[ZT] Russisch-Westerse verhoudingen en de oorlog in Oekraïne Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 142 ... 168 Laatste
Acties:
  • 730.836 views

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eli3l
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-05 03:09
Virtuozzo schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 12:19:
[...]

De inzet van Wagner is van groter gewicht dan de mogelijke inzet van wat zeloten. Elk punt waar het Kremlin er in geslaagd is door te breken is waar Wagner zit.

De zeloten, dat heeft een PR waarde. Het kan trouwens prima zijn dat men er wat geronseld heeft om af te leiden van de aanwezigheid en inzet van Wagner.
Wagner is nog zorgelijker inderdaad. Dit voorspelt niks goeds in ieder geval. Dit soort partijen staan bijna garant voor oorlogsmisdaden en andere gruweldaden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eli3l
Die tweet die ik link is met video ook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20:15

spartacusNLD

This is Sparta!!

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martwoutnl
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16:55
Cyberpope schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 10:24:
[...]

No way.

Als het Rusland lukt om The Suwalki Gap af te sluiten, zijn de Baltische staten verloren.
Rusland heeft een heel duidelijk doctrine om kernwapens te gebruiken als ze het risico lopen om veroverd gebied weer in te leveren. Dat risico gaan het westen niet lopen. Zeker niet met de slappe ruggen van tegenwoordig.
Hoe zit dat dan in elkaar? Dan moet Rusland toch over grondgebied van een land die NAVO-lid zijn? Ik lees dit nu pas en wel benieuwd hoe dit in elkaar zit.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-06 08:29
renegrunn schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 07:10:
[...]

Je weet dat Merkel net 2 maanden van het toneel is verdwenen? Merkel heeft zich zo in de luren laten leggen.

Er is geen land dat afgelopen jaren alle acties uit het Kremlin zo heeft ge-downplayed en verdedigd als Duitsland. Tegelijkertijd, altijd zaken willen blijven doen, inclusief het helpen moderniseren van het Russische leger. Onder druk van andere landen is die deal stop gezet, nadat 95% al geleverd was.

Putin had Merkel / Duitsland in zijn zak. Het verhaal gaat dat Trump haar tijdens een ontmoeting een witte vlag had gegeven, onder het mom, dan hoefde ze die niet zelf meer te kopen.

https://www.politico.eu/a...in-path-into-ukraine/amp/

Het is echt niet toevallig dat Duitsland als 1 van de weinigen tegen de Swift sanctie is…
Los van een aantal terechte kritiekpunten, vind ik het artikel niet echt een overtuigend geheel. Bovendien mis ik een belangrijk stuk geschiedenis dat duidt hoe de positionering van Duitsland jegens Rusland historisch gezien geleidelijk tot stand is gekomen. Ik lees niets over Brandt, Ostpolitik en hoe heel Europa in de jaren '90 en beginjaren 2000 uitging van het positieve ontwikkelscenario van het land Rusland.

Zijn er fouten gemaakt met gedogen van figuren als Schröder, financieringen van militair/tactisch materieel? Jazeker! Zijn deze hoofdzakelijk voortgekomen uit het almaar durende schuldgevoel van de Duitsers dat gebaseerd is op hun verleden? Waarschijnlijk wel.
Alleen mis ik in het stuk een belangrijk kantelpunt van Merkel, namelijk de kwestie Navalny. Met deze kwestie heeft Merkel definitief een kant gekozen en gebroken met haar verleden als Putinversteher. Waarom denk je dat Navalny is hersteld in een Berlijns ziekenhuis? Vanaf dit moment is de toon wel degelijk veranderd. Of dat dan te laat is, kan je een discussie over voeren, maar ik zie niet hoe de enkele voorvallen genoemd in het Politico artikel, debet zijn aan de huidige situatie.

Daarnaast: stel dat Merkel een minder toegevende houding had gehanteerd jegens Poetin na bijvoorbeeld Georgië 2008. Wat was er dan wezenlijk anders geweest? Rusland had ook reserves kunnen opbouwen zonder de steun van Duitsland. Wat wij trouwens in Nederland ook weleens lijken te vergeten, is de geografische positionering van Duitsland, Oostenrijk en Hongarije. Oostenrijk is nog steeds als de dood voor Rusland. De metafoor van de Russische beer is in Oostenrijk bedacht. Elke nieuwe bondskandelier bezoekt Rusland als eerste staatsbezoek. Oostenrijk is geen Navolid. Deze zaken kan je in een iets minder sterke mate doortrekken naar Duitsland. Ik raad het boek "Beter wordt het niet" van Caroline de Gruyter aan als je hier meer over wilt weten.

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzaz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12:19
De_Bastaard schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 12:25:
Wel mooi dat het volk in Tsjetsjenie achter Ukraine lijkt te staan. Zou goed zijn als er nu opeens allerlei provincies van rusland opstaan en beginnen te rellen.
Is het niet juist andersom? Ze vechten toch voor Rusland of snap ik het niet meer?

Schiet tussen de palen en je scoort!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
aschja schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 12:09:

Zou Putin het lef hebben om een Navo land binnen te vallen?
Alle gekheid op een stokje, het Kremlin is al twintig jaar over elke vorm van grens heen actief. Van kompromat tot compromitteren, van kopen tot beïnvloeden, van infiltratie tot georganiseerde misdaad.

Voor wie wil, duik eens in wat we het Mogilevich netwerk noemen. Of het verhaal van Robert Levinson. Of het Mueller rapport (de huidige beduidend meer gedeclassificeerde versie). Of dichter bij huis, wie kent de term “het Gasgebouw” nog.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zewatanejo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11:36

Zewatanejo

Fine Thanks!

hoevenpe schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 12:25:
[...]

Op Kiev en de regio bij De Krim na lijkt de voortgang erg beperkt, rond de Donbass slechts enkele kilometers.

Als het Poetin niet snel lukt de regering gevangen te nemen heeft hij imo een serieus probleem. Zijn beste troepen zijn nu aan het vechten, wat daarachter komt is dienstplichtig en matig gemotiveerd. De eerste 48 uur in een conflict zijn cruciaal en het lijkt er voorlopig niet op dat het verzet gebroken is.
Het gaat om Kiev. En daar is het spannend nu. Ik heb geen zicht op de slagkracht van het Oekrainse leger aldaar, maar het kan zomaar zijn dat het morgenvroeg al voorbij is.

Overigens begint de strategie van de Russen nu wel duidelijk te worden.
1. Aanval op Antonov vliegveld = mislukt
2. Aanval vanuit Noord Oosten over de grond via Chernihiv, ondersteund met troepen vanuit het Noord Westen evt om Kiev te omsingelen
3. Ondersteunende aanval over de grond vanuit Oosten.4. acties vanuit de Krim zijn meer afleiding en het zou wel eens kunnen zijn dat er daarom toch minder Oekraïense slagkracht is in die regio.

Gezien alle opgeblazen bruggen en de spositionering van een aantal ervaren eenheden lijkt het er op dat Oekraine best goed doorhad wat er ging gebeuren.

[ Voor 29% gewijzigd door Zewatanejo op 25-02-2022 12:35 ]

Get Busy Living or Get Busy Dying
Kiwi's are too nice to be honest and the Dutch are too honest to be nice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordy79
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:30

Lordy79

Vastberaden

NiGeLaToR schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 12:24:
[...]

^^^ Dit. Blijven herhalen. Dit wordt onvoldoende beseft.

Brexit beinvloeding, financiering van Farage. Populisme financiering, ook in NL. Social media gespam en complotten uit de 'trollfabrieken'. Tis cognitieve oorlogvoering en we zitten er middenin. Zijn dat geen oorlogsdaden?
Nou volgens mij is het ook(!) Zo dat de EU gewoon geen geld en mensen wil inzetten om geopolitiek mee te tellen. We hebben sinds 1990 zitten slapen en ons een slag in de rondte geconsumeerd. Inflatie was laag omdat producten goedkoper werden omdat ze werden gemaakt in China. Heerlijk toch? En goedkoop gas uit Rusland die dat echt nooooooit als wapen zal inzetten.

En nu zitten we met de gebakken peren. Onze eigen schuld want liever een paar miljard extra naar onzin subsidies dan naar een fatsoenlijk militair verdedigingsapparaat. En met 'ons' bedoel ik de hele EU.

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ruzor
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

Cyberpope schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 12:23:
[...]

Zijn doel was altijd al regime-change. Hij bezet echt niet heel UK. Hij valt binnen, neemt de overhand. Werkt zijn lijstje af van mensen die opgeruimd moeten worden. Daarmee houd de rest zich koest of vlucht. Hierna installeert hij wat stromannen en vertrekt weer. Mogen de separatisten meteen ook weer hun status inleveren en zal UK volkenrechtelijk erkennen dat De Krim bij Rusland hoort. Orde herstelt en UK is weer een wingewest voor de belangen van een kleine club zoals het hoort.

En we hebben nog eens niet door dat scenario voor ons ook in de toekomst ligt, alleen dan met andere middelen door voortduring ondermijnen van onze democratie.
Zie het vaker terugkomen, maar de afkorting van Oekraïne is UA.

[This is what you get when you mess with us]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aschja
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18:04
Complete internationale betalingsverkeer stopzetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
😊 Dat weet ik heel goed maar het is meer dat iedereen schreeuwt dat ze uit swift gegooid moeten weten het niet snappen. Want dat lost niet zomaar alles op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
aschja schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 12:30:
[...]

En dit is dus niet waar.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
xzaz schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 12:27:
[...]

Is het niet juist andersom? Ze vechten toch voor Rusland of snap ik het niet meer?
Bevolking is irrelevant. Zie de boeken van deze inmiddels “overleden” journaliste: https://www.goodreads.com.../59019.Anna_Politkovskaya

Tsjetsjenië is het ideale model van ordening voor oligarchie. Feodaal gezoneerd, warlords, de mens als grondstof. Ons publiek debat zou veel meer geïnformeerd mogen zijn t.a.v. mentaliteit, macht en motivaties aldaar.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzaz
aschja schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 12:30:
[...]

Ik weet niet waar in de afgelopen 48 uur deze mythe naar voren is gekomen maar SWIFT wordt nu bestempeld als HET middel dat ingezet moet worden. Het is allemaal niet zwart wit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Zewatanejo schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 12:28:
[...]

Het gaat om Kiev. En daar is het spannend nu. Ik heb geen zicht op de slagkracht van het Oekrainse leger aldaar, maar het kan zomaar zijn dat het morgenvroeg al voorbij is.
Define 'voorbij'. Als ze de regering oprollen kun je dat als 'voorbij' definiëren.

Voor het onder controle krijgen van een dergelijk grote stad heb je veel en veel meer mankracht nodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16-10 11:26
Bernard0343 schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 12:25:
UNHCR: mogelijk 5 miljoen vluchtelingen uit Oekraïne

Wat vinden 'we', al deze vluchtelingen opvangen in 'de regio' ? of vangen wij ook een deel van deze vluchtelingen op?
Wij zijn in dit geval 'de regio'. Opvangen lijkt mij een gegeven, maar dan wel de last verdelen onder NAVO-landen. Het mooist zou zijn als ook geallieerde landen zoals Australië hier vrijwillig aan meewerken.

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan Bogle
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 16:00
Niet compleet, maar afwikkeling van obligatiehandel (=financiering) met enige bank van betekenis kan je vergeten zonder SWIFT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Moldavië zie ik niet heel snel gebeuren, dat bestaat voor 80% uit etnische Roemenen en de Russen zitten daar in Transnistrië wat al de facto onafhankelijk is keurig afgescheiden door de rivier de Dnjestr.
Dat kan natuurlijk voor nieuw gedoe zorgen, maar Moldavië zie ik zonder Transnistrië nog wel aansluiten bij Roemenië.

Zouden vooral Polen maar ook Slowakije, Hongarije en Roemenië niet binnen Oekraïne aan hun grens een bufferzone willen instellen?
Handig voor vluchtelingen en je zou ook Lviv daaronder kunnen laten vallen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13:47

servies

Veni Vidi Servici

Bernard0343 schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 11:58:
[...]

Ze kúnnen het wel, maar mógen het niet. zie hier.
Ja en?
Rusland houdt zich niet aan het Minsk verdrag, dus waarom zou de rest van de wereld zich aan verdragen in het voordeel van Rusland moeten houden?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
Yamotek schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 12:24:
[...]

Zou vanuit dat perspectief het ook niet een goede basis zijn om NAVO troepen te gebruiken in Oekraïne? Immers zijn we al in oorlog.

Niet dat dat een waarschijnlijk scenario is in de politiek gezien die nu wakker worden van wat er nu gaande is en nog geen initiatief kunnen nemen omdat ze eerst bij moeten komen.
Er zijn helaas lidstaten zoals Nederland die de verdere ontwikkeling van de Charters geblokkeerd hebben.

Maar inderdaad, oorlog kent zijn evolutie. Het is bijzonder saillant dat juist in deze vroege 21e eeuw waar we in de 5e generatie van oorlogvoering zijn aanbeland hier dat krampachtig niet willen erkennen.

En het Kremlin zit al veel verder dan die 5e generatie. Hybrid warfare, cognitive warfare, non-state actor warfare.

Ik leg het maar op tafel, in het Nederlandse is dit debat van compromitteren en gebruiken *geen* kwestie van het Scheermes van Hanlon. Dit is sinds Lubbers II reeds consistent bewust beleid bij machtspolitieke partijen.

[ Voor 8% gewijzigd door Virtuozzo op 25-02-2022 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Johan Bogle schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 12:32:
[...]
Niet compleet, maar afwikkeling van obligatiehandel (=financiering) met enige bank van betekenis kan je vergeten zonder SWIFT.
Het maakt het “lastiger” maar meer niet. SWIFT is een protocol, meer niet. Ze kunnen morgen ergens aankloppen en via uniswap en een cryptomunt geld van a naar b brengen. Feitelijk verbied je iemand niet meer om over de A12 te rijden maar je kunt via sluiproutes nog prima van arnhem naar den haag.

Je moet de sancties bij de verzendende en ontvangende partijen neerleggen. Dat lost wat op en moeilijker maken niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:52

Yucon

*broem*

Virtuozzo schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 12:22:
[...]

Meer correct: hij valt geen NAVO landen binnen met conventionele militaire middelen conform onze kaders en regels.

Anything else goes. En dat is dan ook al twintig jaar bezig. Ondertussen is zelfs een LGM format iets waar een NAVO in huidige vorm niet van toepassing is.

Het is tijd dat we beseffen dat het geen zaak is van nette gescheiden doosjes. Maar van lelijk, smerig, continu conflict waar alles wapen is voor dat criminele regime in het Kremlin.
Er worden wel eens grapjes gemaakt over svetlana on the farm en dat soort dingen, maar al die gare russissche sites met ranzig materiaal lijken me echt ideaal om een flink stukje dossieropbouw te doen. Ideaal duwtje als je iets gedaan wil krijgen. Daar hoor ik nooit iets over. Denk ik nu te ver? Het lijkt me namelijk prima in het plaatje te passen.

Eigenlijk gaat dat nog veel verder. Iedereen heeft ongeacht het onderwerp wel wat jeugdzondes. Internet is nu nog wat te nieuw maar over enkele tientallen jaren is zo'n beetje iedereen op invloedrijke posities chantabel met wat twijfelachtig surfgedrag tijdens hun jonge jaren. Dat vind ik een enorm risico voor onze democratie. En zelfs op tweakers lijkt dit besef niet te bestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak_ers
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 17:51
DevWouter schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 09:56:
[...]

Ik neem aan dat jij je ook bewust bent dat het allemaal drogredens zijn die ze opgegeven. Mogelijk dat ze daar zelf niet bewust van zijn, maar los dat jij hun mening niet deelde zag ik dat niet terug in jouw tekst.

offtopic:
Verder bedenk dat het onderzoeken van andermans geest je open laat voor beinvloeding. Zorg dus dat je zeer stevige ankers hebt voor wanneer (niet "of") dat moment komt dat ze je op bepaalde punten overtuigen. Trek dan jezelf terug en zet je zelf weer even op media dieet zodat het gif uit je geest gehaald kan worden. Heb je die ankers niet of stop je te laat met consumeren dan verdrink je. Misschien dat je nu denkt "Pfff... onzin", maar dit is o.a. het beleid voor onderzoekers die standpunten onderzoeken en wensen neutraaal te blijven.
Sorry hoor, nu ga je wel een beetje ver.
Waarom zou ik mij laten beïnvloeden?!

Putin moet gestopt worden, klaar.

Als ik de mening van Russen wil weten stel ik mijn geest niet open voor beïnvloeding.

Zal leuk worden in de tweede kamer, “we gaan niet meer debatteren, want dan stel ik mijn geest open voor beïnvloeding”.

Typisch antwoord van een dictator. “We luisteren niet naar anderen, dan kunnen ze ons ook niet beïnvloeden”.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:57
Virtuozzo schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 12:34:
[...]

Er zijn helaas lidstaten zoals Nederland die de verdere ontwikkeling van de Charters geblokkeerd hebben.

Maar inderdaad, oorlog kent zijn evolutie. Het is bijzonder saillant dat juist in deze vroege 21e eeuw waar we in de 5e generatie van oorlogvoering zijn aanbeland hier dat krampachtig niet willen erkennen.

Ik leg het maar op tafel, in het Nederlandse is dit debat van compromitteren en gebruiken *geen* kwestie van het Scheermes van Hanlon. Dit is sinds Lubbers II reeds consistent bewust beleid bij machtspolitieke partijen.
Het kweken van bewustzijn faalt kennelijk. Ik ken geen IRL Nederlander die weet dat wij een flinke oligarchen enabler zijn. Bijna niemand die weet dat er Nederlandsetalige trollenfabrieken zijn. Niemand die deze toestand een staat van oorlog noemt, regering niet en journalisten niet. Ik zie niet eens het begin ervan.

Hoe en wanneer gaan we dan de lange weg naar dit zien als oorlogsvoering in?

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-05 12:07

siggy

Wait.... what?

Yucon schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 12:35:
[...]

Er worden wel eens grapjes gemaakt over svetlana on the farm en dat soort dingen, maar al die gare russissche sites met ranzig materiaal lijken me echt ideaal om een flink stukje dossieropbouw te doen. Ideaal duwtje als je iets gedaan wil krijgen. Daar hoor ik nooit iets over. Denk ik nu te ver? Het lijkt me namelijk prima in het plaatje te passen.

Eigenlijk gaat dat nog veel verder. Iedereen heeft ongeacht het onderwerp wel wat jeugdzondes. Internet is nu nog wat te nieuw maar over enkele tientallen jaren is zo'n beetje iedereen op invloedrijke posities chantabel met wat twijfelachtig surfgedrag tijdens hun jonge jaren. Dat vind ik een enorm risico voor onze democratie. En zelfs op tweakers lijkt dit besef niet te bestaan.
En afgezien van internet niet gebruiken kun je in extremis er niks aan doen. VPN kan gehacked worden, CISCO heeft backdoors, etc etc. Heb ik nog niet eens smart tv's of telefoons genoemd. Als men echt wilt, staat er een dossier klaar voor jan en alleman.

"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapstobbe
  • Registratie: September 2002
  • Nu online
Verwijderd schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 12:25:
[...]

Een pro Russische regering lijkt mij.
Is dit de end-game of slechts het eerste hoofdstuk?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

martwoutnl schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 12:27:
[...]

Hoe zit dat dan in elkaar? Dan moet Rusland toch over grondgebied van een land die NAVO-lid zijn? Ik lees dit nu pas en wel benieuwd hoe dit in elkaar zit.
Genoeg over te vinden:

https://www.militairespec...tikel/suwalki-gap-dilemma
https://cepa.org/securing-the-suwalki-corridor/
https://sjms.nu/articles/10.31374/sjms.21/

En dit zijn goede aanknopingspunten als je naar meer info zoekt.
AUB niet gaan zoeken naar puntjes en hier dumpen. Het is geen exacte wetenschap maar senarios met waarschijnlijke uitkomsten. Discussies over details leveren niets op.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ik ben toch benieuwd naar de rol die China hierin speelt, aangezien ik nu wat berichten langs zie komen dat ze de soevereiniteit van Oekraïne wel onderschrijven.

Hebben ze Rusland voor de bus gegooid? Of trekken ze daadwerkelijk samen op?

@Virtuozzo enig idee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
Yucon schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 12:35:
[...]

Weet je, “the farm” is letterlijk het woord wat men gebruikt. Dat was al zo toen ik ooit in Moskou gestationeerd was. Dat was zo toen figuren als Abramovich spelletjes gingen spelen in IJsland. Dat was nog steeds zo toen AZ gelobbyd werd voor zaken omtrent de Nederlandse schoonzoon van Putin. Het is overal binnen oligarchie nog steeds zo.

De burger is de boerderij. Zie Lavrov’s uitspraken tijdens de recente “onderhandelingen”. Mensen moeten een eigenaar hebben, zo stelde hij. Landen moeten een eigenaar hebben, zo stelde hij.

Dit is het denken. Dit is geen PR. Die brave Nederlandse burger is gewoon rauwe grondstof die in bezit genomen moet worden, om genomen te worden. It really is that simple.

The farm? Het zegt alles. Maar het is zo’n inherente confrontatie dat mensen laagdrempelig verzanden in bias. Het idee dat er mensen zijn die zo denken, die alles als gereedschap nemen voor bezit, macht en vreten? Het wil er niet in.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Eli3l
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Az7NOGsx1P3wIm1s2PtNQ7UYpiM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/huSl1GZMLEBFpp46ZHH6Sbvm.jpg?f=user_large

Waar er op het moment gevochten word in Kyiv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jaapstobbe schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 12:39:
[...]

Is dit de end-game of slechts het eerste hoofdstuk?
End-game binnen Oekraïne bedoel ik dan. Daarna is het zeer mogelijk dat er andere hoofdstukken komen, wie weet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oldgrumpy
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 17-10 15:55
Virtuozzo schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 12:40:
[...]

Weet je, “the farm” is letterlijk het woord wat men gebruikt. Dat was al zo toen ik ooit in Moskou gestationeerd was. Dat was zo toen figuren als Abramovich spelletjes gingen spelen in IJsland. Dat was nog steeds zo toen AZ gelobbyd werd voor zaken omtrent de Nederlandse schoonzoon van Putin. Het is overal binnen oligarchie nog steeds zo.

De burger is de boerderij. Zie Lavrov’s uitspraken tijdens de recente “onderhandelingen”. Mensen moeten een eigenaar hebben, zo stelde hij. Landen moeten een eigenaar hebben, zo stelde hij.

Dit is het denken. Dit is geen PR. Die brave Nederlandse burger is gewoon rauwe grondstof die in bezit genomen moet worden, om genomen te worden. It really is that simple.

The farm? Het zegt alles. Maar het is zo’n inherente confrontatie dat mensen laagdrempelig verzanden in bias. Het idee dat er mensen zijn die zo denken, die alles als gereedschap nemen voor bezit, macht en vreten? Het wil er niet in.
Omdat het bijna niemand interesseert.
Binnen een paar uur is het in België krokusvakantie.
Er zal weer massaal gereisd worden, de oorlog inOekraien , daar staat men max 5 minuten bij stil. Laat staan bij dit soort thema's.
Het zal de volgevreten burger worst wezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
Brent schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 12:37:
[...]

Het kweken van bewustzijn faalt kennelijk. Ik ken geen IRL Nederlander die weet dat wij een flinke oligarchen enabler zijn. Bijna niemand die weet dat er Nederlandsetalige trollenfabrieken zijn. Niemand die deze toestand een staat van oorlog noemt, regering niet en journalisten niet. Ik zie niet eens het begin ervan.

Hoe en wanneer gaan we dan de lange weg naar dit zien als oorlogsvoering in?
Het enige raamwerk wat de brave burger in deze heeft is dat van netwerk theorie, toegepast. Om de een of andere reden blijft dat een blinde vlek. Terwijl de macht van het individu juist het fundament en bewijs op tafel is - van lobby tot externe consultatie tot regentisme en oligarchie.

Het enige mechanisme wat de burger daarbij heeft is het publiek debat. Maar om de een of andere reden neemt de burger daar geen deel meer aan. Dat is sinds ons geloof in het einde van de Koude Oorlog weggevallen.

Bewustwording is vereist. Maar het vraagt de functie van de burger in ons bestel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lordy79

Lordy79

Vastberaden

MikeyMan schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 12:40:
Ik ben toch benieuwd naar de rol die China hierin speelt, aangezien ik nu wat berichten langs zie komen dat ze de soevereiniteit van Oekraïne wel onderschrijven.
Rusland heeft China keihard nodig als alternatief afzetgebied voor grondstoffen. China hoeft t niet zo nodig.
Ik denk dat het China allemaal niet zo boeit. Ze kunnen een hoop leren en zien hoe het westen hierop reageert en dan eens rustig nadenken hoe ze Taiwan kunnen pakken. Ze weten welke sancties er dan eventueel komen, dat de Taiwanezen wat helmen krijgen van Nederland en o ja... De USA... Die doet nu niet zoveel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak_ers
YakuzA schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 10:18:
[...]

Ah, ik snap dan wel waar Rutte de afsluiting van SWIFT voor bewaard, dat is voor de inval van Finland 8)7

Gisteren op het nieuws inderdaad:
R: die SWIFT afsluiting bewaren we, anders kunnen we straks de sancties niet meer verzwaren als er iets ergers gebeurt.
Interviewer: Kan het nog erger dan?
R: uhm, uhm, nee die moeten we bewaren...
Zoals ik begrijp wilde Rutte wél afsluiting Swift, maar stuitte dat binnen de EU op weerstand ivm met gas 🙄

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eli3l

ooof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19:26
Zijn onze 100 sniper geweren al geleverd?
Die kunnen in stedelijk gebied behoorlijk veel schade aanrichten.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wauskoek
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 18-10 14:00
#BREAKING Turkey's Erdogan accuses NATO, EU of failure to act over Ukraine

https://twitter.com/AFP/s...F1ppdSHH3MiDtUpSxsXw&s=19

Mjah... weet hij het beter dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Johan Bogle
Kenny_026 schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 12:35:
[...]

Het maakt het “lastiger” maar meer niet. SWIFT is een protocol, meer niet. Ze kunnen morgen ergens aankloppen en via uniswap en een cryptomunt geld van a naar b brengen. Feitelijk verbied je iemand niet meer om over de A12 te rijden maar je kunt via sluiproutes nog prima van arnhem naar den haag.

Je moet de sancties bij de verzendende en ontvangende partijen neerleggen. Dat lost wat op en moeilijker maken niet.
Nee, zo werkt de internationale obligatiehandel niet. Crypto is speelgoed voor particulieren. In de obligatie markt gaan serieuze bedragen om. Denk tientallen miljarden per dag voor een beetje bank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordy79

Lordy79

Vastberaden

oldgrumpy schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 12:42:
[...]

Het heeft op mijn leven niet zoveel invloed maar wel op dierbaren. Verder kan ik eigenlijk niet zoveel doen.
Ik denk dat mensen niet zozeer ongeïnteresseerd zijn maar ook denken: wat kan ik doen?

En dan zijn er ook nog mensen die vrezen voor hun koopkracht en dat kan ik me wel voorstellen. De schoorsteen moet wel roken...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:13
Taliban roept Rusland op even rustig te doen:

https://www.dailymail.co....risis-peaceful-means.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-05 12:07

siggy

Wait.... what?

[...]

Er zal weer massaal gereisd worden, de oorlog inOekraien , daar staat men max 5 minuten bij stil. Laat staan bij dit soort thema's.
Dit zal wel randje OT worden, maar denk niet dat de interesse het probleem is. Niemand weet waar die naar moet zoeken voor beetje fatsoenlijke informatie. Noem het maar dat men het 'hapklaar' wilt hebben, de rekeningen moeten betaald worden en het leven gaat door. De talkshows zijn erg basaal en achtergrondinformatie zijn niet meer dan oneliners. Fatsoenlijke documentaires zijn er helemaal weinig en te veel boeken om een afweging te kunnen maken als je er niks/zeer weinig van afweet. Dus de cirkel is rond. Ik zou wel willen, maar heb serieus de tijd niet om uit te zoeken wat ik zou moeten kunnen lezen zonder de rest van het jaar bezig te zijn met full time lezen.

"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online

alienfruit

the alien you never expected

Waar ik werk hebben we bericht gekregen dat we moeten voldoen aan de nieuwe sancties. Er wordt nu gekeken hoeveel van de 1 biljoen dollar van assets under management moet worden bevroren. Hectische tijd en beangstigende tijden

[ Voor 6% gewijzigd door alienfruit op 25-02-2022 12:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Tweak_ers schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 12:44:
Zoals ik begrijp wilde Rutte wél afsluiting Swift, maar stuitte dat binnen de EU op weerstand ivm met gas 🙄
Op het moment dat je Rusland uit de SWIFT knikkert ben je niet meer in staat om het gas te betalen. Op zich prima, maar zo lang je geen alternatief hebt dan heb je een probleem. Je zet in een klap gemeenten en energieleveranciers buiten spel en heb je direct een energiecrisis.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Nu online
Eli3l schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 12:41:
[Afbeelding]
Waar er op het moment gevochten word in Kyiv.
Ik ben de Russische taal niet machtig, iemand die de legenda kan vertalen?
Dat donkerrode gebied op de kaart is toch de plek waar allerlei scholen en sportcomplexen zijn?

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wauskoek
Wow dat ik nog iets positief kan horen over de Taliban!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13:58
wauskoek schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 12:44:

Achteraf de koe in de kont kijken.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Eli3l
Dan weet je dat je echt te ver gaat, als zelfs de Taliban zegt dat je rustiger aan moet doen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

Verwijderd

7(8)7

Deze wereld is echt een circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon

Yucon

*broem*

Virtuozzo schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 12:40:
[...]

Interessant om te lezen dat je m'n eigenlijke vraag zo te zien ontwijkt. Terwijl ik er niet aan twijfel dat jij over dit soort dingen nadenkt. Is m'n idee dat Rusland (en anderen, zo naief ben ik ook niet) riant aan dossieropbouw op persoonlijk niveau doen én daar bewust honeypots voor gebruiken reëel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak_ers
hoevenpe schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 12:44:
Zijn onze 100 sniper geweren al geleverd?
Die kunnen in stedelijk gebied behoorlijk veel schade aanrichten.
ze zullen wel wachten tot het luchtruim weer open is

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Eli3l

Het valt mij op hoe moedig en stijdbaar de Oekrainers zijn. Krijg er een brok van in mijn keel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
MikeyMan schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 12:40:

Hebben ze Rusland voor de bus gegooid? Of trekken ze daadwerkelijk samen op?

@Virtuozzo enig idee?
Ze trekken samen op. China heeft louter even geprikkeld om Europese politieke actoren ergens in te laten happen.

Verdeel en heers, zo noemden we dat ooit. Maar ja, exceptionalisme. Wij doen dat, niemand doet dat met ons. Toch? Toch? Tja.

Het is goedkoop, maar het zijn toepassingen op basis van netwerk theorie, meer specifiek de modellen van Barabási in focus op menselijk communicatief gedrag.

Soevereiniteit van Oekraïne is als uitspreek tevens een hint. Van geen erkenning van het begrip. China weet prima wat Putin daar wil. Het beseft prima dat het met soevereiniteit niets te maken heeft. En dus prikkelt het even met het woord, terwijl het in beleid het concept net zo mij erkent als het Kremlin.

Dit wil er bij ons niet in: men erkent het concept niet. Men erkent geen enkele van al die concepten die wij voor lief nemen. Van soevereiniteit helemaal door tot aan rechtsstaat en de rechten van het individu.

Rule of thumb is this: nothing is done or said without primary focus on use of behavioural effects.

Het wordt tijd dat we in deze wakker worden: arena en mechanisme zijn die van gedrag. Ons gedrag.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Andyk125
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 25-09 12:09
[...]

Er is nogal wat verschil tussen niet interesseren en zich machteloos voelen en het links laten liggen. Als normale burgen kun je weinig betekenen behalve je medeleven betuigen en misschien wat geld storten om te helpen. Het ligt uiteindelijk bij de politiek om te beslissen wat ze gaan doen.

Ik vindt je wel heel erg aan het generaliseren. Alsof jij de mening van de algemene burger kent en of jij geen volgevreten burger bent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wauskoek
Yaksa schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 12:47:
[...]

Dat donkerrode gebied op de kaart is toch de plek waar allerlei scholen en sportcomplexen zijn?
Kan wel beetje Cyrillisch lezen..

Bovenaan staat: Rossiya tankië v Kiev karta stolknovennië

En dan bij de rode punt: Bombardirovki i obstrelië

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak_ers
Han schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 12:47:
[...]

Op het moment dat je Rusland uit de SWIFT knikkert ben je niet meer in staat om het gas te betalen. Op zich prima, maar zo lang je geen alternatief hebt dan heb je een probleem. Je zet in een klap gemeenten en energieleveranciers buiten spel en heb je direct een energiecrisis.
Snap ik, maar de schuld werd bij Rutte gelegd, terwijl het binnen de EU op verzet stuitte.

Rutte as bereid de risico’s te aanvaarden zover ik begreep.

Nu zijn wij hier ook niet zo afhankelijk van Russisch gas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-nan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19:27
wauskoek schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 12:44:

Erdogan spreekt gewoon de feiten, niks mis mee.

https://twitter.com/i/broadcasts/1jMJgeAvQXmKL

Wellicht versta je het niet. Waar het op neerkomt is dat hij zegt "door continu en enkel maar te overleggen komen we nergens en heeft Oekraïne op dit moment niets aan".

EU DNS: 86.54.11.100

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xzaz
c-nan schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 12:51:
[...]

Erdogan spreekt gewoon de feiten, niks mis mee.

https://twitter.com/i/broadcasts/1jMJgeAvQXmKL

Wellicht versta je het niet. Waar het op neerkomt is dat hij zegt "door continu en enkel maar te overleggen komen we nergens en heeft Oekraïne op dit moment niets aan".
Oh ik wist niet dat Turkije op dit moment Oekraine helpt? Hij durft de naam Putin niet uit te spreken?

[ Voor 4% gewijzigd door xzaz op 25-02-2022 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvV
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online

RvV

Yaksa schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 12:47:
[...]

Dit is wat ik er van kan maken. Misschien dat iemand mij nog kan verbeteren. :)

bombardementen, beschietingen
gewapende botsingen
gebieden waar je iets kunt horen (explosies etc)
gebieden met schietpartijen

Y'24

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
Yucon schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 12:48:
[...]

Interessant om te lezen dat je m'n eigenlijke vraag zo te zien ontwijkt. Terwijl ik er niet aan twijfel dat jij over dit soort dingen nadenkt. Is m'n idee dat Rusland (en anderen, zo naief ben ik ook niet) riant aan dossieropbouw op persoonlijk niveau doen én daar bewust honeypots voor gebruiken reëel?
Ja. Niet enkel reëel. Het is realiteit. AIO datapunten. Gedrag, profiel, opbouw, handeling, alles. Het gros van die dataverwerking wordt in het Westen gedaan. Ik heb eerder bericht geplaatst voor handgrepen t.a.v. aandeel, rol en functies Russische oligarchie in wat we Big Tech noemen. Een paar pagina’s geleden kwam dat ook weer even naar voren in referentie vanuit dat 2017 NY Times artikel t.a.v. Venture Capital en platform financiering.

Er gaat geen handelsmissie naar Rusland of China zonder briefing in deze, maar om de een of andere reden worden de waarschuwingen niet serieus genomen.

It’s farming. Letterlijk. Gedrag is alles. Alles is proces. Alles is grondstof. Continuïteit van wat dan ook is het paradigma, of dit nu conflict is of de boerderij. Alles.

Dit is dan ook waarom ik eerder op deed merken dat ik hoopte op bewustzijn van Nederlandse ondernemingen actief in Oekraïne t.a.v. datavernietiging. Denk eens aan al de HR data daar verwerkt. Voor het oprapen.

[ Voor 15% gewijzigd door Virtuozzo op 25-02-2022 12:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Eli3l schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 12:48:
[Twitter]

Het valt mij op hoe moedig en stijdbaar de Oekrainers zijn. Krijg er een brok van in mijn keel.
Wow..dit vind ik opvallend. Poroshenko heeft namelijk miljoenen. Goed dat hij nog in Kiev is.

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevWouter
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 20:12

DevWouter

Creator of Todo2d.com

Tweak_ers schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 12:36:
[...]

Sorry hoor, nu ga je wel een beetje ver.
Waarom zou ik mij laten beïnvloeden?!

Putin moet gestopt worden, klaar.

Als ik de mening van Russen wil weten stel ik mijn geest niet open voor beïnvloeding.

Zal leuk worden in de tweede kamer, “we gaan niet meer debatteren, want dan stel ik mijn geest open voor beïnvloeding”.

Typisch antwoord van een dictator. “We luisteren niet naar anderen, dan kunnen ze ons ook niet beïnvloeden”.
Omdat niemand daar een keuze in heeft. We ontvangen informatie, we verwerken dat in ons wereldbeeld en pas dan maken we de keuze om het te bestempelen als waarheid/onzin.

Als ik zeg dat "de zon is paars" dan zul je voor een heel kort moment de zon als paars beschouwen. Maar zodra je het voorstelt zul je het als onzin beschouwen. Blijf ik het herhalen en blijf je er naar luisteren dan zul jij dat vaker voorstellen. De enige reden waarom ik je er niet van ga overtuigen is omdat jij de zon kan zien en moet mijn informatie dus tegen die tegenstrijdige informatie opboksen.

Maar... Gaan we onder de grond voor een jaar en blijf ik door gaan dan zul je van mening zijn dat zon ook paars kan zijn. Het is immers een kleur en als zowel de maan als de zon ook rood kunnen zijn... waarom niet paars? Dat zit dicht bij rood...

Daarom ook mijn algemeen advies (en niet persoonlijk): Zorg dat je ankers hebt om te realiseren wanneer je niet zelfstandig tegen beinvloeding op kan EN zorg dat je een plan hebt wanneer je het effect van beinvloeding kwijt wilt raken.

Of nog platter: Men wordt besmet met waar men mee omgaat.

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Tweak_ers schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 12:50:
Snap ik, maar de schuld werd bij Rutte gelegd, terwijl het binnen de EU op verzet stuitte.

Rutte as bereid de risico’s te aanvaarden zover ik begreep.

Nu zijn wij hier ook niet zo afhankelijk van Russisch gas.
Rutte zit net weer voor de aankomende 4 jaar in het zadel, in tegenstelling tot bijvoorbeeld de president van Frankrijk, waar de verkiezingen weer voor de deur staan. Rusland uit de SWIFT gooien zal grote economische gevolgen hebben, iets waar leiders een broertje dood aan hebben. Hun populariteit is grotendeels afhankelijk van de economische toestand in het land ten tijde van hun termijn. Een economische crisis helpt niet wanneer je wilt worden herkozen. Triest maar waar :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17:55
RvV schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 12:52:
[...]

Dit is wat ik er van kan maken. Misschien dat iemand mij nog kan verbeteren. :)

bombardementen, beschietingen
gewapende botsingen
gebieden waar je iets kunt horen
gebieden met schietpartijen
De vertaling is correct. Alleen verder een weinigzeggend overzicht hiermee. Laatste moet zijn: gebieden waar je schoten kan horen.

[ Voor 6% gewijzigd door Playa del C. op 25-02-2022 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-10 14:21

mindcre8r

Tradepedia

wauskoek schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 12:47:
[...]

Wow dat ik nog iets positief kan horen over de Taliban!
Andere belangen, waarschijnlijk geldstromen die opdrogen door de sancties.

Bears and Bulls

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eli3l

Putin zou klaar zijn voor onderhandelingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
[...]

Tja, dan kiest die burger zijn eigen consequenties. Leuk voor de kids van de brave burger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldgrumpy
Eli3l schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 12:56:
[Twitter]

hahaha, vrij vertaald: Poetin zal zijn eisen op tafel leggen, te nemen of te laten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jackson6
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
[Twitter]

Ja, vast ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan Bogle
[Twitter]

😂 Ik neem aan dat niemand dat nu meer gelooft toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eli3l
oldgrumpy schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 12:57:
[...]

hahaha, vrij vertaald: Poetin zal zijn eisen op tafel leggen, te nemen of te laten
Waarschijnlijk wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
[Twitter]

Ik las het ook. Zelensky aftreden, Poetin plaatst een eigen regering en de oorlog is afgelopen tot er een eventuele burgeroorlog start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Apache4u schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 12:53:
[...]

Wow..dit vind ik opvallend. Poroshenko heeft namelijk miljoenen. Goed dat hij nog in Kiev is.
Dat vertrekken is niet zo eenvoudig, vrienden daar en familie van vriendin kan simpelweg niet vertrekken

Wegen geblokkeerd, controle posten etc.

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
[Twitter]

Heeft die man maar 1 setje kleren ;)

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Eli3l

Dit bericht brengt me bijna tot tranen. Als ik me voorstel dat dit in Nederland zou gebeuren en dit mijn broertjes zouden zijn... Damn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DevWouter
  • Registratie: Februari 2016

DevWouter

Creator of Todo2d.com

Rene schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 12:58:
[...]

Heeft die man maar 1 setje kleren ;)
Hoezo? Hij hoeft zich toch niet zich meerdere keren per dag om te kleden? ;)

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16-10 21:11

lasharor

7 december 2004

xzaz schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 12:52:
[...]

Oh ik wist niet dat Turkije op dit moment Oekraine helpt? Hij durft de naam Putin niet uit te spreken?
De naam van Putin was niet relevant in het verhaal. Hij zegt eigenlijk gewoon dat we op dit moment nog weinig echte acties zien vanuit de NAVO of de EU.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bernard0343
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 16:46
servies schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 12:33:
[...]

Ja en?
Rusland houdt zich niet aan het Minsk verdrag, dus waarom zou de rest van de wereld zich aan verdragen in het voordeel van Rusland moeten houden?
Omdat dit een vrij effectieve manier is om de internationale rechtsorde om zeep te helpen?

No AI tools were used in writing this post. It's a product of human stupidity.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eli3l
TheBrut3 schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 12:58:
[...]

Ik las het ook. Zelensky aftreden, Poetin plaatst een eigen regering en de oorlog is afgelopen tot er een eventuele burgeroorlog start.
Dat is het doel ja.

zie ook deze tweet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldgrumpy
Andyk125 schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 12:49:
[...]

Er is nogal wat verschil tussen niet interesseren en zich machteloos voelen en het links laten liggen. Als normale burgen kun je weinig betekenen behalve je medeleven betuigen en misschien wat geld storten om te helpen. Het ligt uiteindelijk bij de politiek om te beslissen wat ze gaan doen.

Ik vindt je wel heel erg aan het generaliseren. Alsof jij de mening van de algemene burger kent en of jij geen volgevreten burger bent?
Ik heb er geen probleem mee om toe te geven dat ik allicht ook een volgevreten burger ben.
Ken ik de mening van de algemene burger?

Kijk, ik geef je op een briefje: loop de stad in, vraag aan 100 mensen een kaart te tekenen van Oost-Europa.
Je gaat wat zien, denk ik.
Hoeveel van die 100 gaan er nog maar in de buurt komen van de realiteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Johan Bogle schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 12:45:
[...]
Nee, zo werkt de internationale obligatiehandel niet. Crypto is speelgoed voor particulieren. In de obligatie markt gaan serieuze bedragen om. Denk tientallen miljarden per dag voor een beetje bank.
Dat begrijp ik maar je bent toch met me eens dat er om swift heen te werken is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eli3l
Ik hoop dat als dit over is de internationale gemeenschap de ballen heeft om Putin te vervolgen voor oorlogsmisdaden. Zal niet gebeuren, maar een man moet hoop houden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:57
NiGeLaToR schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 12:24:
[...]

^^^ Dit. Blijven herhalen. Dit wordt onvoldoende beseft.

Brexit beinvloeding, financiering van Farage. Populisme financiering, ook in NL. Social media gespam en complotten uit de 'trollfabrieken'. Tis cognitieve oorlogvoering en we zitten er middenin. Zijn dat geen oorlogsdaden?
Hoe vertel je dit aan je antivax buur met zijn Forumstikkers?

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-10 19:56
Eli3l schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 13:01:
[...]

Dat is het doel ja.

zie ook deze tweet

[Twitter]
Ik denk dat die burgeroorlog er sneller is dan je denkt als hij niet vrijwillig aftreed. Iets dat ik mij afvraag of gaat gebeuren. Ik acht de kans groot dat hij sterft voor zijn land.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
himlims_ schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 12:58:
[...]

Dat vertrekken is niet zo eenvoudig, vrienden daar en familie van vriendin kan simpelweg niet vertrekken

Wegen geblokkeerd, controle posten etc.
Als je 700.000.000 dollar waard bent, is het, denk ik, wat makkelijker.

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stok
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Brent schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 13:03:
[...]

Niet, want die zijn al lang geleden afgeschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eli3l

Journalisten verlaten Kyiv.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
Andyk125 schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 12:49:
[...]

Weet je, het klopt niet. Het is in Nederland gemeengoed geworden om te denken dat de normale burger weinig kan betekenen.

Dit is een van de culturele effecten van narratieven die hun wortels hebben in wat we Elite Capture noemen, het is tevens een van de grootste aanjagers van destabilisatie van Westerse landen door eigen politieke economie.

Maar het klopt niet. Het individu is niet enkel waar elke macht vandaan komt in het bestel van Westerse landen. Het is ook pur sang waar macht geschapen wordt. Er is echter sprake van dermate breed geloofsgedrag en fragmentatie dat die macht voor het oprapen ligt voor actoren die vermogen / middelen hebben om daar misbruik van te maken.

Ergens weten we dit. We kijken er niet van op dat een simpele lobbyist met wat kennis van netwerk theorie een netwerk opbouwt om druk uit te laten oefenen op beslissingspunten, of zelfs maar een informatiestroom richting te geven middels het introduceren van informatie met hoge herhaling.

Dat is een individu die ontzettend veel voor elkaar krijgt. Met louter wat kennis, een beetje energie en tijd, en informatie als gereedschap.

Daar kijken we niet van op.

Maar komt het op politiek gedrag aan, dan zegt de burger “oh, maar dat zit anders in elkaar”. Nee. De burger heeft gewoon te lang zijn eigen functie in bestel niet uitgeoefend. De burger krijgt niet meer geleerd hoe dat werkt.

Afbraak is zelfversterkend. Correctie niet. In al dit publiek debat bij huidige context mag dat een behoorlijke waarschuwing zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:28
Brent schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 13:03:
[...]

'Weet je eigenlijk door wie Baudet betaald wordt?'

Vragen stellen. Geen antwoord geven. Gewoon vragen stellen. Ze moeten toch zelf hun onderzoek doen, right?

En verder: wijzen op de wel toffe dingen. Want als fvd-antivax-complotters 1 ding gemeen hebben, is dat ze denken dat ze al jaren in oorlog zijn. En vergeten te zien dat ze een prima veilig en vrij leventje hebben.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Wat was de site ook alweer waarop je vliegtuigen live kon zien vliegen?

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bakkie1985
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 00:31
Xtr3me4me schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 13:06:
Wat was de site ook alweer waarop je vliegtuigen live kon zien vliegen?
https://globe.adsbexchange.com/?icao=ae4af1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• champion16
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19:01
Kenny_026 schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 13:02:
[...]

Dat begrijp ik maar je bent toch met me eens dat er om swift heen te werken is?
Ja en nee.
Het klopt dat Rusland en China een Swift alternatief hebben opgezet maar heel weinig landen gebruiken dat.
Met het uitsluiten van Rusland uit het Swift systeem zorg je ervoor dat handelen tussen het westen en Rusland helemaal niet mogelijk meer is.

Dus geen betalingen voor gas en dergelijke meer.
In theorie zou China meer kunnen afnemen van de Russen, maar gezien de omvang ervan is het niet realistisch dat het binnen de kortste keren is gebeurd.

En China zit er waarschijnlijk niet op te wachten zichzelf nog afhankelijker te maken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
[Twitter]

Ja, via andere weg liet hij vandaag in Wenen weten dat hij geen onderhandelingen wil.

Alles is gereedschap, alles is grondstof, alles is informatie, er zijn geen grenzen, grensoverschrijdend gedrag is primaire vereiste. Er is geen waarheid. Alles is gedrag.

Er valt gewoon niets aan te nemen van wat in het Kremlin zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eli3l
Virtuozzo schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 13:07:
[...]

Ja, via andere weg liet hij vandaag in Wenen weten dat hij geen onderhandelingen wil.

Alles is gereedschap, alles is grondstof, alles is informatie, er zijn geen grenzen, grensoverschrijdend gedrag is primaire vereiste. Er is geen waarheid. Alles is gedrag.

Zijn statement kwam na zijn gesprek met Xi. Waarschijnlijk dus om de Chineze tevreden te houden, voor de beeldvorming.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• oldgrumpy
Virtuozzo schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 13:07:
[...]

idd

[ Voor 20% gewijzigd door oldgrumpy op 25-02-2022 13:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yucon

Yucon

*broem*

NiGeLaToR schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 13:06:
[...]

'Weet je eigenlijk door wie Baudet betaald wordt?'

Vragen stellen. Geen antwoord geven. Gewoon vragen stellen. Ze moeten toch zelf hun onderzoek doen, right?

En verder: wijzen op de wel toffe dingen. Want als fvd-antivax-complotters 1 ding gemeen hebben, is dat ze denken dat ze al jaren in oorlog zijn. En vergeten te zien dat ze een prima veilig en vrij leventje hebben.
"ja dat valt wel mee, allemaal leugens, kijk maar naar Rutte !!!"

Ik weet serieus niet hoe ik daarmee om moet gaan. Het enige dat ik me nog kan bedenken is te kriebelen richting die mensen zichzelf laten afvragen of het ook niet zou ontkennen als het wel zo zou zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

oldgrumpy schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 13:10:
[...]

Ze willen het niet snappen, je doet je best maar het is vechten tegen de bierkaai
Weet je wanneer ze het snappen? Als het te laat is.
Ik kijk nu naar beelden van mensen uit Oekraine, de tranen staan in mijn ogen.
Wat een lafaards zijn wij
is ook geen eenvoudige kwestie; risico op nucreal raketjes [..]

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Eli3l
Heb zo te doen met deze man. En hij heeft ook gewoon gelijk. De wereld mag echt wel sneller en steviger acteren. Daarmee bedoel ik niet per se militaire interventie, maar zeker wel snellere levering van wapens en informatie.

Pagina: 1 ... 142 ... 168 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
[font size=18]Zero Tolerance beleid[/font]
Dit topic valt onder Zero Tolerance. Dit betekent het volgende:
• We grijpen sneller in bij overtredingen.
• Er volgen sneller sancties.

Extra omtrent de situatie nu:
Deel aub geen schokkende beelden. Bedenk daarbij goed of een twitter bericht wat toevoegt aan de discussie.

Specifieke topic regels
• Onderbouw je betoog met betrouwbare en verifieerbare bronnen.
• Geen drogredenen of onlogische en/of onnavolgbare gevolgtrekkingen.
• Extraordinary claims require extraordinary evidence.
• Geen omgekeerde bewijslast, wie beweert moet bewijzen.
• De volgende drogreden is expliciet niet toegestaan: neutraliteit claimen om vervolgens een waardeoordeel te geven over het conflict. Zie ook Wikipedia: Argument to moderation en Wikipedia: False balance

Andere topics
Discussie over wapensystemen, verhoudingen en inzet kan hier: Wapensystemen en effectiviteit
Voor de nasleep en mogelijke berechting daders MH17 hebben de we dit topic: MH17: De weg richting daders en mogelijke berechting

AWM beleidstopic:
Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid