|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||
Anoniem: 202103
Misschien erg voor de hand liggend, maar staat de NAS wel aan om 5 uur 's ochtends op een van die dagen (maandag, woensdag of vrijdag) in de week?pven schreef op zaterdag 04 juli 2015 @ 16:35:
Ik heb mijn DS410 op automatisch updaten ingesteld, maar dat heeft hij nog nooit gedaan.
[afbeelding]
Wat doe ik verkeerd? Veel meer dan dit is het toch niet?
Handig commando, bedanktkraades schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 17:24:
Als je met ssh/terminal inlogt kun je kijken wat het disk gebruik is.
cd /volume1
du -hs *
Voor elk volume.
du -hsc *
[ Voor 18% gewijzigd door ThinkPad op 04-07-2015 19:28 ]
Ja, die staat 24/7 aan.Anoniem: 202103 schreef op zaterdag 04 juli 2015 @ 19:14:
[...]
Misschien erg voor de hand liggend, maar staat de NAS wel aan om 5 uur 's ochtends op een van die dagen (maandag, woensdag of vrijdag) in de week?
Worden de updates wel automatisch gedownload bij je? In de handleiding staat dat laatste zinnetje uit je figuur in de Nederlandse vertaling:
Dat impliceert dat je nog een geplande shutdown moet instellen. Dat lijkt me op zich niet vreemd.DSM-updates worden geïnstalleerd voordat gepland uitschakelen plaatsvindt en indien u Uitschakelen bij Stroomschema hebt ingeschakeld.
Omdat ik de releasenotes eerst wil bestuderen voordat ik update laat ik ze wel ophalen maar niet automatisch installeren. Ik krijg een email, ingesteld in Configuratiescherm > Systeem > Melding > Email (Notification > Email), zodat ik weet dat de update gereed staat. Kan ik zelf bepalen wanneer een reboot uitkomt.
Ja: downloaden gaat wel automatisch.Anoniem: 202103 schreef op zaterdag 04 juli 2015 @ 22:51:
[...]
Worden de updates wel automatisch gedownload bij je?
Ik denk dat je inderdaad gelijk hebt. Wel jammer, ik wil eigenlijk gewoon die update installeren (incl reboot) en dat de DS daarna weer vrolijk verder pruttelt. Ik wil helemaal geen geplande downtijd.staat dat laatste zinnetje uit je figuur in de Nederlandse vertaling:
[...]
Dat impliceert dat je nog een geplande shutdown moet instellen. Dat lijkt me op zich niet vreemd.
Dit hoort het niet te zijn, ik beheer verschillende NASsen die automatisch geupdate worden en die hebben geen geplande shutdown. Misschien nog een keer de instelling uit en weer aanzetten? Je weet maar nooit of dat helpt. :-)pven schreef op zaterdag 04 juli 2015 @ 23:04:
--knip--
Ik denk dat je inderdaad gelijk hebt. Wel jammer, ik wil eigenlijk gewoon die update installeren (incl reboot) en dat de DS daarna weer vrolijk verder pruttelt. Ik wil helemaal geen geplande downtijd.
Weer eens wat bekeken.Quakie schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 15:30:
Je gebruikt photo station en zo te zien aardig wat fotos met 700GB..
Hij maakt thumbnails aan en resize formaten dus ook GBs in neemt.
Maar nogmaals waarom doe je zo moeilijk?
Main menu -> storage analyzer geeft je veel meer informatie (behalve wat niet direct toegangelijk is zoals hierbove genoemd)..
Storage analyser heeft een rapport gegenereerd. Maar daar werd ik niet veel wijzer van. Is een bevestiging van wat ik handmatig al had opgeteld:

Een verschil tussen wat verbruikt is en wat ik per user zie.
Maar via SSH zie ik dan toch ineens het verschil:

toch cloud station dus?!?
Ik heb nog geen 70GB aan documenten, dus dat heb ik maar eens verwijderd.
Nu een nachtje verder:

Blijft gek dat die map van Cloudt Station nergens naar boven komt in de tellingen maar in SSH gelukkig wel! Thnx voor de tip!
Het uploaden via iOS gaat nog steeds niet vlot.
Verder het Top commando uitgeprobeerd in SSH.
Ik ie dat de CPU gebruikt wordt door Cloudsync en Videostation (paar cams die 24/7opnemen). Beide terecht denk ik.
Al vraag ik me af of cloudsync actief moet zijn als ik geen bestanden heb om te syncen. Maar dat zal wel blijven pollen denk?
Ik ga de map Photo ook eens goed bekijken. Daar staan behalve netjes geordende mappen ook een soort backups met map in map in map in map....
Nu eerst een S.M.A.R.T. test draaien.
Starten op de laptop zorgt ervoor dat de hele file moet worden overgehaald naar de pc vanaf de nas, dit kost natuurlijk veel tijd.
Is er een unpar tool beschikbaar welke makkelijk vanaf een nas kan worden aangesproken?
find / -name *par2*
👉🏻 Blog 👈🏻
Nu wil ik dat graag weer maar krijg het niet meer voor elkaar.
Ik ben gewoon administrator op mijn account.
Als ik naar Gebruiker>Ik>Machtigingen ga staat er "geen toegang" bij homes.
Zelf denk ik dat het hier mee te maken heeft.

Bij de groep Administrators heb ik gewoon lezen/schrijven aanstaan voor elke map.
Weet iemand hoe ik dit probleem kan oplossen en gewoon bij elke home folder kan?
[ Voor 8% gewijzigd door larsiey op 05-07-2015 13:05 ]
Waarschijnlijk heb je jezelf op het niveau van de Gedeelde Map / Shared Folder (en dan specifiek op de map homes) onder Permissions - Local groups (sorry heb een Engelstalige interface) die rechten ontzegd. Zie ook onderaan je plaatje: NA (no access) krijgt prioriteit boven RW (Read/Write).larsiey schreef op zondag 05 juli 2015 @ 13:05:
Ik had eerder dat ik bij elke home map kon van elke gebruiker.
[...]
Bij de groep Administrators heb ik gewoon lezen/schrijven aanstaan voor elke map.
Weet iemand hoe ik dit probleem kan oplossen en gewoon bij elke home folder kan?
[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 202103 op 05-07-2015 14:12 . Reden: Lange quote ingekort. Cursief. ]
Dankjewel!Anoniem: 202103 schreef op zondag 05 juli 2015 @ 13:30:
[...]
Waarschijnlijk heb je jezelf op het niveau van de Gedeelde Map / Shared Folder (en dan specifiek op de map homes) onder Permissions - Local groups (sorry heb een Engelstalige interface) die rechten ontzegd. Zie ook onderaan je plaatje: NA (no access) krijgt prioriteit boven RW (Read/Write).
Dit was inderdaad het probleem.

Heeft iemand ervaring met het configureren van IPv6? Mijn Synology krijgt een lokaal IPv4 en een IPv6 adres. Dat IPv6 adres is extern ook pingbaar dus dat lijkt ok te zijn (direct m'n IPv6 adres en ook mijn DDNS Hostname *.synology.me). Maar toch lukt het niet om bijvoorbeeld op m'n iPhone een VPN verbinding in te stellen.
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
Ik heb een harddisk van 1,5gb en een van 1gb in mijn Ds215+ zitten.
De schijven heb ik al een tijd en wist niet wat de status van de schijven was.
Na een aantal dagen geeft de syno aan dat de schijf van 1gb vervangen moet worden.
Ik heb de schijven ingedeeld als SHR en heb dus in totaal 1GB aan ruimte.
Als ik nu een nieuwe schijf haal van 2 of 3gb dan heb ik het toch juist dat ik eerst de volume moet herstellen en daarna pas kan expanden naar 1,5gb ?
2250 WP Zuid PVoutput
Dat geloof ik ja. 1 en 1.5GB schijven zijn al een poosje niet meer te koopMdO82 schreef op zondag 05 juli 2015 @ 19:05:
Ik ga nu waarschijnlijk vragen naar de bekende weg, maar om het helder voor mijzelf te hebben vraag ik het toch
Ik heb een harddisk van 1,5gb en een van 1gb in mijn Ds215+ zitten.
De schijven heb ik al een tijd en wist niet wat de status van de schijven was.
Na een aantal dagen geeft de syno aan dat de schijf van 1gb vervangen moet worden.
Ik heb de schijven ingedeeld als SHR en heb dus in totaal 1GB aan ruimte.
Als ik nu een nieuwe schijf haal van 2 of 3gb dan heb ik het toch juist dat ik eerst de volume moet herstellen en daarna pas kan expanden naar 1,5gb ?
Dit is het eerste scherm. Je kunt als je rapportage ingeschakeld hebt meer zien. Hele taart diagrammen van gebruikers, type files, welke files vaakst gebruikt worden etc.readytoflow schreef op zondag 05 juli 2015 @ 09:06:
[...]
Weer eens wat bekeken.
Storage analyser heeft een rapport gegenereerd. Maar daar werd ik niet veel wijzer van. Is een bevestiging van wat ik handmatig al had opgeteld:
[afbeelding]
[afbeelding]
Een verschil tussen wat verbruikt is en wat ik per user zie.
Maar via SSH zie ik dan toch ineens het verschil:
[afbeelding]
toch cloud station dus?!?
Ik heb nog geen 70GB aan documenten, dus dat heb ik maar eens verwijderd.
Nu een nachtje verder:
[afbeelding]
![]()
Blijft gek dat die map van Cloudt Station nergens naar boven komt in de tellingen maar in SSH gelukkig wel! Thnx voor de tip!
Het uploaden via iOS gaat nog steeds niet vlot.
Verder het Top commando uitgeprobeerd in SSH.
Ik ie dat de CPU gebruikt wordt door Cloudsync en Videostation (paar cams die 24/7opnemen). Beide terecht denk ik.
Al vraag ik me af of cloudsync actief moet zijn als ik geen bestanden heb om te syncen. Maar dat zal wel blijven pollen denk?
Ik ga de map Photo ook eens goed bekijken. Daar staan behalve netjes geordende mappen ook een soort backups met map in map in map in map....
Nu eerst een S.M.A.R.T. test draaien.
Je was dus te vroeg gestopt. Gelukkig heeft SSH je de antwoorden gegeven.
Cloudstation vreet GBs als het standaard ingesteld staat. Geloof 256 versies van elke file
Cloud sync polt elke 5 sec. Paar pagina's terug had iemand continue een aardige upload dus kan IND cpu en KBs pakken.
Je kunt instellen dat ie elke uur Synct
Ik teken nergens meer voor
Goed het ruimte issue is nu weer even geen showstopper. snelheid is nog steeds niet goed. Het ik zie nu wel regelmatig foto's uploaden (gisteren en eergisteren ook al) maar dan ineens stopt het.
Ik heb ook al wat mappen uit de map Photo versleept (soort backups van Lightroom en iPhoto) die mappen waren niet absurd groot maar hadden heel veel submappen en thumbnails. Eigenlijk hoorden ze ook niet thuis onder Photo. Dus verplaatst. Maar wederom: een foto gaat uploaden en dan bij een vol balkje blijft ie hangen. En als het nou aan mijn iPhone zou liggen...Maar mijn iPad Air 2 heeft er ook last van evenals de Iphone 5S van mijn vrouw en haar mini 3.
En het heeft ooit als een tierelier gewerkt. Dan zag ik gewoon meerdere foto's tegelijk uploaden. Ging razendsnel.
Nu de S.M.A.R.T. test afwachten. staat nu na 14 uur op 60%.
Edit:
pfff...Ik zie net dat dit per schijf is? Gaat nog wel even duren dan...
Da's toch niet meer van deze tijd dat zoiets zo lang duurt?
[ Voor 7% gewijzigd door readytoflow op 05-07-2015 23:54 ]
ik heb zelf de oplossing gevonden voor mijn probleem. Het blijkt een Android probleem, maar ik post het hier toch maar omdat DS Cloud blijkbaar een trigger is voor dit probleem om de kop op te stekenLeipo schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 09:51:
Iemand ervaring met het volgende probleem met DS Cloud op Samsung apparatuur?
Ik heb 5 samsung apparaten (s2, s3, s5 en 2 tablets) via DS cloud gesynced met een ds213j, aanvankelijk leek alles goed te gaan maar de volgende dag zijn alle bestanden alleen nog maar zichtbaar via de DS Cloud app! Ze staan nog wel intern op de apparaten, maar zijn niet meer zichtbaar voor alle standaard muziek/foto apps.
Ik heb heel de DS Cloud app van alle apparaten verwijderd, maar de bestanden worden niet meer zichtbaar. Nieuw gemaakte bestanden (zoals een net gemaakte foto) worden wel zichtbaar.
het gekke is dat mijn sony telefoon nergens last van heeft en prima werkt met dezelfde NAS
Iemand een idee hoe dit te fixen?
werkwijze op Telefoon/Tablet met Android:
- download een file manager die een goede search functie heeft (ik gebruikte Total Commander) en zoek naar alle .nomedia files en verwijder deze allemaal (en dan ook echt allemaal).
- ga naar Instellingen > Applicatiebeheer > Alles > Mediaopslag (of Media-opslag op sommige telefoons)
- Delete cache > verwijder alle Data > Geforceerd stoppen > Uitzetten
- start telefoon/tablet opnieuw op
- weer naar Mediaopslag en zet hem weer aan
- na enige tijd verschijnen alle media weer in Gallerij, video en muziek apps
[ Voor 4% gewijzigd door Leipo op 06-07-2015 07:38 ]
Leipo schreef op maandag 06 juli 2015 @ 07:37:
[...]
ik heb zelf de oplossing gevonden voor mijn probleem. Het blijkt een Android probleem, maar ik post het hier toch maar omdat DS Cloud blijkbaar een trigger is voor dit probleem om de kop op te steken
werkwijze op Telefoon/Tablet met Android:
- download een file manager die een goede search functie heeft (ik gebruikte Total Commander) en zoek naar alle .nomedia files en verwijder deze allemaal (en dan ook echt allemaal).
- ga naar Instellingen > Applicatiebeheer > Alles > Mediaopslag (of Media-opslag op sommige telefoons)
- Delete cache > verwijder alle Data > Geforceerd stoppen > Uitzetten
- weer naar Mediaopslag en zet hem weer aan
- na enige tijd verschijnen alle media weer in Gallerij, video en muziek apps
Prulleman schreef op maandag 29 juni 2015 @ 21:49:
[...]
Check eens met een fatsoenlijke file explorer (es bijvoorbeeld) waar je ook onzichtbare (beginnend met een .) bestanden mee ziet. Als er een .nomedia bestand in die folders staat is dat de reden waarom media apps deze niet meer zien, de media scanner slaat ze dan over. De '
.nomedia files kan je ook gewoon verwijderen.
Zie je met een file explorer de bestanden nog wel en kan je ze ook openen?
?? niet goed gekeken de eerste keer?Leipo schreef op maandag 29 juni 2015 @ 22:17:
[...]
een file explorer ziet ze gewoon en kan ze ook openen. Er is geen .nomedia aanwezig.
Het is ook zo dat in bijvoorbeeld de camera folder de foto's gemaakt na de laatste DS Cloud sync wel zichtbaar zijn, maar alle oudere foto's (die dus in dezelfde folder staan) zijn niet zichtbaar in de Gallery app.
In de file manager kan ik mijn bekende opslag van 350GB zien, verder zie ik niets vreemds. Ook de storage-analyser laat mijn fotomap zien, verder niets vreemds.
Iemand een idee?
Klopt deze ben ik ook tegen gekomen maar ik zag dat IPKG niet meer bijgewerkt word.MdO82 schreef op zondag 05 juli 2015 @ 11:19:
Wat ik uit het verhaal hier begrijp zou er geen standaard package voor zijn, maar zou je dit wel doormiddel van bootstrap kunnen doen.
Maar of je dat zou willen
De par2 heb ik gevonden en geprobeerd aan te spreken, maar deze linux nitwit heeft nog niet uitgevonden hoe dit precies in izjn werkt gaat. Ik zal proberen of ik kan uitzoeken hoe ik dit kan starten.kraades schreef op zondag 05 juli 2015 @ 11:58:
In bv. sabnzbd zullen de par2 progs worden bijgeleverd.
find / -name *par2*
Vermoedelijk is een van de systeemmappen dan uit zijn voegen aan het groeien. (Eentje die je niet in je (publieke) data mappen ziet staan). Het beste kun je dan via SSH inloggen op je NAS (dit moet je eerst aanzetten via je Control Panel. Inloggen kan dan met user root en je admin-wachtwoord) en middels het volgende commando kijken in welke map het zit:kjiratsiekoedel schreef op maandag 06 juli 2015 @ 09:42:
Ik heb sinds kort een ds215j staan met 2x4tb schijven. Ik heb 'm nog weinig actief gebruikt en alleen mijn foto's erop gezet als backup (350gb). Nu krijg ik vandaag ineens een melding dat de NAS nog maar 1% opslag beschikbaar heeft.
In de file manager kan ik mijn bekende opslag van 350GB zien, verder zie ik niets vreemds. Ook de storage-analyser laat mijn fotomap zien, verder niets vreemds.
Iemand een idee?
du -sh /*
Vervolgens kun je dieper de mappen induiken. Als uit bovenstaande commando bijv. komt dat de /etc map het grootste is kun je met:
du -sh /etc/*
Verder zoeken welke map daarbinnen dan weer de grootste is.
Herhaal dit totdat je de boosdoener hebt gevonden.
jawel, maar in de betrokken directories stonden deze .nomedia bestanden dus niet.Prulleman schreef op maandag 06 juli 2015 @ 09:08:
[...]
[...]
[...]
?? niet goed gekeken de eerste keer?
Op de een of andere manier hadden .nomedia bestanden die in heel andere directories stonden ook effect op de mediacollectie/scanner
Hmm, ik merk dat ik nog niet erg thuis ben in 't apparaat. SSH is ingeschakeld, maar ik weet niet hoe ik op die manier inlog.jdsm schreef op maandag 06 juli 2015 @ 10:55:
[...]
Vermoedelijk is een van de systeemmappen dan uit zijn voegen aan het groeien. (Eentje die je niet in je (publieke) data mappen ziet staan). Het beste kun je dan via SSH inloggen op je NAS (dit moet je eerst aanzetten via je Control Panel. Inloggen kan dan met user root en je admin-wachtwoord) en middels het volgende commando kijken in welke map het zit:
du -sh /*
Vervolgens kun je dieper de mappen induiken. Als uit bovenstaande commando bijv. komt dat de /etc map het grootste is kun je met:
du -sh /etc/*
Verder zoeken welke map daarbinnen dan weer de grootste is.
Herhaal dit totdat je de boosdoener hebt gevonden.
http://www.synology-forum...ren-met-ssh-winscp-putty/kjiratsiekoedel schreef op maandag 06 juli 2015 @ 11:49:
[...]
Hmm, ik merk dat ik nog niet erg thuis ben in 't apparaat. SSH is ingeschakeld, maar ik weet niet hoe ik op die manier inlog.
Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.
Met een SSH client kan je op je NAS inloggen, bijvoorbeeld een Open Source variant als TeraTermkjiratsiekoedel schreef op maandag 06 juli 2015 @ 11:49:
[...]
Hmm, ik merk dat ik nog niet erg thuis ben in 't apparaat. SSH is ingeschakeld, maar ik weet niet hoe ik op die manier inlog.
DSM is inmiddels bereikbaar op domeinnaam via https en certificaat.
Dankzij deze post : http://missilehugger.com/...secure-your-synology-nas/
Daardoor kan ik met
- mijndomeinnaam.com naar
- https://domeinnaam.com/webman/index.cgi
Nu probeer ik
- wiki.domeinnaam.com naar
- https://domeinnaam.com/dokuwiki te verwijzen.
Maar ik krijg het maar niet voor mekaar.
Weet iemand een goed topic dit wordt uitgelegd?
[ Voor 12% gewijzigd door okkingaj op 06-07-2015 12:35 ]
hoe probeer je het nu dan? met een redirect page of een virtual host?okkingaj schreef op maandag 06 juli 2015 @ 12:29:
Ik wil graag DSM en applicatie op Synology van buiten af kunnen gebruiken. En zo veilig mogelijk.
Daardoor kan ik met
Nu probeer ik
Zo mee lopen te stoeien afgelopen weekend dat ik het maar op heb gegeven.. Wat ik ook deed ik kreeg de private key maar niet decrypt.. Geen idee wat er precies fout is gegaan, maar heb nu maar een betaalde genomen a 10 euro per jaar. Is nog te betalen, nederlandse ondersteunig en synology handleidingen. Ook is het revoken gratis. Dat is bij de gratis variant 30dollar.okkingaj schreef op maandag 06 juli 2015 @ 12:29:
Ik wil graag DSM en applicatie op Synology van buiten af kunnen gebruiken. En zo veilig mogelijk.
Daardoor kan ik met
Nu probeer ik
Wie bovenstaande wilt doen via startssl. Er is een makkelijker manier waarbij je de private key niet nodig hebt. Op de blog van mobile-harddisk site kan je precies vinden hoe dit moet.. Er staat eigenlijk precies hetzelfde geschreven als hierboven vermeld maar ene Patrick heeft gereageerd met een makkelijker manier.
Ik heb soort gelijke manier ook bij mijn huidige leverancier gebruikt en ik heb ind niet mijn private key hoeven te decrypten..
[ Voor 5% gewijzigd door Quakie op 06-07-2015 14:39 ]
Nu bijna 20 uur later op70 procent bij een 3TB schijf?readytoflow schreef op zondag 05 juli 2015 @ 23:50:
Nu de S.M.A.R.T. test afwachten. staat nu na 14 uur op 60%.
Edit:
pfff...Ik zie net dat dit per schijf is? Gaat nog wel even duren dan...
Da's toch niet meer van deze tijd dat zoiets zo lang duurt?
Van 60% naar 70% in 20 uur?
Duurt dat echt zo lang zo S.M.A.R.T. test?
Bij de start stond iets van 360 minuten?
bij de 4 TB schijf staat dat het 512 minuten kan duren...Moeten dat uren zijn?
1
2
3
| git reset --hard git checkout -- . git checkout -b tag4026 v4.0.26 |
Maar ik krijg het niet voor elkaar. Ik heb Git dmv de Package Center wel geïnstalleerd, maar "which git" geeft me geen resultaat. Is het heel simpel voor elkaar te krijgen of moet ik echt van alles uit de kast trekken om dit voor elkaar te krijgen (wat ik dus liever niet wil)?
¯\_(ツ)_/¯
Als ik nu iets update / aanzet dan voegt hij deze toe bij Alle interfaces.

Zelf had ik ze op bond 1 toegevoegd

Nu vraag ik mij 1 ding af. Als je bond 1 kiest heb je onderaan de keuze Indien niet voldoen toestaan of weigeren bij alle interfaces heb je dat niet. Ik neem aan als ik bij alle interface de regel toestaan kies en de rest wat er buiten valt dus op weigeren is?
Om fouten de voorkomen heb ik alles van Bond 1 naar Alle interface gezet en op Bond 1 even alles uitgezet om dubbele dingen te voorkomen
[ Voor 13% gewijzigd door RobbyTown op 07-07-2015 09:57 ]
Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe
[Synology] PackagesM.v.Veelen schreef op maandag 06 juli 2015 @ 21:04:
Ik heb al dik een week dat SickRage niet meer wil downloaden. 2 updates verder: nog geen fix. Men heeft het over downgraden dmv de volgende commando's:
code:
1 2 3 git reset --hard git checkout -- . git checkout -b tag4026 v4.0.26
Maar ik krijg het niet voor elkaar. Ik heb Git dmv de Package Center wel geïnstalleerd, maar "which git" geeft me geen resultaat. Is het heel simpel voor elkaar te krijgen of moet ik echt van alles uit de kast trekken om dit voor elkaar te krijgen (wat ik dus liever niet wil)?
Ik ben ook wel eens aan het stoeien geweest met git omdat mijn diskstation niet wist waar git stond.M.v.Veelen schreef op maandag 06 juli 2015 @ 21:04:
Handmatig het pad meegeven was toen de oplossing.
Dus via telnet/ssh naar de locatie van sickrage navigeren (/volume1/@appstore/sickbeard-custom/)
En daar in je commando het hele pad opnemen (/volume1/@appstore/git/bin/git)
edit: Eens met de bovenbuurman. Mocht je er met bovenstaande hulp niet uitkomen kan je beter in dat topic doorvragen.
[ Voor 9% gewijzigd door job op 07-07-2015 11:43 ]
De 4TB schijf is klaar met de SMART test.readytoflow schreef op maandag 06 juli 2015 @ 19:43:
[...]
Nu bijna 20 uur later op70 procent bij een 3TB schijf?
Van 60% naar 70% in 20 uur?
Duurt dat echt zo lang zo S.M.A.R.T. test?
Bij de start stond iets van 360 minuten?
bij de 4 TB schijf staat dat het 512 minuten kan duren...Moeten dat uren zijn?
Maar waar vind ik de resultaten? De 3TB schijn loopt nu nog steeds (90%), aangezien dat zo lang duurt zal daar misschien wel iets mee mis zijn? (ondanks dat de SMART status 'normal' is).
Maar ik kan het rapport dus nergens vinden? Ineens staat de SMART status weer op normaal. Komt er geen rapport uit? Of is dat de informatie die onder 'integriteitsinfo>SMART informatie staat'?
De verwijzing in de handleiding doet ook een uitgebreider rapport vermoeden, maar 'Testresultaat' behelst niet meer dan een vermelding van de status ('Normal', 'Abnormal', 'Aborted'/'Afgebroken') met daarachter tussen haakjes de datum. Terug te vinden onder knop 'S.M.A.R.T. Test' (onder kopje 'Test Result') & natuurlijk de laatste stand van zaken die je al vond. Veel meer is er niet, al kun je kijken of er iets staat in de meest rechtse tab 'History' onder de knop 'Health info'/'Integriteitsinfo'. En natuurlijk vink je 'Send monthly disk health report via email' aan onder de tab 'General' om inzicht te krijgen in veranderingen over de tijd (wel je email instellen onder 'Notifications' in 'Control Panel' en 'Test Scheduler' voorzien van een of meer taken, maar dat had je al gedaan, niet?).readytoflow schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 11:23:
[...]
Maar ik kan het rapport dus nergens vinden? Ineens staat de SMART status weer op normaal. Komt er geen rapport uit? Of is dat de informatie die onder 'integriteitsinfo>SMART informatie staat'?
En mocht je de S.M.A.R.T. info niet goed zelf kunnen interpreteren, maak dan een uitstapje naar Check je SMART.
[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 202103 op 07-07-2015 13:54 . Reden: Test Scheduler. Naburige thread. ]
Stel je hebt een bad blocks.
Daarna installeer je DSM weer (zonder checks)
Dan geeft je SMART geen badblocks aan
Als je dan gaat scannen zie ie ze nog steeds niet.
Als je dan een support ticket inschiet met een kernel log dan zien hun het wel..
Zo hebben ze een keer een performance ticket gesloten omdat ze naar mijn schijf verwijzen terwijl DSM niks laat zien. Ze lieten toen smart log files vanuit hun kernel logs zien..
Weet het fijne ook niet van, maar vandaar dat ik al een keer eerder gezegd heb open een ticket bij synology.. Je had in de tussentijd al keer een antwoord gehad.
Grote kans dat er iets mis is met je schijf wat je niet gemeld krijgt
Dat is toch ook niet zo vreemd? S.M.A.R.T. is een momentopname en zegt weinig over de historische toestand. Onder '2: Reallocated Sector Count' & '3: Current Pending Sector' schrijft Anoniem: 15758 in "Check je SMART" dat overschrijven of formatteren van een schijf de S.M.A.R.T.-waarde doet veranderen.Quakie schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 13:57:
[...]
Stel je hebt een bad blocks.
Daarna installeer je DSM weer (zonder checks)
Dan geeft je SMART geen badblocks aan
Als je dan gaat scannen zie ie ze nog steeds niet.
[...]
Maar dat terzijde; je advies om Synology te contacteren zou ik ook al lang hebben opgevolgd.
de schijven hebben allemaal de status normaal.
Ik zal vanavond eens een ticket inschieten!
Maar dat een SMART scan er 65(!) uur over doet bij een 3TB schijf? Kan dat al wat betekenen?
Hebben andere gebruikers dit ook en heeft iemand ideeen over hoe ik dit verder kan diagnosticeren?
Zeg niet dat het vreemd is.. Ik vind synology's manier van communiceren niet duidelijk genoeg.. Ik kan me voorstellen dat mensen met geen interesse in elektronica, software, schijven maar gewoon een NAS hebben als verzamelplek hier niet veel wijzer van worden. En ik kan me voorstellen dat niet iedereen uit gaat zoeken wat SMART precies toont, vandaar mijn (misschien te uitgebreide) reactie.Anoniem: 202103 schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 14:17:
[...]
Dat is toch ook niet zo vreemd? S.M.A.R.T. is een momentopname en zegt weinig over de historische toestand. Onder '2: Reallocated Sector Count' & '3: Current Pending Sector' schrijft Anoniem: 15758 in "Check je SMART" dat overschrijven of formatteren van een schijf de S.M.A.R.T.-waarde doet veranderen.
Maar dat terzijde; je advies om Synology te contacteren zou ik ook al lang hebben opgevolgd.Want daar gaan ook makkelijk weer enkele dagen overheen (al is het maar vanwege het tijdsverschil).
prima:)readytoflow schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 16:13:
Ja zeg...Ik dacht ik moet eerst die SMART scan doen voordat ik een ticket inschiet, dan kan ik die info er ook bij zetten...? Dus dat dan doe ik dat ook netjes zoals je ziet :-)
de schijven hebben allemaal de status normaal.
Ik zal vanavond eens een ticket inschieten!
Maar dat een SMART scan er 65(!) uur over doet bij een 3TB schijf? Kan dat al wat betekenen?
en prima om bij te doen.
Doe het wel via je DSM zelf, en niet via je eigen email programma. Als je logs niet te groot zijn worden ze gelijk mee gestuurd. Anders krijg je na zoveel dagen een antwoord met het verzoek om het alsnog te doen via FTP. Ze hebben een nette support tool onder main menu.
Ja neigt van wel, maar ja wie weet was schijf wel druk bezig met iets, etc.
[ Voor 9% gewijzigd door Quakie op 07-07-2015 17:19 ]
Ik heb de ds besteld met 1- 3tb schijf en wil deze waarschijnlijk over een tijdje (1-3 jaar?) uitbreiden met nog een disk. Ik had eigenlijk in mijn hoofd dat je met 1 disk ook al vast een jbod kan starten en later uitbreiden, maar dat blijkt niet zo te werken voor jbod heb je al 2 disks nodig (makes sense)
Wat zijn dan de alternatieven nu basic en later converteren naar jbod? (Krijg geen duidelijke bevestiging gevonden. Dat dat werkt). Of kan dit alleen met een nieuw volume? ( dus giga back-up)
Kan uiteraard ook later een 2e Basic volume ernaast zetten wat de schade bij 1 uitval beperkt houdt...
Startpunt is natuurlijk het logboek van de VPN-server op je Synology en een verbindingslog (mits voorhanden) op je telefoon (welke telefoon & welke VPN app?). Mogelijk zijn er raakpunten met een topic over dat package in http://www.synology-forum.nl/vpn-server/ of anders met de logboeken verder gaan in [Synology] Packages. Of, heel bruut, de gehele zaak opnieuw installeren?aap schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 16:56:
Sinds kort (laatste DSM update?) doet mijn VPN connectie (OpenVPN) die ik via mijn Synology DS212j maak het niet meer. Ik kan wel connecten (vanaf mijn telefoon), maar de connectie werkt dan verder niet.
Hebben andere gebruikers dit ook en heeft iemand ideeen over hoe ik dit verder kan diagnosticeren?
Anoniem: 318526
Ik heb sinds kort een DS215j.
Ik probeer al enkele dagen om Plexconnect te installeren, maar jammer genoeg lukt dit niet, de Plex forums zijn ook offline door een hack.
Ik zit vast op volgend punt:
https://github.com/iBaa/P...uide-Windows-Certificates
Onderdeeltje:
Add the Certificate to PlexConnect
Place the trailers.pem and trailers.cer files into the following folder
Hoe kan ik de locatie achterhalen vaan package die geïnstalleerd is met een spk file?
Ik denk dat ik in de /var directory moet geraken, maar ik weet ook niet hoe ik dat doe.
Kan er iemand mij verder helpen?
Anoniem: 318526
Is het mogelijk om een bestand van je lokale harde schijf rechtstreeks te kopiëren naar die bepaalde map waar ik nu in zit met Putty (SSH)? Of is het makkelijker om eerst de nodige files op mijn share te zetten van de NAS?
Het vreemde was dat het logboek van de app (iOS) netjes 'connected' meldde en ook op de Synology UI zie ik dat er klant verbonden is. De telefoon lijkt ook te denken dat er verbinding is (geeft geen foutmeldingen in de trant van 'geen internet'), maar hangt op alles waarvoor internet nodig is.Anoniem: 202103 schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 18:36:
[...]
Startpunt is natuurlijk het logboek van de VPN-server op je Synology en een verbindingslog (mits voorhanden) op je telefoon (welke telefoon & welke VPN app?). Mogelijk zijn er raakpunten met een topic over dat package in http://www.synology-forum.nl/vpn-server/ of anders met de logboeken verder gaan in [Synology] Packages. Of, heel bruut, de gehele zaak opnieuw installeren?
Ik heb het nu opgelost gekregen door een regel aan de Syno firewall toe te voegen dat alle verbindingen van 10.8.0.x (de range van de VPN verbindingen) toegestaan zijn. Klinkt op zich logisch dat die regel nodig zou zijn, maar voorheen werkte het ook zonder die regel. Misschien een beveiligingslek in DSM dat met de laatste update gepatched is?
Het werkt nu dus weer. Bedankt voor het meedenken!
Ja, makkelijkste is met winscp.Anoniem: 318526 schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 19:56:
Is het mogelijk om een bestand van je lokale harde schijf rechtstreeks te kopiëren naar die bepaalde map waar ik nu in zit met Putty (SSH)?
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
Ter vergelijking. Op mijn machientje, een DS215J met een enkele 3 TB WD Red schijf erin, gaf DSM voor de uitgebreide S.M.A.R.T-test. een geschatte tijd van 430 minuten. Dat was omstreeks kwart voor twaalf vanochtend, en rond 8 uur hedenavond kreeg ik het signaal 'gereed'. Iets langer dan gepland, ca. 10-15%, maar heel acceptabel. Er werden nauwelijks andere taken uitgevoerd. Als dat laatste bij jou ook zo is, geen andere activiteiten als de test, dan ticket inschieten.readytoflow schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 16:13:
[...]
Hang natuurlijk ook af welke HDD en of deze in een array hangt e.d.readytoflow schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 16:13:
[...]
Hitachi DeskstarDukeBox schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 21:37:
[...]
Hang natuurlijk ook af welke HDD en of deze in een array hangt e.d.
ik gebruik SHR.
Die disk is hoe dan ook niet de snelste met zijn kleine cache en lage RPM. Met SHR hoeft er ook maar een actie op de gehele array te zijn en de check gaat op pauze. Met SHR ben je hoe ook nog afhankelijk van de langzaamste disk mocht daar verschil in zitten.readytoflow schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 22:26:
ik gebruik SHR.
[ Voor 13% gewijzigd door DukeBox op 07-07-2015 22:36 ]
Ik geloof adhv "service by interface"; http://forum.synology.com...ewtopic.php?f=145&t=92519celshof schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 08:51:
Is het mogelijk om te bepalen welke applicaties wel en welke niet via een VPN verbinding naar buiten gaan? Of is het mogelijk dat er op netwerkinterface 1 wel geluisterd wordt (die ik dan via internet en port forwarding bereik), maar dat al het andere verkeer via VPN verloopt?
~ beware of misinformation.
Dank je, dat ziet er precies uit zoals ik het wil.Nindustries schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 08:57:
[...]
Ik geloof adhv "service by interface"; http://forum.synology.com...ewtopic.php?f=145&t=92519
Geen liefhebber van cliffhangers? Het gaat verder in: MAher in "Check je SMART".
[ Voor 33% gewijzigd door Anoniem: 202103 op 09-07-2015 07:52 . Reden: Link naar post MAher in Check je SMART. ]
Gebruikt er iemand Foscam of welk merk gebruiken jullie icm Synology?
Mijn boefje is liev!
link: http://chrisnelson.ca/201...shplan-4-3-0-on-synology/
Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.
Is het mogelijk om de volgorde van de iconen in het hoofdmenu te wijzigen ?
2250 WP Zuid PVoutput
dus reset uitgevoerd, opnieuw gevonden, dsm automatisch install gekozen, blijft hangen op 42% (half uur) "downloading". reset, en 2e poging hetzelfde (kwam met een migreer melding ipv reset, omdat er waarschijnlijk al het 1 en ander op de systeem partitie stond). bleef ook hangen op downloaden.
Pat file via wifi op mijn laptop was in 1 minuut binnen, dus met modem verbinding is niks mis, 3e poging gekozen voor handmatig, systeem partitie is nu al 10+ minuten aan het formatteren en de upload status is van 0 naar 13% gekropen (pat file 175 MB).
Wat kan hier mis zijn?
modem is al gereset, kabels gewisseld
Ik gebruik Hikvision camera's. Prima kwaliteit, wel iets duurder dan de gemiddelde Foscam.JB schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 10:57:
Welke camera's gebruiken jullie bij Surveillance Station? Ik heb er voor de test een Foscam 8910W op gezet maar heb daar geen geluid mee... Vind er ook veel gezeik over als ik erop "Google".
De islam kan uw vrijheid schaden
Ken je de hardwarecompatibiliteitslijst (filter: audio in & uit)? Daaruit zou ik een selectie maken en dan hier nog eens naar ervaringen vragen. Nu is je vraag zó breed want er zijn zoveel camera's mogelijk (zeker ook omdat je geen budget noemt).JB schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 10:57:
Welke camera's gebruiken jullie bij Surveillance Station? Ik heb er voor de test een Foscam 8910W op gezet maar heb daar geen geluid mee... Vind er ook veel gezeik over als ik erop "Google".
Zelfs al heeft de camera tweewegaudio, dan kun je dat bij de combinatie Foscam-Synology-SurveillanceStation vooralsnog vergeten, al zijn er waarbij de microfoon werkt. Wel kom je dan in een iets andere prijsklasse terecht (van €70 naar ca. de helft méér).
En je kunt mogelijk wachten op een volgende verbetering (al is dat ongewis)? Nog maar enkele dagen geleden is er een devicepack (Version: 3.4-0671) uitgekomen waarin Foscam voor het eerst expliciet is opgenomen. Al staat er bij jouw camera voor audio helaas nog een streepje (niet ondersteund).
Dacht dat na de ransomware toestanden in ieder geval de beveiligings issues nog wel bijgewerkt zouden worden.
Is de ondersteuning gestopt, op de Synology site kan ik er niet iets over vinden.
[ Voor 3% gewijzigd door Sponz op 11-07-2015 10:52 ]
Kun je bv. nog op de command line pingen naar www.google.com?
Als dat niet lukt zal updaten ook mislukken.
👉🏻 Blog 👈🏻
Hee, dat bemerkte ik ook op mijn DS409slim, terwijl de DS215j in hetzelfde netwerk (dus geen andere provider, DNS of wat ook) wel z'n updates vond. Nu is het wel zo dat volgens de Status productondersteuning-pagina voor beide producten uit modeljaar 2009 zowel de firmware als de technische ondersteuning beperkt zijn. Maar zelfs dan zouden kritieke updates nog worden uitgevoerd (zie de noot onderaan die supportpagina).Sponz schreef op zaterdag 11 juli 2015 @ 10:46:
Mijn DS209 kan ik niet meer updaten, verbinding mislukt zegt ie.
Dacht dat na de ransomware toestanden in ieder geval de beveiligings issues nog wel bijgewerkt zouden worden.
Is de ondersteuning gestopt, op de Synology site kan ik er niet iets over vinden.
Als tussenoplossing kijk ik zo af en toe (tweewekelijks?) op de gewone ondersteuningspagina (Download Center) en natuurlijk kun je de files voor een handmatige update met enig zoekwerk terugvinden op http://global.download.synology.com/download/ of http://ukdl.synology.com/download/ of http://usdl.synology.com/download/. Al ga ik er wel een email aan support aan wagen als het nog enkele weken aanhoudt.
N.B. Mijn oude NAS draait op de laatst uitgekomen versie van DSM: Version : 4.2-3255 (2015/05/19). Verder vindt-ie wel updates op packages en ook de diverse community-packages zijn zichtbaar & bij te werken.
[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 202103 op 11-07-2015 12:55 . Reden: Wel package updates & ook community-packages beschikbaar. Draai laatste versie DSM 4.2-3255. ]
Vandaag nog een paar keer gereset, en nu start hij plots telkens wel even succesvol op. Het bekende piepje en een continue brandende powerbutton, totdat ik probeer in te loggen in DSM (kan ook net de timing zijn en los staan van de inlogpoging uiteraard). Vanaf dat moment gaat de powerbutton weer knipperen en krijg ik een email met de melding "DS-Ramon (SN: *************) shut down automatically because of CPU overheating (over 95°C)".
Lijkt me op zich een duidelijke melding. De fan draait wel, maar ik kom nooit in DSM om de temp echt te checken. De NAS staat volledig vrij en ik zie geen opgebouwde laag stof o.i.d. rondom de fan. Ook bijzonder dat ik die melding over de temperatuur nu plots krijg en gisteren toen hij niet wilde opstarten nog niet?
Supportformulier van Synology in ieder geval ingevuld, eens kijken wat die kunnen zeggen. Iemand nog tips wat ik in de tussentijd kan proberen?
[update]
Zojuist net lang genoeg aan kunnen hebben om te zien dat de CPU inderdaad 115 graden wordt volgens DSM. Voorlopig uit laten dus en kijken wat Synology zegt, maar dat zal wel RMA worden.
[ Voor 7% gewijzigd door Ram0n op 11-07-2015 14:21 ]
Eigenaar/brouwer Milky Road Brewery
In de logging zie ik niks staan waar ik uit kan concluderen waar het mis gaat.
Ik heb dit geprobeerd vanaf mijn ipad en android telefoon
Edit: nog verder gezocht en heb een extra account aangemaakt aan het account waarmee ik standaard inlog, daarmee gaat het wel goed.
En nu kan ik wel weer met mijn eigen account inloggen via de mobiele website.
Er zal ergens wel een bitje omgevallen zijn
[ Voor 24% gewijzigd door MdO82 op 11-07-2015 16:23 ]
2250 WP Zuid PVoutput
Owner of DBIT Consultancy
Werkt de schijf wel goed in een pc? Je kan natuurlijk altijd een kapotte schijf te pakken hebben.
Zie wel dat ie probeert te starten en dan nieuwe updates download, maar daarna niets. Pakket start niet.
Wellicht zag je mkleinman in "[Synology] Vraag en antwoord - deel 2" over het hoofd? Of is het een ander probleem?NiGeLaToR schreef op zondag 12 juli 2015 @ 14:54:
Crashplan is een week geleden gestopt met werken op m'n Syno en krijg het niet meer aan de praat; moet er soms weer een handmatige fix gedaan worden om het pakketje te laten werken? Iemand daar ook tegenaan gelopen c.q. suggestie hoe te fixen?
Zie wel dat ie probeert te starten en dan nieuwe updates download, maar daarna niets. Pakket start niet.
Nou, dit ga ik eerst wel proberen en inderdaad niet gezien - dank u ten zeerste!Anoniem: 202103 schreef op zondag 12 juli 2015 @ 14:55:
[...]
Wellicht zag je mkleinman in "[Synology] Vraag en antwoord - deel 2" over het hoofd? Of is het een ander probleem?
Was inderdaad oplossing voor het niet starten, dank, volgende keer even beter lezen - was immers niet de eerste keer dat dit zo gefixed moest worden.
Edit: inmiddels draait Crashplan weer, maar krijg ik de client niet zover om te verbinden. Kan het zijn dat er aan de server-config iets gewijzigd is zodat de client niet meer verbindt? Dit was juist het makkelijke deel van de config - waar vind ik de listen poort op de Syno? Kan die config niet vinden (vooral omdat ik niet handig ben met Linux

[ Voor 44% gewijzigd door NiGeLaToR op 13-07-2015 09:15 ]
Nee, dan start ie helemaal niet meer op zelfs.job schreef op zondag 12 juli 2015 @ 13:52:
Staat je syno uit als je de schijf toevoegt? Zo nee, probeer dat eens.
Werkt de schijf wel goed in een pc? Je kan natuurlijk altijd een kapotte schijf te pakken hebben.
Dat zou het nog kunnen zijn! Dat zal ik van te voren even doenDukeBox schreef op zondag 12 juli 2015 @ 14:09:
Zorg er ook voor dat de MBR leeg is.
Owner of DBIT Consultancy
samenvatting:
vrijdag DSM reinstall gedaan omdat ik de volgende issues had (vooral eerste):
- permissions third party packages (Prulleman in "[Synology] Packages")
- package install traag en failed (syno en third party)
- snelheden NZBGet etc
tijdens de reinstall had ik dus problemen met het automatisch downloaden van de *.pat deze bleef 2 keer hangen, 3e keer op laptop gedownload en handmatig geupload tijdens DSM install procedure (welke ook deze keer bijzonder traag was).
Uiteindelijk install gelukt, permissions ook weten te fixen (was wellicht zonder herinstall ook gelukt), en packages ook weer erop, NZBGet volle bak downloaden, alles prima.
Gisteren zag ik dat Photo station auto backup erg traag ging (zelfde issue als readytoflo???) maar stond nog niet veel in dus Photo station verwijderd, map verwijderd en package install weer aangeklikt. Daarna is de ellende weer begonnen, ondertussen nog 10 x geprobeerd photo station te installeren, maar de download loopt dan in het begin even "redelijk" maar zakt daarna in en herstart soms en failed uiteindelijk.
tijdens package download zie ik +/- 100kb/s download in de widget, wat na een minuutje daalt tot 0.
Bij zowel NZBGet als Download Station heb ik in het begin een snelheid van 500 KB/s wat na 1 minuut inzakt naar 0-50KB/s met bij beide foutmeldingen:
Could not receive data on socket: ErrNo 11, Resource temporarily unavailable
heb een aantal speedtest bins geprobeerd, welke eigenlijk allemaal van 0-100% met 500 KB/s binnen komen op de NAS, terwijl deze op een wifi laptop met 5MB/s binnen komen
Aan de bekabeling of modem/router (cisco ziggo) ligt het denk ik ook niet, want een copy actie van een SMB share gaat met ruim 100 MB/s (
Heb al verschillende DNS settings geprobeerd (standaard ziggo en google 8.8.8.8/8.8.4.4), ook ipv6 zaken utigezet, firewall in modem, ....
Ik heb ook een ticket ingeschoten bij synology, dus hopelijk kunnen ze zien waar het fout gaat, maar ik kan het probleem zelf niet echt plaatsen, wat denken jullie? is het:
- de combinatie ziggo modem en synology
- is het een software bug
- is het een verkeerde instelling
- is het een hardware issue
👉🏻 Blog 👈🏻
wat voor snelheden zie jij als je packages uit de eigen syno repo download? Bij mij heb ik nu dit:kraades schreef op maandag 13 juli 2015 @ 11:22:
Ik heb een DS715 echter geen Ziggo en gebruik SABnzbd maar als ik iets moet testen dan hoor ik het wel.

loopt nu paar minuten (gestart net voor de eerste piek, verder geen activiteit.
weer een paar minuten later is ie blijbaar vanzelf opnieuw gestart en schommelt de snelheid tussen de 0 en de 50:

er lijkt iets goed mis met de internet verbinding, want als ik op hetzelfde moment iets kopieer van een smb share van mijn oude NAS (via gemounte remote folder en diskstation) haal ik de max van de oude NAS:

en ik weet vrijwel zeker dat als ik nu via gigabit iets upload of dowload op LAN, dat ik gewoon (net zoals gisteravond) de max van de syno +100 MB/s haal...
(uiteraard heb ik de modem en diskstation meerdere malen gereboot)
[ Voor 3% gewijzigd door Prulleman op 13-07-2015 11:57 ]
Ik las in je verhaal dat je een Cisco modem hebt.Prulleman schreef op maandag 13 juli 2015 @ 11:08:
Ik heb ook een ticket ingeschoten bij synology, dus hopelijk kunnen ze zien waar het fout gaat, maar ik kan het probleem zelf niet echt plaatsen, wat denken jullie? is het:
- de combinatie ziggo modem en synology
- is het een software bug
- is het een verkeerde instelling
- is het een hardware issue
Heb je signaalwaardes bekeken ?
Ik weet niet of je daar iets in kan zien.
En heb je op dit moment een eigen router achter je modem hangen ?
2250 WP Zuid PVoutput
nee, nog wel een wired AP op zolder om wifi bereik te vergroten, de cisco zit nu wel vol met:MdO82 schreef op maandag 13 juli 2015 @ 12:33:
[...]
Ik las in je verhaal dat je een Cisco modem hebt.
Heb je signaalwaardes bekeken ?
Ik weet niet of je daar iets in kan zien.
En heb je op dit moment een eigen router achter je modem hangen ?
- oude NAS
- nieuwe NAS
- mediaplayer
- AP
ik zal eens naar de signaal waardes kijken (vanavond, extern geen toegang tot modem interface), maar als er iets mis is met ziggo zelf is het wel gek dat mijn NAS een trage verbinding heeft en mijn laptop gewoon via wifi redelijk tot de max gaat bij een speedtest
Bv. het installeren van de package Synology Download Station gaat binnen een paar seconden. Wel op LAN 2 (bij mij).Prulleman schreef op maandag 13 juli 2015 @ 11:53:
[...]
wat voor snelheden zie jij als je packages uit de eigen syno repo download? Bij mij heb ik nu dit:

[ Voor 8% gewijzigd door technorabilia op 13-07-2015 12:58 ]
👉🏻 Blog 👈🏻
welk ziggo modem heb je?
Up/download via SMB gaat weer via LAN 1 bijvoorbeeld.

Ik heb geen Ziggo modem! Ik zit bij Caiway glasvezel 150 Mbps.
N.B.
Die paar seconden gaat over het downloaden van de Download Station package niet over het downloaden met Download Station.
[ Voor 28% gewijzigd door technorabilia op 13-07-2015 12:59 ]
👉🏻 Blog 👈🏻
ah verkeerd gelezen, en blijkbaar heb je beide netwerk aansluitingen in gebruikkraades schreef op maandag 13 juli 2015 @ 12:57:
Ik heb geen bewuste keuze gemaakt qua LAN 1/2. De DS bepaalt zelf welke wordt gekozen.
Up/download via SMB gaat weer via LAN 1 bijvoorbeeld.
[afbeelding]
Ik heb geen Ziggo modem!
N.B.
Die paar seconden gaat over het downloaden van de Download Station package niet over het downloaden met Download Station.
Deze tutorial was ik aan het volgen:
http://www.chainsawonatir...on-with-ssh-keys//?from=@
Echter kom ik al niet verder bij de eerste stap. Wanneer ik vanuit mijn root een aantal mappen terug ga naar /etc/ssh en vim of nano doe /sshd_config zegt mijn systeem niet geπvonden. Met $ vi /sshd_config werkt het wel maar krijg ik de melding: $ "sshd_config" Permission denied
Tevens gebruikte ik het volgende om een private en public key aan te maken, ga er vanuit dat dit goed is?! https://support.apple.com/kb/PH15747?locale=nl_NL
Ook kwam ik de volgende tutorial tegen op dit forum (hoe ik bij jullie ben gekomen):
http://www.synology-forum...er-maken-met-een-rsa-key/
Hier kom ik echter ook niet voorbij stap 1. Wanneer is de directory root probeer te doorzoeken krijg ik de volgende melding: $ cd: can't cd to /root/
Iemand die verder kan helpen?
Bij voorbaat dank!
Haha, "root" dat is je hoogste niveau, dus "/". Niet /root/ of iets dergelijks.....Ronnyrr schreef op maandag 13 juli 2015 @ 15:53:
Iemand die me kan helpen met SSH toegang? Het wilt dit niet helemaal lukken.
)-ssh-veiliger-maken-met-een-rsa-key/
Hier kom ik echter ook niet voorbij stap 1. Wanneer is de directory root probeer te doorzoeken krijg ik de volgende melding: $ cd: can't cd to /root/
Iemand die verder kan helpen?
Bij voorbaat dank!
Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.
Beide heb ik geprobeerd en geven hetzelfde bericht terugTheOmen schreef op maandag 13 juli 2015 @ 15:55:
[...]
Haha, "root" dat is je hoogste niveau, dus "/". Niet /root/ of iets dergelijks.....
cd /Ronnyrr schreef op maandag 13 juli 2015 @ 16:08:
[...]
Beide heb ik geprobeerd en geven hetzelfde bericht terug
zou jou gewoon naar de root van je schijf moeten sturen....
Ben je wel als root (of admin) ingelogd?
DS715> cd /etc/ssh DS715> ls -las sshd_config 4 -rw-r--r-- 1 root root 4043 May 28 13:18 sshd_config DS715>
De rest komt in de dir /root.
DS715> cd /root DS715>
[ Voor 6% gewijzigd door technorabilia op 13-07-2015 17:40 ]
👉🏻 Blog 👈🏻
Maar als ik bestanden heb die direct op de TV afspelen dan mag ik er toch vanuit gaan dat ik Plex op nagenoeg elke Synology NAS wel kan installeren. Ik zat dan te denken aan een 214Play, 214+ of 215+. Of moet ik dan alsnog echt gaan denken aan een DS715 of 415+?
HD4Life @ Full-HD
Ik was inderdaad niet als root, maar als admin ingelogd. Het was mij niet duidelijk dat dit account niet de gewenste rechten had. Nu is het wel opgelost, bedankt voor je hulp.TheOmen schreef op maandag 13 juli 2015 @ 16:14:
[...]
cd /
zou jou gewoon naar de root van je schijf moeten sturen....
Ben je wel als root (of admin) ingelogd?
EDIT:
Wellicht kan iemand mij hier ook mee helpen. Om een af andere reden kan ik geen verbinding maken via het package center of systeem update. Meer mensen die dit ervaren of een oplossing weten? Met mijn internet verbinding is trouwens niets mis

[ Voor 29% gewijzigd door Ronnyrr op 13-07-2015 19:32 ]
Naar aanleiding van een vergelijkbaar (nog niet opgelost) probleem (Anoniem: 202103 in "[Synology] Vraag en antwoord - deel 2") maar dan met een ouder systeem met ook een oudere versie van DSM heb ik een packetsniffer gebruikt om te achterhalen met welke server(s) verbinding werd gezocht. Ik zag IP-adressen van update-servers in Taiwan voorbijkomen (voor mijn DS215J - ook DSM 5.2-5592 - niets aan de hand; voor de DS409slim lijkt er wat af te wijken in het vraag- & antwoordspelletje, maar dat ben ik nog aan het uitpluizen). Ik doe maar een gooi: heb je de firewall op je Synology, of in je router misschien, lekker strak afgesteld en sta je bepaalde regio's niet toe?Ronnyrr schreef op maandag 13 juli 2015 @ 19:23:
[...]
EDIT:
Wellicht kan iemand mij hier ook mee helpen. Om een af andere reden kan ik geen verbinding maken via het package center of systeem update. Meer mensen die dit ervaren of een oplossing weten? Met mijn internet verbinding is trouwens niets mis![]()
[afbeelding]
Bedankt voor je reply.Anoniem: 202103 schreef op maandag 13 juli 2015 @ 19:47:
[...]
Naar aanleiding van een vergelijkbaar (nog niet opgelost) probleem (Anoniem: 202103 in "[Synology] Vraag en antwoord - deel 2") maar dan met een ouder systeem met ook een oudere versie van DSM heb ik een packetsniffer gebruikt om te achterhalen met welke server(s) verbinding werd gezocht. Ik zag IP-adressen van update-servers in Taiwan voorbijkomen (voor mijn DS215J - ook DSM 5.2-5592 - niets aan de hand; voor de DS409slim lijkt er wat af te wijken in het vraag- & antwoordspelletje, maar dat ben ik nog aan het uitpluizen). Ik doe maar een gooi: heb je de firewall op je Synology, of in je router misschien, lekker strak afgesteld en sta je bepaalde regio's niet toe?
Toch wel frappant, hij heeft het tot op heden wel gedaan (1 of 2 updates uitgevoerd). Het zelf niets veranderd in de firewall. Zal eens contact opnemen met Ziggo.
Dit topic is gesloten.
Dit topic is onderdeel van de drie topics over Synology:In dit Vraag en Antwoord topic mogen alle vragen over Synology-producten tenzij:
- ... het een vraag betreft over een addon package voor Synology; daar is een apart topic voor.
- ... het een aankondiging of discussie-item betreft wat in het Nieuws en discussie topic hoort.
- ... jouw vraag al beantwoord is in de Veelgestelde vragen (FAQ).