Toon posts:

[Synology] Vraag en antwoord - deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 114 Laatste
Acties:
  • 645.547 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10:39
Zoek eenvoudig eens op in het NL - EN woordenboek.. ;)

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-09 18:47
rechts bovenin op de help pagina kan je taal veranderen naar NL:P

https://help.synology.com...e_raid_type.html&lang=nld

zie je probleem niet?

basic volume kan gewijzigd worden naar een raid1 of raid 5 volume

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11:21
DukeBox schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 15:25:
Zoek eenvoudig eens op in het NL - EN woordenboek.. ;)
Ik denk ook dat het in de vertaling zit...wel een beetje jammer dat ze dat niet gelijk trekken qua naamgeving in de help...dat zou een stuk duidelijker zijn

Ik zou overigens eenvoudig vertalen met simple of elementary O-)

Synology DSM NL: Eenvoudig
Synology Help NL: Basic

Maar als het puur taalverwarring is dan weet ik dat het gewoon mogelijk is, ga ik is even schijven bestellen O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-09 07:25

JT

VETAK y0

Ik heb nu op een DS214+ een LDAP server draaien. Deze accounts zijn voor cloudstationaccounts en voor VPN verbindingen via een aparte server. Nu wil ik quota instellen voor de LDAP accounts maar ik kan nergens vinden waar dit kan. Ook kan ik op Google niks vinden; er wordt wel naar gevraagd maar echt een antwoord kan ik niet vinden. Quota voor een ldap-groep zou ook al prima zijn. Iemand een idee? Anders moet ik toch maar users gaan beheren op 2 plekken...

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
nooberke schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 15:30:
Maar als het puur taalverwarring is dan weet ik dat het gewoon mogelijk is, ga ik is even schijven bestellen O-)
Je kan natuurlijk ook je interface op Engels zetten.
JT schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 15:43:
Deze accounts zijn voor cloudstationaccounts en voor VPN verbindingen via een aparte server.
Ik heb dat opgelost door radius te gebruiken met een proxy naar ldap. Dus VPN gebruikte radius i.p.v. ldap.

[ Voor 35% gewijzigd door DukeBox op 22-01-2015 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xymox
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-09 13:19

Xymox

Determinism rulez !

Ik heb een aantal vragen en hoop hier dat ik wat wijzer wordt.

Ik heb een DS413 met daarin 4 schijven van 3TB. Ik heb bij het begin gekozen om voor basic volumes te gaan, dus geen RAID. Elke HD een eigen volume.

Vanaf het begin zaten er 3 Seagate schijven in en een kleine schijf die ik alleen voor downloads en "rommel" gebruik, Verder heb ik 1 HD specifiek alleen voor backups. Om de X tijd backup ik specifieke folders van 3 volumes naar de backupschijf. (daarnaast heb ik 1 externe eSata schijf waar ik deze backup opzet en tevens een losse HD die ik fysiek ergens anders zet met dezelfde backup).

Laatst is 1 van de schijven kapot gegaan, een Seagate die ik als backup gebruikte. Ik heb meteen deze vervangen en tevens de kleine schijf door 3TD reds.

Een vraag die ik heb is wat als volume 1 (de root schijf?) kapot gaat?
Is de DS te booten wanneer deze schijf uitvalt?

Aangezien de Seagates de oudste HD's zijn in het systeem, zou ik graag willen wisselen. Dus dat de root met alle DS data verplaatst worden naar de nieuwe HD en dat ik de oude Seagate als "download/rommel" HD ga inzetten. Zeker na de crash van 1 van die oude Seagates en dat deze op hetzelfde moment uit dezelfde batch zijn geplaatst (en de negatieve berichten over dit merk HD's) ben ik meer gerust op het systeem als het belangrijkste volume op één van die nieuwe reds draait.

Wat is de beste manier om dit te doen? Wellicht zonder schijven te hoeven omsteken.

Klopt het dat elke schijf in de DS een "kopie" heeft van de systeem bestanden en dat elk volume daarmee in staat is vandaar uit te booten?

Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
Xymox schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 23:11:
Een vraag die ik heb is wat als volume 1 (de root schijf?) kapot gaat?
Is de DS te booten wanneer deze schijf uitvalt?
Je geeft zelf al het antwoord:
Klopt het dat elke schijf in de DS een "kopie" heeft van de systeem bestanden en dat elk volume daarmee in staat is vandaar uit te booten?
Ja, dat klopt. Er is geen 'root' schijf. Op iedere HDD die deel 'kan' uitmaken van een primair volume (bij bepaalde modellen word een expansion uitgesloten) is een partitie aanwezig welke een mirror is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk1983
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 25-06-2024
Ik wil mijn DS212j op termijn gaan koppelen aan een (nog aan te schaffen) HTPC of player met XBMC. Nu zat ik te denken, ik kan straks mijn films vanaf mijn NAS straks afspelen op mijn iPad, kan ik dan niet gewoon de XBMC-stap overslaan en hiervoor in de plaats mijn Apple TV + AirPlay gebruiken? Of denk ik dan te simpel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:33

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Airplay vanuit iOS8 werkt niet zo soepel met XBMC, maar ik verwacht dat je de Apple TV wel kan aansturen via DLNA (vanaf de ATV) of Airplay vanuit Videostation. Ik heb zelf alleen geen ATV dus kan ik er geen zekerheid over geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
Via DLNA klopt niet...

In het algemeen (onder voorbehoud van codec, audio stream en NAS variant) werkt videostation als doorgeef luik. Je opent video station, en ipv play te drukken druk je rechtsboving op de share knop.. daar kan je alle ondersteunende apparaten vinden zoals een apple TV. Mijn Samsung TV wordt ook gevonden.

Hij gaat dan laden en je film begint... je pakt je apple tv s afstandbediening en je zult zien dat het ook werkt. Apple TV leg je weg.. Nou stel je hebt een vrij gangbare film, serie geselecteerd maar je bent vergeten om een versie met subtitles te pakken, dan vaak vind DS Video ook nog eens de subs voor je.

waarom onder voorbehoud? omdat ik niet precies kan achterhalen wat de problemen zijn. Ik heb pas een nieuwe nas en nog geen enkele niet werkende film gehad terwijl dat onder mijn vorige nas (213+) wel het geval was.Ook bij films die het wel gedaan hebben en dan ineens niet.. Kortom als het werkt, niet meer aankomen.. als het niet werkt. wachten op een update en iets anders proberen.....maar goed dat is mijn ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

DukeBox schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 15:46:
[...]

Ik heb dat opgelost door radius te gebruiken met een proxy naar ldap. Dus VPN gebruikte radius i.p.v. ldap.
En op de Syno draait nog LDAP? Dan heb je toch nog steeds het probleem dat je op de Syno geen quota in kan stellen? Of draaide er Radius op de Syno?

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
JT schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 21:00:
En op de Syno draait nog LDAP? Dan heb je toch nog steeds het probleem dat je op de Syno geen quota in kan stellen? Of draaide er Radius op de Syno?
Ik draaide beide op de syno.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Ik wou het eens gaan proberen door pfsense -> RADIUS en niet pfsense -> LDAP -> RADIUS maar ik krijg constant:
Login incorrect (rlm_pap: CRYPT password check failed): [test/8\*******************] (from client pfSense port 0)

Irritant...eens goed Googlen.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goedemiddag,

Ik heb gisteren een Synology DS215J aangeschaft in combinatie met een WD Green 3,5" 3TB schijf. Voorheen had ik voor de backup alleen een WD MyBook 2TB (USB 3.0) externe schijf. Nu ben ik dus alle info van die schijf over aan het zetten op de NAS. Op de DS215J zit zowel een USB 2.0 als een USB 3.0 aansluiting. Ik dacht dan kan ik lekker snel van mijn WD naar mijn NAS schrijven middels de USB 3.0 verbinding. Wanneer ik echter de WD aansluit op de USB 3.0 krijg ik totaal geen respons op de NAS. Wanneer hij dan op de USB 2.0-poort aangesloten wordt, wordt hij direct zichbaar in File Station.

Enig idee waarom de WD niet herkend wordt op de USB 3.0 poort?

Update, tijdens het schrijven heb ik zojuist ook nog even een gewone 64GB USB 3.0 stick geprobeerd op de USB 3.0-poort. Deze wordt wel direct herkent....

Iemand enig idee waar dit aan zou kunnen liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jakob
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23-09 17:47
Ik heb niet direct een idee, maar ik weet wel dan een WD Green niet echt een goede keuze is voor gebruik in een NAS. Deze zijn ontwikkeld voor zuinige energieprestaties, en spinnen zeer snel down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nindustries
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17-09 15:03
jakob schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 13:18:
Ik heb niet direct een idee, maar ik weet wel dan een WD Green niet echt een goede keuze is voor gebruik in een NAS. Deze zijn ontwikkeld voor zuinige energieprestaties, en spinnen zeer snel down.
Het is dan ook de bedoeling voor wdidle op Greens te gebruiken om die head parking in te dijken.
Leuk weetje; de REDs verbruiken nog minder. Enige reden om voor de greens te gaan is dus de prijs :)

~ beware of misinformation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds kort een vrij constante download van rond 500 KB/s op mijn DS412+ waarvan ik de bron niet kan achterhalen. Er lopen geen downloads via downloadstation (is niet eens geïnstalleerd)

Via broncontrole>proces kom ik niet verder. Iemand enig idee hoe ik de bron van de continue download kan achterhalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, jammer dat jullie het ook niet weten. Dat van het verschil tussen de Green en Red kwam ik helaas ook vandaag pas achter. Ik heb het puur voor de prijs gedaan. Zodra alles op de schijf staat hoef ik niet veel meer onderling te kopieren. Dan is het alleen maar nog wat klein schrijfwerk. Hoopte dat de Green dan in het dagelijks gebruik wat energiezuiniger zou zijn. Maar niet dus.

Wel jammer dat ik de USB 3.0 poort nu niet kan benutten. Scheelt toch een hoop tijd.

Daarnaast vindt ik het systeempje tot nu toe echt bagger. Alles gaat traag als dikke stront. Heel dat DSM 5.1 is niet vooruit te branden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Verwijderd schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 18:09:
Hmm, jammer dat jullie het ook niet weten. Dat van het verschil tussen de Green en Red kwam ik helaas ook vandaag pas achter. Ik heb het puur voor de prijs gedaan. Zodra alles op de schijf staat hoef ik niet veel meer onderling te kopieren. Dan is het alleen maar nog wat klein schrijfwerk. Hoopte dat de Green dan in het dagelijks gebruik wat energiezuiniger zou zijn. Maar niet dus.

Wel jammer dat ik de USB 3.0 poort nu niet kan benutten. Scheelt toch een hoop tijd.

Daarnaast vindt ik het systeempje tot nu toe echt bagger. Alles gaat traag als dikke stront. Heel dat DSM 5.1 is niet vooruit te branden...
DSM draait hier prima. Het leunt wel vrij zwaar op JS. Een moderne computer + fatsoenlijke browser zou prima moeten werken. Andere browser al geprobeerd?

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is JS?

Ik zag net dat de NAS bezig is om allemaal foto's te converteren (conversievoortgang). Daarmee is hij druk bezig geweest. Ik heb dit nu uitgesteld en de NAS opnieuw opgestart. Nu even film voor film proberen en dat lijkt nu beter te gaan. Net had ik 350gb aan films geselecteerd om over te zetten. Daar had hij wel moeite mee.

Blijft jammer van die USB 3.0 poort.

Ik gebruik trouwens Firefox. Zal het nog even aanzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 10:07
Verwijderd schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 18:24:
Wat is JS?

Ik zag net dat de NAS bezig is om allemaal foto's te converteren (conversievoortgang). Daarmee is hij druk bezig geweest. Ik heb dit nu uitgesteld en de NAS opnieuw opgestart. Nu even film voor film proberen en dat lijkt nu beter te gaan. Net had ik 350gb aan films geselecteerd om over te zetten. Daar had hij wel moeite mee.

Ik gebruik trouwens Firefox. Zal het nog even aanzien.
je hebt een instap nas(j variant) qua snelheid,verwacht er helaas geen wonderen van... qua snelheid dan.Op de hogere types werkt DSM soepel,op mijn 1511+ in ieder geval wel.

En in het begin vertraag thet indexeren ect het systeem.

[ Voor 6% gewijzigd door freaky35 op 24-01-2015 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Laatst online: 26-09 17:55
Verwijderd schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 18:09:
Zou niet moeten. Ook met de j-modellen (zeker een 2015 model) moet je prima resultaten boeken. Ik heb zelf nog extern een 115j staan en die werkt prima met dsm5.1. Mijn 110j heb ik verkocht toen 5.1 uit kwam, maar zelfs die werkte prima met dsm 5.0.

Het doet mij dus denken dat jouw syno traag is omdat hij nog iets anders aan het doen is terwijl jij hem wilt gebruiken. Kan je eens bekijken welke dingen je syno op de achtergrond aan het doen is (task monitor)? Misschien dat hij je foto's aan het converteren is?

[ Voor 22% gewijzigd door job op 24-01-2015 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolla
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 14-08 12:40
Ik heb vandaag mijn DS215J ontvangen en geinstalleerd. Na installatie zijn de standaardmappen aangemaakt.

Ik heb gebruikersaccounts op de Synology identiek gemaakt aan de accounts in Windows 7. Nu zie ik op de Synology een map home en een map homes. Als ik het goed begrepen heb staan in de map homes de home mappen van de gebruikers.

In Windows 7 heb je bibliotheken waaronder je de mappen afbeeldingen, documenten, muziek, video's hebt. Is het een idee om deze mappen aan te maken in de home directory van elke gebruiker en de Windows mappen daar heen te laten verwijzen? Dan hoef ik uiteindelijk alleen een back-up van de Synology te maken en niet van beide pc's afzonderlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

[quote]Verwijderd schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 18:24:
Wat is JS?]/]
Javascript, webtechnologie.
Je kunt eens SSH'en naar je NAS en kijken via SSH of hij daar wel gemount is en of er uberhaupt wel een apparaat gezien wordt.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Job: het klopt dat er hij bezig was met het converteren van foto's en dergelijke. Dat heb ik even uitgesteld. Nu gaat het al wat beter. Echter gaat het overzetten van mijn foto's en films continue fout. Ik wilde mijn ca. 70gb aan foto's van mijn MyBook overzetten op de NAS maar ergens geeft ie ineens aan dat hij een bepaalde map niet kan vinden. Als ik nu de map weer opniew weer wil kopieren geeft ie direct een foutmelding dat het niet mogelijk is om het bestand te kopieren omdat ik de rechten niet heb of dat de map verdwenen is. Hij staat echter nog steeds op mijn oude schijf en niet op de NAS.

Ben al vanaf vanochtend bezig alles over te zetten. Ik ga nog liever al mijn films opnieuw downloaden dan om nog een dag continue in de gaten te houden of alles wel correct gekopieerd wordt. Downloaden via Downloadstation loopt ook al niet lekker omdat bij bijna alle films het uitpakken mislukt. Daar heb ik dus ook niet veel aan. Nu is de NAS niet meer dan een gewone externe harde schijf waarheen ik alleen via USB 2.0 kan kopieren en waar het nog continue misgaat ook.

Helaas denk ik dat het voornamelijk aan mezelf ligt en wellicht aan de crappy MyBook van WD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deagle
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 28-09 18:49
Ik heb ook een ds215j, ik zal morgen eens proberen of het bij mij ook zo beroerd gaat met een externe usb3 hdd. Verder geen problemen hier met dsm, alles werkt smooth.

EDIT: hier geen problemen.

[ Voor 8% gewijzigd door Deagle op 25-01-2015 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, vandaag weer een nieuwe dag. Maar begint direct weer met problemen. Ik heb net een map met series ca. 150gb willen kopieren van mijn externe HDD naar de NAS. Dit zou ong. 3 uur duren. Ben ik even gaan ontbijten, kom ik een half uur later terug, blijkt dat hij opgehouden is met kopieren omdat de map ineens niet meer zou bestaan...Dit terwijl de map (Family Guy) nog gewoon bestaat op mijn externe HDD. Die kan ik dus ook gewoon niet meer kopieren omdat hij deze bij het kopieren niet meer kan vinden. Dit is ook het geval met een hoop foto's die ik wilde kopieren. Daarvan herkent hij ineens ook een paar mappen niet meer en zo ook bij de map films.

Ik kan gewoon via File Station bij de mappen op mijn externe HDD alleen bij het kopieren ervan naar de NAS geeft hij aan dat de mappen niet bestaan.

Ik heb geen idee hoe ik dit op moet lossen. Ik denk erover om alles te resetten en het apparaat terug te brengen naar de winkel en een zwaardere te nemen. Echter heb ik het gevoel dat dit wel een prima apparaatje is. De USB 3.0 poort werkt ook geheel niet, dit terwijl ik de USB die erin zit gewoon alle rechten heb gegeven te schrijven en te lezen en dergelijke...

Ik wilde een map verwijderen met oude films. Ca 50gb. Daarover doet het systeempje gewoon rustig 20 minuten. Alleen het verwijderen ervan...

Teneinde raad. misschien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanielAlm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 28-09 11:01
Na veel gezoek de volgende domme vraag. Waarom zou ik een certificaat aanschaffen voor de mailserver als ik alleen via beveiligde verbindingen, 3g, eigen wifi, etc, mijn mail check en verstuur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
^ Alleen wanneer je de melding dat het certificaat niet geldig is kwijt wilt (of overal je ca handmatig niet wilt importeren). Daarnaast heb je gratis certificaten die dat al oplossen dus waarom niet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk1983
Vandaag de DS212J geinstalleerd. Alles prima gegaan, maar nu moet ik op de NAS de geforwarde poort van mijn (KPN) Experiabox instellen. Het merk en type worden niet herkend, en zonder merk en type kan ik geen (ook niet handmatig) forward instellen op de NAS. Iemand enig idee hoe ik dit moet doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NIMIC
  • Niet online
NIMIC schreef op woensdag 12 november 2014 @ 17:00:
[...]
Dat probleem heb ik ook met al mijn bestanden, ik snap die cloud sync nog steeds niet. Moet er nog wat meer mee testen. Ik vertrouw het in ieder geval echt niet.
Ik heb gelukkig nog een backup.
Ik heb eindelijk mijn probleem met Synology Cloud Station opgelost.
Het werkt blijkbaar niet goed als de bestanden op alleen lezen staan. Heb overal alleen lezen uit gezet, en de synchronisatie gaat prima.

Al wordt de pc er nog wel wat langzaam van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 25-09 07:01
Verwijderd schreef op zondag 25 januari 2015 @ 11:31:
Nou, vandaag weer een nieuwe dag. Maar begint direct weer met problemen. Ik heb net een map met series ca. 150gb willen kopieren van mijn externe HDD naar de NAS. Dit zou ong. 3 uur duren. Ben ik even gaan ontbijten, kom ik een half uur later terug, blijkt dat hij opgehouden is met kopieren omdat de map ineens niet meer zou bestaan...Dit terwijl de map (Family Guy) nog gewoon bestaat op mijn externe HDD. Die kan ik dus ook gewoon niet meer kopieren omdat hij deze bij het kopieren niet meer kan vinden. Dit is ook het geval met een hoop foto's die ik wilde kopieren. Daarvan herkent hij ineens ook een paar mappen niet meer en zo ook bij de map films.

Ik kan gewoon via File Station bij de mappen op mijn externe HDD alleen bij het kopieren ervan naar de NAS geeft hij aan dat de mappen niet bestaan.

Ik heb geen idee hoe ik dit op moet lossen. Ik denk erover om alles te resetten en het apparaat terug te brengen naar de winkel en een zwaardere te nemen. Echter heb ik het gevoel dat dit wel een prima apparaatje is. De USB 3.0 poort werkt ook geheel niet, dit terwijl ik de USB die erin zit gewoon alle rechten heb gegeven te schrijven en te lezen en dergelijke...

Ik wilde een map verwijderen met oude films. Ca 50gb. Daarover doet het systeempje gewoon rustig 20 minuten. Alleen het verwijderen ervan...

Teneinde raad. misschien
Veel externe harddiskken hebben een vorm van energie besparing waardoor de schijf zich na een bepaalde tijd van inactiviteit uitschakelt. Mogelijk dat de ondanks het kopiëren de disk toch denk dat hij niets aan het doen is. Zeker omdat er wordt aangeven dat de map niet meer bestaat lijkt erop dat de verbinding wordt verbroken.

Probeer anders als test eens om de WD aan je PC te koppelen en vanaf daar de bestanden te kopiëren naar je NAS. Even een share aanmaken in Windows Verkenner naar de map op je NAS.

Als het dan nog fout gaat kun je als test eens een aantal bestanden kopiëren van de WD naar je PC en van je PC naar je NAS. Dan sla je de externe disk op dat moment van naar je NAS schrijven over.

Zo kom je er achter waar het mogelijk fout gaat.

Voor je foto's kun je dit bij een grote hoeveelheid beter ook via de PC doen via de tools van Synology. Voordeel is dat het indexeren etc dan ook veel sneller gaat omdat de CPU van je PC wordt gebruikt ipv de NAS en die doet daar vele langer over.

Check ook in DSM of je de energie instellingen uitzet zolang je met het overzetten van data bezig bent. Je wilt niet dat de NAS in een slaapstand zou gaan.

Zelf vermoed ik ook dat de WD moeilijk aan het doen is. Een Synology NAS is normaal gesproken super stabiel en heb er 3 en herken de problemen niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@MikeOO, Bedankt voor je reactie! Ik heb nu alles geprobeert te kopieren van mijn via de pc en dan alles op een 64gb USB stick. Dat is inderdaad een stuks stabieler. Ik het de USB 3.0 stick aangesloten en via de Synology geformateerd FAT32. Het grote voordeel is nu dat deze gewoon herkert wordt als USB 3.0 en werkt op de USB 3.0 poort. Voor foto's werkt dat uiteraard perfect. Alleen is de maximale bestandsgrootte nu 4gb als ik het goed heb (kan het even niet checken, zit op mijn werk). Veel films kan ik hierdoor niet kopieren.

Ik kan de stick helaas maar op 2 manieren formateren via de DS215j. FAT32 (geen bestanden groter dan 4gb, dus bijna geen films) of EXT4 (dacht ik). Alleen als ik hem formateer als EXT4 wordt hij weer niet herkent door mijn laptop (Windows 8). Heb dus even geen idee hoe ik de grote films overgezet krijg via de USB stick...Voorheen was hij NTFS geformateerd en toen werd deze niet herkent door de NAS.

Heb je wellicht enig idee op welke manier ik hem zou kunnen formateren zodat deze zowel op de NAS als de Windows wordt herkent én deze bestanden groter dan 4 GB zou kunnen kopieren?

Wijziging 10:42u: Ik verwacht inderdaad ook dat de MyBook na enige tijd uitschakeld of zo waardoor het kopieren niet gaat zoals het zou moeten.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2015 11:24 . Reden: Spellingsfout(en) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S913
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-09 02:09

S913

Abusus non tollit usum

bvk1983 schreef op zondag 25 januari 2015 @ 21:35:
Vandaag de DS212J geinstalleerd. Alles prima gegaan, maar nu moet ik op de NAS de geforwarde poort van mijn (KPN) Experiabox instellen. Het merk en type worden niet herkend, en zonder merk en type kan ik geen (ook niet handmatig) forward instellen op de NAS. Iemand enig idee hoe ik dit moet doen?
Ik gebruik DSM nooit mijn port-forwarding in mijn modem/router te doen, mede omdat (in het verleden?) dan de forwards die ik handmatig in mijn modem/router gedaan had, overschreven werden.
Waarom stel je niet handmatig je port forwards in op je Experiabox?

"For although dreams are in all of us, few hands may grasp their moth-wings without tearing them"
~ H.P. Lovecraft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk1983
S913 schreef op maandag 26 januari 2015 @ 11:14:
[...]

Ik gebruik DSM nooit mijn port-forwarding in mijn modem/router te doen, mede omdat (in het verleden?) dan de forwards die ik handmatig in mijn modem/router gedaan had, overschreven werden.
Dat heb ik gedaan, dat zou dus voldoende moeten zijn? Dan maar even IP adressen controleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
Verwijderd schreef op maandag 26 januari 2015 @ 10:35:
@MikeOO, Bedankt voor je reactie! Ik heb nu alles geprobeert te kopieren van mijn via de pc en dan alles op een 64gb USB stick. Dat is inderdaad een stuks stabieler. Ik het de USB 3.0 stick aangesloten en via de Synology geformateerd FAT32. Het grote voordeel is nu dat deze gewoon herkert wordt als USB 3.0 en werkt op de USB 3.0 poort. Voor foto's werkt dat uiteraard perfect. Alleen is de maximale bestandsgrootte nu 4gb als ik het goed heb (kan het even niet checken, zit op mijn werk). Veel films kan ik hierdoor niet kopieren.

Ik kan de stick helaas maar op 2 manieren formateren via de DS215j. FAT32 (geen bestanden groter dan 4gb, dus bijna geen films) of EXT4 (dacht ik). Alleen als ik hem formateer als EXT4 wordt hij weer niet herkent door mijn laptop (Windows 8). Heb dus even geen idee hoe ik de grote films overgezet krijg via de USB stick...Voorheen was hij NTFS geformateerd en toen werd deze niet herkent door de NAS.

Heb je wellicht enig idee op welke manier ik hem zou kunnen formateren zodat deze zowel op de NAS als de Windows wordt herkent én deze bestanden groter dan 4 GB zou kunnen kopieren?

Wijziging 10:42u: Ik verwacht inderdaad ook dat de MyBook na enige tijd uitschakeld of zo waardoor het kopieren niet gaat zoals het zou moeten.
NTFS?

Ik hoop dat je de moeite neemt om synology support te email met een request. Ben al jaren bezig om exFAT ondersteuning voor elkaar te krijgen, maar alleen sta ik zwak.

waarom exFAT?
1) gratis dus geen licentiekosten voor synology of haar gebruikers
2) standaard ondersteuning onder windows, mac os x.. linux geen idee maar vermoed dat het niet veel werk zou zijn

Dan hoeft je nooit meer na te denken en kan alles op elke OS met welke grootte dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roeleboel
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

roeleboel

en zijn beestenboel

Quakie schreef op maandag 26 januari 2015 @ 11:30:
[...]

NTFS?

Ik hoop dat je de moeite neemt om synology support te email met een request. Ben al jaren bezig om exFAT ondersteuning voor elkaar te krijgen, maar alleen sta ik zwak.

waarom exFAT?
1) gratis dus geen licentiekosten voor synology of haar gebruikers
2) standaard ondersteuning onder windows, mac os x.. linux geen idee maar vermoed dat het niet veel werk zou zijn

Dan hoeft je nooit meer na te denken en kan alles op elke OS met welke grootte dan ook.
exFAT is NIET gratis voor ontwikkelaars zoals synology, zie ook http://en.wikipedia.org/wiki/ExFAT#Restrictive_licensing_and_software_patents
dus tenzij jij even voorschiet zal je er lang op mogen wachten

[ Voor 3% gewijzigd door roeleboel op 26-01-2015 14:43 ]

De makkelijkste manier om hyprocrieten boos te krijgen? Confronteer ze met hun eigen uitspraken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
Zo dit is nieuw voor mij. Mijn excuses, ik heb werkelijk waar al super lang in mijn hoofd dat exFAT juist gratis was om snelle ondersteuning voor elkaar te krijgen :S.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10:24
Pff, komen de laatste tijd wel veel DSM updates uit zeg. Bijna wekelijks wel weer een mailtje in m'n inbox: "DSM update is ready to be installed on DS114".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
ThinkPadd schreef op maandag 26 januari 2015 @ 21:54:
Pff, komen de laatste tijd wel veel DSM updates uit zeg. Bijna wekelijks wel weer een mailtje in m'n inbox: "DSM update is ready to be installed on DS114".
Bijna net zo vaak als er beta releases zijn van domoticz ;)
Maar opzich ook niet zo gek, er zijn voor de diverse onderdelen waar dsm uit is opgebouwd ook updates geweest (ssh, monoshell, vpn, ipstack.. etc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikadoo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Klein vraagje, is het mogelijk om via quickconnect ook verbinding te krijgen met Sickbeard en Spotweb?

Ik krijg het niet voor elkaar.

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x Asus RoG XG27AQDMG | 1x LG UltraGear 27GL850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 10:07
ThinkPadd schreef op maandag 26 januari 2015 @ 21:54:
beter toch, er word tenminste volop aan gewerkt, verbetert :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk1983
S913 schreef op maandag 26 januari 2015 @ 11:14:
[...]

Ik heb het nu anders gedaan, d.m.v. het aanmaken van een Quickconnect ID werkt het ineens wel. Ik was die optie nog niet tegengekomen in mijn haast, maar een collega wees me er op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvvv
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23-09 06:48
Ik kan vanuit mijn Sony TV via DLNA zonder probleem content vanop mijn ds214 afspelen.

Echter is mijn Sony TV niet zichtbaar in videostation of de app op mijn Tablet (android & ios getest). Doe ik iets verkeerd of is dit niet met elk aparaat mogelijk? Ik wil gewoon vanuit VS of de app laten afspelen op mijn TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S913
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-09 02:09

S913

Abusus non tollit usum

bvk1983 schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 14:21:
Ik heb het nu anders gedaan, d.m.v. het aanmaken van een Quickconnect ID werkt het ineens wel. Ik was die optie nog niet tegengekomen in mijn haast, maar een collega wees me er op.
Ik ken/gebruik die functie ook niet, maar goed dat het werkt :)

"For although dreams are in all of us, few hands may grasp their moth-wings without tearing them"
~ H.P. Lovecraft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertV
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11:13

BertV

Handgemaakt

Kan ik mijn DS214 Netflix laten streamen naar mijn windows laptop?

Ik zou graag gebruik willen maken van de rekenkracht van de DS omdat mijn laptop moeite heeft met 720p in een browser. (los daarvan, spelend in VLC is dan weer geen probleem dus het is een software kwestie)

Voorouders net boven de Neder-Rijn? Doe een DNA-test.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valderrama
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 28-09 10:27
Quickconnect is reuze handig hoor. Werkt uitstekend.

Overigens is er kort geleden een relay bij gekomen, wij worden niet meer via de UK gerouteerd maar tegenwoordig via servertjes in DE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brinta
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23-09 13:33
Ik gebruik al 3 jaar een 212J met een WD Green 2 TB harde schijf voor mijn fotocollectie (die ik ook backup naar Amazon S3 en USB-stick) en als opslag voor films/series (geen backup nodig). De harde schijf begon vol te lopen, dus heb ik van de week een WD Red 3 TB schijf gekocht. Ik hoopte mijn Volume uit te kunnen breiden naar 5 TB, maar er werd geen enkele optie geboden: DSM begon meteen alle gegevens te kopiëren. Ik heb nu dus nog steeds een volume van 2 TB, gebruik makend van SHR (dus eigenlijk RAID-1).

Vervolgens heb ik de 2 TB schijf eruit gehaald, in de hoop de andere schijf te kunnen repareren en dan uit te breiden naar 3 TB. Maar DSM geeft enkel aan dat ik de falende harde schijf moet vervangen door een gezonde. :(

Als ik Google kom ik heel mensen tegen met hetzelfde probleem, maar eigenlijk overal wordt als oplossing geboden: backup maken en Synology opnieuw instellen. Als het even kan doe ik dat natuurlijk liever niet. :) Dus, hebben jullie een idee hoe ik met behoud van data toch een volume in kan stellen van 5 TB (of anders toch op zijn minst 3 TB)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prx
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11:04

Prx

Als je nu jouw 2TB weer terug stopt dan hangt hij hem niet direct in de array, maar kun je hem ook opnieuw toewijzen als een losse schijf. Anders heeft hij graag dat je hem 'repaired' (de array), zodat hij wel 2TB Mirror heeft.

Prx in "Het grote Synology topic - deel 4"

[ Voor 14% gewijzigd door Prx op 28-01-2015 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09:59

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Hier geen vraag of antwoord, maar een opmerking;

Sinds 2 dagen een Synology DS414J in huis. Ongelooflijk wat een bruut ding, en wat is die software fijn om mee te werken zeg! Push notifications op m'n Windows Phone, en nog vele andere fijne dingetjes! Heerlijk!

Ik kom van een iomega StorCenter. Wat een verschil!

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Brinta schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 21:43:
Ik hoopte mijn Volume uit te kunnen breiden naar 5 TB, maar er werd geen enkele optie geboden: DSM begon meteen alle gegevens te kopiëren. Ik heb nu dus nog steeds een volume van 2 TB, gebruik makend van SHR (dus eigenlijk RAID-1).
Dat komt waarschijnlijk doordat je bij de installatie van je 2TB schijf gekozen hebt voor SHR. Was de 2TB een basic volume geweest, dan had je op die 3TB een eigen volume kunnen maken.

Maar ik neem aan dat je een oplossing voor je probleem zou willen hebben??
Haal de 3TB uit je syno, kijk of de data op je syno nog bereikbaar is. Zoja: 3TB formateren in een pc. via netwerk alles vanaf de syno naar je 3TB zetten.
Syno opnieuw installeren waarbij je op de 2TB een jbod aanmaakt. data terugschrijven van 3TB naar 2TB.
3TB toevoegen aan je syno aan je jbod en je eindigt met 5TB.

twee losse volumes echter is veiliger, wil je dat.. dan moet je bij de herinstallatie niet kiezen voor jbod maar voor een basic volume. De 3TB schijf die je toevoegt maak je ook een basic volume aan.

[ Voor 11% gewijzigd door job op 29-01-2015 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brinta
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23-09 13:33
Prx schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 23:17:
Als je nu jouw 2TB weer terug stopt dan hangt hij hem niet direct in de array, maar kun je hem ook opnieuw toewijzen als een losse schijf. Anders heeft hij graag dat je hem 'repaired' (de array), zodat hij wel 2TB Mirror heeft.

Prx in "Het grote Synology topic - deel 4"
Bedankt, fijn dat er een oplossing lijkt te zijn!

Ik ben nu bezig met de laatste twee stappen uit jouw voorstel.
• Maak een back-up task aan en verplaats alles van de ene schijf (Degraded RAID) naar de andere (Basic)
• Verwijder de RAID set-up en maak een nieuw Basic volume aan op de andere schijf

Voor de duidelijkheid: die back-up task is gewoon alles via de backup-optie van DSM kopiëren van (in mijn geval) volume2 naar volume1? Dan worden settings en apps etc. ook meegenomen?
job schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 10:25:
[...]
Dat komt waarschijnlijk doordat je bij de installatie van je 2TB schijf gekozen hebt voor SHR. Was de 2TB een basic volume geweest, dan had je na toevoegen van de 3TB kunnen kiezen wat je er mee wou doen.

Maar ik neem aan dat je een oplossing voor je probleem zou willen hebben??
Haal de 3TB uit je syno, kijk of de data op je syno nog bereikbaar is. Zoja: 3TB formateren in een pc. via netwerk alles vanaf de syno naar je 3TB zetten.
Syno opnieuw installeren waarbij je op de 2TB een jbod aanmaakt. data terugschrijven van 3TB naar 2TB.
3TB toevoegen aan je syno aan je jbod en je eindigt met 5TB.
Had inderdaad gekozen voor SHR. Ik verkeerde toen in de veronderstelling dat de 'hybrid' inhield dat ik later zelf nog kon kiezen tussen JBOD en de diverse RAID-vormen, de uitleg niet goed genoeg gelezen blijkbaar. :+

Jouw voorstel klinkt ook goed, maar ben nu al begonnen met de oplossing van Prx. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prx
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11:04

Prx

Brinta schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 10:35:
Voor de duidelijkheid: die back-up task is gewoon alles via de backup-optie van DSM kopiëren van (in mijn geval) volume2 naar volume1? Dan worden settings en apps etc. ook meegenomen?
Je kunt apps gewoon verplaatsen door bij de verschillende apps het volume te kiezen. Op die manier kun je ze omhangen naar de andere schijf alvorens je de Array opheft en de andere schijf formatteert. De back-up task is alleen voor het omgooien van de data. Dan kan dat lekker op de achtergrond gebeuren. :)

Vergeet dat ook niet te doen met MariaDB als je die hebt. Klik gewoon even door de verschillende opties heen van je Synology en kijk even waar een path staat. Mijn actie is ook alweer een DSM versie of wat geleden. :)

[ Voor 6% gewijzigd door Prx op 29-01-2015 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cliors
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 26-09 13:31
Weet iemand of het gewoonlijk is dat CPU op 97%-99% draait wanneer je videostation gebruikt?
Ik heb een 1515+ nas.

Normaal gesproken kom ik met dit apparaat niet boven de 15% omdat ik vooralsnog vrij weinig doe.
FFMPEG is het proces wat dan 95% opslokt.

Vraag 2. Welk programma gebruiken jullie om video's te streamen? Behalve plex want die is nog niet beschikbaar voor de 1515+

[ Voor 6% gewijzigd door cliors op 29-01-2015 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
Wanneer pakt ie 99%? Het lijkt erop dat hij een video aan het omzetten is zodat afspeel apparaat het kan weer geven.

Bij mij is Plex enige wat de 415+ neer krijgt...Ik weet je package pagina niet, maar hij is beschikbaar voor de 415+ welke dezelfde cpu heeft.. kwestie van package site updaten of kwestie van geduld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09:41
Ik weet niet of ik helemaal goed zit hier, maar ik probeer SonarQube op mijn NAS (DS214) te zetten. Hiervoor heb ik de zip op sonarqube.org gedownload en de volgende handleiding gevolgd: http://docs.sonarqube.org...baseInstallingtheDatabase

En nog 2 aanpassingen gedaan die ik via Google vond: http://blog.mindcrime-ila...gy-diskstation-ds214play/

Nu probeer ik echter SonarQube op te starten, maar zit ik eigenlijk al met het probleem dat ik niet exact weet welke ik uit de lijst moet hebben:
bin/linux-ppc-64/sonar.sh
bin/linux-x86-32/sonar.sh
bin/linux-x86-64/sonar.sh
bin/jsw-license/
bin/macosx-universal-64/sonar.sh
bin/solaris-sparc-64/sonar.sh
bin/solaris-sparc-32/sonar.sh
bin/solaris-x86-32/sonar.sh
bin/windows-x86-32/sonar.bat
bin/windows-x86-64/sonar.bat

Ik heb de eerste drie geprobeerd, echter kreeg ik telkens de volgende foutmelding:

/./wrapper: line 1: syntax error: unexpected "("

Nu ben ik zelf niet zo heel erg geweldig met Linux dus heb ik eigenlijk geen idee wat de foutmelding is. Natuurlijk er zit een syntax fout in de wrapper file. Maar deze is onleesbaar als ik hem open met vi.

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emnich
  • Registratie: November 2012
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

Maakt het (qua veiligheid) uit of je VPN draait op je router of op de NAS?

Voor mijn idee zou het op een router iets veiliger zijn omdat die eerder in het netwerk zit en deze wat minder andere software draait en dus minder kwetsbaar zou zijn. Zit daar iets in of is dit complete onzin?

De NAS komt overigens achter een UPC horizon te hangen maar ik twijfel of ik er niet nog een router tussen zou moeten zetten.

[ Voor 18% gewijzigd door emnich op 31-01-2015 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ionicdog
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 31-01 15:46
Voordeel van vpn op de router is dat je geen poorten hoeft te forwarden, en dus hangt de Nas niet direct aan het internet. Ik heb ook modem>router>nas. Als deze direct aan het modem hangt zal je zowiezo de nas firewall goed moeten instellen.
Gebruik wel minimaal l2tp/Ipsec of open Vpn indien mogelijk.
Je kan eventueel ook andere (hogere nummers) poorten toewijzen dan de standaard mocht je het alleen op je nas willen.

Asus P8Z68-v-Pro, i7 2600K@4,5(mugen 2revb), 16gb Corsair, Strix 970 GTX, Be Quiet Dark pro 550w, 840 Pro ssd, Synology 214play, Hp24inchkijkbuis IPT, CM Stacker, G400s, G110

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xplosivv
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 25-06 13:22
Hoi allemaal, heb een vraagje over het 'upgraden' van mijn NAS.

Zit nu met een 110j, en ik denk erover om binnenkort te upgraden naar een 2-disk NAS. Ik heb een beetje gegoogled en zag op deze pagina dat het niet mogelijk is om van een 1-bay NAS naar een multy-bay NAS te upgraden en je data te bewaren. https://www.synology.com/...gebase/tutorials/484#t1.5

Nu vroeg ik me af of er niet een of ander trucje is om dit toch wel te doen, afgezien van de voor de hand liggende methode om met een USB drive om alle data over te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leejow(saait)
  • Laatst online: 24-09 06:25

Leejow(saait)

Blater

Xplosivv schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 13:15:
Hoi allemaal, heb een vraagje over het 'upgraden' van mijn NAS.

Zit nu met een 110j, en ik denk erover om binnenkort te upgraden naar een 2-disk NAS. Ik heb een beetje gegoogled en zag op deze pagina dat het niet mogelijk is om van een 1-bay NAS naar een multy-bay NAS te upgraden en je data te bewaren. https://www.synology.com/...gebase/tutorials/484#t1.5

Nu vroeg ik me af of er niet een of ander trucje is om dit toch wel te doen, afgezien van de voor de hand liggende methode om met een USB drive om alle data over te zetten.
Waarom koop je niet een 2-bay NAS met 1 HDD er in, zet je via het netwerk je data over en vervolgens knal je de oude (lege) schijf er naast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emnich
  • Registratie: November 2012
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

ionicdog schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 12:53:
Voordeel van vpn op de router is dat je geen poorten hoeft te forwarden, en dus hangt de Nas niet direct aan het internet. Ik heb ook modem>router>nas. Als deze direct aan het modem hangt zal je zowiezo de nas firewall goed moeten instellen.
Gebruik wel minimaal l2tp/Ipsec of open Vpn indien mogelijk.
Je kan eventueel ook andere (hogere nummers) poorten toewijzen dan de standaard mocht je het alleen op je nas willen.
Bedankt zoiets dacht ik al. Zal nog een router erbij kopen dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xplosivv
  • Laatst online: 25-06 13:22
Leejow(saait) schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 13:25:
[...]

Waarom koop je niet een 2-bay NAS met 1 HDD er in, zet je via het netwerk je data over en vervolgens knal je de oude (lege) schijf er naast?
Ah, dat is een goed idee inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cliors
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 26-09 13:31
Quakie schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 15:39:
Wanneer pakt ie 99%? Het lijkt erop dat hij een video aan het omzetten is zodat afspeel apparaat het kan weer geven.

Bij mij is Plex enige wat de 415+ neer krijgt...Ik weet je package pagina niet, maar hij is beschikbaar voor de 415+ welke dezelfde cpu heeft.. kwestie van package site updaten of kwestie van geduld...
Hmm, volgens mij heb je gelijk wat betreft het "omzetten".

Kan het zijn dat wanneer ik tijdens het afspelen de filmkwaliteit omzet naar "hoog", deze dan gaat converteren/omzetten ?
Als ik origineel kies dan lijkt CPU normaal te blijven. Raar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 27-09 20:42

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Mijn vader heeft gister een audio streamer gekocht en wil nu graag bij zijn digitale muziek kunnen. Dit staat nu nog allemaal bij mij in huis maar ik wil graag een copy bij hem neerzetten.

Kan meteen gebruikt worden om video's vanaf te streamen met hun (2012 of 2013) Samsung TV. Heb eea al getest met een kleine DNLA share (via Asus RT-N6U) en dat werkt allemaal prima.

Zat zelf aan deze te denken:
pricewatch: Synology DiskStation DS215j
Voorlopig 1 HDD erin, kunnen we altijd uitbreiden.

Enige wat ik me afvraag; is het mogelijk naast zip's ook andere bestanden (.rar) handmatig uit te pakken op de Syno zelf?.
Zat wat te spelen op de demo interface, die kan wel inpakken naar .zip, maar kan het ook andersom en met welke formaten?.

[ Voor 16% gewijzigd door Tortelli op 01-02-2015 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isane
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 27-09 22:57
Tortelli schreef op zondag 01 februari 2015 @ 16:31:
Mijn vader heeft gister een audio streamer gekocht en wil nu graag bij zijn digitale muziek kunnen. Dit staat nu nog allemaal bij mij in huis maar ik wil graag een copy bij hem neerzetten.

Kan meteen gebruikt worden om video's vanaf te streamen met hun (2012 of 2013) Samsung TV. Heb eea al getest met een kleine DNLA share (via Asus RT-N6U) en dat werkt allemaal prima.

Zat zelf aan deze te denken:
pricewatch: Synology DiskStation DS215j
Voorlopig 1 HDD erin, kunnen we altijd uitbreiden.

Enige wat ik me afvraag; is het mogelijk naast zip's ook andere bestanden (.rar) handmatig uit te pakken op de Syno zelf?.
Zat wat te spelen op de demo interface, die kan wel inpakken naar .zip, maar kan het ook andersom en met welke formaten?.
Net geprobeerd op mijn ds215j. RAR uitpakken lukt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
7z en tar bestanden zijn ook uit te pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
cliors schreef op zondag 01 februari 2015 @ 11:39:
[...]

Hmm, volgens mij heb je gelijk wat betreft het "omzetten".

Kan het zijn dat wanneer ik tijdens het afspelen de filmkwaliteit omzet naar "hoog", deze dan gaat converteren/omzetten ?
Als ik origineel kies dan lijkt CPU normaal te blijven. Raar.
Niet zo raar. Stel je video bestand is 8Mbit aan kwaliteit maar hoogste kwaliteit setting is 10Mbit gaat app dus toch aan het werk. Ook al heb je er niet zo veel aan. En als je automatisch kiest?

In mijn ogen ook nadeel van plex. Zodra je ondertitels gaat gebruiken moet plex altijd omzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcva
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 28-09 21:48
In mijn Synology DS410 zitten 4 Samsung HD204UI HDD's (Spinpoint F4) van 2 TB. Draaien als een zonnetje in RAID 5. Tot ik gisteravond een foutmelding kreeg op de SMART test.
Zelfde schijf vandaag nogmaals getest (quick) en bleef tijden hangen hangen op 90%, maar keurt de schijf nu goed met 1 bad sector.
Ik heb geen klachten. NAS functioneert normaal, dat is ook de status die DSM aangeeft.
  1. Als ik de schijf vervang, is het dan slim om weer voor 2TB te gaan?
  2. Schijven zijn niet meer leverbaar en ik lees dat de ene 2TB de andere 2TB niet is. Een Mb te klein kan je array crashen. Veiligheidshalve dus liever voor bv 3 TB???
  3. Als groter, is de extra ruimte te benutten (naast de 2TB tbv RAID5).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
Iedereen kan weer lekker gaan updaten:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
(2015/02/04)
Fixed Issues

Implemented fixes related to the GHOST vulnerability (CVE-2015-0235).
Upgraded PHP to 5.5.21 to address multiple vulnerabilities (CVE-2015-0231, CVE-2014-9427, and CVE-2015-0232).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 08:52

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ik heb net mijn DS413 geüpdatet naar DSM 5.1-5022 Update 2. Wat me opvalt is dat de online-counter van mijn HDD's niet weer op nul is gezet en ik hoefde ook niet opnieuw in te loggen. Is dat een nieuwe feature, of is er iets mis gegaan?

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:50

kraats

Ik rol

Ik denk dat de update zo beperkt is dat hij er niet voor uit hoeft. Er worden alleen maar een paar services gestopt en weer gestart

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 08:52

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Dit was bij jou ook het geval?

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
Bij mij niet.. ik moest wel opnieuw inloggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats

kraats

Ik rol

Jep.. System uptime is nog steeds sinds de vorige update en in de logs zie ik alleen maar dat services herstart zijn. Gaat om een DS-712+ trouwens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LFA
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 03-07 13:40

LFA

Ik ben van plan om een NAS te gaan kopen voor opslag van foto's en om SABnzbd, Sickbeard & Couchpotato te draaien. Veel opslag heb ik niet nodig dus ik zit eraan te denken om deze aan te schaffen: pricewatch: Synology DS115j

Ik kan echter niet echt vinden of deze NAS geschikt is voor de dingen die ik wil gaan doen. Kan iemand hier iets meer over zeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli

Tortelli

job schreef op zondag 01 februari 2015 @ 17:42:
7z en tar bestanden zijn ook uit te pakken.
DS215j binnen en ben zeer positief tot nu doe. Zelfs uitpakken en nieuwsgroepen gaan behoorlijk vlot!.

Leuk apparaat voor mijn pa als audio streamer, backup en incidenteel video streamer!.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wetsteyn
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 21-03 10:11
Hi,

Voor een collega van mij ben ik opzoek naar een synology.

De synology moet het volgende kunnen:

- camera beelden opnemen, heeft 4 GoPro camera's hangen in z'n winkel maar de opslag naar een externe partij is zachtuitgedrukt bedrovend.
- opnemen van files via torrents/nieuwsgroepen.

Nu had ik al gekeken op de synology website en die gaven aan als optie de DS1515+.
Maar nu kan ik nergens terugvinden of het mogelijk is om hier torrents/nieuwsgroepen mee te kunnen binnenvissen.

Ik had het volgende in gedachten:

#ProductPrijsSubtotaal
1WD Green WD60EZRX€ 232,68€ 232,68
1WD Red Network NAS HDD, 6TB€ 283,69€ 283,69
1Synology DiskStation DS1515+€ 691,50€ 691,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.207,87

Met 1 van deze 2 schijven keer 5 in SHR (denk dat dit nog het beste is toch?).

Zouden jullie hierop kunnen reageren?

8*250wp Garage 12*290wp Zolder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drernie
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23-09 15:09
Ik heb een ds414 met 3 x wd 3gb. Ik heb vandaag de laatste update geinstalleerd dsm 5.1 5022 update 2 en gelijk 3 packages (o.a. surveillance). Probleem is dat ik niet de webinterface kan openen in chrome of firefox.
Ik zie hem in mijn netwerk en kan er gewoon op met file explorer. Ook synology assistant ziet hem.
Heeft iemand een idee wat te doen?

Update: na lang wachten krijg ik dan toch het login scherm en na weer wachten de web interface. Geen idee waarom het zo lang duurt.

[ Voor 16% gewijzigd door drernie op 04-02-2015 19:30 ]

Gigabyte x570 ultra, Ryzen 3900x, red devil 5700xt, 2x16 gb ripjaws 3600mhz, 2 x Seagate compute 8 tb , samsung evo 970 plus 1 tb, fractal design define r6 met front panel upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

wetsteyn schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 15:41:
Hi,

Voor een collega van mij ben ik opzoek naar een synology.

De synology moet het volgende kunnen:

- camera beelden opnemen, heeft 4 GoPro camera's hangen in z'n winkel maar de opslag naar een externe partij is zachtuitgedrukt bedrovend.
- opnemen van files via torrents/nieuwsgroepen.

Nu had ik al gekeken op de synology website en die gaven aan als optie de DS1515+.
Maar nu kan ik nergens terugvinden of het mogelijk is om hier torrents/nieuwsgroepen mee te kunnen binnenvissen.

Ik had het volgende in gedachten:

#ProductPrijsSubtotaal
1WD Green WD60EZRX€ 232,68€ 232,68
1WD Red Network NAS HDD, 6TB€ 283,69€ 283,69
1Synology DiskStation DS1515+€ 691,50€ 691,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.207,87

Met 1 van deze 2 schijven keer 5 in SHR (denk dat dit nog het beste is toch?).

Zouden jullie hierop kunnen reageren?
@torrents. Dit zit in DSM > Download station module, maakt niet uit welke NAS je hebt, hoe luxer je nas hoe soepeler het binnen gehaald word.

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudios
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-09 13:03

Rudios

Lost in space?

Vraagje over Download Station in DSM; downloads die niet compleet zijn kan ik nergens terug vinden, dit neemt natuurlijk ruimte in beslag op mijn schijven. Als ik bij instellingen kijken van Download Station dan zie ik wel een instelling 'Tijdelijke locatie', echter kan ik daar alleen maar de rooth schijf of USB schijf selecteren, geen map waar deze tijdelijke bestanden zouden moeten komen. Ik kan in File Station nergens geen 'incomplete' files (terug)vinden die deze ruimte in beslag nemen. Zo had ik laatst iets gedownload van 11 gig, dit is niet compleet gedownload, dus hij houdt ergens 10gig vast, ik weet dus niet waar!

Iemand een idee?

Whole lot of stars ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• htca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-09 21:20
Ik heb een synology DS214play en een brother DCP585CW printer. Ik probeer de printer als netwerk printer aan de synology te koppelen. Maar tot nu toe geen succes. De printer wordt wel herkend door de synology, maar op de een of andere manier lukt het niet om data naar de printer te sturen. Zelfs geen test pagina vanuit de webinterface.
De beschikbare drivers in de synology zijn DCP-1200 en DCP-8045D met beide heb ik geen succes. Ik heb ook de protocollen IPP en LPR geprobeerd en queue names P1, BINARY_P1 en PCL_P1. Allen zonder enig soelaas. Heeft iemand ervaring met een DCP brother printer aan een synology (DSM 5.1) en zo ja wat zijn de juiste parameters?
Ik heb via BRAdmin toegang tot mijn printer om eea te kunnen verifieren danwel te wijzigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royenroy
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 01-09 20:24
RobbyTown schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 21:08:
[...]

@torrents. Dit zit in DSM > Download station module, maakt niet uit welke NAS je hebt, hoe luxer je nas hoe soepeler het binnen gehaald word.
Om hier even op in te haken, ik sta op het punt om een DS214play binnen te halen, zijn de snelheden hierop enigszins de moeite waard i.v.m. de enkele ethernetpoort in plaats van de dubbele van de DS214+?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Royenroy schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 22:27:
[...]

Om hier even op in te haken, ik sta op het punt om een DS214play binnen te halen, zijn de snelheden hierop enigszins de moeite waard i.v.m. de enkele ethernetpoort in plaats van de dubbele van de DS214+?
Heb zelf een ds214p gebruik alle 2 de poorten dat werkt pas als je managed switch hebt anders werkt 2de poort als failover. Echter met LA ik moet zeggen het verschil is minimaal. Vooral in CPU zit het verschil tussen play en de plus. De plus heeft het allemaal net wat sneller verwerkt. Play was niet nodig aangezien coding op pi/versterker is ipv machine nas.

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:05
Royenroy schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 22:27:
[...]

Als het prijsverschil niet te groot is zou ik lekker de plus halen.
Ik heb zelf een 415play omdat destijds de 415+ nog niet uit was, maar gebruik dat streamen/coding helemaal niet omdat het wat mij betreft veel te veel mist aan functionaliteit.

De dubbele LAN poort zal 9 van de 10keer niet ingezet worden ivm het ontbreken van een managed switch inderdaad, maar de extra cpu capaciteit en vaak RAM is wel lekker meegenomen.

(Overigens als je 2e LAN wel word gebruikt moet je ook nog meerdere apparaten hebben die die bandbreedte daadwerkelijk kunnen/gaan benutten tegelijkertijd. Ter indicatie, ik heb thuis 2 mediaplayers welke gelijkertijd een dikke 1080p + DTS stream kunnen plukken van de 415play zonder mokken)

[ Voor 6% gewijzigd door GeeMoney op 05-02-2015 08:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miekol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-09 22:08

miekol

erm

Weet iemand of er ergens iets van een package of script is waarmee je alle PDF's in een folder op je Synology automatisch kan laten OCR'en? B.v. met Tesseract?

Kom weinig tot niets tegen op Google :( Iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankRicard
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-09 20:15
Rudios schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 21:16:
Vraagje over Download Station in DSM; downloads die niet compleet zijn kan ik nergens terug vinden, dit neemt natuurlijk ruimte in beslag op mijn schijven. Als ik bij instellingen kijken van Download Station dan zie ik wel een instelling 'Tijdelijke locatie', echter kan ik daar alleen maar de rooth schijf of USB schijf selecteren, geen map waar deze tijdelijke bestanden zouden moeten komen. Ik kan in File Station nergens geen 'incomplete' files (terug)vinden die deze ruimte in beslag nemen. Zo had ik laatst iets gedownload van 11 gig, dit is niet compleet gedownload, dus hij houdt ergens 10gig vast, ik weet dus niet waar!

Iemand een idee?
Met filestation kun je er niet mij, maar ze staan in
/volume1/@downloads/ (of bij usb volgens mij /volumeUSB/@downloads/)
Daar kun je via ssh bij. (Bijvoorbeeld met het programma putty)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudios
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-09 13:03

Rudios

Lost in space?

FrankRicard schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 13:59:
[...]

Met filestation kun je er niet mij, maar ze staan in
/volume1/@downloads/ (of bij usb volgens mij /volumeUSB/@downloads/)
Daar kun je via ssh bij. (Bijvoorbeeld met het programma putty)
Dankje Frank! Het gekke is wel dat bij de oudere DSM versie, je gewoon een 'incomplete' map kon kiezen, nu kun je alleen maar volumes kiezen, vreemd eigelijk en onhandig.

Whole lot of stars ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli

Tortelli

Was de afgelopen 2 dagen weg voor mijn werk, maar kon dat prima gebruik om de DS215j te vullen met data (remote inloggen naar mijn fileserver en copy / pasten maar :)).

Enige wat ik me nu afvraag;
Wat is de logische locatie om een backup van foto's etc te plaatsen. Gewoon in een de MAIN user folder?. En is er een eenvoudige manier om de DS215 backups te laten maken van Windows shares of zul je dit handmatig moeten doen met b.v. SyncBack of een aanverwant sync programma? (ik sychroniseer nu eea naar mijn ouders via VPN & SyncBackPro). NAS komt bij mijn ouders te draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-09 20:32
Gatver de gatver. Wat hebben ze nu weer aangepast bij Synology in 5.1 5022 update 2???
Ik kan niet meer via xbmc met de Synology connecten. Niet via smb, niet via ftp, niet via upn. Niks werkt meer. Baggerzooi!!

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Niets in /var/log?

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
Schijnbaar werkt smb e.d. na de update niet meer. Via NFS is het nu wel gelukt.
Ik ben alles bij langs geweest. In de log niets te vinden. Geen firewall regels.... niets.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats

kraats

Ik rol

Al een keer een reboot geprobeerd? Misschien is de SMB service niet goed opgekomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
Yup, hij herstart iedere nacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:49

elsinga

=8-)

Hier werkt SMB prima, weliswaar vanuit W7, maar dat moet niet uitmaken.

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankRicard
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-09 20:15
Rudios schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 17:31:
[...]

Dankje Frank! Het gekke is wel dat bij de oudere DSM versie, je gewoon een 'incomplete' map kon kiezen, nu kun je alleen maar volumes kiezen, vreemd eigelijk en onhandig.
Je zou die @downloads map wel kunnen symlinken naar een map die wel een share zit denk ik, maar hoe precies moet je even opzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rbrt
  • Laatst online: 18-09 09:06
In de zoektocht naar een Synology NAS overweeg ik de DS215J en lees hier goede verhalen!
Tegelijkertijd zie ik in het packages forum dat deze nieuwe chip uitdagingen heeft met bepaalde apps..

Heeft iemand ervaring met de DS215J icm:
+ SABNZBD
+ CouchPotato
+ Sick Beard
+ MySQL (MariaDB)
+ Een online backup (periodiek)

..of is het toch verstandiger om wat meer geld uit te geven voor een Synology met meer CPU/memory?

dino-vrij! Kia EV6 GT-Line 77kWh, 10.200 WP op Fronius 7kW, Panasonic 9kW T-CAP warmtepomp voor de bollenschuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online

RobV

Welcome to the grid, Program.

(overleden)
Zit ik hier goed met mijn vraag? Zo niet, zou iemand me dan kunnen doorverwijzen aub?

Ik heb mail server geinstalleerd op mijn Syno, alleen de smtp en imap poorten staan geforward, de pop poorten staan dicht. Voor imap staat de rule op NL only, want ik kom nooit in het buitenland, maar wil wel bij mijn mail kunnen.

Nu krijg ik regelmatig (2x per dag) zo'n waarschuwing:
Dear user,

The IP address [192.3.190.82] experienced 5 failed attempts when attempting to log into Mail Server running on Depot within 5 minutes, and was blocked at Thu Feb 5 12:52:18 2015.

Sincerely,
Synology DiskStation
Is dat iemand die mijn IMAP in wil, of is dat een SMTP verbinding die mailnaar mij wilt sturen? Mail vanaf gmail.com komt netjes binnen en ik krijg verder geen waarschuwing.

Alvast bedankt

 | Mijn joystick / simpit project | Blog | Elite Dangerous CMDR Cataclysm72

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
  • Laatst online: 10:24
als je het ip adres opzoekt zie je dat het een ip adres is uit amerika.

http://whatismyipaddress.com/ip/192.3.190.82

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deagle
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 28-09 18:49
rbrt schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 09:17:
In de zoektocht naar een Synology NAS overweeg ik de DS215J en lees hier goede verhalen!
Tegelijkertijd zie ik in het packages forum dat deze nieuwe chip uitdagingen heeft met bepaalde apps..

Heeft iemand ervaring met de DS215J icm:
+ SABNZBD
+ CouchPotato
+ Sick Beard
+ MySQL (MariaDB)
+ Een online backup (periodiek)

..of is het toch verstandiger om wat meer geld uit te geven voor een Synology met meer CPU/memory?
Ik draai hier ipv SABNZB, NZBGET en ipv SickBeard, Sonarr en dat gaat prima op de ds215j!

41% ram in gebruik wanneer alles draait en alles reageert en laadt gewoon snel en soepel.
Pagina: 1 ... 9 ... 114 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is onderdeel van de drie topics over Synology:In dit Vraag en Antwoord topic mogen alle vragen over Synology-producten tenzij:
  • ... het een vraag betreft over een addon package voor Synology; daar is een apart topic voor.
  • ... het een aankondiging of discussie-item betreft wat in het Nieuws en discussie topic hoort.
  • ... jouw vraag al beantwoord is in de Veelgestelde vragen (FAQ).