[ZT] Russisch-Westerse verhoudingen en de oorlog in Oekraïne Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 146 ... 168 Laatste
Acties:
  • 730.834 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Wolly schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 14:39:
Als je ziet wat er aan kapot geschoten voertuigen met materieel op straat wordt achtergelaten dan vrees ik dat de boevenbendes in Europa binnenkort met nog zwaardere wapens zullen rondlopen.
*kuch* zie albanie - rusland daar alles achtergelaten; dan moord de bevolking zichzelf wel uit

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• xzaz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15:15
Vooral het 'bekijk dit random YT filmpje van 4m met een vage gast eens om te bekijken hoe de situatie ECHT in elkaar zit'-retroriek.

Schiet tussen de palen en je scoort!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Apache4u schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 14:40:
Er zijn niet veel topics die ik intensief volg op twitter maar het covid topic was er wel 1 van, en dit topic ook.
Interessant om te zien dat users die een bovenmatige interesse hebben/hadden om anti-vax en anti-covidmaatregelen te promoten, veelal via fake news en slecht tot niet onderbouwde stellingen, in dit topic zijn terug te vinden waarbij het troll-gehalte ook weer redelijk hoog is.
Dit is geen aantijging jegens betreffende users trouwens. Iedereen mag van mij posten wat ie wil (binnen de forum-regels). Ik had het alleen 20 jaar geleden niet kunnen denken.
Toen was anti-vax iets voor de geitenwollensokken en anti-militaristisch en pro-russische standpunten trouwens ook.
Een soort drang om alles wat Westers is af te keuren. Geen idee hoe dat zo diep kan groeien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Quijote
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:41

Don Quijote

El Magnifico

Er zijn niet veel topics die ik intensief volg op twitter maar het covid topic was er wel 1 van, en dit topic ook.
Interessant om te zien dat users die een bovenmatige interesse hebben/hadden om anti-vax en anti-covidmaatregelen te promoten, veelal via fake news en slecht tot niet onderbouwde stellingen, in dit topic zijn terug te vinden waarbij het troll-gehalte ook weer redelijk hoog is.
Dit is geen aantijging jegens betreffende users trouwens. Iedereen mag van mij posten wat ie wil (binnen de forum-regels). Ik had het alleen 20 jaar geleden niet kunnen denken.
Toen was anti-vax iets voor de geitenwollensokken en anti-militaristisch en pro-russische standpunten trouwens ook.
Uiteraard. Het is een functie van dezelfde misinformatie. Het collectief falen van onze scholen, waarbij we niet in staat zijn gebleken mensen voor te bereiden op de tsunami aan "informatie" die via het internet tot je komt. En specifiek de militarisatie van die informatie in de vorm van "fake news". Het COVID topic, dit topic. Het is pijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlxRoelofs
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 16-10 13:24
wolly_a schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 14:33:
Hé... Straaljager(s) uit Oekraïne boven Polen...

https://globe.adsbexchange.com/?icao=50ffb6

Bijtanken en bijladen in Polen? Of gevlucht?
Ik heb er geen verstand van, maar onderweg naar Zweden om het e.e.a. op te halen of juist weg te brengen wellicht?

[ Voor 3% gewijzigd door AlxRoelofs op 25-02-2022 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefanass
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online
himlims_ schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 14:36:
[...]
daarom wordt praktisch overal in oerakine met amerikaanse dollars afgerekend, restaurant, cafe, auto etc. allemaal dollars
Zeker niet overal in Oekraïne, laatste 7 jaar elk jaar daar langere periodes geweest en nog nooit iets betaald anders dan in Hrivna. (Het kan vaak wel, maar is niet gebruikelijk). Maar dat kan zeker per regio of stad anders zijn.

Wel sparen ze (door laag vertrouwen in eigen munt) allemaal in Euro/Dollar en worden grotere zaken vaak contact afgerekend in Euro/Dollar, zoals Auto, etc.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 17:08
Kenny_026 schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 14:39:
Ik vraag me af welke reactie putin naar zweden gaan geven. Als die een aanval naar zweden richt dan wordt er weer een hele nieuwe zwengel aan het conflict gegeven.
Ah joh, Rusland loopt Zweden al decennia lang te provoceren. Ze vliegen met enige regelmaat met wat militaire vliegtuigen over, kijken even boos en vertrekken weer.

Ik denk niet dat Zweden wakker ligt van Poetin. We weten hier de schuilkelders te vinden, de flyers met "hoe voorbereid zijn op oorlog" worden met enige regelmaat uitgedeeld.

Hij zou compleet gestoord zijn om oorlog te verklaren met de EU, indirect dus eigenlijk ook met NAVO.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

xzaz schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 14:42:
[...]

Vooral het 'bekijk dit random YT filmpje van 4m met een vage gast eens om te bekijken hoe de situatie ECHT in elkaar zit'-retroriek.
kiev is nu zo goed als volledig overgenomen (zo laat nichtje van vriendin weten) ze kunnen nergens heen, straat op gaan is zo goed als zeker 'einde oefening'

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheRicolaa10
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 14:27
Draadje van iemand die snachts 85km naar Polen toe heeft gelopen, inclusief verslag + interview met 24-jarige man die teruggestuurd werd om te gaan vechten tegen Rusland:

[ Voor 26% gewijzigd door TheRicolaa10 op 25-02-2022 14:47 ]

DJI Mavic 3 Classic | i7-8700 - GTX1070Ti - 16GB RAM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
himlims_ schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 14:42:
[...]

*kuch* zie albanie - rusland daar alles achtergelaten; dan moord de bevolking zichzelf wel uit
Is het niet veel makkelijker om wapens uit Oekraine te halen? Bij een retourtje Albanie moet je nog door 4 landen 4 landen voor je binnen Schengen bent.

Bij Oekraine hoef je alleen de grens tussen UA en PL over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novadecasa
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09-10 08:59
Kenny_026 schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 14:39:
Ik vraag me af welke reactie putin naar zweden gaan geven. Als die een aanval naar zweden richt dan wordt er weer een hele nieuwe zwengel aan het conflict gegeven.
Hij heeft gewaarschuwd, dus dan gaat blijken of hij inderdaad actie onderneemt of dat er nog een gradatie in zit tussen wat hij toelaat en niet toelaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iamerwin
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 14:24
SalimRMAF schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 14:37:
[...]

Geen straaljager, transportvliegtuigje.
Yep, maar wel 4 stuk. Benieuwd waar die heen gaan en wie daar in zit(ten).

Hello. Is it me you're looking for?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yamotek
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 00:27
Er zijn niet veel topics die ik intensief volg op GoT maar het covid topic was er wel 1 van, en dit topic ook.
Dit komt omdat velen niet doorhebben dat ze gemanipuleerd worden in hun emoties. De regering hier laat gaten vallen waar handig gebruik van wordt gemaakt om mensen die woede hebben een bepaalde richting op te sturen (zonder dat ze zelf beseffen hoe ver ze van 'normaal' verschuiven).

Oftewel, dit is wat Virtuozzo vaker heeft aangedragen dat wij eigenlijk al decennia in een oorlog verkeren en het zelf faciliteren om het Kremlin meer macht te geven, of dit nu bewust of onbewust wordt gedaan.

Toch is dit het moment dat velen toch wakker worden en zien waar ze zelf mee bezig zijn geweest. Dit is een proces wat weer weken/maanden gaat duren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

wolly_a schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 14:33:
Hé... Straaljager(s) uit Oekraïne boven Polen...

https://globe.adsbexchange.com/?icao=50ffb6

Bijtanken en bijladen in Polen? Of gevlucht?
Straaljager?
Er staat dat het een AN26 is toch?
Wikipedia: Antonov An-26

Dat zou ik niet een straaljager noemen iig :)

[ Voor 5% gewijzigd door YakuzA op 25-02-2022 14:47 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DevWouter
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 20:18

DevWouter

Creator of Todo2d.com

Vrij simpel toch: Men produceert wat men consumeert.
Persoonlijk verbaas ik me meer dat ik het laatste 24 uur niet meer tot nieuwe inzichten kom maar men nog steeds op hoog tempo reacties blijft plaatsen uit steeds minder kritische bronnen.
Yamotek schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 14:46:
Dit komt omdat velen niet doorhebben dat ze gemanipuleerd worden in hun emoties.
Dat dus ;)

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-10 19:56
eric.1 schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 14:44:
[...]

Ah joh, Rusland loopt Zweden al decennia lang te provoceren. Ze vliegen met enige regelmaat met wat militaire vliegtuigen over, kijken even boos en vertrekken weer.

Ik denk niet dat Zweden wakker ligt van Poetin. We weten hier de schuilkelders te vinden, de flyers met "hoe voorbereid zijn op oorlog" worden met enige regelmaat uitgedeeld.

Hij zou compleet gestoord zijn om oorlog te verklaren met de EU, indirect dus eigenlijk ook met NAVO.
Nou dan is het daar wel beter geregeld dan hier vind ik. Ik denk dat 80%+ geen idee heeft wat te doen (mij zelf mee gerekend op wat basis dingen na). Geen idee waar hier een schuilkelder is op wat WW2 bunkers en grotten na.

Hopen dat onze regering wakker word en eens serieus gaat na denken over wat als. Leuk die draaiboeken altijd, maar bereid je burgers eerst eens voor in plaats van als het mis gaat eens te gaan reageren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wauskoek
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 14:00
Zag net rechts onderin colonne Russische vrachtwagens voorbij rijden met een grote witte letter Z.

(Nu niet meer te zien)

[YouTube: Ukraine Live Camera - Multiple View Points [Russian Invasion]]

edit...

Ook interessant om te volgen

[YouTube: LIVE: Kyiv Ukraine [Multiple View Points] #Kiev #Kyiv #Ukraine]

[ Voor 25% gewijzigd door wauskoek op 25-02-2022 14:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:54

Qwerty-273

Meukposter

Informatie voor Oekraïners en de visa regels om de grens over te gaan met Polen:
As a citizen of Ukraine, you can enter Poland on the basis of:
  • visa-free travel on the basis of a biometric passport; your legal stay lasts up to 90 days;
  • national visa (D) or Schengen visa (C); your stay is legal in accordance with the visa validity period and the period of stay indicated therein; After the expiry of the stay on the basis of a national visa, you can continue your stay without departure under the visa-free regime for up to 90 days with a biometric passport;
  • a visa with a D or C designation, or a residence permit issued by another Schengen state; your legal stay lasts up to 90 days;
  • hold a temporary residence permit, permanent residence or long-term resident's EU residence permit and a valid residence card;
  • an application for granting international protection, submitted at the Polish border crossing point;
  • consent of the commanding officer of the Border Guard, given when crossing the border. your legal stay is 15 days.
If you want to extend your legal stay, you can submit an application for a temporary residence permit before its expiry or, if the conditions for granting a permanent residence permit are met. Such applications are submitted to the voivodeship office competent for the place of stay. Details can be found on our website: www.gov.pl/udsc
En in een infographic:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I72pbPt9XYC95o3NwK_3V1MOaIg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yYuZW0lBksTfNu8keokwmhru.jpg?f=fotoalbum_large

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martwoutnl
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16-10 15:02
Ik weet niet of het nepnieuws is maar op twitter gaat een video rond zie o.a. https://twitter.com/NeilPHauer/status/1497196542138196000 over soldaten uit Tsjetsjenië die naar Oekraïne zouden worden gestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:58
LOTG schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 14:48:
[...]Nou dan is het daar wel beter geregeld dan hier vind ik. Ik denk dat 80%+ geen idee heeft wat te doen (mij zelf mee gerekend op wat basis dingen na). Geen idee waar hier een schuilkelder is op wat WW2 bunkers en grotten na.
Nederland heeft geen schuilkelders (meer).

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Yamotek schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 14:46:
[...]

Dit komt omdat velen niet doorhebben dat ze gemanipuleerd worden in hun emoties. De regering hier laat gaten vallen waar handig gebruik van wordt gemaakt om mensen die woede hebben een bepaalde richting op te sturen (zonder dat ze zelf beseffen hoe ver ze van 'normaal' verschuiven).

Oftewel, dit is wat Virtuozzo vaker heeft aangedragen dat wij eigenlijk al decennia in een oorlog verkeren en het zelf faciliteren om het Kremlin meer macht te geven, of dit nu bewust of onbewust wordt gedaan.

Toch is dit het moment dat velen toch wakker worden en zien waar ze zelf mee bezig zijn geweest. Dit is een proces wat weer weken/maanden gaat duren.
offtopic:
Ik hoop dat je gelijk krijgt, over dat wakker worden, tot nu toe maken mensen zich nog steeds veel te druk over evenementen, carnaval en de noodwet die verlengt is

Tot die tijd zitten ik, met vele andere denk ik, in een moment waar toch wel ergens een stuk zorgen overheerst, juist door die, sorry, domheid waarmee door sommige het gelijk aan Rusland geeft of alles weg bagatelliseert omdat de prijs aan de pomp niet omhoog mag, want reden x y en z.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 14:37:
[...]

Dat past niet in het narratief dat wij laf zijn en Zweden stoer ofzo.
Je krijgt inderdaad soms de indruk in dit topic dat wij als NL de hoofdrol moeten pakken in deze crisis. Bedrijven sluiten / confisqueren, leger eropaf sturen en maar een trui aantrekken en de fiets nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
martwoutnl schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 14:49:
Ik weet niet of het nepnieuws is maar op twitter gaat een video rond zie o.a. https://twitter.com/NeilPHauer/status/1497196542138196000 over soldaten uit Tsjetsjenië die naar Oekraïne zouden worden gestuurd.
Maakt niet veel uit, ik denk dat als het nep is het doel al bereikt word als iemand daar in het verzet deze video ziet.

Moraal kapot maken werkt altijd goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-05 12:07

siggy

Wait.... what?

Yaksa schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 14:49:
[...]

De grotten van Limburg, maar of je daar vrolijk van wordt.

"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobinNL
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14:01
Rusland: bereid in Minsk te onderhandelen
Rusland zegt bereid te zijn om een diplomatieke delegatie naar Belarus te sturen. In Minsk zou er dan onderhandeld kunnen worden met een vertegenwoordiging van Oekraïne, zegt een woordvoerder van het Kremlin.

Hij herhaalde, net als eerder op de dag minister Lavrov van Buitenlandse Zaken, dat "demilitarisatie" een voorwaarde is. De Oekraïense president Zelensky riep de Russische president Poetin eerder al op naar de onderhandelingstafel te komen.

Bron: https://nos.nl/collectie/...molotovcocktails-te-maken

Het zou toch voor Oekraïne slecht zijn om in Belarus (aka vriend van Rusland) te gaan onderhandelen?

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LOTG
siggy schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 14:51:
[...]

Die zijn hier om de hoek, dus als dat mijn enige optie zou zijn, ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:46
[...]

/offtopic
Dat is wel vreemd, Hier in Noorwegen hebben ze er nog legio.

(wellicht ook logisch omdat we direct aan Rusland grenzen en er geregeld in het nieuws te horen is dat 1 of andere Russische bommenwerpen een aavalspatroon op een stad uitvoert).

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RobinNL schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 14:51:
Rusland zegt bereid te zijn om een diplomatieke delegatie naar Belarus te sturen. In Minsk zou er dan onderhandeld kunnen worden met een vertegenwoordiging van Oekraïne, zegt een woordvoerder van het Kremlin.

Hij herhaalde, net als eerder op de dag minister Lavrov van Buitenlandse Zaken, dat "demilitarisatie" een voorwaarde is. De Oekraïense president Zelensky riep de Russische president Poetin eerder al op naar de onderhandelingstafel te komen.

Het zou toch voor Oekraïne slecht zijn om in Belarus (aka vriend van Rusland) te gaan onderhandelen?
Demilitarisatie is sowieso geen optie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Don Quijote

Don Quijote

El Magnifico

Wolly schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 14:50:
[...]

Je krijgt inderdaad soms de indruk in dit topic dat wij als NL de hoofdrol moeten pakken in deze crisis. Bedrijven sluiten / confisqueren, leger eropaf sturen en maar een trui aantrekken en de fiets nemen.
Ja terwijl we ook prima op fora onze mening kunnen geven. En verder wat popcorn, bier en chips pakken en genieten van het vuurwerk.

We mogen als Nederlanders echt wel iets vragen van onze regering. Of je vindt dat we voldoende of niet doen laat ik graag aan iedereen persoonlijk. Maar zeggen dat we niks kunnen doen is gewoon onzin.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

onder de voorwaarden dat oekraine de wapens neerlegt [..] "jah zo kan ik het ook" :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 23:41

servies

Veni Vidi Servici

Bernard0343 schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 13:00:
[...]

Omdat dit een vrij effectieve manier is om de internationale rechtsorde om zeep te helpen?
Dat is dus al gebeurd, dus wat helpen we nog om zeep...

Ik zie echt weer eenzelfde situatie ontstaan als ergens in de jaren 30 met een bepaalde Engelse premier...
Ik geloof dat hij Chamberlain heette...
Tuig als Poetin begrijpt maar 1 taal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zewatanejo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 00:31

Zewatanejo

Fine Thanks!

Verwijderd schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 14:52:
[...]

Zou het wel een optie zijn voor Oekraïne om tijd te kopen? bv onder de vooraarde dat Rusland de aanval staakt.

Get Busy Living or Get Busy Dying
Kiwi's are too nice to be honest and the Dutch are too honest to be nice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wauskoek

Ze durven ze gewoon niet uit te nodigen in Rusland zelf heb ik het idee. Maar ja.. demilitarisatie is gelijk einde Oekraïne mijn ogen. Ala Krim.

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Nu online
Kunnen we dan echt helemaal niks? |:(
De wapens die Nederland aan Oekraïne heeft beloofd, zijn nog niet aangekomen, zegt minister Kajsa Ollongren van Defensie. ,,De logistiek is behoorlijk beïnvloed door de Russische inval’’, zegt ze.

Vorige week zegde het kabinet steun toe aan Oekraïne. Nederland zou onder meer honderd scherpschuttersgeweren leveren met 30.000 stuks bijbehorende munitie, radars en detectoren.
Ollongren functie elders...

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punkrocker
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23:19

Punkrocker

Mostly harmless

[...]

Ja hoor. Op tien minuutjes lopen van hier.

"What do you get if you multiply six by nine..."

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Don Quijote schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 14:52:
[...]

Ja terwijl we ook prima op fora onze mening kunnen geven. En verder wat popcorn, bier en chips pakken en genieten van het vuurwerk.

We mogen als Nederlanders echt wel iets vragen van onze regering. Of je vindt dat we voldoende of niet doen laat ik graag aan iedereen persoonlijk. Maar zeggen dat we niks kunnen doen is gewoon onzin.
"Genieten" van het vuurwerk zou ik het niet noemen.

Iets van de regering vragen is een ding. Maar een boel mensen reageren vanuit emotie dat alle middelen geoorloofd zijn, tot een nuke op het kremlin aan toe las ik gisteren hier. Dan snap je echt niet wat er op het spel staat als dit escaleert.

Er is een reden waarom de koude oorlog 30 koud is gebleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinNL
  • Laatst online: 14:01
himlims_ schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 14:54:
[...]
onder de voorwaarden dat oekraine de wapens neerlegt [..] "jah zo kan ik het ook" :F
Dat gaat natuurlijk niet gebeuren nee, maar stel die voorwaarde zou weg gaan, dan is het toch nog steeds geen goed plan om in Belarus te gaan overleggen?

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael_OsGroot
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 15-11-2022

Michael_OsGroot

Yes... Yes!

himlims_ schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 14:54:
[...]
Putin snapt ook wel dat vertrouwen te voet komt en te paard gaat. Hij heeft ons wekenlang voorgelogen terwijl we ons stinkende best deden de situatie diplomatiek op te lossen. En dan zou hij nu opeens wel te vertrouwen zijn met de eis de wapens neer te leggen, terwijl half Oekraine bezet is. Show voor de buhne.

Chebyshev said it, and I'll say it again; There's always a prime between n and 2n | De donkere gedaanten zijn bijzonder vlug ter been; Ze lopen op vier poten, en ze kijken heel gemeen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brazos
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
[...]

Dat is hoe dan ook de uitkomst van deze oorlog. Oekraïne als staat zal niet meer bestaan, enkel als wingewest zoals Belarus. En er zullen meer volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Don Quijote schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 14:52:
[...]

Er is niemand die zegt dat we er niks kunnen doen, of wel?

En getuige de acties van de regering doen we al bepaalde zaken zoals militaire steun en steun aan sancties. Of dat genoeg is? Geen idee. Het is een afweging van heel veel belangen waar wij de regering voor hebben ingehuurd.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sandor_Clegane
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

Sandor_Clegane

Fancy plans and pants to match

hoevenpe schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 14:54:

[...]

Na Afghanistan sta ik nergens meer van te kijken.

Less alienation, more cooperation.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• durian
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18-10 08:23
eric.1 schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 14:44:
[...]

Ik woon op het zweedse platteland en mijn dichtbijzijnste schuilkelder is op 15km geloof ik :-) Heb wel genoeg eten in huis voor een week of twee, heb ook eigen waterbron...

Dat provoceren is idd al langer, maar de laatste tijd wel erger. Waar ik werk is de afgelopen jaren de veiligheid sterk opgebouwd, en sinds gisteren is de crisisstaff weer bij elkaar om verschillende scenarios te plannen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Johan Bogle
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 19:40
Zelensky die in het Russisch het Russische volk toespreekt over deze waanzin:

https://edition.cnn.com/v...on-ac360-response-vpx.cnn

Ukrainian President Volodymyr Zelensky tells Russian citizens they are not enemies but vows the country will defend itself against any invasion.

YouTube: President Zelenskyy's, speech to the Russian people [English subtitles]

[ Voor 17% gewijzigd door Johan Bogle op 25-02-2022 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18-10 09:20

[...]

Echt zwaar frustrerend. Die wapens zijn zo nodig nu, kunnen we ze nog niet eens sturen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
[...]

Sowieso denk ik niet dat het goed is om ook maar ergens heen te gaan nu. Rusland heeft aangetoond niet te vertrouwen te zijn met wat ze eerder beweerden dus waarom nu?

Wat ik lees is stop met verzet en geef je over.

Als men wilt praten dan doen ze dat maar op NAVO grond gebied. Denk ook niet dat men daar de illusies heeft dat er geen ongelukjes kunnen gebeuren onderweg naar die meeting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brazos schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 14:55:
[...]

Dat is hoe dan ook de uitkomst van deze oorlog. Oekraïne als staat zal niet meer bestaan, enkel als wingewest zoals Belarus. En er zullen meer volgen.
Met een tot de tanden bewapende bevolking. Dat wordt een humanitaire ramp van jewelste.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online

[...]

8)7

Ik denk dat zelfs DPD ze op tijd had geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

[...]

Ja, ho, ze heeft wel een keer een scriptie over de koude oorlog geschreven. Als je dan nóg niet geschikt bent om minister van defensie te zijn dan weet ik het ook niet meer.

Hoe Android ten einde kwam - Ben je wel kritisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wauskoek
wauskoek schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 14:48:
Zag net rechts onderin colonne Russische vrachtwagens voorbij rijden met een grote witte letter Z.

(Nu niet meer te zien)

[YouTube: Ukraine Live Camera - Multiple View Points [Russian Invasion]]
En is al offline.. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaw
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 18-10 09:17

[...]

Het lijkt alsof we met alles veel te lang wachten in de hoop dat het probleem zichzelf oplos...

How to Beat Putin & The American Origins of Putin's Madness

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:09

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

[...]

Maar in alle eerlijkheid. Iemand een sniper rifle in zn knuisten drukken maakt het nog geen sniper natuurljik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online

En hier komt gelijk het probleem, wat is nu een soevereine plek die Putin en Ukraine kan vertrouwen?

Putin gaat zich niet in Ukraine laten zien, net zo min dat Zelensky op zijn gemak naar Belarus/Wit-Rusland of Rusland gaat.

Het lijkt gewoon een pleasing te zijn voor China en de bühne en dan alsnog zeggen "Zie je! Oekraine is het probleem".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brazos
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 14:56:
[...]

Met een tot de tanden bewapende bevolking. Dat wordt een humanitaire ramp van jewelste.
Natuurlijk. Het wordt gewoon een tweede Tjetjenië. Mensen gaan dood, vluchten, steden worden verwoest, uiteindelijk zal angst en onderdrukking het restant overheersen.

[ Voor 18% gewijzigd door Brazos op 25-02-2022 14:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yamotek
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 00:27
Zewatanejo schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 14:54:
[...]

Zou het wel een optie zijn voor Oekraïne om tijd te kopen? bv onder de vooraarde dat Rusland de aanval staakt.
En dat de Russen dan ineens zeggen dat de volledige delegatie op de vlucht is geslagen als lafaards en nooit aan zijn gekomen? (dus op een 'Russische manier zoek zijn geraakt')

Dit is gewoon PR van Rusland om tijd te kopen bij de politiek van EU/VS. Als er maar 1 persoon zich nu afvraagt of Rusland bereid is te onderhandelen, kost dat weer tijd tijdens de onderhandelingen (voor sancties) om afspraken te maken tegen Rusland.

PR voor verdeel en heers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
  • Laatst online: 21:46
Verwijderd schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 14:56:
[...]

Het klinkt voor mij ook als een eng scenario. Het geeft Rusland alle vrijbrieven om straks even de boel te zuiveren onder het mom dat ze beschoten worden door burgers zonder uniform :X

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:50

Dennis1812

Amateur prutser

Onderhandelen doe je op neutrale grond. Niet op vijandelijke grond lijkt mij.

Verder is het meer een eis om Oekraïne zich over te laten geven. Gok dat het Putin vies tegenvalt wat zijn verlies is.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

Vorkie schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 14:57:
[...]

En hier komt gelijk het probleem, wat is nu een soevereine plek die Putin en Ukraine kan vertrouwen?

Putin gaat zich niet in Ukraine laten zien, net zo min dat Zelensky op zijn gemak naar Belarus/Wit-Rusland of Rusland gaat.

Het lijkt gewoon een pleasing te zijn voor China en de bühne en dan alsnog zeggen "Zie je! Oekraine is het probleem".
Ik denk dat dit deel van het originele plan was, en ze gewoon de flexibiliteit missen om aan te passen op de omstandigheden. Volgens mij was het idee dat ze Zelensky inmiddels hadden omsingeld en hem zo naar de onderhandeltafel dwingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
Rene schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 14:58:
[...]

Het klinkt voor mij ook als een eng scenario. Het geeft Rusland alle vrijbrieven om straks even de boel te zuiveren onder het mom dat ze beschoten worden door burgers zonder uniform :X
Iets waar helaas ook al historische voorbeelden van zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brazos
  • Niet online
Dennis1812 schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 14:58:
Onderhandelen doe je op neutrale grond. Niet op vijandelijke grond lijkt mij.

Verder is het meer een eis om Oekraïne zich over te laten geven. Gok dat het Putin vies tegenvalt wat zijn verlies is.
Een delegatie naar Minsk komt niet meer levend thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stylze
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15:56
Toch zou het mooi zijn als die onderhandelingen enige kans hebben. Ligt eraan welke voorwaarden natuurlijk maar iedergeval voorlopig staking van gevechten dan lijkt me.

Playstation 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:04

JB

Cédric roelt!

LOTG schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 14:56:
[...]

Sowieso denk ik niet dat het goed is om ook maar ergens heen te gaan nu. Rusland heeft aangetoond niet te vertrouwen te zijn met wat ze eerder beweerden dus waarom nu?

Wat ik lees is stop met verzet en geef je over.

Als men wilt praten dan doen ze dat maar op NAVO grond gebied. Denk ook niet dat men daar de illusies heeft dat er geen ongelukjes kunnen gebeuren onderweg naar die meeting.
Dit inderdaad. Waarom willen ze middelen? Krijg Poetin zijn zin niet omdat zijn leger niet goed genoeg functioneert? Hij is ergens aan begonnen waar ie niet meer uit komt.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Don Quijote

Don Quijote

El Magnifico

[...]

Extreem pijnlijk. Dit zijn de wapens die je in Kiev had willen hebben nu. Nu ga je ze er niet meer krijgen. Er zullen vast wel weer duizend redenen zijn waarom dit niet is gelukt, maar de realiteit is. Als je echt had gewild hadden ze er ruim op tijd geweest. Desnoods had je ze er zelf naartoe gereden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:16

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

[...]

Je zou er om lachen als het niet zo triest was. Natuurlijk is de logistiek niet meer als voorheen 8)7

De roep om dialoog van Poetin zou ook een taktiek kunnen zijn om zijn troepen met minder bloedvergieten op betere posities te krijgen / bevoorraden. Tevens heb je als staatshoofd natuurlijk geen garantie ooit nog Belarus te verlaten na een "goed gesprek". Zou eten en drinken overslaan en oppassen voor paraplu en deurknoppen...

@Don Quijote luchtdropping kan maar om dat veilig te doen zul je het in de buurt van de grens moeten droppen ivm luchtafweer / Russische jets. Dus vliegtuig op hoogte aan Poolse kant, windrichting blaast het spul de grens over. Dan zit het spul niet zo in Kiev.. of andere strategische plaatsen.

[ Voor 19% gewijzigd door sh4d0wman op 25-02-2022 15:02 ]

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruzor
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

himlims_ schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 14:41:
[...]

ik heb t oekraiens geld nooit in handen gehad, altijd met dollars afgerekend. menig prijskaartje ook in dollars beschreven (... overigens niet verder dan west oekraine geweest / uzharot waar vriendin vandaan komt)
Het zou netjes zijn geweest als je dat erbij vermeldt had i.p.v. stellig te beweren dat het voor heel Oekraïne geldt.

[This is what you get when you mess with us]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

MikeyMan schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 14:56:
[...]

Maar in alle eerlijkheid. Iemand een sniper rifle in zn knuisten drukken maakt het nog geen sniper natuurljik.
Ze hebben wel behoorlijk veel veteranen, dus dat gaat voor een groot deel wel goed komen (zoveel materiaal was het toch niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiswat
  • Laatst online: 21:44
Zowel Kiev als Moskou beweren veel meer soldaten te hebben uitgeschakeld
Het Oekraïense ministerie van Defensie zegt dat tot dusver meer dan duizend Russische troepen zijn uitgeschakeld. Aan Russische zijde wordt geclaimd dat bij gevechten om Hostomel Airport - een militair vliegveld nabij Kiev - meer dan tweehonderd speciale Oekraïense eenheden zijn gedood.

Beide beweringen moeten met een flinke korrel zout worden genomen. Een neutraal, totaalbeeld van alle (burger)slachtoffers ontbreekt vooralsnog. De Britse minister van Defensie James Heappey zei vrijdag in het parlement dat volgens Britse inlichtingen 450 Russische soldaten en 194 Oekraïners, onder wie 57 burgers, zijn gedood. Het daadwerkelijke aantal slachtoffers is niet te verifiëren. Volgens de Russen zijn er nog geen doden gevallen aan hun zijde.
8)7 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

Vorkie schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 14:57:
[...]

Het gaat niet om soevereine plek, maar om een neutrale plek. Zwitserland heeft daar een functie, maar eigenlijk is elke locatie een optie waar bij beide leiders vertrouwen hebben zoals aan de grens of in een trein (nou ja, die laatste is meer een knipoog naar degene die hun geschiedenis kennen).

Het punt is echter dat Putin Belarus suggereert met een reden: Hij weet dat daar niet akkoord mee gegaan wordt. Tevens wilt hij daarmee aangeven "kijk, mijn hondje komt als ik roep".

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Dennis1812 schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 14:58:
[...] Gok dat het Putin vies tegenvalt wat zijn verlies is.
Exact dat. En Kiev innemen zal een lange en zware slag worden met veel (burger)slachtoffers, iets wat Putin wil voorkomen, dat gaat hem opbreken.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
JB schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 14:59:
[...]

Dit inderdaad. Waarom willen ze middelen? Krijg Poetin zijn zin niet omdat zijn leger niet goed genoeg functioneert? Hij is ergens aan begonnen waar ie niet meer uit komt.
En dát geeft mij dat onrustige gevoel.

Iets begonnen, maar die man gaat écht niet met zijn staart tussen zijn benen dat land verlaten. Ja, als ze leger dat zelf doet en deserteurs worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Brazos schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 14:59:
[...]

Een delegatie naar Minsk komt niet meer levend thuis.
Dat denk ik ook niet.

Laat ze lekker in Zwitserland onderhandelen ofzo. Graag met een paar toezichthouders erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
Stylze schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 14:59:
Toch zou het mooi zijn als die onderhandelingen enige kans hebben. Ligt eraan welke voorwaarden natuurlijk maar iedergeval voorlopig staking van gevechten dan lijkt me.
Eens kans op wat? Rusland is de agressor, en die heeft een doel, Dus nu willen ze praten? Over wat? Het gene waar de Oekraïne zich tegen verzet?

Het enige waar Rusland om zal vragen is wat ze nu met geweld proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Ruzor schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 15:01:
[...]

Het zou netjes zijn geweest als je dat erbij vermeldt had i.p.v. stellig te beweren dat het voor heel Oekraïne geldt.
waar beweer ik dat? schrijf toch dat voornamelijk in westen geweest ben

[ Voor 9% gewijzigd door himlims_ op 25-02-2022 15:02 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Whuzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-10 19:58

Whuzz

Dodgeball!

"There are NO tanks in Bagdad!"

Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Han schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 15:01:
[...]

Exact dat. En Kiev innemen zal een lange en zware slag worden met veel (burger)slachtoffers, iets wat Putin wil voorkomen, dat gaat hem opbreken.
Dat Putin zegt dat hij dat wil voorkomen, zegt helemaal niks over wat er uiteindelijk gaat gebeuren hebben we al gemerkt.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Herman
  • Laatst online: 00:37

Herman

FP ProMod

[...]

Als ik het allemaal zo lees, dan is Nederland eigenlijk behoorlijk nutteloos geweest voor Oekraïne in dit conflict. Beloofde cyberspecialisten komen niet, beloofde wapens worden niet geleverd, volgens geruchten doet Nederland moeilijk met sancties etc...

Dit is toch om te schamen! :(

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brazos
  • Niet online
Dennis1812 schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 15:01:
[...]

Dat denk ik ook niet.

Laat ze lekker in Zwitserland onderhandelen ofzo. Graag met een paar toezichthouders erbij.
Heeft totaal geen nut. Met Rusland kun je niet praten. Die kennen nog één taal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

[...]

kiev is redelijk omsingeld als ik de berichten van nichtje vriendin mag geloven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

[...]

Publicitair wellicht. Maar een club die geen moeite heeft met bombarderen van ziekenhuizen en gooien van spijkervatbommen op burger (beiden in Syrië) verwacht ik weinig terughoudendheid.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:46
Wordt er eigenlijk al wel militair opgeschaald rondom de NAVO grenzen?
Ik bedoel Rusland was al weken gigantische hoeveelheden troepen naar de rand aan het sturen, uiteraard met als excuus "ja maar we zijn gewoon binnen onze eigen grenzen".
Moet het Westen niet de druk ook wat opvoeren en wat meer spierballen laten zien langs de grens? Zo van we staan paraat om in te grijpen, maar we zijn op ons eigen gebied?

Heb het idee mocht de shit de fan raken, dat "wij" militair gezien nog uit de kazerne moeten komen en dus rijkelijk laat zouden zijn?

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruzor
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

himlims_ schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 15:02:
[...]

waar beweer ik dat? schrijf toch dat voornamelijk in westen geweest ben
himlims_ schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 14:36:
[...]
daarom wordt praktisch overal in oerakine met amerikaanse dollars afgerekend, restaurant, cafe, auto etc. allemaal dollars
Dit. Onzin dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

[...]

Als het hem al lukt. Zijn leger heeft weinig motivatie t.o.v het leger van Oekraïne.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzaz
Martinusz schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 15:03:
Ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
Tsjetsjenen komen Oekraine helpen. Heerlijk toch.
Hopelijk verslikt agressor Poetin zich vreselijk in dit land.

[ Voor 4% gewijzigd door MaStar op 25-02-2022 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

daar blijf ik bij; praktisch overal wordt in dollars afgerekend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zewatanejo
  • Registratie: Juli 2003

Zewatanejo

Fine Thanks!

himlims_ schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 15:03:
[...]

kiev is redelijk omsingeld als ik de berichten van nichtje vriendin mag geloven
Dat idee krijg ik ook adhv van de berichten. het gaat niet lang meer duren ben ik bang. Bloedig wordt het in elk geval.

Get Busy Living or Get Busy Dying
Kiwi's are too nice to be honest and the Dutch are too honest to be nice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzaz
MaStar schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 15:03:
Hopelijk verslikt Poetin zich vreselijk in dit land.
Nee? De Tsjetsjenen vechten voor de Russen toch? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiswat
  • Laatst online: 21:44
Die stonden aan de kant van Russen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

LOTG schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 15:01:
[...]

Eens kans op wat? Rusland is de agressor, en die heeft een doel, Dus nu willen ze praten? Over wat? Het gene waar de Oekraïne zich tegen verzet?

Het enige waar Rusland om zal vragen is wat ze nu met geweld proberen.
De vredesbespreken kan verschillende doelen hebben:
- Onvoorwaardelijke overgave -> Annexatie
- Betalingen
- Garanties

De enige keer dat je geen vredesbespreking hebt is wanneer je iedereen in het andere land doet. Zelfs als Putin de leider van het ander land vervangt zal er een vredesbespreking zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan Bogle
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 19:40
Herman schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 15:03:
[...]

Als ik het allemaal zo lees, dan is Nederland eigenlijk behoorlijk nutteloos geweest voor Oekraïne in dit conflict. Beloofde cyberspecialisten komen niet, beloofde wapens worden niet geleverd, volgens geruchten doet Nederland moeilijk met sancties etc...

en dan heb je Rutte’s opmerking nog over dat we nog maar eens moeten zien wat we voor de vluchtelingen kunnen beteken, verdragen….

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Ik bedoel Rusland was al weken gigantische hoeveelheden troepen naar de rand aan het sturen, uiteraard met als excuus "ja maar we zijn gewoon binnen onze eigen grenzen".
Moet het Westen niet de druk ook wat opvoeren en wat meer spierballen laten zien langs de grens? Zo van we staan paraat om in te grijpen, maar we zijn op ons eigen gebied?

Heb het idee mocht de shit de fan raken, dat "wij" militair gezien nog uit de kazerne moeten komen en dus rijkelijk laat zouden zijn?
Jij hebt jezelf al verscholen in de Limburgse grotten?
Er zijn constant militaire verplaatsingen in Nederland en je leest enorm veel van andere landen die grenzen gaan bewaken en militairen of spullen sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
[...]

Ja het is lekker makkelijk praten. Het is gewoon veel makkelijker als ze hem zijn zin geven en hem naar binnen laten lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar

Dit doen ze ook he. Ook VS stuurt 7000 troepen naar de grenzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martwoutnl
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16-10 15:02
siggy schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 14:51:
[...]

Ik wist het niet, Tijdje terug heb ik eens een tour gedaan in Valkenburg. Toen zag je die schuilruimte vanuit het treintje. Was een tour in de Gemeentegrot. Erg interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tuinïnen

tuinïnen

Eventus stultorum magister

Hopelijk verslikt Poetin zich vreselijk in dit land.
Van wat ik heb gezien gaan ze vooral voor Rusland vechten. Dus betwijfel of het zo heerlijk is voor Oekraine.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Silent Thunder
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05-10 14:19
Herman schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 15:03:
[...]

Had jij het dan anders verwacht, eerlijk gezegd? Dat was meer praat voor de buhne, omdat iedereen wat interessants aan het roepen was om .UA te helpen. Toen voelde NL zich natuurlijk ook genoodzaakt om iets te zeggen. Maar echt een plan zat er niet echter, zoals met veel zaken die wij roepen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brazos
  • Niet online
xzaz schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 15:04:
[...]

Nee? De Tsjetsjenen vechten voor de Russen toch? 8)7
Ze vechten aan beide kanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renegrunn
  • Nu online
Eh.. die vechten toch voor de Russen?

[ Voor 8% gewijzigd door renegrunn op 25-02-2022 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Lees ik nu, gaat zweden nu ook militaire hulp bieden aan oekraine? Is dat wijsheid?

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jackson6
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
https://twitter.com/Daily...1ec-b291-868fa98e9df0%2F0

Ook bij een tweet, vermeld aub wat het bijdraagt aan de discussie.

[ Voor 11% gewijzigd door tweakduke op 25-02-2022 16:00 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ruzor
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

himlims_ schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 15:04:
[...]

daar blijf ik bij; praktisch overal wordt in dollars afgerekend
Prima. Ondanks dat zeker 3 users je vertellen dat het niet zo is |:(

Ik hoop niet dat je het erg vindt dat ik de rest van je berichten ook niet zomaar voor waarheid aanneem.

[ Voor 17% gewijzigd door Ruzor op 25-02-2022 15:08 ]

Pagina: 1 ... 146 ... 168 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
[font size=18]Zero Tolerance beleid[/font]
Dit topic valt onder Zero Tolerance. Dit betekent het volgende:
• We grijpen sneller in bij overtredingen.
• Er volgen sneller sancties.

Extra omtrent de situatie nu:
Deel aub geen schokkende beelden. Bedenk daarbij goed of een twitter bericht wat toevoegt aan de discussie.

Specifieke topic regels
• Onderbouw je betoog met betrouwbare en verifieerbare bronnen.
• Geen drogredenen of onlogische en/of onnavolgbare gevolgtrekkingen.
• Extraordinary claims require extraordinary evidence.
• Geen omgekeerde bewijslast, wie beweert moet bewijzen.
• De volgende drogreden is expliciet niet toegestaan: neutraliteit claimen om vervolgens een waardeoordeel te geven over het conflict. Zie ook Wikipedia: Argument to moderation en Wikipedia: False balance

Andere topics
Discussie over wapensystemen, verhoudingen en inzet kan hier: Wapensystemen en effectiviteit
Voor de nasleep en mogelijke berechting daders MH17 hebben de we dit topic: MH17: De weg richting daders en mogelijke berechting

AWM beleidstopic:
Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid