Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo
Idd en een kleine vonk zal genoeg zijnRodeStabilo schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 12:03:
[...]
Snap ik. Maar zodra er een NAVO-land wordt aangevallen hebben we toch echt een heel erg groot probleem.
Een paar dagen geleden waren ze met de Zweedse luchtmacht aan het oefenen boven de oostzee.Xtr3me4me schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 12:00:
Hhmmm waar zullen die B52's heen gaan denken jullie? Het is geen verkenningsvliegtuig...
Zouden ze gestationeerd worden bij polen?
https://globe.adsbexchange.com/?icao=ae58b2
Het is oorlog, alsof zo'n verdrag er dan nog toe doet...DevWouter schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 12:02:
Onjuiste of geen markering dragen op eenheden is een schending van het verdrag van Geneve. Dus ja.
Wij blijven echt teveel denken in onze eigen spelregels.
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
Die had ik dan nog niet gezien. Maar dat is iig positief.apis29 schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 12:01:
[...]
Japan was een van de eerste landen die het veroordeelde?
PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west
Hoeft maar 1 bom verkeerd te vallen aan de grens met Polen..RodeStabilo schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 12:03:
[...]
Snap ik. Maar zodra er een NAVO-land wordt aangevallen hebben we toch echt een heel erg groot probleem.
Nederlandse PS5 clan / 30+
48 uur bij huidig tempo.DaniëlWW2 schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 12:01:
[...]
Ja.
[...]
Dat is demonstratie van de gecombineerde NAVO luchtsterkte met als boodschap: haal het niet in je hoofd.
Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.
Russian Mi-24/35M and Mi-28N attack helicopters flying over the Kakhovka Hydroelectric Power Plant on the Dnieper river.https://t.co/cmxqiQs6nK pic.twitter.com/b2sXC9xhGP
— Rob Lee (@RALee85) 24 februari 2022
Another video from the same location showing Russian BTR-80, KamAZ truck with a ZU-23-2 cannon, and multiple Mi-8 helicopters. https://t.co/4tE2Blu0Ia pic.twitter.com/N13gwnmJ2Q
— Rob Lee (@RALee85) 24 februari 2022
Dit dacht ik ook. Op een eerder gepost plaatje is goed te zien dat de confrontaties aardig richting het westen gaan.The Outlaw schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 12:05:
[...]
Hoeft maar 1 bom verkeerd te vallen aan de grens met Polen..
Op wat zijn als 1 van die kruisraketten kortsluiting maakt en op Polen terecht komt
2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30
Dat wordt of ontkend, of de schuld elders gelegd, of excuses. Die middelste zal dan het meest waarschijnlijke zijn. Als het niet meer te ontkennen valt (en daar moet veel voor gebeuren), dan wordt het voorval betreurt.The Outlaw schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 12:05:
[...]
[ Voor 14% gewijzigd door gorgi_19 op 24-02-2022 12:07 ]
Dat is de start van ww3 danRene schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 12:06:
[...]
Dit dacht ik ook. Op een eerder gepost plaatje is goed te zien dat de confrontaties aardig richting het westen gaan.
Op wat zijn als 1 van die kruisraketten kortsluiting maakt en op Polen terecht komt
Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.
..Maar dat gaat niet gebeuren, Oekraïne is geen Navo-lidstaat, Westen zal spullen sturen, maar geen mensen om die spullen te bedienen, men wil geen directe confrontatie tussen Navo-troepen en het Russische leger.oldgrumpy schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 12:02:
[...]
Poetin is iets heel gevaarlijks begonnen, lijkt me.
Als Biden nu besluit op eventuele vraag van Oekraine om luchtsteun te geven, is het hek van de dam
No AI tools were used in writing this post. It's a product of human stupidity.
Precies, daar hoeft niet heel veel mis voor te gaan. Uurtje of 2 geleden ging er in een Pools grensstadje al het luchtalarm af..The Outlaw schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 12:05:
[...]
Ik vind het altijd raar dat men altijd in 2 verschillende richtingen spreektgorgi_19 schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 12:04:
[...]
Dan wel, dan mengen ze zich direct in een conflict met Rusland, waar de Navo formeel geen grond toe heeft (anders dan hun mening).
Als de baltische staten luchtsteun vragen, dan wordt het een ander verhaal en kan je een nieuwe 'koude oorlog' krijgen, met troepen aan beide kanten, zonder dat iemand iets doet.
Als Rusland Oekraine binnenvalt, dan heeft het daar wel een legitime reden voor maar als de NAVO dat doet, dan plots niet ?
Wat houdt de NATO tegen met hetzelfde excuus Oekraine binnen te vallen als deze waarmee Poetin dit nu doet?
Ik zal het zeggen, omdat wij bange wezels zijn en Poetin weet dit maar al te goed.
2 jaar geleden bij de Sanicol sunset airshow dat ding mogen aanschouwen bij het overvliegen. Wat een monster!!!TommyGun schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 11:54:
[...]
De B-52 Stratofortress is een Amerikaanse zware bommenwerper voor de lange afstand (geschikt voor nucleaire - of conventionele bommen
Mooi spul
Aap!
Verwijderd
Bronvermelding: https://mainichi.jp/engli...20224/p2g/00m/0na/059000cGAIAjohan schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 12:05:
[...]
Die had ik dan nog niet gezien. Maar dat is iig positief.
Alsook in de aanloop: https://mainichi.jp/engli...20209/p2g/00m/0na/033000c
Nee, regels zijn bij oorlog juist zeer relevant. Die mag je schenden, maar het schenden heeft consequenties. Wel zijn de regels onder druk vloeibaar.hoevenpe schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 12:04:
[...]
Het is oorlog, alsof zo'n verdrag er dan nog toe doet...
Wij blijven echt teveel denken in onze eigen spelregels.
Zie het als volgt: Door het schenden van de regels verlies je diplomatiek terrein en zal de rechtsgeldigheid van een claim bevochten worden.
"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel
Je onderschat volgens mij een beetje hoe lang het duurt om reservisten op te roepen, te laten reageren, volledig uit te rusten en gevechtsklaar te maken.psy schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 11:47:
[...]
Maar de dreiging is toch al enkele dagen? Waarom nu pas.....?
De oproep was al een paar dagen geleden gedaan.
[ Voor 90% gewijzigd door defiant op 24-02-2022 13:02 ]
Voor die IS'er ben jij het ultieme kwaad. Er staat zelfs in de boeken dat je dat moet uitroeien (afhankelijk van hoe je het leest, iets met opvoeding en indoctrinatie). Met andere woorden: Voor hem ben jij evenzozeer een knuffelbeer.RobinHood schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 12:01:
[...]
Tuurlijk joh.
Sommige IS'ers zijn ook knuffelberen.
op dit moment kunnen de mensen in Groningen hetzelfde zien. 27000ft is niet al te hoog.harmageddon schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 12:07:
[...]
2 jaar geleden bij de Sanicol sunset airshow dat ding mogen aanschouwen bij het overvliegen. Wat een monster!!!
Dat betekent, stam + t .
Wat dat betreft...Brazos schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 11:52:
[...]
Dat soort uitspraken zijn sowieso kul. De Russische bevolking staat Oekraïne kapot te schieten, niet Putin. Die zit lekker in zijn paleis.
Ja Poetin is een dictator, en de Russische bevolking is ook slachtoffer van hem maar deels laten ze het ook toe.
De Duitse bevolking was ook medeplichtig aan de holocaust... Dat is hier niet anders.
Ik zou nog niet zover gaan als de enige goede Rus is een ....
Maar ik denk dat er nu behoorlijk wat Oekraïners zijn die nu die mentale knop hebben omgezet...
Is in Syrie anders ook al gebeurd.Bernard0343 schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 12:06:
[...]
..Maar dat gaat niet gebeuren, Oekraïne is geen Navo-lidstaat, Westen zal spullen sturen, maar geen mensen om die spullen te bedienen, men wil geen directe confrontatie tussen Navo-troepen en het Russische leger.
Tijd terug heeft Amerika 300 mensen van de Wagner Group teruggestuurd in een zinken kist, dat zijn gewoon Russische militairen.
Dachten dat het een slim idee was een raffinaderij die beschermd werd door Amerikaanse troepen aan te vallen, de VS heeft Rusland gewaarschuwd, Rusland zei dat het hun troepen niet waren, dus toen sloeg de VS terug.
Plus dat je volgens mij ook niet zo lief hoeft te zijn tegen troepen die dit doen.DevWouter schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 12:08:
[...]
Nee, regels zijn bij oorlog juist zeer relevant. Die mag je schenden, maar het schenden heeft consequenties. Wel zijn de regels onder druk vloeibaar.
Zie het als volgt: Door het schenden van de regels verlies je diplomatiek terrein en zal de rechtsgeldigheid van een claim bevochten worden.
People as things, that’s where it starts.
Oekraine is geen lid van de Navo.oldgrumpy schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 12:07:
[...]
Ik vind het altijd raar dat men altijd in 2 verschillende richtingen spreekt
Als Rusland Oekraine binnenvalt, dan heeft het daar wel een legitime reden voor maar als de NAVO dat doet, dan plots niet ?
Wat houdt de NATO tegen met hetzelfde excuus Oekraine binnen te vallen als deze waarmee Poetin dit nu doet?
Ik zal het zeggen, omdat wij bange wezels zijn en Poetin weet dit maar al te goed.
Er ligt geen resolutie van de VN om een land binnen te vallen.
Rusland heeft 2 gebieden erkent als onafhankelijk, en hier 'vriendschapsverdragen' mee gesloten. Die helpen ze vervolgens met verdedigen.
In jouw redenering moet de Navo dus versneld Oekraine laten toetreden tot de organisatie.
Verder vinden mensen het ontzettend vervelend voor Oekraine, maar wat is het economisch belang voor het westen? Vrij laag.
Ook de culturele verbondenheid met het land is laag. Voor velen is het een land ver weg, zonder gemeenschappelijke deler.
[ Voor 14% gewijzigd door gorgi_19 op 24-02-2022 12:12 ]
Dit is die brug trouwens.
Kakhovka Hydroelectric Power Plant
https://www.google.com/ma...3d46.7760894!4d33.3718085
Dit is geen beste start in het zuiden. Hoe hebben ze in hemelsnaam zo snel zoveel kilometers af kunnen leggen. Ze hebben de verdediging van die route jarenlang voor kunnen bereiden (als OekraÏne).
Dat is lijnvluchthoogte. Het ding dan als een niet-lijnvlucht herkennen vereist wel een verrekijker.Apache4u schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 12:09:
[...]
op dit moment kunnen de mensen in Groningen hetzelfde zien. 27000ft is niet al te hoog.
1. NATO zou niet zomaar "binnenvallen", als ze dat al doen dan zou dat toch wel gebeuren met goedkeuring van Oekraine.oldgrumpy schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 12:07:
[...]
Ik vind het altijd raar dat men altijd in 2 verschillende richtingen spreekt
2. NATO Gaat dat niet doen want dan ontketen je meteen een wereldoorlog over iets wat de NATO in dat opzicht niets aangaat.
In Sanicol vloog dat ding op misschien 1500~2000ft over.Apache4u schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 12:09:
[...]
op dit moment kunnen de mensen in Groningen hetzelfde zien. 27000ft is niet al te hoog.
Aap!
We hebben het over Rusland en Poetin, de annexatie van De Krim is ook defacto 'geaccepteerd'.DevWouter schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 12:08:
Diplomatie is dood, op het slagveld heb je weinig aan rechtsgeldigheid en claims.
Je vergeet de geïmporteerde vluchtelingen bij Wit-Rusland nog. Is dit alles bij elkaar niet voldoende om als aanval op NAVO landen te gelden?
dus wacht, de NATO moet zich aan de regels houden en rusland kan ongehinderd blijven landen binnenvallen die niet tot de NATO behoren.gorgi_19 schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 12:10:
[...]
Oekraine is geen lid van de Navo.
Er ligt geen resolutie van de VN om een land binnen te vallen.
Rusland heeft 2 gebieden erkent als onafhankelijk, en hier 'vriendschapsverdragen' mee gesloten. Die helpen ze vervolgens met verdedigen.
In jouw redenering moet de Navo dus versneld Oekraine laten toetreden tot de organisatie.
Ik krijg hier een deja van mensen die zeiden dat, na de Anschluss van Oostenrijk er ook niks aan de hand was.
De enige reden dat Poetin nu ongestoord zijn gang kan gaan , is omdat hij weet dat wij bange wezels zijn, niet meer en niet minder
Ik vind het proberen voorkomen van een (wereld? atoom?) oorlog een goed iets, niet bepaald bange wezels.oldgrumpy schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 12:07:
[...]
Zulke stoere oorlogspraat past ons niet.
Je draait de zaken aardig om. Rusland is de agressor, maar jij lijkt het allemaal maar normaal te vinden en zelfs onze schuld. Triest.oldgrumpy schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 12:13:
[...]
dus wacht, de NATO moet zich aan de regels houden en rusland kan ongehinderd blijven landen binnenvallen die niet tot de NATO behoren.
Ik krijg hier een deja van mensen die zeiden dat, na de Anschluss van Oostenrijk er ook niks aan de hand was.
De enige reden dat Poetin nu ongestoord zijn gang kan gaan , is omdat hij weet dat wij bange wezels zijn, niet meer en niet minder
[ Voor 47% gewijzigd door SemperFidelis op 24-02-2022 12:14 ]
Vervolgens gaat er een tijdje overheen maar willen we in Europa met zijn allen toch wel graag grondstoffen, gas en olie hebben en gaan er wel weer wat sancties van tafel.
Dit dus, zoals een Duitse veteraan zei "Oorlog heeft zijn eigen regels".hoevenpe schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 12:11:
[...]
We hebben het over Rusland en Poetin, de annexatie van De Krim is ook defacto 'geaccepteerd'.
Diplomatie is dood, op het slagveld heb je weinig aan rechtsgeldigheid en claims.
Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!
Het gebruik van chemische wapens op een NAVO land was dat ook niet. Er is een soort dogmatisch geloof in de NAVO dat het onschendbaar is, maar dat is het niet. Het Westen is machteloos.ErikT738 schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 12:12:
[...]
Je vergeet de geïmporteerde vluchtelingen bij Wit-Rusland nog. Is dit alles bij elkaar niet voldoende om als aanval op NAVO landen te gelden?
Helaas... Met oog om oog wordt de hele wereld blind, dus dat is geen optie. Bovendien wordt je dan als natie aan het einde van de oorlog verantwoordelijk gehouden.RobinHood schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 12:10:
[...]
Plus dat je volgens mij ook niet zo lief hoeft te zijn tegen troepen die dit doen.
"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel
En Poetin weet donders goed hoe laf mensen zijn in europa. Alles om oorlog te voorkomen, alles voor ons gas. Hoe ver mag hij van jou dan gaan? Nu Fuck de oekrainers, wie nog meer?SemperFidelis schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 12:13:
[...]
Ik vind het proberen voorkomen van een (wereld? atoom?) oorlog een goed iets, niet bepaald bange wezels.
Zulke stoere oorlogspraat past ons niet.
Als ik naar de feeds kijk, dan is er een enorme toename van reductionisme alsof al dit louter militair en van daar & nu is.
Maar goed, misschien mis ik iets.
Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.
Hello. Is it me you're looking for?
Wagner Group is een 'bedrijf' dat natuurlijk 'niets' te maken heeft' met de Russische overheid. Zoals je zelf al aangeeft, de Russen gaven zelf aan dat deze figuren geen Russische militairen waren...RobinHood schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 12:10:
[...]
Is in Syrie anders ook al gebeurd.
Tijd terug heeft Amerika 300 mensen van de Wagner Group teruggestuurd in een zinken kist, dat zijn gewoon Russische militairen.
Dachten dat het een slim idee was een raffinaderij die beschermd werd door Amerikaanse troepen aan te vallen, de VS heeft Rusland gewaarschuwd, Rusland zei dat het hun troepen niet waren, dus toen sloeg de VS terug.
Russian helicopter shot down at Hostomel airfield https://t.co/R73Qz1whu2 pic.twitter.com/8FhxWPaOP5 via @GirkinGirkin #Ukraine
— Liveuamap (@Liveuamap) 24 februari 2022
Wierd Duk is aardig scherp op de Telegraaf Livestream hierover.Virtuozzo schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 12:15:
Voor wie Nederlandse media zit te volgen, correct me if I'm wrong, maar ik zie tot nu toe weinig tot geen uitleg inzake escalatie van conflict - in die zin van realiteit uitleggen dat dit geen lokaal oorlogje is, maar effectief een escalatie van conflict met Europa zelf.
Als ik naar de feeds kijk, dan is er een enorme toename van reductionisme alsof al dit louter militair en van daar & nu is.
Dat is Europa’s naiviteit. Ver van ons bed en als het gas maar blijft komen. Dit is een oorlog met Europa die hier pas begint.Virtuozzo schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 12:15:
Voor wie Nederlandse media zit te volgen, correct me if I'm wrong, maar ik zie tot nu toe weinig tot geen uitleg inzake escalatie van conflict - in die zin van realiteit uitleggen dat dit geen lokaal oorlogje is, maar effectief een escalatie van conflict met Europa zelf.
Hier staat geen lijstje met willekeurige spullen die ik bezit.
Ik deel jouw mening. Maar merk het ook in mijn omgeving, dat mensen de ernst niet begrijpen.Virtuozzo schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 12:15:
Wat is er nieuw? De VS greep bij de Tweede Wereldoorlog ook niet in, totdat ze zelf betrokken werden in het conflict.oldgrumpy schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 12:13:
[...]
dus wacht, de NATO moet zich aan de regels houden en rusland kan ongehinderd blijven landen binnenvallen die niet tot de NATO behoren.
Rusland heeft een heel andere kijk op de werkelijkheid dan wij.
Ik tel er 17 op dat ene filmpje. Dat moet toch niet kunnen zo dichtbij Kiev.
Chebyshev said it, and I'll say it again; There's always a prime between n and 2n | De donkere gedaanten zijn bijzonder vlug ter been; Ze lopen op vier poten, en ze kijken heel gemeen
Nope, je mist niks. Het lijkt er op dat de media ongeveer 24 uur achterloopt met wat we hier op het forum benoemen. Vertraging is gedeeltelijk te verklaren omdat men niet zelf een waardeoordeel geeft maar die overlaat aan anderen.Virtuozzo schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 12:15:
Houd het volk kalm en voorkomt hamsteren van benzine/diesel/levensmiddelen en een enorme run op houtkachels en noem maar op.Virtuozzo schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 12:15:
Als de berichten zich zouden spitsen op enorm toenemende prijzen, mogelijke oorlog en forse problemen voor ons land heb je binnen een uur Den Haag weer volstaan met demonstranten (en nu staan er maar 30)
Lijkt een beetje op de slag om Ypenburg?PLAE schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 12:16:
Als het klopt. Bizar!
Met luchtlandingstroepen in de eerste golf het regeringscentrum proberen in te nemen.
Rutte zei dat vrijwel letterlijk vanmorgen na de ministerraad. Wordt wel uitgezonden, weinig geduid.Virtuozzo schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 12:15:
Verwijderd
Komt en gaat, gewoon blijven F5en.Redax schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 12:17:
Normaal is alles nog redelijk te volgen via www.liveuamap.com maar deze site lijkt nu ook plat te liggen.
App schijnt beter te werken.
Wat voor miltaire. Cyber?Michael_OsGroot schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 12:17:
NRC meldt dat Ollongren positief staat tegenover een eventueel verzoek van Oekraine om aanvullende militaire steun. Lijkt me foute boel, of niet?
Lijkt me enorm goed. Liever pijn nu, dan pijn de komende generaties.Michael_OsGroot schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 12:17:
NRC meldt dat Ollongren positief staat tegenover een eventueel verzoek van Oekraine om aanvullende militaire steun. Lijkt me foute boel, of niet?
Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos
Dat zal om een paar helmen of een doosje patronen gaan (als we nog wat hebben).Michael_OsGroot schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 12:17:
Je weet niet waar je het over hebt. Of je bent niet bij je geschiedenislessen geweest.oldgrumpy schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 12:07:
[...]
Schiet tussen de palen en je scoort!
Eerder lachwekkend als het niet zo sneu was...Michael_OsGroot schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 12:17:
Mijn filmpje is maar 1 helicopter en die stort neer...PLAE schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 12:17:
[...]
Ik tel er 17 op dat ene filmpje. Dat moet toch niet kunnen zo dichtbij Kiev.
Ik zag een foto van Zelensky in overleg. Lagen allemaal mobieltjes op tafel. Vond ik ook erg wonderlijk. Zou mij niet verbazen als ze proberen hem te pakken. Ik denk dat de locatie zo te achterhalen is voor de Russen.hoevenpe schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 12:17:
[...]
Lijkt een beetje op de slag om Ypenburg?
Met luchtlandingstroepen in de eerste golf het regeringscentrum proberen in te nemen.
[ Voor 6% gewijzigd door PLAE op 24-02-2022 12:18 ]
Als de tegenpartij niet bestaat of je ontneemt ze de zetel van hun macht dan verdwijnt daarmee een groot deel van de authoriteit.hoevenpe schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 12:17:
[...]
Hoe ver mag hij gaan? Hij is al te ver gegaan? of vind jij van niet?Johan Bogle schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 12:15:
[...]
En Poetin weet donders goed hoe laf mensen zijn in europa. Alles om oorlog te voorkomen, alles voor ons gas. Hoe ver mag hij van jou dan gaan? Nu Fuck de oekrainers, wie nog meer?
Wat een rare gedachtegangen hier allemaal.
Het vervelende is dat de logica van "we hebben de hoofdstad, dus jij verliest" daar niet opgaat.De_Bastaard schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 12:13:
Als ze zo doorstoten dan Kiev op het eind van de dag of morgen? In het weekend stroman van Putin als premier en het is done deal.
Vervolgens gaat er een tijdje overheen maar willen we in Europa met zijn allen toch wel graag grondstoffen, gas en olie hebben en gaan er wel weer wat sancties van tafel.
Grote kans dat er nog steeds verzet blijft, misschien niet officieel vanuit het leger, maar dat is ook niet nodig.
De vraag is echt wat er gebeurd na de eerste opmars.
Natuurlijk waren het geen Russische militairen, net als de groene mannetjes op de KrimBernard0343 schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 12:16:
[...]
Wagner Group is een 'bedrijf' dat natuurlijk 'niets' te maken heeft' met de Russische overheid. Zoals je zelf al aangeeft, de Russen gaven zelf aan dat deze figuren geen Russische militairen waren...
Wagner is gewoon onderdeel van het Russische leger, ze trainen zelfs op Russische basissen.
People as things, that’s where it starts.
Kiev heef al sinds exact 04.00 te maken met speciale eenheden alsmede infiltraties van PMC gelieerde activiteit. Luchthaven, locii van communicatie & logistiek. Strategische wapeninzet richt zich ook op wat we decapitatie noemen.De_Bastaard schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 12:13:
Als ze zo doorstoten dan Kiev op het eind van de dag of morgen? In het weekend stroman van Putin als premier en het is done deal.
Er zijn twee patronen zichtbaar. Enerzijds het meer klassieke verplaatsen van eenheden over corridors en linies, anderzijds een uiterst fluïde toepassing à la island hopping, mobiele inzet van eenheden via luchtruim en andere wegen.
Als burger, bedrijf en politicus na al dit nog steeds niet doorhebben wat de reële situatie is van conflict de afgelopen twintig jaar en de continue lijn van escalatie, tja, dan is het onze eigen schuld.
Ik ben bang dit dit nu aan de hand is.hoevenpe schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 12:17:
[...]
Get Busy Living or Get Busy Dying
Kiwi's are too nice to be honest and the Dutch are too honest to be nice.
Verwijderd
Hier wat meer:Eli3l schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 12:18:
[...]
Mijn filmpje is maar 1 helicopter en die stort neer...
https://twitter.com/Caucasuswar/status/1496803235692269569
Lijkt mij heel verstandig.Michael_OsGroot schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 12:17:
Ja ik bedoel dat de 17 uit mijn filmpje allemaal uit de lucht zouden moeten worden geschoten als ze een beetje goed uitgerust zijn. Bij wijze van spreken.Eli3l schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 12:18:
[...]
Mijn filmpje is maar 1 helicopter en die stort neer...
Al in het weekend ingezet.
Al op transport.Razr schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 12:18:
[...]
Dat zal om een paar helmen of een doosje patronen gaan (als we nog wat hebben).
Uit hetzelfde artikel:Michael_OsGroot schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 12:17:
.""Ollongren sloot uit dat er Nederlandse militairen naar Oekraïne worden uitgezonden. Ze noemde de NAVO een „defensief bondgenootschap” en zei dat er „geen aanwijzingen” zijn dat er een aanval op de NAVO plaats zou vinden. De minister zei dat er zwaardere sancties richting Moskou zullen volgen, maar wilde niet op de inhoud daarvan ingaan
Dat komt wel eens voor, maar vergeet nooit dat de man te koop is, en maar al te graag prikkelt vanuit zijn rotsvast geloof in rechts extremisme achter het masker.The Outlaw schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 12:16:
[...]
Wierd Duk is aardig scherp op de Telegraaf Livestream hierover.
Misschien moet je mijn bericht nog eens lezen?SemperFidelis schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 12:19:
[...]
Hoe ver mag hij gaan? Hij is al te ver gegaan? of vind jij van niet?
Wat een rare gedachtegangen hier allemaal.
En waar moeten wij mee ons verdedigen? Met 'Pang Pang' roepen komen we er niet.Razr schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 12:18:
[...]
Dat zal om een paar helmen of een doosje patronen gaan (als we nog wat hebben).
Ik hoor op werk ook vaak wisselende verhalen.Coldcat schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 10:22:
[...]
Beter een scheur in je huis, dan over 5 jaar geen thuis![]()
Ik sprak net met mijn Russiche collega. Interessant inzicht dat men opkomt voor de mensen met Russich paspoort. Zij zien ons als het probleem door inbreuk van verdragen en angst van de NATO.
Collega zijn vrouw komt uit de Krim en zijn schoonfamilie zit daar nu.
Uiteindelijk waren ze wel blij met de Russen die daar de boel kwamen binnenvallen.
Wegen, openbaar vervoer is sterk verbeterd sindsdien en ze geven zelf aan er niet zoveel van te merken.
Ze vonden het allemaal wel best toen.
Echter nu is het toch allemaal wel spannend, maar ze geven wel aan “aan de goede kant van de grens te wonen”. Maar dan vooral omdat er geen bommen vallen op de Krim.
Ik krijg er nu niet echt een mening uit, van wat hij of zijn vrouw hiervan vinden.
Ah zo. Ja dat zou je denken ja.PLAE schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 12:19:
[...]
Ja ik bedoel dat de 17 uit mijn filmpje allemaal uit de lucht zouden moeten worden geschoten als ze een beetje goed uitgerust zijn. Bij wijze van spreken.
Ollongren op die positie is sowieso al foute boel.Michael_OsGroot schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 12:17:
Ollongren op elke officiële positie is foute boel.De_Bastaard schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 12:21:
[...]
Ollongren op die positie is sowieso al foute boel.
Precies, misschien goed om eens wat meer te investeren in Defensie. Dat is dan ook het enige positieve wat hier misschien uit voortkomt.The Outlaw schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 12:20:
[...]
En waar moeten wij mee ons verdedigen? Met 'Pang Pang' roepen komen we er niet.
Verwijderd
Dat is dan een slechte vertaling van het nieuws. Ze stond positief tegenover de vraag van Oekraine om steun in materieel zoals scherfvesten e.d.Michael_OsGroot schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 12:17:
Dat is altijd een narratief, maar het klopt niet. Alle studies en onderzoeken, zowel theoretisch als praktisch als historisch tonen juist aan dat dit niet het geval is.Dennis1812 schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 12:17:
[...]
Houd het volk kalm en voorkomt hamsteren van benzine/diesel/levensmiddelen en een enorme run op houtkachels en noem maar op.
Als de berichten zich zouden spitsen op enorm toenemende prijzen, mogelijke oorlog en forse problemen voor ons land heb je binnen een uur Den Haag weer volstaan met demonstranten (en nu staan er maar 30)
De drempel is juist opmerkelijk laag voor collectieve en constructieve handeling - de enige voorwaarde is een functionele Vierde Macht die zaken rustig en met herhaling in perspectief zet, zaken uitlegt en zijn functie in publiek debat neemt.
Ja, dat soort gedrag komt voor, maar het is de uitzondering. Niet de regel. Dit is een klassiek voorbeeld van hoe makkelijk we om de tuin te leiden zijn met beeldvorming en zo manipuleerbaar zijn. Terwijl de brede impuls juist net zo uiterst laagdrempelig constructief kan zijn.
Het verschil zit hem letterlijk in wat we zien.
Rare reactie dit.Virtuozzo schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 12:20:
[...]
Dat komt wel eens voor, maar vergeet nooit dat de man te koop is, en maar al te graag prikkelt vanuit zijn rotsvast geloof in rechts extremisme achter het masker.
Zijn we beetje laat mee dan he.Razr schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 12:23:
[...]
Precies, misschien goed om eens wat meer te investeren in Defensie. Dat is dan ook het enige positieve wat hier misschien uit voortkomt.
Playstation 5
Ik snap werkelijk waar niet waar jou post op slaat.Johan Bogle schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 12:20:
[...]
Misschien moet je mijn bericht nog eens lezen?
Ik zeg alleen dat het onzin is dat Rusland een land mag invallen omdat wij laf zijn.
Helemaal mee eens, maar ik ga er dan ook niet over. Ik roep al jaren dat er meer geld naar Defensie moet.
[ Voor 3% gewijzigd door Razr op 24-02-2022 12:26 ]
Klopt niet? Hoe verklaar je maart 2020 dan? Ondanks voorraden geen probleem waren, haalden we alle supermarkten leeg. Wereldwijd ongeveerVirtuozzo schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 12:23:
[...]
Dat is altijd een narratief, maar het klopt niet. Alle studies en onderzoeken, zowel theoretisch als praktisch als historisch tonen juist aan dat dit niet het geval is.
De drempel is juist opmerkelijk laag voor collectieve en constructieve handeling - de enige voorwaarde is een functionele Vierde Macht die zaken rustig en met herhaling in perspectief zet, zaken uitlegt en zijn functie in publiek debat neemt.
Ja, dat soort gedrag komt voor, maar het is de uitzondering. Niet de regel. Dit is een klassiek voorbeeld van hoe makkelijk we om de tuin te leiden zijn met beeldvorming en zo manipuleerbaar zijn. Terwijl de brede impuls juist net zo uiterst laagdrempelig constructief kan zijn.
Het verschil zit hem letterlijk in wat we zien.
Nee, dat lijkt me prima. Juist noodzakelijk. Om heel eerlijk te zijn, ik zou zelfs inzetten op aanwezige verdragskaders om een no-fly zone af te dwingen.Michael_OsGroot schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 12:17:
Maar goed, Ollongren ... nu ja dat is wel een heel eigen topic van nepotisme en incompetentie. Meer iets voor het NL Politiek topic. Als goed voorbeeld van hoe wij onze ergste vijand zijn met Elite Capture processen. Wat een van de grootste drivers is van het ruimte laten voor het Kremlin.
Verwijderd
Eh, Wizzair heeft allang verklaart dat ze niet meer op Oekraine vliegen.flyingdutchboy schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 12:24:
Ontkenning!!! Merkwaardig dat er ook wordt onkent dat er in oekraine iets aan de hand is. Zo heb ik over 2 weken een weekend Lviv geboekt met mijn vrouw, om een van Europa's gems nog een keer te bezoeken. Wizzair gebeld, maar zij geven aan dat er niets aan de hand is in Oekraine en de vluchten vanuit Eindhoven gewoon doorgaan. Ze zeiden nog net niet dat zij zulke goede piloten hebben, die - als het zou moeten - de raketten prima weten te ontwijken.
Dat je toevallig een telefoonmiep te pakken had die ergens onder een rots leeft doet daar niet aan af.
Hello. Is it me you're looking for?
Voor mij niet, maar goed, ik bekijk het vanuit een ander perspectief allichtMichael_OsGroot schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 12:17:
Ollongren blijkt al op een briefje te hebben geschreven "Poetin functie elders"Virtuozzo schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 12:26:
[...]
Nee, dat lijkt me prima. Juist noodzakelijk. Om heel eerlijk te zijn, ik zou zelfs inzetten op aanwezige verdragskaders om een no-fly zone af te dwingen.
Maar goed, Ollongren ...
Schiet tussen de palen en je scoort!
Wie zit daarin?iamerwin schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 12:26:
Een Amerikaanse BEECH 200 Super King Air vanuit Wiesbaden Army Airfield naar een vliegveld in zuid oost Roemenië, da's geen toerisme.
Ik begrijp dan ook niet met de spanningen de laatste weken dat iemand een vakantie gaat boeken naar Oekraïne? Net als dat ik benieuwd ben hoe die Nederlanders die nu nog daar zitten zich voelen, nadat ze twee weken geleden aangaven daar prima te zitten en geen gehoor wilden geven aan de oproep van de overheid om naar Nederland terug te komen.flyingdutchboy schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 12:24:
Ontkenning!!! Merkwaardig dat er ook wordt onkent dat er in oekraine iets aan de hand is. Zo heb ik over 2 weken een weekend Lviv geboekt met mijn vrouw, om een van Europa's gems nog een keer te bezoeken. Wizzair gebeld, maar zij geven aan dat er niets aan de hand is in Oekraine en de vluchten vanuit Eindhoven gewoon doorgaan. Ze zeiden nog net niet dat zij zulke goede piloten hebben, die - als het zou moeten - de raketten prima weten te ontwijken.
Fijne vakantie in ieder geval!
Maar: wordt het tijd om mezelf te gaan voorbereiden op een oorlogscenario? En extra droog eten te gaan inkopen, etc.
Natuurlijk werd voordat de Krim werd geannexeerd Oekraïne zelf bestuurd door een corrupte bende die vanuit Rusland aangestuurd werd.Tweak_ers schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 12:21:
Uiteindelijk waren ze wel blij met de Russen die daar de boel kwamen binnenvallen.
Wegen, openbaar vervoer is sterk verbeterd sindsdien en ze geven zelf aan er niet zoveel van te merken.
Mijn systeempjes ||_|| 50D + grip || EF-S 10-22mm f/3.5-4.5 USM; EF-S 17-55mm F/2.8 IS USM; EF 85mm F/1.8 USM
“Russia has attacked Ukraine. This is a brutal act of war…we now have war in Europe on a scale and of a type we thought was left to history,” NATO Sec-Gen @jensstoltenberg
— Jim Sciutto (@jimsciutto) 24 februari 2022
Dit topic is gesloten.
![]()
[font size=18]Zero Tolerance beleid[/font]
Dit topic valt onder Zero Tolerance. Dit betekent het volgende:• We grijpen sneller in bij overtredingen.
• Er volgen sneller sancties.
Extra omtrent de situatie nu:
Deel aub geen schokkende beelden. Bedenk daarbij goed of een twitter bericht wat toevoegt aan de discussie.
Specifieke topic regels
• Onderbouw je betoog met betrouwbare en verifieerbare bronnen.
• Geen drogredenen of onlogische en/of onnavolgbare gevolgtrekkingen.
• Extraordinary claims require extraordinary evidence.
• Geen omgekeerde bewijslast, wie beweert moet bewijzen.
• De volgende drogreden is expliciet niet toegestaan: neutraliteit claimen om vervolgens een waardeoordeel te geven over het conflict. Zie ook Wikipedia: Argument to moderation en Wikipedia: False balance
Andere topics
Discussie over wapensystemen, verhoudingen en inzet kan hier: Wapensystemen en effectiviteit
Voor de nasleep en mogelijke berechting daders MH17 hebben de we dit topic: MH17: De weg richting daders en mogelijke berechting
AWM beleidstopic:
Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid