If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Alle acties hadden natuurlijk al klaar moeten liggen zodat ze direct in werking konden worden gezet bij een invasie. Nu begint echter pas over 5 minuten een vergadering...m-vw schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 08:23:
[...]
Denk dat er meer gebeurd dan dat wij denken.
Geloof niet dat NAVO/EU echt zo naïef zijn als dat sommige hier denken.
Het enige punt wat je duidelijk maakt is dat je niets begrijpt van geopolitiek en onderliggende processen. Er liggen al lang en breed draaiboeken klaar voor dit soort scenario’s en die worden nu netjes stap voor stap methodisch uitgevoerd.Johan Bogle schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 08:18:
[...]
exact dit soort naieve praat bewijst het punt.
Polen is het probleem niet, daar wonen vrijwel geen etnische Russen. In de Baltische Staten is dit een reëel scenario, die zijn vrijwel onverdedigbaar.Sissors schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 08:22:
Bij grootschalige aanval wel hoor. Maar wat als er in oost-polen wat ongeregeldheden zijn. En nu zonder grote troepenopbouw eerst, maar gewoon in bliksemaanval trekt primair Russische infanterie een kilometer of twintig Polen in en graaft zich daar in, en op dat moment natuurlijk stuurt Rusland versterkingen daarnaartoe.
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
Jij denkt toch niet echt dat in die publieke vergadering pas de beslissingen worden genomen?ErikT738 schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 08:25:
[...]
Alle acties hadden natuurlijk al klaar moeten liggen zodat ze direct in werking konden worden gezet bij een invasie. Nu begint echter pas over 5 minuten een vergadering...
Tenzij de Chinezen Jezus achtige superpowers heeft wandel je Taiwan niet even binnen. Een invasie vanuit zee is echt andere koek._Bailey_ schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 08:23:
als Putin zo kinderlijk eenvoudig zijn gang kan gaan, wat houdt Xi Jinping dan nog tegen zo Taiwan ''binnen te wandelen''?
Neemt niet weg dat China Taiwan gewoon kan omsingelen en blokkeren en alles wat te dichtbij komt aanvalt. Nou ja, dat is ook makkelijker gezegd dan gedaan want dan heb je het over een aardig grote cirkel.
In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof
Dus als ik Virtuozzo goed begrijp, is dat wat Rutte/NL loopt te blokkeren in de EU? Nou, dan kunnen we er ook niet op rekenen dat spreekbuis van het Kremlin Baudet aangepakt gaat worden...renegrunn schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 07:49:
Net wakker… de sancties van afgelopen dagen hebben fantastisch geholpen lees ik.
Las dit gisteren er al over: https://www.volkskrant.nl...dje-door-papier~b0f29bca/
[...]
Verwijderd
Er kan echt nog veel meer, maar je moet niet al je munitie verschieten. Dan heeft hij echt niks meer te verliezen en verdere casus beli (kijk hoe hard het Westen ons pest).Kenny_026 schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 08:24:
Laten we eerlijkwezen, iets wat door veel mensen hier nu als laf wordt bestempeld omdat we nog niet direct allemaal materiaal die kant op sturen, we willen geen militair conflict tussen de navo en rusland. De sancties die ook als laf bestempeld worden is het beste wat we kunnen doen. Rusland economisch buiten sluiten. Die 8% miljardairs in Rusland aanpakken. Die zullen uiteindelijk de toon gaan zetten in binnenlandse politiek.
Ik vraag mij dat altijd af. Stel je slaagt er in de hele wereld te veroveren. Wat brengt dat jou en je volk? De mensen duizenden kilometers weg van je blijven net zo ver verwijderd van je. Economisch brengt het ook niet per se meer en je kan nu ook gewoon deelnemen in internationale handel. Het leefplezier overal gaat er op achteruit ipv vooruit..
Snap de drang naar meer land nooit zo.
Nederland is een klein land, maar we hebben het goed hier. Wat win ik er mee als we België en Noordrijn Westfalen er bij zouden pakken? Liever land klein van omvang en minder inwoners maar gelukkig dan een groter land ontstaan uit oorlog en waar de mensen 500km verderop alsnog van elkaar blijven verschillen in taal en cultuur.
Of totale oorlog of de navo opdoeken. Met trump na 2024 gebeurd in ieder geval het laatste. Onder Biden gaan we komende maanden al troepen opbouwen in deze staten en verder oost Europa.ErikT738 schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 08:23:
[...]
Als dit goed voor hem afloopt zie ik het hem zo doen met de Baltische staten. Gaan we ECHT oorlog voeren met een nucleaire grootmacht? De reactie op dit conflict zal daar een goede indicator voor zijn.
Verwijderd
Tsja, als je gisteren hier zou melden dat Rusland vandaag heel Oekraine zou invallen werdt je uitgelachen.Amphiebietje schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 08:26:
[...]
Dus als ik Virtuozzo goed begrijp, is dat wat Rutte/NL loopt te blokkeren in de EU? Nou, dan kunnen we er ook niet op rekenen dat spreekbuis van het Kremlin Baudet aangepakt gaat worden...
De EU kan gisteren niet sancties instellen voor de inval van vandaag. Ze hebben echt wel heel wat meer achter de hand.
Maar dat gaat niet over één nacht ijs. De acties die tot nu toe doorgevoerd zijn waren een logisch gevolg. De rest moet echt wel doorgerekend worden. Ik hoop alleen dat er ook principiële besluiten genomen worden.Verwijderd schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 08:27:
[...]
Er kan echt nog veel meer, maar je moet niet al je munitie verschieten. Dan heeft hij echt niks meer te verliezen en verdere casus beli (kijk hoe hard het Westen ons pest).
Het gaat ook niet om het Russiche volk, het gaat om Poetin.Hertog_Martin schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 08:27:
Wat wint Rusland en diens volk er mee om Oekraïne te veroveren?
Ik vraag mij dat altijd af. Stel je slaagt er in de hele wereld te veroveren. Wat brengt dat jou en je volk? De mensen duizenden kilometers weg van je blijven net zo ver verwijderd van je. Economisch brengt het ook niet per se meer en je kan nu ook gewoon deelnemen in internationale handel. Het leefplezier overal gaat er op achteruit ipv vooruit..
Nederland is een klein land, maar we hebben het goed hier. Wat win ik er mee als we België en Noordrijn Westfalen er bij zouden pakken? Liever land klein van omvang en minder inwoners maar gelukkig dan een groter land ontstaan uit oorlog en waar de mensen 500km verderop alsnog van elkaar blijven verschillen in taal en cultuur.
En het russiche volk heeft het volgens mij niet zo goed als wij. Daar ligt ook één van de redenen buiten alles geopolitieke zaken. De blik naar buiten leidt de aandacht af van de interne ellende. Want zo goed gaat het niet in Rusland.
Rusland ondanks uitgebroken oorlog welkom op Eurovisie Songfestival
De spanningen tussen Rusland en Oekraïne hebben vooralsnog geen gevolgen voor het Eurovisie Songfestival. Beide landen worden gewoon verwacht tijdens de volgende editie in mei in Turijn, laat een woordvoerder van de European Broadcasting Union (EBU) weten.
Bron: https://www.nu.nl/songfes...rovisie-songfestival.html
[ Voor 15% gewijzigd door Xtr3me4me op 24-02-2022 08:31 ]
-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --
Het is de neutrale buffer tussen EU/NATO en Rusland, tevens zijn er wat strategische doelen te halen zoals bijvoorbeeld de Krim voor de havens.Hertog_Martin schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 08:27:
Rusland is enorm, maar het gros van het land is helemaal niet geschikt om te settelen.
Wel, als ie echt ver wilt gaan, besluit hij dat de unificatie van Duitsland en de val van de Sovjetunie nooit heeft plaatsgevonden...MikeyMan schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 08:07:
Wat ik overigens niet snap... Putin wil ruimte tussen Rusland en EU. En nu legt ie de grens van Rusland tegen de EU aan lijkt het.. So what's next...?
Verwijderd
We zijn nog geen etmaal na de inval. Sancties slinger je niet zo snel de wereld in als tweets.Kenny_026 schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 08:29:
[...]
Maar dat gaat niet over één nacht ijs. De acties die tot nu toe doorgevoerd zijn waren een logisch gevolg. De rest moet echt wel doorgerekend worden. Ik hoop alleen dat er ook principiële besluiten genomen worden.
Olieprijs gaat ook de lucht in. Een vat is nu 102 dollar
Bron: liveblog NOS
Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.
Putin wilt gewoon dat hij in Oekraïne een pro-Russische marionet van hemzelf neer kan zetten. Dan heeft hij direct een buffer tussen de NAVO landen en Rusland want Oekraïne boeit hem verder geen reet.Hertog_Martin schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 08:27:
Kunnen we dadelijk om een heel andere reden thuiswerken, omdat benzine 3 euro per liter gaat zijnDennis1812 schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 08:30:
Fijn de gasprijs is in 1 nacht alweer meer dan 10% omhoog.
Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB
Verwijderd
En lekker Max aanmoedigen in September. GO MAX!Xtr3me4me schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 08:30:
Ook zoiets:
De spanningen tussen Rusland en Oekraïne hebben vooralsnog geen gevolgen voor het Eurovisie Songfestival. Beide landen worden gewoon verwacht tijdens de volgende editie in mei in Turijn, laat een woordvoerder van de European Broadcasting Union (EBU) weten.
En thuis zit je in de kouspartacusNLD schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 08:31:
[...]
Kunnen we dadelijk om een heel andere reden thuiswerken, omdat benzine 3 euro per liter gaat zijn
Die zijn inderdaad een logischer doelwit. Maar algemeen dus zelfde punt, als Rusland het als een fait accompli kan presenteren, komen wij dan aan om Estland te helpen? Polen en VS nog wel redelijke kans hoor, maar Nederland en Duitsland bijvoorbeeld?hoevenpe schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 08:26:
[...]
Polen is het probleem niet, daar wonen vrijwel geen etnische Russen. In de Baltische Staten is dit een reëel scenario, die zijn vrijwel onverdedigbaar.
Putin staat niet toe dat dergelijke grens landen westerse, Europese gedachten gaan krijgen. Of zelfs Europa worden.Hertog_Martin schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 08:27:
Ah we zeggen hetzelfdeVerwijderd schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 08:30:
[...]
We zijn nog geen etmaal na de inval. Sancties slinger je niet zo snel de wereld in als tweets.
Verwijderd
Echt, het zal me bommen. Dan maar houtkachels uitdelen of elektrisch stoken. Slinger die kerncentrales en steenkolen maar op volle toeren aan. Op een gegeven moment moet het klaar zijn met de Russen financieren.
Misschien moeten we die ruil van Nieuwe Amsterdam ook even corrigeren, en de afvalligen in Indonesië terughalen. Oh, en Zuid Afrika is ook van ons natuurlijk. Als Putin het kan?Amphiebietje schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 08:30:
[...]
Wel, als ie echt ver wilt gaan, besluit hij dat de unificatie van Duitsland en de val van de Sovjetunie nooit heeft plaatsgevonden...(nu gebruik ik die smiley, maar ik hoop dat dit bericht geen juiste voorspelling blijkt te zijn...
)
De Russische GP was toch plots vervangen door de Turkse? Of was dat bullshit?Verwijderd schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 08:31:
[...]
En lekker Max aanmoedigen in September. GO MAX!
Het is ontzettend belangrijk dat de navo landen goed gaan samenwerken ik heb er nog wel vertrouwen in dat dan de meeste landen dan zouden meehelpen (behalve bijv een Turkije of Hongarije misschien..)Sissors schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 08:32:
[...]
Die zijn inderdaad een logischer doelwit. Maar algemeen dus zelfde punt, als Rusland het als een fait accompli kan presenteren, komen wij dan aan om Estland te helpen? Polen en VS nog wel redelijke kans hoor, maar Nederland en Duitsland bijvoorbeeld?
Playstation 5
Nou, een jaar of 2 geleden was dat in Amerika de status quo... Just saying...Verwijderd schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 08:30:
[...]
We zijn nog geen etmaal na de inval. Sancties slinger je niet zo snel de wereld in als tweets.
Volgens Wilders is het iig de schuld van de EU en NAVO omdat die geen garanties wilden geven dat Oekraine nooit lid kon worden.Amphiebietje schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 08:26:
[...]
Dus als ik Virtuozzo goed begrijp, is dat wat Rutte/NL loopt te blokkeren in de EU? Nou, dan kunnen we er ook niet op rekenen dat spreekbuis van het Kremlin Baudet aangepakt gaat worden...
No surprise there, al voegde hij nog wel toe dat dit de acties van Rusland niet rechtvaardigt.
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Tja, had je maar niet moeten outsourcen naar lage loon landen.MikeyMan schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 08:32:
Zat overigens wel te denken... Er zijn vrij veel outsourcing in UA voor bijvoorbeeld IT, HR en payroll voor westerse bedrijven. Dat kan snel problematisch worden.
Klopt, maar daar zullen nu toch ook zaken moeten gaan veranderen.hoevenpe schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 08:17:
[...]
Gaat niet gebeuren: Gazprom zit vuistdiep in de Duitse politiek, zie Gerhard Schroeder.
Duitsland zal een keuze moeten maken (en niet alleen met de kerncentrales). De rol van semi-neutrale spil tussen het Westen en het Rusland kunnen ze in ieder geval niet meer volhouden. Al is het alleen al voor hun eigen veiligheid (ze hebben immers geen kernwapens).
Gisteren was op Bild (ja, ik weet. Maar wel een spreekbuis van het volk) al een hetze bezig tegen de reclames van Gazprom. Ze gaan bij foto- en videomateriaal van voetballers met shirtreclame van Gazprom (en dat zijn er nogal wat) de sponsornaam verbergen met een 'sticker' met 'vrij Oekraïne' (oid).
De heksenjacht op Russische invloeden kan heel snel gaan.
Ja maar vergeet niet dat elke staat met een offensief cyber-programma dit dagelijks doet (systemen binnen dringen). Wanneer er dan oorlog is heb je snel resultaat.Falcon schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 07:50:
https://www.nu.nl/tech/61...omputers-in-oekraine.html
Geeft ook wel aan hoe grondig de voorbereiding is geweest.
De payload lijkt deze keer een wiper te zijn ipv ransomware. Beiden hebben hetzelfde resutlaat, je hebt geen data meer (indien geen backup) en je systeem is onbruikbaar (lullig, indien leger/politie/kritieke infra). Het voordeel van ransomware is is dat er een wachtwoord/keyfile bestand bestaat om het ongedaan te maken. Dat geeft dus ook gelijk een verschil aan tussen financieel gewin en cyber-oorlog.
Benieuwd hoe ver ze gaan, in theorie kunnen ze ook in veel kritieke infra zitten zoals telecom, gas-/water-/licht, fabrieken en ziekenhuizen.
This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.
Blijf het herhalen: van het Russische gas en 2% of meer aan defensie!Kenny_026 schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 08:24:
De sancties die ook als laf bestempeld worden is het beste wat we kunnen doen.
Al decennia zijn we aan het parasiteren op de militiaire capaciteit van de VS, denken we dat onze vrijheid 'gratis' is. Lees deze analyse van de verkiezingsprogramma's erop na, op de SGP na willen ze bijna allemaal een 'Zwitsers zakmes' zonder significante extra investeringen.
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
Hongarije en Turkije gaan echt niet aan de kant van Rusland staan.Stylze schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 08:34:
[...]
Het is ontzettend belangrijk dat de navo landen goed gaan samenwerken ik heb er nog wel vertrouwen in dat dan de meeste landen dan zouden meehelpen (behalve bijv een Turkije of Hongarije misschien..)
Als ze a lá Iran van de markt geweerd worden gaat de bevolking het echt heel beroerd krijgen.
Tijd iig voor NL om de accijns wat terug te schroeven om dat te dempen.Dennis1812 schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 08:30:
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
De afhankelijkheid van de Amerikaanse economie van de Taiwanese industrie._Bailey_ schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 08:23:
als Putin zo kinderlijk eenvoudig zijn gang kan gaan, wat houdt Xi Jinping dan nog tegen zo Taiwan ''binnen te wandelen''?
Hij zette daar gewoon een lijn door wat al jaren werd geboerd vanuit de VS. Alleen met een hogere, onvoorspelbaardere inzet. De VS heeft altijd al gehamerd op die verplichtingen vanuit de rest.Lordy79 schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 08:19:
[...]
Trump is knettergek maar had wel gelijk dat de andere NAVO landen hun 2pct toezegging moeten nakomen.
nah, heb gelukkig een paar weken geleden mijn stroom / gas nog voor een prima prijs vastgelegd voor 3 jaar
Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB
Ojah, wel echt belangrijk nieuws dit natuurlijk. Who cares for dit festival terwijl er net een oorlog uitbreektXtr3me4me schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 08:30:
Ook zoiets:
Bron: https://www.nu.nl/songfes...rovisie-songfestival.html
When life throws you a curve, lean into it and have faith!
Tsjah, moet de consument maar bereid zijn een beetje meer te betalen voor z'n zooi. En nu?Amphiebietje schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 08:35:
[...]
Tja, had je maar niet moeten outsourcen naar lage loon landen.
Verwijderd
Beveel alle Amerikaanse techbedrijven hun servers te wipen in Rusland. Geen office meer voor ze, geen clouddiensten, geen Android.
Nadeel is dat de Russen dan waarschijnlijk ook hun backdoors in het Westen inschakelen....
Putin voegt de daad bij het woord dat Oekraïne in feite nooit in zijn ogen een onafhankelijk land was en wil graag terug naar satelietlanden als buffer tegen de Europese unie. Zolang de EU/Amerika en de NAVO enkel blaffen is Putin niet onder de indruk. Die weet ook dat blaffende honden niet bijten.
Nordstream 2 on hold gooien zoals Duitsland deed: dat doet meer pijn. Maar als je dan hoort dat China en Rusland een miljardendeal maken qua gas vangt zo'n transactie dat nadeel wel weer op.
Bedenkelijke woordkeuze in deze context.Verwijderd schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 08:37:
Ik vraag me af of Amerika nog een nuclear optie achter de hand houdt.
Ga er maar vanuit dat deze nog verder omhoog gaat zodra we geen Russisch gas meer afnemen.Dennis1812 schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 08:30:
Sowieso snap ik de drang naar nationaliteit en territorium niet zo in de moderne wereld.Hertog_Martin schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 08:27:
In de moderne EU zijn we eigenlijk "one happy family". Of ik daarvan deel uitmaak in Nederland of in Spanje maakt eigenlijk verder weinig uit. Daarom snap ik bijvoorbeeld niet dat Spanje zo tegen de afscheiding van Catalonie is.. Uiteindelijk horen we toch gewoon bij dezelfde familie. Maar aan de andere kant snap ik ook niet zo dat de Catalanen per se die onafhankelijkheid willen.
Natuurlijk gaat dit niet op voor landen met compleet andere staatsvormen en allianties zoals Rusland. Die proberen hetzelfde te bouwen alleen dan niet op basis van vrijwilligheid maar kogels..
[ Voor 3% gewijzigd door GekkePrutser op 24-02-2022 08:38 ]
Die optie hebben ze al ruim 70 jaar achter de hand. Is ook de reden dat wij hier veilig zitten.Verwijderd schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 08:37:
Maak daar maar 30% van.Dennis1812 schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 08:30:
[ Voor 16% gewijzigd door MaZo op 24-02-2022 08:39 ]
Leiderschap is geen democratie. Dat zie je ook in dit soort situaties. Pappen en nathouden totdat er een halfbakken polder oplossing gepresenteerd wordt waar iedereen schoorvoetend maar mee instemt.Thomas schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 07:51:
[...]
Dat moge duidelijk zijn ja.
Wat me gewoon fascineert is dat Rusland schijnbaar ongestraft zijn gang kan gaan en verdrag na verdrag en internationale wet na wet overtreedt. We veroordelen, leggen sancties op, maar echte actie wordt niet ondernomen. Ik zit ook niet te wachten op oorlog, maar het feit dat Rusland dit dondersgoed weet helpt natuurlijk niet mee. Ze zoeken bewust de grenzen op van wat kan, en die grenzen lijken aardig wat rek te hebben.
Nou Hongarije reageert wel wat gematigder dan Polen of Slowakije.Tristan schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 08:35:
[...]
Hongarije en Turkije gaan echt niet aan de kant van Rusland staan.
De Hongaarse minister van Buitenlandse Zaken zei donderdag dat oorlog het ergste scenario is. Op zijn officiële Facebookpagina stelde hij: ,,De taak is nu, net als altijd, om de veiligheid van het Hongaarse volk te garanderen."
,,Een brute, niet-uitgelokte en onrechtvaardige Russische aanval", aldus president Andrzej Duda van Polen op Twitter. ,,Een zeer ernstige schending van het internationaal recht, van soevereiniteit en integriteit", stelt de Roemeense president Klaus Johannis.
Premier Eduard Heger van Slowakije zei op Twitter: ,,In tijden waarin de democratische wereld in vrede wil leven, wil Rusland oorlog. We zijn klaar en zullen verenigd optreden."
Verwijderd
Even verder lezen.alexbl69 schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 08:39:
[...]
Die optie hebben ze al ruim 70 jaar achter de hand. Is ook de reden dat wij hier veilig zitten.
Het zelfbeschikkingsrecht? Waarom zou de EU moeten bepalen wat de Catalanen doen? Misschien hebben die mensen nu helemaal geen zin om onderdeel van de EU te zijn. Voor hen is het wellicht een een familie waar ze liever niets mee te maken willen hebben.GekkePrutser schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 08:38:
[...]
Sowieso snap ik de drang naar nationaliteit en territorium niet zo in de moderne wereld.
In de moderne EU zijn we eigenlijk "one happy family". Of ik daarvan deel uitmaak in Nederland of in Spanje maakt eigenlijk verder weinig uit. Daarom snap ik bijvoorbeeld niet dat Spanje zo tegen de afscheiding van Catalonie is.. Uiteindelijk horen we toch gewoon bij dezelfde familie. Maar aan de andere kant snap ik ook niet zo dat de Catalanen per se die onafhankelijkheid willen.
Natuurlijk gaat dit niet op voor landen met compleet andere staatsvormen en allianties zoals Rusland. Die proberen hetzelfde te bouwen alleen dan niet op basis van vrijwilligheid maar kogels..
Dat zal wel niet zo zijn maar op dit moment hebben ze geen mogelijkheid om daar zelf een beslissing over te nemen.
Ging dit niet over Rusland?GekkePrutser schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 08:38:
[...]
Precies.. Ik werk in de IT beveiliging en ik snap niet dat we hier niet serieus rekening mee houden.Verwijderd schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 08:37:
Beveel alle Amerikaanse techbedrijven hun servers te wipen in Rusland. Geen office meer voor ze, geen clouddiensten, geen Android.
Nadeel is dat de Russen dan waarschijnlijk ook hun backdoors in het Westen inschakelen....
Als je ziet wat een "collateral damage" is aangedaan door NotPetya bij niet-Ukraine landen. En dat die aanval gebeurde in een tijd van relatieve kalmte.. Dan zou ik niet willen weten wat de Russen nu achter de hand hebben aan tools.
Daarom zou ik als het mijn keus was, op mijn werk momenteel als voorzorg de Oekraiense lokaties afsluiten van het interne netwerk, zodat een eventuele zero-day gebaseerde aanval zich niet verder kan verspreiden. Natuurlijk een zware maatregel maar ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat er vandaag veel werk verzet wordt in Kiev.
waarom zo traag en laf?
Meestal ben ik het met je eens MikeyMan, maar de consument is niet opgewassen tegen legers aan cognitief psychologen, gedrags experts en marketing experts. 'De markt' in z'n huidige vorm werkt niet door gebrek aan kaders rondom adverteren, prijs actie zit echt tussen de oren van de consument. Het is voor fabrikanten/merken een buffer waar ze mee kunnen spelen, terwijl de bedoeling van de vrije markt meer kwaliteit was.MikeyMan schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 08:37:
[...]
Tsjah, moet de consument maar bereid zijn een beetje meer te betalen voor z'n zooi. En nu?
...kleine derail
Voor onze markt gaat dit betekenen dat snelle alternatieven als kernenergie gewoon weer bespreekbaar worden. Mits die sancties echt van niveau zijn natuurlijk. Wie weet zien we een aantal industrieën een vlucht nemen.
Nee, de Catalaanse onafhankelijkheid heeft niets met de EU te maken. Daar willen ze gewoon bij blijven. Net als Schotland overigens.lasharor schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 08:40:
[...]
Het zelfbeschikkingsrecht? Waarom zou de EU moeten bepalen wat de Catalanen doen? Misschien hebben die mensen nu helemaal geen zin om onderdeel van de EU te zijn. Voor hen is het wellicht een een familie waar ze liever niets mee te maken willen hebben.
Dat zal wel niet zo zijn maar op dit moment hebben ze geen mogelijkheid om daar zelf een beslissing over te nemen.
Maar mijn punt is, je hebt nooit volledige zelfbeschikking. Als ik Catalaan was en een eigen staat had, dan was ik het nog op sommige punten oneens met mijn buurman... Het enige dat je veerandert is hoeveel buren je hebt.
Maargoed het wordt nu een beetje offtopic
Rusland en Oekraine, die laatste die dus wel deel uit wil maken van de EU... En daar lijkt het hele verhaal juist mee begonnen, Poetin was prima tevreden toen er nog een marionet van hem zat.
[ Voor 33% gewijzigd door GekkePrutser op 24-02-2022 08:44 ]
Dat zijn niet alleen Putins vriendjes.rik86 schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 08:42:
Waarom niet gewoon alle handel met Rusland per direct stilleggen, alle bezittingen van zijn kring in beslag nemen en gelijk direct openbaar veilen, uitsluiten van SWIFT, alle Russen uitsluiten van sport, dus ook bijv. de sponsoring door Gazprom van de CL per direct verbieden?
waarom zo traag en laf?
Of de Mercedes en BMW's met hun enorme verbruik, worden straks spotgoedkoop en A-segmenters die een laag verbruik hebben gaan in waarde omhoog. Naja mag wel duidelijk zijn dat een conflict met Rusland, grote gevolgen kan hebben...spartacusNLD schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 08:31:
[...]
Kunnen we dadelijk om een heel andere reden thuiswerken, omdat benzine 3 euro per liter gaat zijn
Ik stook hier mijn huis met Russische gas en kook ermee: of komt het uit Groningen? Wat ik begrepen heb, is dat wij voor onze gasvoorziening volledig afhankelijk van Rusland zijn: alleen rijke Nederlanders, kunnen zich het veroorloven om van het gas af te gaan.
Wij zitten maar in een sociale huurwoning, zonder een Tesla van de baas: dus ook afhankelijk van benzine, om ons te verplaatsen. En die stijgt ook bij elke scheet die Putin laat. Al lijkt die stijging in Nederland harder te gaan, dan in Duitsland....
Ik denk dat juist Europa als enige deze naive gedachte heeft.GekkePrutser schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 08:38:
[...]
Sowieso snap ik de drang naar nationaliteit en territorium niet zo in de moderne wereld.
Veel zo niet bijna alle landen buiten Europa zijn op zijn minst nationalistisch. Veel zijn daarnaast ook nog egoistisch. Gaat het met mij goed? Mooi. De rest daar geef ik niet om, soms dus zelfs letterlijk niet om familie. En het liefst zo veel mogelijk bezit vergaren wat men dan graag laat zien: huizen / goud / autos.
Hoe het met Putin zijn motivatie voor Oekraine zit weet ik niet. Nostalgie? NATO aan zijn grens? Geld? Afleider voor XI?
This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.
- We willen geen NAVO basis in de achtertuin;
- We willen geen oekrainse burgers vermoorden, ze zijn "met bloed" met ons verbonden
- Een sanctie meer of minder, who cares.
Dat zijn m.i. twee zijdes van dezelfde medaille. De aanbieder die 2ct duurder is dan de concurrentie is z'n klanten kwijt.nst6ldr schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 08:42:
[...]
Meestal ben ik het met je eens MikeyMan, maar de consument is niet opgewassen tegen legers aan cognitief psychologen, gedrags experts en marketing experts. 'De markt' in z'n huidige vorm werkt niet door gebrek aan kaders rondom adverteren, prijs actie zit echt tussen de oren van de consument. Het is voor fabrikanten/merken een buffer waar ze mee kunnen spelen, terwijl de bedoeling van de vrije markt meer kwaliteit was.
...kleine derail![]()
Voor onze markt gaat dit betekenen dat snelle alternatieven als kernenergie gewoon weer bespreekbaar worden. Mits die sancties echt van niveau zijn natuurlijk. Wie weet zien we een aantal industrieën een vlucht nemen.
Daarnaast, al zou je hier aan de slag willen, er zijn geen mensen.
[ Voor 3% gewijzigd door MikeyMan op 24-02-2022 08:52 ]
Heb je hem ook gelijk verteld dat de NAVO al even in z'n achtertuin zit?De_Bastaard schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 08:44:
Ik zit net met een Russische kerel te appen die ik nog ken van 'n MMO. Daar leven ze met de gedachtes:
- We willen geen oekrainse burgers vermoorden, ze zijn "met bloed" met ons verbonden
Putin elimineren? Ik geef toe, het is rigoureus. Maar wat zou Rusland daarna doen?
Ik maak geen fouten, ik creëer leer momenten.
Vanuit het perspectief van Turkije:Stylze schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 08:34:
[...]
Het is ontzettend belangrijk dat de navo landen goed gaan samenwerken ik heb er nog wel vertrouwen in dat dan de meeste landen dan zouden meehelpen (behalve bijv een Turkije of Hongarije misschien..)
* Turkije is bijna 100% afhankelijk van Iraanse en Russische Energie
* Erdogan is op dit moment minder populair door de alsmaar oplopende energieprijzen
* 6 tot 7% van de economie draait op Russische toeristen
* Turkije heeft Ukraine sterk gesteund met het leveren van Bayraktar drones welke sinds kort volledig onder het commando van Ukraine vallen
* Turkije onderhoud het 2de NAVO leger
* Turkije heeft acties ondernomen om de invloed van Rusland in het midden oosten te beperken
Een kloon van putin of een andere Rus neemt het over en putin wordt een martelaar en excuus voor grootschalige nucleaire oorlog.Marc H schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 08:46:
Wat zou dan de beste stap zijn voor de NAVO?
Putin elimineren? Ik geef toe, het is rigoureus. Maar wat zou Rusland daarna doen?
Niet veel rigoureuzer dan de vele Oekraiense militairen die nu 'ge-elimineerd' worden vind ik.Marc H schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 08:46:
Wat zou dan de beste stap zijn voor de NAVO?
Maar ik denk dat je er niets mee oplost. Poetin is zelf ook maar een marionet van de oligarchen als ik de kenners hier begrijp. En bovendien zal het dan gebruikt worden als push om de Russische bevolking nog veel meer tegen de NAVO op te zetten. Het zal alleen maar leiden tot meer escalatie en een vreedzame oplossing verder weg brengen.
[ Voor 7% gewijzigd door GekkePrutser op 24-02-2022 08:49 ]
Daar kan ik ook niet tegen, die repo hoor ik al dagen. De Russisch-gezinde gebieden.. die stemmingen waren ook een poppenkast.daanb14 schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 08:48:
Nou, NOS versimpelt de boel ook weer enorm. Spreekt zojuist live op tv van een “Russisch gezinde Krim”. Dat is niet zo simpel gasten
En zo word je ook hier besprenkeld met desinformatie.
Is dat ook echt paraciteren op de barmhartigheid van amerika? Kan me ook goed voorstellen dat er zaken tegenover staan…hoevenpe schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 08:35:
[...]
Blijf het herhalen: van het Russische gas en 2% of meer aan defensie!
Al decennia zijn we aan het parasiteren op de militiaire capaciteit van de VS, denken we dat onze vrijheid 'gratis' is. Lees deze analyse van de verkiezingsprogramma's erop na, op de SGP na willen ze bijna allemaal een 'Zwitsers zakmes' zonder significante extra investeringen.
De propaganda heeft goed gewerkt daar blijkbaar. Wat nou als er een NAVO-basis in Oekraïne staat/stond? NAVO valt even zonder echt een legitieme reden Rusland binnen ofzo? Laat hij nu zelf kijken naar zijn eigen grote enge baasje Putin. Die fiets even een soeverein land binnen. Geen Oekraïense burgers vermoorden? Volgens mij is dat nu gaande...De_Bastaard schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 08:44:
Ik zit net met een Russische kerel te appen die ik nog ken van 'n MMO. Daar leven ze met de gedachtes:
Defcon Level is 3 en ongewijzigd.
Laatste veranderingen waren rond de golf oorlog en sept 11.
Current Defcon level:
https://www.defconlevel.com/current-level.php
History:
https://www.defconlevel.com/history.php
Zou de financiering van sommige niet bij naam te noemen politieke partijen toch uit China komen i.p.v. uit Rusland…
Daarnaast ook die malware in Letland en Litouwen.
Ben er niet heel gerust op, maar alsof de hele wereld 2 jaar nu op pauze heeft gestaan en alle frustratie eruit moet gooien op het schoolplein. Pff.
Less alienation, more cooperation.
Zijn argument is: NATO is agressief, zie bijv bombing in Joegoslavië etc. Ukraine is ook agressief volgens hem.ManiacsHouse schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 08:49:
[...]
De propaganda heeft goed gewerkt daar blijkbaar. Wat nou als er een NAVO-basis in Oekraïne staat/stond? NAVO valt even zonder echt een legitieme reden Rusland binnen ofzo? Laat hij nu zelf kijken naar zijn eigen grote enge baasje Putin. Die fiets even een soeverein land binnen. Geen Oekraïense burgers vermoorden? Volgens mij is dat nu gaande...
Wat voor malware? Is dat nieuws van vandaag? Dat heb ik nog niet opgepikt.Vorkie schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 08:50:
Daarnaast ook die malware in Letland en Litouwen.
Ja heb je gelijk in hoorlasharor schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 08:47:
[...]
Vanuit het perspectief van Turkije:
* Turkije is bijna 100% afhankelijk van Iraanse en Russische Energie
* Erdogan is op dit moment minder populair door de alsmaar oplopende energieprijzen
* 6 tot 7% van de economie draait op Russische toeristen
* Turkije heeft Ukraine sterk gesteund met het leveren van Bayraktar drones welke sinds kort volledig onder het commando van Ukraine vallen
* Turkije onderhoud het 2de NAVO leger
* Turkije heeft acties ondernomen om de invloed van Rusland in het midden oosten te beperken
, ik bedoelde ook meer dat het wel een land was waar ik evt bij zou twijfelen, omdat ik die gundogan voor geen meter vertrouw. Afgelopen jaren hebben spannen redelijk hoog gestaan tussen Turkije en de navo maar neem aan dat zowel de navo steunen en niet Rusland als het er echt op aan komt.
Playstation 5
Stiekem had ik toch gehoopt dat het niet zover zou komen. Maar misschien naïef..Sandor_Clegane schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 08:50:
Wauw, ik had niet gedacht dat het zover zou komen. Wat een kutzooi.
Inderdaad bah bah bah.
~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~
Net zoals 99% van Europa (al jaren) badend in naïviteit .Sandor_Clegane schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 08:50:
nieuws: ESET ontdekt wiper-malware die tegen honderden Oekraïense pc's wordt ...GekkePrutser schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 08:51:
[...]
Wat voor malware? Is dat nieuws van vandaag? Dat heb ik nog niet opgepikt.
https://www.nu.nl/tech/61...omputers-in-oekraine.html
[ Voor 9% gewijzigd door Vorkie op 24-02-2022 08:52 ]
[ Voor 35% gewijzigd door Kenny_026 op 24-02-2022 08:52 ]
De_Bastaard schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 08:51:
[...]
Zijn argument is: NATO is agressief, zie bijv bombing in Joegoslavië etc. Ukraine is ook agressief volgens hem.
De russische propaganda werkt dus blijkbaar goed op de eigen burgers.
PSN: Alvanosa
"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"
Eigenlijk is het ook al te gek dat de hele wereld wegkeek met de krim. Sinds 2005 ofzo vliegen er al bommenwerpers over Europa, onderzeeërs langs de kust, etc. Al jaren is Rusland aan 't testen hoe ver kan ik gaan..tuinïnen schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 08:52:
[...]
Net zoals 99% van Europa (al jaren) badend in naïviteit .
~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~
Kan mijzelf niet voorstellen hoe angstig dit moet zijn voor de Ukrainers. En misschien is dat juist wat er niet goed beseft wordt binnen de EU. Of het naïef is weet ik niet maar wellicht hebben we inderdaad niet meer goed beseft dat er landen / leiders zijn die zonder heel goede redenen een oorlog kunnen starten. En het bezit van een kernmacht is dan ook wel gelijk een grote dreiging / kracht.
De heren zijn sterk aan het pleiten voor defensie.
[ Voor 29% gewijzigd door Joris748 op 24-02-2022 08:55 ]
The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?
Had wel gedacht dat het zo ver zou komen, maar niet nu.Sandor_Clegane schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 08:50:
Had het over een paar jaar gedacht, net zoals oost ukraine en de krim innemen, tijdje wachten tot alle zooi/paniek beetje zakt dan de rest innemen. Maar gezien de grote legereenheden aan de grenzen van oekraine, was het natuurlijk logisch.
Ik ben benieuwd wat voor sancties tegen belarus komen, die vallen Oekraine ook binnen. Ze hebben meegewerkt aan de strategie om Kiev te pakken. Ze zijn mede verantwoordelijk.
Serieus??De_Bastaard schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 08:51:
[...]
Zijn argument is: NATO is agressief, zie bijv bombing in Joegoslavië etc. Ukraine is ook agressief volgens hem.
Er waren ook spanningen tussen Turkije en Rusland. Iets met neergeschoten vliegtuig enz. Eigelijk heeft Turkije spanningen met elk land. Het beste wat Erdogan kan overkomen is een land dat Turkije aanvalt, dan met de bevolking niet meer zo goed op de economie.Stylze schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 08:51:
[...]
Ja heb je gelijk in hoor
, ik bedoelde ook meer dat het wel een land was waar ik evt bij zou twijfelen, omdat ik die gundogan voor geen meter vertrouw. Afgelopen jaren hebben spannen redelijk hoog gestaan tussen Turkije en de navo maar neem aan dat zowel de navo steunen en niet Rusland als het er echt op aan komt.
Nuance is wel dat EUCOM in DEFCON 2 is sinds Feb 3sh4d0wman schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 08:49:
Nog iets voor de TS?
Defcon Level is 4 en ongewijzigd.
Laatste veranderingen waren rond de golf oorlog en sept 11.
Current Defcon level:
https://www.defconlevel.com/current-level.php
History:
https://www.defconlevel.com/history.php
per aspera ad astra
Echt? Waar heb je dat vandaan? Dat is een hele grote stap en een goede ook. Nu NL en de rest van Europa. De enige niet militaire optie is nu volledige isolatie van Rusland.Kenny_026 schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 08:52:
Duitsland stop met afname gas en kool uit rusland. Dat betekend alleen maar meer gaan eisen uit Nederland?
Get Busy Living or Get Busy Dying
Kiwi's are too nice to be honest and the Dutch are too honest to be nice.
Niet persé, voordat we de afslag van hypercommercie (lees: individueel gerichte advertenties, globale verkoop) namen, was prijs echt niet zo belangrijk. Toen wisten we niet beter dan het papieren prijskaartje in plaats van de vergelijking op internet, en we konden de markt er redelijk op vertrouwen dat ze eerlijke prijzen konden stellen omdat een concurrent het dan inderdaad beter kon.MikeyMan schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 08:45:
[...]
Dat zijn m.i. twee zijdes van dezelfde medaille. De aanbieder die 2ct duurder is dan de concurrentie is z'n klanten kwijt.
De vorige verschuiving naar globalisering gaat nu opgevolgd worden door een nieuwe fase, maar het eerste obstakel is van die hypercommercie af. Als we de consument niet meer onderwerpen aan wat in principe gaslighting is, dan komt dat echt wel goed.
Wat ik - met m'n slaperige kop - wil stellen is dat we de consument niet persé de schuld kunnen geven van krenterig zijn als je kijkt hoe ze volkomen bewust en (vooralsnog) legaal bespeeld wordt.
En om het relevant te houden aan het topic: dit gaat in ieder geval de energiemarkt in een stroomversnelling brengen. Mensen gaan het niet erg vinden om meer te betalen voor een alternatief wat duurzaam is omdat het stigma eromheen gaat verdwijnen. Geen hippies die de aarde knuffelen, maar onafhankelijkheid en zelfredzaamheid in geval van crisis.
Bron?Kenny_026 schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 08:52:
Duitsland stop met afname gas en kool uit rusland. Dat betekend alleen maar meer gaan eisen uit Nederland?
7360wp | 17*320 OZO | 6* 320 WNW | Loria 6008 | Fujitsu AGYG09LV | Gasloos sinds 10-07-2020 | Kia EV6 84kW
Dit topic is gesloten.
![]()
[font size=18]Zero Tolerance beleid[/font]
Dit topic valt onder Zero Tolerance. Dit betekent het volgende:• We grijpen sneller in bij overtredingen.
• Er volgen sneller sancties.
Extra omtrent de situatie nu:
Deel aub geen schokkende beelden. Bedenk daarbij goed of een twitter bericht wat toevoegt aan de discussie.
Specifieke topic regels
• Onderbouw je betoog met betrouwbare en verifieerbare bronnen.
• Geen drogredenen of onlogische en/of onnavolgbare gevolgtrekkingen.
• Extraordinary claims require extraordinary evidence.
• Geen omgekeerde bewijslast, wie beweert moet bewijzen.
• De volgende drogreden is expliciet niet toegestaan: neutraliteit claimen om vervolgens een waardeoordeel te geven over het conflict. Zie ook Wikipedia: Argument to moderation en Wikipedia: False balance
Andere topics
Discussie over wapensystemen, verhoudingen en inzet kan hier: Wapensystemen en effectiviteit
Voor de nasleep en mogelijke berechting daders MH17 hebben de we dit topic: MH17: De weg richting daders en mogelijke berechting
AWM beleidstopic:
Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid