[ZT] Russisch-Westerse verhoudingen en de oorlog in Oekraïne Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 116 ... 168 Laatste
Acties:
  • 731.334 views

Onderwerpen

• Slavy
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Hoor net bij NOS dat 140 burgemeesters van verschillende Russische steden Putin hebben laten weten dat ze zijn daden verafschuwen.

Vraag mij af of Putin weer de Gulag gaat introduceren gezien hij toch zo op zijn Soviets bezig is...

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

• bvbal79
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20:58
Amdwarrior schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 13:09:
[...]

Echter was er toen geen sociale media die 24/7 updates kunnen plaatsen zonder censuur
En een doolhof zonder wegen

• Stylze
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19:44
Bij de nos was net verslaggeefster in Moskou die zei dat er wat mensen aan het protesteren waren op een plein met span doeken tegen de oorlog maar die werden meteen opgepakt door de oproerpolitie.

Gaat lastig worden voor Russische volk om in opstand te komen.

Playstation 5

• chimera2
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 02-12 15:58
Slavy schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 13:09:
Hoor net bij NOS dat 140 burgemeester van verschillende Russische steden Putin hebben laten weten dat ze zijn daden verafschuwen.

Vraag mij af of Putin weer de Gulag gaat introduceren gezien hij toch zo op zijn Soviets bezig is...
ben dr bang voor dat hij dat zijn reet zal roesten

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:48
Wozmro schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 12:58:
Op mij komt Putin toch wel heel fatalistisch over, zo van ’ik ben bijna 70 jaar mij maakt het allemaal niets meer uit, alles of niets’.

Zijn eigen volk zal in opstand moeten komen om dit te stoppen denk ik.
Volk wellicht niet, maar Putin is ook weer niet de enige met macht in Rusland.
Als het andere met macht te riskant wordt dan kan het ook zo zijn dat Putin uiteindelijk meer gebonden wordt of een ongelukje krijgt. Maar voorlopig zijn we daar niet.

• iamerwin
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 21:25
Uit het zuiden komt nu ook een Awacs.

Hello. Is it me you're looking for?

• Ashilh
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-11 19:43
Slavy schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 13:08:
[...]

Mensen die dood ergens liggen of ander "leedvermaak" voegen geen waarde toe. Als je ze wilt zien moet je elders zijn op internet.
Het niet willen infantiliseren van conflicten is geen leedvermaak.

Er is geen of amper verificatie mogelijk op socials onder normale omstandigheden en nu al helemaal niet, dus is het inderdaad een goed idee dit soort posts te weren hier.

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Hoor net bij NOS dat 140 burgemeesters van verschillende Russische steden Putin hebben laten weten dat ze zijn daden verafschuwen.

Die kunnen beter verhuizen naar bungalows of woningen zonder ramen op de verdiepingen.

Dat betekent, stam + t .

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:50

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Tristan schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 13:03:
[...]

Mag ik vragen waarom we die beelden niet (op eigen keuze) mogen zien? Het is oorlog en daar moeten we onze ogen toch niet voor sluiten?
Geen schokkend materiaal volgens ons beleid, vandaar. Een explosie is dat dan niet, maar dode soldaten of andere bloederige taferelen weer wel.

Edit:
@Standeman had het al gezegd :)

[ Voor 5% gewijzigd door tweakduke op 24-02-2022 13:13 ]

Tweakers Discord

• PLAE
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-12 10:12

Dat hoeft niet, die bestaan nog.

Dit is net ten noorden van Kiev.

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Hertog_Martin schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 13:08:
Het liefst heb je dat heel Oekraïne terugvecht. Want zodra er een Amerikaanse of Duitse kogel een Rus raakt heb je kans op wereldoorlog.

Als ze daar echter niet allemaal mobiliseren en bevolking vooral op de vlucht slaat, dan kijken we toe hoe Rusland straks aan grens van Polen staat, en dan wellicht alsnog met z'n allen ten strijde.

Echter heel begrijpelijk dat men op de vlucht slaat.
Dat is voor mij onbegrijpelijk. Dat is hetzelfde conflictmijdende gedrag wat ze de afgelopen 10 jaar al hebben laten zien.

Je zou toch liever sterven in het harnas. Vluchten uit mijn vaderland? Nooit..

Sta op en vecht, of zwaai de witte vlag, Oekraïne.

(PS: ik begrijp uiteraard wel dat ambassadeurs, expats, toeristen, etc. naar huis willen)

vw id.7 tourer pro s | evcc | holtkamper aero | fiscalist & prutser

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-11 16:00
tweakduke schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 13:12:
[...]

Geen schokkend materiaal volgens ons beleid, vandaar. Een explosie is dat dan niet, maar dode soldaten of andere bloederige taferelen weer wel.
Ok.

• Slavy
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

PLAE schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 13:12:
[...]

Dat hoeft niet, die bestaan nog.

Dit is net ten noorden van Kiev.

[Twitter]
Niet meer sinds 1960.

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

• k995
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-04 20:45

Ach nee de leiders ervan zullen zo'n berouw hebben dat ze zelfmoord plegen op zijn russisch: zichzelf 2 keer door het hoofd schieten en dan door het raam springen.

• Mu.siQ
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 02-12 08:54

Mu.siQ

XBL: MusiQ2

Algemene vraag: al die vliegtuigen zijn interessant om te volgen maar ik weet van de helft niet wat ze zijn/doen. Wil men wellicht een kleine uitleg geven als men ze post? Ik google er de hele dag al op los, maar het blijft wat duizelen 8)7

Therefore I must know what I am doing. Maybe.

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Alles wat er nu gedaan wordt is natuurlijk ingecalculeerd door de Russen en ze zien het niet als een probleem. De symbolische afkeuringen kunnen ze simpelweg negeren en sancties kunnen ze wel uitzitten tot het moment dat de buit binnen is en de Europese bevolking begint te morren over hoge stookkosten.

Als we een signaal willen sturen bulldozer je de hele Nordstream 2 infrastructuur terug de grond in.

And to think they once said that computers would take away jobs.

• PLAE
Strafkamp lijkt mij toch niet heel verschillend?

• Slavy
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Mu.siQ schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 13:14:
Algemene vraag: al die vliegtuigen zijn interessant om te volgen maar ik weet van de helft niet wat ze zijn/doen. Wil men wellicht een kleine uitleg geven als men ze post? Ik google er de hele dag al op los, maar het blijft wat duizelen 8)7
https://aerocorner.com/blog/types-of-military-planes/

Wikipedia: List of active United States military aircraft

Even ctrl+f doen op het type dat je ziet vliegen op een van bovenstaande websites.

• Rubberen
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 21:30
Er komt een moment dat de NAVO het zich zal beklagen dat ze militair niet hebben ingegrepen in dit conflict. Zoals ik het nu zie heeft poetin al zijn kaarten op tafel gelegd en kunnen we niet anders dan besluiten dat het een oorlogszuchtige persoon is die niet te vertrouwen was en dit nu even heel duidelijk gemaakt heeft aan de wereld..

Ik had graag gezien dat de NAVO lucht tot lucht militaire steun aanbood. Grondtroepen is uit den boze, maar Rusland wil oorlog? Dan moeten ze maar met gelijke middelen strijden.. Daarom dus steun van de NAVO in de lucht.

Straks heeft hij volledig Oekraïne in handen, kunnen we wellicht spreken van genocide en is de grens van Polen zo gespannen dat er maar een schot dient te vallen en het uiteindelijk toch tot een groter conflict komt. Daarom dat ik van mening ben dat de NAVO 'nu' militaire steun moet bieden op het vlak van lucht tot lucht .

• The Outlaw
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Stylze schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 13:10:
Bij de nos was net verslaggeefster in Moskou die zei dat er wat mensen aan het protesteren waren op een plein met span doeken tegen de oorlog maar die werden meteen opgepakt door de oproerpolitie.

Gaat lastig worden voor Russische volk om in opstand te komen.
Niets mag het landsbelang ondermijnen.

Nederlandse PS5 clan / 30+

• RobinNL
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02-12 16:23
IJzerlijm schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 13:14:
Alles wat er nu gedaan wordt is natuurlijk ingecalculeerd door de Russen en ze zien het niet als een probleem. De symbolische afkeuringen kunnen ze simpelweg negeren en sancties kunnen ze wel uitzitten tot het moment dat de buit binnen is en de Europese bevolking begint te morren over hoge stookkosten.

Als we een signaal willen sturen bulldozer je de hele Nordstream 2 infrastructuur terug de grond in.
Dat heeft Europa toch ook geld gekost? Ik zou sneller vergroenen als Europa zodat je Nordstream 1 niet meer nodig hebt. Of dat op de langer termijn mogelijk is, geen idee. Maar dan ben je niet/minder afhankelijk van Rusland.

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

• Virtuozzo
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
The Outlaw schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 13:16:
[...]

Niets mag het landsbelang ondermijnen.
De belangen van criminele oligarchie.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

• Thalaron
  • Laatst online: 22:43
JanHenk schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 13:13:
[...]

Dat is voor mij onbegrijpelijk. Dat is hetzelfde conflictmijdende gedrag wat ze de afgelopen 10 jaar al hebben laten zien.

Indien Rusland enkel en alleen NL zou aanvallen en niemand komt helpen, reken er maar op dat ik en de meerderheid met mij vertrekt. Zo gaaf (sorry Mark) vind ik NL niet dat het mijn leven waard is om principieel te doen. Indien België ons zou binnenvallen OK... maar Rusland is toch wel eventjes een ander verhaal en zonder hulp van buitenaf pure zelfmoord om te gaan vechten mijn inziens.
Eens met dat men een keuze zal moeten maken, maar dat kan dus ook vluchten zijn.
(PS: ik begrijp uiteraard wel dat ambassadeurs, expats, toeristen, etc. naar huis willen)
Ik begrijp het niet indien er nu nog steeds toeristen zouden zijn die naar huis willen. Dat ze naar huis willen wel natuurlijk, maar niet dat ze er nog zouden zitten. Dan vraag je er wel een beetje om...

[ Voor 3% gewijzigd door Thalaron op 24-02-2022 13:19 ]

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

• N3oC
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 02-12 15:44
Ik denk dat het ook interessant is om te weten hoe het huidige vlieg-gedrag afwijkt van "normaal" (lijkt mij dat militaire vliegtuigen vaker in de lucht hangen :+ )

https://www.linkedin.com/in/coenversluis || http://www.judovianen.nl

• Zewatanejo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:17

Zewatanejo

Fine Thanks!

JanHenk schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 13:13:
[...]

De Oekraïense regering schetst in elk geval het beeld dat er hevig weerstad wordt geboden.
Het Oekraïense leger zegt dat Rusland sinds 12.00 uur (Nederlandse tijd) meer dan dertig aanvallen heeft uitgevoerd op zowel burgerdoelen als militaire doelen. Dat gebeurde onder meer met kruisraketten, zegt het leger. Nu worden onder meer vijf doden gemeld als gevolg van het neerhalen van een Oekraïens legervliegtuig.

Een adviseur van het presidentiële kantoor van Oekraïne zegt tegen persbureau Reuters dat er zwaar wordt gevochten in Oost-Oekraïne en dat de gevechten aan de hele Russisch-Oekraïense grens plaatsvinden. Ook in de regio's Soemie, Charkov, Cherson en Odessa zijn zware gevechten aan de gang.

Volgens Kiev willen de Russen momenteel nergens over praten. De Oekraïeners hebben inmiddels hun zaakgelastigde uit Moskou gehaald voor overleg. Ook wordt de Oekraïense ambassade in Moskou geëvacueerd, zo meldt het Russische persbureau RIA.

Get Busy Living or Get Busy Dying
Kiwi's are too nice to be honest and the Dutch are too honest to be nice.

• nst6ldr
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

De NATO is bezig om patrouilles uit te zetten bij de grenzen van lidstaten die grenzen aan Oekraïne, daar hoort ondersteuning bij. Dus wat je voornamelijk ziet zijn toestellen die informatie over het conflict moeten verzamelen (o.a. over radiosignalen en transponders), tankers (om de patrouilles een zinvolle duur te geven) en toestellen die de situatie in kaart brengen (en dit delen met elkaar) zodat de gevechtsvliegtuigen van de lidstaten hetzelfde beeld hebben.

Meer dan dat is er niet van te maken. Ze versterken de grenzen, echt een aanval gaan we niet zien.

[ Voor 5% gewijzigd door nst6ldr op 24-02-2022 13:19 ]

Hoe Android ten einde kwam - Ben je wel kritisch?

• pingkiller
  • Laatst online: 22:27
Ik vind dat posten van die vliegbeweging sowieso niet zo interessant. Je kan alleen maar een beetje speculeren over de achterliggende gedachte, maar dat is op vrijwel niks gebaseerd.

CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/

• oldgrumpy
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 02-12 10:05
Zewatanejo schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 13:17:
[...]

De Oekraïense regering schetst in elk geval het beeld dat er hevig weerstad wordt geboden.

[...]
Comical Ali deed dat ook :-)
De vraag is , hoe gaat er het werkelijk aan toe?

• SideSwipe
  • Laatst online: 02-12 16:07

SideSwipe

ZijZweep / SaaitSwiep !

N3oC schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 13:17:
[...]

Ik denk dat het ook interessant is om te weten hoe het huidige vlieg-gedrag afwijkt van "normaal" (lijkt mij dat militaire vliegtuigen vaker in de lucht hangen :+ )
Die radarvliegtuigen vliegen altijd wel rond. Echter in combinatie van het vliegen rond de grens met Oekraïense en dat er tankvliegtuigen rondvliegen geeft wel aan dat ze iets anders vliegen dan normaal.

Zegt voor de rest niet veel..

[ Voor 3% gewijzigd door SideSwipe op 24-02-2022 13:19 ]

Trotse vader x 2!| Profiel volspammen mag hier: Klik

• tiswat
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19:11
pingkiller schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 13:18:
[...]

Ik vind dat posten van die vliegbeweging sowieso niet zo interessant. Je kan alleen maar een beetje speculeren over de achterliggende gedachte, maar dat is op vrijwel niks gebaseerd.
Eens. Het zegt echt te weinig.

• Stylze
*knip* let s.v.p. op onze topic warning:
• Onderbouw je betoog met betrouwbare en verifieerbare bronnen.

[ Voor 76% gewijzigd door defiant op 24-02-2022 13:22 ]

Playstation 5

• Virtuozzo
  • Niet online
Zewatanejo schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 13:17:
[...]

[...]
NAVO rapportage idem. Maar het zal nog even duren voordat er duidelijkheid is over communicatiestrategie in de escalatie t.a.v. publiceren van inzichten / data.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 02:16

psy

Brent schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 12:56:
[...]

Da's niet Luxemburg, dat is Geilenkirchen. Iedereen in ZL ziet ze regelmatig overgaan ;)
En wie ze niet kan zien, hoort ze wel :9

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

• ReVision.
  • Registratie: Juli 2019
  • Niet online
Zet nou eens en bron neer in plaats van maar gewoon wat te roepen

[ Voor 23% gewijzigd door defiant op 24-02-2022 13:23 ]

hoi

Verwijderd

BRON aub.

[ Voor 30% gewijzigd door defiant op 24-02-2022 13:23 ]

• nst6ldr
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

Virtuozzo schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 13:19:
[...]

NAVO rapportage idem. Maar het zal nog even duren voordat er duidelijkheid is over communicatiestrategie in de escalatie t.a.v. publiceren van inzichten / data.
Het eerste slachtoffer van iedere oorlog is de waarheid. :7

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Ik hoor van kennissen in Charkiv dat de stad afgesloten is, je mag er niet meer uit. Was al te verwachten, maar lijkt dus nu ook waarheid te zijn geworden.

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17:43
Wat gaan die precies doen? Puur surveillance vanuit de lucht? Voor communicatie etc?

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Rubberen schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 13:16:
Er komt een moment dat de NAVO het zich zal beklagen dat ze militair niet hebben ingegrepen in dit conflict. Zoals ik het nu zie heeft poetin al zijn kaarten op tafel gelegd en kunnen we niet anders dan besluiten dat het een oorlogszuchtige persoon is die niet te vertrouwen was en dit nu even heel duidelijk gemaakt heeft aan de wereld..

Ik had graag gezien dat de NAVO lucht tot lucht militaire steun aanbood. Grondtroepen is uit den boze, maar Rusland wil oorlog? Dan moeten ze maar met gelijke middelen strijden.. Daarom dus steun van de NAVO in de lucht.

Straks heeft hij volledig Oekraïne in handen, kunnen we wellicht spreken van genocide en is de grens van Polen zo gespannen dat er maar een schot dient te vallen en het uiteindelijk toch tot een groter conflict komt. Daarom dat ik van mening ben dat de NAVO 'nu' militaire steun moet bieden op het vlak van lucht tot lucht .
luchtruim leek redelijk 'toegankelijk'

[YouTube: Russia-Ukraine war: Russian paratroopers enters Ukraine; scary visuals caught on cam]

lastig te verifieren (voor mij) of dit 'nu' is, of van een eerdere oefening

[ Voor 3% gewijzigd door himlims_ op 24-02-2022 13:22 ]

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

• Stylze
ReVision. schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 13:20:
[...]

Zet nou eens en bron neer in plaats van maar gewoon wat te roepen
CNN liveblog kan daar geen link van krijgen..

Playstation 5

• nst6ldr
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

rolandos582 schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 13:20:
[...]

Wat gaan die precies doen? Puur surveillance vanuit de lucht? Voor communicatie etc?
nst6ldr in "Russisch-Westerse verhoudingen en de oorlog in Oekraïne"

Verder geen aandacht meer aan besteden, is echt niet boeiend.
RoD schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 13:20:
Ik hoor van kennissen in Charkiv dat de stad afgesloten is, je mag er niet meer uit. Was al te verwachten, maar lijkt dus nu ook waarheid te zijn geworden.
Nu is de vraag hoe lang het beleg gaat duren.

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:39

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

China refuses to criticize Russia's invasion of Ukraine, and begins importing Russian wheat

CNN

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• BeZaX
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22:58

• Virtuozzo
  • Niet online
RoD schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 13:20:
Ja, dat wordt telefoons en computers wissen. Er zijn inmiddels signalen dat het Kremlin bij de ingenomen corridors begonnen is met voorbereiding voor opsporing & arrestatie t.a.v. wat men de weerstandsdata noemt.

• PLAE
himlims_ schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 13:21:
[...]

[YouTube: Russia-Ukraine war: Russian paratroopers enters Ukraine; scary visuals caught on cam]

Dit werd vanmorgen zo breed gedeeld in Russische hoek dat het mij iets ouds lijkt.

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 02-12 09:31
Rubberen schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 13:16:

Gefeliciteerd. Je hebt net wereld oorlog nr 3 officiëel gestart.
Oekraïne is hoe hard het ook klinkt geen lid van de navo op dit moment. Zijn we blij met de invasie en willen we dat deze zo snel mogelijk wordt opgeheven ja.
Maar het moment dat het russiche leger de grens van bv Polen overschreid is pas het moment om hard terug te slaan. Tot die tijd is het ondersteunen dmv wapenleveringen het maximale wat haalbaar is. En daarnaast volledige mobilisatie van de Europse legers en die naar de buitengrenzen sturen.

• Slavy
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

[...]

Lees de reacties eronder, is van een oefening (voor zover Russische oefeningen nog geloofwaardig zijn).

• new_guy
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21:54
[...]

Schijnen oude beelden te zijn.

• Virtuozzo
  • Niet online
nst6ldr schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 13:20:
[...]

Het eerste slachtoffer van iedere oorlog is de waarheid. :7
Zo is het gezegde ja, maar het slachtoffer van oorlog is die van overzicht en inzicht. Waarheid als slachtoffer is altijd wat tot oorlog leidt.

Wel een les voor ons hier.

• PLAE
Neergeschoten UA AN26, 5 doden.

• JoteW
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 17:40
Zal vanuit NL niks anders gebeuren dan bevoorraden van de Oekrainers gok ik?

Twente komt eraan!

• Virtuozzo
  • Niet online
PLAE schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 13:23:
[...]

Dit werd vanmorgen zo breed gedeeld in Russische hoek dat het mij iets ouds lijkt.
Desinformatie, oud materiaal.

Rule of thumb: if a source is Russian or Russian connected, do not trust, do not use, do not transmit.

• k995
D-dark schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 13:23:
[...]

Oekraïne is hoe hard het ook klinkt geen lid van de navo op dit moment. Zijn we blij met de invasie en willen we dat deze zo snel mogelijk wordt opgeheven ja.
Maar het moment dat het russiche leger de grens van bv Polen overschreid is pas het moment om hard terug te slaan. Tot die tijd is het ondersteunen dmv wapenleveringen het maximale wat haalbaar is. En daarnaast volledige mobilisatie van de Europse legers en die naar de buitengrenzen sturen.
Neen, wie zal rusland effectief militair steunen in dit?
Een luchtoorlog zou een goed antwoord zijn. Het laat het grootste russische voordeel wegvallen.

• nst6ldr
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

[...]

Is niet lastig te verifieren:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/zIOQB8a.png

Andere punten die opvallen:
  • Ze hebben geen bepakking noch wapens.
  • De campagne an sich rectificeert geen gebruik van parachutisten.
  • De invasie begon 's nachts, je zet parachutisten in bij het begin van een invasie wanneer de vijand zich nog niet ingraaft.

• k995
JoteW schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 13:25:
Belgie ging tenten sturen.
ffs we zijn toch een bende schapen.

• Slavy
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Als reactie, ironisch genoeg een quote uit Command and Conquer: Red Alert:

"Time will tell, sooner or later, time will tell".

Verwijderd

Wat wil je dan? NAVO versus Rusland? Knokken tot een partij verslagen wordt en zijn nukes inzet?

Alle armchair generals hier snappen niet helemaal waarom de NAVO niet triggerhappy is.

Verwijderd

nst6ldr schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 13:06:
[...]

Niet echt, bankrun is al aan de orde, roebel is letterlijk een uur na de invasie gaan kelderen (inmiddels ~30% omlaag), voor zover handel betreft is Rusland voorlopig klaar, en er gaan soldaten (lees: familie) dood in een conflict wat naar verluid maanden als guerilla oorlog gevoerd gaat worden. Putin schijnt het volk mee te hebben, maar dat kan nooit lang gaan duren zo.
De inzet van fysiek geweld is schokkend voor ons als burgers in het rustige vredige Westen. Maar inzet van fysiek geweld is tevens een zwaktebod, een wanhooppoging. Het heeft niets te maken met spierballen of kracht zoals velen hier doen impliceren. Totaal geïntimideerd door Poetins militaire showmanship.

Het Westen kijkt nog toe terwijl Rusland zijn kaarten al open en bloot op tafel aan het neerleggen is. 'Rusland niet bang, Rusland slim en sterk, Rusland groot en machtig.' Maar ondertussen zit Poetin zo vol angst dat de inzet van fysiek geweld niet meer geschuwd wordt. Als een kleuter die de hele dag al om dingen vraagt boos wordt en iets kapot maakt uit onmacht.

Een smerige en misselijkmakende wanvertoning binnen onze moderne wereld. Met wederom een land vol onschuldige inwoners die slachtoffer zijn van bloedvergieten.

De mens zal het waarschijnlijk nooit leren. Hebzucht en macht, in iedere vorm.

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19:47
k995 schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 13:25:
[...]

Belgie ging tenten sturen.
ffs we zijn toch een bende schapen.
Meer dan dat soort meuk kunnen we helaas niet doen. Behalve Rusland financieel straffen (hopelijk 100%).

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 01-12 18:43
Ik vraag me af: hoe staat het eigenlijk met de militaire verhoudingen in de lucht?

Heeft op dit moment het westen bijvoorbeeld de slagkracht om een raket te laten neerkomen op het Kremlin, of een willekeurige andere coordinaat in Rusland?

Als dat het geval is, dan is een andere militaire strategie mogelijk. Een strategie waarin je niet meegaat in de klassieke oorlog om land, maar een flink aantal kopstukken van het regime in korte tijd uitschakeld en daarmee Rusland destabiliseert.

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:27

OMD

We hebben scherfvesten en helmen verstuurd heb ik begrepen.

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

• JoteW
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 17:40
Verwijderd schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 13:26:
[...]

Wat wil je dan? NAVO versus Rusland? Knokken tot een partij verslagen wordt en zijn nukes inzet?

Alle armchair generals hier snappen niet helemaal waarom de NAVO niet triggerhappy is.
*knip* wees vriendelijk en speel niet op de man. Als je een post niet door de beugel vind gaan, maak dan een topic report aan.

[ Voor 28% gewijzigd door defiant op 24-02-2022 13:30 ]

Twente komt eraan!

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-12 12:06

EXX

EXtended eXchange

rolandos582 schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 13:20:
[...]

Ja, dat is waarschijnlijk surveillance. Vanochtend zag ik op flightradar24 ook een track van een Amerikaanse Northrop Grumman RQ-4 Global Hawk drone, opgestegen van zee (bij Sicilië, dus vanaf een schip, wellicht de USS Harry S. Truman) die zowat de hele Oekraïne is over gevlogen en daarna rondjes is gaan vliegen boven de Zwarte Zee.

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

• oldgrumpy
[...]

Deze houding is net de reden dat Poetin zonder problemen dit kan doen.
Die lacht gewoon in zijn vuistje door onze besluiteloosheid.
Voor de Oekrainers is WW3 al begonnen maar hey what do we care , ze zijn geen lid van de NAVO

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03:22

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

Ik ben wel benieuwd hoe het deze keer met drones gaat, geven ze nu ook weer een voordeel? (zie azerbedjan/armenie). Ukraine heeft diverse modellen waaronder de Turkse en kleiner spul. Rusland gaf aan diverse tegenmaatregelen te hebben zoals jamming, reactive armor en extra versterking op de koepel van tanks/ifv.

Ben er nog geen filmpjes van tegengekomen. Wel Ukraine troepen die met een signal jammer rondlopen.

Source:
https://www.forbes.com/si...conflict/?sh=4a4fc0b7275b

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

Verwijderd

t_captain schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 13:27:
Ik vraag me af: hoe staat het eigenlijk met de militaire verhoudingen in de lucht?

Heeft op dit moment het westen bijvoorbeeld de slagkracht om een raket te laten neerkomen op het Kremlin, of een willekeurige andere coordinaat in Rusland?

Als dat het geval is, dan is een andere militaire strategie mogelijk. Een strategie waarin je niet meegaat in de klassieke oorlog om land, maar een flink aantal kopstukken van het regime in korte tijd uitschakeld en daarmee Rusland destabiliseert.
Dan kop je hun rakettenschild.

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:25

Qwerty-273

Meukposter

pingkiller schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 13:18:
Dat klopt, maar aan de andere kant is het wel frappant dat er twee B-52H Stratofortress'en (1 en 2)in de lucht hangen met hun transponders aan. Die kunnen elk behoorlijk wat gewicht aan bommen mee nemen, en kunnen ook uitgerust worden met een aantal ballistische raketten.

Eentje maakt momenteel rondjes over Polen. De andere gaat wat noordelijker en zit boven Zweden.

Speculatie is natuurlijk compleet wat ze aan boord hebben, en ik verwacht eigenlijk wel dat er momenteel behoorlijk tussen een aantal partijen zware woorden vallen. Een andere reden om met dit type op deze locaties te vliegen zie ik eigenlijk niet.

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:11

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Verwijderd schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 13:28:
[...]

Of vlak erna een stel raketten terug.
Het lijkt mij een zekerheidje dat er op verschillende plekken mensen met de vinger boven de rode knop zitten momenteel.

• Rubberen
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 21:30
[...]

Binnen een paar jaar gaan we weten wat we 'nu' doen genoeg was. Ik hoop oprecht dat je gelijk hebt en wat ik voorstel nu helemaal niet nodig is. Maar met een losgeslagen hond kun je nu eenmaal niets mee aanvangen. Dit hebben de diplomatieke gesprekken van de laatste weken nu wel duidelijk gemaakt. Al gedacht aan welke vorm van waarde diplomatieke gesprekken nu gaan hebben met poetin?

Welke garantie hebben we dat zijn uitbreidingsdrang stopt met Oekraïne? Mag hij dan zomaar soevereine staten/landen inpalmen zolang het maar geen NAVO land is? En wat met Polen? Zoals ik al zei, neus aan neus en wachten tot het fout gaat. Want fout gaat het toch wel ooit..

Edit: niet vermeld maar de NAVO kon ook al vooraf waarschuwen dat als het tot een conflict komt ze lucht op lucht gevechten niet zouden schuwen. Dit zou tenminste een duidelijk signaal zijn naar Rusland dat we ons niet zomaar latten rollen..

[ Voor 8% gewijzigd door Rubberen op 24-02-2022 13:33 ]

• t_captain
Verwijderd schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 13:28:
[...]

Hoe sterk is dat? En hoe sterk is dat van ons?

Is er iets bekend over deze machtsverhoudingen?

• Cowamundo
  • Laatst online: 18-11 20:28
gorgi_19 schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 13:22:
[...]

China refuses to criticize Russia's invasion of Ukraine, and begins importing Russian wheat

CNN
Hier was al over gezegd dat dit en vergelijkbare handelsakkoorden stond te gebeuren, China doet dit uit eigen belang om nog meer grondstoffen naar zich toe te trekken.

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 02-12 09:31
k995 schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 13:25:
[...]

Neen, wie zal rusland effectief militair steunen in dit?
Een luchtoorlog zou een goed antwoord zijn. Het laat het grootste russische voordeel wegvallen.
Ten koste van elk ander voordeel op de middel en lange termijn
China kan dan stellen dat de EU / Navo de agressor is ipv voor nu neutraal te blijven.
Elk ander neutraal land Japan, India om er maar 2 te noemen wil er dan ook meer niets mee te maken hebben.

Luchtsteun is het verklaren van de oorlog aan Rusland door de Navo. Niet in geval van zelfverdeding.
Perceptie is alles.

• Slavy
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Met raketten gaat het sowieso niet lukken als je een Iron Dome of equelevant daar van hebt staan wat ze waarschijnlijk zullen hebben. Enige waar het mee zou lukken is oldskool artillery, dan moet je aan een Schwerer Gustav of Paris Gun denken.

• t_captain
Hebben we hypersone mogelijkheden op die range?

• Virtuozzo
  • Niet online

Heel kort gezegd, binnen theater: Oekraïne had weinig luchtmacht, heeft er geen meer.

Binnen geopolitieke dynamiek verdragsorganisaties: Rusland is een vijfde rangs macht.

Probleem met je idee is dat het geen militaire toepassing is, maar een politieke, die in militaire uitvoering niet haalbaar is. @defiant kan beter schetsen waarom niet, maar het komt buiten consideraties van brede destabilisatie daar op neer. Dergelijke scenario’s zijn er enkel binnen kaders van Artikel V.

• Eli3l
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23-11 21:18
Kharkiv wordt weer bestookt met raketten.

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Oekraïne heeft geen noemenswaardige luchtmacht. Ze moeten het doen met luchtafweer en die lijken toch meerdere toestellen neergehaald te hebben.

Ja dat kan, als je überhaupt weet waar alle belangrijke kopstukken zijn en deze op een of andere manier geen kans hebben om een schuilplaats te vinden. Daarna moet het ook nog eens zonder reactie blijven dat je zojuist de politiek-militaire elite van een land hebt vermoord. Je krijgt zo dus een kernoorlog. Nee dank je...

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• The Outlaw
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Ligt eraan wat de NAVO wil. Kan zijn dat er ook NL troepen gaan als onderdeel van een flitsmacht.

Nederlandse PS5 clan / 30+

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Eli3l schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 13:31:
Kharkiv wordt weer bestookt met raketten.

[Twitter]
Kan ik bevestigen. Meerdere mensen horen regelmatig explosies. Ramen van de appartementen trillen.

• Jeroenvde89
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 00:54
t_captain schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 13:29:
[...]

EU / VS / UK vs. RUS = einde verhaal RUS

Apple MacBook Air '25 | Apple iPhone 17 Pro | Apple AirPods Pro | Apple Watch Series 10 | Xbox Series X | LG OLED55CX6LA | Sonos Arc + 2x Sonos Play:1

• nst6ldr
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

t_captain schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 13:31:
Hebben we hypersone mogelijkheden op die range?
Uberhaubt niet, hypersoon is ook een doodlopend eind op gebied van geleide projectielen.

Verwijderd

Rubberen schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 13:29:
[...]

Binnen een paar jaar gaan we weten wat we 'nu' doen genoeg was. Ik hoop oprecht dat je gelijk hebt en wat ik voorstel nu helemaal niet nodig is. Maar met een losgeslagen hond kun je nu eenmaal niets mee aanvangen. Dit hebben de diplomatieke gesprekken van de laatste weken nu wel duidelijk gemaakt. Al gedacht aan welke vorm van waarde diplomatieke gesprekken nu gaan hebben met poetin?

Welke garantie hebben we dat zijn uitbreidingsdrang stopt met Oekraïne? Mag hij dan zomaar soevereine staten/landen inpalmen zolang het maar geen NAVO land is? En wat met Polen? Zoals ik al zei, neus aan neus en wachten tot het fout gaat. Want fout gaat het toch wel ooit..
Geen, we hebben geen garantie. Maar als we die knop omzetten dan is er geen weg meer terug. Dan is het echt aan. Dan gooi je Europa (en waarschijnlijk de rest van de wereld) in een nieuwe wereldoorlog. Best case heb je dan na 5 jaar vrede en kun je aan wederopbouw beginnen, worst case trigger je een kernoorlog.

Rusland nu aanvallen vanuit de NAVO (om een NIET NAVO land te beschermen) is olie op het vuur.

• sacaji
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:58
Belarus zegt dat ze Rusland helpen als het nodig is...

Zojuist live gezien op https://nos.nl/livestream...l-over-oorlog-in-oekraine

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-12 10:40

lasharor

7 december 2004

sh4d0wman schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 13:28:
Ik ben wel benieuwd hoe het deze keer met drones gaat, geven ze nu ook weer een voordeel? (zie azerbedjan/armenie). Ukraine heeft diverse modellen waaronder de Turkse en kleiner spul. Rusland gaf aan diverse tegenmaatregelen te hebben zoals jamming, reactive armor en extra versterking op de koepel van tanks/ifv.

Ben er nog geen filmpjes van tegengekomen. Wel Ukraine troepen die met een signal jammer rondlopen.

Source:
https://www.forbes.com/si...conflict/?sh=4a4fc0b7275b
Raar, ze hebben "getest" in Syrië maar uiteindelijk waren ze vrij machteloos tegen die drones. Wat is er nu anders dan? Vanuit technologisch oogpunt?

• oldgrumpy
D-dark schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 13:30:
[...]

Ten koste van elk ander voordeel op de middel en lange termijn
China kan dan stellen dat de EU / Navo de agressor is ipv voor nu neutraal te blijven.
Elk ander neutraal land Japan, India om er maar 2 te noemen wil er dan ook meer niets mee te maken hebben.

Luchtsteun is het verklaren van de oorlog aan Rusland door de Navo. Niet in geval van zelfverdeding.
Perceptie is alles.
De NAVO valt geen Russich luchtruim binnen he.
wat als Oekraine die vraag zou stellen aan de NAVO ?
de NAVO heeft mijn inziens evenveel "recht" om Oekraine binnen te vallen als Rusland of niet?

• D-Ed
  • Niet online
Slavy schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 13:08:
[...]

Mensen die dood ergens liggen of ander "leedvermaak" voegen geen waarde toe. Als je ze wilt zien moet je elders zijn op internet.
Edit: Never mind..

[ Voor 60% gewijzigd door D-Ed op 24-02-2022 13:52 ]

• LOTG
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-11 10:36
Cowamundo schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 13:30:
[...]

Hier was al over gezegd dat dit en vergelijkbare handelsakkoorden stond te gebeuren, China doet dit uit eigen belang om nog meer grondstoffen naar zich toe te trekken.
Waarom zou China kritiek uiten op iets wat ze zelf ook doen? Rusland bijvallen is 100% in hun voordeel en betekend ook dat het Westen weet dat ze niet met een van hun beide moeten sollen want dan is het Rusland en China tegen je.

• Slavy
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

sacaji schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 13:32:

Belarus is imo net zo schuldig als Rusland op het moment dat je Rusland toestaat jouw grens te gebruiken om een ander land binnen te vallen. Dat wordt vergeten helaas.

Verwijderd

[...]

Op het moment dat je raketten naar elkaars hoofdsteden gaat sturen is het geen vraag meer van wie er meer heeft, dan worden er gewoon kernkoppen ingezet.

Leuk dat Rusland er 15 kopt als Europa er alsnog 7 kopt.

• siggy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-05 12:07

siggy

Wait.... what?

sacaji schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 13:32:

Eh Russische tanks zijn van die kant al over de grens gekomen. Dus dat antwoord is beetje oud.

"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."

• Virtuozzo
  • Niet online
[...]

Geen van beide bestaat.

I know, er is veel presentatie over, maar simpele saturatie is voldoende. Er is geen effectief raketschild.

Al helemaal niet in relatie tot hypersonische wapentechnologie zoals door het Kremlin ingezet.

• DevWouter
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 03:35

DevWouter

Creator of Todo2d.com

En daar is weer een verkeerde gok van mij: Ik wist dat China Rusland niet op de vingers zou tikken, maar het inkopen van graan (zoals gemeld op CNN) en meteen een tik uit delen aan Amerika had ik niet verwacht. De economische wereld oorlog staat op het punt om te beginnen.

Als Amerika (lees: NATO) ingrijpt dan heeft Beijng een mogelijk Cassus Beli om zich ook te bemoeien en dan zijn we heel hard op weg naar de fysieke WW3. Oekraïne wordt een defacto onderdeel van de Russische Federatie voor het einde van deze week. :(

Hopelijk gok ik weer verkeerd.

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

• Cowamundo
  • Laatst online: 18-11 20:28
Jeroenvde89 schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 13:32:
[...]

En voor dat het zover komt heeft iemand daar dan allang op de rode knop gedrukt en is het game over voor miljoenen mensen, nee dankje...

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:39

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

DevWouter schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 13:34:
Oekraïne wordt een defacto onderdeel van de Russische Federatie voor het einde van deze week. :(

Moskou streeft naar een pro-Russische regering in Oekraïne, en wil daarmee de Amerikaanse invloed verdrijven. Dat zegt een hooggeplaatste Russische parlementariër na de Russische invasie in het buurland.
Je zou wel eens gelijk kunnen krijgen. Zou de aanvallen op Kiev ook goed verklaren.

[ Voor 5% gewijzigd door gorgi_19 op 24-02-2022 13:36 ]

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• oldgrumpy
En daar is weer een verkeerde gok van mij: Ik wist dat China Rusland niet op de vingers zou tikken, maar het inkopen van graan (zoals gemeld op CNN) en meteen een tik uit delen aan Amerika had ik niet verwacht. De economische wereld oorlog staat op het punt om te beginnen.

Als Amerika (lees: NATO) ingrijpt dan heeft Beijng een mogelijk Cassus Beli om zich ook te bemoeien en dan zijn we heel hard op weg naar de fysieke WW3. Oekraïne wordt een defacto onderdeel van de Russische Federatie voor het einde van deze week. :(

Ik vrees dat je gok juist is en dan wordt het wachten op de volgende zet van Poetin.
Tot we op een punt komen dat we zullen moeten zeggen:" Hadden we maar eerder iets gedaan ..."

• Slavy
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Jeroenvde89 schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 13:32:
[...]

Zou het niet te snel roepen, kijk even naar de WO2 casualties van Rusland en reken dan ook de penal batallions en partisans mee.

Enige verschil is dat Rusland toen een lend lease act had met de geallieerden, die hebben ze nu natuurlijk niet, dus al het materiaal moeten ze nu zelf verzorgen of van andere buurlanden krijgen.

• nst6ldr
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

Nee, dit is geen gok. Er is te lang gedacht dat MAD een conventionele oorlog zou voorkomen, blijkt nu niet het geval. WWIII gaat beginnen zodra een wereldmacht ingrijpt.

• Virtuozzo
  • Niet online
Slavy schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 13:33:
[...]

Belarus is imo net zo schuldig als Rusland op het moment dat je Rusland toestaat jouw grens te gebruiken om een ander land binnen te vallen. Dat wordt vergeten helaas.
Belarus doet gewoon mee. Maar goed, effectief bestaat dat land niet meer, Wagner is een paar dagen geleden al neergestreken en actief in brede vervanging van personen & posities. Dat is gewoon klaar. Het is een wingewest van het Kremlin nu, met Lukashenko als gepensioneerde PR pop.

Dit is inderdaad iets waar Nederlandse media niet stil bij staan, het heeft immers behoorlijke gevolgen. Zowel voor bredere machtsdynamiek als vermogen van Kremlin tot inzet van middelen, en het verzamelen van voeding.

• Yamotek
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 23:13

Dan gaan India en Zkorea, Japan, Australië, Taiwan en andere landen zich er ook mee bemoeien. Dat gaat daar ook een leuke boel worden.

Nee China kan in hun uppie niet de halve wereld aan, het zal waarschijnlijk een lang politiek spel worden aan beide zijden met in de VS nog hun interne problemen erbij.

De EU mag zich wel eens gaan verenigen, liever vandaag dan morgen (en dit bedoel ik letterlijk) anders kan het nog wel een leuke boel worden de komende tijd.
Pagina: 1 ... 116 ... 168 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
[font size=18]Zero Tolerance beleid[/font]
Dit topic valt onder Zero Tolerance. Dit betekent het volgende:
• We grijpen sneller in bij overtredingen.
• Er volgen sneller sancties.

Extra omtrent de situatie nu:
Deel aub geen schokkende beelden. Bedenk daarbij goed of een twitter bericht wat toevoegt aan de discussie.

Specifieke topic regels
• Onderbouw je betoog met betrouwbare en verifieerbare bronnen.
• Geen drogredenen of onlogische en/of onnavolgbare gevolgtrekkingen.
• Extraordinary claims require extraordinary evidence.
• Geen omgekeerde bewijslast, wie beweert moet bewijzen.
• De volgende drogreden is expliciet niet toegestaan: neutraliteit claimen om vervolgens een waardeoordeel te geven over het conflict. Zie ook Wikipedia: Argument to moderation en Wikipedia: False balance

Andere topics
Discussie over wapensystemen, verhoudingen en inzet kan hier: Wapensystemen en effectiviteit
Voor de nasleep en mogelijke berechting daders MH17 hebben de we dit topic: MH17: De weg richting daders en mogelijke berechting

AWM beleidstopic:
Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid