[PC] League of Legends - Deel 10 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 31 ... 45 Laatste
Acties:
  • 112.884 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16:27

Secsytime

Automagisch

Junia schreef op maandag 13 april 2015 @ 11:55:
[...]

Waar zijn de credits? :o

[...]

De (unique) passive van Cindercoat en Sunfire zijn hetzelfde, je kan deze twee dus beter niet combineren. Ik denk dat het op Vlad iets minder zou werken dan op bijv. Trundle/Shyvana. Vladimir heeft early zijn flash echt nodig om te overleven tegen ganks en lategame ook om goed te kunnen positionen/initiaten :)
Niet per se smite op vlad, maar wel smite op toplane ;P.

Smite op vlad werkte niet, het verergerde zijn weak early!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recrush
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14:40
Lekker jungle items in lane builden zodat ze straks weer generfd worden waardoor ze voor zowel laners als junglers niet meer viable zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Junia
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12:48
Recrush schreef op maandag 13 april 2015 @ 14:51:
Lekker jungle items in lane builden zodat ze straks weer generfd worden waardoor ze voor zowel laners als junglers niet meer viable zijn.
Daar hopen we op. De huidige tank (cindercoat) meta is echt belachelijk saai :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Junia schreef op maandag 13 april 2015 @ 15:12:
[...]

Daar hopen we op. De huidige tank (cindercoat) meta is echt belachelijk saai :D
Ja laten we weer naar de assassin meta gaan, lekker mensen one shotten in the blink of an eye.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IdieEasy
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 18-09 20:43

IdieEasy

Death comes swiflty.. for me

Secsytime schreef op maandag 13 april 2015 @ 16:30:
[...]

Ja laten we weer naar de assassin meta gaan, lekker mensen one shotten in the blink of an eye.
Ik eis een heal meta.... Met verschillende items die bij heals/shields de cooldowns reducen, ap verhogen(stacking) en de attack damage/attackspeed verhogen van de ontvangende champ. Dit geldt natuurlijk inclusief self heals.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Junia
[...]

Was toch prima in S3? High risk/reward meta. Stuk leuker om te kijken en spelen dan de huidige tank meta waarbij ADC's en APC's rondlopen alsof het gewoon minions zijn (Thanks Rudy :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rordarok
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 28-06 19:15

Rordarok

De enige echte

Of een meta waarin in ieder geval meer dan 15 picks viable zijn en sommige roles zo slecht zijn dat ze alleen maar bestaan om een soort van support crew te zijn (en dan heb ik het niet over support).

#1 Chall 3v3/Challenger soloQ (LoL) - LEM (CSGO)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ero-Sensei
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 15-09 08:08
Junia schreef op maandag 13 april 2015 @ 16:37:
[...]

Was toch prima in S3? High risk/reward meta. Stuk leuker om te kijken en spelen dan de huidige tank meta waarbij ADC's en APC's rondlopen alsof het gewoon minions zijn (Thanks Rudy :P)
Ook dat was wellicht wat doorgeschoten. Uiteindelijk moet er een goede mix ontstaan. Assasins die 3 escape mogelijkheden hebben, en zo in 1 teamfight veilig 2 man deleten is ook wat overdreven.

Op dit moment is het gewoon met een full tank Seju in een team gaan staan, biertje halen, en bij terugkomst is je W klaar en het enemy team dood.

Volgens mij moet de bedoeling van verschillende roles zijn dat je allemaal íets toe te voegen hebt. Bij veel tankyness weinig dmg bijvoorbeeld. Nu heb je veel tankyness, en door een Bork te kopen + skills et lage cooldown en %dmg ben je een aardige fighter. Bruisers heb je niets aan, omdat tanks dezelfde dmg doen met meer tankstats.

Een assasin moet high risk high reward zijn. Nu zijn ze high risk low reward.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekiemonsterr
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 17-09 18:54

Koekiemonsterr

I am so huuungry!

Junia schreef op maandag 13 april 2015 @ 16:37:
[...]

Ja of desnoods season 4, maar echt heel enerverend is dit huidige gedoe niet nee.

Behalve dan het feit dat we zowaar weer eens wat oude champions terugzien, zoals Urgot, Zac, Sejuani, Vlad, etc.

Was toch veel leuker om die rondspringende Kha'zix vanuit de jungle te zien toeslaan dan een Nunu die een beetje sneeuwballen gooit en sneeuwstormen veroorzaakt.
Rordarok schreef op maandag 13 april 2015 @ 16:39:
Of een meta waarin in ieder geval meer dan 15 picks viable zijn en sommige roles zo slecht zijn dat ze alleen maar bestaan om een soort van support crew te zijn (en dan heb ik het niet over support).
Yes plz. Maar daar zal weinig aan veranderen helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
[...]

Dat 90% van de LoL community te debiel is om Hourglass/GA/Banshees te kopen betekent niet dat de Assassin meta kapot was. Wat ga je doen tegen tanks? Vrij weinig. Hopen dat je de rest van het team kunt afknallen en dat de tanks vervolgens niet alsnog genoeg damage doen. Een Sejuani 2v1ed nog steeds gemakkelijk de ADC/Support, Trundle same story.

"Ja koop dan een Botrk"

Zou inderdaad een goeie suggestie zijn, ware het niet dat Armor dat countered. Na een eventuele LW kan menig tank alsnog aan de 50-60% dmg reduction komen, dus dan doet die Botrk ook niet heel veel meer.

Stond laatst met 12 ArPen, 39% ArPen, 20% ArRed, vrij fed met 300+ AD tegen een Sejuani die weinig had neergezet die game, 2 Armor items misschien, nou ik mocht er nog minstens 15 hits op afvuren om die low te krijgen, terwijl ze zelf met een QWE+Immolate combo mn halve HP al ophad. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Rordarok schreef op maandag 13 april 2015 @ 16:39:
Unicorns of Love.. Hoezo maar 15 viable picks...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Secsytime schreef op maandag 13 april 2015 @ 16:49:
[...]

De 3/5 UoL vs SK zat vol met herhalingen van Maokais, Sions, Shyvanas en Rek'Sais. Volgens mij demonstreert dat juist dat deze tankpicks uitermate goed te spelen zijn.

Daarbij tournaments != non-tournament. Als iemand daar een professioneel hoge mastery van een bepaalde champ heeft of als ze uberhaupt op een eerdere patch spelen, dan zou het stom zijn dat ze allemaal ineens shit gaan spelen die ze niet goed kennen.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2015 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Verwijderd schreef op maandag 13 april 2015 @ 16:59:
[...]

De 3/5 UoL vs SK zat vol met herhalingen van Maokais, Sions, Shyvanas en Rek'Sais. Volgens mij demonstreert dat juist dat deze tankpicks uitermate goed te spelen zijn.

Daarbij tournaments != non-tournament. Als iemand daar een professioneel hoge mastery van een bepaalde champ heeft of als ze uberhaupt op een eerdere patch spelen, dan zou het stom zijn dat ze allemaal ineens shit gaan spelen die ze niet goed kennen.
Door dat te zeggen ontkracht je je eigen statement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Secsytime schreef op maandag 13 april 2015 @ 17:06:
[...]

Door dat te zeggen ontkracht je je eigen statement.
Nee. Ik demonstreer dat tanks op elk niveau werken en dat dit anders ligt dan yolo queue. Ik zie zelf bijna geen Rek'Sai in EUW, maar ik snap hoe het werkt, want het is in essentie gewoon een tank, maar zal misschien in solo queue minder werken. Daarbij zat er een game tussen waar de tank comp heeft verloren.

Er zullen vast meer games zijn waar een of andere wacky comp zonder tanks die een paar games winnen, maar relevant voor ons is het niet.

Overigens mag je ook wel onderbouwen, want als ik (zonder of soms zelfs met context) alle quotes van jou ga pakken die zichzelf ontkrachten of door jou later nog ontkracht worden, ben ik nog wel even bezig...

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2015 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23-08 13:05
Secsytime schreef op maandag 13 april 2015 @ 16:49:
[...]

Hebben ze met al hun picks gewonnen dan? Wat vreemd dat ze dan 9/9 zijn geëindigd...

A wise man can learn more from his enemies than a fool from his friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rordarok

Rordarok

De enige echte

Sion 3
Gragas 2
Kogmaw 2
Jinx 4
Morgana 2
Shyvana 1
LeBlanc 1
Thresh 2
Udyr 2
Orianna 1
Maokai 1
Annie 1
Gnar 1
Caitlyn 1

2 ADC picks
3 Support picks
3 Mid picks
3 Jungle
3 Top picks

14 verschillende picks voor UOL. Is dat nou echt zo super spannend?

Daarnaast neemt dat niet weg dat de viable champion pool op dit moment 20-25 champions zijn, waarvan er misschien 12-13 ook daadwerkelijk optimale picks zijn. Heel leuk dat die Shaco dan een keer werkt, maar dat betekent ook niet echt dat hij verder meta is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Ik vind dat jullie zwaar overdrijven. Als je kijkt naar de meest gebande champions staat daar maar 1 tank in de top 6.. en dat is sejuani.

Als je kijkt naar de meest populaire champions, staat daar in de top 15 geen tank.. m.u.v. thresh en leona (supports).

Dat tanks nu sterker zijn is een feit, maar dat betekent dat je anders moet gaan spelen.

"Kill. Consume. Adapt."
― Kha'Zix

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
Secsytime schreef op maandag 13 april 2015 @ 17:23:
Ik vind dat jullie zwaar overdrijven. Als je kijkt naar de meest gebande champions staat daar maar 1 tank in de top 6.. en dat is sejuani.

Als je kijkt naar de meest populaire champions, staat daar in de top 15 geen tank.. m.u.v. thresh en leona (supports).

Dat tanks nu sterker zijn is een feit, maar dat betekent dat je anders moet gaan spelen.

"Kill. Consume. Adapt."
― Kha'Zix
Op de man spelen doen we niet

En ja dat betekent wel dat je anders moet spelen, anders is het simpelweg het onderspit delven. Geen probleem Rito nerft het binnenkort toch wel, maar om nou alles maar te gaan ontkennen is toch echt knoop-in-je-zakdoek niveau.

[ Voor 16% gewijzigd door Chaoss op 15-04-2015 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-06-2024

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Ach, zo is er altijd wel wat. Zijn de tanks te sterk dan hebben de ADC's en assassins wat te klagen, zijn assassins te sterk dan hebben de ADC's en mages wat te klagen en zijn ADC's te sterk dan hebben tanks en supports weer wat te zeuren. Een perfecte balans met zoveel champions is denk ik een utopie, zeker als hun abilities op zich al niet in balans zijn (champs met veel meer mobility dan anderen of heel veel CC waarvan ook minstens 1 knockup etc.).

Vicariously I live while the whole world dies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jebus4life
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 17:52

Jebus4life

BE User

Damienx2 schreef op maandag 13 april 2015 @ 17:37:
[...]

Ik vind ook dat jij zwaar overdrijft door altijd overal tegen in te willen gaan terwijl de feiten gewoon in je neus gedrukt worden. Dat is gewoon een bord-voor-je-kop-syndroom. Misschien kun je daar eens een leuk blogje over schrijven. Met jezelf als onderwerp zal dat vast een succesverhaal worden.

En ja dat betekent wel dat je anders moet spelen, anders is het simpelweg het onderspit delven. Geen probleem Rito nerft het binnenkort toch wel, maar om nou alles maar te gaan ontkennen is toch echt knoop-in-je-zakdoek niveau.
Hij komt met cijfers, jullie komen met meningen of feiten die je niet/nauwelijks met cijfers kan ondersteunen... Dus wie overdrijft?

Winrates op toplanes staan er 2 tanks in top-10 (als je Hecarim als tank wilt labelen 3). Support staan de 2 minst tanky supports bovenaan (Janna & Sona). Enkel in de jungle staan er nu door cinderhulk veel tanks bovenaan (En dat is enkel en alleen te danken aan cinderhulk, want 3 (of wat is het) weken geleden werden tanks als niet viable gezien. En als cinderhulk opnieuw een nerf krijgt (want dat zal wel gebeuren) zal het ook een heel pak minder zijn.

Maar je hebt gelijk, jij moet blijkbaar plots anders gaan spelen, maar aangezien assassin's zoals Akali, Katarina, Talon nog steeds in de top-10 staan van de win-rates op mid gaat het toch niet 100% aan de meta liggen denk ik. Wat een drama dat er nu een kleine maand een shift in de meta is en er dus non-stop QQ moet komen van 5 man hier op het forum.

[ Voor 4% gewijzigd door Jebus4life op 13-04-2015 19:40 ]

Jullie vriendelijkste zuiderbuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Vicarious schreef op maandag 13 april 2015 @ 17:50:
Ach, zo is er altijd wel wat. Zijn de tanks te sterk dan hebben de ADC's en assassins wat te klagen, zijn assassins te sterk dan hebben de ADC's en mages wat te klagen en zijn ADC's te sterk dan hebben tanks en supports weer wat te zeuren. Een perfecte balans met zoveel champions is denk ik een utopie, zeker als hun abilities op zich al niet in balans zijn (champs met veel meer mobility dan anderen of heel veel CC waarvan ook minstens 1 knockup etc.).
ADCs te sterk is volgens mij iets wat ik nooit of in jaren al niet heb gehoord. Volgens mij is het juist de bedoeling dat AD "Carries" het sterkst zijn late game. Een zwakke early voor een zieke lategame. Dat telt nu heel vaak niet, want de helft kan zonder dash of absurde CC niet eens meekomen. Ik heb in tijden al geen Dravens en Varus gezien. Mensen gaan Kog maar mid spelen en vanaf 1500 units E+R spammen, want waarom zou je bot spelen als je ook vanuit fog of war skills kan gooien :')

ADCs en Assassins zijn compleet te counteren- dat mensen in LoL dit niet doen is een ander verhaal. Zed of Ahri counteren? Koop een Hourglass en een RoA of als ADC Sash/GA en daar gaan de combo's.

Het gaat hier ook niet om specifieke champs, maar een hele groep die een item misbruikt. Waarom is dit nu ineens geneuzel, maar toen die Magicdmg stack item werd geabused door elke jungler en zijn moeder waren alle forums te kleinen want omg Master Yi crit me voor 700 met Q en doet 200 magic damage on hit of Rek Sai doet half mn HP met 1 Q door al die on-hit dmg. We hebben al zo vaak items gehad die ineens een hele groep gestoord sterk maken, maar nu moet het ineens maar moeten? Right.
Jebus4life schreef op maandag 13 april 2015 @ 19:39:
[...]

Hij komt met cijfers, jullie komen met meningen of feiten die je niet/nauwelijks met cijfers kan ondersteunen... Dus wie overdrijft?

Winrates op toplanes staan er 2 tanks in top-10 (als je Hecarim als tank wilt labelen 3). Support staan de 2 minst tanky supports bovenaan (Janna & Sona). Enkel in de jungle staan er nu door cinderhulk veel tanks bovenaan (En dat is enkel en alleen te danken aan cinderhulk, want 3 (of wat is het) weken geleden werden tanks als niet viable gezien. En als cinderhulk opnieuw een nerf krijgt (want dat zal wel gebeuren) zal het ook een heel pak minder zijn.

Maar je hebt gelijk, jij moet blijkbaar plots anders gaan spelen, maar aangezien assassin's zoals Akali, Katarina, Talon nog steeds in de top-10 staan van de win-rates op mid gaat het toch niet 100% aan de meta liggen denk ik.
Winrates zijn niet representatief, dus als dat de enige cijfers zijn... ook zie ik in die huidige top 10 win rates geen Akali, Katarina of Talon staan. In de bans en wins komen Akali en Talon niet eens voor. Akali heeft sinds 20 maart een win rate tussen de 45-47%. Overigens is Hecarim een tank. Ik weet niet waar je volgens jou dan aan moet voldoen (of wat jij dan op hem bouwt?!) maar de meeste Hecarims gaan voor Triforce+full tank. Verder heeft hij enorm veel initiate potential en regen.

Interessanter is te kijken naar de bans (immers kunnen champs geen winrate verkrijgen wanneer ze altijd banned zijn) en daar staan 4 tanks in de top 10, waarvan 2 op de 1e en 2e plaats en een tank bruiser op nummer 4. Nu gaan mensen creatief op andere dingen zoals top laners en andere eerder onpopulaire picks dat item met succes bouwen.

Maar goed, zit allemaal in ons hoofd. Tanks zijn ongevaarlijk, vandaar 75% ban rates.

Dus hier heb je je cijfers, als antwoord op jouw cijfers, die compleet willekeurig lijken te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-06-2024

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Verwijderd schreef op maandag 13 april 2015 @ 20:28:
[...]

ADCs te sterk is volgens mij iets wat ik nooit of in jaren al niet heb gehoord. Volgens mij is het juist de bedoeling dat AD "Carries" het sterkst zijn late game. Een zwakke early voor een zieke lategame. Dat telt nu heel vaak niet, want de helft kan zonder dash of absurde CC niet eens meekomen. Ik heb in tijden al geen Dravens en Varus gezien. Mensen gaan Kog maar mid spelen en vanaf 1500 units E+R spammen, want waarom zou je bot spelen als je ook vanuit fog of war skills kan gooien :')

ADCs en Assassins zijn compleet te counteren- dat mensen in LoL dit niet doen is een ander verhaal. Zed of Ahri counteren? Koop een Hourglass en een RoA of als ADC Sash/GA en daar gaan de combo's.

Het gaat hier ook niet om specifieke champs, maar een hele groep die een item misbruikt. Waarom is dit nu ineens geneuzel, maar toen die Magicdmg stack item werd geabused door elke jungler en zijn moeder waren alle forums te kleinen want omg Master Yi crit me voor 700 met Q en doet 200 magic damage on hit of Rek Sai doet half mn HP met 1 Q door al die on-hit dmg. We hebben al zo vaak items gehad die ineens een hele groep gestoord sterk maken, maar nu moet het ineens maar moeten? Right.
Hmm er was een (hele korte geef ik toe) periode ergens in Season 2 geloof ik dat ADC's te sterk waren. Maargoed, ik zeg nergens dat het allemaal OK is en dat je er niets aan moet doen. Dat moet je juist WEL doen want zo blijft het spel in beweging. Het ene moment is het ene type champions te sterk ten op zichte van de rest, en een paar nerf/buff rondes later is dat weer een ander type. Die golfbeweging zal denk ik altijd blijven, maar het zou wel mooi zijn als die golven naar mate de tijd vordert steeds kleiner worden. Bepaalde broken items die geïntroduceerd worden (hello Black Cleaver bij start season 3) dragen daar natuurlijk niet aan bij. Daarom snap ik ook niet dat die balance changes niet wat uitgebreider getest worden. Ik heb liever 1x in de 4 weken een patch ipv 1x in de 2 weken als die patch ook beter getest is (met name door mensen die er ECHT verstand van hebben, dus niet die casual silver spelertjes zoals ik, maar seasoned pro's en high elo spelers).

Vicariously I live while the whole world dies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Vicarious schreef op maandag 13 april 2015 @ 20:50:
[...]

Bepaalde broken items die geïntroduceerd worden (hello Black Cleaver bij start season 3) dragen daar natuurlijk niet aan bij.
Nou dit dus. In al die tests is er nooit bij iemand voorbij gekomen van hey... na 1 hit 20% ArRed, stacking flat ArPen en Cooldown voor een handjevol coins. Misschien is dat niet zo'n goed idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jebus4life

Jebus4life

BE User

Verwijderd schreef op maandag 13 april 2015 @ 20:28:

Winrates zijn niet representatief, dus als dat de enige cijfers zijn... ook zie ik in die huidige top 10 win rates geen Akali, Katarina of Talon staan. In de bans en wins komen Akali en Talon niet eens voor. Akali heeft sinds 20 maart een win rate tussen de 45-47%. Overigens is Hecarim een tank. Ik weet niet waar je volgens jou dan aan moet voldoen (of wat jij dan op hem bouwt?!) maar de meeste Hecarims gaan voor Triforce+full tank. Verder heeft hij enorm veel initiate potential en regen.

Interessanter is te kijken naar de bans (immers kunnen champs geen winrate verkrijgen wanneer ze altijd banned zijn) en daar staan 4 tanks in de top 10, waarvan 2 op de 1e en 2e plaats en een tank bruiser op nummer 4. Nu gaan mensen creatief op andere dingen zoals top laners en andere eerder onpopulaire picks dat item met succes bouwen.

Maar goed, zit allemaal in ons hoofd. Tanks zijn ongevaarlijk, vandaar 75% ban rates.

Dus hier heb je je cijfers, als antwoord op jouw cijfers, die compleet willekeurig lijken te zijn.
Ban rates:
1) Sejuani (waarin ik je 100% gelijk geef dat die OP is momenteel)
2) Katarina
3) Zed
4) Leblanc

Bron: Champion.gg (wat enkel games vanaf platinum telt)

3 op de 4 top bans zijn dus assassin's, en geen tanks, en allemaal met een ban rate van boven de 50%.

*Winrate van Akali staat trouwens op 53% daar, Talon op 53,5%

Ook Fizz, Nidalee, Riven, Ahri hebben nog een hogere ban rate dan de meeste tanks (dus dat zijn 7 assassin's waar 4 tanks tussen staan).

[ Voor 3% gewijzigd door Jebus4life op 13-04-2015 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Jebus4life schreef op maandag 13 april 2015 @ 21:54:
[...]

Ban rates:
1) Sejuani (waarin ik je 100% gelijk geef dat die OP is momenteel)
2) Katarina
3) Zed
4) Leblanc

Bron: Champion.gg (wat enkel games vanaf platinum telt)

3 op de 4 top bans zijn dus assassin's, en geen tanks, en allemaal met een ban rate van boven de 50%.

*Winrate van Akali staat trouwens op 53% daar, Talon op 53,5%

Ook Fizz, Nidalee, Riven, Ahri hebben nog een hogere ban rate dan de meeste tanks (dus dat zijn 7 assassin's waar 4 tanks tussen staan).
Ik zit op op.gg en zie hier

116 Akali 45.67%
27,245 2.09:1

Dus waar je de cijfers vandaan trekt... ik kan je zo niet erg serieus nemen. Zit je op een Aziatische of Turkse server te kijken ofzo? Op euw en na kloppen jouw cijfers niet.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2015 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jebus4life

Jebus4life

BE User

Verwijderd schreef op maandag 13 april 2015 @ 22:33:
[...]

Ik zit op op.gg en zie hier

116 Akali 45.67%
27,245 2.09:1

Dus waar je de cijfers vandaan trekt... ik kan je zo niet erg serieus nemen. Zit je op een Aziatische of Turkse server te kijken ofzo? Op euw en na kloppen jouw cijfers niet.
http://champion.gg/champion/Akali/Top

53,08% op toplane. Dat jij blijkbaar denkt dat een champ niet in meerdere lanes kan spelen kan ik ook niet aan doen.

*Ik was bij de algemene stats aan het kijken en had zelf ook niet gezien dat het specifiek over toplane ging, daar niet van :o

[ Voor 17% gewijzigd door Jebus4life op 13-04-2015 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
I don't even. Een sample size van slechts 1000 games versus eentje van duizenden en daar baseer jij alles op. En ook nog de rank ratings afkappen zodat je een pool size krijgt die de winrates positief beïnvloeden. Echt harde cijfers.

Nou, nu voor de echte cijfers waar niet slechts de laatste 1000 games worden gepakt:
http://lolbuilder.net/akali

Dat bepaal jij niet

[ Voor 10% gewijzigd door Chaoss op 15-04-2015 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rordarok

Rordarok

De enige echte

Zed, Akali and LeBlanc zijn als champions prima picks (waarvan 2 ook daadwerkelijk in competitive play), waarvan Zed redelijk gebalanced is en LeBlanc te sterk. Eigenlijk vind ik winrates sowieso niet zo interessant, de meeste sites zijn moeilijk te filteren op hoog dia+ niveau en zelfs daar worden games niet altijd geweldig gespeeld en zijn er te veel variabelen/te kleine sample size om daar echt een conclusie uit te trekken.

Wat mij stoort in deze meta is dat champions die tanky zijn én CC hebben (denk aan Renekton S3/Early/mid S4) nu in dit geval ook nog belachelijk veel damage doen. Sion kan early/mid game champions met toch aardige sustain/trade/tankiness belachelijk makkelijk de lane uitpoken tot ~level 10 terwijl hij geen enkel offensive item koopt, met teleport kan spelen, flask kan starten en dan ook nog minstens 2 CC abilities heeft met een CC ult. Als die damage late game zou verdwijnen zou me dat niet uitmaken, maar dat is niet zo. Een Sion met een Thornmail wordt voor een ADC die geen 15/0 staat onmogelijk te facetanken, en dan heb je het over één champion. Zelfs al wordt er gepeeled sla je jezelf langzaam dood, terwijl je nog moet opletten voor CC en een mogelijke APC die van een afstand je instant neerpopt.

Vanavond speelde ik een game met Cheeze op acceptabel niveau en de tegenstander's Shyvana kreeg het met een BotRK en verder volledig tank voor elkaar om 3 mensen (jungler, ADC en support) bezig te houden en flink damage te doen zonder dat haar score nou echt zo geweldig was. Het probleem is dat in deze meta de balans tussen wat roles zou moeten kunnen en wat ze daadwerkelijk kunnen compleet weg is.

Het feit dat sommige champions weinig tot niet gepicked worden en er op elk gegeven moment maximaal 5 champions viable zijn voor een role is slecht game design maar vooral slechte balance. Elke idioot had aan kunnen geven dat Bami's Cinder teveel utility biedt voor de cost+upgrade mogelijkheden. Het feit dat andere roles, waarbij ik mij vooral stoor aan ADC en Jungle, of compleet ruk zijn of te sterk geeft gewoon aan dat er een systematische fout zit in hoe Riot balance benaderd.

Ik vind het altijd grappig dat als je het over LoL had vanuit een HoN/DotA perspectief dat iedereen altijd riep: CC? Die halve stun? Goeie grap. Tegenwoordig niet meer hoor. Wat vroeger al te sterk was (Wow Sejuani OP op release, echt veel te veel CC in haar kit) is tegenwoordig doorsnee of zelfs matig voor een nieuwe champion. Alles heeft knockups, alles heeft dashes. Wat kan je dan ook anders dan immobile champions constant in de vergetelheid te duwen?

RIP MF,Varus,Ashe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekiemonsterr

Koekiemonsterr

I am so huuungry!

Misschien dat de 'ongelovigen' eens voor de grap Fnatic vs H2K (semifinals) moeten kijken.

Het stikte van de full tanks:

Lee, Sion, Gragas, Olaf, Shen, Nunu en dan kun je Thresh+Reksai ook nog als semitanks noemen.
Hmm en Cho'gath paar keer op mid, weliswaar grotendeels gebouwd als AP mid, maar toch.

Ja ach het zijn maar 5 games en twee specifieke teams, dus niet perse representatief voor het algemene beeld, maar hoe duidelijk wil je het bestaan van de tank meta hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jebus4life

Jebus4life

BE User

Verwijderd schreef op maandag 13 april 2015 @ 23:31:
I don't even. Een sample size van slechts 1000 games versus eentje van duizenden en daar baseer jij alles op. En ook nog de rank ratings afkappen zodat je een pool size krijgt die de winrates positief beïnvloeden. Echt harde cijfers.

Nou, nu voor de echte cijfers waar niet slechts de laatste 1000 games worden gepakt:
http://lolbuilder.net/akali

Zet jezelf niet langer voor gek en ga wat anders doen. Alsjeblieft zeg.
2317 games met een winrate van 46% of 1006 games met een winrate 53%
Als je dat geen harde cijfers noemt moet je dringend naar naar de middelbare school hoor. Een verschil van 7 procentpunten is echt ver buiten de foutenmarge.

Dit allemaal met games enkel uit 5.7, want dat is de enige data die op dit moment boeit

je bent uitgeluld omdat je weet dat je ongelijk hebt maar het niet wilt toegeven. Maar haal nog maar wat sitejes erbij die gewoon nauwelijks harde cijfers bevatten. maar goed, als je zelf sitejes die adverteren met "Bronze to diamond in 60 days" erbij moet halen dan zegt dat eigenlijk al genoeg. Ik hou het bij champion.gg

Maar goed, klaag maar verder dat tanks zo zwaar overpowered zijn, terwijl wel de assassins nog steeds het meeste gebanned worden Maar dat zal wel gewoon aan mij liggen. Ik ga stoppen met de cijfers te posten. Als jullie blijven klagen dat er maar 15 champions viable zijn, tsja dan moet je dat maar blijven vinden. Ik geniet wel van de LCS waar ik week na week opnieuw totaal nieuwe picks en comps.
Koekiemonsterr schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 01:19:
Misschien dat de 'ongelovigen' eens voor de grap Fnatic vs H2K (semifinals) moeten kijken.

Het stikte van de full tanks:

Lee, Sion, Gragas, Olaf, Shen, Nunu en dan kun je Thresh+Reksai ook nog als semitanks noemen.
Hmm en Cho'gath paar keer op mid, weliswaar grotendeels gebouwd als AP mid, maar toch.

Ja ach het zijn maar 5 games en twee specifieke teams, dus niet perse representatief voor het algemene beeld, maar hoe duidelijk wil je het bestaan van de tank meta hebben?
Ik ontken niet dat er een tank-meta is. Maar ik zie het probleem niet; Moet het ALTIJD het meta zijn waar enkel assassins nuttig zijn?

[ Voor 18% gewijzigd door Jebus4life op 14-04-2015 01:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekiemonsterr

Koekiemonsterr

I am so huuungry!

Jebus4life schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 01:21:
Maar goed, klaag maar verder dat tanks zo zwaar overpowered zijn, terwijl wel de assassins nog steeds het meeste gebanned worden
Het feit dat assassins misschien nog steeds meer gebanned worden is geen argument tegen de stelling dat tanks nu erg sterk/te sterk zijn.

Ik ban ook vrij standaard Zed, LB en soms Kata, simpelweg omdat zij early game verreweg de meeste impact kunnen hebben tegen random Gold elo mid lane teammates waarvan je je altijd moet afvragen of ze in lane wel tegen deze assassins zijn opgewassen. Dat snowball risico vermijd ik liever door dergelijke assassins te bannen, maar dat doet niets af aan het feit dat tanks erg sterk zijn nu.
Als jullie blijven klagen dat er maar 15 champions viable zijn, tsja dan moet je dat maar blijven vinden.
Of het er nou 15 zijn of iets meer, feit lijkt me wel dat er per lane nooit heel veel diversiteit is. Dit is een punt waar ik me al geruime tijd aan erger. Diversiteit en balance is misschien niet heel makkelijk te bewerkstelligen, maart er zijn wel onnodig veel champions die met een beetje aandacht zo weer viable gemaakt kunnen worden. Helaas doet Rito wat dat betreft vrijwel niets.

Qua ADC's kun je zo Ashe en Varus noemen, inclusief MF en wellicht Twitch.
Varus en Ashe zijn al zo lang niet viable. Wat betreft Varus heb ik hier laatst nog eens wat ideeën gepost om hem weer wat sterker te maken. Zo moeilijk is het niet, maar er gebeurt al anderhalf seizoen NIETS.
Ik ontken niet dat er een tank-meta is. Maar ik zie het probleem niet; Moet het ALTIJD het meta zijn waar enkel assassins nuttig zijn?
Neuh, maar persoonlijk vond ik seizoen 3 en 4 wel leuker dan het tank heavy gebeuren van nu.

Tanks zijn geruime tijd geen factor in de jungle geweest, mede bijvoorbeeld omdat Khazix en bijv Wukong gedurende seizoen 4 een tijdje nogal dominant waren. Nu is het eigenlijk weer precies omgekeerd.

Het lukt Rito vrijwel nooit om er en en van te maken. Altijd of of. Daar erger ik me persoonlijk meer aan dan het feit dat tanks nu te sterk voor de dag komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
Ik heb zelf voornamelijk toplane gespeeld over de afgelopen seizoenen, met daarbij 1 main waar ik vaak op terugviel (Irelia). Een champion die eigenlijk vrijwel de rol kan vervullen waar de huidige meta om draait. 1 offensive item en vervolgens full tank gaan om nog genoeg damage eruit te gooien om relevant te zijn. Echter is het in de huidige meta een standaard geworden. Dus afwisseling is simpelweg niet aanwezig. En ik zeg niet dat ik een volledige assassin meta wil, nooit beweerd. Ik wil afwisseling, dat houd dus in dat ik meerdere opties wil zien, niet 1 sterke optie en 1 zwakke.

En wat betreft het statement: 'Ik zie in de LCS meer dan 15 picks" - Naar welke LCS zit jij te kijken dan?
Toplane LCS: Maokai, Sion, Gnar, Shyvana
Midlane LCS: Xerath, Leblanc, Cho'gath
Jungle LCS: Rek'sai, Nunu, Sejuani
ADC LCS: Graves, Lucian, Jinx
Support LCS: Thresh, Annie, Morgana

En ja af en toe heb je een keer een andere pick, maar voornamelijk zijn dit je matches. Waar is Heimerdinger? Varus? Ashe? Riven? Skarner? Kha'zix? Master Yi? Soraka? Om maar een paar voorbeelden te noemen. Diversiteit is simpelweg niet aanwezig, en om nu elke keer op de bandwagon te springen voor UOL omdat ze toevallig eens een keer een Gnar jungle spelen vind ik een erg zwak argument. UOL zorgt er namelijk ook voor dat ze sowieso wat van de huidige meta in hun teamcomp hebben zitten voordat ze hun random wildcard erbij gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
[...]

2317 games met een winrate van 46% of 1006 games met een winrate 53%
Als je dat geen harde cijfers noemt moet je dringend naar naar de middelbare school hoor. Een verschil van 7 procentpunten is echt ver buiten de foutenmarge.

Dit allemaal met games enkel uit 5.7, want dat is de enige data die op dit moment boeit
Ik kan je wel een goede middelbare school adviseren, want jij moet er even heen voor een opfriscursus.

Wikipedia: Sample size determination

7% is inderdaad een groot verschil, de eerste set heeft een sample size van 2000+ en de bron waar jij je cijfer op baseert 1000. Met slechts duizend games kan het cijfer drastisch veranderen als er een handjevol spelers toevallig een win streak heeft. Die 7% difference is namelijk maar 70 games. Als 1 persoon er op een avond al 4-5 kan spelen, snap je dan niet hoe belachelijk makkelijk het is om die 53 representatief te noemen? Vooral omdat je sample group Plat+ is (< 10% van alle spelers, zijn wij allemaal Plat+ hier?), er erg weinig mensen Akali top picken en dat er in de realiteit dus waarschijnlijk < 100 spelers Akali top spelen en die stats genereren. Net als dat de winrates boven Diamond per dag met tientallen procenten verschilt omdat er maar een paar personen zijn die het spelen. (zo zag ik laatst Urgot van de een op andere dag in Challenger/Master van 30% winrate naar 75% knallen, omdat er slechts 2 mensen waren die hem speelden die dag)
je bent uitgeluld omdat je weet dat je ongelijk hebt maar het niet wilt toegeven. Maar haal nog maar wat sitejes erbij die gewoon nauwelijks harde cijfers bevatten. maar goed, als je zelf sitejes die adverteren met "Bronze to diamond in 60 days" erbij moet halen dan zegt dat eigenlijk al genoeg. Ik hou het bij champion.gg
"uitgeluld"? Is dit de middelbare school? En een advertentie is relevant? Tweakers adverteerd ook voor kansloze shit om geld binnen te harken en op wikia, waar veel info valt te halen, zie je wel eens ads met uitnodigende dames. Is dat echt wat je nu als argument gaat geven? Slechte reclame = stats kloppen niet? Gast... :')
Maar goed, klaag maar verder dat tanks zo zwaar overpowered zijn, terwijl wel de assassins nog steeds het meeste gebanned worden Maar dat zal wel gewoon aan mij liggen. Ik ga stoppen met de cijfers te posten. Als jullie blijven klagen dat er maar 15 champions viable zijn, tsja dan moet je dat maar blijven vinden.
Dat was de post van 1 gebruiker over die 15. 15 is natuurlijk met een korreltje zout te nemen, hij bedoelde waarschijnlijk dat er weinig diversiteit is, en hij heeft gewoon gelijk. Overigens zijn er volgens de statistieken, die niet alleen samplen uit 1000 games, maar gewoon hier dus (kijk, ik ben wel transparant en post niet na 5 posts pas een site met obscure top lane plat+ filters) de tanks evenveel gebanned als de assassins.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2015 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
Verwijderd schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 08:33:
[...]

Ik kan je wel een goede middelbare school adviseren, want jij moet er even heen voor een opfriscursus.

Wikipedia: Sample size determination

7% is inderdaad een groot verschil, de eerste set heeft een sample size van 2000+ en de bron waar jij je cijfer op baseert 1000. Met slechts duizend games kan het cijfer drastisch veranderen als er een handjevol spelers toevallig een win streak heeft. Die 7% difference is namelijk maar 70 games. Als 1 persoon er op een avond al 4-5 kan spelen, snap je dan niet hoe belachelijk makkelijk het is om die 53 representatief te noemen? Vooral omdat je sample group Plat+ is (< 10% van alle spelers), er erg weinig mensen Akali top picken en dat er in de realiteit dus waarschijnlijk < 100 spelers Akali top spelen en die stats genereren. Net als dat de winrates boven Diamond per dag met tientallen procenten verschilt omdat er maar een paar personen zijn die het spelen. (zo zag ik laatst Urgot van de een op andere dag in Challenger/Master van 30% winrate naar 75% knallen, omdat er slechts 2 mensen waren die hem speelden die dag)

[...]

"uitgeluld"? Is dit de middelbare school? En een advertentie is relevant? Tweakers adverteerd ook voor kansloze shit om geld binnen te harken en op wikia, waar veel info valt te halen, zie je wel eens ads met uitnodigende dames. Is dat echt wat je nu als argument gaat geven? Slechte reclame = stats kloppen niet? Gast... :')
Totaal offtopic overigens, maar de meeste advertenties die "jij" te zien krijgt, zijn gebaseerd op je eigen surfgedrag. Dus ja, dunno "boosting websites"??? :') Dunno wie er uitgeluld is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapje!
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 30-05 21:15
Gasten kap er eens mee... Topic is al eens eerder gesloten omtrent offtopic gedrag... Lijkt me niet dat jullie dat weer willen. Stuur elkaar gewoon lekker PM's als jullie zoveel van elkaar houden.

Gisteren *** dag gehad @ league... aantal games verloren omdat ik echt alleen goed ben op mid, support en top... naja @ jungle ga ik vaak net iets te yolo xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Spuitelf schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 08:43:
Gasten kap er eens mee... Topic is al eens eerder gesloten omtrent offtopic gedrag... Lijkt me niet dat jullie dat weer willen. Stuur elkaar gewoon lekker PM's als jullie zoveel van elkaar houden.

Gisteren *** dag gehad @ league... aantal games verloren omdat ik echt alleen goed ben op mid, support en top... naja @ jungle ga ik vaak net iets te yolo xD
Ach, join the club ;) gisteren ook lekker 3 losses achter elkaar. Geef je bijna al je aandacht aan mid Yasuo met je knockup jungler en zet hem voor level 6 nog op 2-1, blijft ie nog duelleren met Teeto mid en staat ie ineens 2-6. Roept ie nog vrolijk dat ie de lane altijd wel verliest maar daarna echt Teemo "gaat rapen." Dankzij ons team met 4 knockups heeft ie nog wat mensen mogen lasthitten met z'n ult, maar met weinig/16 was het ineens terwijl de Nexus aan het neergaan was toch echt mijn schuld want ik had hem meer moeten helpen als jungler :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ero-Sensei
Spuitelf schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 08:43:

Offtopic gedrag? Ik zie een discussie welke onderbouwd wordt door cijfers, en vervolgens een discussie over de betrouwbaarheid van die cijfers. Meer on topic kan je het niet krijgen hoor. Dat er toevallig een meningsverschil is,... zolang er niet kinderachtig gescholden wordt vind ik het prima hoor.
Dit meningsverschil heeft er juist voor gezorgd dat er met cijfers gekomen wordt.

Het is hier een forum, niet alleen een dagboek voor mensen die willen schrijven dat ze gisteren weer een verkeerde teammate of een verkeerde role hadden.

Ik persoonlijk vind het interessant om te lezen hoe anderen de huidige meta ervaren en daarmee omgaan, stukken interessanter dan het feit of jij gisteren wel of niet gewonnen hebt (al vind ik dat soort verhalen ook gewoon leuk hoor :+ ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapje!
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 30-05 21:15
Ero-Sensei schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 09:41:
[...]

Offtopic gedrag? Ik zie een discussie welke onderbouwd wordt door cijfers, en vervolgens een discussie over de betrouwbaarheid van die cijfers. Meer on topic kan je het niet krijgen hoor. Dat er toevallig een meningsverschil is,... zolang er niet kinderachtig gescholden wordt vind ik het prima hoor.
Dit meningsverschil heeft er juist voor gezorgd dat er met cijfers gekomen wordt.

Het is hier een forum, niet alleen een dagboek voor mensen die willen schrijven dat ze gisteren weer een verkeerde teammate of een verkeerde role hadden.

Ik persoonlijk vind het interessant om te lezen hoe anderen de huidige meta ervaren en daarmee omgaan, stukken interessanter dan het feit of jij gisteren wel of niet gewonnen hebt (al vind ik dat soort verhalen ook gewoon leuk hoor :+ ).
Ik doelde voornamelijk op Damien2X zijn laatste reactie. Een discussie met onderbouwing moet inderdaad gewoon kunnen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
Ero-Sensei schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 09:41:
[...]

Het is gewoon jammer dat je niet mag vinden dat een meta als saai wordt ondervonden. Want dat is simpelweg het gevoel dat een redelijk aantal forumgebruikers hier ondervind. Dat de moraalridders het dan op willen nemen voor Riot vind ik opzich niet erg, maar het feit dat men maar willekeurig roept dat het onzin is wekt toch echt het idee dat een aantal of al tijden niet meer speelt of in 1 of andere limbo vastzit waar dit schijnbaar NIET de meta is. Waarschijnlijk is de meta momenteel voor een aantal gewoon geweldig omdat het niet veel van je mechanics vraagt. Iedereen kan een tank spelen en bouwen. Zelfs de slechtste mobafire guide zal je nog wel kunnen vertellen wat je moet bouwen.

Het is een beetje op hetzelfde punt toen ik enkele maanden geleden riep dat Warwick gewoon een free-win is. Puur vanwege het feit dat hij destijds zo zwaar OP was icm een bepaald jungle item. Ook toen werd er geroepen dat je mechanisch goed onderlegt moest zijn om Warwick te spelen. Please :'). Het zijn waarschijnlijk dezelfde mensen die roepen dat ze moeite hebben met het gebruiken van Karthus zijn R.

Overigens vond ik destijds de aanpak al niet correct dat Warwick lichtelijk werd generft en ik zie het nu ook al gebeuren dat Sejuani straks het slachtoffer gaat zijn van slecht item-design. Persoonlijk stoor ik mij dan ook enorm aan de manier hoe het balance team van Riot te werk gaat. Irelia-nerf van niet zo lang geleden, totaal overbodig. De daadwerkelijke boosdoener is de Sheen niet Irelia haar kit. Voer een nerf uit op het item en je zorgt er gelijk voor dat een andere champion niet ineens meer relevant gaat worden. Want een Jax met een Sheen is nu net zo'n pain in the ass als Irelia voorheen (eigenlijk nu nog) was/is.

Maar dat men puur denkt dat we allemaal een assassin-meta willen is ook weer een pure aanname. Weet je wat ik voor meta wil? Eentje waarin je vanuit verschillende rollen gewoon een competatief spelletje kunt spelen. Dus als ik Riven pak op top, kan ik daar een Malphite tegenover zetten en hebben we beide een skillmatchup ipv hoi ik bouw 300 armor en leuk dat je in de game zat Riven. Of ik pak Varus bot en kan gewoon mijn game spelen en daadwerkelijk de schuld leggen op mijn positioning ipv mijn lack aan mobiliteit zodat ik niet 20 knockups kan ontwijken die de gemiddelde jungler of nieuw uitgebrachte champion met zich meebrengt.

Dat zou een ideale wereld zijn, dat we daar heel ver vanaf zijn is duidelijk. Maar door feedback te geven (en die kan af en toe kritisch zijn) kun je dingen veranderen. Ja-knikkers heb je niets aan. Het heeft namelijk niets met aanpassen te maken, het heeft met balanceren van een game te maken. En die is momenteel ver te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-09 14:46

McGryphon

Veul vrouwkes!

Ugh, cinderhulk op Olaf voelt toch vreemd aan nog steeds... Die sunfire passive is wel leuk, maar ik mis die 10% cdr van juggernaut ;(

Wellicht binnenkort eens kijken wat er gebeurt met cinderhulk into tiamat en dan meer tankitems, wat cdr laten gaan ten faveure van AD en later lifesteal. Er wordt namelijk wel gezegd dat Olaf zo veel voordeel heeft van flat health door zijn R passive en E health cost, maar als je cdr noch AD bouwt doe je te weinig damage voor mijn gevoel. De cijfers zouden met Cinderhulk best iets anders kunnen zeggen, maar een van de sterke punten van Olaf momenteel is (voor mijn gevoel) dat hij door zijn true damage met wat cdr, zonder verder damage te bouwen, bijna elke full tank probleemloos doodslaat bij gelijkwaardige itembuild. AoE is leuk en aardig, zeker niet verkeerd in teamfights, maar ik mis de 1v1-heid die Juggernaut relatief meer en eerder met zich meebracht.

Met Warrior enchant heb ik mindere ervaringen, dat maakt hem early erg squishy vergeleken bij juggerhulk, en het geeft geen lifesteal bij de AD wat bijna alle andere offensive items voor Olaf wel doen.

[ Voor 10% gewijzigd door McGryphon op 14-04-2015 12:39 ]

https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
McGryphon schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 12:37:
Ugh, cinderhulk op Olaf voelt toch vreemd aan nog steeds... Die sunfire passive is wel leuk, maar ik mis die 10% cdr van juggernaut ;(
Dan bouw je toch gewoon Cinderhulk + Visage of Jugger + Sunfire?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mebus
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19-09 13:37
Verwijderd schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 12:46:
[...]

Dan heb je toch 2 dezelfde unique passives als je Cinderhulk koopt en Sunfire? :) Cinderhulk zal uiteindelijk wel iets meer dmg doen dan Sunfire..

BABYMETAL LoL - Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IdieEasy
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 18-09 20:43

IdieEasy

Death comes swiflty.. for me

Mebus schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 13:12:
[...]

Dan heb je toch 2 dezelfde unique passives als je Cinderhulk koopt en Sunfire? :) Cinderhulk zal uiteindelijk wel iets meer dmg doen dan Sunfire..
Er staat een OF tussen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mebus
Tussen 'Visage of Jugger' ja. En Jugger is geen jungle item meer (veranderd?)? Of zie ik nou weer iets verkeerds?

BABYMETAL LoL - Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rordarok

Rordarok

De enige echte

Ik denk dat Rudy & Idie bedoelen dat

Cinderhulk + Visage

OF

Juggernaut + Sunfire

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Junia
Het is natuurlijk de bedoeling van tanks om te kunnen tanken en utility bieden en om relevant te zijn, iets dat ze een seizoen of anderhalf geleden niet echt lekker konden, wat o.a. te wijten was aan Vayne die toen (te?) sterk was en vaak werd gepicked. Hierdoor leek het niet echt efficiënt om full tank te gaan, aangezien je toch snel neer ging (niet alleen door vayne).

Wat Rorda hierboven al zei, het slaat gewoon nergens op dat er in de huidige meta een flinke groep tank champions zijn die praktisch unkillable zijn en met één offensive item genoeg damage doen om een ADC / APC te 4 shotten. Hierbij hebben veel van deze champs ook nog eens een shitload aan CC tot hun beschikking. Wat werkt er tegen dit soort comps? Harde poke/disengage? Ja, maar daar hebben de tanks natuurlijk een righteous fury voor gekregen. Succes om daartegen te disengagen :)

Het voelt gewoon erg saai aan op het moment.

[ Voor 17% gewijzigd door Junia op 14-04-2015 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ero-Sensei
Mebus schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 13:21:
[...]

Tusse 'Visage of Jugger' ja. En Jugger is geen jungle item meer (veranderd?)? Of zie ik nou weer iets verkeerds?
Cinderhulk is in de plaats van Jugger gekomen. Dus je ziet het goed.

Neem aan dat Rudy ipv Jugger Warrior bedoelde aangezien die wel 10% cdr heeft, en je wat DMG geeft op Olaf (+AS), waardoor je eventueel Tiamat over kan slaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mebus
Ero-Sensei schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 13:24:
[...]

Cinderhulk is in de plaats van Jugger gekomen. Dus je ziet het goed.

Neem aan dat Rudy ipv Jugger Warrior bedoelde aangezien die wel 10% cdr heeft, en je wat DMG geeft op Olaf (+AS), waardoor je eventueel Tiamat over kan slaan.
Dankje :) Vond het al raar, iemand als Rudy weet natuurlijk wel dat Cinderhulk en Sunfire dezelfde unique passives hebben :o

BABYMETAL LoL - Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Junia schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 13:23:
Wat werkt er tegen dit soort comps?
URF spelen en doodnegeren :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mebus
Verwijderd schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 13:26:
[...]

URF spelen en doodnegeren :+
URF doesn't work anymore :(

BABYMETAL LoL - Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ero-Sensei
Junia schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 13:23:
Het is natuurlijk de bedoeling van tanks om te kunnen tanken en utility bieden en om relevant te zijn, iets dat ze een seizoen of anderhalf geleden niet echt lekker konden, wat o.a. te wijten was aan Vayne die toen (te?) sterk was en vaak werd gepicked. Hierdoor leek het niet echt efficiënt om full tank te gaan, aangezien je toch snel neer ging (niet alleen door vayne).

Wat Rorda hierboven al zei, het slaat gewoon nergens op dat er in de huidige meta een flinke groep tank champions zijn die praktisch unkillable zijn en met één offensive item genoeg damage doen om een ADC / APC te 4 shotten. Hierbij hebben veel van deze champs ook nog eens een shitload aan CC tot hun beschikking. Wat werkt er tegen dit soort comps? Harde poke/disengage? Ja, maar daar hebben de tanks natuurlijk een righteous fury voor gekregen. Succes om daartegen te disengagen :)

Het voelt gewoon erg saai aan op het moment.
Wat bij mij laatst goed werkte: Garen met een Black Cleaver :D
2x gedaan nu: 1x tegen Nasus en 1x tegen Cho op top. Met name tegen Cho werkte het erg goed, maar ook Nasus had er veel problemen met farmen.

Garen doet nog steeds wat hij altijd deed: tanky worden en toch wat dmg doen. Zijn zwakke punt is er ook nog steeds: melee zonder echte gapcloser.
Maar als je wilt dat je ADC nog dmg doet op tanks werkt zijn E icm BC zeer prettig :). Daarnaast counter je Q Nasus's slow, en je ult countered Nasus's ult hard (hij heeft namelijk meer missing HP).

Het is natuurlijk niet dé holy grail, maar hij lijkt gewoon aardig te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Verwijderd schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 12:46:
[...]

Uitgaand van Jugger -> Warrior; Het probleem is vooral dat momenteel geen enkele buildpath echt lekker aanvoelt voor Olaf jungle. Cinderhulk naar visage, ok, maar dan zit je nog steeds maar op 10(15)% cdr. Frozen Heart was een erg leuk item voor na Juggernaut, maar nu met Cinderhulk maak je daarmee geen gebruik van de health passive en lever je alsnog cdr in tov eerst. Bouw je hem niet, dan heb je een behoorlijk kleine manapool, waardoor Q spammen zonder blue er niet zo meer in zit.

Warrior is geen slechte enchantment, maar i.t.t. de damage items die ik op Olaf bouw (Hydra, Bork, BT) levert die geen lifesteal waar dat icm resistances een erg gevaarlijke Olaf maakt. Bouw je náást de Warrior nog een van die items lever je toch weer vrij veel tankstats in.

Ik moet gewoon maar weer eens wat meer spelen en dingen uitproberen, maar voor mijn go-to jungler lijkt Cinderhulk vooralsnog geen buff te zijn.

https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekiemonsterr

Koekiemonsterr

I am so huuungry!

Olaf jungle bouwde je vóór het Cinderhulk 'tijdperk' doorgaans toch ook full tank.

Dus waarom zou je nu niet ook gewoon Cinderhulk gaan?

Met Cinderhulk is ie er ook niet slechter op geworden. Eerder toegang tot die aoe aura, dus als je tijdens ganks je Q 's raakt en up and close kan komen, doe je ook meer dmg.

CDR heb je niet perse nodig op Olaf. Axes oprapen en je kan ze blijven spammen, en aa's reducen de cd van je E.

Probleem van Olaf jungle is alleen dat het allemaal net niet briljant is. Goeie dueler, goeie jungle clear, redelijke ganks (mits je Q raakt), maar hij biedt te weinig CC en heeft (ondanks zijn ult) vaak teveel moeite of teveel tijd nodig om in de backline van de enemies te komen.

[ Voor 8% gewijzigd door Koekiemonsterr op 14-04-2015 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wacky Weed
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11-09-2022
Aangezien dit het tweakers forum is, leek het mij leuk om suggesties van jullie te horen!

Zouden jullie een teamnaam kunnen verzinnen waar de media naam in verwerkt zit?

De Tweakers .... deze naam zullen we dan op jullie shirts laten drukken.
Dit is voor het g1gaming.nl event.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
Wacky Weed schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 17:09:
Aangezien dit het tweakers forum is, leek het mij leuk om suggesties van jullie te horen!

[...]

Dit is voor het g1gaming.nl event.
De Tweakers Advertisers

Vind ik wel een toepasselijke naam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Koekiemonsterr schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 15:01:
Olaf jungle bouwde je vóór het Cinderhulk 'tijdperk' doorgaans toch ook full tank.

Dus waarom zou je nu niet ook gewoon Cinderhulk gaan?

Met Cinderhulk is ie er ook niet slechter op geworden. Eerder toegang tot die aoe aura, dus als je tijdens ganks je Q 's raakt en up and close kan komen, doe je ook meer dmg.

CDR heb je niet perse nodig op Olaf. Axes oprapen en je kan ze blijven spammen, en aa's reducen de cd van je E.
Het verschil is vooral dat Juggernaut meer health gaf bij aankoop en daarnaast nog 10% CDR gaf. En niet alleen de Q en E cooldowns zijn belangrijk; teamfights wil je je R up hebben, anders mis je (mits full tank) een groot deel van je damage en sowieso de CC immunity die van Olaf Olaf maakt. Zonder je ult ben je ófwel een matige frontliner ófwel 100% afhankelijk van het vinden van een fantastische flank, ult downtime minimaliseren is m.i. enorm belangrijk. Daarnaast bouw ik hem niet altijd full tank; als ik niet alleen wil teamfighten maar ook wil splitpushen komt er meestal een Hydra of BotrK bij. Mocht ik ècht fed geraken pak ik Hydra en BT, niet te stoppen splitpushmonster.
Probleem van Olaf jungle is alleen dat het allemaal net niet briljant is. Goeie dueler, goeie jungle clear, redelijke ganks (mits je Q raakt), maar hij biedt te weinig CC en heeft (ondanks zijn ult) vaak teveel moeite of teveel tijd nodig om in de backline van de enemies te komen.
Met alles in principe eens, maar bekijk het anders eens zo: Als je Olaf een stun geeft katapulteer je hem direct naar broken tier. Hij valt momenteel op weinig punten echt door de mand, mede doordat hij zo'n bal stats is; passive armor/mr, in te wisselen voor een AD steroid, passive AS steroid, activated AS/lifesteal steroid, en true damage die met AD en AS schaalt. In rauwe "ground power" is hij welhaast onovertroffen, waar je voor "betaalt" met weinig cc en mobility.

En daar gaat het in YoloQ vaak fout; Olaf is geen tank. Hij is een tanky anticarry. Als je een Olaf jungler ziet en besluit "dat is engage, all go damage nao", you're gonna have a bad time. En zelf heb ik wel eens een bad time als Olaf-speler vanwege het feit dat mensen verwachten dat ik de prime initiator ben, maar daar heeft Olaf helemaal de kit niet voor. Met een goede Leona of Thresh in botlane daarentegen... Veel betere follow-up dan de blonde viking ga je niet vinden. Olaf moet niet als eerste engagen, maar er is niet fatsoenlijk van hem te disengagen.

[ Voor 11% gewijzigd door McGryphon op 14-04-2015 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Olaf kan juist toch engagen vanwege z'n ult en tankyness?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Verwijderd schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 17:48:
Olaf kan juist toch engagen vanwege z'n ult en tankyness?
Olaf kan er in rennen en mensen beginnen te meppen, maar hij heeft niet de CC om de rest van zijn team te laten volgen. En ècht 1v5'en doet Olaf ook niet heel lang.
Wat Olaf nodig heeft om ècht zijn ding te doen is iets als een Nautilus/Leona ultimate, om daar al ultend achteraan te rennen en carries te meppen. Op het moment dat hij in het gezicht van een ADC staat blijft hij ook plakken tot een van de twee omvalt, en meestal is Olaf niet de eerste. Als er geen CC is kunnen de tegenstanders gewoon omdraaien en weglopen, en doordat Olaf enkel een skillshot slow heeft en geen gapcloser wordt het ineens erg moeilijk om voldoende ver te diven zonder opgeblazen te worden.

Leolaf is wel mijn favoriete combo. Solar flare er op, en er komt een schreeuwende viking ingerend terwijl de Solari PainTrain voorbijgeZenith komt :P

[ Voor 7% gewijzigd door McGryphon op 14-04-2015 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wacky Weed
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11-09-2022
Damienx2 schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 17:27:
[...]

De Tweakers Advertisers

Vind ik wel een toepasselijke naam.
Meh dan is Team Tweakers beter, vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mebus
McGryphon schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 18:01:
[...]

Olaf kan er in rennen en mensen beginnen te meppen, maar hij heeft niet de CC om de rest van zijn team te laten volgen. En ècht 1v5'en doet Olaf ook niet heel lang.
Wat Olaf nodig heeft om ècht zijn ding te doen is iets als een Nautilus/Leona ultimate, om daar al ultend achteraan te rennen en carries te meppen. Op het moment dat hij in het gezicht van een ADC staat blijft hij ook plakken tot een van de twee omvalt, en meestal is Olaf niet de eerste. Als er geen CC is kunnen de tegenstanders gewoon omdraaien en weglopen, en doordat Olaf enkel een skillshot slow heeft en geen gapcloser wordt het ineens erg moeilijk om voldoende ver te diven zonder opgeblazen te worden.

Leolaf is wel mijn favoriete combo. Solar flare er op, en er komt een schreeuwende viking ingerend terwijl de Solari PainTrain voorbijgeZenith komt :P
Misschien heb je hier wat aan: https://www.youtube.com/watch?v=jchQ-oGvCeI

BABYMETAL LoL - Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
LOL tank fight. Fucking spannend. Tank meta is niet real, slechts 3 per team :+

YouTube: Season 5 Cinderhulk Jungle - Olaf Jungle Commentary - 12:30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthian
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 18-09 15:13
Misschien komt er een einde aan de tank meta met de nieuwe Black Cleaver changes. 30% Armor shredding wordt dan wel weer gewaardeerd. Ik speelde laatst ook weer Wukong en daarmee kunnen Carryen tegen een Malphite en Braum. Ik denk dat met de nieuwe Black Cleaver en Wukong's Q je een aardige counter hebt tegen tanks.

Het is misschien maar één game, maar ik kon de tanks zonder al teveel moeite neer krijgen. Ik ga dit nog wel vaker spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
Xanthian schreef op woensdag 15 april 2015 @ 07:02:
Misschien komt er een einde aan de tank meta met de nieuwe Black Cleaver changes. 30% Armor shredding wordt dan wel weer gewaardeerd. Ik speelde laatst ook weer Wukong en daarmee kunnen Carryen tegen een Malphite en Braum. Ik denk dat met de nieuwe Black Cleaver en Wukong's Q je een aardige counter hebt tegen tanks.

Het is misschien maar één game, maar ik kon de tanks zonder al teveel moeite neer krijgen. Ik ga dit nog wel vaker spelen.
Klinkt redelijk aantrekkelijk voor adc's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Denk inderdaad dat BC het antwoord tegen tanks wordt. Het was ooit een ADC item voor de rework, maar ze maken er nu meer een item voor bruisers van. Een ADC zou meer hebben aan Aspd+AD+Shred. 2 ArPen items kopen is namelijk een vrij zware investment en zorgt voor elke keer dezelfde build.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
Verwijderd schreef op woensdag 15 april 2015 @ 09:23:
Denk inderdaad dat BC het antwoord tegen tanks wordt. Het was ooit een ADC item voor de rework, maar ze maken er nu meer een item voor bruisers van. Een ADC zou meer hebben aan Aspd+AD+Shred. 2 ArPen items kopen is namelijk een vrij zware investment en zorgt voor elke keer dezelfde build.
Zoals ik het lees geeft het indirect movement speed (gehalveerd) maar het is aanwezig. Ik zie dit wel zitten op een adc.

Kitepotentieel. Dit op bijv een Kalista kan vrij nice zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door Damien op 15-04-2015 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthian
Het zal wel redelijk zijn op een ADC, maar ik denk dat je toch meer hebt aan Last Whisper omdat die gewoon 40% armor ignored. De Black Cleaver is ideaal voor bruisers die AoE physical damage doen. Denk aan Riven, Wukong, Garen, Darius, Renekton en Rek'Sai.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Damienx2 schreef op woensdag 15 april 2015 @ 09:31:
[...]

Zoals ik het lees geeft het indirect movement speed (gehalveerd) maar het is aanwezig. Ik zie dit wel zitten op een adc.

Kitepotentieel. Dit op bijv een Kalista kan vrij nice zijn.
Wordt dan een beetje een probleem met ruimte. Op een Graves pak ik bvb veel liever een Youmuu's en vervolgens een traditionele item build. Er zijn al zoveel "belangrijke" items dat het een beetje lastig passen wordt op veel ADCs. Geef ik er Lifesteal voor op, mijn GA of PD/IE etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
Verwijderd schreef op woensdag 15 april 2015 @ 09:37:
[...]

Wordt dan een beetje een probleem met ruimte. Op een Graves pak ik bvb veel liever een Youmuu's en vervolgens een traditionele item build. Er zijn al zoveel "belangrijke" items dat het een beetje lastig passen wordt op veel ADCs. Geef ik er Lifesteal voor op, mijn GA of PD/IE etc.
Voor mij zou het opgeven van een defensive item de keuze zijn. Een GA of Banshees zijn te vergeten in de huidige meta. Plus zoals ik al zei geeft dit je meer kitepotential. GA en Banshees zijn meestal toch uitstel voor executie, dan kun je beter nog wat extra dmg dealen terwijl je je dood in kite.

1. Beserker's Greaves
2. Infinity Edge
3. Phantom Dancer
4. Last Whisper
5. Bloodthirster (shield, lifesteal)
6. Black Cleaver (400 hp, movement on hit, 20% cdr)

Ik vraag me echter af wat voor impact dit zal hebben op een Hecarim, Jax of Irelia. Sure het heeft niet de meest ideale stats. Maar dit icm een Trinity Force... succes om daar nog van weg te komen... (zelfde passives, geen probleem dus)

[ Voor 20% gewijzigd door Damien op 15-04-2015 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthian
Damienx2 schreef op woensdag 15 april 2015 @ 09:41:
[...]

Ik vraag me echter af wat voor impact dit zal hebben op een Hecarim, Jax of Irelia. Sure het heeft niet de meest ideale stats. Maar dit icm een Trinity Force... succes om daar nog van weg te komen...
Heeft het niet dezelfde passive als Triforce?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
Xanthian schreef op woensdag 15 april 2015 @ 10:23:
[...]

Heeft het niet dezelfde passive als Triforce?
Is dat zo? Zal eens kijken of die ook rage heet.

Je hebt helemaal gelijk. Gelukkig... want ze zijn al mobiel genoeg.

[ Voor 14% gewijzigd door Damien op 15-04-2015 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyclad
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-07 14:14
Toch vraag ik me nog steeds af wat mensen zo aantrekkelijk vonden aan de assassin meta in S4. Een APC kon eventueel nog voor Zhonya's als eerste item gaan. Maar een ADC kon kiezen tussen vroeg GA of zo rushen, geen schade meer kunnen doen en waardeloos zijn in team fights, of het uitstellen tot 5e of 6e item en zodra Rengar/Kha'Zix level 6 is of Rek'Sai level 2 hopen dat ie niet jou komt lastig vallen, anders kom je 0/12/0 de lane uit en moet je daarna proberen nog enigsinds relevant te worden door onder turrets te farmen en hard weg te rennen wanneer er iemand in de buurt komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een champion als Jayce zag je vorig seizoen best veel, die is nu ook ineens waardeloos geworden.

Of zien jullie wel potentie in Jayce?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyclad
Verwijderd schreef op woensdag 15 april 2015 @ 11:32:
Een champion als Jayce zag je vorig seizoen best veel, die is nu ook ineens waardeloos geworden.

Jayce was best viable in S5.

Tijdens URF :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 16:45
Volgens mij heeft elke champion potentie, zeker in de niveaus waar 99% van alle spelers zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Skyclad schreef op woensdag 15 april 2015 @ 11:24:
Toch vraag ik me nog steeds af wat mensen zo aantrekkelijk vonden aan de assassin meta in S4. Een APC kon eventueel nog voor Zhonya's als eerste item gaan. Maar een ADC kon kiezen tussen vroeg GA of zo rushen, geen schade meer kunnen doen en waardeloos zijn in team fights, of het uitstellen tot 5e of 6e item en zodra Rengar/Kha'Zix level 6 is of Rek'Sai level 2 hopen dat ie niet jou komt lastig vallen, anders kom je 0/12/0 de lane uit en moet je daarna proberen nog enigsinds relevant te worden door onder turrets te farmen en hard weg te rennen wanneer er iemand in de buurt komt.
APC of assassin, wat is het verschil in de praktijk eigenlijk? 9/10 mages die nu worden gespeeld deleten een andere squish in een enkele combo, hetzelfde als wat Zed/Talon e.d. doet en de mages die dit niet gelijk kunnen zijn meestal ook geen types die een game vaak carryen (Morg, Swain)

De officiele term en labeling van Assassin door Rito zelf is erg vaag. Waarom is Teemo een Assassin net als dat Rengar dit is? Teemo heeft enkel DPS en zijn Q als "burst" wat eigenlijk wel meevalt, hij moet erg fed zijn om in een paar seconde een lifebar te laten verdwijnen. Zelfs toen ik laatst 7/2 oid stond moest ik minstens de vijand naar half HP poken voordat ik voor een kill kon gaan. Je koopt immers ook Guise en upgrade, die een DoT heeft, je E heeft een DoT en je shrooms ook. Lijkt me bijvoorbaat niet dat Teeto bedoeld is om iemand 100-0en in een split second zoals een Ahri, Zed, Akali of Talon. Ook staat er een tank tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekiemonsterr

Koekiemonsterr

I am so huuungry!

Verwijderd schreef op woensdag 15 april 2015 @ 11:32:

Werd volgens mij ook vooral in Azië gespeeld. Tijdens de World Championships werd ie in de finals door zowel SSW als SHR een keer gespeeld op mid en voor de rest gebanned.

Jayce heeft best wel potentie, maar er zijn betere mid lane picks, nog even los van het feit dat je dan wel standaard een AP top moet hebben.

Maar goed, die nieuwe skin komt straks uit, dus wie weet gaan we hem weer zien.
Skyclad schreef op woensdag 15 april 2015 @ 12:25:
[...]

Jayce was best viable in S5.

Tijdens URF :P
Yup, Jayce in URF is de natte droom van elke Jayce fan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rordarok

Rordarok

De enige echte

Skyclad schreef op woensdag 15 april 2015 @ 11:24:
Ik vind het juist het hele idee van 'één role domineert en is meta' achterhaald en getuigen van consistent slechte belissingen van Riot. Ze proberen elke keer veranderingen door de te brengen die te overdreven of overtrokken zijn om vervolgens of dingen te sterk of te zwak te maken. Waarom is het bijna altijd unplayable of overpowered? Iedereen jankt om Lucian release sterkte omdat hij echt compleet bagger is. Reactie? 3 of 4 abilities buffen zonder ook maar even een tussentijdse update te doen van 'hey, we beginnen met 2 kleine buffs en kijken dan verder'.

Jungle moeilijker maken? Hoe doen ze dat? Minions veel HP geven en veel damage laten doen. Iedereen zal bedenken dat twee mogelijke soorten champions hier doorheen komen: sustain en high dps/fast clear. En ja hoor, early S5 zien we Fiddlesticks praktisch in elke game gepakt worden (tenzij gebanned, natuurlijk).

Wat is nu daadwerkelijk het idee achter de changes van Riot? Willen ze bepaalde lanes ook op een bepaalde manier gespeeld hebben, bijvoorbeeld tanks op top en mages op mid? Het feit dat er nauwelijks tot nooit een geval is waarin een bepaalde matchup 50/50 is aka assassin vs. mage of bruiser vs. tank geeft aan dat Riot geen echte verandering wil, maar vooral geen échte balance. En daar kan ik uit competitive opzich prima mee inkomen, ware het niet dat het zo ongelofelijk slecht gebeurd. Het is te debiel voor woorden dat je een champion tot in de puntjes moet kunnen masteren om een een of andere idioot met een sterkere champion aan te kunnen (epic nice Sej ults Xmithie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Rordarok schreef op woensdag 15 april 2015 @ 14:08:
[...]

(epic nice Sej ults Xmithie).
Die ult bij Drake, recht voor Corki langs en niemand geraakt, hoe verzin je het :')

Waarom zou je in godsnaam verste range gebruiken de muur in als niemand daar staat, nu pak je zelfs bij miss de slow niet

EDIT YouTube comment:

"Piglet has won more world championships than Xmithie has hit Sejuani ultimates"

:') :') :')

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2015 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekiemonsterr

Koekiemonsterr

I am so huuungry!

Rordarok schreef op maandag 13 april 2015 @ 23:44:
Wat mij stoort in deze meta is dat champions die tanky zijn én CC hebben (denk aan Renekton S3/Early/mid S4) nu in dit geval ook nog belachelijk veel damage doen. Sion kan early/mid game champions met toch aardige sustain/trade/tankiness belachelijk makkelijk de lane uitpoken tot ~level 10 terwijl hij geen enkel offensive item koopt, met teleport kan spelen, flask kan starten en dan ook nog minstens 2 CC abilities heeft met een CC ult. Als die damage late game zou verdwijnen zou me dat niet uitmaken, maar dat is niet zo.
Ja klopt, duidelijker voorbeeld van disbalans bij een tank als Sion is niet te vinden. Broken kit ook echt.

Denk dat een deel van het tank meta 'probleem' ook zit in de opmars van de % of target's max health.

Sion heeft het, Sejuani, Maokai. Allemaal bakladingen CC, enorm tanky maar door % dmg blijven ze de gehele game door flink wat dmg doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
Nou gisteren een ranked game gespeeld met mensen die buiten de meta dachten. Eerlijk gezegd weet ik niet eens of ze uberhaupt dachten. Onze toplaner, geen klachten over. Speelde Cho'gath top (hij wou mid, maar onze Fiora stond dat niet toe). Pakte ondanks foute runes (zoals eerder gezegd hij ging uit van mid) firstblood op Irelia en hield zich netjes staande in toplane. Onze mid Fiora echter ging keer op keer dood, stond meer in de basis dan in lane en dat resulteerde in het feit dat de midlaner en de jungler hierdoor druk konden uitoefenen op top/botlane.

Onze jungler was tevens een bijzonder individu. "Jongens ik zit in mijn promo dus aub doe je best". Gaat vervolgens zelf 10 minuten lang farmen. Waarna de ADC vraagt "ga je nog wat doen?". "Omg stop flaming, I will keep jungling now..." Waarna ik als support mij afvroeg wat er nu exact "geflamed" was. Nou ja game maar verder gespeeld, maar er gebeurde simpelweg niets meer en de game was uiteindelijk een loss. Oh ja toch wel, Skarner (onze jungler) pullde vervolgens express Lee Sin richting onze Jinx zodat die dood zou gaan :').

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja leuk is dat he, van die junglers die dan roepen omg ik ga lekker de hele game junglen en zichzelf zo een loss geven, vervolgens zijn dat geheid de types die op reddit e.d. roepen "omg all my team so toxin i have good mechonics and dont feed im stuck in elo hell gg"

Gisteren met Cheeze een tank meta game gespeeld :+ 3 tanks (Blitz, Heca, Rek) 1 tanky mid (Urgot), 1 ADC. Fiora raakte nogal fed van Hecarim top, maar toen er een gevecht uitbrak op mid kreeg enemy team bijna niemand neer. Op een gegeven moment leefde Fiora nog en zag je hilarisch genoeg 3 tanks in een rij achter haar aan dashen. Choo choo, all aboard the meta train :+

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2015 08:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greenpearl
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 04-04-2022
Zijn hier mensen die ervaring hebben met urgot? Is hij wat viable als ADC ook atm? Zit met het idee om met mijn duo partner een cheese combo te spelen (urgot + soraka ofzo) waar veel mensen niet weten hoe tegen te spelen. Welke items bouw je dan best, zelfde als een urgot mid bv of eerder typische ADC items?

LoL: Greenpearlz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Greenpearl schreef op donderdag 16 april 2015 @ 09:10:
Zijn hier mensen die ervaring hebben met urgot? Is hij wat viable als ADC ook atm? Zit met het idee om met mijn duo partner een cheese combo te spelen (urgot + soraka ofzo) waar veel mensen niet weten hoe tegen te spelen. Welke items bouw je dan best, zelfde als een urgot mid bv of eerder typische ADC items?
Ik speel de afgelopen weken vrij veel Urgot met vooral wins, kan nog wel wat verbetering in, maar gaat verder aardig. Ik zou hem persoonlijk niet als ADC of top spelen. Als ADC speler ontneem je je team een echte carry en vervang je deze nu door een mage/disabler. Sowieso werken ADC items (Crit/Aspd) niet, want je damage komt uit Q, wat enkel ArPen en AD toepast. Je eigen aa-range is erg klein. Ook hangt heel veel af van het raken van E, tenzij je een directe line-of-sight hebt kun je Q dan niet raken. Als je dit wel bot zou spelen, is dit waarschijnlijk hetzelfde als je mid build.

Mijn eigen manier:

Core Build: Manamune > Boots of Speed > Frozen Heart > LW > Mercs/Tabi
Item opties: Maw of Malmortius, Black Cleaver, Bloodthirster
Runes: 9x ArPen Marks, 2x flat AD Quints, 1x Lifesteal Quint, 9x HP/lvl Seals, 9x CDR/lvl Glyphs
Masteries: 21/9/0

Als ADC zou je HP/lvl voor Armor(/lvl) kunnen swappen.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2015 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greenpearl
Ik speel de afgelopen weken vrij veel Urgot met vooral wins, kan nog wel wat verbetering in, maar gaat verder aardig. Ik zou hem persoonlijk niet als ADC of top spelen. Als ADC speler ontneem je je team een echte carry en vervang je deze nu door een mage/disabler. Sowieso werken ADC items (Crit/Aspd) niet, want je damage komt uit Q, wat enkel ArPen en AD toepast. Je eigen aa-range is erg klein. Ook hangt heel veel af van het raken van E, tenzij je een directe line-of-sight hebt kun je Q dan niet raken. Als je dit wel bot zou spelen, is dit waarschijnlijk hetzelfde als je mid build. Manamune>Mercs/Tabis>Frozen Heart>LW>BC>BT/Maw
Ok, thx voor de tips, ook ongeveer wat ik dacht qua items. Dacht misschien ook een Gaunglet ipv frozen hearth dat maakt het ook iets makkelijker je E te raken misschien. Zullen vanavond misschien eens proberen, hij heeft nog maar beetje IP nodig, we oefenen nu voornamelijk Vayne/Thresh in normals dat gaat al vrij goed maar zie je ook veel vaker in SoloQ.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Greenpearl schreef op donderdag 16 april 2015 @ 09:30:
[...]

Ok, thx voor de tips, ook ongeveer wat ik dacht qua items. Dacht misschien ook een Gaunglet ipv frozen hearth dat maakt het ook iets makkelijker je E te raken misschien. Zullen vanavond misschien eens proberen, hij heeft nog maar beetje IP nodig, we oefenen nu voornamelijk Vayne/Thresh in normals dat gaat al vrij goed maar zie je ook veel vaker in SoloQ.
Hoe ga je door Gauntlet je E raken? Je zult eerst een skill moeten casten en dan een auto moeten landen en dan pas E schieten. Gewoon E oefenen, scheelt je een hoop mana en als je zo dichtbij komt krijg je vaak al 2-3 auto's in je gezicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greenpearl
Verwijderd schreef op donderdag 16 april 2015 @ 09:34:
[...]

Hoe ga je door Gauntlet je E raken? Je zult eerst een skill moeten casten en dan een auto moeten landen en dan pas E schieten. Gewoon E oefenen, scheelt je een hoop mana en als je zo dichtbij komt krijg je vaak al 2-3 auto's in je gezicht.
Ja dacht Q - auto (slow) - E - Q Spam, maar ken zelf Urgot nog niet zo goed... :D. Kan op zich wel wat damage incaseren met een soraka heal erbij denk ik maar dat is dus nog te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Greenpearl schreef op donderdag 16 april 2015 @ 09:40:
[...]

Ja dacht Q - auto (slow) - E - Q Spam, maar ken zelf Urgot nog niet zo goed... :D. Kan op zich wel wat damage incaseren met een soraka heal erbij denk ik maar dat is dus nog te testen.
Je hebt denk ik meer aan een support die daadwerkelijk nuttig is. Heal is grappig, maar voegt uiteindelijk weinig toe. Je kunt een swap maken, dus een Blitzcrank, Leona o.i.d. die iemand vastklemmen na een swap zodat jij los kan gaan met E+Q krijgt de voorkeur. Blitz grab + Urgot swap = ADC staat ineens onder toren ;)

Overigens geeft FH je de Aspd Slow en de 20% Cooldown die je hard nodig hebt, dus die zou ik er persoonlijk niet uithalen.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2015 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greenpearl
Verwijderd schreef op donderdag 16 april 2015 @ 10:06:
[...]

Je hebt denk ik meer aan een support die daadwerkelijk nuttig is. Heal is grappig, maar voegt uiteindelijk weinig toe. Je kunt een swap maken, dus een Blitzcrank, Leona o.i.d. die iemand vastklemmen na een swap zodat jij los kan gaan met E+Q krijgt de voorkeur. Blitz grab + Urgot swap = ADC staat ineens onder toren ;)

Overigens geeft FH je de Aspd Slow en de 20% Cooldown die je hard nodig hebt, dus die zou ik er persoonlijk niet uithalen.
Lol Urgot blitz. Dat moet idd de ultieme cheeze/troll comp zijn xD vind blitz alleen wat kut spelen met zijn gewijzigde W, misschien met alistar ook nog wel goed dan heb je wel heel tanky botlane met heel wat CC en nog wel aardige damage ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootlock
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 05-09 16:29

Wootlock

Evilution

Zoveel rant naar de huidige meta en toch nog gewoon stug door blijven spelen.
Wat een hypocrisie :')

"Don't let your dreams be memes"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
Wootlock schreef op donderdag 16 april 2015 @ 10:44:
Ik speel echt aanzienlijk minder. 1 potje per 2 dagen, rest is voornamelijk csgo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wootlock schreef op donderdag 16 april 2015 @ 10:44:
Speel zelf een stuk minder en wanneer ik wel speel dan vooral met mensen die ik ken. Meta verandert vroeg of laat toch wel weer, dus ik blijf gewoon een beetje IP per dag sparen ;)

Also, hypocrisie? Ik doe er fijn aan mee als het zo moet, maar spannend is anders. Een onderdeel van iets niet leuk vinden != er compleet mee moeten stoppen.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2015 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekiemonsterr

Koekiemonsterr

I am so huuungry!

Gister was het weer genieten op de smurf. Ik dacht een maat ff te helpen van bottom Gold V af te komen, maar in plaats daarvan ging ik van Gold IV naar bottom V. De teammates waren weer fantastisch.

Voorbeeld:
een Nunu top met smite + tp. Moet tegen Darius. Ook handig om als Nunu dan armor pen en ad runes te nemen, maar goed. Gaat nog redelijk tot lvl 6, maar dan kill voor Darius. Inmiddels had Nunu al Skirmisher's Sabre. Misschien wel handig om dan z.s.m. full tank te gaan, maar nee, eerst volgen nog Liandry's, Sorc boots en Void Staff. Ja Void Staff, want I like to snowbal with snowballs. Pas na al die items bedenkt meneer dat het wel handig kan zijn eindelijk Cinderhulk enchant te voltooien....Nunu eindigt 2/9 en Darius 13/5. Ik ga nog 7/5/10 op Amumu maar viel niets meer aan te redden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Koekiemonsterr schreef op donderdag 16 april 2015 @ 12:55:
Gister was het weer genieten op de smurf. Ik dacht een maat ff te helpen van bottom Gold V af te komen, maar in plaats daarvan ging ik van Gold IV naar bottom V. De teammates waren weer fantastisch.

Voorbeeld:
een Nunu top met smite + tp. Moet tegen Darius. Ook handig om als Nunu dan armor pen en ad runes te nemen, maar goed. Gaat nog redelijk tot lvl 6, maar dan kill voor Darius. Inmiddels had Nunu al Skirmisher's Sabre. Misschien wel handig om dan z.s.m. full tank te gaan, maar nee, eerst volgen nog Liandry's, Sorc boots en Void Staff. Ja Void Staff, want I like to snowbal with snowballs. Pas na al die items bedenkt meneer dat het wel handig kan zijn eindelijk Cinderhulk enchant te voltooien....Nunu eindigt 2/9 en Darius 13/5. Ik ga nog 7/5/10 op Amumu maar viel niets meer aan te redden.
Zo herkenbaar, ik zit zelf ook in gold V. Het is een beetje een geschommel maar echt vooruit komen ho maar. Niet dat het daardoor minder leuk is persé.

Er zitten te vaak figuren tussen die maar wat doen ik snap niet dat je in Gold V daartegen moet spelen.

Toch was ik al enigzins blij toen ik SoloQ'end uit Silver was gehobbelt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey mensen, mijn huidige ranked team (vriendengroepje) is niet zo actief meer. Zijn er nog mensen op zoek naar een nieuwe teamgenoot? Speel nu soloQ gold 1, main support maar kan op alle lanen wel redelijk mee (denk ik). Stuur mij even een berichtje IGN is Lombok :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyclad
Speel momenteel te weinig om zelfs maar te overwegen een team te joinen. Zal op een gegeven moment wel weer wat meer gaan spelen, maar zit momenteel meer The Long Dark te spelen dan LoL. Zit trouwens wel momenteel naar H2K vs SK te kijken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySleeve
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20-09 17:37

MonkeySleeve

It's just Monkey business

Een heel weekend gamen gepland met wat vrienden, bleek dus precies die Party Reward te starten dit weekend. Wat een toeval :D

3 day IP boost gekocht en gewoon telkens over de 500IP binnen gekregen zelfs wanneer we verloren.

Did you bring the banana's? Steam-id: MonkeySleeve

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyclad
FNC vs UOL:
spoiler:
UNICORNS! UNICORNS! UNICORNS! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
Skyclad schreef op zondag 19 april 2015 @ 17:52:
FNC vs UOL:
spoiler:
UNICORNS! UNICORNS! UNICORNS! :D
EU finale was iig iets spannender dan de NA finale, echter vrij saaie games overall. Laatst een vlog van Thorin gezien waarin hij iets aankaart waar ik opzich ook wel een voorstander van ben in LoL. Deze vlog ging namelijk over het punt waar een CSGO organisatie van plan was een exclusieve league op te zetten voor teams om aan deel te nemen. Voorwaarde is echter wel dat ze alleen maar in deze league dan mogen spelen en dus aan geen enkel ander toernooi mogen meedoen. Beetje dus zoals de LCS nu is.

En hij gaf daarbij aan dat dit opzich best een doodsteek kan zijn voor de toekomst van een game of iig met de doorstroom van talent. Bekijk het als volgt, in LoL kan talent nu 2x per jaar proberen door te breken in de LCS, voor de rest blijft er niets anders over dan Challenger toernooitjes spelen.

Een team als Rock Solid had het met het huidige systeem een stuk moeilijker gehad om zich te bewijzen als dit systeem er al vanaf het begin was geweest. En je ziet nu ook een stuk minder van dit soort voorbeelden (UOL in Europa). In CSGO echter is het voor de kleinere/beginnende clans makkelijker om zich eens te meten aan een Fnatic, NiP of Virtus.Pro doordat er door het gehele jaar verschillende events zijn waar ze aan deel kunnen nemen. 3 Majors en voor de rest kleine events.

Opzich zou dat voor een TSM, CLG, C9, Fnatic, UOL ook een uitkomst kunnen zijn om af en toe deel te nemen aan een toernooi in Korea, China, Europa. Want een aantal van deze teams zijn hun regio simpelweg ontgroeid maar zitten wel vast aan een EU en NA LCS dankzij Riot.

Kijk! Ik kan ook posts maken zonder te klagen over de huidige meta :').

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heeft iemand zin om een team rank team aan te maken/mensen nodig? D:
Pagina: 1 ... 31 ... 45 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
-Geen persoonlijke aanvallen en/of trollen.
-Zie je een post die volgens jou niet door de beugel kan? ga dan NIET reageren maar maak een topic report! De moderators zijn niet 24/7 online maar we proberen altijd zo snel mogelijk de topic reports weg te werken.
- Hou het inhoudelijk en onderbouwend, oneliners ed. voegen niets toe.
- Je stream hoeft niet elke keer dat je streamed gepost te worden