1 of andere manier schat ik in dat UA niet de middelen heeft om pijplijnen buiten hun eigen grondgebied aan te pakken.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LOTG
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-10 19:56
Dus een soort van tikkertje spelen? Als Rusland bij de grens staat je sleutels inleveren want je gaat het toch niet winnen?

Tikke van mij?

Het is hun land en daar vechten ze voor, ja het uitzicht is niet zo mooi maar ik kan wel in zien waarom men liever sterft voor hun vrijheid dan gaat leven in angst onder een Russisch regime.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeKoetsier
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 15-10 23:37
Kepro schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 15:48:

Je weet niet of dit de Russen zijn, en vanuit andere hoeken beschreef met dat het leek alsof ze in paniek aan het 'vluchten' zijn, deze gepantserde wagen(s) in een gevecht.
Los daarvan, verschrikkelijk wat er gebeurde en gelukkig heeft de man het overleefd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vind deze uitleg realistischer:

https://twitter.com/BabakTaghvaee/status/1497213543837544449

Werd gevochten in die wijk, voertuig verliest zijn eenheid, panikeert en is bang voor hinderlaag, verliest tractie in de bocht.

Zeker als je bedenkt dat er vanmiddag nog een filmpje voorbij kwam van een Oekraïner die a la tank-meneer een kolonne voertuigen wou stoppen die netjes om hem heen reden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16-10 21:11

lasharor

7 december 2004

-
Weet niet of je dit mag delen.

Afgezien daarvan ziet dit er niet echt expres uit hoor. Die tank komt in een soort slip terecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzaz
Ondertussen:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

Wolly schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 15:48:
[...]

Correct. Dat doet Ukraine ook niet :)

Daarom zeggen deze nummers vrij weinig tot niets, voorlopig lijkt het erop dat Rusland snel Kiev wil binnendringen om de regering te ontmantelen en zitten ze slechts op enkele km's afstand van die stad.

Dus dat loopt voorspoedig denk ik.
Als de regering ontmanteld is, is er nog steeds geen sprake van controle.

Rusland geeft overigens compleet serieus aan dat ze nog geen doden aan hun kant hebben. :')

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

*knip* reageer constructief of reageer niet, als je vind dat een post niet aan onze regels voldoet, maak dan alleen een TR aan.

[ Voor 91% gewijzigd door defiant op 25-02-2022 15:58 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:42

Herman

FP ProMod
Don Quijote schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 15:45:
[...]

Ik snap wat je bedoelt, maar ook dat zijn een heel aantal mannen die niet terug zullen keren naar hun families. Ouders die hun kind moeten missen, kinderen die zonder vader moeten opgroeien.

Dit conflict heeft, zoals eigenlijk elke oorlog, alleen maar verliezers...

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexta
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 30-04 13:43
FabianGTI schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 15:47:
[...]

En dan zijn we hier bang dat ze de NAVO gaan aanvallen, als het zo doorgaat hebben Rusland en Nederland dezelfde aantallen aan militair spul. >:)

Korreltje zout natuurlijk, voordat mensen hier weer serieus op ingaan.
https://www.oryxspioenkop...ocumenting-equipment.html
A detailed list of the destroyed and captured vehicles and equipment of both sides can be seen below. This list is constantly updated as additional footage becomes available.

This list only includes destroyed vehicles and equipment of which photo or videographic evidence is available. Therefore, the amount of equipment destroyed is undoubtedly higher than recorded here. Small arms, munitions, civilian vehicles and derelict equipment are not included in this list.

SlaineMcRoth#2316 76561197992282479

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

nst6ldr schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 15:51:
[...]

Rusland geeft overigens compleet serieus aan dat ze nog geen doden aan hun kant hebben. :')
Iedereen die wil heeft nu een wapen thuis liggen.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
maratropa schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 14:24:
[...]

Al die uitleg waar jij zo fijn de moeite voor neemt hier, ik neem aan dat je dit ook in jouw proffesionele netwerk doet (als in, jouw hoofdbezigheid ;) ) Toch krijg ik het idee als ik jou zo hoor dat wat jij uitlegt soms nog beter aankomt hier bij "de nerds" dan bij onze overheid? Dat vind ik een zorgelijke gedachte. Misschien ook logisch omdat als ik jou zo hoor, er weinig mensen nog schone handen hebben... Onbedoeld natuurlijk omdat ze onze oorlog niet als oorlog zien..
Laat ik dit zeggen, het is ietwat gesimplificeerd, maar het komt in essentie er op neer.

Overheden en Instellingen lopen vaker voor op politici, dat is niet vreemd, het is verklaarbaar. Door de bank genomen gaat dat allemaal goed voor wat op korte afstand ligt. Echter hoe meer abstractie, hoe meer perceptie, hoe meer botsing met ideologie of mening, des te meer het mens zijn van politiek een factor wordt.

Dan komt iets op tafel waar de burger vaak aan voorbij gaat, voor wat voor redenen of oorzaken dan ook.

Dit soort processen lijken top down te zijn. De politicus neemt beslissing. De ambtenaar werkt die uit. Vervolgens wordt het toegepast. Voor een deel klopt dit ook.

Maar de processen zijn niet top down. Dat stuk top down is een afgeleide van de werking van structuur van bestel en dynamiek van samenleving.

Dat is bottom up. De politicus beweegt op druk dan wel prikkel. Dat komt net als de macht van de politicus van beneden naar boven. Van burger via publiek debat naar politicus die op de stoel wil zitten of blijven zitten en pas dan wordt het top down. Pas dan wordt ook gekeken naar wat in overheid, instellingen of academia reeds uitgewerkt is aan kennis en perspectief.

Nogmaals, ik simplificeer het iets. Maar de breuk zit hem in hoe de burger zich is gaan beperken tot consumeren van publiek debat. Weg van het participeren daarin als component van bestel.

Onderzoeksinstellingen kunnen heel veel. Maar het wordt pas gebruikt wanneer daar van beneden naar boven in publiek debat ruimte en prikkel voor is.

Onderschat een ding niet. Dit AWM deel van het Tweakers forum is absoluut een microkosmos van samenleving, maar het is ook in specifieke opzichten een mismatch met “moderne” samenleving. Het is niet representatief voor publiek debat van nu. De focus op toetsing, op regels, op onderbouwing, dat is iets fundamenteel anders dan wat de burger gewend geraakt is: mening, emotie, moment.

Die “nerds” hier, het zijn dezelfde mensen als politici in een Vak K of jojo’s bij een GeenStijl, maar de kaders zijn fundamenteel anders. En dus het gedrag én de dynamiek van interactie.

Als microkosmos is AWM juist een bewijs op tafel hoe productief een constructief publiek debat kan zijn ongeacht of iemand nu deze of gene expertise heeft, deze of gene overtuiging, deze of gene mening. Ongeacht of de gebruiker nu geschoold is in sociologie, of geschoold in trottoirmanagement. De synergie vanuit kaders en gelijk speelveld is het recept waarbij alles bijdraagt aan een gezond geheel groter dan de som der delen.

Ja, op niveaus van besluitvorming zijn schone handen zeldzaam. Dat is echter iets waar dat eerdergenoemde Scheermes van Hanlon van toepassing is. Het is slechts zelden een actief netwerkfenomeen van subversie of corruptie. Door de bank genomen is het gewoon gedrag wat een richting neemt of krijgt vanuit het ontbreken van functioneel publiek debat. Het ontbreken van functioneel perspectief. Het dominant kunnen zijn van verzuchting, ideologie en mening.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerie
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
GeeEs schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 15:26:
[...]

Gisteren hing er ook een drone vrij lang rondjes te vliegen ten zuidwesten van de Krim/boven zwarte zee op flightradar. Deze heeft ook een route over Oekraïne zelf gevlogen, vooral oost.
En een tankvliegtuig later op de dag/avond enkele uren iets meer ten zuid west van Oekraïne.
Ik volg ADS-B via twee bronnen de afgelopen 2 dagen. Drone op Zwarte Zee was er gisteren ook (heb 'm ook een beweging zien maken die op retour leek, hij kan max 36 uur in de lucht las ik). Die Blackhawk helicopters van USAF vliegen er al een tijdje (met name Zuid-Polen en Roemenië). In ieder geval vandaag. Callsign DUKE** (zijn er meerdere). Er zijn nog wel meer activiteiten van in ieder geval de VS zichtbaar, kleinschalig btw. Volgens mij maakt Russisch militair verkeer geen gebruik van ADS-B.

"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

Herman schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 15:51:
[...]

Ik snap wat je bedoelt, maar ook dat zijn een heel aantal mannen die niet terug zullen keren naar hun families. Ouders die hun kind moeten missen, kinderen die zonder vader moeten opgroeien.

Dan nog heeft hij alle recht om het mooi te vinden. Dit is een gevalletje 'bad over worse' kiezen. De Oekraïense bevolking gaat alsnog een hel tegemoet als de bezetting een feit is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• klaw
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 17-10 16:10
nst6ldr schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 15:51:
[...]

Die worden allemaal in de mobiele crematoria gestopt en dan kan alles letterlijk onder het tapijt geveegd worden...
https://metro.co.uk/2022/...ps-into-ukraine-16162585/

How to Beat Putin & The American Origins of Putin's Madness

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stylze
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07:16
Wel mooi om de reacties te zien daar:) dan krijg ik toch weer wat hoop van hoe het is gesteld met de meeste mensen in de wereld.

Elke post op dat Twitter account wordt helemaal afgemaakt.

[ Voor 8% gewijzigd door Stylze op 25-02-2022 15:56 ]

Playstation 5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 15:50:
[...]

Vind deze uitleg realistischer:

https://twitter.com/BabakTaghvaee/status/1497213543837544449

Werd gevochten in die wijk, voertuig verliest zijn eenheid, panikeert en is bang voor hinderlaag, verliest tractie in de bocht.

Zeker als je bedenkt dat er vanmiddag nog een filmpje voorbij kwam van een Oekraïner die a la tank-meneer een kolonne voertuigen wou stoppen die netjes om hem heen reden.
Dus, vrachtwagen komt schietend aanrijden en stopt bij man met geweer. Schietmeneer wordt van vrachtwagen afgeschoten en tankbestuurder let niet op en rijdt over auto.

Schietmeneer wordt doodgeschoten en tank rijdt verder.

Jesus, wat is oorlog kut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:09

JB

Cédric roelt!

maxoss schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 15:23:
hier zie je de oorzaak van die auto die overreden werd door die tank. Paniek in een hinderlaag.

[mbr]*knip* let op de TW, geen schokkend materiaal.[/mbr]
Heftig om te zien, wat me opvalt is hoe moeizaam die tank manoeuvreert. Alsof er iemand in zit, die er nog nooit eerder in heeft gereden.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

[Twitter]

Echter als je ziet hoeveel troepen Rusland in totaal heeft maakt het weinig verschil. Voor de moraal misschien, maar of nou 1% of 5% van je troepen dood zijn - je hebt 95% of 99% over. Dat verschil in tempo maakt misschien verschil tegen de tijd dat ze in Lviv of Moldavië zijn, maar niet meer voor Kiev.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louwke
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 17-10 20:12
JB schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 15:57:
[...]

Heftig om te zien, wat me opvalt is hoe moeizaam die tank manoeuvreert. Alsof er iemand in zit, die er nog nooit eerder in heeft gereden.
Was die gast die reed in de T-14 tijdens de Parade, die trapte ook per ongeluk op de Emergency switch

Untappd: Louwke80

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brazos
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Herman schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 15:51:
[...]

*knip*
Op deze manier op de man spelen is ongewenst.

[ Voor 27% gewijzigd door tweakduke op 25-02-2022 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldgrumpy
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 17-10 15:55
Hier zie, ze worden ook wakker in België:
Kwestie van schijnvertoning kan dit ook weer tellen:

België gaat mogelijk wel wapens leveren aan Oekraïne, Wilmès vraagt om lijst te maken: “Hopelijk is het nog niet te laat”
België wil dan toch bekijken of er wapens geleverd kunnen worden aan Oekraïne. Dat vernemen HLN en VTM NIEUWS. Minister van Buitenlandse Zaken Sophie Wilmès (MR) vraagt aan Defensie om een oplijsting te maken van welke wapens mogelijk naar het Oekraïense leger kunnen gaan. “Hopelijk is het nog niet te laat”, zegt ze.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Novadecasa
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09-10 08:59

Dit is echt meest zieke wat je kan doen in zo'n situatie. Compleet zinloos en zonder reden, waarom waarom.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Bouke-p
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 23:54
Dennis1812 schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 15:08:
[...]

Geloof je dat echt?
Die oorlog duurt nog geen week. De NAVO heeft een behoorlijke overhand. Rusland is een kleine puppy als je er de hele NAVO tegenover zet.
En hoe zie je dat voor je? 3x knipperen met je ogen en de navo staat in rusland?

Dit is allemaal geen call of duty of Command and Conquer, in de echte wereld kost zoiets tijd. Net zoals dat Rusland geen klein puppy is tegenover de Navo. Rusland is een serieuze macht met een flink leger en een mafkees aan de top.

Daarnaast zijn een aantal Navo landen zo goed als tandenloos na jaren en jaren bezuinigen. Ik ben 10jaar beroepsmilitair geweest en inmiddels een aantal jaren reservist en heb wel enig idee waar ik over praat. En in al die jaren heb ik niks anders gezien dan bezuinigingen. Toen de laatste 100tanks op marktplaats gingen was de politiek er van overtuigd dat we ze nooit meer nodig hadden en negeerden ze, zoals altijd, de militaire top.
idem voor de luchtmacht, een handjevol vliegtuigen hebben we. Misschien is de F35 wel beter dan wat de russen hebben, maar wij hebben zo verdomd weinig.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razr
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
bwerg schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 15:58:
[...]

Echter als je ziet hoeveel troepen Rusland in totaal heeft maakt het weinig verschil. Voor de moraal misschien, maar of nou 1% of 5% van je troepen dood zijn - je hebt 95% of 99% over. Dat verschil in tempo maakt misschien verschil tegen de tijd dat ze in Lviv of Moldavië zijn, maar niet meer voor Kiev.
Als van al je troepen ongeveer 5% specialistisch is, en je gebruikt de helft daarvoor om snel een vliegveld te willen overnemen - wat mislukt - dan is opeens de helft van je specialisten *weg*. Niet alle troepen zijn kwalitatief gelijk natuurlijk.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 15:51:
[mbr]*knip* reageer constructief of reageer niet, als je vind dat een post niet aan onze regels voldoet, maak dan alleen een TR aan.[/mbr]
Ik topic report me helemaal de moeder maar blijkbaar is het enige wat nageleefd wordt schokkend materiaal, want je zou eens bloed zien in een topic over oorlog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louw Post
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 17-10 16:07

Louw Post

Cerenas

bwerg schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 15:58:
[...]

Putin zal dan ook nooit al zijn troepen inzetten bij Oekraine, gezien zijn paranoia bij zijn grensen met NATO/westerse landen in het westen en oosten van Rusland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandor_Clegane
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

Sandor_Clegane

Fancy plans and pants to match

Virtuozzo schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 15:53:

Nogmaals, ik simplificeer het iets. Maar de breuk zit hem in hoe de burger zich is gaan beperken tot consumeren van publiek debat. Weg van het participeren daarin als component van bestel.
Ik weet niet of de burger zich is gaan beperken of dat er actief aan is gewerkt om de burger te beperken.

Dat begint al bij onderwijs natuurlijk.

Less alienation, more cooperation.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

Wolly schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 15:56:
[...]

Jesus, wat is oorlog kut.
Het is vooral chaos. De WWI systematiek is er af, en met name in dit conflict kan je haast 360 graden om je heen schieten en bij willekeur beide Oekraïense en Russische soldaten raken. Poetin wilde blitzkrieg, de snelheid heeft hij, maar men had zich al ingegraven. Dit is voor beide legers een slecht scenario. Oekraïne vecht tegen de klok in de zin van munitie en voedsel, Poetin ziet het draagvlak ieder uur krimpen.

Het is aan de Russische bevolking om in te grijpen, ze zijn net zo goed slachtoffer, hoe langer ze wachten hoe meer de welvaart richting USSR tijdperk gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talkatoo
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12-10 22:23
De man die wordt overreden door de tank leeft nog en is gered.

*knip* ook zet je het erbij, het is niet toegestaan in ons beleid om schokkende beelden te delen, zie topic warning. (let op: kan schokkend worden ervaren).

[ Voor 53% gewijzigd door defiant op 25-02-2022 16:11 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

*knip*
Laat dat.

[ Voor 90% gewijzigd door tweakduke op 25-02-2022 16:04 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16-10 14:33

Saven

Administrator

Louw Post schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 15:45:
[...]

Volgens statistieken zouden de meeste Nederlanders niet vechten voor hun land, jouw reactie past daar mooi bij, maar dat is in Oekraine wel anders.
Gelukkig voor hen wel inderdaad. Oekraïne is veel nationalistischer, een eenheid, trots op hun land en komen voor hun eigen belangen en bevolking op. Hier komen we vooral op voor de belangen van iedereen, behalve voor die van onszelf. Nationalisme, voor eigen belangen opkomen, is in onze wereld synoniem geworden voor facist, racist, sexist, enzovoorts.

Die Russen (of China for that matter) lachen zich tien keer in de rondte als ze regenboogvlaggen in westerse legers zien, onszelf verplichten "dubieuze" migranten op te nemen en verzorgen, miljoenen dollars aan slachtoffers van vermeend racisme te betalen, of als we ons drukmaken om het stikstofniveau :+ Ik kan het ze niet kwalijk nemen en begrijp heel goed dat de gemiddelde Nederlander geen trots heeft om voor te vechten. Dat was 80 jaar geleden gelukkig wel anders. Maar goed, dat is een hele andere discussie ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Nu ook luchtalarm op de livestream :|

edit: En weer gestopt

[ Voor 6% gewijzigd door London op 25-02-2022 16:04 ]

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razr
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Dat was gisterenochtend volgens mij al? I.i.g. heb ik dat al eerder gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Saven schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 16:01:
[...]

Gelukkig voor hen wel inderdaad. Oekraïne is veel nationalistischer, een eenheid, trots op hun land en komen voor hun eigen belangen en bevolking op. Hier komen we vooral op voor de belangen van iedereen, behalve voor die van onszelf. Nationalisme, voor eigen belangen opkomen, is in onze wereld synoniem geworden voor facist, racist, sexist, enzovoorts.

Die Russen (of China for that matter) lachen zich tien keer in de rondte als ze regenboogvlaggen in westerse legers zien, onszelf verplichten "dubieuze" migranten op te nemen en verzorgen, miljoenen dollars aan slachtoffers van vermeend racisme te betalen, of als we ons drukmaken om het stikstofniveau :+ Ik kan het ze niet kwalijk nemen en begrijp heel goed dat de gemiddelde Nederlander geen trots heeft om voor te vechten. Dat was 80 jaar geleden gelukkig wel anders. Maar goed, dat is een hele andere discussie ;)
Oekraine een eenheid noemen lijkt mij overdreven gezien de al jaren durende oorlog aan de Oostkant? Waren dat geen halve Russen die niet bij Oekraine wilden horen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ingelogd
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 00:07
Verwijderd schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 16:01:
Tip van andere Tweakers, voor echt nieuws:
https://www.reddit.com/live/18hnzysb1elcs/

Kun je hier af en toe terugkomen voor de Call of Duty kiddies in hun wargaming fantasy.
Waarom deze opmerking?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
[...]

Dat is het venster voor besluitvorming t.a.v. actieve ondersteuning van hier voor daar.

Die decapitatie, de meeste analyses duiden die op tussen de twee tot vier dagen bij huidige intensiteit van lokaal conflict en aanvoer van middelen (mankracht, materieel e.d.).

Dit is waarom ik eerder deed opmerken dat in mijn optiek Oekraïne juist gebruik van Kiev als symbolisch gewicht om zou moeten draaien. Niet als iets om overeind te houden, binnen asymmetrische 5e generatie oorlogsvoering is elke vorm van bulwark denken zelf-destructief. Maar om het Kremlin zich in een zwart gat à la Afghanistan te laten verliezen.

Laat ze de mobiele crematoria van hun strijdkrachten maar en masse moeten gebruiken, in beeld.

Voor mensen zonder achtergrond in militair en gelieerd domein is dit moeilijk voorstelbaar. Het is in zekere zin ook een politieke beslissing. Maar het is wel iets wat in hoge mate volgt op bewustzijn daar van alleen staan, of niet. Dat is aan ons hier. Niet aan het Kremlin.

Zelensky’s focus op Kiev begrijp ik. Volledig. Maar het is een strategische fout. Bij moderne middelen en doctrines is bulwark denken suïcidaal, tevens is civiel verzet over groot gebied eeh mythe bij moderne doctrines en middelen.

Mobiliteit is waar echte defence in depth in zit. Niet symbool À of B. Als er al symbool is, gebruik dat als graf voor de ander.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• wij
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-10 06:04

wij

[...]
Die Russen (of China for that matter) lachen zich tien keer in de rondte als ze regenboogvlaggen in westerse legers zien.
Hoezo zou je daar niet trots op mogen zijn? Wat een onzin. Dat is nou juist de vrijheid waar de voor vechten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
Bouke-p schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 15:59:
[...]

En hoe zie je dat voor je? 3x knipperen met je ogen en de navo staat in rusland?

Dit is allemaal geen caal of duty of Command and Conquer, in de echte wereld kost zoiets tijd. Net zoals dat Rusland geen klein puppy is tegenover de Navo. Rusland is een serieuze macht met een flink leger en een mafkees aan de top.

Daarnaast zijn een aantal Navo landen zo goed als tandenloos na jaren en jaren bezuinigen. Ik ben 10jaar beroepsmilitair geweest en inmiddels een aantal jaren reservist en heb wel enig idee waar ik over praat. En in al die jaren heb ik niks anders gezien dan bezuinigingen. Toen de laatste 100tanks op marktplaats gingen was de politiek er van overtuigd dat we ze nooit meer nodig hadden en negeerden ze, zoals altijd, de militaire top.
idem voor de luchtmacht, een handjevol vliegtuigen hebben we. Misschien is de F35 wel beter dan wat de russen hebben, maar wij hebben zo verdomd weinig.....
Inderdaad, hoe snel was de oorlog in Afghanistan afgelopen?
Rusland is gigantisch en Moskou ligt alles behalve aan de grens. Je zult een gigantische operatie nodig hebben om je materieel en supply lines op te zetten en te vervoeren.

Daarnaast moet je ook niet vergeten dat Rusland behalve tanks en een luchtmacht ook op zee aardig wat spul heeft. Inclusief nucleaire onderzeeërs. Dus vergeet niet dat als we daar aan het schieten zijn, Rusland met gemak hier even voor de kust wat vergelding kan doen.

Tevens even niet vergeten dat al die nummertjes die overal genoemd worden met hoeveel eenheden van dit en hoeveel van dat, dat elk nummertje een (of meerdere) levens vertegenwoordigd. Hoe dan ook gaan die nummertjes aan weerskanten dan omlaag. Dus ja, er gaan in dat geval veel mensen sterven en ik denk dat iedereen die ergens aan een front gestaan heeft dat het echt niet zo een rooskleurig einde is.

Plus de schade achteraf aan die mensen. Oorlog voeren brengt mentale kosten met zich mee waar je de rest van je leven mee zit.

[ Voor 14% gewijzigd door LOTG op 25-02-2022 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dierkx36
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01:17
maxoss schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 15:23:
hier zie je de oorzaak van die auto die overreden werd door die tank. Paniek in een hinderlaag.

[mbr]*knip* let op de TW, geen schokkend materiaal.[/mbr]

Zit de filmpjes ook net te kijken ...sorry maar dit heeft geen F#<K met paniek te maken :
Dit is ronduit express burgers proberen plaat rijden.

Als dit nou zou gebeuren bij een stelling name, de-routerende actie of ronduit maken dat je weg komt kan ik er als oud-cavalerist nog inkomen maar nogmaals dit is ronduit burgertje plat walsen :(

Zo ie zo : met een (licht) rupsvoertuig, al is het in een paniek actie, voertuigen gaan plat rijden is wel het meest achterlijke wat je kan doen.
De kans dat er iets tussen je aandrijving komt is te groot,(aka je zit vast en je kan geen kant meer op oftewel mobility kill) laat staan als het voertuig waar je overheen rijdt IED's bevat (boem is auw)

Inhoud : 40% cynisme, 50% sarcasme en 10% caffeine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kepro
Nvt

[ Voor 99% gewijzigd door Kepro op 25-02-2022 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
Sandor_Clegane schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 16:01:
[...]

Ik weet niet of de burger zich is gaan beperken of dat er actief aan is gewerkt om de burger te beperken.

Dat begint al bij onderwijs natuurlijk.
Afbraak is zelfversterkend, correctie niet. Het is niet relevant meer helaas waar welke driver ligt in de algemene dynamiek. De luxe van tijd, ruimte en toegang is er niet meer om daar nog in verkenning te blijven.

Het is allebei, in toxische synergie.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
wij schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 16:05:
[...]

Hoezo zou je daar niet trots op mogen zijn? Wat een onzin. Dat is nou juist de vrijheid waar de voor vechten.
Je mag er best trots op zijn maar je maakt er natuurlijk geen beste indruk mee bij mensen die er weinig affectie mee hebben.

Sterker nog, die lachen zich ongetwijfeld rot om de genderneutrale toiletten discussies die hier tot op het hoogste nivo gevoerd worden terwijl zij mannen klaarstomen om het land terug te brengen in de oude staat. Als dezelfde figuren vervolgens met een vingertje staan te wapperen en sancties aankondigen heeft dat qua geloofwaardigheid weinig waarde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16-10 21:11

lasharor

7 december 2004

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xzaz
[...]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• PLAE
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:16
Moreel gezien doen de Oekraïners het super vandaag. Klitschko (oud wereldkampioen boksen en nu burgemeester Kiev) zichtbaar strijdlustig op tv (bedoel niet die oude beelden in uniform) Porosjenko als oud president en zichtbaar op straat met een soort militie. Zwaar miljonairs, kunnen bij wijze van spreken in de zon liggen op hun jacht bij Ibiza. Zelensky komt prima over.

Goed voor moraal denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-06 08:29
PLAE schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 16:10:
Moreel gezien doen de Oekraïners het super vandaag. Klitschko (oud wereldkampioen boksen en nu burgemeester Kiev) zichtbaar strijdlustig op tv (bedoel niet die oude beelden in uniform) Porosjenko als oud president en zichtbaar op straat met een soort militie. Zwaar miljonairs, kunnen bij wijze van spreken in de zon liggen op hun jacht bij Ibiza. Zelensky komt prima over.

Klitschko zag er wel erg badass uit overigens met z'n M249-achtige gun 8)

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 08-10 22:44

Na het gevecht loopt er een soldaat weg met een witte band om zijn rechterbeen. Ik zag dat niet bij de soldaten van Rusland bij dat vliegveld.
Aan de andere kant.. geen witte Z op de truck. Dus geen idee wie hier nu met wie vecht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:07
lasharor schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 15:50:
[...]Weet niet of je dit mag delen.

Afgezien daarvan ziet dit er niet echt expres uit hoor. Die tank komt in een soort slip terecht.
Tanks zijn ook niet gebouwd om in een gevechtssituatie over asfalt of beton te rijden. De metalen rupsbanden glijden dan weg. In vredestijd rijden ze op asfalt met een soort rubberen pads op de schakels van de rupsbanden. In oorlogstijd gaan die er af om beter grip te hebben op ruw terrein, als in bossen, heides en akkers.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wauskoek
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 16-10 20:32
No weapons from the west.. Oud zeer van Afghanistan zeker.

Maar zonder wapens van het westen is Oekraïne sowieso verloren zaak mocht er weer een keer iets uitbreken?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stylze
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07:16
PLAE schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 16:10:

Zeker goed voor het moraal, ondertussen hoor je steeds meer bedrijven sport organisaties die niks meer te maken willen hebben met russen.

Ik denk dat poetin langzamerhand meer tegenstand gaat krijgen van de miljonairs/miljardair. Die rijke stinkerds vinden het prachtig op ibiza en st tropez etc zometeen kunnen ze alleen nog in Rusland en China naar het strand. Langzamerhand gaat het leven voor ze een stuk minder leuk worden zal ze echt wel wat doen.

Playstation 5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

wij schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 16:05:
[...]

Vrijheid is een recht, rechten komen met plichten. Als je die plicht verzaakt op basis van diezelfde vrijheid dan krijg je een constructie die op zichzelf rust en in elkaar stort.

Hoe snel had het gegaan als Oekraïne op dezelfde wijze met hun krijgsmacht omging, denk je?

Let wel, daarmee zeg ik niet dat defensie niet voor minderheden is, maar we hebben onze basisvoorwaarden voor dit soort vrijheden al niet op orde. De prioriteiten van onze mindef zijn - sorry dat ik het zeg - pure satire. Het zou echt niet misstaan in bijvoorbeeld Space Force (netflix).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-05 12:07

siggy

Wait.... what?

wauskoek schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 16:14:
[...]

No weapons from the west.. Oud zeer van Afghanistan zeker.

Maar zonder wapens van het westen is Oekraïne sowieso verloren zaak mocht er weer een keer iets uitbreken?
Gewoon drukmiddel of gewoon nog een excuus van 'zie je nou wel'.
Dit is al dus een gelopen zaak daar er al 'Westers' materiaal is verstuurd. Opgave is dus onmogelijk al.

"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• martwoutnl
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16-10 15:02
UEFA gaat volgens journalist BBC onderzoeken of ze af kunnen van contract Gazprom. Zijn tweet:
Simon Stone @sistoney67
UEFA taking legal advice over how to end Gazprom sponsorship.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Audiowaste
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16-10 11:16
Nu begint Rusland ook al te dreigen tegenover Finland en Zweden

https://twitter.com/femi_.../1497217148267253760?s=24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiscoNootje
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 21:56
Stylze schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 16:14:
[...]

Zeker goed voor het moraal, ondertussen hoor je steeds meer bedrijven sport organisaties die niks meer te maken willen hebben met russen.

Ik denk dat poetin langzamerhand meer tegenstand gaat krijgen van de miljonairs/miljardair. Die rijke stinkerds vinden het prachtig op ibiza en st tropez etc zometeen kunnen ze alleen nog in Rusland en China naar het strand. Langzamerhand gaat het leven voor ze een stuk minder leuk worden zal ze echt wel wat doen.
Was het maar zo'n feest. Ik geloof er niks van. Zolang landen als Zwitserland vrijspel geven aan de Russen blijven de oligarchen er warm bij zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bouke-p
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 23:54
dierkx36 schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 16:06:
[...]

[...]

Zit de filmpjes ook net te kijken ...sorry maar dit heeft geen F#<K met paniek te maken :

Als dit nou zou gebeuren bij een stelling name, de-routerende actie of ronduit maken dat je weg komt kan ik er als oud-cavalerist nog inkomen maar nogmaals dit is ronduit burgertje plat walsen :(

Zo ie zo : met een (licht) rupsvoertuig, al is het in een paniek actie, voertuigen gaan plat rijden is wel het meest achterlijke wat je kan doen.
De kans dat er iets tussen je aandrijving komt is te groot,(aka je zit vast en je kan geen kant meer op oftewel mobility kill) laat staan als het voertuig waar je overheen rijdt IED's bevat (boem is auw)
Er word flink geschoten, die pax is zn eenheid kwijt, verwacht misschien wel een hinderlaag of auto met IED dus ik zou paniek niet uitsluiten. Je kunt nog zo badass zijn, als de kogels om je oren vliegen word t toch wel spannend...
Dat voertuig is alleen bewapend met luchtafweer dus weerloos tegen grondaanvallen. Misschien verwachte ze een VBIED en dachten ze hij of ik.

We zullen t wel nooit weten.

Edit:

Zat jij rond 2007 op de Kleuterschool Met Strikvragen? :o

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:12

Qwerty-273

Meukposter

Voor nieuws uit Oekraïne vanuit betrouwbare bronnen kan je de links die in het onderstaande artikel genoemd worden doornemen. Voornamelijk de officiële communicatie kanalen van de overheid (naast de eigen websites) en er worden ook verschillende nieuwssites genoemd in de Oekraïne.

Met een online vertaler is dat een goed start punt.
Russia is sowing panic on social networks. Here is a list of reliable information platforms

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yamotek
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 23:18
Lijkt erop dat NL zich klaarmaakt voor verregaande sancties/militaire interventie. Persberichten/videos die nu van ons kabinet naar buiten toe komen laten die kans in het midden.

Verschuiving lijkt daadwerkelijk aan de gang, vraag blijft weer of het nog op tijd is..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LOTG
Niet onverwacht toch? Hij was al voor en tijdens bij de inval aan het dreigen tegen alles en iedereen die hem hoe dan ook een strobreed in de weg zou leggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 17-10 08:52
Zojuist 2 personen uit Oekraïne gesproken die ik al zo'n 10 jaar "ken" via de cryptowereld.

*knip* lees de TW, we verlangen altijd een bronvermelding, persoonlijke anekdotes voegen niets toe en zijn geen bron.

[ Voor 79% gewijzigd door defiant op 25-02-2022 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-05 12:07

siggy

Wait.... what?

Ik kan geen Russisch, maar die vertaler.... Ik snap de jist, áls het klopt wat ie zegt. Iemand ergens nog een fatsoenlijke vertaling danwel bevestiging?
Dus Estland wordt ook aangevallen daar die de Javelin materiaal al geleverd hebben?

"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Yamotek schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 16:17:
[...]

Lijkt erop dat NL zich klaarmaakt voor verregaande sancties/militaire interventie. Persberichten/videos die nu van ons kabinet naar buiten toe komen laten die kans in het midden.

Verschuiving lijkt daadwerkelijk aan de gang, vraag blijft weer of het nog op tijd is..
Ik verwacht nog best een NAVO bufferzone in zuid-west Oekraïne met oa Lviv en Oezjhorod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kepro
Illia Ponomarenko
@IAPonomarenko
They have broken through the Kherson defense
4:11 PM · Feb 25, 2022 from Ukraine

Iemand idee waar dit ongeveer is in UA?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldgrumpy
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 17-10 15:55
Verbaast me niets, doen ze trouwens al jaren als Zweden of finland zouden toetreden tot de NAVO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Die vier vliegtuigjes naar Polen zullen toch niets te maken hebben gehad met de evacuatie van het hoofd van de Duitse veiligheidsdienst?

https://archive.is/AjiGC#selection-4107.0-4125.72

[Twitter: https://mobile.twitter.com/0sintt/status/1497229137332875272]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Xtr3me4me
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

siggy schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 16:20:
[...]

Ik kan geen Russisch, maar die vertaler.... Ik snap de jist, áls het klopt wat ie zegt. Iemand ergens nog een fatsoenlijke vertaling danwel bevestiging?
Dus Estland wordt ook aangevallen daar die de Javelin materiaal al geleverd hebben?
Ik kreeg werkelijkwaar geen enkel duidelijk woord verstaanbaar uit de vertaler, werkte meer op me zenuwen.

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 17-10 18:45
Kepro schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 16:21:
Illia Ponomarenko
@IAPonomarenko

*knip*
Niet doen aub.

[ Voor 8% gewijzigd door tweakduke op 25-02-2022 16:27 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Side-Kick
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 17-10 15:01

Side-Kick

Timmy!

Kepro schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 16:21:
Illia Ponomarenko
@IAPonomarenko

Zuid UA.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Johan Bogle
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 16-10 12:07
LOTG schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 16:18:
[...]

Niet onverwacht toch? Hij was al voor en tijdens bij de inval aan het dreigen tegen alles en iedereen die hem hoe dan ook een strobreed in de weg zou leggen.
Gebeurt al maanden. Steeds plaagstootjes met vliegtuigen in ieders luchtruim etc. Het is wel duidelijk dat Putin meer wil dan ‘alleen’ Oekraine.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

dierkx36 schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 16:06:
[...]

Ik heb toch de indruk dat die crew gewoon de controle over het voertuig verliest. Je geeft zelf al aan waarom je dit in oorlogsgebied niet voor de lol doet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iamerwin
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 23:03
Wolly schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 16:21:
Die vier vliegtuigjes naar Polen zullen toch niets te maken hebben gehad met de evacuatie van het hoofd van de Duitse veiligheidsdienst?

[Twitter]
Ik neem toch aan dat ze daar geen 4 vliegtuigen van de UA voor gebruiken, die zitten er sowieso niet heel warmpjes bij qua materieel.

Hello. Is it me you're looking for?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
iamerwin schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 16:23:
[...]

Ik neem toch aan dat ze daar geen 4 vliegtuigen van de UA voor gebruiken, die zitten er sowieso niet heel warmpjes bij qua materieel.
Je kan moeilijk met een callsign van een Navo staat gaan vliegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PLAE
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:16
Wolly schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 16:21:

[Twitter]
Er zijn Blackhawks ingezet hiervoor hoor ik.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LOTG
Johan Bogle schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 16:22:
[...]
Gebeurt al maanden. Steeds plaagstootjes met vliegtuigen in ieders luchtruim etc. Het is wel duidelijk dat Putin meer wil dan ‘alleen’ Oekraine.
Nou ja plaagstootjes? In principe is hij constant ronduit aan het provoceren, met de insteek van kijken wat er gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elve1984
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-10 16:26
PLAE schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 16:24:
[...]

Er zijn Blackhawks ingezet hiervoor hoor ik.
Heb je hier ook een Bron voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
dus iemand hooggeplaatst van de Duitse inlichtingendienst was verrast door de Russische aanval? Wat een mop weer.
Die is net als Trump. Hij vertrouwt Putin meer dan de CIA.

Dat betekent, stam + t .

Pagina: 1 ... 148 ... 168 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
[font size=18]Zero Tolerance beleid[/font]
Dit topic valt onder Zero Tolerance. Dit betekent het volgende:
• We grijpen sneller in bij overtredingen.
• Er volgen sneller sancties.

Extra omtrent de situatie nu:
Deel aub geen schokkende beelden. Bedenk daarbij goed of een twitter bericht wat toevoegt aan de discussie.

Specifieke topic regels
• Onderbouw je betoog met betrouwbare en verifieerbare bronnen.
• Geen drogredenen of onlogische en/of onnavolgbare gevolgtrekkingen.
• Extraordinary claims require extraordinary evidence.
• Geen omgekeerde bewijslast, wie beweert moet bewijzen.
• De volgende drogreden is expliciet niet toegestaan: neutraliteit claimen om vervolgens een waardeoordeel te geven over het conflict. Zie ook Wikipedia: Argument to moderation en Wikipedia: False balance

Andere topics
Discussie over wapensystemen, verhoudingen en inzet kan hier: Wapensystemen en effectiviteit
Voor de nasleep en mogelijke berechting daders MH17 hebben de we dit topic: MH17: De weg richting daders en mogelijke berechting

AWM beleidstopic:
Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid