Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.
Niet het eerste dergelijke incident, maar het komt zo wel even dichter bij.
Naar ik begrijp is het front aldaar in staat van collaps.
Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.
Laten we hopen dat dit niet het startschot blijkt te zijn voor de NAVO om iets te gaan doen...Dennis1812 schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 15:48:
'Rusland raakt ziekenhuis' - https://nos.nl/l/2418619#UPDATE-container-59665009
Ook hier het nieuws dat een Turks schip is geraakt.
Daar moet de NAVO wel iets mee? Of niet omdat het schip in Oekraïne lag? Het is een aanval gericht op de Turken.
Na afwegen van belangen, lichte schade etc etc zal dit niet echt gevolgen hebben.Dennis1812 schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 15:48:
Daar moet de NAVO wel iets mee? Of niet omdat het schip in Oekraïne lag? Het is een aanval gericht op de Turken.
Ze mogen zich spoedig melden nav de mobilisatie neem ik aan?himlims_ schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 15:35:
[...]
maat van me kan auto rijden, heeft er geen, zijn broer heeft er eentje gejat ... maar ze kunnen gewoonweg niet weg. als in; alles op slot, overal blokkades, controles etc. ookal heb je een auto ... kan je nergens heen
[Sarcasm] Nou gelukkig. Ik maakte mij al zo'n zorgen om de EUFE-finale en alle voetballertjes. [/sarcasm]renegrunn schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 15:48:
[...]
UEFA heeft ondertussen besloten de finale niet meer in St. Petersburg te laten spelen:
https://www.espn.nl/voetb...ersburg-na-aanval-rusland
Who fucking cares...
Het Westelijke stuk daar ziet er niet goed uit. NO van Krim lijkt wel stabiel.Virtuozzo schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 15:49:
En wat houdt zo'n PMC groepering precies in?Virtuozzo schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 15:49:
Zojuist contact gehad met de dochter van een kennis, zij gelieerd aan OSCE, hij is werkzaam voor het ministerie van energie. Zij zelf is veilig, maar haar vader is bij inval thuis in Kherson meegenomen door een ongemarkeerde Russische eenheid. Vermoedelijk, maar onbevestigd, PMC, geen reguliere strijdkrachten.
Niet het eerste dergelijke incident, maar het komt zo wel even dichter bij.
Twente komt eraan!
Is discussie gaande over swift en schijnbaar gaan landen als duitsland en italie dwars liggen bij evt blokkade voor rusland omdat ze belangrijke russische economische banden hebben? wtf
Playstation 5
Rustig met de tanks de brug over bij Kherson inderdaad:PLAE schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 15:50:
[...]
Het Westelijke stuk daar ziet er niet goed uit. NO van Krim lijkt wel stabiel.
[Twitter: https://twitter.com/Archer83Able/status/1496851388466352132]
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Wat beschieten ze?SonataArctica schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 15:47:
https://instagram.com/sto...hare&utm_medium=copy_link Beelden van vrienden net buiten Kiev...
Als onderdeel van alle sancties en signalen heeft het wellicht effect, daar gaat het om. Niet om het voetbal.Kliko schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 15:50:
[...]
[Sarcasm] Nou gelukkig. Ik maakte mij al zo'n zorgen om de EUFE-finale en alle voetballertjes. [/sarcasm]
Who fucking cares...![]()
https://nos.nl/artikel/24...nd-voelen-ons-veilig-hierDennis1812 schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 15:48:
'Rusland raakt ziekenhuis' - https://nos.nl/l/2418619#UPDATE-container-59665009
Ook hier het nieuws dat een Turks schip is geraakt.
Gelukkig voelen de Nederlandse basketballers zich veilig en gaan gewoon lekker een potje spelen. En over een paar dagen komen de Russen ook gezellig in Almere basketballen voor de return. #zinin
Inderdaad, veel te koud nog.oldgrumpy schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 15:52:
Als Rus zou ik nu niet graag op vakantie zijn ergens in europa.
Eind lente/begin zomer is een veel beter moment
Aangezien er best veel geld in om gaat, en dit soort evenementen veelal gebruikt worden om te laten zien hoe "leuk" en "mooi" het land is, zal het zeker iets doen.Kliko schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 15:50:
[...]
[Sarcasm] Nou gelukkig. Ik maakte mij al zo'n zorgen om de EUFE-finale en alle voetballertjes. [/sarcasm]
PS4 PSN: Dazzler2120
Zover weer de EU,Stylze schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 15:52:
https://edition.cnn.com/e...-02-24-22-intl/index.html
Is discussie gaande over swift en schijnbaar gaan landen als duitsland en italie dwars liggen bij evt blokkade voor rusland omdat ze belangrijke russische economische banden hebben? wtf
Het is het hopen dat het niet gebeurd. Ik denk dat het PlayBook uit het raam kan en kan je alles verwachten.
Donkere tijden.
Ik erger me mateloos aan Duitsland. Wat een lafbekken.Stylze schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 15:52:
Dat bedoel ik met westelijke stuk waar het niet goed gaat idd.YakuzA schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 15:52:
[...]
Rustig met de tanks de brug over bij Kherson inderdaad:
[Twitter]
Nou, ik mag hopen van niet.Robkazoe schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 15:52:
[...]
https://nos.nl/artikel/24...nd-voelen-ons-veilig-hier
Gelukkig voelen de Nederlandse basketballers zich veilig en gaan gewoon lekker een potje spelen. En over een paar dagen komen de Russen ook gezellig in Almere basketballen voor de return. #zinin
Belgie en Tjsechie weigeren ondertussen visums uit te reiken, mag hopen dat de rest van EU snel volgt
inderdaad, beter kijken we de andere kant op en doen of we niks zien. 😂-Muncky- schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 15:49:
[...]
Laten we hopen dat dit niet het startschot blijkt te zijn voor de NAVO om iets te gaan doen...
Zoals al tijden werd voorspeld...Stylze schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 15:52:
Private Military Contractor, oftewel huurlingen. Rusland maakt veelvuldig gebruik van huurlingen die zich onder andere voordoen als separatisten of rebellen.JoteW schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 15:51:
[...]
En wat houdt zo'n PMC groepering precies in?
surprised_pikachu_face.jpgStylze schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 15:52:
Wat een lafbekken zeg. Ja, sancties die ons ook raken zijn kut, maar laten we Rusland serieus hun gang gaan zonder heftige sancties?
Dat wordt weer diepvries-spinazie etenRobinHood schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 15:44:
[...]
Ach ja, laten we 2022 anders nog wat interessanter maken dan 2020 en 2021.
Gezellig rond Chernobyl vechten
PMC, Private Military Corporation. Binnen Kremlin context een privé leger gefinancierd en gecontroleerd door óf oligarchie, óf georganiseerde misdaad.JoteW schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 15:51:
[...]
Waarschijnlijk gaat het hier om Wagner, die groep is actief in zowel Belarus (faciliteren machtswisseling daar) en Oekraïne (speciale inzet, infiltratie, wetwork e.d.).
Zie Wikipedia: Wagner Group
Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.
Toch goed dat dit uitgesproken wordt door de UEFA? Als ze die finale door hadden laten gaan was het ook weer niet goed.Kliko schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 15:50:
[...]
Hier komt binnenkort een overzicht van alle dure apparatuur die ik thuis heb staan
https://www.hln.be/buiten...-hou-van-jullie~a2268ac0/Joris748 schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 15:54:
[...]
MIsschien is het handig om te weten waar dat is, wanneer dat was en van welk land die straaljager is?
Lijkt me beter ja, ik heb geen zin om straks diensplichtig aan het front te staan omdat Artikel5 is ingeroepen omdat er ergens een Turkse vissersboot een gebroken ruit en een paar krassen heeft, zonder gewonden of doden. Alsjeblieft zeg laten we ook niet doen alsof heel de Navo nu vol spanning wacht om de oorlog met Rusland te starten.Johan Bogle schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 15:54:
[...]
inderdaad, beter kijken we de andere kant op en doen of we niks zien. 😂
Chebyshev said it, and I'll say it again; There's always a prime between n and 2n | De donkere gedaanten zijn bijzonder vlug ter been; Ze lopen op vier poten, en ze kijken heel gemeen
Of laten we hopen van wel. Rusland gaat echt niet vanzelf stoppen met landjepik. Zolang niemand met nukes gaat gooien ben ik voorstander van militair ingrijpen. We hoeven echt Rusland niet te veroveren ofzo, maar enkel laten zien dat we dit niet zomaar accepteren.-Muncky- schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 15:49:
[...]
Laten we hopen dat dit niet het startschot blijkt te zijn voor de NAVO om iets te gaan doen...
EU is laf en denk alleen om eigen centjes. Putin snapt dat.Stylze schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 15:52:
En de bekendste Russische is dus Wagner Group, wat in principe gewoon onderdeel van het Russische leger is.nst6ldr schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 15:54:
[...]
Private Military Contractor, oftewel huurlingen. Rusland maakt veelvuldig gebruik van huurlingen die zich onder andere voordoen als separatisten of rebellen.
Leider daarvan is een vriendje van Poetin, en openlijk neonazi [de naam Wagner is geen toeval] en Wagner traint ook op Russische basissen.
Blackwater, maar dan erger dus.
People as things, that’s where it starts.
Ze beschieten niets. Dat zijn flares.
Simpel gezegd: Hele hete vuurbollen om hitte-zoekende raketten af te leiden van het echte doel (de hete straalmotor).
in de hoop dat zo'n hete bol geraakt wordt en de raket ontploft ipv. in het toestel.
Waarschijnlijk uit voorzorg.
[ Voor 3% gewijzigd door Kliko op 24-02-2022 15:56 ]
En wat had Johan Bogle dan gedaan?Johan Bogle schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 15:56:
[...]
EU is laf en denk alleen om eigen centjes. Putin snapt dat.
Schiet tussen de palen en je scoort!
Verwijderd
Nou, leg uit. Ik ken een aantal Russen, dat zijn hele sociale mensen en vinden het geweldig om hier te zijn.oldgrumpy schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 15:52:
Als Rus zou ik nu niet graag op vakantie zijn ergens in europa.
En hier zijn allerlei partijen falikant tegen een Europees leger. En ook veel partijen tegen meer budget voor defensie in het algemeen. Dat krijg je met te lang geen echte oorlogen, dan lijkt het net alsof defensie verspilling van geld is..Johan Bogle schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 15:56:
[...]
Google "Wagner group".JoteW schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 15:51:
[...]
Hello. Is it me you're looking for?
Nee. Niet “de EU”. Wel specifieke lidstaten. Zowel VK als NL hebben een behoorlijke traditie van Janus politiek (twee gezichten). Duitsland heeft andere perikelen, het probleem van historisch trauma Ostpolitik. Hongarije, tja, dictator. Polen, tja, dominante politieke partij zit in spagaat vanwege verstrengelingen met Russische “ondernemingen”.Johan Bogle schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 15:56:
[...]
Verdeel en heers, geef gulzig gedrag richting, voila: kwetsbaarheden.
Hier ligt een harde verkenning t.a.v. de bittere noodzaak tot schoon schip maken hier.
Verwijderd
Daarnaast hebben 140 burgemeesters uit Rusland een petitie getekend tegen deze oorlog. Veel mensen in Rusland zijn het ook niet eens met deze oorlog.Verwijderd schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 15:57:
[...]
Nou, leg uit. Ik ken een aantal Russen, dat zijn hele sociale mensen en vinden het geweldig om hier te zijn.
Nou, da's dan lekker ironisch dat zij mogen gaan de-nazificeren.RobinHood schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 15:56:
[...]
Leider daarvan is een vriendje van Poetin, en openlijk neonazi [de naam Wagner is geen toeval] en Wagner traint ook op Russische basissen.
Dat betekent, stam + t .
Ik ben Johan Bogle niet, maar het volledige uitsluiten van Rusland voor import, export, financiën, vliegreizen en sport zou misschien wat doen. Als ze zich niet naar onze normen willen gedragen dan hoeven ze voor mij ook niet meer mee te doen.
Is er al nieuws over wat de daadwerkelijke sancties gaan worden? NOS meldt maar weinig wat dat betreft.
een dochter van Poetin woont toch ook hier?Verwijderd schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 15:57:
[...]
Nou, leg uit. Ik ken een aantal Russen, dat zijn hele sociale mensen en vinden het geweldig om hier te zijn.
Woonde... Al sinds MH17 niet meerbie100 schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 16:00:
[...]
een dochter van Poetin woont toch ook hier?
Verwijderd
Omdat sommige mensen denken dat alle Russen hiervoor verantwoordelijk zijn?Verwijderd schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 15:57:
[...]
Net zoals sommige mensen alle Duitsers nog steeds kwalijk nemen voor wat er is gebeurd.
Mijn beste vriendin is Russisch en zij is toevallig vandaag bij mij, en zij heeft een erg opmerkelijke accent.
En toen zij net wat bestelde bij de lokale broodjeszaak werd ze al raar aangekeken door mensen.
Ik zeg niet dat iedereen het gaat doen, maar ik denk dat we allemaal wel weten dat er mensen zijn die niet zo... "lief" zijn.
Maar ze hebben wel Nord Stream 2 on hold gezetDiscoNootje schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 15:53:
[...]
Ik erger me mateloos aan Duitsland. Wat een lafbekken.
Nee maar in Rusland heb je dan ook niets te zeggen, tenzij je gezellig naar een strafkamp wil gaan. Denk dat die burgemeesters redelijke ballen hebben want het zal ze waarschijnlijk niet zo maar ongestraft gelukt zijn.Verwijderd schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 15:59:
[...]
Daarnaast hebben 140 burgemeesters uit Rusland een petitie getekend tegen deze oorlog. Veel mensen in Rusland zijn het ook niet eens met deze oorlog.
Verrek, je hebt gelijk! Nu zie ik ook ineens die raket vliegen dwars door de colonne heen.PLAE schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 15:57:
[...]
Bij seconde 30 van het filmpje op Twitter zie je een AA raket. Dat weren ze (met succes) af.
Dat werd net boven je beschreven: men kan het (deels) niet eens worden..ErikT738 schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 15:59:
[...]
Is er al nieuws over wat de daadwerkelijke sancties gaan worden? NOS meldt maar weinig wat dat betreft.
Zo'n uitspraak zegt toch niks. Rusland is ENORM, 140 burgermeesters van wat? Een paar dorpjes in Siberië? Waar hebben we het exact over?Verwijderd schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 15:59:
[...]
Daarnaast hebben 140 burgemeesters uit Rusland een petitie getekend tegen deze oorlog. Veel mensen in Rusland zijn het ook niet eens met deze oorlog.
Hello. Is it me you're looking for?
De ironie is in alles rauw. Extreem rechts door heel Europa heen wordt gefinancierd, opgeleid en gecoördineerd door secondaire en primaire oligarchie van het Kremlin. Zo zijn er meer vectoren, zoals confessioneel conservatisme, media netwerken, denk tank circuits van machtspolitiek. En zo verder.Apache4u schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 15:59:
[...]
Nou, da's dan lekker ironisch dat zij mogen gaan de-nazificeren.
Goedkoop maar groot, asymmetrische conflictvoering. Pijnlijk effectief.
Verwijderd
Zijn straks weer een stuk of 140 vacatures open vermoed ik.LOTG schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 16:00:
[...]
Nee maar in Rusland heb je dan ook niets te zeggen, tenzij je gezellig naar een strafkamp wil gaan. Denk dat die burgemeesters redelijke ballen hebben want het zal ze waarschijnlijk niet zo maar ongestraft gelukt zijn.
Sorry, het topic gaat vrij hard. Hoop dat wij niet degene zijn die moeilijk doen.renegrunn schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 16:00:
[...]
Dat werd net boven je beschreven: men kan het (deels) niet eens worden..
Die was toch al niet in gebruik. Dus onderaan de streep veranderd dat niets.XWB schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 16:00:
[...]
Maar ze hebben wel Nord Stream 2 on hold gezet
Per direct afsluiten van SWIFT, onmiddelijke stop op alle import (inclusief gas) totdat de soevereiniteit van Ukraine is hersteld? Principes heet dat.
Het zou fijn zijn als de EU eens inziet wat men eigenlijk allang weet: De hongerige oligarchen stoppen niet bij een grens. Geef ze Oekraine, en ze zullen de rest van Europa ook pakken.
Niet met tanks, maar met extreem rechtse trekpoppen zoals Baudet.
Maar als zelfs dit geen groot genoege schok is om mensen wakker te schudden, zal dat besef niet komen voordat de taalkwestie in Brussel opgelost wordt omdat iedereen Russisch moet brabbelen.Virtuozzo schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 15:58:
[...]
Nee. Niet “de EU”. Wel specifieke lidstaten. Zowel VK als NL hebben een behoorlijke traditie van Janus politiek (twee gezichten). Duitsland heeft andere perikelen, het probleem van historisch trauma Ostpolitik. Hongarije, tja, dictator. Polen, tja, dominante politieke partij zit in spagaat vanwege verstrengelingen met Russische “ondernemingen”.
Verdeel en heers, geef gulzig gedrag richting, voila: kwetsbaarheden.
Hier ligt een harde verkenning t.a.v. de bittere noodzaak tot schoon schip maken hier.
Dat vind ik een van de trieste en meest zorgwekkende dingen, dat zelfs nu onze politici nog staan te mekken over economische gevolgen.
Ik probeer het gevoel van machteloosheid niet te laten winnen, maar het is wel moeilijk.
Precies, mijn vriendin heeft daar ook last van, Russisch accent, Russische achternaam. Pas als ze vertelt dat ze uit MD komt, en dat ze een Roemeens paspoort heeft, doen mensen wat normaler.Verwijderd schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 16:00:
[...]
Omdat sommige mensen denken dat alle Russen hiervoor verantwoordelijk zijn?![]()
Net zoals sommige mensen alle Duitsers nog steeds kwalijk nemen voor wat er is gebeurd.
Mijn beste vriendin is Russisch en zij is toevallig vandaag bij mij, en zij heeft een erg opmerkelijke accent.
En toen zij net wat bestelde bij de lokale broodjeszaak werd ze al raar aangekeken door mensen.
Ik zeg niet dat iedereen het gaat doen, maar ik denk dat we allemaal wel weten dat er mensen zijn die niet zo... "lief" zijn.
Ik bedoel, ik heb later vandaag ook les met een Rus, ik ben heel benieuwd hoe dat gaat.
ErikT738 schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 16:02:
[...]
Sorry, het topic gaat vrij hard. Hoop dat wij niet degene zijn die moeilijk doen.
However, EU nations are split on whether to take this step or not. Senior EU sources have told CNN that there is a divide in the member states between countries like Poland, Estonia, Latvia and Lithuania who want SWIFT as part of the sanctions package that will be announced later today, and the likes of Germany, Italy, Hungary and Cyprus, who have stronger economic ties to Russia and do not want SWIFT included in the new sanctions.
Verwijderd
Van 140 175 Russische steden. Dus het zijn geen dorpjes:iamerwin schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 16:01:
[...]
Zo'n uitspraak zegt toch niks. Rusland is ENORM, 140 burgermeesters van wat? Een paar dorpjes in Siberië? Waar hebben we het exact over?
Russisch protest tegen oorlog
Op de sociale media gaat een protestbrief rond van gemeentelijke afgevaardigden uit inmiddels meer dan 175 Russische steden. In die brief wordt de Russische inval in Oekraïne veroordeeld.
In het centrum van Moskou was vanmiddag een kleine demonstratie tegen de inval, die snel door de oproerpolitie werd beëindigd, zegt onze correspondent Iris de Graaf. "Verschillende mensen hebben familiebanden of andere langlopende contacten met inwoners van Oekraïne en men vreest dat ze die lange tijd niet meer zullen zien."
De Graaf merkt dat het moeilijk is om onafhankelijke informatie te vinden over de Russische inval of over reacties van de bevolking: "Steeds meer onafhankelijke media, ook online, worden afgesloten of beperkt in hun berichtgeving." Russische media mogen alleen informatie uit officiële Russische bronnen publiceren, zegt het Kremlin.
[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2022 16:04 ]
Daar is echt miljarden in geïnvesteerd door Rusland en daar gaan ze tot nu toe niks voor terugkrijgen. Het veranderd toch zeker wel wat.garriej schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 16:02:
[...]
Die was toch al niet in gebruik. Dus onderaan de streep veranderd dat niets.
Het is overigens wel weer mooi hier dat alle maatregelen van de NAVO blijkbaar niks helpen maar dat ze wel wat moeten doen. Het enige wat we kunnen doen is onze economische positie gebruiken om druk op te voeren en dat gaat Rusland echt wel voelen.
Prima, en hoe ga jij vanavond douchen?Johan Bogle schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 16:03:
[...]
Per direct afsluiten van SWIFT, onmiddelijke stop op alle import (inclusief gas) totdat de soevereiniteit van Ukraine is hersteld? Principes heet dat.
[ Voor 21% gewijzigd door xzaz op 24-02-2022 16:06 ]
Alsof men dat niet weet; maar nogmaals wat moeten 'ze' doen dan?RobinHood schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 16:03:
[...]
Het zou fijn zijn als de EU eens inziet wat men eigenlijk allang weet: De hongerige oligarchen stoppen niet bij een grens. Geef ze Oekraine, en ze zullen de rest van Europa ook pakken.
Ik hoorde vanochtend op het nieuws dat “men verwacht” dat de gasprijs naar 5-10 euro per kuub gaat de komende tijd.CornermanNL schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 15:18:
[...]
Die gemiddelde burger lijkt het geen zak te interesseren , en als ze wel geraakt worden door de dynamiek, welke kant gaan ze dan op ? Juist de verkeerde kant. Ze vallen in de kluwen van de PVV , Fvd , ja21 en hoe al die partijen ook mogen heten.
Die mentale aanpassingen gaan niet gebeuren op deze manier , zeker niet het verdiepen van kennis. Wie gaat die kennis aanleveren ?
En het politiek economische systeem gaat niet veranderen als we blijven stemmen zoals we stemmen. Dus zitten we vast in de neo liberale weg naar nergenshuizen.
Markt eerst en de rest is bijzaak. Ik zie nergens een goed initiatief vanuit de burgers om een en ander de constructieve , duurzame en positieve kant voor de samenleving als geheel op te sturen. De reacties op de vele schandalen van de laatste jaren hebben dat wel bewezen.
Als dat gebeurt ben je opeens erg veel draagkracht kwijt in NL zelf.
We moeten Oekraïne helpen, maar niet als het ons 14.000 euro per jaar gaat kosten aan gas voor een standaard rijtjes woningen.
Dat kan de helft niet betalen. €1400 per maand 😜
Als de Nederlandse staat ballen zou hebben dan zou direct lukoil op slot gezet worden en als volgende Gazprom.Johan Bogle schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 16:03:
[...]
WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Leapmotor B10 Pro Max 67,1 kWh
Nog liever gastoeslag (als in huur-zorg-kinder) dan een agressor betalen zou een betere insteek zijn.Tweak_ers schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 16:06:
[...]
Ik hoorde vanochtend op het nieuws dat “men verwacht” dat de gasprijs naar 5-10 euro per kuub gaat de komende tijd.
We moeten Oekraïne helpen, maar niet als het ons 14.000 euro per jaar gaat kosten aan gas voor een standaard rijtjes woningen.
Bij een inval van een land had ik de verwachting dat het doden aantal veel sneller zou gaan. Heb ik een verkeerd beeld van wat nu precies gebeurd daar? Het lijkt nu relatief kleinschalige acties op verschillende plekken.
Niet om het goed te praten uiteraard, maar ik wil begrijpen wat er nu precies gebeurd.
CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/
However, EU nations are split on whether to take this step or not. Senior EU sources have told CNN that there is a divide in the member states between countries like Poland, Estonia, Latvia and Lithuania who want SWIFT as part of the sanctions package that will be announced later today, and the likes of Germany, Italy, Hungary and Cyprus, who have stronger economic ties to Russia and do not want SWIFT included in the new sanctions.
A senior EU diplomat said “there is a conversation happening” but believes it is “likely” the economic interests will win the argument and Brussels will not cut Russia from SWIFT.
bron: CNN https://edition.cnn.com/e...-02-24-22-intl/index.html
Heb sterk het vermoeden dat Putin maar al te goed weet dat Europa op het moment zeer verdeeld is wat betreft de sancties.
Hier maakt hij gretig gebruik van, gok ik zo
[ Voor 4% gewijzigd door _Bailey_ op 24-02-2022 16:08 ]
Snoeiharde sancties invoeren, om mee te beginnen.xzaz schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 16:05:
[...]
Alsof men dat niet weet; maar nogmaals wat moeten 'ze' doen dan?
En ik zou het niet een heel gek idee vinden als de NAVO desgevraagd (lucht)steun gaat geven in Oekraine, of een no-fly-zone instelt.
Dan gooi je er gewoon een sloot geld tegenaan als overheid, of je sluit deals met de VS.Tweak_ers schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 16:06:
[...]
Ik hoorde vanochtend op het nieuws dat “men verwacht” dat de gasprijs naar 5-10 euro per kuub gaat de komende tijd.
Samen staan we sterk.
En dan aanvaard je ook de consequenties?Bschnitz schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 16:07:
[...]
Als de Nederlandse staat ballen zou hebben dan zou direct lukoil op slot gezet worden en als volgende Gazprom.
https://edition.cnn.com/e...b2b498447fc984f9a20526a18
As Western allies work on their coordinated response to the Russian invasion of Ukraine, there appears to be a real possibility that the European Union might take the controversial step of cutting Russia off from SWIFT, a high-security payment network that connects thousands of financial institutions around the world.
Removing Russia from SWIFT would make it almost impossible for financial institutions to send money in or out of the country. This would seriously impact Russian businesses with foreign customers and could do real damage to the country's economy.
A senior EU diplomat said “there is a conversation happening” but believes it is “likely” the economic interests will win the argument and Brussels will not cut Russia from SWIFT.
[ Voor 4% gewijzigd door Tijntje op 24-02-2022 16:09 ]
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.
Onzin. Het is maar 20% europees (in nl nog minder) wij hebben eigen gas en beloftes van US om te leveren plus genoeg reserves voor de hele winter. Hoe ver buig jij voor je warme douche?xzaz schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 16:04:
[...]
[...]
Prima, en hoe ga jij vanavond douchen?
Het Kamerdebat over de ontwikkelingen in de #Oekraine is uitgesteld tot maandag 28 februari.
— NPOpolitiek en Nieuws (@NPOpolitiek) 24 februari 2022
Luchtsteun betekent een WOIII en dan zitten we hier vanavond in de kou en in 't donker.RobinHood schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 16:08:
[...]
Snoeiharde sancties invoeren, om mee te beginnen.
En ik zou het niet een heel gek idee vinden als de NAVO desgevraagd (lucht)steun gaat geven in Oekraine, of een no-fly-zone instelt.
Daar is Rusland echt niet voor nodig.RobinHood schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 16:03:
[...]
[...]
Maar als zelfs dit geen groot genoege schok is om mensen wakker te schudden, zal dat besef niet komen voordat de taalkwestie in Brussel opgelost wordt omdat iedereen Russisch moet brabbelen.
Dat vind ik een van de trieste en meest zorgwekkende dingen, dat zelfs nu onze politici nog staan te mekken over economische gevolgen.
Ik probeer het gevoel van machteloosheid niet te laten winnen, maar het is wel moeilijk.
[...]
Precies, mijn vriendin heeft daar ook last van, Russisch accent, Russische achternaam. Pas als ze vertelt dat ze uit MD komt, en dat ze een Roemeens paspoort heeft, doen mensen wat normaler.
Ik bedoel, ik heb later vandaag ook les met een Rus, ik ben heel benieuwd hoe dat gaat.
Ik ben fel tegen de huidige acties van Putin.
*knip* ontopic blijven aub
[ Voor 10% gewijzigd door ZieMaar! op 24-02-2022 16:23 ]
Chebyshev said it, and I'll say it again; There's always a prime between n and 2n | De donkere gedaanten zijn bijzonder vlug ter been; Ze lopen op vier poten, en ze kijken heel gemeen
Verwijderd
Heeft gelukkig geen haast...Wolly schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 16:09:
Het debat wat vandaag zou plaatsvinden is verplaatst.
[Twitter]
Tja, er is ook geen haast bij ofzo...... jemig.Wolly schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 16:09:
[Twitter]
Less alienation, more cooperation.
/edit: Lijkt mij dat dat debat hier verplaatst is vanwege diverse internationale gesprekken waar ook juist de belangrijke poppetjes van NL bij aanwezig moeten zijn, dan is wat onze nationale politiek er van vindt even ondergeschikt.
[ Voor 34% gewijzigd door Thompson op 24-02-2022 16:11 ]
Beeromaniac
Wolly schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 16:09:
[Twitter]
"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."
Er is geen discussie; de maatregelen van de NAVO waren heel snel geslonken, dat lag al klaar.Michael_OsGroot schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 16:10:
Ik vind het ongehoord dat we NU nog die discussie moeten voeren.
Precies dit, economisch zijn 'wij' zoveel sterker dan dat Rusland is. Sancties zijn gewoon de beste manier om Rusland te raken op dit moment. (De Groningse kraan is ook al een paar keer genoemd).RobinHood schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 16:08:
[...]
Snoeiharde sancties invoeren, om mee te beginnen.
[...]
Dan gooi je er gewoon een sloot geld tegenaan als overheid, of je sluit deals met de VS.
Samen staan we sterk.
[ Voor 4% gewijzigd door garriej op 24-02-2022 16:12 ]
Verwijderd
Het debat is verplaatst omdat de huidige ministers met andere buurlanden praten. Het debat is alleen discussiëren over wat er gebeurt en waarom de huidige overheid bepaalde keuzes maakt. Er zijn belangrijkere dingen op dit moment dan een debat.
Rutte en Ollongeren hebben aangegeven dat ze vandaag nog in Brussel zijn voor overleg en dat ze graag bij het debat aanwezig zouden willen zijn. Dat vindt de kamer ook, dus uitgesteld.Sandor_Clegane schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 16:10:
[...]
Tja, er is ook geen haast bij ofzo...... jemig.
Lijkt me best een redelijke redenatie
Get Busy Living or Get Busy Dying
Kiwi's are too nice to be honest and the Dutch are too honest to be nice.
En? China zal dat nu ook zeggen, wat maakt dat uit?D-dark schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 13:30:
[...]
Ten koste van elk ander voordeel op de middel en lange termijn
China kan dan stellen dat de EU / Navo de agressor is ipv voor nu neutraal te blijven.
Denk je dat china niet weet dat dit poetin is?
Wees maar gerust dat die net zo bezorgd zijn om een opnieuw opkomend rusland.Elk ander neutraal land Japan, India om er maar 2 te noemen wil er dan ook meer niets mee te maken hebben.
We hadden "de perceptie" sinds 2014, wat heeft dat opgebracht?Luchtsteun is het verklaren van de oorlog aan Rusland door de Navo. Niet in geval van zelfverdeding.
Perceptie is alles.
@janvanduschoten waarom dit relevant is? Want oorlog. Jeez.Kepro schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 15:33:
Bizar;
https://mobile.twitter.co...3rg4Yn-jGRpfUZXspQzQ&s=08
[mbr] Let op, dit kan voor sommigen schokkende beelden bevatten.
Volgende keer graag een korte beschrijving van de inhoud en waarom het relevant is hier[/]
Ja gooi er nog wat extra miljarden tegenaan, dat lost het probleem opgarriej schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 16:11:
[...]
Precies dit, economisch zijn 'wij' zoveel sterker dan dat Rusland is. Sancties zijn gewoon de beste manier om Rusland te raken op dit moment.
Russian occupation forces are trying to seize the #Chornobyl_NPP. Our defenders are giving their lives so that the tragedy of 1986 will not be repeated. Reported this to @SwedishPM. This is a declaration of war against the whole of Europe.
— Volodymyr Zelenskyy / Володимир Зеленський (@ZelenskyyUa) 24 februari 2022
bi-zar..
[ Voor 6% gewijzigd door ZieMaar! op 24-02-2022 16:21 . Reden: embed tags toegevoegd ]
Alsof onze Tweede Kamer het verschil gaat maken.Sandor_Clegane schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 16:10:
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
Tja de NOS was tot een paar dagen geleden nog het verhaal aan het spinnen dat Amerika overdrijft en de boel opstookt, en dat ze geen enkel bewijs konden leveren voor een mogelijke Russische invasieMichael_OsGroot schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 16:10:
Ik vind het ongehoord dat we NU nog die discussie moeten voeren. Iedereen en zn moeder wist al een maand geleden dat dit er aan zat te komen, we hadden allang een pakket aan sancties klaar hadden moeten hebben waar we in het geval van invasie gewoon een stempel op konden zetten zodat Poetin het ergens kon steken waar de zon niet schijnt. Zo typisch dat we nu eigenlijk niets kunnen doen, niets klaar hebben liggen als tegenreactie en we oeverloos moeten overleggen
IF IF = THEN THEN THEN = ELSE ELSE ELSE = IF;
Amen.Verwijderd schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 16:11:
[...]
Het debat is verplaatst omdat de huidige ministers met andere buurlanden praten. Het debat is alleen discussiëren over wat er gebeurt en waarom de huidige overheid bepaalde keuzes maakt. Er zijn belangrijkere dingen op dit moment dan een debat.
Het lijkt mij dat de haast er nu juist vanaf is. Het debat was ingepland toen er nog een dreiging was, nu zijn we daar voorbij en is er dus een andere communicatie nodig. Om nu te debatteren terwijl we nog NAVO-overleggen en militaire besprekingen moeten houden lijkt me onhandig en juist vertragend.Sandor_Clegane schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 16:10:
[...]
Welke consequenties?
De winter is voorbij, de winter was ook niet streng dus we zullen aardige reserves moeten hebben.
We hebben nog Groningen, Duitsland heeft kool, Noorwegen olie en gas, Amerika schalie, Canada de teerzanden, en half europa heeft als het echt moet steenkool.
Ja, geen Russisch gas gaat jeuken, ik ga niet doen alsof dat geen pijn doet, echter, voor Rusland doet dat nog veel meer zeer, die leven zo'n beetje van die inkomsten, en China alleen kan dat echt niet dempen.
Samen met exit-SWIFT, het compleet stil leggen van export naar Rusland en het stoppen met uitgeven van visa's dwing je Rusland dan echt wel op de knieeën. Niet na een dag. Niet na een week of een maand. Misschien niet eens in een jaar. Maar de economie kapotdraaien heeft de Sovjet-Unie ook laten vallen.
Nee dat niet, doen ze het morgen toch? Of is vrijdag geen werkdag?hoevenpe schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 16:12:
[...]
Alsof onze Tweede Kamer het verschil gaat maken.
Less alienation, more cooperation.
Ze rapporteren alleen maar, er is geen onderzoek en daardoor nemen ze ook foute dingen over...link0007 schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 16:12:
[...]
Tja de NOS was tot een paar dagen geleden nog het verhaal aan het spinnen dat Amerika overdrijft en de boel opstookt, en dat ze geen enkel bewijs konden leveren voor een mogelijke Russische invasieHet is soms echt absurd om te zien hoe Nederlandse media omgaat met deze situatie, en hoe makkelijk ze meegaan in Russische propaganda.
Lang verhaal kort: vanuit EEAS zijn verschillende sanctiemodellen uitgewerkt. Van microtargeting helemaal door naar selectorate targeting plus draaiboeken voor (simplistisch gesteld) gebruik van crisis voor ombuigen van negatieve effecten Europese economie (denk aan energietransitie, maar ook bancaire en fiscale stelsels, productiesectoren & grondstoffen en zo meer).renegrunn schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 16:00:
[...]
Dat werd net boven je beschreven: men kan het (deels) niet eens worden..
Het VK heeft sinds Brexit geen deel aan dit proces. Wel is er een coördinatie van overleg, net zoals dat binnen NAVO en trans-Atlantische kaders aanwezig is.
Het proces van eens worden is een proces van consensus. Iedereen binnen de Europese Raad moet dus akkoord zijn. Daarbuiten kunnen lidstaten natuurlijk individueel ook specifieke maatregelen treffen (zie bijvoorbeeld België, of Duitsland).
Dat proces is als eerste altijd een zorgvuldig proces. Het kost tijd, en al is dat niet optimaal, daar zijn wel goede redenen voor. Je wil bijvoorbeeld niet jezelf in de voeten schieten in niet onderkende rimpeleffecten die door tegenstander gebruikt kunnen worden.
Als tweede, het is een politiek proces van lidstaten. In hoge mate is dat dus een dynamiek van nationale partijpolitiek. Dat maakt het nog een stukje meer gecompliceerd. In tegenstelling tot een VS is de Europese tegenhanger van hun State Department (EEAS) geen Instelling met vergelijkbaar mandaat.
Als derde, er is sprake van behoorlijke schok. I know, vreemd, maar politici zijn ook mensen. Net zoals burgers met vijf fasen van verwerking en achterstand op informatievoorziening zitten, zijn dat soort variabelen ook aanwezig bij politici. Die niet enkel individu zijn, maar ook punt van en binnen verdere besluitvorming van nationale (partij)politiek.
Als vierde, er zijn een aantal lidstaten doe voor allerlei redenen en soms zelfs met eigenaardige motivaties processen vertragen, blokkeren of anderszins in de weg zitten. Dat varieert van vijf fasen van verwerking helemaal door tot aan gericht saboteren. Opmerkelijk genoeg zit dat laatste niet waar je het zou verwachten (Hongarije), maar daar waar de ruimte voor het Kremlin de afgelopen twintig jaar grootste momentum gekregen heeft. En dan zijn er altijd nog figuren die daadwerkelijk denken of opdracht krijgen om onder huidige omstandigheden koehandel te gaan bedrijven.
Het is een complexe dynamiek die voortvloeit uit het decennia lang ondermijnen van Europese ontwikkeling in rigide beperking tot economisch domein. Dat is een pijnlijk verhaal van de Brits-Nederlandse as sinds Lubbers II. Sinds Brexit is dat weggevallen, dit is waarom vele onderwerpen van ontwikkeling überhaupt op tafel zijn kunnen komen, maar een situatie als deze verscherpt zaken in achterkamers en lobby binnen niveaus van lidstaten.
Ik ben wel heel benieuwd hoe Lianne de Haan denkt in te moeten grijpen om deze kwestie te doen stoppenhoevenpe schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 16:12:
[...]
Nee, het is praten voor de buhne om maar zoveel mogelijk te profiteren van de aandacht.
Soldaten mogen ook niet in het weekend werken, overtreden ze een CAO ofzo.Sandor_Clegane schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 16:13:
[...]
Nee dat niet, doen ze het morgen toch? Of is vrijdag geen werkdag?
"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."
Ja, vermoed van wel, in de zin van ondermijnen en ontmoedigingsbeleid voeren in Brussel m.b.t. sancties.hoevenpe schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 16:12:
[...]
He, ik ben het met je eens maar ga jij het de Groningers vertellen?RobinHood schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 16:13:
[...]
Welke consequenties?
De winter is voorbij, de winter was ook niet streng dus we zullen aardige reserves moeten hebben.
We hebben nog Groningen
Wat wil Rusland met die hoop kernafval?
Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB
exit swift gaat dus waarschijnlijk niet gebeuren omdat landen nog lekker willen handelen met rusland hiernaRobinHood schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 16:13:
[...]
Welke consequenties?
We hebben nog Groningen, Duitsland heeft kool, Noorwegen olie en gas, Amerika schalie, Canada de teerzanden, en half europa heeft als het echt moet steenkool.
Ja, geen Russisch gas gaat jeuken, ik ga niet doen alsof dat geen pijn doet, echter, voor Rusland doet dat nog veel meer zeer, die leven zo'n beetje van die inkomsten, en China alleen kan dat echt niet dempen.
Samen met exit-SWIFT, het compleet stil leggen van export naar Rusland en het stoppen met uitgeven van visa's dwing je Rusland dan echt wel op de knieeën. Niet na een dag. Niet na een week of een maand. Misschien niet eens in een jaar. Maar de economie kapotdraaien heeft de Sovjet-Unie ook laten vallen.
Playstation 5
Dit topic is gesloten.
![]()
[font size=18]Zero Tolerance beleid[/font]
Dit topic valt onder Zero Tolerance. Dit betekent het volgende:• We grijpen sneller in bij overtredingen.
• Er volgen sneller sancties.
Extra omtrent de situatie nu:
Deel aub geen schokkende beelden. Bedenk daarbij goed of een twitter bericht wat toevoegt aan de discussie.
Specifieke topic regels
• Onderbouw je betoog met betrouwbare en verifieerbare bronnen.
• Geen drogredenen of onlogische en/of onnavolgbare gevolgtrekkingen.
• Extraordinary claims require extraordinary evidence.
• Geen omgekeerde bewijslast, wie beweert moet bewijzen.
• De volgende drogreden is expliciet niet toegestaan: neutraliteit claimen om vervolgens een waardeoordeel te geven over het conflict. Zie ook Wikipedia: Argument to moderation en Wikipedia: False balance
Andere topics
Discussie over wapensystemen, verhoudingen en inzet kan hier: Wapensystemen en effectiviteit
Voor de nasleep en mogelijke berechting daders MH17 hebben de we dit topic: MH17: De weg richting daders en mogelijke berechting
AWM beleidstopic:
Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid