[ZT] Russisch-Westerse verhoudingen en de oorlog in Oekraïne Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 129 ... 168 Laatste
Acties:
  • 730.879 views

Onderwerpen

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 22:57
Misschien enigszins off-topic maar gezien het aantal links naar twitter voor beelden misschien wel relevant.
Niet alles is de situatie zoals deze nu is.

10 Photos and Videos From Russia's Invasion of Ukraine That Are Actually Fake

• Johan Bogle
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 25-10 12:07
Tristan schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 20:22:
[...]

Omdat je daar een Wereldoorlog mee triggered!
Indien Putin een wereldoorlog wil beginnen om dat dan was hij dat toch al van plan. Met lafheid kan je hem uitstellen en het te laat alsnog tegen een sterker geworden tegenstander uitvechten.

• PLAE
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01:18
D-e-n schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 20:23:
[...]

Hou toch op. Er valt veel op de NOS aan te merken maar zo'n mevrouw in Rusland doet echt niet aan staatspropaganda.
Dat zei ik ook niet. Zij is gewoon niet zo heel capabel.

* knip * Kap nu eens met je staatspropaganda riedeltje. Gewoon inhoudelijk reageren, of reageer niet.

[ Voor 20% gewijzigd door janvanduschoten op 24-02-2022 21:27 ]

• Scorpio861
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:35
LopendeVogel schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 20:21:
[...]

Dat zeg ik toch? Rusland kan niet tegen de Navo op.. Als jij de Navo gelijk trekt met mijn rechterduim dan ja.
Ook geef ik aan dat Rusland een paar jaar geleden precies hetzelfde heeft gedaan bij Georgie, ook Georgie is niet mijn rechterduim.

Ik ben blij dat jij bang bent dat Rusland hier binnen komt lopen.
Heel bang, ik ga vanavond mij schuilkelder al in, wil je ook een plekje?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 19:04
Scorpio861 schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 20:24:
[...]

Heel bang, ik ga vanavond mij schuilkelder al in, wil je ook een plekje?
Graag, ik heb alleen een kruipkelder haha :D

Verwijderd

Johan Bogle schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 20:20:
[...]
dat zegt Biden, maar dat is onzin. Vier banken beperkingen opleggen in de US (en in Londen) is niet mis, maar komt niet in de buurt van afsluiten van SWIFT. Dat zou het volledige bedrijfsleven in RU zwaar raken.
Er is al een alternatief in voorbereiding dat Rusland aansluit op China. Ze hebben genoeg alternatieven. Dus afsluiten van Swift is niet de oplossing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sniffels
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 24-10 16:48
icecreamfarmer schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 20:21:
[...]

Hoe erg ik het ook vind voor de Russische dienstplichtigen en andere soldaten gaat dit alleen stoppen wanneer er 10000den Russische doden vallen. Dus hoop ik daar maar op. Reactie van het westen vind ik tot nu toe zwak. Waarom worden er niet meer wapens gestuurd of de zwarte zee afgesloten.
Russen zijn natuurlijk al weken bezig met troepen klaarzetten. Westen wordt pas vandaag echt wakker

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 00:33
De_Bastaard schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 20:21:
We komen even vrede brengen. Nog even en ze trekken die oude Stalin orgels uit de kast.

[Embed]
Zijn dat nou Russen of Oekraïne?, kan je lastig zien aangezien ze met hetzelfde “speelgoed” werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Coldcat
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14-10 05:55

Coldcat

HODL

[...]

Hou toch op. Er valt veel op de NOS aan te merken maar zo'n mevrouw in Rusland doet echt niet aan staatspropaganda.
Ik zie dat dit off-topic is :) Doe zelf wel een *knip

[ Voor 58% gewijzigd door Coldcat op 24-02-2022 20:29 ]

Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01:00
Bij M lieten ze beelden zien van een videogame als zijnde wat er in de lucht gaande is.
Toegegeven.. realistische beelden, maar toont wel dat er iets meer controle mag zijn wat de bron van nieuws is.

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

DaniëlWW2 schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 20:14:
[...]
Erger is misschien dat "Londongrad" feller en doortastender lijkt dan Berlijn. :/
Misschien tijd om in NL een petitie te starten voor de regering om onze Amsterdamse Russische brievenbussen te sluiten.

Das nuttiger dan die anti-3G petities etc.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• Scorpio861
Coldcat schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 20:26:
[...]

In een onafhankelijk land zou je een onafhankelijke berichtgeving verwachten. De mevrouw van de NOS draait het verhaal zo dat het door Nederlanders gegeten wordt, en Putin zwart wordt gemaakt. Men wist dat de inval zou komen. En men heeft het vertrouwen dat het in een week gedaan is. Oekraine is ingevallen om hun bevolking te beschermen. Niets van dat komt naar voren in het verhaal van de mevrouw. Daar heb je ook 2 kanten van het verhaal waar wij met z'n alleen maar 1 kan van horen. Dus ook hier is sprake van propoganda. Sommigen willen dat niet accepteren :)
Welkom bij de NOS.....

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jeroenvde89
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 01:46
PLAE schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 20:24:
[...]

Dat zei ik ook niet. Zij is gewoon niet zo heel capabel. Maar bij de NOS zie je zeker staatspropaganda terug. In een crisis de afgelopen jaren bijvoorbeeld? :) Spreekbuis van onze overheid.
Kan misschien zo zijn, maar het oog wil ook wat *;

Apple MacBook Air '25 | Apple iPhone 17 Pro | Apple AirPods Pro | Apple Watch Series 10 | Xbox Series X | LG OLED55CX6LA | Sonos Arc + 2x Sonos Play:1

Verwijderd

D-dark schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 20:24:
Misschien enigszins off-topic maar gezien het aantal links naar twitter voor beelden misschien wel relevant.
Niet alles is de situatie zoals deze nu is.

10 Photos and Videos From Russia's Invasion of Ukraine That Are Actually Fake
Nou juist heel relevant. Er wordt genoeg gedeeld wat niet altijd te verifiëren is. Daar moet je inderdaad mee oppassen.

• Johan Bogle
Verwijderd schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 20:25:
[...]

Er is al een alternatief in voorbereiding dat Rusland aansluit op China. Ze hebben genoeg alternatieven. Dus afsluiten van Swift is niet de oplossing.
Nou dat zal een mooi netwerk worden dan. China, rusland, misschien nog Venezuela? 😜😂

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-10 17:02

icecreamfarmer

en het is

Tristan schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 20:22:
[...]

Omdat je daar een Wereldoorlog mee triggered!
Juist niet. Je moet een grens stellen.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01:34
Kepro schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 20:23:
[...]

Wat voor soort geschut is dit allemaal? En met name het eerste.
Een of ander luchtafweer denk ik (die eerste)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-10 16:13
[...]

Oligarchen zijn niet gek, die hebben geen enkele belangstelling voor Chinese scholen voor hun kinderen, Chinese dachas of Chinese wat dan ook. Voor zichzelf en eigen bloed willen ze natuurlijk het comfort en de vrijheid van het Westen.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

[...]

In een onafhankelijk land zou je een onafhankelijke berichtgeving verwachten. De mevrouw van de NOS draait het verhaal zo dat het door Nederlanders gegeten wordt, en Putin zwart wordt gemaakt. Men wist dat de inval zou komen. En men heeft het vertrouwen dat het in een week gedaan is. Oekraine is ingevallen om hun bevolking te beschermen.

Niets van dat komt naar voren in het verhaal van de mevrouw. Daar heb je ook 2 kanten van het verhaal waar wij met z'n alleen maar 1 kan van horen. Dus ook hier is sprake van propoganda. Sommigen willen dat niet accepteren :)

Niets verkeerd mee maar staar je niet blind op de Nederlandse media.
Nog iemand die het verschil tussen incompetentie en gestuurde propaganda niet snapt.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
Jedi_Pimp schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 20:23:
[...]

Klopt inderdaad. Scholz wil het niet, maar stiekem is het Europese draagvlak voor deze sanctie in de breedte gewoon veel te laag. Mind you dat ook onze banken miljarden zullen moeten afschrijven als dat gebeurt. Ik zeg daarmee niet dat we het daarom niet moeten doen, maar het gaat niet gebeuren. Deze paar banken is peanuts vergeleken met Swift. Dat zou het Russische GDP met ~3% kunnen raken en met name de oligarchen kunnen beperken in het offshore brengen van hun assets.
Maar zonder swift is het nog steeds mogelijk om uit te wisselen. Als je de sancties bij de ontvangende of verzendende partij neerlegt niet meer. Maar dat vergt meer tijd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18:49
[...]

Dat zei ik ook niet. Zij is gewoon niet zo heel capabel. Maar bij de NOS zie je zeker staatspropaganda terug. In een crisis de afgelopen jaren bijvoorbeeld? :) Spreekbuis van onze overheid.
Wat had zo'n mevrouw moeten zeggen dan? Het is onzin om haar hier een westerse blik te verwijten aangezien dat waarschijnlijk wel gewoon de juiste blik is bij deze invasie, los van wat je van de tactiek van Europa vindt.

En pas op: onvermogen om de regering kritisch te volgen is iets anders dan staatspropaganda. De commercielen doen dat nog een stuk slechter dus dan zou RTL ook staatspropaganda zijn?

• MeteoVir
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Virtuozzo schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 20:22:
[...]

Dit is een vraag van pijn. Dat klinkt misschien vreemd, maar het is puur dat: welke pijn.

Willen we korte pijn? Of willen we de lange pijn.
Kort en hevig, of lang en etterend? Maar laten we eens uitgaan van lange pijn. Dat zal toch de meest reële optie zijn, als we onze puinhoop serieus willen opruimen. Hoe gaat dat plaatje eruit zien? Ik heb zo mijn gedachten maar ben nieuwsgierig naar jouw gedachtenexercitie en die te volgen in concrete termen. Als we eerlijk beginnen te zijn in ons publieke debat, welke keuzes komen we dan snel voor te staan?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• siggy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-05 12:07

siggy

Wait.... what?

[...]

In een onafhankelijk land zou je een onafhankelijke berichtgeving verwachten. De mevrouw van de NOS draait het verhaal zo dat het door Nederlanders gegeten wordt, en Putin zwart wordt gemaakt. Men wist dat de inval zou komen. En men heeft het vertrouwen dat het in een week gedaan is. Oekraine is ingevallen om hun bevolking te beschermen.

Niets van dat komt naar voren in het verhaal van de mevrouw. Daar heb je ook 2 kanten van het verhaal waar wij met z'n alleen maar 1 kan van horen. Dus ook hier is sprake van propoganda. Sommigen willen dat niet accepteren :)

Niets verkeerd mee maar staar je niet blind op de Nederlandse media.
Of ik begrijp je helemaal verkeerd, maar door propaganda en leugens van Rusland te herhalen heeft niks met onafhankelijke berichtgeving te maken.

"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
[...]

Kuch 8) Er is veel op te merken bij een NOS, maar als je spreekbuis van gepolitiseerde overheid zoekt, dan kom je bij functionele analyse juist bij een RTL uit 8) Nudging, inzetten op gedragseffecten, dus focus op narratieven. Propaganda is niet meer zoals uit oudere tijden 8)

Een NOS en NPO zijn juist als tegenwicht daarvoor aan banden gelegd geworden in politisering. Ik besef dat dit in tijden van laagdrempelige prikkels van "MSM" en zo meer gevoelig ligt en geen vanzelfsprekende verkenning, maar dit is echt heel serieus een realiteit die anders is dan de populaire beeldvorming.

Dat wil niet zeggen dat een NOS of NPO geen issues heeft, integendeel. De aanwezigheid van wat men in journalistiek de neutraliteitsvalstrik noemt is enorm gegroeid. Er is ook hard ingegrepen, zelfs gezuiverd t.a.v. wat opriep voor zelfreflectie media - maar vanuit externe consultatie, politieke benoemingen.

Er is ook best een issue van weinig sterke correspondenten, die te makkelijk ingepakt worden in netwerk functies ter plaatse. Maar dat is een breed probleem, gevolg van afname van kwaliteit van opleidingen de afgelopen twintig jaar.

Door de bank genomen is een NOS nog steeds het minst slechte wat er is in het media landschap. En ja, dat is wel iets om op meer dan een manier stil bij te staan als punt van zorg.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

[...]
Maar dan is het dus ook geen enkel probleem om swift te sluiten voor Rusland.
We kunnen ‘ons’ gas dan prima via dat andere Chinese systeem betalen?

PSN

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
YakuzA schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 20:30:
[...]

We kunnen ‘ons’ gas dan prima via dat andere systeem betalen?
Daar raak je dan ook direct de europese burger mee. Door sancties bij specifieke partijen neer te leggen niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

Mektheb schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 20:23:
[...]

Toegang is internationale wateren, en meer wapens erheen kan niet want we kunnen het luchtruim niet in.
En erheen rijden lijkt me ook niet wenselijk als elke weg op het moment volstaat.

Kortom : kunnen nu nog alleen toekijken.
Volgens een verdrag met Turkije niet.
Die kunnen de toegang ontzeggen bij dreiging.

Overigens verhoogde staat van paraatheid in NL. Kunnen we dan 5 ipv 4 vliegtuigen inzetten of wordt defensie nu wel een keer serieus genomen worden.

Het is tijd voor een reforger oefening.

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-10 14:13
[...]

We kunnen ‘ons’ gas dan prima via dat andere Chinese systeem betalen?
Dat andere systeem is van Rusland en China. Lijkt mij geen optie.

• Johan Bogle
[...]

We kunnen ‘ons’ gas dan prima via dat andere systeem betalen?
Ik wens Russische bedrijven en banken veel succes om hun (repo)transacties uit te voeren. Kapitaal spreekt SWIFT.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PLAE

Begrijp ik wel, gaat richting desertie.

• T-Forever
  • Laatst online: 25-10 15:45
[...]

Dat maak jij er dan ook van, meneer zegt iets anders. Elk land doet aan propaganda. Ook onze schoolboeken zitten er vol mee. Is helemaal niet raar, mensen die dat ontkennen, project geslaagd zullen we maar zeggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Animal_X
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-10 15:53

Animal_X

Rodin

Ik snap dat geneuzel over SWIFT niet... Wie kan het mij uitleggen? Uitsluiten van SWIFT levert wat praktische problemen op die simpel te overkomen zijn m.i...

Stap 1: overboeking van RU bank naar een bank in China (in welke munt dan ook) via het bankensysteem van China
Stap 2: overboeking van CN rekening naar willekeurige bank in EU of US via SWIFT.
Stap 3: klaar...

Met een beetje handigheid zelfs simpel te automatiseren voor straight trough processing als China meewerkt....

"It's better to keep your mouth shut and give the impression that you're stupid than to open it and remove all doubt."

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Johan Bogle schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 20:32:
[...]
Ik wens Russische bedrijven en banken veel succes om hun (repo)transacties uit te voeren. Kapitaal spreekt SWIFT.
Maar kapitaal vindt ook een weg. Hetzij via de ouderwetse koffer of crypto. Door het eindstation te sluiten niet meer.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:04

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Bovendien deed de mevrouw bij de NOS uitleggen hoe Poetin zijn eigen bevolking al jaren masseert om de inval goed te keuren.

Tevens belangrijk detail wat ze vertelde: dat gebeurde sinds de westers georiënteerde regering is gekomen in Oekraïne. Dus wat is daar dan niet capabel aan? Ze vertelt gewoon het correcte verhaal. Er valt weinig wederhoor te doen als Poetin alleen maar desinfo verspreid.

Tweakers Discord

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Accretion
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 22:36

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

[...]

Lijkt wel een C-RAM of Phalanx CIWS.

Mooi en duur spul, maar wil je liever niet aan de verkeerde kant van staan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

icecreamfarmer schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 20:31:
[...]

Volgens een verdrag met Turkije niet.
Die kunnen de toegang ontzeggen bij dreiging.

Overigens verhoogde staat van paraatheid in NL. Kunnen we dan 5 ipv 4 vliegtuigen inzetten of wordt defensie nu wel een keer serieus genomen worden.

Het is tijd voor een reforger oefening.
Standaard procedure dat navo leden zich klaar maken voor als er iets gebeurt.

Maar defensie is in Europa sowieso achter gebleven, die 2% aan investeringen waar Trump zo op hamerde hebben wij in Europa nooit waar gemaakt. In NL hebben wij verouderde kazernes, te weinig materiaal etc. Dit is weer een wake up call, net zoals dat wij veel te weinig ic bedden hebben in NL. bezuinigen op de verkeerde dingen.

• Lordy79
  • Laatst online: 21:09

Lordy79

Vastberaden

Animal_X schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 20:33:
Ik snap dat geneuzel over SWIFT niet... Wie kan het mij uitleggen. Uitsluiten van SWIFT levert wat praktische problemen op die simpel te overkomen zijn....

Stap 1: overboeking van RU bank naar een bank in China (in welke munt dan ook) via het bankensysteem van China
Stap 2: overboeking van CN rekening naar willekeurige bank in EU of US via SWIFT.

Met een beetje handigheid zelfs simpel te automatiseren voor straight trough processing als China meewerkt....
*knip* dan onderbouw, 'google even' is geen bron in AWM

[ Voor 13% gewijzigd door polthemol op 24-02-2022 20:40 ]

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
Ik snap dat geneuzel over SWIFT niet... Wie kan het mij uitleggen? Uitsluiten van SWIFT levert wat praktische problemen op die simpel te overkomen zijn m.i...

Uiteraard zit daar een verbod aan vast voor westerse bedrijven / landen om met Rusland te dealen.

Het houdt wel op bij Oekraïne. Het aanvallen van de Baltische Staten is zelfmoord voor Rusland. Een oorlog tegen de NAVO kunnen ze niet winnen, zowel financieel als militair niet. Poetin is gek, maar de vraag is of hij zijn hele land mee de afgrond in wil slepen… net als een andere dwaas zo’n 75 jaar geleden.

[ Voor 18% gewijzigd door FrankoNL op 24-02-2022 20:36 ]

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01:34
PLAE schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 20:32:
[Twitter]

Oh ja stuur ze allemaal maar de dood in. Denk niet dat Oekraïne het heel lang volhoudt zo tegen de beer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brent
T-Forever schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 20:32:
[...]

Dat maak jij er dan ook van, meneer zegt iets anders. Elk land doet aan propaganda. Ook onze schoolboeken zitten er vol mee. Is helemaal niet raar, mensen die dat ontkennen, project geslaagd zullen we maar zeggen.
Je kunt het allemaal platslaan tot 1 kleur, maar op een een-kleurige afbeelding valt niets waar te nemen. Mag je doen, maar doe dan niet of dat de enige manier is om de zaken te beschouwen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:43
ReVision. schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 20:07:
[...]

Ik had wat duidelijker moeten zijn.

Het gaat me niet om de sancties, die snap ik wel (op swift na, maar dat ligt blijkbaar in europa)

Het gaat mij om zijn woorden, gestotter, en versprekingen, het komt bij mij allemaal heel zwak over en maakt daardoor totaal geen indruk.
Wauw, we gaan iemands lichamelijke ongemak als ongeschikte kwaliteitsnorm stellen.

Je bent dan echt wel goed van het pad geraakt als je dat vindt of je hebt teveel met je neus in de fabeltjesfuik van de GoP gezeten. Echt kansloos…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Dat is leuk voor de normale man, voor bedrijven met geautomatiseerde processen is dat gewoon kut. Plus dat het ook gewoon extra geld kost.

Swift sluiten is geen magische kogel, maar wel een normale, en dat is voor nu goed genoeg.

Dat Europa het niet doet is een blamage, in 12 uur tijd ben ik 99% van het vertrouwen in de EU kwijtgeraakt.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Brent
Lordy79 schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 20:35:
[...]

*knip* google even is geen bron
Zoek even in dit topic voor een weerlegging van die propaganda-uitleg.

[ Voor 30% gewijzigd door polthemol op 24-02-2022 20:43 ]

• jgj82
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 00:29

jgj82

Ja, maar = nee

[...]

Luchtafweer.. het eerste lijkt op 2k22 Tunguska of iets uit die familie

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

PLAE schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 20:32:
[Twitter]

'Jammer' dat we zo niet denken als het om bijv. Afghanistan of Egypte/Libie gaat.

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
RobinHood schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 20:36:
[...]

Dat is leuk voor de normale man, voor bedrijven met geautomatiseerde processen is dat gewoon kut. Plus dat het ook gewoon extra geld kost.

Swift sluiten is geen magische kogel, maar wel een normale, en dat is voor nu goed genoeg.

Dat Europa het niet doet is een blamage, in 12 uur tijd ben ik 99% van het vertrouwen in de EU kwijtgeraakt.
Europa zet de belangen van de burger voorop. En dat is goed. Er wordt echt wel over nagedacht.

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

Sniffels schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 20:26:
[...]

Russen zijn natuurlijk al weken bezig met troepen klaarzetten. Westen wordt pas vandaag echt wakker
Dat klopt maar toch. Nederland trouwens wel voor afsluiting swift als ik rutte moet geloven.

Overigens snap ik niet dat Oekraine niet eerder is gaan mobiliseren.

Zag trouwens ook een filmpje dat een Doema lid al in oktober tot op het uur nauwkeurig deze invasie voorspelt had. Hoe waar is dat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 00:10

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

De_Bastaard schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 20:35:
[...]

Oh ja stuur ze allemaal maar de dood in. Denk niet dat Oekraïne het heel lang volhoudt zo tegen de beer.
Schitterend.

De ene helft hier vindt dat de NATO zelf maar in moet grijpen. De andere helft wil Oekraïne bij voorbaat al overdragen.

• Lordy79

Lordy79

Vastberaden

Verwijderd schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 20:34:
[...]

Standaard procedure dat navo leden zich klaar maken voor als er iets gebeurt.

Maar defensie is in Europa sowieso achter gebleven, die 2% aan investeringen waar Trump zo op hamerde hebben wij in Europa nooit waar gemaakt. In NL hebben wij verouderde kazernes, te weinig materiaal etc.
Sowieso stelt Nederland helemaal niets voor. Leuk dat we meestampen als muis naast een paar olifanten en dan kunnen roepen dat we samen zoveel kabaal maken maar meer dan dat is het niet. Ik ben tegen een door de EU aangestuurd leger maar ben bang dat dat wel de toekomst is.

• TWeaKLeGeND
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18-10 03:55
*knip* screenshots in Russisch kan niemand hier iets mee.

[ Voor 88% gewijzigd door polthemol op 24-02-2022 20:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lordy79

Lordy79

Vastberaden

Brent schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 20:36:
[...]

Zoek even in dit topic voor een weerlegging van die propaganda-uitleg.
Tja dat is een mening, geen weerlegging.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PLAE
siggy schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 20:37:
[...]

'Jammer' dat we zo niet denken als het om bijv. Afghanistan of Egypte/Libie gaat.
Ik weet niet 'we' is in jouw opmerking

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Brent
RobinHood schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 20:36:
[...]
Het is niet de EU die dwarsboomt, maar enkele lidstaten. De onze inbegrepen voor zover ik weet. De oorzaak zit het dus bij de bijzonder slechte keuze die wij voor de vierde keer hebben gemaakt afgelopen verkiezingen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
MeteoVir schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 20:29:
[...]

Kort en hevig, of lang en etterend? Maar laten we eens uitgaan van lange pijn. Dat zal toch de meest reële optie zijn, als we onze puinhoop serieus willen opruimen. Hoe gaat dat plaatje eruit zien? Ik heb zo mijn gedachten maar ben nieuwsgierig naar jouw gedachtenexercitie en die te volgen in concrete termen. Als we eerlijk beginnen te zijn in ons publieke debat, welke keuzes komen we dan snel voor te staan?
Het was een beetje een strikvraag, excuses. Bij werkzaamheden zijn analyses geweest van dergelijke scenario's. Van functie analyses tot complexe table tops. En meer.

De korte pijn is het vraagstuk van weer leren met pijn om te gaan, met de reële relatie van prijs van beschaafde samenleving en stabiliteit van ruimte voor het individu daarbij.

De lange pijn is een kanker waar de patiënt overlijdt. I know, dit is hard om op te merken, maar dat is de realiteit van existentiële uitdaging.

Bij dat publieke debat is in praktische zin er keuze in format en focus. Minder verslaggeving van dit moment, die prikkel, dat beeld, en zo voorts. Meer focus op rustige verwerking van informatie, van het doornemen in gesprek van overwegingen daarbij en het weer aanleren van toetsen van mening.

Die eerder gelinkte uitzending van M vandaag was wat dat aangaat een opmerkelijke uitzondering op de regel, atypisch constructief in dergelijke focus.

Keuzes bij publiek debat komen dan neer op het verschil tussen productie voor verkoop, en productie voor samenleving. Misschien druk ik het iets plastisch uit, maar hier komt het wel op neer. En dat vraagt over brede linie iets van actoren in media. Niet enkel een journaal, maar ook een talkshow of dumb-shit-down pseudo-entertainment show.

Enfin, dit vereist voor het publieke omroepbestel een behoorlijk ander mediabeleid. Behoorlijk. De afgelopen jaren is vanuit politisering die oude focus juist onderuit gehaald ten gunste van een entertainment focus. Nu ja, dat levert misschien amusement op. Maar media hebben in ons bestel een inherente vierde macht functie. Halen we die weg, dan schieten we ons zelf in de voeten.

De mens is maakbaar. Wat aldus gemanipuleerd kan worden voor afbraak en subversie, kan ook constructief in synergie gestimuleerd worden voor opbouw en stabiliteit.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 25-10 15:54

World Citizen

FreeReef.nl

Ik vind het opvallend dat de Swift sanctie überhaupt nog op tafel word gelegd. Putin heeft vannacht duidelijk gezegd dat hij die sanctie niet interessant vind. We kunnen scenario's verzinnen zoals dat via China, maar het boeit niet want kennelijk heeft Putin een oplossing voor die sanctie.

Ik proef nog steeds her en der dat er een soort hoop is of dat we iets gaan doen om het om te keren. Maar dat is niet. Putin heeft Oekraïne veroverd en elke straf die daar op staat is kennelijk voor Putin niet echt interessant.

Het was wachten op Biden maar ook die gaat niks doen. Dus nu zijn we boos op Putin maar Putin vind dat niet erg.

Dit voelt voor mij overigens als verloren. We hebben verloren.

[ Voor 4% gewijzigd door World Citizen op 24-02-2022 20:40 ]

FreeReef.nl

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 00:33
jgj82 schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 20:36:
[...]

Luchtafweer.. het eerste lijkt op 2k22 Tunguska of iets uit die familie
Ja is het ook.

Of een Chilka of hoe ze die noemen

• Sniffels
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 24-10 16:48
Accretion schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 20:33:
[...]

Lijkt wel een C-RAM of Phalanx CIWS.

Wellicht niet helemaal gepast, maar YouTube: US/UK Carrier Group vs China/Russia Carrier Group (Naval Battle Vid ... voor een AI gesimuleerde vliegdekschepen aanval tussen us/uk en rus/china.

Als je geïnteresseerd bent in type wapens, namen en hoe alles een beetje werkt. Kijk al maanden naar deze "simulaties"

• nst6ldr
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

Accretion schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 20:33:
[...]

Lijkt wel een C-RAM of CIWS.

CIWS niet, ik ken eigenlijk geen landen anders dan Amerika die dat op het land heeft. Wat je hier ziet is een batterij ZSU-23-2, die worden met de hand gericht, zit geen vuurleiding of iets dergelijks in. De eerste salvo's die buiten beeld afgevuurd worden zijn waarschijnlijk tunguska's of shilka's. Lastig te zeggen van welke factie ze zijn ook.

Hoe Android ten einde kwam - Ben je wel kritisch?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Brent
Lordy79 schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 20:38:
[...]

Tja dat is een mening, geen weerlegging.
Dat is het wel, en dat weet je donders goed, want je was aan het posten rond die tijd. Je blijft gewoonkul herhalen waarvan je weet dat het niet klopt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Lordy79 schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 20:38:
[...]

Sowieso stelt Nederland helemaal niets voor. Leuk dat we meestampen als muis naast een paar olifanten en dan kunnen roepen dat we samen zoveel kabaal maken maar meer dan dat is het niet. Ik ben tegen een door de EU aangestuurd leger maar ben bang dat dat wel de toekomst is.
Nederland is dan ook een erg klein land. Totaal niet te vergelijken met landen zoals Duitsland. Wij zullen nooit een groot leger hebben. Alleen wij kunnen wel onze plicht nakomen om die 2% jaarlijks in defensie te steken en niet alles over te laten aan de Britten en de Amerikanen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ReVision.
  • Registratie: Juli 2019
  • Niet online
Miki schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 20:35:
[...]

Wauw, we gaan iemands lichamelijke ongemak als ongeschikte kwaliteitsnorm stellen.

Je bent dan echt wel goed van het pad geraakt als je dat vindt of je hebt teveel met je neus in de fabeltjesfuik van de GoP gezeten. Echt kansloos…
Waar heb jij het over, ik ben links en voor de democraten maar ik vond dit gewoon een zeer slappe speech van Biden zeker gezien het onderwerp en de belangen. Kan hij misschien niet veel aan doen, maar dat maakt het niet minder waar.

hoi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lordy79

Lordy79

Vastberaden

Brent schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 20:40:
[...]

Dat is het wel, en dat weet je donders goed, want je was aan het posten rond die tijd. Je blijft gewoonkul herhalen waarvan je weet dat het niet klopt.
Kom dan met een bron... Ik heb een bron gegeven waarom de USA het niet wil of hooguit als allerallerlaatste stap.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FrankoNL
World Citizen schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 20:39:
Ik vind het opvallend dat de Swift sanctie überhaupt nog op tafel word gelegd. Putin heeft vannacht duidelijk gezegd dat hij die sanctie niet interessant vind. We kunnen scenario's verzinnen zoals dat via China, maar het boeit niet want kennelijk heeft Putin een oplossing voor die sanctie.

Ik proef nog steeds her en der dat er een soort hoop is of dat we iets gaan doen om het om te keren. Maar dat is niet. Putin heeft Oekraïne veroverd en elke straf die daar op staat is kennelijk voor Putin niet echt interessant.

Het was wachten op Biden maar ook die gaat niks doen. Dus nu zijn we boos op Putin maar Putin vind dat niet erg.

Dit voelt voor mij overigens als verloren. We hebben verloren.
Ja tuurlijk zegt hij dat hij het niet zo erg vindt. Dat is gewoon retoriek. Zou wat zijn als hij ging zeggen: nee alsjeblieft niet, doet zo’n pijn!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Brent
Verwijderd schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 20:40:
[...]

Nederland is dan ook een erg klein land. Totaal niet te vergelijken met landen zoals Duitsland. Wij zullen nooit een groot leger hebben. Alleen wij kunnen wel onze plicht nakomen om die 2% jaarlijks in defensie te steken en niet alles over te laten aan de Britten en de Amerikanen.
Een klein land dat heel groot is in een aantal zaken. Nummer twee landbouwproduct exporteur, en ik geloof nummer 1 oligarchen-enabler, gedeeld met het VK.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• klaw
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 23-10 09:18
YakuzA schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 20:27:
[...]

Misschien tijd om in NL een petitie te starten voor de regering om onze Amsterdamse Russische brievenbussen te sluiten.

Das nuttiger dan die anti-3G petities etc.
He zou dat niet een idee zijn, ik weet niet of we iets uit kunnen halen maar niet geschoten is altijd mis?

How to Beat Putin & The American Origins of Putin's Madness

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FrankoNL
Brent schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 20:42:
[...]

Een klein land dat heel groot is in een aantal zaken. Nummer twee landbouwproduct exporteur, en ik geloof nummer 1 oligarchen-enabler, gedeeld met het VK.
En vergis je niet dat veel Russische bedrijven hier een brievenbus bv hebben en er veel geld zit.

Daar pak je ze het hardst mee.

• Lordy79

Lordy79

Vastberaden

Lordy79 schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 20:35:
[...]

[mbr]*knip* dan onderbouw, 'google even' is geen bron in AWM [/mbr]
https://businessam.be/wat...d-het-meest-bang-voor-is/

Dat iemand het er niet mee eens is, soit, maar doe mijn bron niet af als onzin zonder onderbouwing of geef aan dat je gewoon een andere mening hebt.

Verwijderd

Brent schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 20:42:
[...]

Groot zijn in zaken doen is wel wat anders dan een groot leger hebben. Het eerste wat je dan moet hebben is mensen, laat dat nou het probleem zijn in NL.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Brent
Lordy79 schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 20:41:
[...]

Kom dan met een bron... Ik heb een bron gegeven waarom de USA het niet wil of hooguit als allerallerlaatste stap.
Jouw "bron" was "google het even".

Weet je wat, "bekijk het even".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eli3l
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-05 03:09
ReVision. schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 20:41:
[...]

Waar heb jij het over, ik ben links en voor de democraten maar ik vond dit gewoon een zeer slappe speech van Biden zeker gezien het onderwerp en de belangen. Kan hij misschien niet veel aan doen, maar dat maakt het niet minder waar.
Weet niet wat jij hebt zitten kijken, maar het was een duidelijke speech met duidelijke sancties en gevolgen voor Rusland als ze NAVO grondgebied aanvallen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23:36
[...]

Tijdens de koude oorlog hadden wij een prima leger. Een klein, maa rijk land, kan prima een 'groot' leger qua materieel opbouwen. Vergeet niet dat wij tijdens de koude oorlog 3.3% van het BNP uitgaven aan defensie.

Kijk, dan krijg je 229 f16's, 1000 tanks, kleine 20 fregatten, etc. Nog steeds niet huge, maar groot zat. Wat we aan dienstplichtigen hadden weet ik zo niet.

En dat is dus precies wat we moeten doen, naar draagkracht voldoende bijdragen. Als iedereen dat doet, dan kunnen we ons collectief uitstekend verdedigen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lordy79

Lordy79

Vastberaden

[...]

Israël is ook een klein land...het heeft met prioriteiten en in het geval van Israël met bittere noodzaak te maken.

Voordat we offtopic raken: ik geef dit voorbeeld omdat het een vergelijkbaar land is qua staatsvorm, BNP en inwoneraantal. Niet meer en niet minder.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
Adlermann schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 20:44:
[...]

Tijdens de koude oorlog hadden wij een prima leger. Een klein, maa rijk land, kan prima een 'groot' leger qua materieel opbouwen. Vergeet niet dat wij tijdens de koude oorlog 3.3% van het BNP uitgaven aan defensie.

Kijk, dan krijg je 229 f16's, 1000 tanks, kleine 20 fregatten, etc. Nog steeds niet huge, maar groot zat. Wat we aan dienstplichtigen hadden weet ik zo niet.

En dat is dus precies wat we moeten doen, naar draagkracht voldoende bijdragen. Als iedereen dat doet, dan kunnen we ons collectief uitstekend verdedigen.
De grootste vereiste van verdediging zit hem niet in het militaire domein.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

FrankoNL schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 20:43:
[...]

En vergis je niet dat veel Russische bedrijven hier een brievenbus bv hebben en er veel geld zit.

Daar pak je ze het hardst mee.
Die BV's zijn niet interessant, hun bankrekeningen wel. Maarja, we weten hoe nou de banken het hebben met criminele zaken. Een burger met crypto is gevaarlijker dan grote stromen crimineel geld. Zie de boetes. Dat geld zal allang weggesluisd zijn, als de banken al iets durven te doen in opdracht van wie of wat dan ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 25-10 15:54

World Citizen

FreeReef.nl

FrankoNL schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 20:41:
[...]

Ja tuurlijk zegt hij dat hij het niet zo erg vindt. Dat is gewoon retoriek. Zou wat zijn als hij ging zeggen: nee alsjeblieft niet, doet zo’n pijn!
Het is geen retoriek als je vervolgens toch het land binnenvalt waar die sanctie op staat.

Ik snap niet waarom mensen nog denken dat er bluf is. Ontzettend veel reacties zoeken nog een soort van "Oplossing" of zijn doorweven met "als dit" "als dat"...

Maar Putin valt ondertussen gewoon een land binnen en is klaar. 0 maar dan ook 0 retoriek.

FreeReef.nl

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 00:10

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Adlermann schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 20:44:
[...]

Zoiets?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l6bxQfODjX6ibj0PvimC2TbGnY0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/apHmgcPa9tmkyYDvzleA2FQ3.jpg?f=user_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Brent
Verwijderd schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 20:43:
[...]

Groot zijn in zaken doen is wel wat anders dan een groot leger hebben. Het eerste wat je dan moet hebben is mensen, laat dat nou het probleem zijn in NL.
Het is wat anders, zeker, maar zonder deze uitvoerroute zouden oligarchen geen enkele manier hebben zichzelf buiten de Russische grenzen veilig te stellen. Het is geen nieuws, en geen wonder dat ze hun kinderen, hun geld en voor grote delen van het jaar zichzelf buiten Rusland parkeren. Ze willen er zelf ook niet wonen, omdat ze dondersgoed weten wat voor beerput ze daarvan gemaakt hebben.

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
siggy schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 20:45:
[...]

Die BV's zijn niet interessant, hun bankrekeningen wel. Maarja, we weten hoe nou de banken het hebben met criminele zaken. Een burger met crypto is gevaarlijker dan grote stromen crimineel geld. Zie de boetes. Dat geld zal allang weggesluisd zijn, als de banken al iets durven te doen in opdracht van wie of wat dan ook.
Offtopic:

Ben benieuwd wat dit met crypto gaat doen. Ik hou de centjes voorlopig in de zak. Als rusland geblokkeerd wordt van crypto dan is gelijk de filosofie om de zeep.

• pletter
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19:18
[...]

*knip*
Persoonlijke aanvallen laten we achterwege..

[ Voor 19% gewijzigd door tweakduke op 24-02-2022 20:53 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Scorpio861
*knip*
Originele reactie verwijderd, niet op reageren aub.

[ Voor 86% gewijzigd door tweakduke op 24-02-2022 20:53 ]

• FrankoNL
World Citizen schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 20:45:
[...]

Het is geen retoriek als je vervolgens toch het land binnenvalt waar die sanctie op staat.

Ik snap niet waarom mensen nog denken dat er bluf is. Ontzettend veel reacties zoeken nog een soort van "Oplossing" of zijn doorweven met "als dit" "als dat"...

Maar Putin valt ondertussen gewoon een land binnen en is klaar. 0 maar dan ook 0 retoriek.
Ik bedoel niet dat zijn inval alleen retoriek is, maar zeggen dat swift hem geen pijn doet is dat wel. Dat is feitelijk gewoon onjuist.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

[...]

Wat overigens door het decennialange bezuinigen komt, en die schade gaat de komende 20 jaar nog niet hersteld zijn.

Hoe Android ten einde kwam - Ben je wel kritisch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• T-Forever
Brent schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 20:46:
[...]

Het is wat anders, zeker, maar zonder deze uitvoerroute zouden oligarchen geen enkele manier hebben zichzelf buiten de Russische grenzen veilig te stellen. Het is geen nieuws, en geen wonder dat ze hun kinderen, hun geld en voor grote delen van het jaar zichzelf buiten Rusland parkeren. Ze willen er zelf ook niet wonen, omdat ze dondersgoed weten wat voor beerput ze daarvan gemaakt hebben.
Des te meer we ons zorgen moeten maken, ze zijn daar klaar met vreten, alles is op.
Bij de buren is er nog gras.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• B-lex
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 19:11
Waarom laat men bij het 2017 overzicht de dienstplichtigen ineens weg? Dienstplicht bestaat nog steeds (alleen opgeschort). Of gaat men ervan uit dat de dienstplichtigen van vandaag ongetraind zijn en dus geen waarde hebben?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 01:36

Dennis1812

Amateur prutser

We hebben nog altijd dienstplicht.

Verder. Doe eens rustig.

[ Voor 26% gewijzigd door tweakduke op 24-02-2022 20:54 . Reden: Quote aangepast ]

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lordy79

Lordy79

Vastberaden

Brent schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 20:46:
[...]

Ze willen er zelf ook niet wonen, omdat ze dondersgoed weten wat voor beerput ze daarvan gemaakt hebben.
Eens. :(:)
Het verbaast me ook niet in t minst dat Cyprus terughoudend is tegen Rusland. Ik kom regelmatig op Cyprus en het ziet daar zwart van de rijke Russisch sprekende mensen... Je kunt (of kon tot voor kort ?) ook een staatsburgerschap krijgen bij een investering in onroerend goed voor een miljoen ofzo. Iig voor oligarchen een lachwekkend bedrag. En dan ben je dus meteen EU burger. Schengen... Etc.

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 00:02
TWeaKLeGeND schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 20:38:
[mbr]*knip* screenshots in Russisch kan niemand hier iets mee.[/mbr]
Oef, dat is lekker dan... Volgende week wind vanuit het oosten hier.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Brent
Kenny_026 schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 20:47:
[...]

Offtopic:

Ben benieuwd wat dit met crypto gaat doen. Ik hou de centjes voorlopig in de zak. Als rusland geblokkeerd wordt van crypto dan is gelijk de filosofie om de zeep.
Crypto vergroot juist de controle op de 'munt' door een kleine kliek ipv deze te verdelen. Zie hoe de exchanges defacto (via het in handen hebben van wallet private keys) de valuta controleren. Die filosofie is een fictie, die nodig is goedgelovige technofielen van hun geld te ontdoen. New boss, old boss.

• T-Forever
B-lex schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 20:48:
[...]

Waarom laat men bij het 2017 overzicht de dienstplichtigen ineens weg? Dienstplicht bestaat nog steeds (alleen opgeschort). Of gaat men ervan uit dat de dienstplichtigen van vandaag ongetraind zijn en dus geen waarde hebben?
Zou kunnen, maar als elke able persoon er ééntje neerschiet, zou je denken dat het ook snel afgelopen is. Of dat het de nukes uitlokt?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• eamelink
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Nederland is dan ook een erg klein land.
Achttiende economie van de wereld. GDP van Nederland is meer dan 60% van die van Rusland. In de top-tien-procent van landen dus.

Hoezo is Nederland een 'erg klein land'?

En de afstand tussen Eemshaven en Rincón bijna achtduizend kilometer, dus ook geografisch niet niks :P

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Allard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:40
FrankoNL schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 20:35:
[...]

Uiteraard zit daar een verbod aan vast voor westerse bedrijven / landen om met Rusland te dealen.

Het houdt wel op bij Oekraïne. Het aanvallen van de Baltische Staten is zelfmoord voor Rusland. Een oorlog tegen de NAVO kunnen ze niet winnen, zowel financieel als militair niet. Poetin is gek, maar de vraag is of hij zijn hele land mee de afgrond in wil slepen… net als een andere dwaas zo’n 75 jaar geleden.
Gisteren zeiden we nog dat het ondenkbaar is dat Poetin verder zou gaan dan de Donbass regio. Een week eerder vroegen wij ons nog af wat Rusland te winnen had bij een aanval op Oekraïne.
Intusen heeft Poetin al in niet zo onbedekte termen aangegeven dat de Baltische staten ook bij Rusland horen en dat hij er niet voor terug schrikt om kernwapens te gebruiken.

I think all rightthinking people in this country are sick and tired of being told that ordinary, decent people are fed up in this country with being sick and tired.

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

Van die aantallen ga je toch huilen. Dat is amper genoeg om een middelgrote stad te verdedigen.
En dan zet het complete leger ook nog eens bijna allemaal in 1 provincie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
Lordy79 schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 20:49:
[...]

Eens. :(:)
Het verbaast me ook niet in t minst dat Cyprus terughoudend is tegen Rusland. Ik kom regelmatig op Cyprus en het ziet daar zwart van de rijke Russisch sprekende mensen... Je kunt (of kon tot voor kort ?) ook een staatsburgerschap krijgen bij een investering in onroerend goed voor een miljoen ofzo. Iig voor oligarchen een lachwekkend bedrag. En dan ben je dus meteen EU burger. Schengen... Etc.
Al eens in de casino's op Malta geweest? Nog een paar jaar en Bond settings zijn daar geen fictie meer in het normaliseren van grensoverschrijdend gedrag en organisatie.

• Zeus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:39
Zojuist was ik bij een demonstratie, en hoorde daar van een Duitse politicus dat Duitsland echt in de tang zit. De sanctie om SWIFT te bannen voor Rusland zal niet gedaan kunnen worden omdat Duitsland Ruslands gas nodig heeft. De nationale gasreserves zijn in handen van Gazprom en blijken helemaal leeg te zijn... Het zal ongeveer 6 maanden duren vooraleer er alternatieven mogelijk zijn.

"Zeus was so enamored by Europa that he decided to seduce and ravage her. "

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

FrankoNL schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 20:35:
[...]
Ik zal je alvast uit de droom helpen.
Het gaat niet ophouden bij Oekraïne.

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

eamelink schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 20:50:
[...]

Achttiende economie van de wereld. GDP van Nederland is meer dan 60% van die van Rusland. In de top-tien-procent van landen dus.

Hoezo is Nederland een 'erg klein land'?

En de afstand tussen Eemshaven en Rincón bijna achtduizend kilometer, dus ook geografisch niet niks :P
Klein in inwonersaantal. Tuurlijk kan je als je veel geld heb materieel inkopen. Maar je moet ook genoeg mensen hebben om het materieel te kunnen gebruiken.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Zeus schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 20:51:
Zojuist was ik bij een demonstratie, en hoorde daar van een Duitse politicus dat Duitsland echt in de tang zit. De sanctie om SWIFT te bannen voor Rusland zal niet gedaan kunnen worden omdat Duitsland Ruslands gas nodig heeft. De nationale gasreserves zijn in handen van Gazprom en blijken helemaal leeg te zijn... Het zal ongeveer 6 maanden duren vooraleer er alternatieven mogelijk zijn.
Altijd goed om met mensen te praten, maar ik zou even de bijpassende feiten opzoeken ;)

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• Lordy79

Lordy79

Vastberaden

Virtuozzo schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 20:50:
[...]

Al eens in de casino's op Malta geweest? Nog een paar jaar en Bond settings zijn daar geen fictie meer in het normaliseren van grensoverschrijdend gedrag en organisatie.
Nee ik kom niet in casino's maar ik geloof je direct dat het daar hetzelfde laken en pak is of erger.

Pagina: 1 ... 129 ... 168 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
[font size=18]Zero Tolerance beleid[/font]
Dit topic valt onder Zero Tolerance. Dit betekent het volgende:
• We grijpen sneller in bij overtredingen.
• Er volgen sneller sancties.

Extra omtrent de situatie nu:
Deel aub geen schokkende beelden. Bedenk daarbij goed of een twitter bericht wat toevoegt aan de discussie.

Specifieke topic regels
• Onderbouw je betoog met betrouwbare en verifieerbare bronnen.
• Geen drogredenen of onlogische en/of onnavolgbare gevolgtrekkingen.
• Extraordinary claims require extraordinary evidence.
• Geen omgekeerde bewijslast, wie beweert moet bewijzen.
• De volgende drogreden is expliciet niet toegestaan: neutraliteit claimen om vervolgens een waardeoordeel te geven over het conflict. Zie ook Wikipedia: Argument to moderation en Wikipedia: False balance

Andere topics
Discussie over wapensystemen, verhoudingen en inzet kan hier: Wapensystemen en effectiviteit
Voor de nasleep en mogelijke berechting daders MH17 hebben de we dit topic: MH17: De weg richting daders en mogelijke berechting

AWM beleidstopic:
Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid