Vicarious schreef op maandag 13 april 2015 @ 17:50:
Ach, zo is er altijd wel wat. Zijn de tanks te sterk dan hebben de ADC's en assassins wat te klagen, zijn assassins te sterk dan hebben de ADC's en mages wat te klagen en zijn ADC's te sterk dan hebben tanks en supports weer wat te zeuren. Een perfecte balans met zoveel champions is denk ik een utopie, zeker als hun abilities op zich al niet in balans zijn (champs met veel meer mobility dan anderen of heel veel CC waarvan ook minstens 1 knockup etc.).
ADCs te sterk is volgens mij iets wat ik nooit of in jaren al niet heb gehoord. Volgens mij is het juist de bedoeling dat AD "Carries" het sterkst zijn late game. Een zwakke early voor een zieke lategame. Dat telt nu heel vaak niet, want de helft kan zonder dash of absurde CC niet eens meekomen. Ik heb in tijden al geen Dravens en Varus gezien. Mensen gaan Kog maar mid spelen en vanaf 1500 units E+R spammen, want waarom zou je bot spelen als je ook vanuit fog of war skills kan gooien
ADCs en Assassins zijn compleet te counteren- dat mensen in LoL dit niet doen is een ander verhaal. Zed of Ahri counteren? Koop een Hourglass en een RoA of als ADC Sash/GA en daar gaan de combo's.
Het gaat hier ook niet om specifieke champs, maar een hele groep die een item misbruikt. Waarom is dit nu ineens geneuzel, maar toen die Magicdmg stack item werd geabused door elke jungler en zijn moeder waren alle forums te kleinen want omg Master Yi crit me voor 700 met Q en doet 200 magic damage on hit of Rek Sai doet half mn HP met 1 Q door al die on-hit dmg. We hebben al zo vaak items gehad die ineens een hele groep gestoord sterk maken, maar nu moet het ineens maar moeten? Right.
Jebus4life schreef op maandag 13 april 2015 @ 19:39:
[...]
Hij komt met cijfers, jullie komen met meningen of feiten die je niet/nauwelijks met cijfers kan ondersteunen... Dus wie overdrijft?
Winrates op toplanes staan er 2 tanks in top-10 (als je Hecarim als tank wilt labelen 3). Support staan de 2 minst tanky supports bovenaan (Janna & Sona). Enkel in de jungle staan er nu door cinderhulk veel tanks bovenaan (En dat is enkel en alleen te danken aan cinderhulk, want 3 (of wat is het) weken geleden werden tanks als niet viable gezien. En als cinderhulk opnieuw een nerf krijgt (want dat zal wel gebeuren) zal het ook een heel pak minder zijn.
Maar je hebt gelijk, jij moet blijkbaar plots anders gaan spelen, maar aangezien assassin's zoals Akali, Katarina, Talon nog steeds in de top-10 staan van de win-rates op mid gaat het toch niet 100% aan de meta liggen denk ik.
Winrates zijn niet representatief, dus als dat de enige cijfers zijn... ook zie ik in die huidige top 10 win rates geen Akali, Katarina of Talon staan. In de bans en wins komen Akali en Talon niet eens voor.
Akali heeft sinds 20 maart een win rate tussen de 45-47%. Overigens is Hecarim een tank. Ik weet niet waar je volgens jou dan aan moet voldoen (of wat jij dan op hem bouwt?!) maar de meeste Hecarims gaan voor
Triforce+full tank. Verder heeft hij enorm veel initiate potential en regen.
Interessanter is te kijken naar de bans (immers kunnen champs geen winrate verkrijgen wanneer ze altijd banned zijn) en daar staan
4 tanks in de top 10, waarvan 2 op de 1e en 2e plaats en een tank bruiser op nummer 4. Nu gaan mensen creatief op andere dingen zoals top laners en andere eerder onpopulaire picks dat item met succes bouwen.
Maar goed, zit allemaal in ons hoofd. Tanks zijn ongevaarlijk, vandaar 75% ban rates.
Dus hier heb je je cijfers, als antwoord op jouw cijfers, die compleet willekeurig lijken te zijn.