[ZT] Russisch-Westerse verhoudingen en de oorlog in Oekraïne Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 104 ... 168 Laatste
Acties:
  • 731.334 views

Onderwerpen

• TIGER1125
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 20:35
Thomas schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 07:40:
[...]

Tja, Irak was ook geen lid van de NAVO en toch hebben tientallen lidstaten troepen richting het Midden-Oosten gestuurd ;). Deze zet van Rusland vind ik een stuk dreigender dan de vage situatie waarmee de Irakoorlog is gestart. Zou dan niet per se vreemd zijn om als Westen / NAVO toch die militaire steun te leveren. Ja, je stapt dan natuurlijk een oorlog in, maar is dat gezien de huidige situatie een vreemde zet? Ik denk het niet.
Dat was op verzoek van hè, en onder de paraplu van "the war on terror" en die in het land aanwezige WMD's...

Er zijn nu geen NAVO leden betrokken bij deze inval. Ik denk dat de NAVO eerder gaat kiezen haar leden extra te versterken dan fysiek in te grijpen in Oekraïne.

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Animal_X schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 07:41:
[...]

Volgens peilingen steunt 80% van de Russische bevolking Putin zijn beleid tov Oekraïne, althans tot gisteren nog in ieder geval.
Bedankt, dat valt me dan weer heel erg tegen. Daar gaat mijn vertrouwen in de weldenkende mens...

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:11

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Tweak_ers schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 07:40:
[...]

Ik dacht bij het zien van al die tanks nog: je kunt toch tegenwoordig heel veel schade berokkenen met wat anti tank wapens?

Die zij tegenwoordig toch gewoon met de hand mee te nemen? Of zijn die niet effectief?

Kun je in korte tijd in ieder geval wat schade toebrengen als Ukraine.
Het oosten was defacto al Russisch. Daar was weinig tegenstand te verwachten.

• Stylze
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19:44
Kan even de bron niet meer terughalen maar gisteren werd er gesproken over 50 % steun van Russische volk toch? Maar dat was steun voor evt aanval op ukraine volgens mij.

Playstation 5

• Xtr3me4me
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

ErikT738 schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 07:41:
[...]

Wie zou er ooit als eerste nucleaire wapens in gaan zetten dan? Ik zie het pas gebeuren zodra hij een land aanvalt wat daadwerkelijk zelf op de nucleaire knop kan drukken.

Hopelijk komen we vandaag nog met de zwaarste mogelijke sancties en worden die wereldwijd ook breed opgevolgd. Ik ben er een beetje bang voor dat Rusland de sancties gewoon neemt en dan lekker met China e.d. handel gaat drijven.
Als er een land is die de eerste vieze bom gooit, zou dat rusland zijn in mijn ogen. Maar goed laten we hopen dat dit nooit zal gebeuren

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

• Johan Bogle
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 18:33
Ik mag toch hopen dat we nu meteen een ijzeren gordijn opbouwen en legers naar de grenzen sturen van Nato gebied. Naast uiteraard direct alle handel met Rusland verbreken en ze van swift gooien. Dit is een ongelofelijke daad van pure agressie en op geen enkele manier te relativeren. Er is oorlog in Europa en die gaat niet weg.

• Stylze
TIGER1125 schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 07:42:
[...]

Dat was op verzoek van hè, en onder de paraplu van "the war on terror" en die in het land aanwezige WMD's...

Er zijn nu geen NAVO leden betrokken bij deze inval. Ik denk dat de NAVO eerder gaat kiezen haar leden extra te versterken dan fysiek in te grijpen in Oekraïne.
Precies ze gaan militair echt niet ingrijpen in ukraine maar wel de oostgrens van de navo landen tot de tand toe bewapenen lijkt me.

Playstation 5

• GekkePrutser
  • Niet online
Tweak_ers schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 07:40:
[...]

Ik dacht bij het zien van al die tanks nog: je kunt toch tegenwoordig heel veel schade berokkenen met wat anti tank wapens?

Die zij tegenwoordig toch gewoon met de hand mee te nemen? Of zijn die niet effectief?

Kun je in korte tijd in ieder geval wat schade toebrengen als Ukraine.
Met zo'n RPG achting ding doe je niks meer tegen een tank tegenwoordig. Die dingen hebben allemaal reactive armour. Een soort explosieve platen op de tank die ontploffen als ze geraakt worden, de kracht van de explosie stuit het projectiel weg (met de volgende hebben ze dan natuurlijk wel een probleem...)

En ik heb het vermoeden dat de betere wapens die wel effectief zijn weer zo veel kosten dat ze niet in groten getale beschikbaar zijn.

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:27

OMD

Oekraïne al geen luchtmacht meer volgens Putin? Is het snel bekeken helaas.

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

• Lordy79
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:17

Lordy79

Vastberaden

Stylze schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 07:43:
Kan even de bron niet meer terughalen maar gisteren werd er gesproken over 50 % steun van Russische volk toch? Maar dat was steun voor evt aanval op ukraine volgens mij.
Ik las dat 74 pct voor was en 38 procent tegen ... :+

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

Verwijderd

Animal_X schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 07:41:
[...]

Volgens peilingen steunt 80% van de Russische bevolking Putin zijn beleid tov Oekraïne, althans tot gisteren nog in ieder geval.
https://edition.cnn.com/i...ukraine-crisis-poll-intl/

En volgens andere peilingen is dat nummer weer veel lager.

Peilingen zijn altijd lastig te interpreteren en in tijden van gigantische informatiewars zou ik alles met een vrachtwagen zout nemen.

Die steun zal ook wel snel afnemen als Rusland grote aantallen dode Russische soldaten terug naar huis stuurt in een doos:
https://www.telegraph.co....ium-follow-troops-battle/

• SgtPoen
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 02-12 12:30
OMD schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 07:45:
Oekraïne al geen luchtmacht meer volgens Putin? Is het snel bekeken helaas.
Bron?

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

hoevenpe schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 07:41:
[...]

Irak stelde militiair relatief weinig voor, een directe oorlog met kernmacht Rusland is onvergelijkbaar.
De Irakoorlog is min of meer gestart onder het voorwendsel dat ze wél kernwapens hadden... Tuurlijk is dit dichter bij huis en veel groter. Een oorlog met Rusland betekent dat je ook op eigen grondgebied zou kunnen worden aangevallen. Aan de andere kant gaan economische sancties maar tot zover. Poetin weet dondersgoed dat hij zonder probleem Oekraïne kan innemen. Ja - wat economische sancties her en der. Dat maakt overduidelijk (nog) geen indruk. Vervolgens zijn diverse EU staten opeens het buurland van onze grote rode vriend.

• Lordy79

Lordy79

Vastberaden

@Thomas er zijn al genoeg EU lidstaten die een grens delen met Rusland.

• OMD

OMD

Live feed van het ad. Zie uiteraard geen letterlijke quote dus het kan ook propaganda zijn van Putin.

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

• GekkePrutser
  • Niet online
Zewatanejo schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 07:09:
[...]

Als we een ding hebben geleerd is dat we Poetins ambities niet moeten onderschatten. Ga er maar vanuit dat hij de Sovjet staat wil herstellen. Dan weten we ook meteen wat ons te wachten staat.
Dat roept ook de vraag op... Alleen de Sovjetstaat of ook het Warschaupact?

Groot verschil? Gezien zijn uitspraken over "terug naar de situatie van 1997" heb ik een beetje het idee van het laatste.

• Johan Bogle
Mensen die nu nog denken dat dit stopt in Oekraine zijn ongelofelijk naief.

• sloth
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
GekkePrutser schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 07:45:
[...]

Met zo'n RPG achting ding doe je niks meer tegen een tank tegenwoordig. Die dingen hebben allemaal reactive armour. Een soort explosieve platen op de tank die ontploffen als ze geraakt worden, de kracht van de explosie stuit het projectiel weg (met de volgende hebben ze dan natuurlijk wel een probleem...)

En ik heb het vermoeden dat de betere wapens die wel effectief zijn weer zo veel kosten dat ze niet in groten getale beschikbaar zijn.
Gisteren nog op Youtube naar het door het westen geleverde FGM-148 Javelin ani tankwapen.

Die zou verticaal inslaan op de tank waar je geen (lijkt me) reactive armour hebt. Maar ik weet er te weinig van, eentje voor @DaniëlWW2 om te beantwoorden lijkt me.

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 01:16
Net wakker… de sancties van afgelopen dagen hebben fantastisch geholpen lees ik.

Las dit gisteren er al over: https://www.volkskrant.nl...dje-door-papier~b0f29bca/
Als het Europese leiders echt menens was met Poetin, zouden ze alle Russische oligarchen vandaag nog op het vliegtuig naar Moskou zetten. ‘En laat ze toeristenklasse vliegen, om ze echt kwaad te maken’, gniffelt Tyler Kustra, expert in economische sancties en docent internationale betrekkingen aan de universiteit van Nottingham.

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18:42

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-11 10:36

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

https://www.nu.nl/tech/61...omputers-in-oekraine.html

Geeft ook wel aan hoe grondig de voorbereiding is geweest.

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Verwijderd

OMD schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 07:47:
[...]

Live feed van het ad. Zie uiteraard geen letterlijke quote dus het kan ook propaganda zijn van Putin.
https://www.reddit.com/r/UkrainianConflict/new/

Hier komen genoeg filmpjes en meldingen voorbij dat verscheidende luchthavens al aardig onder vuur liggen.

https://www.youtube.com/shorts/Fe9Jq2_MwzM

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2022 07:51 ]

• OMD

OMD

[...]

Jij denkt dat de ontwikkeling van anti tankwapens stil heeft gestaan bij een RPG uit de 2e Wereldoorlog? Er zijn nu echt extreme AT wapens waar je u tegen zegt.

• whyz
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

whyz

Afdeling icoonloos

Jezus wat een enorme kut situatie voor het Oekraïense volk zeg :/

Als Europa lijken we helaas ook gewoon machteloos te zijn tegenover deze idioot en zijn denkbeelden daar hij zich gewoon op geen enkele manier iets van sancties aantrekt.

Man man man :(

Right for all the wrong reasons.

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
Hoe gaat dit nu verder met de navo eigenlijk? Kan amerika individueel besluiten in de aanval te gaan of moet dit een collectief besluit zijn met de navo landen in europa? Kunnen de europese navo landen een meerderheids stem hebben om dit te beslissen?

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

[...]

Hoop dat de vs een paar containers met javelins hebben gestuurd. Maargoed, die tanks zijn hoofdzakelijk ouwe meuk. Dat lukt met minder spannend spul ook wel.

• OMD

OMD

Verwijderd schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 07:50:
[...]

https://www.reddit.com/r/UkrainianConflict/new/

Hier komen genoeg filmpjes en meldingen voorbij dat verscheidende luchthavens al aardig onder vuur liggen.
Volgens Putin zijn alle vliegvelden al plat… ik ventileer gewoon wat ik lees op live feeds

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Lordy79 schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 07:47:
@Thomas er zijn al genoeg EU lidstaten die een grens delen met Rusland.
Dat moge duidelijk zijn ja.

Wat me gewoon fascineert is dat Rusland schijnbaar ongestraft zijn gang kan gaan en verdrag na verdrag en internationale wet na wet overtreedt. We veroordelen, leggen sancties op, maar echte actie wordt niet ondernomen. Ik zit ook niet te wachten op oorlog, maar het feit dat Rusland dit dondersgoed weet helpt natuurlijk niet mee. Ze zoeken bewust de grenzen op van wat kan, en die grenzen lijken aardig wat rek te hebben.

• GekkePrutser
  • Niet online
sloth schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 07:49:
[...]
Gisteren nog op Youtube naar het door het westen geleverde FGM-148 Javelin ani tankwapen.

Die zou verticaal inslaan op de tank waar je geen (lijkt me) reactive armour hebt. Maar ik weet er te weinig van, eentje voor @DaniëlWW2 om te beantwoorden lijkt me.
Ja precies, die wel.. Maar dat zijn dus die dure dingen waar ik op doelde. Dan heb je het over een paar ton per stuk. Een heel ander verhaal dan die Sovjet-tijd RPG dingen waar ze in het midden Oosten mee lopen en die ongetwijfeld veel wijder verspreid zijn.

En die Javelins zijn ook al decennia op de markt dus ik kan me voorstellen dat moderne tanks daar ook weer afweer voor hebben.

Ik kan me niet voorstellen dat ze die echt op voldoende grote schaal hebben (en dat er ook voldoende manschappen zijn die zo'n ding weten te bedienen want voor zover ik weet is dat ook geen point & shoot verhaal).

Maar ik weet wat dat betreft ook niet echt wat ik me moet voorstellen van het Oekraiense leger. Wellicht hebben ze die wel veel, maar momenteel lijken de Russen flink vaart te maken. Als ze er veel hadden zou Oekraine toch wel succesvoller zijn?

[ Voor 11% gewijzigd door GekkePrutser op 24-02-2022 07:59 ]

• hoevenpe
Johan Bogle schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 07:49:
Het stopt bij de grenzen van de NAVO, cyber zit het waarschijnlijk al in onze eigen kritische systemen.

Verwijderd

OMD schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 07:51:
[...]

Volgens Putin zijn alle vliegvelden al plat… ik ventileer gewoon wat ik lees op live feeds
En ik wou aanvullen dat dat niet eens heel onwaarschijnlijk is gezien de filpjes die er tussen de storm aan Tweets voorbij komt.

Wie had dat gedacht, oorlog in Europa en via Twitter kun je de ontwikkelingen volgen. Kwam al het eerste dode kindje naast een kinderfiets tegen. ;(

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:48
Kenny_026 schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 07:51:
Hoe gaat dit nu verder met de navo eigenlijk? Kan amerika individueel besluiten in de aanval te gaan of moet dit een collectief besluit zijn met de navo landen in europa? Kunnen de europese navo landen een meerderheids stem hebben om dit te beslissen?
De VS heeft al meerdere keren laten zien wel het voortouw te nemen en aan te vallen als er voor hen wat te halen valt..

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Thomas schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 07:51:
[...]

Wat me gewoon fascineert is dat Rusland schijnbaar ongestraft zijn gang kan gaan en verdrag na verdrag en internationale wet na wet overtreedt. We veroordelen, leggen sancties op, maar echte actie wordt niet ondernomen. Ik zit ook niet te wachten op oorlog, maar het feit dat Rusland dit dondersgoed weet helpt natuurlijk niet mee. Ze zoeken bewust de grenzen op van wat kan, en die grenzen lijken aardig wat rek te hebben.
Zolang Rusland het bij niet-Navo landen houdt, is de VN wmb aan zet. En dan blijft het al snel bij sancties.

Niet dat ik van de NAVO ultimo meer verwacht :X

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-11 16:00
Johan Bogle schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 07:49:
Ik heb eerder gezegd hier dat mijn Oekraïnse collega familie nog thuis in Oekraïne heeft zitten en zeker tot vannacht nog geloofde dat dit niet ging gebeuren. Ze wilden ook niet zomaar alles opgeven zoals werk, school en feitelijk hun hele opgebouwde leven. Ik ben benieuwd hoe de vlag er nu bij hangt. Het zou mij echt verbazen als ze nog steeds denken dat het niet erger wordt.

Verwijderd

De_Bastaard schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 07:53:
[...]

De VS heeft al meerdere keren laten zien wel het voortouw te nemen en aan te vallen als er voor hen wat te halen valt..
Nucleaire oorlog is dan het eindresultaat. Hoe graag ik zou zien dat heel NAVO zich er mee bemoeit is dat gewoon einde oefening. Nucleaire winter, als je al niet dood bent.

• TIGER1125
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 20:35
Kenny_026 schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 07:51:
Individuele staten kunnen doen wat ze zelf wil, moeten het wel een beetje goed onderbouwen. Je kunt je voorstellen dat Wanneer de US Canada binnenvalt of Nederland België binnnnvalt dat dat niet helemaal goed valt binnen de NAVO.

Het is dan bij een verzoek om hulp/steun van de VS aan de andere leden of ze bijspringen. Dat is ook tijdens de War on Terror gebeurd. Dat was namelijk niet helemaal een art. 5 situatie waarbij de ene staat een Navo lid aanvalt. (Dat zal toen overigens wel meegespeeld hebben qua steun)

• BramViking
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 21-01-2023
Rusland gaat niet gestopt worden, tot ze zelf daartoe besluiten. Met deze snelheid zal Putin nog deze week de volledige macht krijgen over Ukraine. Wat een leger....

• hoevenpe
Verwijderd schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 07:53:
Kwam al het eerste dode kindje naast een kinderfiets tegen. ;(
Vertrouw geen enkel beeld wat je ziet, in een oorlog is alles propaganda. Je kunt onmogelijk de locatie en tijd van zo'n foto verifiëren, een kind op een fiets tijdens deze aanval lijkt me onwaarschijnlijk.

• Fuujii
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 01-11 22:41
Wat enorm verdrietig allemaal. Op deze schaal een aanval. Pfff. :(

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 21:37
Ik had eerlijk gezegd verwacht dat het bij stoere praat was gebleven, ik heb het helaas mis.
Lijkt het erop dat we Covid aankunnen is het kennelijk bij Poetin al in de bol gestegen.. :/ , en zo beginnen we 2022 alweer meteen met ellende.

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

renegrunn schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 07:49:
Net wakker… de sancties van afgelopen dagen hebben fantastisch geholpen lees ik.

Las dit gisteren er al over: https://www.volkskrant.nl...dje-door-papier~b0f29bca/

[...]
Het is een leuke soundbite maar wie is precies een oligarch, een belangrijke vraag als je iemand arresteert voor de actie van Putin ? Wat doe je als diegene een EU paspoort heeft, geen rechter zal akkoord gaan met het arbitrair intrekken van dat paspoort en vrijheidsberoving voor iets dat Putin doet.

De technologie van de afgelopen decennia heeft het vermijden van sancties ook triviaal makkelijk gemaakt, in 2 seconden staat al het vastgoed van de oligarchen bij bedrijven die onmogelijk te herleiden zijn naar de werkelijke eigenaren als dat niet al lang gebeurd is.

And to think they once said that computers would take away jobs.

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

Fuujii schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 07:57:
Wat enorm verdrietig allemaal. Op deze schaal een aanval. Pfff. :(
*flamebait*

[ Voor 26% gewijzigd door polthemol op 24-02-2022 08:14 ]

• c-nan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23:59
whyz schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 07:50:
Jezus wat een enorme kut situatie voor het Oekraïense volk zeg :/

Als Europa lijken we helaas ook gewoon machteloos te zijn tegenover deze idioot en zijn denkbeelden daar hij zich gewoon op geen enkele manier iets van sancties aantrekt.

Man man man :(
Welke sancties? Zowel de VS als EU hebben de afgelopen veelte soft gereageerd.

EU DNS: 86.54.11.100

Verwijderd

hoevenpe schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 07:56:
[...]

Vertrouw geen enkel beeld wat je ziet, in een oorlog is alles propaganda. Je kunt onmogelijk de locatie en tijd van zo'n foto verifiëren, een kind op een fiets tijdens deze aanval lijkt me onwaarschijnlijk.
Gelukkig is alles goed te verifieren tegenwoordig.

*knip* beelden voegen niets toe voor eigenlijke discussie alhier

[ Voor 69% gewijzigd door polthemol op 24-02-2022 08:12 ]

• Lordy79

Lordy79

Vastberaden

[...]

Wat me gewoon fascineert is dat Rusland schijnbaar ongestraft zijn gang kan gaan
Volgens mij heeft de NAVO ook wel duidelijk gemaakt dat ze niet voor Oekraïne zal vechten.
Maar als er een EU staat wordt aangevallen dan is de rode lijn echt overschreden. Dat weet Putin ook.
Hij pakt nog wat hij pakken kan....
Nu op z'n minst de militaire infrastructuur van Oekraïne uitschakelen en de 2 nieuwe staatjes helpen DMV een 'vredesmacht' (geweldig voorbeeld van newspeach) en dan denk ik dat Putin klaar is.
Militair gezien is het wel logisch om de luchtcapaciteiten van Oekraïne uit te schakelen.

Ik denk niet dat Rusland heel Oekraïne gaat bezetten ivm weerstand en grote verliezen maar zonder luchtmacht bij Oekraïne is de 'vredesmissie' natuurlijk veel en veel eenvoudiger uit te voeren.

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:12
Stukfruit schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 06:20:
[...]Maar als die club van Trump ook weer het zadel in wordt geholpen begin ik het toch moeilijk te vinden om m'n onderbuikgevoelens niet te laten spreken :X (niet vanwege de kernraketten, maar omdat de een de ander adoreert).
Vermoed (hoop?) dat een niet onaanzienlijk deel van de Republikeinse stemmers de volgende keer niet op Trump zal stemmen. Hij heeft altijd openlijk geflirt met Poetin, en dat zal hem (hopelijk) duur komen te staan.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
alexbl69 schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 08:04:
[...]

Vermoed (hoop?) dat een niet onaanzienlijk deel van de Republikeinse stemmers de volgende keer niet op Trump zal stemmen. Hij heeft altijd openlijk geflirt met Poetin, en dat zal hem (hopelijk) duur komen te staan.
Ik acht de kans groot dat dit niet zo geëscaleerd zou zijn onder Trump. Hij onderhield een betere relatie met boeven dan Biden. Met die laatste is het overigens wel gedaan inmiddels.

• Johan Bogle
hoevenpe schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 07:52:
[...]

Het stopt bij de grenzen van de NAVO, cyber zit het waarschijnlijk al in onze eigen kritische systemen.
Voor nu misschien. Wees niet naief. Navo is een zwakke papieren tijger. Die vergaderen nog als de bommen al vallen.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Wat ik overigens niet snap... Putin wil ruimte tussen Rusland en EU. En nu legt ie de grens van Rusland tegen de EU aan lijkt het.. So what's next...?

• Fuujii
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 01-11 22:41
*knip* TR gebruiken, niet op happen

[ Voor 91% gewijzigd door polthemol op 24-02-2022 08:09 ]

• Lordy79

Lordy79

Vastberaden

MaZo schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 08:06:
[...]
Ik acht de kans groot dat dit niet zo geëscaleerd zou zijn onder Trump. Hij onderhield een betere relatie met boeven dan Biden. Met die laatste is het overigens wel gedaan inmiddels.
Biden had met een goede vice president de pijp aan Maarten kunnen geven maar Harris is helaas een lichtgewicht.

Verwijderd

MikeyMan schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 08:07:
Wat ik overigens niet snap... Putin wil ruimte tussen Rusland en EU. En nu legt ie de grens van Rusland tegen de EU aan lijkt het.. So what's next...?
Kijken of hij de ballen heeft (of genoeg schroefjes los) om voor een NAVO land te gaan.

Als hij zo ver wil gaan zet ik mijn geld in op een baltische staat. Of meteen alle drie.

• SgtPoen
Bufferstaat creëren door een pro russisch iemand aan het hoofd te zetten...

• alexbl69
President schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 06:51:
[...]

Maar, we zijn dus bang voor Rusland en laten Rusland dus zijn gang gaan? En als ze straks alle mensen in Oekraïne gaan vermoorden, blijven we dan ook passief toekijken? En wat gebeurt er als Rusland een volgend land aanvalt?

Wanneer is het wel tijd voor een oorlog tegen Rusland?

Als Rusland straks bijvoorbeeld Duitsland in zou vallen, zou er dan wel echt wat gebeuren? Of blijft de wereld dan ook stil om een oorlog met Rusland te voorkomen?
Het veroveren van Oekraïne is voor Poetin een 'calculated risk'. Hij vermoedt (ik denk terecht) dat het westen daarvoor geen all-out oorlog met Rusland aan zal gaan.

Dat geldt echter niet voor Duitsland of enig ander Navo bondgenoot. Maar die zal hij dan ook niet aan gaan vallen.

Het is nu wel tijd dat moment dat we een IJzeren Gordijn 2.0 gaan bouwen. Ons (economisch) loskoppelen van Rusland en als het even kan ook China.

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Verwijderd schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 08:08:
[...]

Kijken of hij de ballen heeft (of genoeg schroefjes los) om voor een NAVO land te gaan.

Als hij zo ver wil gaan zet ik mijn geld in op een baltische staat. Of meteen alle drie.
Als dat gebeurt dan breekt 3e wereld oorlog echt uit. Een navo land aanvallen is als het ware oorlog verklaren aan alle eu-lidstaten.
Dan kun je zeggen “game over” voor wie…is dan maar de vraag

• Johan Bogle
Navo doet niks. Laatste keer dat die in actie kwamen was??? Legers zijn niet eens in paraatheid.

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:23

DropjesLover

Dit dus ->

Johan Bogle schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 07:45:
Ik mag toch hopen dat we nu meteen een ijzeren gordijn opbouwen en legers naar de grenzen sturen van Nato gebied. Naast uiteraard direct alle handel met Rusland verbreken en ze van swift gooien. Dit is een ongelofelijke daad van pure agressie en op geen enkele manier te relativeren. Er is oorlog in Europa en die gaat niet weg.
Het probleem is ook dat het westen alleen denkt in diplomatie en sancties. Rusland / Poetin, al jaren onder sancties, is daar domweg niet gevoelig voor.

Dan moet je helaas wat anders doen, en de enige taal die hij begrijpt is er een net zo groot leger tegenover zetten.
Maar dat is eng en gevaarlijk en kon wel tot slachtoffers leiden en dat mag toch echt niet hoor! Beter sturen we een handvol kogelwerende vesten, dat gaat vast helpen!

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Verwijderd

Johan Bogle schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 08:11:
Navo doet niks. Laatste keer dat die in actie kwamen was??? Legers zijn niet eens in paraatheid.
Het is dan ook geen lid van NAVO.

• hoevenpe
Lordy79 schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 08:03:
Volgens mij heeft de NAVO ook wel duidelijk gemaakt dat ze niet voor Oekraïne zal vechten.
Maar als er een EU staat wordt aangevallen dan is de rode lijn echt overschreden. Dat weet Putin ook.
Het grote verschil is dat zolang de VS aan onze kant staat Rusland nooit luchtoverwicht krijgt boven Polen en Roemenië. Veel zal afhangen van de Amerikaanse verkiezingen over twee jaar, met Trump heeft Poetin veel meer ruimte om bijv. de Baltische Staten in te nemen.
Hij pakt nog wat hij pakken kan....
Als hij de grenzen van de oude Soviet-Unie weet te herstellen zal hij voor veel Russen de grote held zijn. Het 'Versailles' van Gorbachev ongedaan gemaakt.

Het enige wat wij nu kunnen en moeten doen is detoxen van het Russische gas, kolen- en kerncentrales heropenen, de Groningse gaskraan weer vol open, de olicharchen eruit gooien en eindelijk 2% of meer van het BNP aan (effectieve) defensie uitgeven. Zolang we daartoe niet bereid zijn blijft het dweilen met de kraan open.

• Louwke
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 21:15
Wat een ochtend om wakker te worden zeg. Gezien dat de Doema de inzet al goed gekeurd had was het wachten hier op. Al met al kan meneer nu niet meer roepen dat het door het westen komt, dat masker mag hij wel af zetten nu en gewoon zeggen dat het om de grondstoffen gaat en niets meer en minder.

Hopelijk durft het westen nu wel eens een keer in te grijpen en deze staat als een schurkenstaat te behandelen niets meer en niets minder dan een Noord Korea. Ja hopelijk zien de burgers het dan ook een keer in wat voor persoon er zit

Untappd: Louwke80

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Dit is omdat ze ook wel weten dat putin niet gek genoeg in zijn kop is om een navo land aan te vallen. Dus troepen in paraatheid zetten, heeft in deze “nog” geen nut

• Stylze
alexbl69 schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 08:09:
[...]

Het veroveren van Oekraïne is voor Poetin een 'calculated risk'. Hij vermoedt (ik denk terecht) dat het westen daarvoor geen all-out oorlog met Rusland aan zal gaan.

Dat geldt echter niet voor Duitsland of enig ander Navo bondgenoot. Maar die zal hij dan ook niet aan gaan vallen.

Het is nu wel tijd dat moment dat we een IJzeren Gordijn 2.0 gaan bouwen. Ons (economisch) loskoppelen van Rusland en als het even kan ook China.
Dit lijkt me ook aannemelijk, maar ik denk iet dan iemand nog daadwerkelijk weet wat die russen van plan zijn en wat ze de afgelopen jaren allemaal hebben voorbereid.

Ook al is het onwaarschijnlijk, de navo en eu moet zich voorbereiden op het ergste.

Playstation 5

• Lordy79

Lordy79

Vastberaden

Behalve de VS is de NAVO niks waard inderdaad. Het wordt tijd dat de andere NAVO landen hun 2pct BNP belofte waarmaken en we op EU niveau specialiseren.
Nederland is sterk op maritiem en luchtmacht niveau. Bouw dat uit.

• Lordy79

Lordy79

Vastberaden

DropjesLover schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 08:12:
[...]
! Beter sturen we een handvol kogelwerende vesten, dat gaat vast helpen!
En helmen... Vergeet de helmen niet.

• alexbl69
hoevenpe schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 07:41:
[...]
Daarnaast: we zijn verslaafd aan Russisch gas, de Duitsers hebben recent weer kerncentrales afgekoppeld.
De Duitsers zullen dat besluit nu bijna wel moeten herzien.

Niet bekend in hoeverre ze ons contractueel kunnen verplichten om hun tekorten aan te zuiveren, maar als de hele Duitse behoefte uit Slochteren moet komen ligt Groningen over 2 jaar 10 meter lager.

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07 10:18
alexbl69 schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 08:04:
[...]

Dan moet je principes hebben en eerlijk gezegd is het me wel tegengevallen hoe flexibel de principes zijn geweest de afgelopen jaren.

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

• Johan Bogle
Verwijderd schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 08:12:
[...]

Het is dan ook geen lid van NAVO.
dat snap ik ja. Als Poetin vandaag Polen aanvalt en zegt wie bemoeit krijg een atoomaanval. Hoe lang denk je dat de navo er dan over doet om te beslissen? Tegen die tijd is de slag al gestreden. Poetin snapt hoe zwak de EU en Navo zijn. Die kennen alleen diplomatie.

Na oekraine zal het weer even stil worden gok ik, maar daar stopt het niet.

[ Voor 8% gewijzigd door Johan Bogle op 24-02-2022 08:16 ]

• Stylze
Lordy79 schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 08:14:
[...]

En helmen... Vergeet de helmen niet.
Tja maar als we teveel zware wapens hadden gestuurd was de kans ook groot dat het in Russische handen valt, dus ik begrijp wel dat het niet heel grootschalig gebeurt is.

Playstation 5

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22:30
DropjesLover schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 08:12:
[...]

Het probleem is ook dat het westen alleen denkt in diplomatie en sancties. Rusland / Poetin, al jaren onder sancties, is daar domweg niet gevoelig voor.

Dan moet je helaas wat anders doen, en de enige taal die hij begrijpt is er een net zo groot leger tegenover zetten.
Maar dat is eng en gevaarlijk en kon wel tot slachtoffers leiden en dat mag toch echt niet hoor! Beter sturen we een handvol kogelwerende vesten, dat gaat vast helpen!
Rusland is sowieso veel harder en rauwer. Die geven niet om een paar burger slachtoffers meer of minder bij de tegenstander.

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Lordy79 schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 08:13:
[...]

Behalve de VS is de NAVO niks waard inderdaad. Het wordt tijd dat de andere NAVO landen hun 2pct BNP belofte waarmaken en we op EU niveau specialiseren.
Nederland is sterk op maritiem en luchtmacht niveau. Bouw dat uit.
Nederland sterk in maritiem en luchtmacht? De defensie is in de laatste decennias kapot bezuinigd. Nederlands leger stelt vrij weinig voor en om nu geld erin te pompen heeft weinig nut, kost daarbij weer decennia om het weer op te bouwen in de staat zoals het vroeger misschien was.

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:09
Hou is op met dit soort domme kroegpraat. Het is geen Call of Duty opdat je wel een schijfje in je console ramt en op play drukt.

Je hebt gedegen afstemming met je partners en dus voorbereidingen nodig naast mobilisatie om zelf aan te kunnen vallen. Maar verkijk je niet, ik kan me niet voorstellen dat we over een kleine 2 weken WW3 zullen hebben.

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
MaZo schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 08:06:
[...]
Trump werd volledig ingepalmd door Poetin. Hij heeft deze week weer z'n bewondering uitgesproken, wilde uit de navo stappen, America First. Hij had echt geen verschil gemaakt.

• Lordy79

Lordy79

Vastberaden

Johan Bogle schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 08:15:
[...]
dat snap ik ja. Als Poetin vandaag Polen aanvalt en zegt wie bemoeit krijg een atoomaanval. Hoe lang denk je dat de navo er dan over doet om te beslissen? Tegen die tijd is de slag al gestreden. Poetin snapt hoe zwak de EU en Navo zijn. Die kennen alleen diplomatie.

Na oekraine zal het weer even stil worden gok ik, maar daar stopt het niet.
Daarom moet je NU zeggen: als je Polen aanvalt krijg je nukes (geen Nikes, autocorrect!) Om je oren.
En eigenlijk zeggen we dat al zolang Polen al NAVO lid is.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Definieer 'paraatheid'.

NL AASLT is in ieder geval klaar om in te zetten. Zal ik andere landen niet veel anders zijn.

En feitelijk heb je het daarmee over zowat al het inzetbare spul voor NL :+

Of eigenlijk -O-

• hoevenpe
alexbl69 schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 08:14:
De Duitsers zullen dat besluit nu bijna wel moeten herzien.
Gaat niet gebeuren: Gazprom zit vuistdiep in de Duitse politiek, zie Gerhard Schroeder.

We maken ons druk over wat plantjes en stikstof, zijn bereid daar 35 miljard op stuk te slaan maar een serieuze defensie ho maar.

Verwijderd

Goed, kreeg op mijn vingers getikt voor het delen van beelden hier om aan te geven dat mijn claims van beelden die ik gezien heb traceerbaar zijn naar een lokatie.

https://liveuamap.com/

Dit is een erg nuttige resource voor het volgen van bevestigde ontwikkelingen.

Zijn verder veel betrouwbare Twitter accounts die OSINT uitvoeren, zoals:
https://twitter.com/OSINT_Ukraine

• Johan Bogle
Miki schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 08:16:
[...]

Hou is op met dit soort domme kroegpraat. Het is geen Call of Duty opdat je wel een schijfje in je console ramt en op play drukt.

Je hebt gedegen afstemming met je partners en dus voorbereidingen nodig naast mobilisatie om zelf aan te kunnen vallen. Maar verkijk je niet, ik kan me niet voorstellen dat we over een kleine 2 weken WW3 zullen hebben.
exact dit soort naieve praat bewijst het punt.

• BramViking
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 21-01-2023
Echt naar dit voor Ukraine, maar de NATO gaat zich hier militair gezien niet aan branden. De boodschap van Putin van vannacht is duidelijk aangekomen.

• LarryD
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 14-11 08:31
user109731 schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 08:16:
[...]

Trump werd volledig ingepalmd door Poetin. Hij heeft deze week weer z'n bewondering uitgesproken, wilde uit de navo stappen, America First. Hij had echt geen verschil gemaakt.
Die had de rode loper nog uitgelegd inderdaad.

• Lordy79

Lordy79

Vastberaden

user109731 schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 08:16:
[...]

Trump is knettergek maar had wel gelijk dat de andere NAVO landen hun 2pct toezegging moeten nakomen.

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Putin is een oude man die als grote leider gezien wil worden terwijl hij eigenlijk als lullig pisventje overkomt. Het is een schaker, hij bouwt op, bluft en manipuleert. Nu is de tijd gekomen dat hij niet veel toekomst meer heeft maar wel geschiedenis kan schrijven.

alles kan off-topic

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:33

Player1S

Probably out in the dark

Een quote uit de jaren 90 cartoon X-Men komt nu weer bij mij naar boven.

Weet niet meer hoe de uitspraak exact ging maar betrof nukes en tijdreis machines. Officieel had elke natie hun nukes en tijdreis machines opgegeven maar stiekem had elk land er wel een paar achter de hand gehouden.

Is mij altijd bijgebleven. Zou dat in geval van Oekraïne ook het geval zijn? Zouden die nog ergens nog een nuke verstopt hebben? En zouden ze die durven in te zetten nu?

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Verwijderd

Zou hij ook meteen voor Moldavie gaan? Dan heeft hij alles niet NAVO te pakken.

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Hebben we op Tweakers een invasie van nu.nl?

• Lordy79

Lordy79

Vastberaden

Verwijderd schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 08:19:
Zou hij ook meteen voor Moldavie gaan? Dan heeft hij alles niet NAVO te pakken.
Dat ligt eraan hoe pro Russisch de huidige regering is....

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 08-11 17:31

Amphiebietje

In de blubber

sh4d0wman schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 06:56:
[...]

China heeft al concentratiekampen en de wereld staat dat toe. Dus ja, we kijken weg.
offtopic:
Guantanamo Bay. VS. Een lichtend voorbeeld voor de rest van de wereld, waarvan je bij voorbaat kon zien dat landen als China het zouden aangrijpen om hun eigen activiteiten te whitewashen. Ook toen werd er weggekeken - of gedacht dat omdat het het Westen was, dat altijd gelijk had, dat het wel geaccepteerd zou worden.

• SgtPoen
Ik zie wat tanker toestellen actief in zuid polen, zullen vast niet alleen zijn. Toch de NAVO die enige alertheid laat zien?

https://globe.adsbexchange.com/?icao=ae0421

Verwijderd

Player1S schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 08:19:
Een quote uit de jaren 90 cartoon X-Men komt nu weer bij mij naar boven.

Weet niet meer hoe de uitspraak exact ging maar betrof nukes en tijdreis machines. Officieel had elke natie hun nukes en tijdreis machines opgegeven maar stiekem had elk land er wel een paar achter de hand gehouden.

Is mij altijd bijgebleven. Zou dat in geval van Oekraïne ook het geval zijn? Zouden die nog ergens nog een nuke verstopt hebben? En zouden ze die durven in te zetten nu?
Met hun vliegvelden al platgebombaardeerd? :+

Dat is zelfmoord, als dat überhaupt al realistisch zou zijn.

• Lordy79

Lordy79

Vastberaden

*knip* offtopic

[ Voor 94% gewijzigd door polthemol op 24-02-2022 08:23 ]

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Xtr3me4me schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 08:10:
[...]

Als dat gebeurt dan breekt 3e wereld oorlog echt uit. Een navo land aanvallen is als het ware oorlog verklaren aan alle eu-lidstaten.
Dan kun je zeggen “game over” voor wie…is dan maar de vraag
Is dat zo? Bij grootschalige aanval wel hoor. Maar wat als er in oost-polen wat ongeregeldheden zijn. En nu zonder grote troepenopbouw eerst, maar gewoon in bliksemaanval trekt primair Russische infanterie een kilometer of twintig Polen in en graaft zich daar in, en op dat moment natuurlijk stuurt Rusland versterkingen daarnaartoe.

Met genoeg onzin in social media over hoe ze alleen Russische bevolking daar willen beschermen tegen Poolse agressie, zal er in Nederland dan echt een meerderheid zjin voor meedoen aan aanvallen van ingegraven Russische troepen?

Ik verwacht dat echt niet binnen een jaar ofzo, maar over 5 jaar als ze hiermee zonder enige consequenties wegkomen?

• alexbl69
[...]

Wat wil je doen?

'Wij' (de fatsoenlijke wereld) zijn op wereldschaal gezien eigenlijk maar met heel weinig. En we zijn enorm kwetsbaar. We hebben een indrukwekkende strijdmacht maar die bestaat voornamelijk voor onze eigen defensie.

Als ergens een 'kleine jongen' stoute dingen doet kunnen we nog wel voor de grote broer van het slachtoffer spelen, maar als één van de andere grote jongens een kleintje in elkaar beukt is het voor ons heel gevaarlijk om ons ermee te bemoeien.

Bedenk dat Rusland (en China) heel anders denken en zijn ingericht dan wij. Die hebben er geen problemen mee om tienduizenden, misschien wel honderdduizenden (ook eigen) slachtoffers te riskeren om een groter doel te bereiken. Dat geldt niet voor ons.

• hoevenpe
VidaR-9 schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 08:16:
Rusland is sowieso veel harder en rauwer. Die geven niet om een paar burger slachtoffers meer of minder bij de tegenstander.
En daarmee militiair succesvoller, met schone handen win je geen oorlogen. Atjeh of de politionele acties waren nooit geslaagd als Nederland burgerdoden had willen vermijden.

Het echte probleem is trouwens niet Rusland, dat kan de NAVO militair wel aan. China is andere koek, dat blijft imo zwaar onderbelicht.

Verwijderd

Lordy79 schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 08:20:
[...]

Dat ligt eraan hoe pro Russisch de huidige regering is....
Transnistria zal hij volgende week wel willen bevrijden van de Moldavische onderdrukking.

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
als Putin zo kinderlijk eenvoudig zijn gang kan gaan, wat houdt Xi Jinping dan nog tegen zo Taiwan ''binnen te wandelen''?

• m-vw
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14:22

m-vw

Dus?

SgtPoen schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 08:21:
Ik zie wat tanker toestellen actief in zuid polen, zullen vast niet alleen zijn. Toch de NAVO die enige alertheid laat zien?

https://globe.adsbexchange.com/?icao=ae0421
Denk dat er meer gebeurd dan dat wij denken.
Geloof niet dat NAVO/EU echt zo naïef zijn als dat sommige hier denken.

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 19:48
Xtr3me4me schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 08:13:
[...]

Dit is omdat ze ook wel weten dat putin niet gek genoeg in zijn kop is om een navo land aan te vallen. Dus troepen in paraatheid zetten, heeft in deze “nog” geen nut
Als dit goed voor hem afloopt zie ik het hem zo doen met de Baltische staten. Gaan we ECHT oorlog voeren met een nucleaire grootmacht? De reactie op dit conflict zal daar een goede indicator voor zijn.

• Kepro
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 21:43
_Bailey_ schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 08:23:
als Putin zo kinderlijk eenvoudig zijn gang kan gaan, wat houdt Xi Jinping dan nog tegen zo Taiwan ''binnen te wandelen''?
De relatie VS/Taiwan is heel anders dan de relatie VS/Oekraïne.

Twitch kanaal Kepro_ - wot stats

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

hoevenpe schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 08:17:
[...]

Gaat niet gebeuren: Gazprom zit vuistdiep in de Duitse politiek, zie Gerhard Schroeder.

We maken ons druk over wat plantjes en stikstof, zijn bereid daar 35 miljard op stuk te slaan maar een serieuze defensie ho maar.
Rusland koop al jaren ex-politici op. Maar je hoeft enkel het besluit tegen NS2 te zien om te begrijpen dat dat spelletje niet werkt. De invloed van Schröder werkt eerder averechts.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• Lordy79

Lordy79

Vastberaden

Sissors schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 08:22:
[...]

Is dat zo? Bij grootschalige aanval wel hoor. Maar wat als er in oost-polen wat ongeregeldheden zijn. En nu zonder grote troepenopbouw eerst, maar gewoon in bliksemaanval
De NAVO staat echt wel paraat in o.a. Polen. Genoeg vliegtuigjes in de EU die meteen de tanks wegblaffen.

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Laten we eerlijkwezen, iets wat door veel mensen hier nu als laf wordt bestempeld omdat we nog niet direct allemaal materiaal die kant op sturen, we willen geen militair conflict tussen de navo en rusland. De sancties die ook als laf bestempeld worden is het beste wat we kunnen doen. Rusland economisch buiten sluiten. Die 8% miljardairs in Rusland aanpakken. Die zullen uiteindelijk de toon gaan zetten in binnenlandse politiek.
Pagina: 1 ... 104 ... 168 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
[font size=18]Zero Tolerance beleid[/font]
Dit topic valt onder Zero Tolerance. Dit betekent het volgende:
• We grijpen sneller in bij overtredingen.
• Er volgen sneller sancties.

Extra omtrent de situatie nu:
Deel aub geen schokkende beelden. Bedenk daarbij goed of een twitter bericht wat toevoegt aan de discussie.

Specifieke topic regels
• Onderbouw je betoog met betrouwbare en verifieerbare bronnen.
• Geen drogredenen of onlogische en/of onnavolgbare gevolgtrekkingen.
• Extraordinary claims require extraordinary evidence.
• Geen omgekeerde bewijslast, wie beweert moet bewijzen.
• De volgende drogreden is expliciet niet toegestaan: neutraliteit claimen om vervolgens een waardeoordeel te geven over het conflict. Zie ook Wikipedia: Argument to moderation en Wikipedia: False balance

Andere topics
Discussie over wapensystemen, verhoudingen en inzet kan hier: Wapensystemen en effectiviteit
Voor de nasleep en mogelijke berechting daders MH17 hebben de we dit topic: MH17: De weg richting daders en mogelijke berechting

AWM beleidstopic:
Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid