[ZT] Russisch-Westerse verhoudingen en de oorlog in Oekraïne Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 141 ... 168 Laatste
Acties:
  • 730.841 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yamotek
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 23:38
Bernard0343 schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 11:40:
[...]

Bedenk dat het beeld dat veel Russen van Putin hebben / hadden, héél anders is dan 'ons' beeld. Vergeet de chaos van de Gorbatsjov / Jeltsin jaren niet, vergeet niet dat Putin wél voor welvaart en stabiliteit heeft gezorgd. En vergeet vooral niet dat de 'media' (vooral de TV) volledig in handen van de vrienden van Putin is.
Ken jij zelf Russen? Ik ken er namelijk wel een en die is niet echt blij met het leven daar. Het is echt overleven, geen sociaal vangnet, geen anderen die voor je zorgen als je het zelf niet kan. De Russen daar zijn ook gewoon mensen maar die hebben er ook geen illusie van dat het zwaar leven is en dat er corruptie in het land is.

Daarnaast gaat de populariteit van Putin snel de grond in als de 'gewone' Rus geen voedsel meer kan kopen doordat Putin soldier boy wilt spelen. Economisch gaat het in Rusland niet heel geweldig op het moment en daar helpt deze oorlog niet bij.

Getuige de groep mensen die met gevaar voor eigen leven is gaan protesteren gisteren geloof ik niet dat de populariteit van Putin hoog is. Denk ook niet dat het vergiftigen van je politieke concurrent nu veel sympathie oplevert. Dat men er daardoor niet voor durft uit te komen is heel anders dan Putin aanhangen omdat het een goede man is.

Nee voor Rusland is deze situatie ook kritiek, snel meerdere sancties vanuit de EU zou daarvoor een hele goede aanzet zijn voor het eigen volk in Rusland om ook meer oproer te veroorzaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06:50
Sandor_Clegane schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 11:43:
[...]
Hoe ga je dit anders oplossen? Gaan we Oekraïne binnenvallen? Je kunt wel zeggen dat in gesprek gaan niet te doen is, maar volgens mij zit er weinig anders op. Sancties en dan? Dan zit hij daar nog steeds.

Ik zie geen andere oplossing om eerlijk te zijn.
Proxy oorlog, in zoverre dat nog mogelijk is. Hospitalen openen aan de randen van Oekraïne en ze blijven bevoorraden. Verder de banden met Rusland stoppen. Gas is lastig, dus daar zal nu toch echt werk van gemaakt moeten worden door sourcen uit andere bronnen en echt inzetten op onafhankelijk worden. China kan daar overigens wel bij helpen (tijdelijk!) als we echt willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldgrumpy
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 17-10 15:55
renegrunn schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 11:39:
Stevige woorden van Donald Tusk, oud-voorzitter Europese raad.

[...]

https://www.politico.eu/a...als-disgraced-themselves/
Hij heeft dan ook gelijk. De sancties gaan de kliek rond Poetin niet treffen hoor. die hebben allang hun voorzorgen genomen en zullen rijkelijk vergoed worden. Oekraine heeft heel wat grondstoffen, die zullen netjes verdeeld worden.
De gewone bevolking ja die gaat het merken maar Poetin zal de propaganda machine wel laten draaien en de schuld op het Westen steken.
.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatsjoe
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09:24
Sancties die de burgers ook raken en ze in te laten zien dat de enige weg uit deze sancties eindigt met Putin die terugtrekt of afgezet wordt. Het is heel zuur, maar Putin heeft dit zelf over zijn bevolking afgeroepen. Heel erg veel Russen zien en erkennen dit ook. Het is een kwestie van tijd tot het draagvlak binnen de Russische bevolking dusdanig laag is dat ook het draagvlak binnen zijn eigen regering een omslag maakt.

Putin is ook van vlees en bloed. Uiteindelijk moet iemand de ballen hebben om de rug te keren naar Putin en zorgen dat de rest volgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

RoD schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 11:42:
Ik merk van mijn kennissen en familie dat er toch een sterke drang is om te vechten. In Kyiv hoor ik van mensen dat ze zich vrijwillig aanmelden bij het leger. Zo ook de oom van mijn vriendin. Zit net buiten Kyiv, en krijgt wapens om een bepaald gebied te beschermen.

We hebben al een oom verloren tijdens de Maidan. Misschien gaat de geschiedenis zich weer herhalen. Ik kan bijna niet geloven wat ik nu aan het typen ben, m'n maag keert er van om.

M'n schoonvader in Kharkiv zegt ook dat ie wil vechten. Men is gewoon aan het werk gegaan vanochtend, en ze willen niet vertrekken. Dapper, maar beangstigend.
dat is de mentaliteit daar, nationaal trosts is niet te vergelijken met wat wij kennen. 'jah we zijn trots op nederland, medailles, max verstappen etc.", maar nationaal trots zoals zij hebben, kennen wij nauwelijks.

maat daar is verantwoordelijk bij overheid voor openbaar vervoer in uzharot (tot nu toe buiten schot gebleven). zij zijn de wanhoop nabij, kunnen niet weg (als zou hij wel willen). wegen geblokkeerd. zijn broer een auto gestolen, maar kan niet weg. fuck dit

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
Yamotek schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 11:38:
[...]

Sancties zijn niet zinloos. Dat is wat het Kremlin de wereld wil doen laten geloven zodat ze meer met rust gelaten gaan worden en ze kunnen doen wat ze willen.

Naar mijn inziens (mijn eigen mening) is dat het aan de Russische kant helemaal niet zo gaat zoals ze verwacht hadden. Het moraal in Oekraïne is waarschijnlijk veel hoger door de druk van de NAVO en de inzet die Rusland nog boven het hoofd hangt (kans is klein maar niet 0), daarnaast is de EU/VS 'aardig' eensgezind met de sancties die worden uitgedeeld en heeft de EU/VS zich de afgelopen weken zich mogen voorbereiden doordat de informatiestroom vanuit de VS eindelijk informatief/constructief was in plaats van een politiek agenda.

Het is een langzaam proces en de situatie is kritiek, maar het Kremlin is zeker niet onverslaanbaar en mocht het in Oekraïne lang duren, dan kan de gemiddelde burger in Rusland ook wel eens denken van 'hé als die mensen voor hun vrijheid willen sterven en het is niet hopeloos, misschien is dat dan voor mij ook niet'.

De Russen zelf hebben maar liefst 1750 mensen gearresteerd tijdens protesten, als meer mensen de straat opgaan in Rusland zelf dan kunnen zij het door de aantallen ook niet meer behappen. Dat is voor het Kremlin in feite een 3 fronten oorlog. De troepen in Oekraïne, de economische oorlog met EU/VS en dan nog het burger offensief in het eigen land zelf. Reken maar dat hard optreden tegen de eigen bevolking nu niet echt militair moraal geeft in Oekraïne en in het ergste geval daar voor capitulatie kan zorgen.

Mocht ik ergens in mijn aannames verkeerd gaan geef het vooral aan, maar deze 'oorlog' is zeker nog niet gewonnen door de Russen. De situatie is zeer kritisch maar we kunnen er nog veel aan doen.
Voormalig voorzitter van de Europese Raad Donald Tusk zei vrijdag dat sommige EU-regeringen "zichzelf te schande hebben gemaakt" door te weigeren Rusland de zwaarst mogelijke sancties op te leggen, zelfs terwijl president Vladimir Poetin Kiev bombardeerde.

“In deze oorlog is alles echt: Poetins waanzin en wreedheid, Oekraïense slachtoffers, bommen die op Kiev vallen”, schreef Tusk op Twitter. “Alleen uw sancties worden beweerd [sic]. Die EU-regeringen die harde beslissingen blokkeerden (o.a. Duitsland, Hongarije, Italië) hebben zichzelf te schande gemaakt.”

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik merk van mijn kennissen en familie dat er toch een sterke drang is om te vechten. In Kyiv hoor ik van mensen dat ze zich vrijwillig aanmelden bij het leger. Zo ook de oom van mijn vriendin. Zit net buiten Kyiv, en krijgt wapens om een bepaald gebied te beschermen.

We hebben al een oom verloren tijdens de Maidan. Misschien gaat de geschiedenis zich weer herhalen. Ik kan bijna niet geloven wat ik nu aan het typen ben, m'n maag keert er van om.

M'n schoonvader in Kharkiv zegt ook dat ie wil vechten. Men is gewoon aan het werk gegaan vanochtend, en ze willen niet vertrekken. Dapper, maar beangstigend.
Dit zijn inderdaad de verhalen die ik ook door krijg van (aangetrouwde) familie. Het is heel surrealistisch en confronterend. Tot voor kort leidden diezelfde mensen zo ongeveer hetzelfde leventje als ik. Leuke baan, goede vrienden, zo nu en dan naar het voetbal, drankje doen, bioscoopje pakken, dromen van een mooier huis/appartement, reizen en carriere maken om dat alles te kunnen doen. En nu leven ze in een wereld die echt 180 graden gedraaid is en waarin zij moedige beslissingen (moeten) nemen om tegen de bezetter te gaan vechten, uiteraard op leven en dood.. Ik kan er met mijn hoofd niet bij. Het dubbel-trieste is natuurlijk dat we dit (indirect) hebben laten gebeuren.

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
himlims_ schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 11:46:
[...]
dat is de mentaliteit daar, nationaal trosts is niet te vergelijken met wat wij kennen. 'jah we zijn trots op nederland, medailles, max verstappen etc.", maar nationaal trots zoals zij hebben, kennen wij nauwelijks.

maat daar is verantwoordelijk bij overheid voor openbaar vervoer in uzharot (tot nu toe buiten schot gebleven). zij zijn de wanhoop nabij, kunnen niet weg (als zou hij wel willen). wegen geblokkeerd. zijn broer een auto gestolen, maar kan niet weg. fuck dit
Klopt, de mentaliteit is onvergelijkbaar. Ik heb dan zelf ook veel meer angst dan zij hebben. Zij hebben zoiets als: wat gebeurt, dat gebeurt. Ze kiezen daarbij ook nadrukkelijk niet voor zichzelf.

Geldt natuurlijk niet voor iedereen, maar dit soort sentimenten zijn veel sterker dan in het Westen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Cyberpope schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 11:42:
[...]

Pikkemans in "[ZT] Russisch-Westerse verhoudingen en de oorlog in Oekraïne"

Gaan we hier nu zitten neuzelen of het 33 of 37% is? Lijkt me beetje onzinnig dit soort bronnen oorlog.
We gaan inderdaad zitten neuzelen over posts die lukraak getallen noemen die onduidelijk zijn en achteraf 'gelezen moeten worden als EU getallen' . Onderbouw je post direct met bronnen zoals het hoort, net zoals ik reageerde met een artikel uit het NRC waarin duidelijk de aantallen staan beschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldgrumpy
Hatsjoe schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 11:45:
[...]

Sancties die de burgers ook raken en ze in te laten zien dat de enige weg uit deze sancties eindigt met Putin die terugtrekt of afgezet wordt. Het is heel zuur, maar Putin heeft dit zelf over zijn bevolking afgeroepen. Heel erg veel Russen zien en erkennen dit ook. Het is een kwestie van tijd tot het draagvlak binnen de Russische bevolking dusdanig laag is dat ook het draagvlak binnen zijn eigen regering een omslag maakt.

Putin is ook van vlees en bloed. Uiteindelijk moet iemand de ballen hebben om de rug te keren naar Putin en zorgen dat de rest volgt.
Zolang China Rusland blijft steunen gaat Rusland weinig voelen van die sancties.
Wij gaan eerder in het Westen gaan klagen en zagen dat we wat afzien door die sancties.
En het russische volk in opstand komen owv de oorlog in Oekraine ? Vergeet het maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:21

World Citizen

FreeReef.nl

Hoe kijken ze tegen de acties/sancties/dialoog van de EU/NAVO aan? Begrijpen ze onze keuze of zijn ze boos op ons?

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 08:04
Beetje dubbel gevoel nu, bepaald plaatmateriaal wat wij gebruiken komt uit Rusland.
Ergens heb ik het idee, fuck it, we proberen het wel op een andere manier.

Alleen, die andere manier gaat nog veel duurder en wellicht onmogelijk worden, dus ik doe straks toch maar een bestelling (lees: voorraad leverancier opkopen) om voorlopig wel verder te kunnen met werk. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bernard0343
  • Laatst online: 09:35
Yamotek schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 11:45:
[...]

Ken jij zelf Russen? Ik ken er namelijk wel een en die is niet echt blij met het leven daar. Het is echt overleven, geen sociaal vangnet, geen anderen die voor je zorgen als je het zelf niet kan. De Russen daar zijn ook gewoon mensen maar die hebben er ook geen illusie van dat het zwaar leven is en dat er corruptie in het land is.

Daarnaast gaat de populariteit van Putin snel de grond in als de 'gewone' Rus geen voedsel meer kan kopen doordat Putin soldier boy wilt spelen. Economisch gaat het in Rusland niet heel geweldig op het moment en daar helpt deze oorlog niet bij.

Getuige de groep mensen die met gevaar voor eigen leven is gaan protesteren gisteren geloof ik niet dat de populariteit van Putin hoog is. Denk ook niet dat het vergiftigen van je politieke concurrent nu veel sympathie oplevert. Dat men er daardoor niet voor durft uit te komen is heel anders dan Putin aanhangen omdat het een goede man is.

Nee voor Rusland is deze situatie ook kritiek, snel meerdere sancties vanuit de EU zou daarvoor een hele goede aanzet zijn voor het eigen volk in Rusland om ook meer oproer te veroorzaken.
Ja, ook ik heb kennissen in Rusland, heb een aardig beeld van het leven in de Russische Federatie, Probleem is wél dat Putin de (massa) media controleert. Putin is idd niet populair, maar is er, op dit moment, een alternatief waar 'het volk' zich achter kan scharen?
Hatsjoe schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 11:45:
[...]

Maar wie framed deze sancties op de Russische TV? Laten we hopen dat er (eindelijk) een alternatief voor hem komt, maar ik vrees dat Putin de oppositie vrij effectief heeft 'onthoofd'.

[ Voor 22% gewijzigd door Bernard0343 op 25-02-2022 11:54 ]

No AI tools were used in writing this post. It's a product of human stupidity.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yamotek
_Bailey_ schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 11:46:
[...]

Voormalig voorzitter van de Europese Raad Donald Tusk zei vrijdag dat sommige EU-regeringen "zichzelf te schande hebben gemaakt" door te weigeren Rusland de zwaarst mogelijke sancties op te leggen, zelfs terwijl president Vladimir Poetin Kiev bombardeerde.

“In deze oorlog is alles echt: Poetins waanzin en wreedheid, Oekraïense slachtoffers, bommen die op Kiev vallen”, schreef Tusk op Twitter. “Alleen uw sancties worden beweerd [sic]. Die EU-regeringen die harde beslissingen blokkeerden (o.a. Duitsland, Hongarije, Italië) hebben zichzelf te schande gemaakt.”
Daar ben ik het ook helemaal mee eens. Een halve aanpak is geen aanpak. Dit betekend niet dat de sancties compleet geen effect hebben, maar dat de situatie zo kritiek is dat er een alles of niets aanpak benodigd is.

Daarom verdedig ik ook het feit dat sancties wel effect hebben. Anders zou dat het argument kunnen zijn om strengere sancties te blokkeren. Sancties hebben wel effect dus dan is er geen excuus om strengere sancties in te voeren!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

World Citizen schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 11:49:
[...]

Hoe kijken ze tegen de acties/sancties/dialoog van de EU/NAVO aan? Begrijpen ze onze keuze of zijn ze boos op ons?
Men is gewend geraakt aan teleurstellingen. Men hoopt op meer, maar stiekem weten ze wel dat ze er alleen voor staan.

Er is trouwens ook wel bewustzijn dat Oekraïne problemen heeft die opgelost moeten worden (corruptie etc). Maar dat is nu even niet meer relevant, natuurlijk.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Soggney
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 17-10 11:39

Soggney

Zeekomkommer

Bernard0343 schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 11:50:
[...]

Ja, ook ik heb kennissen in Rusland, heb een aardig beeld van het leven in de Russische Federatie, Probleem is wél dat Putin de (massa) media controleert. Putin is idd niet populair, maar is er, op dit moment, een alternatief waar 'het volk' zich achter kan scharen?
Dat was Navalny, maar die heeft Putin ook hard aangepakt

Statement of Soggney, If you find anything offensive, I will not care. Inventory

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Sandor_Clegane schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 11:43:
[...]

Hoe ga je dit anders oplossen? Gaan we Oekraïne binnenvallen? Je kunt wel zeggen dat in gesprek gaan niet te doen is, maar volgens mij zit er weinig anders op. Sancties en dan? Dan zit hij daar nog steeds.

Ik zie geen andere oplossing om eerlijk te zijn.
Ik weet niet of de laatste weken of maanden of jaren hebt gevolgd, maar er valt niet te praten met Poetin.

Het is vechten tegen de Russen en dat is op het moment het enige wat kan helpen om Poetin en de Russen weg te krijgen. Dat gaat veel levens kosten maar beter dat dan annexatie door Rusland.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Apache4u
  • Niet online
[...]

Nee, en die komt er ook niet. Want als zoiets dreigt te gebeuren wordt hij/zij vergiftigd en/of opgesloten in een strafkamp en/of omgelegd op een brug in Moskou. Om de vele valpartijen uit ramen maar niet te noemen, waar ik al eerder aan refereerde.

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-10 13:00
https://www.reuters.com/w...Anthem&utm_source=twitter

"Turkey cannot stop Russian warships accessing Black Sea, says foreign minister"

Kunnen en hebben de turken niet het recht om de Bosporus af te sluiten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
oldgrumpy schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 11:49:
[...]

Zolang China Rusland blijft steunen gaat Rusland weinig voelen van die sancties.
Wij gaan eerder in het Westen gaan klagen en zagen dat we wat afzien door die sancties.
En het russische volk in opstand komen owv de oorlog in Oekraine ? Vergeet het maar
Omdat je zo lekker bezig bent zonder bronnen; je zegt hier in feite:
Putin verkoopt Rusland aan China, waarom?

De hoofdstad van Rusland ligt in Europa, drogreden, maar wel feitelijk.
De infrastructuur in het westen is gebouwd voor export naar de EU.
De infrastructuur om te exporteren naar het oosten moet nog gebouwd of uitgebreid worden met geld, geld wat er bijna niet is en dus geleend moet worden van China of andere bondgenoten.

Lees even hier wat achtergrond over dat gas:

https://www.dw.com/en/rus...ws-china-pivot/a-60393843

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razr
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Tristan schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 11:54:

"Turkey cannot stop Russian warships accessing Black Sea, says foreign minister"

Dat lijkt me meer met het oog op het niet verder willen laten escaleren? Turkije heeft wel veel militaire kracht/poppetjes om zoiets te doen namelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-10 17:11

Indoubt

Always be indoubt until sure

Dat is een lastige naar ik heb begrepen. Er is een verdrag, volgens mij al zo'n honderd jaar, dat de Bospurus niet mag worden afgesloten. Er zijn nog wat speciale condities maar die ken ik dan weer niet. ER is wel wat over geschreven in eerdere posts maar dat is inmiddels duizenden post terug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

RoD schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 11:51:
[...]

Men is gewend geraakt aan teleurstellingen. Men hoopt op meer, maar stiekem weten ze wel dat ze er alleen voor staan.

Er is trouwens ook wel bewustzijn dat Oekraïne problemen heeft die opgelost moeten worden (corruptie etc). Maar dat is nu even niet meer relevant, natuurlijk.
dat is net zo ingeburgerd als het nationaal trots, dat verdwijnt ook niet zomaar. officieel moet bij een huis/auto verkoop belasting betaald worden, door creatief daarmee om te gaan ontloopt iedereen dat. zeker in westen rijden meer autos met slovaaks kenteken dan met UA op de plaat.

Acties:
  • +35 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
De OSCE bijeenkomst vandaag had een interessant moment. Toen het tijd was voor vertegenwoordiging van het Kremlin om te spreken koos deze vertegenwoordiging voor een eigenaardige speech over genocide uitgevoerd door Oekraïne.

Na de tweede zin stonden de vertegenwoordigingen van de andere landen fysiek aanwezig op en verlieten de zaal, degenen die niet fysiek aanwezig waren zetten hun monitors op zwart.

Wat overbleef was de Russische en Wit-Russische vertegenwoordiging.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brazos
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online

Ze kunnen het zeker. Of ze het mogen weet ik niet, maar dat is onderschikt aan het kunnen. Uiteindelijk is de vraag willen ze het. En dat is dus 'nee' op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Man man, wat erg zeg. Die mensen staan daar echt helemaal alleen voor.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

himlims_ schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 11:56:
[...]

dat is net zo ingeburgerd als het nationaal trots, dat verdwijnt ook niet zomaar. officieel moet bij een huis/auto verkoop belasting betaald worden, door creatief daarmee om te gaan ontloopt iedereen dat. zeker in westen rijden meer autos met slovaaks kenteken dan met UA op de plaat.
Dat komt ook omdat je in Oekraïne de overheid niet kan vertrouwen. Wij zijn eraan gewend (ondanks dat we er constant over klagen) dat de overheid er voor ons is, in Oekraïne is er het besef dat je moet uitkijken voor de overheid. Het is met die mindset dan ook niet "nodig" om belasting te betalen. Het komt immers toch maar bij de corrupte overheid terecht die je toch wel op alle mogelijke manieren probeert te pakken. Men is trouw aan de eigen bevolking, maar niet aan de overheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bernard0343

Ze kúnnen het wel, maar mógen het niet. zie hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TIGER1125
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 19-10 17:13
Indoubt schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 11:56:
[...]

Dat is een lastige naar ik heb begrepen. Er is een verdrag, volgens mij al zo'n honderd jaar, dat de Bospurus niet mag worden afgesloten. Er zijn nog wat speciale condities maar die ken ik dan weer niet. ER is wel wat over geschreven in eerdere posts maar dat is inmiddels duizenden post terug
Indoubt schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 11:56:
[...]

Het Verdrag van Montreux werd op 20 juli 1936 getekend door, onder andere, de regeringen van Turkije, de Sovjet-Unie, Roemenië, Engeland, Frankrijk en Japan.

Turkije verkreeg de controle over de Bosporus en de Dardanellen en reguleert tevens de militaire activiteiten in de regio.

Het verdrag gaf de Turken de volle controle over de straten maar garandeerde ook de vrije doorgang van koopvaardijschepen in vredestijd.

De toegang van militaire schepen van landen die niet aan de Zwarte Zee liggen, wordt enorm beperkt. Zo mogen vliegdekschepen de zeestraat niet passeren. Voor het toekomstige Istanboelkanaal zou die beperking niet gelden.
In principe kan het wel, zal het e.e.a. wel flink door escaleren vermoed ik. Ook dit verdrag is overigens nooit ondertekend door de Amerikanen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 22:57
RobinNL schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 10:52:
[...]

Ik heb zoiets ook gehoord, maar dat er wel veel werk is om het gas zo om te zetten dat wij dit kunnen gebruiken. Verbeter me als ik hier fout zit!

Ik kwam het kaartje tegen via deze petitie.
Daarom wordt er een stikstoffabriek in het noorden gebouwd zodat het straks wel bruikbaar is.

Overigens wordt aardgas ook gebruikt om er industriële en medische gassen uit te halen. Deze crisisch gaat daar dus ook invloed op hebben.

[ Voor 11% gewijzigd door Lekker Ventje op 25-02-2022 12:00 ]

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brent
  • Laatst online: 09:27
[...]

Onderdeel van het probleem is dat Russen zelf vaak geen goed beeld hebben van het leven in de RF. Een Rus in Moskou of St. Petersburg ziet een totaal ander land dan iemand op het gigantische platteland.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09:01
Bernard0343 schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 11:58:
[...]

Tja, want alle andere landen houden zich wel zo goed aan internationale verdragen...
't is toch echt vooral een kwestie van willen

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• siggy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-05 12:07

siggy

Wait.... what?

Ik denk dat Evergreen wel te charteren is voor dit soor zaken.

"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Virtuozzo schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 11:56:
Maakt ook allemaal weinig uit, lijkt me. Het verhaal is er voor de Russische bevolking, het beeld in de rest van Europa is toch al opgeofferd.

Wat dat betreft zet ik ook mijn twijfels aan het "in dialoog blijven".

[ Voor 10% gewijzigd door bwerg op 25-02-2022 12:00 ]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dierkx36
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19-10 15:31
eric.1 schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 11:35:
Misschien een gevaarlijke vraag, maar wat is het waard of wat mag het kosten om dus een oorlog met Rusland te voorkomen?

In zekere zin kan je Rusland niet zijn gang laten gaan. Sancties zijn mooi en nuttig, maar dat helpt pas over dagen, weken of maanden. Dat kan gewoonweg te laat zijn.

We zien nu wel her en der beelden van simpel gezegd oorlogsmisdaden (vast niet allemaal geverifieerd, maar goed). Leuk, economische sancties, maar we kijken er wel rustig naar terwijl we een sipje van onze warme koffie tot ons nemen.
Het is een afweging die gemaakt word :
Aan 1 kant heb je Rusland (en indirect China die hier zijn voordelen uithaalt), aan de andere kant de EU en NATO met Oekraïne in het midden.

In een situatie als deze wil je niet forceren : je wilt niet dat de geweld spiraal nog verder om hoog gaat.

Ze weten niet hoe Rusland, aka Poetin, gaat reageren als de NATO militair gaat ingegrepen :
Blijft het een conventionele oorlog of word een nucleaire oorlog daadwerkelijk een optie voor hem.

Indien de nucleaire optie daadwerkelijk een optie voor Poetin blijkt, heb je een probleem.
(Als voorbeeld : de koude oorlog doctrines hadden idd nucleaire wapens als last resort staan)

En ook, persoonlijk denk ik tevens het belangrijkste voor zowel de EU als de NATO : wat zijn de financiële kosten.

Inhoud : 40% cynisme, 50% sarcasme en 10% caffeine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• idef1x
  • Laatst online: 18-10 18:07
[...]

Putin mocht ook zoveel niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 22:52

Kunnen we Wit Rusland nog wel als een onafhankelijk land rekenen of is het tijd om te herzien naar provincie van Rusland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
De OSCE bijeenkomst vandaag had een interessant moment. Toen het tijd was voor vertegenwoordiging van het Kremlin om te spreken koos deze vertegenwoordiging voor een eigenaardige speech over genocide uitgevoerd door Oekraïne.

Na de tweede zin stonden de vertegenwoordigingen van de andere landen fysiek aanwezig op en verlieten de zaal, degenen die niet fysiek aanwezig waren zetten hun monitors op zwart.

Komt deze bijeenkomst ook (publiek) online dat je weet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Standeman

Prutser 1e klasse

siggy schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 11:59:
[...]

Ik denk dat Evergreen wel te charteren is voor dit soor zaken.
Moet je wel geduld hebben, want die vaart nu in de buurt van China.

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
  • Laatst online: 05-10 14:19
Verwijderd schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 11:57:
[...]

Man man, wat erg zeg. Die mensen staan daar echt helemaal alleen voor.
Putin en Erdogan zijn toch BFF's?
Volgens mij gaan ze elkaar niet dwarsliggen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 18-10 20:00

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Ik krijg toch wel een goed gevoel van dit soort berichten:
https://twitter.com/IAPonomarenko/status/1497161234986188800
"Ukrainian troops repelled a Russian onslaught east of Chernigiv.
20 enemy tanks, 15 other vehicles destroyed."
Moet uiteraard worden bevestigd. Ik mag hopen dat er pallets en pallets aan Javelins onderweg zijn naar Oekraïne.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

Qwerty-273

Meukposter

Vandaag een e-mail binnen ons bedrijf vanuit het hogere management, en de bevestiging dat ook op ons bedrijf/sector er een behoorlijke verhoging van cyber-warfare pogingen te zien is. Verder staan er extra escalatie teams op standby om in het geval dat er iets gebeurt, zeer snel te kunnen handelen.
Yesterday morning, Russia invaded Ukraine - a sovereign and independent European country. It is devastating and our thoughts go out to the millions of Ukrainian citizens in distress.

Our Executive Leadership team and our leaders in Poland are fully aware of the situation and are keeping a close eye on how it is developing.

We know that cyber-warfare is part of this conflict and that it may spread beyond the areas in which we are currently seeing extensive cyber-attacks. These cyber-attacks have the potential to damage critical infrastructure in wider European regions and we therefore ask that you stay extra vigilant and cautious when using [company] IT equipment – in your daily work and in general. Please note:
  • If you are already in Ukraine or Russia, do not log on to any [company] systems.
  • If you are planning to travel to either Ukraine or Russia, do not bring [company] IT equipment with you.
The situation is affecting many of us all, either directly or indirectly. It is important for me to state that this is a nation-state level conflict and under no circumstance must it be carried into the [company] community. We should all stay empathic to the colleagues affected by this, by showing extra care and flexibility.

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
  • Laatst online: 17-10 13:00
[...]

Misschien tijd om dat verdrag ook maar eens aan de wilgen te hangen })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Standeman

Prutser 1e klasse

D-dark schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 12:00:
[...]

Kunnen we Wit Rusland nog wel als een onafhankelijk land rekenen of is het tijd om te herzien naar provincie van Rusland.
Het is een sockpuppet waar de arm van Putin heel diep inzit.
Silent Thunder schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 12:02:
[...]

Dat valt op zich wel mee. Turkije heeft AS-400 luchtafweer gekocht bij Poetin en is een aantal keer op bezoek geweest. Aan de andere kant hadden ze ook geen moeite om een Mig neer te knallen toen die over de Syrische grens bij Turkije vloog.

[ Voor 42% gewijzigd door Standeman op 25-02-2022 12:07 ]

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oldgrumpy
Vorkie schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 11:54:
[...]

Omdat je zo lekker bezig bent zonder bronnen; je zegt hier in feite:
Putin verkoopt Rusland aan China, waarom?

De hoofdstad van Rusland ligt in Europa, drogreden, maar wel feitelijk.
De infrastructuur in het westen is gebouwd voor export naar de EU.
De infrastructuur om te exporteren naar het oosten moet nog gebouwd of uitgebreid worden met geld, geld wat er bijna niet is en dus geleend moet worden van China of andere bondgenoten.

Lees even hier wat achtergrond over dat gas:

https://www.dw.com/en/rus...ws-china-pivot/a-60393843
Dat gas zal er komen , net als het tarwe en net als het gezamenlijke bankensysteem.
It's all about the money.
China en Rusland kunnen elkaar goed gebruiken als bondgenoot
Europa is een zinkend schip, we zijn afhankelijk van alles en iedereen en dat maakt dat we nu als bange wezels niet verder geraken dan wat sancties die wat jeuk zullen veroorzaken maar meer ook niet

https://www.volkskrant.nl...%3A%2F%2Fwww.google.be%2F

[ Voor 7% gewijzigd door oldgrumpy op 25-02-2022 12:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobinNL
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:35
Qwerty-273 schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 12:02:
Vandaag een e-mail binnen ons bedrijf vanuit het hogere management, en de bevestiging dat ook op ons bedrijf/sector er een behoorlijke verhoging van cyber-warfare pogingen te zien is. Verder staan er extra escalatie teams op standby om in het geval dat er iets gebeurt, zeer snel te kunnen handelen.

[...]
Wat voor bedrijf/sector is het als ik vragen mag?

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bernard0343
idef1x schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 12:00:
[...]

Putin mocht ook zoveel niet...
Ha @rik86 en @idef1x ,

Laat ik het dan anders zeggen, de politieke wil ontbreekt op dit moment bij de Turkse regering om de Conventie van Montreux naar /dev/null te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
  • Laatst online: 05-10 14:19
Standeman schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 12:03:
[...]

Zelfde principe als China en NK.

China is misschien geen grote fan van de Kim familie maar ze hebben hun nodig om als bufferstaat te dienen.

Wit-Rusland is ook een extra stuk grond tussen Rusland en het Westen dus handig om te hebben en te vriend te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Laatst online: 06:54
DaniëlWW2 schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 11:33:
[...]

Aeroflot mag UK al niet meer in. ;)

[...]

Juist wel. Want als Poetin opeens staatshoofden laat vermoorden, wat denk je dan dat er door de hoofden van staatshoofden en premiers hier zal gaan? Het is niet de bedoeling dat zij ook een doel zijn. ;)
Hij heeft toch al eerder aangetoond echt letterlijk schijt te hebben daaraan? Het gaat dan niet direct om staatshoofden maar ex-ministers, oppositieleden, journalisten, de lijst is best flink. De stap om de PM van Oekraine nu om te leggen of op zijn minst in een strafkamp te gooien is voor hem niet zo groot denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Nee, de Bosporus is per internationaal verdrag, vrij te navigeren voor civiele schepen en ook binnen bepaalde beperkingen voor militaire schepen. Zie:
Wikipedia: Montreux Convention Regarding the Regime of the Straits

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16-10 21:11

lasharor

7 december 2004

Tristan schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 12:03:
[...]

Misschien tijd om dat verdrag ook maar eens aan de wilgen te hangen })
Dat zullen ze in Turkije echt nooit accepteren. De huidige consensus is dat ze nooit meer zo'n goede deal kunnen krijgen als het huidige verdrag.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Brent
Standeman schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 12:03:
[...]

Als je goed kijkt, zie je die vingers ook uit Lukashenko's mond steken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zewatanejo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23:45

Zewatanejo

Fine Thanks!

Zoals verwacht. De eerste brug ten noorden van Kiev is opgeblazen. Dit is de noordelijkste bij Vyshgorod.

Get Busy Living or Get Busy Dying
Kiwi's are too nice to be honest and the Dutch are too honest to be nice.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
D-dark schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 12:00:
[...]

Effectief is Wit-Rusland geen zelfstandig land meer nee. Het is gereduceerd tot wingewest. Dat proces is nog niet compleet, de Wagner Group is nog steeds actief bij het consolideren van processen & posities maar zolang Lukashenko niets doet om dat een halt toe te roepen is dat eigenlijk wel klaar.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aschja
  • Registratie: Oktober 2007
  • Nu online
Zouden ze ophouden bij Ukraine? Want ik zie ze ook nog wel rechtstreeks Moldavie en Georgie binnenvallen. Ze zijn nu toch bezig. En dan zijn landen waar helemaal geen of nauwelijks weerstand is.

Zou Putin het lef hebben om een Navo land binnen te vallen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
Brent schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 12:07:
[...]

Als je goed kijkt, zie je die vingers ook uit Lukashenko's mond steken.
Dat zijn geen vingers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Zewatanejo schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 12:07:
Zoals verwacht. De eerste brug ten noorden van Kiev is opgeblazen. Dit is de noordelijkste bij Vyshgorod.
[Embed]
Tja het zou natuurlijk een keus kunnen zijn om al die bruggen op te blazen en inzet via het noorden te forceren....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinNL
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:35
aschja schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 12:09:
Zouden ze ophouden bij Ukraine? Want ik zie ze ook nog wel rechtstreeks Moldavie en Georgie binnenvallen. Ze zijn nu toch bezig. En dan zijn landen waar helemaal geen of nauwelijks weerstand is.

Lijkt me niet toch? Dan heeft Rusland echt een groot probleem.

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapstobbe
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08:46

Hij valt zeker geen NAVO land binnen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 08:04

Dit staat er echt elke 10 reacties, nee, Adolf Poetin is slim genoeg om dat niet te doen, dat betekend meteen zijn ondergang want hij kan simpelweg de NAVO niet aan.

We moeten eens kappen elkaar zo op te hitsen met speculaties. :/

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Brent
oldgrumpy schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 12:04:
[...]

Europa is een zinkend schip, we zijn afhankelijk van alles en iedereen en dat maakt dat we nu als bange wezels niet verder geraken dan wat sancties die wat jeuk zullen veroorzaken maar meer ook niet
In tegenstelling tot een dictator, hebben wij 27 democratisch gekozen staatshoofden. Dat die niet snel en zonder overleg kunnen optreden is precies waarom oligarchen hun hebben en houden hier naartoe verplaatsen. Als je even tot bedaren komt, kom je erachter dat het eigenlijk best OK is dat het even duurt. Ja, we kunnen ons zeker beter organiseren, maar vergelijk het eens even met een eerdere oorlog, of de richting waarin. Misschien niet zo heel slecht dat niet halsoverkop elke Europese man met een wapen die kant op wordt gestuurd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:34

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

DaniëlWW2 schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 12:06:
[...]

Nee, de Bosporus is per internationaal verdrag, vrij te navigeren voor civiele schepen en ook binnen bepaalde beperkingen voor militaire schepen. Zie:
Hmm " restricts the passage of naval ships not belonging to Black Sea states." Dus de Russen kunnen vrolijk in/uit varen maar de amerikanen mogen niet naar binnen?

Wat gebeurd er voor Turkije als men onder de noemer van oorlog het ding toch dicht gooit? (naast een lading Russische raketten).

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Eli3l
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-05 03:09

Mooie aktie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

sinds dit circus begonnen is, lijkt me moldavie de logische volgende stap.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-10 18:44

icecreamfarmer

en het is

Kuusj schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 12:02:
Ik krijg toch wel een goed gevoel van dit soort berichten:
https://twitter.com/IAPonomarenko/status/1497161234986188800

[...]

Moet uiteraard worden bevestigd. Ik mag hopen dat er pallets en pallets aan Javelins onderweg zijn naar Oekraïne.
Dit lijkt er idd meer op. Samen met stingers om de heli's neer te halen.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oldgrumpy

Moldavie en Georgie zullen volgen, daar twijfel ik niet aan , tenzij het nu fout loopt in Oekraine
Wat er daarna volgt, lijkt me moeilijker te voorspellen.
Maar wat de wens van Poetin is, die is zonneklaar.
Alleen hoe gaat hij dat aanpakken? Dat zal in mijn ogen een kwestie van timing worden en kan dus allicht nog een paar jaar duren. Alles zal afhangen van de internationale context.
Maar het is duidleijk voor mij dat nu Poetin eigenlijk geen strobreed in de weg gelegd wordt, hij zijn plannen niet direct zal opbergen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LAD93
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
DaniëlWW2 schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 12:06:
[...]

Ik krijg hier altijd een beetje jeuk van - ja, het houden aan treaties en agreements zijn wat ons onderscheidt van hen, maar toch is het enorm dubbel dat (in dit geval, maar er zijn tig voorbeelden te noemen rondom NK, Iran, China) Rusland zich niet aan verdragen houdt...

per aspera ad astra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zewatanejo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23:45

Zewatanejo

Fine Thanks!

De_Bastaard schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 12:10:
[...]

Tja het zou natuurlijk een keus kunnen zijn om al die bruggen op te blazen en inzet via het noorden te forceren....
Ik heb het idee dat de meeste Oekraïense eenheden op de westoever zijn. Met het opblazen wordt ook hun mobiliteit beperkt natuurlijk. Ik ben benieuwd hoever de opmars van de Russen uit het noord- oosten is. Als er veel artillerie bij zit, dan wil je die natuurlijk ook uit de buurt van Kiev houden.

Verder doen de Russen ook nog steeds pogingen vanuit het Noord westen om het Antonov vliegveld te heroveren. Op die manier zou Kiev deels ingesloten raken.

[ Voor 12% gewijzigd door Zewatanejo op 25-02-2022 12:17 ]

Get Busy Living or Get Busy Dying
Kiwi's are too nice to be honest and the Dutch are too honest to be nice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eli3l

Parlement wordt bewapent

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
bwerg schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 11:59:
[...]

Maakt ook allemaal weinig uit, lijkt me. Het verhaal is er voor de Russische bevolking, het beeld in de rest van Europa is toch al opgeofferd.

Wat dat betreft zet ik ook mijn twijfels aan het "in dialoog blijven".
Zelfs intern heeft het verhaal geen draagvlak. Om eerlijk te zijn, het is volslagen surrealistisch geworden. Men draait een script af, veelal zonder enige eigen mentale aanwezigheid, en dat was het dan. Vervolgens is er niemand thuis.

Dialoog is er niet. Die wordt actief geweigerd. Maar zelfs daar waar op persoonlijk niveau dialoog wel aanwezig is, daar is ook niemand thuis want men heeft gewoon zelf geen eigen dialoog.

Bekijk het zo: een diplomaat praat in de wandelgang met een Russische diplomaat, maar die heeft geen contact met zijn eigen vertegenwoordiging want ze hebben allemaal intern spreekverbod. Er is ook geen dialoog met afvaardiging want idem. Er is ook geen communicatie met het eigen ministerie, idem. En zo door.

Het is als een soort Matryoskha poppetje van zowel onwil als onvermogen waar elk poppetje, elke stap, elke trap niets wil, niets kan, niets mag, niets weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
Kuusj schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 12:02:
Ik mag hopen dat er pallets en pallets aan Javelins onderweg zijn naar Oekraïne.
Enkel vanuit de Baltische Staten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eli3l

Als dit klopt, dan is dit heel erg zorgelijk. Heb nog geen tweede bron voorbij zien komen, dus slag om de arm.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• oldgrumpy
Brent schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 12:11:
[...]

In tegenstelling tot een dictator, hebben wij 27 democratisch gekozen staatshoofden. Dat die niet snel en zonder overleg kunnen optreden is precies waarom oligarchen hun hebben en houden hier naartoe verplaatsen. Als je even tot bedaren komt, kom je erachter dat het eigenlijk best OK is dat het even duurt. Ja, we kunnen ons zeker beter organiseren, maar vergelijk het eens even met een eerdere oorlog, of de richting waarin. Misschien niet zo heel slecht dat niet halsoverkop elke Europese man met een wapen die kant op wordt gestuurd?
Halsoverkop ?
Dit is niet 2 weken geleden begonnen he.
Dit is al jaren bezig, de bezetting van de Krim was gewoon onderdeel van dit plan.
dit is een artikel uit 2014:

https://www.demorgen.be/n...ict-in-6-vragen~ba93de98/

Dat is dus 8 jaar geleden !
Halsoverkop, jongens toch 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-10 19:56

Ik krijg steeds meer de indruk dat het hem vrij weinig boeit wat er gebeurt. Hij mag nu zijn gang gaan en Georgie is hij al een keer binnen gevallen. Zijn eigen volk waar hij het elke keer over heeft staat op straat en word afgevoerd dus hun welzijn is geen punt. Ik denk dat hij best wel WW3 wil beginnen als hij kan door gaan waar hij mee bezig is. Ik zie namelijk beelden van iemand die met vergelding dreigt als het op sancties aankomt en ik denk dat veel mensen onderschatten hoe ver hij wil gaan.

Bekijk het zo, zo lang hij zelf niets verliest wint hij. Dat kan geen enkel westers land zeggen. Wij zijn als de dood voor een kernoorlog, hij daar in tegen weet ik niet zo zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
Decapitatie. Blijft de primaire focus van het Kremlin. Ik hoop dat Zelensky beseft dat hij de volgorde van targeting verkeerd heeft: families staan vóór politieke actoren.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• aschja
  • Registratie: Oktober 2007
  • Nu online
FabianGTI schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 12:11:
[...]

Dit staat er echt elke 10 reacties, nee, Adolf Poetin is slim genoeg om dat niet te doen, dat betekend meteen zijn ondergang want hij kan simpelweg de NAVO niet aan.

We moeten eens kappen elkaar zo op te hitsen met speculaties. :/
Hoezo ophitsen. Die mafklapper zei eerst alleen Oost Ukraine te bezetten. Nu staat ie met zn poten in het centrum van Kiev. Gezien de taal die hij uitspraak dat Ukraine geen bestaansrecht heeft en hij graag het Russische Rijk wil herstellen. Hoe is mijn speculeren dan niet gerechtvaardigd?? Want hij doet gewoon ie wat wil.

En onze mannen en vrouwen in Brussel zijn een stelletje schijtzakken. Want met die sancties veegt Putin zn reet mee af. SWIFT afsluiten. Vandaag nog.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Silent Thunder schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 12:02:
[...]

Nee dat zijn ze zeker niet, allebei dictator's en mogen elkaar absoluut niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Virtuozzo schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 12:17:
[...]

Decapitatie. Blijft de primaire focus van het Kremlin. Ik hoop dat Zelensky beseft dat hij de volgorde van targeting verkeerd heeft: families staan vóór politieke actoren.
Yep.. If you got them by the balls, the hearts and minds will follow

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
Eli3l schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 12:16:
[Twitter]

Als dit klopt, dan is dit heel erg zorgelijk. Heb nog geen tweede bron voorbij zien komen, dus slag om de arm.
De inzet van Wagner is van groter gewicht dan de mogelijke inzet van wat zeloten. Elk punt waar het Kremlin er in geslaagd is door te breken is waar Wagner zit.

De zeloten, dat heeft een PR waarde. Het kan trouwens prima zijn dat men er wat geronseld heeft om af te leiden van de aanwezigheid en inzet van Wagner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandor_Clegane
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

Sandor_Clegane

Fancy plans and pants to match

Het is Twitter dus korrel zout: Las net dat ze troepen uit Tsjetsjenië die kant op sturen.

Vermeld aub de bron erbij, zo is het speculeren.

[ Voor 24% gewijzigd door tweakduke op 25-02-2022 12:27 ]

Less alienation, more cooperation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
oldgrumpy schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 12:16:
[...]

Halsoverkop ?
Dit is niet 2 weken geleden begonnen he.
Dit is al jaren bezig, de bezetting van de Krim was gewoon onderdeel van dit plan.
dit is een artikel uit 2014:

https://www.demorgen.be/n...ict-in-6-vragen~ba93de98/

Dat is dus 8 jaar geleden !
Halsoverkop, jongens toch 8)7
Dat is een goed punt, en goede kritiek. Waarom hebben onze leiders dit niet eerder opgepikt, waarom hebben wij ze daar niet eerder op afgerekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 07:59

spartacusNLD

This is Sparta!!

Eli3l schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 12:16:
[Twitter]

Hier een video:
[Twitter: https://twitter.com/Caucasuswar/status/1497167610269474817?s=20&t=TjxFVpN0v4DvVA_A0p86Gw]

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online
Huurlingen inzetten zou een teken aan de wand zijn over het succes wat blijkbaar onvoldoende volgt uit de campagne tot nu toe in mijn beleving. En slecht nieuws voor de bevolking - deze eenheden hebben geen hele goede reputatie.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
jaapstobbe schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 12:10:
[...]

Hij valt zeker geen NAVO land binnen.
Meer correct: hij valt geen NAVO landen binnen met conventionele militaire middelen conform onze kaders en regels.

Anything else goes. En dat is dan ook al twintig jaar bezig. Ondertussen is zelfs een LGM format iets waar een NAVO in huidige vorm niet van toepassing is.

Het is tijd dat we beseffen dat het geen zaak is van nette gescheiden doosjes. Maar van lelijk, smerig, continu conflict waar alles wapen is voor dat criminele regime in het Kremlin.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xzaz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-10 12:19
Brent schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 12:20:
[...]
waarom hebben wij ze daar niet eerder op afgerekend?
Probeer eens zelf deze vraag te beantwoorden.

Schiet tussen de palen en je scoort!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache4u
  • Niet online
Maar als dat gebeurt, op dit moment, kun je er dan van uit gaan dat de zaken in UA niet helemaal gaan zoals RU gepland had?

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

aschja schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 12:18:
[...]

Hoezo ophitsen. Die mafklapper zei eerst alleen Oost Ukraine te bezetten. Nu staat ie met zn poten in het centrum van Kiev. Gezien de taal die hij uitspraak dat Ukraine geen bestaansrecht heeft en hij graag het Russische Rijk wil herstellen. Hoe is mijn speculeren dan niet gerechtvaardigd?? Want hij doet gewoon ie wat wil.
Zijn doel was altijd al regime-change. Hij bezet echt niet heel UK. Hij valt binnen, neemt de overhand. Werkt zijn lijstje af van mensen die opgeruimd moeten worden. Daarmee houd de rest zich koest of vlucht. Hierna installeert hij wat stromannen en vertrekt weer. Mogen de separatisten meteen ook weer hun status inleveren
*knip* dit is complottheorie zonder enige onderbouwing of bewijs

[ Voor 17% gewijzigd door polthemol op 25-02-2022 13:45 ]

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 07:59

spartacusNLD

This is Sparta!!

Apache4u schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 12:22:
[...]
Maar als dat gebeurt, op dit moment, kun je er dan van uit gaan dat de zaken in UA niet helemaal gaan zoals RU gepland had?
Of Poetin wil geen ''echt'' Russisch bloed verspillen en denkt met deze eenheid het ook af te kunnen?

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• oldgrumpy
[...]

Dat is een goed punt, en goede kritiek. Waarom hebben onze leiders dit niet eerder opgepikt, waarom hebben wij ze daar niet eerder op afgerekend?
Dit is een interesant artikel en slaat wat mij betreft spijkers met koppen:
*knip* lees s.v.p. onze topic warning, vermeld altijd de bron met een hyperlink.

Daarnaast is het integraal kopiëren van artikelen niet toegestaan vanwege copyright. Quote alleen de essentiële delen of maak zelf een korte samenvatting.

[ Voor 84% gewijzigd door defiant op 25-02-2022 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
  • Laatst online: 17-10 00:06
Rusland kan dit niet jaren volhouden om een land met 44 miljoen mensen bezet te houden. Sowieso gaat de opmars echt veel te traag en zijn er ook wel degelijk slachtoffers aan de Russische kant. Hoe gaan ze dat dan doen met een Kiev dat met veel hoogbouw zeer gevaarlijk is voor Russische soldaten. Een guerrilla oorlog ga je nooit winnen en het moraal zal ook bij de Russen dalen. Laat staan die tanks bevoorraden in centraal en west UA

Wat is zijn end-game?

Het enige wat ik kan bedenken is dat ze Zelensky willen, maar dat had toch ook zonder een volledige oorlog gehoeven?

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online
Virtuozzo schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 12:22:
[...]

Meer correct: hij valt geen NAVO landen binnen met conventionele militaire middelen conform onze kaders en regels.

Anything else goes. En dat is dan ook al twintig jaar bezig. Ondertussen is zelfs een LGM format iets waar een NAVO in huidige vorm niet van toepassing is.

Het is tijd dat we beseffen dat het geen zaak is van nette gescheiden doosjes. Maar van lelijk, smerig, continu conflict waar alles wapen is voor dat criminele regime in het Kremlin.
^^^ Dit. Blijven herhalen. Dit wordt onvoldoende beseft.

Brexit beinvloeding, financiering van Farage. Populisme financiering, ook in NL. Social media gespam en complotten uit de 'trollfabrieken'. Tis cognitieve oorlogvoering en we zitten er middenin. Zijn dat geen oorlogsdaden?

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yamotek
Virtuozzo schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 12:22:
[...]

Zou vanuit dat perspectief het ook niet een goede basis zijn om NAVO troepen te gebruiken in Oekraïne? Immers zijn we al in oorlog.

Niet dat dat een waarschijnlijk scenario is in de politiek gezien die nu wakker worden van wat er nu gaande is en nog geen initiatief kunnen nemen omdat ze eerst bij moeten komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
Cyberpope schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 12:19:
[...]

Yep.. If you got them by the balls, the hearts and minds will follow
Het is wel iets om stil bij te staan.

Ik ga achter je familie aan. Dan achter jou aan. Ik gebruik je familie om je als trekpop te laten functioneren. Ondertussen weet je dat de prijs daarvan een kind is. Daarna mag je van geluk spreken als je nog PR waarde hebt. Zo niet, dan eindigt de rest van je familie in Tsjetsjenië, en jij als zombie met dagelijks bezoek door de Kamera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
aschja schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 12:18:
[...]

En onze mannen en vrouwen in Brussel zijn een stelletje schijtzakken. Want met die sancties veegt Putin zn reet mee af. SWIFT afsluiten. Vandaag nog.
Hoe werkt SWIFT dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een pro Russische regering lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Wel mooi dat het volk in Tsjetsjenie achter Ukraine lijkt te staan. Zou goed zijn als er nu opeens allerlei provincies van rusland opstaan en beginnen te rellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-10 19:56
[...]

De zelfde reden dat we het nu laten gebeuren?

Denk ook dat het niet helpt als de publieke opinie niet mee is. Elke keer als er een negatief bericht over Rusland/Poetin geplaatst word dat meteen voorzien van comments dat het allemaal westerse propaganda is.
Daar zal vast ergens een kern van waarheid inzitten, maar achteraf denk ik dat het meeste gewoon waar is geweest.

En dat heeft goed gewerkt. Gewoon tot op het laatste moment glashard liegen, en vervolgens doen wat iedereen al zei dat je ging doen. Met als kers op de taart dat mensen je nog steeds verdedigen, ondanks dat je toegeeft dat je dat aan het doen bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bernard0343
[url="UNHCR: mogelijk 5 miljoen vluchtelingen uit Oekraïne - https://nos.nl/l/2418777#UPDATE-container-59685361"]UNHCR: mogelijk 5 miljoen vluchtelingen uit Oekraïne[/url]

Wat vinden 'we', al deze vluchtelingen opvangen in 'de regio' ? of vangen wij ook een deel van deze vluchtelingen op?

[ Voor 18% gewijzigd door Bernard0343 op 25-02-2022 12:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Laatst online: 07:15
Apache4u schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 12:22:
Op Kiev en de regio bij De Krim na lijkt de voortgang erg beperkt, rond de Donbass slechts enkele kilometers.

Als het Poetin niet snel lukt de regering gevangen te nemen heeft hij imo een serieus probleem. Zijn beste troepen zijn nu aan het vechten, wat daarachter komt is dienstplichtig en matig gemotiveerd. De eerste 48 uur in een conflict zijn cruciaal en het lijkt er voorlopig niet op dat het verzet gebroken is.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-05 12:07

siggy

Wait.... what?

NiGeLaToR schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 12:24:
[...]

^^^ Dit. Blijven herhalen. Dit wordt onvoldoende beseft.

Brexit beinvloeding, financiering van Farage. Populisme financiering, ook in NL. Social media gespam en complotten uit de 'trollfabrieken'. Tis cognitieve oorlogvoering en we zitten er middenin. Zijn dat geen oorlogsdaden?
Lang leve lobbies en financiering van politieke partijen. Sowieso conceptueel bizar dat politieke partijen giften kunnen ontvangen. In NL hebben we daar ook nogal last van. Maar geld doet spreken en beslissen.

"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."

Pagina: 1 ... 141 ... 168 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
[font size=18]Zero Tolerance beleid[/font]
Dit topic valt onder Zero Tolerance. Dit betekent het volgende:
• We grijpen sneller in bij overtredingen.
• Er volgen sneller sancties.

Extra omtrent de situatie nu:
Deel aub geen schokkende beelden. Bedenk daarbij goed of een twitter bericht wat toevoegt aan de discussie.

Specifieke topic regels
• Onderbouw je betoog met betrouwbare en verifieerbare bronnen.
• Geen drogredenen of onlogische en/of onnavolgbare gevolgtrekkingen.
• Extraordinary claims require extraordinary evidence.
• Geen omgekeerde bewijslast, wie beweert moet bewijzen.
• De volgende drogreden is expliciet niet toegestaan: neutraliteit claimen om vervolgens een waardeoordeel te geven over het conflict. Zie ook Wikipedia: Argument to moderation en Wikipedia: False balance

Andere topics
Discussie over wapensystemen, verhoudingen en inzet kan hier: Wapensystemen en effectiviteit
Voor de nasleep en mogelijke berechting daders MH17 hebben de we dit topic: MH17: De weg richting daders en mogelijke berechting

AWM beleidstopic:
Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid