Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.
Daar zal de nodige satelliet apparatuur zijn binnengebracht de afgelopen weken, ik denk niet dat we verstoken blijven van beelden.Wilf schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 17:33:
Ik ben benieuwd hoe lang we nog zoveel beelden uit Oekraïne te zien krijgen want ik kan mij niet voorstellen dat Rusland alle GSM-masten en ISP's vrijelijk hun gang laat gaan met zoveel negatieve beeldvorming uit hun nieuwe provincie.
twitterfeed van iemand zelensky/journalist/ambasadeur?, kan hem zo snel niet terugvinden sorry had hem meteen moeten meenemen...Apache4u schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 17:28:
[...]
Is die conclusie voor eigen rekening en waar komt de info vandaan?
Nee je wil niet winnen door "attrition" je wilt omsingelen en goederen en communicatie afsnijden.HaterFrame schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 17:28:
[...]
Tsja opzich sluiten ze tactisch gezien het net, waardoor ukraine zich straks niet meer kan bevoorraden....
over omsingelen gesproken;
Een heel verkenningspeloton van de 74th Motorized Rifle Brigade gaf zich over bij Chernihiv. (googletranslate)
⚡Під Черніговом здався цілий розвідувальний взвод 74 мотострілкової бригади. pic.twitter.com/nKqlnRm3bI
— Мілітарний (@mil_in_ua) 24 februari 2022
lijkt erop dat niet iedere Rus zin heeft om te vechten...
Van pers en propaganda zeker niet, van inwoners wel.Wolly schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 17:35:
[...]
Daar zal de nodige satelliet apparatuur zijn binnengebracht de afgelopen weken, ik denk niet dat we verstoken blijven van beelden.
Blackwater -> Xe -> Acadimi -> Constellis
[ Voor 3% gewijzigd door Ashilh op 24-02-2022 17:38 ]
russen die zich overgaven bedoel je? kan het moeilijk lezenklaw schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 17:36:
[...]
twitterfeed van iemand zelensky/journalist/ambasadeur?, kan hem zo snel niet terugvinden sorry had hem meteen moeten meenemen...![]()
[...]
Nee je wil niet winnen door "attrition" je wilt omsingelen en goederen en communicatie afsnijden.
over omsingelen gesproken;
Een heel verkenningspeloton van de 74th Motorized Rifle Brigade gaf zich over bij Chernihiv.
[Twitter]
lijkt erop dat niet iedere Rus zin heeft om te vechten...
Playstation 5
Is casus belli niet het excuus?Virtuozzo schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 17:31:
[...]
De casus belli is het dichterbij komen van concepten als rechtsstaat, democratie en open samenleving. Dat is voor criminelen een existentiële bedreiging.
Wat men daarna doet, dat is dat voedingssysteem van oligarchie. Verdelen van de taart, uitreiken van baronieën, stimuleren van onderlinge conflicten en concurrentie. Poppetje erbij, uitzuigen. Volgende.
En dit meer de echte reden?
Dat wordt een van de meer kritieke strijdvelden.martwoutnl schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 17:33:
[...]
AD meldt net:
[...]
Is een recente post in hun liveblog naast een alinea over wat je al schreef over het terugveroveren. .
Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.
Het is ook niet te geloven.
Less alienation, more cooperation.
⚡Під Черніговом здався цілий розвідувальний взвод 74 мотострілкової бригади. pic.twitter.com/nKqlnRm3bI
— Мілітарний (@mil_in_ua) 24 februari 2022
Nog wat andere beelden:
[ Voor 22% gewijzigd door spartacusNLD op 24-02-2022 17:39 ]
Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB
Voor ons zou dergelijk onderscheid gemaakt worden. Voor het Kremlin is dat de volgorde, en is dat de casus belli. Men maalt er niet om. Tijdens de “onderhandelingen” werd dat gewoon hard op tafel gegooid.klaw schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 17:37:
[...]
Is casus belli niet het excuus?
En dit meer de echte reden?
Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.
Hadden we bv wel militair moeten steunen in jouw ogen? Moeten we de russen zsm van SWIFT aftrappen? Hoe ver vind jij dat we moeten gaan voor het verdedigen van onze waarden?
The Hostomel Airfield just North of Kyiv which was captured by Russian VDV earlier is currently under Heavy Counter-attack by the 4th Rapid Response Brigade of the National Guard of Ukraine who have been ordered to retake the Airfield.
— OSINTdefender (@sentdefender) 24 februari 2022
[Twitter: https://twitter.com/BackTheBlueFr/status/1496884414168678404]
8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)
Zou straf zijn als hen dit moest lukken, ik duim in elk geval voor hen
Formed by nato:
Wikipedia: 4th Rapid Reaction Brigade (Ukraine)
Betreft dus niet troepen van NAVO. Ik vermeld het even expliciet omdat artikel5 natuurlijk het zwaard van damocles is waar we allemaal voor vrezenIts training took place in a conformity with NATO standards
Chebyshev said it, and I'll say it again; There's always a prime between n and 2n | De donkere gedaanten zijn bijzonder vlug ter been; Ze lopen op vier poten, en ze kijken heel gemeen
Ik ben vooral bang wat hij doet in een scenario waar hij ongenadig afgaat. Gaat Putin een 'na mij de zondvloed' doen en nukes inzetten? En wat gaat er gebeuren als hij in een alles of niets move eist dat de sancties worden opgeheven anders gaat hij nuken, ongeacht te gevolgen.World Citizen schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 17:01:
Nu is het de vraag wat het levensdoel van Putin is.
- Hij wilde perse kost wat kost het stukje land genaamd Oekraïne terug. Dit stond op zijn bucketlist en is een einddoel.
- Oekraïne is een stap in een plot wat hij nog binnen zijn leven wil uitvouwen.
Dat eerste lijkt me raar klinken maar gezien die kerel 70 is zal hij niet telkens 10 jaar wachten met de volgende stap van dat "plot".
Gaan de VS/EU, die bluff callen? Op straffe van het einde van de wereld?
Putin is oud. Biden is oud. Denkt de elite met al hun miljarden dat ze het wel overleven dan in de nieuwe wereld orde die zal ontstaan bij de overlevers?
Dit dus.
Zijn in totaal 40 helicopters ingevlogen ongeveer, max 10 personen per helicopter zonder zware wapens is 400 (ik neem aan goedgetrainde) man. Elk verlies is 0,25% van de gevechtskracht, en ik betwijfel of ze herbevoorraad kunnen worden door de lucht nu nog.oldgrumpy schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 17:41:
Zou straf zijn als hen dit moest lukken, ik duim in elk geval voor hen
We hadden twintig jaar geleden moeten stoppen met faciliteren, én ons achter onze oren moeten krabben met onze processen van Elite Capture.Stoffa schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 17:39:
@Virtuozzo kun je eens toelichten hoe jij nou vindt dat het westen had/zou moeten reageren?
Hadden we bv wel militair moeten steunen in jouw ogen? Moeten we de russen zsm van SWIFT aftrappen? Hoe ver vind jij dat we moeten gaan voor het verdedigen van onze waarden?
Wat we nu nog kunnen is botweg uiterst beperkt.
Militaire steun? Ja. Scenario’s van technische ondersteuning, facilitaire ondersteuning, middelen, no fly zone afdwingen, materiaal luchtdoelverdediging, humanitaire interventie cases e.d. Maar, binnen kaders van het Partnership for Peace programma.
Swift? Ja. Sluit elke kapitaalstroom en verstrengeling af. Laat crimineel geld uit Rusland maar eens door het land gaan zodra het nergens anders naartoe kan. Dan merkt de bevolking heel snel dat men genomen wordt.
En ja, gebruik de crisis. Maak er moonshot projects van voor het beëindigen van afhankelijkheden. Nog geen jaar geleden zat ik aan een tafel met handelsmissies uit Afrikaanse landen. Aanbod: alles wat we nu uit Rusland halen. Maar nee.
Maar laat ik nu even het volgende heel duidelijk op tafel leggen:
Dit heeft niets te maken met onze principes. In die zin, het raakt er hard aan, maar dat komt pas na al die zaken waarbij en waardoor die principes en grondvesten mogelijk zijn. Functionele politieke economie, soevereiniteit, geen overlap boven- en onderwereld, de valstrikken van denk tanks en gulzige bestuurscultuur - enzovoorts en zo verder.
Dit is een zaak van existentiële bedreiging van onze vermogens om eigen keuzes te maken in zelfbeschikking en zelfontplooiing.
Korte pijn, of lange pijn.
https://ukrstream.tv/en/liveuamap
Uitgerekend bij de Krim is het fout gegaan wat mij juist het makkelijkst te verdedigen lijkt? maar de rest lijkt redelijk uit te houden...naarden 4ever schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 17:46:
Een actuele kaart waarin de laatste ontwikkelingen met locatie worden aangegeven, inclusief een indicatie van door Rusland beheerst gebied:
https://ukrstream.tv/en/liveuamap
Naar huidige stand van zaken wordt de SWIFT sanctie geblokkeerd. Het Kremlin ligt dubbel.martwoutnl schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 17:47:
Net was er een interview op NPO 1 met Mathijs Bouman inzake de mogelijke SWIFT-sanctie. Zie https://twitter.com/i/status/1496888430575468545 voor de video. Erg interessant.
Voor nu...:klaw schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 17:48:
[...]
Uitgerekend bij de Krim is het fout gegaan wat mij juist het makkelijkst te verdedigen lijkt? maar de rest lijkt redelijk uit te houden...
https://twitter.com/fplei...?cxt=HHwWgIC98YjMgcYpAAAA
Russian military convoys keep going towards Ukraine. We’ve lost track of how many vehicles have come through. South of Belgorod, Russia. #CNN #Russia #Ukraine
Aandachtspunt Kiev, decapitatie.klaw schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 17:48:
[...]
Uitgerekend bij de Krim is het fout gegaan wat mij juist het makkelijkst te verdedigen lijkt? maar de rest lijkt redelijk uit te houden...
Ok, after years of warnings were ignored and hearing "Garry, you were right!" all damn day today, I'll repeat what I said in 2014: Stop telling me I was right and listen to what I'm saying now. My recommendations follow: 1/5
— Garry Kasparov (@Kasparov63) 24 februari 2022
-Support Ukraine militarily, immediately, everything but boots on the ground. All weapons, intel, cyber.
-Bankrupt Putin's war machine. Freeze & seize Russia's finances & those of him and his gang.
-Kick Russia out of every intl & financial institution. PACE, Interpol, etc
-Recall all ambassadors from Russia. There is no point in talking. The new unified message is "stop or be isolated completely".
-Ban all elements of Putin's global propaganda machine. Turn them off, shut them down, send them home. Stop helping the dictator spread lies & hate.
-Expose and act against Putin's lackeys in the free world. If Schröder and his ilk continue to work for Putin, bring charges. Ask the owners & advertisers of networks platforming Putin propagandists like Carlson why they allow it.
-Replace Russian oil & gas. Pressure OPEC, increase production, reopen Keystone. You can't save the planet if you don't save the people on it.
-Acknowledge there will be costs, sacrifices. We waited to long, the price is high, but it will only get higher. It's time to fight.
Cannot ignore the political 5th column of Putinists, from the far right & left in EU to the tankies & Trump & his GOP followers in the US. They may have the right to support a brutal dictator's war in order to criticize Biden, but it's disgusting and anti-American. Do not forget.
Kasparov heeft meer dan een punt. In elk opzicht.user109731 schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 17:51:
Kasparov kwam eerder in dit topic ter sprake. Zijn laatste draadje:
[Twitter]
[...]
[...]
!!! Ukrainian government sources tell me 18 Il-76 planes have left Pskov direction Kyiv, will arrive in about an hour
— Christo Grozev (@christogrozev) 24 februari 2022
Ben benieuwd
Get Busy Living or Get Busy Dying
Kiwi's are too nice to be honest and the Dutch are too honest to be nice.
Inderdaad, tijd dat men zegt, het is genoeg geweest!Virtuozzo schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 17:52:
[...]
Kasparov heeft meer dan een punt. In elk opzicht.
Ook al gaat dit offers vragen
34 helicopters volgens mij, waarvan 3 neergeschoten. Waren overigens niet allemaal transport helicopters. Aantal zal een stuk lager zijn.CrazyOne schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 17:44:
[...]
Zijn in totaal 40 helicopters ingevlogen ongeveer, max 10 personen per helicopter zonder zware wapens is 400 (ik neem aan goedgetrainde) man. Elk verlies is 0,25% van de gevechtskracht, en ik betwijfel of ze herbevoorraad kunnen worden door de lucht nu nog.
niet te geloven als we dat al niet durven te doen dan weten die russen ook wel dat ze alles kunnen maken.Virtuozzo schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 17:49:
[...]
Naar huidige stand van zaken wordt de SWIFT sanctie geblokkeerd. Het Kremlin ligt dubbel.
Playstation 5
Seeing more and more incidents of Ukrainian forces staging large and - in some locations - successful counterattacks.
— The Intel Crab (@IntelCrab) 24 februari 2022
There seems to be an ongoing tank battle near Chernihiv.
Sounds of the battle for Antonov airport west of Kyiv this afternoon, from Bucha town 3km away. Airport was seized by Russian paratroopers, Ukrainian army trying to push them out. (Video via @Tomthescribe) pic.twitter.com/ZabQsIF6DQ
— Neil Hauer (@NeilPHauer) 24 februari 2022
Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB
Time is not on Ukraine’s side there. Als we nu mobiele luchtverdediging geleverd hadden …
Een stinger kan zo'n vliegtuig bij het inzetten van de landing wel neutraliseren.Virtuozzo schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 17:56:
[...]
Time is not on Ukraine’s side there. Als we nu mobiele luchtverdediging geleverd hadden …
Brazos schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 17:57:
[...]
Een stinger kan zo'n vliegtuig bij het inzetten van de landing wel neutraliseren.
For anyone else who is lost: Pskov is a city in Russia, Ilyushin IL-76 is a military cargo plane. This is most likely to get paratroopers in Kiev
— Hugo (@hmzuleta) 24 februari 2022
Paratroopers dus..
Dat is waarschijnlijk om de tegenaanval te breken. Het vliegveld ligt onder artillerievuur
Artillery fire onto the airport pic.twitter.com/7y5HoR8hIp
— Neil Hauer (@NeilPHauer) 24 februari 2022
[ Voor 25% gewijzigd door Zewatanejo op 24-02-2022 18:01 ]
Het is een kille gedachte, maar ik zou juist overwegen om bij de huidige duale focus van het Kremlin hen te verleiden om zich in Kiev te verliezen. Zeker, symboliek. Maar er is ook andere historische symboliek beschikbaar. Dat zou echter een heel eigen vorm van escalatie zijn, richting scenario’s als Afghanistan.Brazos schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 17:55:
[...]
34 helicopters volgens mij, waarvan 3 neergeschoten. Waren overigens niet allemaal transport helicopters. Aantal zal een stuk lager zijn.
Para’s. Geen landingen.Brazos schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 17:57:
[...]
Een stinger kan zo'n vliegtuig bij het inzetten van de landing wel neutraliseren.
Dan zijn Polen en Litouwen ook historisch grondgebied maar die zijn ook NATO leden. En op dit moment ben ik (!) nog niet bereid om WW3 als optie op tafel te leggen puur vanwege expansie drift. Maar het probleem is dat het verhaal wat Rusland naar buiten brengt continue op allerlei punten niet klopt.AequitasII schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 17:28:
[...]
De casus belli is historisch grondgebied. Rusland wilt van Oekraïne een tweede Belarus maken. Ze hopen dat ze Zelensky snel pakken en Oekraïne zich overgeeft. Nieuwe regering plaatsen en een jaar later gaat de eerste wereld weer vrolijk verder waar het was gebleven.
De verdragen, de voorwendsels, de cassus beli, de vele verklaringen (over transport, oefening, het nato-lidmaatschap, et cetera) blijken achteraf geen enkele kern van waarheid te hebben.
Dus met de kennis van nu over de situatie? Waar komen we uit als we de lijn van leugens doortrekken?
We gaan nu nog uit dat het probleem zich beperkt tot Oekraïne, maar ik begin daar steeds meer over te twijfelen.
"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel
The "Bystander effect" op macro-level. Ja dat moeten we doen en dan kijken we naar links en rechts wie er als eerste wat gaat doen, terwijl iedereen tegelijk bedenkt wat de impact gaat zijn voor de eigen winkel.oldgrumpy schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 17:54:
[...]
Inderdaad, tijd dat men zegt, het is genoeg geweest!
Ook al gaat dit offers vragen
(India krijgt veel wapens van Rusland en heeft voorzichtig gezegd dat ze de Russische acties afkeuren. Europa wil toch wel wat gas. Nederland wil niet meer de kraan open draaien in Groningen. Maar een paar voorbeelden waarin iedereen toch weer vooral bezig is met de impact op de eigen situatie.)
Deze situatie vraagt om daar helemaal niet bij stil te staan, maar gewoon het juiste te doen. Alleen afzijdigheid heeft zich historisch gezien vaak uitbetaald. Onze Zwitserse vrienden zijn de absolute top op dat gebied.
Hij heeft al dik 20 jaar een punt, maar ja nobody cared. En dat is het probleem, helaas nog altijd. Het leeft niet genoeg. Buiten een geïnteresseerde groep mensen die zelfs de kans op all out oorlog nog te laag hebben ingeschat. We kunnen nu alleen maar toekijken hoe dit verder gaat. En zoals altijd achteraf redden wat er te redden valt.Virtuozzo schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 17:52:
[...]
Kasparov heeft meer dan een punt. In elk opzicht.
Vechten zolang vechten zin heeft me dunkt, het heeft geen zin om je vast te bijten aan 1 stad à la slag om Berlijn. Maar de verovering van Kiev zal gepaard gaan met de vorming van de bezettingsregering, wat enigszins een morele nederlaag zal zijn.Virtuozzo schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 17:58:
[...]
Het is een kille gedachte, maar ik zou juist overwegen om bij de huidige duale focus van het Kremlin hen te verleiden om zich in Kiev te verliezen. Zeker, symboliek. Maar er is ook andere historische symboliek beschikbaar. Dat zou echter een heel eigen vorm van escalatie zijn, richting scenario’s als Afghanistan.
Dat het westen en Rusland elkaar verzwakken is zeker in het belang van China. Maar een China dat ook besluit om meteen keet te schoppen is zeker niet in het belang van het westen.k995 schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 17:17:
[...]
China zal doen wat goed is voor china. En ja, dat het westen en rusland elkaar verzwakken zal china zich heus niet druk in maken, integendeel.
NAVO start dit conflict niet, rusland heeft het gestart, denk je nu echt dat die landen dat niet beseffen?
Idd: niks. TIjd dus om iets anders te doen, die wolf gaat heus niet ophouden nadat hij 3 keer geproefd heeft en het altijd lekker was .
Rusland heeft technisch gezien alleen een oorlog met Oekraïne gestart. Niet met een NAVO lidstaat !
Let op het verschil. Dat Rusland de agressor is kan niemand ontkennen maar een escalatie naar wereld oorlog door de Navo is een verschil. En voor dit soort zaken is het van belang om buiten je invloedssferen als de agressor gezien te worden. Elk voordeel om je uitgangsituatie zo goed mogelijk te krijgen is er 1.
We zullen van een serieuze Europese wapenindustrie en integratie van de diverse legers werk moeten maken.
Zachte heelmeesters maken stinkende wonden.DevWouter schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 18:01:
[...]
Dan zijn Polen en Litouwen ook historisch grondgebied maar die zijn ook NATO leden. En op dit moment ben ik (!) nog niet bereid om WW3 als optie op tafel te leggen puur vanwege expansie drift. Maar het probleem is dat het verhaal wat Rusland naar buiten brengt continue op allerlei punten niet klopt.
De verdragen, de voorwendsels, de cassus beli, de vele verklaringen (over transport, oefening, het nato-lidmaatschap, et cetera) blijken achteraf geen enkele kern van waarheid te hebben.
Dus met de kennis van nu over de situatie? Waar komen we uit als we de lijn van leugens doortrekken?
We gaan nu nog uit dat het probleem zich beperkt tot Oekraïne, maar ik begin daar steeds meer over te twijfelen.
We hadden al keihard moeten zijn toen de Krim werd ingenomen. Of toen er een vliegtuig uit de lucht werd geschoten. Of toen Rusland in het buitenland mensen aan het vergiftigen was. Maar iedere keer wordt er weggekeken.
Niemand wil een oorlog. Maar Rusland lijkt er lak aan te hebben. Dus wanneer trekt het Westen dan nog wel een lijn? We zijn verlamd door de mogelijke consequenties. En juist door die verlamming wordt het voor anderen aantrekkelijk om wel het conflict op te zoeken. Terwijl Rusland andersom net zo goed weet dat ze helemaal kapot worden gemaakt als het echt los gaat. Maar Poetin vertrouwt er gewoon op dat niemand zijn bluf gaat callen, want dat zou inderdaad WW3 betekenen.
| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340
Ik merk bij mezelf emotie dat dit een uitgelezen kans is om de dynamiek te veranderen in het Kremlin, en vol in te zetten oude Oekraïne en Belarus bij het EU te plaatsen
PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw
Ik hoop dan maar dat de nationale trots groot genoeg is om het koste wat kost te behouden, de symbolische waarde is denk te groot om het op te geven. Dan draaien de propaganda machines overuren over de overwinning en bevrijding van het moederland.Brazos schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 18:05:
[...]
Vechten zolang vechten zin heeft me dunkt, het heeft geen zin om je vast te bijten aan 1 stad à la slag om Berlijn. Maar de verovering van Kiev zal gepaard gaan met de vorming van de bezettingsregering, wat enigszins een morele nederlaag zal zijn.
Als mensen dat serieus nemen. In Oekraïne heb ik daar zo mijn twijfels bijBrazos schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 18:05:
[...]
Vechten zolang vechten zin heeft me dunkt, het heeft geen zin om je vast te bijten aan 1 stad à la slag om Berlijn. Maar de verovering van Kiev zal gepaard gaan met de vorming van de bezettingsregering, wat enigszins een morele nederlaag zal zijn.
Daarbuiten, ja, dat is een domein van media landschap en opinie maken. En dat ligt meer gevoelig. Wederom, hier.
https://liveuamap.com/en/...red-the-chernobyl-nuclear
Dat is een onderhandse stok en toepassing chantagepolitiek naar ons toe. Rigoureus. Om eerlijk te zijn, puur de focus op die inname is bitter schokkend.danslo schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 18:07:
Volgens liveuamap (die weer naar een telegram bron linkt) is Chernobyl overgenomen en wordt het personeel gegijzeld/vastgehouden.
Zijn dat niet grotendeels Franse medewerkers?danslo schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 18:07:
Volgens liveuamap (die weer naar een telegram bron linkt) is Chernobyl overgenomen en wordt het personeel gegijzeld/vastgehouden.
Maar ook iets wat eerder is gebeurd. Fransen gegijzeld in ruil voor geen luchtsteun aan Srebrenica.Virtuozzo schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 18:08:
[...]
Dat is een onderhandse stok en toepassing chantagepolitiek naar ons toe. Rigoureus. Om eerlijk te zijn, puur de focus op die inname is bitter schokkend.
8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)
Dat zou een flinke fout zijn van de Russen...Brazos schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 18:09:
[...]
Zijn dat niet grotendeels Franse medewerkers?
Russian attack successfully repelled by Ukrainian forces near Kharkiv. pic.twitter.com/xE67hAlMZ6
— Fuad Alakbarov (@DrAlakbarov) 24 februari 2022
Als de NAVO serieus gewapend had willen verdedigen dan was Rusland niet binnen gevallen... die strijdkracht heeft Rusland niet (tenzij Nucleair) en hadden ze ook echt niet gewonnen.D-dark schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 18:06:
[...]
Dat het westen en Rusland elkaar verzwakken is zeker in het belang van China. Maar een China dat ook besluit om meteen keet te schoppen is zeker niet in het belang van het westen.
Rusland heeft technisch gezien alleen een oorlog met Oekraïne gestart. Niet met een NAVO lidstaat !
Let op het verschil. Dat Rusland de agressor is kan niemand ontkennen maar een escalatie naar wereld oorlog door de Navo is een verschil. En voor dit soort zaken is het van belang om buiten je invloedssferen als de agressor gezien te worden. Elk voordeel om je uitgangsituatie zo goed mogelijk te krijgen is er 1.
We zullen van een serieuze Europese wapenindustrie en integratie van de diverse legers werk moeten maken.
Europa / NAVO heeft echt een hele goede/hechte samenwerking met alle strijdkrachten, de coördinatie is echt goed.
5800X3D, MSI X370, MSI 5070Ti
WTF. Wat is dit voor een poppenkastVirtuozzo schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 17:49:
[...]
Naar huidige stand van zaken wordt de SWIFT sanctie geblokkeerd. Het Kremlin ligt dubbel.
"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021
Ik kan het niet verifiëren. Ik meen mij te herinneren dat er veel Fransen werk(te)n aan de containment. Maar dat kan natuurlijk veranderd zijn.flessuh schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 18:10:
[...]
Dat zou een flinke fout zijn van de Russen...
Blijkbaar verliezen Europese banken/bedrijven daar per direct 30 miljard euro door las ik net ergens.backupdevice schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 18:11:
[...]
WTF. Wat is dit voor een poppenkast
Poetins dochter is vast niet meer in Nederland.danslo schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 18:07:
When in Rome....
"What do you get if you multiply six by nine..."
We moeten natuurlijk wel de Russische gasrekening kunnen blijven betalen...........backupdevice schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 18:11:
[...]WTF. Wat is dit voor een poppenkast
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former
Zing! Money talks.ArcticWolf schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 18:12:
[...]
Blijkbaar verliezen Europese banken/bedrijven daar per direct 30 miljard euro door las ik net ergens.
Less alienation, more cooperation.
We kunnen altijd in natura betalen, paar bommen enzo. Misschien ligt er nog wat in de limburgse grotten wat gebruikt kan worden.Yaksa schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 18:12:
[...]
We moeten natuurlijk wel de Russische gasrekening kunnen blijven betalen...........
"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."
Waarom? Niets wat de Fransen (of wie dan ook) eraan kunnen doen.flessuh schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 18:10:
[...]
Dat zou een flinke fout zijn van de Russen...
Vind ik nogal een claim en een escalatie
Chebyshev said it, and I'll say it again; There's always a prime between n and 2n | De donkere gedaanten zijn bijzonder vlug ter been; Ze lopen op vier poten, en ze kijken heel gemeen
Deze inderdaad, thanks man!
"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990
Al sinds MH17 niet meer. De schoonzoon en zijn rechterhand zijn daarentegen sinds een paar weken weer terug en hard aan het lobbyen. Is enige tijd geleden in het topic aangestipt.Punkrocker schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 18:12:
[...]
Poetins dochter is vast niet meer in Nederland.
When in Rome....
dus?ArcticWolf schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 18:12:
[...]
Blijkbaar verliezen Europese banken/bedrijven daar per direct 30 miljard euro door las ik net ergens.
Ik heb alle hoop opgegeven. Ik ga snel Russisch en Chinees leren .ArcticWolf schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 18:12:
[...]
"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021
Waarom niet?downtime schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 18:13:
[...]
Waarom? Niets wat de Fransen (of wie dan ook) eraan kunnen doen.
Fransen gijzelen kan prima gezien worden als een directe daad tegen het Franse volk waardoor Frankrijk (dus de NAVO) in actie komt. Minstens om tsjernobyl terug te krijgen en de medewerkers in vrijheid te stellen.
Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.
De EU is er al lang uit van gegaan dat wij geen Russisch gas meer krijgen/gaan krijgen. Noorwegen, Nederland en de US moeten flink gaan opschalen richting de EU.Yaksa schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 18:12:
[...]
We moeten natuurlijk wel de Russische gasrekening kunnen blijven betalen...........
Ze hebben Qatar ook gevraagd om de bouw van hun LNG project te versnellen...
Ik denk dat het "doable" is, maar het wordt wel kantje boord met de reserves...
Reddit? Paar posts voor jeDeruxian schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 18:15:
Vroeger had je Liveleak waar je nieuws kon zien, vaak ongefilterd. Dit bestaat niet meer. Is er eigenlijk een alternatief gekomen? NOS/BBC/CNN is op zich aardig maar op Liveleak zag je nog wel eens materiaal wat je best wel wat duiding gaf en later dan toch op de bekende nieuwssites zag. Ook veel rotzooi helaas altijd erop, dat dan weer wel…
"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"
President Poetin zei tijdens een ontmoeting met Russische ondernemers dat Rusland zich gedwongen voelde om maatregelen te nemen. "Eerdere pogingen om de situatie te veranderen, leverden niets op." Daarom had hij geen andere keuze dan een "speciale operatie" te beginnen tegen Oekraïne, zei hij.
De president benadrukte dat Rusland onderdeel blijft van de wereldeconomie en dat de Russen niet van plan zijn om het systeem te beschadigen "waar wij onderdeel van zijn". "Onze partners moeten dat begrijpen en ons niet uit het systeem duwen."
Verwijderd
https://www.reddit.com/r/UkrainianConflict/new/Deruxian schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 18:15:
Vroeger had je Liveleak waar je nieuws kon zien, vaak ongefilterd. Dit bestaat niet meer. Is er eigenlijk een alternatief gekomen? NOS/BBC/CNN is op zich aardig maar op Liveleak zag je nog wel eens materiaal wat je best wel wat duiding gaf en later dan toch op de bekende nieuwssites zag. Ook veel rotzooi helaas altijd erop, dat dan weer wel…
Wel goed bronnen checken. Komen aardig wat Russische trolls voorbij.
Gewoon wegstrepen tegen alle eigendommen die Rusland hier heeft.ArcticWolf schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 18:12:
[...]
De samenwerking en coördinatie kan ik nog positief zien. Mits het echt vanuit de NAVO wordt aangestuurd en niet vanuit individuele staten die hun zegje doen.ArcticWolf schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 18:10:
[...]
Als de NAVO serieus gewapend had willen verdedigen dan was Rusland niet binnen gevallen... die strijdkracht heeft Rusland niet (tenzij Nucleair) en hadden ze ook echt niet gewonnen.
Europa / NAVO heeft echt een hele goede/hechte samenwerking met alle strijdkrachten, de coördinatie is echt goed.
Maar qua standaardisatie van materiëel is het enigszins rommelig. Behoorlijk wat verschillende varianten van tanks, vliegtuigen en schepen. Historisch zo gegroeid omdat elk land hun eigen industrie de opdrachten wil geven.
Zolang Rusland bij de NATO leden wegblijft dan kunnen ze doen wat ze willen voordat de NATO genoodzaakt is om te handelen.Jeroenneman schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 18:06:
[...]
Zachte heelmeesters maken stinkende wonden.
We hadden al keihard moeten zijn toen de Krim werd ingenomen. Of toen er een vliegtuig uit de lucht werd geschoten. Of toen Rusland in het buitenland mensen aan het vergiftigen was. Maar iedere keer wordt er weggekeken.
Niemand wil een oorlog. Maar Rusland lijkt er lak aan te hebben. Dus wanneer trekt het Westen dan nog wel een lijn? We zijn verlamd door de mogelijke consequenties. En juist door die verlamming wordt het voor anderen aantrekkelijk om wel het conflict op te zoeken. Terwijl Rusland andersom net zo goed weet dat ze helemaal kapot worden gemaakt als het echt los gaat. Maar Poetin vertrouwt er gewoon op dat niemand zijn bluf gaat callen, want dat zou inderdaad WW3 betekenen.
Maar probleem is niet alleen de aggressie of expansie naar Oekraïne, maar ook de complete lak aan waarheid. En ja, bij een oorlog is de waarheid de eerste slachtoffer, maar als we terug kijken dan zien we dat er op zoveel punten gelogen is op internationaal niveau.
Het zijn niet alleen leugens in relatie tussen Oekraïne en Rusland, maar ook NATO en Rusland. Als de waarheid dan de eerste slachtoffer is, dan is de NATO ook al lang in oorlog met Rusland, maar zijn we er nog niet van bewust.
Zoals @Virtuozzo deze ochtend begon: We zitten bestuurlijke nog aan het begin van de 5 fases van grief.
"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel
Zo biedt hij eu leiders een excuus om laf te blijven. Zie je wel, er is nog iets mogelijk, dan maar geen echte sancties 🤮
Het is enkel PR.
Er is gewoon geen waarde meer te hechten aan wat uit het Kremlin komt. Dat is het product van hun eigen continue liegen. En ja, dat is hun primaire doctrine.
Misschien hard, maar er is gewoon niets te doen met welk signaal uit het Kremlin dan ook. Behoudens het te nemen voor wat het is: manipulatie.
Ik sta echt niet te trappelen om de hele EU in een oorlog te gooien om een niet NATO staat. De geschiedenis is ingewikkeld.backupdevice schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 18:16:
[...]
Ik heb alle hoop opgegeven. Ik ga snel Russisch en Chinees leren .
Nu emotioneel reageren heeft geen nut, en sowieso had Rusland al weken de troepen gemobiliseerd, en zijn wij dat dus duidelijk nooit van plan geweest.
Rusland weet donders goed dat als ze 1 stap op NATO terrein maken ze de lul zijn.
SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!
Ik heb het eerder opgemerkt, ik hoop dat het mensen hier duidelijk begint te worden.Johan Bogle schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 18:18:
[...]
Zo biedt hij eu leiders een excuus om laf te blijven. Zie je wel, er is nog iets mogelijk, dan maar geen echte sancties 🤮
De arena is hetzelfde als het mechanisme: gedrag. Ons gedrag.
Ergens zit ik nu ook te denken over de taliban die in 1 dag een volledig getraind afghaans leger hebben overmeesterd door laat ons maar zeggen gebrek aan moed. In de situatie van oekraïne kan je wel stellen dat de militairen daar enorme ballen moeten hebben om die russen proberen terug te dringen!
Ik probeer het me voor te stellen en wordt al bang van de gedachte alleen..
Zit in een telegram groep die redelijk wordt bijgehouden over Oekraïne, is alleen wel in het Russisch. Zover ik tot nu toe heb gezien geen bots etc aanwezigDeruxian schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 18:15:
De NATO kan binnen een paar uur heel Rusland terug in z'n hok duwen als ze willen, er zijn serieus veel troepen gemobiliseerd bij de nabije grenzen daar. Afgelopen maanden zijn er echt veel transporten (ook door NL) richting het oosten gegaan._eLMo_ schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 18:19:
[...]
Ik sta echt niet te trappelen om de hele EU in een oorlog te gooien om een niet NATO staat. De geschiedenis is ingewikkeld.
Nu emotioneel reageren heeft geen nut, en sowieso had Rusland al weken de troepen gemobiliseerd, en zijn wij dat dus duidelijk nooit van plan geweest.
Rusland weet donders goed dat als ze 1 stap op NATO terrein maken ze de lul zijn.
Maar iedereen (en Putin ook) weet dat; 1 schot WW3 betekent...
Vraag mij alleen af of het niet een keer tijd wordt om die stap te zetten. Denk namelijk niet dat Rusland die stap verwacht
Wat dacht je van de verschillende hackersgroepen die bewezen zijn gelinkt aan GRU en FSB. Bizar eigenlijk.DevWouter schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 18:17:
[...]
Zolang Rusland bij de NATO leden wegblijft dan kunnen ze doen wat ze willen voordat de NATO genoodzaakt is om te handelen.
Maar probleem is niet alleen de aggressie of expansie naar Oekraïne, maar ook de complete lak aan waarheid. En ja, bij een oorlog is de waarheid de eerste slachtoffer, maar als we terug kijken dan zien we dat er op zoveel punten gelogen is op internationaal niveau.
Het zijn niet alleen leugens in relatie tussen Oekraïne en Rusland, maar ook NATO en Rusland. Als de waarheid dan de eerste slachtoffer is, dan is de NATO ook al lang in oorlog met Rusland, maar zijn we er nog niet van bewust.
Zoals @Virtuozzo deze ochtend begon: We zitten bestuurlijke nog aan het begin van de 5 fases van grief.
"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990
In het kort kan het uitsluiten van Swift ertoe leiden dat alternatieven sneller worden ontwikkeld en dit kan de dollar als wereldreservemunt bedreigen en dat is iets dat onbetaalbaar is voor de USA.
Gaat dus niet gebeuren.
In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof
Ze zien 30 jaar bouwen aan een land in rook opgaan, 2014 was dan voor niets, de jonge generatie weet dat als ze dit verliezen ze geen toekomst meer hebben. Nul, dat is de motivatie. Maar hoe lang dit vol te houden is voor ze is een tweede.Rubberen schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 18:20:
Ongelofelijk veel respect heb ik voor de troepen van oekraïne, die vechten tegen een een vijand die op militair vlak superieur zijn. Stel je het maar voor dat je in een greppel, bunker of tank zit en je zonder veel weet plots een bom op je kop kan krijgen van de Russische luchtmacht.. Voor zover ik weet is de lucht beheersen de key tot een militair conflict winnen en dat is wat de russen momenteel hebben air control.
Ergens zit ik nu ook te denken over de taliban die in 1 dag een volledig getraind afghaans leger hebben overmeesterd door laat ons maar zeggen gebrek aan moed. In de situatie van oekraïne kan je wel stellen dat de militairen daar enorme ballen moeten hebben om die russen proberen terug te dringen!
Op politieke niveaus van zekere lidstaten, ja. Absoluut. Bij de Europese Instellingen: nee. Daarentegen zijn er een paar lidstaten waar op respectievelijk niveau van lidstaten er blokkades gelegd worden.DevWouter schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 18:17:
[...]
Zolang Rusland bij de NATO leden wegblijft dan kunnen ze doen wat ze willen voordat de NATO genoodzaakt is om te handelen.
We zijn al sinds het vullen van het Primakov vacuüm in staat van oorlog. Of we dat nu willen of niet, of we dat nu erkennen of niet. Dat maakt wat in het Kremlin zit botweg niets uit.
Maar, let op. Het is niet pur sang het bij grenzen van NAVO wegblijven. Laten we eerlijk zijn, het Kremlin opereert op zoveel manieren over zoveel grenzen heen, daar ligt wel een serieus post mortem voor ons hier. De kaders van een NAVO zijn niet toereikend. Non-state actoren? Cyber warfare? Cognitive Warfare? Economic warfare? Kompromat? We lopen grandioos achter op voorbereiding naar spreekwoordelijke volgende oorlog in fixatie op de vorige - de klassiek historische fout.
De inzet van het Kremlin daarentegen op locaties en middelen waar EU en NAVO belangen hebben en / of strategische bepalingen, dat is een behoorlijk grijs gebied. Dit is mede waarom ik behoorlijk schrik van die singuliere focus op inname van Chernobyl.
Ik kan niet voldoende benadrukken wat voor strategische gamechanger dat is. Puur die bereidheid is een schokgolf an sich.
Ga denk ik toch zn boek ergens oppikken.
[ Voor 48% gewijzigd door Kenny_026 op 24-02-2022 18:25 ]
Precies dit. Ga scenarios af die niet verwacht worden in het Kremlin. Call the bluff. Anders houdt dit natuurlijk nooit op.ArcticWolf schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 18:22:
[...]
Vraag mij alleen af of het niet een keer tijd wordt om die stap te zetten. Denk namelijk niet dat Rusland die stap verwacht(of ooit heeft durven dromen)
Dat betekent, stam + t .
Nou, dat narratief gaat rond ja. Maar het is wel een ontworpen en geïntroduceerd narratief. Denk er eens over na, stel je voor je hebt een mondiaal systeem. Dan sluit je een actor uit. Die maakt dan snel zijn eigen systeem. Hij heeft een paar vriendjes, die doen mee.Lordy79 schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 18:22:
https://businessam.be/wat...d-het-meest-bang-voor-is/
In het kort kan het uitsluiten van Swift ertoe leiden dat alternatieven sneller worden ontwikkeld en dit kan de dollar als wereldreservemunt bedreigen en dat is iets dat onbetaalbaar is voor de USA.
Gaat dus niet gebeuren.
Leuk. Maar die vriendjes zijn allemaal óf autoritaire staten, schurkenstaten of failed states.
Prima. Maar die vriendjes en dat nieuwe systeem moet ergens een ingang hebben bij dat mondiale systeem. Dat sta je niet toe.
Men kan dus van alles willen en doen, maar de poortwachter functies staan op slot. En wat verliezen we bij uitsluiting? Criminele en gulzige kapitaalstromen.
Zeker, het is meer complex dan dit, ik schets het even gesimplificeerd, maar dit is wel waar het op neerkomt. Daar zit dan ook nog een volgende gedachte bij. Je kan zo ook uiterst laagdrempelig in kaart brengen wie waar zich zoekt te lenen voor dergelijke subversieve actoren.
Het is een van de oudste manieren om juist verstrengelingen en bedreigingen in kaart te brengen voor schoonmaak. Er was eens een zekere Golda Meir die vergelijkbaar idee had bij lokale varianten van wat tegenwoordig Hawala systemen zijn, met bijzonder succes.
[ Voor 4% gewijzigd door Virtuozzo op 24-02-2022 18:32 ]
Tja, wie heeft baat bij existentiële angsten ....Kenny_026 schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 18:25:
Dit is dan ook wel weer bijzonder he…
[YouTube: 'Bewijs: Derde Wereldoorlog komt eraan!' - TELEYOUTUBE SHOW #16]
Ga denk ik toch zn boek ergens oppikken.
De grote nieuwskanalen vallen nu al in herhaling. Die zou ik eens per dag eens doorlezen. Voor de beelden in het epicentrum:Deruxian schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 18:15:
Reddit;
r/combatfootage
r/UkraineWarVideoReport
Valt nu nog mee, maar als de oorlog duurt zal het flink nsfw worden. Geen rotzooi, vooral beelden van mensen ter plaatse en troepen bewegingen, aanvallen, enz. Best surreal als je dan flares en raketten door de lucht zien gaan.
Twitter, oa;
https://mobile.twitter.com/Caucasuswar
Nou ja... Het gaat wel iets verder. Het idee is dat SWiFT ook als gereedschap ingezet wordt staten interdepending te maken en daarmee kunnen de "goeie" als gids optreden. Maar inderdaad er zijn poortwachters en een opvallend gebrek aan gidsen.Virtuozzo schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 18:28:
[...]
Nou, dat narratief gaat rond ja. Maar het is wel een ontworpen en geïntroduceerd narratief. Denk er eens over na, stel je voor je hebt een mondiaal systeem. Dan sluit je een actor uit. Die maakt dan snel zijn eigen systeem. Hij heeft een paar vriendjes, die doen mee.
Leuk. Maar die vriendjes zijn allemaal óf autoritaire staten, schurkenstaten of failed states.
Prima. Maar die vriendjes en dat nieuwe systeem moet ergens een ingang hebben bij dat mondiale systeem. Dat sta je niet toe.
Men kan dus van alles willen en doen, maar de poortwachter functies staan op slot. En wat verliezen we bij uitsluiting? Criminele en gulzige kapitaalstromen.
Zeker, het is meer complex dan dit, ik schets het even gesimplificeerd, maar dit is wel waar het op neerkomt. Daar zit dan ook nog een volgende gedachte bij. Je kan zo ook uiterst laagdrempelig in kaart brengen wie waar zich zoekt te lenen voor dergelijke subversieve actoren.
Het is een van de oudste manieren om juist verstrengelingen en bedreigingen in kaart te brengen voor schoonmaak.
Ik zie het probleem niet. Worst case scenario is Chernobyl het equivalent van een vuile bom. Niet iets wat een grote aanwinst is voor een land met één van de grootste nucleaire arsenalen in de wereld.Virtuozzo schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 18:25:
[...]
Dit is mede waarom ik behoorlijk schrik van die singuliere focus op inname van Chernobyl.
Ik kan niet voldoende benadrukken wat voor strategische gamechanger dat is. Puur die bereidheid is een schokgolf an sich.
Ik zou het eerder omdraaien. Chernobyl innemen is een mogelijkheid om Oekraine iets uit handen te nemen wat verkeerd gebruikt zou kunnen worden. Want Oekraine heeft geen kernwapens. Niet dat ik geloof dat Oekraine dat zou doen maar ik kan me voorstellen waarom de Russen dat niet aan het toeval overlaten.
Ik kijk naar mezelf en zie echt een grote lafaard. Stel dat ik lekker World of Warcraft aan het spelen ben of een netflix Marveltje aan het kijken en ons land wordt binnengevallen. Rutte roept algehele mobilisatie op. Ik zie mezelf al voor volk en vaderland strijden in een loopgraafRubberen schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 18:20:
Dit dus.
Valt het niet op hoe we gidsfuncties los hebben gelaten, en zo ruimte hebben laten vallen? Zie Nederland Gidsland -> B.V. Nederland .... consequenties van besluitvorming. Als Gidsland werden we poortwachter, toen kwam "lobby" neo-klassieke politieke economie, weg was de gidsfunctie.DevWouter schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 18:32:
[...]
Nou ja... Het gaat wel iets verder. Het idee is dat SWiFT ook als gereedschap ingezet wordt staten interdepending te maken en daarmee kunnen de "goeie" als gids optreden. Maar inderdaad er zijn poortwachters en een opvallend gebrek aan gidsen.
Met voorspelbare resultaten. We zijn onze ergste vijand.
Dit topic is gesloten.
![]()
[font size=18]Zero Tolerance beleid[/font]
Dit topic valt onder Zero Tolerance. Dit betekent het volgende:• We grijpen sneller in bij overtredingen.
• Er volgen sneller sancties.
Extra omtrent de situatie nu:
Deel aub geen schokkende beelden. Bedenk daarbij goed of een twitter bericht wat toevoegt aan de discussie.
Specifieke topic regels
• Onderbouw je betoog met betrouwbare en verifieerbare bronnen.
• Geen drogredenen of onlogische en/of onnavolgbare gevolgtrekkingen.
• Extraordinary claims require extraordinary evidence.
• Geen omgekeerde bewijslast, wie beweert moet bewijzen.
• De volgende drogreden is expliciet niet toegestaan: neutraliteit claimen om vervolgens een waardeoordeel te geven over het conflict. Zie ook Wikipedia: Argument to moderation en Wikipedia: False balance
Andere topics
Discussie over wapensystemen, verhoudingen en inzet kan hier: Wapensystemen en effectiviteit
Voor de nasleep en mogelijke berechting daders MH17 hebben de we dit topic: MH17: De weg richting daders en mogelijke berechting
AWM beleidstopic:
Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid