[ZT] Russisch-Westerse verhoudingen en de oorlog in Oekraïne Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 138 ... 168 Laatste
Acties:
  • 730.847 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak_ers
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 21:56
himlims_ schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 09:49:
[...]

dat klopt niet - niemand van mijn vriendin/familie heeft dit soort lessen/instructies gehad

sommige vrienden zijn sinds gister offline [..] het is overal stil :'(
Maar dat geldt ook voor de Krim, begrijp ik van een collega met schoonfamilie op de Krim.

Heeft al dagen geen contact meer gehad, terwijl het daar toch niet écht oorlog is.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Skybullet
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 00:00
De_Bastaard schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 09:53:
Wel mooi om te zien dat gebouwen wereldwijd geel/blauw kleuren. Dat zal het Oekraïense volk een hart onder de riem steken.
Ze hebben meer aan een paar honderd stingers en javelins.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• oldgrumpy
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 20-10 16:47
De_Bastaard schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 09:53:
Wel mooi om te zien dat gebouwen wereldwijd geel/blauw kleuren. Dat zal het Oekraïense volk een hart onder de riem steken.
Lol, wat ben je daar mee ?
Ze worden gewoon massaal in de steek gelaten door het Westen, die sancties daar is Poetin allang op voorbereid, die lacht daar mee

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06:42
Verwijderd schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 09:53:
[...]

Hebben ze helaas weinig aan.
Haha, m’n post was ook sarcastisch bedoeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23:23
Verwijderd schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 09:53:
[...]

Hebben ze helaas weinig aan.
Emotioneel helpt het wel iets. Las van een aantal Oekraieners in NL dat ze het erg waarderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldgrumpy
renegrunn schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 09:54:
[...]

Emotioneel helpt het wel iets. Las van een aantal Oekraieners dat ze het erg waarderen.
Tjan ik zou me vooral in de steek gelaten voelen, eerlijk gezegd

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-06 08:29
renegrunn schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 07:10:
[...]

Je weet dat Merkel net 2 maanden van het toneel is verdwenen? Merkel heeft zich zo in de luren laten leggen.
Dus? Dan kan Poetin het alsnog zo getimed hebben? En de verschillen tussen Baerbock en Scholz waren tijdens de campagne al duidelijk. Dus ik begrijp niet echt wat je probeert te zeggen hiermee.
Er is geen land dat afgelopen jaren alle acties uit het Kremlin zo heeft ge-downplayed en verdedigd als Duitsland. Tegelijkertijd, altijd zaken willen blijven doen, inclusief het helpen moderniseren van het Russische leger. Onder druk van andere landen is die deal stop gezet, nadat 95% al geleverd was.

Putin had Merkel / Duitsland in zijn zak. Het verhaal gaat dat Trump haar tijdens een ontmoeting een witte vlag had gegeven, onder het mom, dan hoefde ze die niet zelf meer te kopen.

https://www.politico.eu/a...in-path-into-ukraine/amp/

Het is echt niet toevallig dat Duitsland als 1 van de weinigen tegen de Swift sanctie is…
Ik heb het artikel niet gelezen, maar dit is echt veel te gemakkelijk. Je hebt in Europa verschillende soorten krachten nodig jegens een leider als Poetin. Je hebt de Franse methode, je hebt een aantal hardliners (o.a. Nederland), je hebt landen die vanuit historisch perspectief totaal verschillende banden met Rusland hebben zoals Oostenrijk, en je hebt iemand nodig die Poetin begrijpt oftewel versteht.

Lekker makkelijk om dan nu te gaan concluderen dat de de Duitsers hier mede verantwoordelijk voor zijn geweest. Als je alleen maar leiders hebt die amper of niet welwillend zijn om een samenwerkende toon aan te slaan, dan had Poetin zich wellicht veel eerder gekrenkt gevoeld en was hij wellicht eerder overgegaan tot bizarre acties. Dat lees je in dit topic ook de hele tijd terug: Poetin is één en al emotie en je moet hem niet te veel met de neus op de feiten drukken ten aanzien van de geflopte natiestaat die Rusland is geworden anno 2022. Als iemand dat juist heeft gedaan, is het Merkel wel.

"Poetin heeft Merkel in zijn zak" is dus wat mij betreft veel en veel te kort door de bocht. Ik ben bereid tot andere inzichten en tuurlijk heeft Merkel het niet perfect gedaan, maar je kan een complexe geschiedschrijving niet in hindsight platslaan met de vermeende fouten van één individu, zeker niet als dit individu zo ontzettend veel bereikt heeft in Europa en haar eigen land.

De anekdote van Trump ken ik, alleen neem ik deze niet zo serieus, omdat de eerste ontmoeting tussen Trump en Merkel één grote flop was waarna Merkel verbouwereerd achter is gebleven en ook een opmerking heeft gemaakt in de zin van "Moeten we hier mee gaan samenwerken?". En dat woord is essentieel in mijn betoog: samenwerken. Op het niveau van wereldleiders moet je af en toe concessies doen.

[ Voor 7% gewijzigd door Jedi_Pimp op 25-02-2022 10:02 ]

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaw
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 07:28
nst6ldr schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 09:52:
[...]

Joh, in Syrië hebben ze 4 ziekenhuizen geraakt, en nu in Oekraïne wéér.
Weet ik, benadruk het nog maar even;
klaw schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 17:22:
het lijkt erop dat het Syrie speelboek ook hier gewoon uitgespeeld gaat worden
[Twitter]

How to Beat Putin & The American Origins of Putin's Madness

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DevWouter
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 20-10 17:03

DevWouter

Creator of Todo2d.com

Tweak_ers schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 08:00:
[...]

Het is best apart om gesprekken mee te voeren, nemen echt de tijd om uit te leggen hoe ze erover denken en sommigen reageren geëmotioneerd als je begint over NAVO en defense only, omdat Belgrado ze blijkbaar erg hoog zit.

Blijkbaar doet het er voor hem weinig toe dat het al 30 jaar geleden is. Het zit ze hoog.

Geen botte reacties, die ik eigenlijk wel verwacht had, al spreek je natuurlijk alleen de genen die de moeite nemen om in het Engels te reageren of het door Google translate te halen.

Zelfs een privé berichten ontvangen:

(...)

Ik vind het vooral interessant hoe ze ernaar kijken, laat duidelijk zijn dat dit niet mijn standpunt is.

Ik heb veel argumenten gegeven dat NATO echt enkel defensief is en dat EU samenwerking juist voor veel welvaart zorgt en dat Putin bang is voor democratie.
Ik neem aan dat jij je ook bewust bent dat het allemaal drogredens zijn die ze opgegeven. Mogelijk dat ze daar zelf niet bewust van zijn, maar los dat jij hun mening niet deelde zag ik dat niet terug in jouw tekst.

offtopic:
Verder bedenk dat het onderzoeken van andermans geest je open laat voor beinvloeding. Zorg dus dat je zeer stevige ankers hebt voor wanneer (niet "of") dat moment komt dat ze je op bepaalde punten overtuigen. Trek dan jezelf terug en zet je zelf weer even op media dieet zodat het gif uit je geest gehaald kan worden. Heb je die ankers niet of stop je te laat met consumeren dan verdrink je. Misschien dat je nu denkt "Pfff... onzin", maar dit is o.a. het beleid voor onderzoekers die standpunten onderzoeken en wensen neutraaal te blijven.

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

Wat zouden de politici nu trouwens nog meer voor sancties kunnen opleggen? Volgens mij vrij weinig toch? SWIFT gaat toch niet gebeuren want dan kunnen de Duitsers hun gas niet meer afrekenen en de Italianen kunnen hun handtasjes niet meer makkelijk verkopen, dus wat blijft er dan over? Nog meer Russen persona-non-grata verklaren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:20

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

oldgrumpy schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 09:54:
[...]

Lol, wat ben je daar mee ?
Ze worden gewoon massaal in de steek gelaten door het Westen, die sancties daar is Poetin allang op voorbereid, die lacht daar mee
Even voorbij deze oorlog kijkende, aannnemende dat het ooit stopt en er geen nukes ingezet worden, de russische economie zal erdoor in nog zwaarder weer terecht komen. Je kan maar zoveel uit China halen, ze hebben handel met westerse landen nodig. Als de macht(geld)hebbers in Rusland er maar lang en zwaar genoeg last van hebben zullen ze Putin toch gaan dwingen van tactiek te veranderen (is de theorie). Maar ik ben het met je eens, Noord Korea staat ook al jaren onder sancties en zoekt zijn heil in cybercriminaliteit, smokkel en zwarte handel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dierkx36
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:14
hoevenpe schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 09:39:
[...]

Maar is het echt een overmacht?

Een invasiemacht van 150k-200k waarvan een groot deel matig gemotiveerde dienstplichtigen tegenover een meerdere bewapende miljoenensteden vol fanatieke burgers en militairen. Poetin neemt hier een enorme gok die heel verkeerd voor hem kan aflopen.
Voorheen was de tactische regel dat een aanvallende macht 3 keer zo sterk moet zijn als de verdedigende macht.

Wat je nou ziet is dat de troepen verhouding Oekraïne - Rusland redelijk gelijk zit.

Ja, Rusland heeft en gebruikt moderner materiaal (T-80BVM, KA-52 etc) maar het Russische leger is grotendeels dienstplichtig : motivatie als een natte dweil.

Daarnaast verloopt hun invasie erg traag, ik had een hogere tempo verwacht.
Ook valt op dat hun materiaal minder presseert dan wat ik eigenlijk verwachte.
Dit is puur beroepsdeformatie die nu aan het praten is.

Inhoud : 40% cynisme, 50% sarcasme en 10% caffeine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-10 19:43

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Slavy schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 13:09:
Hoor net bij NOS dat 140 burgemeesters van verschillende Russische steden Putin hebben laten weten dat ze zijn daden verafschuwen.
Vertelt de NOS er ook bij hoeveel burgemeesters er zijn in Rusland? Volgens wikipedia zijn er namelijk richting de 25000 gemeenten. Ik denk dat het Poetin inderdaad aan z'n achterste zal oxideren. ;)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• De_Bastaard
HTT-Thalan schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 09:58:
[...]

Even voorbij deze oorlog kijkende, aannnemende dat het ooit stopt en er geen nukes ingezet worden, de russische economie zal erdoor in nog zwaarder weer terecht komen. Je kan maar zoveel uit China halen, ze hebben handel met westerse landen nodig. Als de macht(geld)hebbers in Rusland er maar lang en zwaar genoeg last van hebben zullen ze Putin toch gaan dwingen van tactiek te veranderen (is de theorie). Maar ik ben het met je eens, Noord Korea staat ook al jaren onder sancties en zoekt zijn heil in cybercriminaliteit, smokkel en zwarte handel.
Over een paar weken is het gewoon back to normal. Ik verwacht echt niet dat de sancties jaren blijven bestaan, de economische belangen zijn daarvoor veel te groot. Je zag dat in 2014 en nu gaat dat ook gewoon gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sevinc
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 21:16
*knip*
Dat heeft hier niets te zoeken.

[ Voor 90% gewijzigd door tweakduke op 25-02-2022 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Bonalds
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 23:57
dr.lowtune schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 09:57:
Wat zouden de politici nu trouwens nog meer voor sancties kunnen opleggen? Volgens mij vrij weinig toch? SWIFT gaat toch niet gebeuren want dan kunnen de Duitsers hun gas niet meer afrekenen en de Italianen kunnen hun handtasjes niet meer makkelijk verkopen, dus wat blijft er dan over? Nog meer Russen persona-non-grata verklaren?
Naast verbannen van SWIFT, alles met enige vorm van Kremlin sympathie uitsluiten van crypto ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 20-10 19:05
De_Bastaard schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 10:00:
[...]

Over een paar weken is het gewoon back to normal. Ik verwacht echt niet dat de sancties jaren blijven bestaan, de economische belangen zijn daarvoor veel te groot. Je zag dat in 2014 en nu gaat dat ook gewoon gebeuren.
Als het over een paar weken weer normaal is zeggen ze dus tegen China dat ze Taiwan mogen hebben. En zeggen ze tegen Oekraine dat ze kunnen barsten en weten de Baltische landen dus ook dat ze weer naar Rusland terug mogen. En dat gebeurt dan ook, mogelijk voor het eind van het jaar.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevWouter
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 20-10 17:03

DevWouter

Creator of Todo2d.com

[...]

De situatie ten tijde van Crimea is anders dan de huidige. Als je de tijdslijn vergelijkt van toen met die van nu is die tot de inval gelijk gebleven, maar verschilt die toen Rusland Oekraïne binnen viel.

2014: Het "volk" verklaarde zich onafhankelijk voor de inval.
2022: De regio's van de volkrepublieken verklaarde zich pas onafhankelijk NA de inval.

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:41

FunkyTrip

Funky vidi vici!

klaw schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 09:33:
Putin's is vooral bezig met zichzelf, als Oekraïne democratisch en succesvol wordt zou het kunnen dat Russen over de grens kijken en denken dat willen wij ook. Dat is de bedreiging. De Baltische staten, Polen, Slowakije willen vooral met rust gelaten worden en hun land opbouwen. Oekraïne ditto geen van die landen denkt serieus na over oorlog met Rusland. Putin doet alsof Rusland bedreigt wordt omdat zijn oligarchische kleptocratische machtsbasis bedreigt wordt.

Dat gezeur over de NAVO is een slap excuus om oorlog te beginnen. Dat narratief is rechtstreeks gekopieerd van het Kremlin en is gewoon niet waar.
Maar met Letland, Estland en Litouwen enzo hebben de Russen toch ook voorbeelden buiten Oekraine van succesverhalen? Of is het wezenlijk anders in deze?

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Lekker Ventje schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 10:02:
[...]

Als het over een paar weken weer normaal is zeggen ze dus tegen China dat ze Taiwan mogen hebben. En zeggen ze tegen Oekraine dat ze kunnen barsten en weten de Baltische landen dus ook dat ze weer naar Rusland terug mogen. En dat gebeurt dan ook, mogelijk voor het eind van het jaar.
Enige verschil daarmee is dat de Baltische landen wel bij NATO zijn aangesloten en dat dat wel een aanzienlijke drempel is. Moldavie en Oekraine zijn dat niet.

En ja, China kijkt natuurlijk gewoon toe op hoe de wereld reageert. De VS heeft militaire steun aangeboden voor het geval China het gaat proberen, maar in welke vorm die steun dan is ? Ik denk echt geen boots on the ground hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lekker Ventje schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 10:02:
[...]

Baltische Staten zijn toch NAVO? Zal hij het riskeren?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• klaw
In Engeland bijv Oligarchen het land uitschoppen + familie en al het geld afpakken...
In Duitsland aanbestedingen laten maken voor LNG installaties en contracten over de wereld afsluiten (voor op de langere termijn om LNG af te nemen)
In Nederland brievenbus maatschappijen afsluiten die ook maar iets met Rusland te maken hebben... En natuurlijk ook LNG installaties aanbesteden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 20-10 15:29
[...]

Als ze dat doen verklaren ze ieder land wat niet bij de NAVO zit vogelvrij. Denk maar niet dat het hier stopt. Vroeg of laat zullen we toch in moeten grijpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldgrumpy
HTT-Thalan schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 09:58:
[...]

Poetin heeft nu nog maar eens, na de Krim en Georgie de bevestiging gekregen dat de EU en de NAVO niets voorstelt.
Hij staat al te trappelen om Moldavië en de rest van Georgië binnen te vallen, das gewoon een kwestie van tijd.En het vrije Westen, keek ernaar en deed niets.
Die sancties gaan niet blijven duren , na een tijdje gaat men hier zeggen dat de schade voor het Westen te groot wordt en zullen de sancties in alle stilte 1 voor 1 verdwijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stylze
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19-10 10:55
Ze zijn kiev binnen gedro gen en burgers wordt geadviseerd molotovcocktails te maken en naar de Russen te gooien. Heftig

Bron nos.nl blog

Playstation 5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• klaw
Verwijderd schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 10:04:
[...]

Ja...

*Onderbouw je antwoord de volgende keer aub.

[ Voor 13% gewijzigd door tweakduke op 25-02-2022 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20-10 00:32
Stylze schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 10:04:
Ze zijn kiev binnen gedro gen en burgers wordt geadviseerd molov of cocktails te maken en naar de Russen te gooien. Heftig

Bron nos.nl blog
Dat was een aantal uren geleden al.

Inmiddels zijn de Russen in Oekraïne uniform stuk, zie ik net.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
Verwijderd schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 10:04:
[...]

Dat is afhankelijk van wat we nu (niet) doen vermoed ik, maar waarschijnlijk eerst laaghangend fruit zoals Moldavië.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mektheb
*knip*
Dit voegt zo niets toe.

[ Voor 84% gewijzigd door tweakduke op 25-02-2022 11:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• De_Bastaard
ErikT738 schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 10:04:
[...]

Als ze dat doen verklaren ze ieder land wat niet bij de NAVO zit vogelvrij. Denk maar niet dat het hier stopt. Vroeg of laat zullen we toch in moeten grijpen.
We "moeten" helemaal niets. NAVO regels zijn wat dat betreft toch vrij helder? Pas bij een aanval op een lidstaat verwacht ik dat serieus iets gaat gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TIGER1125
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 19-10 17:13
Kunnen toch gewoon een bonnetje laten bijhouden? :+ Betalen we daarna wel een keer cash... :9

Vond de Engelse sanctie om alle vliegtuigen met een Russische eigenaar/registratie toegang tot het luchtruim te ontzeggen wel een goede.

Als je dat als Westen in z'n geheel doet kun je ze in ieder geval wel wat lastiger maken, om ergens te komen en misschien ook wel economisch raken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaw
FunkyTrip schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 10:03:
[...]

Maar met Letland, Estland en Litouwen enzo hebben de Russen toch ook voorbeelden buiten Oekraine van succesverhalen? Of is het wezenlijk anders in deze?
hoe bedoel je?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ErikT738
Mektheb schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 10:05:
[...]

Dat was een aantal uren geleden al.

Inmiddels zijn de Russen in Oekraïne uniform stuk, zie ik net.
Hey is dat niet de zoveelste war crime? Ik las ergens ook al dat ze aan executies deden. Den Haag heeft weer wat te doen de komende jaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Ik denk het niet. Ik denk niet dat hij de navo op z'n dak wilt hebben, daarnaast zijn er niet navo landen zoals australie die daarbij ook gaat helpen. Je hebt dan zowat de hele wereld tegen je, denk dat je die scenario ook kunt inzien.

tevens een plaatje van de navo flits-macht

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OY4NXv26J8A-3Oi0QFlb7QBu4c0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/F4Tc2mvDGglibaW1z9wbsS6R.jpg?f=user_large

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

ErikT738 schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 10:07:
[...]

Hey is dat niet de zoveelste war crime? Ik las ergens ook al dat ze aan executies deden. Den Haag heeft weer wat te doen de komende jaren.
tjha het is oorlog, boeiend welke regels/afspraken in verleden gemaakt zijn. alsof dat ook maar iets aan consequenties gaat hebben ... onderste steen moet boven (:F)

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TIGER1125
[...]

Ja lekker onderzoeken zonder gevolgen, Rusland is al een tijdje geen lid meer van het Internationaal Strafhof.

Ik lees overigens dat ze het bijbehorende verdrag ook nooit geratificeerd hebben. De VS zijn overigens ook geen verdragsland. ;(

[ Voor 15% gewijzigd door TIGER1125 op 25-02-2022 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldgrumpy
Ik denk dat jij niet goed snapt wat Poetin wil

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rvrrr
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23-09 17:37
Skybullet schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 09:48:
[...]

Dan zou ik je nooit meer binnen laten. Ik draag zelf een gevlekt pak, voornamelijk is het gewoon mijn werk, maar ik kan echt fysiek onpasselijk worden van dit soort reacties. Wel elke dag de vruchten plukken van dit land maar de benen nemen zodra er iets van een dreiging ontstaat. In en in triest.
Ik word fysiek onpasselijk van dit soort stoere "how can I make this about me" reacties. En de bijstand die het krijgt (zie thumbs up). De hele situatie in Oekraïne is in en in triest waar het gros van de Nederandse bevolking zich niks bij voor kan stellen. En een flight reactie dus héél natuurlijk is. Maar fijn dat jij al deze medelanders al direct op de brandstapel gooit als ze geconfronteerd worden met een voor hun compleet nieuw fenomeen: oorlog.

On topic: zie op Twitter nu ook beeldmateriaal van Russische soldaten in naar lijkt een woonwijk in Kiev - heb link zelf maar verwijderd, worden toch best schokkende video's onder de tweet gedeeld.

[ Voor 22% gewijzigd door rvrrr op 25-02-2022 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaw
Xtr3me4me schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 10:08:
[...]

Ik denk het niet. Ik denk niet dat hij de navo op z'n dak wilt hebben, daarnaast zijn er niet navo landen zoals australie die daarbij ook gaat helpen. Je hebt dan zowat de hele wereld tegen je, denk dat je die scenario ook kunt inzien.

[Afbeelding]
Hij heeft duidelijk aangegeven dat hij de Sovjet unie in ere wil herstellen en zijn invloedsfeer terug wil...

ook voor @Mektheb

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22:52
Ben benieuwd of uiteindelijk ook de Oekraïners zich tegen "het westen"/de NAVO keren. Ze zien herhaaldelijk oproepen vanuit hun president voor hulp, maar de enige actie die ze zien is dat de grenzen van de NAVO zelf worden versterkt en eigenlijk geen zichtbare hulp komt.

Uiteindelijk zou ik ook denken: "Fuck de NAVO, ze laten ons toch stikken.". En dat kan nog generaties doorebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Geen bron en die hoeven we ook niet in verband met gruwelijke beelden

[ Voor 75% gewijzigd door DaniëlWW2 op 25-02-2022 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

[...]

[Afbeelding]
dat heeft putin zelf ook aangegeven na gesprek met makron; jah als de nato zijn leger en krachten bundeld, staat dat niet in verhouding tot het russisch leger. maar vergeet niet, dat wij de grootste nucreare macht ter wereld zijn. ik wil dit niet, maar als de nato mij geen andere keuze laat [...]

en dat is imho ook het 'probleem' dat nato geen vuis kan/wil/durft te maken; de gevolgen zijn niet te overzien.

[ Voor 5% gewijzigd door himlims_ op 25-02-2022 10:11 ]

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bernard0343
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:39
siggy schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 09:48:
[...]

Is dat niet ook een overtreding van een van de oorlogsconventies?
Ja, dat is een oorlogsmisdaad. Zie hier

No AI tools were used in writing this post. It's a product of human stupidity.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

klaw schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 10:09:
[...]

Hij heeft duidelijk aangegeven dat hij de Sovjet unie in ere wil herstellen en zijn invloedsfeer terug wil...
Mja, iets willen en kunnen krijgen zijn 2 verschillende dingen. Poetin kan zoveel willen, maar navo land invasie zou voor hem heel slecht uitpakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martwoutnl
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20-10 16:16
Stylze schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 10:04:
Ze zijn kiev binnen gedro gen en burgers wordt geadviseerd molotovcocktails te maken en naar de Russen te gooien. Heftig

Bron nos.nl blog
En volgens AD liveblog op 8 of 9 km van het parlementsgebouw. Ik denk dat ze als hoofddoel hebben om de president te pakken en af te zetten. Dan kan het bestuur pro Russisch worden en heeft Poetin met Oekraïne een 2e bufferland naast Wit-Rusland.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ErikT738
De_Bastaard schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 10:06:
[...]

We "moeten" helemaal niets. NAVO regels zijn wat dat betreft toch vrij helder? Pas bij een aanval op een lidstaat verwacht ik dat serieus iets gaat gebeuren.
Dus je laat de hele wereld overnemen zolang ze maar van de NAVO afblijven? Het is niet alsof de NAVO of een aantal NAVO landen alleen iets kunnen doen zodra ze worden aangevallen. Ook heeft Rusland de afgelopen jaren al diverse acties uitgevoerd die we als aanval kunnen interpreteren als we willen. Momenteel zijn we gewoon (terecht) bang voor nucleaire oorlog, maar we kunnen dat niet eeuwig boven ons hoofd laten hangen. Als we dat doen zijn we de slaven van Rusland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Stoltenberg zal zich wel goed moeten voorbereiden om die beslissing te moeten nemen imo. Lijkt me niet makkelijk en je wilt ook niet de persoon zijn die WW3 in gaat maar ja, dat is wel zijn functie natuurlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oldgrumpy
Xtr3me4me schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 10:10:
[...]

Mja, iets willen en kunnen krijgen zijn 2 verschillende dingen. Poetin kan zoveel willen, maar navo land invasie zou voor hem heel slecht uitpakken.
Is er nu echt 1 iemand die denkt dat als Poetin Estland zou binnenvallen , de NAVO rusland zou aanvallen?
Laat me niet lachen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Bonalds
[...]

[Afbeelding]
Als Putin zo'n 2 jaar wacht, zit er waarschijnlijk een 'putinversteher' in het witte huis..... :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Laatst online: 07:30
martwoutnl schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 10:10:
Ik denk dat ze als hoofddoel hebben om de president te pakken en af te zetten. Dan kan het bestuur pro Russisch worden en heeft Poetin met Oekraïne een 2e bufferland naast Wit-Rusland.
Vermoed dat Zelensky allang ergens anders zit, dat is niet laf vooral verstandig.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

himlims_ schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 10:09:
[...]

dat heeft putin zelf ook aangegeven na gesprek met makron; jah als de nato zijn leger en krachten bundeld, staat dat niet in verhouding tot het russisch leger. maar vergeet niet, dat wij de grootste nucreare macht ter wereld zijn. ik wil dit niet, maar als de nato mij geen andere keuze laat [...]
Ja, maar hij begrijpt dan ook dat met nukes voor hem ook einde oefening is en China zal dat never nooit goedkeuren. Nuclaire fallout heeft impact wereldwijd, ook voor landen die niks te maken ermee wilt hebben.

Denk dat er dan heel snel ingegrepen wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaw
Xtr3me4me schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 10:10:
[...]

Wat als Trump gekozen wordt volgende verkiezingen en Amerikaanse troepen terugtrekt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

-Bonalds schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 10:02:
[...]

Naast verbannen van SWIFT, alles met enige vorm van Kremlin sympathie uitsluiten van crypto ;)
Als je dat suggereert snap je het hele concept van cryptovaluta niet helemaal...

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Het is al lang bekend dat Poetin zichzelf hier niets van aantrekt. Dat was eerder in Georgië ook al zo, waar een Nederlandse cameraman omkwam door een clusterbom. Welke nu schijnbaar weer worden gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Tweak_ers schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 09:53:
[...]

Maar dat geldt ook voor de Krim, begrijp ik van een collega met schoonfamilie op de Krim.

Heeft al dagen geen contact meer gehad, terwijl het daar toch niet écht oorlog is.
Rusland probeert alle vrije communicatie te onderdrukken, terwijl Oekraine alles in het werkt stelt om de vrije communicatie met internet open te houden, om zo alle acties van Rusland direct duidelijk te maken.

Net zoals de protesten in Rusland zelf waar ze enorm hard mee bezig zijn om alles te onderdrukken. De media in Rusland mag ook verplicht alleen nog maar integraal berichten van de overheid overnemen.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

oldgrumpy schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 10:11:
[...]

Is er nu echt 1 iemand die denkt dat als Poetin Estland zou binnenvallen , de NAVO rusland zou aanvallen?
Laat me niet lachen
De NAVO moet dan wel, of ze kunnen inderdaad direct ontbinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

klaw schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 10:12:
[...]

Wat als Trump gekozen wordt volgende verkiezingen en Amerikaanse troepen terugtrekt?
*knip*
Dat is off-topic, verdere reacties gaan naar de TC.

[ Voor 18% gewijzigd door tweakduke op 25-02-2022 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan Bogle
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 20-10 17:11
ErikT738 schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 10:05:
[...]

Dat is afhankelijk van wat we nu (niet) doen vermoed ik, maar waarschijnlijk eerst laaghangend fruit zoals Moldavië.
En dan als eerste een landje als Litouwen. Ik bedoel, gaan we echt tem strijde trekken met een nucleaire grootmacht om Litouwen? We gaan zien wat artikel 5 waard is. Anders wacht hij gewoon even tot 2024 wanneer de US weer onder trump valt en niet meer meedoet met Nato.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Bonalds
bwerg schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 10:12:
[...]

Als je dat suggereert snap je het hele concept van cryptovaluta niet helemaal...
Vandaar de knipoog.. kan niet; maar crypto is de manier voor dit soort figuren om sancties te omzeilen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 22:53
[...]

Laat me niet lachen
Anders kan je de NAVO net zo goed opheffen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tiswat
  • Laatst online: 07:31
Johan Bogle schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 10:13:
[...]
En dan als eerste een landje als Litouwen. Ik bedoel, gaan we echt tem strijde trekken met een nucleaire grootmacht om Litouwen? We gaan zien wat artikel 5 waard is. Anders wacht hij gewoon even tot 2024 wanneer de US weer onder trump valt en niet meer meedoet met Nato.
Ja, want waar trek je anders de grens? Navo = Navo. Als één land aangevallen wordt, worden ze allemaal aangevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TIGER1125
Johan Bogle schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 10:13:
[...]
Najah dat is wel de bedoeling van die art. 5 zou raar zijn wanneer we het niet doen. Ik verwacht overigens dat het binnenvallen van Finland en Zweden ook een daadwerkelijke fysieke Navo reactie zal geven. Die twee landen zijn teveel verweven met de EU/NAVO en het Westen om zomaar te laten vallen.

Daarbij is een aanval op één van de kleine Baltische staatjes overigens sowieso een aanval op andere Navo lidstaten gezien de troepen die daar zijn, alsof de Russen toevallig dan net langs de Navo troepen schieten...

[ Voor 13% gewijzigd door TIGER1125 op 25-02-2022 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
De_Bastaard schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 10:03:
[...]

Enige verschil daarmee is dat de Baltische landen wel bij NATO zijn aangesloten en dat dat wel een aanzienlijke drempel is. Moldavie en Oekraine zijn dat niet.

En ja, China kijkt natuurlijk gewoon toe op hoe de wereld reageert. De VS heeft militaire steun aangeboden voor het geval China het gaat proberen, maar in welke vorm die steun dan is ? Ik denk echt geen boots on the ground hoor.
De NATO zegt ook niet veel als Rusland daar binnenstapt, dat komt dan op de VS neer want Europa zelf zal het niet kunnen. En op een grootschalige oorlog zit niemand te wachten dus ik zou er geen geld op durven zetten dat er een militaire tegenreactie komt.

Er is al gezegd dat de sancties tegen Rusland serieus moeten zijn omdat Xi meekijkt. Die weet dat zijn land bij serieuze sancties die ook langdurig zijn zelf problemen gaat krijgen. Uiteindelijk gaat de bevolking dan in opstand komen en dat hebben ze liever niet. Ik denk dat de VS het vooral van zijn marine moet hebben en het leveren van wapens. Trainingen geven ze al. En alle fabrieken voor half geleiders worden uitgeschakeld maar daar krijgt de hele wereld last mee en niet alleen China. Want om een of andere vage reden is de produktie daarvan in Taiwan geconcentreerd (de wereld leert het nooit).

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

[...]

In Putin zijn ogen is het wezelijk anders, die voelt veel meer connectie/verbroedering/zelfde volk tussen Oekraine en Rusland dan tussen de Baltische staten en Rusland.

PSN

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-10 18:44

icecreamfarmer

en het is

https://twitter.com/IAPon....fok.nl%2Ftopic%2F2638947

Als het waar is dan zal het een gedurfde aanval zijn.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:41

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Als Rusland niet wil dat Ukraine een succesverhaal wordt vanwege op Westerse leest geschoeide democratie opdat Russissche burgers dat niet als voorbeeld kunnen zien... Die burgers kunnen ook de baltische staten checken om dit te aanschouwen.

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldgrumpy
TIGER1125 schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 10:15:
[...]

Najah dat is wel de bedoeling van die art. 5 zou raar zijn wanneer we het niet doen. Ik verwacht overigens dat het binnenvallen van Finland en Zweden ook een daadwerkelijke fysieke Navo reactie zal geven. Die twee landen zijn teveel verweven met de EU/NAVO en het Westen om zomaar te laten vallen.
Finland en Zweden zijn idd een ander verhaal, maar Estland en Litouwen?
Eigenlijk is heel dat gedoe met lid zijn van de NAVO een beetje belachelijk.
We zijn anno 2022 en Rusland valt een vrij land binnen in Europa en Europa doet gewoon noegabollen.
Komaan waar zijn we dan mee bezig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

[...]

Veel kleiner. Narratief is dat we die puur leven op subsidie van het westen (wat onjuist is).

[ Voor 12% gewijzigd door Cyberpope op 25-02-2022 10:17 ]

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Alleen maar lof voor die mensen. Helden om zo je land te verdedigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
Daar zal de Russische bevolking ook niet blij mee zijn dan. En dan zou het verhaal dat de luchtmacht van de Oekraine uitgeschakeld is ook niet kloppen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

TIGER1125 schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 10:15:
[...]

Ah, ik snap dan wel waar Rutte de afsluiting van SWIFT voor bewaard, dat is voor de inval van Finland 8)7

Gisteren op het nieuws inderdaad:
R: die SWIFT afsluiting bewaren we, anders kunnen we straks de sancties niet meer verzwaren als er iets ergers gebeurt.
Interviewer: Kan het nog erger dan?
R: uhm, uhm, nee die moeten we bewaren...

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mektheb
Mektheb schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 10:09:
[mbr] Geen bron en die hoeven we ook niet in verband met gruwelijke beelden[/]
Ja snap ik daarom gelijk weg gehaald, excuses

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Johan Bogle schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 10:16:
[...]
Ik weet zeker dat hij herkozen wordt. No way dat de democraten weer gaan winnen na Biden.
Geen idee, kan ook zomaar zijn door al die rechtzaken etc...hij niet eens het vermogen misschien gaat hebben om weer campagne te gaan voeren.
Maar goed, veel volg ik dat ook weer niet. Kan alleen hopen dat het niet gebeurt, want dat figuur gaat hand in hand met poetin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TIGER1125
oldgrumpy schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 10:17:
[...]

Finland en Zweden zijn idd een ander verhaal, maar Estland en Litouwen?
Eigenlijk is heel dat gedoe met lid zijn van de NAVO een beetje belachelijk.
We zijn anno 2022 en Rusland valt een vrij land binnen in Europa en Europa doet gewoon noegabollen.
Komaan waar zijn we dan mee bezig?
Gezien de aanwezige mankracht in die staatjes verwacht ik dat Rusland door het binnen vallen alleen al fysiek oorlogshandelingen tegen Navo leden zal uitvoeren, die zich ook weer zullen verdedigen. (zaten zo'n 4000 manschappen daar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiswat
  • Laatst online: 07:31
YakuzA schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 10:18:
[...]

Ah, ik snap dan wel waar Rutte de afsluiting van SWIFT voor bewaard, dat is voor de inval van Finland 8)7

R: die SWIFT afsluiting bewaren we, anders kunnen we straks de sancties niet meer verzwaren als er iets ergers gebeurt.
Rutte is helaas niet de enige die unaniem kan roepen: "Doen we".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andyk125
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 25-09 12:09
[...]

Laat me niet lachen
Dat denk ik wel daar zijn verdragen voor. Oekraïne zit niet bij de NATO en dat weet Rusland maar al te goed.

Wat ik zelf vreemd vind is dat Oekraïne wel akkoord is gegaan met het verwijderen en ontmantelen van alle kernwapens die men had. Vergeet niet dat dit behoorlijk wat kernwapens waren. Het Westen is wel verantwoordelijk voor het ontmantelen ervan en daar is men in Oekraïne mee akkoord gegaan. Ik snap alleeb niet dat Oekraïne niet geëist heeft om bij de NATO te horen toen men hiermee akkoord is gegaan.

Rusland had zich wel twee keer achter de oren gekrabd als Oekraïne nog die kernwapens had gehad. Ik dnek niet dat men dan deze oorlog begonnen was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PLAE
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-10 16:28
Lekker Ventje schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 10:18:
[...]

Daar zal de Russische bevolking ook niet blij mee zijn dan. En dan zou het verhaal dat de luchtmacht van de Oekraine uitgeschakeld is ook niet kloppen.
Het waren raketten.

Maar tegelijkertijd is de luchtmacht niet uitgeschakeld. Ministerie heeft aangegeven gepensioneerde luchtmachtpiloten op te gaan roepen.

Of wellicht krijgen ze wat oude migs van Roemenië/Bulgarije/Polen of heeft dld er ook nog steeds wat op voorraad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

[...]

Nog steeds bereidheid om ook aan onze kant wat pijn te lijden.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaw
FunkyTrip schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 10:17:
[...]

Als Rusland niet wil dat Ukraine een succesverhaal wordt vanwege op Westerse leest geschoeide democratie opdat Russissche burgers dat niet als voorbeeld kunnen zien... Die burgers kunnen ook de baltische staten checken om dit te aanschouwen.
Klopt maar kleinere landen en er zijn minder banden daarmee ze leven meer langs elkaar dan Oekraïners en Russen...

En Poetin heeft natuurlijk al aangegeven dat hij die landen ook wil hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:42

CyBeRSPiN

sinds 2001

[...]

Niet Rutte meer invloed geven dan ie heeft, hij spreekt vanuit alle landen niet enkel een NL standpunt.
En ergens denk ik dat dit swift ook niet direct impact heeft. Putin heeft hier jaren op zitten broeden en een vette oorlogskas aangelegd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-10 14:03
[...]

Inderdaad.... Het kan niet erger wel nog grootschaliger. Wat daar gebeurd is meer dan erg genoeg wil je echt wachten tot het bij nog een lang gebeurd? Sancties zijn als so so dan liever dat ze het gewoon meteen maximaal toepassen. Maar goed de eigen economie moet natuurlijk in het achterhoofd gehouden worden..... :'(

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Andyk125 schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 10:19:
[...]

Dat denk ik wel daar zijn verdragen voor. Oekraïne zit niet bij de NATO en dat weet Rusland maar al te goed.

Wat ik zelf vreemd vind is dat Oekraïne wel akkoord is gegaan met het verwijderen en ontmantelen van alle kernwapens die men had. Vergeet niet dat dit behoorlijk wat kernwapens waren. Het Westen is wel verantwoordelijk voor het ontmantelen ervan en daar is men in Oekraïne mee akkoord gegaan. Ik snap alleeb niet dat Oekraïne niet geëist heeft om bij de NATO te horen toen men hiermee akkoord is gegaan.

Rusland had zich wel twee keer achter de oren gekrabd als Oekraïne nog die kernwapens had gehad. Ik dnek niet dat men dan deze oorlog begonnen was.
Omdat Rusland toen dingen beloofd heeft. Het breken van "beloften" is aan beide zijden gebeurd. Maar verbreken van verdragen alleen aan de kan van Rusland. Maar ja, wij zijn hier niet vrij van de propaganda invloeden van Putin. Zie hoe sommige mensen hier punten aandragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Zijn de grenzen tussen die Baltische staten en (Wit-)Rusland eigenlijk nog "open" ? Er ligt daar zo'n afgezonderd stuk Rusland met flinke haven. Ik zou dat toch volledig afzonderen (per weg).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Ik had ergens gelezen dat de Navo landen met oprukkende mars militaire goederen en mankrachten richting het oosten aan het brengen zijn aan de grens.
Kan helaas nergens meer halen waar ik dat gelezen had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

[...]
Laat me niet lachen
De NAVO zou de Russische troepen weer Estland uit jagen.

Of ze ook dan Kalinigrad en St. Petersburg erbij veroveren, vermoed ik van niet.

De NAVO blijft een defensieve alliance.

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBrut3
Alsof Rutte dat besluit... Biden heeft ook al aangegeven dat hij voor het afsluiten van SWIFT was, maar dat er een paar EU landen tegen waren. Volgens mij is gisteren al gemeld dat dit o.a. Duitsland en Italië zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TIGER1125
De_Bastaard schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 10:21:
Zijn de grenzen tussen die Baltische staten en (Wit-)Rusland eigenlijk nog "open" ? Er ligt daar zo'n afgezonderd stuk Rusland met flinke haven. Ik zou dat toch volledig afzonderen (per weg).
Ja, en waarschijnlijk juist om te voorkomen dat de Russen ineens binnenvallen? Zal misschien ook wel een verdrag aan ten grondslag liggen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Laatst online: 07:30
Wat nu bij/in Kiev rondloopt zullen elitetroepen zijn, lijkt me dat deze aantallen relatief beperkt zijn. Als deze aanval faalt zijn het vooral dienstplichtigen die het zware werk moeten doen, dat kan toch niet goed gaan tegen een vastberaden verdediging?

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
CyBeRSPiN schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 10:20:
[...]

Niet Rutte meer invloed geven dan ie heeft, hij spreekt vanuit alle landen niet enkel een NL standpunt.
En ergens denk ik dat dit swift ook niet direct impact heeft. Putin heeft hier jaren op zitten broeden en een vette oorlogskas aangelegd..
Maar ik hoor ook elke keer weer dat als hij Oekraine bezet wil houden het geld er erg snel doorheen gaat, ook vanwege de grootte van het land. En dan zou dat geld redelijk snel opraken.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Stylze
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19-10 10:55
Xtr3me4me schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 10:21:
Ik had ergens gelezen dat de Navo landen met oprukkende mars militaire goederen en mankrachten richting het oosten aan het brengen zijn aan de grens.
Kan helaas nergens meer halen waar ik dat gelezen had.
Is dit sarcasme of heb je gisteren het nieuws niet gevolg?

Playstation 5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Stylze schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 10:22:
[...]

Is dit sarcasme of heb je gisteren het nieuws niet gevolg?
Nee, bedoel had ergens gelezen dat ze dat aan het doen zijn inderdaad, maar doelde meer op aantallen en wat voor materiaal er nu heen gaat. Dat laatste bedoelde ik meer, excuses.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PLAE
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-10 16:28
Nu ook schoten in regeringsdistrict. Lijkt erop dat wat saboteurs zijn geactiveerd. Op andere plekken in het land ook wat van dat soort acties en arrestaties/doden.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• dierkx36
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:14
Skybullet schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 09:48:
[...]

Dan zou ik je nooit meer binnen laten. Ik draag zelf een gevlekt pak, voornamelijk is het gewoon mijn werk, maar ik kan echt fysiek onpasselijk worden van dit soort reacties. Wel elke dag de vruchten plukken van dit land maar de benen nemen zodra er iets van een dreiging ontstaat. In en in triest.
Amen :Y

Heb zelf meer als 15 jaar doorgebracht bij de baas, ben er nou een jaar 9 uit.
Ja, ik heb een behoorlijke ongezoute mening over de baas (laten we eerlijk zijn, defensie is er een ster in om overal een puinhoop van te maken)

... alleen dat soort reacties bezorgen mij gierende hartkleppen :(

Inhoud : 40% cynisme, 50% sarcasme en 10% caffeine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TIGER1125
hoevenpe schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 10:22:
Wat nu bij/in Kiev rondloopt zullen elitetroepen zijn, lijkt me dat deze aantallen relatief beperkt zijn. Als deze aanval faalt zijn het vooral dienstplichtigen die het zware werk moeten doen, dat kan toch niet goed gaan tegen een vastberaden verdediging?
Vermoedelijk VDV, Russische variant van de luchtmobiele brigade/US Airborne troops/Paratroopers. Dat zijn wel serieuze eenheden. Is ook wel een eenheid/leger om rekening mee te houden, qua training en formaat.

[ Voor 3% gewijzigd door TIGER1125 op 25-02-2022 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
hoevenpe schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 10:22:
Diezelfde die gisteren het vliegveld veroverd hadden en daarna met ziptays op de grond lagen.

Ik moet het nog maar is zien, ik hoop dat dag 2 voor Oekraïne te behappen is.
Defensief gezien, tragedie is het al

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joep
  • Registratie: December 2005
  • Nu online
Lekker Ventje schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 10:18:
Dat vliegveld is ook met artillerie te bereiken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

YakuzA schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 10:22:
[...]

De NAVO zou de Russische troepen weer Estland uit jagen.
No way.

Als het Rusland lukt om The Suwalki Gap af te sluiten, zijn de Baltische staten verloren.
Rusland heeft een heel duidelijk doctrine om kernwapens te gebruiken als ze het risico lopen om veroverd gebied weer in te leveren. Dat risico gaan het westen niet lopen. Zeker niet met de slappe ruggen van tegenwoordig.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Pikkemans
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-10 13:20
Hier nog een zeer interessant Twitter draadje van Jilles van den Beukel over de energie export van Rusland.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• klaw
Cyberpope schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 10:24:
[...]

No way.

Als het Rusland lukt om The Suwalki Gap af te sluiten, zijn de Baltische staten verloren.
Rusland heeft een heel duidelijk doctrine om kernwapens te gebruiken als ze het risico lopen om veroverd gebied weer in te leveren. Dat risico gaan het westen niet lopen. Zeker niet met de slappe ruggen van tegenwoordig.
Dit dus, vanaf nu tot "het einde der tijden" zal er een Navo macht in die staten geplaatst moeten worden...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Deel aub geen schokkende beelden. Bedenk daarbij goed of een twitter bericht wat toevoegt aan de discussie.

[ Voor 71% gewijzigd door DaniëlWW2 op 25-02-2022 10:32 ]

Pagina: 1 ... 138 ... 168 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
[font size=18]Zero Tolerance beleid[/font]
Dit topic valt onder Zero Tolerance. Dit betekent het volgende:
• We grijpen sneller in bij overtredingen.
• Er volgen sneller sancties.

Extra omtrent de situatie nu:
Deel aub geen schokkende beelden. Bedenk daarbij goed of een twitter bericht wat toevoegt aan de discussie.

Specifieke topic regels
• Onderbouw je betoog met betrouwbare en verifieerbare bronnen.
• Geen drogredenen of onlogische en/of onnavolgbare gevolgtrekkingen.
• Extraordinary claims require extraordinary evidence.
• Geen omgekeerde bewijslast, wie beweert moet bewijzen.
• De volgende drogreden is expliciet niet toegestaan: neutraliteit claimen om vervolgens een waardeoordeel te geven over het conflict. Zie ook Wikipedia: Argument to moderation en Wikipedia: False balance

Andere topics
Discussie over wapensystemen, verhoudingen en inzet kan hier: Wapensystemen en effectiviteit
Voor de nasleep en mogelijke berechting daders MH17 hebben de we dit topic: MH17: De weg richting daders en mogelijke berechting

AWM beleidstopic:
Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid