[ZT] Russisch-Westerse verhoudingen en de oorlog in Oekraïne Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 119 ... 168 Laatste
Acties:
  • 731.334 views

Onderwerpen

• Xtr3me4me
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

The United States air fleet:

As of late 2021, the United States Air Force (USAF) is composed of 5217 active aircraft, making it the largest, the most technologically advanced, and the most powerful air fleet in the world.

Russia's air fleet

The Russian Air Force is a distant, but comfortable second to the USAF when it comes to military aircraft, with a total of 3,863 military aircraft (with another 310 allotted to the Navy).

China's air fleet

With 1,991 military aircraft in the Chinese People’s Liberation Army Air Force (PLAAF), 857 in the Army, and 437 in the Navy (for a total of 3,285), the Chinese air fleet is the third largest in the world.

Bron: https://worldpopulationre...t-air-forces-in-the-world

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

• LOTG
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-11 10:36
Slavy schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 14:14:
Hypotetisch gezien, wat als er oorlog komt en Rusland verliest, wat gebeurd er dan? Wordt het dan opgesplitst in heel veel meer landen, wordt Rusland een vazalstaat, of iets anders?
Ik gok het zelfde als wat er met Duitsland na WW2 gebeurt is.

• Jeroenvde89
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 00:54
IJzerlijm schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 14:17:
[...]

Jammer dat die niet-Amerikaanse tanks voor driekwart de Griekse en Turkse zijn die voor een flink deel achterhaald zijn (M48 en varianten) en allemaal daar nodig zijn elkaar af te schrikken.
Klopt, ben nog bezig mij iets meer er in te verdiepen. En dit is ook maar een momentopname van 5 jaar geleden. Over 'achterhaald' gesproken, daar kunnen de Russen ook wat van :*).

Apple MacBook Air '25 | Apple iPhone 17 Pro | Apple AirPods Pro | Apple Watch Series 10 | Xbox Series X | LG OLED55CX6LA | Sonos Arc + 2x Sonos Play:1

• siggy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-05 12:07

siggy

Wait.... what?

LOTG schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 14:19:
[...]

Ik gok het zelfde als wat er met Duitsland na WW2 gebeurt is.
De vraag is of China dat zal toelaten.

"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."

• DevWouter
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 03:35

DevWouter

Creator of Todo2d.com

Virtuozzo schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 14:10:
[...]

Verkenning, Spanje, georganiseerde misdaad, separatisme, inlichtingendiensten. Er zijn flinke redenen waarom Spanje zo scherp is op Europees niveau in al dit.

Dat tweede, nee. Westerse blik 8) Zie feodalisme, Tsjetsjenië. Territoria en zonering, verbinding is niveau van onderlinge strijd en competitie.

De middelen, nu ja, men heeft nu drie decennia de tijd gehad. Ik zou voorzichtig zijn met het idee dat er nog niets aanwezig zou zijn …
Duidelijk, ik dacht in militaire middelen. Maar je wijst o.a. op bestuurlijke middelen en het sturen van sociaal gedrag. Met de kern kapot is het inderdaad makkelijker om iets te breken. Oorspronkelijk wilde ik UK als alternatief gebruiken, maar daar is geen vergelijking in de context die jij beschrijft, Spanje is dan veel verder.

Qua middelen: Voorraad is absoluut aanwezig, maar is het voldoende? Misschien over een paar jaar, maar ik vermoed (wensdenken!) nu nog niet.

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

• danda
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02-12 16:33
*knip* voor dit soort statements vragen we altijd een grondige onderbouwing, zie ook de topic warning.

Wat een eikel die Poetin....

[ Voor 134% gewijzigd door defiant op 24-02-2022 14:29 ]

• Jeroenvde89
Xtr3me4me schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 14:19:

As of late 2021, the United States Air Force (USAF) is composed of 5217 active aircraft, making it the largest, the most technologically advanced, and the most powerful air fleet in the world.

Russia's air fleet

The Russian Air Force is a distant, but comfortable second to the USAF when it comes to military aircraft, with a total of 3,863 military aircraft (with another 310 allotted to the Navy).

China's air fleet

With 1,991 military aircraft in the Chinese People’s Liberation Army Air Force (PLAAF), 857 in the Army, and 437 in the Navy (for a total of 3,285), the Chinese air fleet is the third largest in the world.

Bizar dat Amerikaanse leger. Ik houd er wel van 8).

Apple MacBook Air '25 | Apple iPhone 17 Pro | Apple AirPods Pro | Apple Watch Series 10 | Xbox Series X | LG OLED55CX6LA | Sonos Arc + 2x Sonos Play:1

• dogtagz
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 02-12 08:16
iamerwin schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 14:08:
[...]

Rechtboven op de < klikken, dan krijg je dit scherm en kan je filteren.

[Afbeelding]
Mooi om te zien als je op "Filter by callsign or squawk:" -> "NATO" invult, je 3 AWACS vliegtuigen te zien krijgt. Houden het luchtruim goed in de gaten ten westen en zuiden van Oekraïne.

[ Voor 4% gewijzigd door dogtagz op 24-02-2022 14:26 ]

$ alias cd='rm -rf'

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Jeroenvde89 schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 14:21:
[...]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IfiinoewhFHjC_8YKVNaZ4qjz0M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sQx4pPPc2SDijpJs3fptguY6.jpg?f=fotoalbum_large

• JoteW
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 17:40
Omdat?

[ Voor 15% gewijzigd door defiant op 24-02-2022 14:30 ]

Twente komt eraan!

• Virtuozzo
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
DevWouter schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 14:20:
[...]

Duidelijk, ik dacht in militaire middelen. Maar je wijst o.a. op bestuurlijke middelen en het sturen van sociaal gedrag. Met de kern kapot is het inderdaad makkelijker om iets te breken. Oorspronkelijk wilde ik UK als alternatief gebruiken, maar daar is geen vergelijking in de context die jij beschrijft, Spanje is dan veel verder.

Qua middelen: Voorraad is absoluut aanwezig, maar is het voldoende? Misschien over een paar jaar, maar ik vermoed (wensdenken!) nu nog niet.
Brexit. Boris. Eton.

Ja, ruim voldoende middelen. Je denkt nog steeds, begrijpelijk, vanuit gescheiden domeinen bij aanwezige mentale kaders. Mocht je de tijd hebben, zie die leestip van de Russische journaliste over Tsjetsjenië.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

• danslo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:36
Overdrijven is ook een vak.

[ Voor 13% gewijzigd door defiant op 24-02-2022 14:30 ]

• nst6ldr
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

[...]

Daar gaat zo absurd veel geld naartoe, zelfs met alle inefficiëntie is het een gigantisch orgaan. Er werken bijna een half miljoen mensen.

Hoe Android ten einde kwam - Ben je wel kritisch?

• JoteW
dogtagz schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 14:21:
[...]

Mooi om te zien als je op "Type description" -> "NATO" invult, je 3 AWACS vliegtuigen te zien krijgt. Houden het luchtruim goed in de gaten ten westen en zuiden van Oekraïne.
naaaaaah, wat doe ik dan verkeerd dat ik dat niet zie :X

Twente komt eraan!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Alleen als wij Oekraine gaan verdedigen, en ik denk dat er alleen sancties komen voor rusland en misschien wapens voor Oekraine. En dan is het een oorlog daar en niet hier.

We gaan het wel merken in de prijzen en inflatie.

[ Voor 12% gewijzigd door defiant op 24-02-2022 14:30 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 02:01

Russia's air fleet

China's air fleet

Aantallen zeggen niet zo veel. Nederlandse leger bestaat vrijwel volledig uit logistieke voertuigen om maar even een voorbeeld te noemen.

Op deze website kun je bekijken waar die aantallen uit bestaan. Zo zie je bijvoorbeeld dat er 1957 fighters zijn in de USA tegen 772 Rusland en 40 in Nederland.

Los van aantallen is ook de techniek relevant. China heeft bijvoorbeeld 150 fifth generation fighters tegen pak hem beet 600 van USA en 2 voor Rusland. De rest van Europa heeft die dingen helemaal niet. Er kwam al een fimpje voorbij van een aantal Mi helicopters die zo voorbij een SAM (anti air) site vlogen door wat flares af te vuren. Tja dan heb je er niet veel nodig...

[ Voor 5% gewijzigd door sdk1985 op 24-02-2022 14:27 ]

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

• Prosac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 02-12 13:17
xzaz schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 14:18:
Elk uur wat Rusland tegenstand krijgt is een uur te lang voor Poetin op dit moment.
Het is dat je weet dat het ontzettend veel doden en gewonden kost en dat veel Russen er alleen maar vanwege hun dienstplicht zitten, maar ik hoop dat Poetin zich sterk vergist heeft en dat het een nieuw Afghanistan voor ze wordt.
Eentje waarbij hij liefst deze week nog eieren voor zijn geld kiest.
Maar ik vrees van niet. :|

• danda
Rutte is geschiedenisleraar die beseft het al te goed... het is altijd een futiliteitje wat tot zulke zaken leidt (zie begin tweede wereldoorlog). Ioedereen van die tijd is nu bijna dood, wij beseffen niet eens wat oorlog is en inhoudt.... nu wordt je zelf vluchteling (als je wilt blijven leven ....)

[ Voor 5% gewijzigd door danda op 24-02-2022 14:29 ]

• garriej
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 29-10 10:32

garriej

Ik las ondertieten.

[...]

De grootse luchtmacht is de Amerikaanse luchtmacht. De op 1 na grootse luchtmacht, dat is het Amerikaanse leger.

Top 10 Largest Military Branches in the World (by number of Military Aircraft) - Flight International 2022:
United States Air Force - 5,217
United States Army Aviation - 4,409
Russian Air Force - 3,863
United States Navy - 2,464

https://worldpopulationre...t-air-forces-in-the-world

[ Voor 23% gewijzigd door garriej op 24-02-2022 14:26 ]

• dogtagz
JoteW schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 14:23:
[...]

naaaaaah, wat doe ik dan verkeerd dat ik dat niet zie :X
Sorry "Filter by callsign or squawk:" NATO

$ alias cd='rm -rf'

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Coldcat schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 10:22:
[...]

Beter een scheur in je huis, dan over 5 jaar geen thuis :)

Ik sprak net met mijn Russiche collega. Interessant inzicht dat men opkomt voor de mensen met Russich paspoort. Zij zien ons als het probleem door inbreuk van verdragen en angst van de NATO.
Ik snap die angst voor NATO niet goed. NATO is een gemeenschappelijke verdediging, alsof dat zomaar Rusland zou binnenvallen :?

March of the Eagles

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

Virtuozzo schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 14:18:
[...]

Xi heeft al heel wat extra-territoriale lappen op Europees grondgebied.
Jawel, maar daar kan je niet met een "Kinglong busje" naartoe rijden, een stukje land in het noorden en noordwesten er bij, wat aan China grenst.....

Ik vraag me af hoe lang dat goed gaat tussen Rusland en China. Nu kunnen ze samen nog lekker "anti Westers" doen, maar op een gegeven moment zal ook bij China het besef komen dat ze aan ons meer geld (en kennis) verdienen dan aan de Russen. Als Rusland niet meer nuttig is, dan schat ik Xi wel in dat hij het laat vallen als een baksteen. De vraag is alleen wanneer dat moment komt.

• Slavy
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Marzman schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 14:24:
[...]

Alleen als wij Oekraine gaan verdedigen, en ik denk dat er alleen sancties komen voor rusland en misschien wapens voor Oekraine. En dan is het een oorlog daar en niet hier.

Russische leger via Belarus binnen laten gaan maakt Belarus net zo schuldig.

Het sturen van materiaal naar Ukraine maakt je net zo schuldig imo als meedoen gezien je materiaal verzorgt waardoor Russen dood kunnen gaan.

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

• danda
Sancties gaan niks oplossen... het is vertrouwen. Na Oekraine.... Polen en dan gaat de beer los. Die vent is een gevaar.... zo snel mogelijk uitschakelen. Je zag dat al... al die Poetin onderdanen schijten in de broek, die zijn het er niet mee eens maar durven gewoon niet te zeggen

[ Voor 34% gewijzigd door danda op 24-02-2022 14:31 ]

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20:47

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Virtuozzo schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 14:10:
[...]

Verkenning, Spanje, georganiseerde misdaad, separatisme, inlichtingendiensten. Er zijn flinke redenen waarom Spanje zo scherp is op Europees niveau in al dit.

Dat tweede, nee. Westerse blik 8) Zie feodalisme, Tsjetsjenië. Territoria en zonering, verbinding is niveau van onderlinge strijd en competitie.

De middelen, nu ja, men heeft nu drie decennia de tijd gehad. Ik zou voorzichtig zijn met het idee dat er nog niets aanwezig zou zijn …
Is het een idee als je de dingen die je zegt iets uitgebreider verwoord? Ik heb vaak bij je posts het gevoel dat ik naar iemand z'n spiekbriefje zit te kijken, het lijken niet zelden alleen maar losse steekwoorden.

• Virtuozzo
  • Niet online
dr.lowtune schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 14:26:
[...]

Jawel, maar daar kan je niet met een "Kinglong busje" naartoe rijden, een stukje land in het noorden en noordwesten er bij, wat aan China grenst.....

Ik vraag me af hoe lang dat goed gaat tussen Rusland en China. Nu kunnen ze samen nog lekker "anti Westers" doen, maar op een gegeven moment zal ook bij China het besef komen dat ze aan ons meer geld (en kennis) verdienen dan aan de Russen. Als Rusland niet meer nuttig is, dan schat ik Xi wel in dat hij het laat vallen als een baksteen. De vraag is alleen wanneer dat moment komt.
China is de externe guarantor van het criminele regime in het Kremlin. Zo langzamerhand heeft het de overhand en steeds meer in bezit. Van volledige economische reservoirs tot commando en controle.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

• JoteW
dogtagz schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 14:26:
[...]

Sorry "Filter by callsign or squawk:" NATO
Krijg ik enkel 3 Luxemburgse vluchten ..

Kan je niet een optie aanvinken dat alle lijnen weergegeven worden? Ipv alleen afzonderlijk als je er 1 aanklikt?

Twente komt eraan!

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

danda schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 14:25:
Rutte is geschiedenisleraar die beseft het al te goed.
Hij geeft Maatschappijleer. Balkende studeerde geschiedenis.

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

• gorgi_19
  • Laatst online: 18:39

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Slavy schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 14:26:
Het sturen van materiaal naar Ukraine maakt je net zo schuldig imo als meedoen gezien je materiaal verzorgt waardoor Russen dood kunnen gaan.
Die paar kogels en vesten zal ze een zorg zijn; doekje voor het bloeden. Dat gaat voor de russen het verschil niet maken. Daar gaan ze niks voor riskeren.

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

JoteW schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 14:27:
[...]

Kan je niet een optie aanvinken dat alle lijnen weergegeven worden? Ipv alleen afzonderlijk als je er 1 aanklikt?
Je kunt rechtsboven gewoon op de 'U' klikken, dan zie je alle militaire vliegtuigen.

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22:41
XWB schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 14:26:
Ik snap die angst voor NATO niet goed. NATO is een gemeenschappelijke verdediging, alsof dat zomaar Rusland zou binnenvallen :?
Dat, de NAVO is een agressor en Oekraïne is een Nazi staat met genocide, is wat men daar te horen krijgt in de media en geleerd krijgt op school. Dan ontwikkel je vanzelf dat beeld.

• dogtagz
JoteW schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 14:27:
[...]

Dat klopt, maar het zijn Boeing E-3 Sentry's... Die vallen misschien onder Luxemburgse vlag.. maar vallen volgens mij gewoon onder NAVO.

$ alias cd='rm -rf'

• Virtuozzo
  • Niet online
Patriot schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 14:27:
[...]

Is het een idee als je de dingen die je zegt iets uitgebreider verwoord? Ik heb vaak bij je posts het gevoel dat ik naar iemand z'n spiekbriefje zit te kijken, het lijken niet zelden alleen maar losse steekwoorden.
In die reactie idd. Het gros van context is eerder in het topic voorbij gekomen. Het is een beetje hectisch, dan sluipt beperkte interactie er wat in.

• Jeroenvde89
dogtagz schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 14:28:
[...]

Dat klopt, maar het zijn Boeing E-3 Sentry's... Die vallen misschien onder Luxemburgse vlag.. maar vallen volgens mij gewoon onder NAVO.
Correct.

• Slavy
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

gorgi_19 schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 14:28:
[...]

Die paar kogels en vesten zal ze een zorg zijn; doekje voor het bloeden. Dat gaat voor de russen het verschil niet maken. Daar gaan ze niks voor riskeren.
Maar door die vesten of helmen kan een Ukrainer het net wat langer overleven en een Rus neerschieten, zo moet je ook denken.

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

DevWouter schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 14:28:
[...]

Maar hij heeft geschiedenis gestudeerd: . 'Uiteindelijk werd het een studie geschiedenis aan de Universiteit Leiden, waarin hij in 1992 zijn doctoraalexamen haalde.'

Bron: wikipedia.

• iamerwin
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 21:25
Tweede Nederlandse tankvliegtuig stijgt op van Köln/Bonn airport. (in Duitsland zijn de benzineprijzen wat lager, ik begrijp dat wel 8) )

Hello. Is it me you're looking for?

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Russia's air fleet

China's air fleet

Maar met alleen nummertjes kom je er niet.

Het verschil is dat Amerikaans en Europees spul grotendeels gevechtsklaar is, goede leiding heeft en ook technisch nog meekomt.

Dat kun je van Chinees en Russisch spul niet zeggen.

Idem dito met het leger zelf. De vraag of NATO Rusland wel aankan, is een dijenkletser. Rusland zal zelfs met een enorme push niet halverwege Polen komen, en zal dan spoedig opgerold worden.

De invasie in Oekraine is echt niet van het kaliber Golfoorlog, deze invasie is op veel gelijkere gronden, in tegenstelling tot wat veel mensen denken is het Russische leger echt niet modern te noemen.

People as things, that’s where it starts.

• dr.lowtune
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

Virtuozzo schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 14:27:
[...]

China is de externe guarantor van het criminele regime in het Kremlin. Zo langzamerhand heeft het de overhand en steeds meer in bezit. Van volledige economische reservoirs tot commando en controle.
Dus China gebruikt Rusland als proxy om ons te verzwakken? Zou best in het "Chinese spel" passen...

Toevallig heb ik in mijn tijd in China "the art of war" cadeau gekregen, misschien toch maar weer eens in kijken.

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 00:46
milotic schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 13:50:
[...]
weet iemand of er wat moois in de grond zit daar in oekrainie?
Voldoende. Grootste voorraad titaniumerts ter wereld en tweede wat betreft ijzererts voorraden. Daarnaast 30% van de totale wereldvoorraad aan mangaanerts. Ook zit er uranium, nikkel, kwik, kalk, zout, zwavel, grafiet en nog wat goud in de grond. En niet te vergeten: kolen en (schalie)gas, Oekraïne heeft na Noorwegen de grootste gasvoorraden in Europa.

Bronnen: https://hir.harvard.edu/ukraine-energy-reserves/, https://www.britannica.com/place/Ukraine/Resources-and-power, https://www.landenweb.nl/oekraine/economie/

My favorite programming language is solder.

• tuinïnen
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 01-12 22:24

tuinïnen

Eventus stultorum magister

DevWouter schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 14:28:
[...]

Rutte is drs in geschiedenisleer.

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Het vliegveld van Kiev zou inmiddels ingenomen zijn door Russen:
Zware gevechten nabij vliegveld in Kiev, vliegtuig Oekraïens leger neergestort

Oekraïense autoriteiten hebben bevestigd dat Russische helikopters een grote luchtaanval hebben uitgevoerd op het Antonov-vliegveld ten noordwesten van Kiev. Het vliegveld zou volgens sommige bronnen inmiddels zijn ingenomen door de Russen.

Een vliegtuig van het Oekraïense leger is donderdag neergestort in Oboechiv, nabij Kiev. Daarbij zijn vijf mensen om het leven gekomen. Aan boord van het vliegtuig bevonden zich volgens de autoriteiten veertien mensen. Vijf van hen kwamen om het leven.

March of the Eagles

• gorgi_19
  • Laatst online: 18:39

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Slavy schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 14:29:
[...]

Maar door die vesten of helmen kan een Ukrainer het net wat langer overleven en een Rus neerschieten, zo moet je ook denken.
Die paar speldenprikjes, zonder aanvallen vanuit de lucht of grond, zijn een oorlog met de NAVO niet waard.

Als de VS complete training, met zware antiluchtafweer opeens zichtbaar gaat leveren, met high-tech kruisrakketten, wordt het wat anders.

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• Marc3l
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21:40
danda schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 14:27:
Sancties gaan niks oplossen... het is vertrouwen. Na Oekraine.... Polen en dan gaat de beer los. Die vent is een gevaar.... zo snel mogelijk uitschakelen. Je zag dat al... al die onderdanen schijten in de broek, die zijn het er niet mee eens maar durven gewoon niet te zeggen
Inderdaad lijkt mij sterk dat Putin zich terug gaat trekken met (nieuwe) sancties, dat voelt dan toch al verlies.
'Wij' gaan ook niets doen omdat het dan ww3 is, dus Putin heeft gewoon vrij spel in iig Oekraïne.

• Johan Bogle
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 18:33
Marzman schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 14:24:
[...]

Inderdaad. Veel praatjes van politici en wat loze sancties (echte worden geblokkeerd door onze Hongaarse vriend) en verder laten we Oekraine het lekker uitzoeken.

Finland mogen ze later ook wel hebben, geen NATO dus lekker boeien…

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Marc3l schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 14:31:
[...]

Inderdaad lijkt mij sterk dat Putin zich terug gaat trekken met (nieuwe) sancties, dat voelt dan toch al verlies.
'Wij' gaan ook niets doen omdat het dan ww3 is, dus Putin heeft gewoon vrij spel in iig Oekraïne.
what's next? maldavie?

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

• nst6ldr
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

Sancties gaan niks oplossen... het is vertrouwen. Na Oekraine.... Polen en dan gaat de beer los. Die vent is een gevaar.... uitschakelen. Je zag dat al... al die onderdanen schijten in de broek, die zijn het er niet mee eens maar durven gewoon niet te zeggen
Ga je nog iets nuttigs delen, of gaat je derde post van hetzelfde kaliber zijn als deze en de voorgaande?
Prosac schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 14:25:
[...]

Het is dat je weet dat het ontzettend veel doden en gewonden kost en dat veel Russen er alleen maar vanwege hun dienstplicht zitten, maar ik hoop dat Poetin zich sterk vergist heeft en dat het een nieuw Afghanistan voor ze wordt.
Eentje waarbij hij liefst deze week nog eieren voor zijn geld kiest.
Maar ik vrees van niet. :|
Kans zit er anders wel dik in, er zijn wapens uitgedeeld aan de bevolking en daar verluidt 400k ex-militairen die liever dood gaan dan Oekraïne een Russische staat zien worden. Als Putin niet terugtrekt gaan we deze week nog meemaken dat Rusland het land gaat bezetten, maar echt controle niet gaat krijgen. Er zijn al helikopters neergehaald en tanks opgeblazen (St. Javelin en Stinger doen hun werk goed), dus Rusland heeft de optie om de steden echt plat te bombarderen, terug te trekken, of de guerilla oorlog een langere tijd te doorstaan. De laatste optie gaat veel kopzorgen geven, het draagvlak voor deze oorlog is aan het thuisfront al klein.

• Superkanjo
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 02-12 14:12
Sancties gaan niks oplossen... het is vertrouwen. Na Oekraine.... Polen en dan gaat de beer los. Die vent is een gevaar.... zo snel mogelijk uitschakelen. Je zag dat al... al die onderdanen schijten in de broek, die zijn het er niet mee eens maar durven gewoon niet te zeggen
En waarop baseer je dat Polen ingevallen zou gaan worden? Gaat echt niet gebeuren.

• danda
*knip* reageer s.v.p. constructief en inhoudelijk, niemand kan iets met dit soort statements en het bied geen enkel aanknopingspunt voor discussie.

[ Voor 77% gewijzigd door defiant op 24-02-2022 14:44 ]

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

sdk1985 schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 14:25:
[...]

Aantallen zeggen niet zo veel. Nederlandse leger bestaat vrijwel volledig uit logistieke voertuigen om maar even een voorbeeld te noemen.

Op deze website kun je bekijken waar die aantallen uit bestaan. Zo zie je bijvoorbeeld dat er 1957 fighters zijn in de USA tegen 772 Rusland en 40 in Nederland.

Los van aantallen is ook de techniek relevant. China heeft bijvoorbeeld 150 fifth generation fighters tegen pak hem beet 600 van USA en 2 voor Rusland. De rest van Europa heeft die dingen helemaal niet. Er kwam al een fimpje voorbij van een aantal Mi helicopters die zo voorbij een SAM (anti air) site vlogen door wat flares af te vuren. Tja dan heb je er niet veel nodig...
Nederland is ook een land die ik als "militaire macht" vrijwel niet meeneem. Veel heeft Nederland niet te bieden en schuilt zich net als andere kleinere landen achter de grotere landen met veel militaire macht.

Wat ik bedoel te zeggen is dat qua militaire macht als Navo in 1, in principe Rusland en China bij elkaar zou kunnen platwalsen.
Meer als hypothetisch gezien dan. Het grote probleem is, bij dit soort machtspelletjes dat als een land een ander Navo land binnentreed er altijd diplomatieke en bureaucratische acties ondernomen moet worden. Helaas is dat niet anders.
Uiteraard is het wel zo dat wanneer zoiets gebeurt er ook echt wel militaire reactie terug kunnen verwachten en dan zal de "nato" in actie komen en Rusland is gelukkig en mag het toch echt hopen niet zo gestoord om de wespennest te porren.

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20:47

Patriot

Fulltime #whatpulsert

op de man en offtopic

[ Voor 94% gewijzigd door polthemol op 24-02-2022 15:09 ]

• Virtuozzo
  • Niet online
dr.lowtune schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 14:30:
[...]

Dus China gebruikt Rusland als proxy om ons te verzwakken? Zou best in het "Chinese spel" passen...

Toevallig heb ik in mijn tijd in China "the art of war" cadeau gekregen, misschien toch maar weer eens in kijken.
Machtspolitiek. Anything is a resource for ripples.

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

Patriot schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 14:27:
[...]

Even kort vertaald in gewone woorden:
Spanje heeft al veel problemen waarbij het land opgesplits kan worden. Dit wordt mede tot stand gebracht door buitenlandse agenten (is altijd bij dat soort zaken). Hier kan Rusland makkelijk zwaarder op in zetten waardoor er binnen de EU/NATO een groter probleem ontstaat waardoor de barsten zich van binnen spanje naar buiten gaan. Verder moet men niet alleen denken aan militaire middelen, maar ook economisch en sociale middelen (uit andere domeinen).

Verder ja, steekwoorden, maar sommige mensen moeten werken.

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 02:01
XWB schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 14:26:
[...]

Nja alles werkt natuurlijk altijd twee kanten op. Er zijn genoeg proxy oorlogen geweest. Dichtste wat hier bij zit is deze Wikipedia: Soviet–Afghan War waarbij de Mujahideen gesteund werden door diverse landen, die oorlog daardoor 10 jaar duurde. Als je elkaar het leven zuur maakt cq probeert te destabiliseren dan ga je naar elke troep verplaatsing heel anders kijken...

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

• Slavy
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

gorgi_19 schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 14:31:
[...]

Die paar speldenprikjes, zonder aanvallen vanuit de lucht of grond, zijn een oorlog met de NAVO niet waard.

Als de VS complete training, met zware antiluchtafweer opeens zichtbaar gaat leveren, met high-tech kruisrakketten, wordt het wat anders.
Het gaat niet om de impact in dit geval, het gaat hier om de medeplichtigheidsfactor.

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

XWB schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 14:31:
Het vliegveld van Kiev zou inmiddels ingenomen zijn door Russen:
[...]
Naar verluid zijn vannacht na signalen iig een groot gedeelte van de vliegtuigen van de Oekraine redelijk verdekt en verplaatst, de 'oude' straaljagers schijnen redelijk ongeschonden de nacht door te zijn gekomen.

Het is alleen de vraag hoe nuttig ze die nu kunnen gaan inzetten, met de raketten die misschien de torens op vliegvelden/ command and control centers geland zijn.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• JoteW
dogtagz schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 14:28:
[...]

Ik wil alle militaire lijnen zien, zoals op onderstaande screen: dat kan ook?

https://www.rtl-sdr.com/w...2020/02/adsbx_tar1090.png

Twente komt eraan!

• Virtuozzo
  • Niet online
YakuzA schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 14:35:
[...]

Naar verluid zijn vannacht na signalen iig een groot gedeelte van de vliegtuigen van de Oekraine redelijk verdekt en verplaatst, de 'oude' straaljagers schijnen redelijk ongeschonden de nacht door te zijn gekomen.

Het is alleen de vraag hoe nuttig ze die nu kunnen gaan inzetten, met de raketten die misschien de torens op vliegvelden/ command and control centers geland zijn.
Effectiviteit is marginaal. Niet enkel een gevolg van fog of war bij puinhopen van infrastructuur, maar ook vanuit discrepanties tussen generaties van wapentechnologie.

• sacaji
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:58
Kan de NAVO gewoon niet, inplaats van telkens maar met sancties komen, wat meneer Putin/Rusland niet deert, gewoon niet de NAVO leger langs de grens van Oekraine plaatsen en zo "Rusland" te dwingen te stoppen?

• Stringer
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21-07 08:39

Stringer

Casual Sim liefhebber.

Rusland zal Oekraine z.s.m. tot onderhandelingen dwingen. Inzet: afstaan van Donetsk en Luhansk, afzien van toetreding tot de NAVO en een nieuwe regering. Twee van de drie zal genoeg zijn voor Poetin me dunkt.

i5 3570k @ 4.2 | MSI Z77A-G45 | 16GB RAM | GTX 1070 TI 8GB |

• Brazos
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Superkanjo schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 14:32:
[...]

En waarop baseer je dat Polen ingevallen zou gaan worden? Gaat echt niet gebeuren.
Ik denk ook dat de Baltische staten eerst zijn.

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 01-12 22:04
DevWouter schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 13:34:
En daar is weer een verkeerde gok van mij: Ik wist dat China Rusland niet op de vingers zou tikken, maar het inkopen van graan (zoals gemeld op CNN) en meteen een tik uit delen aan Amerika had ik niet verwacht. De economische wereld oorlog staat op het punt om te beginnen.

Als Amerika (lees: NATO) ingrijpt dan heeft Beijng een mogelijk Cassus Beli om zich ook te bemoeien en dan zijn we heel hard op weg naar de fysieke WW3. Oekraïne wordt een defacto onderdeel van de Russische Federatie voor het einde van deze week. :(

Hopelijk gok ik weer verkeerd.
Of Oekraine valt en wordt Russisch grondgebied/bezet gebied en de komende 25 jaar is er weer dreiging als aan het hoogtepunt van de Koude Oorlog, maar nu RUS en China tegen het westen. Rusland en China samen vormen op meedere vlakken een stevig blok (vooral ook economisch..)

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

• danda
nst6ldr schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 14:32:
[...]

Ga je nog iets nuttigs delen, of gaat je derde post van hetzelfde kaliber zijn als deze en de voorgaande?

[...]

Kans zit er anders wel dik in, er zijn wapens uitgedeeld aan de bevolking en daar verluidt 400k ex-militairen die liever dood gaan dan Oekraïne een Russische staat zien worden. Als Putin niet terugtrekt gaan we deze week nog meemaken dat Rusland het land gaat bezetten, maar echt controle niet gaat krijgen. Er zijn al helikopters neergehaald en tanks opgeblazen (St. Javelin en Stinger doen hun werk goed), dus Rusland heeft de optie om de steden echt plat te bombarderen, terug te trekken, of de guerilla oorlog een langere tijd te doorstaan. De laatste optie gaat veel kopzorgen geven, het draagvlak voor deze oorlog is aan het thuisfront al klein.
het gaat gewoon om iets heel simpels ..... vertrouwen in het bondgenootschap NAVO-NATO. En ik zie al dat die Poetin gewoon ego eersteklas is, die maalt niet om zijn bevolking, net als ene Hitler, die wil gewoon de geschiedenisboeken in

• Sandor_Clegane
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

Sandor_Clegane

Fancy plans and pants to match

Het lijkt erop dat de "Sino-Sovjet split" weer geheeld is.

Less alienation, more cooperation.

• Jeroenvde89
JoteW schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 14:36:
[...]

Ja hier rechts gaan naar "Filter by DB flags:" en dan "Military" aanklikken en dan klikken op "filter".

[ Voor 7% gewijzigd door Jeroenvde89 op 24-02-2022 14:40 ]

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-11 16:00
sacaji schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 14:37:
Kan de NAVO gewoon niet, inplaats van telkens maar met sancties komen, wat meneer Putin/Rusland niet deert, gewoon niet de NAVO leger langs de grens van Oekraine plaatsen en zo "Rusland" te dwingen te stoppen?
De grenzen van Oekraine zijn niet van "ons" he..

• dogtagz
JoteW schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 14:36:
[...]

Volgens mij als je het filter op "Military" zet en dan op filter drukt. Deze website is verder ook nieuw voor mij ;)

Beetje klikken en proberen :)

$ alias cd='rm -rf'

• sacaji
Tristan schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 14:38:
[...]

De grenzen van Oekraine zijn niet van "ons" he..
Nee dat snap ik, maar de landen die vlakbij Oekraine zijn wel toch? Als we de NAVO daar met leger e.d. neerzetten wat vlakbij Oekraine is om te helpen als nodig, kan dat Rusland toch ook afschrikken? Telkens maar sancties doen lijkt ook niet te helpen...

• Slavy
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

danda schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 14:37:
[...]

het gaat gewoon om iets heel simpels ..... vertrouwen in het bondgenootschap NATO. En ik zie al dat die Poetin gewoon ego eersteklas is, die maalt niet om zijn bevolking, net als ene Hitler, die wil gewoon de geschiedenisboeken in
Want hij staat er nog niet genoeg in? De invasie van Ukraine is "pas" zijn 5e oorlog...

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Johan Bogle schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 14:32:
[...]

Finland mogen ze later ook wel hebben, geen NATO dus lekker boeien…
Dat ligt iets genuanceerder, Finland is tenslotte een EU-land. Het lijkt mij sterk dat Finland ongestraft binnengevallen zou kunnen worden.

March of the Eagles

• Stylze
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19:44
Brazos schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 14:37:
[...]

Ik denk ook dat de Baltische staten eerst zijn.
Die kans is zeer gering poetin weet toch ook wel dat hij een oorlog tegen de navo niet gaat winnen.

Playstation 5

• PLAE
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-12 10:12
YakuzA schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 14:35:
[...]

Heb je een bron wat betreft het ongeschonden stuk? (uit interesse)

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

sacaji schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 14:39:
[...]

Nee dat snap ik, maar de landen die vlakbij Oekraine zijn wel toch? Als we de NAVO daar met leger e.d. neerzetten wat vlakbij Oekraine is om te helpen als nodig, kan dat Rusland toch ook afschrikken? Telkens maar sancties doen lijkt ook niet te helpen...
Daar is men al mee bezig.

• nst6ldr
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

[...]

Dit is nu aan de orde. Alle NATO lidstaten aangrenzend aan Oekraïne hebben momenteel patrouilles. Rusland gaat niet zomaar de grens over van bijvoorbeeld Polen.

• JoteW
Jeroenvde89 schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 14:38:
[...]

Ja hier rechts gaan naar "Filter by DB flags:" en dan "Military" aanklikken en dan klikken op "filter".
Dan zat ik wel goed, ik krijg dan rechts wel alle vluchten te zien mbt het leger. Maar zie pas een bepaalde vlucht als ik er op klik..

Twente komt eraan!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

[...]

Heb je wel enig idee wat voor operatie dat wel niet is en nog maar niet te noemen de kosten om dit voorruit te brengen voor een niet navo land.

• danda
*knip* reageer s.v.p. constructief en inhoudelijk, een paar statements achter elkaar zetten biedt geen enkel aanknopingspunt voor een normale discussie.

[ Voor 79% gewijzigd door defiant op 24-02-2022 14:48 ]

• Brazos
  • Niet online
[...]

Dat zal niet afschrikken. Er is in Europa/VS geen wil om te vechten. Putin begrijpt dat, en maakt daar gebruik van. 'peace in our time'.

• unclero
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:37

unclero

MB EQA ftw \o/

DevWouter schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 14:11:
Intressant, die wist ik nog niet. Maar China verovert land ook op een andere manier: Economisch en door lokale interactie. Een beetje zoals Meta die een lap grond in Nederland koopt om een data center te bouwen.
Met dien verschil dat de grond waar de datacenters van Meta op staan, niet een eigen bestuurseenheid vormt die geen verantwoording af hoeft te leggen aan de lokale autoriteiten. Great Stone is de jure een Special Economic Zone buíten China, die een eigen bestuurseenheid binnen Wit-Rusland vormt, die niet vanuit Minsk maar vanuit Shanghai gestuurd wordt.

In ruil kreeg Loekasjenko geld en glimmende nieuwe auto's, en hoopte hij als vazalstaat van China beter beschermt te zijn tegen Moskou.

Quelle chimère est-ce donc que l'homme? Quelle nouveauté, quel monstre, quel chaos, quel sujet de contradiction, quel prodige!

• sacaji
Xtr3me4me schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 14:41:
[...]

Heb je wel enig idee wat voor operatie dat wel niet is en nog maar niet te noemen de kosten om dit voorruit te brengen voor een niet navo land.
Rusland zijn gang laten gaan lijkt me ook niet goed? Ik vraag alleen iets, betekent niet dat het ook gedaan moet worden.

• hoevenpe
  • Laatst online: 18:42
XWB schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 14:40:
Dat ligt iets genuanceerder, Finland is tenslotte een EU-land. Het lijkt mij sterk dat Finland ongestraft binnengevallen zou kunnen worden.
Morgen bij de virtuele NAVO-top per direct Zweden en Finland toelaten als lid, zal wel niet kunnen maar dat zullen de Russen niet prettig vinden en het voorkomt hetzelfde gelazer met Helsinki.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

• Brazos
  • Niet online
Stylze schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 14:40:
[...]

Die kans is zeer gering poetin weet toch ook wel dat hij een oorlog tegen de navo niet gaat winnen.
Ik acht de kans vrij groot. Dit stopt niet in Oekraïne.

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

PLAE schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 14:40:
[...]

Heb je een bron wat betreft het ongeschonden stuk? (uit interesse)
Via directe kennissen uit Odessa, die weer mensen in het leger/politie kennen.

Vandaar dat ik het begon met 'Naar verluid' en 'schijnen'. 3e hands informatie verliest soms wat van de waarde inderdaad.

Het zijn wel de start/landingsbanen zelf die ook beschadigd zijn, wat het moeilijker maakt.

[ Voor 11% gewijzigd door YakuzA op 24-02-2022 14:44 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• hoevenpe
  • Laatst online: 18:42
Brazos schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 14:42:
Moldavië gaat er op termijn ook aan, verder verwacht ik vooral een nieuw ijzeren gordijn.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

• Virtuozzo
  • Niet online
Stringer schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 14:37:
Rusland zal Oekraine z.s.m. tot onderhandelingen dwingen. Inzet: afstaan van Donetsk en Luhansk, afzien van toetreding tot de NAVO en een nieuwe regering. Twee van de drie zal genoeg zijn voor Poetin me dunkt.
Pseudo-onderhandelingen ja. Echte onderhandeling, nee. Het Kremlin heeft alle deuren van diplomatie / IB gesloten. Er is ook nul intentie tot welke onderhandeling dan ook. Net zoals tijdens oefeningen een Belarus overgenomen werd is de focus bij Oekraïne op het reduceren van "land" (voor het Kremlin is Oekraïne geen soevereine staat sinds het verdrag van Budapest) tot wingewest.

Daarom ook die enorme actieve focus op decapitatie. Op zowel politiek, economisch als civiel niveau.

Dan dit: voor autoritarisme is het nooit genoeg. Al helemaal niet wanneer de machtsdynamiek in die gevaarlijke overlap tussen conservatisme en autoritarisme zit. Dit is een historische constante, eerder in het topic besproken in onderbouwing.

Lang verhaal kort: oligarchie, regentisme - elke variant daarvan zuigt altijd alles leeg. De top wil niet werken maar vreten en macht uitoefenen. Elk vermogen tot scheppen van welvaart en verdeling daarvan voor groei en stabiliteit gaat naar de top. Met bijzondere correlaties van fixatie op grondstoffeneconomie (zoekterm: Dutch Disease, voor conservatisme en autoritarisme is dat geen disfunctie, maar een vereiste machtsfunctie).

Het moet uiteindelijk altijd buiten de deur eten want thuis wordt er niets meer gemaakt. Dat escaleert zonder uitzondering in gestructureerd grensoverschrijdend gedrag waarbij de ander de voeding wordt. En dat houdt niet op.

Het is een oude historische les die wij sinds de jaren '90 vergeten lijken te zijn.

• Agent47
  • Laatst online: 17:37

Agent47

I always close my contracts.

Heeeeeel krom en heel direct gedacht:

Stel Poetin wordt op wat voor manier omgelegd. Bombardement, sniper, aangereden maakt niet uit. Zal die oorlog dan doorgaan?

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

• danda
*knip* s.v.p. stoppen met dit soort schreeuwerige statements, dit voegt niets toe en werkt discussieverstorend.

[ Voor 71% gewijzigd door defiant op 24-02-2022 14:50 ]

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
RemcoDelft schreef op zondag 23 januari 2022 @ 16:29:
Of beter nog: waarom vertikt Europa het om de gloednieuwe Nordstream 2 in gebruik te nemen zodat we niet meer afhankelijk zijn van gas via Oekraine?
Dan maken we de USA boos, die willen niet dat we handelen met Rusland.

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
sacaji schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 14:37:
Er staan echt tienduizenden NAVO troepen bij de NAVO grenzen op dit moment, afgelopen maanden is er ook echt veel Amerikaans spul verplaatst door Nederland richting het oosten.
Op dit moment zijn er alleen al 80.000 Amerikanen in de EU gelegerd en dat is nog excl. de Europese legers...

Maar ik verwacht niet dat de NAVO gaat ingrijpen, die zijn op dit moment veel te bang voor een WW3 (voornamelijk het nucleaire gedeelte... Putin lijkt niet echt toerekeningsvatbaar meer). Een nieuwe koude oorlog is veel makkelijker te managen.

5800X3D, MSI X370, MSI 5070Ti

• danda
Agent47 schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 14:44:

Stel Poetin wordt op wat voor manier omgelegd. Bombardement, sniper, aangereden maakt niet uit. Zal die oorlog dan doorgaan?
dan houdt het gelijk op 100%

• tiswat
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19:11

Ja natuurlijk, dit komt niet alleen van Putin.

• Michael_OsGroot
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 15-11-2022

Michael_OsGroot

Yes... Yes!

Zou ook kunnen escaleren: grote kans dat men het Westen daarvan de schuld geeft en een vergelding wil

Chebyshev said it, and I'll say it again; There's always a prime between n and 2n | De donkere gedaanten zijn bijzonder vlug ter been; Ze lopen op vier poten, en ze kijken heel gemeen

• Jackson6
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Poeh, als ze doorgaan na Oekraïne worden het lege supermarkten denk ik.

• Virtuozzo
  • Niet online
hoevenpe schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 14:42:
[...]

Morgen bij de virtuele NAVO-top per direct Zweden en Finland toelaten tot lid, zal wel niet kunnen maar dat zullen de Russen niet prettig vinden en het voorkomt hetzelfde gelazer met Helsinki.
Dat kan zeker, maar zie de eerdere verwijzingen naar alliance / alignment. Het heeft meer nut voor Finland bijvoorbeeld in relatie tot nut voor NATO om in alignment te blijven en niet naar alliance over te gaan. Zweden ligt meer gecompliceerd, en in zekere zin anders.

Maar het zou prima kunnen omdat er reeds consensus geaccordeerd is geworden bij die processen. Kwestie van handtekening, klaar. Het ligt echter niet in lijn van verwachtingen / belangen.

Excuses, kan het zo snel niet terugvinden in topic, maar er zijn wat publicaties voorbij gekomen vanuit Atlantic Council en warontherocks voor analyse in deze.

[ Voor 9% gewijzigd door Virtuozzo op 24-02-2022 14:46 ]

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

sacaji schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 14:42:
[...]

Rusland zijn gang laten gaan lijkt me ook niet goed? Ik vraag alleen iets, betekent niet dat het ook gedaan moet worden.
Daarom de sancties tegen Rusland. Het proberen Rusland economisch keihard te raken. Nu merken ze dat niet, maar bekijk de situatie over een maand, Rusland staat er economisch heel slecht ervoor en met deze sancties raken ze de economie behoorlijk hard in moskou.

Militaire acties zal de navo niet doen. Sowieso ben je dan eigenlijk Rusland aan het uitdagen om spierballen vertoon, dit terwijl oekranie geen navo land is. Ook al zet je je mannetjes aan de grens bij polen etc...dat is provicaties en kost bakken met geld en is ook niet binnen een week geklaard.

Tegen de tijd Navo hun mannetjes daar heeft staan is de oorlog al lang en breed verlopen en is oekranie van Rusland geworden (wat het ook al zal worden)

• Jeroenvde89
JoteW schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 14:41:
[...]

Dan zat ik wel goed, ik krijg dan rechts wel alle vluchten te zien mbt het leger. Maar zie pas een bepaalde vlucht als ik er op klik..
Zo werkt die website/radar nou eenmaal. Het kan niet alle individuele lijntjes/informatie tonen, maar alleen per toestel als je er op klikt ;).

• Bernard0343
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 02-12 15:58
[...]

'We' staan al met militairen in de (Navo-) landen rondom Oekraïne. Eén van de oorzaken van deze oorlog is juist dat de huidige president van de Russische Federatie de Navo-troepen graag iets verder van zijn grenzen wil, dit is zijn manier om dit duidelijk te maken. Sancties zijn, als 'we' iets willen doen, de enige mogelijkheid. Ik denk dat meevechten aan de Oekraïense zijde een doos van Pandora opent.

No AI tools were used in writing this post. It's a product of human stupidity.

• danda
tiswat schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 14:44:
[...]

Ja natuurlijk, dit komt niet alleen van Putin.
je ziet gewoon duidelijk dat iedereen in Russiche politiek schijt in zn broek of eigen grote belangen heeft dat hij de macht heeft

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:25

Standeman

Prutser 1e klasse

Brazos schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 14:42:
[...]

Dat niet, maar ik gok dat het wel stopt bij de NAVO-landen. Moldavië, e.a. hebben imo wel een probleem. Ook al zal dat waarschijnlijk niet direct zijn. Eerst de "anschluss" van Oekraïne.

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
[...]

Kijk eens bij de Poolse grens, daar staat toch behoorlijk wat NAVO materieel.

March of the Eagles

Pagina: 1 ... 119 ... 168 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
[font size=18]Zero Tolerance beleid[/font]
Dit topic valt onder Zero Tolerance. Dit betekent het volgende:
• We grijpen sneller in bij overtredingen.
• Er volgen sneller sancties.

Extra omtrent de situatie nu:
Deel aub geen schokkende beelden. Bedenk daarbij goed of een twitter bericht wat toevoegt aan de discussie.

Specifieke topic regels
• Onderbouw je betoog met betrouwbare en verifieerbare bronnen.
• Geen drogredenen of onlogische en/of onnavolgbare gevolgtrekkingen.
• Extraordinary claims require extraordinary evidence.
• Geen omgekeerde bewijslast, wie beweert moet bewijzen.
• De volgende drogreden is expliciet niet toegestaan: neutraliteit claimen om vervolgens een waardeoordeel te geven over het conflict. Zie ook Wikipedia: Argument to moderation en Wikipedia: False balance

Andere topics
Discussie over wapensystemen, verhoudingen en inzet kan hier: Wapensystemen en effectiviteit
Voor de nasleep en mogelijke berechting daders MH17 hebben de we dit topic: MH17: De weg richting daders en mogelijke berechting

AWM beleidstopic:
Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid