Hij doelde op iedereen , burgers en zeker ook overheid.Basekid schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 19:58:
[...]
Wil de overheid blijkbaar ook niet, anders hadden we wel een (mooie) lange speech gehad ala Boris en Biden.
Ik vrees dat we pas van Putin en KGB-denken af zijn, als we een generatie verder zijn. Het zit te diep bij die mensen en zullen door niets of niemand van de toon worden gestoten. Zeker met steun van China zie ik niet hoe dit ooit gaat gebeuren.XWB schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 19:58:
[...]
Om Poetin aan te pakken hebben we in feite een nieuwe Churchill nodig. Iemand die doet wat er moet gebeuren, whatever the cost.
"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."
Linkje?Virtuozzo schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 19:58:
[...]
Schoon schip maken, hier.
Geen machtspolitiek meer, herstel van rechtsstaat, einde aan gulzige bestuurscultuur, herstel van breed onderwijs, initiatief nemen bij moonshot projecten voor einde aan afhankelijkheden, herstel van Vierde Macht functies medialandschap, herstel van structuren van toezicht, beperkingen voor grensoverschrijdend gedrag in onze politieke economie, engageren in gidsland functies voor innovatie en ontwikkeling van verdragsorganisaties. Weg met isolationisme, blik naar voren, handen uit de mouwen.
Ik zo wel een tijd doorgaan.
We weten het in principe eigenlijk heel goed. Maar we zijn als samenleving relatief ongeïnformeerd, ongeïnteresseerd, en snel afgeleid. Te snel. En als politieke economie zijn we blind voor hoe we ons zelf kwetsbaar maken.
Maar kijk eens naar hoe we al in verwarring raken in het denken dat eventuele prijs een relatie heeft met onze principes.
Nee. Die worden geraakt. Maar die volgen op vermogen tot zelfbeschikking en zelfontplooiing. En dat compromitteren we zelf. Dat is wat hier de lijnen laat opschuiven, en wat daar het Kremlin ruimte geeft om daar extra momentum aan te geven, en volledig door te slaan ongeacht wat wij er van denken. Een proces waarbij men grenzen heeft noch kent.
Ik moet zeggen, die uitzending zojuist van M, dat was eigenlijk het eerste media moment waar even de vinger op de pols gelegd werd t.a.v. onze rol, onze uitdagingen, en onze uiterst zure realiteit.
Less alienation, more cooperation.
Zodra er een reactie vanuit europa komt( militair gezien) dan zal dat de reden zijn voor putin om europa wellicht aan te vallenAgent47 schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 19:58:
Zou hij Nederland ook gaan aanvallen denken jullie? Ik denk dat hij Nederland niet interessant genoeg vind momenteel.
Verwijderd
China staat achter Rusland en daarnaast nog een aantal andere communistische landen. Oekraïne is geen navo land, als iemand militair ingrijpt dan heb je echt een complete chaos. Dat ontketent een derde wereldoorlog. De gevolgen zijn niet te overzien. Putin is nog zo gek om nucleaire wapens in te zetten indien het nodig is.Scorpio861 schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 19:52:
[...]
Als dit nederland betrof, had je dan ook zo gereageerd? als jij met je gezin ineens moest vluchten uit je woonplaats???
Amen. Dit vat Europa ook goed samen.RoD schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 19:59:
Biden: Rusland wordt niet afgesloten van SWIFT, want dat is niet wat Europa wil.
Pijnlijk.
Hoop niet dat de historische parallel met Ypenburg doorgetrokken wordt, dan ligt over 3 dagen de tweede stad van Oekraïne in puin.PLAE schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 19:59:
Verschillende meldingen dat een adviseur van president Zelensky zou beweren dat het vliegveld heroverd is.
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
Zeg dat maar tegen de Koreanen. Die wachten al generaties. Nee, ik vrees dat het alleen maar erger wordt.siggy schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 20:00:
[...]
Ik vrees dat we pas van Putin en KGB-denken af zijn, als we een generatie verder zijn. Het zit te diep bij die mensen en zullen door niets of niemand van de toon worden gestoten. Zeker met steun van China zie ik niet hoe dit ooit gaat gebeuren.
Volgens telegram kanalen, al kan ik niet controleren, is het Russiche leger dichtbij Zaporizja en is Melitopol veroverd
Hier idem.Basekid schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 20:00:
[...]
Huh, dat stukje hoorde ik niet? Alleen dat de geblokkeerde banken meer effect hebben dan SWIFT.
Serieus wat een teleurstellende slappe toespraak van Biden zeg. Ik weet zeker dat echt niemand in Rusland hier wakker van ligt. Poetin lacht zich rot.
hoi
Wat had je gewild dan? Nukes?ReVision. schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 20:03:
Serieus wat een teleurstellende slappe toespraak van Biden zeg. Ik weet zeker dat echt niemand in Rusland hier wakker van ligt. Poetin lacht zich rot.
DJI Mavic 3 Classic | i7-8700 - GTX1070Ti - 16GB RAM
Verwijderd
Wat stel jij voor dan?ReVision. schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 20:03:
Ok het is blijkbaar zn number 2 point... europe position is not that (switft offline halen)
Meer als dit in ieder geval, slappe hap.
Denk eens aan die mensen die nu in de kolere zooi zitten door die russische doorgedraaide gek
Nee ze hebben alle assets bevroren van de Russische banken en ze elke toegang tot de Amerikaanse financiële sector ontnomen. Dat is misschien wel verdergaand dan toegang tot SWIFT ontnemen.RoD schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 19:59:
Biden: Rusland wordt niet afgesloten van SWIFT, want dat is niet wat Europa wil.
Pijnlijk.
[ Voor 8% gewijzigd door Eli3l op 24-02-2022 20:05 ]
Verwijderd
Doe eens een slim voorstel.Scorpio861 schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 20:04:
[...]
Denk eens aan die mensen die nu in de kolere zooi zitten door die russische doorgedraaide gek
Wat is dat toch telkens. Als je de huidige sancties te zwak vindt, begint iedereen opeens over WW3 en Nukes. Ik mag toch hopen dat iedereen wel ziet dat er nogal wat ruimte zit tussen die opties. Er zijn heftigere sancties mogelijk (eigendom onteigenen, afsluiten internet, afsluiten internationaal betaalverkeer, totale export/import ban, songfestival uitsluiting)
Hij zei in ongeveer dezelfde zin nog iets als "because that's not what Europe wants".Basekid schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 20:00:
[...]
Huh, dat stukje hoorde ik niet? Alleen dat de geblokkeerde banken meer effect hebben dan SWIFT.
Are you prepared to convince China to speak out to russia: no comment
Die voorstellen zijn hier al vaak genoeg in het topic gedaan, maar dan heb je uiteraard weer mensen die lopen te zeuren dat ze een paar euro meer aan energiekosten moeten betalen.
Ze bannen van het Songfestival was al iets geweest.... Net wat ik hierboven plaatste: belangen zijn te groot en in de "grand scheme of things" voor de mensen die ertoe doen is de Oekraïne niet belangrijk genoeg. Hoe sneu dat ook is.
-Support Ukraine militarily, immediately, everything but boots on the ground. All weapons, intel, cyber.
-Bankrupt Putin's war machine. Freeze & seize Russia's finances & those of him and his gang.
-Kick Russia out of every intl & financial institution. PACE, Interpol, etc
-Recall all ambassadors from Russia. There is no point in talking. The new unified message is "stop or be isolated completely".
-Ban all elements of Putin's global propaganda machine. Turn them off, shut them down, send them home. Stop helping the dictator spread lies & hate.
-Expose and act against Putin's lackeys in the free world. If Schröder and his ilk continue to work for Putin, bring charges. Ask the owners & advertisers of networks platforming Putin propagandists like Carlson why they allow it.
-Replace Russian oil & gas. Pressure OPEC, increase production, reopen Keystone. You can't save the planet if you don't save the people on it.
-Acknowledge there will be costs, sacrifices. We waited to long, the price is high, but it will only get higher. It's time to fight.
Nee. We hebben geen eigen Strong Man syndroom nodig. Absoluut niet, integendeel zelfs. We hebben daar al veel te veel van, en wat hebben we daar thuis de afgelopen jaren mee bereikt? Dividendbelasting? Toeslagenaffaire? Sadopopulisme? Nieuwe Beleidsfundamenten? Functie Elders? Gulzige Bestuurscultuur? Economisch Daklozen? Gesegregeerd onderwijs? Agents of Influence in de Tweede Kamer? Quislings op TV alsof het normaal is?XWB schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 19:58:
[...]
Om Poetin aan te pakken hebben we in feite een nieuwe Churchill nodig. Iemand die doet wat er moet gebeuren, whatever the cost.
Elite Capture.
We hebben alles prima in huis om dit productief aan te kunnen pakken. De kennis, de kunde, de ervaring en de middelen. De structuren, de mechanismen, de mensen. Dit is een test voor alles wat de goede burger voor lief neemt. En daar ligt dan ook het momentum.
Dit is een vraagstuk van politieke wil. Die volgt in ons bestel op macht. Die macht komt van de burger vandaan. Die burger wordt geïnformeerd en geëngageerd daarbij in publiek debat. Daar hebben we een Vierde Macht voor.
Als we nu al gaan toegeven aan syndromen zoals wat in het Kremlin zit, nu ja, dan geef ze meteen de sleutels, Want daar zijn ze gewoon beter in. Autoritarisme, Sterke Man subversie en zo meer.
Zeker, wat nodig is, dat is een katalysator. Maar dat komt niet van één persoon. Dat is een bottom up proces. Van synergie, van informeren, van engageren. Van visie. Niet als vies woord, maar harde realiteit van vereiste.
[ Voor 3% gewijzigd door Virtuozzo op 24-02-2022 20:08 ]
Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.
Ik had wat duidelijker moeten zijn.
Het gaat me niet om de sancties, die snap ik wel (op swift na, maar dat ligt blijkbaar in europa)
Het gaat mij om zijn woorden, gestotter, en versprekingen, het komt bij mij allemaal heel zwak over en maakt daardoor totaal geen indruk.
hoi
Zal dan ook van China moeten en dan hebben we met grondstoffen nog wel een dingetje, ook in Afrika, waar China ons voor is met hun ruime planning.Verwijderd schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 19:56:
[...]
Je moet zorgen dat we onafhankelijk gaan worden van landen met dictators of een communistisch regime, alleen kost dat jaren en heel veel geld en onze bevolking heeft absoluut geen geduld. Je moet hopen op Russen die tegen Putin zijn. Daarnaast moeten ze elke buitenlandse oligarch aanpakken, geld afpakken en wegsturen. Mogelijk heeft dat effect maar zie het helaas nog niet gebeuren.
En het zal tevens betekenen dat we weer met grotere getale de fabriek in moeten, ipv aan de bullshit-baan, van het uitpersen van mensen op Internet (mevrouwe Coldeweijer) bijvb. En dat zal nog wel een harder gelach blijken ben ik bang. Tevens is het vrij lastig om dat ongezien te doen voor China, dus die zal alles doen om ons "onafhankelijk worden" te frustreren, wat niet zo moeilijk blijkt, ze hebben zelf al ervaring en de Russen testen nu effectief uit hoe de vlag er bij hangt.
[ Voor 12% gewijzigd door gekkie op 24-02-2022 20:09 ]
Zaporizja zou niet best zijn.Emryte schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 20:01:
Volgens telegram kanalen, al kan ik niet controleren, is het Russiche leger dichtbij Zaporizja en is Melitopol veroverd
Wat voor kanalen lees je?
Niet dat, hij was een monster.XWB schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 19:58:
[...]
Maar de Kim dynasty zorgde dan ook voor nazaten. Wie gaat Poetin opvolgen na zijn dood?DiscoNootje schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 20:01:
[...]
Zeg dat maar tegen de Koreanen. Die wachten al generaties. Nee, ik vrees dat het alleen maar erger wordt.
Is de vorm nou echt zoveel belangrijker dan de inhoud?ReVision. schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 20:07:
[...]
Het gaat me niet om de sancties, die snap ik wel (op swift na, maar dat ligt blijkbaar in europa)
Het gaat mij om zijn woorden, gestotter, en versprekingen, het komt bij mij allemaal heel zwak over en maakt daardoor totaal geen indruk.
Dan heb ik een andere toespraak van Biden gezien denk ik. Hij noemde Swift geblokkeerd door de EU namelijk niet.
Prima toespraak van Biden.
Meest veelzeggende moment: "I do not wish to comment on that" op een vraag over wat de gevolgen zouden zijn van een eventuele Chinese pro-Rusland opstelling.
Meest veelzeggende moment: "I do not wish to comment on that" op een vraag over wat de gevolgen zouden zijn van een eventuele Chinese pro-Rusland opstelling.
"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990
Kunnen we een iets mindere "wolf in schaapskleren" kiezen?XWB schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 19:58:
[...]
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Zijn paratroopers onderweg. Ergens hoop ik dat Oekraine zijn stingers eens gaat inzetten.hoevenpe schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 20:01:
[...]
Hoop niet dat de historische parallel met Ypenburg doorgetrokken wordt, dan ligt over 3 dagen de tweede stad van Oekraïne in puin.
ik zie ik zie wat jij niet ziet
Wat was dat weer pijnlijk om te zien.
Sowieso hoe hij alles voordraagt maar vooral hoe hij met de vragen om gaat
Ik verlang terug naar de tijden van Obama.
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
Made my day…Don Quijote schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 20:05:
[...]
… Er zijn heftigere sancties mogelijk (eigendom onteigenen, afsluiten internet, afsluiten internationaal betaalverkeer, totale export/import ban, songfestival uitsluiting)
Los van de Swift uitsluitsel, want dat gaat de hele wereld ongelofelijk veel pijn doen, is de volgende echte stap een full on oorlog. Oekraïne is geen NATO, we moeten blijven nadenken.Scorpio861 schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 20:04:
[...]
Het is wel duidelijk. Oekraïne staat er dus alleen voor. Best wel ironisch om te zien hoe we daar maar vrede mee hebben. Over een aantal jaar is de huidige politieke elite in Europa vervangen en kan Rusland zijn plannen verder uitwerken. Genoeg tijd voor Poetin.
Overigens, die 2 gasleidingen die door de Oekraïne lopen, hoever waarde zit daarin? Is dat nog te gebruiken door Oekraïne om iets af te dwingen? NS2 uitgesteld, wat als deze leidingen opgeblazen zouden worden?
Overigens, die 2 gasleidingen die door de Oekraïne lopen, hoever waarde zit daarin? Is dat nog te gebruiken door Oekraïne om iets af te dwingen? NS2 uitgesteld, wat als deze leidingen opgeblazen zouden worden?
2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30
Tja Europa moet zelf ook eens met een krachtig signaal komen. De verdeeldheid is te pijnlijk voor woorden. Toont de enorme zwakte aan en doet terugdenken aan eerdere wereldoorlogen. Nu ook weer Duitsland dat vuistdiep in Russische belangen zit en sterk aarzelt, Italië traditioneel Rusland-minded. Polen en Hongarije hebben de laatste maanden hun goede banden met Europa overboord gegooid, VK eruit, er blijft niet veel meer over.. en 1 iemand voelt dit heel goed aan.ReVision. schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 20:07:
[...]
Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.
De sancties die nu opgelegd worden gaan swift voorbij.
Ik vond Biden een prime boodschap afgeven. Vooral de support uit de wereld is groter dan ik verwacht had. De pijn gaat Rusland de komende maanden van binnenuit krijgen.
Ik vond Biden een prime boodschap afgeven. Vooral de support uit de wereld is groter dan ik verwacht had. De pijn gaat Rusland de komende maanden van binnenuit krijgen.
Hij heft in ieder geval een dochter. Maar ik heb geen flauw idee of die al in het politieke systeem zit. Grote kans dat de achterban van Poetin dan macht wil grijpen, of de oligarchen.XWB schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 20:09:
[...]
Maar de Kim dynasty zorgde dan ook voor nazaten. Wie gaat Poetin opvolgen na zijn dood?
Wat betreft sancties, MH17, al was het een ongeluk, heeft ons direct getroffen, niet echt veel sancties zijn toen gekomen? Althans, weinig sancties die iets teweeg hebben gebracht? En nu is er geen enkele Nederlander bij betrokken. Ff hard gezegd was MH17 erger voor de EU dan dit.
Constante explosies rondom Charkiv, hoor ik van de mensen daar. Lijkt in intensiteit toe te nemen.
Misschien een slecht voorbeeld, maar dat is precies wat bij Hilter en de Nazi's voor zoveel volgers zorgden.eric.1 schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 20:09:
[...]
Is de vorm nou echt zoveel belangrijker dan de inhoud?
Daarnaast stelde de inhoud natuurlijk ook niet veel voor en was het niets anders dan wat door vrijwel iedereen al verwacht werd.
hoi
Zie: https://www.bbc.com/news/magazine-29701767Verwijderd schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 20:10:
[...]
Vertel dan ook waarom je Churchill een monster vind
Dit is even wat ik zo kon vinden, er is wel meer te vinden maar ik heb er ook even over gedaan om tot deze mening te komen. Zo even te skimmen lijkt het me wel voldoende.
Gracias.
Je hebt toch overal kunnen lezen vandaag dat daar onenigheid over is in Europa? De Duitse minister van Buitenlandse zaken heeft zich er bijvoorbeeld over uitgesproken. Daarnaast zijn uit mijn hoofd Italië en Cyprus tegen.cvs79 schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 20:09:
[...]
Dan heb ik een andere toespraak van Biden gezien denk ik. Hij noemde Swift geblokkeerd door de EU namelijk niet.
Wel weer tekenend dat de UK en US (die 6 uur later wakker worden) eerder zijn met sancties dan 'de' EU.
Maar goed, men is zojuist in Brussel samen gekomen, en zullen morgen het 1 en ander bekend maken..Oekraïense Parlementsleden zijn diep teleurgesteld over het Europese sanctietempo. ,,Vanmorgen om 5 uur werden we wakker met het geluid van beschietingen en bomaanslagen vlakbij ons huis. We hadden verwacht dat Europa als goede buur om 6 of 7 uur haar vooraf overeengekomen sancties wel in werking zou hebben, maar we zijn 15 uur verder en ze zijn er nog steeds niet”, aldus Ivanna Klympush-TsinTsadze, sprekend in het Europese Parlement. ,,Ik zal wel emotioneel worden”, waarschuwde ze haar Europese collega-Parlementsleden vooraf.
[ Voor 7% gewijzigd door renegrunn op 24-02-2022 20:14 ]
Ik besef mij nu pas dat de crashsite van MH17 nu ookin handen komt van Rusland.siggy schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 20:11:
[...]
Hij heft in ieder geval een dochter. Maar ik heb geen flauw idee of die al in het politieke systeem zit. Grote kans dat de achterban van Poetin dan macht wil grijpen, of de oligarchen.
Wat betreft sancties, MH17, al was het een ongeluk, heeft ons direct getroffen, niet echt veel sancties zijn toen gekomen? Althans, weinig sancties die iets teweeg hebben gebracht? En nu is er geen enkele Nederlander bij betrokken. Ff hard gezegd was MH17 erger voor de EU dan dit.
"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"
Meerdere, maar nee. Alles van familie wordt krampachtig buiten machtsdynamiek gehouden. Voor zover nog in leven.siggy schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 20:11:
[...]
Hij heft in ieder geval een dochter. Maar ik heb geen flauw idee of die al in het politieke systeem zit.
Biden stottert al zijn hele leven. Verder is de beste man al behoorlijk op leeftijd, maar ook dat is niet nieuw.ReVision. schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 20:07:
[...]
Je doet er niks aan. Misschien dat de volgende presidentsverkiezingen weer een keer jongere kandidaten hebben.
Erger is misschien dat "Londongrad" feller en doortastender lijkt dan Berlijn.renegrunn schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 20:13:
Wel weer tekenend dat de UK en US (die 6 uur later wakker worden) eerder zijn met sancties dan 'de' EU.
[...]
Maar goed, men is zojuist in Brussel samen gekomen, en zullen morgen het 1 en ander bekend maken..
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Het is niet alsof ze dit maanden hebben kunnen voorbereiden.renegrunn schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 20:13:
[...]
Maar goed, men is zojuist in Brussel samen gekomen, en zullen morgen het 1 en ander bekend maken..
https://twitter.com/Globa...?cxt=HHwWiIC9nYygkcYpAAAA
Vliegveld bij Kiev volgens oekraine weer in hun handen. Dat zou wel een grote win zijn voor hun gezien de tactische afhankelijkheid hiervan.
Vliegveld bij Kiev volgens oekraine weer in hun handen. Dat zou wel een grote win zijn voor hun gezien de tactische afhankelijkheid hiervan.
⚡️ Russian assault force in Hostomel airport fully destroyed.
— SPRAVDI — Stratcom Centre (@StratcomCentre) 24 februari 2022
The facility is entirely under the control of the Armed Forces of Ukraine — adviser to Head of the Presidential Office Oleksii Arestovych. #StandWithUkraine
⚡️Ukraine's armed forces report they reclaimed the Hostomel airport near Kyiv.
— The Kyiv Independent (@KyivIndependent) 24 februari 2022
[ Voor 33% gewijzigd door spartacusNLD op 24-02-2022 20:15 ]
Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB
Poetins dochter leeft geloof ik in NL.siggy schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 20:11:
[...]
Hij heft in ieder geval een dochter. Maar ik heb geen flauw idee of die al in het politieke systeem zit. Grote kans dat de achterban van Poetin dan macht wil grijpen, of de oligarchen.
ik vond Biden een goede speech geven. Duidelijk, overzichtelijk. Overduidelijk soft power. De russen snappen dat niet en rennen hun moeras in. Poetin kan hier bijna niet winnen. en al helemaal niet als oekraine het even volhoudt. zij zullen sterk gevoed worden vanuit de Westerse wereld en Rusland drainen.
dit eindigt met poetin in den haag, in het strafhof....
PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw
Mee eens, voor de komende jaren. Prima boodschap, werken aan visie, bestuurscultuur, etc. Maar nu even de komende uren, dagen, weken... hoe moet dat? Ik snap dat de kille realiteit is dat voorgaande gebreken ons verlamd hebben. Maar hoe zou dan de kortetermijn eruit moeten zien? Ik denk dat menigeen daar vooral naar op zoek is. Je kan wel voorzichtig wat uittekenen natuurlijk...
Tsja.. Berlijn.. die hebben afgelopen jaren de loper juist uitgerold voor Poetin.DaniëlWW2 schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 20:14:
[...]
Erger is misschien dat "Londongrad" feller en doortastender lijkt dan Berlijn.
https://www.politico.eu/a...-putin-path-into-ukraine/
Nos nieuws meld net dat er 7000 russische militairen aankomen op de vliegvd bij kiev zometeen
Playstation 5
Wat doet dit met de 'gunfactor' van sommige etnisch Russen/Rusland sympathisanten in Oost-Oekraïne voor wat er nu gaande is? Een kennis van mij is geboren in een stadje iets ten noorden van Donetsk en was nog wel supportive voor de acties in Loegansk en Donetsk, maar nu is hij volledig afgehaakt.RoD schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 20:12:
Constante explosies rondom Charkiv, hoor ik van de mensen daar. Lijkt in intensiteit toe te nemen.
"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990
Te laat
[ Voor 98% gewijzigd door Humma Kavula op 24-02-2022 20:17 ]
*knip*
Dergelijke beweringen vragen om een betere onderbouwing.
Dergelijke beweringen vragen om een betere onderbouwing.
[ Voor 83% gewijzigd door tweakduke op 24-02-2022 20:20 ]
Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)
Poetin wilt helemaal geen oorlog met de Navo en dus ook niet met de EU.. Hij wilt niet dat de Navo macht nog groter wordt door Ukraine toe te laten tot de Navo. ''Exact'' hetzelfde als nu hebben we ook een paar jaar geleden met Georgie gezien (Ja toen was het niet zo groots in het nieuws volgens mij, omdat het niet zo dicht bij de EU lag).Agent47 schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 19:58:
Zou hij Nederland ook gaan aanvallen denken jullie? Ik denk dat hij Nederland niet interessant genoeg vind momenteel.
Het is absoluut fout wat en hoe hij dit aanpakt, JA Poetin heeft heel vaak geroepen dat hij niet wilt dat de EU en de Navo macht nog groter wordt vergeleken Rusland, daar is nooit gehoor aan gegeven maar dit geeft hem uiteraard niet het recht om bloed te laten vloeien in een onafhankelijk land.
Het is afschuwelijk wat er gebeurt, maar hun zullen echt geen stap in Polen, Slowakijen of in welk EU land dan ook zetten.
Rusland kan niet winnen van de Navo en zal die oorlog ook niet aan gaan.
Dus het vliegveld is net weer teruggepakt, vlak voor de paratroopers aankomen? Interessant…
per aspera ad astra
Dan zouden de troepen ook ontkomen zijn toch? De bossen in zeg maar.hoevenpe schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 20:01:
[...]
Hoop niet dat de historische parallel met Ypenburg doorgetrokken wordt, dan ligt over 3 dagen de tweede stad van Oekraïne in puin.
Dat is geen misschien, en als de geruchten kloppen hebben ze het vliegveld bij Kiev weer terug in handen.icecreamfarmer schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 20:10:
[...]
Zijn paratroopers onderweg. Ergens hoop ik dat Oekraine zijn stingers eens gaat inzetten.
Hoop ik in iedergeval.
Hun slogan is wel bijzonder pijnlijk correct.
Today Ukraine is fighting for the whole of Europe.
Rauwe waarheid.
Wat een onzin. Sorry. Dus omdat erben wennemars stottert kan ie niet hard schaatsen? Het gaat om de sancties die zijn afgegeven en de manier waarop alle navolanden en de rest van de wereld een signaal afgeven en hoe dat bewerkstelligd is. Ik durf wel te zeggen dat Trump deze gesprekken niet zo gevoerd had.ReVision. schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 20:07:
[...]
Daarbij denk ik in zn algemeenheid dat mensen niet eens weten wat swift is.
[ Voor 5% gewijzigd door Kenny_026 op 24-02-2022 20:19 ]
En als bedankje mogen ze dadelijk bij de EUVirtuozzo schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 20:17:
[...]
Hun slogan is wel bijzonder pijnlijk correct.
Today Ukraine is fighting for the whole of Europe.
Rauwe waarheid.
Get Busy Living or Get Busy Dying
Kiwi's are too nice to be honest and the Dutch are too honest to be nice.
Ik ben blij dat jij zo zeker van je zaak bent......................................op basis waarvan vraag ik me dan toch wel af, ik vermoed je rechterduimLopendeVogel schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 20:17:
[...]
Poetin wilt helemaal geen oorlog met de Navo en dus ook niet met de EU.. Hij wilt niet dat de Navo macht nog groter wordt door Ukraine toe te laten tot de Navo. ''Exact'' hetzelfde als nu hebben we ook een paar jaar geleden met Georgie gezien (Ja toen was het niet zo groots in het nieuws volgens mij, omdat het niet zo dicht bij de EU lag).
Het is absoluut fout wat en hoe hij dit aanpakt, JA Poetin heeft heel vaak geroepen dat hij niet wilt dat de EU en de Navo macht nog groter wordt vergeleken Rusland, daar is nooit gehoor aan gegeven maar dit geeft hem uiteraard niet het recht om bloed te laten vloeien in een onafhankelijk land.
Het is afschuwelijk wat er gebeurt, maar hun zullen echt geen stap in Polen, Slowakijen of in welk EU land dan ook zetten.
Pijnlijk voorbeeld van reductionisme.LopendeVogel schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 20:17:
[...]
Poetin wilt helemaal geen oorlog met de Navo en dus ook niet met de EU.. Hij wilt niet dat de Navo macht nog groter wordt door Ukraine toe te laten tot de Navo. ''Exact'' hetzelfde als nu hebben we ook een paar jaar geleden met Georgie gezien (Ja toen was het niet zo groots in het nieuws volgens mij, omdat het niet zo dicht bij de EU lag).
Daarom dat hij het jaar op jaar dus via niet-militaire middelen doet. Welkom in de echte wereld.
Charkiv was al overwegend Oekraïens. Dusdanig dat ik eigenlijk maar één iemand ken die pro-Russische sentimenten heeft/had. Ik zal eens kijken of we daar contact mee kunnen krijgen.Jedi_Pimp schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 20:16:
[...]
Wat doet dit met de 'gunfactor' van sommige etnisch Russen/Rusland sympathisanten in Oost-Oekraïne voor wat er nu gaande is? Een kennis van mij is geboren in een stadje iets ten noorden van Donetsk en was nog wel supportive voor de acties in Loegansk en Donetsk, maar nu is hij volledig afgehaakt.
En dan heeft Putin het overduidelijke excuus om verder oorlog te voeren.Zewatanejo schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 20:18:
[...]
En als bedankje mogen ze dadelijk bij de EU
Hele gevoelige slag voor Rusland en een goede voor het moreel van de Oekrainers. Het leek erop dat dit het vliegveld moest worden dat voor snellere toevoer van troepen moest zorgen richting Kiev.jantje 2 schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 20:15:
https://twitter.com/Globa...?cxt=HHwWiIC9nYygkcYpAAAA
Met "ook" suggereer je dat ze hetzelfde doen als staatspropaganda. Een gevaarlijke en onjuiste gelijkstelling. De NOS is, samen met de meeste media in NL, veelal incompetent, dat is een ander probleem maar niet hetzelfde als staatspropaganda.
[ Voor 19% gewijzigd door tweakduke op 24-02-2022 20:22 . Reden: Quote aangepast ]
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
Ga "The king's speech" eens kijken.....Kenny_026 schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 20:18:
[...]
Wat een onzin. Sorry. Dus omdat erben wennemars stottert kan ie niet hard schaatsen? Het gaat om de sancties die zijn afgegeven en de manier waarop alle navolanden en de rest van de wereld een signaal afgeven en hoe dat bewerkstelligd is. Ik durf wel te zeggen dat Trump deze gesprekken niet zo gevoerd had.
De erfenis van Merkel is niet alleen positief. Met haar was het altijd zaken voor het welzijn van mensen in het buitenland en tot op zekere hoogte in Duitsland. En gecombineerd met een nu falende energietransitiestrategie heb je de grote macht in Europa die niet in staat is om hier tegen te ageren zoals je van juist Duitsland zou moeten verwachten. Niet dat de SPD hier geen kilo's boter op hun hoofd hebben, maar uiteindelijk hebben die wel hun verzet opgegeven en is Nord Stream 2 weg. Dat is een voorzichtig begin.renegrunn schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 20:16:
[...]
Tsja.. Berlijn.. die hebben afgelopen jaren de loper juist uitgerold voor Poetin.
https://www.politico.eu/a...-putin-path-into-ukraine/
dat zegt Biden, maar dat is onzin. Vier banken beperkingen opleggen in de US (en in Londen) is niet mis, maar komt niet in de buurt van afsluiten van SWIFT. Dat zou het volledige bedrijfsleven in RU zwaar raken.Kenny_026 schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 20:11:
De sancties die nu opgelegd worden gaan swift voorbij.
Hooguit het linker deel...Zewatanejo schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 20:18:
En als bedankje mogen ze dadelijk bij de EU
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
Hoe erg ik het ook vind voor de Russische dienstplichtigen en andere soldaten gaat dit alleen stoppen wanneer er 10000den Russische doden vallen. Dus hoop ik daar maar op. Reactie van het westen vind ik tot nu toe zwak. Waarom worden er niet meer wapens gestuurd of de zwarte zee afgesloten.Mektheb schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 20:17:
[...]
Dat is geen misschien, en als de geruchten kloppen hebben ze het vliegveld bij Kiev weer terug in handen.
Hoop ik in iedergeval.
ik zie ik zie wat jij niet ziet
Dat zeg ik toch? Rusland kan niet tegen de Navo op.. Als jij de Navo gelijk trekt met mijn rechterduim dan ja.Scorpio861 schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 20:18:
[...]
Ik ben blij dat jij zo zeker van je zaak bent......................................op basis waarvan vraag ik me dan toch wel af, ik vermoed je rechterduim
Ook geef ik aan dat Rusland een paar jaar geleden precies hetzelfde heeft gedaan bij Georgie, ook Georgie is niet mijn rechterduim.
Ik ben blij dat jij bang bent dat Rusland hier binnen komt lopen.
*knip*fsfikke schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 20:19:
[...]
Met "ook" suggereer je dat ze hetzelfde doen als staatspropaganda. Een gevaarlijke en onjuiste gelijkstelling. De NOS is, samen met de meeste media in NL, veelal incompetent, dat is een ander probleem maar niet hetzelfde als staatspropaganda.
We glijden af, verdiep je eerst aub voor je dergelijke claims maakt.
[ Voor 15% gewijzigd door tweakduke op 24-02-2022 20:23 ]
Bij de tweede vraag komt dat aan bod:Basekid schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 20:00:
[...]
Laat ik bij Elite Capture nou denken aan bijvoorbeeld Schroder die in dienst treedt bij Gazprom.
Maar de beschrijvende tekst bij dit boek suggereert toch wat anders.
| | | · | | · | | · | | · | | | : | | |·| |·| |·| |·|
Uitsluiten van Swift maakt het moeilijk maar niet onmogelijk.Johan Bogle schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 20:20:
[...]
dat zegt Biden, maar dat is onzin. Vier banken beperkingen opleggen in de US (en in Londen) is niet mis, maar komt niet in de buurt van afsluiten van SWIFT. Dat zou het volledige bedrijfsleven in RU zwaar raken.
Op het vliegveld dat ze reeds weer verloren hebben aan de Oekraïners?Stylze schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 20:16:
Nos nieuws meld net dat er 7000 russische militairen aankomen op de vliegvd bij kiev zometeen
Twente komt eraan!
We komen even vrede brengen. Nog even en ze trekken die oude Stalin orgels uit de kast.
Full scale war on Ukraine 🇺🇦. We don't want wars anywhere in the world. Peace peace and peace pic.twitter.com/F1p5jk7ifK
— Dr Chinson (@chinson_dr) 24 februari 2022
Omdat je daar een Wereldoorlog mee triggered!icecreamfarmer schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 20:21:
[...]
Hoe erg ik het ook vind voor de Russische dienstplichtigen en andere soldaten gaat dit alleen stoppen wanneer er 10000den Russische doden vallen. Dus hoop ik daar maar op. Reactie van het westen vind ik tot nu toe zwak. Waarom worden er niet meer wapens gestuurd of de zwarte zee afgesloten.
Dit is een vraag van pijn. Dat klinkt misschien vreemd, maar het is puur dat: welke pijn.MeteoVir schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 20:16:
[...]
Mee eens, voor de komende jaren. Prima boodschap, werken aan visie, bestuurscultuur, etc. Maar nu even de komende uren, dagen, weken... hoe moet dat? Ik snap dat de kille realiteit is dat voorgaande gebreken ons verlamd hebben. Maar hoe zou dan de kortetermijn eruit moeten zien? Ik denk dat menigeen daar vooral naar op zoek is. Je kan wel voorzichtig wat uittekenen natuurlijk...
Willen we korte pijn? Of willen we de lange pijn.
Voor nu zou het een verdomd goed begin zijn om in ons publieke debat eens volledig en eerlijk te zijn. In elk opzicht, hoe gevoelig ook. De gemiddelde Nederlander is prima slim genoeg om wanneer fatsoenlijk geïnformeerd zich achter de oren te krabben bij basale overwegingen ten aanzien van toekomst.
Hoe beter we geïnformeerd zijn, des te meer weerbaar. Hoe meer weerbaar, des te meer ruimte voor systeem 2 denken. Hoe meer daarvan, des te meer prikkel voor constructieve beslissingen.
Hou toch op. Er valt veel op de NOS aan te merken maar zo'n mevrouw in Rusland doet echt niet aan staatspropaganda.PLAE schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 20:21:
[...]
Nu ga je erg kort door de bocht. Het is gewoon ons staatsjournaal en dus is er helaas staatspropaganda.
Toegang is internationale wateren, en meer wapens erheen kan niet want we kunnen het luchtruim niet in.icecreamfarmer schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 20:21:
[...]
Hoe erg ik het ook vind voor de Russische dienstplichtigen en andere soldaten gaat dit alleen stoppen wanneer er 10000den Russische doden vallen. Dus hoop ik daar maar op. Reactie van het westen vind ik tot nu toe zwak. Waarom worden er niet meer wapens gestuurd of de zwarte zee afgesloten.
En erheen rijden lijkt me ook niet wenselijk als elke weg op het moment volstaat.
Kortom : kunnen nu nog alleen toekijken.
Op die gigantische aanval met helikopters heb ik niet de indruk dat de Russische luchtmacht al alles uit de kast heeft gehaald vandaag. In de ochtend vooral kruisraketten toch? Ook nog geen Debaltseve achtige beelden uit het Oosten. Daar vrees ik nog wel voor.
Klopt inderdaad. Scholz wil het niet, maar stiekem is het Europese draagvlak voor deze sanctie in de breedte gewoon veel te laag. Mind you dat ook onze banken miljarden zullen moeten afschrijven als dat gebeurt. Ik zeg daarmee niet dat we het daarom niet moeten doen, maar het gaat niet gebeuren. Deze paar banken is peanuts vergeleken met Swift. Dat zou het Russische GDP met ~3% kunnen raken en met name de oligarchen kunnen beperken in het offshore brengen van hun assets.Johan Bogle schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 20:20:
[...]
dat zegt Biden, maar dat is onzin. Vier banken beperkingen opleggen in de US (en in Londen) is niet mis, maar komt niet in de buurt van afsluiten van SWIFT. Dat zou het volledige bedrijfsleven in RU zwaar raken.
Wat voor soort geschut is dit allemaal? En met name het eerste.De_Bastaard schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 20:21:
We komen even vrede brengen. Nog even en ze trekken die oude Stalin orgels uit de kast.
[Embed]
Oekraïnse telegram kanalen met informatie over de frontlinie. Wel in het RussischPLAE schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 20:07:
[...]
Zaporizja zou niet best zijn.
Wat voor kanalen lees je?
Helaas:
Ukrainian presidential advisor corrects his statement, says the battle in Hostomel is still ongoing. Artillery and tanks involved.
— Michael A. Horowitz (@michaelh992) 24 februari 2022
Again this is a key battle in this conflict #Ukraine
Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB
Nee, dat is inderdaad een vector van Elite Capture processen. Het zelf compromitteren vanuit normaliseren van grensoverschrijdend gedrag. Schröder is een tekstboek voorbeeld van hoe dat kwetsbaar maakt, en hoe dat laagdrempelig blind genomen wordt. Waarna het niets anders meer is dan gereedschap, ongeacht al die mooie oorspronkelijke illusies van eigen macht.mekkieboek schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 20:21:
[...]
Laat ik bij Elite Capture nou denken aan bijvoorbeeld Schroder die in dienst treedt bij Gazprom.
Maar de beschrijvende tekst bij dit boek suggereert toch wat anders.
Het boek maakt die vectoren heel goed inzichtelijk, alsmede de escalaties van gedragslijnen daarbij, hoe we het kunnen herkennen, hoe de methodologie daarbij ingezet werkt.
[ Voor 11% gewijzigd door Virtuozzo op 24-02-2022 20:25 ]
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
• We grijpen sneller in bij overtredingen.
• Er volgen sneller sancties.
Extra omtrent de situatie nu:
Deel aub geen schokkende beelden. Bedenk daarbij goed of een twitter bericht wat toevoegt aan de discussie.
Specifieke topic regels
• Onderbouw je betoog met betrouwbare en verifieerbare bronnen.
• Geen drogredenen of onlogische en/of onnavolgbare gevolgtrekkingen.
• Extraordinary claims require extraordinary evidence.
• Geen omgekeerde bewijslast, wie beweert moet bewijzen.
• De volgende drogreden is expliciet niet toegestaan: neutraliteit claimen om vervolgens een waardeoordeel te geven over het conflict. Zie ook Wikipedia: Argument to moderation en Wikipedia: False balance
Andere topics
Discussie over wapensystemen, verhoudingen en inzet kan hier: Wapensystemen en effectiviteit
Voor de nasleep en mogelijke berechting daders MH17 hebben de we dit topic: MH17: De weg richting daders en mogelijke berechting
AWM beleidstopic:
Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid
[font size=18]Zero Tolerance beleid[/font]
Dit topic valt onder Zero Tolerance. Dit betekent het volgende:• We grijpen sneller in bij overtredingen.
• Er volgen sneller sancties.
Extra omtrent de situatie nu:
Deel aub geen schokkende beelden. Bedenk daarbij goed of een twitter bericht wat toevoegt aan de discussie.
Specifieke topic regels
• Onderbouw je betoog met betrouwbare en verifieerbare bronnen.
• Geen drogredenen of onlogische en/of onnavolgbare gevolgtrekkingen.
• Extraordinary claims require extraordinary evidence.
• Geen omgekeerde bewijslast, wie beweert moet bewijzen.
• De volgende drogreden is expliciet niet toegestaan: neutraliteit claimen om vervolgens een waardeoordeel te geven over het conflict. Zie ook Wikipedia: Argument to moderation en Wikipedia: False balance
Andere topics
Discussie over wapensystemen, verhoudingen en inzet kan hier: Wapensystemen en effectiviteit
Voor de nasleep en mogelijke berechting daders MH17 hebben de we dit topic: MH17: De weg richting daders en mogelijke berechting
AWM beleidstopic:
Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid