[ZT] Russisch-Westerse verhoudingen en de oorlog in Oekraïne Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 127 ... 168 Laatste
Acties:
  • 730.893 views

Onderwerpen

• Virtuozzo
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
XWB schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 19:14:
De kerncentrale van Tsjernobyl schijnt inmiddels ingenomen te zijn door Russen, is dat nou een strategisch punt om te veroveren :?
Ja. Zie eerder bericht hierover. Duale focus: PR, chantagepolitiek (naar ons toe). Zoals ik eerder opgemerkt heb, dit is iets waar de rauwe bereidheid om die locatie als doel te stellen, het heeft hier enorme impact, voor heel veel redenen van zorg.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08:08
Harribo schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 19:20:
[...]

Ja joh begin een wereldoorlog... Lijkt me niet handig
Geloof dat dat het laatste is wat we moeten willen
Waar vecht je dit vanuit of in de EU liever uit dan?

Putin stopt namelijk niet.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-06 08:29
Virtuozzo schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 19:03:
[...]

Dat is achter informatiestromen aanlopen, dit zal de komende tijd ook wel zo blijven. Er zijn signalen dat casualties in relatie tot verwachtingen lager zijn dan gedacht, maar goed, dat is wel iets met menige valstrik van statistiek.

Dat aan de grenzen de Oekraïnse strijdkrachten meer effectief zijn dan misschien gedacht, daar zijn wel signalen voor ja. Met uitzondering van de vector vanaf de Krim, waar de rol van PMC's bijzonder is geweest (en nog is). Toch blijft de situatie rondom Kiev de meer kritieke (decapitatie).

Als ik eerlijk mag zijn, er zijn valstrikken bij het zoeken naar statistiek over slachtoffers. Ik zou het vooralsnog links laten liggen. Niet enkel vanwege menselijkheid, maar ook gewoon omdat er weinig op te bankieren is de komende tijd. Meer bepalende criteria zijn die van locatie, verplaatsing, capabilties e.d.
Eens. Aan de andere kant, ook bij het 'paniekzaaien' van Biden vorig weekend vroeg ik me af of daar ook andere motieven achter zaten dan puur waarheidsvinding. Ik kreeg toen het idee dat Biden zelf de aanval koos op een, paradoxaal genoeg, Russiche manier: informatie aanzetten en de wereld in slingeren om je vijand voor het blok te zetten. Een gewaagde zet c.q. bluff die wat mij betreft gecalled is door Poetin, alleen is het probleem dat laatstgenoemde vervolgens ook all-in is gegaan. Benieuwd hoe jij dit ziet.

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

• tweakmember
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 31-08-2023
Fromz schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 19:18:
Waar kan ik de toespraak van Biden straks zien?
word live uitgezonden op bnr radio

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-10 14:13
Ik vrees ervoor dat de overname van Oekraïne Poetin te langzaam gaat en dat hij vannacht grotere raketten gaat afvuren om steden sneller te kunnen overnemen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe weet je dat?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Omdat succesvolle dictators nooit stoppen totdat ze gestopt worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Jedi_Pimp schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 19:23:
[...]

Eens. Aan de andere kant, ook bij het 'paniekzaaien' van Biden vorig weekend vroeg ik me af of daar ook andere motieven achter zaten dan puur waarheidsvinding. Ik kreeg toen het idee dat Biden zelf de aanval koos op een, paradoxaal genoeg, Russiche manier: informatie aanzetten en de wereld in slingeren om je vijand voor het blok te zetten. Een gewaagde zet c.q. bluff die wat mij betreft gecalled is door Poetin, alleen is het probleem dat laatstgenoemde vervolgens ook all-in is gegaan. Benieuwd hoe jij dit ziet.
Een theorie die ik las was door Poetins plannen van dag tot dag publiek te maken je veel wind uit zijn propaganda zeilen kon halen.

• Sandor_Clegane
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

Sandor_Clegane

Fancy plans and pants to match

Tristan schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 19:23:
Ik vrees ervoor dat de overname van Oekraïne Poetin te langzaam gaat en dat hij vannacht grotere raketten gaat afvuren om steden sneller te kunnen overnemen.
Ik gok van niet, ik zag al voorbij komen dat bij overgave ze de wapens willen neerleggen en diplomatiek verder willen. Met wat flinke eisen natuurlijk daar niet van.

Less alienation, more cooperation.

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-10 22:39
Ik denk dat hij niet verder naar het westen trekt dan Oekraïne hoor. Misschien nog wat andere ex soviet landen in eurazie maar dat is het dan ook. Als hij naar het westen doortrekt krijg je alleen maar verliezers

• Tristan
himlims_ schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 19:18:
[...]

Dat is algemene “instelling” schoonmoeders (nu in Nld) zei dat eerder van de weke nog “die tussen kutten al jaren, grens naar Oekraïne, terug naar Rusland, dorpje erbij, dorpje weg”

Die dreiging is daar al decennia, zoveelste oefening. Men “gelooft niet” dat het zo zou escaleren.

Vanuit hier roept iedereen “waarom ben je daar nog, waarom ga je niet” Omdat met dit (dreiging) al jaren zo hoort. Daarlangs is vertrekken niet zo eenvoudig (gemiddeld inkomen 200$) en voor vele is het lastig om überhaupt naar EU (of elders te gaan)
Nee ik begrijp het. Wat dat betreft leven wij hier in een totaal andere wereld. Maar mijn collega woont en werkt hier. Hij kan, neem ik aan, makkelijk zijn familie tijdelijk huisvesten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

De_Bastaard schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 19:25:
Ik denk dat hij niet verder naar het westen trekt dan Oekraïne hoor. Misschien nog wat andere ex soviet landen in eurazie maar dat is het dan ook. Als hij naar het westen doortrekt krijg je alleen maar verliezers
Moldavie:

https://twitter.com/XSovietNews/status/1496763907410731011

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-10 22:39

• HackingDutchman
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 15-10 17:28

HackingDutchman

Scientia potestas est

Don Quijote schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 19:08:
[...]

Dat is het primaire gevoel bij mij ook. Misschien nog teveel uit emotie, maar de quite van Burke (die hij waarschijnlijk nooit daadwerkelijk heeft gezegd. Ik weet het) voelt weer relevanter dan ooit “The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing.”

As ik dan lees dat we als EU mogelijk afzien van een SWIFT van omdat het 30 miljard kan kosten, schieten echt de tranen in mijn ogen. Dat is peanuts.
Helemaal mee eens.

Ze willen allemaal harde financiele sancties opleggen, mits het ons zelf niet teveel kost. Waar gaat dit over? Over briefpapier en metalen muntjes of mensenlevens? Als we nu niet hard ingrijpen wat hebben we straks dan nog over? Wat wordt het tweede land? Hoever gaat Poetin? Wat mij zelf behoorlijk dwars zat was het feit dat onder meerdere beelden van de media die informatielinten liepen met voornamelijk financiele informatie ''gasprijs schiet omhoog'' ''AEX daalt'' ''Olieprijs schiet omhoog'' etc.

~~~~ From Agfa to Zeiss .... and beyond ~~~~

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08:08
Omdat hij zijn ambities glashelder heeft gemaakt: hereniging van het Russische rijk. Tot nu toe komt hij al zijn beloftes na en rekenen wij erop dat hij dat niet doet.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

• Tristan
Sandor_Clegane schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 19:25:
[...]

Ik gok van niet, ik zag al voorbij komen dat bij overgave ze de wapens willen neerleggen en diplomatiek verder willen. Met wat flinke eisen natuurlijk daar niet van.
Ik zie dat echt als een schijnvertoning. Voornamelijk richting de EU. Rusland is geen land dat luistert.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hoop dat je gelijk hebt maar tot nu toe zijn alle nuchtere Hollandse voorspellingen veel te voorzichtig geweest.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
https://www.whitehouse.gov/live/

Over een minuut

[ Voor 4% gewijzigd door Kenny_026 op 24-02-2022 19:29 ]

• Stylze
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online
Verwijderd schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 19:28:
[...]

Ik hoop dat je gelijk hebt maar tot nu toe zijn alle nuchtere Hollandse voorspellingen veel te voorzichtig geweest.
Ze zijn niet helemaal gek bij de navo hoor, ze houden nu wel met alles rekening.

Playstation 5

• Tristan
Coldcat schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 19:21:
OIverleg in Brussel zo? Vanuit alle landen komen er vliegtuigen aan.

[Afbeelding]

UK, Duitsland, Tsjechie, Italie, Athene
Wordt er nu een vliegtuig vanuit de VK begeleid door een fighter jet?

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Wear Sunscreen!

• Brazos
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Tristan schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 19:30:
[...]

Dat is een tanker vliegtuig met 2 Eurofighters die onderweg brandstof nodig zullen hebben.

Zullen wel naar de Baltische staten gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09:29
[...]

Niet zo gek als daar een regeringsleider in zit toch? ;)

Edit: ah @Brazos kijkt beter dan ik

[ Voor 7% gewijzigd door KillaZ op 24-02-2022 19:32 ]

K to the KillaZ

• Coldcat
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14-10 05:55

Coldcat

HODL

[...]

Twee fighter jets :)

Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

In theorie kan hij bedenken dat Finland eigenlijk ook wel weer lid mag worden van Rusland.

Het is geen NAVO-lid immers.

People as things, that’s where it starts.

• Eli3l
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-05 03:09
Quote uit het boek Foundation of Geopolitics:
"Ukraine should be annexed by Russia as Ukraine as a state has no geopolitical meaning, no particular cultural import or Universal significance,no geographical uniquness and no ethnic exclusiveness."
Wikipedia: Foundations of Geopolitics.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Brazos
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
RobinHood schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 19:32:
[...]

In theorie kan hij bedenken dat Finland eigenlijk ook wel weer lid mag worden van Rusland.

Het is geen NAVO-lid immers.
Maar dat is dan echt de laatste hoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Johan Bogle
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 26-10 19:55
Verwijderd schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 19:28:
[...]

Putin stopt pas als hij wordt gestopt. Je ziet nu de zwakte bij de EU en Nato nog sterker. Onze ‘beloofde’ zware sancties maken we niet eens waar. Putin kan doen wat hij wil. Moldavie is next. Misschien dan kaviaar bij de EU top in de sancties doen? 😂

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Finland should be absorbed into Russia. Southern Finland will be combined with the Republic of Karelia and northern Finland will be "donated to Murmansk Oblast".[9]
Romania, North Macedonia, Serbia, "Serbian Bosnia" and Greece – "Orthodox collectivist East" – will unite with "Moscow the Third Rome" and reject the "rational-individualistic West".[9]
Uit datzelfde boek.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2022 19:34 ]

• Sandor_Clegane
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

Sandor_Clegane

Fancy plans and pants to match

Wall Street is not onboard: https://www.dailyposter.c...ce-wall-street-roadblock/
But while such a move might help deter further Russian incursions, Biden faces a significant obstacle: corporate lobbyists’ success in shrouding the American finance industry in secrecy, which makes it far easier for Russian oligarchs and their business empires to evade economic sanctions.

The situation spotlights how America’s money-drenched political process can create national security challenges. In effect, Wall Street’s overwhelming power to shape U.S. regulatory policy — fueled by massive campaign contributions and an army of lobbyists — may defang some of the White House’s most potent economic weapons against an international adversary.

Less alienation, more cooperation.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
Jedi_Pimp schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 19:23:
[...]

Wat Biden deed was informatievoorziening vanuit communicatiestrategie waar geen ruimte werd gelaten t.a.v. narratieven. Iets waar het Kremlin altijd de ruimte voor kreeg. En wanneer het dan handelde, dan was het te laat om er nog iets aan te doen.

We zien dat al snel als iets wat fout is, omdat we het heel lang niet meer gewend zijn. Terwijl het altijd het meest productieve geweest is bij historische conflicten.

Het Kremlin had echter, zoals Biden wist te duiden, al zo lang geleden de beslissing genomen dat vanuit vereisten van timing er gewoon geen andere optie was dan de planning door laten gaan. En dat is iets waar we best wel even stil bij mogen staan.

Immers, dit is een criminele bende die consistent inzet op termijnplanning. Er ligt dus al van alles in de koker voor wat hier na komt en wat daarna komt. En niets daarvan zal door hen gestopt worden.

De meest typische fout die wij maken is het beoordelen en wegen vanuit onze mentaliteit en omstandigheden. Beide zijn fundamenteel anders daar dan hier.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bvbal79
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 24-10 22:46
NiGeLaToR schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 19:27:
[...]

Omdat hij zijn ambities glashelder heeft gemaakt: hereniging van het Russische rijk. Tot nu toe komt hij al zijn beloftes na en rekenen wij erop dat hij dat niet doet.
je weet wel wat het Russische rijk was he?

reminder:
Afbeeldingslocatie: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/6/6d/Russian_Empire_%28orthographic_projection%29.svg/1280px-Russian_Empire_%28orthographic_projection%29.svg.png

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
Pijnlijk moment op Nederlandse TV, wanneer op een NPO1 een oude pacifist, Geert Mak, moet wijzen op het probleem van Nederlandse verwevenheid en functie bij en ten gunste van het Kremlin.

Best wel een moment.

• CornermanNL
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09:16
Virtuozzo schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 19:39:
Pijnlijk moment op Nederlandse TV, wanneer op een NPO1 een oude pacifist moet wijzen op het probleem van Nederlandse verwevenheid en functie bij en ten gunste van het Kremlin.

Best wel een moment.
Exact , hij duidde het erg goed , maar inderdaad dat precies hij er ons op moet wijzen.

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 27-10 20:18

Amphiebietje

In de blubber

XWB schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 19:14:
De kerncentrale van Tsjernobyl schijnt inmiddels ingenomen te zijn door Russen, is dat nou een strategisch punt om te veroveren :?
Ik weet het niet, is het daar nog radioactief genoeg, of is er nog genoeg radioactief materiaal aanwezig, om het als materiaal voor een vuile bom te gebruiken?

Overigens is het bij een groot land met veel grote lege gebieden redelijk makkelijk heel snel grote delen in te nemen, simpelweg omdat veel van die gebieden (agrarisch gebied e.d.) geen strategisch belangrijke punten zijn die verdedigd moeten worden.

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Biden live op CNN

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Er vliegen hier vier Apache's rond zo te zien. Ook wel een WTF.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
CornermanNL schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 19:40:
[...]

Exact , hij duidde het erg goed , maar inderdaad dat precies hij er ons op moet wijzen.
En eindelijk zegt iemand iets over de Zuid-As. Atypisch voor Nederlandse media, deze uitzending.

• Amphiebietje

Amphiebietje

In de blubber

k995 schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 19:20:
[...]

Sinds wanneer is rusland "de wereld"?
In trollfarms natuurlijk al lang...;)

• Eli3l
Verwijderd schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 19:34:
[...]

[...]

[...]

Uit datzelfde boek.
Ja dat boek staat vol rare fratsen.

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-10 20:22
downtime schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 18:32:
[...]

Ik zie het probleem niet. Worst case scenario is Chernobyl het equivalent van een vuile bom. Niet iets wat een grote aanwinst is voor een land met één van de grootste nucleaire arsenalen in de wereld.
Ik zou het eerder omdraaien. Chernobyl innemen is een mogelijkheid om Oekraine iets uit handen te nemen wat verkeerd gebruikt zou kunnen worden. Want Oekraine heeft geen kernwapens. Niet dat ik geloof dat Oekraine dat zou doen maar ik kan me voorstellen waarom de Russen dat niet aan het toeval overlaten.
Is het niet vooral een strategisch punt wat wat risicovoller is om terug aan te vallen (en toch relatief dicht bij Kiev) en in het uiterste geval kun je altijd nog dreigen het op te blazen.

• Jedi_Pimp
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-06 08:29
Een (civilian) flatgebouw in Chuhuiv, ten zuiden van Charkov, geraakt door Russische artillerie. Bevestigd door Bellingcat. Meerdere burgerslachtoffers.

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Eli3l schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 19:45:
[...]

Ja dat boek staat vol rare fratsen.
Historie leert dat dat weinig reden is om er niet naar te handelen.

• Coldcat
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14-10 05:55

Coldcat

HODL

Ook wel raar om te beseffen dat er soldaten in Nederland zijn die vanmorgen in Oost Europa gevlogen hebben. Die zitten vanavond aan de piepers met het gezin en zullen de komende dagen weer in de kist zitten.

Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Ja Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KYI9userQyM8drSu4Vx13pSWH78=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SKeWdTxWbYzAF25AocH6goxq.jpg?f=fotoalbum_large

• Amphiebietje

Amphiebietje

In de blubber

gekkie schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 19:45:
[...]

Is het niet vooral een strategisch punt wat wat risicovoller is om terug aan te vallen (en toch relatief dicht bij Kiev) en in het uiterste geval kun je altijd nog dreigen het op te blazen.
Ik weet niet precies hoe dik de betonnen sarcofaag om de reactor is, maar waarschijnlijk heb je zo ongeveer een kernbom nodig om het ding stuk te krijgen. Beetje contraproductief, lijkt me, als je zo'n bom ook op Kiev kan droppen om ze tot totale overgave te dwingen...

• bvbal79
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 24-10 22:46
ik zag net wat op TV... komt wel heel erg dicht bij zo

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Boven Pernis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Jedi_Pimp schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 19:46:
Een (civilian) flatgebouw in Chuhuiv, ten zuiden van Charkov, geraakt door Russische artillerie. Bevestigd door Bellingcat. Meerdere burgerslachtoffers.

[Twitter]
Er staat wat foto's uit Chuhuiv op https://www.hln.be/buiten...-de-wereld-rond~a2268ac0/

March of the Eagles

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Amphiebietje schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 19:48:
[...]

Ik weet niet precies hoe dik de betonnen sarcofaag om de reactor is, maar waarschijnlijk heb je zo ongeveer een kernbom nodig om het ding stuk te krijgen. Beetje contraproductief, lijkt me, als je zo'n bom ook op Kiev kan droppen om ze tot totale overgave te dwingen...
die betonnen sarcofaag is af aan het brokkelen en lang niet veilig meer, destijds als noodoplossing gebouwd, daarom staat er nu een nog grotere dome om alles heen, heeft jaren geduurd en zat centen gekost om dat daar te krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amphiebietje

Amphiebietje

In de blubber

• gekkie
Amphiebietje schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 19:48:
[...]
Denk dat ze die historisch gezien niet op Kiev zelf zullen gooien.
Dan kun je dat beter mits de wind goed staat aan de andere kant van de oekraine doen.

Maar goed je kunt je afvragen sinds het toch schoorvoetende optreden tijdens het eerdere toneelspel of alle actoren met enige macht daar veel voor zouden voelen en of er uiteindelijk toch niet iemand intern gaat ingrijpen.

[ Voor 25% gewijzigd door gekkie op 24-02-2022 19:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Michael_OsGroot
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 15-11-2022

Michael_OsGroot

Yes... Yes!

Samenvatting biden: sancties, meer niet. Nou poe poe putin poept in z'n broek. Wat een laffe hap. Ik hoop maar dat het helpt.

Chebyshev said it, and I'll say it again; There's always a prime between n and 2n | De donkere gedaanten zijn bijzonder vlug ter been; Ze lopen op vier poten, en ze kijken heel gemeen

• Don Quijote
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-10 19:10

Don Quijote

El Magnifico

Nou het is niet veel die sancties. We hebben Oekraïne opgegeven. Wat ontzettend pijnlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 26-10 13:26
Michael_OsGroot schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 19:50:
Samenvatting biden: sancties, meer niet. Nou poe poe putin poept in z'n broek. Wat een laffe hap. Ik hoop maar dat het helpt.
Meer kunnen we/ze ook niet....

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Stoere praat hoor.

Je had militair ingrijpen verwacht?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Wat stel je dan voor armchair geopolitiek expert? VS versus Rusland?

• Johan Bogle
US doet niks. Paar banken afsluiten en that’s ot. Alleen bevestigen dat ze Nato steunen. US is uitgespeeld. Dit verzwakt Biden enorm.

[ Voor 10% gewijzigd door Johan Bogle op 24-02-2022 19:52 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Militair ingrijpen zorgt voor een ww3. Wat had je dan verwacht?

• JoteW
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 27-10 07:36
Zo zag ik, vanmiddag al, ook een F16 boven NL vliegen. Had blijkbaar zin in een paar rondjes.... Wat hier de reden van is? Oefening? Geen idee.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d9TH2DH3h-ja3gRiTxWUyVYs_pM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/XEkeMtJu4P0I9456RVhbypYQ.png?f=fotoalbum_large

Twente komt eraan!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Don Quijote schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 19:51:
Nou het is niet veel die sancties. We hebben Oekraïne opgegeven. Wat ontzettend pijnlijk.
Oekraïne was niet aan 'ons' om op te geven.

• Scorpio861
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 27-10 21:35
En putin weet dit dondersgoed, er komt toch geen noemenswaardige reactie op zijn daden dus waarom stoppen waar je mee bezig bent?

• Michael_OsGroot
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 15-11-2022

Michael_OsGroot

Yes... Yes!

Ik heb werkelijk geen idee wat we kunnen doen.

Chebyshev said it, and I'll say it again; There's always a prime between n and 2n | De donkere gedaanten zijn bijzonder vlug ter been; Ze lopen op vier poten, en ze kijken heel gemeen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Deruxian
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

Zeg eens eerlijk dan;
-hoeveel euro per maand wil jij inleveren?
-hoeveel maanden wil jij van huis zijn om te vechten/ondersteunen?

Wat willen wij opgeven?

Nou, nog geen kwartje aan de pomp. En dat weet Putin

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

JoteW schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 19:52:
[...]

Zo zag ik, vanmiddag al, ook een F16 boven NL vliegen. Had blijkbaar zin in een paar rondjes.... Wat hier de reden van is? Oefening? Geen idee.

[Afbeelding]
Daar ligt de schietbaan

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 19:52:
[...]

Zeiden ze ook in 38

• Scorpio861
Verwijderd schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 19:52:
[...]

Als dit nederland betrof, had je dan ook zo gereageerd? als jij met je gezin ineens moest vluchten uit je woonplaats???

• dindr
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 10-10 21:34
Exorcist schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 19:44:
Er vliegen hier vier Apache's rond zo te zien. Ook wel een WTF.
Gisteren ook 3 Apaches en twee Chinooks gezien over de Brienoord Brug in Rotterdam.

Heb de beelden op de Dashcam opgeslagen. Een wtf moment.

• Vrietje
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09:54
JoteW schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 19:52:
[...]

[Afbeelding]
Is dit niet een plek waar ze kunnen oefenen met het gooien van bommen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Scorpio861 schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 19:52:
[...]

Als dit nederland betrof, had je dan ook zo gereageerd? als jij met je gezin ineens moest vluchten uit je woonplaats???
Whataboutism.
En ook dan is Total annihilation niet echt beter dan vluchten.

• Ypho
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 27-10 11:18

Ypho

Allround Nerd

Vrietje schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 19:53:
[...]

Klopt, wordt daar regelmatig geoefend. Dan komen ze bij mij over huis vliegen :)

🃏 TCG Codex - Je volledige TCG verzameling in je broekzak ::: 🍏 TCG Codex for iOS ::: 🤖 TCG Codex for Android

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Amphiebietje

Amphiebietje

In de blubber

Michael_OsGroot schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 19:52:
Een totale kernoorlog laten uitbreken zodat de aarde terug wordt getrapt naar het tijdperk van de eencelligen. Daarna zal er voor lange tijd vrede zijn. :S

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Scorpio861
Deruxian schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 19:52:
[...]

Zeg eens eerlijk dan;

Wat willen wij opgeven?

Spreek voor je zelf, als mijn land me nodig heeft zal ik er staan, geen ervaring in het leger maar ik zou me nuttig maken met wat dan ook dat nodig is tegen deze tirannie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:50

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Vrietje schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 19:53:
[...]

Vliehors inderdaad: https://www.defensie.nl/o.../oefening-met-f-16-en-f35

[ Voor 24% gewijzigd door Falcon op 24-02-2022 19:56 ]

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Verwijderd

Amphiebietje schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 19:53:
[...]

Een totale kernoorlog laten uitbreken zodat de aarde terug wordt getrapt naar het tijdperk van de eencelligen. Daarna zal er voor lange tijd vrede zijn. :S
Hebben we Poetin tenminste een lesje geleerd. :9B

• Basekid
Ik hoorde vanmiddag op het nieuws dat maar 29% van de Amerikanen voor ingrijpen is. Biden moet dus vooral zn eigen volk overtuigen...

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Amphiebietje

Amphiebietje

In de blubber

dindr schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 19:52:
[...]

Gisteren ook 3 Apaches en twee Chinooks gezien over de Brienoord Brug in Rotterdam.

Heb de beelden op de Dashcam opgeslagen. Een wtf moment.
https://www.rijnmond.nl/n...t-helikopters-boven-regio

Geen WTF, gewoon een aangekondigde oefening die niks met Oekraïne te maken heeft.

Niet zo paniekerig doen.

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

gekkie schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 19:45:
[...]

Wellicht. Met wat fantasie zijn er best wat redenen te bedenken. Misschien lag het wel gewoon op de route naar Kiev. Maar (dreigen met) opblazen? Waarom? Als je daarmee gaat dreigen kun je net zo goed meteen met nukes dreigen.

• Tristan
Weet je wat mij aan m’n hart gaat? Dat we nu foto’s van een oorlog zien, maar dan in kleur en in HD. Nooit gedacht dat ik dat ooit zou meemaken. Alle foto’s waren tot nu toe voornamelijk zwart-wit. (Ik sla een paar (oosterse) oorlogen over, maar op die van Bosnië na waren die allemaal een zo ver van mijn bed show dat ik er niet de hele dag voor aan de buis gekluisterd was).

Ongelofelijk.

Verwijderd

Je moet zorgen dat we onafhankelijk gaan worden van landen met dictators of een communistisch regime, alleen kost dat jaren en heel veel geld en onze bevolking heeft absoluut geen geduld. Je moet hopen op Russen die tegen Putin zijn. Daarnaast moeten ze elke buitenlandse oligarch aanpakken, geld afpakken en wegsturen. Mogelijk heeft dat effect maar zie het helaas nog niet gebeuren.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Johan Bogle
Je snapt nu wel veel beter hoe WO II heeft kunnen gebeuren. Indien een land begint met agressie zijn er altijd redenen om niet in te grijpen. Alle argumenten die je nu hoort, hoorde je destijds waarschijnlijk ook.

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10:32
Amphiebietje schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 19:55:
[...]

https://www.rijnmond.nl/n...t-helikopters-boven-regio

Geen WTF, gewoon een aangekondigde oefening die niks met Oekraïne te maken heeft.

Niet zo paniekerig doen.
Ik volg het verder helemaal niet hoor, maar ze oefenen toch regelmatig in Rotterdam?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CornermanNL
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09:16
Deruxian schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 19:52:
[...]

Zeg eens eerlijk dan;

Wat willen wij opgeven?

Korte termijn felle pijn vs lange termijn sterven aan duizend kleine papier sneden , Geert Mak zei het net bij M. We kunnen geen pijn meer lijden. We hebben niet veel meer over voor onze verworvenheden, slecht in woorden. Maar zodra het ons geld kost haken we af.

• Tristan
downtime schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 19:56:
[...]

Wellicht. Met wat fantasie zijn er best wat redenen te bedenken. Misschien lag het wel gewoon op de route naar Kiev. Maar (dreigen met) opblazen? Waarom? Als je daarmee gaat dreigen kun je net zo goed meteen met nukes dreigen.
Het is de snelste route naar Kiev, dat zal de voornaamste reden zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Tristan schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 19:56:
Weet je wat mij aan m’n hart gaat? Dat we nu foto’s van een oorlog zien, maar dan in kleur en in HD. Nooit gedacht dat ik dat ooit zou meemaken. Alle foto’s waren tot nu toe voornamelijk zwart-wit. (Ik sla een paar (oosterse) oorlogen over, maar op die van Bosnië na waren die allemaal een zo ver van mijn bed show dat ik er niet de hele dag voor aan de buis gekluisterd was).

Ongelofelijk.
niet alleen dat, je kan gewoon live meekijken via diverse camera's. En de foto's en videos komen niet alleen van fotografen die daar zitten om verslag te geven, maar ook via social media van gewone burgers.

• Basekid
CornermanNL schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 19:56:
[...]

Korte termijn felle pijn vs lange termijn sterven aan duizend kleine papier sneden , Geert Mak zei het net bij M. We kunnen geen pijn meer lijden. We hebben niet veel meer over voor onze verworvenheden, slecht in woorden. Maar zodra het ons geld kost haken we af.
Wil de overheid blijkbaar ook niet, anders hadden we wel een (mooie) lange speech gehad ala Boris en Biden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Eli3l
In tegenstelling tot sommigen hier, vind ik Biden vrij duidelijk in zijn speech. Ja, het blijft nu enkel bij sancties tegenover Rusland, maar ook verdere mobilisatie en versterking van NAVO grondgebied. Nogmaals de waarschuwing dat alle geallieerden achter artikel 5 zullen staan en elke cm grondgebied zullen verdedigen.
Duidelijke speech hoor.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
rik86 schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 18:40:
Tja, het blijft wat dat betreft we de eeuwenoude keuze, vinden we onze normen van vrijheid, democratie en zelfbeschikkingsrecht belangrijker of gaan we toch voor t geldt en t recht van de sterkste?

Ik vrees dat dit wederom een lakmoesproef is waarvoor we zakken als westen
Om Poetin aan te pakken hebben we in feite een nieuwe Churchill nodig. Iemand die doet wat er moet gebeuren, whatever the cost.

March of the Eagles

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Nu online

Agent47

I always close my contracts.

Zou hij Nederland ook gaan aanvallen denken jullie? Ik denk dat hij Nederland niet interessant genoeg vind momenteel.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
Schoon schip maken, hier.

Geen machtspolitiek meer, herstel van rechtsstaat, einde aan gulzige bestuurscultuur, herstel van breed onderwijs, initiatief nemen bij moonshot projecten voor einde aan afhankelijkheden, herstel van Vierde Macht functies medialandschap, herstel van structuren van toezicht, beperkingen voor grensoverschrijdend gedrag in onze politieke economie, engageren in gidsland functies voor innovatie en ontwikkeling van verdragsorganisaties. Weg met isolationisme, blik naar voren, handen uit de mouwen.

Ik zo wel een tijd doorgaan.

We weten het in principe eigenlijk heel goed. Maar we zijn als samenleving relatief ongeïnformeerd, ongeïnteresseerd, en snel afgeleid. Te snel. En als politieke economie zijn we blind voor hoe we ons zelf kwetsbaar maken.

Maar kijk eens naar hoe we al in verwarring raken in het denken dat eventuele prijs een relatie heeft met onze principes.

Nee. Die worden geraakt. Maar die volgen op vermogen tot zelfbeschikking en zelfontplooiing. En dat compromitteren we zelf. Dat is wat hier de lijnen laat opschuiven, en wat daar het Kremlin ruimte geeft om daar extra momentum aan te geven, en volledig door te slaan ongeacht wat wij er van denken. Een proces waarbij men grenzen heeft noch kent.

Ik moet zeggen, die uitzending zojuist van M, dat was eigenlijk het eerste media moment waar even de vinger op de pols gelegd werd t.a.v. onze rol, onze uitdagingen, en onze uiterst zure realiteit.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Biden: Rusland wordt niet afgesloten van SWIFT, want dat is niet wat Europa wil.

Pijnlijk.

• dindr
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 10-10 21:34
Dacuuu schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 19:56:
[...]

Ik volg het verder helemaal niet hoor, maar ze oefenen toch regelmatig in Rotterdam?
Woon er al 29 jaar en dit is de tweede keer dat ik ze zie.

@Amphiebietje rustig aan man, stel ook nergens dat Rusland Nederland in is gevallen. Meer een wtf moment als in, die dingen zie je niet vaak boven Rotterdam, inhakend op die F16’s.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PLAE
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:53
Verschillende meldingen dat een adviseur van president Zelensky zou beweren dat het vliegveld heroverd is.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:51

defiant

Moderator General Chat
Modbreak:S.v.p. stoppen met het posten van vliegbewegingen, het voegt weinig toe en is voornamelijk speculatief. Alleen als het echt relevant is, geef dan ook vooral aan waarom.

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online
Agent47 schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 19:58:
Zou hij Nederland ook gaan aanvallen denken jullie? Ik denk dat hij Nederland niet interessant genoeg vind momenteel.
Hij heeft voorlopig z'n handen vol aan Oekraïne, de NAVO is andere koek.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

• gekkie
downtime schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 19:56:
[...]

Klopt, daarom zie ik het vooral als strategisch punt op de route naar Kiev en in de buurt van Kiev waar een tegenaanval wellicht wat minder waarschijnlijk is, zeker niet met wat grover geschut.
De rest was in het uiterste wanhoopsgeval mochten ze als nog het land uit worden gejaagd (waar de kans klein op is), verschroeide aarde, maar daarvoor eigenlijk te dicht bij huis (al zouden machhebbers in Moskou daar relatief weinig last van hebben, dat is voor de burgers, zoals bij alles wat we zien).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Basekid
RoD schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 19:59:
Biden: Rusland wordt niet afgesloten van SWIFT, want dat is niet wat Europa wil.

Pijnlijk.
Huh, dat stukje hoorde ik niet? Alleen dat de geblokkeerde banken meer effect hebben dan SWIFT.
Pagina: 1 ... 127 ... 168 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
[font size=18]Zero Tolerance beleid[/font]
Dit topic valt onder Zero Tolerance. Dit betekent het volgende:
• We grijpen sneller in bij overtredingen.
• Er volgen sneller sancties.

Extra omtrent de situatie nu:
Deel aub geen schokkende beelden. Bedenk daarbij goed of een twitter bericht wat toevoegt aan de discussie.

Specifieke topic regels
• Onderbouw je betoog met betrouwbare en verifieerbare bronnen.
• Geen drogredenen of onlogische en/of onnavolgbare gevolgtrekkingen.
• Extraordinary claims require extraordinary evidence.
• Geen omgekeerde bewijslast, wie beweert moet bewijzen.
• De volgende drogreden is expliciet niet toegestaan: neutraliteit claimen om vervolgens een waardeoordeel te geven over het conflict. Zie ook Wikipedia: Argument to moderation en Wikipedia: False balance

Andere topics
Discussie over wapensystemen, verhoudingen en inzet kan hier: Wapensystemen en effectiviteit
Voor de nasleep en mogelijke berechting daders MH17 hebben de we dit topic: MH17: De weg richting daders en mogelijke berechting

AWM beleidstopic:
Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid