[ZT] Russisch-Westerse verhoudingen en de oorlog in Oekraïne Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 120 ... 168 Laatste
Acties:
  • 731.334 views

Onderwerpen

• danda
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02-12 16:33
Bernard0343 schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 14:45:
[...]

'We' staan al met militairen in de (Navo-) landen rondom Oekraïne. Eén van de oorzaken van deze oorlog is juist dat de huidige president van de Russische Federatie de Navo-troepen graag iets verder van zijn grenzen wil, dit is zijn manier om dit duidelijk te maken. Sancties zijn, als 'we' iets willen doen, de enige mogelijkheid. Ik denk dat meevechten aan de Oekraïense zijde een doos van Pandora opent.
dat zeg ik ook en dat gaat ook gebeuren!!!!

Dit moet je zoals WIJ in vrijheid leven niet PIKKEN,. wij zijn hier niet van gediend!

[ Voor 7% gewijzigd door danda op 24-02-2022 14:47 ]

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:06
Agent47 schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 14:44:
Heeeeeel krom en heel direct gedacht:

Stel Poetin wordt op wat voor manier omgelegd. Bombardement, sniper, aangereden maakt niet uit.
Daar kunnen we vanuit NL wel een mannetje voor lenen...

• xzaz
  • Laatst online: 02-12 15:13
sacaji schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 14:39:
[...]

Nee dat snap ik, maar de landen die vlakbij Oekraine zijn wel toch? Als we de NAVO daar met leger e.d. neerzetten wat vlakbij Oekraine is om te helpen als nodig, kan dat Rusland toch ook afschrikken? Telkens maar sancties doen lijkt ook niet te helpen...
Dat leger staat er al. Er is een enorme hoeveelheid vliegverkeer richting de grens en dat is wat we zien.

Schiet tussen de palen en je scoort!

Verwijderd

Stel Poetin wordt op wat voor manier omgelegd. Bombardement, sniper, aangereden maakt niet uit. Zal die oorlog dan doorgaan?
Username and profile picture checks out :+

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 02:01
Xtr3me4me schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 14:33:
[...]

Nederland is ook een land die ik als "militaire macht" vrijwel niet meeneem. Veel heeft Nederland niet te bieden en schuilt zich net als andere kleinere landen achter de grotere landen met veel militaire macht.

Wat ik bedoel te zeggen is dat qua militaire macht als Navo in 1, in principe Rusland en China bij elkaar zou kunnen platwalsen.
Meer als hypothetisch gezien dan. Het grote probleem is, bij dit soort machtspelletjes dat als een land een ander Navo land binnentreed er altijd diplomatieke en bureaucratische acties ondernomen moet worden. Helaas is dat niet anders.
Uiteraard is het wel zo dat wanneer zoiets gebeurt er ook echt wel militaire reactie terug kunnen verwachten en dan zal de "nato" in actie komen en Rusland is gelukkig en mag het toch echt hopen niet zo gestoord om de wespennest te porren.
Nou nee want het grootste deel van de NAVO is US en US is gebaseerd op een mobiel leger wat vooral uit luchteenheden bestaat en die zijn kwetsbaar voor de geavanceerde luchtafweer waar zowel Rusland als China over beschikken. Aan de land kant stelt de NATO niet zo veel voor. Rusland heeft 12K tanks, China 5K tanks en US 6.6K. Dus dat gaat al niet lukken. Logisch want het doel van de NAVO is ook niet om Rusland en China binnen te trekken. Mocht je dat wel willen doen dan moet je tegen die tanks met gevechtshelikopters strijden. Niet geheel toevallig heeft US er daar dan weer 5.4K van (eerst volgende land Frankrijk met 435). Maar dan geldt opnieuw het anti air probleem wat voor boven vijandelijk grondgebied telt. Op 'vriendelijk' grondgebied heb je primair te maken met vijandelijke fighters en daar is US dan weer in het voordeel. Maar Europa zelf heeft daar nauwelijks wat van staan, wat tevens dan geen 5e generatie spul is.

Bovendien vergeet je voor het gemak even dat Rusland zijn strategische nucleaire arsenaal de laatste jaren enorm heeft verbeterd. Er zijn autonome onderzeeboten met nucleaire raketten, nieuwe nucleaire raketten met 3000 km range (ja tegen Europa), de trein met nucleaire installatiecapaciteit is weer afgestoft en er is een nucleaire 'zigzag' raket ontwikkelt die het raketschild kan ontwijken.

Dus van een conventionele oorlog met Rusland kan uberhaupt geen sprake zijn. Game theory technisch is maar één kans om een dergelijke oorlog te winnen en dat is zo ontiegelijk veel kernwapens preventief afgooien (creeping barrage) zodat er bijna niks terug komt en dan hopen dat hetgeen wel terug komt door het raket schild kan worden geneutraliseerd. Maar wie gaat er even 144 miljoen inwoners preventief omleggen (+1.4 miljard Chinezen in jou plan)? Dus dat is allemaal totaal niet aan de orde. Het 'westen' gaat daar niet aan beginnen... Wat er wel is, dat is een MAD protocol.

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

• Superkanjo
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 02-12 14:12
Cobb schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 14:37:
[...]
Rusland en China samen vormen op meedere vlakken een stevig blok (vooral ook economisch..)
Zeker dat economische blok kan heel snel gebroken worden, Rusland staat er al niet goed voor en China is veel te veel afhankelijk van NATO landen.

• kzin
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18:58
Jeroenvde89 schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 14:45:
[...]

Zo werkt die website/radar nou eenmaal. Het kan niet alle individuele lijntjes/informatie tonen, maar alleen per toestel als je er op klikt ;).
Click bovenin op U en T, dan zie je alle militaire vluchten, met lijntjes

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Brazos schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 14:41:
[...]

Dat zal niet afschrikken. Er is in Europa/VS geen wil om te vechten. Putin begrijpt dat, en maakt daar gebruik van. 'peace in our time'.
Dat je zulke argumenten aanhaalt vindt ik best, maar praat dan niet, in dit geval, voor 2 continent3’ en hun inwoners.

Of bedoel je vechten als in de agressor? Of vechten als in verdedigen?

en waar is je bron?

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17:37

Agent47

I always close my contracts.

Verwijderd schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 14:47:
[...]

Username and profile picture checks out :+
Kreeg contract thuis gestuurd van Diana :D _/-\o_

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

• JL-IP(!)
  • Registratie: Augustus 2016
Elk touwtje van een internet exchange komt vanaf een land. Uplinks naar rusland er uit trekken lijkt me wel mogelijk:) Communicatie problemen veroorzaken.

• oldgrumpy
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 02-12 10:05
danda schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 14:44:
[...]

dan houdt het gelijk op 100%
keep on dreaming

• iamerwin
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 21:25
[...]

'We' staan al met militairen in de (Navo-) landen rondom Oekraïne. Eén van de oorzaken van deze oorlog is juist dat de huidige president van de Russische Federatie de Navo-troepen graag iets verder van zijn grenzen wil, dit is zijn manier om dit duidelijk te maken.
En dus vallen ze een land in dat grenst aan NATO landen waardoor de NATO eigenlijk nog wat dichterbij komt. Dat snap ik nog niet helemaal goed.

Hello. Is it me you're looking for?

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
JL-IP(!) schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 14:48:
Elk touwtje van een internet exchange komt vanaf een land. Uplinks naar rusland er uit trekken lijkt me wel mogelijk:) Communicatie problemen veroorzaken.
Ze zijn in ieder geval al bezig om te stemmen om Rusland uit SWIFT te bannen }:O

5800X3D, MSI X370, MSI 5070Ti

Verwijderd

JL-IP(!) schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 14:48:
Ze hebben al testen gedaan voor dat scenario. Ging ze prima af volgens hunzelf.

https://www.businessinsid...ce%20of%20a%20cyberattack.

• Virtuozzo
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
[...]

'We' staan al met militairen in de (Navo-) landen rondom Oekraïne. Eén van de oorzaken van deze oorlog is juist dat de huidige president van de Russische Federatie de Navo-troepen graag iets verder van zijn grenzen wil, dit is zijn manier om dit duidelijk te maken. Sancties zijn, als 'we' iets willen doen, de enige mogelijkheid. Ik denk dat meevechten aan de Oekraïense zijde een doos van Pandora opent.
Het is gewoon ridicuul simpel eigenlijk.

In het Kremlin zit een bende criminele inlichtingenofficieren, met een oude inlichtingenklerk als interne guarantor. Zij kunnen enkel op hun stoel blijven zitten en blijven vreten wanneer overal waar ze wel moeten vreten omdat ze thuis alles kapot maken er geen zaken meer bestaan als democratie, rechtsstaat of soevereiniteit.

That's it. It really is that simple.

De overlap tussen conservatisme en autoritarisme kent vele specifieke gedragslijnen, maar bovenal één historische constante. Het houdt nergens op met vreten. Nergens. Het is nooit genoeg.

Dit stelt ons voor strategische keuzes die we niet enkel reeds twintig jaar voor ons uit schuiven, maar ook keuzes die we in termen van politieke economie en ideologie niet op tafel willen hebben want in onze processen van Elite Capture zitten we met disfuncties die juist een match zijn met wat in het Kremlin zit.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
[...]

Denk je daadwerkelijk dat dat 1 van de oorzaken was? Net zoals de nazi's in Oekraine, de genocide tegen etnische Russen etc. etc.?
Ik denk het niet.
De reden is volgens mij eerder het feit dat het "te goed" dreigde te gaan in UA (oa door de beteugeling van corruptie, het neerzetten van iets wat op democratisch bestuur lijkt en daarmee aansluiting te vinden bij de EU). Da's niet handig voor de binnenlandse politiek in Rusland natuurlijk. "Het achterlijke kleine broertje doet het beter dan wij.. dat kan natuurlijk helemaal niet"

Dat betekent, stam + t .

• PearlChoco
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 29-11 12:28
Deze situatie benadrukt nogmaals hoe dringend het is dat Europa volledig onafhankelijk wordt van het Russische gas.

• Jackson6
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Er cirkelt de hele tijd een B52 boven Polen https://globe.adsbexchange.com/?icao=ae58b2

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

[...]

Als ie de NAVO verder van zijn grens wil hebben, gaat ie nu de verkeerde kant op.

Het hele "we willen een buffer" is bullshit, het is Putin zelf die zorgt dat er geen buffer is, eerst door Belarus een marionet te maken, en nu door Oekraïne weer een marionet te maken.

Plus dat landen zelf nog wel mogen uitmaken wat ze willen. Stel Frankrijk viel België binnen omdat ze vonden dat Vlaanderen wat teveel vriendjes is met Nederland? 8)7

En een update vanuit de Moldavische familie: "Nee, er is heus geen oorlog, er is niks aan de hand". En dat komt dus uit de mond van mensen zonder Russisch bloed.

People as things, that’s where it starts.

• Jedi_Pimp
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 07-11 22:52
XWB schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 14:26:
[...]

Ik snap die angst voor NATO niet goed. NATO is een gemeenschappelijke verdediging, alsof dat zomaar Rusland zou binnenvallen :?
Het is niet alleen angst, het is ook een ontzettend sterk gevoel van melancholie en emotie: de Soviet Unie en daarna Rusland zijn mislukt, geflopt, en in de ervaring van Poetin, vernederd. Tel daarbij op dat Poetin een grafhekel heeft aan de manier hoe Gorbatsjov in begin jaren '90 de situatie w.b.t. het einde van het Warschaupact heeft afgehandeld. Poetin voelt zich oprecht bestolen en belazerd, alhoewel hij geen voet heeft om op te staan aangezien hij degene is die sinds 2008 (en daarna in 2014) schriftelijke afspraken heeft geschonden.

Je kan wel concluderen dat wij (Amerika, EU, Navo) zijn melancholische gevoelens niet hebben gemanaged en te gemakkelijk hebben nagedacht over toetreding van diverse landen tot de Navo, die daar overigens zelf om hebben gevraagd. Anderzijds, Polen en de Baltische Staten zijn als de dood voor Rusland en wie zijn wij om te moeilijk te gaan doen of zelfs te verbieden wanneer ze bij de Navo willen - dat is invloedssferen denken in het kwadraat en dat is nou juist waar de moderne wereld na 1990 tégen heeft gestemd. Het feit dat Rusland zelf niet in staat is geweest om de lijn van Gorbatsjov door te zetten en geregeerd te worden door een autocratische ex-KGB'er met totalitaire trekjes kunnen wij ook niet zoveel aan doen - wij hadden júist gehoopt dat Rusland een florerende democratie zou worden.

Over verdere beweegeredenen van Poetin verwijs ik graag door naar mijn vorige post en de metafoor van oud schaker Kasparov: Poetin is een niet-rationele schorpioen die het niet uitmaakt wat de gevolgen zijn van zijn uit emotie gedreven acties :)

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

• Lordy79
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:17

Lordy79

Vastberaden

Stylze schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 14:40:
[...]

Die kans is zeer gering poetin weet toch ook wel dat hij een oorlog tegen de navo niet gaat winnen.
Een oorlog tussen Rusland en de NAVO kent geen winnaars. The only move to win is not to play... #WOPR

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:16
Er zijn er twee van

• Jeroenvde89
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 00:54
kzin schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 14:47:
[...]

*knip* dit voegt niets toe en s.v.p. geen meme's plaatsen.

[ Voor 37% gewijzigd door defiant op 24-02-2022 15:31 ]

Apple MacBook Air '25 | Apple iPhone 17 Pro | Apple AirPods Pro | Apple Watch Series 10 | Xbox Series X | LG OLED55CX6LA | Sonos Arc + 2x Sonos Play:1

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:51

JB

Cédric roelt!

Vredesmissie. WTF man, niet te doen dit. Inmiddels 74 Oekrainse militaire doelen geraakt met als doel? Vrede? Want Oekraïne is me er eentje hoor, die moeten we aanpakken...! Bizar :/

Mijn boefje is liev!

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 05:24

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

Stel Poetin wordt op wat voor manier omgelegd. Bombardement, sniper, aangereden maakt niet uit. Zal die oorlog dan doorgaan?
Probleem is dat er dan iemand anders de launchcodes voor de nukes kan bedienen waar minder over bekend is. Veiligheidsdiensten en psychologen hebben waarschijnlijk hele analysis over de man gemaakt om gedrag te kunnen voorspellen. Het gaat de oorlog niet opeens stil leggen denk ik.

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

• Michael_OsGroot
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 15-11-2022

Michael_OsGroot

Yes... Yes!

Superkanjo schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 14:47:
[...]

Zeker dat economische blok kan heel snel gebroken worden, Rusland staat er al niet goed voor en China is veel te veel afhankelijk van NATO landen.
Andersom ook. Er was gelijk paniek toen het toiletpapier op is en nu de brandstofkosten met een paar tientjes stijgen staat men ook te stijgeren. We hebben nu een samenleving met 24/7 internet en elektriciteit en alle boodschappen die je maar kan wensen. Als dat wegvalt voor een oorlog in een land hier ver vandaan, dan betwijfel ik hoelang het het duurt voor we vrede willen.

Chebyshev said it, and I'll say it again; There's always a prime between n and 2n | De donkere gedaanten zijn bijzonder vlug ter been; Ze lopen op vier poten, en ze kijken heel gemeen

• mekkieboek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:23
Virtuozzo schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 14:43:
Het moet uiteindelijk altijd buiten de deur eten want thuis wordt er niets meer gemaakt. Dat escaleert zonder uitzondering in gestructureerd grensoverschrijdend gedrag waarbij de ander de voeding wordt. En dat houdt niet op.
Dat is een tragisch aspect, als Rusland decennia lang had gewerkt aan opbouw ipv. leegzuigen dan was er uiteindelijk mischien meer wel veel meer te 'vreten' geweest ook voor de rupsjes nooitgenoeg. Het is niet dat Rusland geen potentie had of heeft. Bovendien had het voor Ukraine en andere landen mss wel een optie geweest om vrijwillig en in vrede meer naar Rusland te leunen wanneer dat een welvarende mogendheid was geweest.

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

• CornermanNL
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 00:35
Virtuozzo schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 14:49:
[...]

Het is gewoon ridicuul simpel eigenlijk.

In het Kremlin zit een bende criminele inlichtingenofficieren, met een oude inlichtingenklerk als interne guarantor. Zij kunnen enkel op hun stoel blijven zitten en blijven vreten wanneer overal waar ze wel moeten vreten omdat ze thuis alles kapot maken er geen zaken meer bestaan als democratie, rechtsstaat of soevereiniteit.

That's it. It really is that simple.

De overlap tussen conservatisme en autoritarisme kent vele specifieke gedragslijnen, maar bovenal één historische constante. Het houdt nergens op met vreten. Nergens. Het is nooit genoeg.

Dit stelt ons voor strategische keuzes die we niet enkel reeds twintig jaar voor ons uit schuiven, maar ook keuzes die we in termen van politieke economie en ideologie niet op tafel willen hebben want in onze processen van Elite Capture zitten we met disfuncties die juist een match zijn met wat in het Kremlin zit.
Dus we hebben simpelweg zitten slapen ondanks alle mooie studies , essays en wat al niet meer. Omdat we gewoon teveel op de criminelen in het Kremlin lukken qua politiek. Daar zijn we dan mooi klaar mee.

• Protax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:05
Waarvoor zouden die rondjes maken? In afwachting op een opdracht? Zulke toestellen hebben toch geen spionage zaken aan boord?

• ArcticWolf
  • Niet online
Protax schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 14:53:
[...]

Waarvoor zouden die rondjes maken? In afwachting op een opdracht? Zulke toestellen hebben toch geen spionage zaken aan boord?
Zeer goede bommenwerpers... }:O

• Audiowaste
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 24-11 09:54
kzin schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 14:47:
[...]

Zou je de link nog eens willen plaatsen?

• Sandor_Clegane
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

Sandor_Clegane

Fancy plans and pants to match

[...]

Nee, die hebben andere wapens aan boord. Hele sterke.

Less alienation, more cooperation.

• Arjantje72
[...]

Spierballen laten zien

• boesOne
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 21:24

boesOne

meuh

CornermanNL schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 14:53:
[...]

Dus we hebben simpelweg zitten slapen ondanks alle mooie studies , essays en wat al niet meer. Omdat we gewoon teveel op de criminelen in het Kremlin lukken qua politiek. Daar zijn we dan mooi klaar mee.
Zuid As verdient er goed aan...

Dit roept @Virtuozzo al de hele tijd. De rot zit hier ook van binnen. De mindset van de gulzige roofkapitalisten komt goed overeen met die van de criminele oligarchen in het kremlin.

[ Voor 20% gewijzigd door boesOne op 24-02-2022 14:56 ]

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

• danda
*knip* voegt niets toe dit

[ Voor 93% gewijzigd door polthemol op 24-02-2022 15:03 ]

• Sniffels
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 28-11 13:49
En 2 blackhawks vliegen nu Ukraine in

• Protax
Ja, maar dat kan het niet alleen zijn. Zouden ze wachten op "support" het luchtruim betreden en wat loslaten?

• bulle bas
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
AlxRoelofs schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 08:31:
[...]

Putin wilt gewoon dat hij in Oekraïne een pro-Russische marionet van hemzelf neer kan zetten. Dan heeft hij direct een buffer tussen de NAVO landen en Rusland want Oekraïne boeit hem verder geen reet.
Buffer tegen wat? Het is geen 1942 meer.
Het gaat om het ondermijnen van democratie en rechtstaat, Ukraine draaide naar het licht. Een slecht scenario voor het Kremlin dat te maken heeft met het volk dat het moet doen met Soviet-vooruitgang, zowel op hun grondgebied als de proxystaten. Om dat onder de duim te houden kost al aardig wat energie. Kijk anders even naar wat Putin doet met Wit-Rusland, waarbij het volk in opstand komt tegen de lokale dictator en democratie eist. Heeft geen ene klotekut met Navo te maken. Navo gaat geen nuclaire maffiastaat binnenvallen, zelfs Putin gelooft dat niet.

• Virtuozzo
  • Niet online
sh4d0wman schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 14:53:
[...]

Probleem is dat er dan iemand anders de launchcodes voor de nukes kan bedienen waar minder over bekend is. Veiligheidsdiensten en psychologen hebben waarschijnlijk hele analysis over de man gemaakt om gedrag te kunnen voorspellen. Het gaat de oorlog niet opeens stil leggen denk ik.
Het is meer eenvoudig. Stel je schakelt Putin uit. Dan zit je nog steeds met een bende criminelen waar het enkel om het vreten gaat. Die dan geen interne guarantor meer hebben en dus ook geen beperkingen meer.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

• PLAE
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-12 10:12
Eigelijk is het te hopen dat de Russen zsm die Tsjetjeense troepen die in Wit-Rusland zitten in gaan zetten. Zodra die monsters een dag hun gang hebben kunnen gaan weet je zeker dat 90% van de Oekrainers hun huid duur zullen verkopen.

• Sandor_Clegane
  • Niet online

Sandor_Clegane

gebruik de TR

[ Voor 32% gewijzigd door polthemol op 24-02-2022 15:12 ]

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Jedi_Pimp schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 14:51:
[...]

Je kan wel concluderen dat wij (Amerika, EU, Navo) zijn melancholische gevoelens niet hebben gemanaged en te gemakkelijk hebben nagedacht over toetreding van diverse landen tot de Navo, die daar overigens zelf om hebben gevraagd. Anderzijds, Polen en de Baltische Staten zijn als de dood voor Rusland en wie zijn wij om te moeilijk te gaan doen of zelfs te verbieden wanneer ze bij de Navo willen - dat is invloedssferen denken in het kwadraat en dat is nou juist waar de moderne wereld na 1990 tégen heeft gestemd. Het feit dat Rusland zelf niet in staat is geweest om de lijn van Gorbatsjov door te zetten en geregeerd te worden door een autocratische ex-KGB'er met totalitaire trekjes kunnen wij ook niet zoveel aan doen - wij hadden júist gehoopt dat Rusland een florerende democratie zou worden.
En daarbij, Boris Yeltsin vond de toetreding van die landen tot de NAVO geen enkel probleem. Dat is hoe Rusland er toen in stond.

March of the Eagles

Verwijderd

JB schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 14:52:
Vredesmissie. WTF man, niet te doen dit. Inmiddels 74 Oekrainse militaire doelen geraakt met als doel? Vrede? Want Oekraïne is me er eentje hoor, die moeten we aanpakken...! Bizar :/
Net zoals de oefening aan de grens. En dat het alleen maar ondersteunen van de rebellenprovincies zou zijn.

Het verbaasd me dat de leugens van Poetin je nog verbazen zegmaar.

Denazificeren noemt hij het zelf. Dat is geen vredesmissie.

• SemperFidelis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 24-11 12:13
Is 'Rusland wil geen NAVO aan de grens' niet een ontzettend jaren 50 argument? Met alle moderne oorlogstechnieken en de huidige proxy oorlogen die sowieso ook al in de 21e eeuw worden uitgevoerd?

• CornermanNL
boesOne schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 14:54:
[...]

Zuid As verdient er goed aan...
Ja dat is zo , maar blijkbaar is onze gekozen regering niet in staat het gevaar te zien omdat ze zelf net zo in elkaar steken. Deprimerende gedachte

• dogtagz
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 02-12 08:16
Protax schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 14:55:
[...]

Ja, maar dat kan het niet alleen zijn. Zouden ze wachten op "support" het luchtruim betreden en wat loslaten?
Dat valt echt niet te zeggen.
Veel militair verkeer is niet te zien. Ik zie geen enkel F-16, F-18, F-22, F-35. Enkel een Mirage 2000 uit Frankrijk.
En die Stratofortress vliegt echt niet zonder escorte.
Het kan voorbereiding zijn op een groter iets, het kan simpelweg een QRF zijn. Kan je niet uit deze kaart halen.

$ alias cd='rm -rf'

• Virtuozzo
  • Niet online
mekkieboek schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 14:53:
[...]

Dat is een tragisch aspect, als Rusland decennia lang had gewerkt aan opbouw ipv. leegzuigen dan was er uiteindelijk mischien meer wel veel meer te 'vreten' geweest ook voor de rupsjes nooitgenoeg. Het is niet dat Rusland geen potentie had of heeft. Bovendien had het voor Ukraine en andere landen mss wel een optie geweest om vrijwillig en in vrede meer naar Rusland te leunen wanneer dat een welvarende mogendheid was geweest.
I know, maar het is een klassiek voorbeeld van wat volgt wanneer actoren met predisposities van grensoverschrijdend gedrag (!) de macht naar zich toe weten te trekken.

Dan wil men geen opbouw, immers dat neutraliseert macht. Men wil enkel vernietiging, want dat ligt in lijn met mentaliteit van Might Makes Right.

• xzaz
SemperFidelis schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 14:56:
Is 'Rusland wil geen NAVO aan de grens' niet een ontzettend jaren 50 argument? Met alle moderne oorlogstechnieken en de huidige proxy oorlogen die sowieso ook al in de 21e eeuw worden uitgevoerd?
Klopt. Het is ook een kulargument op alle vlakken.
dogtagz schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 14:56:
[...]

Veel militair verkeer is niet te zien. Ik zie geen enkel F-16, F-18, F-22, F-35. Enkel een Mirage 2000 uit Frankrijk.
Het kan voorbereiding zijn op een groter iets, het kan simpelweg een QRF zijn. Kan je niet uit deze kaart halen.
Er gaat al heel de dag enorm veel naar het oosten en dan verdwijnen ze in Polen van de radar.

[ Voor 42% gewijzigd door xzaz op 24-02-2022 14:57 ]

• Xtr3me4me
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

sdk1985 schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 14:47:
[...]

Nou nee want het grootste deel van de NAVO is US en US is gebaseerd op een mobiel leger wat vooral uit luchteenheden bestaat en die zijn kwetsbaar voor de geavanceerde luchtafweer waar zowel Rusland als China over beschikken. Aan de land kant stelt de NATO niet zo veel voor. Rusland heeft 12K tanks, China 5K tanks en US 6.6K. Dus dat gaat al niet lukken. Logisch want het doel van de NAVO is ook niet om Rusland en China binnen te trekken. Mocht je dat wel willen doen dan moet je tegen die tanks met gevechtshelikopters strijden. Niet geheel toevallig heeft US er daar dan weer 5.4K van (eerst volgende land Frankrijk met 435). Maar dan geldt opnieuw het anti air probleem wat voor boven vijandelijk grondgebied telt. Op 'vriendelijk' grondgebied heb je primair te maken met vijandelijke fighters en daar is US dan weer in het voordeel. Maar Europa zelf heeft daar nauwelijks wat van staan, wat tevens dan geen 5e generatie spul is.

Bovendien vergeet je voor het gemak even dat Rusland zijn strategische nucleaire arsenaal de laatste jaren enorm heeft verbeterd. Er zijn autonome onderzeeboten met nucleaire raketten, nieuwe nucleaire raketten met 3000 km range (ja tegen Europa), de trein met nucleaire installatiecapaciteit is weer afgestoft en er is een nucleaire 'zigzag' raket ontwikkelt die het raketschild kan ontwijken.

Dus van een conventionele oorlog met Rusland kan uberhaupt geen sprake zijn. Game theory technisch is maar één kans om een dergelijke oorlog te winnen en dat is zo ontiegelijk veel kernwapens preventief afgooien (creeping barrage) zodat er bijna niks terug komt en dan hopen dat hetgeen wel terug komt door het raket schild kan worden geneutraliseerd. Maar wie gaat er even 144 miljoen inwoners preventief omleggen (+1.4 miljard Chinezen in jou plan)? Dus dat is allemaal totaal niet aan de orde. Het 'westen' gaat daar niet aan beginnen...
Nuclaire oorlog zal er niet komen, nu niet en straks niet. Op zulke schaal oorlog voeren is alleen wanneer je een grootmacht tot het uiterste hoekje drijft en geen andere optie/kans meer geeft.
Daarnaast zal de Silo's bij nuclaire aanslag in europa actief worden gesteld en je vergeet even gauw hoeveel europa in opslag heeft staan.

Ja rusland heeft er veel meer, maar maakt ze niet minder dan die van Frankrijk en UK.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GY_bea0o4egmYfUVu5dUiESrQWE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/RzUJvG95PPgyj0yvo0tn1UiE.png?f=fotoalbum_large

Daarnaast weet iedere leider wel dat een volle nuclaire oorlog is de mensheid of uitroeien of terugsturen naar de stenentijdperk.

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

[...]

Ik denk dat dat "slapen" ook gewoon een bewuste keuze is.

Als wat nerds op een forum dit weten, al is @Virtuozzo wel iets meer dan dat, dit weten, dan weet de hele Tweede Kamer, en alle varianten daarop in andere EU-landen dat ook.

Maarja, zelfde wat we nu mensen als Kaag en Rutte al zien roepen "Ingrijpen kost geld!"

De status-quo behouden is voor dit soort mensen simpelweg beter. Dat wij als bevolking dan later alsnog de lul zijn, boeit hen heel weinig.

• Sandor_Clegane
  • Niet online

Sandor_Clegane

XWB schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 14:55:
[...]

En daarbij, Boris Yeltsin vond de toetreding van die landen tot de NAVO geen enkel probleem. Dat is hoe Rusland er toen in stond.
Yeltsin was alleen maar dronken.

• Bernard0343
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 02-12 15:58
iamerwin schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 14:49:
[...]

En dus vallen ze een land in dat grenst aan NATO landen waardoor de NATO eigenlijk nog wat dichterbij komt. Dat snap ik nog niet helemaal goed.
Onthoudt de volgende zaken:
  • Putin wil graag een buffer van hem welgezinde regimes rondom Rusland, denk aan Loekashenko in Belarus.
  • Putin is van mening dat het uiteenvallen van de Sovjet Unie de grootste geopolitieke ramp van de twintigste eeuw is.
  • Voor 'de Russen' (sorry voor de generalisering) is Oekraïne een onderdeel van het Russische rijk, altijd al geweest. (let op! de geschiedenis is complex, de meningen hierover verschillen en, uiteraard, kan je de geschiedenis van deze gebieden op meerdere manieren uitleggen!)
  • .

No AI tools were used in writing this post. It's a product of human stupidity.

• bulle bas
  • Niet online
Virtuozzo schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 14:55:
[...]

Het is meer eenvoudig. Stel je schakelt Putin uit. Dan zit je nog steeds met een bende criminelen waar het enkel om het vreten gaat. Die dan geen interne guarantor meer hebben en dus ook geen beperkingen meer.
Maar onderling ook niet. Bovendien zou ik verwachten dat er wel aan opvolging is gedacht. Putin kan altijd nog de hoest krijgen, ook zonder inmenging van buiten.

Verwijderd

We kunnen altijd nog hopen dat China Rusland op een toekomstig cruciaal moment keihard laat vallen.

Zou me dat een partij machtig zijn. Ik heb verder weinig verstand van geopolitieke verstandshoudingen en belangen...

Zou zo'n scenario überhaupt mogelijk zijn?

• JoteW
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 17:40
Sniffels schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 14:54:
[...]

Zie er drie, geen van hen in Oekraine

Twente komt eraan!

• SemperFidelis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 24-11 12:13
Jedi_Pimp schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 14:51:
[...]
Je kan wel concluderen dat wij (Amerika, EU, Navo) zijn melancholische gevoelens niet hebben gemanaged en te gemakkelijk hebben nagedacht over toetreding van diverse landen tot de Navo, die daar overigens zelf om hebben gevraagd. Anderzijds, Polen en de Baltische Staten zijn als de dood voor Rusland en wie zijn wij om te moeilijk te gaan doen of zelfs te verbieden wanneer ze bij de Navo willen - dat is invloedssferen denken in het kwadraat en dat is nou juist waar de moderne wereld na 1990 tégen heeft gestemd.
Hoezo is dat te makkelijk? De NAVO is de beste na-oorlogse stap geweest op het gebied van veiligheid. Hadden we Oekraïne maar toegelaten.

• oldgrumpy
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 02-12 10:05
SemperFidelis schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 14:56:
Het is gewoon een excuus.
Vroeger zou men ergens een nep conflict uitgelokt hebben waarbij Oekraine zogezegd Russische troepen zou aangevallen hebben bvb en Rusland zou dan Oekraine binnenvallen na dit nep nieuws.
Alleen is het heden ten dage niet meer zo makkelijk om zoiets in scene te zetten, alles wortd ontzetten din de gaten gehouden en dat zou dan ook snel doorprikt worden.
Dus zoekt men nu naar een ander excuus

• ArcticWolf
  • Niet online
Zijn er overigens B2 en F22 gelegerd in Europa op dit moment?

• Arjantje72
[...]

Omdat de transponders uitstaan. Van Nederland vliegen er bijvoorbeeld al twee F-35's

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
In Charkiv gaan nu zelfs supermarkten dicht wegens de bombardementen. Men wordt naar huis gestuurd.

Bron: lokale mensen daar.

• Sandor_Clegane
  • Niet online

Sandor_Clegane

Verwijderd schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 14:57:
We kunnen altijd nog hopen dat China Rusland op een toekomstig cruciaal moment keihard laat vallen.

Zou me dat een partij machtig zijn. Ik heb verder weinig verstand van geopolitieke verstandshoudingen en belangen...

Dat was altijd al zo. Sino-Sovjet split: Wikipedia: Sino-Soviet split

• bulle bas
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 14:57:

Dat is al eens gebeurd met Nixon. :) Maar dat had een hoge prijs voor ons.

• barrymossel

• Protax
[...]

Maar dat komt dan omdat die gevechtsvliegtuigen hun transponder uit zetten? Of hebben ze die überhaupt niet aan boord?

Waarom zouden dergelijke B52's wel zichtbaar zijn voor de bühne? Poetin zal nu ook wel op die website zitten ;-)

• Virtuozzo
  • Niet online
[...]

Kort gezegd: ja, we hebben zitten slapen in die zin dat we ons blind gehouden hebben vanwege kruimels en overtuigingen waar menige verzuchting naar regentisme en erger bij zit.

Alle ruimte voor het Kremlin volgt op ons gedrag. Van politieke economie tot bestuurscultuur tot media en zo voorts.

We weten het al decennia. Maar we willen het niet weten. Nu ja, op gegeven moment komt de rekening thuis. Met rente. En meer.

• barrymossel
[...]

Intimidatie?

• xzaz
RobinHood schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 14:56:
[...]

De status-quo behouden is voor dit soort mensen simpelweg beter. Dat wij als bevolking dan later alsnog de lul zijn, boeit hen heel weinig.
Bij het alternatief zijn we nog zwaarder de lul maar dat boeit jij weinig?

• ArcticWolf
  • Niet online
Protax schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 14:58:
[...]

Maar dat komt dan omdat die gevechtsvliegtuigen hun transponder uit zetten? Of hebben ze die überhaupt niet aan boord?

Waarom zouden dergelijke B52's wel zichtbaar zijn voor de bühne? Poetin zal nu ook wel op die website zitten ;-)
Als die aanvallen dan gaat de transponder waarschijnlijk wel uit? Boven Polen vliegen ook nog passagiersvliegtuigen ;)

• Sniffels
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 28-11 13:49
JoteW schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 14:58:
[...]

Zie er drie, geen van hen in Oekraine
Vlak voor de grens is er eentje geland, transponder uitgezet, of neergeschoten (laaste zal wel niet)

• sacaji
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:58
Als reactie op de internationale veroordeling van de Russische inval, heeft het Kremlin donderdagmiddag gewaarschuwd voor het verbreken van de diplomatieke relaties met Rusland. ,,Een land als Rusland kan niet worden weggezet achter een Ijzeren Gordijn", zo reageerde Kremlinwoordvoerder Dmitri Peskov. Hij verwijst hiermee naar de scheiding tussen het Oosten en het Westen tijdens de Koude Oorlog.

Peskov liet zich niet uit over mogelijke tegenmaatregelen. ,,Laten we eerst de gebeurtenissen analyseren en nadenken over verdere stappen wanneer problemen zich voordoen."

Abnormaal dit :F :F :F :F

• dogtagz
Protax schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 14:58:
[...]

Het lijkt me dat elk vliegtuig zo'n ding aan boord moet hebben. Maar inderdaad, zou erg knullig zijn als dat aanstaat in een tactisch scenario.

$ alias cd='rm -rf'

• JoteW
https://globe.adsbexchange.com/?icao=ae58b2

Deze jongen lijkt in ieder geval op de terugweg

Twente komt eraan!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

xzaz schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 14:59:
[...]

Bij het alternatief zijn we nog zwaarder de lul maar dat boeit jij weinig?
Ik had het over mokerharde sancties, en de Europese bevolking de lul laten worden is ook dan gewoon een politieke keuze.

Nu weet ik wel welke keuze Rutte en co zullen maken in dit geval, maar dat is andere koek.

Maar uiteindelijk is Rusland zo laten komen, en zo ver laten gaan, 100% een politieke keuze. Dit is geen verrassing.

• Virtuozzo
  • Niet online
bulle bas schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 14:57:
[...]

Maar onderling ook niet. Bovendien zou ik verwachten dat er wel aan opvolging is gedacht. Putin kan altijd nog de hoest krijgen, ook zonder inmenging van buiten.
Opvolging is bewust een groot gat van onbekende data. Wij weten het niet. Maar zij ook niet. Of er iets geregeld is, het kan. Maar het is meer waarschijnlijk dat er juist niets geregeld is.

Zero sum denken, interne machtsdynamica e.d.

Least-worst case is dat de beheerder van die oude Soviet Sovereign Wealth onderneming iemand als guarantor aanwijst. Dat zou kunnen, Putin is zo ook op zijn plek gekomen. Dat zou echter een continuering zijn van wat er nu is.

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

[...]

Spierballen laten zien. Als ze bewapend zijn dan is het met kruisraketten. Ze kunnen doelen in Rusland vanuit Pools luchtruim raken.

Geen idee overigens of ze vandaag echt bewapend zijn of dat het puur een psychologisch spelletje is. En ik weet natuurlijk ook niet of ze Rusland moeten intimideren of juist Polen gerust moeten stellen.

• danda
*knip* voegt niets toe

[ Voor 84% gewijzigd door polthemol op 24-02-2022 15:09 ]

• CornermanNL
[...]

Als wat nerds op een forum dit weten, al is @Virtuozzo wel iets meer dan dat, dit weten, dan weet de hele Tweede Kamer, en alle varianten daarop in andere EU-landen dat ook.

Maarja, zelfde wat we nu mensen als Kaag en Rutte al zien roepen "Ingrijpen kost geld!"

Ik ken de onderbouwingen van de goed ingevoerde forum leden, maar waar ligt dan de grens ? Die is er dus niet meer, en het lijkt dus ook in Nederland een verloren strijd tegen deze ondermijnende dynamiek. Ik heb het vaker gevraagd. Hoe gaan wij als stemmers en bevolking dit nog oplossen in wat er nog over is van de democratie in de brede zin van het woord?

Blijkbaar zijn de enige die zich een beetje druk maken en inlezen een stel ‘nerds’ met buitengewone interesse in dit soort dingen.

En dus met veel te weinig om ooit iets van electoraal (of anderszins) tegengas te kunnen geven.

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

sacaji schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 15:00:
Als reactie op de internationale veroordeling van de Russische inval, heeft het Kremlin donderdagmiddag gewaarschuwd voor het verbreken van de diplomatieke relaties met Rusland. ,,Een land als Rusland kan niet worden weggezet achter een Ijzeren Gordijn", zo reageerde Kremlinwoordvoerder Dmitri Peskov. Hij verwijst hiermee naar de scheiding tussen het Oosten en het Westen tijdens de Koude Oorlog.

Peskov liet zich niet uit over mogelijke tegenmaatregelen. ,,Laten we eerst de gebeurtenissen analyseren en nadenken over verdere stappen wanneer problemen zich voordoen."

Die leven echt in een andere wereld, alsof ze massaal aan de ketamine zitten en nu denken de hele wereld aan te kunnen.

Ik kan alleen maar hopen dat we die Russen op een gegeven moment terug kunnen schoppen naar 1850.

• Bo0bz
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22:34
gebruik de TR

[ Voor 44% gewijzigd door polthemol op 24-02-2022 15:10 ]

7360wp | 17*320 OZO | 6* 320 WNW | Loria 6008 | Fujitsu AGYG09LV | Gasloos sinds 10-07-2020 | Kia EV6 84kW

• danda
*knip* voegt niets toe

[ Voor 75% gewijzigd door polthemol op 24-02-2022 15:08 ]

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22:35
dogtagz schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 15:00:
[...]

Het lijkt me dat elk vliegtuig zo'n ding aan boord moet hebben. Maar inderdaad, zou erg knullig zijn als dat aanstaat in een tactisch scenario.
Militair en marine niet

Verwijderd

Sniffels schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 14:54:
[...]

Heb je een bron of roep je nu maar wat?

• Imperium
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
*knip* we verwachten dat mensen zelf hun bronnen controleren, dit is een oude post.

[ Voor 69% gewijzigd door defiant op 24-02-2022 15:37 ]

• xzaz
RobinHood schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 15:01:
[...]
Maar uiteindelijk is Rusland zo laten komen, en zo ver laten gaan, 100% een politieke keuze. Dit is geen verrassing.
Natuurlijk is het een politieke keuze. De politieke keuze van Rusland.

• wowly
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23:18
Voordelen: het geopolitieke spel wordt nu zichtbaar. De Chinezen vinden het allemaal wel ok. Weten we dat ook. Wat mij betreft:
- stoppen met kinderachtige politiek van de afgelopen jaren, aub geen naïviteit meer. Met landen als de US, Rusland en China wil je als Europa sterk staan.
- Europese krijgsmacht optuigen
- het begrip "sanctie" afstoffen
- financiële stromen in de politiek transparant maken, lobbyisten die niets bijdragen aan de bevolking verbieden
- sociale media verantwoordelijk stellen voor uitlatingen
- maak industrie terug halen uit Azië

PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw

• Virtuozzo
  • Niet online
[...]

Op niveau van publiek debat is het scheermes van Hanlon gewoon van toepassing. Zeker, er zijn ook mechanismen van beïnvloeding, die zijn echter veelal beperkt tot rimpeleffecten en netwerkeffecten. Niet van publieke opinie.

Op beleidsniveaus binnen de politieke organisaties van machtspolitieke school ligt het heel anders in het Nederlandse. Maar zelfs daar is directe affiniteit zeldzaam. Veel meer is dit een probleem van algemene incompetentie (inherent aan machtspolitiek, alle focus ligt op PR dus niet op echt werken voor beleid en bestuur) en geloofsgedrag. Ideologie.

Maar goed, het is een beetje ongelukkig om dit op dit punt in het topic weer op tafel te leggen voor verkenning en zelfs onderbouwing. Ik heb er in ieder geval echt niet de ruimte voor. Wie het interesseert, en ik hoop oprecht dat dit de meeste gebruikers betreft, het topic tot aan de huidige escalatie bevat vele uiterst goed uitgewerkte onderbouwingen en verkenningen.

Dit is eigenlijk wat Nederlandse media zouden moeten doen nu: uitleggen, breed perspectief hapklaar maken, root and branch analysis.

• Bernard0343
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 02-12 15:58
Apache4u schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 14:49:
[...]

Denk je daadwerkelijk dat dat 1 van de oorzaken was? Net zoals de nazi's in Oekraine, de genocide tegen etnische Russen etc. etc.?
Ik denk het niet.
De reden is volgens mij eerder het feit dat het "te goed" dreigde te gaan in UA (oa door de beteugeling van corruptie, het neerzetten van iets wat op democratisch bestuur lijkt en daarmee aansluiting te vinden bij de EU). Da's niet handig voor de binnenlandse politiek in Rusland natuurlijk. "Het achterlijke kleine broertje doet het beter dan wij.. dat kan natuurlijk helemaal niet"
Ik denk dat de Russisch-Oekraïense verhoudingen ietwat te complex zijn om in een forumpost te beschrijven, er zijn boeken over volgeschreven. Ik denk dat het Putin niet zoveel uitmaakt wie er in Kiev aan de macht is, Zelensky, Johan de Vries of Prins Carnaval, zolang Kiev zijn oren naar (his master's voice) in Moskou laat hangen.

No AI tools were used in writing this post. It's a product of human stupidity.

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
RoD schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 14:58:
In Charkiv gaan nu zelfs supermarkten dicht wegens de bombardementen. Men wordt naar huis gestuurd.

Bron: lokale mensen daar.
In Chernomorsk (naast Odessa) hebben we oma maar even gevraagd om de ramen van haar appartement met schilderstape te beplakken want de knallen en trillingen waren nu wel erg hard.

Dat betekent, stam + t .

• Li1quid
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 02-12 13:43
God damn tiktok, met een vrolijk muziekje onder :'(

[ Voor 22% gewijzigd door defiant op 24-02-2022 15:38 ]

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

sacaji schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 15:00:

Tja, dit soort berichten zijn dan ook niet gericht aan ons, tenzij je Thierry Baudet heet, maar aan zijn eigen volk.

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-11 16:00
Ik vind dat EU/NATO het volgende minimaal moet doen:

- We gaan onze grenzen met Rusland flink versterken, met als doel "Tot hier en niet verder, een Russische teen over de grens en het is oorlog met NATO"
- We stellen ons defensief op, wij zullen niet de eerste zijn die de schoten zal lossen
- We gaan ons houden aan de 2% BBP, en misschien wel meer
- We gaan Rusland financieel hard raken, de roebel e.d. helemaal kapot laten gaan. Laat die interne destabilisatie maar beginnen daar
- We trekken alle Russische visums in
- We doen geen handel meer met Russische bedrijven
- We exporteren en importeren niets meer uit Rusland
- We stellen een mogelijkheid in staat om landen zoals Zweden en Finland versneld toe te laten, als ze dat willen

Ik ben, als je kijk op wereldniveau, geen voorstander van landsgrenzen maar zolang er mensen zoals Poetin rondlopen met hun verknipte gedachtengang heb je geen keus.

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Bernard0343 schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 14:57:
[...]

Onthoudt de volgende zaken:
  • Putin wil graag een buffer van hem welgezinde regimes rondom Rusland, denk aan Loekashenko in Belarus
  • .
  • Putin is van mening dat het uiteenvallen van de Sovjet Unie de grootste geopolitieke ramp van de twintigste eeuw is.
  • Voor 'de Russen' (sorry voor de generalisering) is Oekraïne een onderdeel van het Russische rijk, altijd al geweest. (let op! de geschiedenis is complex, de meningen hierover verschillen en, uiteraard, kan je de geschiedenis van deze gebieden op meerdere manieren uitleggen!)
  • .
Een "buffer" is nou niet echt een waarderend oordeel over de Oekraieners, moet ik zeggen.

Hij blaat veel over hoe belangrijk hij het volk vindt, maar hiermee schijnt eigenlijk door dat hij ze vooral wil als kreukelzone om de klappen op te vangen.

Maar zoals @Tristan zegt, dit leidt allemaal alleen maar tot minder buffers omdat al het wapengekletter aan onze grenzen ertoe leidt dat bij ons ook meer verdediging aan de grenzen komt 8)7

[ Voor 9% gewijzigd door GekkePrutser op 24-02-2022 15:07 ]

• dogtagz
Voor IFF wordt ook gewoon een transponder gebruikt. Dus ik weet niet wat je nou precies zegt :')

$ alias cd='rm -rf'

• -Muncky-
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 02-12 16:57
gebruik de TR

[ Voor 37% gewijzigd door polthemol op 24-02-2022 15:10 ]

• dogtagz
Die lui gaan gewoon naar de MacDonalds, en een paar zure officieren hebben Thuisbezorgd besteld :)

[ Voor 18% gewijzigd door defiant op 24-02-2022 15:38 ]

$ alias cd='rm -rf'

Verwijderd

Tristan schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 15:05:

- We gaan onze grenzen met Rusland flink versterken, met als doel "Tot hier en niet verder, een Russische teen over de grens en het is oorlog met NATO"
- We stellen ons defensief op, wij zullen niet de eerste zijn die de schoten zal lossen
- We gaan Rusland financieel hard raken, de roebel e.d. helemaal kapot laten gaan. Laat die interne destabilisatie maar beginnen daar
- We stellen een mogelijkheid in staat om landen zoals Zweden en Finland versneld toe te laten, als ze dat willen

Ik ben, als je kijk op wereldniveau, geen voorstander van landsgrenzen maar zolang er mensen zoals Poetin rondlopen met hun verknipte gedachtengang heb je geen keus.
Alsof de russen die hier wonen er maar een fluit mee te maken hebben...

• Sandor_Clegane
  • Niet online

Sandor_Clegane

CornermanNL schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 15:03:
[...]

Ik ken de onderbouwingen van de goed ingevoerde forum leden, maar waar ligt dan de grens ? Die is er dus niet meer, en het lijkt dus ook in Nederland een verloren strijd tegen deze ondermijnende dynamiek. Ik heb het vaker gevraagd. Hoe gaan wij als stemmers en bevolking dit nog oplossen in wat er nog over is van de democratie in de brede zin van het woord?

Blijkbaar zijn de enige die zich een beetje druk maken en inlezen een stel ‘nerds’ met buitengewone interesse in dit soort dingen.

En dus met veel te weinig om ooit iets van electoraal (of anderszins) tegengas te kunnen geven.
Je moet af van een politiek-economisch systeem dat perverse prikkels omarmt. Maar dat zijn hele moeilijke ideologische discussies die hier bijna nooit gevoerd worden.

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:25

Qwerty-273

Meukposter

Protax schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 14:55:
Een militair vliegtuig heeft zo goed als altijd zijn transponder uit staan op het moment van een missie. Je laat ze aanstaan als je puur wilt aantonen dat er een bepaald type vliegtuig ergens in de buurt is. En ja die kan je natuurlijk ook gewoon een ander nummer laten uitzenden waarmee je iets anders laat zien dan er daadwerkelijk in de lucht zit.

Mijn speculatie is dat het momenteel puur gericht is op het laten zien dat dit type in de lucht hangt. Je weet nog niet wat ze mee hebben aan boord. Maar een B52 kan behoorlijk wat meenemen. En ze kunnen behoorlijk lang in de lucht hangen ook.

De B52 die een tijd boven Polen hing, lijkt op weg terug te zijn. De B52 die boven Zweden hing, heeft bijna anderhalf uur geleden zijn transponder uitgezet (geen idee dus waar die nu rondhangt).

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

• JoteW
Tristan schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 15:05:

Ben blij dat jij het niet voor het zeggen hebt

Twente komt eraan!

Pagina: 1 ... 120 ... 168 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
[font size=18]Zero Tolerance beleid[/font]
Dit topic valt onder Zero Tolerance. Dit betekent het volgende:
• We grijpen sneller in bij overtredingen.
• Er volgen sneller sancties.

Extra omtrent de situatie nu:
Deel aub geen schokkende beelden. Bedenk daarbij goed of een twitter bericht wat toevoegt aan de discussie.

Specifieke topic regels
• Onderbouw je betoog met betrouwbare en verifieerbare bronnen.
• Geen drogredenen of onlogische en/of onnavolgbare gevolgtrekkingen.
• Extraordinary claims require extraordinary evidence.
• Geen omgekeerde bewijslast, wie beweert moet bewijzen.
• De volgende drogreden is expliciet niet toegestaan: neutraliteit claimen om vervolgens een waardeoordeel te geven over het conflict. Zie ook Wikipedia: Argument to moderation en Wikipedia: False balance

Andere topics
Discussie over wapensystemen, verhoudingen en inzet kan hier: Wapensystemen en effectiviteit
Voor de nasleep en mogelijke berechting daders MH17 hebben de we dit topic: MH17: De weg richting daders en mogelijke berechting

AWM beleidstopic:
Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid