Untappd: Kapitein_Merijn
Eerlijk gezegd denk ik dat het voor Nederland niet zo veel uitmaakt hoeveel reservisten en dienstplichtigen we hebben. Als we die in moeten zetten hebben we al verloren. Dat neemt niet weg dat er veel meer geld naar defensie moet om een leger met professionals en goed materieel te onderhouden.
Ik hoop dat Oekraïne het vliegveld bij Kiev weer in handen kan krijgen en kan behouden. Het zou wel eens bepalend kunnen zijn voor het hele conflict.
Cyprus is een van de andere assen waarlangs de oligarchen werken, helaas hebben ze daarmee ook die stem tegen de SWIFT blokade gekocht. Die buy-a-visa regelingen die sommige EU landen erop nahouden is inderdaad een magneet voor allerlei van dit soort ongure typen, Russische of van elders.Lordy79 schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 20:49:
[...]
Eens.![]()
Het verbaast me ook niet in t minst dat Cyprus terughoudend is tegen Rusland. Ik kom regelmatig op Cyprus en het ziet daar zwart van de rijke Russisch sprekende mensen... Je kunt (of kon tot voor kort ?) ook een staatsburgerschap krijgen bij een investering in onroerend goed voor een miljoen ofzo. Iig voor oligarchen een lachwekkend bedrag. En dan ben je dus meteen EU burger. Schengen... Etc.
Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos
Verwijderd
Aantal militairen is niet heel veel minder. Het punt zit vooral in dienstplicht en reservisten.icecreamfarmer schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 20:50:
[...]
Van die aantallen ga je toch huilen. Dat is amper genoeg om een middelgrote stad te verdedigen.
En dan zet het complete leger ook nog eens bijna allemaal in 1 provincie.
Als je het nog in 12 stukken verdeelt blijft er helemaal niets over...icecreamfarmer schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 20:50:
[...]
En dan zet het complete leger ook nog eens bijna allemaal in 1 provincie.
In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof
Bron: dikke duim en zelf angstzaaien (en hopen dat het niet waar is)YakuzA schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 20:51:
[...]
Ik zal je alvast uit de droom helpen.
Het gaat niet ophouden bij Oekraïne.
Eens, maar dat is dan wel zelfmoord voor Rusland. Dat betekent meteen het einde van de Russische staat.Allard schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 20:50:
[...]
Gisteren zeiden we nog dat het ondenkbaar is dat Poetin verder zou gaan dan de Donbass regio. Een week eerder vroegen wij ons nog af wat Rusland te winnen had bij een aanval op Oekraïne.
Intusen heeft Poetin al in niet zo onbedekte termen aangegeven dat de Baltische staten ook bij Rusland horen en dat hij er niet voor terug schrikt om kernwapens te gebruiken.
Ik snap je punt, neem de informatie als je wilt, maar het is niet van de minste. Helaas mag ik geen bron noemen.fsfikke schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 20:52:
[...]
Altijd goed om met mensen te praten, maar ik zou even de bijpassende feiten opzoeken
"Zeus was so enamored by Europa that he decided to seduce and ravage her. "
De hamvraag is; gaat hij de Baltische staten lastig vallen. Zo ja, dan is de shit echt aan.YakuzA schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 20:51:
[...]
Ik zal je alvast uit de droom helpen.
Het gaat niet ophouden bij Oekraïne.
Cyprus is sowieso een van de grotere problemen in het financiële systeem van de EU. Zal niet heel lang meer duren voordat wet en regelgeving zich daarop aanpast. Bijvoorbeeld schrappen of uitsluiting van het EU paspoort voor financiële dienstverleners.Brent schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 20:52:
[...]
Cyprus is een van de andere assen waarlangs de oligarchen werken, helaas hebben ze daarmee ook die stem tegen de SWIFT blokade gekocht. Die buy-a-visa regelingen die sommige EU landen erop nahouden is inderdaad een magneet voor allerlei van dit soort ongure typen, Russische of van elders.
Ik zie dit nergens anders zo concreet terug. Hier iemand die kan duiden waar Biden nu precies op doelt? Litouwen, Polen?Biden noemt Poetin "de agressor in de oorlog" en spreekt van een "grove schending" van het internationale recht. "Poetin koos voor deze oorlog, nu zal hij ook de gevolgen dragen", aldus Biden. Poetin zou veel grotere ambities hebben dan alleen Oekraïne en de "Sovjet-Unie willen herstellen", vervolgde de president.
Je statement bevat feitelijke onjuistheden en daarmee is je bron ook niet heel relevant.Zeus schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 20:54:
[...]
Ik snap je punt, neem de informatie als je wilt, maar het is niet van de minste. Helaas mag ik geen bron noemen.
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
MoldaviëNovadecasa schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 20:55:
[...]
Ik zie dit nergens anders zo concreet terug. Hier iemand die kan duiden waar Biden nu precies op doelt? Litouwen, Polen?
Die zijn meegepakt in de aangekondigde sancties door de EU en de VS. Gelukkig zijn ze nog wel zover gegaan.Tristan schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 20:54:
We hebben het eigenlijk amper over Wit-Rusland gehad, maar ik vind dat we hun ook keihard moeten aanpakken!
[ Voor 8% gewijzigd door HackingDutchman op 24-02-2022 20:56 ]
~~~~ From Agfa to Zeiss .... and beyond ~~~~
Ik ben in de veronderstelling dat de wit Russische bevolking niet heel tevreden is met hun regering... Dat geldt misschien in Rusland ook wel maar in wit Rusland toch een tandje meer. Dus ik zou voorzichtig zijn met dingen in gang zetten die de bevolking raken.Tristan schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 20:54:
We hebben het eigenlijk amper over Wit-Rusland gehad, maar ik vind dat we hun ook keihard moeten aanpakken!
Ik bedoel dat bijna de hele luchtmacht en landmacht inclusief de kma in noord Brabant zit.Lordy79 schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 20:53:
[...]
Als je het nog in 12 stukken verdeelt blijft er helemaal niets over...
ik zie ik zie wat jij niet ziet
Ik heb ook iets gehoord, mag niets zeggen en mag geen bron geven, maar geloof mij maar.Zeus schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 20:54:
[...]
Ik snap je punt, neem de informatie als je wilt, maar het is niet van de minste. Helaas mag ik geen bron noemen.
Sorry, maar in een redelijk serieus topic is zulke informatie, die niet na te trekken is, gewoon “gevaarlijk”.
In the early hours of the morning, President Putin launched a major unprovoked assault on Ukraine, firing missiles on cities and military targets. The invasion came despite weeks of Russian claims that they had no intention of invading. #StandWithUkraine pic.twitter.com/KltWqYMvdD
— Ministry of Defence 🇬🇧 (@DefenceHQ) 24 februari 2022
Oke... maar het doet dan pijn zoals pijn voelt voor iemand die zijn 30ste tatoeage zet. Het is hooguit vervelend te noemen en voelt meer als een uitdaging. Eigenlijk kick je op dat soort uitdagingen.FrankoNL schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 20:48:
[...]
Ik bedoel niet dat zijn inval alleen retoriek is, maar zeggen dat swift hem geen pijn doet is dat wel. Dat is feitelijk gewoon onjuist.
FreeReef.nl
Bron?Morrar schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 20:55:
[...]
. Zal niet heel lang meer duren voordat wet en regelgeving zich daarop aanpast. Bijvoorbeeld schrappen of uitsluiting van het EU paspoort voor financiële dienstverleners.
Weet je op welk punt?fsfikke schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 20:55:
[...]
Je statement bevat feitelijke onjuistheden en daarmee is je bron ook niet heel relevant.
Zo significant zijn ze dat we ze niet noemen en dat zegt genoegTristan schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 20:54:
Novadecasa schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 20:55:
[...]
Ik zie dit nergens anders zo concreet terug. Hier iemand die kan duiden waar Biden nu precies op doelt? Litouwen, Polen?
Verwijderd
Hier kan je zien wat Rusland in handen heeft. Gemaakt door een Duitse Bild journalist.Emryte schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 20:56:
De plekken waar Rusland is binnen gevallen op een map.
[Twitter]
Laten we zeggen dat iedere toezichthouder in de EU regelmatig met Cyprus te maken heeft.
Overigens doelde ik op het "financiële paspoort" waarmee je makkelijk de EU financiële markten op kunt. Ter verduidelijking.
[ Voor 22% gewijzigd door Morrar op 24-02-2022 21:00 ]
Nee maar ze worden wel gebruikt als springplank voor Rusland.Mektheb schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 20:57:
[...]
Zo significant zijn ze dat we ze niet noemen en dat zegt genoeg
Feedback op de moderatie niet hier.
[ Voor 97% gewijzigd door tweakduke op 24-02-2022 21:06 ]
Dat de gasreserves leeg zouden zijn.
Zie Focus: Bei LieferstoppBericht: Deutschland käme auch ohne russisches Gas über den Winter en bijv. Baerbock zojuist by Maybrit Illner. Dus als jouw bevriende politicus niet toevallig Olav Scholz is zou ik het met een korrel zout nemen.
Ook zijn de gasreserves niet in handen van Gazprom, maar is Gazprom van sommige voorraadlocaties deels mede-eigenaar.
[ Voor 17% gewijzigd door fsfikke op 24-02-2022 21:01 ]
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
Moldavië etc zijn veel makkelijker en minder gevaarlijk voor Rusland om als volgende target te nemen.dr.lowtune schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 20:54:
[...]
De hamvraag is; gaat hij de Baltische staten lastig vallen. Zo ja, dan is de shit echt aan.
Meteen de vredesmacht in transnistrie gebracht.
[ Voor 7% gewijzigd door YakuzA op 24-02-2022 20:59 ]
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Daar wacht hij wel weer even een paar maanden/jaren mee verwacht ik, maar ja, dat gaat gebeuren.dr.lowtune schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 20:54:
[...]
De hamvraag is; gaat hij de Baltische staten lastig vallen. Zo ja, dan is de shit echt aan.
De VS is juist voor die sanctie.
En het haalt niet de dollar onderuit.
Eigenlijk je complete statement klopt niet.
Zijn er ooit zulke dictators/empires geweest die dachten;Sniffels schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 20:54:
[...]
Bron: dikke duim en zelf angstzaaien (en hopen dat het niet waar is)
Ik ben de baas in half Europa, zo is het wel genoeg? 2X
He ik heb bijna alle handel rond India in handen het is wel zo genoeg.
He het is lekker rustig in de wereld laat ik maar niets beginnen.
Ja natuurlijk wij zijn al in oorlog op één front we gaan niet ook nog de andere kant op...
Nee het moest altijd verder, harder en meer. Het. Is. Nooit. Genoeg.
Daarnaast Putin heeft duidelijk aangegeven dat hij zijn oude invloed sfeer terug wil dan zijn er nog een paar landen die nog even een regime change nodig hebben...
[ Voor 4% gewijzigd door klaw op 24-02-2022 21:01 ]
Ik denk dat hij dat dus ook gaat doen. Maar daarna…dan komen toch de NAVO leden aan bod en dan moeten we…..YakuzA schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 20:59:
[...]
Moldavië etc zijn veel makkelijker en minder gevaarlijk voor Rusland om als volgende target te nemen.
Meteen de vredesmacht in transnistrie gebracht.
Je mag in die hoek zoeken. Maar goed, laten we hier geen welles nietes discussie houden. Totdat dit bevestigd wordt is het inderdaad geen nieuws. Ik vond het zo verbazend om te horen dat ik het wilde delen.fsfikke schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 20:59:
[...]
Dat de gasreserves leeg zouden zijn.
Zie https://www.focus.de/poli...n-winter_id_57175009.html en bijv. Baerbock zojuist by Maybrit Illner. Dus als jouw bevriende politicus niet toevallig Olav Scholz is zou ik het met een korrel zout nemen.
Maar is het wel echte info? Rusland is zelf ook de lul als Chernobyl fout gaat.
[ Voor 44% gewijzigd door janvanduschoten op 24-02-2022 21:22 ]
“Near Kharkiv, Russian tanks were shooting at civilian cars. Killed my mom, wounded one soldier and killed another one… How will I tell dad? My parents were all I had…”. #StandWithUkraine #BanRussiafromSwift pic.twitter.com/bH13cRuX6G
— olexander scherba🇺🇦 (@olex_scherba) 24 februari 2022
Landen niet aangesloten bij de EU en NAVO zijn een stuk makkelijker in te pikken, zonder inmenging. Het is een kwestie van op de kaart de landen selecteren die nog over zijn in Oost-Europa, en hun aanmeldingen bij EU/NAVO nog hebben lopen. Moldavië en Georgië, welke al met een dergelijke halfbezetting te maken hebben. Die zullen dus next zijn, als de sancties niet genoeg effect sorteren.Johan Bogle schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 20:59:
[...]
Daar wacht hij wel weer even een paar maanden/jaren mee verwacht ik, maar ja, dat gaat gebeuren.
Maar net hoe de wind staat en of ze genoeg droogijs hebben als ik die chernobyl docu op npo mag geloven.De_Bastaard schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 21:02:
[...]
Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.
De_Bastaard schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 21:02:
[...]
Chernobyl kan ik mij nog heugen,volgens de Russen was er toen niet echt een probleem...De_Bastaard schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 21:02:
[...]
Solar 15040wp 12x425 ZZW schuin dak 8x260 N schuin dak16x zzw platdak, 6x430 terras oost, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l, 3x Marstek 5,12kwh.
Mijn ervaring is dat het zelfs met een Nederlands paspoort vrij lastig is om in België een bankrekening te openen. Ik denk dat er nog meer gefronst wordt met een pas uit Cyprus of (dank @Virtuozzo ) Malta.Morrar schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 20:58:
[...]
Laten we zeggen dat iedere toezichthouder in de EU regelmatig met Cyprus te maken heeft.
Overigens doelde ik op het "financiële paspoort" waarmee je makkelijk de EU financiële markten op kunt. Ter verduidelijking.
Verder kun je als oligarch (zonder EU paspoort) gewoon een vennootschap oprichten in een EU staat (Nederland is wel fijn met alle belastingverdragen) en die vennootschap kan weer dochtermaatschappijen openen in welke EU staat die je ook maar wilt.
Ik vind het dus een vreemd statement.
Verwijderd
Volgens mij niet Mariana bezuhla is een militair adviseur van Oekraïne. Maar die heeft een hele andere profielfoto op Twitter. Dus geen idee waar dit vandaan komt.De_Bastaard schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 21:02:
[...]
Not great, not terrible.Ronald.42 schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 21:04:
[...]
Chernobyl kan ik mij nog heugen,volgens de Russen was er toen niet echt een probleem...
Less alienation, more cooperation.
Ik kan niet zeggen dat deze 100% niet fake is nee.Kapitein Merijn schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 20:52:
[...]
Is dit niet een van die fake filmpjes wat rondgaan? Althans, niet een filmpje uit Oekraïne.
Hack vanuit Moskou?Verwijderd schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 21:04:
[...]
Volgens mij niet Mariana bezuhla is een militair adviseur van Oekraïne. Maar die heeft een hele andere profielfoto op Twitter. Dus geen idee waar dit vandaan komt.
Dat zijn NATO leden, dat lijkt me dus gek. (but you never know..)dr.lowtune schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 20:54:
[...]
Hello. Is it me you're looking for?
Ik krijg zoekend op die naam in ieder geval een hele andere vrouw te zien dan diegene die op jouw plaatje staat weergegeven. Toch raar voor een militair adviseur
[ Voor 35% gewijzigd door janvanduschoten op 24-02-2022 21:21 ]
Twente komt eraan!
Ik weet het niet zeker hoor, maar volgens mij is er helemaal niets wat actief fout kan gaan in Chernobyl, misschien met uitzondering van het bombarderen van het omhulsel van de voormalige kerncentrale.De_Bastaard schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 21:02:
[...]
Ik zou me meer zorgen maken om de actieve kerncentrales.
In de bossen zit nog veel nuclear materiaal. Als het bos in de fik gaat komt dat allemaal in de lucht.ErikT738 schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 21:06:
[...]
Ik weet het niet zeker hoor, maar volgens mij is er helemaal niets wat actief fout kan gaan in Chernobyl, misschien met uitzondering van het bombarderen van het omhulsel van de voormalige kerncentrale.
Ik zou me meer zorgen maken om de actieve kerncentrales.
Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)
Daar klopt niks van. De landmacht heeft 3 gevechts brigades in Zuid(Oirschot), midden(Schaarsbergen) en Noord(Havelte). De KMA is niet meer dan een opleidingslocatie voor officieren.icecreamfarmer schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 20:56:
[...]
Ik bedoel dat bijna de hele luchtmacht en landmacht inclusief de kma in noord Brabant zit.
De luchtmacht zit met bases in het zuiden en noorden ook best gespreid.
I believe in Christianity as I believe that the sun has risen: not only because I see it, but because by it I see everything else. C.S. Lewis
Lijkt mij sterk dat ze Zaporizja opblazen. Die centrale ligt relatief dichtbij de Krim, Rusland en het gebied van de separatisten.TWeaKLeGeND schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 20:59:
[mbr]*knip*
Feedback op de moderatie niet hier.[/]
En dan nog. In anderhalf uur ben je het hele land door.Vae Victus schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 21:08:
[...]
Daar klopt niks van. De landmacht heeft 3 gevechts brigades in Zuid(Oirschot), midden(Schaarsbergen) en Noord(Havelte). De KMA is niet meer dan een opleidingslocatie voor officieren.
De luchtmacht zit met bases in het zuiden en noorden ook best gespreid.
Als we nu te laf zijn om überhaupt alle mogelijke sancties in te zetten dan is het niet ondenkbaar dat Putin verwacht dat hij ook wel de "onbelangrijke" NAVO landen in kan nemen zonder serieuze vergelding. Moldavië zal echter eerst wel aan de beurt zijn...iamerwin schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 21:05:
[...]
Dat zijn NATO leden, dat lijkt me dus gek. (but you never know..)
Mee eens was mijn reactie ook, is sowieso een MAD actieTheBrut3 schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 21:08:
[...]
Lijkt mij sterk dat ze Zaporizja opblazen. Die centrale ligt relatief dichtbij de Krim, Rusland en het gebied van de separatisten.
Ja vannacht gaat het los, ben benieuwd hoe het er voorstaat als we wakker worden morgen.. ben bang dat er dan wel het 1 en ander veranderd is.Tristan schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 21:09:
Ik verwacht vannacht of morgen echt nog een grote bombardement op Kiev. Poetin kan dit niet een week volhouden ga ik vanuit en dus moet hij succes halen.
Playstation 5
Overigens, wanneer men zegt dat Kyiv vlakbij de grens ligt: op dezelfde manier ligt Amsterdam dichtbij (dichter bij) de grens. Met een groot verschil in infra: in Oekraine haal je met de auto gemiddeld 50km/u, niet 100-130 zoals hier. Is dus nog best even tuffen, zeker met materieel.MikeyMan schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 21:09:
[...]
En dan nog. In anderhalf uur ben je het hele land door.
"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990
Bron?Jedi_Pimp schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 21:13:
Mooi ook dat die Wiper malware systemen overslaat met Chinees als systeemtaal. GRU gonna GRU.
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!
Of hij blijft rustig de etterbak uithangen. Stiekem steeds een beetje porren.Tristan schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 21:09:
Ik verwacht vannacht of morgen echt nog een grote bombardement op Kiev. Poetin kan dit niet een week volhouden ga ik vanuit en dus moet hij succes halen.
Ik reken nog nergens op, er zijn er echt al een hoop afgeslagen neergeschoten opgeblazen etc.Stylze schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 21:11:
[...]
Ja vannacht gaat het los, ben benieuwd hoe het er voorstaat als we wakker worden morgen.. ben bang dat er dan wel het 1 en ander veranderd is.
Materiaal wat Ukraine heeft is echt geen kattepis.
Aantallen verliezen ze, maar er is in de 1e dag al gebleken dat een Stinger en Javelin van 1 man een hoop schade doet.
Of een drone van Turkse makelaardij.
De_bastaard: ik lees vanalles over burgerslachtoffers man, wat een puinhoop.
Rus: ja die vechten met Oekraïne mee en dan krijg je dat.
Ik weet niet of het nu propaganda is die goed gewerkt heeft of gewoon mindset van de Russen. “Als je als burger nu doodgaat ben je gewoon tegen ons geweest”
Excuus als hij al gepost was, topic gaat nogal snel:
https://www.npostart.nl/m/24-02-2022/KN_1728033
Even door de STER zooi heen. In elk geval rond minuut 30 Keller en Mak aan het woord. Waar in de uitzending de Zuidas genoemd wordt heb ik nog ff gemist.
Ik ben in elk geval ook positief verrast door deze uitzending.
Nu zegt Putin wel meer en de vraag is of je dit letterlijk op moet vatten, of dat het zijn wens is dat we denken dat we er vooral zelf door geraakt worden en hij totaal niet. Kortom het beïnvloeden van onze kosten baten analyse van zo'n maatregel via media, publiek en politiek.World Citizen schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 20:39:
Ik vind het opvallend dat de Swift sanctie überhaupt nog op tafel word gelegd. Putin heeft vannacht duidelijk gezegd dat hij die sanctie niet interessant vind. We kunnen scenario's verzinnen zoals dat via China, maar het boeit niet want kennelijk heeft Putin een oplossing voor die sanctie.
Elke burger die wil vechten zou voorzien worden van een wapen. Kennisen van mij daar pakken ook wapens op. Als zij sterven, zijn dat dan burgerslachtoffers of "gewoon" soldatenslachtoffers?De_Bastaard schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 21:15:
Ik zat nog even met die Rus te appen.
Ik weet niet of het nu propaganda is die goed gewerkt heeft of gewoon mindset van de Russen. “Als je als burger nu doodgaat ben je gewoon tegen ons geweest”
When life throws you a curve, lean into it and have faith!
Bit of both. Je hebt hier de afgelopen twee jaar kunnen zien wat voor onzin men voor zoete koek slikt. Laat staan als je al tientallen jaren dezelfde crap hoort.De_Bastaard schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 21:15:
Ik zat nog even met die Rus te appen.
Dan lees je dat er 1000den mensen zijn opgepakt bij demonstraties in Rusland, dat Poetin weliswaar veel propaganda inzet over de Oekraïne maar niemand het echt steunt, de Roebel en de beurs onderuitgaat en alle niet-staatskanalen op slot zijn gegooid. In Rusland zelf is dus momenteel ook een catastrofe gaande.
Ondertussen is dit alleen projectie van Poetin als sterke man, maar IMO is het alleen projectie van een oude man, zijn meest recente poging om sterk over te komen. Iedere keer in een overtreffende trap moeten overkomen gaat niet iedere keer werken.
Mijn vermoeden is dat Poetin zijn hand overspeelt tov zijn eigen kliekje oligarchen en iemand hem van de trap duwt. De bevolking in Rusland kan best onder een despoot leven zolang er iets positiefs uitkomt maar de laatste jaren gaat het alleen maar bergafwaarts, dat wordt dus ook niet best.
De dynamiek in Rusland zelf is iig vreselijk interessant om te bekijken en ik denk dat daarom Westerse sancties erg effectief zullen blijken, die duwen de bevolking verder in een snellopend spanningsveld.
* Delerium hoopt ook dat Oekrainse luchtafweer zeer effectief is.
Zeker die documentaire over Chernobyl gisteravond niet gezien?Coldcat schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 21:07:
[...]In de bossen zit nog veel nuclear materiaal. Als het bos in de fik gaat komt dat allemaal in de lucht.
De omgeving is gewoon leefbaar, sterker nog, er wonen nog gewoon mensen die daar nooit weggegaan zijn. De natuur daar floreert als nooit tevoren, een bioloog die daar al jaren onderzoek doet heeft nog geen enkele mutatie als gevolg van radioactieve straling gezien.
Er is wel achtergrondstraling, maar schijnbaar is die niet gevaarlijk.
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former
Zouden we daarom zouden we juist nu ook Londongrad en al die brievenbus firmas moeten aanpakken, alle Oligarchen terug schoppen naar Rusland alles afpakken wat we kunnen...?Delerium schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 21:18:
Ik ben vooral gefascineerd hoe de dynamiek van het conflict binnen Rusland zelf zich gaat uitspelen. Het is op de achtergrond maar aangezien het begin louter door de Russen is ingezet zal ook het einde van het spel uit Rusland komen.
Dan lees je dat er 1000den mensen zijn opgepakt bij demonstraties in Rusland, dat Poetin weliswaar veel propaganda inzet over de Oekraïne maar niemand het echt steunt, de Roebel en de beurs onderuitgaat en alle niet-staatskanalen op slot zijn gegooid. In Rusland zelf is dus momenteel ook een catastrofe gaande.
Ondertussen is dit alleen projectie van Poetin als sterke man, maar IMO is het alleen projectie van een oude man, zijn meest recente poging om sterk over te komen. Iedere keer in een overtreffende trap moeten overkomen gaat niet iedere keer werken.
Mijn vermoeden is dat Poetin zijn hand overspeelt tov zijn eigen kliekje oligarchen en iemand hem van de trap duwt. De bevolking in Rusland kan best onder een despoot leven zolang er iets positiefs uitkomt maar de laatste jaren gaat het alleen maar bergafwaarts, dat wordt dus ook niet best.
De dynamiek in Rusland zelf is iig vreselijk interessant om te bekijken en ik denk dat daarom Westerse sancties erg effectief zullen blijken, die duwen de bevolking verder in een snellopend spanningsveld.
* Delerium hoopt ook dat Oekrainse luchtafweer zeer effectief is.
Ik weet niet welke documentaire je bedoelt, maar ik ben er 2 jaar geleden zelf geweest en the red forest wil je echt niet in vlammen op zien gaan hoorYaksa schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 21:19:
[...]
Zeker die documentaire over Chernobyl gisteravond niet gezien?
De omgeving is gewoon leefbaar, sterker nog, er wonen nog gewoon mensen die daar nooit weggegaan zijn. De natuur daar floreert als nooit tevoren, een bioloog die daar al jaren onderzoek doet heeft nog geen enkele mutatie als gevolg van radioactieve straling gezien.
Wat veel mensen vergeten is dat het een enorme zone is. Inderdaad is een heel groot deel van die zone al weer bewoonbaar. Maar zeker niet alles.
When life throws you a curve, lean into it and have faith!
Hoe dan? Hij lijkt mij toch vrij hoog op de rots. Doe dan maar eens een poging, als dat mis gaat...Delerium schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 21:18:
Mijn vermoeden is dat Poetin zijn hand overspeelt tov zijn eigen kliekje oligarchen en iemand hem van de trap duwt.
Tuurlijk joh, het is er erg fijn wonenYaksa schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 21:19:
[...]
Zeker die documentaire over Chernobyl gisteravond niet gezien?
iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile: iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W
Met propaganda kan dat juist ook misbruikt worden ben ik bang.. zo van "Zie je wat de kapitalistische honden met Rusland doet? *vul de rest maarin *".Delerium schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 21:18:
Bron zijn twee maten die bij de CISO werken van twee grote Nederlandse bank. Ik weet het, matig, en als ik Google vind ik zo snel niets. Ze kwamen er onafhankelijk van elkaar mee. Iets met n=2
"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990
Precies, ik ben er 8 jaar geleden geweest (vlak voor Maidan) en je kunt in sommige delen prima wonen (op eigen risico en alleen als je ooit inwoner was), maar het wordt afgeraden de bossen in te gaan of langdurig in Prypjat te zijn. De red forest is echt een hotspot waar je niet wil zijn.LankHoar schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 21:21:
[...]
Ik weet niet welke documentaire je bedoelt, maar ik ben er 2 jaar geleden zelf geweest en the red forest wil je echt niet in vlammen op zien gaan hoorZelfs op verre afstand daarvan gingen onze geigertellers tekeer toen we met de bus vlot over een stukje straat daar reden.
Wat veel mensen vergeten is dat het een enorme zone is. Inderdaad is een heel groot deel van die zone al weer bewoonbaar. Maar zeker niet alles.
Ben je wel goed op de hoogte over de navo? Aanval op een lid trigger the ‘artikel 5’ wat maakt dat alle leden verplicht zijn te hulp te komen. Aanvallen van een van die kleintjes trigger the dus de facto een wereld oorlog.ErikT738 schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 21:10:
[...]
Als we nu te laf zijn om überhaupt alle mogelijke sancties in te zetten dan is het niet ondenkbaar dat Putin verwacht dat hij ook wel de "onbelangrijke" NAVO landen in kan nemen zonder serieuze vergelding. Moldavië zal echter eerst wel aan de beurt zijn...
Dit zou echt heel positief nieuws zijn. Als ze die Russische vliegtuigen dan neer weten te halen dan zal dat een behoorlijke klap zijn voor Rusland.
Vraag me dit altijd am af, wat als je dan alsnog weigert te helpen?brothermaynard schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 21:27:
[...]
Ben je wel goed op de hoogte over de navo? Aanval op een lid trigger the ‘artikel 5’ wat maakt dat alle leden verplicht zijn te hulp te komen. Aanvallen van een van die kleintjes trigger the dus de facto een wereld oorlog.
Bedoel zie Turkije daar wel voor aan namelijk
1 is neergestort in Rusland zelf ( excuus correctie )icecreamfarmer schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 21:28:
[...]
Dit zou echt heel positief nieuws zijn. Als ze die Russische vliegtuigen dan neer weten te halen dan zal dat een behoorlijke klap zijn voor Rusland.
[ Voor 9% gewijzigd door Mektheb op 24-02-2022 21:29 ]
Waar haal je die info vandaan?Mektheb schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 21:29:
[...]
1 is neergestort in Rusland zelf ( excuus correctie )
Twente komt eraan!
Tja, gelukkig sturen wij dan ook ons leger van anderhalve paardenkop. Hoeven we ons om dit geen druk te maken.Mektheb schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 21:28:
[...]
Vraag me dit altijd am af, wat als je dan alsnog weigert te helpen?
Turkije was in verhouding behoorlijk fel tegen Rusland vandaag, dacht ik? Die zitten ook niet te wachten op Poetins invloed in het gebied.Mektheb schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 21:28:
[...]
Vraag me dit altijd am af, wat als je dan alsnog weigert te helpen?
Of niet, zwaarder geweld door Rusland om het hoofd hoog te houden.icecreamfarmer schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 21:28:
[...]
Turkije is in een koude oorlog met Griekenland gewikkeld. Als er rare dingen gebeuren kan het daar ook een excuus zijn in te grijpen.Stoelpoot schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 21:30:
[...]
Turkije was in verhouding behoorlijk fel tegen Rusland vandaag, dacht ik? Die zitten ook niet te wachten op Poetins invloed in het gebied.
[ Voor 36% gewijzigd door Coldcat op 24-02-2022 21:31 ]
Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)
Het volgende scenario is vandaag besproken: stel dat Rusland gewoon 'vlap' even de Baltische staten bezet in 24 uur... Zouden de andere NAVO landen dan een full scale atoomoorlog willen riskeren door Rusland weer uit die landen te jagen?brothermaynard schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 21:27:
[...]
Ben je wel goed op de hoogte over de navo? Aanval op een lid trigger the ‘artikel 5’ wat maakt dat alle leden verplicht zijn te hulp te komen. Aanvallen van een van die kleintjes trigger the dus de facto een wereld oorlog.
(Daarom is het m.i. ook belangrijk om de grenzen van NAVO gebied goed te bewaken, zeker nu)
(4) The enemy has an extremely low morale. In Okhtyrka, a small Ukrainian supply unit, armed only with small arms, cleared the hometown of the Russian assault battalion. - Press Briefing of the Ukrainian Land Forces
— Mikhail D. (@Eire_QC) 24 februari 2022
Of een tijdelijke tegenslag...icecreamfarmer schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 21:28:
[...]
Die is in Rusland zelf neergestort zag ik op liveuamap.Mektheb schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 21:29:
[...]
1 schijt er al neergeschoten te zijn een AN26
Mijn systeempjes ||_|| 50D + grip || EF-S 10-22mm f/3.5-4.5 USM; EF-S 17-55mm F/2.8 IS USM; EF 85mm F/1.8 USM
Liveblog Telegraaf staat dat hij is neergestort na technische mankementen.
In the early hours of the morning, President Putin launched a major unprovoked assault on Ukraine, firing missiles on cities and military targets. The invasion came despite weeks of Russian claims that they had no intention of invading. #StandWithUkraine pic.twitter.com/KltWqYMvdD
— Ministry of Defence 🇬🇧 (@DefenceHQ) 24 februari 2022
Inderdaad. Zo'n 10 jaar geleden geweest met een tour en een geigerteller in m'n handen gehad. Eigenlijk de hele tour + steenworp afstand reactor weinig straling gemeten. Op één plek waar we met de bus reden gingen de tellers tekeer en gaf een waarde aan zoals je in het vliegtuig zou meten. Toeristen etc.. nemen ze echt niet mee naar gebieden met hoge dosis (vooral het noorden van de reactor).LankHoar schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 21:21:
[...]
Ik weet niet welke documentaire je bedoelt, maar ik ben er 2 jaar geleden zelf geweest en the red forest wil je echt niet in vlammen op zien gaan hoorZelfs op verre afstand daarvan gingen onze geigertellers tekeer toen we met de bus vlot over een stukje straat daar reden.
Russisch leger rijdt natuurlijk om de hoge dosis gebieden heen.
Hoor net gelijke geluiden over die club die zich zo overgaf in het noorden. Dachten blijkbaar echt iets van vredestaken te gaan uitvoeren.Emryte schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 21:30:
Russisch leger toch niet zo motiverend als gedacht? Thread loopt door voor geïntereseerden.
[Twitter]
Wat heeft Musk hiermee te maken? En al zou hij het kunnen, hij heeft al talloze keren laten zien dat hij alles voor geld doet, dat is de laatste man op wie je zou kunnen bouwen.mb1 schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 21:26:
Swift blokkeren voor de Russen gaat het voorlopig niet worden begrijp ik, zou Elon nog en prikje kunnen uitdelen en alle Tesla's in Rusland op zwart kunnen zetten? Of hebben we nog andere "apparatuur" in Rusland welke we in kunnen zetten om wat steken te kunnen uitdelen?
Dat zijn 7000 speciale troepen die sterven. Dat hakt er wel in. Die zijn wat lastiger te vervangen dan wat dienstplichtigen.
Dat kan iemand aan een linkje niet zien. Een linkje droppen is ook niet de bedoeling. Als er een korte omschrijving van hoe en wat bij staat is het voor iedereen duidelijk.Montaner schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 16:12:
[...]
@janvanduschoten waarom dit relevant is? Want oorlog. Jeez.
Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw
Vooral het moraal van de Russen zal een knauw krijgen als die 7k manschappen als kleiduiven uit de lucht komen vallenicecreamfarmer schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 21:28:
[...]
Ga eens naar de Zuid-As, of een MaasvlakteNovadecasa schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 20:55:
[...]
Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.
Dit topic is gesloten.
![]()
[font size=18]Zero Tolerance beleid[/font]
Dit topic valt onder Zero Tolerance. Dit betekent het volgende:• We grijpen sneller in bij overtredingen.
• Er volgen sneller sancties.
Extra omtrent de situatie nu:
Deel aub geen schokkende beelden. Bedenk daarbij goed of een twitter bericht wat toevoegt aan de discussie.
Specifieke topic regels
• Onderbouw je betoog met betrouwbare en verifieerbare bronnen.
• Geen drogredenen of onlogische en/of onnavolgbare gevolgtrekkingen.
• Extraordinary claims require extraordinary evidence.
• Geen omgekeerde bewijslast, wie beweert moet bewijzen.
• De volgende drogreden is expliciet niet toegestaan: neutraliteit claimen om vervolgens een waardeoordeel te geven over het conflict. Zie ook Wikipedia: Argument to moderation en Wikipedia: False balance
Andere topics
Discussie over wapensystemen, verhoudingen en inzet kan hier: Wapensystemen en effectiviteit
Voor de nasleep en mogelijke berechting daders MH17 hebben de we dit topic: MH17: De weg richting daders en mogelijke berechting
AWM beleidstopic:
Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid
/f/image/7QG7UYLR6S3mSUxbzdpGtDeg.png?f=fotoalbum_large)