[ZT] Russisch-Westerse verhoudingen en de oorlog in Oekraïne Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 136 ... 168 Laatste
Acties:
  • 730.859 views

Onderwerpen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
siggy schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 07:27:
[...]

Zeker als NL zijnde en Putin een weelde aan strategische keuzes heeft om de halve wereld of regio plat te leggen. Rotterdamse haven, gasknooppunten, AWACS basis (okay vlak over de grens dan), infrastructuur vanaf en naar het Rijngebied, schiphol.... Elk doel met kernwapens in NL is gewoon gigantische doden. Hopelijk is het maar retoriek, die heel snel mag stoppen. Oorlog is al erg genoeg, kernwapens iets voor horrorfilms.
Zoals @MikeyMan ook al aangeeft, veel te vroeg om hier al over na te denken en daarnaast, als er kernwapens ingezet wordt zijn die doelen nog het minst waar je wakker van zou moeten liggen, er is dan een grens overgegaan welke de wereld en dan met name de mensheid, zoals hij zelfs vandaag is, nooit meer terug brengt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:37

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

hoevenpe schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 07:30:
[...]

Als vergrijsd land van 144 miljoen inwoners een ander land met 44 miljoen grotendeels vijandige inwoners bezetten kost langdurig een enorme hoeveelheid middelen.

Het idee is nu om er een marionet neer te zetten en de Russen daarna weer vertrekken, stel dat daar lukt dan zullen ze jarenlang honderdduizenden militiairen op de grond moeten houden, vooral in het vijandige westen en midden van het land.

Zie niet waar de substantiële invasiemacht vandaan moet komen die over een paar maanden/jaar een inval in NAVO gebied kan doen. Het zou me niet verbazen als Rusland deze slag in Oekraine wint maar daarna de spreekwoordelijke 'RISK-legertjes' op zijn, een uitputtingsslag die zijn verdere mogelijkheden beperkt.
Nou ja dat... Scorched earth als buffer.
Heel Oekraïne naar de kloten helpen en terugtrekken naar Donbass.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22:45
siggy schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 07:23:
[...]

Nou, ik bedoel dus niet bedrijfstechnisch, maar beleidstechnisch. Het ís en was op alle vlakken dom en wachten op een moment als dit als je je afhankelijk maakt van een land als Rusland. En dat is gewoon altijd een politieke keus geweest om juist wél afhankelijk te blijven en vrijwel geen enkele stap te maken of poging te maken om naar minder afhankelijkheid van Russisch gas te zijn. En dit is het resultaat. Putin grapte niet al te lang geleden nog dat hij noooooit Russisch gas zou gebruiken als drukmiddel. lmao notsomuch.
Snap ik, maar die 2 domeinen zijn nogal met elkaar verbonden.

Gisteravond las ik artikelen waaruit blijkt dat Duitsland nu ook wel tot inzichten komt.

Habeck gaf gisteren toe op tv dat Gazprom Duitsland afgelopen maanden steeds minder voorraad leverde. Ze begrepen niet waarom. Nu wel.

En nu is hun gas op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lordy79
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:12

Lordy79

Vastberaden

renegrunn schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 07:33:
[...]

Gisteravond las ik artikelen waaruit blijkt dat Duitsland nu ook wel tot inzichten komt.

Habeck gaf gisteren toe op tv dat Gazprom Duitsland afgelopen maanden steeds minder voorraad leverde. Ze begrepen niet waarom. Nu wel.

En nu is hun gas op.
En nu mag grunn daarvoor boeten....

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:47
Heb het idee (gezien de berichten van de afgelopen 24 uur) dat de Russische opmars niet zo voorspoedig gaat als ze van tevoren hadden ingeschat. Plan zal zijn geweest om het land met een blitz-krieg in 2 à 3 dagen onder controle te krijgen, maar dat lijkt niet te gaan lukken. Vermoed dat Poetin de capaciteiten en zeker de paraatheid van zijn leger overschat heeft.

Er zijn verhalen over een lage moraal bij (delen van) de Russen, en ook het her-veroveren van gebieden door de Oekraïense strijdmachten zal niet in het plan hebben gestaan. Daarnaast natuurlijk nog de openlijke protesten in de Russische steden.

Hoe langer dit allemaal duurt, hoe beter het is voor Oekraïne. Er zullen ongetwijfeld flink wat wapenleveranties van het westen naar het land plaatsvinden. Afgezien van verlies van personeel worden ze dan alleen maar sterker.

Keerzijde is dat Poetin en de Russische strijdkrachten in hun groeiende frustratie steeds gewelddadiger zullen worden.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-10 14:13
barrymossel schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 02:33:
Oprechte, moeilijke, vraag: wat zouden jullie doen als een land Nederland zou invallen op zo'n manier?
Voor volk en vaderland! Natuurlijk. Makkelijk zeggen nu uiteraard, maar de gedachte om in een dictatuur te leven zoals de Russen doen is iets waar ik heel hard om zou vechten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-05 12:07

siggy

Wait.... what?

renegrunn schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 07:33:
[...]

En nu is hun gas op.
Boh, in die context is dat wel 'eng' ja. Als in, de signalen waren er.

Hopelijk komt er nu wel in de EU een energie-onafhankelijkheidspush.... Dat is voor ons nog het meest 'gunstige' wat er voor ons uit kan komen uit deze oorlog.

"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renegrunn
Lordy79 schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 07:37:
[...]

Nou dat is nog afwachten, maar dat hoop ik inderdaad niet nee.
siggy op vrijdag 25 februari 2022 @ 07:41:
[...]
Hopelijk komt er nu wel in de EU een energie-onafhankelijkheidspush.... Dat is voor ons nog het meest 'gunstige' wat er voor ons uit kan komen uit deze oorlog.
Dat is precies het probleem. Een push is er wel, maar ligt de nadruk op ‘groen’, ipv onafhankelijkheid. Daar waar wij van het gas af willen, stuurt Duitsland vol op gas om groen te worden (naast sluiting van kerncentrales), dus dat mocht niks in de weg liggen…

[ Voor 54% gewijzigd door renegrunn op 25-02-2022 07:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:58
En nog geen enkele Nederlandse politicus die het woord Groningen in de mond neemt, eindelijk 2% of meer voor defensie evenmin.

Moeten we toch kolencentrales openhouden, munitie en voorraden aanvullen, drones van wapens voorzien, hoe gaan we nu echt verduurzamen en minder afhankelijk worden van Russisch gas? Ik hoor er niets over...

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stylze
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19:45
alexbl69 schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 07:40:
Heb het idee (gezien de berichten van de afgelopen 24 uur) dat de Russische opmars niet zo voorspoedig gaat als ze van tevoren hadden ingeschat. Plan zal zijn geweest om het land met een blitz-krieg in 2 à 3 dagen onder controle te krijgen, maar dat lijkt niet te gaan lukken. Vermoed dat Poetin de capaciteiten en zeker de paraatheid van zijn leger overschat heeft.

Er zijn verhalen over een lage moraal bij (delen van) de Russen, en ook het her-veroveren van gebieden door de Oekraïense strijdmachten zal niet in het plan hebben gestaan. Daarnaast natuurlijk nog de openlijke protesten in de Russische steden.

Hoe langer dit allemaal duurt, hoe beter het is voor Oekraïne. Er zullen ongetwijfeld flink wat wapenleveranties van het westen naar het land plaatsvinden. Afgezien van verlies van personeel worden ze dan alleen maar sterker.

Keerzijde is dat Poetin en de Russische strijdkrachten in hun groeiende frustratie steeds gewelddadiger zullen worden.
We zitten pas op anderhalve dag nu toch? Denk dat het nog veel te vroeg is om te zien of het nou echt zo traag gaat voor de Russen, ik hoop het ten zeerste. Ik denk alleen niet dat ze verwacht hadden Oekraïne binnen 2 dagen al volledig onder controle te hebben.

Playstation 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoteW
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 09:25
Bah, die beste man nu op NED1 die bezig is met zieke kinderen daar in Oekraine m.b.t. zuurstof apparaten etc, vreselijk.. :-(

Twente komt eraan!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lordy79

Lordy79

Vastberaden

renegrunn schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 07:42:
[...]

Nou dat is nog afwachten, maar dat hoop ik inderdaad niet nee.
Volgens mij is er al genoemd dat de kraan toch nog wat meer open moet omdat dat ombouwstation nog niet klaar is en NL leveringsplicht heeft aan DLD.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:47
offtopic:
Is t.net alleen bij mij zo traag?

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lordy79

Lordy79

Vastberaden

alexbl69 schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 07:45:
offtopic:
Is t.net alleen bij mij zo traag?
Nee hier ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Quijote
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:46

Don Quijote

El Magnifico

hoevenpe schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 07:43:
[...]

En nog geen enkele Nederlandse politicus die het woord Groningen in de mond neemt, eindelijk 2% of meer voor defensie evenmin.

Moeten we toch kolencentrales openhouden, munitie en voorraden aanvullen, drones van wapens voorzien, hoe gaan we nu echt verduurzamen en minder afhankelijk worden van Russisch gas? Ik hoor er niets over...
De invasie is een dag bezig? Niet echt het moment om over de rijksbegroting van volgend jaar een publiek debat te beginnen. Zullen we even focussen op de korte termijn acties de komende dagen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sydney08
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-03-2023
Ddos aanval van de Russen ;)

Tomorrow is not today!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramViking
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 21-01-2023
Blijken maar tussen de 30.000 en 60.000 Russen op dit moment in Ukraine te zijn. Rond de 140.000 Russen zijn nog niet eens ingezet. Dit wordt een oorlog dat nog weken zal duren, maar het ziet er niet goed uit voor Ukraine. Wel heel knap van ze dat ze nu toch een gevecht laten zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
BramViking schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 07:46:
Blijken maar tussen de 30.000 en 60.000 Russen op dit moment in Ukraine te zijn. Rond de 140.000 Russen zijn nog niet eens ingezet. Dit wordt een oorlog dat nog weken zal duren, maar het ziet er niet goed uit voor Ukraine. Wel heel knap van ze dat ze nu toch een gevecht laten zien.
En dat heb je van RT?

Waar haal je dit vandaan dus, want als ik Rusland was zou ik dit ook zeggen.

Val dus niet in de valkuilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan

Had dit eigenlijk op grote schaal vannacht al verwacht

[ Voor 21% gewijzigd door Tristan op 25-02-2022 07:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16:45

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

[...]

Dat is wel erg kortzichtig. De aardbevingen zijn er al, de schade is er al. Puur omdat het politiek betreft zal Groningen meer schadeloos gesteld worden dan Limburg ooit is gedaan, puur omdat het politiek handig is. Groningen is de enige optie die er is, kolencentrales verder gebruiken is zinloos, kerncentrale bijbouwen ben je 10 jaar verder. Er is geen andere korte termijn oplossing. Maar schrik pas écht als de politiek nu niet gaat inzetten op een verduurzamingsstrategie. Dan is die energierekening van afgelopen maanden het nieuwe normaal geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

MikeyMan schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 07:27:
[...]

Je zit wel heel erg op het escalatiepad naar nukes. Misschien even een paar dagen van het internet af?

Dat gezegd hebbende. Druk vanuit het Russische volk zal moeten oplopen. Als het meezit zorgen de sancties daarvoor.
Tuurlijk zit ik niet op escalatiepad naar nukes. Bedoel alleen dat ik niks uitsluit. We hebben het hier over een tiran met aardig wat schroefjes los in zijn hoofd.
Verwacht het onverwachte zeg ik altijd. Je kan hopen dat het nooit tot zo ver komt.

In iedergeval kunnen we niets anders doen dan aan de zijlijn staan en afwachten wat de volgende stap zal worden.

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• hoevenpe
siggy schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 07:41:
Als we eindelijk onze verslaving van dubieuze regimes zouden aanpakken is dat grote winst, niet alleen Russisch gas maar ook Saoedische olie en Chinese goedkope meuk.

De klimaatdiscussie veel breder trekken kan helpen meer mensen aan boord te krijgen: genoeg mensen die twijfel hebben over tientallen miljarden voor CO2 reductie maar heel goed begrijpen dat we van onze Russische gasverslaving afmoeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
Mektheb schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 07:49:
[...]

Die is al een paar uur bezig
Ja ik ben net een uurtje wakker en probeer catchup te spelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:59

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

siggy schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 07:41:
[...]

Boh, in die context is dat wel 'eng' ja. Als in, de signalen waren er.

Hopelijk komt er nu wel in de EU een energie-onafhankelijkheidspush....
Laat ze dan ook gelijk onze Chinese afhankelijkheid meenemen. Zodra die Taiwan innemen staan we ook machteloos kwa sancties. Dan komen er simpelweg geen containerschepen deze kant op...

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BramViking
Vorkie schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 07:48:
[...]

En dat heb je van RT?

Waar haal je dit vandaan dus, want als ik Rusland was zou ik dit ook zeggen.

Val dus niet in de valkuilen.
Dat heeft het Oekraïense leger zelf aangegeven en staat ook op Sky news. Je moet niet alleen het nieuws geloven wat in jouw straatje past.
https://news.sky.com/stor...nuclear-disaster-12550026

[ Voor 23% gewijzigd door BramViking op 25-02-2022 07:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Don Quijote schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 07:46:
De invasie is een dag bezig? Niet echt het moment om over de rijksbegroting van volgend jaar een publiek debat te beginnen.
Ze doen in Den Haag al niet anders: de roep om compensatie voor de gestegen gasprijzen is luid en komt van alle kanten van het politieke spectrum.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Tristan schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 07:50:
[...]

Ja ik ben net een uurtje wakker en probeer catchup te spelen
Dan is het toch beter om vooral even in te nemen in plaats van hetzelfde posten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
Wat vinden we van de roep van Oekraïne om de NATO te joinen en dat geen enkel land daarop reageert. Ergens wel schandalig toch?

Ik weet dat als we dat toestaan hebben we een derde wereldoorlog en ik wil geen oorlog, maar ik kan het aan de andere kant moeilijk verkroppen dat als een land zo om hulp schreeuwt dat wij er met z’n alleen naar staan te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

sh4d0wman schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 07:51:
[...]

Laat ze dan ook gelijk onze Chinese afhankelijkheid meenemen. Zodra die Taiwan innemen staan we ook machteloos kwa sancties. Dan komen er simpelweg geen containerschepen deze kant op...
Dat is een illusie. Niet meer dan een fantasie. Stel die gang wordt ingezet, dat is een proces van tientallen jaren. En dan zal waarschijnlijjk eerst de high tech sector de focus krijgen en pas vele jaren later, als het ooit gebeurd, de overige productiecapaciteit. Dat gaan wij niet meer meemaken. Worden dan ook bedrijven gestraft voor non stop outsourcen? Leuk of niet, China is keihard nodig in de transitie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
Napo schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 07:53:
[...]

Dan is het toch beter om vooral even in te nemen in plaats van hetzelfde posten?
Sorry deze tweet is van net, daarom dacht ik dat het relevant was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

hoevenpe schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 07:53:
[...]

Ze doen in Den Haag al niet anders: de roep om compensatie voor de gestegen gasprijzen is luid en komt van alle kanten van het politieke spectrum.
Vraag me dan af met wat voor compensatie ze zullen komen, want gezien de gestegen prijzen, zal nederland dan flink in de buidel moeten tasten om het voor de consument nog enigszins betaalbaar te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
BramViking schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 07:53:
[...]

Dat heeft het Oekraïense leger zelf aangegeven en staat ook op Sky news. Je moet niet alleen het nieuws geloven wat in jouw straatje past.

Dus je hebt nergens een link waar dit benoemd wordt?

Zoals net ook met het Nu bericht… misinformatie is snel gestart.

Vlug editen he :)

En kap eens snel met die achterlijke opmerking over nieuws geloven in je eigen straatje. Ik vraag om een bron.

[ Voor 29% gewijzigd door Vorkie op 25-02-2022 07:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talkatoo
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19-10 22:22
siggy schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 07:27:
[...]

Zeker als NL zijnde en Putin een weelde aan strategische keuzes heeft om de halve wereld of regio plat te leggen. Rotterdamse haven, gasknooppunten, AWACS basis (okay vlak over de grens dan), infrastructuur vanaf en naar het Rijngebied, schiphol.... Elk doel met kernwapens in NL is gewoon gigantische doden. Hopelijk is het maar retoriek, die heel snel mag stoppen. Oorlog is al erg genoeg, kernwapens iets voor horrorfilms.
Los van alle overige argumenten, de dochter van Putin woont met haar Nederlandse man in Nederland, die zullen dus ook wel wat vrienden hier hebben wonen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Tristan schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 07:53:
Wat vinden we van de roep van Oekraïne om de NATO te joinen en dat geen enkel land daarop reageert. Ergens wel schandalig toch?

Ik weet dat als we dat toestaan hebben we een derde wereldoorlog en ik wil geen oorlog, maar ik kan het aan de andere kant moeilijk verkroppen dat als een land zo om hulp schreeuwt dat wij er met z’n alleen naar staan te kijken.
NAVO lidmaatschap tijdens een invasie aanvragen is wat mij betreft net zoiets als een verzekering nemen terwijl de schade al gebeurd is...

Bovendien voldoen ze niet aan de voorwaarden met een stabiel land (nu zeker niet meer). Dat weten ze zelf toch ook wel. En ja, ook om de escalatiereden die je noemt kan het gewoon niet. Duidelijk.

Ze wilden zelf zo lang niet dusja... Ik denk ook niet dat dit gebeurd was geweest als ze er in hadden gezeten.

[ Voor 4% gewijzigd door GekkePrutser op 25-02-2022 07:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tiswat
  • Laatst online: 19:30

Als ze het nu gevraagd hebben zijn ze te laat. Hebben ze het een jaar geleden gevraagd, zijn ze ook te laat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramViking
Vorkie schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 07:55:
[...]

Dus je hebt nergens een link waar dit benoemd wordt?

Zoals net ook met het Nu bericht… misinformatie is snel gestart.
Je moet even terug lezen. Waarschijnlijk had je al een bericht gequote welke ik ook zojuist bewerkt hebt.

Maar hier staat het.

Edit:

Nee kap zelf met je achterlijkheid. Je vroeg niet om een link en je had het gewoon fout.

[ Voor 10% gewijzigd door BramViking op 25-02-2022 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

hoevenpe schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 07:53:
[...]

En het helpt helemaal niks, de perfecte politieke stunt die werkelijk niks helpt. Dat dat geld in isolatiemaatregelen en andere energiebesparingsmaatregelen. Mensen zijn overigens echt altijd al actief bezig geweest om hun huizen niet te verbeteren.

Beetje OT dit. Is er ergens een topic waar deze discussie beter past?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
GekkePrutser schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 07:55:
[...]

NAVO lidmaatschap tijdens een invasie aanvragen is wat mij betreft net zoiets als een verzekering nemen terwijl de schade al gebeurd is...

Bovendien voldoen ze niet aan de voorwaarden met een stabiel land (nu zeker niet meer). Dat weten ze zelf toch ook wel.

Ze wilden zelf zo lang niet dusja... Ik denk ook niet dat dit gebeurd was geweest als ze er in hadden gezeten.
tiswat schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 07:56:
[...]

Als ze het nu gevraagd hebben zijn ze te laat. Hebben ze het een jaar geleden gevraagd, zijn ze ook te laat.
Ik snap dat, maar kunnen we dat niet netjes officieel antwoorden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoteW
Of rondrijden zonder verzekering, je auto in de poeier rijden en dan Allianz Direct bellen dat je alsnog een verzekering wilt afsluiten..

Twente komt eraan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Tristan schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 07:58:
Ik snap dat, maar kunnen we dat niet netjes officieel antwoorden?
DIe vraag komt niet uit het niets natuurlijk.. Ze zijn zelf bezig geweest met gesprekken erover.

Als ze die vraag nu opeens publiek stellen is het niet omdat ze het niet weten. Maar als symbool voor de buhne.

Ik kan me wel voorstellen dat men die hele discussie niet aan wil omdat dat weer tot misverstanden kan leiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Wat ik me afvraag en niet zo snel kan vinden, heeft Oekraïne in de jaren 90 serieus overwogen om NAVO lid te worden? Is er ooit sprake geweest van toetreding tegelijk met Polen en de Baltische Staten?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tweak_ers
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 20-10 21:56
Russel88 schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 07:26:
[...]

Meen je dat serieus?
Hoeveel militaire acties zijn er uitgevoerd door de Navo en hoeveel daarvan op niet Navo terrein?

Dat Rusland Oekraïne binnenvalt slaat nergens op, maar ik merk ook dat we hier zo gewend zijn aan het feit dat we zo'n dominante positie hebben in de wereld dat we niet inzien dat wij dat ook doen in andere landen. Niet op dezelfde manier en niet met dezelfde intenties. Maar we zijn niet geheel onbekend met het afvuren van raketten op buitenlandse mogendheden.
En met we bedoel ik dan ook de Navo.
Het is best apart om gesprekken mee te voeren, nemen echt de tijd om uit te leggen hoe ze erover denken en sommigen reageren geëmotioneerd als je begint over NAVO en defense only, omdat Belgrado ze blijkbaar erg hoog zit.

Blijkbaar doet het er voor hem weinig toe dat het al 30 jaar geleden is. Het zit ze hoog.

Geen botte reacties, die ik eigenlijk wel verwacht had, al spreek je natuurlijk alleen de genen die de moeite nemen om in het Engels te reageren of het door Google translate te halen.

Zelfs een privé berichten ontvangen:

“Hi there. I'm usually stay away from any network discussion, but your messages about "defensive" NATO union are hurts.
Please check this article
Wikipedia: Civilian casualties during Operation Allied Force

“And yeah, i'm russian, but i also hate this conflict between Ukraine and us.
I have a lot of ukrainian relatives.
Hope this ends soon.”

“Hello, NATO is expanding to the east. They want to place their "defensive" weapons. You know that these weapons are converted into offensive weapons in a few hours. No one wants to give written guarantees. Donbass has been bombed for 8 years. Ukraine is asking for atomic shells. Why do we need a belligerent uncontrolled neighbor? Nationalist movements are very aggressive! Have you heard about the Odessa massacre?”

Dit zijn dus reacties van Russen.

Ze vallen veel terug op het verleden, ze hebben het idee dat ze veel landen in Europa hebben gevormd en hebben het idee dat er geen erkenning voor is. Zelfs tot 250 jaar terug toen ze nog tegen de Turken vochten.

Ik vind dat redelijk bizar en gaf ook voorbeelden als Bulgarije dat in WW2 nog kant koos voor Hitler en nu gewoon in de EU zit.
Of een Roemenië wat EU lidmaatschap heel veel voorspoed gebracht heeft.

Dan krijg je zo’n reactie:

“ Ik hoop dat mijn vertaler het correct heeft vertaald))): Je verwerpt de voor de hand liggende dingen, kijk waar het was na de ineenstorting van de USSR. Waar haal je de mening vandaan dat we hier zitten en alleen doen waar we naar luisteren en Poetin geloven???? Ik heb veel vragen voor mijn leider, ik hou niet van veel, maar de belangrijkste vector past bij mij! Waar de westerse democratie kwam, schreef ik hierboven al, dus laat het alsjeblieft voor jezelf. Als de koersen van landen niet passen bij de Verenigde Staten en Europa, vernietigen ze die. Helaas kan ik het leven in Polen en Roemenië voor en na niet vergelijken. Als dit zo is, en de mensen zijn er blij mee, dan ben ik blij voor hen!
Het volk van Oekraïne heeft het recht om alleen hun eigen beslissingen te kiezen, de leiders van de landen moeten deze weloverwogen en zorgvuldig nemen.”

Ik vind het vooral interessant hoe ze ernaar kijken, laat duidelijk zijn dat dit niet mijn standpunt is.

Ik heb veel argumenten gegeven dat NATO echt enkel defensief is en dat EU samenwerking juist voor veel welvaart zorgt en dat Putin bang is voor democratie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
JoteW schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 07:58:
[...]

Of rondrijden zonder verzekering, je auto in de poeier rijden en dan Allianz Direct bellen dat je alsnog een verzekering wilt afsluiten..
Ik begrijp de simpele vergelijking, maar we hebben het hier over een invasie van een Europees land met mogelijk miljoenen slachtoffers en Rusland die niet zal stoppen, niet over een kapotte Fiat Punto.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• marcelcee
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15:51

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• klaw
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 19:39
hoevenpe schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 07:59:
Wat ik me afvraag en niet zo snel kan vinden, heeft Oekraïne in de jaren 90 serieus overwogen om NAVO lid te worden? Is er ooit sprake geweest van toetreding tegelijk met Polen en de Baltische Staten?
Ja alleen in 2008 werd Poetin boos en is het lidmaatschap van Georgie en Oekraïne op lange baan geschoven... Niet veel later werd Georgië aangevallen en heeft vervolgens Oekraïne een neutraliteitswet aangenomen...

How to Beat Putin & The American Origins of Putin's Madness

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 22:49

Amphiebietje

In de blubber

Misschien heeft dat met die nieuwe Russische malware te maken?

https://arstechnica.com/i...-with-new-botnet-malware/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tiswat
Tristan schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 08:01:
[...]

Ik begrijp de simpele vergelijking, maar we hebben het hier over een invasie van een Europees land met mogelijk miljoenen slachtoffers en Rusland die niet zal stoppen, niet over een kapotte Fiat Punto.
Het gaat erom dat als zij nu ineens van de NAVO worden, Europa aan moet vallen. De enige reden dat Putin, Oekraïne aanvalt. Is omdat ze geen lid zijn van NAVO.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tweak_ers
hoevenpe schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 07:50:
[...]

Als we eindelijk onze verslaving van dubieuze regimes zouden aanpakken is dat grote winst, niet alleen Russisch gas maar ook Saoedische olie en Chinese goedkope meuk.

De klimaatdiscussie veel breder trekken kan helpen meer mensen aan boord te krijgen: genoeg mensen die twijfel hebben over tientallen miljarden voor CO2 reductie maar heel goed begrijpen dat we van onze Russische gasverslaving afmoeten.
Dit roep ik al jaren, onafhankelijk worden van olie kartels en nu dan Russisch gas zou de hoofdreden moeten zijn.

CO2 en milieus zijn bijzaak.

Maar wordt nu wel een win-win

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:59

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

siggy schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 07:54:
[...]

Dat is een illusie. Niet meer dan een fantasie. Stel die gang wordt ingezet, dat is een proces van tientallen jaren.
Het klopt dat dit niet een snel process is. Echter is Amerika er inmiddels mee begonnen waarbij inderdaad high tech de aandacht heeft. Nederland speelt er ook een rol in met ASML. Probleem voor Europa is natuurlijk ook grondstoffen. Daar zitten alle grootmachten bovenop in o.a. Afrika. Maar dit past beter in een ander topic. ;)

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaw
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 19:39
tiswat schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 08:02:
[...]

Het gaat erom dat als zij nu ineens van de NAVO worden, Europa aan moet vallen. De enige reden dat Putin, Oekraïne aanvalt. Is omdat ze geen lid zijn van NAVO.
Even voor de duidelijkheid, Zelensky vroeg al voordat de oorlog echt begon...

How to Beat Putin & The American Origins of Putin's Madness

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
klaw schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 08:01:
Ja alleen in 2008 werd Poetin boos en is het lidmaatschap van Georgie en Oekraïne op lange baan geschoven...
Bedoel meer daarvoor, heb inmiddels een interessante longread gevonden over de toetreding van de Baltische Staten. Dat heeft veel meer voeten in de aarde gehad dan ik dacht:
THE BREAKAWAYS: A RETROSPECTIVE ON THE BALTIC ROAD TO NATO

Lithuania’s Minister of Defense reconstructed past conversations among fellow Europeans as follows: “You are nice, your freedom fight is also very impressive, but you will never be a member of NATO.” When a high ranking Scandinavian diplomat had raised the prospect of Baltic membership with another distinguished NATO foreign minister, the minister dismissed it immediately, adding, “Haven’t these peoples always belonged to Russia anyway?” Needless to say, the Russian Federation categorically opposed the idea from the beginning. Arguably though, in the mental geography of most Russians, the Baltics were always more “European” or “Western” and somewhat easier to let go than countries like Ukraine, which Russia viewed as an extension of itself. However, given the realities of the time, Kremlin ideologue Sergey Karaganov had prognosticated that the likelihood of Baltics ever reaching NATO was less than zero. In sum, the above evidence bears out the fact that initially the odds were against them.

An internal Estonian foreign ministry memo in 1993 crystallized the strategic mindset of the newly independent republic: “the most important lesson is simple: time is short and time will not wait for small nations.” Former Latvian President Vaira Vike-Freiberga, who shepherded Latvia through the membership process, likewise attests that one of the principal lessons for small nations is that they always ought to stay vigilant and, when “cracks in the march of history” occur, immediately try to seize such moments. Baltic leaders recognized that because of the relative weakness of Russia and the high-water mark moment of American power, they were granted an unusual degree of political maneuvering. They acted without hesitation, before Moscow clawed its way back into a stronger position.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tweak_ers
XWB schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 23:30:
[...]

Jazeker, heel beangstigend. Het zal je maar overkomen, opgeroepen worden om te vechten.
Ik weet niet of ik dat zou doen hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiswat
klaw schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 08:03:
[...]

Even voor de duidelijkheid, Zelensky vroeg al voordat de oorlog echt begon...
Een openlijke flirt met NAVO vanuit Oekraïne is natuurlijk een rode lap voor Putin. Dat zou die nooit accepteren, dan was de inval misschien zelfs al eerder gebeurt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:39
[...]

Ik snap je sentiment, maar welke keuze is er?

Ok, proberen dan zo veel mogelijk voor eigen land te gebruiken maar dit zijn bijzondere tijden en die vragen helaas om drastische maatregelen.

Een huis kun je makkelijker herbouwen dan vrijheid.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
Tweak_ers schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 08:10:
[...]

Ik weet niet of ik dat zou doen hoor.
Er is geen wil, er is een moet.

In het geval van NL:
Je moet dan vluchten naar een niet EU of NAVO land of onderduiken.

Zijn geen malse gevolgen en daarom staan ze er ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
tiswat schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 08:02:
[...]

Nou weet je, ik heb er na gisteren inmiddels een iets andere kijk op gekregen. Misschien is dit de enige oplossing om zo’n gek als Poetin te laten stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 13:16

Dazzler2120

FP ProMod
tiswat schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 08:11:
[...]

Een openlijke flirt met NAVO vanuit Oekraïne is natuurlijk een rode lap voor Putin. Dat zou die nooit accepteren, dan was de inval misschien zelfs al eerder gebeurt.
Alleen was de verdediging een stuk sterker geweest als Oekraïne onderdeel van de NAVO was geworden. In die situatie zou Rusland niet de overmacht hebben, zoals ze dat nu hebben.

PS4 PSN: Dazzler2120

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Zelensky vraagt oostelijke NAVO-landen om steun
President Volodymyr Zelensky heeft Oost-Europese NAVO-lidstaten, zoals Polen, gevraagd om militaire bijstand. Het is zeer onwaarschijnlijk dat die landen dat doen, om ze daarmee de volledige NAVO militair zouden betrekken bij de oorlog. Zelensky pleit voor een coalitie van landen die Oekraïne militair willen helpen.

Lijkt me wel duidelijk dat ze geen militaire hulp gaan krijgen. Moet die man ook wel snappen dat we dan echt ww3 gaan krijgen.

Andere kant, voelt klote om aan de zijlijn te staan en het verdriet en ellende en pijn te moeten zien gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:47
Er wordt continu ter wereld gevochten, maar nu met deze invasie door Rusland begin ik het ineens toch wel spannend te vinden. Ook al zijn de gevechten nog ver van ons vandaan….het komt toch akelig dichtbij vind ik.

Je weet nooit wat die beer van plan is en in zijn mars heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bschnitz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22:36
Niet vergeten dat Putin best oud is +-70. Dit zijn de laatste jaren dat hij nog een stempel kan zetten in de boeken.

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Leapmotor B10 Pro Max 67,1 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiswat
Dazzler2120 schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 08:16:
[...]

Alleen was de verdediging een stuk sterker geweest als Oekraïne onderdeel van de NAVO was geworden. In die situatie zou Rusland niet de overmacht hebben, zoals ze dat nu hebben.
Ik weet niet op wat voor termijn je lid kunt worden? Is dat binnen een jaar geregeld? Binnen 2 jaar? 3 jaar? Allemaal tijd waarin Putin zijn aanval kan plegen, want hij heeft dit natuurlijk al veel te lang op zijn verlanglijstje staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
PdeBie schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 08:18:
Er wordt continu ter wereld gevochten, maar nu met deze invasie door Rusland begin ik het ineens toch wel spannend te vinden. Ook al zijn de gevechten nog ver van ons vandaan….het komt toch akelig dichtbij vind ik.

Een invasie van Europa is voor Rusland waarschijnlijk te hoog gegrepen, en wat wint ie daarmee?

Waar ik meer angst voor heb zijn de gevolgen van de schade aan Tsjernobyl en eventuele nucleaire wapens die hij in kan zetten als hij op enig punt in het nauw komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloodclot
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-10 12:59

Bloodclot

Jawier!

PdeBie schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 08:18:

Tegen de navo kan hij helemaal niets beginnen op militair vlak. Op nuclear vlak daarintegen..... Navo zal nooit snel op de rode knop drukken, putin wel. Daar zit het gevaar voor ons als Nederland (en de rest van Europa)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Valt me wel op dat ze hoofdzakelijk ouwe Russische meuk gebruiken. Wapenleveranties waren nog niet op stoom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O085105116N
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12:27
Bschnitz schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 08:19:
Niet vergeten dat Putin best oud is +-70. Dit zijn de laatste jaren dat hij nog een stempel kan zetten in de boeken.
69 en als je het mij vraag in goede gezondheid. 10 jaar kan ie nog makkelijk mee.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• JoteW
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fyP90k28w1vrh87blpdzcAKXQDc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nNL5Vr1IlIVm6YsoP99Ic6R4.jpg?f=fotoalbum_large

Twente komt eraan!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
Zul je altijd zien dat dit soort randdebielen het schijnbaar eeuwige leven hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stylze
Tja het is een erg lastige situatie ook voor iedereen bij de meeting was toen zelensky dat zei tegen ze, zal ze niet in de koude kleren zitten bij de navo en eu.

Je wilt ze helpen maar dat kan gewoon niet omdat WW3 zeer waarschijnlijk uitbreekt dan.
Aan de andere kant willen we nog in een wereld leven waar we altijd bang moeten zijn voor een Rusland en zometeen waarschijnlijk ook China?

Playstation 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Het kan dat zijn, de wens om met een glorieuze overwinning de (Russische) geschiedenisboeken in te gaan. Net als Stalin de nazis verpletteren en dan een magnifieke overwinningsparade op het Rode Plein.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 13:16

Dazzler2120

FP ProMod
tiswat schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 08:19:
[...]

Ik weet niet op wat voor termijn je lid kunt worden? Is dat binnen een jaar geregeld? Binnen 2 jaar? 3 jaar? Allemaal tijd waarin Putin zijn aanval kan plegen, want hij heeft dit natuurlijk al veel te lang op zijn verlanglijstje staan.
Ik denk dat dat een lastige is.
Stel we spreken van de situatie dat Oekraïne en de NAVO een akkoord hebben dat ze per x-datum toetreden, lijkt mij dat er dan wel al militaire steun zou plaats vinden vanaf het moment dat de afspraak gemaakt is, tot aan de x-datum.

PS4 PSN: Dazzler2120

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 19:41
Xtr3me4me schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 08:17:
Zelensky vraagt oostelijke NAVO-landen om steun
President Volodymyr Zelensky heeft Oost-Europese NAVO-lidstaten, zoals Polen, gevraagd om militaire bijstand. Het is zeer onwaarschijnlijk dat die landen dat doen, om ze daarmee de volledige NAVO militair zouden betrekken bij de oorlog. Zelensky pleit voor een coalitie van landen die Oekraïne militair willen helpen.

Lijkt me wel duidelijk dat ze geen militaire hulp gaan krijgen. Moet die man ook wel snappen dat we dan echt ww3 gaan krijgen.

Andere kant, voelt klote om aan de zijlijn te staan en het verdriet en ellende en pijn te moeten zien gebeuren.
De enige uitkomst waarbij WW3 niet een stap dichterbij komt is wanneer Oekraïne zonder militaire hulp deze aanval af weet te slaan. Helaas lijkt die uitkomst me nogal onwaarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:10

Tijntje

Hello?!

Hoe schrijnend het ook is nu, dat gaat simpel weg niet gebeuren.
De NAVO kan dat op dit moment gewoon niet.

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiswat
ErikT738 schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 08:23:
[...]

De enige uitkomst waarbij WW3 niet een stap dichterbij komt is wanneer Oekraïne zonder militaire hulp deze aanval af weet te slaan. Helaas lijkt die uitkomst me nogal onwaarschijnlijk.
Dit blijft nog lang door etteren voor Putin. 44 miljoen inwoners, veel grote steden... hou het maar eens bezet. Er gaan voldoende verzetsgroepen ontstaan die zich zijn land niet laten afpakken. Het is een vrij trots volk die het niet zonder slag of stoot zullen opgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• banaliteit
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22:11
Hoezo zegt iedereen dat WW3 waarschijnlijk uitbreekt als NAVO bij de oorlog betrokken raakt?

Is dat met het idee dat technisch gezien de NAVO landen verspreid over de wereld zitten. Of is dat omdat de verwachting is dat Rusland zijn vriendjes gaat vragen om mee te spelen? Welke vriendjes in welke continenten dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Laatst online: 22:25

Spotmatic

Ken sent me

Mijn smartphone reageerde vanochtend rond 08:00 uur in dit topic wel heel vreemd, namelijk alsof de tijd naar middernacht terug was gezet. Het laatste bericht was van rond 00:00 uur en ik zag zelfs nieuwe posts verschijnen die rond die tijd waren gemaakt? Dus alsof het echt die tijd was.

Waarschijnlijk veroorzaakt door een proxy (die wordt aangevallen)?

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Wtf.... Net op het journaal een deskundige (Brands?) Die een filmpje liet zien over Oekraïense kustwacht VS Russisch fregat. Stond hardop te giechelen dat die Oekraïners 'rot op' zeiden na bedreigingen.

Om vervolgens te vertellen dat ze dus overhoop geschoten zijn. Stijlloos :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloody
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20:14

bloody

0.000 KB!!

tiswat schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 08:25:
[...]

Dit blijft nog lang door etteren voor Putin. 44 miljoen inwoners, veel grote steden... hou het maar eens bezet. Er gaan voldoende verzetsgroepen ontstaan die zich zijn land niet laten afpakken. Het is een vrij trots volk die het niet zonder slag of stoot zullen opgeven.
Dit.
En ik ben ook benieuwd naar de familiebanden van Russische militairen met mensen in Oekraïne. Schijnt best verweven te zijn, lijkt me moreel last handelen voor de militairen

nope

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stylze
banaliteit schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 08:26:
Hoezo zegt iedereen dat WW3 waarschijnlijk uitbreekt als NAVO bij de oorlog betrokken raakt?

Is dat met het idee dat technisch gezien de NAVO landen verspreid over de wereld zitten. Of is dat omdat de verwachting is dat Rusland zijn vriendjes gaat vragen om mee te spelen? Welke vriendjes in welke continenten dan?
Je hebt sowieso Europa, Rusland en Amerika al dan. Grote kans dat een China Rusland dan gaat helpen of in ieder geval taiwan gaat inpikken.

Playstation 5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Iris1234
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 21:22
Spotmatic schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 08:27:
Mijn smartphone reageerde vanochtend rond 08:00 uur in dit topic wel heel vreemd, namelijk alsof de tijd naar middernacht terug was gezet. Het laatste bericht was van rond 00:00 uur en ik zag zelfs nieuwe posts verschijnen die rond die tijd waren gemaakt? Dus alsof het echt die tijd was.

Waarschijnlijk veroorzaakt door een proxy (die wordt aangevallen)?
Dat had mijn telefoon ook inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CornermanNL
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22:34
Je hebt met een tegenstander te maken die zich aan geen enkele regel houdt, geen enkel verdrag of afspraak. Democratie bestaat niet voor de criminele organisatie in het Kremlin. Hoe je het ook wendt of keert, wij moeten ons wel aan het recht houden. En dus heb je op dit moment gewoon een forse achterstand. Alles wat je doet gaat op een weegschaal en wordt gewogen, alvorens het besluit te nemen. En dan is het landschap alweer veranderd.

De enige hoop is dat Oekraïne zelf lang stand houdt en veel schade toebrengt aan het Russische leger. Zodat in Rusland zelf de tegenstand gaat toenemen. Maar ik vrees dat dat wishful thinking is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:47
Phusebox schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 08:20:
[...]

Een invasie van Europa is voor Rusland waarschijnlijk te hoog gegrepen, en wat wint ie daarmee?

Waar ik meer angst voor heb zijn de gevolgen van de schade aan Tsjernobyl en eventuele nucleaire wapens die hij in kan zetten als hij op enig punt in het nauw komt.
Je weet het gewoon niet wat er in zijn hoofd rondgaat. In mijn ogen zijn het de dromen van een president die nog iets wil bewijzen gedurende zijn ambt ten aanzien van zijn grote voorgangers.

Ben inderdaad ook bang voor wat hij doet als hij als een kat in het nauw komt. Je moet er toch niet aan denken dat hij op het laatst besluit dan maar Europa en/of de VS plat te gooien met kernraketten. Ik hoop dat voor die tijd er toch nog een Russische hoge legerpief besluit hem van zijn troon te stoten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-10 12:11

HaterFrame

Well... Poo came out!

Iris1234 schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 08:28:
[...]

Dat had mijn telefoon ook inderdaad.
Op mn laptop idd exact het zelfde, heel apart.

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bschnitz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22:36
O085105116N schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 08:21:
[...]

69 en als je het mij vraag in goede gezondheid. 10 jaar kan ie nog makkelijk mee.
Gemiddeld worden ze er +-64 en en in het westen 80. Dictator is een best stressvolle job, laat staan als je jezelf moet omgeven met dodo's om aan de macht te blijven.

Je kan er sowieso vanuit gaan dat dit zijn laatste 10 jaar zijn, dit zijn de laatste stuiptrekkingen van hem en hij wil zo veel mogelijk pijn doen zolang het nog kan.

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Leapmotor B10 Pro Max 67,1 kWh

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• renegrunn
Phusebox schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 08:13:
[...]

Ik snap je sentiment, maar welke keuze is er?

Ok, proberen dan zo veel mogelijk voor eigen land te gebruiken maar dit zijn bijzondere tijden en die vragen helaas om drastische maatregelen.

Een huis kun je makkelijker herbouwen dan vrijheid.
Hoe is het in hemelsnaam mogelijk dat mensen in 2022 nog steeds denken dat het maar om een woning of een scheur gaat?

Christus te paard, lees een krant. Educate yourself.

Toeslagen affaire? Wat is het probleem, het is maar geld. Als je maar gezond bent?

Drastische maatregelen? Verplicht warmtepomp.

[ Voor 3% gewijzigd door renegrunn op 25-02-2022 08:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
Tijntje schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 08:24:
Hoe schrijnend het ook is nu, dat gaat simpel weg niet gebeuren.
De NAVO kan dat op dit moment gewoon niet.
Nee, maar zo stond europa er ook voor met Hitler.. totdat Churchill ingreep. Nu is de situatie ietsjes anders omdat Rusland niet de manschappen en materieel heeft om Europa binnen te vallen en ik denk dat het daarom is dat de NATO terughoudend is tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stylze
CornermanNL schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 08:28:
Je hebt met een tegenstander te maken die zich aan geen enkele regel houdt, geen enkel verdrag of afspraak. Democratie bestaat niet voor de criminele organisatie in het Kremlin. Hoe je het ook wendt of keert, wij moeten ons wel aan het recht houden. En dus heb je op dit moment gewoon een forse achterstand. Alles wat je doet gaat op een weegschaal en wordt gewogen, alvorens het besluit te nemen. En dan is het landschap alweer veranderd.

De enige hoop is dat Oekraïne zelf lang stand houdt en veel schade toebrengt aan het Russische leger. Zodat in Rusland zelf de tegenstand gaat toenemen. Maar ik vrees dat dat wishful thinking is.
Rusland zal zeker wat schade oplopen maar dat is echt wel ingecalculeerd. Die hebben dit al jaren voorbereid.

Playstation 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ErikT738 schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 08:23:
[...]

Of een coup in Rusland, de vraag is hoe lang iedereen dit nog gaat pikken in Rusland. Genoeg tegengeluid gehoord in Rusland die het totaal niet eens zijn met deze oorlog.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Niet online
*knip*
Ik begrijp de emotie, maar bedenk de volgende keer aub even wat je los maakt met een dergelijke reactie.

[ Voor 83% gewijzigd door tweakduke op 25-02-2022 11:20 ]

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Blue-eagle schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 08:32:
Mannen t/m 60 jaar mogen het land niet meer uit inmiddels... dat vind ik nogal wat. Als Nederland zou worden binnengevallen dan ben ik de eerste die weg wil. En als ik niet weg kan dan leer ik gewoon de taal en gebruiken van de binnenvallende partij. No way dat ik ga "vechten voor mijn land". Ik wil niet dood. Ik wil leven.

Verplicht mensen binnen de grenzen van een onveilig land houden vind ik zwaar over-the-top :-(
Gelukkig dachten anderen daar zo'n 80 jaar geleden anders over ;)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
O085105116N schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 08:21:
[...]

Zojuist op BNR hadden ze het over zijn speech.. Onderuitgezakt, zinnen half afmakend en het gerucht dat hij Parkinson heeft en erg bang is voor Corona.. Hij ziet er volgens hen allesbehalve gezond uit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiswat
Tristan schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 08:30:
[...]

Nee, maar zo stond europa er ook voor met Hitler.. totdat Churchill ingreep. Nu is de situatie ietsjes anders omdat Rusland niet de manschappen en materieel heeft om Europa binnen te vallen en ik denk dat het daarom is dat de NATO terughoudend is tot nu toe.
Het gaat niet eens om manschappen, maar vooral om nucleaire wapens. Daar ligt de échte dreiging bij een WW3.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CornermanNL
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22:34
Stylze schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 08:30:
[...]

Rusland zal zeker wat schade oplopen maar dat is echt wel ingecalculeerd. Die hebben dit al jaren voorbereid.
Uiteraard maar hoe langer Oekraïne dit volhoudt hoe moeilijker het wordt voor Rusland om het vol te houden en de eigen bevolking de oogkleppen op te houden als de doden oplopen. Maar waarschijnlijk is het niet lang genoeg.

Ik vraag mij eigenlijk ook af, als het straks inderdaad snel afgelopen is en er komt een eind aan. Hoe lang gaan de sancties dan op zijn plaats blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iris1234
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 21:22
Mannen t/m 60 jaar mogen het land niet meer uit inmiddels... dat vind ik nogal wat. Als Nederland zou worden binnengevallen dan ben ik de eerste die weg wil. En als ik niet weg kan dan leer ik gewoon de taal en gebruiken van de binnenvallende partij. No way dat ik ga "vechten voor mijn land". Ik wil niet dood. Ik wil leven.

Verplicht mensen binnen de grenzen van een onveilig land houden vind ik zwaar over-the-top :-(
Ik denk niet dat je heel veel keuze hebt als het echt zo ver komt. Als je opgeroepen wordt vecht je mee of je wordt vastgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
Verwijderd schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 08:31:
[...]

Of een coup in Rusland, de vraag is hoe lang iedereen dit nog gaat pikken in Rusland. Genoeg tegengeluid gehoord in Rusland die het totaal niet eens zijn met deze oorlog.
Die 1800 man die zijn opgepakt? Dat is een tegengeluid die echt nog geen deuk in een pakje boter zal slaan bij de Russische top. Nee het echt grote tegengeluid is nog ver te zoeken vrees ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Han schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 08:33:
[...]

Toen waren er ook genoeg gevlucht of hadden simpelweg de middelen niet. Tegenwoordig is dat anders.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Niet online
Han schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 08:33:
[...]

Niet iedereen zat in het verzet, en het koningshuis zat lekker in Canada :+

Waarom moeten burgers blijven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Laatst online: 22:25

Spotmatic

Ken sent me

Iris1234 schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 08:33:
[...]

Ik denk niet dat je heel veel keuze hebt als het echt zo ver komt. Als je opgeroepen wordt vecht je mee of je wordt vastgezet.
Of je deserteert en verbergt je. Mogelijkheden zat maar elke keuze heeft gevolgen.

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:10

Tijntje

Hello?!

Verwijderd schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 08:31:
[...]

Die kans is heel klein, de oppositie in Rusland is eigenlijk niet bestaand meer en eventuele protesten worden met harde hand neergeslagen.

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Razr
  • Registratie: September 2005
  • Niet online

Geen woorden voor, het zou goed zijn als iedereen weer even een paar jaar in dienst moet denk ik, of i.i.g. door de AMO. Alles wat wij hebben is zo (te) vanzelfsprekend.
Pagina: 1 ... 136 ... 168 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
[font size=18]Zero Tolerance beleid[/font]
Dit topic valt onder Zero Tolerance. Dit betekent het volgende:
• We grijpen sneller in bij overtredingen.
• Er volgen sneller sancties.

Extra omtrent de situatie nu:
Deel aub geen schokkende beelden. Bedenk daarbij goed of een twitter bericht wat toevoegt aan de discussie.

Specifieke topic regels
• Onderbouw je betoog met betrouwbare en verifieerbare bronnen.
• Geen drogredenen of onlogische en/of onnavolgbare gevolgtrekkingen.
• Extraordinary claims require extraordinary evidence.
• Geen omgekeerde bewijslast, wie beweert moet bewijzen.
• De volgende drogreden is expliciet niet toegestaan: neutraliteit claimen om vervolgens een waardeoordeel te geven over het conflict. Zie ook Wikipedia: Argument to moderation en Wikipedia: False balance

Andere topics
Discussie over wapensystemen, verhoudingen en inzet kan hier: Wapensystemen en effectiviteit
Voor de nasleep en mogelijke berechting daders MH17 hebben de we dit topic: MH17: De weg richting daders en mogelijke berechting

AWM beleidstopic:
Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid