*knip* dit soort verklaringen hebben bronnen nodig
[ Voor 68% gewijzigd door polthemol op 25-02-2022 08:43 ]
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Ja dat krijgen wij natuurlijk vooral mee van onze bronnen, zijn zat russen die het er wel mee eens zijn, maar natuurlijk al jaren disinfo hebben gekregen daar.Verwijderd schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 08:31:
[...]
Of een coup in Rusland, de vraag is hoe lang iedereen dit nog gaat pikken in Rusland. Genoeg tegengeluid gehoord in Rusland die het totaal niet eens zijn met deze oorlog.
Playstation 5
Ik dacht al even dat ik gek aan het worden was, gelukkig niet dusSpotmatic schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 08:27:
Mijn smartphone reageerde vanochtend rond 08:00 uur in dit topic wel heel vreemd, namelijk alsof de tijd naar middernacht terug was gezet. Het laatste bericht was van rond 00:00 uur en ik zag zelfs nieuwe posts verschijnen die rond die tijd waren gemaakt? Dus alsof het echt die tijd was.
Waarschijnlijk veroorzaakt door een proxy (die wordt aangevallen)?
[ Voor 6% gewijzigd door BlazeMuis op 25-02-2022 08:36 ]
*knip* grote statements hebben bronnen nodigtiswat schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 08:33:
[...]
Het gaat niet eens om manschappen, maar vooral om nucleaire wapens. Daar ligt de échte dreiging bij een WW3.
[ Voor 20% gewijzigd door polthemol op 25-02-2022 08:39 ]
*knip*Emryte schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 08:35:
[ Voor 33% gewijzigd door polthemol op 25-02-2022 08:44 ]
Playstation 5
Waar wil je heen dan ? Je geld kan je niet meer van de bank halen, je familie zit hier , je sociale vangnet. Alles. Dat vluchten en het eigen land willen verlaten wordt echt zo snel niet gedaan door mensen, zelfs in de meest erbarmelijke omstandigheden niet.Blue-eagle schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 08:32:
Mannen t/m 60 jaar mogen het land niet meer uit inmiddels... dat vind ik nogal wat. Als Nederland zou worden binnengevallen dan ben ik de eerste die weg wil. En als ik niet weg kan dan leer ik gewoon de taal en gebruiken van de binnenvallende partij. No way dat ik ga "vechten voor mijn land". Ik wil niet dood. Ik wil leven.
Verplicht mensen binnen de grenzen van een onveilig land houden vind ik zwaar over-the-top
De oorlog is al 8 jaar bezig.tiswat schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 08:19:
[...]
Ik weet niet op wat voor termijn je lid kunt worden? Is dat binnen een jaar geregeld? Binnen 2 jaar? 3 jaar? Allemaal tijd waarin Putin zijn aanval kan plegen, want hij heeft dit natuurlijk al veel te lang op zijn verlanglijstje staan.
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......
Dat dus.D-Ed schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 08:33:
[...]
Zojuist op BNR hadden ze het over zijn speech.. Onderuitgezakt, zinnen half afmakend en het gerucht dat hij Parkinson heeft en erg bang is voor Corona.. Hij ziet er volgens hen allesbehalve gezond uit..
WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Leapmotor B10 Pro Max 67,1 kWh
Deserteren is denk ik niet aanlokkelijk in Rusland....HackingDutchman schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 23:28:
Één ding blijf ik mij maar afvragen in dit hele debakel, waarom doen die Russische soldaten dit?
In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof
Tja en dan je familie en vrienden achterlaten die misschien wel vechten?Blue-eagle schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 08:32:
Mannen t/m 60 jaar mogen het land niet meer uit inmiddels... dat vind ik nogal wat. Als Nederland zou worden binnengevallen dan ben ik de eerste die weg wil. En als ik niet weg kan dan leer ik gewoon de taal en gebruiken van de binnenvallende partij. No way dat ik ga "vechten voor mijn land". Ik wil niet dood. Ik wil leven.
Verplicht mensen binnen de grenzen van een onveilig land houden vind ik zwaar over-the-top
Playstation 5
*knip* gebruik dan de TREmryte schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 08:35:
[ Voor 31% gewijzigd door polthemol op 25-02-2022 08:45 ]
"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"
[ Voor 85% gewijzigd door polthemol op 25-02-2022 08:45 ]
Daar sta je in Nederland niet alleen in, kijk maar naar 80 jaar geleden. En als er dan iets gebeurt wat het daglicht niet kan verdragen, lekker de andere kant op kijken want jij wilt leven!Blue-eagle schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 08:32:
[ Voor 8% gewijzigd door mathy_ op 25-02-2022 08:43 ]
*knip* ad hominemBlue-eagle schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 08:32:
[ Voor 9% gewijzigd door polthemol op 25-02-2022 08:50 ]
[ Voor 94% gewijzigd door polthemol op 25-02-2022 08:46 ]
Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB
[ Voor 91% gewijzigd door polthemol op 25-02-2022 08:51 ]
En de mobilisatie is een feit. Zelensky signs decree on general mobilization."We defend our freedom, our land. We need effective international assistance. Discussed this with Andrzej Duda. Appealed to the Bucharest Nine for defense aid, sanctions, pressure on the aggressor. Together we have to put Russia at the negotiating table. We need anti-war coalition," Zelensky said.
Ukrainian President Volodymyr Zelensky has signed a decree on general mobilization in Ukraine.
The relevant document, No. 69/2022, has been published on the president's website, Ukrinform reports.
"In connection with the military aggression of the Russian Federation against Ukraine and with a view to ensuring the defense of the state, maintaining combat and mobilization readiness of the Armed Forces of Ukraine and other military formations, on the basis of a proposal from the National Security and Defense Council of Ukraine, in accordance with Part 2 of Article 102, paragraphs 1, 17, 20 of Part 1 of Article 106 of the Constitution of Ukraine I order to announce and conduct a general mobilization," the decree reads.
The mobilization campaign will be carried out in the Vinnytsia, Volyn, Dnipropetrovsk, Donetsk, Zhytomyr, Zakarpattia, Zaporizhia, Ivano-Frankivsk, Kyiv, Kirovohrad, Luhansk, Lviv, Mykolaiv, Odesa, Poltava, Rivne, Sumy, Ternopil, Kharkiv, Kherson, Khmelnytsky, Cherkasy, Chernivtsi, Chernihiv regions, and the city of Kyiv.
Mobilization will last for 90 days from the date of entry into force of this decree.
Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.
[ Voor 92% gewijzigd door polthemol op 25-02-2022 08:52 ]
Ze bedenken dan vast ook wel weer een club waar dat soort mensen lekker kan leven. Misschien geen bruine hemdjes, maar rode.mathy_ schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 08:42:
[...]
Daar sta je in Nederland niet alleen in, kijk maar naar 80 jaar geleden. En als er dan iets gebeurt wat het daglicht niet kan verdragen, lekker de andere kant op kijken want jij wilt leven!
Waren er toen ook heel veel goed in, en 2 dagen voor het einde snel aanmelden bij het verzet en de andere kant weer oplopen. Top leven.
[ Voor 92% gewijzigd door polthemol op 25-02-2022 08:51 ]
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Russians are again attacking Hostomel airport https://t.co/2Ez6gIU3Zl via @PrytSLU #Ukraine pic.twitter.com/0faZLan09d
— Liveuamap (@Liveuamap) 25 februari 2022
Yeah right, tot puntje bij paaltje komt.Protax schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 08:44:
[...]
Haha echt hehZou alles geven om mijn gezin te verdedigen.
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
[ Voor 95% gewijzigd door polthemol op 25-02-2022 08:56 ]
This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.
[ Voor 91% gewijzigd door polthemol op 25-02-2022 08:52 ]
Dat zullen best wel meer mensen in Nederland doen denk ik. We hebben er immers best wel de middelen voor, in geval het moet.Blue-eagle schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 08:32:
[ Voor 16% gewijzigd door Fuujii op 25-02-2022 08:51 ]
[ Voor 4% gewijzigd door IJzerlijm op 25-02-2022 08:52 ]
And to think they once said that computers would take away jobs.
Hey gaat erom dat Rusland een nucleaire grootmacht is.banaliteit schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 08:26:
Hoezo zegt iedereen dat WW3 waarschijnlijk uitbreekt als NAVO bij de oorlog betrokken raakt?
Is dat met het idee dat technisch gezien de NAVO landen verspreid over de wereld zitten. Of is dat omdat de verwachting is dat Rusland zijn vriendjes gaat vragen om mee te spelen? Welke vriendjes in welke continenten dan?
Steam | Ryzen 7 3700X Sapphire Pulse RX7900 GRE 16GB Asus Prime X470 Pro
Want ze weten zeker dat ze er dan niet 1 op hun dak terug krijgen? Ik lees haast niets anders hier dan de angst voor Rusland door de nucleaire wapens, maar die heeft de NAVO net zo goed. Ik ben bang dat geweld de enige taal is die Rusland en Putin verstaan.Tweak_ers schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 08:53:
[...]
Hey gaat erom dat Rusland een nucleaire grootmacht is.
Één druk op de knop en het is gedaan.
Zoals ik de Russen (zeer beperkt) een beetje leer kennen op Telegram houden ze erg vast aan het verleden. Een nucleaire aanval zal altijd vergeleken gaan worden met de VS tegen Japan in WW2.
Ze zullen echt niet direct de hele EU of VS nuken, maar 1 of 2 strategisch geplaatste atoombommen “als afschrikmiddel” tegen de grote boze NAVO.
En dan?! Hoe reageer je? En hoe wordt daar weer op gereageerd?
Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20
Zodra een EU land wordt aangevallen dan heb je vergelijkbare systemen als NATO art 5, namelijk Article 42(7).Weissbier schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 08:52:
Ik zou naar Oostenrijk vluchten, hopend dat ze neutraal blijven: begin 2021 lachende iedereen mij uit, waarom ik zoveel moeite deed om te bewijzen bij de Oostenrijkse ambassade dat ik door geboorte Oostenrijkse staatsburger ben.
Nou wel: hier heb je het antwoord, als het moet dan vertrek ik met mijn gezinnetje naar Oostenrijk. Dat is geen NAVO lidstaat en hopelijk, blijven ze zoals Zwitserland neutraal. Probleem is wel: ik moet dan het Oostenrijkse leger in, om mijn dienstplicht te vervullen.
( Oostenrijk is net als Zwitserland neutraal, lees ik net op Wikipedia )
Echter ik wordt toch afgekeurd, want de nodige draadjes zitten los in mijn bovenkamer aka autisme/ADHD. Maar ik denk niet dat het zover zal komen, dat de Russen ook Nederland gaan aanvallen: al bestaat die kans wel, wanneer Nederland zich militair bemoeit met het conflict dat Oekraïne met Rusland heeft.
PS dit topic zorgt ervoor dat mijn telefoon/chrome geregeld blijft hangen, zo snel gaan de berichten.... dan kan de telefoon het niet meer bijhouden
Dat waren ook wel helden moet ik zeggen, eiland heeft zo goed als geen strategische betekenis of militaire invloed in het conflict, en er zaten 13 man/vrouw grenswacht. Die weten dat ieder antwoord dat geen overgave was eigenlijk je waarschijnlijke dood zou betekenen.KipCurreh schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 08:55:
Om het nog even over vaderlandsliefde en ballen te hebben;
https://www.reddit.com/r/...ourselves_final_words_of/
Risico zou zijn dat Putin daar juist op aanstuurt en kiest voor een soort ‘suïcide by cop’. Out with a bang zeg maar. Maar dat zou wel een speciale kind of fucked up zijn.VidaR-9 schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 08:57:
[...]
Want ze weten zeker dat ze er dan niet 1 op hun dak terug krijgen? Ik lees haast niets anders hier dan de angst voor Rusland door de nucleaire wapens, maar die heeft de NAVO net zo goed. Ik ben bang dat geweld de enige taal is die Rusland en Putin verstaan.
Rusland weet heel goed dat wij een stel angsthazen zijn en niet gaan ingrijpen hierom. Ik geloof nooit dat Rusland direct aan nucleaire bom inzet zodra een land Oekraïne gaat bijvallen, dan is het hek van de dam, ook voor Rusland zelf.
Krijgsgevangene worden was ook geen optie, je weet dat die Russen je kapot zullen maken...TIGER1125 schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 08:59:
[...]
Dat waren ook wel helden moet ik zeggen, eiland heeft zo goed als geen strategische betekenis of militaire invloed in het conflict, en er zaten 13 man/vrouw grenswacht. Die weten dat ieder antwoord dat geen overgave was eigenlijk je waarschijnlijke dood zou betekenen.
I am the great Cornholio!
Verwijderd
Denk dat de bereidheid om te vechten ook wel toeneemt als je in de schoenen van de Oekraïners staat. Die kennen Russische onderdrukking maar al te goed. "Denazificeren" zou me ook wel zenuwachtig maken. Als jij banden hebt met de zittende overheid en een supermacht bestempelt dat ineens als zijnde iets dat uitgeroeid moet worden... Denk dat er genoeg Nederlanders dan ook wel ver willen gaan.reller schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 08:57:
[...]
Mocht het zover komen dan hoop ik echt dat niet iedere Nederlander er zo over denkt...![]()
Ja, maar das ook mooi moet je daar ook nog rekening mee gaan houden wanneer je een continent wil overnemen. Hoe moet je anders makkelijk naar Engeland als Agressor wanneer ieder zich neutraal gaat verklaren... tanks passen niet echt makkelijk in de handbagage...Bo0bz schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 09:00:
[...]
Ik meen me uit de geschiedenisles te herinneren dat Nederland zichzelf Neutraal heeft verklaard in de tweede wereldoorlog. Helaas had de agressor daar geen boodschap aan en binnen 5 dagen na de inval was het gedaan met vrij Nederland.
[ Voor 18% gewijzigd door TIGER1125 op 25-02-2022 09:04 ]
Precies om die reden. Of moet er niets meer over zijn van Oekraïne voordat er eindelijk eens wordt ingegrepen? Elke dag dat Rusland zijn gang daar kan gaan zullen de slachtoffers zich op blijven stapelen.jadjong schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 07:07:
[...]
Waarom verwacht je nu al reactie? De sancties zijn een uitrookbeleid op de lange termijn.
https://www.npostart.nl/nos-journaal/25-02-2022/POW_05152568MikeyMan schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 08:27:
Wtf.... Net op het journaal een deskundige (Brands?) Die een filmpje liet zien over Oekraïense kustwacht VS Russisch fregat. Stond hardop te giechelen dat die Oekraïners 'rot op' zeiden na bedreigingen.
Om vervolgens te vertellen dat ze dus overhoop geschoten zijn. Stijlloos
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Nee, dat is niet prima maar dat is een andere discussie en daar ga ik hier niet aan beginnen.siggy schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 09:01:
[...]
Maar we hebben wel alle gezonden mannen van andere oorlogsgebieden hier binnengelaten en dat is wel prima? Ik snap hem niet meer.
Het was je ook opgevallen? Echt schandalig.
[ Voor 43% gewijzigd door thuran op 25-02-2022 09:08 ]
thurantjee#2531 GoT clan member
Dat idee heb ik ook. In militaire dienst met training is wat anders, maar alleen dienstmilitairen zullen maar iets van oorlog hebben meegemaakt, voor de rest zijn hooliganrellen het dichtste bij oorlog wat de meesten mogelijk hebben meegemaakt.jaapstobbe schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 09:06:
Soms krijg ik het idee dat er tweakers zijn die denken dat mee doen aan de oorlog, net als Call of Duty is. Als je doodgaat respawn je gewoon, en als het etenstijd is pauzeer je even.
Het is is de hel en nog het ergst voor vrouw en kinderen die afwachten of je sterft of niet.
"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."
7360wp | 17*320 OZO | 6* 320 WNW | PVoutput | Loria 6008 | Fujitsu AGYG09LV | Gasloos sinds 10-07-2020
[ Voor 94% gewijzigd door polthemol op 25-02-2022 09:25 ]
Dat is toch altijd wel een beetje het risico dat je loopt wanneer je een land binnenvalt, dat je uiteindelijk of vastloopt en verzand in een jarenlange grondoorlog. Of in een situatie terecht komt waarbij de bevolking zich jarenlang zal blijven verzetten.oldgrumpy schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 09:05:
[...]
Nee, dat is niet prima maar dat is een andere discussie en daar ga ik hier niet aan beginnen.
anyway, in Oekraine kon je je inschrijven voor de burgermilitie, als ik het goed heb hebben ongeveer 2 miljoen mensen zich hiervoor ingeschreven. Zij hebben een opleiding gekregen hoe met wapens om te gaan.
Zij zullen nu bewapend woren.
Dat zal allicht niet volstaan om het leger van Putin te stoppen, maar het zal misschien wel volstaan om een jarenlange guerilla te voeren en dan betwijfel ik of de russische bevolking lang achter deze oorlog gaat blijven staan
[ Voor 82% gewijzigd door polthemol op 25-02-2022 09:24 ]
Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien
Dat is volgens mij geen reële weergave van de werkelijkheid. Dit valt niet te vergelijken met de (eerste) Tsjetjeense oorlog. De Oekraïners laten sterk verzet zien, en niet op een guerilla manier. Qua luchtmacht komen ze tekort. Maar op de grond doen ze het tot nu toe boven verwachting en op een professionele moderne manier. Nu zijn ze aan het mobiliseren en gaan de aantallen snel toenemen. Dat is waarschijnlijk kwanti- boven kwaliteit op de langere termijn.Bo0bz schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 09:09:
Met het steeds meer naderen / omsingelen van Kiev heb ik toch de angst dat dit een soort van Grozny gaat worden. Het trotse en strijdlustige Oekraïense volk tegen een overmacht aan Russische soldaten. De verslaggever van RTL Jeroen Akkermans maakte gisterenavond ook een kleine vergelijking.
Verwijderd
Today's Novaya Gazeta front page. The title reads "Russia bombs Ukraine" and sub, in both Russian and Ukrainian, "Novaya Gazeta considers the war madness, it does not see the Ukrainian people as enemy and the Ukrainian language as enemy language". pic.twitter.com/HzwlEjB5wO
— Mariya Petkova (@mkpetkova) 25 februari 2022
Novaja Gazeta staat bekend als een kritische krant die veel onderzoek doet naar corruptie en andere misstanden van het Russische regime. Sinds 2000 zijn zeven journalisten van de krant vermoord in verband met hun publicaties.
Misschien is het makkelijk praten vanaf mijn veilige positie in Scandinavië maar waarom zou Oekraïne daarmee akkoord gaan?TIGER1125 schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 09:09:
[...]
Een staakt het vuren lijkt me in de komende weken het meest waarschijnlijke waarbij de Russen het land bezetten en Oekraïne ontwapend wordt.
Ik denk dat de meeste koppelingen zich richten naar de EU, dus Polen en op die plek in Oekraïne zitten ze niet.Verwijderd schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 09:28:
Wat mij erg verbaasd tot nu toe is dat men in Oekraïne überhaupt nog internet en elektriciteit heeft. De Tweets vliegen nog steeds om de oren.
Ik heb altijd gedacht dat men dat als eerste plat zou leggen bij een inval. Zou men besloten hebben dat dat een te grote tegenreactie van het westen zou uitlokken, of zouden de Russische staatshackers toch niet zo bekwaam zijn?
Dat is gelijk aan overgave van Oekraine en dan kan Rusland z’n gang gaan. Ik zie dat niet gebeuren, misschien een staakt het vuren, maar akkoord gaan met ontwapening heeft denk ik geen kans.TIGER1125 schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 09:09:
[...]
Dat is toch altijd wel een beetje het risico dat je loopt wanneer je een land binnenvalt, dat je uiteindelijk of vastloopt en verzand in een jarenlange grondoorlog. Of in een situatie terecht komt waarbij de bevolking zich jarenlang zal blijven verzetten.
Poetin zal ook niet zitten te wachten op beide opties, zeker niet wanneer hij nog plannen heeft met de rest van Oost-Europa of andere ex-sovjet landen.
Misschien nog een tweede ronde in Afghanistan?![]()
Een staakt het vuren lijkt me in de komende weken het meest waarschijnlijke waarbij de Russen het land bezetten en Oekraïne ontwapend wordt.
Dat betekent, stam + t .
Tja iedereen weet dat volgens de NAVO regels Oekraïne niet lid kon worden door de "volksrepubliken" in het oosten...tiswat schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 08:11:
[...]
Een openlijke flirt met NAVO vanuit Oekraïne is natuurlijk een rode lap voor Putin. Dat zou die nooit accepteren, dan was de inval misschien zelfs al eerder gebeurt.
Dan wordt er ingegrepen, al zijn ze wel bang hun vingers te branden net als in Kosovo.dr.lowtune schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 09:32:
[...]
Dat is gelijk aan overgave van Oekraine en dan kan Rusland z’n gang gaan. Ik zie dat niet gebeuren, misschien een staakt het vuren, maar akkoord gaan met ontwapening heeft denk ik geen kans.
Wat gaan we trouwens doen als de Russen het voor het zeggen hebben daar en gaan zuiveren (of zoals de Russen zeggen: de-nazificatie)? Weer foei zeggen? Of gaan we dan wel ingrijpen? Volgens mij zijn we echt moreel failliet als Westen als we systematisch zuiveren toestaan, dan hebben we echt 0 geleerd van het verleden
Waarschijnlijk om de burgers enigzins te vriend te houden of men heeft het zelf nog hard nodig. Capaciteit om het uit te schakelen zal er zeker zijn. Gaan de mensen nog "gewoon" werken dan zijn dat een paar potentiele vijanden minder voor de RussenVerwijderd schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 09:28:
Wat mij erg verbaasd tot nu toe is dat men in Oekraïne überhaupt nog internet en elektriciteit heeft. De Tweets vliegen nog steeds om de oren.
This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.
Ik denk dat je het antwoord wel weet na wat we gezien hebben in Sebrenica.dr.lowtune schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 09:32:
[...]
Dat is gelijk aan overgave van Oekraine en dan kan Rusland z’n gang gaan. Ik zie dat niet gebeuren, misschien een staakt het vuren, maar akkoord gaan met ontwapening heeft denk ik geen kans.
Wat gaan we trouwens doen als de Russen het voor het zeggen hebben daar en gaan zuiveren (of zoals de Russen zeggen: de-nazificatie)? Weer foei zeggen? Of gaan we dan wel ingrijpen? Volgens mij zijn we echt moreel failliet als Westen als we systematisch zuiveren toestaan, dan hebben we echt 0 geleerd van het verleden
Verwijderd
Ik vraag me af hoeveel mensen zich aanmelden. Ik hoop dat we daar later nog cijfers van tegenkomen.Apache4u schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 09:33:
zojuist bericht gehad dat 2 Oekrainse familieleden die daar wonen zich vrijwillig hebben aangemeld om te gaan vechten. Een vader en zoon.
Als dit de spirit is aldaar en dit voor N=veel mensen geldt gaan de Russen er nog een hele kluif aan krijgen om het allemaal onder controle te krijgen. Het verzet zal hevig zijn. Ik hoop dat de CIA/MI6 voor voldoende steun en wapens zorgt in zo'n geval.
SlaineMcRoth#2316 76561197992282479
Hangt er vanaf hoeveel het kost om te gaan mengen/tegen te houden.oldgrumpy schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 09:34:
[...]
Ik denk dat je het antwoord wel weet na wat we gezien hebben in Sebrenica.
Zag die ook, is Oekraïens.renegrunn schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 09:37:
De eerste tanks zijn Kiev binnen gerold..
https://twitter.com/nexta_tv/status/1497123672196276229
Less alienation, more cooperation.
Tot nu toe hebben alle Russische voertuigen een grote witte letter. Dit lijkt Oekraiens.renegrunn schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 09:37:
[ Voor 95% gewijzigd door ZieMaar! op 25-02-2022 09:47 ]
Ik heb daar even zo snel geen bron voor (zal eens zoeken), maar ik meen 220.000 gelezen te hebben.hexta schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 09:37:
[...]
Ik vraag me af hoeveel mensen zich aanmelden. Ik hoop dat we daar later nog cijfers van tegenkomen.
Weet iemand hoeveel reservisten ze hebben?
9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74
Maar is het echt een overmacht?Bo0bz schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 09:09:
Met het steeds meer naderen / omsingelen van Kiev heb ik toch de angst dat dit een soort van Grozny gaat worden. Het trotse en strijdlustige Oekraïense volk tegen een overmacht aan Russische soldaten.
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
Ik ben het volledig met je eens dat de 'val' van een stad als Kiev het moraal flink zal doen laten dalen. De komende uren worden volgens mij erg spannend om te zien hoe de strijd zich gaat ontwikkelen. Het lijkt me dat je ook voor het moraal binnen het Russische leger als Putin zijnde graag snel wil afrekenen en de vlag wil hijzen.PLAE schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 09:27:
[...]
Dat is volgens mij geen reële weergave van de werkelijkheid. Dit valt niet te vergelijken met de (eerste) Tsjetjeense oorlog. De Oekraïners laten sterk verzet zien, en niet op een guerilla manier. Qua luchtmacht komen ze tekort. Maar op de grond doen ze het tot nu toe boven verwachting en op een professionele moderne manier. Nu zijn ze aan het mobiliseren en gaan de aantallen snel toenemen. Dat is waarschijnlijk kwanti- boven kwaliteit op de langere termijn.
Met betrekking tot Kiev ligt dat gewoon niet zo gunstig. En verlies daarvan kan inderdaad wel slecht zijn voor het moraal. Het lijkt er nu serieus op dat de Russen in de wijk Obolon zitten in het noorden van de stad.
7360wp | 17*320 OZO | 6* 320 WNW | PVoutput | Loria 6008 | Fujitsu AGYG09LV | Gasloos sinds 10-07-2020
[ Voor 90% gewijzigd door ZieMaar! op 25-02-2022 09:47 ]
De Russen maken gebruik van veroverd Oekraïnes materiaal.PLAE schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 09:38:
Tot nu toe hebben alle Russische voertuigen een grote witte letter. Dit lijkt Oekraiens.
[ Voor 11% gewijzigd door ZieMaar! op 25-02-2022 09:50 ]
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Mjah, wordt over getwijfeld. Diezelfde tanks reden even daarvoor auto's plat..
Het is een Wikipedia: 9K35 Strela-10 die veel logischer zou zijn als Oekrainse luchtverdediging dan dat de Russen met hun licht bepantserde luchtafweer de aanval inzetten.renegrunn schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 09:40:
[...]
And to think they once said that computers would take away jobs.
Dat laatste zeker niet. Ze zullen militair veel inleveren in zo'n geval, maar opgeven niet. Sowieso zijn de meeste nationalistische Oekrainers in vredestijd woonachtig in Lviv. Daar zijn ze volgens mij nog helemaal niet geweest?Kuusj schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 09:39:
[...]
Ik heb daar even zo snel geen bron voor (zal eens zoeken), maar ik meen 220.000 gelezen te hebben.
Poetin moet iig met heel wat meer mankracht komen wil het hem gaan lukken om heel het land in te nemen. Ik vraag mij zelfs af of het land zou opgeven als Kiev ingenomen wordt.
Dat betekent, stam + t .
Bron?Han schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 09:40:
[...]
De Russen maken gebruik van veroverd Oekraïnes materiaal.
PSN: Alvanosa
Geen bron. Twitter
Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB
Er zijn berichten geweest over 2 trucks. Verder niks.Han schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 09:40:
[...]
De Russen maken gebruik van veroverd Oekraïnes materiaal.
Dan heb ik nieuws voor je, Oekraine hangt al.eric.1 schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 09:30:
[...]
Misschien is het makkelijk praten vanaf mijn veilige positie in Scandinavië maar waarom zou Oekraïne daarmee akkoord gaan?
Russen zijn niet te vertrouwen. Je kan er geen afspraken mee maken.
Zodra ze je ontwapend hebben dan hang je.
Enige optie die ze hebben is schade beperken en dan deels "autonoom" verder gaan of als lid van de nog te vormen Annexed States of Russia.dr.lowtune schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 09:32:
[...]
Enige wat "we" als westen gaan doen, zijn die sancties in stand houden. Verder helemaal niets. Het westen zal alleen bezig zijn met z'n oostgrens en mogelijk met landen als Zweden en Finland. Verder zeggen we hoe vervelend het ook is alleen foei...Wat gaan we trouwens doen als de Russen het voor het zeggen hebben daar en gaan zuiveren (of zoals de Russen zeggen: de-nazificatie)? Weer foei zeggen? Of gaan we dan wel ingrijpen? Volgens mij zijn we echt moreel failliet als Westen als we systematisch zuiveren toestaan, dan hebben we echt 0 geleerd van het verleden
[ Voor 8% gewijzigd door TIGER1125 op 25-02-2022 09:49 ]
Verwijderd
https://edition.cnn.com/e...-news-02-25-22/index.html
[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2022 09:44 ]
Reservisten geen idee. Voor gewone burgers welke een wapen wilde hebben waren er 10.000 beschikbaar. Maar ja zonder ervaring schiet je alleen van dichtbij of met mazzel raak. Dus meer guerillia tacktieken dan loopgraven werk.hexta schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 09:37:
[...]
Ik vraag me af hoeveel mensen zich aanmelden. Ik hoop dat we daar later nog cijfers van tegenkomen.
Weet iemand hoeveel reservisten ze hebben?
[ Voor 7% gewijzigd door sh4d0wman op 25-02-2022 09:49 ]
Ik gok dat als je aangevallen wordt je geen rekening houdt met wat auto's die toevallig in de weg staan.renegrunn schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 09:40:
[...]
Daar vind ik nergens dat Rusland materiaal van Oekraïne gebruikt.Verwijderd schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 09:44:
[...]
Malyar added that Russian troops had seized two Ukrainian army vehicles, had put on Ukrainian army uniforms and were trying to advance on Kyiv.
[ Voor 4% gewijzigd door Alvanosa op 25-02-2022 09:47 ]
PSN: Alvanosa
"Malyar added that Russian troops had seized two Ukrainian army vehicles, had put on Ukrainian army uniforms and were trying to advance on Kyiv."Alvanosa schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 09:46:
[...]
Daar vind ik nergens dat Rusland materiaal van Oekraïne gebruikt.
Met burgers er nog in? (Dat was het geval namelijk.) Bijzonder..Sandor_Clegane schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 09:46:
[...]
Ik gok dat als je aangevallen wordt je geen rekening houdt met wat auto's die toevallig in de weg staan.
Bij Goedemorgen Nederland werd ook gezegd dat ze in Kiev zijn.renegrunn schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 09:37:
Poetin heeft duidelijk gemaakt wat hij wil, verliezen staat gelijk aan ontwapening en staat gelijk aan overgeven...TIGER1125 schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 09:43:
[...]
Dan heb ik nieuws voor je, Oekraine hangt al.
[...]
Enige optie die ze hebben is schade beperken en dan deels "autonoom" verder gaan of als lid van de nog te vormen Annexed States of Russia.
Er komt geen hulp, de kans om lid te worden van de NAVO was al verkeken gezien de "regelementen" en de onrust/conflicten die al gaande waren in het land.
[...]
Enige wat "we" als westen gaan doen, zijn die sancties in stand houden. Verder helemaal niets. Het westen zal alleen bezig zijn met z'n oostgrens en mogelijk met landen als Zweden en Finland. Verder zeggen we hoe vervelend het ook is alleen foei...
Er is dienstplicht in Oekraïne "iedereen" weet hoe wapens werken en heel veel mensen hebben een rotatie aan het front in Oost Oekraïne gehad. Volgens mij krijg je op school als je 17-18 bent daar ook les in...sh4d0wman schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 09:45:
[...]
Reservisten geen idee. Voor gewone burgers welke een wapen wilde hebben waren er 10.000 beschikbaar. Maar ja zonder ervaring schiet je alleen van dichtbij of met mazzel raak. Dus meer guerillia tacktieken dan loopgraven werk.
Tanks bij Kiev is niet goed maar een voordeel is dat ze in urban gebied kwetsbaarder zijn. Dus ze moeten of wachten op infantrie of er al een lading mee nemen.
Als republikein zie ik het probleem nietSandor_Clegane schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 09:39:
[...]
Ga dat even tegen het koningshuis zeggen.
Is dat niet ook een overtreding van een van de oorlogsconventies?tiswat schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 09:47:
[...]
"Malyar added that Russian troops had seized two Ukrainian army vehicles, had put on Ukrainian army uniforms and were trying to advance on Kyiv."
"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."
Dat had ik niet gelezen.renegrunn schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 09:47:
[...]
Met burgers er nog in? (Dat was het geval namelijk.) Bijzonder..
[ Voor 90% gewijzigd door tweakduke op 25-02-2022 11:13 ]
dat klopt niet - niemand van mijn vriendin/familie heeft dit soort lessen/instructies gehadklaw schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 09:48:
[...]
Er is dienstplicht in Oekraïne "iedereen" weet hoe wapens werken en heel veel mensen hebben een rotatie aan het front in Oost Oekraïne gehad. Volgens mij krijg je op school als je 17-18 bent daar ook les in...
op lichtere noot;
[ Voor 7% gewijzigd door himlims_ op 25-02-2022 09:49 ]
Zij zijn uitgeschakeldVerwijderd schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 09:44:
[...]
Malyar added that Russian troops had seized two Ukrainian army vehicles, had put on Ukrainian army uniforms and were trying to advance on Kyiv.
Have lived. But we have what we have. Kyiv-2022. 👍🏻👎🏻Fresh stale rusnya. A rushed DRG in Obolon disguised in our pixel.
[ Voor 16% gewijzigd door PLAE op 25-02-2022 09:50 ]
Wikipedia: Perfidytiswat schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 09:47:
[...]
"Malyar added that Russian troops had seized two Ukrainian army vehicles, had put on Ukrainian army uniforms and were trying to advance on Kyiv."
De randen van Kiev is het nu inderdaad bezigTheBrut3 schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 09:47:
[...]
Bij Goedemorgen Nederland werd ook gezegd dat ze in Kiev zijn.
Nu.nl meld zojuist hetzelfde. Bevestigen dezelfde wijk die ik eerder noemde…TheBrut3 schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 09:47:
[...]
Bij Goedemorgen Nederland werd ook gezegd dat ze in Kiev zijn.
Joh, in Syrië hebben ze 4 ziekenhuizen geraakt, en nu in Oekraïne wéér.klaw schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 09:49:
[...]
Wikipedia: Perfidy
Duidelijk dat de Russen schijt hebben aan geneve
Yep. En als zo iemand gepakt wordt mag die ter plekke geëxecuteerd worden. Wat dan ook gebeurd is.siggy schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 09:48:
[...]
Is dat niet ook een overtreding van een van de oorlogsconventies?
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
[ Voor 4% gewijzigd door De_Bastaard op 25-02-2022 09:54 ]
Verwijderd
Hebben ze helaas weinig aan.De_Bastaard schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 09:53:
Wel mooi om te zien dat gebouwen wereldwijd geel/blauw kleuren. Dat zal het Oekraïense volk een hart onder de riem steken.
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq