"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel
Nee, NATO lijkt me nog geen doel. Als ze dat doen dan wordt de aanpak zoals bij Crimea en niet wat we nu zien: Figuren zoals Baudet zullen gesponsored worden door het Kremlin om binnen een land conflicten te fabriceren. Dan burgeroorlog, onafhankelijkheidsverklaring / opzegging van het bestaande overeenkomsten en dan lid maken.oldgrumpy schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 13:36:
[...]
Ik vrees dat je gok juist is en dan wordt het wachten op de volgende zet van Poetin.
Tot we op een punt komen dat we zullen moeten zeggen:" Hadden we maar eerder iets gedaan ..."
MAD begint pas wanneer een wereldmacht een no-win situatie heeft. Stijvers wisselen is nog niet een probleem.nst6ldr schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 13:36:
[...]
Nee, dit is geen gok. Er is te lang gedacht dat MAD een conventionele oorlog zou voorkomen, blijkt nu niet het geval. WWIII gaat beginnen zodra een wereldmacht ingrijpt.
Daarom ook het begin van de wereld oorlog. De VS zal zijn aandacht ook niet op twee fronten willen hebben. Het zijn landen zoals India waar je in Azie de hoop op moet vestigen. Taiwan en Zuid-Korea zullen snel onder china vallen (zeker omdat ze daar al Cassus Belli hebben). Australië weet ik niet, maar ik vermoed dat die samen met Japan (wiens leger ingeperkt was na WW2) de achterdeur naar Amerika dicht houden.Yamotek schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 13:36:
[...]
Dan gaan India en Zkorea, Japan, Australië, Taiwan en andere landen zich er ook mee bemoeien. Dat gaat daar ook een leuke boel worden.
Nee China kan in hun uppie niet de halve wereld aan, het zal waarschijnlijk een lang politiek spel worden aan beide zijden met in de VS nog hun interne problemen erbij.
De EU mag zich wel eens gaan verenigen, liever vandaag dan morgen (en dit bedoel ik letterlijk) anders kan het nog wel een leuke boel worden de komende tijd.
"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel
Die vraag is regelmatig gesteld hier maar denk niet dat iemand echt het antwoord hierop weet en je weet ook gewoon niet welke landen gaan helpen etc dus dat is puur speculeren.milotic schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 13:53:
De hamvraag is kan de NAVO kwa leger op tegen de russen? of is hier echt amerika voor nodig? china krijg je iedergeval nooit mee
Playstation 5
Dat is niet zo eenduidig en deterministisch te zeggen, lijkt me. Wat wel duidelijk is, is dat er verschillende Navo bondgenoten in bezit zijn van kernwapens. Poetin is dus altijd in het nadeel.t_captain schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 13:49:
[...]
Ik merk dat ik veel harde data mis.
De grootschalige nuclaire optie, hoe zouden de aantallen slachtoffers zich verhouden?
Maar laten we niet zo hard van stapel gaan. Wij hebben ook een maatschappelijke verantwoordelijkheid om niet te snel te vervallen in doemscenario's. Kernwapens inzetten zijn we nog lang niet en dat woord te pas en te onpas in de mond nemen is eigenlijk not done, althans zeker niet in de diplomatiek ten tijde van de Koude Oorlog.
"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990
Nederland is lid van de NAVO. Dit is een militaire samenwerking van 30 landen uit Noord-Amerika en Europa. De NAVO regelt de wederzijdse verdediging en samenwerking van de legers van de westerse landen. ... Nederland maakt vanaf het begin deel uit van het samenwerkingsverband.milotic schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 13:53:
De hamvraag is kan de NAVO kwa leger op tegen de russen? of is hier echt amerika voor nodig? china krijg je iedergeval nooit mee
Ja, de Navo gezamenlijk is enorm groot. Gezamenlijk kunnen ze Rusland wel 10 x slopen met China erbij.
ALBANIË (2009)
BELGIË (1949)
BULGARIJE (2004)
CANADA (1949)
DENEMARKEN (1949)
DUITSLAND (1955)
ESTLAND (2004)
FRANKRIJK (1949)
GRIEKENLAND (1952)
HONGARIJE (1999)
IJSLAND (1949)
ITALIË (1949)
KROATIË (2009)
LETLAND (2004)
LITOUWEN (2004)
LUXEMBURG (1949)
MONTENEGRO (2017)
NEDERLAND (1949)
NOORD-MACEDONIË (2020)
NOORWEGEN (1949)
POLEN (1999)
PORTUGAL (1949)
ROEMENIË (2004)
SLOVENIË (2004)
SLOWAKIJE (2004)
SPANJE (1982)
TSJECHIË (1999)
TURKIJE (1952)
VERENIGD KONINKRIJK (1949)
VERENIGDE STATEN (1949)
[ Voor 30% gewijzigd door Xtr3me4me op 24-02-2022 13:56 ]
-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --
Die hoekige lijn komt doordat de transponder boven Oekraïne uitstond. Hij is gelogd in Kiev, en 2x bij de grens. De rechte lijnen zijn 'automagisch' getrokken zullen we maar zeggen.Bo0bz schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 13:52:
Ik zie dat er veel berichten worden gedeeld over de aanwezigheid van NATO landen in de lucht. Hoe zit het dan met dit vliegtuig? https://globe.adsbexchange.com/?icao=503fd2 Ik ben niet thuis in de flightradar-achtige pagina's maar deze lijkt over Oekraïne te hebben gevlogen? Wel met een 'hoekige' lijn dus lijkt me niet accuraat?
Gewoon Threads kijken, ben je direct genezen van de nucleaire optie.Verwijderd schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 13:53:
[...]
Vergeet ook niet de fall-out, letterlijk. Zelfs als je de explosie overleeft. Gigantisch veel mensen met radiatieziekte. Kan niet meer geoogst worden. Watervoorzieningen zijn besmet.
Wat er dan nog over is aan samenleving zal snel vervallen in anarchie om voedsel en water.
En dan nog de nucleaire winter die mogelijk kan volgen:
Wikipedia: Nuclear winter
Nee, mocht het zo ver komen, dan hoop ik dat er eentje bovenop mijn huis dropt.
Less alienation, more cooperation.
Luchtruim verdediging bij lage paraatheid is een taak die we met meerdere landen doen, en die wisselen de wacht. Dus dat onze toestellen aan de grond staan is puur toeval, we waren niet aan de beurt.rolandos582 schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 13:51:
[...]
Best eng hoor dat zulke dingen gebeuren, wel opmerkelijk dat Britse vliegtuigen er al zijn voor onze vliegtuigen zijn opgestegen. Nu is dit natuurlijk 8 jaar geleden, maar wij krijgen daar vrij weinig van mee.
Ah ja, want de VS maakt natuurlijk geen deel uit van de NATO. 🤷🏼♂️milotic schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 13:53:
Hello. Is it me you're looking for?
Zeer waarschijnlijk wel. de Russische economie is net zo groot als die van de Benelux, ze hebben vooral veel manschappen, maar ook veel verouderd materiaal.milotic schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 13:53:
Wat we hier in Europa hebben is ook niet top, maar als de EU samen tegen Rusland optreedt en er geen kernwapens ingezet worden en we de brandstofvoorziening in orde hebben, maakt Rusland niet zoveel kans in een grootschalige oorlog.
Alleen de kans op zo'n conflict, dat alleen op die manier wordt uitgevochten, acht ik dan weer niet zo groot
China gaat Rusland bijvallen in dat geval dus het is niet alleen wij tegen de Russen. En ik denk dat de VS vooral handig is met hun mogelijkheid om vooral op afstand oorlog te kunnen voeren. Ik verwacht dat ze wel instaat zijn om (niet nucleaire) tactische aanvallen in Rusland uit te voerenmilotic schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 13:53:
Ik denk dat de sleutel in luchtovermacht ligt. Dat zien we nu ook aan de situatie in Oekraïne. Ik heb niet heel verstand van militair materieel, maar volgens mij staan de Eu landen er wat betreft luchtmachten niet slecht voor.Stylze schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 13:55:
[...]
Die vraag is regelmatig gesteld hier maar denk niet dat iemand echt het antwoord hierop weet en je weet ook gewoon niet welke landen gaan helpen etc dus dat is puur speculeren.
Get Busy Living or Get Busy Dying
Kiwi's are too nice to be honest and the Dutch are too honest to be nice.
Kuch. Spanje. I know, buiten beeld gebleven in het Nederlandse. Maar dat was geen oefening. Het Kremlin denkt niet lineair. Anything, anytime, any place.DevWouter schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 13:54:
[...]
Nee, NATO lijkt me nog geen doel. Als ze dat doen dan wordt de aanpak zoals bij Crimea en niet wat we nu zien: Figuren zoals Baudet zullen gesponsored worden door het Kremlin om binnen een land conflicten te fabriceren. Dan burgeroorlog, onafhankelijkheidsverklaring / opzegging van het bestaande overeenkomsten en dan lid maken.
Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.
Klik in diezelfde tool eens op de Military filtermarapuru schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 13:57:
[Afbeelding]
Het luchtruim is voor civiel in elk geval leeg. Zijn er sites waar je mogelijke militaire vluchten kunt tracken? Zal vast niet zomaar kunnen. Maar ik ben benieuwd of dat met al die trackers tegenwoordig toch wel ergens kan.
Dat is precies wat ik schrijf.mindcre8r schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 13:53:
[...]
Hij zal vragen: oke geef je over en we stoppen met schieten, en in het parkement komt een russcisch gezinde regering, verder gaan we dan gewoon door met leven.
dat is oprecht een goeie vraag - daar waar we hopelijk niet achter gaan komen.milotic schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 13:53:
gezien de omvang van russisch leger denk ik dat ie kan doorstoten naar amsterdam (in theorie)
echter lijkt het materiaal wel redelijk 'outdated' te zijn, maar goed; hoe meer poppetjes hoe beter [..]
coordinatie zal minstens zo belangrijk zijn, die paar navo oefeningen per jaar ... is dat voldoende?
en veel van het NAVO materiaal; zit niet eens in EU (maar elders op 'vredesmissie')
op youtube zie je wel eens van die vergelijkings video's langs komen, als dat correct is het beetje 50/50
maar goed, voordat 'je met tankjes naar amsterdam rijdt' zal je toch het luchtruim in handen moeten hebben, nu stelt dat van nederland niet veel voor (en die F35 zijn echt 10x niets - beter een F16 hebben
[ Voor 13% gewijzigd door himlims_ op 24-02-2022 13:59 ]
Aan de andere kant, nu zou je nog het element van verrassing aan je zijde hebben. Moreel is het niet geweldig, maar qua resultaten zou "first strike" wel eens optimaal kunen zijn. Als je tenminste van Rusland af wil. Het is niet duidelijk in welke mate dat concept steun vindt.Jedi_Pimp schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 13:56:
[...]
Dat is niet zo eenduidig en deterministisch te zeggen, lijkt me. Wat wel duidelijk is, is dat er verschillende Navo bondgenoten in bezit zijn van kernwapens. Poetin is dus altijd in het nadeel.
Maar laten we niet zo hard van stapel gaan. Wij hebben ook een maatschappelijke verantwoordelijkheid om niet te snel te vervallen in doemscenario's. Kernwapens inzetten zijn we nog lang niet en dat woord te pas en te onpas in de mond nemen is eigenlijk not done, althans zeker niet in de diplomatiek ten tijde van de Koude Oorlog.
Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!
klik op de U rechtboven in deze tracker en je ziet deze (waarvan de transponder aan staat)marapuru schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 13:57:
Het luchtruim is voor civiel in elk geval leeg. Zijn er sites waar je mogelijke militaire vluchten kunt tracken? Zal vast niet zomaar kunnen. Maar ik ben benieuwd of dat met al die trackers tegenwoordig toch wel ergens kan.
NAVO gezamenlijk 3,25 miljoen militairen met Amerika erbij die heeft rond de 1,3 miljoen militairen redelijk sterk lijk memilotic schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 13:53:
volgens mij maar dat weet ik niet zeker zit Frankrijk daar nog niet bij onder voorbehoud dacht ik
Niet. Genoeg legertop uit Rusland die hard core zal zijn en op knopjes gaat drukken.t_captain schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 13:58:
[...]
Aan de andere kant, nu zou je nog het element van verrassing aan je zijde hebben. Moreel is het niet geweldig, maar qua resultaten zou "first strike" wel eens optimaal kunen zijn. Als je tenminste van Rusland af wil. Het is niet duidelijk in welke mate dat concept steun vindt.
"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."
https://twitter.com/guyel...1ec-a94f-b20811a319f9%2F0
Frankrijk zit sinds 1949 bij de Navo aangesloten. Maar die aantallen kloppen ongeveer wel.bie100 schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 13:59:
[...]
NAVO gezamenlijk 3,25 miljoen militairen met Amerika erbij die heeft rond de 1,3 miljoen militairen redelijk sterk lijk me
volgens mij maar dat weet ik niet zeker zit Frankrijk daar nog niet bij onder voorbehoud dacht ik
Waar staat dat ergens? Ben een leekrenegrunn schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 13:58:
[...]
Klik in diezelfde tool op de Military filter
Twente komt eraan!
Klopt. Maar, het conflict is niet primair militair. Asymmetrisch. Voor de prijs van een F-16 koop je een verkiezing in het westen. Plus, twintig jaar continue infiltratie.rik86 schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 13:57:
[...]
Zeer waarschijnlijk wel. de Russische economie is net zo groot als die van de Benelux, ze hebben vooral veel manschappen, maar ook veel verouderd materiaal.
Wat we hier in Europa hebben is ook niet top, maar als de EU samen tegen Rusland optreedt en er geen kernwapens ingezet worden en we de brandstofvoorziening in orde hebben, maakt Rusland niet zoveel kans in een grootschalige oorlog.
Alleen de kans op zo'n conflict, dat alleen op die manier wordt uitgevochten, acht ik dan weer niet zo groot
Dit is waarom elke analyse wijst op de bittere vereiste van schoonmaak hier als begin van weerstand. Elite capture, fiscale stelsels, financiële stelsels, machtspolitiek, media - ga zo door.
Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.
Hoezo bizar? Dit is toch vrij standaard daar?wErudite schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 14:00:
Oppositieactivist Marina Litvinovich opgepakt vanwege tegengeluid, bizar.
duidelijk bedanktXtr3me4me schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 13:56:
[...]
Nederland is lid van de NAVO. Dit is een militaire samenwerking van 30 landen uit Noord-Amerika en Europa. De NAVO regelt de wederzijdse verdediging en samenwerking van de legers van de westerse landen. ... Nederland maakt vanaf het begin deel uit van het samenwerkingsverband.
Ja, de Navo gezamenlijk is enorm groot. Gezamenlijk kunnen ze Rusland wel 10 x slopen met China erbij.
ALBANIË (2009)
BELGIË (1949)
BULGARIJE (2004)
CANADA (1949)
DENEMARKEN (1949)
DUITSLAND (1955)
ESTLAND (2004)
FRANKRIJK (1949)
GRIEKENLAND (1952)
HONGARIJE (1999)
IJSLAND (1949)
ITALIË (1949)
KROATIË (2009)
LETLAND (2004)
LITOUWEN (2004)
LUXEMBURG (1949)
MONTENEGRO (2017)
NEDERLAND (1949)
NOORD-MACEDONIË (2020)
NOORWEGEN (1949)
POLEN (1999)
PORTUGAL (1949)
ROEMENIË (2004)
SLOVENIË (2004)
SLOWAKIJE (2004)
SPANJE (1982)
TSJECHIË (1999)
TURKIJE (1952)
VERENIGDE STATEN (1949)
Ik wilde het net zeggen.iamerwin schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 13:57:
[...]
Ah ja, want de VS maakt natuurlijk geen deel uit van de NATO. 🤷🏼♂️
Maar als we net doen alsof Amerika niet bestaat, dan ja. Frankrijk en Groot Britannië hebben een forse krijgsmacht, Duitsland heeft een forse krijgsmacht, en Polen mag je ook niet onderschatten. Alle vier de voorbeelden die ik aanhaal zijn ook erg modern overigens.
De Russische krijgsmacht is niet modern. Ze stelen veel ideeën van de Chinezen en krijgen dat vaak niet goed gekopieërd. Aantal jaar geleden hadden ze GPS/GLONASS problemen op hun nieuwste toestellen, de oplossing daarvoor was een houten beugel voor naast de HUD waar een Garmin wandel GPS in past.

Rusland heeft veel spullen en kernwapens, maar die hebben wij ook, en moderner.
[ Voor 3% gewijzigd door nst6ldr op 24-02-2022 14:02 ]
Verwijderd
Sorry, maar hier is niks bizars aan. Dit is wat Rusland al decennia lang doet.wErudite schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 14:00:
Dat het standaard is wilt niet zeggen dat het normaal is.eric.1 schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 14:01:
[...]
Hoezo bizar? Dit is toch vrij standaard daar?
Hoezo? Dat gebeurt toch bijna standaard met de oppositie daar?wErudite schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 14:00:
Waarom bizar? Dit valt toch totaal te verwachten.wErudite schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 14:00:
Nederlandse PS5 clan / 30+
Ik snap dat het standaard is, dan nog vind ik het absurd.LOTG schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 14:01:
[...]
Hoezo? Dat gebeurt toch bijna standaard met de oppositie daar?
Dan is het toch nog steeds bizar? Of vind jij dat dit soort dingen wennen?eric.1 schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 14:01:
[...]
Hoezo bizar? Dit is toch vrij standaard daar?
Get Busy Living or Get Busy Dying
Kiwi's are too nice to be honest and the Dutch are too honest to be nice.
Na ja, het is wel bizar natuurlijk...alleen niet onverwacht.Verwijderd schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 14:01:
[...]
Sorry, maar hier is niks bizars aan. Dit is wat Rusland al decennia lang doet.
Niet eens nodig. Kijk eens bij de postbussen op de Zuid-As.himlims_ schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 13:58:
[...]
dat is oprecht een goeie vraag - daar waar we hopelijk niet achter gaan komen.
gezien de omvang van russisch leger denk ik dat ie kan doorstoten naar amsterdam (in theorie)
echter lijkt het materiaal wel redelijk 'outdated' te zijn, maar goed; hoe meer poppetjes hoe beter [..]
coordinatie zal minstens zo belangrijk zijn, die paar navo oefeningen per jaar ... is dat voldoende?
en veel van het NAVO materiaal; zit niet eens in EU (maar elders op 'vredesmissie')
op youtube zie je wel eens van die vergelijkings video's langs komen, als dat correct is het beetje 50/50
maar goed, voordat 'je met tankjes naar amsterdam rijdt' zal je toch het luchtruim in handen moeten hebben, nu stelt dat van nederland niet veel voor (en die F35 zijn echt 10x niets - beter een F16 hebben) europees gezien ligt er wel wat ...
Niet normaal in het perspectief van onze standaarden nee, maar in Rusland is eerder regel dan uitzondering.wErudite schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 14:01:
[...]
Dat het standaard is wilt niet zeggen dat het normaal is.
We kunnen toch niet zonder meer onze normen, waarden en vrijheden projecteren op andere landen? Ja, voor ons is het bizar. Voor hun, niet.Zewatanejo schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 14:02:
[...]
Dan is het toch nog steeds bizar? Of vind jij dat dit soort dingen wennen?
[ Voor 37% gewijzigd door eric.1 op 24-02-2022 14:05 ]
Een stuk van Wit-Rusland is overigens ook al jaren de-facto van China.DevWouter schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 13:54:
Even dikgedrukt waar mijn hoop lag, dat merkte je goed op, maar blijkbaar is dat onvoldoende dat men zich volledig afzijdig houdt.
Dat Rusland dus vanuit Wit-Rusland Oekraïne kan invallen duidt er dus op dat Beijing en Moskou de taart al verdeelt hebben.
Quelle chimère est-ce donc que l'homme? Quelle nouveauté, quel monstre, quel chaos, quel sujet de contradiction, quel prodige!
#F*ckPutin begint ook erg trending te worden op Twitter merk ik.wErudite schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 14:00:
Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!
Vijf fasen van verwerking. Wat ik hier zie valt heel serieus nog mee in verhouding tot Nederlandse politieke actoren.Zewatanejo schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 14:02:
[...]
Dan is het toch nog steeds bizar? Of vind jij dat dit soort dingen wennen?
Russian tanks rolling past @fpleitgenCNN while he's live on air. "That is the road leading to Ukraine." pic.twitter.com/N02h0whaHQ
— Kaitlan Collins (@kaitlancollins) 24 februari 2022
CNN sees more military rockets that appear to be fired from Russian territory into Ukraine https://t.co/hjMblQm8OV pic.twitter.com/SrG5FyAJJ5
— CNN (@CNN) 24 februari 2022
[ Voor 24% gewijzigd door spartacusNLD op 24-02-2022 14:05 ]
Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB
Kia EV3 GT+ White, Kawasaki Versys 650 Candy Matte Orange
De CCP gaat het voedsel dan ook nodig hebben met hun enorme ecologische schade...unclero schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 14:02:
[...]
Een stuk van Wit-Rusland is overigens ook al jaren de-facto van China.
Dat Rusland dus vanuit Wit-Rusland Oekraïne kan invallen duidt er dus op dat Beijing en Moskou de taart al verdeelt hebben.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Ook non-nucleair?Xtr3me4me schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 13:56:
[...]
Nederland is lid van de NAVO. Dit is een militaire samenwerking van 30 landen uit Noord-Amerika en Europa. De NAVO regelt de wederzijdse verdediging en samenwerking van de legers van de westerse landen. ... Nederland maakt vanaf het begin deel uit van het samenwerkingsverband.
8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)
Inclusief de rest van Europa. Zie de lekken een paar jaar geleden t.a.v. Strategische kaders Silk Road Strategems.unclero schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 14:02:
[...]
Hoe bedoel je non-nuclair?
https://globe.adsbexchange.com/?icao=ae1bf6marapuru schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 13:57:
[Afbeelding]
SlaineMcRoth#2316 76561197992282479
Russische tanks.spartacusNLD schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 14:04:
Zijn het Russische of oekraïense tanks?
[Twitter]
[Twitter]
Dat is *in* Rusland …spartacusNLD schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 14:04:
[Twitter]
[Twitter]
Nou weet ik niet of dit een goed of een slecht teken is.DevWouter schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 13:54:
[...]
Onvoldoende om mezelf helderziend te verklaren.
PSN: Alvanosa
Belgorod lijkt me duidelijk.spartacusNLD schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 14:04:
[Twitter]
[Twitter]
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Aangezien het in Rusland isspartacusNLD schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 14:04:
[Twitter]
[Twitter]
En ze gaan vooruit volgens de verslaggever, kijk hier heb je wat aan.
Dat is wat anders, maar als je zegt dat het bizar is dan zou dat aanduiden dat je niet had verwacht dat het zou gebeuren. Dit was volledig voorspelbaar.wErudite schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 14:02:
[...]
Ik snap dat het standaard is, dan nog vind ik het absurd.
Die journalist staat volgens de tekst in beeld bij Belgrorod (Rusland) en ze rijden naar Oekraine toe. Lijkt me dus Russisch? Autos hebben ook russische kentekens. Borden in beeld wijzen naar xapbkob oftewel KharkivspartacusNLD schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 14:04:
[Twitter]
[Twitter]
[ Voor 7% gewijzigd door Bo0bz op 24-02-2022 14:09 ]
7360wp | 17*320 OZO | 6* 320 WNW | Loria 6008 | Fujitsu AGYG09LV | Gasloos sinds 10-07-2020 | Kia EV6 84kW
https://twitter.com/Fio_edwards/status/1496826152207458314
Zo blijkt elke keer weer de term 'anti war' eigenlijk 'for the other side' te betekenen.International Emergency Online Rally: No War in Ukraine - No to NATO
The aggressive eastward expansion of NATO, threatening Russia's security, is the cause of the current crisis in Ukraine
And to think they once said that computers would take away jobs.
R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X
Frankrijk maakte tussen 1966 en 1996 geen deel uit van de militaire organen van de NAVO; vanaf 1996 tot aan 3 april 2009 maakten de Fransen een voorbehoud met betrekking tot militair optreden. Sinds 4 april 2009 is Frankrijk weer volledig lid van de NAVO.Xtr3me4me schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 14:00:
[...]
Frankrijk zit sinds 1949 bij de Navo aangesloten. Maar die aantallen kloppen ongeveer wel.
sinds 2009 weer volledig inderdaad
Mogelijk dat ik je verkeerd begrijp en je naar een andere specefieke lokale ontwikkeling wijst die ik vermoed.Virtuozzo schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 13:57:
[...]
Kuch. Spanje. I know, buiten beeld gebleven in het Nederlandse. Maar dat was geen oefening. Het Kremlin denkt niet lineair. Anything, anytime, any place.
Maar Spanje? Spanje heeft ook nog een redelijk collectief geheugen ondanks de huidige strijd. Ik neem aan dat Rusland wel zoveel mogelijk alles aan elkaar gesloten willen hebben dus ik zou het vreemd vinden als ze daar puntdruk gaan uitoefenen. Die middelen daarvoor zijn nog niet aanwezig.
Maar zoals je aangaf: Het is buiten beeld gebleven, ook bij mij.
Ik zie geen scenario bij een full out oorlog met NAVO zonder dat er kernwapens worden ingezet. Al is het maar dat de verliezende partij in de bunker als uiterste nog de rode knop kan indrukken. Mochten de partijen zich kunnen beheersen tot dat moment.
Hoe sterk is de NAVO als je de kernwapens niet meetelt.
8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)
zo’n oorlog is niet non-nucleair. Wie dat denkt verliest, want drukt te laat…
Wij, als in NAVO, hebben dat niet. Behoorlijke achterstand in deze.t_captain schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 13:31:
Hebben we hypersone mogelijkheden op die range?
Rechtboven op de < klikken, dan krijg je dit scherm en kan je filteren.JoteW schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 14:05:
[...]
Hoe krijg ik dan alle vluchten te zien? Snap geen hol van die site
wat bedoel je hiermee?Virtuozzo schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 14:02:
[...]
Niet eens nodig. Kijk eens bij de postbussen op de Zuid-As.
Dit is het beste punt om tot die realisatie te komen. Indien dat besef pas komt nadat je de fancy glaze bol,tafel,outfit en social media boost présence hebt aangeschaft is de weg terug niet meer zo eenvoudig.Alvanosa schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 14:05:
[...]
Nou weet ik niet of dit een goed of een slecht teken is.
[ Voor 88% gewijzigd door defiant op 24-02-2022 14:46 ]
Kreeg ook zo'n idee ja.OMD schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 14:06:
Heeft iemand zicht op vliegverkeer boven den haag oid? Ik hoor de hele tijd een straaljager rondvliegen (afgelopen 15 minuten)
De Navo is in heel makkelijke term uit te leggen: Suprieur in alle opzichte. Los van nuclaire bommen of niet.psy schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 14:07:
[...]
De wapens, tanks, straaljagers, bommenwerpers, stealth zijn in alle opzichte gezamenlijk suprieur met aantallen dat van Rusland en China gecombineerd.
Rusland weet heel erg goed dat bij betreden en binnenvallen van een Navo land, het echt problematiek in militaire reactie gaat worden voor Rusland.
Rusland voelt zich bedreigt door de Navo, puur vanwege de grote overmacht als de Navo landen handen in 1 slaan bij militaire actie.
2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30
Verkenning, Spanje, georganiseerde misdaad, separatisme, inlichtingendiensten. Er zijn flinke redenen waarom Spanje zo scherp is op Europees niveau in al dit.DevWouter schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 14:06:
[...]
Mogelijk dat ik je verkeerd begrijp en je naar een andere specefieke lokale ontwikkeling wijst die ik vermoed.
Maar Spanje? Spanje heeft ook nog een redelijk collectief geheugen ondanks de huidige strijd. Ik neem aan dat Rusland wel zoveel mogelijk alles aan elkaar gesloten willen hebben dus ik zou het vreemd vinden als ze daar puntdruk gaan uitoefenen. Die middelen daarvoor zijn nog niet aanwezig.
Maar zoals je aangaf: Het is buiten beeld gebleven, ook bij mij.
Dat tweede, nee. Westerse blik
De middelen, nu ja, men heeft nu drie decennia de tijd gehad. Ik zou voorzichtig zijn met het idee dat er nog niets aanwezig zou zijn …
nst6ldr in "Russisch-Westerse verhoudingen en de oorlog in Oekraïne"psy schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 14:07:
[...]
Oneens, hypersone raketten zijn een doodlopend eind voor zover geleide projectielen. Je kan ze maar lastig voor intercontinentale doelen inzetten, en de detectieradius van NATO sensoren is gemiddeld gezien dermate groot - en de raketten dermate snel - dat ze zelfs met schepen te ontwijken zijn met een maneuvre.Virtuozzo schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 14:07:
[...]
Wij, als in NAVO, hebben dat niet. Behoorlijke achterstand in deze.
Heb ik, maar dan zie ik niet ALLE lijnen zeg maar, alleen de lijn als ik in het menu rechts op een vlucht klik.iamerwin schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 14:08:
[...]
Rechtboven op de < klikken, dan krijg je dit scherm en kan je filteren.
[Afbeelding]
Twente komt eraan!
De verhoudingen NATO vs. Rusland in beeld:Xtr3me4me schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 13:56:
[...]
ALBANIË (2009)
BELGIË (1949)
BULGARIJE (2004)
CANADA (1949)
DENEMARKEN (1949)
DUITSLAND (1955)
ESTLAND (2004)
FRANKRIJK (1949)
GRIEKENLAND (1952)
HONGARIJE (1999)
IJSLAND (1949)
ITALIË (1949)
KROATIË (2009)
LETLAND (2004)
LITOUWEN (2004)
LUXEMBURG (1949)
MONTENEGRO (2017)
NEDERLAND (1949)
NOORD-MACEDONIË (2020)
NOORWEGEN (1949)
POLEN (1999)
PORTUGAL (1949)
ROEMENIË (2004)
SLOVENIË (2004)
SLOWAKIJE (2004)
SPANJE (1982)
TSJECHIË (1999)
TURKIJE (1952)
VERENIGDE STATEN (1949)
:strip_exif()/f/image/PkwoGYei7VsMq8TKx376o3dF.jpg?f=fotoalbum_large)
bron: reddit
[ Voor 3% gewijzigd door Jeroenvde89 op 24-02-2022 14:14 ]
Apple MacBook Air '25 | Apple iPhone 17 Pro | Apple AirPods Pro | Apple Watch Series 10 | Xbox Series X | LG OLED55CX6LA | Sonos Arc + 2x Sonos Play:1
Intressant, die wist ik nog niet. Maar China verovert land ook op een andere manier: Economisch en door lokale interactie. Een beetje zoals Meta die een lap grond in Nederland koopt om een data center te bouwen.unclero schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 14:02:
[...]
Reactie van Jeremy Corbyn op Russische invasie hier. Reactie van Keir Starmer, de huidige leider van Labour hier.IJzerlijm schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 14:06:
De Vijfde Colonne komt in beweging, Jeremy Corbyn tegen deze NATO agressie.
https://twitter.com/Fio_edwards/status/1496826152207458314
[...]
Zo blijkt elke keer weer de term 'anti war' eigenlijk 'for the other side' te betekenen.
Deze mevrouw Edwards lijkt aanhanger te zijn van Socialist Action, is vele, vele maler linkser dan Labour (en Jeremy Corbyn).
[ Voor 8% gewijzigd door Bernard0343 op 24-02-2022 14:15 ]
No AI tools were used in writing this post. It's a product of human stupidity.
Jups en daar is amerika nog niet eens in meegenomen en canada die ook Navo leden zijn. Want nato is europees grondgebied alleen en als Nato staan ze niet alleen ervoor, dus bij oorlog is het de hele Navo bij elkaar.Jeroenvde89 schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 14:11:
[...]
De verhoudingen NATO vs. Rusland in beeld:
[Afbeelding]
[ Voor 11% gewijzigd door Xtr3me4me op 24-02-2022 14:13 ]
Heh, theoretisch gezien misschien wel, maar niemand gaat een kernbom op Rusland gooien voordat we veel en veel verder zijn geëscaleerd. Daarvoor moet je tenminste grondoorlogen met Navo bondgenoten moeten gaan zien en alsnog gaat dat niet gesteund worden door de lidstaten van de Navo/EU.t_captain schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 13:58:
[...]
Aan de andere kant, nu zou je nog het element van verrassing aan je zijde hebben. Moreel is het niet geweldig, maar qua resultaten zou "first strike" wel eens optimaal kunen zijn. Als je tenminste van Rusland af wil. Het is niet duidelijk in welke mate dat concept steun vindt.
Dit. Navo is veel en veel sterker dan Rusland. En China, for that matter. Maar liever niet op twee fronten tegelijkertijdXtr3me4me schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 14:10:
[...]
De Navo is in heel makkelijke term uit te leggen: Suprieur in alle opzichte. Los van nuclaire bommen of niet.
De wapens, tanks, straaljagers, bommenwerpers, stealth zijn in alle opzichte gezamenlijk suprieur met aantallen dat van Rusland en China gecombineerd.
Rusland weet heel erg goed dat bij betreden en binnenvallen van een Navo land, het echt problematiek in militaire reactie gaat worden voor Rusland.
Rusland voelt zich bedreigt door de Navo, puur vanwege de grote overmacht als de Navo landen handen in 1 slaan bij militaire actie.
[ Voor 36% gewijzigd door Jedi_Pimp op 24-02-2022 14:15 ]
"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990
Amerika staat genoemd.Xtr3me4me schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 14:12:
[...]
Jups en daar is amerika nog niet eens in meegenomen en canada die ook Navo leden zijn. Want nato is europees grondgebied alleen en als Nato staan ze niet alleen ervoor, dus bij oorlog is het de hele Navo bij elkaar.
Er staat toch duidelijk in die afbeelding "American share of total"Xtr3me4me schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 14:12:
[...]
Jups en daar is amerika nog niet eens in meegenomen en canada die ook Navo leden zijn. Want nato is europees grondgebied alleen en als Nato staan ze niet alleen ervoor, dus bij oorlog is het de hele Navo bij elkaar.
Ah, je ziet ook alleen de daadwerkelijke routes als je een vlucht selecteert.JoteW schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 14:11:
[...]
Heb ik, maar dan zie ik niet ALLE lijnen zeg maar, alleen de lijn als ik in het menu rechts op een vlucht klik.
Oekraine is gewoon de lul als ultiem bufferland.Jeroenvde89 schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 14:11:
[...]
[Afbeelding]
i5 3570k @ 4.2 | MSI Z77A-G45 | 16GB RAM | GTX 1070 TI 8GB |
Ah zie het eronder staan in het grijs, die 2 moeten dan opgeteld worden.
Verwijderd
Nee totaal is de eerste regel en dat is inclusief de tweede regel.Xtr3me4me schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 14:14:
[...]
Satellietstaat van NL natuurlijk.Slavy schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 14:14:
Hypotetisch gezien, wat als er oorlog komt en Rusland verliest, wat gebeurd er dan? Wordt het dan opgesplitst in heel veel meer landen, wordt Rusland een vazalstaat, of iets anders?
New Limburg
$ alias cd='rm -rf'
"share of total" betekend dat het al onderdeel is van dat totaal (het bovenste getal).Xtr3me4me schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 14:14:
[...]
De gevoelige en problematische correlatie van hoe en waarom het Kremlin als crimineel regime wat eigen land leegzuigt toch in staat is tot grootschalige toepassingen van beïnvloeding, compromitteren en geweld.
Het is eerder in het topic, voorafgaand aan de huidige escalatie, meer in diepgang besproken en uitgewerkt. Lang verhaal kort: de ruimte die het Kremlin heeft is een product van ons gedrag in politiek en economie hier én in interactie met het Kremlin.
Er zijn twee vectoren:
1. Hier aanwezige processen van wat we Elite Capture noemen. Een terugvallen naar regentisme, gulzige bestuurscultuur en zo meer nadat we dachten de koude oorlog gewonnen te hebben. Dat schept kwetsbaarheden en verstoringen.
2. Het faciliteren van het Kremlin vanuit overtuigingen zonder veel toetsing of competentie dat verstrengeling stabiliteit stimuleert, terwijl we eigenlijk juist vanuit de lessen na WOI en WOII weten dat dit niet zo is, dat het uiterst risicovol en conditioneel is.
Het zal even zoeken zijn, maar er staan een aantal zeer goede leestips en publicaties die dit meer hapklaar uitleggen eerder in het topic.
Misschien dat iemand er wat tijd voor heeft, op het moment ik even niet - excuses.
Hmmm kon toch zweren Amerika meer Straaljagers had, dan dat alleen.Verwijderd schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 14:15:
[...]
Nee totaal is de eerste regel en dat is inclusief de tweede regel.
En dat klopt, dat plaatje is out-dated Posted byu/MarineKingPrime_
3 years ago:
As of late 2021, the United States Air Force (USAF) is composed of 5217 active aircraft, making it the largest, the most technologically advanced, and the most powerful air fleet in the world.
[ Voor 33% gewijzigd door Xtr3me4me op 24-02-2022 14:20 ]
Dat zullen we nooit weten, aangezien de mensheid de nucleaire winter niet zal overleven.Slavy schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 14:14:
Hypotetisch gezien, wat als er oorlog komt en Rusland verliest, wat gebeurd er dan? Wordt het dan opgesplitst in heel veel meer landen, wordt Rusland een vazalstaat, of iets anders?
No AI tools were used in writing this post. It's a product of human stupidity.
Jammer dat die niet-Amerikaanse tanks voor driekwart de Griekse en Turkse zijn die voor een flink deel achterhaald zijn (M48 en varianten) en allemaal daar nodig zijn elkaar af te schrikken.Jeroenvde89 schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 14:11:
[...]
[Afbeelding]
bron: reddit
And to think they once said that computers would take away jobs.
Dat staat er niet.Xtr3me4me schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 14:14:
[...]
Er staat dat dat grijze het deel is dat de US uit de hoofdsom verzorgt.
Misschien kunnen we het met Xi op een akkoordje gooien, dat ze een mooi lapje grond er aan overhouden.Slavy schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 14:14:
Schiet tussen de palen en je scoort!
Xi heeft al heel wat extra-territoriale lappen op Europees grondgebied.dr.lowtune schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 14:17:
[...]
Misschien kunnen we het met Xi op een akkoordje gooien, dat ze een mooi lapje grond er aan overhouden.
Edit; dubbel bericht van mij zag ik, sorry.
[ Voor 48% gewijzigd door PLAE op 24-02-2022 14:19 ]
Dit topic is gesloten.
![]()
[font size=18]Zero Tolerance beleid[/font]
Dit topic valt onder Zero Tolerance. Dit betekent het volgende:• We grijpen sneller in bij overtredingen.
• Er volgen sneller sancties.
Extra omtrent de situatie nu:
Deel aub geen schokkende beelden. Bedenk daarbij goed of een twitter bericht wat toevoegt aan de discussie.
Specifieke topic regels
• Onderbouw je betoog met betrouwbare en verifieerbare bronnen.
• Geen drogredenen of onlogische en/of onnavolgbare gevolgtrekkingen.
• Extraordinary claims require extraordinary evidence.
• Geen omgekeerde bewijslast, wie beweert moet bewijzen.
• De volgende drogreden is expliciet niet toegestaan: neutraliteit claimen om vervolgens een waardeoordeel te geven over het conflict. Zie ook Wikipedia: Argument to moderation en Wikipedia: False balance
Andere topics
Discussie over wapensystemen, verhoudingen en inzet kan hier: Wapensystemen en effectiviteit
Voor de nasleep en mogelijke berechting daders MH17 hebben de we dit topic: MH17: De weg richting daders en mogelijke berechting
AWM beleidstopic:
Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid
:strip_exif()/f/image/ryfXgVurQuWMLvaiIrqRkCuZ.jpg?f=fotoalbum_large)