Ja, er is beweging in gekomen!
Nu snel uitzoeken hoe ik de data het best kan migreren, aangezien me oude NAS op ontploffen staat.
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Ja, er is beweging in gekomen!
Verwijderd
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 20-11-2015 22:47 ]
Thanks, de data is nu aan het kopiëren.Verwijderd schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 22:45:
Op de nieuwe DS215+ externe mappen koppelen is waarschijnlijk de rapste methode. Dan vandaaruit, dus alleen op de DS215+ werken, de zaak kopiëren.
[ Voor 27% gewijzigd door Erulezz op 21-11-2015 14:19 ]
In case of fire: Git commit, git push, leave building | AlpenCams
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2015 00:23 ]
2250 WP Zuid PVoutput
Ik heb zelf een betaald SSL cert. bij startSSL. Het valt mij op dat ze je naam koppelen aan je cert en ik denk dat dat goed is (dan betekent voor derden ook dat ze de eigenaar kunnen traceren). Zelf ben ik ook door hen gebeld ter verificatie en kwam redelijk soepel door het proces heen (en ja, je moet jezelf best wel goed identificeren). Voordeel is wel dat je een SSL-cert hebt wat goed geaccepteerd wordt.MdO82 schreef op zaterdag 21 november 2015 @ 19:48:
Even het topic doorgespit, maar krijg niet echt antwoord op mijn vraag.
Ik was van plan om een ssl certificaat aan te maken bij startssl.
Echter dat stootte mij tegen mijn been om het zo maar even te zeggen.
Ik vindt dat ze veel informatie van je willen hebben om een gratis dienst aan te bieden.
Ik had expres mijn telefoonnummer niet goed ingevuld, want dat vindt ik zelf in deze digitale wereld een beetje overdreven om dat persé in te moeten vullen.
Dacht van zal kijken of het lukt, maar helaas kreeg een mail of ik toch mijn telefoonnummer door zou willen geven.
Toch vraag ik mij af waarom hebben ze dat nodig om te bellen voor reclame ?
Heeft er iemand verder nog opties voor niet al te dure ssl oplossingen het hoeft niet persé gratis te zijn als ik maar veilig mijn diskstation open kan stellen voor buiten
Er zijn wegen die niet moeten worden begaan, legers die niet moeten worden aangevallen, ommuurde steden die niet worden bestormd, gebieden die niet moeten worden betwist en orders van de commandant die niet moeten worden opgevolgd <Sun Tzu>
Wat heeft het certificaat anders voor zin? Het is juist vanwege die chain-of-trust: Een certificaatautoriteit heeft geverifieerd dat jij bent wie je zegt te zijn en voegt (een deel van) die informatie dan aan het certificaat toe.Ravhin schreef op zaterdag 21 november 2015 @ 20:31:
Het valt mij op dat ze je naam koppelen aan je cert en ik denk dat dat goed is (dan betekent voor derden ook dat ze de eigenaar kunnen traceren).
downtime schreef op zaterdag 21 november 2015 @ 21:19:
[...]
Wat heeft het certificaat anders voor zin? Het is juist vanwege die chain-of-trust: Een certificaatautoriteit heeft geverifieerd dat jij bent wie je zegt te zijn en voegt (een deel van) die informatie dan aan het certificaat toe.
[ Voor 0% gewijzigd door Ravhin op 21-11-2015 22:21 . Reden: typo ]
Er zijn wegen die niet moeten worden begaan, legers die niet moeten worden aangevallen, ommuurde steden die niet worden bestormd, gebieden die niet moeten worden betwist en orders van de commandant die niet moeten worden opgevolgd <Sun Tzu>
Verwarming: Daiking Altherma Hybride 8kW met vloerverwarming & Jaga Strada radiatoren § Domotica Domoticz, Z-wave, Hue, Slimme meter § Audio/HT Linn Majik DSM, Linn Majik 140, Apple TV 4K, Sony PS4 Pro
👉🏻 Blog 👈🏻
Ik had gister de verkeerde lijst zo te zien. Anyway, ik zie alleen de 3TB versie staan. Snap niet waarom ze niet gewoon al die versies ondersteunen?kraades schreef op zondag 22 november 2015 @ 09:13:
Staat deze op de compatibility list?
https://www.synology.com/en-global/compatibility
DS715> cd /tmp DS715> ls usb* usbdebug usbdiskapplying usbguidtab usbtab DS715>
[ Voor 40% gewijzigd door technorabilia op 22-11-2015 10:14 ]
👉🏻 Blog 👈🏻
Er hangt er eentje aan mijn ds215j met DSM 5.2 en die doet het perfect. Heb nog geen zin om naar de beta te gaan om het verder voor jou te testen maar het lijkt me vreemd dat die niet meer zou werken.Recon24 schreef op zondag 22 november 2015 @ 09:04:
Heeft iemand een idee of een WD Mybook 4TB USB 3 ook werkt onder de nieuwe DSM 6 beta? Deze werk jammer genoeg (Nog) niet op mij 216play. Geformateerd naar Ext4, maar wordt totaal niet herkent in DSM.
Verwijderd
Met Xpenology heb ik geen ervaring, maar als de schijven verder nog intact zijn kun je zonder meer overstappen naar een Synology nas met hetzelfde of een groter aantal hardeschijfinsteekgleuven. Volg de migratietutorial: Hoe migreren tussen Synology NAS (DSM 5.0 en hoger).Janar schreef op zaterdag 21 november 2015 @ 22:50:
Ik ben wezen verhuizen.
Daarna de Synology DS212+ op de nieuwe plek aangezet. Helaas de Blue Blink of Death. Niks doet het meer. De harde schijven eruit en opnieuw opstarten blijft hetzelfde, blauwe led knippert.
Dus hoe gaan we verder? Kan ik deze 2 schijven(SHR) met behoud van data overzetten naar bijvoorbeeld een DS415+ of DS416 of DS415Play als ik daar nog een extra schijf bijzet?
Werkt zoiets ook bij Xpenology als ik een HP Proliant Gen8 installeer?
[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2015 12:31 . Reden: Zeker dat het geen probleem met condens was? Ook zonder Synology nas kun je de data recupereren. ]
Zie je de schijf terug in de storage manager in dsm?Recon24 schreef op zondag 22 november 2015 @ 09:04:
Geformateerd naar Ext4, maar wordt totaal niet herkent in DSM.
Verwijderd
[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2015 18:05 . Reden: Thanks, Bram! DS216play sterker in aantal gelijktijdige downloadtaken. ]
Bedankt!Verwijderd schreef op zondag 22 november 2015 @ 11:23:
[...]
Met Xpenology heb ik geen ervaring, maar als de schijven verder nog intact zijn kun je zonder meer overstappen naar een Synology nas met hetzelfde of een groter aantal hardeschijfinsteekgleuven. Volg de migratietutorial: Hoe migreren tussen Synology NAS (DSM 5.0 en hoger).
Als alternatief kun je de harde schijven aan het moederbord van een reguliere pc hangen en met bijv. Knoppix (Duitse beschrijving) of Ubuntu (Synology's eigen tutorial: Hoe kan ik gegevens van mijn DiskStation recupereren met een pc?) de data terughalen.
Wat mee kan spelen: heb je de nas laten acclimatiseren voordat je deze weer ingebruik nam? Als de nas namelijk direct uit de koude verhuiswagen in een warme(re) ruimte is neergezet zou condens een rol kunnen spelen (kortsluitingen op het moederbord).
Verwarming: Daiking Altherma Hybride 8kW met vloerverwarming & Jaga Strada radiatoren § Domotica Domoticz, Z-wave, Hue, Slimme meter § Audio/HT Linn Majik DSM, Linn Majik 140, Apple TV 4K, Sony PS4 Pro
Een J is een mooi instapmodel, maar ik raad je aan als je de mogelijkheid hebt om voor een +model te gaan. Je geeft zelf al aan dat er veel packages zijn voor Synology DSM en je zal daardoor steeds meer met je NAS gaan doen. Je zal merken dat als je een J variant hebt je vaak onnodig aan het wachten bent op het laden van het systeem. Iets wat je met een + variant toch drastisch zal verkorten. Een nas gaat vaak jaren mee, nu zal het nog meevallen, maar de eisen van gebruikers worden steeds hoger dus komt die extra rekenkracht je over 2/3 jaar goed van pas.mdj84nl schreef op zondag 22 november 2015 @ 12:20:
Ik wil ook aan een NAS beginnen, na veel gepruts met zelfgemaakte servertjes, laptops als servers etc,
.......
Welk model raden jullie aan?
Had zelf de 216play is gedachten, maar is die niet overkill? Kan ik niet uit de voeten met bijvoorbeeld de 215j ?
Ik heb en tijdje een mail server gedraaid, puur om te leren en omdat het kan.Dennahz schreef op zondag 22 november 2015 @ 13:12:
Heb nu een DS212j, maar zit toch te denken om een wat krachtigere NAS aan te schaffen. Begin nu ook wat te weinig ruimte te krijgen, dus zat te denken aan een 4-bay Synology.
........
Zijn er hier mensen die de mailserver op hun NAS gebruiken? Zit gewoon wat in qua veiligheid.
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......
Verwijderd
[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2015 16:17 . Reden: Aanknopingspunten. ]
Bedankt, ik had al op diverse plekken zitten kijken maar niet op help pagina. Ik zie er al 2 pakketten staan die bij mij roet in het eten gooien Plex en Squeezeserver.Verwijderd schreef op zondag 22 november 2015 @ 16:10:
Bedoel je waar je in DSM het juiste vinkje moet zetten of de juiste instelling in een dropdownlist kunt kiezen? Of zoek je een lijstje welke programma's je nas uit slaap kunnen houden?
In de online help kun je onder HDD-slaapstand aanknopingspunten vinden. En kijk anders naar de reactie van kraades in "[Synology] Vraag en antwoord - deel 2", nog maar enkele dagen geleden.
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......
Verwijderd
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2015 18:15 . Reden: me -> mee ]
Waarom verbreek je je mirror dan niet en schedule je dagelijks (of vaker) een sync ?Cyberpope schreef op zondag 22 november 2015 @ 17:40:
Gezien deze in mirror draaien zal het niet gaan om er 1 van stil te leggen.
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
Zie bv. http://forum.synology.com...step_3:_debug_hibernation.Cyberpope schreef op zondag 22 november 2015 @ 16:44:
De post van Kraades geeft in dat opzicht ook niet veel. Dat is weer te weinig context voor mij,
[ Voor 20% gewijzigd door technorabilia op 22-11-2015 17:57 ]
👉🏻 Blog 👈🏻
2250 WP Zuid PVoutput
Ik draai ook Squeezecenter, als ik geen muziek speel die op de NAS staat, of ik stream vanaf Spotify, gaan de disks gewoon in hibernation.Cyberpope schreef op zondag 22 november 2015 @ 16:44:
[...]
Maar als ik daarvoor afscheid moet gaan nemen van b.v. squeezecenter schiet ik mijn doel wel voorbij.
HP Zbook G8 | Synology DS1511+
Zit er een horizon in je netwerk ?Frits Flits schreef op zondag 22 november 2015 @ 20:43:
Weet iemand wat dit kan zijn?
Nee, ik heb een CISCO EPC3935 router en een UPC Mediabox.
[ Voor 44% gewijzigd door Frits Flits op 22-11-2015 21:52 ]
Ik ben net terug op kantoor en alles werkt perfect, het lijkt er dus echt op dat de auo-update naar DSM versie 5.2-5644 op ons netwerk de oorzaak van de problemen was (NAS onbereikbaar, alleen via MAC te resetten). nu draait de NAS na een rollback DSM 5.2 5592 en alles loop tot nu toe goed... Ik vraag me alleen af of er meerdere mensen zijn die tegen dit probleem zijn aangelopen....The_Butler schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 07:39:
Maar goed, in mijn ervaring moet je altijd maar aan 1 ding tegelijk zitten tijdens het zoeken naar oorzaken; ik heb dus de rollback gedaan via telnet en we zullen zien hoe het er volgende week bij hangt (zit voor zaken niet op kantoor volgende week, dus eerstvolgende update op de 23e).
at your service
Persoonlijk zou ik in een zakelijke omgeving de auto update DSM functie niet zo snel gebruiken.The_Butler schreef op maandag 23 november 2015 @ 05:26:
[...]
Ik ben net terug op kantoor en alles werkt perfect, het lijkt er dus echt op dat de auo-update naar DSM versie 5.2-5644 op ons netwerk de oorzaak van de problemen was (NAS onbereikbaar, alleen via MAC te resetten). nu draait de NAS na een rollback DSM 5.2 5592 en alles loop tot nu toe goed... Ik vraag me alleen af of er meerdere mensen zijn die tegen dit probleem zijn aangelopen....
The chances of being killed by a cow are low but never 0%. 1x Venus-E 5.12 kW, FW153. 3-fasen. CT003
Ik heb niet dezelfde ervaring, waardoor ik er vanuit gaat dat DS File de thumbnails gebruikt van DS Photo...Joarie schreef op maandag 23 november 2015 @ 14:38:
Nondeju wat verstookt die DS File app een data als je even een simpele folder op je NAS opzoekt met foto's er in.
[ Voor 6% gewijzigd door Quakie op 23-11-2015 16:06 . Reden: extra info ]
Ik teken nergens meer voor
Hartstikke bedankt! Ik heb de tutorial gevolgd en het is goed gegaan! Alle data en instellingen zijn er nog!Verwijderd schreef op zondag 22 november 2015 @ 11:23:
[...]
Volg de migratietutorial: Hoe migreren tussen Synology NAS (DSM 5.0 en hoger).
misschien stomme opmerking, maar heb je wel 4 seconden (tot de piep) gedrukt? Anders reboot ie misschien alleenxdwarfx schreef op maandag 23 november 2015 @ 17:20:
Gents ik heb sinds een paar dagen een probleempje met mijn DS112+ draaiend op DSM 5.2-5644 Update 1 waarbij ik niet meer kan inloggen.
Ik heb de bekende reset knop al gebruikt om daarna proberen in te loggen met username admin en password leeg te laten.
Ook dit helpt helaas niet. De melding die ik krijg 'uw account werd uitgeschakeld' blijft aanwezig.
Ik kan de NAS wel benaderen via mijn Windows Verkenner. Ik zie dan mijn shared mappen en kan daarin werken.
Iemand een idee? Alvast bedankt
Defecte voeding?BratMokstrof schreef op maandag 23 november 2015 @ 20:06:
Ik heb de laatste periode last van een NAS die heel regelmatig automatisch herstart. In de log staat dan de
Het betreft een DS114 en hij draait de laatste firmware (5.2-5644 Update 1).
Hmm, ik ga er even in duiken. Beide opties zijn wat bewerkelijk omdat ik eigenlijk alleen opereer onder admin (maar dat is zo opgelost) en het feit dat ik de projectmappen in Cloudstation-omgeving heb zitten omdat ik meteen een backup op zowel de werk-pc als de NAS wil hebben.Quakie schreef op maandag 23 november 2015 @ 15:05:
[...]
workaround voorstel:
Je maakt nieuwe map aan onder photo share,
workaround 2..
Misschien handiger als je private photo station aanzet. dan heeft elke user een eigen photo station...
The chances of being killed by a cow are low but never 0%. 1x Venus-E 5.12 kW, FW153. 3-fasen. CT003
Ken je iemand in je omgeving die ook een Synoogy heeft? Daarmee zou je de voeding uit kunnen sluiten. Moederbord is een lastiger verhaal. Ik zou bij dat vermoeden contact opnemen met de Synology helpdesk middels een ticket.
De data zal voor een groot deel write-once zijn en veelal bestaan uit grote bestanden, dus daar zie ik niet echt een probleem, dat lijkt me de definitie van een "archive" schijf. Maar hoe zit dat met DSM, doet dat veel random IOPS?Dat is vanwege het gebruik van SMR. De leeskop van een hardeschijf kan een kleiner gebied lezen dan een schrijfkop kan schrijven. Wat ze doen met SMR is dat ze tijdens het schrijven de vorige track deels overschrijven. Er blijft dan een klein gebiedje met de oude waarde over, welke ze nog kunnen uitlezen met de leeskop. Hierdoor neemt de capaciteit behoorlijk toe. Na een x aantal tracks zit er een gewoon track tussen om het einde van een overschijf sectie te markeren. Op het moment echter dat je halverwege een sectie wat data moet veranderen gaat het mis. Je kan niet zomaar midden in een overlap sectie gaan schrijven, je zult eerst heel het blok moeten lezen, de gewenste data veranderen en dan de hele sectie weer schrijven. Voor een OS schrijf met relatief veel random IO is dit funest voor de performance. Voor een data schijf waar meestal toch grote sequentiele files worden gezet is dit helemaal geen probleem. Daarom word hij ook niet geadviseerd als boot schijf maar als data schijf.
Precies, echter zou ik de combinatie met BTRFS zwaar afraden.Paul C schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 11:47:
Seagate Archive HDD
[..]
De data zal voor een groot deel write-once zijn en veelal bestaan uit grote bestanden, dus daar zie ik niet echt een probleem, dat lijkt me de definitie van een "archive" schijf.
In wezen niet veel, de data is statisch op de logfiles na.Maar hoe zit dat met DSM, doet dat veel random IOPS?
Waarom is de combinatie met BTRFS specifiek af te raden dan?DukeBox schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 16:21:
[...]
Precies, echter zou ik de combinatie met BTRFS zwaar afraden.
[...]
In wezen niet veel, de data is statisch op de logfiles na.
Omdat copy on write nogal gevoelig is voor fragmentatie en ook meer random write IO veroorzaakt... precies (zoals je zelf al aangeeft) waar een disk die gebruik maakt van shingled magnetic recording juist niet geschikt voor is.Paul C schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 16:37:
Waarom is de combinatie met BTRFS specifiek af te raden dan?
Ja, dat klinkt plausibel. Ik denk dat ik dan toch maar voor meer standaard 6TB disks ga. Zou ook meer performance op moeten leveren en de betrouwbaarheid is beter bewezen. Wel irritant dat ik dan meer betaal voor minder opslag.DukeBox schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 16:45:
[...]
Omdat copy on write nogal gevoelig is voor fragmentatie en ook meer random write IO veroorzaakt... precies (zoals je zelf al aangeeft) waar een disk die gebruik maakt van shingled magnetic recording juist niet geschikt voor is.
Car Care Producten Leverancier van o.a. Krystal Kleen Detail, Bouncer's, Klin Korea & Madcow
Verwijderd
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2015 17:44 . Reden: Leer het onderscheid tussen m en M. ]
25mb/s via nzb of torrentVerwijderd schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 17:36:
200 millibitPer welke tijdseenheid? Dat is geen probleem dat kan elke Synology nas verwerken.
Wat is de echte flessehals? De router (hoe staat het met processorbelasting en geheugengebruik)? Of de interface (welke usb-versie?) naar de harde schijf (een pricewatch: WD Green HDD, 2TB kan volgens spec 147 MB/s lezen en schrijven)?
Serieuzer: kijk eens naar de prestaties voor een nas met 4 baaien. Of kies een andere tab als je meer of minder schijven kunt of wilt herbergen. Verder speelt natuurlijk mee hoeveel downloadtaken je gelijktijdig wilt kunnen afhandelen. In de specificaties voor de DS415+ wordt een maximum van 80 opgegeven.
Car Care Producten Leverancier van o.a. Krystal Kleen Detail, Bouncer's, Klin Korea & Madcow
[ Voor 30% gewijzigd door Tortelli op 24-11-2015 18:23 ]
Ik heb precies hetzelfde, alleen met een DS214. Dat de nas automatisch herstart heb ik geen last van. Maar wel dat hij niet meer lijkt te reageren. Inloggen op de nas wil niet, shared folders benaderen via de verkenner werkt ook niet. Mijn mediaspeler kan de mappen niet benaderen. Je ziet de led van LAN wel knipperen maar de hardeschijven niet. Vorige week werkte alles naar 3x herstarten weer maar zojuist heb ik weer dat hij tijdens een films ineens bevriest.BratMokstrof schreef op maandag 23 november 2015 @ 20:06:
Ik heb de laatste periode last van een NAS die heel regelmatig automatisch herstart. In de log staat dan de melding dat de NAS abnormaal is afgesloten en ik krijg een alert-mail dat er sprake was van een stroomstoring. Dit komt de laatste tijd echter heel regelmatig (meerdere keren per week) voor, dus een echte stroomstoring lijkt me onwaarschijnlijk.
Tevens was de NAS laatst helemaal bevroren. Hij werkte niet meer via shared folders en ik kwam er via de webinterface ook niet meer in...
Iemand enig idee wat dit kan zijn en hoe ik kan nagaan waar dit aan ligt? Intussen is er een nieuwe versie van de firmware uit, maar ook dat helpt niet.
Het betreft een DS114 en hij draait de laatste firmware (5.2-5644 Update 1).
Dat slaat natuurlijk nergens op, het is een ander 'product'.Paul C schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 17:18:
Wel irritant dat ik dan meer betaal voor minder opslag.
-[ Het Kwartjuh Valt... ]-
Hoe ga je hem aansuiten/welk protocol ? Over het algemeen loop je eerder tegen de bandbreedte van je netwerk aan dan de snelheid van de schijven tenzij je veel iops nodig hebt.Kwartjuh schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 21:47:
Nu is een trage NAS met langzame schijven echt geen oplossing:
[..]
Synology Diskstation DS1515+
Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)
Verwijderd
Synology geeft geen mogelijkheid tot downgraden en biedt v.z.i.w. daar ook geen support op. De gebruikelijke methode, met wat rommelen in config files, zal waarschijnlijk ook dit keer werken. Wat betreft je laatste zinnetje: daarom heb je een backup. Niemand hier zal je garanties geven dat jouw data behouden blijft. Succes!jakob schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 14:59:
Onlangs heb ik een DS412+ moeten herinstalleren wegens OS problemen. Dubbele resetprocedure en een kwartiertje later was alles in orde. Nu vraag ik mij af of ik datzelfde bij mijn eigen DS415play zou kunnen doen. Deze draait op DSM 6.0 beta, en nu ik gelezen heb dat de final pas in april 2016 uitkomt, wil ik daar zeker niet op wachten...
Alles herinstellen is geen probleem, zolang mijn data maar behouden blijft...
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2015 09:10 . Reden: Link naar potentiële oplossing ("rommelarij"). ]
Ik download via SABnzbd op mijn DS410 en vind die par-reparaties erg meevallen. Ja; het is niet met een paar minuten gereed, maar de 1 tot 2 uur die hij er gemiddeld voor nodig heeft vind ik acceptabel.Tortelli schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 18:00:
200MBit is vrij fors voor de ARM (?)gebaseerde nassen.
Het gaat vooral om de manier waarop je download.
Wat ervaring die ik heb:
DS215J van mijn ouders op 200MBit van Ziggo:
...
Sabnzbs: 7-8MB/s (par reparaties duren eeuwig btw)
...
|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||
1 tot 2 uur is best lang als je het vergelijkt met moderne nassen.. het ligt ook aan hoe je download, automatisch zoeken betekend meestal downloaden en uitpakken in de nacht. Dan maakt de snelheid weinig uit. Wil je even snel wat downloaden, dan is er paar uur toch wel aanzienlijk. Mijn DS715 is in een paar minuten klaar. Dan is het verschil zo groot dat je het anders kan/gaat gebruikenpven schreef op woensdag 25 november 2015 @ 09:02:
[...]
Ik download via SABnzbd op mijn DS410 en vind die par-reparaties erg meevallen. Ja; het is niet met een paar minuten gereed, maar de 1 tot 2 uur die hij er gemiddeld voor nodig heeft vind ik acceptabel.
Kortom: wat is 'eeuwig'?
Verwijderd
Je kunt de map verbergen via Control Panel > File Sharing > Shared Folder > Edit (als je als administrator inlogt blijft de map zichtbaar). Je kunt de folder verwijderen op dezelfde locatie, maar gebruikt dan de knop 'Delete' i.p.v. 'Edit'. Voorwaarde is wel dat alle onderliggende home-directories van gebruikers eerst leeggemaakt en verwijderd moeten zijn.BeyondThunder schreef op woensdag 25 november 2015 @ 09:41:
Ik heb op mijn DS214+ de "gebruikers basismapservice" aangezet. Hierdoor krijg ik een map Homes.
Maar goed, ik heb deze service weer uitgezet, ik ga het niet gebruiken voorlopig, maar hoe krijg ik die map nu weer weg?
Via de DSM kan ik niet vinden hoe ik deze map weer moet verwijderen.
Zou ik dit via SSH moeten doen? Of is er een andere manier om deze map te verwijderen?
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2015 10:04 . Reden: Link naar help.synology.com ingevoegd. ]
Ik heb hier ooit wat over gepost volgens mij. Eea even uit mijn hoofd:Prulleman schreef op woensdag 25 november 2015 @ 09:46:
[...]
1 tot 2 uur is best lang als je het vergelijkt met moderne nassen.. het ligt ook aan hoe je download, automatisch zoeken betekend meestal downloaden en uitpakken in de nacht. Dan maakt de snelheid weinig uit. Wil je even snel wat downloaden, dan is er paar uur toch wel aanzienlijk. Mijn DS715 is in een paar minuten klaar. Dan is het verschil zo groot dat je het anders kan/gaat gebruiken
Mee eens hoor: dingen die ik download kijk ik eigenlijk nooit op dezelfde dag. Een paar uur meer maakt mij dus niet zoveel uit.Prulleman schreef op woensdag 25 november 2015 @ 09:46:
[...]
1 tot 2 uur is best lang als je het vergelijkt met moderne nassen.. het ligt ook aan hoe je download, automatisch zoeken betekend meestal downloaden en uitpakken in de nacht. Dan maakt de snelheid weinig uit. Wil je even snel wat downloaden, dan is er paar uur toch wel aanzienlijk. Mijn DS715 is in een paar minuten klaar. Dan is het verschil zo groot dat je het anders kan/gaat gebruiken
|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||
1
2
3
4
5
6
7
8
| root@diskstation:/# set -i `date +%Y%m%d` 's/be.debian.org/be.debian.org/g' /etc/apt/sources.list root@diskstation:/# apt-get update root@diskstation:/# apt-get upgrade root@diskstation:/# apt-get install locales root@diskstation:/# dpkg-reconfigure locales root@diskstation:/# dpkg-reconfigure tzdata root@diskstation:/# apt-get install ssh |
1
2
3
| root@diskstation:/# chmod 777 /etc/ssh/sshd_config root@diskstation:/# apt-get install gedit root@diskstation:/# apt-get install less vim curl rsync screen openssh-server bash-completion |
Ticket gelogd bij Synology, vandaag mail terug met de vraag naar een logfile + wat screenshots. Nog geen reactie. Ik laat iets weten.Binnetie schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 19:50:
[...]
Ik heb precies hetzelfde, alleen met een DS214. Dat de nas automatisch herstart heb ik geen last van. Maar wel dat hij niet meer lijkt te reageren. Inloggen op de nas wil niet, shared folders benaderen via de verkenner werkt ook niet. Mijn mediaspeler kan de mappen niet benaderen. Je ziet de led van LAN wel knipperen maar de hardeschijven niet. Vorige week werkte alles naar 3x herstarten weer maar zojuist heb ik weer dat hij tijdens een films ineens bevriest.
Heb je al wat gevonden?
Bedankt voor de link. Ik kan het echter niet aan de praat krijgen, dus blijf ik nog steeds zitten met de betaversie. Bij iedere reset-procedure(toch wel een keer of 3 geprobeerd) steeds mooi mijn shares teruggevonden, dus geen dataverlies.Verwijderd schreef op woensdag 25 november 2015 @ 08:40:
[...]
Synology geeft geen mogelijkheid tot downgraden en biedt v.z.i.w. daar ook geen support op. De gebruikelijke methode, met wat rommelen in config files, zal waarschijnlijk ook dit keer werken. Wat betreft je laatste zinnetje: daarom heb je een backup. Niemand hier zal je garanties geven dat jouw data behouden blijft. Succes!
Uiteraard stellen we terugkoppeling, zowel bij een goede afloop als bij jammerlijk falen, op prijs.
Verwijderd
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2015 22:07 ]
Top! Ik ging zojuist een serie kijken en het beeld stotterde gewoon. Downloaden met NZBget ging maar rond de 500KB/s. Beide laptops worden super langzaam als je via de verkenner naar de nas gaat. DSM zelf werkt wel goed.BratMokstrof schreef op woensdag 25 november 2015 @ 21:08:
[...]
Ticket gelogd bij Synology, vandaag mail terug met de vraag naar een logfile + wat screenshots. Nog geen reactie. Ik laat iets weten.
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Verwijderd
[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2015 15:16 ]
Nee, het is geen RAID 1. Het is RAID 6 !Verwijderd schreef op donderdag 26 november 2015 @ 15:10:
Je array van RAID1 omzetten naar RAID5 (en dan naar RAID6) zal wel lukken. Wil jij effectief je array inkrimpen? Voor zover mij bekend gaat je dat met DSM niet lukken. Hoe draag je er namelijk zorg voor dat de data van de twee schijven die je 'uit de huidige RAID set' wilt 'gooien' wordt verplaatst?
Hoe is je array opgebouwd, welk type RAID? Mogelijk dat je in het geval van RAID1 een aantal schijven uit de nas kunt halen, die wist en terugplaatst en vervolgens een nieuwe diskgroep/volume daarmee aanmaakt, waarna je data kopieert en de degraded array op een vergelijkbare manier herstelt. Voorwaarde lijkt me een goede backup.
Verwijderd
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2015 16:13 ]
Toch jammer dat je niet zomaar 1 of 2 disks uit een array kan trekken en hem gewoon kan repairen. Zou volgens mij technisch prima moeten kunnen!Verwijderd schreef op donderdag 26 november 2015 @ 16:11:
Zelfde principe. Twee schijven fysiek uit de kast trekken. Als het goed is draait je (degraded) array dan nog. De 2 verwijderde harde schijven wissen & daarmee (plus nieuwe) een nieuwe set opbouwen naast de bestaande. Data kopiëren tussen de arrays. Oude array wissen en opnieuw opbouwen met minder schijven. Data eventueel terugkopiëren. Nooit aan beginnen zonder backup.
Verwijderd
Thanks. Dat is inderdaad nog een goed idee om te proberenVerwijderd schreef op donderdag 26 november 2015 @ 16:49:
Daar heb je gelijk in. Ik vermoed dat jouw scenario te weinig voorkomt of het risico dat er wat mis gaat acht men te groot. Naar mijn idee zou zo'n aanpassing via de CLI met mdadm --grow vast lukken, maar Synology geeft nauwelijks informatie prijs om een recept daarvoor in één keer succesvol op te zetten.
Ik heb er een hard hoofd in of ze je zullen helpen, maar je zou ze kunnen verzoeken om technische bijstand. Omdat het om een niet-standaard aanpassing gaat, buiten DSM om, geef ik je niet veel kans, maar nooit geschoten is altijd mis, nietwaar?
Zelfs als je geen support inroept: meld je wens/verzoek tot verbetering aan de productmanagers bij Synology via het feedbackformulier.
[ Voor 4% gewijzigd door Quantor op 26-11-2015 22:33 ]
Verwijderd
[ Voor 13% gewijzigd door schumi2004 op 27-11-2015 00:03 ]
Ik had wel degelijk de juiste versie, voor de DS415play. Ik had de versienummers van de link ingevuld. Zowel via de webinterface na dubbele reset, via Synology Assistant als in DSM zelf kreeg ik steeds een reject op versienummer.Verwijderd schreef op woensdag 25 november 2015 @ 22:04:
Om er zeker van te zijn dat het echt niet werkt: je hebt toch wel de bij jouw model (DS415play) horende firmware gedownload? Welke oude versie? En wat had je ingevuld in het bestand VERSION?
Iemand? Ik vertrek morgen voor een paar weken. Heb al zitten googlen, maar kan niks vinden.maartend schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 14:43:
Laatst vraag gesteld ivm vriend van me in Griekenland die bij bestanden van me moet kunnen op mijn NAS.
Is gelukt met QC, bleek gewoon de poort weer eens door mijn Experia box te zijn dichtgegooid.
Maar nu een aanvullende vraag.
Hij logt in via een QC-link van me.
Hij krijgt dan de gehele structuur te zien van de mappen. Echter lukt het hem niet om een gehele map te downloaden, maar moet hij bestand per bestand werken. Hij werkt met een Mac. Als het windows was zou ik met de muiswijzer op de map op de rechter muisknop drukken. Ik vermoed dat er dan een menu komt met mogelijkheid tot downloaden gehele map.
Maar hoe werkt dat in hemelsnaam bij een Mac. Hoe kan hij gehele mappen downloaden die hij met Quick Connect benaderd?
probleem is, ik weet niet wat hij ziet. Ik begrijp dat hij inlogt, dus ik veronderstel dat je in een soort DSM terechtkomt. Maar dan? Geen idee wat hij doet.Quakie schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 15:52:
Ik vind het lastig om te bepalen wat je precies doet... Hierdoor weet ik niet wat ie precies ziet.
Bijv QC en poorten open zetten zou juist niet hoeven. Dat is het mooie van QC..
Ik ben zelf ook zo weg dus enige wat ik nu kan bedenken is een andere oplossing..
Als het goed is heb je nu een QC link? Als je nu gewoon een nieuwe user aanmaak en read write access geeft op de mappen ben je gered. Als die andere dan gewoon inlogt via de QC connect krijgt ie als het goed s soort van File Station in zijn webbrowser. Hier zou die gewoon mee moeten kunnen down en uploaden. Ongeacht of dit via een Mac of Windows gaat. Je browser handelt het af nl.
Verwijderd
Dank! Ik heb niet naar cloud station gekeken. Ik heb mijn NAS naar internet toe redelijk dicht zitten. Gebruik eigenlijk geen van de internet aangesloten functies behalve VPN (en en werkt alles alsof ik lokaal ben). Zal eens kijken of cloud station ook "lokaal only" te gebruiken is, en anders DSM 6.Verwijderd schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 17:48:
Voordat je definitief je zinnen zet op Time Backup: dat wordt uitgefaseerd (zie: Verwijderd in "[Synology] Vraag en antwoord - deel 2"). Vergelijkbare functionaliteit, w.o. multiversioning zit in DSM 6.0 (bèta) in de reguliere backupfunctie.
Heb je al eens naar Cloud Station gekeken als alternatief?
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq