Dat het technische kan houdt neit in dat het volgens sancties praktisch uitgevoerd mag worden. Middels de juiste procedures - afdoende KYC is daar één van - zullen de banken alsnog de transacties moeten tegenhouden.Animal_X schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 13:35:
[...]
Ja - zoals al eerder aangegeven. De grote bedrijven als Gazprom hebben al lang EUR, USD, RUB, CNY rekeningen bij chinese banken. Die kunnen simpelweg een transactie via het Chinese netwerk naar hun Chinese rekeningen sturen en daar vandaan via SWIFT naar willekeurige andere ontvanger in EU, US, etc.
Andersom werkt dat net zo goed natuurlijk. Het grote geld vindt zijn weg. Het probleem is dus m.i. dat je met SWIFT uitsluiting met name de RU burgers en MKB treft, wat nou net niet de bedoeling is.
De basis ligt dan ook niet bij jou en bij mij, maar bij de (politieke) wil om uberhaupt te erkennen dat we dit probleem hebben - te investeren in het blootleggen van deze systemen, patronen en strategien en dit te blijven herhalen.Yucon schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 13:11:
[...]
"ja dat valt wel mee, allemaal leugens, kijk maar naar Rutte !!!"
Ik weet serieus niet hoe ik daarmee om moet gaan. Het enige dat ik me nog kan bedenken is te kriebelen richting die mensen zichzelf laten afvragen of het ook niet zou ontkennen als het wel zo zou zijn.
Besef je dat je je laat informeren door een Rus die Nederlandse teksten blijft plakken onder nieuwsberichten vanuit Vladirostok.
Er is maar een handvol journalistieke pogingen gedaan om dit bloot te leggen, naast de AIVD die zo'n trollenfabriek geinfiltreerd was. In de tweede kamer bijvoorbeeld wordt met #ophef gereageerd op het openlijk bespreken van complotonzin - terwijl de vraag is of je dit uberhaupt als samenleving wel moet accepteren: een buitenlandse mogendheid beinvloed je opinie, een politieke partij, mede gefinancieerd door deze mogendheid, verspreid dit tot in de kamer en vervolgens zit je met een groep mensen die het allemaal niet meer weet en een groep die ernstig radicaliseert.
Terwijl wij, uitgerekend wij, bij uitstek een land zijn waar enorm veel voor verbetering vatbaar is, maar het grosso modo ook al heel erg goed gaat. Dat willen 'we' alleen niet meer zien. Ik ken zelfs mensen die naar Rusland emigreren omdat het daar zoveel beter is dan hier en ze daar meer vrijheid verwachten. Let that sink in.
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!
Wat een drama zeg. Dit lijken wel beelden uit GTA ipv werkelijkheid.PLAE schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 13:30:
[Embed]
Zit wel goed met de fighting spirit. En de wapens krijg je als koekjes bij de koffie. Geen idee of er dan ook nog sprake os van een beetje organisatie straks…
Bizar, strakke organisatie heeft het nu niet van weg maar dat is ook niet zo gek.
Mensen die eerder deze week nog gewoon naar hun werk gaan, staan nu wapens uit te zoeken om hun leven te redden.
Daar steun ik u volledig in. Maar de term wordt ook gebruikt op reacties die stellen dat de NAVO meer moet doen om oekranie te ondersteunen op militair vlak. Dat lijkt me geen whataboutisme te zijn..Dazzler2120 schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 13:35:
[...]
Whataboutism heeft niet te maken met de vraag of we nu wel of niet moeten helpen. Daar zullen vast redenen voor zijn om dat wel/niet te doen.
Whataboutism is een slecht argument wanneer mensen komen met argumenten als "Maar wat als ze nu een NAVO land hadden aangevallen", antwoord daarop is heel simpel; dan is de situatie compleet anders en dan zou de NAVO andere keuzes maken.
Het argument "maar wat als ze nu een NAVO land aan hadden gevallen", is ook geen goede verantwoording voor waarom de NAVO nu wél troepen zou moeten sturen.
Vandaar dat Whataboutism argumenten, niet bijdragen aan een discussie en vaak slechte argumenten zijn.
Om hier even specifiek op in te haken, de basis van politieke wil, dat zijn jullie.NiGeLaToR schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 13:37:
[...]
De basis ligt dan ook niet bij jou en bij mij, maar bij de (politieke) wil om uberhaupt te erkennen dat we dit probleem hebben - te investeren in het blootleggen van deze systemen, patronen en strategien en dit te blijven herhalen.
Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.
Russian Foreign Minister Sergey Lavrov has said that “nobody is going to attack the people of Ukraine,” despite the continuation of strikes by Russian forces on Friday, telling CNN that there will be “no strikes on civilian infrastructure.”
“I will stress: read what Putin said. No strikes on civilian infrastructure, no strikes on the personnel of the Ukrainian army, on their dormitories, or other places not connected to the military facilities. The statistics that we have confirm this,” Lavrov said.
“Nobody is going to somehow degrade the Ukrainian Armed Forces. We are talking about preventing Neo-Nazis and those promoting genocide from ruling this country,” he continued.
“The current regime in Kyiv is under two external control mechanisms. First, the West and the US. And second, neo-Nazis,” he said, repeating baseless claims that have been repeatedly rejected by Ukrainian President Volodymyr Zelensky.
en met lieden als Lavrov en zijn baas zou je weer onderhandelingen willen oppakken?
de 2 heren leven in een totaal andere wereld dan andere wereldleiders
“I will stress: read what Putin said. No strikes on civilian infrastructure, no strikes on the personnel of the Ukrainian army, on their dormitories, or other places not connected to the military facilities. The statistics that we have confirm this,” Lavrov said.
“Nobody is going to somehow degrade the Ukrainian Armed Forces. We are talking about preventing Neo-Nazis and those promoting genocide from ruling this country,” he continued.
“The current regime in Kyiv is under two external control mechanisms. First, the West and the US. And second, neo-Nazis,” he said, repeating baseless claims that have been repeatedly rejected by Ukrainian President Volodymyr Zelensky.
en met lieden als Lavrov en zijn baas zou je weer onderhandelingen willen oppakken?

Niet de bedoeling, maar als er een oplossing is ligt dat wel in onvrede en instabiliteit in Rusland zelf.Animal_X schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 13:35:
Het grote geld vindt zijn weg dus altijd. Het probleem is echter m.i. dat je met SWIFT uitsluiting dus met name de RU burgers en MKB treft, wat nou net niet de bedoeling is.
Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.
Om hier even op in te haken, de vraag of Oekraïne na decapitatie in Kiev verder vecht wordt in kritieke mate hier bepaald in het vraagstuk van wel of geen ondersteuning.TheBrut3 schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 13:35:
Op CNN werd net aangegeven dat, indien er gevechten tot het eind komen, Kiev binnen 4 dagen valt volgens de US intelligence.
Ik merk dit bewust op, aangezien er zoveel voor hier op het spel staat. Dit is heel serieus iets om stil bij te staan.
Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.
Doen we al jaren met Iran en NK waar burgers de pineut zijn van de blokkades, zie niet in waarom het nu anders zou moeten zijn.bwerg schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 13:41:
[...]
Niet de bedoeling, maar als er een oplossing is ligt dat wel in onvrede en instabiliteit in Rusland zelf.
en tegelijkertijd:_Bailey_ schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 13:41:
Have received this photo from several official Ukrainian sources; the unedited photo shows at least two dead persons prostrated on the ground. https://t.co/1j8VjXkXRD
— Christo Grozev (@christogrozev) 25 februari 2022
Ukrainian channels:
— Aleph א (@no_itsmyturn) 25 februari 2022
"A kindergarten that was used as shelter was targeted by Russians, fatalities reported"
Okhtyrka, Sumy oblast #Ukraine 🇺🇦 pic.twitter.com/BUJwl7aMox
[ Voor 9% gewijzigd door Superkanjo op 25-02-2022 13:45 ]
Google lens/translate is hier heel handig voorYaksa schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 12:47:
[...]
Ik ben de Russische taal niet machtig, iemand die de legenda kan vertalen?
Dat donkerrode gebied op de kaart is toch de plek waar allerlei scholen en sportcomplexen zijn?
/f/image/Yg7sbNfJil1HmrvcBFz6M4Eo.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 33% gewijzigd door GeeEs op 25-02-2022 13:46 ]
Zoals vaker gemeld is dit gewoon PR. Je moet het zien als een bedrijf wat hun imago wil redden terwijl ze weten dat ze al bloed aan hun handen hebben. Bedrijven (zoals Google, Facebook, Shell etc.) hebben aangetoond dat ze weinig moraal hebben._Bailey_ schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 13:41:
Russian Foreign Minister Sergey Lavrov has said that “nobody is going to attack the people of Ukraine,” despite the continuation of strikes by Russian forces on Friday, telling CNN that there will be “no strikes on civilian infrastructure.”
en met lieden als Lavrov en zijn baas zou je weer onderhandelingen willen oppakken?![]()
Het beste is om dit soort signalen gewoon te negeren en er geen aandacht aan besteden, want het is niets waard omdat het niet om de inhoud gaat maar het signaal wat wordt afgegeven.
Feiten zijn dat Rusland in andere oorlogen gruweldaden niet schuwt en dat het hier in Oekraïne niet anders is.
Het onderscheid bij de Swift sanctie zit hem in het niet targeted van bevolking, en wel targeted van het zogeheten selectoraat waar de macht van oligarchie op rust.bwerg schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 13:41:
[...]
Niet de bedoeling, maar als er een oplossing is ligt dat wel in onvrede en instabiliteit in Rusland zelf.
Dat lijkt in dat debat verloren te gaan.
https://www.facebook.com/kpszsu/posts/321802683321020
De Oekraïense luchtmacht hint erop dat ze een aanval hebben uitgevoerd op een Russisch militair vliegveld in de Rostov-regio, bij Millerovo.
Deze journalist bevestigt:
De Oekraïense luchtmacht hint erop dat ze een aanval hebben uitgevoerd op een Russisch militair vliegveld in de Rostov-regio, bij Millerovo.
Deze journalist bevestigt:
It is now confirmed — Ukrainian military has delivered a strike on a Russian airfield in Millerovo, Rostov Oblast
— Illia Ponomarenko 🇺🇦 (@IAPonomarenko) 25 februari 2022
A number of enemy aircraft have been destroyed. pic.twitter.com/xwex4z5ryg
Ik denk dat dit juist WEL de bedoeling is van een dergelijke maatregel; Als de "gewone" burger en MKB er last van heeft kan dat het sentiment in Rusland beinvloeden.Animal_X schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 13:35:
[...]
Het grote geld vindt zijn weg dus altijd. Het probleem is echter m.i. dat je met SWIFT uitsluiting dus met name de RU burgers en MKB treft, wat nou net niet de bedoeling is.
Ja dat vind ik ook. Net zat ik naar VI te luisteren waar geroepen wordt dat ze alle russische clubs moeten uitsluiten. Veel zullen zeggen, het is maar voetbal maar persoonlijk denk ik dat je de russische burger niet zomaar moet uitsluiten.Animal_X schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 13:35:
[...]
Ja - zoals al eerder aangegeven. De grote bedrijven als Gazprom hebben al lang EUR, USD, RUB, CNY rekeningen bij chinese banken. Die kunnen simpelweg een transactie via het Chinese netwerk naar hun Chinese rekeningen sturen en daar vandaan via SWIFT naar willekeurige andere ontvanger in EU, US, etc. Andersom werkt dat net zo goed natuurlijk.
Dit was vanmorgen al, althans dat dacht ik gezien te hebben.RoD schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 13:46:
Deze journalist bevestigt: [Twitter]
Dat las ik een halve dag geleden al volgens mij - of is dit nu weer een nieuwe aanval?RoD schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 13:46:
Deze journalist bevestigt: [Twitter]
Ik vraag mij af of het PR is, ik denk gewoon meer desinformatie en min of meer een stok om mee te zwaaien als er sancties zijn.Yamotek schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 13:45:
[...]
Zoals vaker gemeld is dit gewoon PR. Je moet het zien als een bedrijf wat hun imago wil redden terwijl ze weten dat ze al bloed aan hun handen hebben. Bedrijven (zoals Google, Facebook, Shell etc.) hebben aangetoond dat ze weinig moraal hebben.
Het beste is om dit soort signalen gewoon te negeren en er geen aandacht aan besteden, want het is niets waard omdat het niet om de inhoud gaat maar het signaal wat wordt afgegeven.
Feiten zijn dat Rusland in andere oorlogen gruweldaden niet schuwt en dat het hier in Oekraïne niet anders is.
Het is niet zo als of ze hard hun best doen het allemaal onder de mat te vegen. Ze zeggen A doen en B terwijl iedereen kijkt.
Jep, rond 8u al gespot.BlazeMuis schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 13:47:
[...]
Dit was vanmorgen al, althans dat dacht ik gezien te hebben.
rusland heeft hun eigen implementatie hiervoor, en daarlangs kan men op de chineese swift meeliften - inpact is vervelend, maar niet desastreusstefanass schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 13:46:
[...]
Ik denk dat dit juist WEL de bedoeling is van een dergelijke maatregel; Als de "gewone" burger en MKB er last van heeft kan dat het sentiment in Rusland beinvloeden.
De man spreekt in het filmpje over het Obolon-district, en daagt de Russen uit om te komen. Schept op over hoeveel mensen er actief zijn om de stad te verdedigen. Sluit aan bij de berichten die we horen.PLAE schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 13:30:
[Embed]
Zit wel goed met de fighting spirit. En de wapens krijg je als koekjes bij de koffie. Geen idee of er dan ook nog sprake os van een beetje organisatie straks…
Ik hoor het nu ook steeds meer van kennissen om me heen, dat er massaal vrijwillig wordt gevochten.
Uiteraard is het onmogelijk te zeggen wat dit nu concreet betekent, en of het uberhaubt iets van verschil gaat maken.
https://twitter.com/nytim...&t=xoyaWDPBp4vukPQbSMVxFQ_Bailey_ schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 13:41:
Fighting in Ukraine has caused at least 127 civilian casualties, including 25 deaths, since Russia invaded the country, the UN reported. But it cautioned that the toll was likely much higher. https://t.co/bhExcq5flr
— The New York Times (@nytimes) 25 februari 2022
[ Voor 86% gewijzigd door iCore op 25-02-2022 13:50 ]
Don't let perfect be the enemy of good.
Nee, of dat andere vliegveld moet wel erg lijken op de vorige.Razr schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 13:47:
[...]
Dat las ik een halve dag geleden al volgens mij - of is dit nu weer een nieuwe aanval?
Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.
Hoe groter de onvrede in het land zelf hoe beter... Putin zijn grootste angs is zijn eigen volk niet onder controle kunnen houden.Kenny_026 schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 13:46:
[...]
Ja dat vind ik ook. Net zat ik naar VI te luisteren waar geroepen wordt dat ze alle russische clubs moeten uitsluiten. Veel zullen zeggen, het is maar voetbal maar persoonlijk denk ik dat je de russische burger niet zomaar moet uitsluiten.
I am the great Cornholio!
Er gaat zoveel rond, zag zelfs DCS materiaal voorbij komen.
Less alienation, more cooperation.
Klopt, is van wat uren terug, maar toen ik zocht op "Millerovo" in dit topic kon ik niets vinden. Dus ik dacht, ik post het nog maar voor de zekerheidBlazeMuis schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 13:47:
[...]
Dit was vanmorgen al, althans dat dacht ik gezien te hebben.
Feitelijk is het signaal wat door de US intelligence is afgegeven: we hebben nog 4 dagen de tijd om te beslissen of we überhaupt gaan vechten voordat de oorlog verloren is.Virtuozzo schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 13:42:
[...]
Om hier even op in te haken, de vraag of Oekraïne na decapitatie in Kiev verder vecht wordt in kritieke mate hier bepaald in het vraagstuk van wel of geen ondersteuning.
Ik merk dit bewust op, aangezien er zoveel voor hier op het spel staat. Dit is heel serieus iets om stil bij te staan.
Krankzinnig dit, hoe langer we wachten hoe slechter dit voor de EU afloopt. Qua reputatie dat we de 'good guys zijn' en botweg gewoon voor onze eigen vrijheid.
Precies dit, onrust, hoe meer hoe beter. Dat betekend dat de aandacht van de machthebbers zich deels moet verplaatsen naar de binnenlandse situatie.HaterFrame schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 13:48:
[...]
Hoe groter de onvrede in het land zelf hoe beter... Putin zijn grootste angs is zijn eigen volk niet onder controle kunnen houden.
Sinds de Krim in 2014 al gaan er video's rond van ARMA2 en 3 die nét even wat meer compressie hebben dan normaal zodat het net echt lijkt, en de gratis (lees: meestgelezen) nieuwsbronnen brengen het nog aan de man ook.Sandor_Clegane schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 13:48:
Er gaat zoveel rond, zag zelfs DCS materiaal voorbij komen.
Die heb ik ook gezien, het wordt nog wat met toenemende grafische kracht.nst6ldr schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 13:50:
[...]
Sinds de Krim in 2014 al gaan er video's rond van ARMA2 en 3 die nét even wat meer compressie hebben dan normaal zodat het net echt lijkt, en de gratis (lees: meestgelezen) nieuwsbronnen brengen het nog aan de man ook.
Less alienation, more cooperation.
https://twitter.com/Eurom...&t=QFPUDfYCxbBxapWNqcaN5g
Weet niet of dit al voorbij was gekomen, kom het net pas tegen, maar is dus een militair van ukraine die zichzelf op geofferd heeft om die brug op te blazen en de Russen te vertragen.
Wat een held, rip
Weet niet of dit al voorbij was gekomen, kom het net pas tegen, maar is dus een militair van ukraine die zichzelf op geofferd heeft om die brug op te blazen en de Russen te vertragen.
Wat een held, rip
Playstation 5
Dat is anders de sterkste hand die we hebben. De meest gunstige uitkomst is als de Russische burger zich gaat verzetten, en de boel daar instort zoals met de Sovjet Unie.Kenny_026 schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 13:46:
[...]
Ja dat vind ik ook. Net zat ik naar VI te luisteren waar geroepen wordt dat ze alle russische clubs moeten uitsluiten. Veel zullen zeggen, het is maar voetbal maar persoonlijk denk ik dat je de russische burger niet zomaar moet uitsluiten.
Goed duidelijk maken dat het Poetin zijn schuld is.
Dat er zo veel mensen worden opgepakt kan ook twee kanten uitwerken. Of de angst regeert, of men pikt het niet meer en gaat massaal de straat op.
[ Voor 11% gewijzigd door LOTG op 25-02-2022 13:53 ]
Video shows a Ukrainian citizen attempting to block a large convoy of Russian vehicles. pic.twitter.com/pwOU5S9jQy
— Moshe Schwartz (@YWNReporter) 25 februari 2022
Helden die burgers van Oekraïne, ze proberen alles
Het zijn precies de tactieken die een Trump, Thierry, Wilders toepassen. En zij krijgen de ruimte om dit te doen door het geschapen klimaat door de huidige politiek.LOTG schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 13:47:
[...]
Ik vraag mij af of het PR is, ik denk gewoon meer desinformatie en min of meer een stok om mee te zwaaien als er sancties zijn.
Het is niet zo als of ze hard hun best doen het allemaal onder de mat te vegen. Ze zeggen A doen en B terwijl iedereen kijkt.
Als beeldspraak zou het niet verkeerd zijn om het Kremlin te zien als het hoofdkwartier van de Nazi's en Putin te beschrijven als een nieuwe Hitler.
Dan is het ook meteen duidelijk waarom Oekraïne niet te laten verliezen zo belangrijk is, onafhankelijk van het geblaat dat het geen lid van de NAVO is dus dan gaan we maar toekijken hoe mensen gemarteld worden, gedeporteerd, vermoord of verkracht etc.
Wij kunnen als EU niet over een paar jaar zeggen van 'Wir haben es nicht gewußt'. In feite zijn wij namelijk als EU de Duitse bevolking die de Nazi's (het Kremlin) hun gang laten gaan.
Juist wel. Alles en zoveel mogelijk uitsluiten om dit als dwangmiddel te kunnen gebruiken richting Putin.Kenny_026 schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 13:46:
[...]
Je moet alles van de Russen afpakken. Dus ook van de normale Rus. Voetbal, zang, formule 1. Alles.
In de hoop dat ze zich tegen de regering gaan keren. Het kan niet anders. Hoe dan ook gaat het pijn doen.
Hostomel zou nu toch gevallen zijn rapporteert BBC originele bron de Russen zelf...
Invasie met 200 heli's.
Als dit klopt gaan ze toch echt die luchtbrug opzetten en dan gaat het snel gaan de komende uren.
Invasie met 200 heli's.
Als dit klopt gaan ze toch echt die luchtbrug opzetten en dan gaat het snel gaan de komende uren.
God does not play dice
Ik vindt het erg lastig om een beeld te krijgen van de situatie, nog lastiger is dat ik niet veel mensen zich al druk hoor maken, buiten een obligaat wat is het erg voor de mensen daar. Niemand schijnt door te hebben dat het uur u is voor de Europese Unie. En voor onze veiligheid.
Waar we tot vorige week nog debatteerde in dit topic of Poetin wel of niet een oorlog zou beginnen komt nu veelvuldig WO3 voorbij. Hoe ver we van dat scenario afzitten ook geen idee meer. Alle ratio lijkt er uit te zijn.
Hopelijk draaien de lidstaten op tijd bij anders is het een verloren zaak en kwestie van tijd voor Poetin begint aan een verdere opmars. Gesteund niet in de laatste plaats door onze eigen populistische partijen. Ook daar hoor je niemand over.
Waar we tot vorige week nog debatteerde in dit topic of Poetin wel of niet een oorlog zou beginnen komt nu veelvuldig WO3 voorbij. Hoe ver we van dat scenario afzitten ook geen idee meer. Alle ratio lijkt er uit te zijn.
Hopelijk draaien de lidstaten op tijd bij anders is het een verloren zaak en kwestie van tijd voor Poetin begint aan een verdere opmars. Gesteund niet in de laatste plaats door onze eigen populistische partijen. Ook daar hoor je niemand over.
Ze mogen hem zonder wapen ook niet doden toch?iCore schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 13:54:
[Embed]
Helden die burgers van Oekraïne, ze proberen alles
Andere bronnen voor dezelfde gebeurtenis:Stylze schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 13:51:
https://twitter.com/Eurom...&t=QFPUDfYCxbBxapWNqcaN5g
Wat een held, rip
https://www.ukrinform.net...vance-of-tank-column.html en https://www.facebook.com/....ua/posts/258798803099872
To stop the advance of the tank column, the decision was made to blow up the Henichesk road bridge. The General Staff of the Ukrainian Armed Forces said that Vitaliy Skakun, an engineer of the separate battalion, volunteered to perform this task. The bridge was planted, but he did not have time to leave.
According to his comrades, Vitaliy got in touch and said that he was blowing up the bridge. An explosion was heard immediately. "Our comrade died. His heroic deed significantly slowed the enemy's advance, which allowed the unit to redeploy and organize the defense," the statement said.
Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.
Vraag me wel af waarom het vliegveld niet is vernietigd.-AzErTy- schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 13:54:
Hostomel zou nu toch gevallen zijn rapporteert BBC originele bron de Russen zelf...
Invasie met 200 heli's.
Snap dat je niet zomaar een vliegveld onbruikbaar kan maken maar een poging tot lijkt me toch wel het minste
Ik vind het alleen maar angstaanjagender worden daardoor. Wat als Poetin stagneertRoD schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 13:48:
[...]
De man spreekt in het filmpje over het Obolon-district, en daagt de Russen uit om te komen. Schept op over hoeveel mensen er actief zijn om de stad te verdedigen. Sluit aan bij de berichten die we horen.
Ik hoor het nu ook steeds meer van kennissen om me heen, dat er massaal vrijwillig wordt gevochten.
Uiteraard is het onmogelijk te zeggen wat dit nu concreet betekent, en of het uberhaubt iets van verschil gaat maken.
Mijn boefje is liev!
The Russian Ministry of Defense website is down. #Anonymous #Ukraine
— Anonymous (@YourAnonOne) 25 februari 2022
Nu komt Anonymous ook even in de lucht
7360wp | 17*320 OZO | 6* 320 WNW | PVoutput | Loria 6008 | Fujitsu AGYG09LV | Gasloos sinds 10-07-2020
Het mag idd niet, maar zoals we zien houden de russische soldaten zich niet erg aan internationale regels dus ze doen wat ze willentiswat schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 13:55:
[...]
Ze mogen hem zonder wapen ook niet doden toch?
Sancties die de burgers raken kunnen ook twee kanten op slaan. Ofwel dat ze in opstand komen, ofwel dat ze zich achter hun leider scharen, omdat ze nu zelf ook geraakt worden en dat ook nog eens precies in het narratief past dat ze al jaren horen van de volledig gecontroleerde media aldaar. Het zal waarschijnlijk allebei een beetje gebeuren, maar ik ben bang dat in het hudige Rusland de balans uit zou slaan naar het tweede.LOTG schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 13:52:
[...]
Dat is anders de sterkste hand die we hebben. De meest gunstige uitkomst is als de Russische burger zich gaat verzetten, en de boel daar instort zoals met de Sovjet Unie.
Goed duidelijk maken dat het Poetin zijn schuld is.
Dat er zo veel mensen worden opgepakt kan ook twee kanten uitwerken. Of de angst regeert, of men pikt het niet meer en gaat massaal de straat op.
Dat wil niet zeggen dat we maar geen sancties moeten opleggen uiteraard. En uiteindelijk zullen sancties linksom of rechtsom ook de burger raken.
Anonymous heeft gisteren al aangegeven dat ze Russische doelen proberen te hacken.Bo0bz schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 13:56:
Nu komt Anonymous ook even in de lucht
Er mag wel meer niet. Heb je het nieuws een beetje gevolgd? Er zijn foto's van dode kinderen, die waren ook ongewapend denk ik...tiswat schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 13:55:
[...]
Ze mogen hem zonder wapen ook niet doden toch?
Edit; ik plaats geen bron, ivm regels enzo. Maar op Reddit vind je wel wat als je zoekt op een aanslag i.c.m. kinderdagopvang (of school).
[ Voor 19% gewijzigd door Razr op 25-02-2022 13:58 ]
Formula 1 canceled the Russian Grand Prix, saying that it would be “impossible” to hold the race “in the current circumstances.”
— The New York Times (@nytimes) 25 februari 2022
The decision came after UEFA, European soccer’s governing body, moved the Champions League final to Paris from St. Petersburg.https://t.co/G6SkkaBwiJ
En dat is vandaag geruststellend. Maar Trump wil terug naar het Witte Huis, zeker geen denkbeeldig risico, en heeft hele andere geluiden laten horen. Die stelt maar één vraag als de Russen Estland, Letland en/of Litouwen binnen wandelen: What's in it for me?Verwijderd schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 13:26:
[...]
Over navo gebied is de taal uit de vs op het moment helder en ondubbelzinnig:
"The U.S. will defend every inch of NATO territory with the full force of American power -- an attack on one is an attack on all.,"
Bron: YouTube: Joe Biden addresses the US after Russia invades Ukraine – watch live
Toen nog met een soort van deadline toch? Ik ben totaal niet thuis in de hackscene maar kan Anonymous een bijdrage leveren? Het neerhalen van een overheidspagina schrikt natuurlijk niemand van..TheBrut3 schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 13:57:
[...]
Anonymous heeft gisteren al aangegeven dat ze Russische doelen proberen te hacken.
7360wp | 17*320 OZO | 6* 320 WNW | PVoutput | Loria 6008 | Fujitsu AGYG09LV | Gasloos sinds 10-07-2020
Toch blijft het wel een beetje slap van de FIA, ze laten toch nog een opening om de race door te laten gaan in September.. Ze hadden dit gelijk veel harder moeten aanpakken en de race moeten aflasten.

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl
Nederland (wij dus) is tegen de SWIFT blokkade.
De @faznet meldt dat Nederland dwarsligt bij uitsluiten Rusland van SWIFT. Als dit klopt dan zal ook over @minpres niet licht worden geoordeeld. Zo spoedig mogelijk uitsluitsel nodig. https://t.co/lvbWi0Cdrr
— Lilianne Ploumen (@PloumenLilianne) 25 februari 2022
Waarom zou Putin doorgaan in rest van Europa? Dit gaat helemaal niet om een nieuwe wereldoorlog of Europa bezetten. Zo ver ik het zie, is dit uiteraard een politiek spel en beperkt het zich tot Oekraine.CornermanNL schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 13:55:
Ik vindt het erg lastig om een beeld te krijgen van de situatie, nog lastiger is dat ik niet veel mensen zich al druk hoor maken, buiten een obligaat wat is het erg voor de mensen daar. Niemand schijnt door te hebben dat het uur u is voor de Europese Unie. En voor onze veiligheid.
Zouden ze eventueel communicatie kunnen verstoren tussen de Russische troepen? Heb er ook maar weinig verstand van...Bo0bz schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 13:59:
[...]
Toen nog met een soort van deadline toch? Ik ben totaal niet thuis in de hackscene maar kan Anonymous een bijdrage leveren? Het neerhalen van een overheidspagina schrikt natuurlijk niemand van..
moldavie, georgie zo zijn er nog wel meer die banden hebben met nato, maar geen lid zijnmonaldo schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 14:00:
[...]
Waarom zou Putin doorgaan in rest van Europa? Dit gaat helemaal niet om een nieuwe wereldoorlog of Europa bezetten. Zo ver ik het zie, is dit uiteraard een politiek spel en beperkt het zich tot Oekraine.
afhankelijk hoe 'succesvol' dit circus is, zal de toekomst bepalen wat er verder gebeurd
The road into and out of Kharkiv is still open. Russian army parked on the north edge of the city and shelling things. No apparent renewed effort to encircle after yesterday’s Ukrainian ambush on the ring road. Suspect they hope to take Kyiv so they don’t have to fight here.
— Roland Oliphant (@RolandOliphant) 25 februari 2022
Komt overeen met geluiden die ik hoor dat er momenteel minder explosies te horen zijn.
Ik dacht dat ik stilaan alleen stond met deze mening, goddank niet dusYamotek schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 13:54:
[...]
Het zijn precies de tactieken die een Trump, Thierry, Wilders toepassen. En zij krijgen de ruimte om dit te doen door het geschapen klimaat door de huidige politiek.
Als beeldspraak zou het niet verkeerd zijn om het Kremlin te zien als het hoofdkwartier van de Nazi's en Putin te beschrijven als een nieuwe Hitler.
Dan is het ook meteen duidelijk waarom Oekraïne niet te laten verliezen zo belangrijk is, onafhankelijk van het geblaat dat het geen lid van de NAVO is dus dan gaan we maar toekijken hoe mensen gemarteld worden, gedeporteerd, vermoord of verkracht etc.
Wij kunnen als EU niet over een paar jaar zeggen van 'Wir haben es nicht gewußt'. In feite zijn wij namelijk als EU de Duitse bevolking die de Nazi's (het Kremlin) hun gang laten gaan.
Om dat er nog meer voormalige Sovjet gebieden zijn.monaldo schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 14:00:
[...]
Waarom zou Putin doorgaan in rest van Europa? Dit gaat helemaal niet om een nieuwe wereldoorlog of Europa bezetten. Zo ver ik het zie, is dit uiteraard een politiek spel en beperkt het zich tot Oekraine.
Dus zolang wij maar niet rechtstreeks getroffen worden, is het ok?monaldo schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 14:00:
[...]
En wat rechtvaardigt Poetin zijn inval in Oekraine voor jou dan?
Verwijderd
Hij heeft het niet over rechtvaardigen.oldgrumpy schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 14:03:
[...]
Dus zolang wij maar niet rechtstreeks getroffen worden, is het ok?
Wat voor een antenne gebruikt deze SDR? Ik heb zelf meerdere SDRs maar betwijfel of ik dit kan ontvangen (gaat nu hoe dan ook niet ivm fysieke lokatie).wauskoek schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 13:23:
Voor de radio-amateur's (en/of amateur-luisteraars)..
Universiteit Twente heeft een SDR met antenne op het dak staan waar je via deze website kan intunen: http://websdr.ewi.utwente.nl:8901/.
Frequentie van de Russische luchtmacht zit op 8,131 MHz (USB modulatie) en kan je beluisteren. Luister nu kleine 15 min en heb inmiddels wel één of andere data transmissie gehoord (rare bliepjes).. Best een enge gedachten dat je ze hier kan ontvangen.![]()
Twitter bericht die het er al overhadden
https://twitter.com/te3ej...A%2F%2Fwww.rtl-sdr.com%2F
Instellingen die je nodig hebt..
[Afbeelding]
"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.
Die vrijwel allemaal NATO lid zijn, toch?LOTG schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 14:02:
[...]
Om dat er nog meer voormalige Sovjet gebieden zijn.
Hello. Is it me you're looking for?
Een van de weinigen die het open uitspreekt, Nederland is er net zo hard op tegen blijkt nu.renegrunn schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 07:10:
[...]
Het is echt niet toevallig dat Duitsland als 1 van de weinigen tegen de Swift sanctie is…
Deutschland war auf dem EU-Gipfel nicht das einzige Land, das gegen diese einschneidende finanzpolitische Maßnahme war. Auch Italien, Österreich und die Niederlande sperrten sich.
[ Voor 34% gewijzigd door fsfikke op 25-02-2022 14:07 ]
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
Eerst beperkte het zich tot politiek machtsvertoon langs de grens met Oekraine.monaldo schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 14:00:
[...]
Toen beperkte het zich tot "bescherming van de seperatisten in Donetsk en Luhansk"
Vervolgense beperkte het zich tot "bescherming van de volledige provincies Donetsk en Luhansk"
En nu beperkt zich het tot Oekraine.
Gelukkig blijft het allemaal beperkt!

Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!
Ik krijg hier tranen van in mijn ogen, tot hier en niet verder bij mij. Laat maar ik ben nu echt wakker.Wolly schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 14:00:
[Twitter]
Ik krijg ook steeds meer het idee dat de hoofdstad nu het doel is om de regering omver te werpen. Wellicht een gevolg van de sancties dat de tijd begint te dringen, maar ik blijf het lastig vinden om te beoordelen hoeveel effect de sancties nu echt hebben en dan bedoel ik vooral om Poetin zelf te stoppen of af te remmen.RoD schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 14:02:
[Twitter]
Komt overeen met geluiden die ik hoor dat er momenteel minder explosies te horen zijn.
Als de regering weg is dan kan de oorlogsretoriek weer in de kast en is het doel bereikt. Alleen wat voor kruitvat laat je dan achter in Oekraïne.
Mooi, duidelijk laten merken dat we de Oekraïne laten barsten. Net zo als we veel te laks al die andere keren dat de Oekraïne zei dat dit ging gebeuren hebben geholpen.Wolly schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 14:00:
[Twitter]
We staan er bij en we kijken er na. En straks gaan we huilen als het erger word.
#Ukraine : The Ex-president of Ukraine Petro Poroshenko demonstrating his AKS-74U assault rifle.
— 🇺🇦 Ukraine Weapons Tracker (@UAWeapons) 25 februari 2022
He claims their territorial defense battalion of 300 people right now operates only 4 NLAW anti-tank launchers and 2 machine guns. pic.twitter.com/kbW2MtVrLp
:strip_exif()/f/image/xW1kxjpSw7SFoehomIdah9U3.jpg?f=fotoalbum_large)
Petro Poroshenko
5th President of Ukraine
In office
7 June 2014 – 20 May 2019
[ Voor 54% gewijzigd door iCore op 25-02-2022 14:08 ]
militair gezien kun je een invasie opd eze manier niet heel lang vol blijven houden. Je hebt stabiliteit nodig. Van wat er her en der aan informatie binnen komt (de betrouwbaarheid is twijfelachtig, maar dat is alle informatie haast uit een oorlogsgebied) is het geen walkover.JB schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 13:56:
[...]
Ik vind het alleen maar angstaanjagender worden daardoor. Wat als Poetin stagneertGaat ie dan nog gekkere dingen uithalen? Hij lijkt een weg ingeslagen waar ie nooit meer uit komt.
Als je ziet waar troepen wel en niet komen en waar Russische troepen vast komen te zitten lijkt de taktiek van Oekraine deels te zijn om de logistieke lijnen zo ver mogelijk op te rekken voor Rusland. Tanks zonder benzine rijden immers niet en tanks zonder munitie schieten niet (simpel gesteld).
De verwachtig is ook dat de javelins, mits ze ze kunnen inzetten, gehakt maken van veel gepantserde voertuigen van de Russen, wat ook zeer demoraliserend gaat werken voor tankbemanningen (weten dat je pantser alleen maar gaat beschermen tegen geweervuur).
Hoe meer tijd Oekraïne wint, hoe slechter het ervoor gaat staan voor Rusland.
Ik denk wel dat alles staat of valt bnij hoe het reguliere Oekraine leger stand kan houden. Burgers met een geweer hoef je weinig tot niets van te verwachten (hoe heldhaftig het ook moge zijn): ze gaan kansloos zijn tegen een trainde militaire eenheid. Ik denk dat die mobilisatie ook vooral een steun in de rug is voor de militairen: zelfs de burgers komen helpen.
De vraag is dus kan Oekraine dit vol blijven houden en hoeveel is er over van het Russische moraal.
Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien
Die krant zou de eerste zijn die dit benoemt?Wolly schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 14:00:
[Twitter]
Wel opvallend, mensen van VVD / D66 hebben lieten weten dat een SWIFT blokkade een juiste sanctie zou zijn. Rutte zei gisteravond eenzelfde iets, maar liet wel iets ruimte. In de geest van "zou ook impact hebben voor NL"
Verbaasd mij dus. Zou te treurig voor woorden zijn...fsfikke schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 14:05:
[...]
Een van de weinigen die het open uitspreekt, Nederland is er net zo hard op tegen blijkt nu.
https://www.faz.net/aktue...and-17832895.html?GEPC=s3
[ Voor 27% gewijzigd door renegrunn op 25-02-2022 14:07 ]
Duitsland ook. Veel belangrijker.Wolly schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 14:00:
[Twitter]
En ook hier weer snijdt het mes aan twee kanten. Er zijn talloze bedrijven (met name in Duitsland) die transacties moeten kunnen doen met hun klanten of subsidiaries in Oekraïne en Rusland. Als je nu Swift uitzet voor Rusland, zorg je niet alleen voor miljardenafschrijvingen bij commerciële banken maar ook voor liquiditeitsproblemen bij MKB'ers die nu net aan het herstellen zijn van corona.
Note: ik zeg niet dat Swift dus nooit een goede sanctie zou zijn, maar het is goed om de nuance in de gaten te houden en sancties strict af te wegen aan de baten én kostenzijde.
"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990
Duitsland ook.Wolly schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 14:00:
[Twitter]
Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB
Volgens Duitsland is het "technisch lastig" om Rusland van SWIFT te donderen.
https://www.reuters.com/t...-spokesperson-2022-02-25/
Dus we vinden geld en handel belangrijker dan 't welzijn van 40 miljoen oekrainers wiens enige 'fout' is dat ze tegen oligarchie en voor democratie zijnJedi_Pimp schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 14:06:
[...]
Duitsland ook. Veel belangrijker.
En ook hier weer snijdt het mes aan twee kanten. Er zijn talloze bedrijven (met name in Duitsland) die transacties moeten kunnen doen met hun klanten of subsidiaries in Oekraïne en Rusland. Als je nu Swift uitzet voor Rusland, zorg je niet alleen voor miljardenafschrijvingen bij commerciële banken maar ook voor liquiditeitsproblemen bij MKB'ers die nu net aan het herstellen zijn van corona.
Note: ik zeg niet dat Swift dus nooit een goede sanctie zou zijn, maar het is goed om de nuance in de gaten te houden en sancties strict af te wegen aan de baten én kostenzijde.
Verwijderd
En dan, heb je een zwaarbewapende lokale bevolking die bloed ruikt. Zet je daar wat puppets neer. Zonder grootschalige bezetting gaan de Oekraïners zich echt wel verzetten. Leuk dat je een andere regering in Lviv hebt zitten maar wie gaat die serieus nemen?tweakduke schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 14:05:
[...]
Ik krijg ook steeds meer het idee dat de hoofdstad nu het doel is om de regering omver te werpen. Wellicht een gevolg van de sancties dat de tijd begint te dringen, maar ik blijf het lastig vinden om te beoordelen hoeveel effect de sancties nu echt hebben en dan bedoel ik vooral om Poetin zelf te stoppen of af te remmen.
Als de regering weg is dan kan de oorlogsretoriek weer in de kast en is het doel bereikt. Alleen wat voor kruidvat laat je dan achter in Oekraïne.
Naja we weten natuurlijk niet wat ze onderwater allemaal uitspoken en dat zullen we niet zo snel zien. Het echte werk zullen ze, indien ze dit kunnen, niet nu prijsgeven. Juist deze overheidssites zijn zichtbaar, ook gewoon een vorm van PR.Bo0bz schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 13:59:
[...]
Toen nog met een soort van deadline toch? Ik ben totaal niet thuis in de hackscene maar kan Anonymous een bijdrage leveren? Het neerhalen van een overheidspagina schrikt natuurlijk niemand van..
Ik meen gelezen te hebben dat de USA via cyberaanvallen wel significante schade of vertraging zou kunnen veroorzaken. Ik zou niet weten waarom een andere groepering dit ook niet zou kunnen.
ok, correct maar ik heb stilaan het gehad met die zever van niets te doen omdat Oekraine geen NAVO land is.Verwijderd schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 14:04:
[...]
Hij heeft het niet over rechtvaardigen.
Er wordt verdorie in Europa een democratisch land aangevallen en het enige wat wij doen zijn sancties?
Echt waar en dat vinden hier de meesten allemaal ok want Oekraine is geen NAVO lidstaat dus we mogen/kunnen niets meer doen. Ik dacht nooit zoiets meer te moeten zien na 40-45.
Wel de afgelopen jaren Oekraine opvrijen en naar het Westen overhalen maar als het te heet wordt, tja soryy Oekraine, los het zelf op.
Ik heb het er echt waar steeds moeilijker mee. Hoe zwaar in de zak steek gelaten moeten de Oekrainer szichnu niet voelen?Zijn dit nu onze grote Westerse waarden van vrijheid en democratie?
Ho even, waar komen deze beschuldigingen opeens vandaan? Je moet mij niet zomaar stoppen in een pro-Putin hoek ofzooldgrumpy schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 14:03:
[...]
Dus zolang wij maar niet rechtstreeks getroffen worden, is het ok?

Ik zeg alleen dat volgens mij Putin niet uit is om Europa te bezetten, wil voornamelijk voorkomen dat Oekraine zich bij de NAVO toevoegt. Ik zeg hier niet mee dat het goed is wat die doet en wat er gaande is, hij heeft uiteraard niet het recht een ander land binnen te vallen, er gaan mensenlevens verloren.
Anonymous is geen vaste groep. Het hangt er van af wie er bij zitten maar in principe kunnen ze Russische netwerken binnen dringen en saboteren. Dus net als de wipers die je de Russen zag uitrollen.tiswat schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 14:01:
[...]
Zouden ze eventueel communicatie kunnen verstoren tussen de Russische troepen? Heb er ook maar weinig verstand van...
Wat mij overigens verbaast is dat Russische ambassades her en der alleen wat verf hebben opgelopen en niks ernstigers. Tijdens een conflict tussen Cambodja en Thailand stond de Thaise ambassade gewoon in brand. De Thai in de hoofdstad werden wel snel via een luchtbrug geevacueerd. Ik kan mij voorstellen dat er Oekrainers wonen in EU die ook woedend zijn....
This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.
Met corona als crisis was het ook geen probleem om miljarden uit te geven om bedrijven overeind te houden. Met oorlog als crisis zou het ook geen probleem moeten zijn om bedrijven overeind te houden en daarbij meteen de corruptie buiten spel zetten.Jedi_Pimp schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 14:06:
[...]
Duitsland ook. Veel belangrijker.
Als het vandaag niet gebeurt dan zal het morgen moeten gebeuren, anders kan het rap afgelopen zijn met onze vrijheid hier die wij welwillend hebben verkocht.
Wat zijn de kosten voor ons als we SWIFT niet blokkeren? Naar mijn weten vele malen hoger dan de korte pijn die door overheden opgevangen zou kunnen worden.
Nee maar de kans zit er natuurlijk dik in dat die SWIFT sanctie geen reet uitmaakt voor het verloop van de invasie in Oekraine. De vraag is wie je dan meer naait.rik86 schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 14:08:
[...]
Dus we vinden geld en handel belangrijker dan 't welzijn van 40 miljoen oekrainers wiens enige 'fout' is dat ze tegen oligarchie en voor democratie zijn
"Is te lastig. Laat maar zitten jongens."Stroopwafels schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 14:07:
Volgens Duitsland is het "technisch lastig" om Rusland van SWIFT te donderen.
Ze gebruiken een actieve antenne. Beetje vergelijkbaar met een LNA van een satelliet ontvanger.Jerie schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 14:04:
[...]
Wat voor een antenne gebruikt deze SDR? Ik heb zelf meerdere SDRs maar betwijfel of ik dit kan ontvangen (gaat nu hoe dan ook niet ivm fysieke lokatie).
*even opgezocht*... : http://www.pa3fwm.nl/projects/miniwhip/
Welke SDR heb je? Er zijn wel mod's voor de RTL-SDR dat je lagere frequenties kunt luisteren.
Beetje de ver van ons bed show mentaltiet in het huidige klimaat. Ik snap het eerlijk gezegd ook niet helemaal waarom we niet ingrijpen. @Virtuozzo zijn posts zijn uitermate nuttig om te lezen, deze geven naar eigen mening een hoop context aan de discussie.oldgrumpy schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 14:02:
[...]
Ik dacht dat ik stilaan alleen stond met deze mening, goddank niet dus
Wat ik niet begrijp, en wat ik ook al eerder zei is de gedachte dat het hier stopt.
Litouwen met zijn 7% (wit)Russische burgers zou de perfecte springplank naar de volgende escalatie kunnen zijn. Dan kunnen we allemaal roepen dat dit niet gaat gebeuren, maar daar geloof ik niks van. En dan bedoel ik dat de dirty toolbox welke niet direct naar Rusland herleid kan worden gegarandeerd geopend gaat worden (separatisten zonder uniform, sabotage etc).
Welkom terug in 1973
2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30
Dat bedoelde ik dus met wat voor kruitvat laat je achter. De situatie in Kiev gaat cruciaal worden de komende uren en als het langer duurt dagen.Verwijderd schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 14:08:
[...]
En dan, heb je een zwaarbewapende lokale bevolking die bloed ruikt. Zet je daar wat puppets neer. Zonder grootschalige bezetting gaan de Oekraïners zich echt wel verzetten. Leuk dat je een andere regering in Lviv hebt zitten maar wie gaat die serieus nemen?
Alle acties die wij doen hebben ook een impact op ons, maar het gaat er om dat we de andere partij harder raken.
Sowieso, we zetten SWIFT niet uit omdat we graag willen dat mensen door kunnen gaan met het handelen met de vijand?
Sowieso, we zetten SWIFT niet uit omdat we graag willen dat mensen door kunnen gaan met het handelen met de vijand?
Putin gebruikt het NAVO verhaal puur als excuus om Oekraine binnen te kunnen vallen, want Oekraine is een bedreiging voor 'm.monaldo schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 14:08:
[...]
Ho even, waar komen deze beschuldigingen opeens vandaan? Je moet mij niet zomaar stoppen in een pro-Putin hoek ofzo![]()
Ik zeg alleen dat volgens mij Putin niet uit is om Europa te bezetten, wil voornamelijk voorkomen dat Oekraine zich bij de NAVO toevoegt. Ik zeg hier niet mee dat het goed is wat die doet en wat er gaande is, hij heeft uiteraard niet het recht een ander land binnen te vallen, er gaan mensenlevens verloren.
Want een democratie, die steeds Westerser wordt, waarbij corruptie afneemt, levensstandaard omhoog gaat. In tegenstelling tot Rusland, waar hij zelf de baas is en zelf 't land leegrooft met z'n kliek
Het gaat niet om geld en handel, maar om olie en gas waar wij met z'n allen naar snakken omdat we er graag warmpjes bij willen zitten, onze auto's vol willen tanken en goedkoop op vakantie willen vliegen.rik86 schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 14:08:
[...]
Dus we vinden geld en handel belangrijker dan 't welzijn van 40 miljoen oekrainers wiens enige 'fout' is dat ze tegen oligarchie en voor democratie zijn
Finanzminister Lindner sagte ganz offen, worum es geht: Ein Ausschluss Russlands aus dem Zahlungssystem könnte dazu führen, dass die Versorgung Europas mit russischem Gas und Rohstoffen ins Stocken gerät, weil die Importe nicht mehr bezahlt werden könnten. Aber auch Lindner sagte, man könne das vielleicht später nachholen.
[ Voor 6% gewijzigd door fsfikke op 25-02-2022 14:11 ]
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
Dit lijkt mij te kort door de bocht, met deze redenering kun je er alles van maken, namelijk ook andersom dat NAVO steeds uitbreidt en vervolgens Amerika heel Rusland gaat overnemen.......Whuzz schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 14:05:
[...]
Eerst beperkte het zich tot politiek machtsvertoon langs de grens met Oekraine.
Toen beperkte het zich tot "bescherming van de seperatisten in Donetsk en Luhansk"
Vervolgense beperkte het zich tot "bescherming van de volledige provincies Donetsk en Luhansk"
En nu beperkt zich het tot Oekraine.
Gelukkig blijft het allemaal beperkt!
Deze redenering is nergens op gebaseerd dus.
Omdat alles dat geen NAVO is (Moldavië, Finland, Zweden, ...) is blijkbaar door de beugel kan. Op z'n minst kan-ie het proberen. Moldavië zit in een soortgelijke positie als Oekraïne zat. Een deel van het land heeft een 'volksrepubliek'.monaldo schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 14:00:
[...]
"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.
Dank voor je reactie. En inderdaad, Navalny is wel een keerpunt geweest. Heel eerlijk, wilde al reageren in de geest van dat is ook nog niet lang geleden. Maar blijkt toch al weer 1,5 jaar terug te zijnJedi_Pimp schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 12:27:
[...]
Los van een aantal terechte kritiekpunten, vind ik het artikel niet echt een overtuigend geheel. Bovendien mis ik een belangrijk stuk geschiedenis dat duidt hoe de positionering van Duitsland jegens Rusland historisch gezien geleidelijk tot stand is gekomen. Ik lees niets over Brandt, Ostpolitik en hoe heel Europa in de jaren '90 en beginjaren 2000 uitging van het positieve ontwikkelscenario van het land Rusland.
Zijn er fouten gemaakt met gedogen van figuren als Schröder, financieringen van militair/tactisch materieel? Jazeker! Zijn deze hoofdzakelijk voortgekomen uit het almaar durende schuldgevoel van de Duitsers dat gebaseerd is op hun verleden? Waarschijnlijk wel.
Alleen mis ik in het stuk een belangrijk kantelpunt van Merkel, namelijk de kwestie Navalny. Met deze kwestie heeft Merkel definitief een kant gekozen en gebroken met haar verleden als Putinversteher. Waarom denk je dat Navalny is hersteld in een Berlijns ziekenhuis? Vanaf dit moment is de toon wel degelijk veranderd. Of dat dan te laat is, kan je een discussie over voeren, maar ik zie niet hoe de enkele voorvallen genoemd in het Politico artikel, debet zijn aan de huidige situatie.
Daarnaast: stel dat Merkel een minder toegevende houding had gehanteerd jegens Poetin na bijvoorbeeld Georgië 2008. Wat was er dan wezenlijk anders geweest? Rusland had ook reserves kunnen opbouwen zonder de steun van Duitsland. Wat wij trouwens in Nederland ook weleens lijken te vergeten, is de geografische positionering van Duitsland, Oostenrijk en Hongarije. Oostenrijk is nog steeds als de dood voor Rusland. De metafoor van de Russische beer is in Oostenrijk bedacht. Elke nieuwe bondskandelier bezoekt Rusland als eerste staatsbezoek. Oostenrijk is geen Navolid. Deze zaken kan je in een iets minder sterke mate doortrekken naar Duitsland. Ik raad het boek "Beter wordt het niet" van Caroline de Gruyter aan als je hier meer over wilt weten.
Schroder, bijzonder geval inderdaad. Maar, weet ook nog niet wat ik van Scholz moet denken. Die reageerde op een vraag van een journalist 2-3 weken geleden of hij Schroder niet zou contacteren m.b.t. de situatie / Putin: "er is er maar 1 Bondskanselier, en dat ben ik". Ok dan...
ООС інформує:
— Defense of Ukraine (@DefenceU) 25 februari 2022
Сьогодні, опівдні в районі Біловодська українські воїни дали бій російським окупантам. Наші підрозділи прорвали позиції загарбників та закріпили успіх контрнаступом.
Зазнавши значних втрат, російські підрозділи рятуються втечею з поля бою у напрямку кордону РФ. pic.twitter.com/LKFZb5Am9k
Bovenstaande tweet vertaald:
Translated from Ukrainian by
The Environmental Protection Agency informs:
Today, at noon in the Belovodsk area, Ukrainian soldiers gave battle to the Russian occupiers. Our units broke through the positions of the invaders and consolidated their success with a counterattack.
Having suffered significant losses, Russian units are fleeing the battlefield in the direction of the Russian border.
Hoe vaak heeft de NAVO enige vorm van offensief richting Rusland gedaan, helemaal sinds 't uiteenvallen van de Sovjetunie?monaldo schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 14:11:
[...]
Dit lijkt mij te kort door de bocht, met deze redenering kun je er alles van maken, namelijk ook andersom dat NAVO steeds uitbreidt en vervolgens Amerika heel Rusland gaat overnemen.......
Deze redenering is nergens op gebaseerd dus.
Maar waarom valt die het niet 10j geleden aan dan, volgens deze logica had die het namelijk al eerder kunnen doen. Vergeet niet dat ondanks het geen democratie is, Putin meer *knip* in Rusland heeft gebracht dan andere 10 presidenten ervoor. Nogmaals, wil absoluut niet zeggen dat die goed bezig is in Rusland.rik86 schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 14:10:
[...]
Putin gebruikt het NAVO verhaal puur als excuus om Oekraine binnen te kunnen vallen, want Oekraine is een bedreiging voor 'm.
Want een democratie, die steeds Westerser wordt, waarbij corruptie afneemt, levensstandaard omhoog gaat. In tegenstelling tot Rusland, waar hij zelf de baas is en zelf 't land leegrooft met z'n kliek
*knip* in plaats van het tussen aanhalingstekens te zetten en mensen te laten raden wat je definitie is, is het veel constructiever om direct te vertellen wat je definitie van democratie is in Rusland. Nu ontlok je een hele discussie over het gebrek aan definitie.
[ Voor 16% gewijzigd door defiant op 25-02-2022 15:15 ]
Verwijderd
Onderschat niet de gevolgen van NAVO er bij betrekken. Dat is wereldoorlog. En die duurden de vorige keren zo'n 5 jaar. En toen hadden we geen nukes...oldgrumpy schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 14:08:
[...]
ok, correct maar ik heb stilaan het gehad met die zever van niets te doen omdat Oekraine geen NAVO land is.
Er wordt verdorie in Europa een democratisch land aangevallen en het enige wat wij doen zijn sancties?
Echt waar en dat vinden hier de meesten allemaal ok want Oekraine is geen NAVO lidstaat dus we mogen/kunnen niets meer doen. Ik dacht nooit zoiets meer te moeten zien na 40-45.
Wel de afgelopen jaren Oekraine opvrijen en naar het Westen overhalen maar als het te heet wordt, tja soryy Oekraine, los het zelf op.
Ik heb het er echt waar steeds moeilijker mee. Hoe zwaar in de zak steek gelaten moeten de Oekrainer szichnu niet voelen?Zijn dit nu onze grote Westerse waarden van vrijheid en democratie?
NAVO in actie zetten is een gigantische stap. Die gigantische gevolgen zal hebben voor burgers over heel de wereld. Heel stom, maar nu is het "alleen" Oekraïne (zoals het ook alleen Georgie, Afghanistan, Irak, Vietnam of weet ik veel wat alleemaal was). Willen we daarvoor een nieuwe wereldoorlog triggeren? Willen we daarvoor intercontinentale raketten op onze hoofdsteden koppen?
Ze hebben in het verleden volgens mij aardig schade weten aan te richten, maar tot nu toe lijkt het bij DDoSen te blijven. Geen idee hoeveel dat echt helpt als het alleen om wat websites gaat.Bo0bz schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 13:59:
[...]
Als ze echt serieus bezig willen gaan kunnen er best dagen overheen gaan willen ze ergens echt schade aanrichten zou ik denken.
Ik heb deze nog niet voorbij zien komen in dit topic, maar vond het wel hele interessante informatie bevatten.
Hierin wordt duidelijker hoe Rusland denkt over deze situatie en wat hun doelen met Oekraïne zijn.
Is nep. Edit
[ Voor 97% gewijzigd door PLAE op 25-02-2022 14:14 ]
De Duitsers hebben het hier ook wat jaren uitgehouden, er was verzet maar dat werd ook met harde hand neer geslagen.tweakduke schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 14:10:
[...]
Dat bedoelde ik dus met wat voor kruidvat laat je achter. De situatie in Kiev gaat cruciaal worden de komende uren en als het langer duurt dagen.
Ik denk niet dat het leger daar weg gaat als er een pop neergezet is en ik denk ook dat er flink wat bloed gaat vloeien. Er zullen zat mensen verdwijnen, bij voorkeur de Russische grens over, waar je nooit meer van hoort.
En dan wat pro-russische mensen op TV die hun hartverscheurend verhaal doen hoe ze eindelijk door Rusland zijn bevrijd.
Dit topic is gesloten.
Let op:
• We grijpen sneller in bij overtredingen.
• Er volgen sneller sancties.
Extra omtrent de situatie nu:
Deel aub geen schokkende beelden. Bedenk daarbij goed of een twitter bericht wat toevoegt aan de discussie.
Specifieke topic regels
• Onderbouw je betoog met betrouwbare en verifieerbare bronnen.
• Geen drogredenen of onlogische en/of onnavolgbare gevolgtrekkingen.
• Extraordinary claims require extraordinary evidence.
• Geen omgekeerde bewijslast, wie beweert moet bewijzen.
• De volgende drogreden is expliciet niet toegestaan: neutraliteit claimen om vervolgens een waardeoordeel te geven over het conflict. Zie ook Wikipedia: Argument to moderation en Wikipedia: False balance
Andere topics
Discussie over wapensystemen, verhoudingen en inzet kan hier: Wapensystemen en effectiviteit
Voor de nasleep en mogelijke berechting daders MH17 hebben de we dit topic: MH17: De weg richting daders en mogelijke berechting
AWM beleidstopic:
Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid
[font size=18]Zero Tolerance beleid[/font]
Dit topic valt onder Zero Tolerance. Dit betekent het volgende:• We grijpen sneller in bij overtredingen.
• Er volgen sneller sancties.
Extra omtrent de situatie nu:
Deel aub geen schokkende beelden. Bedenk daarbij goed of een twitter bericht wat toevoegt aan de discussie.
Specifieke topic regels
• Onderbouw je betoog met betrouwbare en verifieerbare bronnen.
• Geen drogredenen of onlogische en/of onnavolgbare gevolgtrekkingen.
• Extraordinary claims require extraordinary evidence.
• Geen omgekeerde bewijslast, wie beweert moet bewijzen.
• De volgende drogreden is expliciet niet toegestaan: neutraliteit claimen om vervolgens een waardeoordeel te geven over het conflict. Zie ook Wikipedia: Argument to moderation en Wikipedia: False balance
Andere topics
Discussie over wapensystemen, verhoudingen en inzet kan hier: Wapensystemen en effectiviteit
Voor de nasleep en mogelijke berechting daders MH17 hebben de we dit topic: MH17: De weg richting daders en mogelijke berechting
AWM beleidstopic:
Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid