[PC] League of Legends - Deel 10 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 32 ... 45 Laatste
Acties:
  • 112.883 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElkeBxl
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 02-07 09:03

ElkeBxl

Tassendraagster

Verwijderd schreef op maandag 20 april 2015 @ 12:25:
heeft iemand zin om een team rank team aan te maken/mensen nodig? D:
Ik zat zelf zoiets te overwegen. Ik heb recentelijk voor de eerste keer ooit placements gedaan en kwam in Silver 3 terecht (nu gezakt naar Silver 4 door lose streak). Maar ik heb al geen zin meer in yoloqueue... Ik heb al prachtige teams gehad en dan waren er matches met 0 communicatie (bijvoorbeeld al tijdens champ select waardoor we ineens iemand jungler hadden die niet echt ervaring daarin had of natuurlijk van die instalocks van iemand die denkt dat hij goed adc kan). Eens in een team spelen waar ieder een vaste rol heeft lijkt me veel interessanter en leerrijker. Of is dat een illusie van mij en is de realiteit veel erger? :p

[ Voor 5% gewijzigd door ElkeBxl op 20-04-2015 12:37 ]

Without nipples, boobs are pointless - 365 project - In mijn hoofd is het alle dagen Kerstmis - What type of bees make milk? Boobies! - What type of bees are scary? BoooOOOOOooobeees! - Cactusliefhebster

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-06-2024

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Damienx2 schreef op maandag 20 april 2015 @ 08:05:
[...]

EU finale was iig iets spannender dan de NA finale, echter vrij saaie games overall. Laatst een vlog van Thorin gezien waarin hij iets aankaart waar ik opzich ook wel een voorstander van ben in LoL. Deze vlog ging namelijk over het punt waar een CSGO organisatie van plan was een exclusieve league op te zetten voor teams om aan deel te nemen. Voorwaarde is echter wel dat ze alleen maar in deze league dan mogen spelen en dus aan geen enkel ander toernooi mogen meedoen. Beetje dus zoals de LCS nu is.

En hij gaf daarbij aan dat dit opzich best een doodsteek kan zijn voor de toekomst van een game of iig met de doorstroom van talent. Bekijk het als volgt, in LoL kan talent nu 2x per jaar proberen door te breken in de LCS, voor de rest blijft er niets anders over dan Challenger toernooitjes spelen.

Een team als Rock Solid had het met het huidige systeem een stuk moeilijker gehad om zich te bewijzen als dit systeem er al vanaf het begin was geweest. En je ziet nu ook een stuk minder van dit soort voorbeelden (UOL in Europa). In CSGO echter is het voor de kleinere/beginnende clans makkelijker om zich eens te meten aan een Fnatic, NiP of Virtus.Pro doordat er door het gehele jaar verschillende events zijn waar ze aan deel kunnen nemen. 3 Majors en voor de rest kleine events.

Opzich zou dat voor een TSM, CLG, C9, Fnatic, UOL ook een uitkomst kunnen zijn om af en toe deel te nemen aan een toernooi in Korea, China, Europa. Want een aantal van deze teams zijn hun regio simpelweg ontgroeid maar zitten wel vast aan een EU en NA LCS dankzij Riot.

Kijk! Ik kan ook posts maken zonder te klagen over de huidige meta :').
Tja, elk systeem heeft zo zijn eigen voordelen. Zo is er ook voor de LCS'en zoals ze nu zijn veel te zeggen:
- Duidelijkheid voor de viewers. Ze hoeven nu niet allerlei websites af te struinen om te kijken wanneer welk toernooitje is. Je weet dat elke week er een paar LCS games gespeeld worden
- Minder reiskosten. Als er overal over de wereld van alles wordt georganiseerd kunnen er inderdaad ook kleinere teams meedoen, maar die hebben vaak niet de mogelijkheid om zo ver/veel te reizen
- Eenduidiger voor plaatsing voor World Championship. Toernooitjes zijn vaak op basis van uitnodiging en teams die niet worden uitgenodigd kunnen geen circuit points opbouwen voor World's.

Het zou mooi zijn als er wat meer tijd tussen de LCS seizoenen zit zodat er in het offseason mogelijkheden zijn om internationale toernooitjes zoals ESL, MLG en Dreamhack e.d. te doen. Dan heb je een beetje een 'best of both worlds'.

Vicariously I live while the whole world dies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekiemonsterr
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 17-09 18:54

Koekiemonsterr

I am so huuungry!

Kijk! Ik kan ook posts maken zonder te klagen over de huidige meta :').
Hmm laten we dat even aankijken; misschien blijkt je laatste post straks de uitzondering op de regel :P
Opzich zou dat voor een TSM, CLG, C9, Fnatic, UOL ook een uitkomst kunnen zijn om af en toe deel te nemen aan een toernooi in Korea, China, Europa. Want een aantal van deze teams zijn hun regio simpelweg ontgroeid maar zitten wel vast aan een EU en NA LCS dankzij Riot.
Fair point, zou voor ons als kijkers ook leuker worden.

Dat punt van Public over de duidelijkheid is ook wel waar, maar dat zou op zich niet zo'n issue moeten zijn. Gewoon goed en duidelijk aankondigen waar en wat. Maar ja, Riot zet natuurlijk vol in op de LCS, voor een groot deel ook als een uithangbord (lees: reclamebord) voor League of Legends. Denk dat ze daarom minder interesse hebben in meer variatie hierop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyclad
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-07 14:14
De vraag is ook of er genoeg interesse is van de kijkers om veel verschillende toernooien te organiseren. Het is niet een sport met honderden miljoenen of zelfs maar tientallen miljoenen kijkers. Dus hoeveel zijn sponsors bereid te betalen?

Stel je bent lid van een sub-top team. Je krijgt door sponsorship en zo een jaarsalaris van ongeveer 25k Euro, en vluchten/hotels worden voor je betaald. Nu komen er 2x of 3x zoveel toernooien. Zijn de sponsors bereid te blijven betalen, of zal je zelf moeten gaan bijdragen?

Als je inkomsten door de extra kosten opeens naar beneden gaan naar 10k per jaar dan wordt het een stuk minder interessant om pro-gamer te worden als je niet zeker weet in de absolute top terecht te komen. En als alle subtop teams niet meer op komen dagen bij toernooien tenzij ze in de buurt zijn dan worden de wedstrijden een stuk minder spannend.

Ook voor de top teams zal er minder geld overblijven, maar die zullen misschien nog genoeg overhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IdieEasy
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 18-09 20:43

IdieEasy

Death comes swiflty.. for me

Skyclad schreef op maandag 20 april 2015 @ 14:30:
De vraag is ook of er genoeg interesse is van de kijkers om veel verschillende toernooien te organiseren. Het is niet een sport met honderden miljoenen of zelfs maar tientallen miljoenen kijkers. Dus hoeveel zijn sponsors bereid te betalen?

Stel je bent lid van een sub-top team. Je krijgt door sponsorship en zo een jaarsalaris van ongeveer 25k Euro, en vluchten/hotels worden voor je betaald. Nu komen er 2x of 3x zoveel toernooien. Zijn de sponsors bereid te blijven betalen, of zal je zelf moeten gaan bijdragen?

Als je inkomsten door de extra kosten opeens naar beneden gaan naar 10k per jaar dan wordt het een stuk minder interessant om pro-gamer te worden als je niet zeker weet in de absolute top terecht te komen. En als alle subtop teams niet meer op komen dagen bij toernooien tenzij ze in de buurt zijn dan worden de wedstrijden een stuk minder spannend.

Ook voor de top teams zal er minder geld overblijven, maar die zullen misschien nog genoeg overhouden.
Als ik dit doortrek naar Dota2, dan zie je dat daar veel toernooien gehouden worden. En er veel kleine teams zijn. Toch zijn ze vrijwel allemaal gesponsord (en niet door valve, zoals riot teams in dienst heeft). Ook zijn er best kleine tournamentjes waar toch leuk te verdienen valt. Iedere week zie ik er wel eentje langskomen met 2-3k aan prijzengeld.

Het is wel te doen, maar Riot houdt het volgens mij met opzet heel gesloten.

Nu we toch bij tournamenten zijn: Wat is een goede shoutcaster voor League? Ik denk aan een vergelijkbaar iets van Tobiwan of Totalbiscuit (of Husky uit de starcraft scene). Ik kan persoonlijk phreak niet uit staan xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

IdieEasy schreef op maandag 20 april 2015 @ 14:43:
[...]

Als ik dit doortrek naar Dota2, dan zie je dat daar veel toernooien gehouden worden. En er veel kleine teams zijn. Toch zijn ze vrijwel allemaal gesponsord (en niet door valve, zoals riot teams in dienst heeft). Ook zijn er best kleine tournamentjes waar toch leuk te verdienen valt. Iedere week zie ik er wel eentje langskomen met 2-3k aan prijzengeld.

Nu we toch bij tournamenten zijn: Wat is een goede shoutcaster voor League? Ik denk aan een vergelijkbaar iets van Tobiwan of Totalbiscuit (of Husky uit de starcraft scene). Ik kan persoonlijk phreak niet uit staan xD
Als play-by-play commentators vind ik de volgende wel goed:
- Joe Miller
- Deman
- Doa
- Rivingtonthe3rd

Als color commentators (analyse zeg maar):
- Jatt
- Kobe
- Deficio
- Montechristo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23-08 13:05
Skyclad schreef op maandag 20 april 2015 @ 14:30:

Het is juist voor sponsoren momenteel heel interessant om meerdere toernooien te hebben. De LCS is momenteel vastgezet met een aantal sponsoren waar nieuwe kleinere sponsoren niet meer tussen kunnen komen.

Beeldschermen: Dit seizoen in handen van Asus (was voorheen BenQ);
Headsets: Plantronics (correct me if I'm wrong)
Het enige wat de teams nog mee kunnen brengen zijn keyboards, muizen, mousepads. Dus voor alle bedrijven die niet op dat vlak attributen leveren is er weinig tot geen interesse om nog in LoL te investeren. Die gaan vervolgens allemaal richting Dota2 / CSGO omdat daar meerdere individuele toernooien zijn die de mogelijkheid bieden om hun hardware onder de aandacht te brengen.

Maar dan bekijk ik het alleen nog maar vanuit een sponsoren kant. Terwijl er ook nog genoeg talent rondloopt in de LoL-community die nu echter minder kans hebben om door te breken. Neem iemand als een Zorozero die na een mislukt avontuur bij NiP verdwijnt op de achtergrond terwijl spelers die hun top hebben gehad nog vrolijk doorspelen (Wickd/Kev1n).

Met meerdere kleinere toernooitjes en 3 majors (voorbeeldje) die vrij zijn voor elk team om aan deel te nemen creeer je kwalitatief grotere poule aan kandidaten zonder te hoeven wachten voor een momentopname 2x per jaar of je meer of helemaal niets meer van deze spelers gaat zien.

Tuurlijk is het goed dat Riot op professioneel vlak de LCS heeft gemaakt zoals hij nu is, maar meer vrijheid voor de teams zou imo alleen maar beter zijn. Overigens het argument: "Het vele reizen is nu beperkt", is opzich een goeie, maar daar hoor je ze in de Formule 1, voetbal of elke andere dergelijke sport ook niet over. Een toernooi hoeft over het algemeen ook niet llanger dan een week te duren. En doordat je vrijheid creert is ook niet elk team verplicht om aan elk toernooi deel te nemen.

Nog even snel omdat het ook als punt werd aangekaart, duidelijkheid - Voor CSGO is er bijvoorbeeld een website als CSGOLounge, en ik verwacht dat Dota2 ook wel iets in die trend heeft. Voor LoL zou dat een Reddit of Surrender@20 kunnen zijn. Dat zou dus geen belemmering hoeven te zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door Damien op 20-04-2015 15:08 ]

A wise man can learn more from his enemies than a fool from his friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ElkeBxl schreef op maandag 20 april 2015 @ 12:35:
[...]

Ik zat zelf zoiets te overwegen. Ik heb recentelijk voor de eerste keer ooit placements gedaan en kwam in Silver 3 terecht (nu gezakt naar Silver 4 door lose streak). Maar ik heb al geen zin meer in yoloqueue... Ik heb al prachtige teams gehad en dan waren er matches met 0 communicatie (bijvoorbeeld al tijdens champ select waardoor we ineens iemand jungler hadden die niet echt ervaring daarin had of natuurlijk van die instalocks van iemand die denkt dat hij goed adc kan). Eens in een team spelen waar ieder een vaste rol heeft lijkt me veel interessanter en leerrijker. Of is dat een illusie van mij en is de realiteit veel erger? :p
Soloqueue valt op zicht wel mee, maar er is inderdaad weinig tot 0 communicatie vooral tijdens picks of ingame, geen gebruik maken van pings.
Komt misschien omdat je in Silver speelt. Mijn ervaring (gold 2) is dat er iets meer communicatie is tijdens picks, vooral wie waar wilt, wat hun main lanes zijn (maar soms wordt dat gewoon genegeerd).
Maja, meeste league games zijn óf je wint hard of verliest hard. 1/20 games zijn leuke games waarbij het echt om de teamfights gaat.

anyways, kom eens keertje duo queue/team ranked. (ign: Takiho)
IdieEasy schreef op maandag 20 april 2015 @ 14:43:
[...]

Ik vind EU/NA LCS kijken echt saai vanwege die commentators. Vaak doen ze een samenvatting maken van wat er al gebeurt is. Zo van die zit te farmen, theorycrafting... ik vind het jammer dat ze de koreaanse commentators niet gebruiken. Serieus tijdens fights, grapjes wanneer er niet veel te zeggen valt.

Hoe is het eigenlijk bij dota? Persoonlijk vind ik Starcraft wel heel spannend om naar te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IdieEasy

IdieEasy

Verwijderd schreef op maandag 20 april 2015 @ 15:07:
[...]

Ik vind EU/NA LCS kijken echt saai vanwege die commentators. Vaak doen ze een samenvatting maken van wat er al gebeurt is. Zo van die zit te farmen, theorycrafting... ik vind het jammer dat ze de koreaanse commentators niet gebruiken. Serieus tijdens fights, grapjes wanneer er niet veel te zeggen valt.

Hoe is het eigenlijk bij dota? Persoonlijk vind ik Starcraft wel heel spannend om naar te kijken.
Ik vindt bij dota2 eigenlijk alleen Tobiwandota leuk. De rest vindt ik ook niet zo bijzonder, soms hebben ze wel leuke games, maar tobiwan is de enige die consequent goed is.

Maar voor echte mechanics moet je niet bij hem zijn, hij is echt van het hypen en het interessant maken. Vaak heeft hij een co-caster die wat meer de kennis heeft, en dan een stats man die ingame pop ups verzorgt voor stats.
YouTube: joinDOTA

Maar goed, nou hou ik op over dota, is de verkeerde thread daarvoor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik snap er niks van als iemand zegt dat met het huidige sytseem goede teams moeilijk door kunnen stromen naar LCS?
UoL en H2K komen toch uit de Challenger series en dan nu op de 2e en 3e plaats?
Gravity, ook en die deden het ook best goed.
Origin zal ook wel na 1 split in de LCS terecht komen.
Coast en Giants komen naar mijn weten ook uit de Challenger series, en waren super slecht en 0,0 toevoeging.
Ik denk gewoon dat veel teams en spelers in de Challenger series echt geen geweldige toevoegingen zijn.
En anders hebben ze wat mij betreft zat mogelijkheden om in de LCS te komen 2 keer per jaar afgelopen keer door die uitbreiding zelfs 3. Heb verder ook niet het idee dat er zovele teams onterecht in komen of uit worden gespeeld.
Naar mijn idee gaat het in ieder geval in Europa wel lekker met de doorstroming van nieuwe spelers.
In NA natuurlijk wat minder want die lijken vooral talent te importeren.

Wel vind ik het gebrek aan internationale competitie wel best zonde, die IEM's zijn toch niet zo tof als IPL dat waren echt vette toernooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekiemonsterr

Koekiemonsterr

I am so huuungry!

Theorycrafting is ook de taak van de color casters a la Deficio, wie ik overigens wel prima vindt in zijn rol.

Echter, sinds het vertrek van Joe Miller en met name Deman is het qua play-by-play casting in EUW huilen met de pet op.

Deman was echt een character, die alleen al door zijn stijl, humor en enthousiasme een doodsaaie match leuk kon maken. En hij kon ook niet laten Deficio te blijven dissen :) Dat hoef je van Quickshot of die robotachtige saaie Piratechnics niet te verwachten. Maar goed, is allemaal subjectief uiteraard :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Quickshot vind ik echt ergelijk ondertussen. Ik irriteer me aan zijn stem.
En aan het feit dat hij niks lijkt te weten van een spel dat hij al zo becommentarieerd.
Echt zo vaak dat hij prima builds bekritiseerd of andere domme dingen zegt over strategieën die hij gewoon niet begrijpt.

Rivington is een beetje hetzelfde qua kennis maar die is in ieder geval nog leuk om naar te luisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Verwijderd schreef op maandag 20 april 2015 @ 15:26:
Quickshot vind ik echt ergelijk ondertussen. Ik irriteer me aan zijn stem.
En aan het feit dat hij niks lijkt te weten van een spel dat hij al zo becommentarieerd.
Echt zo vaak dat hij prima builds bekritiseerd of andere domme dingen zegt over strategieën die hij gewoon niet begrijpt.

Rivington is een beetje hetzelfde qua kennis maar die is in ieder geval nog leuk om naar te luisteren.
Helemaal mee eens, vandaar dat ik Quickshot ook niet noemde in mn rijtje :P Wat een drama is die vent (nog steeds).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekiemonsterr

Koekiemonsterr

I am so huuungry!

Snap ook niet waarom ze Deman niet gewoon een vet contract onder zijn neus hebben geduwd toen hij aangaf (mogelijk) weg te gaan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rordarok
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 28-06 19:15

Rordarok

De enige echte

Ik vind Quickshot, PiraTechnics en Rivington prima PbP casters. Deman is geweldig (ook bij CSGO), van Joe Miller was ik zelf nooit zo kapot. Deficio is als colour caster echt 10/10, verder is Jatt acceptabel maar lichtelijk irritant, Kobe is wel oké en Phreak is bij alle twee de soorten net niet.

Verder vind ik de doorstroom van CS naar LCS niet geweldig hoor. Het feit dat teams zoals Giants, MYM en Coast de kans krijgen om een hele split er niks van te bakken vind ik dom. Doe dan gewoon een soort van top 10 ELO systeem van top teams waarbij als de nummer 10 (top 10 = LCS, rest CS) te ver onder de nummer 11 gaat qua ELO (denk -20, -50) dat ze gewoon omgewisseld worden. Dan is er ten minste nog incentive voor de CS teams om op een vloeiende manier in te stromen dan door zo'n domme Bo5 series.

#1 Chall 3v3/Challenger soloQ (LoL) - LEM (CSGO)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
Verwijderd schreef op maandag 20 april 2015 @ 15:20:
Ik snap er niks van als iemand zegt dat met het huidige sytseem goede teams moeilijk door kunnen stromen naar LCS?
UoL en H2K komen toch uit de Challenger series en dan nu op de 2e en 3e plaats?
Gravity, ook en die deden het ook best goed.
Origin zal ook wel na 1 split in de LCS terecht komen.
Coast en Giants komen naar mijn weten ook uit de Challenger series, en waren super slecht en 0,0 toevoeging.
Ik denk gewoon dat veel teams en spelers in de Challenger series echt geen geweldige toevoegingen zijn.
En anders hebben ze wat mij betreft zat mogelijkheden om in de LCS te komen 2 keer per jaar afgelopen keer door die uitbreiding zelfs 3. Heb verder ook niet het idee dat er zovele teams onterecht in komen of uit worden gespeeld.
Naar mijn idee gaat het in ieder geval in Europa wel lekker met de doorstroming van nieuwe spelers.
In NA natuurlijk wat minder want die lijken vooral talent te importeren.

Wel vind ik het gebrek aan internationale competitie wel best zonde, die IEM's zijn toch niet zo tof als IPL dat waren echt vette toernooien.
Precies wat je hier aangeeft is juist een motivatie tot uitbreiding van het aantal toernooien. Als 2 teams die in een seizoen binnenkomen gelijk de top overnemen, betekent het toch simpelweg dat de teams die zij destijds hebben verslagen ook met gemak hadden kunnen meedraaien in de LCS? Beetje kromme vergelijking om te zeggen dat er dus voldoende instroom is. Blijkbaar dus niet als 2 challenger teams met gemak de gevestigde orde aan de kant zetten. Dan zitten er waarschijnlijk nog wel meer in de Challenger scene die hebben moeten toekijken een hele split lang.

Thanks iig voor deze toelichting Ronddraai het bevestigt mijn punt nog maar eens, ook al was dat vanouds niet je bedoeling <3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElkeBxl

ElkeBxl

Tassendraagster

[...]
Soloqueue valt op zicht wel mee, maar er is inderdaad weinig tot 0 communicatie vooral tijdens picks of ingame, geen gebruik maken van pings.
Komt misschien omdat je in Silver speelt. Mijn ervaring (gold 2) is dat er iets meer communicatie is tijdens picks, vooral wie waar wilt, wat hun main lanes zijn (maar soms wordt dat gewoon genegeerd).
Maja, meeste league games zijn óf je wint hard of verliest hard. 1/20 games zijn leuke games waarbij het echt om de teamfights gaat.

anyways, kom eens keertje duo queue/team ranked. (ign: Takiho)
Ja al meegemaakt dat ik moest bannen, dat er niemand antwoord op de vraag "any prefs who to ban?" en daarna dan zagen als ze iemand tegen hun krijgen in hun lane waar ze niet tegen wouden staan. Had dan toch iets gezegd --' Kan inderdaad aan mijn rank liggen, ik zal het als goede motivatie zien om te blijven proberen zodat ik kan stijgen :p

Misschien dat ik straks eens speel en je toevoeg, wie wil mag me altijd toevoegen (IGN zelfde als mijn nick hier).

Without nipples, boobs are pointless - 365 project - In mijn hoofd is het alle dagen Kerstmis - What type of bees make milk? Boobies! - What type of bees are scary? BoooOOOOOooobeees! - Cactusliefhebster

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Damienx2 schreef op maandag 20 april 2015 @ 16:16:
[...]

Precies wat je hier aangeeft is juist een motivatie tot uitbreiding van het aantal toernooien. Als 2 teams die in een seizoen binnenkomen gelijk de top overnemen, betekent het toch simpelweg dat de teams die zij destijds hebben verslagen ook met gemak hadden kunnen meedraaien in de LCS? Beetje kromme vergelijking om te zeggen dat er dus voldoende instroom is. Blijkbaar dus niet als 2 challenger teams met gemak de gevestigde orde aan de kant zetten. Dan zitten er waarschijnlijk nog wel meer in de Challenger scene die hebben moeten toekijken een hele split lang.

Thanks iig voor deze toelichting Ronddraai het bevestigt mijn punt nog maar eens, ook al was dat vanouds niet je bedoeling <3.
|:(
Ik zou je aanraden om een keer de Challenger series te kijken. Daar zitten echt weinig LCS waardige teams bij. De teams die wel LCS waardig zijn kunnen eigenlijk altijd in de promo matches komen, gezien er meestal double elimination is daarvoor en rankings tellen.

Je zegt dat de teams die H2K en UoL hebben verslagen hoog mee zouden draaien in de LCS
Nou dat zijn Millenium en Giants, Giants heeft het mogen proberen en dat ging niet erg goed.
Hetzelfde geldt voor Millenium, Kevin is al tijden niet echt goed meer en Creaton was ook over zijn hoogtepunt heen. H0r0 faalde hard in europa, die speelde echt heel slecht. Kottenx en Jree waren ook niet bijzonder.
Als we in Amerika kijken staan de teams die daar onderaan staan er ook zeer terecht.
Coast is waardeloos
Noem maar eens een paar teams dan die niet in de LCS zitten of kunnen komen met de aankomende promo matches. Jij beweert dat er veel tussen moeten zitten die niet onderaan zouden bungelen als ze in de LCS speelden.

Voorlopig stonden er in EU 9 LCS noobs in de finale in de halve 3 dus 12/20. Dat is wat mij betreft een goede score, hoeveel moeten dat er van jou dan zijn voordat je het goede instroom vind?

Je ontkracht je eigen punt ook nog door te zeggen dat er in de LCS nog steeds gasten als Wickd en Kevin spelen. Dat komt dus omdat er in de challenger series alleen nog mindere spelers rondlopen.
Niet zoals jij beweert omdat geweldige spelers worden tegen gehouden door de structuur van de LCS :'(
Rordarok schreef op maandag 20 april 2015 @ 16:04:

Verder vind ik de doorstroom van CS naar LCS niet geweldig hoor. Het feit dat teams zoals Giants, MYM en Coast de kans krijgen om een hele split er niks van te bakken vind ik dom. Doe dan gewoon een soort van top 10 ELO systeem van top teams waarbij als de nummer 10 (top 10 = LCS, rest CS) te ver onder de nummer 11 gaat qua ELO (denk -20, -50) dat ze gewoon omgewisseld worden. Dan is er ten minste nog incentive voor de CS teams om op een vloeiende manier in te stromen dan door zo'n domme Bo5 series.
Vaak moeten nieuwe teams nog even wennen aan de grote stage in het begin. Als ze er dan na een paar games alweer uitliggen is dat toch juist veel lastiger.
Ik heb weinig teams gezien die LCS waardig waren en het niet gehaald hebben. Alleen Cloud9 bij hun eerste poging.
Van welke teams die nu niet in de LCS zitten vind jij dan dat ze er wel in moeten spelen?

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2015 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyclad
  • Laatst online: 31-07 14:14
Verwijderd schreef op maandag 20 april 2015 @ 17:30:
Noem maar eens een paar teams dan die niet in de LCS zitten of kunnen komen met de aankomende promo matches.
Edward Gaming en Snake. Zitten in de LPL, en tenzij ze gaan verhuizen kunnen ze niet in de LCS komen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekiemonsterr

Koekiemonsterr

I am so huuungry!

ElkeBxl schreef op maandag 20 april 2015 @ 12:35:
[...]
Maar ik heb al geen zin meer in yoloqueue... Ik heb al prachtige teams gehad en dan waren er matches met 0 communicatie
Maja, meeste league games zijn óf je wint hard of verliest hard.
Maak jezelf geen illusies, Gold is geen haar beter dan Silver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Skyclad schreef op maandag 20 april 2015 @ 18:34:
[...]

Edward Gaming en Snake. Zitten in de LPL, en tenzij ze gaan verhuizen kunnen ze niet in de LCS komen ;)
Ja en Real Madrid en Barcelona zouden ook wel iets toevoegen aan de eredisivie.
Toch komen ze niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
Verwijderd schreef op maandag 20 april 2015 @ 17:30:
[...]
Je ontkracht je eigen punt ook nog door te zeggen dat er in de LCS nog steeds gasten als Wickd en Kevin spelen. Dat komt dus omdat er in de challenger series alleen nog mindere spelers rondlopen.
Niet zoals jij beweert omdat geweldige spelers worden tegen gehouden door de structuur van de LCS :'(
Nee, in LoL gebeurt hetzelfde wat er jaren in CS is gebeurt (spelers die al maanden geen pepernoot raakten bleven zitten bij het team en ondertussen werden andere teams sterker). Men kijkt naar namen ipv naar daadwerkelijk talent. Dat gebeurt niet alleen in LoL dat gebeurt in alle sporten. Dat heeft niets te maken met het niet aanwezig zijn van talenten in het Challenger circuit. Maar hou je vooral vast aan dat er geen betere spelers te vinden zijn bij andere teams dan Wickd en Kev1n. Schijnbaar heb jij ze ook nog steeds erg hoog zitten. Maar tbh als jij het huidige systeem zo geweldig vind, waarom zit je dan altijd te zeiken over hoe de games gespeeld worden? Dit is toch het niveau waar jij zo graag naar kijkt? Terwijl er gewoon mogelijkheden zijn voor meer concurrentie en leukere toernooien.

[ Voor 5% gewijzigd door Damien op 20-04-2015 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind Kevin en Wickd helemaal niet zo goed, ze zijn prima voor de onderste teams in de LCS of goede Challenger teams. Maar ik denk niet dat ze ooit mee kunnen draaien met de aller beste in de wereld. Gezien ze beide al eeuwen spelen en natuurlijk wel beter worden net zoals de rest maar na jaren niet geweldig te zijn geweest zie ik ze niet opeens Faker level bereiken.

Maar er zijn niet zo veel bewezen betere toplaners anders zouden ze wel spelen.
Het is natuurlijk mogelijk om een gok te doen met een solo que talent, of iemand uit de challenger series of een korean/chinees maar het blijft altijd de vraag of die daadwerkelijk beter gaat worden.
Je ziet toch zat teams die swaps maken en er beter door worden?
Ik noem TSM, H2K, FNC, Liquid, TIP.

Waarom het niveau niet altijd geweldig is kan ik je niet precies vertellen. Maar heeft te maken met hoe er geoefend word denk ik.
Waarom sommige teams vaak slecht draften bijvoorbeeld kan ik echt niet begrijpen. Zo moeilijk lijkt dat toch niet als buitenstaander.

Verder heb ik al gezegd dat ik graag meer internationale toernooien zou zien maar dat negeer je om een onduidelijke reden.
In plaats van nu alleen de 1e plaatsen tegen elkaar te laten spelen zou ik veel liever een knockout toernooi met alle teams die aan play-offs mee hebben gedaan zien. Of een soort opzet als Worlds of IPL waar je echt alle relevante teams tegen elkaar probeert te laten zien.
Waarom dat niet gebeurt echt geen idee.

De huidige structuur van de LCS bevalt me verder prima, de beste teams komen bovendrijven en de veelbelovende teams kunnen zich kwalificeren.
Als je geen BO5 van Roccat , Giants, Winterfox of Dit Dignitas kan winnen hoef ik dat team ook niet 18 LCS matches te zien spelen.
En als je als Challenger team niet eens bij de beste paar teams kan komen om mee te spelen hoef je ook niet te klagen dat je LCS level bent. De meeste challenger teams zijn voor de helft amateurs of teams die maar een paar maanden bij elkaar zijn.
Zon Gamers2 is echt niet LCS waardig.

Grappig trouwens dat je mij vind zeiken.
Ik zie van jou kant nooit iets anders dan geklaag over balance/solo que/teammates/De manier waarop LoL competitie word georganiseerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
Verwijderd schreef op maandag 20 april 2015 @ 20:12:
Ik vind Kevin en Wickd helemaal niet zo goed, ze zijn prima voor de onderste teams in de LCS of goede Challenger teams. Maar ik denk niet dat ze ooit mee kunnen draaien met de aller beste in de wereld. Gezien ze beide al eeuwen spelen en natuurlijk wel beter worden net zoals de rest maar na jaren niet geweldig te zijn geweest zie ik ze niet opeens Faker level bereiken.

Maar er zijn niet zo veel bewezen betere toplaners anders zouden ze wel spelen.
Het is natuurlijk mogelijk om een gok te doen met een solo que talent, of iemand uit de challenger series of een korean/chinees maar het blijft altijd de vraag of die daadwerkelijk beter gaat worden.
Je ziet toch zat teams die swaps maken en er beter door worden?
Ik noem TSM, H2K, FNC, Liquid, TIP.

Waarom het niveau niet altijd geweldig is kan ik je niet precies vertellen. Maar heeft te maken met hoe er geoefend word denk ik.
Waarom sommige teams vaak slecht draften bijvoorbeeld kan ik echt niet begrijpen. Zo moeilijk lijkt dat toch niet als buitenstaander.

Verder heb ik al gezegd dat ik graag meer internationale toernooien zou zien maar dat negeer je om een onduidelijke reden.
In plaats van nu alleen de 1e plaatsen tegen elkaar te laten spelen zou ik veel liever een knockout toernooi met alle teams die aan play-offs mee hebben gedaan zien. Of een soort opzet als Worlds of IPL waar je echt alle relevante teams tegen elkaar probeert te laten zien.
Waarom dat niet gebeurt echt geen idee.

De huidige structuur van de LCS bevalt me verder prima, de beste teams komen bovendrijven en de veelbelovende teams kunnen zich kwalificeren.
Als je geen BO5 van Roccat , Giants, Winterfox of Dit Dignitas kan winnen hoef ik dat team ook niet 18 LCS matches te zien spelen.
En als je als Challenger team niet eens bij de beste paar teams kan komen om mee te spelen hoef je ook niet te klagen dat je LCS level bent. De meeste challenger teams zijn voor de helft amateurs of teams die maar een paar maanden bij elkaar zijn.
Zon Gamers2 is echt niet LCS waardig.

Grappig trouwens dat je mij vind zeiken.
Ik zie van jou kant nooit iets anders dan geklaag over balance/solo que/teammates/De manier waarop LoL competitie word georganiseerd.
Maar ik zeg dan ook niet dat ik alles perfect vind ;) jij roept aan de ene kant. Hey jongens, zoals het nu is is het gewoon geweldig. Maar bij elk toernooi zeik je over de kwaliteit. Wat is het nu? Ja het is goed, of nee het kan beter? Probeer eens een mening te geven die niet elke keer afwijkt omdat je nou eenmaal graag het oneens wilt zijn?

Ik zou er persoonlijk geen bezwaar tegen hebben namelijk om een TSM / C9 / Fnatic / UOL / GE Tiger / OMG / WE in 1 toernooi te zien op laten we zeggen maandelijkse basis. Ipv een hele split te kijken hoe Giants en CW aan het uitvechten zijn wie er het slechtste presteert. Idem aan de NA variant.

[ Voor 5% gewijzigd door Damien op 20-04-2015 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Damienx2 schreef op maandag 20 april 2015 @ 20:18:
[...]

Maar ik zeg dan ook niet dat ik alles perfect vind ;) jij roept aan de ene kant. Hey jongens, zoals het nu is is het gewoon geweldig. Maar bij elk toernooi zeik je over de kwaliteit. Wat is het nu? Ja het is goed, of nee het kan beter? Probeer eens een mening te geven die niet elke keer afwijkt omdat je nou eenmaal graag het oneens wilt zijn?

Ik zou er persoonlijk geen bezwaar tegen hebben namelijk om een TSM / C9 / Fnatic / UOL / GE Tiger / OMG / WE in 1 toernooi te zien op laten we zeggen maandelijkse basis. Ipv een hele split te kijken hoe Giants en CW aan het uitvechten zijn wie er het slechtste presteert. Idem aan de NA variant.
Ik vind niet alles perfect, maar veel dingen waarover jij klaagt lijken mij geen probleem.
Jij komt met een stelling dat er te weinig nieuw talent doorkomt.
Ik zeg dat er 12/20 spelers van de top 4 teams nieuw waren dus dat dat wel meevalt.
Dan kom jij met twee spelers (van een team dat sowieso rare rooster beslissingen maakt die niet goed genoeg zouden zijn voor de LCS.) die je niet goed genoeg vind voor de LCS.
Als je me wilt overtuigen van je punt leg dan uit hoeveel nieuwe spelers er wat jou betreft bij de top4 moeten zijn voordat jij tevreden bent met die hoeveelheid. Of kom met wat goede voorbeelden van spelers die super goed zijn maar niet in de LCS kunnen komen omdat Wickd/Kev1n hun plek in beslag neemt.

Verder heb ik nu toch al een aantal keer gezegd dat ik ook graag meer internationale matches zou kijken.
Hoe dat precies geregeld moet worden weet ik niet precies ik ben niet Riots E-sports management.
Wel denk ik zoals ik net ook al zei dat zon toernooi als nu met alleen de 1e teams uit de regio gewoon beter meer teams kan hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
Spelers die niet in de LCS thuis zouden horen?

Gehele line-up van Roccat, gehele line-up van Giants (zijn er ook uit maar goed), niQ (totaal niet indrukwekkend), gehele line-up van Elements mag er wat mij betreft ook uit, en op Freeze na de gehele line-up van Copenhagen Wolves.

Dus zou de EU LCS daarvoor vervangers kunnen bieden uit het Challenger circuit? Vast wel.

En ja er zijn nieuwe spelers doorgekomen, maar als dit op maandelijkse basis zou gebeuren dmv wildcards/toernooien stoom je meer talenten klaar voor het grotere werk. En geef je teams als TSM de kans om ook eens te trainen vs fatsoenlijke teams over de grens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar kijk je wel eens Challenger series dan?
Ik volg dat nog wel redelijk en wat ik daar zie is echt niet beter dan Elements,CW,Roccat en Giants.
Daarbij kan de helft van die teams nog gedemote worden en ik denk dat Origin er in ieder geval 1 uitspeelt.
Ik zie in ieder geval geen 4 challenger teams die sowieso een verbetering gaan brengen.

En het staat elk team toch gewoon vrij om elke maand nieuwe spelers te laten spelen?
Elements heeft toch gewoon tijdens het seizoen van spelers gewisseld, dat ze er geen zak op vooruit zijn gegaan komt door hun keuze in spelers. Misschien zijn er betere en willen ze die niet om welke reden dan ook. Maar ik denk dat zij daar wel net even wat meer kijk op hebben dan jij.
Coast is hetzelfde verhaal die hebben ook zat geswapped maar werden niet beter. Daarom liggen ze er nu ook uit. Denk je nou echt dat zij expres slechte spelers opstellen en goede spelers in de Challenger series laten struggelen?
H2K , Liquid en TIP hebben ook succesvol spelers gewisseld
Verder zeg je de hele tijd dat er betere teams en spelers zijn, maar noem daar eens wat van dan.
Ik krijg het idee dat je uit je nek loopt te lullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
Verwijderd schreef op maandag 20 april 2015 @ 21:48:
Maar kijk je wel eens Challenger series dan?
Ik volg dat nog wel redelijk en wat ik daar zie is echt niet beter dan Elements,CW,Roccat en Giants.
Daarbij kan de helft van die teams nog gedemote worden en ik denk dat Origin er in ieder geval 1 uitspeelt.
Ik zie in ieder geval geen 4 challenger teams die sowieso een verbetering gaan brengen.

En het staat elk team toch gewoon vrij om elke maand nieuwe spelers te laten spelen?
Elements heeft toch gewoon tijdens het seizoen van spelers gewisseld, dat ze er geen zak op vooruit zijn gegaan komt door hun keuze in spelers. Misschien zijn er betere en willen ze die niet om welke reden dan ook. Maar ik denk dat zij daar wel net even wat meer kijk op hebben dan jij.
Coast is hetzelfde verhaal die hebben ook zat geswapped maar werden niet beter. Daarom liggen ze er nu ook uit. Denk je nou echt dat zij expres slechte spelers opstellen en goede spelers in de Challenger series laten struggelen?
H2K , Liquid en TIP hebben ook succesvol spelers gewisseld
Verder zeg je de hele tijd dat er betere teams en spelers zijn, maar noem daar eens wat van dan.
Ik krijg het idee dat je uit je nek loopt te lullen.
Maar heb jij uberhaupt de moeite genomen om daadwerkelijk te lezen waar ik voor pleit? Dat hele LCS gebeuren is voor de topteams daarin totaal geen uitdaging mbt het internationale circuit. Dus waarom maar blijven beweren dat de LCS zo geweldig is. Het is net als de Primera Division, een veilige haven voor mindere teams om aan het eind van het seizoen te demoten. Ik kijk echt 10x liever een Champions League dan dat ik naar Real Madrid vs Real Betis zit te kijken, om maar een voorbeeld te noemen. Ik zie dus ook 10x liever een TSM vs Fnatic dan TSM vs Coast of Fnatic vs Giants. Neem daarbij nog wat willekeurige challenger teams die iig kunnen deelnemen en kunnen laten zien of ze er horen of niet (want je kwalificeert je immers voor de toernooien, mocht je de opzet niet kennen) en je hebt al een stuk aantrekkelijker toernooi dan de gehele spring split.

En mensen als een Betsy, Febiven, Steelback etc, hadden ook waarschijnlijk best in een Challenger team kunnen deelnemen aan een toernooi en tevens kunnen winnen. Iets wat in CSGO dus bijvoorbeeld nu al mogelijk is, en wat vroeger in LoL ook mogelijk was. Niemand had interesse in een L0cust, Voyboy, Scarra etc, en kijk eens aan Rock Solid won toch ineens toernooien. Om de nummer 2 Epik Gamer nog maar niet te vergeten.

Dat jij zo vastgeroest zit in de gevestigde orde is misschien omdat je niet beter kent, maar er zijn genoeg voorbeelden te noemen in verschillende e-sports van underdog teams (in dit geval Challenger teams) die voor behoorlijke upsets kunnen zorgen. Durf te wedden dat jij ook niet had voorspelt dat TSM begin van het seizoen even van een UOL zou verliezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welke Challenger teams mis ik dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
Lastig om te zeggen he, aangezien als upsets te voorspellen waren dan waren het immers geen upsets ;). Goed aangezien je als VVD-stemmer nog niet overtuigd bent zal ik nogmaals proberen aan te geven waarom ik een voorstander ben van meerdere individuele toernooien ipv 2 LCS splits. Teams als Gamers2, LLL.White (nogmaals ik ben van beide niet van onder de indruk, maar er waren behoorlijk wat op het forum hier die dit toch een noemenswaardig team vinden, met name de laatste) Origin hadden op een toernooi toch bijvoorbeeld een Elements verschillende keren de afgelopen split kunnen verslaan.

Nu haal ik er weer even wat voorbeelden bij uit het verleden om aan te tonen dat toernooien wel degelijk een positieve inbreng kunnen geven ten opzichte van het huidige waar we dankzij Riot aan verplicht zijn (beetje hetzelfde als wat ze elke keer weer doen met de meta). In CS (en nu praten we ongeveer 14 jaar terug, kwam vanuit het niets een clannetje als eoLithic aangezet die vervolgens toernooi op toernooi de bekende teams 1 voor 1 aan de kant zetten. Enkele jaren later was het een team als EYEballers die precies hetzelfde deed. In LoL zijn teams als Rock Solid, M5 en UOL goede voorbeelden. IEM San Jose had ook niemand verwacht dat TSM verslagen zou worden door een Europese Spring Split qualifier.

En wie zegt me dat een team als bovengenoemde 3 het ook niet zou doen. Enige wat je nodig hebt is je moment op het juiste moment, iets wat in een toernooi sneller zal gebeuren dan in een LCS split waar iedereen toch eigenlijk een geheel seizoen zeker is van deelname en het pas van belang wordt zodra de playoffs plaatsvinden. Ook weer zoiets, het zou toch wat zijn als PSV nu nog eens playoffs zou moeten spelen om te bepalen of ze de eredivisie hebben gewonnen of niet, want de nummer 3 zou zo maar met de hoofdprijs ervan door kunnen gaan. Wat betekent het hele seizoen dan nog?

Vind ik dan dat een IEM alles goed op orde heeft voor LoL? Nee, BO1 games zijn absoluut geen goede formule voor een degelijk toernooi. Met name een game als LoL waarin picks zoveel verschil kunnen maken in een win of een loss nog los van de tactieken die een team gebruikt kun je niet zeggen dat er naar 1 game een terechte winnaar naar voren is gekomen. Hetzelfde vind ik voor het principe om eigenlijk maar 1 team per land te laten deelnemen. Ik snap wel waarom, omdat ze alles in 1 weekend willen proppen en daarom zo min mogelijk tijd willen besteden. Elke IEM is volgens mij tot nu toe ook nog altijd uitgelopen.

Maar je zorgt met de toernooien er wel voor dat er af en toe een team kan opstaan waar niemand van gehoord heeft met een stel namen waar mensen amper tot niet van hebben gehoord. Waarom kan een CSGO en Dota2 bijvoorbeeld wel spelen met verschillende toernooien en 2 tot 3 majors per jaar en bij LoL zou het ineens niet kunnen? Omdat het LCS systeem zo geweldig is? Ik vind helemaal niet dat dat LCS systeem geweldig in elkaar zit. Je belemmerd sponsoren en aankomend talent om door te stromen. Want stel je bent een talentvolle speler maar je hebt nog geen naam opgebouwd. Dan wordt je dus simpelweg gevraagd een team samen te stellen met 4 andere talenten, een jaar (minimaal) opgeven van je toekomstmogelijkheden. Voor wat? 2 momentopnames per jaar waarin je enigszins ook wat geluk zult moeten hebben om door te breken. Ik kan me heel goed voorstellen dat dat voor een hoop genoeg reden is om het allemaal maar achterwege te laten en voor zekerheid te kiezen en dan maar hopen dat er in de gevestigde teams een plek vrij komt.

Want als ik naar afgelopen seizoen kijk. Denk ik dat een Kottenx (ja ik weet hij heeft ook mindere momenten laten zien) of een Amin best de plek hadden kunnen overnemen van enkele andere junglers in de LCS. Een Zorozero had ook prima de toplane kunnen doen bij enkele andere teams, beetje zoals Jwaow dat uiteindelijk ook heeft gedaan. Dat soort doorstroom is niet waar ik op zit te wachten, aangezien 1 speler niet gelijk een heel team beter laat spelen en je dus niet ziet hoe deze speler zou presteren in een team dat vanaf de start al gelijk lekker draait. Laat maar nieuwe teams opstaan met nieuwe organisaties en nieuwe sponsoren ipv dodgy shit zoals een MYM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Damienx2 schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 08:10:

Want stel je bent een talentvolle speler maar je hebt nog geen naam opgebouwd. Dan wordt je dus simpelweg gevraagd een team samen te stellen met 4 andere talenten, een jaar (minimaal) opgeven van je toekomstmogelijkheden. Voor wat? 2 momentopnames per jaar waarin je enigszins ook wat geluk zult moeten hebben om door te breken. Ik kan me heel goed voorstellen dat dat voor een hoop genoeg reden is om het allemaal maar achterwege te laten en voor zekerheid te kiezen en dan maar hopen dat er in de gevestigde teams een plek vrij komt.
Wat is het alternatief dan? Dat je als onbekende speler voor een toernooi dat toevallig in de buurt is (want ja, als je maar 1 speler bent en ook nog onbekend, hoe ga je dan de reiskosten naar een groot toernooi aan de andere kant van de wereld betalen?) een teampje in elkaar flanst, 2 weekjes oefent en wel eventjes TSM aan de kant gaat zetten? De pro scene is inmiddels zo volwassen dat deze teams echt geen games gaan verliezen tegen in elkaar geflanste Go4Lol teampjes, laat staan als je er ook nog eens zoals je in je ideaalplaatje schetst een BO3 of BO5 van maakt. Bovendien worden de nu goede teams er ook niet beter van om tegen prutteampjes te spelen in een toernooi.

Als een speler echt talentvol is wordt hij vanzelf opgepikt door een organisatie. Daar zijn genoeg voorbeelden van, ook gewoon van mensen die in soloqueue zijn opgevallen en nooit in een competitief team gespeeld hebben. Ik zie echt niet in waarom een systeem als LCS de doorstroom van spelers beperkt.

Wel ben ik het zoals al eerder gezegd met je eens dat het leuker zou zijn om meer internationale competities te hebben ipv alleen World's. Zo'n toernooi als IPL5 waar bijna alle topteams uit alle regio's aan meededen is natuurlijk pure reclame voor LoL. Echter, als je dat elke maand doet is de nieuwigheid daar ook wel gauw van af. Ik denk dat het al een heel stuk beter wordt als ipv alleen de kampioenen ook de andere playoff deelnemers van de regio's worden uitgenodigd voor dat mid season invitational toernooi. Zo kun je ook goed de sterkte van de regio's ten opzichte van elkaar bepalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
Vicarious schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 09:41:
[...]

Wat is het alternatief dan? Dat je als onbekende speler voor een toernooi dat toevallig in de buurt is (want ja, als je maar 1 speler bent en ook nog onbekend, hoe ga je dan de reiskosten naar een groot toernooi aan de andere kant van de wereld betalen?) een teampje in elkaar flanst, 2 weekjes oefent en wel eventjes TSM aan de kant gaat zetten? De pro scene is inmiddels zo volwassen dat deze teams echt geen games gaan verliezen tegen in elkaar geflanste Go4Lol teampjes, laat staan als je er ook nog eens zoals je in je ideaalplaatje schetst een BO3 of BO5 van maakt. Bovendien worden de nu goede teams er ook niet beter van om tegen prutteampjes te spelen in een toernooi.

Als een speler echt talentvol is wordt hij vanzelf opgepikt door een organisatie. Daar zijn genoeg voorbeelden van, ook gewoon van mensen die in soloqueue zijn opgevallen en nooit in een competitief team gespeeld hebben. Ik zie echt niet in waarom een systeem als LCS de doorstroom van spelers beperkt.

Wel ben ik het zoals al eerder gezegd met je eens dat het leuker zou zijn om meer internationale competities te hebben ipv alleen World's. Zo'n toernooi als IPL5 waar bijna alle topteams uit alle regio's aan meededen is natuurlijk pure reclame voor LoL. Echter, als je dat elke maand doet is de nieuwigheid daar ook wel gauw van af. Ik denk dat het al een heel stuk beter wordt als ipv alleen de kampioenen ook de andere playoff deelnemers van de regio's worden uitgenodigd voor dat mid season invitational toernooi. Zo kun je ook goed de sterkte van de regio's ten opzichte van elkaar bepalen.
Vic dit is weer een eeuwenoude discussie van: "Waarom lukt het wel in andere games, maar niet in League of Legends?" Zodra je ineens over League of Legends praat is niets mogelijk en is alles vastgebakken in een bepaalde aanpak en elke andere optie is gelijk uitgesloten.

Ik zie ze in CSGO ook geen problemen daarmee ondervinden. Weet je hoe die mensen aan geld komen? Door sponsoren. Die hebben namelijk reden te investeren in een team omdat ze niet worden weggeboycot door een organisatie. Maar in LoL heb je simpelweg weinig tot niets te zoeken als je geen toetsenbord/muis leverancier bent, want de rest van de hardware wordt aangeleverd door Riot. Dat er af en toe een Pringles tussendoor slipt kan nog, maar voor de rest zie je er maar weinig nog moeite doen.

Bekijk vervolgens de Dota2 of CSGO scene en je ziet een stuk meer ook van onbekendere merken. Waarom? Omdat ze een kans hebben hun producten door middel van een aanstormend groepje talenten aan te bieden.

Voorbeelden van hoe het ook kan zijn ESEA, FACEIT, starladder. Verschillende ladders waarin teams meedoen om zich te kwalificeren voor een daadwerkelijke finale. Je kijkt eerst online hoe je het doet vs de betere teams en je valt op voor sponsoren. Waarna de LAN-finales volgen en je kunt aantonen dat je ook daadwerkelijk daar hoort.

Er is bijna elk weekend wel een toernooi te vinden voor CSGO en het niveau blijft maar stijgen. Jij weet net als ik dat de afgelopen jaren de kwaliteit van de LCS juist alleen maar verder is gaan afnemen. Eerste seizoen was het nog spannend, dit jaar bijvoorbeeld zat er al weinig tot geen spanning meer in. En het niveau lijkt ook niet bijster hoog als je bijvoorbeeld een keer vergelijkt met een LCK op LPL.

[ Voor 12% gewijzigd door Damien op 21-04-2015 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 10:09
Goed aangezien je als VVD-stemmer
Wat heeft politiek te maken met LoL?
het zou toch wat zijn als PSV nu nog eens playoffs zou moeten spelen om te bepalen of ze de eredivisie hebben gewonnen of niet
Waarom is dat vreemd? Omdat wij dat in het Nederlandse voetbal niet kennen? Er zijn genoeg (internationale) sporten waar het wel zo werkt, kijk maar eens in Amerika en daar gaat véél meer geld in om dan in de Eredivisie. Neem als voorbeeld de NFL, eerst 2 competities (AFC en NFC), vervolgens 3 playoff ronden en op het einde pas de Super-Bowl. Ook minder ver van het huis in het voetbal heb je playoffs, bijv. in de Jupiler League in België en de Belgische competitie is niet minder dan de Nederlandse Eredivisie.

Ik ben het wel met je eens dat er spelers zijn die de pro-league niet in willen nadat ze het wurgcontract van Rito zien en dat is weer zonde van de potentie.

Overigens, e-sports van 14 jaar gelden vergelijken met nu kan echt niet meer. Om het maar met voetal te vergelijken; Je kan ook niet 'even' een team sterren in elkaar zetten en mee spelen in de Eredivisie, daar zal je gewoon via de reguliere weg naartoe moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
TheBrut3 schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 09:59:
[...]
Wat heeft politiek te maken met LoL?
Niets, was ook niets meer dan een loze comment, schijnbaar is sarcasme nog steeds iets wat mensen serieus dienen te nemen.
Waarom is dat vreemd? Omdat wij dat in het Nederlandse voetbal niet kennen? Er zijn genoeg (internationale) sporten waar het wel zo werkt, kijk maar eens in Amerika en daar gaat véél meer geld in om dan in de Eredivisie. Neem als voorbeeld de NFL, eerst 2 competities (AFC en NFC), vervolgens 3 playoff ronden en op het einde pas de Super-Bowl. Ook minder ver van het huis in het voetbal heb je playoffs, bijv. in de Jupiler League in België en de Belgische competitie is niet minder dan de Nederlandse Eredivisie.
Onzin, in de Jupiler League speelt NEC ook niet nog eens tegen alle teampjes eronder om aan te tonen dat ze terecht winnaar zijn. En omdat het in America gebeurt is dat ineens een standaard? Ik kan je 10/20 landen noemen waar het niet gebeurt.
Ik ben het wel met je eens dat er spelers zijn die de pro-league niet in willen nadat ze het wurgcontract van Rito zien en dat is weer zonde van de potentie.
Ik heb hier overigens nog nooit een statement gemaakt, waarbij ik vind dat jullie het allemaal eens moeten zijn. Het is een discussie forum en ik ga (zoals je kunt merken) graag de discussie aan. Ik ben gewoon benieuwd waarom jullie meestal zo tegen verandering zijn. Maar ik moet zeggen na deze discussie is me dat redelijk duidelijk geworden.
Overigens, e-sports van 14 jaar gelden vergelijken met nu kan echt niet meer. Om het maar met voetal te vergelijken; Je kan ook niet 'even' een team sterren in elkaar zetten en mee spelen in de Eredivisie, daar zal je gewoon via de reguliere weg naartoe moeten werken.
Het valt nog prima te vergelijken aangezien het alleen in volume is gegroeid, maar het amateurisme nog steeds heerst. Als ik alleen al kijk naar de CS community, is alleen het volume in aantal toernooien gegroeid maar is het concept hetzelfde gebleven. Waar je vroeger een CAL-I en lager had en toernooien als CPL en IEM is het nu FACEIT, Starladder, ESEA en als toernooien IEM, ESWC. Maar het concept blijft hetzelfde je kunt nog steeds als onbekend amateur teampje doorstromen tot de grote toernooien. Iets wat in LoL simpelweg niet mogelijk is, tenzij je jezelf in de 2 kansen die je hebt door weet te stromen in de LCS en daar vervolgens de titel pakt.

Overigens zal ik de discussie nu verder beeindigen vanaf mijn kant, aangezien ik gok dat het nu al bijna 2 pagina's aangaat, en er meerdere zaken in LoL zijn om over te praten/discuseren dan een "wens" om het eens anders te zien.

[ Voor 4% gewijzigd door Damien op 21-04-2015 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Damienx2 schreef op maandag 20 april 2015 @ 20:45:
Spelers die niet in de LCS thuis zouden horen?

Gehele line-up van Roccat, gehele line-up van Giants (zijn er ook uit maar goed), niQ (totaal niet indrukwekkend), gehele line-up van Elements mag er wat mij betreft ook uit, en op Freeze na de gehele line-up van Copenhagen Wolves.

Dus zou de EU LCS daarvoor vervangers kunnen bieden uit het Challenger circuit? Vast wel.

En ja er zijn nieuwe spelers doorgekomen, maar als dit op maandelijkse basis zou gebeuren dmv wildcards/toernooien stoom je meer talenten klaar voor het grotere werk. En geef je teams als TSM de kans om ook eens te trainen vs fatsoenlijke teams over de grens.
Lol, hier moet ik toch wel om gniffelen. Je kan die teams uitermate brak vinden, maar het feit dat je aangeeft dat de Challenger teams die gap fillen met betere kwaliteit, geeft aan dat je niet zo goed op de hoogte bent wat de daadwerkelijke kwaliteit is. Zowel Elements, als Giants, als CW die je zo verschrikkelijk vind, walst alsnog over alle teams heeen in 9/10 games. Dus nee. De Challenger scene is helemaal niet zo goed als jij denkt, het is dat Origen van oud pro players mee doet anders was het ook dit jaar weer drama geweest.

Het is hetzelfde in alle sporten. Op lagere niveau's kan je prima meedoen als verkapte amateur, maar zodra je met de grote jongens mag mee doen zie je maar weer wat voor dingen er nog meer bij komen kijken.

Persoonlijke aanvallen laat je maar achterwege

Overigens ben ik het wel stellig eens met je mening over het feit dat de hele format van LCS niet klopt. Waarom zou je, als je hebt bewezen alle teams in je competitie te hebben verslagen, je nog een keer moeten bewijzen tegen het team wat onder je staat. Nee aan het format mogen ze zeker wat doen, een extra internationale competitie (naast Worlds) zie ik ook wel zitten. Maar qua niveau zit je IMO echt helemaal fout.

[ Voor 15% gewijzigd door Gropah op 23-04-2015 09:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Damienx2 schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 09:47:
[...]

Vic dit is weer een eeuwenoude discussie van: "Waarom lukt het wel in andere games, maar niet in League of Legends?" Zodra je ineens over League of Legends praat is niets mogelijk en is alles vastgebakken in een bepaalde aanpak en elke andere optie is gelijk uitgesloten.

<knip>

Er is bijna elk weekend wel een toernooi te vinden voor CSGO en het niveau blijft maar stijgen. Jij weet net als ik dat de afgelopen jaren de kwaliteit van de LCS juist alleen maar verder is gaan afnemen. Eerste seizoen was het nog spannend, dit jaar bijvoorbeeld zat er al weinig tot geen spanning meer in. En het niveau lijkt ook niet bijster hoog als je bijvoorbeeld een keer vergelijkt met een LCK op LPL.
League of Legends heeft voor een andere aanpak gekozen en houdt daar (terecht) aan vast. Zoals jij het schetst was het in het verleden ook en zo florissant was het toen allemaal niet. In de meeste toernooitjes deden misschien 3 of 4 goede teams mee en kon je ook zo voorspellen wie er ging winnen.

Bovendien vraag ik me af waar je vandaan haalt dat het niveau alleen maar daalt. Toen we nog in de losse toernooitjes zaten en CLG en TSM alles wonnen werden ze zodra Korea eenmaal op gang kwam internationaal compleet weggevaagd. Momenteel kunnen de topteams uit de LCS regio's een prima kans maken tegen de betere Koreaanse en Chinese teams.

Persoonlijk vind ik ook dat je een beetje aan het zeuren bent om het zeuren. Er is niets mis mee om te kijken hoe bepaalde dingen beter kunnen, maar zoals je het nu schetst deugt er helemaal niets van het systeem terwijl het juist voor LoL onwijs succesvol is gebleken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stitch!
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 09-08 22:28
Vicarious schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 10:20:
[...]

League of Legends heeft voor een andere aanpak gekozen en houdt daar (terecht) aan vast. Zoals jij het schetst was het in het verleden ook en zo florissant was het toen allemaal niet. In de meeste toernooitjes deden misschien 3 of 4 goede teams mee en kon je ook zo voorspellen wie er ging winnen.

Bovendien vraag ik me af waar je vandaan haalt dat het niveau alleen maar daalt. Toen we nog in de losse toernooitjes zaten en CLG en TSM alles wonnen werden ze zodra Korea eenmaal op gang kwam internationaal compleet weggevaagd. Momenteel kunnen de topteams uit de LCS regio's een prima kans maken tegen de betere Koreaanse en Chinese teams.

Persoonlijk vind ik ook dat je een beetje aan het zeuren bent om het zeuren. Er is niets mis mee om te kijken hoe bepaalde dingen beter kunnen, maar zoals je het nu schetst deugt er helemaal niets van het systeem terwijl het juist voor LoL onwijs succesvol is gebleken.
Helemaal mee eens, vraag me alleen af hoe sterk EU nu is, spel van FNC en UOL zag er wat zwak uit zondag en als je ziet hoe TSM bij een kleine voorsprong bijna zeker de winst pakt, dan hebben de EU league of throws nog wel wat te leren. (Overigens wel een veel vermakelijker spel dan C9 vs TSM Ep. 4)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
Vicarious schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 10:20:
[...]

Vic, Rock Solid / Epik Gamer hebben TSM / CLG ook weten af te stoppen toen beide teams amper tot niet wilden scrimmen met andere teams om hun tactieken vast te houden. En het niveau daalt niet? Tja, welke teams sprongen er echt zo hard uit in de EU LCS? En welke teams hebben echt indruk op je gemaakt in de NA LCS?

En niet om lullig te doen, maar het succes hebben ze mede gehaald uit de toernooien Vic (die lagen ver voor de LCS)... niet specifiek uit de LCS. Neem Twitch, tegenwoordig gebeurt het ook dat een Dota2, CSGO qua viewercounts LoL gewoon netjes voorbij gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Damienx2 schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 10:25:
[...]

Vic, Rock Solid / Epik Gamer hebben TSM / CLG ook weten af te stoppen toen beide teams amper tot niet wilden scrimmen met andere teams om hun tactieken vast te houden. En het niveau daalt niet? Tja, welke teams sprongen er echt zo hard uit in de EU LCS? En welke teams hebben echt indruk op je gemaakt in de NA LCS?

En niet om lullig te doen, maar het succes hebben ze mede gehaald uit de toernooien Vic (die lagen ver voor de LCS)... niet specifiek uit de LCS. Neem Twitch, tegenwoordig gebeurt het ook dat een Dota2, CSGO qua viewercounts LoL gewoon netjes voorbij gaat.
TSM is momenteel een team waarvan ik ervan overtuigd ben dat ze tegen elk team een goede kans maken, behalve wellicht de absolute topteams uit China en Korea. Datzelfde geldt in iets mindere mate voor Fnatic. Verder zie ik in NA nog steeds potentie in C9 (als ze Hai dumpen) en Team Liquid (nu ze hun communicatie issues onder controle lijken te hebben). In EU heeft SK gaming een aantal goede resultaten neergezet (ze haalden maar net aan de volgende ronde op Worlds niet dankzij de Svenskeren actie).

Viewercounts zijn een beetje vertekend. LCS wordt vaak in meerdere talen uitgezonden op meerdere kanalen, die moet je dan wel optellen. Bovendien wordt er ook nog een livestream op Youtube en andere websites uitgezonden. Als laatste vind ik het niet raar dat de finale van een groot toernooi hogere kijkcijfers trekt dan een regular season game in de LCS. Als de playoffs beginnen zijn de kijkcijfers van de LCS ook weer top, net als bij Allstars, IEM's en World's .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
Vicarious schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 10:37:
[...]

TSM is momenteel een team waarvan ik ervan overtuigd ben dat ze tegen elk team een goede kans maken, behalve wellicht de absolute topteams uit China en Korea. Datzelfde geldt in iets mindere mate voor Fnatic. Verder zie ik in NA nog steeds potentie in C9 (als ze Hai dumpen) en Team Liquid (nu ze hun communicatie issues onder controle lijken te hebben). In EU heeft SK gaming een aantal goede resultaten neergezet (ze haalden maar net aan de volgende ronde op Worlds niet dankzij de Svenskeren actie).
De oude topteams dus. Waarvan ik al aangaf dat ze hun regio zijn ontgroeid. Maar zitten vast aan NA en EU vanwege de regels van Riot.
Viewercounts zijn een beetje vertekend. LCS wordt vaak in meerdere talen uitgezonden op meerdere kanalen, die moet je dan wel optellen. Bovendien wordt er ook nog een livestream op Youtube en andere websites uitgezonden. Als laatste vind ik het niet raar dat de finale van een groot toernooi hogere kijkcijfers trekt dan een regular season game in de LCS. Als de playoffs beginnen zijn de kijkcijfers van de LCS ook weer top, net als bij Allstars, IEM's en World's .
Ik kijk naar de mainpage van Twitch dus per game niet per kanaal. Vertalingen gebeuren tevens in de meeste games, hierin is LoL wederom niet unique.

Anyway end of discussion. Lets agree to disagree.

Dus heeft er iemand nog een leuke lol game gespeeld?

[ Voor 3% gewijzigd door Damien op 21-04-2015 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IdieEasy

IdieEasy

Damienx2 schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 10:44:
Gisteren een leuk potje gespeeld met Rudy. Hoewel hij een lastige start had (sterke lane tegen) ging het hele spel redelijk van een leien dakje. Nasus top, Kog maw adc, De late game hadden we stevig in handen!
Moet zeggen, vind het leuk spelen met mensen uit de GOT chat als fillers!

Dat spelletje daarna daar spreken we niet over.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
IdieEasy schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 10:48:
[...]

Gisteren een leuk potje gespeeld met Rudy. Hoewel hij een lastige start had (sterke lane tegen) ging het hele spel redelijk van een leien dakje. Nasus top, Kog maw adc, De late game hadden we stevig in handen!
Moet zeggen, vind het leuk spelen met mensen uit de GOT chat als fillers!

Dat spelletje daarna daar spreken we niet over.....
Kijk nu maak je me nieuwsgierig ;). Eens even jongeheer Rudy aan de tand voelen :D

Maar goed punt ik vond de afgelopen weken de 5on5 ranked games met de boze broeders ook wel leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundless
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 24-07 14:19
Damienx2 schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 10:44:
[...]
Eerste potje van gisteren met viktor @ mid. Echt leuke champ om mee te spelen xD
Ik irriteer mijn tegenstander altijd voor de minionspawn door te poken onder zijn turret. Werkte vooral in dat potje erg goed.

+ 1 na laatste potje met ez ap mid. OH DAMN.

Alle andere potjes van gisteren doen er even niet toe :+

EDIT: waarom wordt ez trouwens altijd AD gespeeld @ mid terwijl hij AP zoveel potentieel heeft?

[ Voor 9% gewijzigd door Soundless op 21-04-2015 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime
  • Nu online

Secsytime

Automagisch

Soundless schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 10:54:
[...]

Eerste potje van gisteren met viktor @ mid. Echt leuke champ om mee te spelen xD
Ik irriteer mijn tegenstander altijd voor de minionspawn door te poken onder zijn turret. Werkte vooral in dat potje erg goed.

+ 1 na laatste potje met ez ap mid. OH DAMN.

Alle andere potjes van gisteren doen er even niet toe :+

EDIT: waarom wordt ez trouwens altijd AD gespeeld @ mid terwijl hij AP zoveel potentieel heeft?
Ezreal is erg makkelijk te counteren op midlane, zodra hij tegen een champion staat die de lane kan pushen.. Tenminste, dat is wat ik zelf ervaar als ik AP ezreal speel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthian
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 18-09 15:13
Ik speel de laatste tijd eigenlijk niet zo veel meer, zo nu en dan nog wel eens een potje ARAM of met Nautilus in normals. Ik vnd Nautilus support best wel goed werken, zeker tegen engage champions zoals thresh of Leona maar ook tegen squishies zoals Nami, Soraka of Annie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundless
Secsytime schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 11:43:
[...]

Ezreal is erg makkelijk te counteren op midlane, zodra hij tegen een champion staat die de lane kan pushen.. Tenminste, dat is wat ik zelf ervaar als ik AP ezreal speel.
Maar dit verklaart dn nog niet waarom er wel ez AD wordt gespeeld op mid (ik doel dan vooral op LCS)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
Xanthian schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 12:07:
Ik speel de laatste tijd eigenlijk niet zo veel meer, zo nu en dan nog wel eens een potje ARAM of met Nautilus in normals. Ik vnd Nautilus support best wel goed werken, zeker tegen engage champions zoals thresh of Leona maar ook tegen squishies zoals Nami, Soraka of Annie.
Helemaal mee eens, ik heb hem een tijdje geleden ook opgepakt. In het begin ben je wat squishy nog, maar dat is na een paar levels ook verleden tijd.

Leuk alternatief en icm met je jungler erg nice om ganks mee op te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime
  • Nu online

Secsytime

Automagisch

Soundless schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 12:14:
[...]

Maar dit verklaart dn nog niet waarom er wel ez AD wordt gespeeld op mid (ik doel dan vooral op LCS)
Omdat je in LCS sneller wordt afgestraft dan in bijv. soloQ.. (pushen, farmen, roamen, etc.)

Daarnaast is het als AD natuurlijk ook makkelijker om het pushen tegen te gaan, aangezien je zelf ook hele sterke AA's hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Damienx2 schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 10:51:
[...]

Kijk nu maak je me nieuwsgierig ;). Eens even jongeheer Rudy aan de tand voelen :D

Maar goed punt ik vond de afgelopen weken de 5on5 ranked games met de boze broeders ook wel leuk.
Meta train games <3

Hij doelde trouwens op deze game

Het was vooral aftellen naar de 25 min. De Kennen/Kalista combo die vast uit een Koreaans tournament oid komt hield ons de hele tijd onder de tower met nog een jungler die eronder dived, wat early game voor Kog qua lasthits zwaar klote is, maar het was in principe gewoon aftellen tot ik twee-drie items had en mensen in een paar shots neer kon maaien. Wij hadden ook debiel veel CC, dus ik kon tijdens teamfights lekker in een bosje achter het team staan en W/R spammen.

Kennen was lategame zwaar useless met z'n twee items en Nasus en ikzelf werden alleen maar sterker naar mate de game vorderde. Gragas ging AP ipv tank, dus onze Ahri kon ook mooi gratis kills pakken op mid en sidelanes ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2015 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rordarok

Rordarok

De enige echte

Als je Ezreal op mid wilt spelen kan je eigenlijk beter gewoon corki pakken, die is praktisch in elke fase van de game sterker en wordt ook niet zo makkelijk gecountered omdat hij hybrid damage heeft. Tenzij je echt heel hard snowballed als Ezreal ben je na 25 minuten niets meer waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootlock
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 05-09 16:29

Wootlock

Evilution

Rordarok schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 12:58:
Als je Ezreal op mid wilt spelen kan je eigenlijk beter gewoon corki pakken, die is praktisch in elke fase van de game sterker en wordt ook niet zo makkelijk gecountered omdat hij hybrid damage heeft. Tenzij je echt heel hard snowballed als Ezreal ben je na 25 minuten niets meer waard.
Ik heb altijd het gevoel als ik met een ezreal in het team zit dat hij de enemy healed ipv schade toebrengt :/

"Don't let your dreams be memes"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundless
Rordarok schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 12:58:
Corki mid. Misschien vanavond eens proberen. Ik snowball wel hard op mid ja. Ik ben echt erg irritant als ik ez speel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthian
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 18-09 15:13
Corki Mid? Waarom dan geen Varus mid? Werkt ook fantastisch, zo heb ik gezien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundless
Xanthian schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 13:43:
Corki Mid? Waarom dan geen Varus mid? Werkt ook fantastisch, zo heb ik gezien :)
Varus doet toch (bijna) geen AP dmg? Ik hou van AP dmg <3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Soundless schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 13:44:
[...]

Blighted Quiver doet wel ziek veel damage (0.25 AP per hit als Magic Dmg) en Active 6% HP Damage per 100 AP, net als de ult. Ik heb het wel eens gezien, maar geen fan van. Geen mobiliteit verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekiemonsterr

Koekiemonsterr

I am so huuungry!

Xanthian schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 13:43:
Oh plz ik hoop dat er enige ironie te bespeuren is in die opmerking? :P

Na de gewonnen UOL-FNC match waarin UOL Varus mid speelde, zei Quickshot refererend aan de Varus mid pick: "Solo queue players are gonna love UOL" Behoeft weinig uitleg wat ie daarmee bedoelde....

Varus mid werd met name gepickt omdat zijn relatief long range aa's + AD dmg prima werkt tegen Kassadin. Daarnaast werd Varus nauwelijks geganked, dus ja, hij kon uitgroeien tot een high dmg long range AD poke machine met enorm korte cd op zijn Q. Maar dat was nou niet direct de doorslaggevende factor voor die win.
Soundless schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 13:44:
Met Blight(ed Quiver) doe je enige magic dmg op je aa's en als je de stacks detonate doe je ook magic dmg. Maar dat is niet heel indrukwekkend allemaal. Het gaat bij Varus mid puur om het maxen van die Q ad dmg.

Corki/Varus/Kogmaw mid vallen allemaal grofweg in dezelfde categorie. Het kán werken, maar ik zou het in solo queue vooral links laten liggen. Te weinig mobility en scalen te langzaam. Wat je vaak ziet is dat het enemy team al te ver vóór ligt voordat je écht items hebt en denkt een verschil te kunnen gaan maken.

Corki is i.v.m. Varus en Kog wat safer en spiked wat sneller zodra ie zijn triforce heeft. Maar menig AP mid laner is nogal een bedreiging voor dit trio. En je hoeft er vaak niet aan te denken te gaan roamen, want je wilt absoluut geen jungler in een 1v1 melee situatie tegenkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundless
Koekiemonsterr schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 14:32:
[...]

Oh plz ik hoop dat er enige ironie te bespeuren is in die opmerking? :P

Na de gewonnen UOL-FNC match waarin UOL Varus mid speelde, zei Quickshot refererend aan de Varus mid pick: "Solo queue players are gonna love UOL" Behoeft weinig uitleg wat ie daarmee bedoelde....

Varus mid werd met name gepickt omdat zijn relatief long range aa's + AD dmg prima werkt tegen Kassadin. Daarnaast werd Varus nauwelijks geganked, dus ja, hij kon uitgroeien tot een high dmg long range AD poke machine met enorm korte cd op zijn Q. Maar dat was nou niet direct de doorslaggevende factor voor die win.

[...]

Met Blight(ed Quiver) doe je enige magic dmg op je aa's en als je de stacks detonate doe je ook magic dmg. Maar dat is niet heel indrukwekkend allemaal. Het gaat bij Varus mid puur om het maxen van die Q ad dmg.

Corki/Varus/Kogmaw mid vallen allemaal grofweg in dezelfde categorie. Het kán werken, maar ik zou het in solo queue vooral links laten liggen. Te weinig mobility en scalen te langzaam. Wat je vaak ziet is dat het enemy team al te ver vóór ligt voordat je écht items hebt en denkt een verschil te kunnen gaan maken.

Corki is i.v.m. Varus en Kog wat safer en spiked wat sneller zodra ie zijn triforce heeft. Maar menig AP mid laner is nogal een bedreiging voor dit trio. En je hoeft er vaak niet aan te denken te gaan roamen, want je wilt absoluut geen jungler in een 1v1 melee situatie tegenkomen.
Corki heeft toch ook gewoon z'n W (of was het E) voor de escape? Dan zou roamen geen prob moeten zijn toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mebus
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19-09 13:37
Evelynn mid _/-\o_

BABYMETAL LoL - Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundless

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mebus
Het werkt in gold/plat en zelfs in dia 2/1 :) evelynn doet overigens ook Mixed dmg.

BABYMETAL LoL - Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime
  • Nu online

Secsytime

Automagisch

Mebus schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 15:21:
[...]

Het werkt in gold/plat en zelfs in dia 2/1 :) evelynn doet overigens ook Mixed dmg.
Counter de meta? Eve heeft een % health ult toch? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mebus
Secsytime schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 15:25:
[...]

Counter de meta? Eve heeft een % health ult toch? :D
Current health, je kan niemand er mee killen, maar is best handig tegen de tank meta :)

BABYMETAL LoL - Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ga je dit nou op elke pagina neerzetten? 8)7 volgens mij was je laatst in-game al in de praktijk op de feiten gewezen dat ze toch niet zo'n geweldige mid pick is en in feite niet de champs countered die je genoemd had (ik noem maar een Zed)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime
  • Nu online

Secsytime

Automagisch

Verwijderd schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 17:04:
[...]

Ga je dit nou op elke pagina neerzetten? 8)7 volgens mij was je laatst in-game al in de praktijk op de feiten gewezen dat ze toch niet zo'n geweldige mid pick is en in feite niet de champs countered die je genoemd had (ik noem maar een Zed)
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/eonejgY.png

Als ik zo naar zen match history kijk, ziet het er best wel viable uit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mebus
Secsytime schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 17:12:
[...]

[afbeelding]

Is wel jungle, maar sinds patch 5.7 is haar winrate van 44% naar ~50% gegaan, zal even kijken of ik de dia 2/1 speler kan vinden die eve mid mained (speelt ook met smite op mid).

Edit: http://www.lolskill.net/summoner/EUW/Actyrus

Nummer 3 evelynn speler op euw volgens lolskill, ja hij pakt smite, maar dat is voor op mid, en ja, hij vind dat je ook best goed kan spelen tegen zed met eve..

Eve mid is dus gewoon best viable :)

[ Voor 22% gewijzigd door Mebus op 21-04-2015 17:25 ]

BABYMETAL LoL - Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Secsytime schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 17:12:
[...]

[afbeelding]

De Smite Mid though.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
Called it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mebus
Zo te zien kan hij ook varus mid spelen (normals) :D Fuck die meta en standaard picks maar van jullie.

BABYMETAL LoL - Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mebus schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 17:29:
Zo te zien kan hij ook varus mid spelen (normals) :D Fuck die meta en standaard picks maar van jullie.
Nou laat ons die mystery LCS kampioen maar eens zien dan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mebus
Verwijderd schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 17:30:
[...]

Nou laat ons die mystery LCS kampioen maar eens zien dan ;)
En wie speelt er hier op lcs niveau? :+

BABYMETAL LoL - Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rordarok

Rordarok

De enige echte

Sinds wanneer heet ik wie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
Waarschijnlijk een typo van Mebus en bedoelde hij WE, WE Rordarok confirmed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootlock

Wootlock

Evilution

Gisteren een varus op mid gehad vs een zed, 5 minuten in de game stond hij al 0-2 :D
En maar vol blijven houden dat het OP is en dat we moeten wachten want hij outscaled zed :')
Jammer dat ik in de support role gestopt werd (lang leven 4 man premades) en natuurlijk was deze loss mijn fout want ik speelde Nautilus support en stond 0-7 (de 24 assists telde ze voor het gemak niet mee)

Ik blijf deze game mooi vinden :D dus na deze pot maar weer terug gegaan naar BF4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
Wootlock schreef op woensdag 22 april 2015 @ 08:53:
Gisteren een varus op mid gehad vs een zed, 5 minuten in de game stond hij al 0-2 :D
En maar vol blijven houden dat het OP is en dat we moeten wachten want hij outscaled zed :')
Jammer dat ik in de support role gestopt werd (lang leven 4 man premades) en natuurlijk was deze loss mijn fout want ik speelde Nautilus support en stond 0-7 (de 24 assists telde ze voor het gemak niet mee)

Ik blijf deze game mooi vinden :D dus na deze pot maar weer terug gegaan naar BF4
Hahahaha ;) het motiveert je elke keer wel om een nieuwe game te starten he? Bij mij gaat ook altijd vrij snel mijn cursor na een potje langs Play again richting het CSGO icoontje ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stitch!
Wat is de huidige staat van Azir volgens de experts hier? Heb een tijdje enorm veel azir gespammed met een goed resultaat, na die nerf patch echter blijven spelen en gelijk naar silver 5 gezakt, nadat azir de range weer terug heeft gekregen ben ik weer aan het stijgen. (die laatste loss had ik 3 disconnects, waardoor ik enorm achter liep)

Is het de moeite waard om z'on champ te blijven spelen of kan ik beter terugvallen op meer Meta picks waarmee ik een hogere winrate heb? (Xerath, Lux, Ahri, Lee jungle)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootlock

Wootlock

Evilution

Damienx2 schreef op woensdag 22 april 2015 @ 09:02:
[...]

Hahahaha ;) het motiveert je elke keer wel om een nieuwe game te starten he? Bij mij gaat ook altijd vrij snel mijn cursor na een potje langs Play again richting het CSGO icoontje ;).
Och ik kan er altijd wel mee lachen, en na deze game ook gelijk de melding gehad dat ik een "negative attitude" had :D
Lang leven 4 man premades :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
Wootlock schreef op woensdag 22 april 2015 @ 11:48:
[...]

Och ik kan er altijd wel mee lachen, en na deze game ook gelijk de melding gehad dat ik een "negative attitude" had :D
Lang leven 4 man premades :>
Blijkbaar was je niet debiel genoeg in hun ogen ;). Dat gedreig met reports vind ik overigens ook altijd leuk in deze game. Ja ik ga je reporten! Nou knul, ga je gang doe wat je niet laten kunt. Ik slaap er iig niet minder door ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Laatst online: 01:07

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Hoeveel man spelen er wel eens met Volibear als support? Ik moet zeggen dat ik 'm zo aardig onder de knie krijg met een winrate van 65%. Het kan nog hoger natuurlijk, maar dan moet ik soms niet towerdiven of makkelijkere teammates krijgen :P

Ik word wel een beetje moe van mensen die meteen andere mensen willen reporten bij 15 a 20 seconden inactiviteit bij de start van de ronde.. Maar dat zal waarschijnlijk t/m gold wel zo zijn (geen ervaring mee, vandaar de aannamen :P).

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekiemonsterr

Koekiemonsterr

I am so huuungry!

Stitch! schreef op woensdag 22 april 2015 @ 09:52:
Wat is de huidige staat van Azir volgens de experts hier?

Is het de moeite waard om z'on champ te blijven spelen of kan ik beter terugvallen op meer Meta picks waarmee ik een hogere winrate heb? (Xerath, Lux, Ahri, Lee jungle)
Weinig mis met Azir, maar zo te zien is je winrate én KDA op Xerath en Ahri beduidend beter. Dus kun je hen misschien beter spelen. Sinds wanneer is Lux op mid trouwens een meta pick? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime
  • Nu online

Secsytime

Automagisch

Damienx2 schreef op woensdag 22 april 2015 @ 11:51:
[...]

Blijkbaar was je niet debiel genoeg in hun ogen ;). Dat gedreig met reports vind ik overigens ook altijd leuk in deze game. Ja ik ga je reporten! Nou knul, ga je gang doe wat je niet laten kunt. Ik slaap er iig niet minder door ;).
Totdat je een pop-up krijgt dat je een ranked restriction hebt "verdiend" en eerst 32 games moet winnen met allemaal retards in je team!

Lang leve het broken report system, power to the people!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
Secsytime schreef op woensdag 22 april 2015 @ 13:02:
[...]

Totdat je een pop-up krijgt dat je een ranked restriction hebt "verdiend" en eerst 32 games moet winnen met allemaal retards in je team!

Lang leve het broken report system, power to the people!
Gelukkig nog nooit gehad, maar misschien komt dat omdat ik te weinig speel. Of eigenlijk te weinig typ om met enige regelmaat gereport te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stitch!
Koekiemonsterr schreef op woensdag 22 april 2015 @ 12:30:
[...]

Weinig mis met Azir, maar zo te zien is je winrate én KDA op Xerath en Ahri beduidend beter. Dus kun je hen misschien beter spelen. Sinds wanneer is Lux op mid trouwens een meta pick? :)
Inderdaad niet echt meta nee, van de andere kant, op silver elo is alles meta. Ben minder xerath gaan spelen omdat ik die inmiddels wel door heb en azir een hogere skill cap heeft naar mijn mening.
Wat raad je aan qua build op azir? sorc vs ionian boots en stinger of full ap build?

Staat er trouwens nog een toernooitje op de planning? En zijn er nog teams die een midlaner nodig hebben :)

[ Voor 6% gewijzigd door Stitch! op 22-04-2015 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rordarok

Rordarok

De enige echte

Azir eigenlijk al tijden niet meer gezien..ik denk dat andere champions gewoon beter zijn op dit moment.

En over het AFKen aan het begin van de game...in serieuze ranked games heb ik daar echt een schijthekel aan. Het is zo ongelofelijk simpel om een first blood te pakken als iedereen z'n kont beweegt aan het begin van de game. Als je zo graag wil winnen, zorg er dan ook voor dat je die early game free kills pakt. Games zijn zo makkelijk te winnen door een ADC flash te burnen, buff te jatten of een kill te pakken. Doe het gene wat je die 30 seconden doet tijdens loading screen of voor de game, dan garandeer ik je dat je vaker games wint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mebus
Rordarok schreef op woensdag 22 april 2015 @ 13:19:
Azir eigenlijk al tijden niet meer gezien..ik denk dat andere champions gewoon beter zijn op dit moment.

En over het AFKen aan het begin van de game...in serieuze ranked games heb ik daar echt een schijthekel aan. Het is zo ongelofelijk simpel om een first blood te pakken als iedereen z'n kont beweegt aan het begin van de game. Als je zo graag wil winnen, zorg er dan ook voor dat je die early game free kills pakt. Games zijn zo makkelijk te winnen door een ADC flash te burnen, buff te jatten of een kill te pakken. Doe het gene wat je die 30 seconden doet tijdens loading screen of voor de game, dan garandeer ik je dat je vaker games wint.
Inderdaad, invaden is dan zo makkelijk, en early kills zijn er dan ook vaak. Mensen lopen vaak toch afk naar hun Buffs..

Handige aan curse is is dat je ziet wanneer je bijna in de game bent, als die gezichtjes links verschijnen kan je van te voren al op p drukken zodat je nog sneller kan shoppen :)

Zo sta ik vaak als enigste al met m'n items te wachten om weg te kunnen.

BABYMETAL LoL - Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 10:09
Azir zijn late game scaling is goed, dat icm de lange range en de mogelijkheid om meerdere personen te raken met je attacks.

Maar om even een 'pro' te quoten: "Just don't play Lee Sin when you're not Diamond". En later gaf hij aan dat het voor Azir eigenlijk ook zo is. Als je die champions echt goed wil spelen heb je gewoon veel meer skills en inzicht nodig dan bij Zed of Ahri. Ik twijfel of NB3 of TheOddOne dat zei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stitch!
TheBrut3 schreef op woensdag 22 april 2015 @ 13:43:
Azir zijn late game scaling is goed, dat icm de lange range en de mogelijkheid om meerdere personen te raken met je attacks.

Maar om even een 'pro' te quoten: "Just don't play Lee Sin when you're not Diamond". En later gaf hij aan dat het voor Azir eigenlijk ook zo is. Als je die champions echt goed wil spelen heb je gewoon veel meer skills en inzicht nodig dan bij Zed of Ahri. Ik twijfel of NB3 of TheOddOne dat zei.
Opzich ben ik het daar wel mee eens, van de andere kant zou ik de lol in het spelletje snel verliezen met alleen maar annie mid spelen. En juist door een Lee Sin te spelen kan je veel leren. (overigens vind ik Lee niet een enorm goed voorbeeld van een hard to learn champ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rordarok

Rordarok

De enige echte

Easy to learn, hard to master

Speel gewoon wat je leuk vindt, als je de skills hebt dan kom je er hoe dan ook ezpz diamond mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stitch!
Rordarok schreef op woensdag 22 april 2015 @ 14:42:

Speel gewoon wat je leuk vindt, als je de skills hebt dan kom je er hoe dan ook ezpz diamond mee.
Lee 100% winrate the dream _/-\o_ (samplesize 3 potjes)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Laatst online: 01:07

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Rordarok schreef op woensdag 22 april 2015 @ 14:42:

Ik heb geen skills ;(. Of ik moet gewoon meer oefenen met andere champs op andere lanes...
* Outerspace moet eens wat vaker, zoals vaker hier geroepen is, duoq'en met wat andere spelers.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IdieEasy

IdieEasy

Outerspace schreef op woensdag 22 april 2015 @ 15:38:
[...]

Ik heb geen skills ;(. Of ik moet gewoon meer oefenen met andere champs op andere lanes...
* Outerspace moet eens wat vaker, zoals vaker hier geroepen is, duoq'en met wat andere spelers.
Join de chatroom "GoT", invite wat mensen, join de team speak. En het is zo geregeld :)

Vindt vanzelf wel iemand die gezellig is :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mebus
Duoq, alleen doen als je mmr toch al verpest is :)

BABYMETAL LoL - Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mebus
iPhone, nevermind..

<3 Heineken :)

[ Voor 116% gewijzigd door Mebus op 22-04-2015 16:09 ]

BABYMETAL LoL - Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stitch!
Mebus schreef op woensdag 22 april 2015 @ 16:02:
Duoq vind ik toch een mislukt geval in LOL, de enige keren dat ik duoQ win is als je beide hard carried want de overige lanes zullen feeden als een weeshuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekiemonsterr

Koekiemonsterr

I am so huuungry!

Stitch! schreef op woensdag 22 april 2015 @ 16:15:
Duoq vind ik toch een mislukt geval in LOL, de enige keren dat ik duoQ win is als je beide hard carried want de overige lanes zullen feeden als een weeshuis.
Ik heb vrij goede ervaringen met duo queue over het algemeen.

Maar goed, er vallen genoeg voors en tegens te verzinnen.

Voor mij is in ieder geval het argument van de zekerheid van twee goede spelers in je team nog altijd doorslaggevend. Solo queue betekent een extra kans op een nub in je team...die kans verklein ik graag zoveel mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mebus schreef op woensdag 22 april 2015 @ 16:02:
[...]

Waarom zou je gaan duo queuen met iemand die er niks van bakt? Sorry, maar 8/10 keer dat ik duo zijn ik en die ander de sterkste spelers in het team. Zie erg veel mensen duoen met iemand die ze toevallig in solo queue leuk vonden spelen (zelf ook wel eens gedaan) en vervolgens een andere rol moeten spelen en knetterhard falen. Ook is het zwaar jezelf in de voet schieten als je als duo beide op bot gaat staan.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 22-04-2015 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap.
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 20-09 22:51
Verwijderd schreef op woensdag 22 april 2015 @ 17:14:
[...]

[...]

Waarom zou je gaan duo queuen met iemand die er niks van bakt? Sorry, maar 8/10 keer dat ik duo zijn ik en die ander de sterkste spelers in het team. Zie erg veel mensen duoen met iemand die ze toevallig in solo queue leuk vonden spelen (zelf ook wel eens gedaan) en vervolgens een andere rol moeten spelen en knetterhard falen. Ook is het zwaar jezelf in de voet schieten als je als duo beide op bot gaat staan.
Het voordeel van duoQ is dan wel weer dat gedeelde smart halve smart is. Kan je in ieder geval nog samen balen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Junia
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11:06
TheBrut3 schreef op woensdag 22 april 2015 @ 13:43:

Maar om even een 'pro' te quoten: "Just don't play Lee Sin when you're not Diamond".
Wijze woorden! :D

(<--- Mained Lee Sin top :p)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stitch!
moest adc maar we hadden geen ap damage dealer. AP ez botlane ftw:P

[ Voor 33% gewijzigd door Stitch! op 22-04-2015 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Mijn ervaring is juist dat duo's als een gek feeden (omdat ze denken samen alles aan te kunnen waarschijnlijk?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElkeBxl

ElkeBxl

Tassendraagster

Meeste van mijn duoqueues zijn goede games. Meestal zit ik dan ook op TS met die persoon en ervaar ik een vlottere communicatie. Zeker als we samen op bot staan om beter te synchroniseren wanneer we kills proberen te pakken of eerder passiever gaan spelen om het veilig te houden. Al kan ik me best wel voorstellen dat er duo's zijn die met teveel zelfvertrouwen beginnen te spelen.

Pagina: 1 ... 32 ... 45 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
-Geen persoonlijke aanvallen en/of trollen.
-Zie je een post die volgens jou niet door de beugel kan? ga dan NIET reageren maar maak een topic report! De moderators zijn niet 24/7 online maar we proberen altijd zo snel mogelijk de topic reports weg te werken.
- Hou het inhoudelijk en onderbouwend, oneliners ed. voegen niets toe.
- Je stream hoeft niet elke keer dat je streamed gepost te worden