[ZT] Russisch-Westerse verhoudingen en de oorlog in Oekraïne Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 140 ... 168 Laatste
Acties:
  • 730.843 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordy79
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:30

Lordy79

Vastberaden

FunkyTrip schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 10:56:
[...]

Hoe moeten we dat eigenlijk zien? Vagen ze meteen steden weg of begint het met kleine nucleaire raketten op militaire doelen?
Als er nucleaire wapens worden ingezet dan is het game over.
How about a nice game of chess? #WOPR

Ja, er zijn ook kleinere taktische nucleaire wapens maar dan is het hek van de dam.

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:42
NiGeLaToR schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 10:56:
[...]

Mensen die roepen dat de EU 'failliet' is zijn onderdeel van het probleem in mijn opinie.

Punt is dat we gepiepeld worden door een land met de economie van de Benelux, waar we als 1 EU geen milimeter mee hadden hoeven geven als we als 1 hadden geacteerd.

Verdeeldheid is onze grootste vijand - raad eens waar Putin enorm veel geld en tijd aan besteedt om voor elkaar te krijgen? Exact verdeeldheid: tot aan het financieren van Farage om de Brexit mede mogelijk te maken, los van alle social media beinvloeding.

Ons collectief, militaire apparaat, financiele slagkracht, politieke macht - Rusland is een kernmacht, maar absoluut geen wereldmacht als we onze krachten bundelen. Maar stel je voor dat iemand in Brussel besluit over het wattage van je stofzuiger, dan worden we accuut nationalistisch.
De EU is gewoon mega welvarend en denkt dat veel met geld op te lossen is. Op het einde van de rit is dat vaak wel zo, maar ja tegen iemand of een land met een andere mindset (wij willen de omvang van het soviet rijk terug) werkt dat niet zo goed. Ander voorbeeld is bijv. Turkije en de migrantendeal.

Europa kan geen beslissing nemen over wat we gaan doen qua instroom dus betalen we Turkije maar om het buiten onze EU te houden zodat we er geen beslissing over hoeven te nemen.

Wat dat betreft spreken Putin en Erdogan wel dezelfde taal maar beseft Erdogan misschien nét iets meer dat hij Europa toch wel hard nodig heeft omdat zijn economie bagger is.

[ Voor 3% gewijzigd door De_Bastaard op 25-02-2022 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

n0pe schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 10:56:
[...]
Het is het failliet van kapitalisme.
- (EU) Ja maar ons gas wordt duurder
- (Italie) Swift mag niet geblokkeerd worden want onze luxegoederen
- (Belgie) Zolang onze diamanten maar verkocht kunnen worden
- (Dld) Nord stream 2 is puur zakelijk en heeft geen geopolitieke gevolgen
- (Dld) Gas is ook "groen", de kerncentrales willen we niet meer
- (EU + VS) Dit gaat gevolgen hebben voor inflatie als we niet voorzichtig zijn
- (EU + VS) DE BEURZEN CRASHEN
Volgens mij was alleen de beurs in Rusland gecrasht tot dusverre?

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:31
Sandor_Clegane schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 10:58:
[...]

Hij heeft makkelijk praten. "Trek een trui aan" Ik wordt echt wel een beetje moe van dat simplistisch geneuzel.

Als er nu stond: haal de belastingen van energie en zo komen we hier samen wel doorheen, kon ik me er nog wel in vinden. Dit is gewoon elitair geneuzel, want hij weet zelf ook wel dat het hem toch niet raakt.

Heel veel mensen hebben de laatste maanden al een trui aangetrokken.
Toch heeft hij een punt: er is oorlog en het komt dichterbij. Gaan we wachten tot Putin de volgende keer bedenkt dat het een klein oost europees EU-land moet zijn en dan weer niets doen? Of dan wel, want dan zijn het belangrijkere mensen dan de mensen die nu geraakt worden?

Moreel dilemma lijkt me.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thuran
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-02 07:14
Wat mij opvalt is dat rondom Oekraïne behoorlijk wat Amerikaans vlieg materiaal de lucht in is doen ze dat puur om spierballen te laten zien of zit daar nog een reden achter?

https://fr24.com/DUKE43/2aef50b8

thurantjee#2531 GoT clan member

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r
  • Laatst online: 16-10 14:21

mindcre8r

Tradepedia

YakuzA schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 11:01:
[...]

EU beurzen staan weer groen.

Bears and Bulls

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• klaw
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 18-10 09:17
thuran schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 11:02:
Wat mij opvalt is dat rondom Oekraïne behoorlijk wat Amerikaans vlieg materiaal de lucht in is doen ze dat puur om spierballen te laten zien of zit daar nog een reden achter?

Waarschijnlijk kijken ze over de grens en delen ze ook info met Oekraïne maar ook......
"Dont fucking try it"

How to Beat Putin & The American Origins of Putin's Madness

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Generaal Pep
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 03-09 20:51
YakuzA schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 11:01:
[...]

Vrijwel elke beurs heeft de 24e ingeleverd. Niet zo erg als de Russische tegenhangers, maar toch.

Vandaag gaat het weer beter met de niet Russische beurzen. ;)

01010000 01100101 01110000 01100101

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-05 12:07

siggy

Wait.... what?

[...]

Mensen die roepen dat de EU 'failliet' is zijn onderdeel van het probleem in mijn opinie.

Punt is dat we gepiepeld worden door een land met de economie van de Benelux, waar we als 1 EU geen milimeter mee hadden hoeven geven als we als 1 hadden geacteerd.

Verdeeldheid is onze grootste vijand - raad eens waar Putin enorm veel geld en tijd aan besteedt om voor elkaar te krijgen? Exact verdeeldheid: tot aan het financieren van Farage om de Brexit mede mogelijk te maken, los van alle social media beinvloeding.

Ons collectief, militaire apparaat, financiele slagkracht, politieke macht - Rusland is een kernmacht, maar absoluut geen wereldmacht als we onze krachten bundelen. Maar stel je voor dat iemand in Brussel besluit over het wattage van je stofzuiger, dan worden we accuut nationalistisch.
Ik denk dat je flink wat lobbies en bedrijvigheid vergeet. We zijn niet failiet, maar we zijn ook niet te moreel om Russisch geld en invloed te accepteren. Dat we nog naar Russisch gas aan het hengelen waren terwijl al meer dan 20 jaar hard moeten verduurzamen is een lachertje. Moraliteit zoals het ons uitkomt terwijl de echte invloeden niet eens in zicht zijn.

"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

dat is/was al voordat rusland spierballen ging tonen. polen is een van de vele uitval posities

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-06 08:29
De_Bastaard schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 11:00:
De EU is gewoon mega welvarend en denkt dat veel met geld op te lossen is. Op het einde van de rit is dat vaak wel zo, maar ja tegen iemand of een land met een andere mindset (wij willen de omvang van het soviet rijk terug) werkt dat niet zo goed. Ander voorbeeld is bijv. Turkije en de migrantendeal.

Europa kan geen beslissing nemen over wat we gaan doen qua instroom dus betalen we Turkije maar om het buiten onze EU te houden zodat we er geen beslissing over hoeven te nemen.

Wat dat betreft spreken Putin en Erdogan wel dezelfde taal maar beseft Erdogan misschien nét iets meer dat hij Europa toch wel hard nodig heeft omdat zijn economie bagger is.
De EU is de grootste soft power macht van de wereld. Ik moet altijd gniffelen als mensen dat afdoen als iets nietszeggend of non-existent. Het probleem is echter dat we daar amper hard power achter kunnen zetten, en dat is nou net hetgeen waar een type Poetin naar kijkt. De VS hebben ons al vanaf Bush jr. geprobeerd op te duwen richting meer volwassenheid ten aanzien van hard power, alleen is dat helaas niet gelukt. Mijn generatie (milennials) heeft vrede op het Europese continent als een gegeven beschouwd, met alle gevolgen van dien.

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvrrr
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23-09 17:37
oldgrumpy schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 10:54:
[...]

Het is maar hoe je gestoord bekijkt. Hitler was voor velen ook gestoord, voor anderen een genie.
Ja, men had een no fly zone boven Oekraine moeten instellen en indien dat niet voldoende zou zijn, Oekraine binnenvallen met zelfde excuus als Poetin, nl een vredesmissie.
Wat geeft Poetin meer recht om Oekraine binnen te vallen dat het Westen om het te helpen?
Het verschil is, wij zijn bange wezels en Poetin weet dat maar al te goed.

Dat had men moeten doen, nu is het te laat
Ik snap nog steeds je punt niet.. Waar is het nu te laat voor? De oorlog te stoppen? Denk je nou echt dat wij dit hadden kunnen voorkomen, Putin doet wat hij wil. En je enige onderbouwing waarom we moeten helpen is omdat we "het recht" hebben dat te doen en Putin ons anders bange wezels vindt? 8)7

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Paladin
  • Laatst online: 19-10 23:23

Paladin

Play Ball!

Wat mij zo verbaasd in de politiek in Europa en dan met name de energie behoefte, wat mij bij gebleven is vanuit school en misschien ook wel logisch nadenken, stop niet met iets voordat je een goede stabiele vervanger hebt gevonden, zowel voor Nederland, gas uit Groningen, en Duitsland vanwege de aardbeving in Japan alle kerncentrales sluiten en je semi afhankelijk maken van landen als Rusland voor iets essentieels als energie is gewoon niet handig.

Hetzelfde zie je momenteel in NL met de de Stikstof, ja het is een probleem, maar voedsel is best essentieel voor mensen lijkt me niet heel handig dit op te geven (in ons geval is het een extreem export product dus je kan minderen)

Waar ik op hoopte na het Corona problemen dat we veel meer zouden focussen op ook je eigen broek op kunnen houden flikkeren we nog steeds alles naar buiten onder het mom van geld en klimaat.

En we plukken nu mogelijk de wrange vruchten van deze aanpak en zowel volk als politiek lijkt meer niet te willen leren, pijn is niet fijn maar leven in onderdrukking is nog veel pijnlijker vermoed ik.

|Yesterday is History, Today is a gift, Tomorrow a Mystery | M3 - LRAWD - Referral-link:https://ts.la/p66085

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chrisO
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18-10 15:00
Andyk125 schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 10:57:
[...]

Dat is inderdaad wat ik gisteren ook zo tijdens het eten heb gezegd. Als alles duurder wordt dan is dat maar zo, en als het echt uit de hand loopt. We hebben kleren en een fiets. Dan de auto maar laten staan en met de fiets, laten we blij zijn dat de raketten niet langs onze huizen vliegen.
En alle gezinnen met een goed/hoog inkomen gaan 10-20% meer belasting betalen om de gezinnen met een laag inkomen te ondersteunen.
Je hebt makkelijk praten met een een goed/hoog inkomen, maar er zijn genoeg gezinnen die nu al nauwelijks rond kunnen komen en die hebben ook geen auto om te laten staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

rvrrr schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 11:05:
[...]

Ik snap nog steeds je punt niet.. Waar is het nu te laat voor? De oorlog te stoppen? Denk je nou echt dat wij dit hadden kunnen voorkomen, Putin doet wat hij wil. En je enige onderbouwing waarom we moeten helpen is omdat we "het recht" hebben dat te doen en Putin ons anders bange wezels vindt? 8)7
jah - door te zeggen; wij sturen geen troepen. dat weet putin genoeg; zie hier het resultaat

stel je had daar massaal heen gegaan of klaar gestaan, dan weet putin ook dat zijn leger geen stand houdt

maar door vooraf al te zeggen; wij komen niet [..]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-10 07:56

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Persoonlijk blijf ik van mening dat ik europeanen op de Oekraïnische foto’s zie en dat we moeten gaan helpen, met de risico’s die dit met zich meebrengt.

Dit kan zo toch niet langer? Die mensen hebben ook recht op vrijheid, een leven met een toekomst.

Ik begrijp heel goed wat dit betekend, maar ik kan hier toch niet rustig onder blijven en maar genieten van mijn leven terwijl dit gebeurt? ;(

Denk dat ik maar even offline ga, maar ergens voelt dat als of ik dan op geef.

Bij VLB Lwd stijgen trouwens net weer een paar toestellen op.

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -Bonalds
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 14:01
[...]

Het wordt nog triester als je bedankt dat wij als NL een drijvende kracht zijn achter die verdeeldheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• link0007
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

Naast wapens hebben deze vliegtuigen ook een hoop apparatuur aan boord om inlichtingen te verzamelen op posities van bv. (Wit-)Russische troepen en vliegtuigen. Die inlichtingen zijn enorm waardevol voor Oekraïne, aangezien hun eigen radarinstallaties e.d. zijn platgelegd.

Oftewel: NAVO kan niet vechten, maar kan wel 'eyes and ears' bieden aan Oekraïne.

IF IF = THEN THEN THEN = ELSE ELSE ELSE = IF;

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NiGeLaToR
siggy schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 11:04:
[...]

Ik denk dat je flink wat lobbies en bedrijvigheid vergeet. We zijn niet failiet, maar we zijn ook niet te moreel om Russisch geld en invloed te accepteren. Dat we nog naar Russisch gas aan het hengelen waren terwijl al meer dan 20 jaar hard moeten verduurzamen is een lachertje. Moraliteit zoals het ons uitkomt terwijl de echte invloeden niet eens in zicht zijn.
Vergeet ik zeker niet - Merkel was tot voor kort nog bezig met een gasleiding natuurlijk. De logica kan zijn dat een land waar iedereen het beter heeft, minder snel bereid is oorlog te gaan voeren. Levens worden meer waard, levensstandaard wordt steeds hoger, welvaart neemt toe.

De grap van een autocratie met oligarchen is dat ze dit heel goed weten en dus zorgen voor zichzelf en de rest zo arm mogelijk houden. Wel zo fijn als je een nietsvermoedend land wilt confisqeren en nog wat mensen de meatgrinder in wilt sturen.

Dus die aanpak.. welke aanpak we ook hebben gekozen de afgelopen jaren - niets van dat alles heeft geleid in een fijnere buur. Ook ze hun zin geven, onderhandelen, meer ruimte geven, handelen, het maakt allemaal niets uit. De ambitie ligt elders, ik gok halverwege Polen. Maar dat durven ze vast niet.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12:34
FunkyTrip schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 10:56:
[...]

Hoe moeten we dat eigenlijk zien? Vagen ze meteen steden weg of begint het met kleine nucleaire raketten op militaire doelen?
Denk eerder andersom. Als Rusland ooit mocht besluiten om Litouwen aan te vallen treedt artikel 5 in werking. Voor mij roept dat een interessant probleem op.

Dit zou impliceren dat Letland en Estland Litouwen ook moeten helpen. Daarmee wordt de hele Baltische gordel in het conflict getrokken.

Rusland kan dan dus op 3 fronten vanuit EIGEN land troepen inzetten. NATO zal waarschijnlijk niet verder komen dan een batterij kruisraketten. Het is niet zo dat Rusland kernwapens moet gebruiken, dit zou vanuit de NATO moeten komen. Dit scenario is dan totaal onrealistisch.

Kalinigrad ligt daar nog mooi als buffer. Kijk eens op Google maps en je ziet dat daar een aardige luchtmachtbasis ligt. Summa summarum hoeft Rusland 65km land af te sluiten om de NATO een behoorlijk probleem te geven. Het grootste probleem voor de NATO zal de conversie van defensief naar offensief zijn.

Het is (mijn mening) dus niet de vraag of, maar wanneer de voormalige USSR (getracht) hersteld gaat worden.

Overigens mooi als de SWIFT maatregel nog niet gebruikt wordt. Deze zou dan op tafel gegooid kunnen worden. Dan sta je eigenlijk daar waar we in de jaren 80 stonden en zijn we geen klap opgeschoten.

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sandor_Clegane
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

Sandor_Clegane

Fancy plans and pants to match

NiGeLaToR schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 11:01:
[...]

Toch heeft hij een punt: er is oorlog en het komt dichterbij. Gaan we wachten tot Putin de volgende keer bedenkt dat het een klein oost europees EU-land moet zijn en dan weer niets doen? Of dan wel, want dan zijn het belangrijkere mensen dan de mensen die nu geraakt worden?

Moreel dilemma lijkt me.
In de macro wel maar het is gemakkelijk praten als het niet over jouw portemonnee gaat. Het is dat liberale geneuzel van "hoe" dingen moeten gaan, een bepaald soort decorum, maar er zelf geen reet voor hoeven in te leveren.

Thoughts and fucking prayers. Dat is alles.

Less alienation, more cooperation.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Paladin schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 11:05:
stop niet met iets voordat je een goede stabiele vervanger hebt gevonden, zowel voor Nederland, gas uit Groningen, en Duitsland vanwege de aardbeving in Japan alle kerncentrales sluiten en je semi afhankelijk maken van landen als Rusland voor iets essentieels als energie is gewoon niet handig.
Dat is veel te makkelijk. Want alternatieven dienen zich vaak pas aan als er daadwerkelijk nood voor is. Waarom zou je bijvoorbeeld investeren in groene energie als je goedkoper gewoon een standaard energiecontractje kan afsluiten? Hoeveel mensen leggen zonnepanelen op het dak als het netto geld kost? Terugverdientijd is alles. Als je wacht tot de markt alles oplost komt er gewoon geen druk op tot het te laat is, die druk zul je van bovenaf moeten zetten.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 09:11
[...]

Denk je nou echt dat wij dit hadden kunnen voorkomen
Ja, of in ieder geval af kunnen kappen nadat het was begonnen.

Putin zal gewoon blijven pushen en land blijven pakken totdat iemand hem stopt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bouke-p
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 12:05
nst6ldr schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 10:47:
[...]

Ik kan iedereen aanraden om op facebook of instagram eens te scrollen door de posts van (en reacties op) PaxenBeLike. Dan hoor je het eens van de werkvloer d:)b
Dan nog wil niemand luisteren. En aan het einde van de rit is defensie gewoon weer een sluitpost van de begroting.

We hebben gewoon geen leger meer, het is echt tot op het bot kapot gemaakt.... eigenlijk net zoals in de jaren 30 en we weten allemaal hoe het in mei 1940 afliep :X

Op papier heeft de Navo misschien meer materiaal en paxen dan de russen, maar de russen hebben 1 gigantisch voordeel: Al hun personeel en materiaal is russisch en staat onder bevel van een enkele leider: Putin.
toen de muur viel was de navo in top staat, zeker de europese landen hadden elk een goed en groot leger. Alleen in Nederland hadden we al ruim 1000 tanks en rond de 250 F16's.

Er hoeft ook nog niemand bang te zijn dat de opkomstplicht/dienstplicht weer in ere hersteld word, er is toch geen plek/materiaal/kader om dienstplichtigen op te leiden.

Als ik dan ook nog her en der lees dat Nederlanders bij een inval liever op hun rug gaan liggen en zich overgeven zonder weerstand dan vrees ik oprecht voor het voorbestaan van Europa zoals we dat nu kennen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Laatst online: 14:52
Rene schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 11:09:
Denk eerder andersom. Als Rusland ooit mocht besluiten om Litouwen aan te vallen treedt artikel 5 in werking. Voor mij roept dat een interessant probleem op.

Dit zou impliceren dat Letland en Estland Litouwen ook moeten helpen. Daarmee wordt de hele Baltische gordel in het conflict getrokken.
Een uitgebreide militaire analyse van de verovering van de Baltische Staten door Rusland en de dilemma's voor de NAVO is hier te vinden.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

NiGeLaToR schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 11:08:
[...]

Vergeet ik zeker niet - Merkel was tot voor kort nog bezig met een gasleiding natuurlijk. De logica kan zijn dat een land waar iedereen het beter heeft, minder snel bereid is oorlog te gaan voeren. Levens worden meer waard, levensstandaard wordt steeds hoger, welvaart neemt toe.

De grap van een autocratie met oligarchen is dat ze dit heel goed weten en dus zorgen voor zichzelf en de rest zo arm mogelijk houden. Wel zo fijn als je een nietsvermoedend land wilt confisqeren en nog wat mensen de meatgrinder in wilt sturen.

Dus die aanpak.. welke aanpak we ook hebben gekozen de afgelopen jaren - niets van dat alles heeft geleid in een fijnere buur. Ook ze hun zin geven, onderhandelen, meer ruimte geven, handelen, het maakt allemaal niets uit. De ambitie ligt elders, ik gok halverwege Polen. Maar dat durven ze vast niet.
Gaan die bedrijven en topmensen die ons richting Russisch gas hebben gepusht ooit ter verantwoording worden geroepen? Zeker niet, sterker nog, geen hond die dit weet. En het effect is straks hetzelfde: mensen kunnen hun energierekening niet meer betalen hierdoor. En dan gaan we weer geld over de balk smijten ipv de problemen oplossen. Gevolg, we worden als land ook armer. En als dat lang aanduurt heb je een generatie die in 'energie-armoede' opgroeit met deze huizenprijzen.

Ambitie van Putin komt hopelijk niet overeen met de adem van de Russische militairen. Pas als China mee zou doen dan hebben we echt de koeien aan het dansen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Rene schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 11:09:
[...]

Rusland kan dan dus op 3 fronten vanuit EIGEN land troepen inzetten. NATO zal waarschijnlijk niet verder komen dan een batterij kruisraketten. Het is niet zo dat Rusland kernwapens moet gebruiken, dit zou vanuit de NATO moeten komen. Dit scenario is dan totaal onrealistisch.

Kalinigrad ligt daar nog mooi als buffer. Kijk eens op Google maps en je ziet dat daar een aardige luchtmachtbasis ligt. Summa summarum hoeft Rusland 65km land af te sluiten om de NATO een behoorlijk probleem te geven. Het grootste probleem voor de NATO zal de conversie van defensief naar offensief zijn.

Het is (mijn mening) dus niet de vraag of, maar wanneer de voormalige USSR (getracht) hersteld gaat worden.

Overigens mooi als de SWIFT maatregel nog niet gebruikt wordt. Deze zou dan op tafel gegooid kunnen worden. Dan sta je eigenlijk daar waar we in de jaren 80 stonden en zijn we geen klap opgeschoten.
Artikel 5 zijn niet alleen de buurlanden, alle navo leden moeten helpen.

Verder benader je dit als Risk of elk ander spel. Te simplistisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-10 22:52

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Jackson6 schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 10:39:
Ik heb gewoon echt het gevoel dat Putin WO3 aan het uitlokken is, ook al zit Oekraine niet bij de NAVO, dit kan echt niet langer zo doorgaan.
Daar maak ik me ook wel eens zorgen over. Zodra dit soort machthebber-biljoenairs de inschatting hebben gemaakt dat ze beter uit een Great Nuclear reset komen dan kunnen ze dat zomaar forceren. Of een na-mij-de-zondvloed. Ik denk dat ook een Putin uiteindelijk liever zal kiezen de wereld op te blazen dan verlies in Ukraine te accepteren.

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paladin
  • Laatst online: 19-10 23:23

Paladin

Play Ball!

bwerg schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 11:11:
[...]

Dat is veel te makkelijk. Want alternatieven dienen zich vaak pas aan als er daadwerkelijk nood voor is. Waarom zou je bijvoorbeeld investeren in groene energie als je goedkoper gewoon een standaard energiecontractje kan afsluiten? Hoeveel mensen leggen zonnepanelen op het dak als het netto geld kost? Terugverdientijd is alles. Als je wacht tot de markt alles oplost komt er gewoon geen druk op tot het te laat is, die druk zul je van bovenaf moeten zetten.
Maar is dat niet het doel van de overheid om dit soort zaken te pushen, ik ben zeer voor energie onafhankelijk worden vandaar dat ik dus niet snap dat je kern centrales dichtgooit en afhankelijk wordt van andermans gas.

Ik zelf woon in een gasloos huis, ik had geen andere keus toen het gebouwd werd en het was op dat moment duurder dan een soort gelijk huis op gas in de maandelijkse lasten vanwege de investering in de warmtepomp etc etc.

Ik snap dat mensen redeneren vanuit die gedachte maar de overheid is er juist om ook langere termijn na te denken, het is een simplistische kijk op een complex probleem, maar het voelt voor mij nog steeds dat we het voor onszelf complexer hebben gemaakt dan mogelijk nodig was geweest.

|Yesterday is History, Today is a gift, Tomorrow a Mystery | M3 - LRAWD - Referral-link:https://ts.la/p66085

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15:03
Sandor_Clegane schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 11:10:
[...]

In de macro wel maar het is gemakkelijk praten als het niet over jouw portemonnee gaat. Het is dat liberale geneuzel van "hoe" dingen moeten gaan, een bepaald soort decorum, maar er zelf geen reet voor hoeven in te leveren.

Thoughts and fucking prayers. Dat is alles.
Ik snap je punt ook wel, ik krijg dezelfde kriebels als ik hier voor de 100e keer lees dat we Groningen dan maar leeg moeten pompen.

Zoals jij inderdaad zegt, niet jouw portemonnee = niet jouw huis in deze vergelijking..

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• link0007
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Gelukkig ook in de grote kranten de roep om extra sancties te focussen op Russisch witwasgeld: Paul Krugman: Laundered Money Could Be Putin's Achilles Heel
Everyone has heard about giant oligarch-owned yachts, sports franchises and incredibly expensive homes in multiple countries; there’s so much highly visible Russian money in Britain that some people talk about “Londongrad.” Well, these aren’t just isolated stories.

Filip Novokment, Thomas Piketty and Gabriel Zucman have pointed out that Russia has run huge trade surpluses every year since the early 1990s, which should have led to a large accumulation of overseas assets. Yet official statistics show Russia with only moderately more assets than liabilities abroad. How is that possible? The obvious explanation is that wealthy Russians have been skimming off large sums and parking them abroad.

The sums involved are mind-boggling. Novokment et al estimate that in 2015 the hidden foreign wealth of rich Russians amounted to around 85 percent of Russia’s G.D.P. To give you some perspective, this is as if a U.S. president’s cronies had managed to hide $20 trillion in overseas accounts. Another paper co-written by Zucman found that in Russia, “the vast majority of wealth at the top is held offshore.” As far as I can tell, the overseas exposure of Russia’s elite has no precedent in history — and it creates a huge vulnerability that the West can exploit.

But can democratic governments go after these assets? Yes. As I read it, the legal basis is already there, for example in the Countering America’s Enemies Through Sanctions Act, and so is the technical ability. Indeed, Britain froze the assets of three prominent Putin cronies earlier this week, and it could give many others the same treatment.

So we have the means to put enormous financial pressure on the Putin regime (as opposed to the Russian economy). But do we have the will? That’s the trillion-ruble question.

There are two uncomfortable facts here. First, a number of influential people, both in business and in politics, are deeply financially enmeshed with Russian kleptocrats. This is especially true in Britain. Second, it will be hard to go after laundered Russian money without making life harder for all money launderers, wherever they come from — and while Russian plutocrats may be the world champions in that sport, they’re hardly unique: Ultrawealthy people all over the world have money hidden in offshore accounts.

What this means is that taking effective action against Putin’s greatest vulnerability will require facing up to and overcoming the West’s own corruption.

Can the democratic world rise to this challenge? We’ll find out over the next few months.
De mogelijke SWIFT-sancties ben ik zelf ook niet zo zeker van. Maar ik denk dat we een mooie kans hebben om Russische oligarchen te treffen waar het écht pijn doet, door hun investeringen in het Westen af te pakken.

IF IF = THEN THEN THEN = ELSE ELSE ELSE = IF;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 19-10 23:07
Lordy79 schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 10:33:
https://mobile.twitter.co...tatus/1497139190915801088
Het lijkt erop dat de regeringsgebouwen snel gaan 'vallen'. En ik las ook dat elke burger met een paspoort een wapen kan krijgen. Ik vrees veel, heel veel slachtoffers.
Het is een stad. Die moet wijk voor wijk, huis voor huis, kamer voor kamer ingenomen worden. Dat gaat niet snel, integendeel.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Qwerty-273

Qwerty-273

Meukposter

Eerder deze ochtend melde het Державна інспекція ядерного регулювання України (State Inspectorate for Nuclear Regulation of Ukraine) op haar facebook dat er verhoogde niveaus van radiatie waren gemeten in de exclusiezone rond Tsjernobyl. Gelukkig blijkt na verificatie dat de oorzaak eerder gezocht moet worden in de bewegingen van legervoertuigen door het gebied.
Data from the automated radiation monitoring system of the exclusion zone, which is available online, indicate that the control levels of gamma radiation dose rate (red dots) have been exceeded at a significant number of observation points.
But now it is currently impossible to establish the reasons for the change in the radiation background in the exclusion zone because of the occupation and military fight in this territory.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XcEfL4zcubAMtp8JImkslJU-32E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/czXMYp0J3uptFu9SIvVEu2HW.jpg?f=fotoalbum_large
Updated information!
As previously reported, the control levels of gamma radiation dose rate in the Exclusion zone were exceeded.
Experts of the Ecocenter connect this with disturbance of the top layer of soil from movement of a large number of radio heavy military machinery through the Exclusion zone and increase of air pollution.
The condition of Chernobyl nuclear facilities and other facilities is unchanged.
Уточнена інформація щоло ситуації у зоні відчуження
За інформацією в.о. генерального директора ДСП «Чорнобильська АЕС» Валерія Сейди усі об’єкти, що розташовані на проммайданчику ЧАЕС у зоні відчуження: Сховища відпрацьованого ядерного палива – СВЯП-1, СВЯП-2; Новий безпечний конфайнмент об’єкта «Укриття»; блоки №№ 1, 2, 3 ЧАЕС на етапі зняття з експлуатації, взяті під контроль збройними силами Російської Федерації.
Станом на 10:00 25 лютого 2022 року усі об’єкти у контрольованому стані та обслуговуються оперативним персоналом ДСП ЧАЕС.

--- vertaald als:
Updated information on the situation in the exclusion zone
According to Acting Valery Seida, General Director of the Chornobyl NPP, all facilities located on the Chernobyl industrial site in the Exclusion Zone: Spent nuclear fuel storage facilities - SNFSF-1, SNFSF-2; New safe confinement for Shelter; Units №№ 1, 2, 3 of the Chernobyl NPP at the stage of decommissioning, taken under the control of the Armed Forces of the Russian Federation.
As of 10:00 on February 25, 2022, all facilities are in a controlled condition and are serviced by the operational staff of the Chernobyl SSE.
Vooral de laatste regel is belangrijk (tot zover dan), dat het operationele team nog steeds het operationele werk kan/mag doen.

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaStar
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18-10 09:20
Wat een ellende veroorzaakt door één seniele gek in de wereld (Vladimir Vladimirovich Putin) die niet zwicht voor sancties en andere maatregelen. Bizar. Rusland, wat een bizar land. Eng.

Dit gaat niet alleen om Oekraïne, maar ook vrede en veiligheid in Europa die hij aanvalt. Hoe stoppen we hem?

[ Voor 32% gewijzigd door MaStar op 25-02-2022 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

link0007 schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 11:16:
Gelukkig ook in de grote kranten de roep om extra sancties te focussen op Russisch witwasgeld: Paul Krugman: Laundered Money Could Be Putin's Achilles Heel

[...]

De mogelijke SWIFT-sancties ben ik zelf ook niet zo zeker van. Maar ik denk dat we een mooie kans hebben om Russische oligarchen te treffen waar het écht pijn doet, door hun investeringen in het Westen af te pakken.
swift maatregel is 'kansloos' rusland heeft een alternatief systeem, en daarlangs kan met inhaken op de chineese tegenhangen van swift

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

link0007 schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 11:16:

[...]

Mooi, gaat de ING dan ook op slot? Een van van de banken die veroordeelt is voor witwassen enzo. Deutsche Bank volgens mij ook. Alleen maar financiele sancties. Banken zijn keihard collaborateurs wat dat betreft maar blijven altijd buiten schot. /rant

Of gaat dit te ver OT?

Als EU zullen we te lief zijn en blijven. Eer dat we Russisch geld en grondstoffen, en de BVtjes gedag zeggen, zijn we vele malen verder dan nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renegrunn
Ik lees trouwens net dat diegene het overleeft heeft.. beelden zijn alsnog wel heftig, dus ga ik ze niet delen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dehardstyler
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 14:43
Het is ongelofelijk, maar de bestuurder van de burgerauto die werd overreden door een tank heeft het overleefd!

https://www.dumpert.nl/?selectedId=100023791_0833371c

@renegrunn Hmm ik twijfelde, aangezien het positief is, toch gepost.

[ Voor 17% gewijzigd door dehardstyler op 25-02-2022 11:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tiswat
  • Laatst online: 13:47
MaStar schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 11:19:
Wat een ellende veroorzaakt door één seniele gek in de wereld (Vladimir Vladimirovich Putin) die niet zwicht voor sancties en andere maatregelen. Bizar.

Dit gaat niet alleen om Oekraïne, maar ook vrede en veiligheid in Europa die hij aanvalt.
Dat kost nou eenmaal tijd. Die oorlogskas gaat in rap tempo leeg, volk zal zich tegen hem keren.
Sancties werken niet direct.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-10 18:44

icecreamfarmer

en het is

Lavrov is nu even een uurtje live aan het liegen en een hoepel aan het rechtlullen via whataboutisms.
Echt ongelofelijk.

Overigens wat mij opvalt is dat het aantal doden nogal laag is. Ik had bij een oorlog tussen twee van zulke grote landen geen 100den maar 1000den doden verwacht op de eerste dag.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zewatanejo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-10 23:45

Zewatanejo

Fine Thanks!

Yaksa schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 11:17:
[...]

Het is een stad. Die moet wijk voor wijk, huis voor huis, kamer voor kamer ingenomen worden. Dat gaat niet snel, integendeel.
Het lijkt er op dat de speciale eenheden in het noorden van Kiev de bruggen moeten zeker stellen. Uit het noord-oosten zijn meer manschappen incl tanks onderweg. Ik vrees ook voor een akelig stadsgevecht vannacht.
Het zou me ook niets verbazen als de regering gaat verplaatsen (Lviv?) om toch aansturing te kunnen blijven geven aan de tegenstand.

Get Busy Living or Get Busy Dying
Kiwi's are too nice to be honest and the Dutch are too honest to be nice.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Brazos
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Falcon schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 11:06:
Persoonlijk blijf ik van mening dat ik europeanen op de Oekraïnische foto’s zie en dat we moeten gaan helpen, met de risico’s die dit met zich meebrengt.

Dit kan zo toch niet langer? Die mensen hebben ook recht op vrijheid, een leven met een toekomst.

Ik begrijp heel goed wat dit betekend, maar ik kan hier toch niet rustig onder blijven en maar genieten van mijn leven terwijl dit gebeurt? ;(

Denk dat ik maar even offline ga, maar ergens voelt dat als of ik dan op geef.

Bij VLB Lwd stijgen trouwens net weer een paar toestellen op.
Niet vechten nu lijkt me enkel uitstel van executie. Dit stopt niet in Oekraïne. Maar dit zou wel gestopt moeten worden. Hoe eerder hoe makkelijker. Dit is een bijzonder wrede oorlog die niet alleen tegen een leger gevochten wordt, maar een oorlog tegen de menselijkheid binnen de grenzen van Europa, een continent dat als geen ander de wreedheid van zulke conflicten kent.

Met dit soort wrede dictators is één ding zeker, zolang ze winnen gaan ze door. Dan is de vraag waar de grens ligt voordat Europa ten strijde trekt. Hoe verder ze komen hoe moeilijker het wordt. In Oekraïne zien we een groot en gemotiveerd leger, als er een tijd en plek is om dit een halt toe te roepen dan lijkt me dat hier en nu.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

icecreamfarmer schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 11:21:

Overigens wat mij opvalt is dat het aantal doden nogal laag is. Ik had bij een oorlog tussen twee van zulke grote landen geen 100den maar 1000den doden verwacht op de eerste dag.
Punt is eerder dat we het niet weten, beide kanten zijn daar stil over.

Hoe Android ten einde kwam - Ben je wel kritisch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tuinïnen
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14:54

tuinïnen

Eventus stultorum magister

Zewatanejo schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 11:21:
[...]

Het lijkt er op dat de speciale eenheden in het noorden van Kiev de bruggen moeten zeker stellen. Uit het noord-oosten zijn meer manschappen incl tanks onderweg. Ik vrees ook voor een akelig stadsgevecht vannacht.
Het zou me ook niets verbazen als de regering gaat verplaatsen (Lviv?) om toch aansturing te kunnen blijven geven aan de tegenstand.
Leden van het parlement krijgen wapens voor zelfverdediging. Betwijfel of verplaatsing nog tot de mogelijkheden behoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bo0bz
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14:25
RTL nieuws schreef vanmorgen over Zelensky dat hij een belangrijk doelwit is voor Putin. Dat lijkt me een inkoppertje natuurlijk. Het blijft speculeren maar wat voor een invloed heeft het ombrengen/arresteren van Zelensky voor een invloed op deze oorlog? Het lijkt me niet dat het leger + burgers dan zijn/haar wapens neerlegt en zich gewonnen geeft. Ja het doet wat met moraal maar er staat toch een nummer 2 klaar lijkt me?

[ Voor 11% gewijzigd door Bo0bz op 25-02-2022 11:26 ]

7360wp | 17*320 OZO | 6* 320 WNW | PVoutput | Loria 6008 | Fujitsu AGYG09LV | Gasloos sinds 10-07-2020

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Andyk125
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 25-09 12:09
chrisO schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 11:05:
[...]

En alle gezinnen met een goed/hoog inkomen gaan 10-20% meer belasting betalen om de gezinnen met een laag inkomen te ondersteunen.
Je hebt makkelijk praten met een een goed/hoog inkomen, maar er zijn genoeg gezinnen die nu al nauwelijks rond kunnen komen en die hebben ook geen auto om te laten staan.
Ja dat is erger dan in een oorlog zitten?
Hoe weet jij wat mijn inkomen is?

We hebben hier in Nederland een behoorlijk goed sociaal systeem, een van de betere in heel Europa. Dat de kloof tussen rijk en arm steeds groter wordt ook hier in Nederland hebben we te danken aan ons eigen stemgedrag. De VVD is al jaren aan de macht, hoezo? Deze komt juist op voor internationale en grote bedrijven en niet voor de "gewone" burger. Ik sta er al jaren van te kijken en begrijp niet hoe de VVD keer op keer de grootste is. Blijkbaar gaat het dus nog wel te goed met heel veel mensen.

Is die "tijdelijke" prijsverhoging zo'n groot probleem om je vrijheid en manier van leven te beschermen? De overheid kan ook gewoon de belastingen verder verlagen voor energie en gezonde voedingsmiddelen. Er zijn voor ons in ieder geval opties, voor de mensen in Oekraïne niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobinNL
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19-10 23:35
Wolly schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 10:44:
[...]

Het aantal gemeenten zegt niets over het aandeel in de totale gasbehoefte van NL en het stukje Russisch gas daarin.
Nee, daar heb je gelijk in. Ik wilde het met de post ook niet hebben over de hoeveelheid gasbehoefte van Nederland, enkel dat er gemeenten zijn die een contract hebben bij Gazprom.

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-06 08:29
Viel me ook al op. Wel vraag ik me af in hoeverre we hier op kunnen vertrouwen. Beide kanten brengen natuurlijk cijfers naar buiten die hen welgevallig zijn.

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yamotek
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 19-10 23:38
Lavrov is nu even een uurtje live aan het liegen en een hoepel aan het rechtlullen via whataboutisms.
Echt ongelofelijk.

Hou er ook rekening mee dat de data van omgekomen mensen alleen 'bevestigde' data is. Hierdoor kunnen de aantallen de komende dagen oplopen van wat er de afgelopen dagen is gebeurt.

Dit komt omdat communicatie nu eenmaal traag binnenkomt en daarnaast is het ook tactisch onhandig is om precies aan te geven welke punten zware verliezen hebben om de vijand geen informatie te geven.

Vanuit de Russische kant zul je al helemaal geen waarheidsgetrouwe informatie mogen verwachten, maar dat zou wel duidelijk mogen zijn bij het volgen van dit topic voor een bepaalde tijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oldgrumpy
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 11:18
[...]

Nee, mijn onderbouwing is dat we een vrij land en zijn burgers dat werd aangevallen moest geholpen worden.
Wij ztten altijd maar te schemen met verdragen hier en daar en NAVO regels hier en daar en de conventie van Geneve en weet ik nog wat allemaal.
Hey, Putin trekt zich daar geen zak van aan , is je dat al opgevallen?
Ja, het is te laat om de oorlog nu te stoppen,zonder dit enorm te laten escaleren, met onmiddelijk een no fly zone in te stellen had dat wel gekund in mijn ogen. Maar Poetin wist heel goed dat het vrije Westen dit niet zou aandurven. Even dreigen met een nucleaire oorlog was voldoende om ons bang te maken.
In jouw ogen doet Putin wat hij wil, dus laten we hem maar doen, buiten wat halfgare sancties.
Zoals ik al eerder zei, 80 jaar geleden deed men ook niets en oh plots was het te laat.
Toen waren we wel blij dat de geallieerden ons kwamen bevrijden(ook al was er daar uiteraard een deel eigenbelang mee gemoeid). De Oekrainers hebben dat geluk nu niet. En de Moldaviers en Georgiers binnenkort ook niet en wie weet what is next

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Laatst online: 14:52
tuinïnen schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 11:24:
Leden van het parlement krijgen wapens voor zelfverdediging. Betwijfel of verplaatsing nog tot de mogelijkheden behoord.
Een rompkabinet zit allang in Lviv, ze zijn echt niet dom daar.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renegrunn
Bo0bz schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 11:26:
RTL nieuws schreef vanmorgen over Zelensky dat hij een belangrijk doelwit is voor Putin. Dat lijkt me een inkoppertje natuurlijk. Het blijft speculeren maar wat voor een invloed heeft het ombrengen/arresteren van Zelensky voor een invloed op deze oorlog? Het lijkt me niet dat het leger + burgers dan zijn/haar wapens neerlegt en zich gewonnen geeft. Ja het doet wat met moraal maar er staat toch een nummer 2 klaar lijkt me?
Dat vraag ik mij ook af, als hem iets overkomt, in welke vorm dan ook. Wat zal de internationale reactie zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dierkx36
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14:30
sdk1985 schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 23:30:
[...]

Dat is veel te filosofisch. De visie is helder; Rusland wil, net als China, een NATO vrije buffer om zich heen.

Ondertussen lees dat Putin gek is, maar tot heden lijken de verliezen nihil te zijn. Ik heb letterlijk filmpjes gezien van tientallen helikopters die fluitend voorbij SAM installaties vliegen. Je zou verwachten dat het prijsschieten is maar blijkbaar is de luchtverdediging zo slecht voor elkaar dat het niet is gelukt om vannacht een stuk of 70 jachtbommenwerpers tegen te houden... Ondertussen begin ik eerder het idee te krijgen dat 'wij' gek zijn. Ik heb het even nagezocht maar Nederland heeft nog niet eens genoeg capaciteit om één provincie te verdedigen tegen pak hem beet 70 aanvallende vliegtuigen. Als er iets is dat je als land gewoon goed geregeld moet hebben dan is dat je defensieve capaciteit. Dat scheelt een bak ellende omdat je dan geen easy target bent. Als Oekraïne 100 patriot installaties had gehad dan waren 70 vliegtuigen niet voldoende, dan had Rusland er 400 moeten sturen. Dan wordt het rekensommetje ineens heel anders.
Eens wat je zegt over de buffer zones terug krijgen, was ook m'n eerst idee gisteren.

Voor het geval het je interessant vind , hier is een site die de materialen verliezen van zowel Oekraïne als Rusland bijhoud (zolang hier bewijs voor is) :
https://www.oryxspioenkop...enting-equipment.html?m=1

Ik heb niet het idee dat Rusland "effe" overal doorheen rolt.
Oekraïne lijkt toch meer weerstand te bieden dan wat ze eigenlijk verwacht hadden.

Het hele invasie plan komt over alsof deze al een tijd in de maak is, maar weinig flexibel is opgesteld.
Toch krijg ik niet het idee dat dit een plan was wat al decennia in de kast lag en even is afgestoft.
(Zoals vele vooruit gewerkte aanvals en verdedigings plannen)

Zoals ik in een vorige post al zei : het tempo van Rusland ligt voor mijn gevoel erg laag.

PS :
Ter lol en vermaak : met de huidige samenstelling van Nederlands defensie zou Nederland, uitgaand van een volledige aanval, het nog geen dag uithouden.

We hebben te weinig materiaal, munitie of logistieke ondersteuning (lees reserve delen) om een grootschalig conflict voor een langere periode vol te houden

[ Voor 9% gewijzigd door dierkx36 op 25-02-2022 11:34 ]

Inhoud : 40% cynisme, 50% sarcasme en 10% caffeine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelcee
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12:32
renegrunn schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 11:27:
[...]

Dat vraag ik mij ook af, als hem iets overkomt, in welke vorm dan ook. Wat zal de internationale reactie zijn?
Zelfde als nu bij alle andere Oekraïense slachtoffers denk ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-10 18:44

icecreamfarmer

en het is

Yamotek schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 11:26:
[...]

Hou er ook rekening mee dat de data van omgekomen mensen alleen 'bevestigde' data is. Hierdoor kunnen de aantallen de komende dagen oplopen van wat er de afgelopen dagen is gebeurt.

Dit komt omdat communicatie nu eenmaal traag binnenkomt en daarnaast is het ook tactisch onhandig is om precies aan te geven welke punten zware verliezen hebben om de vijand geen informatie te geven.

Vanuit de Russische kant zul je al helemaal geen waarheidsgetrouwe informatie mogen verwachten, maar dat zou wel duidelijk mogen zijn bij het volgen van dit topic voor een bepaalde tijd.
Deels mee eens maar vergelijk het eens met wat je in de media zag tijdens de invasie van Irak. Een paar 1000 kruisraketten, Bommenwerpers, Complete kolonnes aan pantservoertuigen aan puin geschoten. En dat was voordat iedereen een camera had.

Waar is de luchtverdediging? Hoezo kunnen Russische helikopters zo makkelijk landen bij een militair vliegveld? Je zou toch verwachten dat daar juist veel manpads aanwezig zouden zijn.

[ Voor 9% gewijzigd door icecreamfarmer op 25-02-2022 11:30 ]

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Denk niet dat er vanuit Europa een andere "foei" komt wanneer de PM wordt vermoord dan nu al gebeurt hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
[...]

Wat zal de internationale reactie zijn?
nog meer (zinloze) sancties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Silent Thunder
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05-10 14:19
MaStar schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 11:19:
Wat een ellende veroorzaakt door één seniele gek in de wereld (Vladimir Vladimirovich Putin) die niet zwicht voor sancties en andere maatregelen. Bizar. Rusland, wat een bizar land. Eng.

Dit gaat niet alleen om Oekraïne, maar ook vrede en veiligheid in Europa die hij aanvalt. Hoe stoppen we hem?
Mwah ik vind dat altijd lastig om alles op 1 persoon te gooien, echter hij is wel het gezicht en de vertegenwoordiging ervan. Maar ik ga er vanuit dat hij veel schaduwmachten om zichheen heeft die hier ook op inzetten.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Rusland heeft het luchtruim gesloten voor alle vliegtuigen die in het Verenigd Koninkrijk staan geregistreerd. Dit betekent niet alleen dat de toestellen niet meer naar Rusland mogen vliegen, maar ook dat ze niet meer over het land heen mogen vliegen op weg naar andere bestemmingen. Dat heeft de Russische luchtvaartautoriteit vrijdag bekendgemaakt.

Het land reageert daarmee op het besluit van de Britse regering om vliegtuigen van Aeroflot en andere Russische maatschappijen niet meer toe te laten in het Britse luchtruim.
Kunnen wij als EU ook niet Aeroflot weigeren en alle vluchten richting Rusland annuleren? Vind dat de Britten hier wel beter mee doorpakken.

[ Voor 12% gewijzigd door user109731 op 25-02-2022 11:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
user109731 schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 11:31:
[...]

Kunnen wij als EU ook niet Aeroflot weigeren en alle vluchten richting Rusland annuleren? Vind dat de Britten hier wel beter mee doorpakken.
nee hoor, KLM blijft gewoon mooi doorvliegen op SVO.

Sterke VOC mentaliteit wellicht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renegrunn
[...]

Het VK heeft dat eerste wel geregeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaw
Silent Thunder schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 11:30:
[...]

Mwah ik vind dat altijd lastig om alles op 1 persoon te gooien, echter hij is wel het gezicht en de vertegenwoordiging ervan. Maar ik ga er vanuit dat hij veel schaduwmachten om zichheen heeft die hier ook op inzetten.
Het is Putin met een kleine kliek machthebbers om hem heen...
handig filmpje om de machtsstructuur in RU te begrijpen...
YouTube: The Rules for Rulers

[ Voor 15% gewijzigd door klaw op 25-02-2022 11:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

[...]

Aeroflot mag UK al niet meer in. ;)
De_Bastaard schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 11:29:
Denk niet dat er vanuit Europa een andere "foei" komt wanneer de PM wordt vermoord dan nu al gebeurt hoor.
Juist wel. Want als Poetin opeens staatshoofden laat vermoorden, wat denk je dan dat er door de hoofden van staatshoofden en premiers hier zal gaan? Het is niet de bedoeling dat zij ook een doel zijn. ;)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Kunnen ze/we niet ook nog gewoon Russische bedrijven die in landen buiten Rusland opereren sluiten en/of overnemen? Of zou dat in Putin's ogen hetzelfde zijn als boots on the ground in Oekraine?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
_Bailey_ schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 11:29:
[...]

Waar doel je met zinloze sancties op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Laatst online: 19-10 16:04

Sebazzz

3dp

klaw schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 11:33:
[...]

Het is Putin met een kleine kliek machthebbers om hem heen...
Circle of trust? Of is hij echt de alleenheerser?

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannowlahn
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13:26
[...]

Zoals de internationale reactie nu is? Oekranie gaat dit niet heel lang uithouden, of hij vlucht weg, wordt gevangen of sterft. Eind resultaat zal allemaal hetzelfde zijn, Rusland neemt Oekranie in omdat de rest van de wereld Rusland niet zal tegenhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12:52
De_Bastaard schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 11:33:
Kunnen ze/we niet ook nog gewoon Russische bedrijven die in landen buiten Rusland opereren sluiten en/of overnemen? Of zou dat in Putin's ogen hetzelfde zijn als boots on the ground in Oekraine?
Nationalisatie gaat beide kanten op dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiswat
  • Laatst online: 13:47
Je kunt toch niet zomaar een bedrijf overnemen? Sluiten e.v.t. wel, maar denk dat er dan wel een wetswijziging plaats moet vinden. Want dan kan je zomaar bedrijven sluiten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldgrumpy
Kenny_026 schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 11:33:
[...]

Waar doel je met zinloze sancties op?
Bijna alle sancties die nu genomen zijn.
Of zijn ze wel zinvol volgens jou ?

zo te zien lijken ze niet veel indruk te maken:

https://www.msn.com/nl-be...r-AAUhNj2?ocid=entnewsntp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 14:59
Misschien een gevaarlijke vraag, maar wat is het waard of wat mag het kosten om dus een oorlog met Rusland te voorkomen?

In zekere zin kan je Rusland niet zijn gang laten gaan. Sancties zijn mooi en nuttig, maar dat helpt pas over dagen, weken of maanden. Dat kan gewoonweg te laat zijn.

We zien nu wel her en der beelden van simpel gezegd oorlogsmisdaden (vast niet allemaal geverifieerd, maar goed). Leuk, economische sancties, maar we kijken er wel rustig naar terwijl we een sipje van onze warme koffie tot ons nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wowly
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14:38
Al met al zijn de dreigingen van Poetin toch wel effectief. Met name de nucleaire dreiging lijkt veel te doen, en vooral een goed excuus om maar NIET betrokken te worden......

Ik hoop dat de Oekraïners het nog even volhouden, kan me niet voorstellen dat deze misdaden onbestraft blijven ( sanctie is geen straf, maar een eenzijdig afgekondigde maatregel(s))

Daarnaast moet er veel meer communicatie naar Russische dienstplichtigen zodat ze zich veilig voelen in zich over te geven.

PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whuzz
  • Laatst online: 15:00

Whuzz

Dodgeball!

DaniëlWW2 schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 11:33:
[...]

Aeroflot mag UK al niet meer in. ;)
Hij zegt toch "wij als EU"? Wat heeft de UK daar mee te maken :?

Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaw
Sebazzz schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 11:34:
[...]

Circle of trust? Of is hij echt de alleenheerser?
Heb deze erbij in gezet;
Niemand heerst alleen;
YouTube: The Rules for Rulers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Ik heb al 8 jaar contact met een webdeveloper uit rusland. Komt al zn afspraken na, prima communicatie, goed werk etc. Nu kan ik een prima andere developer vinden echter sluiten we veel goedwillende hardwerkende en eerlijk russen ook uit. Dat is niet terecht .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sandor_Clegane
  • Niet online

Sandor_Clegane

renegrunn schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 11:16:
[...]

Ik snap je punt ook wel, ik krijg dezelfde kriebels als ik hier voor de 100e keer lees dat we Groningen dan maar leeg moeten pompen.

Zoals jij inderdaad zegt, niet jouw portemonnee = niet jouw huis in deze vergelijking..
Nah het is systemisch. Iedereen staat met Oekraïne en iedereen is aan het "virtue signallen" van hoe ver dat wel niet gaat maar in de realiteit helpt het helemaal niets.

Thoughts and prayers en "F", verder komen ze niet.

Vanaf de zijlijn oude mannen toejuichen die hun leven gaan geven om hun land te verdedigen, wat gewoon onhaalbaar is, want dat is hoe het hoort. Het is echt om misselijk van te worden.

Het is een cynisme waar je U tegen zegt.

De enige oplossing is met Poetin in gesprek gaan, anders sterven er alleen maar meer mensen en voor wat? Zodat we onszelf kunnen voorhouden dat we niet toegeven aan de grillen van hem, wat eigenlijk neerkomt op helemaal niets doen? Omdat we dan de "moral high ground" hebben?

Wij staan met jullie...... maar wel een paar duizend kilometer verderop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 13:32
Kenny_026 schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 11:36:
[...]

Ik heb al 8 jaar contact met een webdeveloper uit rusland. Komt al zn afspraken na, prima communicatie, goed werk etc. Nu kan ik een prima andere developer vinden echter sluiten we veel goedwillende hardwerkende en eerlijk russen ook uit. Dat is niet terecht .
Stemt hij op Putin/ steunt hij Putin en z'n kliek? Ik weet niet of je iemand dan nog goedwillend kan noemen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hatsjoe
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 13:46
[...]

Het is niet terecht maar de schuld van Putin. Het doel hiervan is zorgen dat er geen draagvlak meer is binnen de Russische bevolking zodat er uiteindelijk geen keuze meer is anders dan terugtrekken of afgezet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
oldgrumpy schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 11:35:
[...]

Bijna alle sancties die nu genomen zijn.
Of zijn ze wel zinvol volgens jou ?

zo te zien lijken ze niet veel indruk te maken:

https://www.msn.com/nl-be...r-AAUhNj2?ocid=entnewsntp
Indruk maken en uiteindelijk effect zijn toch twee compleet verschillende dingen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Whuzz

Whuzz

Dodgeball!

[...]

Tja, dan mogen die bij hun regering gaan klagen. Dat is wel een beetje het hele idee achter economische sancties natuurlijk. Dat je via de bevolking indirect het regime raakt. Dat de bevolking daar onder zal leiden is uiteraard bekend.

Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TIGER1125
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 19-10 17:13
rik86 schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 11:36:
[...]

Stemt hij op Putin/ steunt hij Putin en z'n kliek? Ik weet niet of je iemand dan nog goedwillend kan noemen?
Zelfs al doet hij dat niet, is dat wel tekenend voor het hele probleem. Iedereen heeft z'n eigen belangen die ze belangrijker vinden.

[ Voor 3% gewijzigd door TIGER1125 op 25-02-2022 11:38 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yamotek
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 19-10 23:38
_Bailey_ schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 11:29:
[...]

Sancties zijn niet zinloos. Dat is wat het Kremlin de wereld wil doen laten geloven zodat ze meer met rust gelaten gaan worden en ze kunnen doen wat ze willen.

Naar mijn inziens (mijn eigen mening) is dat het aan de Russische kant helemaal niet zo gaat zoals ze verwacht hadden. Het moraal in Oekraïne is waarschijnlijk veel hoger door de druk van de NAVO en de inzet die Rusland nog boven het hoofd hangt (kans is klein maar niet 0), daarnaast is de EU/VS 'aardig' eensgezind met de sancties die worden uitgedeeld en heeft de EU/VS zich de afgelopen weken zich mogen voorbereiden doordat de informatiestroom vanuit de VS eindelijk informatief/constructief was in plaats van een politiek agenda.

Het is een langzaam proces en de situatie is kritiek, maar het Kremlin is zeker niet onverslaanbaar en mocht het in Oekraïne lang duren, dan kan de gemiddelde burger in Rusland ook wel eens denken van 'hé als die mensen voor hun vrijheid willen sterven en het is niet hopeloos, misschien is dat dan voor mij ook niet'.

De Russen zelf hebben maar liefst 1750 mensen gearresteerd tijdens protesten, als meer mensen de straat opgaan in Rusland zelf dan kunnen zij het door de aantallen ook niet meer behappen. Dat is voor het Kremlin in feite een 3 fronten oorlog. De troepen in Oekraïne, de economische oorlog met EU/VS en dan nog het burger offensief in het eigen land zelf. Reken maar dat hard optreden tegen de eigen bevolking nu niet echt militair moraal geeft in Oekraïne en in het ergste geval daar voor capitulatie kan zorgen.

Mocht ik ergens in mijn aannames verkeerd gaan geef het vooral aan, maar deze 'oorlog' is zeker nog niet gewonnen door de Russen. De situatie is zeer kritisch maar we kunnen er nog veel aan doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Hatsjoe schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 11:37:
[...]

Het is niet terecht maar de schuld van Putin. Het doel hiervan is zorgen dat er geen draagvlak meer is binnen de Russische bevolking zodat er uiteindelijk geen keuze meer is anders dan terugtrekken of afgezet worden.
Het gaat om de elitegroep die geld verdient met het kremlin. Niet de hardwerkende burger die ook geen oorlog wilt maar gewoon zn leven wilt lijden.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• renegrunn
Stevige woorden van Donald Tusk, oud-voorzitter Europese raad.
Voormalig voorzitter van de Europese Raad Donald Tusk zei vrijdag dat sommige EU-regeringen "zichzelf te schande hebben gemaakt" door te weigeren Rusland de zwaarst mogelijke sancties op te leggen, zelfs terwijl president Vladimir Poetin Kiev bombardeerde.

“In deze oorlog is alles echt: Poetins waanzin en wreedheid, Oekraïense slachtoffers, bommen die op Kiev vallen”, schreef Tusk op Twitter. “Alleen uw sancties worden beweerd [sic]. Die EU-regeringen die harde beslissingen blokkeerden (o.a. Duitsland, Hongarije, Italië) hebben zichzelf te schande gemaakt.”

Tusks aanklacht tegen Duitsland, de grootste, rijkste lidstaat van de EU en de facto leider van de unie van 27 staten, kwam uren nadat kanselier Olaf Scholz een groep leiders leidde die strengere sancties blokkeerden tijdens een noodtop in Brussel.
https://www.politico.eu/a...als-disgraced-themselves/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bernard0343
rik86 schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 11:36:
[...]

Bedenk dat het beeld dat veel Russen van Putin hebben / hadden, héél anders is dan 'ons' beeld. Vergeet de chaos van de Gorbatsjov / Jeltsin jaren niet, vergeet niet dat Putin wél voor welvaart en stabiliteit heeft gezorgd. En vergeet vooral niet dat de 'media' (vooral de TV) volledig in handen van de vrienden van Putin is.

No AI tools were used in writing this post. It's a product of human stupidity.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• oldgrumpy
Sandor_Clegane schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 11:36:
[...]

Nah het is systemisch. Iedereen staat met Oekraïne en iedereen is aan het "virtue signallen" van hoe ver dat wel niet gaat maar in de realiteit helpt het helemaal niets.

Thoughts and prayers en "F", verder komen ze niet.

Vanaf de zijlijn oude mannen toejuichen die hun leven gaan geven om hun land te verdedigen, wat gewoon onhaalbaar is, want dat is hoe het hoort. Het is echt om misselijk van te worden.

Het is een cynisme waar je U tegen zegt.

De enige oplossing is met Poetin in gesprek gaan, anders sterven er alleen maar meer mensen en voor wat? Zodat we onszelf kunnen voorhouden dat we niet toegeven aan de grillen van hem, wat eigenlijk neerkomt op helemaal niets doen? Omdat we dan de "moral high ground" hebben?

Wij staan met jullie...... maar wel een paar duizend kilometer verderop.
Met Poetin in gesprek gaan, euh wat heeft dit de afgelopen weken opgeleverd ?
Heb je het gesprek gezien tussen Poetin en Macron?
Dat beeld aan die tafel zegt alles!
Met Hitler is men ook meermaals in gesprek gegaan.
Trouwens Poetin is niet Oekraine binnengevallen, hij is op vredesmissie ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Het "kunnen" is deze hele tragische episode nooit de belemmerende factor geweest. Helaas gaat het om "willen". En waarom de wil er niet is, is mij een raadsel. Ik denk zelfs dat de publieke opinie niet tegen meer sancties is op dit moment.

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13:00

Agent47

I always close my contracts.

Die sancties zijn goed natuurlijk. Ik denk alleen dat Europa alles aan Oekraïne over laat totdat ze een voet op NAVO grond gebied gaan zetten. Ik ben bang dat Oekraïne verloren gaat. Kortom: Poetin krijgt zijn zin.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hatsjoe
  • Laatst online: 13:46
Kenny_026 schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 11:38:
[...]

Het gaat om de elitegroep die geld verdient met het kremlin. Niet de hardwerkende burger die ook geen oorlog wilt maar gewoon zn leven wilt lijden.
En wie houden dat allemaal in stand? De burgers. Uiteindelijk zullen de burgers zelf verandering teweeg moeten brengen. De manier om dat te doen is ze te forceren dat in te laten zien. Achter Putin blijven staan? Dan bloed de hele bevolking. Putin collectief uitkotsen en afzetten? Zal de bevolking ten goede komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bernard0343
Hatsjoe schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 11:41:
[...]

En wie houden dat allemaal in stand? De burgers. Uiteindelijk zullen de burgers zelf verandering teweeg moeten brengen. De manier om dat te doen is ze te forceren dat in te laten zien. Achter Putin blijven staan? Dan bloed de hele bevolking. Putin collectief uitkotsen en afzetten? Zal de bevolking ten goede komen.
Eens! maar hoe dan?

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Ik merk van mijn kennissen en familie dat er toch een sterke drang is om te vechten. In Kyiv hoor ik van mensen dat ze zich vrijwillig aanmelden bij het leger. Zo ook de oom van mijn vriendin. Zit net buiten Kyiv, en krijgt wapens om een bepaald gebied te beschermen.

We hebben al een oom verloren tijdens de Maidan. Misschien gaat de geschiedenis zich weer herhalen. Ik kan bijna niet geloven wat ik nu aan het typen ben, m'n maag keert er van om.

M'n schoonvader in Kharkiv zegt ook dat ie wil vechten. Men is gewoon aan het werk gegaan vanochtend, en ze willen niet vertrekken. Dapper, maar beangstigend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:39

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

Kenny_026 schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 11:38:
[...]
Maar het geld (belasting) van die hardwerkende burger financiert wel een oorlog mee...

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Wolly schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 10:46:
[...]

Dan is het alsnog 30 tot 35% en geen 40.
Pikkemans in "[ZT] Russisch-Westerse verhoudingen en de oorlog in Oekraïne"

Gaan we hier nu zitten neuzelen of het 33 of 37% is? Lijkt me beetje onzinnig dit soort bronnen oorlog.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandor_Clegane
  • Niet online

Sandor_Clegane

oldgrumpy schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 11:40:
[...]

Met Poetin in gesprek gaan, euh wat heeft dit de afgelopen weken opgeleverd ?
Heb je het gesprek gezien tussen Poetin en Macron?
Dat beeld aan die tafel zegt alles!
Met Hitler is men ook meermaals in gesprek gegaan.
Hoe ga je dit anders oplossen? Gaan we Oekraïne binnenvallen? Je kunt wel zeggen dat in gesprek gaan niet te doen is, maar volgens mij zit er weinig anders op. Sancties en dan? Dan zit hij daar nog steeds.

Ik zie geen andere oplossing om eerlijk te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Wanneer grijp je als wereld in als er bewust burgers worden aangevallen?

Lastige positie zitten alle landen, grijp je in escaleer je nog verder met alle ellende van dien... doe je niets, zijn onschuldige burgers niet alleen al hun vrijheid kwijt, ze worden ook gewoon doel van de operatie.
Rusland verzamelt troepen in Belarus voor aanval op Kiev
Rusland verzamelt militairen op het vliegveld Gomel in Belarus voor een aanval op de Oekraïense hoofdstad Kiev, zegt de Oekraïense stafchef van het leger. "Rusland valt steeds meer burgerdoelen aan om de Oekraïense bevolking te intimideren", zegt de legerleider op Facebook.

Russische troepen trekken vanuit meerdere richtingen op naar Kiev, waar de eerste eenheden al zijn aangekomen. In een poging om het Russische leger tegen te houden, hebben de Oekraïense strijdkrachten een belangrijke brug richting de hoofdstad opgeblazen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

eric.1 schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 11:35:
Misschien een gevaarlijke vraag, maar wat is het waard of wat mag het kosten om dus een oorlog met Rusland te voorkomen?

In zekere zin kan je Rusland niet zijn gang laten gaan. Sancties zijn mooi en nuttig, maar dat helpt pas over dagen, weken of maanden. Dat kan gewoonweg te laat zijn.

We zien nu wel her en der beelden van simpel gezegd oorlogsmisdaden (vast niet allemaal geverifieerd, maar goed). Leuk, economische sancties, maar we kijken er wel rustig naar terwijl we een sipje van onze warme koffie tot ons nemen.
precies dat - die sancties (lachertje) "effect" is peanuts, ook over maanden gezien, trek je het verder over paar jaar heeft het effect van 0. afgelopen jaren heeft rusland er alles aan gedaan om inpact van sancties tot een minium te beperken; 100 miljard deal met china over brandstof, gigantische goud voorraad aangelegd, contact/contract met niet nato landen versterkt.

hoe langer dit circus duurt, hoe triester het wordt en hoe emotionele de reacties worden van mensen al daar. jaar voor corona nog gezellig hier op visite geweest, carneval meegemaakt, grootste lol gehad. en nu staan zij daar alleen voor, wordt geacht wapens te pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
Agent47 schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 11:41:
Die sancties zijn goed natuurlijk. Ik denk alleen dat Europa alles aan Oekraïne over laat totdat ze een voet op NAVO grond gebied gaan zetten. Ik ben bang dat Oekraïne verloren gaat. Kortom: Poetin krijgt zijn zin.
Er zijn 44 miljoen Oekrainers, van wie een fors deel geen zin heeft om hun vrijheden en welvaart over te dragen aan de Russen. Zelfs als Rusland wint, moeten ze het bezet gaan houden. Putin kan de militaire overwinning wellicht wel maken, maar bezet houden terwijl er een opstand oplaait hebben de Amerikanen dan weer veel ervaring mee - qua complexiteit.

Vraag is dus ook hoeveel berusting er na bezetting zal zijn en of er rust zal wederkeren.Wellicht gokt Putin erop dat als Zelensky weg is, de rest het wel weer fijn vindt om Russisch te praten. Ik weet het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TIGER1125
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 19-10 17:13
oldgrumpy schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 11:40:
[...]
Halverwege de vredesmissie een beetje verdwaald en via de rest van Oekraïne, Moldavië en Georgië uiteindelijk weer op de juiste plaats van bestemming gearriveerd. :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bernard0343
RoD schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 11:42:
Ik merk van mijn kennissen en familie dat er toch een sterke drang is om te vechten. In Kyiv hoor ik van mensen dat ze zich vrijwillig aanmelden bij het leger. Zo ook de oom van mijn vriendin. Zit net buiten Kyiv, en krijgt wapens om een bepaald gebied te beschermen.

We hebben al een oom verloren tijdens de Maidan. Misschien gaat de geschiedenis zich weer herhalen. Ik kan bijna niet geloven wat ik nu aan het typen ben, m'n maag keert er van om.

M'n schoonvader in Kharkiv zegt ook dat ie wil vechten. Men is gewoon aan het werk gegaan vanochtend, en ze willen niet vertrekken. Dapper, maar beangstigend.
Dank voor deze, persoonlijke, update. Zet alles wel weer even in perspectief. Nogmaals heel veel sterkte! Je geliefden zijn in mijn, en in de gedachten van vele andere forumbewoners.

[ Voor 4% gewijzigd door Bernard0343 op 25-02-2022 11:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PLAE
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:08
RoD schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 11:42:

Dapper inderdaad. Respect voor hen! Dit waait niet over, dus in die zin moet je ook wel als je daar woont.
Pagina: 1 ... 140 ... 168 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
[font size=18]Zero Tolerance beleid[/font]
Dit topic valt onder Zero Tolerance. Dit betekent het volgende:
• We grijpen sneller in bij overtredingen.
• Er volgen sneller sancties.

Extra omtrent de situatie nu:
Deel aub geen schokkende beelden. Bedenk daarbij goed of een twitter bericht wat toevoegt aan de discussie.

Specifieke topic regels
• Onderbouw je betoog met betrouwbare en verifieerbare bronnen.
• Geen drogredenen of onlogische en/of onnavolgbare gevolgtrekkingen.
• Extraordinary claims require extraordinary evidence.
• Geen omgekeerde bewijslast, wie beweert moet bewijzen.
• De volgende drogreden is expliciet niet toegestaan: neutraliteit claimen om vervolgens een waardeoordeel te geven over het conflict. Zie ook Wikipedia: Argument to moderation en Wikipedia: False balance

Andere topics
Discussie over wapensystemen, verhoudingen en inzet kan hier: Wapensystemen en effectiviteit
Voor de nasleep en mogelijke berechting daders MH17 hebben de we dit topic: MH17: De weg richting daders en mogelijke berechting

AWM beleidstopic:
Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid