*knip*himlims_ schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 13:11:
[...]
is ook geen eenvoudige kwestie; risico op nucreal raketjes [..]
Whataboutisme op de man.
[ Voor 17% gewijzigd door tweakduke op 25-02-2022 13:22 ]
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
*knip*himlims_ schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 13:11:
[...]
[ Voor 17% gewijzigd door tweakduke op 25-02-2022 13:22 ]
Dat is mijn grote angst... ik mag graag denken dat de NAVO met eenvoud over deze russische troepen heen zou walsen, maar zodra hij ziet hij op alle fronten het onderspit delft... dat hij dan een of meerdere nukes zou afvuren. Het ultieme wapen dat zegt 'If I lose, we all lose".himlims_ schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 13:11:
[...]
Dit is whataboutism (Wikipedia: Whataboutism)oldgrumpy schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 13:12:
[...]
Tja wat ga je dan zeggen als Rusland een NAVO land aanvalt?
[ Voor 9% gewijzigd door Dazzler2120 op 25-02-2022 13:14 ]
PS4 PSN: Dazzler2120
#Breaking Head of Ukrainian Armed Forces says a Romanian-flagged tanker was hit by the Russian navy off of Pivdennyihttps://t.co/QONjscESvB pic.twitter.com/f1uQ7bcRcs
— Michael A. Horowitz (@michaelh992) 25 februari 2022
Ik heb daar eens rücksichtslos een sociaal experiment mee gedaan bij bezoek aan een FvD bijeenkomst.NiGeLaToR schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 13:06:
[...]
'Weet je eigenlijk door wie Baudet betaald wordt?'
Vragen stellen. Geen antwoord geven. Gewoon vragen stellen. Ze moeten toch zelf hun onderzoek doen, right?
En verder: wijzen op de wel toffe dingen. Want als fvd-antivax-complotters 1 ding gemeen hebben, is dat ze denken dat ze al jaren in oorlog zijn. En vergeten te zien dat ze een prima veilig en vrij leventje hebben.
Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.
Dit is waar. Als IT'er maak ik mij veel zorgen over het gebrek aan kennis over digitale zaken, confirmation bias en het bijbehorende verdienmodel van social media, data als verdienmodel, afhankelijkheid van big tech in overheden en het onderwijs en een gebrek aan toezicht vanuit de AP. Heel vaak is het antwoord dan "Maak je er niet druk om, hier veranderen wij toch niks aan." Het probleem is gewoon dat te veel mensen zo denken. Er wordt inderdaad niet door burgers geparticipeerd in dit soort belangrijke onderwerpen, ook niet m.b.t. de verkiezingen. Door die passiviteit komen we niet vooruit. Als er dan iets ernstig gebeurt en Mark weer premier mag spelen, dan is het "Maar hij doet het toch zo goed hè" en dan vergeten mensen weer alles. Participatie is enorm ver te zoeken.Virtuozzo schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 13:05:
[...]
Weet je, het klopt niet. Het is in Nederland gemeengoed geworden om te denken dat de normale burger weinig kan betekenen.
Dit is een van de culturele effecten van narratieven die hun wortels hebben in wat we Elite Capture noemen, het is tevens een van de grootste aanjagers van destabilisatie van Westerse landen door eigen politieke economie.
Maar het klopt niet. Het individu is niet enkel waar elke macht vandaan komt in het bestel van Westerse landen. Het is ook pur sang waar macht geschapen wordt. Er is echter sprake van dermate breed geloofsgedrag en fragmentatie dat die macht voor het oprapen ligt voor actoren die vermogen / middelen hebben om daar misbruik van te maken.
Ergens weten we dit. We kijken er niet van op dat een simpele lobbyist met wat kennis van netwerk theorie een netwerk opbouwt om druk uit te laten oefenen op beslissingspunten, of zelfs maar een informatiestroom richting te geven middels het introduceren van informatie met hoge herhaling.
Dat is een individu die ontzettend veel voor elkaar krijgt. Met louter wat kennis, een beetje energie en tijd, en informatie als gereedschap.
Daar kijken we niet van op.
Maar komt het op politiek gedrag aan, dan zegt de burger “oh, maar dat zit anders in elkaar”. Nee. De burger heeft gewoon te lang zijn eigen functie in bestel niet uitgeoefend. De burger krijgt niet meer geleerd hoe dat werkt.
Afbraak is zelfversterkend. Correctie niet. In al dit publiek debat bij huidige context mag dat een behoorlijke waarschuwing zijn.
Yep, Putin heeft ons bij de ballen en dat weet hij donders goed. Hij formuleert al zijn acties zo mooi als dat hij geen keuze heeft maar we weten allemaal wat hij aan het doen is en dat als er daadwerkelijk actie ondernomen word hij meteen terug slaat. Een directe oorlog kan hij niet winnen dus hij heeft maar een keuze en dat laat hij ook blijken.himlims_ schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 13:11:
[...]
Mooi, alle evenementen in Rusland schrappen.De Formule 1 heeft na overleg met de FIA en de teams besloten om de Grand Prix van Rusland van de kalender te halen. De koningsklasse vindt het "onder de huidige omstandigheden onmogelijk om in Sotsji te racen".
De Grand Prix in Sotsji stond gepland op 25 september.
EU DNS: 86.54.11.100
Putin heeft al impliciet gedreigd met nukes; “wie zich ermee bemoeit, zal een reactie krijgen die ze nog nooit hebben gezien”. Die boodschap is kraakhelder.HTT-Thalan schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 13:13:
[...]
Dat is mijn grote angst... ik mag graag denken dat de NAVO met eenvoud over deze russische troepen heen zou walsen, maar zodra hij ziet hij op alle fronten het onderspit delft... dat hij dan een of meerdere nukes zou afvuren. Het ultieme wapen dat zegt 'If I lose, we all lose".
precies dat - dat beeld heeft hij ook duidelijk uitgesproken; ik weet dat mijn russisch leger kleiner is dan de slagkracht van de nato, maar vergeet niet dat wij de nucleare groodmacht van de wereld zijn [..]HTT-Thalan schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 13:13:
[...]
Dat is mijn grote angst... ik mag graag denken dat de NAVO met eenvoud over deze russische troepen heen zou walsen, maar zodra hij ziet hij op alle fronten het onderspit delft... dat hij dan een of meerdere nukes zou afvuren. Het ultieme wapen dat zegt 'If I lose, we all lose".
IMHO mag ook mazepin op de fiets naar huis. Geen F1 seizoen voor hem....c-nan schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 13:14:
https://www.nu.nl/formule...e-oorlog-in-oekraine.html
[...]
Mooi, alle evenementen in Rusland schrappen.
In dit opzicht zou je toch verwachten dat Oekraine zich daar op voorbereid heeft door de gas-kaart van tafel te kunnen nemen met gerichte acties tegen de Russische gas-infrastructuur.Han schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 12:47:
[...]
Op het moment dat je Rusland uit de SWIFT knikkert ben je niet meer in staat om het gas te betalen. Op zich prima, maar zo lang je geen alternatief hebt dan heb je een probleem. Je zet in een klap gemeenten en energieleveranciers buiten spel en heb je direct een energiecrisis.
Dit was niet nieuwswaardig, dat was natuurlijk allang geen keuze meer.c-nan schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 13:14:
https://www.nu.nl/formule...e-oorlog-in-oekraine.html
[...]
Mooi, alle evenementen in Rusland schrappen.
Heeft hij vandaag een gesprek met Xi gehad dan? Heb daar niks over gelezenEli3l schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 13:10:
[...]
Zijn statement kwam na zijn gesprek met Xi. Waarschijnlijk dus om de Chineze tevreden te houden, voor de beeldvorming.
Playstation 5
Ik dacht dat hij zei dat hij die deelgebieden erkende, de militaire dreiging wilde weghalen en een andere regering wilde?aschja schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 12:18:
[...]
Hoezo ophitsen. Die mafklapper zei eerst alleen Oost Ukraine te bezetten. Nu staat ie met zn poten in het centrum van Kiev. Gezien de taal die hij uitspraak dat Ukraine geen bestaansrecht heeft en hij graag het Russische Rijk wil herstellen. Hoe is mijn speculeren dan niet gerechtvaardigd?? Want hij doet gewoon ie wat wil.
het is meer dat wij denken dat hij ons bij de ballen heeft en ons zolang mogelijk niets laten doen...LOTG schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 13:14:
[...]
Yep, Putin heeft ons bij de ballen en dat weet hij donders goed. Hij formuleert al zijn acties zo mooi als dat hij geen keuze heeft maar we weten allemaal wat hij aan het doen is en dat als er daadwerkelijk actie ondernomen word hij meteen terug slaat. Een directe oorlog kan hij niet winnen dus hij heeft maar een keuze en dat laat hij ook blijken.
De vraag is uiteindelijk of we moeten omgaan met Putin als iemand die op macht uit is maar wel bij de wereld en berekenend, of dat we hem als een onvoorspelbare gek moeten zien. Dat maakt nogal uit hoe je gaat reageren en waar je je niet in mengt.
[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]
Ik snap wel dat men continu probeert de angel eruit te halen, door op een alternatieve manier (dan met geweld) te straffen. Daar bereik je wellicht op langer termijn meer mee dan gelijk vol in de tegenaanval.himlims_ schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 13:11:
[...]
Rustig aan. Niet op de man gaan spelen en maak anders een tr.
[ Voor 53% gewijzigd door tweakduke op 25-02-2022 13:25 ]
PSN: Oldzkoel
[ Voor 35% gewijzigd door GG85 op 25-02-2022 13:21 ]
Ja, ik ga ook niet zeggen dat het goed is dat ze geschrapt worden, dat is gewoon bittere noodzaak en normaal.Novadecasa schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 13:16:
[...]
Dit was niet nieuwswaardig, dat was natuurlijk allang geen keuze meer.
En niet meer dan logisch natuurlijk.
Maar gaat dat ook echt gebeuren? Je ziet nu al dat alle politici over elkaar heen struikelen om de boel recht te breien. Verwachten we nu echt dat als putin bijvoorbeeld voet aan de grond zet in litouwen dat we ineens als een front daar de boel gaan redden?Dazzler2120 schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 13:13:
[...]
Dit is whataboutism (Wikipedia: Whataboutism)
Als Rusland een NAVO land aanvalt, dan is de situatie dus compleet anders en niet meer te vergelijken met de huidige situatie.
Als Rusland de NAVO aanvalt, dan zal de NAVO verdedigen.
Ik dacht dat hij gezegd had nooit Oekraine binnen te vallenWolly schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 13:17:
[...]
Ik dacht dat hij zei dat hij die deelgebieden erkende, de militaire dreiging wilde weghalen en een andere regering wilde?
Waar heeft hij het over bezetten gehad zoals jij stelt?
Stylze schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 13:16:
[...]
Heeft hij vandaag een gesprek met Xi gehad dan? Heb daar niks over gelezen
Xi spoke to Putin. Asked him to negotiate. No clear endorsement of war.
— Stuart Lau (@StuartKLau) 25 februari 2022
"China’s position would be based on the right and wrong in relation to the Ukraine issue itself.”
“China supports Russia and Ukraine to resolve the issue through negotiation.”
Nee, misschien moet je toch eens lezen wat een whataboutism is.oldgrumpy schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 13:15:
[...]
Ok, dus dan telt het risico/angst niet meer op een nucleaire aanval ?
Je herhaalt Russische propaganda. *knip*Wolly schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 13:17:
[...]
Ik dacht dat hij zei dat hij die deelgebieden erkende, de militaire dreiging wilde weghalen en een andere regering wilde?
Waar heeft hij het over bezetten gehad zoals jij stelt?
[ Voor 6% gewijzigd door tweakduke op 25-02-2022 13:36 . Reden: Niet op de man spelen aub. ]
Nee hij heeft ons ook bij de ballen. Putin hoeft maar met 1 persoon rekening te houden, wij met ons allemaal. Ik verwacht dat Putin best tevreden is als hij straks over de nucleaire woestijn de macht heeft.klaw schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 13:17:
[...]
het is meer dat wij denken dat hij ons bij de ballen heeft en ons zolang mogelijk niets laten doen...
Dat verwacht ik wel, dat is namelijk het voornaamste doel, waarom de NAVO is opgericht. Een defensieve alliantie van de bondgenoten die in die alliantie zitten.stylezzz schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 13:18:
[...]
Maar gaat dat ook echt gebeuren? Je ziet nu al dat alle politici over elkaar heen struikelen om de boel recht te breien. Verwachten we nu echt dat als putin bijvoorbeeld voet aan de grond zet in litouwen dat we ineens als een front daar de boel gaan redden?
Heel simpel, als je een NAVO land niet helpt kan je net zo goed de hele alliantie opheffen. Want dan gaan andere oost Europese landen er ook geen vertrouwen meer hebben. Maar dit is iets waar we nog niet aan toe zijn hoop ikstylezzz schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 13:18:
[...]
Maar gaat dat ook echt gebeuren? Je ziet nu al dat alle politici over elkaar heen struikelen om de boel recht te breien. Verwachten we nu echt dat als putin bijvoorbeeld voet aan de grond zet in litouwen dat we ineens als een front daar de boel gaan redden?
Ok dus vanukt de praktische kans zijn we het er wel over eens dat er alternatieven zijn en dat het kapitaal uiteindelijk zn weg wel vindt.champion16 schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 13:07:
[...]
Ja en nee.
Het klopt dat Rusland en China een Swift alternatief hebben opgezet maar heel weinig landen gebruiken dat.
Met het uitsluiten van Rusland uit het Swift systeem zorg je ervoor dat handelen tussen het westen en Rusland helemaal niet mogelijk meer is.
Dus geen betalingen voor gas en dergelijke meer.
In theorie zou China meer kunnen afnemen van de Russen, maar gezien de omvang ervan is het niet realistisch dat het binnen de kortste keren is gebeurd.
En China zit er waarschijnlijk niet op te wachten zichzelf nog afhankelijker te maken.
Головнокомандувач ЗСУ повідомляє:
— Defense of Ukraine (@DefenceU) 25 februari 2022
Бункеровщик «Міленіум Спіріт» 🇷🇴 за 12 миль від порту Південний був підбитий російським кораблем.
Обставини з‘ясовуються, зв‘язку з судном немає. pic.twitter.com/FGHVVtYfx6
[ Voor 55% gewijzigd door Bo0bz op 25-02-2022 13:24 ]
7360wp | 17*320 OZO | 6* 320 WNW | PVoutput | Loria 6008 | Fujitsu AGYG09LV | Gasloos sinds 10-07-2020
Roemenië is NATOBo0bz schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 13:21:
Kunnen de Russen niet mikken of schieten ze op alles wat beweegt?
https://twitter.com/DefenceU/status/1497182117259739141
Als de NAVO dit als aanval ziet dan is dit wat een eventuele militaire aktie kan onderstuenen. Roemenië is immers lid van de NAVO.
Niks. De NATO doet zelfs niks als er een passagiersvliegtuig uit de lucht wordt geschoten (MH-17). Een drone zal dan helemaal geen zoden aan de dijk zetten.GrooV schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 13:16:
Ik zie wel gebeuren dat ze die NATO drone uit de lucht knallen, wat gaat de NATO dan doen?
Apple MacBook Air '25 | Apple iPhone 17 Pro | Apple AirPods Pro | Apple Watch Series 10 | Xbox Series X | LG OLED55CX6LA | Sonos Arc + 2x Sonos Play:1
Ach dat is toch allemaal onzin. Xi zou precies het zelfde doen met Taiwan. Putin zegt de Oekraïne is Rusland, Xi zegt Taiwan is China, en uit eindelijk gaan ze 'hun' burgers bevrijden en eenheid zaaien.
Hoe krijgen ze al dat spul daar eigenlijk?Johan Bogle schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 13:22:
Estland gaat meer anti-tankraketten en luchtafweergeschut naar Oekraïne sturen, heeft het ministerie van Defensie vrijdag bekendgemaakt. Volgens lokale media stuurt Estland ook eten en medische benodigdheden.
Estland stuurde vorige week ook al de zogeheten Javelin anti-tankraketten. Dat arsenaal is nu uitgebreid vanwege de Russische inval in Oekraïne.
Goed om te zien dat niet alle landen laf zijn.
Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20
Ze hebben nu ook een Roemeens schip geraakt met een raket. Is dit plus MH17, alle cyberaanvallen, de herhaaldelijke schendingen van ons luchtruim en de aanval met geïmporteerde vluchtelingen van vorig jaar al genoeg om een defensieve actie te verantwoorden?Dazzler2120 schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 13:18:
[...]
Nee, misschien moet je toch eens lezen wat een whataboutism is.
Wat je nu stelt / vraagt is niet relevant voor de situatie waar Oekraïne en de wereld nu inzit.
Als je nu Oekraïne ondersteunt met troepen, is dat een offensieve actie vanuit de NAVO.
Wanneer Rusland een NAVO land zou aanvallen, en de NAVO verdedigt dat NAVO land, is dat een defensieve actie. Daar zitten wat verschillen in.
Maar again, het is simpelweg niet relevant voor de huidige situatie.
Ik denk het laatste.. Is wel een schip van een NAVO lidBo0bz schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 13:21:
DJI Mavic 3 Classic | i7-8700 - GTX1070Ti - 16GB RAM
Afspraken zijn afspraken inderdaad. Maar goed, ik ben ook geen kenner van de geopolitiek. Maar als we het nu alweer hebben over het wel of niet platleggen van SWIFT en dat mensen dan bang zijn dat de rijke russen geen diamanten en ferrari's meer kunnen kopen..... Tsjah.Dazzler2120 schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 13:20:
[...]
Dat verwacht ik wel, dat is namelijk het voornaamste doel, waarom de NAVO is opgericht. Een defensieve alliantie van de bondgenoten die in die alliantie zitten.
Of het echt gaat gebeuren, dat zal alleen de toekomst uitwijzen. Persoonlijk verwacht ik van niet, maar ik ben dan ook écht geen kenner op gebied van geopolitiek.
Het is allereerst de vraag of het waar is en wat er precies gebeurd is daar. Oekraïne wil maar al te graag dat NAVO ingrijpt, dus ook dit kan gekleurd zijn.Bo0bz schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 13:21:
[Twitter]
Vertaling:
The Commander-in-Chief of the Armed Forces of Ukraine reports:
The Millennium Spirit bunker 🇷🇴 was lined up by a Russian ship 12 miles from the port of Pivdenny.
Circumstances are being clarified, there is no connection with the ship.
Droppen. Zouden wij en vele andere landen ook kunnen doen. Eventueel daarna glashard ontkennen a la Rusland.VidaR-9 schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 13:23:
[...]
Hoe krijgen ze al dat spul daar eigenlijk?
Dit inderdaad. Allemaal bang. Lijkt erop dat ze een Roemeens schip hebben geraakt. Meaculpa en doorJeroenvde89 schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 13:22:
[...]
Niks. De NATO doet zelfs niks als er een passagiersvliegtuig uit de lucht wordt geschoten (MH-17). Een drone zal dan helemaal geen zoden aan de dijk zetten.
Mijn boefje is liev!
Is dat niet encrypted? Vind ik nog vreemder. Of denk ik nu te simplistisch?wauskoek schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 13:23:
Voor de radio-amateur's (en/of amateur-luisteraars)..
Universiteit Twente heeft een SDR met antenne op het dak staan waar je via deze website kan intunen: http://websdr.ewi.utwente.nl:8901/.
Frequentie van de Russische luchtmacht zit op 8,131 MHz (USB modulatie) en kan je beluisteren. Luister nu kleine 15 min en heb inmiddels wel één of andere data transmissie gehoord (rare bliepjes).. Best een enge gedachten dat je ze hier kan ontvangen.![]()
Twitter bericht die het er al overhadden
https://twitter.com/te3ej...A%2F%2Fwww.rtl-sdr.com%2F
Instellingen die je nodig hebt..
[Afbeelding]
"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."
Op reddit houden meerdere mensen die frequentie in de gaten. Dit is ook een van de dingen die duidelijk maakten dat de invasie er aan kwam en de latere luchtaanvallen zijn er correct mee voorspeld.wauskoek schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 13:23:
Voor de radio-amateur's (en/of amateur-luisteraars)..
Universiteit Twente heeft een SDR met antenne op het dak staan waar je via deze website kan intunen: http://websdr.ewi.utwente.nl:8901/.
Frequentie van de Russische luchtmacht zit op 8,131 MHz (USB modulatie) en kan je beluisteren. Luister nu kleine 15 min en heb inmiddels wel één of andere data transmissie gehoord (rare bliepjes).. Best een enge gedachten dat je ze hier kan ontvangen.![]()
Twitter bericht die het er al overhadden
https://twitter.com/te3ej...A%2F%2Fwww.rtl-sdr.com%2F
Instellingen die je nodig hebt..
[Afbeelding]
daanb14 schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 13:14:
[...]
Dit is waar. Als IT'er maak ik mij veel zorgen over het gebrek aan kennis over digitale zaken, confirmation bias en het bijbehorende verdienmodel van social media, data als verdienmodel, afhankelijkheid van big tech in overheden en het onderwijs en een gebrek aan toezicht vanuit de AP. Heel vaak is het antwoord dan "Maak je er niet druk om, hier veranderen wij toch niks aan." Het probleem is gewoon dat te veel mensen zo denken. Er wordt inderdaad niet door burgers geparticipeerd in dit soort belangrijke onderwerpen, ook niet m.b.t. de verkiezingen. Door die passiviteit komen we niet vooruit. Als er dan iets ernstig gebeurt en Mark weer premier mag spelen, dan is het "Maar hij doet het toch zo goed hè" en dan vergeten mensen weer alles. Participatie is enorm ver te zoeken.
Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos
Verwijderd
Over navo gebied is de taal uit de vs op het moment helder en ondubbelzinnig:stylezzz schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 13:18:
[...]
Daar liggen tegenwoordig inderdaad enorme gaten. We krijgen dat soort omgangsvormen niet meer geleerd. Lang verhaal kort, we hebben ons onderwijs omgevormd tot een planeconomie van output financing gebaseerd produceren van gespecialiseerde arbeid. Niet als mechanisme voor het aanleveren van burgers.Yucon schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 13:11:
[...]
"ja dat valt wel mee, allemaal leugens, kijk maar naar Rutte !!!"
Ik weet serieus niet hoe ik daarmee om moet gaan. Het enige dat ik me nog kan bedenken is te kriebelen richting die mensen zichzelf laten afvragen of het ook niet zou ontkennen als het wel zo zou zijn.
Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.
Het gaat er niet om dat je de gesprekken kan horen, maar de activiteit in de gaten kan houden. Verhoogde activiteit is veelal dat er iets te gebeuren staat. Tot nu was het een teken van luchtaanvallen.siggy schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 13:24:
[...]
Is dat niet encrypted? Vind ik nog vreemder. Of denk ik nu te simplistisch?
Uiteraard is dat encrypted. Je gaat niet over de ether schreeuwen dat er over 2 uur militaire positie X gebombardeerd word. Dat is dus volkomen normaal, het zou pas vreemd zijn als het niet encrypted is.siggy schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 13:24:
[...]
Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW
Data is vast encrypted. Beetje het idee dat je ook de NL Politie niet kunt afluisteren.siggy schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 13:24:
[...]
Ben ik mee eens dat het kapitaal een andere uitweg kan vinden.Kenny_026 schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 13:21:
[...]
Ok dus vanukt de praktische kans zijn we het er wel over eens dat er alternatieven zijn en dat het kapitaal uiteindelijk zn weg wel vindt.
De andere kant, vanuit europa gezien, dan zorg je toch eerst dat je alternatieven hebt voordat je de boel dicht gooit? Of vindt je dat we principieel nu moeten zeggen stop, en we gaan het vervolgens wel uitzoeken?
Verwijderd
Website ligt er uit dus ik kan niet luisteren, maar de zogenaamde number stations zijn "encrypted" in de zin dat ze met codetaal werken.siggy schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 13:24:
[...]
Krijg altijd een beetje het gevoel dat Rusland zo'n stereotype pestkop/bully is uit van die typische Amerikaanse highschool-films van vroeger. Zo'n irritante blaaskaak met een veel te rijke vader met veel teveel macht, waar je je ontzettend over opvreet, maar waar nooit (echt) wat tegen gedaan wordt. Want; bang/eng/consequenties etc.JB schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 13:24:
[...]
Dit inderdaad. Allemaal bang. Lijkt erop dat ze een Roemeens schip hebben geraakt. Meaculpa en door
Apple MacBook Air '25 | Apple iPhone 17 Pro | Apple AirPods Pro | Apple Watch Series 10 | Xbox Series X | LG OLED55CX6LA | Sonos Arc + 2x Sonos Play:1
De VS zou ik daar nog het meest in vertrouwen inderdaad. Maar de verscheidene EU landen? Zie jij Mark Rutte al op tv verkondigen dat de aanval op de russen word ingezet?Verwijderd schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 13:26:
[...]
Over navo gebied is de taal uit de vs op het moment net zo helder en ondubbelzinnig:
"The U.S. will defend every inch of NATO territory with the full force of American power -- an attack on one is an attack on all.,"
Bron: YouTube: Joe Biden addresses the US after Russia invades Ukraine – watch live
Hier hetzelfde probleem. Mensen accepteren van elkaar vaak niet meer dat ieder vakgebied met zijn eigen complexiteit komt en wij ontzettend lang voor ons werk moeten leren, zoals zij dat ook voor hun werk moeten. Ik vraag mij echt af hoe het kan dat mensen alles als simpel zien wat buiten hun werkveld valt. Dunning-Krugereffect lijkt mij. Aardig veel mensen vallen in Mount Stupid.Brent schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 13:25:
[...]
Ik moet constateren dat elke poging tot 'correctie' mijnerzijds niet heel succesvol blijkt. Het is dus een persoonlijke uitdaging de ontdekken wat ik anders en beter moet doen.
@NiGeLaToRs tips heb ik al zo toegepast, maar die mensen zijn in feite nog verder geradicaliseerd (en ik heb ook minder tijd, om het over energie maar niet te hebben). Mensen in mijn omgeving lijken niet eens te beseffen dat ik hier (=waarde big data) beroepshalve iets meer van weet, maar lijken dat niet als zodanig te herkennen. Ik ben ook maar iemand. Nouja, dat is ook zo, maar ik bedoel maar dat mijn woord niet meer weegt dat de eerste de beste telegram-post. Ik kan niet tegen die kwantiteit op.
Heb je toevallig een link voor mij?Eli3l schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 13:25:
[...]
Op reddit houden meerdere mensen die frequentie in de gaten. Dit is ook een van de dingen die duidelijk maakten dat de invasie er aan kwam en de latere luchtaanvallen zijn er correct mee voorspeld.
In principe kunnen twee van onze fregatten die rol vervullen, mits we nieuwe raketten kopen (we vinden ze nog te duur). Maar de radarsystemen zijn inmiddels geschikt ervoor.HTT-Thalan schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 13:27:
Hebben wij eigenlijk een afweersysteem voor Nukes? Of iets zoiets niet mogelijk?
VS in ieder geval wel.HTT-Thalan schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 13:27:
Hebben wij eigenlijk een afweersysteem voor Nukes? Of iets zoiets niet mogelijk?
Verwijderd
Het afweersysteem wat de USA heeft kan sowieso niet alles stoppen. Daarnaast heeft Rusland hypersonic Nukes en die zijn niet te stoppen.HTT-Thalan schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 13:27:
Is Mark Rutte het hoofd van de NATO dan?stylezzz schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 13:27:
Zie jij Mark Rutte al op tv verkondigen dat de aanval op de russen word ingezet?
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Sweden provides military, technical and humanitarian assistance to Ukraine. Grateful to @SwedishPM for her effective support. Building an anti-Putin coalition together!
— Volodymyr Zelenskyy / Володимир Зеленський (@ZelenskyyUa) 25 februari 2022
Jep dat icm een kat in het nauw... Die mafkees schiet bij minste of geringste ook nog een paar nukes de lucht in.Jeroenvde89 schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 13:27:
[...]
Krijg altijd een beetje het gevoel dat Rusland zo'n stereotype pestkop/bully is uit van die typische Amerikaanse highschool-films van vroeger. Zo'n irritante blaaskaak met een veel te rijke vader met veel teveel macht, waar je je ontzettend over opvreet, maar waar nooit (echt) wat tegen gedaan wordt. Want; bang/eng/consequenties etc..
Mijn boefje is liev!
In zekere zin hoeft hij dat zelf ook helemaal niet te doen.stylezzz schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 13:27:
[...]
De VS zou ik daar nog het meest in vertrouwen inderdaad. Maar de verscheidene EU landen? Zie jij Mark Rutte al op tv verkondigen dat de aanval op de russen word ingezet?
Twijfel leidt tot leren. "Is dat zo?", "Hoe weet jij dat zo zeker?", "ik heb dat verhaal al eerder gehoord, maar dat ging iets anders zoals jij het verteld. Wat is jouw bron?" zijn zulke simpele triggers.Virtuozzo schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 13:14:
[...]
Ik heb daar eens rücksichtslos een sociaal experiment mee gedaan bij bezoek aan een FvD bijeenkomst.
Eerder heb ik die cursus van Robert Sapolsky die online staat hier geplaatst, een van de buckets van introductie tot gedragsbiologie is wat we omschrijven als “the power of maybe”.
Dit is reëel. Het is een kwetsbaarheid bij het grootste potentieel van het menselijke brein: patroonherkenning.
Enfin, tijdens die bijeenkomst heb ik dat toegepast om de richting en focus van gedragslijn door mensen zelf aan te laten passen. Op iets meer dan een half uur tijd werden deze hoog opgeleide mensen van fervent FvD’er behoorlijk anti-Thierry.
Ik stel het even scherp, en ja ik ben mij bewust van het gevoelige ethische raamwerk in deze. Maar het experiment maakt keihard duidelijk hoe gruwelijk effectief dat soort instrumentatie is.
We hoeven niet eens daar gebruik van te maken, we hoeven niet dezelfde manipulatie toe te passen. We moeten enkel in functies van gesprek en gezelschap in herhaling engageren voor constructieve gedragslijnen en constructief gebruik van dat enorme menselijke potentieel. Compleet met gewoon net gebruik van situationele ethiek.
Dat is niet enkel op niveau van burger verdwenen, het is ook weg uit publiek debat. Ik hoor het wel eens van mensen in media landschap. Men krijgt geen civiele signalen meer. Men doet het maar met wat uitbestede analyse van sociale media - wat pur sang enkel manipulatie van disproportioneel signaal is.
Enfin, dit gaat wel wat ver voor dit topic, maar ik hoop dat het mensen aan het denken zet.
"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel
Introduceren van events, gebruiken daarvan voor interventieprocessen. Zoals no-fly zones, interdicties, humanitaire ondersteuning zones - ga zo door.Eli3l schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 13:22:
[...]
Als de NAVO dit als aanval ziet dan is dit wat een eventuele militaire aktie kan onderstuenen. Roemenië is immers lid van de NAVO.
Hou deze thread in de gaten:
Ik zie het woord whataboutism hier wel vaker passeren wanneer er word gezegd dat de NAVO oekraniene militair moet ondersteunen op welke manier dan ook. Als in ' het zal niet gebeuren dus erover spreken is irrelevant '. Het is precies of er een bepaalde regel geschreven is dat deze op geen enkele manier kan worden verbroken om toch actie te ondernemen? Dat kan inderdaad zo zijn, maar je kan ook de vraag stellen of we misschien wel niet teveel regeltjes hebben waardoor we onszelf uiteindelijk meer kwaad doen dan goed.Dazzler2120 schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 13:18:
[...]
Nee, misschien moet je toch eens lezen wat een whataboutism is.
Wat je nu stelt / vraagt is niet relevant voor de situatie waar Oekraïne en de wereld nu inzit.
Als je nu Oekraïne ondersteunt met troepen, is dat een offensieve actie vanuit de NAVO.
Wanneer Rusland een NAVO land zou aanvallen, en de NAVO verdedigt dat NAVO land, is dat een defensieve actie. Daar zitten wat verschillen in.
Maar again, het is simpelweg niet relevant voor de huidige situatie.
Люди пішли …
— Олег Володарський (@volodarskijo) 25 februari 2022
Збережи нас Боже !!! pic.twitter.com/FbMOQprVsu
Ja. Ik ben totaal geen fan meer van Rutte, maar Nederland kan en mag zijn ogen niet sluiten als het tijd is om echt in te grijpen.stylezzz schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 13:27:
[...]
De VS zou ik daar nog het meest in vertrouwen inderdaad. Maar de verscheidene EU landen? Zie jij Mark Rutte al op tv verkondigen dat de aanval op de russen word ingezet?
Je laatste alinea, dat! Tempo maken!Virtuozzo schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 13:30:
[...]
Introduceren van events, gebruiken daarvan voor interventieprocessen. Zoals no-fly zones, interdicties, humanitaire ondersteuning zones - ga zo door.
We hoeven niet lijdzaam toe te kijken. Het is een zaak van initiatief nemen. Zij doen een firehose of falsehoods? Prima, firehose of initiatives. Laat het Kremlin maar reageren, in plaats van ageren.
Estland is vandaag goed bezig zie ik, weer transporten, en aankondiging van verdere leveringen materieel. Nederland zou dat al kunnen ondersteunen. Geen PR risico. Lever aan Estland. Tempo.
Het gaat er niet om of je een woord gelooft van ide man, het gaat erom dat @aschja zegt dat 'die mafklapper zei eerst alleen Oost Ukraine te bezetten'. Ik heb die uitspraak van hem niet gezien en vraag dus waar dat was.oldgrumpy schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 13:18:
[...]
Ik dacht dat hij gezegd had nooit Oekraine binnen te vallen
Dat iemand eigenlijk nog 1 woord gelooft van die man
*knip*ErikT738 schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 13:20:
[...]
Je herhaalt Russische propaganda. *knip*
Putin heeft een hele rant gehouden over zijn overtuiging dat Oekraïne geen echt land is en onderdeel behoort te zijn van een groot Russisch rijk. Die hele Oekraïense militaire dreiging is verzonnen.
[ Voor 23% gewijzigd door tweakduke op 25-02-2022 13:37 ]
Bizarre beelden... RTFM en doorPLAE schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 13:30:
[Embed]
Zit wel goed met de fighting spirit. En de wapens krijg je als koekjes bij de koffie. Geen idee of er dan ook nog sprake os van een beetje organisatie straks…
Mijn boefje is liev!
Головнокомандувач ЗСУ повідомляє:
— Defense of Ukraine (@DefenceU) 25 februari 2022
Бункеровщик «Міленіум Спіріт» 🇷🇴 за 12 миль від порту Південний був підбитий російським кораблем.
Обставини з‘ясовуються, зв‘язку з судном немає. pic.twitter.com/FGHVVtYfx6
"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990
Today’s Russian attacks on a kindergarten and an orphanage are war crimes and violations of the Rome Statute. Together with the General Prosecutor’s Office we are collecting this and other facts, which we will immediately send to the Hague. Responsibility is inevitable.
— Dmytro Kuleba (@DmytroKuleba) 25 februari 2022
[ Voor 87% gewijzigd door Jeroenvde89 op 25-02-2022 13:32 . Reden: iemand was mij voor ]
Volgens mij niet. Maar ik denk wel dat hij het nederlandse volk zal moeten informeren
Oh, maar bad faith is ook laagdrempelig prima mee om te gaan. Ik merkte bewust op, situationele ethiekDevWouter schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 13:29:
[...]
Twijfel leidt tot leren. "Is dat zo?", "Hoe weet jij dat zo zeker?", "ik heb dat verhaal al eerder gehoord, maar dat ging iets anders zoals jij het verteld. Wat is jouw bron?" zijn zulke simpele triggers.
Uiteraard kan de ander dat ook doen, maar het leuke is dat het trucje veel minder effectief wordt wanneer je de feiten(!) weet(!). Want dan kan je ze meteen counteren: "Dat was 1998, niet 2008", "je vergeet XYZ, die was ook aanwezig"
Enige nadeel is wel dat beide partijen oprecht moeten zijn. Is er publiek aanwezig of denkt men dat er meegekeken wordt dan is men aan het presenteren en daar is twijfel uit de boze.
Aan @Wolly maar ook aan @ErikT738: Jullie hebben ruzie over welke leugen van het Kremlin nu de werkelijke reden is. Beide leugens zijn uitgegeven door het Kremlin.Wolly schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 13:31:
[...]
Stuitend, je impliceert als het ware dat ik betaald oid? Is het vragen naar een bron van bepaalde uitspraken al teveel?
"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel
Als de NAVO mee gaat doen heeft hij geen keuze. We kunnen niet zo makkelijk zeggen wij doen niet mee in dit geval.stylezzz schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 13:27:
[...]
is geen roemeens schip (wat ik initeel ook dacht) vlag van die twee landen lijkt nogal op elkaarJedi_Pimp schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 13:31:
Er is naar verluidt een Roemeens schip geraakt door de Russen.
[Twitter]
Is het nu niet heel makkelijk voor de NAVO landen om spullen aan Zweden uit te lenen?RoD schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 13:29:
[Twitter]
Geen details, maar wel goed nieuws. Hopelijk komt het op zeer korte termijn in de juiste handen terecht.
Verwijderd
Nederland is een van de belangrijke doorvoerlanden voor navo materiëel, dus: ja, ook hij is ondubbelzinnig hierin.stylezzz schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 13:27:
[...]
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2022 13:40 ]
Ruzie zou ik het niet willen noemen, ik vraag slechts waar Poetin gezegd zou hebben dat hij alleen Oost Ukraine zou bezetten.DevWouter schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 13:33:
[...]
Aan @Wolly maar ook aan @ErikT738: Jullie hebben ruzie over welke leugen van het Kremlin nu de werkelijke reden is. Beide leugens zijn uitgegeven door het Kremlin.
Denk dat de meeste mannen daar wel in de dienstplicht hebben gezeten.
Ja - zoals al eerder aangegeven. De grote bedrijven als Gazprom hebben al lang EUR, USD, RUB, CNY rekeningen bij chinese banken. Die kunnen simpelweg een transactie via het Chinese netwerk naar hun Chinese rekeningen sturen en daar vandaan via SWIFT naar willekeurige andere ontvanger in EU, US, etc. Andersom werkt dat net zo goed natuurlijk.Kenny_026 schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 13:21:
[...]
Ok dus vanukt de praktische kans zijn we het er wel over eens dat er alternatieven zijn en dat het kapitaal uiteindelijk zn weg wel vindt.
De andere kant, vanuit europa gezien, dan zorg je toch eerst dat je alternatieven hebt voordat je de boel dicht gooit? Of vindt je dat we principieel nu moeten zeggen stop, en we gaan het vervolgens wel uitzoeken?
"It's better to keep your mouth shut and give the impression that you're stupid than to open it and remove all doubt."
Whataboutism heeft niet te maken met de vraag of we nu wel of niet moeten helpen. Daar zullen vast redenen voor zijn om dat wel/niet te doen.Rubberen schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 13:30:
[...]
Ik zie het woord whataboutism hier wel vaker passeren wanneer er word gezegd dat de NAVO oekraniene militair moet ondersteunen op welke manier dan ook. Als in ' het zal niet gebeuren dus erover spreken is irrelevant '. Het is precies of er een bepaalde regel geschreven is dat deze op geen enkele manier kan worden verbroken om toch actie te ondernemen? Dat kan inderdaad zo zijn, maar je kan ook de vraag stellen of we misschien wel niet teveel regeltjes hebben waardoor we onszelf uiteindelijk meer kwaad doen dan goed.
Ik denk trouwens ook aan WOII. Gelukkig hebben de US dan niet aan whataboutism gedaan of we zaten nu in het duits te praten..
Even eens spoedcursus Zweeds via het LOI volgen en gaan met die banaan!Remy!!!! schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 13:35:
[...]
Is het nu niet heel makkelijk voor de NAVO landen om spullen aan Zweden uit te lenen?![]()
Dan helpen we UA toch, maar schenden we geen gedragen e.d.
7360wp | 17*320 OZO | 6* 320 WNW | PVoutput | Loria 6008 | Fujitsu AGYG09LV | Gasloos sinds 10-07-2020
Damn, dan zijn die russen wel traag zeg. Of heb ik het verkeerd?TheBrut3 schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 13:35:
Op CNN werd net aangegeven dat, indien er gevechten tot het eind komen, Kiev binnen 4 dagen valt volgens de US intelligence.
https://www.vesselfinder....MO-7392610-MMSI-214182773himlims_ schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 13:33:
zou gaan om een moldavisch schip wat vaart onder romeense vlag
The vessel MILLENNIAL SPIRIT (IMO: 7392610, MMSI 214182773) is a Chemical Tanker built in 1974 (48 years old) and currently sailing under the flag of Moldova.
Hello. Is it me you're looking for?
Zweden stuurt alleen geen wapens, lijkt het. Dus dat moet je dan wel via Estland doenRemy!!!! schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 13:35:
[...]
Is het nu niet heel makkelijk voor de NAVO landen om spullen aan Zweden uit te lenen?![]()
Dan helpen we UA toch, maar schenden we geen gedragen e.d.
Pfff is Moldavië niet ook onderdeel van wat Poetin terug wil?himlims_ schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 13:35:
[...]
is geen roemeens schip (wat ik initeel ook dacht) vlag van die twee landen lijkt nogal op elkaar
Mijn boefje is liev!
Ik haak er even op in, we hebben hier gewoon een raamwerk en zelfs een verdrag voor. Oekraïne is lid van het Partnership for Peace programma.Rubberen schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 13:30:
[...]
Ik zie het woord whataboutism hier wel vaker passeren wanneer er word gezegd dat de NAVO oekraniene militair moet ondersteunen op welke manier dan ook. Als in ' het zal niet gebeuren dus erover spreken is irrelevant '. Het is precies of er een bepaalde regel geschreven is dat deze op geen enkele manier kan worden verbroken om toch actie te ondernemen? Dat kan inderdaad zo zijn, maar je kan ook de vraag stellen of we misschien wel niet teveel regeltjes hebben waardoor we onszelf uiteindelijk meer kwaad doen dan goed.
Ik denk trouwens ook aan WOII. Gelukkig hebben de US dan niet aan whataboutism gedaan of we zaten nu in het duits te praten..
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq