Get Busy Living or Get Busy Dying
Kiwi's are too nice to be honest and the Dutch are too honest to be nice.
Als die Russen hun paspoort willen inruilen voor een EU paspoort en, als het erop aankomt, voor ons willen vechten dan prima.Verwijderd schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 15:07:
[...]
Alsof de russen die hier wonen er maar een fluit mee te maken hebben...
Want?JoteW schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 15:08:
[...]
Ben blij dat jij het niet voor het zeggen hebt
The answer lies in network theory. When an idiot like Peter Thiel can apply that as a badly educated student for destruction, any proper citizen can do the same for constructive purposes.CornermanNL schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 15:03:
[...]
Ik ken de onderbouwingen van de goed ingevoerde forum leden, maar waar ligt dan de grens ? Die is er dus niet meer, en het lijkt dus ook in Nederland een verloren strijd tegen deze ondermijnende dynamiek. Ik heb het vaker gevraagd. Hoe gaan wij als stemmers en bevolking dit nog oplossen in wat er nog over is van de democratie in de brede zin van het woord?
Blijkbaar zijn de enige die zich een beetje druk maken en inlezen een stel ‘nerds’ met buitengewone interesse in dit soort dingen.
En dus met veel te weinig om ooit iets van electoraal (of anderszins) tegengas te kunnen geven.
Maar het vereist een aanpassing in mentale kaders, een verdieping van kennis, en een andere - niet consumptieve - omgang met samenleving.
Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.
Aanval vanuit waar?Zewatanejo schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 15:08:
Het lijkt nu echt spannend te worden in Kiev. Er komen waarschuwingen van de autoriteiten dat er waarschijnlijk een grote aanval aan zit te komen.
-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --
#Ukraine Another Russian GAZ Tigr armed with a Kord HMG was apparently destroyed by an anti-tank rocket fired by the Ukrainian forces on the #Kharkiv frontline. pic.twitter.com/7ILI6v0xPe
— 🇺🇦 Ukraine Weapons Tracker (@UAWeapons) 24 februari 2022
Russisch voertuig + gevangenen in Luhansk Oblast
#Ukraine: A few separatists along with their BMP-2 IFV were captured in Stanitca Luganskaya, #Luhansk by Ukrainian Forces. pic.twitter.com/nrN4Zu0qK9
Nog meer uitgeschakelde Russische voertuigen rond Charkov (mogelijk ook een Oekraiens voertuig op de achtergrond
#Ukraine: During intense fighting in the vicinity of #Kharkiv, a Russian T-80BVM was destroyed, along with at 2 MT-LB destroyed/captured.
There may be a destroyed Ukrainian BTR-4 in the background of one video also, along with dead Russian servicemen which we will not show. pic.twitter.com/cZorncPC3J
Een soort van militie/vrijwillige unit in Charkov in voorbereiding
#Ukraine: Recent images claimed to be from the far right-wing Fraykor volunteers unit in #Kharkiv, showing preparation and distribution of small arms.
Visible are ~25 AK(S)-74/RPK-74, RPG-7V, SVD, a civilian SKS, PG-7VL, RGD-5 grenades, and large quantities of ammunition/kit. pic.twitter.com/sBD6SOfcoB
Hier hetzelfde, schoonfamilie woont zo ongeveer naast de grote militaite basis daar... Tijdens het bellen hoorden we de bominslagen...Apache4u schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 15:05:
[...]
In Chernomorsk (naast Odessa) hebben we oma maar even gevraagd om de ramen van haar appartement met schilderstape te beplakken want de knallen en trillingen waren nu wel erg hard.
Ik gok Rusland.
Less alienation, more cooperation.
Ik had het net voorbij zien komen op het NOS Journaal ja. Inwoners worden dan verzocht zo snel mogelijk naar schuilkelders te gaan. Er wordt ook gemeld dat het steeds stiller wordt in de stad.Zewatanejo schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 15:08:
Het lijkt nu echt spannend te worden in Kiev. Er komen waarschuwingen van de autoriteiten dat er waarschijnlijk een grote aanval aan zit te komen.
Bij de verslaggever was net al een klap dichtbij.
AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x
Dat is inderdaad de grote vraag die ook keer op keer gesteld wordt in politieke topics.CornermanNL schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 15:03:
[...]
Ik ken de onderbouwingen van de goed ingevoerde forum leden, maar waar ligt dan de grens ? Die is er dus niet meer, en het lijkt dus ook in Nederland een verloren strijd tegen deze ondermijnende dynamiek. Ik heb het vaker gevraagd. Hoe gaan wij als stemmers en bevolking dit nog oplossen in wat er nog over is van de democratie in de brede zin van het woord?
Blijkbaar zijn de enige die zich een beetje druk maken en inlezen een stel ‘nerds’ met buitengewone interesse in dit soort dingen.
En dus met veel te weinig om ooit iets van electoraal (of anderszins) tegengas te kunnen geven.
Uiteindelijk begint het bij jezelf, bij jouw stem, maar ook wat je aan anderen vertelt. Informeer de mensen om je heen. In je eentje ben je niet het roer die het schip keert. Je kan wel de trim-tap zijn. Het kleine roertje, die ervoor zorgt dat het grote roer kan bewegen.
People as things, that’s where it starts.
Hier ben ik het helemaal mee eens. Eindelijk gaat het kwartje vallen dat we niet in een veilige wereld leven. Snel defensie optuigen, banden met Rusland verbreken en Rusland boycotten.Tristan schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 15:05:
Ik vind dat EU/NATO het volgende minimaal moet doen:
- We gaan onze grenzen met Rusland flink versterken, met als doel "Tot hier en niet verder, een Russische teen over de grens en het is oorlog met NATO"
- We stellen ons defensief op, wij zullen niet de eerste zijn die de schoten zal lossen
- We gaan ons houden aan de 2% BBP, en misschien wel meer
- We gaan Rusland financieel hard raken, de roebel e.d. helemaal kapot laten gaan. Laat die interne destabilisatie maar beginnen daar
- We trekken alle Russische visums in
- We doen geen handel meer met Russische bedrijven
- We exporteren en importeren niets meer uit Rusland
- We stellen een mogelijkheid in staat om landen zoals Zweden en Finland versneld toe te laten, als ze dat willen
Ik ben, als je kijk op wereldniveau, geen voorstander van landsgrenzen maar zolang er mensen zoals Poetin rondlopen met hun verknipte gedachtengang heb je geen keus.
Waarschijnlijk wordt een luchtaanval bedoeld. Bron; een collega.
edit; het is nu ook op het NOS journaal.
Get Busy Living or Get Busy Dying
Kiwi's are too nice to be honest and the Dutch are too honest to be nice.
Verwijderd
Kijk even naar de datum.
@moderators, ik zie veel oneliners voorbij komen, zonder bron of enkele uitleg. Dat maakt dit topic nog al vervelend om te lezen. Kunnen die niet rechtstreeks de prullenbak in? Of alleen reageren als je minimaal 100+ posts o.i.d. hebt (vergelijkbaar met het corona sub forum).
Dit soort reacties zijn alleen paniekzaaierij.
[ Voor 9% gewijzigd door defiant op 24-02-2022 15:38 ]
Oh dacht vanuit het buitenland. Ik dacht dat ze Kiev al onderhanden hadden.
-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --
In omgeving vliegveld van Odessa waren vandaag meerdere grote explosies, ook overdag, zwaar genoeg om bij mijn vrouw op een +/- 2 a 3 km de auto-alarmen af te laten gaan, dus kan me dat idd voorstellen.Apache4u schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 15:05:
[...]
In Chernomorsk (naast Odessa) hebben we oma maar even gevraagd om de ramen van haar appartement met schilderstape te beplakken want de knallen en trillingen waren nu wel erg hard.
[ Voor 3% gewijzigd door YakuzA op 24-02-2022 15:13 ]
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
https://twitter.com/DeIta...&t=hAV3zLkLE2OmbOTWa4dS4g
Ik zou er zelf voor pleiten een parallel slowchat topic aan te makenVerwijderd schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 15:11:
[...]
Kijk even naar de datum.![]()
@moderators, ik zie veel oneliners voorbij komen, zonder bron of enkele uitleg. Dat maakt dit topic nog al vervelend om te lezen. Kunnen die niet rechtstreeks de prullenbak in? Of alleen reageren als je minimaal 100+ posts o.i.d. hebt (vergelijkbaar met het corona sub forum).
Dit soort reacties zijn alleen paniekzaaierij.
Chebyshev said it, and I'll say it again; There's always a prime between n and 2n | De donkere gedaanten zijn bijzonder vlug ter been; Ze lopen op vier poten, en ze kijken heel gemeen
Alle sterkte, voor jullie en hen.stefanass schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 15:10:
[...]
Hier hetzelfde, schoonfamilie woont zo ongeveer naast de grote militaite basis daar... Tijdens het bellen hoorden we de bominslagen...
Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.
Verwijderd
Doen ze vaker, maar bijzondere timing.dehardstyler schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 15:13:
Er gaan geruchten dat China nu met 9 vliegtuigen over Taiwan aan het vliegen is:
https://twitter.com/DeIta...&t=hAV3zLkLE2OmbOTWa4dS4g
Russian paratroopers have occupied Antonov airport outside Kyiv https://t.co/ltsUBusD41
— Neil Hauer (@NeilPHauer) 24 februari 2022
[ Voor 5% gewijzigd door PLAE op 24-02-2022 15:14 ]
We moeten gewoon toe naar een zelfvoorzienend Europa. China heeft allang begrepen dat zelfvoorzienend zijn de enige manier is om echt sterk te zijn.wowly schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 15:05:
Voordelen: het geopolitieke spel wordt nu zichtbaar. De Chinezen vinden het allemaal wel ok. Weten we dat ook. Wat mij betreft:
- stoppen met kinderachtige politiek van de afgelopen jaren, aub geen naïviteit meer. Met landen als de US, Rusland en China wil je als Europa sterk staan.
- Europese krijgsmacht optuigen
- het begrip "sanctie" afstoffen
- financiële stromen in de politiek transparant maken, lobbyisten die niets bijdragen aan de bevolking verbieden
- sociale media verantwoordelijk stellen voor uitlatingen
- maak industrie terug halen uit Azië
Euhm? Die vliegt naar Iași, en niet over Oekraïne?nst6ldr schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 15:12:
Ik wist dat WizzAir een low-budget maatschappij was, maar het service niveau ligt toch wel hoog: je betaalde voor een vlucht over Oekraïne, je krijgt een vlucht over Oekraïne.![]()
[Afbeelding]
Apple MacBook Air '25 | Apple iPhone 17 Pro | Apple AirPods Pro | Apple Watch Series 10 | Xbox Series X | LG OLED55CX6LA | Sonos Arc + 2x Sonos Play:1
Deze is zojuist vlak voor de grens met Moldavië afgebogen richting het noorden. Geen idee welke richting hij nu op gaat, maar dus niet over Oekraïne.nst6ldr schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 15:12:
Ik wist dat WizzAir een low-budget maatschappij was, maar het service niveau ligt toch wel hoog: je betaalde voor een vlucht over Oekraïne, je krijgt een vlucht over Oekraïne.![]()
[Afbeelding]
EDIT: En is net na het posten van dit bericht van de radar verdwenen.
[ Voor 6% gewijzigd door AlxRoelofs op 24-02-2022 15:15 ]
Verwijderd
HansAnders heeft er weer een klant bij. Ze vliegen boven Roemenie, en tussen Roemenie en Oekraine zit nog Moldavia. Paniekzaaier...nst6ldr schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 15:12:
[Afbeelding]
Dit is als de bully op het schoolplein, die een geladen pistool in z'n broekband heeft, er af en toe mee zwaait, en tegenover een groep angstige nerds staat die samen ook een pistool hebben maar niet zo goed weten hoe ermee om te gaan.sacaji schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 15:00:
Als reactie op de internationale veroordeling van de Russische inval, heeft het Kremlin donderdagmiddag gewaarschuwd voor het verbreken van de diplomatieke relaties met Rusland. ,,Een land als Rusland kan niet worden weggezet achter een Ijzeren Gordijn", zo reageerde Kremlinwoordvoerder Dmitri Peskov. Hij verwijst hiermee naar de scheiding tussen het Oosten en het Westen tijdens de Koude Oorlog.
Peskov liet zich niet uit over mogelijke tegenmaatregelen. ,,Laten we eerst de gebeurtenissen analyseren en nadenken over verdere stappen wanneer problemen zich voordoen."
Abnormaal dit![]()
![]()
![]()
Die gaat gewoon naar zijn eindbestemming Iași in Roemenië.AlxRoelofs schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 15:15:
[...]
Deze is zojuist vlak voor de grens met Moldavië afgebogen richting het noorden. Geen idee welke richting hij nu op gaat, maar dus niet over Oekraïne.
Ik zeg niet dat ik het te gemakkelijk vind, ik zeg dat het zou kunnen dat we daar als het Westen iets tactischer mee om hadden kunnen gaan. Of dat terecht is en hoe dat dan had gemoeten, weet ik ook niet zo 1-2-3.SemperFidelis schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 14:58:
[...]
Hoezo is dat te makkelijk? De NAVO is de beste na-oorlogse stap geweest op het gebied van veiligheid. Hadden we Oekraïne maar toegelaten.
Poetin is een soort vervelende puber op de middelbare school waarvan je weet dat je hem op een aparte manier moet benaderen, maar waarvan je je wel afvraagt wanneer je Bureau HALT gaat bellen als voor de zoveelste keer de prullenbak in de brand staat.
"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990
Maar Putin wil (waarschijnlijk, ik kan niet in het brein van deze meneer kijken) een 'kreukelzone' tussen de Navo en Rusland. Dat is vanuit Russisch perspectief niet eens héél gek, zowel in 1914 als in 1941 kwam de vijand vanuit het westen aangewandeld.GekkePrutser schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 15:06:
[...]
Een "buffer" is nou niet echt een waarderend oordeel over de Oekraieners, moet ik zeggen.
Hij blaat veel over hoe belangrijk hij het volk vindt, maar hiermee schijnt eigenlijk door dat hij ze vooral wil als kreukelzone om de klappen op te vangen.
Maar zoals @Tristan zegt, dit leidt allemaal alleen maar tot minder buffers omdat al het wapengekletter aan onze grenzen ertoe leidt dat bij ons ook meer verdediging aan de grenzen komt
No AI tools were used in writing this post. It's a product of human stupidity.
Precies, daarom importeren ze ook voedsel uit de hele wereld. En hebben ze voor alle meer exotische toepassingen van metaal ook landen als Rusland nodig, want anders kunnen ze niet eens straalmotoren in elkaar zetten.ErikT738 schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 15:13:
[...]
We moeten gewoon toe naar een zelfvoorzienend Europa. China heeft allang begrepen dat zelfvoorzienend zijn de enige manier is om echt sterk te zijn.
Super zelfstandig, dat China.
Dat vliegtuig draait zo naar links om te landen in Roemenië.nst6ldr schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 15:12:
[Afbeelding]
zal mij benieuwen hoe lang het duurt dat er protest acties komen daar tegen want daar zijn we goed in we vinden het erg en zielig maar ze moeten vooral daar blijven
Die gemiddelde burger lijkt het geen zak te interesseren , en als ze wel geraakt worden door de dynamiek, welke kant gaan ze dan op ? Juist de verkeerde kant. Ze vallen in de kluwen van de PVV , Fvd , ja21 en hoe al die partijen ook mogen heten.Virtuozzo schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 15:09:
[...]
The answer lies in network theory. When an idiot like Peter Thiel can apply that as a badly educated student for destruction, any proper citizen can do the same for constructive purposes.
Maar het vereist een aanpassing in mentale kaders, een verdieping van kennis, en een andere - niet consumptieve - omgang met samenleving.
Die mentale aanpassingen gaan niet gebeuren op deze manier , zeker niet het verdiepen van kennis. Wie gaat die kennis aanleveren ?
En het politiek economische systeem gaat niet veranderen als we blijven stemmen zoals we stemmen. Dus zitten we vast in de neo liberale weg naar nergenshuizen.
Markt eerst en de rest is bijzaak. Ik zie nergens een goed initiatief vanuit de burgers om een en ander de constructieve , duurzame en positieve kant voor de samenleving als geheel op te sturen. De reacties op de vele schandalen van de laatste jaren hebben dat wel bewezen.
Verwijderd
Door geen paniek te zaaiennst6ldr schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 15:17:
[...]
Wauw, paniekzaaier is dan weer wat overdreven. Wat heb jij zoal bijgedragen?
in 1940's hadden ze zelf die 'kreukelzone' verwijderd toen ze samen met de Duitsers Polen binnenvielen en verdeelden.Bernard0343 schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 15:16:
[...]
Maar Putin wil (waarschijnlijk, ik kan niet in het brein van deze meneer kijken) een 'kreukelzone' tussen de Navo en Rusland. Dat is vanuit Russisch perspectief niet eens héél gek, zowel in 1914 als in 1941 kwam de vijand vanuit het westen aangewandeld.
PSN
Ik denk dat er meer begrip is voor Oekrainers waarbij het vrij duidelijk is dat ze uit een oorlogsgebied komen dan sommige andere asielzoekers waarbij het de vraag is of er geen zuiver economisch motief is om naar de EU te komen.bie100 schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 15:17:
het COA is al bezig nieuwe opvanglocaties te zoeken voor als er Oekraïense vluchtelingen komen
zal mij benieuwen hoe lang het duurt dat er protest acties komen daar tegen want daar zijn we goed in we vinden het erg en zielig maar ze moeten vooral daar blijven
Overigens neem ik dat laatsgenoemde groep ook helemaal niet kwalijk: ik zou misschien hetzelfde doen.
In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof
Nog niet helemaal, maar dat is wel hun plan voor 2025 ofzo. Ik zeg niet dat ze het gaan halen, maar ze proberen er in ieder geval op aan te sturen.RobinHood schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 15:16:
[...]
Precies, daarom importeren ze ook voedsel uit de hele wereld. En hebben ze voor alle meer exotische toepassingen van metaal ook landen als Rusland nodig, want anders kunnen ze niet eens straalmotoren in elkaar zetten.
Super zelfstandig, dat China.
Bwah, ze zijn nog witter dan wij zijn, en christelijker dan wij zijn. Dat loopt wel los.bie100 schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 15:17:
het COA is al bezig nieuwe opvanglocaties te zoeken voor als er Oekraïense vluchtelingen komen
Ik hoor ook niemand over de Moldaviërs die regelmatig in Ter Apel aankomen.
Heb mijn huis trouwens ook al aangeboden voor vrienden van mijn vriendin die nog in Kiev en omstreken zitten. Als het moet heb ik nog wel wat matrassen liggen, voor wat pierogi of chebureki gaat mijn hart wel open
Helaas hebben we in NL wat politici die maar al te graag dat soort protesten instigeren.bie100 schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 15:17:
PSN
"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert
https://www.telegraaf.nl/...sische-aanval-op-oekraine
Ja precies... Maar dat strookt totaal niet met zijn verhalen over hoeveel hij geeft om het Oekraiense volk. Een kreukelzone is iets dat je opoffert.Bernard0343 schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 15:16:
[...]
Maar Putin wil (waarschijnlijk, ik kan niet in het brein van deze meneer kijken) een 'kreukelzone' tussen de Navo en Rusland. Dat is vanuit Russisch perspectief niet eens héél gek, zowel in 1914 als in 1941 kwam de vijand vanuit het westen aangewandeld.
Hij doet nu alsof hij de Oekraieners komt redden van hun (door hen gekozen) regering maar in feite wil hij gewoon een tweede Belarus.
Laten we eerst in NL maar eens grote schoonmaak houden; we hebben verdacht veel Kremlin sympathisanten.Adlermann schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 15:10:
[...]
Hier ben ik het helemaal mee eens. Eindelijk gaat het kwartje vallen dat we niet in een veilige wereld leven. Snel defensie optuigen, banden met Rusland verbreken en Rusland boycotten.
ik hoop het al denk ik dat er dan wel mensen zullen zijn dat Nederland te vol isLordy79 schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 15:18:
[...]
Ik denk dat er meer begrip is voor Oekrainers waarbij het vrij duidelijk is dat ze uit een oorlogsgebied komen dan sommige andere asielzoekers waarbij het de vraag is of er geen zuiver economisch motief is om naar de EU te komen.
Overigens neem ik dat laatsgenoemde groep ook helemaal niet kwalijk: ik zou misschien hetzelfde doen.
Er zit hier wel een ironie in met alles wat er gaande is.CornermanNL schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 15:18:
[...]
Die gemiddelde burger lijkt het geen zak te interesseren , en als ze wel geraakt worden door de dynamiek, welke kant gaan ze dan op ? Juist de verkeerde kant. Ze vallen in de kluwen van de PVV , Fvd , ja21 en hoe al die partijen ook mogen heten.
Die mentale aanpassingen gaan niet gebeuren op deze manier , zeker niet het verdiepen van kennis. Wie gaat die kennis aanleveren ?
En het politiek economische systeem gaat niet veranderen als we blijven stemmen zoals we stemmen. Dus zitten we vast in de neo liberale weg naar nergenshuizen.
Markt eerst en de rest is bijzaak. Ik zie nergens een goed initiatief vanuit de burgers om een en ander de constructieve , duurzame en positieve kant voor de samenleving als geheel op te sturen. De reacties op de vele schandalen van de laatste jaren hebben dat wel bewezen.
Less alienation, more cooperation.
En Schalke stond al aan de rand van de afgrond..renegrunn schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 15:20:
Schalke04 maakt een duidelijk statement, en breekt met sponsor Gazprom:
https://www.telegraaf.nl/...sische-aanval-op-oekraine
Nederlandse PS5 clan / 30+
Paniek om wat, precies? Dacht je echt dat - als hij over Oekraïne zou vliegen - ze 'm neerschieten? Alles wat nodig is voor deftige IFF hebben ze gewoon mee, deze invasie in niet van het kaliber inhuurtroepen van 2014.Verwijderd schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 15:18:
[...]
Door geen paniek te zaaienLaten we het gewoon bij de feiten houden. Het is gewoon zonde om hier dingen te posten wat niks met de gebeurtenissen in Oekraïne te maken hebben.
Als Wilders of Baudet hier 'gelukszoekers' op zouden stempelen, neemt niemand dat serieus. Zou me daar geen zorgen om maken.Lordy79 schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 15:18:
[...]
Ik denk dat er meer begrip is voor Oekrainers waarbij het vrij duidelijk is dat ze uit een oorlogsgebied komen dan sommige andere asielzoekers waarbij het de vraag is of er geen zuiver economisch motief is om naar de EU te komen.
Des te dapperder...The Outlaw schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 15:21:
[...]
En Schalke stond al aan de rand van de afgrond..
Berichten dat de media laat lijken alsof Rusland een invasie doet, maar in werkelijkheid dat de EU en VS dit zouden doen..
Echt, sommige mensen, kunnen we niet een van de Waddeneilanden opofferen om die wappies op te dumpen?
Helaas ziet niet iedereen dat hier nog in.Adlermann schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 15:10:
[...]
Hier ben ik het helemaal mee eens. Eindelijk gaat het kwartje vallen dat we niet in een veilige wereld leven. Snel defensie optuigen, banden met Rusland verbreken en Rusland boycotten.
wat stel je voor een soort van mccarthy processen?-Bonalds schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 15:20:
[...]
Laten we eerst in NL maar eens grote schoonmaak houden; we hebben verdacht veel Kremlin sympathisanten.
Uit m'n hoofd moet hij ongeveer vier NAVO-landen binnenvallen, overnemen, uit de NAVO laten stappen en weer verlaten om een effectieve kreukelzone te creëren. Al dat gelul over "agressie" van de NAVO en het feit dat Putin ze niet als buren wil is Russische propaganda.Bernard0343 schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 15:16:
[...]
Een normale auto gaat nou eenmaal harder.Basekid schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 15:23:
Toch wel apart/bijzonder dat je tanks op de snelweg ziet rijden en dat ernaast gewoon auto's rijden die die tanks inhalen etc.
Ah joh, Gazprom staat op -43,65% dus heel veel meer geld zal er toch niet meer richting Schakle kunnen gaanThe Outlaw schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 15:21:
[...]
En Schalke stond al aan de rand van de afgrond..
Tja, die mensen hebben zo'n iemand de Tweede Kamer ingeholpen, Baudet loopt nog steeds te roepen dat er niks aan de hand is.FabianGTI schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 15:22:
Gatverdamme, de eerste wappie berichten op Facebook ook alweer gespot.
Berichten dat de media laat lijken alsof Rusland een invasie doet, maar in werkelijkheid dat de EU en VS dit zouden doen..
Echt, sommige mensen, kunnen we niet een van de Waddeneilanden opofferen om die wappies op te dumpen?
Zijn kleuren waren al duidelijk, nu des te meer.
Ik denk dat hij er op een perverse manier iets van kan spinnen. Ik keek net op Thierrys twitterpagina (geen aanrader) en daar is het complot dat Rusland niet meedeed met the great reset van het Westen en dat het daarom oorlog is. Elke vluchteling die straks een sociale huurwoning krijgt met voorrang gaat Baudet ongetwijfeld spinnen.nst6ldr schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 15:22:
Als Wilders of Baudet hier 'gelukszoekers' op zouden stempelen, neemt niemand dat serieus. Zou me daar geen zorgen om maken.
Ik kan me eigenlijk ook niet voorstellen dat we niet grote gevolgen gaan merken van de oorlog. Het is letterlijk oorlog aan de grens met de EU, kan me niet voorstellen dat voor ons de gevolgen beperkt blijven tot 5 euro meer betalen voor een volle tank benzine en 50 euro per maand meer stookkosten.
Ik heb die aflevering van Mr bean ook gezien, ik weet wat er gebeurt als een tank en een auto ruzie krijgen. Mijn auto zou ook een tandje gas bijgeven als er een tank achter me rijdttiswat schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 15:23:
[...]
Een normale auto gaat nou eenmaal harder.
[ Voor 16% gewijzigd door Michael_OsGroot op 24-02-2022 15:25 ]
Chebyshev said it, and I'll say it again; There's always a prime between n and 2n | De donkere gedaanten zijn bijzonder vlug ter been; Ze lopen op vier poten, en ze kijken heel gemeen
De gemiddelde burger heeft niet de mentale capaciteit om een dergelijk iets op waarde te schatten en komt niet verder dan "Oh ja super erg voor al die mensen daar" en gaat vervolgens weer verder want de piepers moeten nog geschild worden. De impact en geopolitieke ontwrichting die dit veroorzaakt gaat in principe volledig aan ze voorbij totdat ze de volgende energie afrekening weer krijgen.CornermanNL schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 15:18:
[...]
Die gemiddelde burger lijkt het geen zak te interesseren , en als ze wel geraakt worden door de dynamiek, welke kant gaan ze dan op ? Juist de verkeerde kant. Ze vallen in de kluwen van de PVV , Fvd , ja21 en hoe al die partijen ook mogen heten.
Volgens mij niet. En de VS wil eigenlijk ook geen F-22's inzetten. Zijn ze veel te duur voor.ArcticWolf schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 14:58:
Zijn er overigens B2 en F22 gelegerd in Europa op dit moment?
Er was destijds in noord-afrika ook zo'n commentaar op de VS dat ze niet bombardeerde met F-22's. Ze hadden ze al een paar jaar in dienst en hadden nog nooit echte actie gezien.
Reactie van de VS-krijgsmacht: 1 missie met 1 F-22 die 1 bom heeft gegooid. Zo: Nu heeft de F-22 officieel actie gezien.
Ongetwijfeld als het echt uit de hand gaat lopen dat ze F-22 naar europa sturen. Maar ze zullen eerst met F-18's en F-15's (die staan sowieso permanent in UK) acties ondernemen verwacht ik.
Ik bedoelde meer dat je soort van twee werelden samen ziet: militair/oorlog en normale burgerleventiswat schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 15:23:
[...]
Een normale auto gaat nou eenmaal harder.
It has been reported that a bomb hit a Turkish ship in the Black Sea, departing from Odessa and going to Romania. While the ship was damaged, there were no casualties or injuries.
https://www.ntv.com.tr/tu...ti,ZxeLwCi9Q0CSvP4eYpy3NQ
Social Media is ook gewoon hard opweg de samenleving kapot te maken. Je ziet hoe veel mensen alles geloven wat er staat en dan complot theorieën gaan geloven.FabianGTI schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 15:22:
Gatverdamme, de eerste wappie berichten op Facebook ook alweer gespot.
En dan ga je overal aan twijfelen en geloof je steeds meer want alles is een leugen.
En dan zie je dat mensen tot op het bot gaan met het verdedigen van Poetin, en op het moment dat hij doet wat er al gezegd werd dat hij nog steeds verdedigd word. En dan zegt Poetin zelf dat hij de Oekraine is binnen gevallen en dan nog zijn die mensen zo ver in hun complotten dat het niet waar is.
Wat mij betreft aan banden leggen, de samenleving word er niet beter van.
Zijn we niet juist té terughoudend geweest?Jedi_Pimp schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 15:16:
[...]
Ik zeg niet dat ik het te gemakkelijk vind, ik zeg dat het zou kunnen dat we daar als het Westen iets tactischer mee om hadden kunnen gaan. Of dat terecht is en hoe dat dan had gemoeten, weet ik ook niet zo 1-2-3.
Poetin is een soort vervelende puber op de middelbare school waarvan je weet dat je hem op een aparte manier moet benaderen, maar waarvan je je wel afvraagt wanneer je Bureau HALT gaat bellen als voor de zoveelste keer de prullenbak in de brand staat.
Ik heb nu juist het idee dat een kind door die vervelende puber op z'n bek is geslagen en wij tegen dat kind zeggen 'wellicht had je wel even wat tactischer moeten nadenken'.
Hij is wel wat naïef, naar mijn mening. Hij denkt dat er geen gevaar is voor burgers, omdat Putin heeft beloofd alleen militaire doelen aan te vallen.
[ Voor 27% gewijzigd door Hmtsjmftsch op 24-02-2022 15:34 ]
No matter the age, never lose the Kramer inside
Ik mag hopen dat we er wat van merken, persoonlijk kijk ik al decennia met een neergeslagen blik naar de staat van defensie. We gaan in 2024 eindelijk eens de NATO norm bereiken. Je moest eens weten wat de gemiddelde instroom na een jaar werken bij defensie vindt van de organisatie. De uitstroom is gigantisch, niet alleen omdat het slecht betaald maar omdat de spullen kut zijn en waardering nul. We hebben nu 3 jaar lang een CSK gehad die hemel en aarde moest bewegen om uberhaubt iets gedaan te krijgen op het vlak van retentie en vervanging van materiaal.Michael_OsGroot schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 15:24:
[...]
Ik denk dat hij er op een perverse manier iets van kan spinnen. Ik keek net op Thierrys twitterpagina (geen aanrader) en daar is het complot dat Rusland niet meedeed met the great reset van het Westen en dat het daarom oorlog is. Elke vluchteling die straks een sociale huurwoning krijgt met voorrang gaat Baudet ongetwijfeld spinnen.
Ik kan me eigenlijk ook niet voorstellen dat we niet grote gevolgen gaan merken van de oorlog. Het is letterlijk oorlog aan de grens met de EU, kan me niet voorstellen dat voor ons de gevolgen beperkt blijven tot 5 euro meer betalen voor een volle tank benzine en 50 euro per maand meer stookkosten.
De F-22 is natuurlijk ook enorme overkill boven Afrika, plus mocht er iets fout gaan, dan liggen al je geheimen op de grond.Kliko schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 15:25:
[...]
Volgens mij niet. En de VS wil eigenlijk ook geen F-22's inzetten. Zijn ze veel te duur voor.
Er was destijds in noord-afrika ook zo'n commentaar op de VS dat ze niet bombardeerde met F-22's. Ze hadden ze al een paar jaar in dienst en hadden nog nooit echte actie gezien.
Reactie van de VS-krijgsmacht: 1 missie met 1 F-22 die 1 bom heeft gegooid. Zo: Nu heeft de F-22 officieel actie gezien.![]()
Ongetwijfeld als het echt uit de hand gaat lopen dat ze F-22 naar europa sturen. Maar ze zullen eerst met F-18's en F-15's (die staan sowieso permanent in UK) acties ondernemen verwacht ik.
En de Europese luchtmacht heeft ook speelgoed genoeg, F-22's zijn natuurlijk heel leuk, maar niet direct nodig.
Tja, scheelt dat de Russen momenteel nog een beetje voorzichtig lijken te doen met de bevolking.Basekid schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 15:26:
[...]
Ik bedoelde meer dat je soort van twee werelden samen ziet: militair/oorlog en normale burgerleven
Betwijfel of dat lang zo blijft, als er verzet blijft komen vanuit Oekraine gaat dat ook wel veranderen.
Ja en de F35's en F16's.Kliko schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 15:25:
[...]
Volgens mij niet. En de VS wil eigenlijk ook geen F-22's inzetten. Zijn ze veel te duur voor.
Reactie van de VS-krijgsmacht: 1 missie met 1 F-22 die 1 bom heeft gegooid. Zo: Nu heeft de F-22 officieel actie gezien.![]()
Maar las ergens dat er bij Australië wel B2 en F22's gelegerd waren om de druk bij de Chinezen op te voeren.
https://eurasiantimes.com...australia-to-deter-china/
https://eurasiantimes.com...-f-22-raptors-b2-bombers/
Maar goed, we hebben idd nog B52's en B1's hier in de buurt.
5800X3D, MSI X370, MSI 5070Ti
YouTube: Gravitas Plus | Explained: The Russia-Ukraine crisis
Een F-22 is ook helemaal niet bedoeld om bommen te gooien, het is een interceptor. Bedoeld voor bescherming luchtruim tegen indringers.Kliko schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 15:25:
[...]
Amerika ziet deze ook als zeer strategische vliegtuigen, daarom worden ze niet verkocht aan andere landen. Overigens kunnen ze nu ook niet meer gemaakt worden, de fabriek is ontmanteld.
Maar de kans lijkt me heel klein dat Amerika zelf bommen gaat gooien in Oekraine. De kans op escalatie is gewoon veel te groot. Niet voor niets is iedereen zo terughoudend.
alles is geblokkeerd, wegen, uitgang etc. ze willen maar kunnen gewoonweg niet, nu angstvallig wachten op wat gaat komen
of dit circus loopt snel af en putin claimt bevreiding van oekraine ... of .... man man man wat een tering zooi
[ Voor 12% gewijzigd door himlims_ op 24-02-2022 15:32 ]
Daar heeft iemand een hele grote fout gemaakt, je wilt nu niet hebben dat Turkije zich ermee gaan bemoeien, een land wat voor mijn gevoel ook een flink leger heeft.lasharor schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 15:29:
Een bom heeft een Turks ship in Odessa geraakt?
https://mobile.twitter.co...3rg4Yn-jGRpfUZXspQzQ&s=08
Let op, dit kan voor sommigen schokkende beelden bevatten.
Volgende keer graag een korte beschrijving van de inhoud en waarom het relevant is hier
[ Voor 45% gewijzigd door janvanduschoten op 24-02-2022 15:55 ]
Probleem is alleen dat Putin loopt te stoken als een malle bij Biden... en ik denk dat er genoeg mensen zijn die Putin (en zijn regiem) echt zat zijn.GekkePrutser schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 15:31:
[...]
Een F-22 is ook helemaal niet bedoeld om bommen te gooien, het is een interceptor. Bedoeld voor bescherming luchtruim tegen indringers.
Amerika ziet deze ook als zeer strategische vliegtuigen, daarom worden ze niet verkocht aan andere landen. Overigens kunnen ze nu ook niet meer gemaakt worden, de fabriek is ontmanteld.
Maar de kans lijkt me heel klein dat Amerika zelf bommen gaat gooien in Oekraine. De kans op escalatie is gewoon veel te groot. Niet voor niets is iedereen zo terughoudend.
Maar goed, ik acht de kans ook klein.
5800X3D, MSI X370, MSI 5070Ti
Turkije staat ook nog een vliegtuig bij Rusland in het krijt, dus in dat opzicht kunnen ze niet al te hard schreeuwen.FabianGTI schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 15:32:
[...]
Daar heeft iemand een hele grote fout gemaakt, je wilt nu niet hebben dat Turkije zich ermee gaan bemoeien, een land wat voor mijn gevoel ook een flink leger heeft.
Turkije is tevens NAVO-lid.FabianGTI schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 15:32:
[...]
Daar heeft iemand een hele grote fout gemaakt, je wilt nu niet hebben dat Turkije zich ermee gaan bemoeien, een land wat voor mijn gevoel ook een flink leger heeft.
himlims_ schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 15:31:
de tering, spreek net vrienden van daar .. kunnen niet weg. enkele zitten vast bij kiev. andere gelukkig in uzharot (nabij hongaarse grens)
alles is geblokkeerd, wegen, uitgang etc. ze willen maar kunnen gewoonweg niet, nu angstvallig wachten op wat gaat komen
of dit circus loopt snel af en putin claimt bevreiding van oekraine ... of .... man man man wat een tering zooi
:strip_exif()/f/image/xwLAjoUfoiWnLXua7C0vIyDu.jpg?f=fotoalbum_large)
Familie van mijn collega zitten hier, hebben geen rijbewijs, geen auto, geen geld en weten niet waar ze naartoe moeten. Compleet fucked up.
773.000 actieve militairen niet echt klein neeFabianGTI schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 15:32:
[...]
Verwijderd
en de toegang tot de zwarte zee kan afsluiten.FabianGTI schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 15:32:
[...]
Oh ja, en lid is van een obscuur clubje landen dat afgesproken heeft elkaar te helpen verdedigen, hoe heette het ook alweer? Natto?
maat van me kan auto rijden, heeft er geen, zijn broer heeft er eentje gejat ... maar ze kunnen gewoonweg niet weg. als in; alles op slot, overal blokkades, controles etc. ookal heb je een auto ... kan je nergens heenTristan schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 15:33:
[...]
[Afbeelding]
Familie van mijn collega zitten hier, hebben geen rijbewijs, geen auto, geen geld en weten niet waar ze naartoe moeten. Compleet fucked up.
Wat een dwazenwereld leven we toch in... Stel kleuters met de potentie om alles en iedereen de vernietiging in te helpen.
Ik roep al jaren dat we de klimaatcrisis niet gaan oplossen omdat we met elkaar niet de neuzen dezelfde richting op kunnen krijgen. Een betere bevestiging kan je denk ik niet hebben.
Het is dat ik weet dat er nog normale mensen leven en dat dieren hier ook last van krijgen, maar als het dan zover komt dat we elkaar uit gaan lopen roeien dan hoop ik oprecht dat er geen mens meer overblijft. Dan heeft hetgeen dat overblijft wellicht nog een kans op verbetering
Enerzijds wil ik zo min mogelijk meekrijgen van nieuws waar ik toch geen invloed op heb, echter waar dat met COVID-19 relatief te doen was, is dit next level
SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW
*knip* dit is een terechte vraag aangezien je zelf hier geen beschrijving bij die video gaf.
[ Voor 32% gewijzigd door defiant op 24-02-2022 17:26 ]
Uiteindelijk zijn het ook mensen die nu in een kutsituatie zitten, maar fijn dat je lekker onderscheid wil maken tussen iedereen die daar in een rampgebied zit.renegrunn schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 12:47:
[...]
Juist, net als de bevolking van Oekraïne. Die echt niet weg kunnen, tenzij ze hun eigen stad of dorp verlaten. Sorry, maar heb iets minder medelijden met voetballers die enkel voor het geld bij een club gaan spelen dat al noodgedwongen aan de andere kant van het land moeten spelen.
Een straaljager die vlak bij een huis een raket afschiet als ik het zo zie. Geluid heb ik nog niet aan.
Zolang de bommen niet bij jou in de straat vallen is thuis blijven meestal de beste optie. Half Oekraine zal nu proberen te vluchten en dus zijn de wegen overvol. Wat voor de militairen trouwens ook een probleem is als er troepen verplaatst moeten worden.Tristan schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 15:33:
[...]
Van wie zijn die blokkades en controles dan? Ingesteld door de Russen of Oekraine zelf?himlims_ schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 15:35:
[...]
maat van me kan auto rijden, heeft er geen, zijn broer heeft er eentje gejat ... maar ze kunnen gewoonweg niet weg. als in; alles op slot, overal blokkades, controles etc. ookal heb je een auto ... kan je nergens heen
Dit zou zomaar een opmaat kunnen zijn naar meer, en dat meer kan gevolgen hebben die niet te overzien zijn. Heel surrealistisch.. en dat anno 2022.
Nou China heeft veel meer te verliezen als het de kant van Rusland kiest, denk niet dat ze dat gaan doen.Thalaron schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 15:35:
Ik hoop niet dat straks blijkt dat China met Rusland onder 1 hoedje speelt en straks doodleuk mee gaat lopen doen. Gelet op alle kritiek die China krijgt vanuit het westen zou mij dat eerlijk gezegd niet direct verbazen...
Wat een dwazenwereld leven we toch in... Stel kleuters met de potentie om alles en iedereen de vernietiging in te helpen.
Ik roep al jaren dat we de klimaatcrisis niet gaan oplossen omdat we met elkaar niet de neuzen dezelfde richting op kunnen krijgen. Een betere bevestiging kan je denk ik niet hebben.
Het is dat ik weet dat er nog normale mensen leven en dat dieren hier ook last van krijgen, maar als het dan zover komt dat we elkaar uit gaan lopen roeien dan hoop ik oprecht dat er geen mens meer overblijft. Dan heeft hetgeen dat overblijft wellicht nog een kans op verbetering![]()
Enerzijds wil ik zo min mogelijk meekrijgen van nieuws waar ik toch geen invloed op heb, echter waar dat met COVID-19 relatief te doen was, is dit next level
Daarnaast heeft China ook goede banden met Oekraine, dus die zitten duidelijk in een spagaat. Ik denk wel dat China eerder hier van wist, want het is geen toeval dat dit precies in de week na de OS gebeurd.
Zo te zien een straaljager welke een AAM ontwijkt.Wolly schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 15:35:
Waar kijken we naar?
Ach ja, laten we 2022 anders nog wat interessanter maken dan 2020 en 2021.
Gezellig rond Chernobyl vechten
Waar zie je een Anti-Air Missile (als dat jouw afko voor AAM is)TheBrut3 schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 15:40:
[...]
Zo te zien een straaljager welke een AAM ontwijkt.
Ik heb het idee dat de straaljager wordt ingehaald door die raket en niet dat hij hem zelf afschiet.Kliko schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 15:44:
Waar zie je een Anti-Air Missile (als dat jouw afko voor AAM is)
Meer info hier:TheBrut3 schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 15:46:
[...]
Ik heb het idee dat de straaljager wordt ingehaald door die raket en niet dat hij hem zelf afschiet.
https://www.hln.be/buiten...-hou-van-jullie~a2268ac0/
Zou een pijplijn zijn die beschoten werd
UEFA heeft ondertussen besloten de finale niet meer in St. Petersburg te laten spelen:Slavy schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 09:47:
[...]
Niet te vergeten de sportwereld, vind dat de FIA bijvoorbeeld de race in Rusland moet schrappen.
https://www.espn.nl/voetb...ersburg-na-aanval-rusland
Dit topic is gesloten.
![]()
[font size=18]Zero Tolerance beleid[/font]
Dit topic valt onder Zero Tolerance. Dit betekent het volgende:• We grijpen sneller in bij overtredingen.
• Er volgen sneller sancties.
Extra omtrent de situatie nu:
Deel aub geen schokkende beelden. Bedenk daarbij goed of een twitter bericht wat toevoegt aan de discussie.
Specifieke topic regels
• Onderbouw je betoog met betrouwbare en verifieerbare bronnen.
• Geen drogredenen of onlogische en/of onnavolgbare gevolgtrekkingen.
• Extraordinary claims require extraordinary evidence.
• Geen omgekeerde bewijslast, wie beweert moet bewijzen.
• De volgende drogreden is expliciet niet toegestaan: neutraliteit claimen om vervolgens een waardeoordeel te geven over het conflict. Zie ook Wikipedia: Argument to moderation en Wikipedia: False balance
Andere topics
Discussie over wapensystemen, verhoudingen en inzet kan hier: Wapensystemen en effectiviteit
Voor de nasleep en mogelijke berechting daders MH17 hebben de we dit topic: MH17: De weg richting daders en mogelijke berechting
AWM beleidstopic:
Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid