Toon posts:

[Synology] Vraag en antwoord - deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 50 ... 114 Laatste
Acties:
  • 645.599 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:31
maartend schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 16:02:
[...]

probleem is, ik weet niet wat hij ziet. Ik begrijp dat hij inlogt, dus ik veronderstel dat je in een soort DSM terechtkomt. Maar dan? Geen idee wat hij doet.

Maar de poorten moesten echt wel open op mijn Experia. Stom ding.
Test het zelf ? Op je tel? Maar normaal is het inderdaad DSM en kan hij gewoon file station openen. Je eventueel ook gewoon map delen !?

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspov
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:29
Quakie schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 19:33:
Version Back-up zit ook al in huidige 5.2.
Je moet alleen even opletten qua instellen zodat het opvalt.
Dat is toch alleen naar een ander volume? Ik heb maar 1 volume

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
ga er vanuit dat het altijd naar een tweede volume moet anders kan je niet echt spreken van een backup..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark184
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 04-10 19:25
Ik kijk geregeld leuke series en sommige oudere series die legaal en illegaal moeilijk te bekijken zijn, bied ik aan om te uploaden via bittorrent via mij synology download station. Nu zag ik laatst op tweakers.net dat een 20 jarige student dat ook deed en veroordeeld is. Hoe groot is de kans dat de gasten van Brein mij ook naar de rechtbank sturen?
Ik gebruik protocolcodering, heeft dat nog enige waarde om niet gepakt te worden.
Toch download station maar even uit gezet tot nader order.

Modbreak:Dit is niet echt een Synology-gerelateerde vraag. Gelieve dit topic enkel gebruiken voor vragen die specifiek betrekking hebben op Synology-producten.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2015 04:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dovo
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 07-08 12:23
Vandaag heeft één van mijn twee schijven het begeven in mijn DS214play (raid1)
Toen ik terug thuis kwam hoorde ik de noodkreet van mijn nas:

(voor zij die zich afvragen wat er in bovenstaande setup allemaal nog staat: linksys e2000 wifi router, raspberry voor vpn en basic stuff, samsung 1.5 TB externe schijf voor backups van belangrijke data(smart recycle) en een goedkope laptop van de Aldi met windows server)

Na in te loggen op DSM zag ik het volgende:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Hjbdx2s.png
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/u5coFsy.png

Ik heb de schijf nooit aangeraakt, deze valt vanzelf dus uit.
De schijf dus uit de nas gehaald, eens geblazen door de connectors en terug erin gestoken. Nas herkende hem gewoon. Vervolgens quick smart test gedaan, alles ok, geen enkele fouten gevonden (0 Reconnect, 0 bad sector, 0 Re-identification).
Dan maar gewoon het volume laten repareren. Ging goed tot op 30 % en dan viel de schijf weer uit. Eruit gehaald en terug erin gestoken, en dan kreeg ik dit:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/dkwBdox.png

Maandag zal ik dan maar contact opnemen voor de garantie van de schijf, of denkt iemand hier dat het aan de nas zelf kan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In je laatste plaatje heb je ook nog de tabs S.M.A.R.T. Info en History. Een screenshot van allebei geeft net iets meer achtergrondinformatie dan dit overzicht. Qua harde schijven met fouten is meer expertise aanwezig in Check je SMART. Ik ben benieuwd wat het rapport zegt over ID 199 UDMA_CRC_Error_Count (zie: Wikipedia: S.M.A.R.T.). Normaliter zou je dan denken aan kabelfouten (punt 5. van Verwijderd in "Check je SMART"), maar omdat die ontbreken in een Synology nas vermoed ik eerder vuile contacten (onwaarschijnlijk, dat heb je al getoetst) of een slechte connector. De vraag is of het de connector van de harde schijf is of die op het backplane in de nas.

Heb je de harde schijf (pricewatch: WD Red SATA 6 Gb/s WD30EFRX, 3TB) al getest in een pc met de tools van de fabrikant? Wat is daarvan het resultaat?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2015 06:49 . Reden: Schijfmodel, -type toegevoegd in tekst om deze met zoekfunctie terugvindbaar te maken. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspov
Quakie schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 23:18:
ga er vanuit dat het altijd naar een tweede volume moet anders kan je niet echt spreken van een backup..
Helder, jammer. Wel eens eerder inhoud uit een document gewist en opgeslagen, zou mooi zijn om terug te kunnen naar een oudere versie.

Inmiddels gekeken of de recycle bin kan helpen beschermen tegen het wissen van bestanden. Ingesteld op de homes folder. Eerste test (browser) met file station werkt, maar bestanden die ik vanuit windows verkenner wis (en zo werk ik meestal) komen niet in de recycle bin. Is dat niet mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vreemd. Is bij jou in de verkenner de '#recycle' wel zichtbaar? Bij mij komen de items die ik verwijder daarin terecht en kan ze herstellen. Mogelijk een rechtenkwestie (staat de optie 'Restrict access to administrators only' uitgevinkt)?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2015 08:55 . Reden: Vraag naar DSM-versie irrelevant. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dovo
Verwijderd schreef op zondag 29 november 2015 @ 06:36:
In je laatste plaatje heb je ook nog de tabs S.M.A.R.T. Info en History. Een screenshot van allebei geeft net iets meer achtergrondinformatie dan dit overzicht.
Hier de history:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/cmyjAXY.png
Ik heb de schijf dus nog eens een S.M.A.R.T. test laten doen, maar deze blijft hangen op 90 %
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/GlcgJ0l.png
Hier de tab S.MA.R.T. al weet ik niet of deze kloppen aangezien dat ie op 90% blijft hangen.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/yAHTEDh.png
Edit:
Nog niet getest met de tools van de fabrikant aangezien ik momenteel enkel een laptop ter beschikking heb. Maar als dit de moeite is, ik heb ergens nog wel toegang tot een desktop die ik kan gebruiken.

[ Voor 13% gewijzigd door dovo op 29-11-2015 10:08 . Reden: 2de vraag beantwoord ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als de nieuwe test nog niet voltooid is, zijn dit de oude waarden. Daaraan zie ik geen bijzonderheden. Duidelijk is dat de re-identification counts allemaal recent zijn. Niet kunnen voltooien van S.M.A.R.T. kàn duiden op serieuze schijfproblemen.

Je zou nog kunnen spelen met het omwisselen van de schijf (en met maar éėn schijf je systeem laten draaien) om te ontdekken of het de connector in de nas is. Mocht je geen backup hebben, dan is dit het moment om daar eerst aandacht aan te besteden.

Wat ik in jouw plaats zou doen is in elk geval een verzoek om ondersteuning insturen naar Synology, zo mogelijk met bijbehorende logfiles & toegang geregeld (is een optie voor in DSM). Eens kijken wat zij zeggen en op basis van hun email verder handelen. Met een beetje geluk heb je morgen al een reactie & resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspov
Verwijderd schreef op zondag 29 november 2015 @ 08:45:
Vreemd. Is bij jou in de verkenner de '#recycle' wel zichtbaar? Bij mij komen de items die ik verwijder daarin terecht en kan ze herstellen. Mogelijk een rechtenkwestie (staat de optie 'Restrict access to administrators only' uitgevinkt)?
Ja in de homes directory (dus niet in home). De map heeft een submap met de username waarvan files zijn gewist (maar alleen files die via file station gewist zijn staan daar dus)

restrict access to admins only staat uit (stond ook al uit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik met het account van een gewone gebruiker inlog (dus geen admin; verbinden via de Windows verkenner) en uit diens homedir een bestand wis, krijg ik automatisch in die betreffende homedir een '#recycle' en kan daaruit het bestand weer herstellen.

Log ik in (verbind ik via de verkenner) als admin en verwijder ik een bestand uit de homedir van een user, dan is dat bestand ogenschijnlijk definitief gewist (uit het oogpunt van de Windows verkenner). Log je in op de nas, dan is onder homes > #recycle > USERNAME e.e.a. toch terug te vinden. Maak dus onderscheid tussen je dagelijkse gebruikersaccount en het account voor administratieve taken op je nas.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2015 12:32 . Reden: Details zijn beter verwoord. ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jaspov
Verwijderd schreef op zondag 29 november 2015 @ 12:17:
Als ik met het account van een gewone gebruiker inlog (dus geen admin; verbinden via de Windows verkenner) en uit diens homedir een bestand wis, krijg ik automatisch in die betreffende homedir een '#recycle' en kan daaruit het bestand weer herstellen.

Log ik in (verbind ik via de verkenner) als admin en verwijder ik een bestand uit de homedir van een user, dan is dat bestand ogenschijnlijk definitief gewist (uit het oogpunt van de Windows verkenner). Log je in op de nas, dan is onder homes > #recycle > USERNAME e.e.a. toch terug te vinden. Maak dus onderscheid tussen je dagelijkse gebruikersaccount en het account voor administratieve taken op je nas.
Dank, ik ga met de accounts aan de slag - kijken of het daar in zit
Update: gelukt! naast een recycle bin per share heb je ook onder users, advanced een optie om een prullenbak aan te zetten. Daarna werkt het!

[ Voor 7% gewijzigd door jaspov op 29-11-2015 15:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quakie
jaspov schreef op zondag 29 november 2015 @ 13:10:
[...]

Dank, ik ga met de accounts aan de slag - kijken of het daar in zit
Update: gelukt! naast een recycle bin per share heb je ook onder users, advanced een optie om een prullenbak aan te zetten. Daarna werkt het!
Mooi nu een advanced recycle bin opschoon instellen via je task manager en je bent klaar..

Ik gooi alles na 7 dagen in recycle bin weg...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dovo
Verwijderd schreef op zondag 29 november 2015 @ 10:35:
Je zou nog kunnen spelen met het omwisselen van de schijf (en met maar éėn schijf je systeem laten draaien) om te ontdekken of het de connector in de nas is. Mocht je geen backup hebben, dan is dit het moment om daar eerst aandacht aan te besteden.
Backups heb ik zowel onsite als offsite(foto's, projecten, persoonlijke bestanden ...). Behalve van de films en series, maar daar geef ik niet om mocht ik die kwijt zijn.
Heb dus geproprobeerd om op te starten met de schijf die nog wel ok was kuren vertoonde op de plaats van de schijf die kuren vertoonde ok was.
Dan kreeg ik deze melding: :?
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/AB6X2Ac.png
Na een herstart met verwisselen van de schijf naar de oorsponkelijke plaats blijft het hetzelfde resultaat.

[ Voor 2% gewijzigd door dovo op 29-11-2015 16:49 . Reden: zelf foutje gemaakt ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan lijkt de fout daarmee in de (data op de) schijf te zitten. Om er zeker van te zijn - zo veel mogelijk munitie verzamelen om de winkelier te overtuigen direct een RMA in gang te zetten en vervanging te regelen - zou je de opinie van Synology kunnen afwachten. Ik ben er niet helemaal van overtuigd dat de schijf stuk is, misschien is de connector en/of de backplane in de nas kaduuk. Maar of je daar je goede schijf aan wilt wagen (door die om te wisselen met de positie van de schijf met fouten)?

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2015 17:07 . Reden: Correctie. Las eerste bericht verkeerd. ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dovo
Dus met de schijven toch omgewisseld te hebben (dat risico durfde ik wel nemen) een repair gestart.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/339UwWA.png

Deze geraakte al verder dan de 30% bij de eerste poging
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/regXdut.png

Deze repair is achteraf ook helemaal geslaagd.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Rm4JN8x.png

Momenteel ben ik synology support aan het schrijven om hun opinie te vragen wat er is misgelopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fijn voor je dat e.e.a. nu weer in orde is. Benieuwd of Synology support uit de interne logs nog meer informatie kan (en wil) verschaffen. Houdt ons op de hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sigon
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 07-07 21:09
Vraagje: ik heb een DS 216 play. Het. mkv bestand + .srt bestand staat gewoon in de file manager in DSM en het wordt daar ook compleet afgespeeld met ondertiteling. Op de NAS is mijn TV (Sony Bravia) en Mediaplayer (kodi) aangesloten. Beide zien ze het .mkv bestand wel (kan ook afgespeeld worden), maar het .srt bestand niet.

Weet iemand waar dit probleem aan kan liggen? Heeft het wel of niet te maken met de Nas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 28-09 15:52
De naam van het mkv-bestand en de .srt zijn identiek ?

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:33
kodi moet in principe gewoon srt files oppakken... gebruik het niet vaak, maar heb het wel op mijn tablet staan, als ik dan via een SMB share een file afspeel, dan pakt ie gewoon alle subs mee.
wat voor type share gebruik je naar KODI? Ik weet niet wat voor type sony tv je hebt, maar die van mij pakt alleen up&p media zonder subs op.. (wellicht heb je KODI ook zo ingesteld, vandaar de vraag over het type share)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sigon
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 07-07 21:09
Ja, namen zijn identiek. Ik heb mijn file sharing via UpNp. Tenminste ik neem aan dat je dat bedoeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-10 20:08
Met kodi zou ik gebruik maken van nfs of cifs. Dan zullen srt's gewoon werken.

voor je tv: dlna heeft in elkgeval ondersteuning voor srt's, maar je tv moet het ook ondersteunen.
Of je sony ook srt's ondersteunt kan je vinden in de handleiding van je tv.

[ Voor 53% gewijzigd door job op 01-12-2015 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Ik wil de downloadactiviteiten van SABnzbd en Transmission op mijn Syno via een VPN laten verlopen. Ik heb wel mijn ProXPN-gegevens ingevuld bij netwerk, en nu loopt al mijn NAS-verkeer als het goed is via VPN (kan ik dat controleren?).

Nu het vervelende, door het instellen van VPN werken de Syno apps op mijn telefoon en mijn DDNS-naam niet meer. Dus of VPN óf DDNS lijkt het. Klopt dat, of kan ik dit nog ergens aanpassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 06-10 13:35
kraades schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 10:11:
Een vpn verbinding opzetten voor bepaalde taken/programma's terwijl je Synology het gewoon blijft doen in je interne netwerk.

Is dit überhaupt wel mogelijk? Iemand?
Iemand nog een idee hierover? Dus bv. downloaden via een VPN. Ik download overigens al via SSL.

Edit:
Ik zie nu dat dit een vergelijkbare vraag is al hierboven.
Ik snap alleen niet helemaal wat de genoemde oplossing inhoudt?
(ik heb een abonnement bij PIA VPN)

[ Voor 18% gewijzigd door technorabilia op 01-12-2015 19:37 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mrwolf schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 18:33:
Ik wil de downloadactiviteiten van SABnzbd en Transmission op mijn Syno via een VPN laten verlopen. Ik heb wel mijn ProXPN-gegevens ingevuld bij netwerk, en nu loopt al mijn NAS-verkeer als het goed is via VPN (kan ik dat controleren?).

Nu het vervelende, door het instellen van VPN werken de Syno apps op mijn telefoon en mijn DDNS-naam niet meer. Dus of VPN óf DDNS lijkt het. Klopt dat, of kan ik dit nog ergens aanpassen?
Nu ben ik geen netwerkengineer, dus ik kan het mis hebben, maar wat heb je als ip-adres ingevuld bij de ddns-service op je nas? Heb je een dedicated ip gekregen van je vpn-provider? Als je dat bij de ddns-instellingen op je nas invult i.p.v. je normale wan-ip zou er wel wat mogelijk moeten zijn (bron).

Voor het eerste stuk van je bericht zou ik normaliter een service als https://dnsleaktest.com als startpunt aangeven, maar de nas heeft geen ingebouwde browser. Anderzijds: kon je bij het inrichten van het vpn-profiel in de 'advanced settings' niet opgeven dat je de nas als internettoegangspunt kunt gebruiken ('Allow other devices to connect through this Synology's Internet connection')? Mogelijk dat je daarmee een test kunt opzetten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• technorabilia
Verwijderd schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 19:34:
Voor het eerste stuk van je bericht zou ik normaliter een service als https://dnsleaktest.com als startpunt aangeven, maar de nas heeft geen ingebouwde browser.
Dat kan op de prompt met behulp van bijvoorbeeld:
curl https://api.ipify.org

Ik vind hier e.e.a. over de VPN connectie maar denk dat het genoeg is om SSL te gebruiken op de usenet server verbinding.
Ook wordt er in het topic getwijfeld over de veiligheid als je een VPN verbinding opzet tussen remote en NAS. :?
http://forum.synology.com...ewtopic.php?f=241&t=84312

[ Voor 29% gewijzigd door technorabilia op 01-12-2015 21:14 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Hoe zorg ik ervoor dat mijn wd elements van 5 tb niet in de slaapstand komt via de usb poort van mijn synology 215j ? Bij hardeware/stroom stond de usb slaapstand al op geen, maar toch schakelt de elements schijf zichzelf uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat staat er in de handleiding van de WD Elementsschijf? Als dat geen soelaas biedt, dan zou je via de Taakplanner een taak of script kunnen starten dat de schijf af en toe bevraagd of er een bestandje naar toe kopieert (en wist) om de zaak gaande te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 19:34:
[...]
Nu ben ik geen netwerkengineer, dus ik kan het mis hebben, maar wat heb je als ip-adres ingevuld bij de ddns-service op je nas? Heb je een dedicated ip gekregen van je vpn-provider? Als je dat bij de ddns-instellingen op je nas invult i.p.v. je normale wan-ip zou er wel wat mogelijk moeten zijn (bron).

Voor het eerste stuk van je bericht zou ik normaliter een service als https://dnsleaktest.com als startpunt aangeven, maar de nas heeft geen ingebouwde browser. Anderzijds: kon je bij het inrichten van het vpn-profiel in de 'advanced settings' niet opgeven dat je de nas als internettoegangspunt kunt gebruiken ('Allow other devices to connect through this Synology's Internet connection')? Mogelijk dat je daarmee een test kunt opzetten?
Helaas, het is geen static IP, en bovendien nog shared ook. Dat gaat hem dus niet worden helaas. Ik ga het anders oplossen; ik heb nog een Raspberry Pi2 waar Openelec op draait; die ga ik laten verbinden met het VPN, en ik ga transmission en sabnzbd daarop draaien. Een beetje workaround, maar de beste keuze denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:20
Iemand de changelog voor 5.2-5644 Update 2 gezien ?

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die update geldt niet voor alle Synology nas-servers (zie bijv.: http://download.synology....pdate/update_pack/5644-2/). Kijk ik vervolgens bij bijv. de DS715 dan staat daar:[quote=https://www.synology.com/en-global/releaseNote/DS715]Version: 5.2-5644 Update 2

(2015/12/02)
Fixed Issues
  1. Improved the compatibility of WD Red hard drives with Synology expansion units.
  2. Improved the stability when running memory test in Synology Assistant on XS/XS+ models.
  3. Fixed an issue where the passive server in the high-availability cluster might take up too much space in the system partition when storing system statistics.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
mrwolf schreef op woensdag 02 december 2015 @ 09:58:
[...]

Helaas, het is geen static IP, en bovendien nog shared ook. Dat gaat hem dus niet worden helaas. Ik ga het anders oplossen; ik heb nog een Raspberry Pi2 waar Openelec op draait; die ga ik laten verbinden met het VPN, en ik ga transmission en sabnzbd daarop draaien. Een beetje workaround, maar de beste keuze denk ik.
Even los van VPN. En uitgaande dat je usenet gebruikt. Je hebt geen mogelijkheid om een SSL verbinding met de usenet provider te maken? Dat zou ook packet inspection moeten voorkomen.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Niet online
Eens, dat verloopt inderdaad al via SSL. Maar ik heb het liefst dat mijn download-tools op dezelfde manier werken, dus ik wil zowel torrent als usenet via VPN laten lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marshallq
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Ik heb zojuist een DS216play besteld met 2x8 TB Seagate Archive disks. Zouden jullie deze in raid1 draaien of single disk en dan de 2de hiervan als backup gebruiken? Wat zou er in de tweede situatie gebeuren als de reguliere disk defect gaat, kan ik dan b.v. de backup disk omzetten naar 'main disk'?

[ Voor 28% gewijzigd door marshallq op 02-12-2015 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is je toepassing & heb je specifiek vanwege die toepassing gekozen voor archiefschijven? Is het pure backup, dan is RAID1 zelden zinvol want je hebt al een origineel. Is het cold storage dan is het in de meeste gevallen ook niet nuttig, tenzij je service level agreement met je organisatie een kortere periode voorschrijft dan herstellen vanaf backup je aan tijd kost.

Synology's OS DSM schrijft een kopie van zichzelf naar elke harde schijf in de nas. Daarmee heb je eigenlijk het antwoord op je tweede vraag al te pakken. De nas zal doordraaien en melden dat een van de schijven een defect heeft. Het hangt van het schema dat je inricht af welke data niet of onvolledig op de kopieschijf terecht is gekomen. Een kopie van je data op een tweede schijf in dezelfde behuizing is wat mij betreft geen backup, want het biedt slechts bescherming tegen één faaloorzaak.

Uit interesse. Heb je ergens gelezen dat de schijven succesvol zijn toegepast in een Synology nas-server? Want volgens mij staan ze nog altijd niet op de hardwarecompatibiliteitslijst.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2015 19:08 . Reden: Zijn er succesberichten over Seagate archiefschijven in een Synology nas-server? ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marshallq
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 02 december 2015 @ 18:57:
Wat is je toepassing & heb je specifiek vanwege die toepassing gekozen voor archiefschijven? Is het pure backup, dan is RAID1 zelden zinvol want je hebt al een origineel. Is het cold storage dan is het in de meeste gevallen ook niet nuttig, tenzij je service level agreement met je organisatie een kortere periode voorschrijft dan herstellen vanaf backup je aan tijd kost.

Synology's OS DSM schrijft een kopie van zichzelf naar elke harde schijf in de nas. Daarmee heb je eigenlijk het antwoord op je tweede vraag al te pakken. De nas zal doordraaien en melden dat een van de schijven een defect heeft. Het hangt van het schema dat je inricht af welke data niet of onvolledig op de kopieschijf terecht is gekomen. Een kopie van je data op een tweede schijf in dezelfde behuizing is wat mij betreft geen backup, want het biedt slechts bescherming tegen één faaloorzaak.

Uit interesse. Heb je ergens gelezen dat de schijven succesvol zijn toegepast in een Synology nas-server? Want volgens mij staan ze nog altijd niet op de hardwarecompatibiliteitslijst.
Het is voor thuisgebruik. Mijn idee was dat je met 'backup' ipv raid1 je net wat meer garantie hebt bij b.v. een (encryptie)virus en als ik per ongeluk iets verwijder. Het enige nadeel is dat de backup niet de meest recente versie is tov raid1.

Ik heb op een aantal forums gelezen dat deze schijven gewoon werken in een synology. Je kan de disks maar met 2 schroeven vastzetten. Verder nog wat aparts; op de site waar ik de disks besteld heb geven ze 5 jaar garantie, dit terwijl Seagate niet zo ruim is met de garantie op deze schijven. Ik vraag me stiekem af of dit een fout is van de verkopers.

Paar links m.b.t. de schijven en Synology:
http://forum.synology.com...ewtopic.php?f=127&t=94398
http://www.storagereview.com/seagate_archive_hdd_review_8tb
http://www.synology-forum...8TB-f%C3%BCr-NAS-geeignet

[ Voor 12% gewijzigd door marshallq op 02-12-2015 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

marshallq schreef op woensdag 02 december 2015 @ 19:15:
[...]
Het is voor thuisgebruik. Mijn idee was dat je met 'backup' ipv raid1 je net wat meer garantie hebt bij b.v. een (encryptie)virus en als ik per ongeluk iets verwijder. Het enige nadeel is dat de backup niet de meest recente versie is tov raid1.
[...]
Wat als niet je hoofdschijf (1) uitvalt, maar je kopieschijf (2)? Dan is met de kopieschijf ook de historie (multiversions die je eventueel hebt ingericht) verdwenen. Als dat niet erg is en je hebt elders nog een echte backup dan bieden twee aparte volumes elk op hun eigen schijf je inderdaad een beetje extra bescherming t.o.v. RAID1. RAID1 is altijd een continuïteitsmaatregel; hetzij om door te kunnen werken of om direct alsnog een backup te trekken.

Overigens lees ik in de teksten uit de links die je aanhaalt - en elders - vooral redenen om geen archiefschijven in te zetten. Nieuwsgierig: waaruit bestaat jouw thuisgebruik dat je denkt dat archiefschijven de bom zijn?

Terzijde. Zorg ervoor dat je die 5 jaren garantie ook echt toegezegd krijgt, door het op de factuur te laten zetten bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:23

Nicap

Tsssk....

Heeft iemand wellicht een antwoord op het volgende?
Met Windows backup wil ik de boel backuppen op een share op mijn DS414. Maar als hij bij de 57% is krijg ik een foutmelding:
Afbeeldingslocatie: http://www.verbij.net/web_images/backup.jpg

Als ik de backup nogmaals doe op een tweede harddisk in de laptop dan loopt ie wel helemaal door.Na wat googlen kom ik verscheidene andere meldingen tegen, maar niet echt een oplossing. Iemand een idee in welke richting ik het moet zoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marshallq
  • Niet online
Nicap schreef op woensdag 02 december 2015 @ 21:56:
Heeft iemand wellicht een antwoord op het volgende?
Met Windows backup wil ik de boel backuppen op een share op mijn DS414. Maar als hij bij de 57% is krijg ik een foutmelding:
[afbeelding]

Als ik de backup nogmaals doe op een tweede harddisk in de laptop dan loopt ie wel helemaal door.Na wat googlen kom ik verscheidene andere meldingen tegen, maar niet echt een oplossing. Iemand een idee in welke richting ik het moet zoeken?
Als ik die foutcode google kom ik verschillende suggesties tegen waarbij sommige ook een reactie geven dat het opgelost is. Zoek anders eens op 'error code 0x807800c5 windows backup to network'.

Bv: de onderstaande site heeft een 'workaround' (probleem leek door rechten op netwerk share te komen):
http://superuser.com/ques...led-with-error-0x807800c5

Maar op sommige andere sites staan andere oplossingen.
Verwijderd schreef op woensdag 02 december 2015 @ 19:53:
[...]
Wat als niet je hoofdschijf (1) uitvalt, maar je kopieschijf (2)? Dan is met de kopieschijf ook de historie (multiversions die je eventueel hebt ingericht) verdwenen. Als dat niet erg is en je hebt elders nog een echte backup dan bieden twee aparte volumes elk op hun eigen schijf je inderdaad een beetje extra bescherming t.o.v. RAID1. RAID1 is altijd een continuïteitsmaatregel; hetzij om door te kunnen werken of om direct alsnog een backup te trekken.

Overigens lees ik in de teksten uit de links die je aanhaalt - en elders - vooral redenen om geen archiefschijven in te zetten. Nieuwsgierig: waaruit bestaat jouw thuisgebruik dat je denkt dat archiefschijven de bom zijn?

Terzijde. Zorg ervoor dat je die 5 jaren garantie ook echt toegezegd krijgt, door het op de factuur te laten zetten bijvoorbeeld.
Ik wil geen 'multi versions' maar puur een 1-1 backup die b.v. een paar dagen later is. Maar dan wel zodat ik deze schijf 'actief' kan maken indien de primaire faalt. Wellicht denk ik te moeilijk en zit er gewoon een soort synchronize tool\optie binnen de synology software... We shall see.

De disks heb ik gekozen ivm de prijs en hoeveelheid TB aan opslag die ze geven. Irritante is dat ik met 6TB weer redelijk snel tegen mijn limiet zat als ik kijk naar de hoeveelheid data die ik nu heb. Met 8 TB hoop ik wat langer vooruit te kunnen.

[ Voor 41% gewijzigd door marshallq op 02-12-2015 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap
  • Laatst online: 22:23

Nicap

Tsssk....

Kwam na wat meer zoeken deze tegen: http://mikebeach.org/tag/backup/

Daar staat dat een backup naar een samba share problemen geeft met windows backup. Daarna maar geprobeerd wat hij later aangeeft. Een iSCSI LUN aangemaakt en dat werkt dus wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06-10 21:11
Misschien een vraag die eerder gesteld is maar ik kon het antwoord niet vinden. Ook niet via google.

Ik heb een DS215j met een HGST 6TB schijf (2e schijf volgt op termijn). Deze ben ik nu langzaam aan het instellen.
Initieel heb ik QuickConnect gebruikt maar dat heb ik nmiddels uitgezet en heb gewoon DDNS aangezet en kan via een domeinnaam mijn Synologie bereiken.
Binnenkort wil ik een VPN gaan opzetten op de Synologie zodat ik vanuit veilig vanaf extern mijn LAN (inclusief de webinterface van DSM kan benaderen).

Echter dat betekent dat ik dus de webacces van DSM voor extern niet meer nodig heb omdat ik deze alleen nog via de VPN verbinding (en dus via de LAN zijde) wil bereiken. Dit alles omwille van veiligheid. Zodat anderen niet zomaar eventueel m'n webaccess zouden kunnen proberen te hacken.

Vraag is alleen. Hoe doe ik dat webacces voor extern dan blokkeren? Kan het nergens vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met de firewall? SSH uitschakelen, of alleen intern vanaf je thuisnetwerk te bereiken. Kijk maar eens in het Configuratiescherm onder Beveiliging. Of begrijp ik je verkeerd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quakie
Zolang je de DSM poorten niet forward in je router gebeurt er ook niks. Default ports zijn 5000 en 5001.

En als je Aarvark suggesties ook op volgt zit je helemaal goed...

Ik heb het zelf ook zo een tijdje gedraaid (alleen vpn poorten werden doorgelaten door router) maar ik vond het maar een gedoe voor een klein risico.

Hoe doe ik het dan?

Ik heb mijn backup apparaat van het internet gehaald;
Ik gebruik geen default poorten voor DSM;
Ik zet alleen poorten open die daadwerkelijk gebruik;
Je mag maar 1x foutief inloggen,daarna block;
en als laatste heb ik firewall op synology ingeschakeld die alles dicht zet behalve actieve landen zoals NL.

[ Voor 58% gewijzigd door Quakie op 03-12-2015 12:05 . Reden: extra info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07-10 12:09
Iemand die weet hoe je hidden folders (AppData folder) kan syncen met Synology Cloud Station? Of is er een andere manier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-10 14:03
Ik heb zojuist Tranmission geupdate en GIT en DSM. Und jetzt werkt Tranmission niet meer. Handmatig gestart zag ik een foutmelding met perssion denied settngs.json.... Rigoreus chmod 777 op settings.json en ik kon in elk geval het script weer starten.

Maar het werkt nog steeds niet. Iemand enig idee waar dit aan kan liggen? Helaas nog drie NAS' zelfde config die exact zelfde probleem hebben. Logisch ook, ik heb ze op dezelfde manier ingesteld :+

Helaas weet ik niet aan welke update het ligt. GIT draait, SickBeard ook, Plex ook, alleen Transmission wil niet starten. Voordat ik die de-installeer vraag ik het hier even. Transmission 2.84-11 wil nu dus niet starten.

EDIT:

Ik heb Transmission maar verwijderd, reboot NAS en opnieuw geïnstalleerd en de settings weer aangepast. Nu draait het weer. Ik start Tranmission overigens als root op.
Na al die jaren is dit echt de eerste keer dat ik problemen heb gekregen na een update. Ah well shit happens.

[ Voor 17% gewijzigd door Die Bruine op 03-12-2015 20:27 ]

...heeft geleerd vandaag al te doen wat morgen pas hoeft te gebeuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
Kreeg het hier wel geinstalleerd en gestart van de week maar na 2 min download kreeg ik ook permission denied. voorlopig even downloadstation, maar wil liefst toch transmission.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17:48
Mijn download station download niet stabiel, ja het gaat om torrent dus afhankelijk van andere. Maar als ik dezelfde torrents via uTorrent download pakt die wel een hogere download snelheid.

Maar soms download die wel tot 10Mb/s maar vaak maar paar 100kb/s.
Hoe komt dit en hoe kan ik dit oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
Bij mij werkt het ook niet helemaal lekker. En eerlijk gezegd vind ik Transmission zelf gewoon lekker werken. Ben het gewend de web interface. Kan allemaal ook wel met de Downloadstation maar vind het maar niks. Kan ook nergens vinden hoe ik dat probleem simpel en goed oplos van Transmission. Allemaal lastige omwegen waarvan ik denk wat doe ik en waarom is dat uberhaupt nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
Toch apart, aangezien Download station Transmission op de achtergrond gebruikt voor torrents,..

Lijkt op een setting /poort issue...Al keer goed gekeken in settings? Ik heb bijv BT protocol codering op altijd staan, en dat kost bij mij ook aardig wat MBs aan download snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Bean
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Die Bruine schreef op donderdag 03 december 2015 @ 19:32:Ik start Tranmission overigens als root op.
Dat is precies de reden dat het niet meer werkte ;) Het upgradeproces kan geen rekening houden met wijzigingen die jij hebt aangebracht in de aangewezen gebruiker of de bijbehorende rechten. Het ligt het voor de hand dat het package niet meer werkt na een upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeringJantje
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-10 11:23
Ik heb een usb 3 stick in NTFS geformateerd met windows 10. Echter werd het filesysteem niet door mijn ds215j herkend. Daarna met EaseUs Partion Manager opnieuw in NTFS geformateerd. Nu werd de stick wel helemaal herkend in de Nas.

Klinkt het bekend en hebben meer mensen dit meegemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
Ben ik het er niet mee eens :) , zoals ik dus ook al aangaf doe ik dit al jaren zo. Bovendien heb ik ook het opstartscript weer aangepast. Ik heb zelfs alle installatie dirs aan root toegekend. Maar ook dat hielp niet. Na de update staat alles weer standaard, dus waarom zou dit niet werken!? User terug naar Transmission hielp niet, ook niet naar root. Deinstallatie was echt noodzakelijk, op alle drie de NAS'. Bovendien hadden de andere twee al 2 dagen last van een slecht werkende Transmission client. Toeval of niet. Vandaar dat ik de update maar probeerde. Toen zag ik dat er ook updates voor GIT en DSM waren. Tja als ik dan toch bezig ben :+ .
Nogmaals, wij zijn echt al wat Tranmission updates verder in de afgelopen jaren. Nog niet eerder problemen gehad. Bovendien durf ik niet te zeggen waar het aan lag. Het kan ook aan GIT of DSM gelegen hebben. Want ook nadat settings.json (of heel de dir) was aangepast startte Transmission gewoon niet op, ongeacht de gebruikte user.

Werkende workaround was gewoon alles opnieuw installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Bean
  • Niet online
Daar mag jij het niet mee eens zijn, maar het is wel zo. Na een upgrade staat niet alles weer standaard, want die rechten worden niet (weer) aangepast. Je krijgt een mengelmoes van jouw wijzigingen, en hetgeen het Transmission package uitvoert tijdens een upgrade.
Je zult dit probleem dus weer terugzien bij het .12 package :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
Ik denk dat je mij niet begrijpt...

/var/packages/transmission/scripts/start-stop-status
USER="root"

Dat is de enige aanpassing. Voorheen tijdens geen enkele upgrade problemen mee gehad. Ik zeg alleen opstarten als root. Verder had ik niets aangepast. Geen enkele rechten aangepast, alleen opstarten als root in plaats van "transmission".

Pas na de problemen ben ik met rechten gaan rommelen, op mijn eigen NAS. Die andere twee heb ik nooit aangeraakt wat betreft rechten op files en of directories. Ook die hadden alleen user=root staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Murzeltje
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07-02-2024

Murzeltje

PSN/XBOX : Murzeltje1976

kraades schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 19:03:
[...]

Iemand nog een idee hierover? Dus bv. downloaden via een VPN. Ik download overigens al via SSL.

Edit:
Ik zie nu dat dit een vergelijkbare vraag is al hierboven.
Ik snap alleen niet helemaal wat de genoemde oplossing inhoudt?
(ik heb een abonnement bij PIA VPN)
Ik heb ook een abbo bij PIA en mijn Syno maakt een OpenVPN verbinding naar 1 van hun servers. Al het verkeer (sabnzbd etc) gaat dus over die verbinding naar buiten. Duidelijk te merken aan de snelheid helaas.

DDNS werkt ook nog, en kan via DDNS ook gewoon bij m'n camera systeem.

Voor meer info:
https://nld.privateintern...ent-support/#other_guides

En hier het certificaat wat je in moet lezen in je Syno / OpenVPN config:
https://nld.privateinternetaccess.com/openvpn/openvpn.zip

[ Voor 8% gewijzigd door Murzeltje op 04-12-2015 11:04 ]

PSN/XBOX : Murzeltje1976

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjibbie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-09 11:17
Vraagje omtrent vervangen van een disk.

-DS212J
-Disk 1: 1 volume van 2TB
-Disk 2 3 volumes van elk 1TB
-Volume 1 is gecrashed. Disk heeft bad sectors, Synology support geeft aan: data backuppen en disk vervangen. Data kan nog wel gelezen worden, schrijven kan echter niet meer

Ik heb een nieuwe disk (3TB) liggen. Wat zijn de handige stappen?

1. Huidige, defecte disk eruit
2. Nieuwe disk plaatsen
3. Synology config terugzetten van backup (is dit nodig?)
4. Nieuw Volume1 aanmaken op nieuwe disk
5. Defecte disk via usb poort aansluiten, data terugzetten op volume1 (kan dit??)

Screw you guys... I'm going home.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Bean
  • Niet online
Die Bruine schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 11:02:
Ik denk dat je mij niet begrijpt...

/var/packages/transmission/scripts/start-stop-status
USER="root"
Dit hoort beter thuis in het packages topic, geloof ik.
Ik wil niet vervelend doen, maar ik begrijp je prima, en ik weet ook precies waarom het niet werkte na de upgrade. Ik heb dit package op de repo gezet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dovo
sjibbie schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 11:12:

-DS212J
-Disk 1: 1 volume van 2GB
-Disk 2 3 volumes van elk 1 GB
-Volume 1 is gecrashed. Disk heeft bad sectors, Synology support geeft aan: data backuppen en disk vervangen. Data kan nog wel gelezen worden, schrijven kan echter niet meer

Ik heb een nieuwe disk (3GB) liggen. Wat zijn de handige stappen?

1. Huidige, defecte disk eruit
2. Nieuwe disk plaatsen
3. Synology config terugzetten van backup (is dit nodig?)
4. Nieuw Volume1 aanmaken op nieuwe disk
5. Defecte disk via usb poort aansluiten, data terugzetten op volume1 (kan dit??)
Ik denk dat je beter je data backupt naar een usb schijf, dan schijf vervangt.
Disk 2 haal je er uit voor de zekerheid dat je deze niet perrongeluk formatteert.
Vervolgens installeer je de software opnieuw op de nieuwe schijf, maak je volume 1 aan, kopieer de bestanden terug vanaf je usb schijf.
Ten slotte steek je de tweede schijf terug in je nas en laat je de volumes daarop herkennen.

Dit is althans hoe ik het zou doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjibbie
dovo schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 11:27:
[...]

Ik denk dat je beter je data backupt naar een usb schijf, dan schijf vervangt.
Disk 2 haal je er uit voor de zekerheid dat je deze niet perrongeluk formatteert.
Vervolgens installeer je de software opnieuw op de nieuwe schijf, maak je volume 1 aan, kopieer de bestanden terug vanaf je usb schijf.
Ten slotte steek je de tweede schijf terug in je nas en laat je de volumes daarop herkennen.

Dit is althans hoe ik het zou doen.
Dat is helemaal netjes, alleen heb ik dan een extra 2TB schijf nodig waar ik de backup naar doe.
Ik heb ik niet voorhanden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
Zeg dat dan gewoon ;) . Dat is wel vervelend doen :+ . Had die nog niet gevonden.

Ontopic... Ik heb sinds mijn overstap naar Windows 10 problemen met de verkenner.
Voorbeeld; wanneer ik bestanden wil zoeken en filter op "mkv -part" dan duurt het echt een eeuwigheid voordat de verkenner klaar is met zoeken.
Deze handeling op een W7/W8/W8.1 machine werkt vrijwel direct.
Ook het verplaatsten van bestanden (rechterkolom naar linkerkolom) gaat echt met haperingen en vertragingen.
Ik heb gezocht op SMB problemen, maar echt wijzer word ik er niet van. Een vriend van mij merkt ook duidelijk performance problemen in "normale" interactie tussen verkenner en de Synology wanneer hij zijn W10 laptop gebruikt.

Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sjibbie schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 11:12:
[...]
Dat lijkt mogelijk te zijn, via de CLI, (ouder) recept: http://forum.synology.com...was_part_of_a_RAID1_array. Of je gebruikt een computer met daarop Linux (dat mag een liveCD zijn), recept op de site van Synology: Hoe kan ik gegevens van mijn DiskStation recupereren met een pc?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
sjibbie schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 11:32:
[...]

Dat is helemaal netjes, alleen heb ik dan een extra 2TB schijf nodig waar ik de backup naar doe.
Ik heb ik niet voorhanden..
En volume 2, 3, 4 hebben bij elkaar niet genoeg ruimte om volume 1 data te storen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjibbie
Quakie schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 12:54:
[...]

En volume 2, 3, 4 hebben bij elkaar niet genoeg ruimte om volume 1 data te storen?
Nee die zitten vol helaas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dangerpaki
Quakie schreef op donderdag 03 december 2015 @ 12:00:
Zolang je de DSM poorten niet forward in je router gebeurt er ook niks. Default ports zijn 5000 en 5001.

En als je Aarvark suggesties ook op volgt zit je helemaal goed...

Ik heb het zelf ook zo een tijdje gedraaid (alleen vpn poorten werden doorgelaten door router) maar ik vond het maar een gedoe voor een klein risico.

Hoe doe ik het dan?

Ik heb mijn backup apparaat van het internet gehaald;
Ik gebruik geen default poorten voor DSM;
Ik zet alleen poorten open die daadwerkelijk gebruik;
Je mag maar 1x foutief inloggen,daarna block;
en als laatste heb ik firewall op synology ingeschakeld die alles dicht zet behalve actieve landen zoals NL.
Intussen gelukt. Heb een VPN server draaien. De rest van de poorten naar buiten dichtgezet. Kan inderdaad alles bereiken via de VPN.

Tussendoor wel even ruzie gehad dar de DDNS het niet goed deed. Bleek te liggen aan ruzie tussen de synology en mn router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xymox
  • Laatst online: 30-09 08:35

Xymox

Determinism rulez !

Zo, dat is er weer eentje !!

Mijn 3e Seagate Barracuda 3TB is gecrashed. Piepende NAS op volume 1.

Dit is echter de eerste keer dat volume 1 naar zijn grootje is. De NAS start prima op, maar een aantal folders zijn niet te bereiken. Ook de geinstalleerde applicaties zoals PLEX server, NZBGet draaien niet meer.

Ik heb de 413 met 4 schijven. Ze zijn allen als losse volumes geconfigureerd (geen raid etc, basic volumes).

Ik heb onlangs nog een backup gemaakt van de NAS (ik gebruik intern volume 4 als backup schijf).

Vraagje: gezien mijn eerste keer vervangen van volume 1, kan ik de backup na plaatsing van een nieuwe 3TB schijf gewoon terugzetten? Komen de geinstalleerde apps dan ook terug?

Ik ga nu voor een nieuwe WD Red trouwens, geen Seagates meer.

Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronnyrr
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16-02-2024
Bij het aanmaken van een DDNS krijg ik continue deze melding:
Afbeeldingslocatie: http://www.justrightwebdesign.nl/nas/ddns.jpg

Iemand enig idee hoe dit komt / wat ik hier aan kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
Balen Xynox, ben maar pas op de Synology NAS over. Heb als hardeschijf obv oude ervaringen en tests toch gekozen voor Hitachi (nu HGST) voor de NAS versie van de schijf. Zijn geloof ik uitgebreid getest in NAS omgeving. Maar goed. Heb het geheel nog maar net dus kan daar niets over zeggen.

Zelf weggebleven bij de WD Red obv van alle reviews hier waarbij toch veel mensen last hadden van kapot gaan of zelfs DOA.

[ Voor 17% gewijzigd door dangerpaki op 06-12-2015 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ronnyrr schreef op zondag 06 december 2015 @ 15:50:
Bij het aanmaken van een DDNS krijg ik continue deze melding:
[afbeelding]

Iemand enig idee hoe dit komt / wat ik hier aan kan doen?
Synology verwacht dat jij aanvinkt dat je akkoord gaat met hun privacyvoorwaarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronnyrr
Verwijderd schreef op zondag 06 december 2015 @ 16:12:
[...]
Synology verwacht dat jij aanvinkt dat je akkoord gaat met hun privacyvoorwaarden.
Die mogelijkheid krijg ik helaas niet.
Zodra dit scherm tevoorschijn komt begint het laden waarna deze melding komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probeer je dan eerst te registreren via Synology account. Of heb je je daar al aangemeld? Of gebruik je een andere DDNS-provider?

Krijg je echt alledrie de vensters uit je plaatje in één keer voorgeschoteld? Het helpt als we niet alle stappen die je deed met moeite uit je moeten trekken. Vertel zoveel mogelijk van de omstandigheden.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2015 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronnyrr
Verwijderd schreef op zondag 06 december 2015 @ 16:19:
Probeer je dan eerst te registreren via Synology account. Of heb je je daar al aangemeld? Of gebruik je een andere DDNS-provider?

Krijg je echt alledrie de vensters uit je plaatje in één keer voorgeschoteld? Het helpt als we niet alle stappen die je deed met moeite uit je moeten trekken. Vertel zoveel mogelijk van de omstandigheden.
Yes. Die heb ik inderdaad al, als ik daar inlog staat er het mijn DS station, serie nummer en QuickConnect, IP adres en DDNS (alle 3 leeg).

Als ik via configuratiescherm naar externe toegang ga klik ik op een nieuwe toevoegen.
Afbeeldingslocatie: http://www.justrightwebdesign.nl/nas/ddns2.jpg

Zoals je zit heb ik daar de gewenste gegevens ingevuld. Anders extern IP staat alles op 0.0.0.0
Zodra ik op verbinding testen of OK klik komen de twee andere schermen direct naar boven.

[ Voor 6% gewijzigd door Ronnyrr op 06-12-2015 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Ik heb op mijn DS410 een folder /volume1/Foto. Sinds kort heb ik een stack-account, hierdoor heb ik een remote-folder /volume1/stack gemaakt. Wat ik niet doorhad is dat als ik mijn foto's naar de stack kopieer, ze twee keer op mijn DS410 staan. Dat is wat zonde van de 200GB.

Wat is de beste werkwijze om de stack-folder uiteindeijk naar /volume1/Foto te laten verwijzen, zonder dat folders onder water een rare naam krijgen of zonder dat ik data ga verliezen?

In het verleden heb ik met een andere map onder /volume1 problemen gehad na een rename, vandaar voorzichtheid. Bij de properties in DSM zie ik overigens wel de naam van de map, maar deze aanpassen lukt me niet.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:29
Guys,

Ik woon in Duitsland, mijn broertje woont iets verderop (ook in Duitsland). We/ik willen een VPN opzetten met onze ouders in Nederland, maar ik vraag me af wat nu de makkelijkste methode is.

Een van de doelen is om bijv. Netflix te kunnen kijken via Nederland, omdat we hier in Duitsland andere content krijgen en (voor de vrouwen....) niet overal goede subtitles bij zitten. Daarnaast is het natuurlijk handig om dingen met elkaar uit te kunnen wisselen op een veilige manier.

We hebben allemaal een Linksys router waar OpenWRT of DDWRT op kan draaien (OpenVPN), maar dat vereist natuurlijk wel wat geklooi om aan de praat te krijgen. Een andere optie waar ik aan dacht, is om bij mijn ouders een Synology neer te zetten en daar de VPN Server op in te richten. Vervolgens wil ik dan de routers van mij en mijn broertje laten connecten naar deze VPN server, zodat we "altijd" via NL het internet op gaan.

Wat ik me nu eigenlijk afvraag is, in hoeverre de bandbreedte er op achteruit gaat als je via een (Synology) VPN gaat streamen, leechen, etc. Houdt een Synology het makkelijk bij en is de max. download snelheid de max. upload van mijn ouders' verbinding, of gaat een Synology dit helemaal niet trekken kwa throughput?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 28-09 15:52
Weet je wat voor een verbinding ze hebben ?
De upload zou mogelijk een probleem kunnen zijn

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
  • Laatst online: 05-10 21:32
Als je geen splittunnel gebruikt zal jouw download maximaal de upload zijn van je ouders..... Meestal wordt je daar niet gelukkig van of ze moeten een mooie glas verbinding hebben

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:29
Op dit moment hebben ze nog een Ziggo abo, maar misschien kan ik ze wel porren om een glasvezel verbinding te pakken ;)

Bij nader inzien - die 12mbit/s van mijn ouders gaat het niet trekken :X

[ Voor 24% gewijzigd door De_Bastaard op 06-12-2015 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WRT54G
  • Laatst online: 22-09 11:05
Ik gebruik inmiddels Cloud Sync om bestanden te syncen naar WebDav server (TransIP stack).
Dat werkt opzich prima!

Alleen kan ik maar 1 gedeelde map syncen met Cloud Sync per Cloud Dienst.
Ik heb nu bv de gedeelde map "games" geconfigureerd om te syncen. Alle mappen onder de gedeelde map games kan ik aan of uit vinken. Dat werkt prima.
Maar als ik bijvoorbeeld nu mijn gedeelde map photo zou willen syncen dan kan ik deze er niet bij zetten.

Een nieuwe Cloud Sync verbinding maken naar dezelfde dienst resulteert in een error: deze clouddienst bestaat al.

Ik kan dus helaas niet 2 dezelfde WebDav verbindingen (met verschillende gedeelde mappen) aanmaken.

Iemand een oplossing hiervoor?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:32

kraats

Ik rol

Ik gebruik zelf verschillende users in Stack. Niet heel handig omdat je het gebruik niet in één oogopslag ziet, maar het werkt wel

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WRT54G
Dank je kraats. Zat er zelf ook aan te denken om het zo te doen.
Voor elke gedeelde map gewoon een user aanmaken. Wellicht dat dat wel werkt.
Het "admin" account heeft dan gewoon rechten om alle mappen te zien.

Soort work-around maar als het werkt... Ga het checken! Bedankt iig.

Helaas heeft het initiele account ("admin" account) niet de rechten om alles te zien.
Dus je hebt idd verschillende logins dan om alles te kunnen zien...

[ Voor 23% gewijzigd door WRT54G op 07-12-2015 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
Xymox schreef op zondag 06 december 2015 @ 13:17:
Zo, dat is er weer eentje !!

Mijn 3e Seagate Barracuda 3TB is gecrashed. Piepende NAS op volume 1.

Dit is echter de eerste keer dat volume 1 naar zijn grootje is. De NAS start prima op, maar een aantal folders zijn niet te bereiken. Ook de geinstalleerde applicaties zoals PLEX server, NZBGet draaien niet meer.

Ik heb de 413 met 4 schijven. Ze zijn allen als losse volumes geconfigureerd (geen raid etc, basic volumes).

Ik heb onlangs nog een backup gemaakt van de NAS (ik gebruik intern volume 4 als backup schijf).

Vraagje: gezien mijn eerste keer vervangen van volume 1, kan ik de backup na plaatsing van een nieuwe 3TB schijf gewoon terugzetten? Komen de geinstalleerde apps dan ook terug?

Ik ga nu voor een nieuwe WD Red trouwens, geen Seagates meer.
Bij het aanmaken van je backup taak kon je aangeven welke applications in je backup meegenomen dienen te worden. Helaas zie je daar nooit alle packages staan. Ik ga er dus vanuit dat je apps gaat missen...
Ik ga er vanuit dat je geen wijzigingen hebt aangebracht in je standaard package volume.
(Je kunt nl aangeven op welke volume apps komen te staan)

Heb je speciale reden van het draaien van 4 losse volumes?

Stel dat je gekozen had voor SHR met 3 schijven (waarvan dus 1 kapot had mogen gaan) en 4e schijf als backup schijf. Dan had je nu niks kwijt geweest. Uiteraard kost het wel schijfruimte.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quakie
Marcel_EA schreef op maandag 07 december 2015 @ 08:38:
Dank je kraats. Zat er zelf ook aan te denken om het zo te doen.
Voor elke gedeelde map gewoon een user aanmaken. Wellicht dat dat wel werkt.
Het "admin" account heeft dan gewoon rechten om alle mappen te zien.

Soort work-around maar als het werkt... Ga het checken! Bedankt iig.

Helaas heeft het initiele account ("admin" account) niet de rechten om alles te zien.
Dus je hebt idd verschillende logins dan om alles te kunnen zien...
Goede tip, Kraats!
Je ziet sowieso niet via synology hoeveel in beslag genomen wordt. Waarschijnlijk door webdav.

Marcel_LA
Onder DSM6.0 is dit probleem opgelost en kan je meerdere sync taken aanmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WRT54G
Thanks Quakie!
Fijn dat het straks in 6.0 wel kan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Kleine vraag mbt VPN van Synology naar externe server en Rsync backup over deze verbinding.

Synology netwerk: 192.168.1.x
VPN netwerk: 10.8.0.x
Doelnetwerk: 10.5.0.x

Nu heb ik de VPN verbinding werkend via OpenVPN maar ik vraag mij af wat ik nog meer moet instellen om de backup werkend te krijgen. De OpenVPN server heeft als IP 10.8.0.1 en staat toe om al het verkeer van en naar 10.5.0.x door te laten. De Synology krijgt IP adres 10.8.0.6 van OpenVPN maar zodra ik een backup destination naar 10.5.0.10 wil instellen (FreeNAS server) krijg ik geen connectie.

Moet ik nog een static route instellen? Ik heb al 10.5.0.0 met default gateway 10.8.0.1 en Interface VPN ingesteld maar dat werkt ook niet.

Maak hier even een apart topic voor aan.

[ Voor 3% gewijzigd door Tsurany op 07-12-2015 21:47 ]

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
pven schreef op zondag 06 december 2015 @ 18:36:
Ik heb op mijn DS410 een folder /volume1/Foto. Sinds kort heb ik een stack-account, hierdoor heb ik een remote-folder /volume1/stack gemaakt. Wat ik niet doorhad is dat als ik mijn foto's naar de stack kopieer, ze twee keer op mijn DS410 staan. Dat is wat zonde van de 200GB.

Wat is de beste werkwijze om de stack-folder uiteindeijk naar /volume1/Foto te laten verwijzen, zonder dat folders onder water een rare naam krijgen of zonder dat ik data ga verliezen?

In het verleden heb ik met een andere map onder /volume1 problemen gehad na een rename, vandaar voorzichtheid. Bij de properties in DSM zie ik overigens wel de naam van de map, maar deze aanpassen lukt me niet.
Iemand?

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:32

kraats

Ik rol

Ik snap niet precies wat je doet. Ik gebruik gewoon CloudSync om mijn bestaande mappen naar Stack te uploaded via Webdav. Zo krijg ik geen dubbele mappen, voor zover ik kan zien.

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lord pipo
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 20-05 22:16
Het lukt mij niet om mijn DS215j via DS Finder op te starten binnen mijn netwerk, dit terwijl de optie 'WOL' in DSM is ingeschakeld.
De DS Finder app (ipad en Android) vind gewoonweg geen Synology server, of triggert alvast niet het opstartproces van de DS.
Na wat opzoekingswerk vind ik veel over WOL via WAN terug, maar geen specifieke info voor mijn probleem.
Setup: DS215j aangesloten op Telenet modem EURODOCSIS 3.0.

Iemand die raad weet?
Ik veronderstel dat WOL wel degelijk werkt wanneer de DS is uitgeschakeld? Of bestaat er een soort van stand-by modus waaruit de DS moet worden 'ontwaakt'?
Het ontwaken van de harde schijven werkt wel btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezz
  • Laatst online: 07-10 12:09
Breezz schreef op donderdag 03 december 2015 @ 16:15:
Iemand die weet hoe je hidden folders (AppData folder) kan syncen met Synology Cloud Station? Of is er een andere manier?
Niemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WRT54G
Heb nog een "probleem" met Cloud Sync.
Ik heb een gedeelde map gesynced, onder deze gedeelde map bevinden zich een stuk of 15 submappen.
Daarvan heb ik er 10 aangevinkt (om te syncen) en 5 niet. Nu heb ik 2 van de 5 (niet aangevinkte) submappen verwijderd uit de gedeelde map maar bij Cloud Sync zie ik de mappen nog steeds staan, niet aangevinkt maar ze staan er nog wel.
Via File Station of samba share zie ik de mappen niet meer, zijn dus echt weg.
Maar als ik kijk bij de te synchoniseren mappen dan staat ie er wel bij.

Iemand een idee hoe ik ze weg krijg?
Syno herstarten heb ik al gedaan...

|:(

[ Voor 3% gewijzigd door WRT54G op 08-12-2015 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
Verborgen bestanden weergeven in de Verkenner-opties. Daarna kun je deze map gewoon selecteren in Cloud Station.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KiefDelicious
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 07-10 14:42
Goede morgen,

Ik zit met het volgende probleem en zou graag jullie advies willen. Mijn zusje heeft een DS214Play. Op dit moment met 1x 4TB WD Red in een SHR Volume (omdat er later nog een bij zou moeten komen, voor gegevensbescherming). Nu raad je het al. Dit volume is vastgelopen. De schijf is uit januari 2015, dus best zuur.

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/23574150/Foto's/WD-broken/ERROR%20synology.png

Nou heeft ze op mijn advies een nieuwe schijf besteld (zelfde type/grote), zodat we eerst de data kunnen redden voordat we de schijf terug sturen voor garantie. Ik heb even rond gezocht hoe ik het beste deze schijf kan vervangen. De uitdaging is met zo min mogelijk moeite de complete NAS weer aan de praat krijg. Een complete backup van de DATA is geen probleem, daar zijn genoeg manieren voor. Het gaat mij om de Synology instellingen (rechten, folders, etc), maar met name ook om de instellingen van de third party packages (Nzgbet,sonarr,auto-sub,couch, etc). Als ik dit compleet opnieuw moet inrichten voor haar, gaat dat me weer aardig wat tijd kosten. Ik heb de volgende opties in gedachten. Ik hoor advies graag welke jullie voorstellen (rekening houdend met bovenstaande).
  1. Clone
  2. Huidige schijf uit de NAS halen en een complete clone trekken met bijv Clonezilla, dan nieuwe schijf erin, kapotte schijf opsturen en eventueel gerepareerde schijf later toevoegen om volume te beschermen. Wat mij betreft de makkelijkste optie (mits de huidige schijf nog 100% te lezen is). Nadeel ik moet fysiek langsgaan (ze woont niet naast de deur) :P. Verder ook geen idee of dit zonder problemen gaat werken.
  3. Volume repareren
  4. Nieuwe schijf in de 2e bay (nu nog leeg) plaatsen en proberen volume te herstellen (SHR-Raid-1). Na herstel, de kapotte schijf eruit halen en opsturen voor garantie. Voordeel is dat ik dit remote kan doen, echter geen idee of dit kan, en al mijn data en settings houd? En of de NAS wel gebruikt kan worden als ik een SHR (Raid-0) Volume heb gemaakt met 2 schijven waarvan ik er 1 opstuur die waarschijnlijk 4 tot 6 weken weg is. En dus het volume al die tijd met 1 schijf werkt.
  5. Nieuw Volume aanmaken
  6. Nieuwe schijf in de 2e bay (nu nog leeg) plaatsen en hierop een nieuw volume plaatsen. Daar alle data naar kopiëren en eventueel via WinSCP kopiëren van de @Appstore folder voor de packages. Ik denk dat ik dit alleen moet proberen als bovenstaande niet kunnen/werken, want dit kost alsnog veel werk om netjes te krijgen.
Voor de geïnteresseerde hierbij ook een screenshot van de SMARTdata

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/23574150/Foto's/WD-broken/SMART%20info.png

Ik ben benieuwd of een van jullie dezelfde situatie is tegengekomen, en wat de beste oplossing is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
ik vind het een beetje tricky om 'advies' te geven.
.
je zou kunnen kijken qua smart waardes in Check je SMART..
id1 ziet er naar mijn idee uit als boosdoender.
Dan krijg je meer het idee wat er precies aan de hand is met je schijf? Waarschijnlijk geeft dit ook meer richting qua vervolg stap.

Het liefst wil je optie 2 voor elkaar krijgen (het is trouwens SHR raid1 ipv 0)...maar dat ligt eraan hoe erg je schijf er aan toe is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KiefDelicious
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 07-10 14:42
Quakie schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 16:37:
ik vind het een beetje tricky om 'advies' te geven.
.
je zou kunnen kijken qua smart waardes in Check je SMART..
id1 ziet er naar mijn idee uit als boosdoender.
Dan krijg je meer het idee wat er precies aan de hand is met je schijf? Waarschijnlijk geeft dit ook meer richting qua vervolg stap.

Het liefst wil je optie 2 voor elkaar krijgen (het is trouwens SHR raid1 ipv 0)...maar dat ligt eraan hoe erg je schijf er aan toe is.
Thx, sowieso heeft de schijf 4 actieve (zichtbare) bad sectors. Ik heb ook al een ticket aangemaakt bij WD, voor RMA. Maar stel optie 2 werkt, kan het kwaad dat de NAS dan 4/6 weken met 1 schijf werkzaam is in "degraded mode" terwijl ik wacht op reparatie/replacement?

[ Voor 3% gewijzigd door KiefDelicious op 08-12-2015 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
nee kan geen kwaad, hij gaat wel piepen bij het opstarten..dat kan je handmatig uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 03:22
Hoe denken jullie over de volgende situatie:

- 3 MacBooks en 2 iMacs in huis. Deze wil ik backuppen via Time Machine naar een Synology (waarschijnlijk de DS215+). Hier is dus een behoorlijke grote schijf voor nodig.

- Verder wil ik de Synology gebruiken als file-share voor +/- 1TB aan data. En agenda's en contacten hosten. Vanaf de iMacs en MacBooks wordt er via AFP oid verbinding gemaakt met de Synology en wellicht ook nog een deel via cloudstation.

Is het handig om dan één schijf van 4TB of 6TB te kopen voor de Time Machine back-ups, en 1 schijf van 2TB voor de data?

Verder wil ik met name de data op die schijf van 2TB nog back-uppen. Daarvoor overweeg ik op externe locatie nog een simpele synology neer te zetten om die schijf naartoe te backuppen. De Time-Machine backups hoeven niet ook nog extern te worden geback-upt.

Is dit een situatie die jullie zouden aanraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
  • Laatst online: 01-10 08:04
Hi heren,

Ben opzoek naar een nieuwe NAS ter vervanging van mijn oude simpele NAS.
Doeleinden :
- Streamen van 1080p bluray, zodra 4k uit komt. Streamen van 4k naar mijn 4k tv
- Backups van computer
- Downloaden van vele torrets, grote bestanden
- Beheer vanaf tablet/telefoon/computer
- 6TB in Raid 0/1 is wss wat ik wil gaan draaien (later upgraden naar mogelijk SSD's/meer HD's

Zat te denken aan :
http://tweakers.net/price...80;415668;404669;462006//

Budget voor de NAS zelf, rond de €500 max.

Wat is voor de beste keuze? Of is dit allemaal overkill? En heb ik aan een pricewatch: Synology DiskStation DS216play voldoende?

EDIT :
Kijkend naar :
https://www.synology.com/nl-nl/knowledgebase/faq/659
nieuws: Synology toont nas die in realtime 4k-video kan transcoderen

Is een pricewatch: Synology DiskStation DS716+ een goede keuze, alleen dan heb je geen 4 bays.
De enige die dan in de buurt komt is de pricewatch: Synology DiskStation DS415+

[ Voor 28% gewijzigd door rolandos582 op 08-12-2015 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:14
Vandaag wilde ik een derde schijf in mijn DS414 pluggen maar deze werd niet herkend. Er ging ook geen lampje knipperen op Drive 3.

Toen volledig random maar eens in bay 4 gestoken en daar werkt ie wel... hmpph, mag ik er vanuit gaan dat 1 bay dus naar de klote is?

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lord pipo
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 20-05 22:16
lord pipo schreef op maandag 07 december 2015 @ 22:39:
Het lukt mij niet om mijn DS215j via DS Finder op te starten binnen mijn netwerk, dit terwijl de optie 'WOL' in DSM is ingeschakeld.
De DS Finder app (ipad en Android) vind gewoonweg geen Synology server, of triggert alvast niet het opstartproces van de DS.
Na wat opzoekingswerk vind ik veel over WOL via WAN terug, maar geen specifieke info voor mijn probleem.
Setup: DS215j aangesloten op Telenet modem EURODOCSIS 3.0.

Iemand die raad weet?
Ik veronderstel dat WOL wel degelijk werkt wanneer de DS is uitgeschakeld? Of bestaat er een soort van stand-by modus waaruit de DS moet worden 'ontwaakt'?
Het ontwaken van de harde schijven werkt wel btw.
Oplossing uiteindelijk gevonden. Je moet de DS eerst bewaren onder je favorieten vooraleer een WOL package kan worden uitgestuurd door DS Finder. Achteraf gezien een logische oplossing 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bongoarnhem
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-10 05:26
rolandos582 schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 18:43:
Hi heren,

Is een pricewatch: Synology DiskStation DS716+ een goede keuze, alleen dan heb je geen 4 bays.
De enige die dan in de buurt komt is de pricewatch: Synology DiskStation DS415+
Sowieso is een 716+ een snelle complete optie.

En waarvoor zou je 4 bays moeten hebben? Je hebt tegenwoordig 4GB schijven en je kan de 716+ indien gewenst altijd upgraden met een een USB uitbreid set.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
  • Laatst online: 01-10 08:04
Bongoarnhem schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 23:53:
[...]

Sowieso is een 716+ een snelle complete optie.

En waarvoor zou je 4 bays moeten hebben? Je hebt tegenwoordig 4GB schijven en je kan de 716+ indien gewenst altijd upgraden met een een USB uitbreid set.
Naja €75 voor 2 extra bays + 2.4Ghz ipv 1.6 vind ik nog zeker de moeite waard. Wat is het voordeel van de 716+?
Pagina: 1 ... 50 ... 114 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is onderdeel van de drie topics over Synology:In dit Vraag en Antwoord topic mogen alle vragen over Synology-producten tenzij:
  • ... het een vraag betreft over een addon package voor Synology; daar is een apart topic voor.
  • ... het een aankondiging of discussie-item betreft wat in het Nieuws en discussie topic hoort.
  • ... jouw vraag al beantwoord is in de Veelgestelde vragen (FAQ).