Toon posts:

[Synology] Vraag en antwoord - deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 28 ... 114 Laatste
Acties:
  • 645.593 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Waarom is mijn DS415Play zo ontzettend traag?

Hier Ziggo internet 200/20 Mbit/s.
Alles bedraad cat 6 en 7. Met gigabit routers en switchen.
Alleen mobiele apparatuur is dus draadloos (MacBook, laptop, iPhones en iPads)

Downloaden van updates of torrents gaat wel ok volgens mij. Ik gebruik dat niet zo vaak eerlijk gezegd.
Inloggen duurt tergend lang.
Maar het meest vervelende is nog wel DS Photo. Ik gebruik dat om automatisch foto's te uploaden naar de Synology. Ook daarbij duurt inloggen erg lang en wanneer de foto's gaan uploaden duurt het meerdere minuten per foto. Dit heb ik met alle devices. Toen ik de DS415Play net had ging het ook perfect en razendsnel. Met mijn DS209 ging dat ook veel vlotter dan nu.

Verder heb ik eigenlijk geen netwerk issues.

Heb 'm al paar keer uit- en aangezet. Andere switch etc... Geen resultaat.

Iemand een idee waarom de DS415 Play zo traag is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:58
readytoflow schreef op maandag 29 juni 2015 @ 19:43:
Waarom is mijn DS415Play zo ontzettend traag?

Hier Ziggo internet 200/20 Mbit/s.
Alles bedraad cat 6 en 7. Met gigabit routers en switchen.
Alleen mobiele apparatuur is dus draadloos (MacBook, laptop, iPhones en iPads)

Downloaden van updates of torrents gaat wel ok volgens mij. Ik gebruik dat niet zo vaak eerlijk gezegd.
Inloggen duurt tergend lang.
Maar het meest vervelende is nog wel DS Photo. Ik gebruik dat om automatisch foto's te uploaden naar de Synology. Ook daarbij duurt inloggen erg lang en wanneer de foto's gaan uploaden duurt het meerdere minuten per foto. Dit heb ik met alle devices. Toen ik de DS415Play net had ging het ook perfect en razendsnel. Met mijn DS209 ging dat ook veel vlotter dan nu.

Verder heb ik eigenlijk geen netwerk issues.

Heb 'm al paar keer uit- en aangezet. Andere switch etc... Geen resultaat.

Iemand een idee waarom de DS415 Play zo traag is?
wat gebeurd er met je geheugen en CPU gebruik tijdens dit soort activiteiten?
Om netwerk uit te sluiten, hoe snel gaat een transfer van de nas naar een normale pc, via ethernet?

Misschien een idee om een keer schoon te beginnen?

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
... Dubbel

[ Voor 91% gewijzigd door Prulleman op 29-06-2015 20:00 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 28-09 15:52
Ik had gelezen dat als je bijvoorbeeld sickbeard wilt gebruiken dat je de logfiles op een usbstick kunt zetten.
Echter ik lees ook in de handleiding dat als je een usb device in de syno doet dat hij niet in slaapstand gaat.

Weet iemand hoe dat precies zit?

Gebruik hier een DS215+

[ Voor 4% gewijzigd door MdO82 op 29-06-2015 20:29 ]

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:09
MdO82 schreef op maandag 29 juni 2015 @ 20:26:
Ik had gelezen dat als je bijvoorbeeld sickbeard wilt gebruiken dat je de logfiles op een usbstick kunt zetten.
Echter ik lees ook in de handleiding dat als je een usb device in de syno doet dat hij niet in slaapstand gaat.

Weet iemand hoe dat precies zit?

Gebruik hier een DS215+
Je moet het USB device niet op sleep mode zetten dan gaat je NAS netjes in slaapstand mocht je dit wensen.
Mijn NAS bv gaat nooit in sleep mode omdat ik een LiveTV setup heb, heel die sleep mode boeit me ook niet zoveel.
Waarom zou ik dit willen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 02-10 11:07
SABnzbd gaat beduidend sneller op de DS715.
Max. van mijn 50 Mbps tweaknews abonnement dus ongeveer 6.5 MB/s.
Heeft het zin om het abo te verhogen?

(klopt, kan ook NZBGet gebruiken maar ben zo gewend aan SABnzbd)

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leipo
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Leipo schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 09:51:
Iemand ervaring met het volgende probleem met DS Cloud op Samsung apparatuur?

Ik heb 5 samsung apparaten (s2, s3, s5 en 2 tablets) via DS cloud gesynced met een ds213j, aanvankelijk leek alles goed te gaan maar de volgende dag zijn alle bestanden alleen nog maar zichtbaar via de DS Cloud app! Ze staan nog wel intern op de apparaten, maar zijn niet meer zichtbaar voor alle standaard muziek/foto apps.

Ik heb heel de DS Cloud app van alle apparaten verwijderd, maar de bestanden worden niet meer zichtbaar. Nieuw gemaakte bestanden (zoals een net gemaakte foto) worden wel zichtbaar.

het gekke is dat mijn sony telefoon nergens last van heeft en prima werkt met dezelfde NAS

Iemand een idee hoe dit te fixen?
iemand?
ik heb een paar familieleden die nu not-amused zijn met mij :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
schumi2004 schreef op maandag 29 juni 2015 @ 20:49:
[...]

Je moet het USB device niet op sleep mode zetten dan gaat je NAS netjes in slaapstand mocht je dit wensen.
Is dat ergens een instelling in DSM?

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:09
MdO82 schreef op maandag 29 juni 2015 @ 21:42:
[...]

Is dat ergens een instelling in DSM?
Configuratie - Hardware en Stroom - HDD slaapstand

DSM 5.x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Leipo schreef op maandag 29 juni 2015 @ 21:39:
[...]

iemand?
ik heb een paar familieleden die nu not-amused zijn met mij :'(
Check eens met een fatsoenlijke file explorer (es bijvoorbeeld) waar je ook onzichtbare (beginnend met een .) bestanden mee ziet. Als er een .nomedia bestand in die folders staat is dat de reden waarom media apps deze niet meer zien, de media scanner slaat ze dan over. De '
.nomedia files kan je ook gewoon verwijderen.

Zie je met een file explorer de bestanden nog wel en kan je ze ook openen?

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelsRules
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:17
Ik gebruik nu al enkele jaren diverse synology nassen maar sinds een paar weken doet zich iets vreemd voor en ik kan niet vinden waar het nu zit...

In dit geval gaat het om 2 nassen A en B waarbij A enkele mappen backupt naar B en visa versa weer andere mappen. Dit gaat al een jaar of 2 a 3 goed tot laatst.

Op beide heb ik een back-up taak toegevoegd met het IP adres (in dit geval via dyndns.org) van de andere NAS. Vervolgens elke nacht een job voor de backup. Op dit moment ziet A wel dat B online is maar B ziet niet dat A online is.
Als ik op A kijk dan zie ik gewoon dat hij online is en als ik met quickconnect er naar toe ga dan kom ik er ook gewoon (ja is een andere route maar dat werkt in ieder geval). Aan beide netwerken is, voor zover ik weet, niets veranderd.

Wat heb ik reeds gedaan:
- anders dan dyndns geprobeerd
- poorten gecontroleerd in de routers
- nieuwe job/back up taak aangemaakt maar krijg dan bijna meteen de melding dat de doelserver niet te bereiken is
- nieuwe users aangemaakt

iemand nog een suggestie? wil graag mijn data weer dubbel hebben ;-)

update!
Ik had bij het typen van bovenstaand een goed idee (al zeg ik het zelf :P), ik bedacht me dat Ziggo enkele weken geleden bij NAS A in de buurt wijzigingen heeft doorgevoerd. Blijkbaar is het betreffende modem gereset waardoor die port forwarding uit stonden :( Gelukkig was het daarna snel gefixed

[ Voor 12% gewijzigd door RoelsRules op 29-06-2015 22:24 ]

tja, wat hier stond heb ik al lang niet meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leipo
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Prulleman schreef op maandag 29 juni 2015 @ 21:49:
[...]

Check eens met een fatsoenlijke file explorer (es bijvoorbeeld) waar je ook onzichtbare (beginnend met een .) bestanden mee ziet. Als er een .nomedia bestand in die folders staat is dat de reden waarom media apps deze niet meer zien, de media scanner slaat ze dan over. De '
.nomedia files kan je ook gewoon verwijderen.

Zie je met een file explorer de bestanden nog wel en kan je ze ook openen?
een file explorer ziet ze gewoon en kan ze ook openen. Er is geen .nomedia aanwezig.

Het is ook zo dat in bijvoorbeeld de camera folder de foto's gemaakt na de laatste DS Cloud sync wel zichtbaar zijn, maar alle oudere foto's (die dus in dezelfde folder staan) zijn niet zichtbaar in de Gallery app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
Prulleman schreef op maandag 29 juni 2015 @ 19:58:
[...]
wat gebeurd er met je geheugen en CPU gebruik tijdens dit soort activiteiten?
Om netwerk uit te sluiten, hoe snel gaat een transfer van de nas naar een normale pc, via ethernet?

Misschien een idee om een keer schoon te beginnen?
Maar zo ontzettend veel is er niet mee gedaan?
Ik heb even wat anders getest. Via DS File een bestand van 11MB geüpload naar de DS415Play. Dat was binnen een paar seconden gebeurd.

DS Photo is het meest gebruikte programma. Het is nu zover dat het erg lang duurt om in te loggen. Soms zo lang dat er een time-out komt. En als ik dan ingelogd ben dan gaat ie beginnen met het uploaden... En nu na 25 minuten blijft ie hangen op de eerste foto. Dat is de laatste tijd wel vaker.

Is dus iets met DS photo lijkt wel. Ik heb dat ook al eens gestopt en herstart. Geen resultaat. Het gaat om zo'n 35.000 foto's dus het liefst begin ik niet opnieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
al keer opnieuw geïndexeerd?

staan je foto's mooi in mappen? of mag die gelijk een paar 100 foto's tonen?

ergens in dit topic staat lokatie van de thumnails.. die zou je eventueel een keer kunnen weggooien zodat ie die ook opnieuw aan maak..

Het lijkt erop dat ie daar stuk op loopt.......

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
readytoflow schreef op maandag 29 juni 2015 @ 22:21:
[...]

Maar zo ontzettend veel is er niet mee gedaan?
Ik heb even wat anders getest. Via DS File een bestand van 11MB geüpload naar de DS415Play. Dat was binnen een paar seconden gebeurd.

DS Photo is het meest gebruikte programma. Het is nu zover dat het erg lang duurt om in te loggen. Soms zo lang dat er een time-out komt. En als ik dan ingelogd ben dan gaat ie beginnen met het uploaden... En nu na 25 minuten blijft ie hangen op de eerste foto. Dat is de laatste tijd wel vaker.

Is dus iets met DS photo lijkt wel. Ik heb dat ook al eens gestopt en herstart. Geen resultaat. Het gaat om zo'n 35.000 foto's dus het liefst begin ik niet opnieuw.
Of het alleen ds photo is, of ook andere apps of gewoon de admin interface is ook wel redelijk essentieel... Check eerst eens of er nog andere zaken zijn die traag gaan. Dan kan je daarna wellicht specifiek photo station trouble shooten

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
Hmm...zou dat het zijn?
Elk apparaat heeft zijn eigen map (iPhone van A, iPhone van B, etc..). Ondertussen staan daar al behoorlijk wat foto's in. Ik zal voor mijn iPhone eens een nieuwe map maken.

Het weggooien van die thumbnails kan geen kwaad lijkt me?

Edit:
Ook DS Video is traag. Maar als ik eenmaal een film heb geselecteerd om af te spelen dan doet ie het perfect op mijn iPhone en iPad. Tenminste nu ik het net test. Ik gebruik dat niet zo vaak.

Het is lastig te definiëren.
Als ik in de instellingen naar de updates ga, dan gaat DSM automatisch naar updates zoeken. Meestal gaat dat goed. Maar ik krijg ook onregelmatig time-outs bij het zoeken naar updates van DSM.

CPU load is laag (21%)
Geheugen behoorlijk (71%)
Disks (2x3TB/2x4TB in SHR > 88% vol)

Zo te zien werken de meeste iOS apps behoorlijk traag.
Inloggen op mijn laptop die ik nu net via ethernet heb aangesloten gaat ook niet echt heel vlot. Maar nog wel acceptabel.

Er is niet veel veranderd tov mijn DS209 die ik 5 jaar lang heb gehad. De DS415Play werkte tot voor kort ook prima maar mobiel gebruik wordt steeds lastiger lijkt wel.

Belangrijkste is dat ik DS Photo weer fatsoenlijk aan de praat krijg.

[ Voor 71% gewijzigd door readytoflow op 29-06-2015 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:15
Heb je geen last van een DNS issue ergens?
Controleer al je IP-gegevens eens van al je devices, of deze op DHCP staan en als ze statisch zijn dat je een juist DNS hebt opgevoerd etc.

Hoe benader je je NAS met je iPhones, op IP of Quickconnect?
Zelfde geldt voor de apps als DSPhoto etc.

[ Voor 22% gewijzigd door GeeMoney op 30-06-2015 07:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
NAS heeft een Statisch adres. AL jaren lang hetzelfde. Alles wat vast bekabeld heeft, heeft een statisch adres. Alle netwerkgegevens lijken me correct. Met de overige apparaten heb ik geen probleem. De mobiele apparaten gebruiken DHCP.

Netwerk check laat ook alle apparaten met unieke ip's zien.

Ik log normaal in via een DYNDNS. Maar wanneer ik via ip nr of Quickconnect inlog ervaar ik dezelfde traagheid met inloggen.

Daarom weet ik het ook even niet meer. Die foto's uploaden dat werkt gewoon niet meer zag ik gisteren wel. hij blijft hangen bij de eerste foto. Dit op alle iPhones/iPads.
Maar als dat met mappen te maken heeft, dan zou het inloggen toch wel sneller moeten gaan lijkt me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Detail.
De welcome message blijft steeds terug komen. PC, iPad overall... :?
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/xfdPfAum.png

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
kraades schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 11:52:
Detail.
[afbeelding]
Kan je niet inloggen of snap ik je niet ;)

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kraades schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 11:52:
Detail.
[afbeelding]
Ook nadat je die hebt aangepast in Control Panel > System > Login Style > Welcome Message?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Ik heb 'm nu maar uitgepoetst en dan is de message weg. Ook goed.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psvunited
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08-09 13:29
Heb de ds215j inmiddels aangeschaft en draaien. Ben tot nu toe tevreden.
Heb wel een vraagje. Ik heb via cloudstation een google drive sync op bepaalde mappen ingesteld, maar nu is mijn vraag of dit ook op een bepaalde tijd gestart kan worden. Dus om 20.00 wordt de service gestart en wanneer hij klaar is stopt de synchronisatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
psvunited schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 19:33:
Heb de ds215j inmiddels aangeschaft en draaien. Ben tot nu toe tevreden.
Heb wel een vraagje. Ik heb via cloudstation een google drive sync op bepaalde mappen ingesteld, maar nu is mijn vraag of dit ook op een bepaalde tijd gestart kan worden. Dus om 20.00 wordt de service gestart en wanneer hij klaar is stopt de synchronisatie.
Niet zo moeilijk te vinden toch?:
http://forum.synology.com/enu/viewtopic.php?f=3&t=94490

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met Google Drive Sync ben ik niet zo heel goed op de hoogte, maar heb je al eens gekeken naar de Taak Planner (via Control Panel > System > Task Scheduler)?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2015 20:12 . Reden: Mèh, te laat. Prulleman was eerder. :-) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psvunited
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08-09 13:29
Thanks, had zelf uiteraard ook gezocht maar toen kwam ik uit op het forum en dat het nog niet bestond. Gebruikers vonden het ook raar dat zoiets niet is ingebouwd in de software zelf.

Hier heb ik wel iets aan.

[ Voor 11% gewijzigd door psvunited op 30-06-2015 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
GeeMoney schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 07:31:
Heb je geen last van een DNS issue ergens?
Controleer al je IP-gegevens eens van al je devices, of deze op DHCP staan en als ze statisch zijn dat je een juist DNS hebt opgevoerd etc.

Hoe benader je je NAS met je iPhones, op IP of Quickconnect?
Zelfde geldt voor de apps als DSPhoto etc.
Ik ga nu toch ineens twijfelen over het DNS dat ingevuld staat in de Synology. Dit wijkt af van wat er bij mijn router staat?
Je hebt standaard gateway en DNS
Standaard gateway is 192.158.1.1 (adres vd router)
DNS staat 212.54.x1.x1 en als aternatief 212.54.x2.x2
Heb nu even geen idee meer hoe ik daar aan kom?

Wat hoort mijn DNS te zijn? Zelfde wat er in mijn router staat? (8.8.8.8/8.8.4.4)
Pfff..altijd een gedoe voor mij die netwerkinstellingen. Dan weet ik weer hoe het zit en dan ben ik net na een paar maanden alweer vergeten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Ik heb (bij een andere type NAS) daar gewoon 2 volledige ip's (van ziggo, mijn provider) staan:
212.54.40.25
212.54.44.54

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
Ik heb ook Ziggo en mijn ip is nu blijkbaar iets met 83.82.xx
Zou mijn ip gewijzigd zijn? Daar heb ik toch DynDNS voor?

Mijn camera's heb ik ook via DynDNS ingesteld. Die blijven allemaal bereikbaar.

[ Voor 25% gewijzigd door readytoflow op 01-07-2015 00:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Je externe ip is wat anders dan je dns... Die 2 dns velden zijn zodat je nas ook weet waar ie domeinnamen kan omzetten.

Dyndns is ervoor als je externe ip wijzigt, je automatisch met dezelfde domeinnaam naar je nieuwe ip wordt geleid

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
Maar wat is dan nu het meest verstandig om bij DNS in te vullen in het config scherm?
Jij hebt daar toch je ziggo ip staan (maar dus niet je externe ziggo ip :? )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
readytoflow schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 07:48:
Maar wat is dan nu het meest verstandig om bij DNS in te vullen in het config scherm?
Jij hebt daar toch je ziggo ip staan (maar dus niet je externe ziggo ip :? )
Als ik die 2 ip's Google blijkt dat het ziggo DNS servers zijn... Volgens mij zijn ze ook automatisch gevuld.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
Ik had ze gewijzigd in 8.8.8.8 en 8.8.4.4 (staat in mijn Router) maar da's geen succes merk ik.
Ik kan de Synology nu niet meer bereiken vanaf mijn werk.

Maar als ze goed stonden blijft het dus wederom de vraag waarom het inloggen zo lang duurt en waarom ik geen foto's kan uploaden via DS Photo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik zou zelf als consument toch altijd op de DNS van de provider vertrouwen. Daar hoeft geen ander bedrijf bij te helpen. (subjectief: en Google al helemaal niet)

Wellicht ook niet relevant voor je probleem. Heb je ook al je moden/router etc een reboot gegeven?

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voutloos schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 10:37:
Ik zou zelf als consument toch altijd op de DNS van de provider vertrouwen. Daar hoeft geen ander bedrijf bij te helpen. (subjectief: en Google al helemaal niet)

Wellicht ook niet relevant voor je probleem. Heb je ook al je moden/router etc een reboot gegeven?
Je moet juist andersom redeneren. Ik wil niet dat mijn provider weet wat ik zoek of bezoek...ivm blokkades.

Je moet nooit op je provider vertrouwen met zo weinig servers ivt de grote jongens. Komt best vaak voor dat het netwerk van een provider gewoon werkt behalve hun DNS.

Het stukje van google steun ik. ik zie niet in waarom google niet zou tellen.. als je chrome gebruikt met een ingelogd account en je gebruikt hun dns servers weten ze ind je totale internet gebruik.

Ik zelf gebruik openDNS. Is sinds gisteren in handen van Cisco dus de vraag is nu of ik het blijf gebruiken.

Waarom openDNS? Ze hebben meerdere servers op diverse belangrijke plekken.. Er is er dus ook in Amsterdam. Mocht er een uitvallen dan pakt een ander het over. Dat lukt bij je provider niet altijd.

Ook monitort openDNS het internet en beschermt je waar mogelijk. Ook kan je aan content filteren doen. Handig met kinderen die het internet op gaan.. etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20:44
Om even terug te komen op mijn vorige vraag:
NAS was niet zichtbaar via find.com noch via DS Finder.
Na een korte 4sec reset wel te zien in de app, maar nog steeds niet via de site.

Via de app kom ik nu dus in mijn NAS (hoezee), alleen werkt mijn mediaspeler een beetje tegen nu, denk ik.

Krijg elke keer de melding 'share bestaat niet meer'.
Als ik dus een share heb gemaakt, op basis van IP en foldernaam, maar ook gewoon via network browser.

Gaat om een Popcorn A300.
Heeft dit nog iets met de NAS te maken, of kan ik beter naar het A300-topic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Na de reset heb je waarschijnlijk een nieuw ip via dhcp gekregen, de app zoekt waarschijnlijk op naam en vind em wel, de shares met ip doen het niet meer omdat het ip niet meer klopt.

Verstandig is het om je nas een vast ip te geven buiten de dhcp range van je router. Mijn router begint bv bij 192.168.178.10, alles van 2 tot 10 kan je dan geven aan apparaten die een service draaien en bereikbaar moeten zijn.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Nieuw IP klopt.
Site werkt nu trouwens ook.

Maar de shares via mediaspeler heb ik ook toegevoegd via dat nieuw IP. En alsnog elke keer share not found. Terwijl dat IP wel nog hetzelfde is gebleven deze hele sessie.

Range weet ik zo niet. Geen laptop/pc, enkel telefoon/tablet aanwezig.
Gelukkig wel Windows telefoon, want heel raar op Android werkt de site voor geen meter. Krijg niet eens de login knop te zien.

Als dat IP hetzelfde is gebleven, dan zou dynamisch of statisch op dit moment toch geen verschil mogen maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
*knip* dit is meer nieuws en geen vraag of antwoord; in het nieuws-topic is deze informatie al reeds vermeld.

[ Voor 95% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2015 00:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

readytoflow schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 10:19:
Ik had ze gewijzigd in 8.8.8.8 en 8.8.4.4 (staat in mijn Router) maar da's geen succes merk ik.
Ik kan de Synology nu niet meer bereiken vanaf mijn werk.

Maar als ze goed stonden blijft het dus wederom de vraag waarom het inloggen zo lang duurt en waarom ik geen foto's kan uploaden via DS Photo?
Uit je berichten maak ik op dat je NAS achter een router zit, zoals gebruikelijk. Is er een bijzondere reden dat je in de DiskStation handmatig DNS-serveradressen opgeeft? Bij mij halen de DiskStations (elk met een vast IP) die informatie op bij de router (mijn router is gateway en DNS, beide op 192.168.1.1). Het vinkje bij 'Manually configure DNS-server' staat uit.

In mijn router zijn de diverse verwijzingen naar DNS-servers opgenomen (kan er meer dan 2 vastleggen), waarbij ik een keuze heb gemaakt voor OpenNIC, maar dat terzijde.

En heb je DSM èn PhotoStation al bijgewerkt naar de laatste versies, resp. vandaag (5.2-5592) en gisteren (6.3-2953) uitgebracht (vanwege o.a. XSS)? En ik zag dat er zich gisteren ook een update van DS Photo heeft geïnstalleerd (iOS; rode markering door mij):
Version 4.8

(2015/06/24)

64-bit support for better performances
DS photo can now perform background uploads periodically (frequency defined arbitrarily by the iOS system), without the need to set up Geofences
Fixed an issue where photos may be uploaded twice
Addresses certain issues when uploading photos / large videos
Minor bug fixes and usability enhancements
Verder viel me wat op in een eerder bericht van jouw hand.
readytoflow schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 23:24:
[...]

Standaard gateway is 192.158.1.1 (adres vd router)
[...]
Pfff..altijd een gedoe voor mij die netwerkinstellingen. Dan weet ik weer hoe het zit en dan ben ik net na een paar maanden alweer vergeten...
Staat je gateway echt op 192.158.1.1? Dat IP is toegekend aan een medisch centrum voor veteranen (Veterans Administration-VA Medical Center (VAMC)). Ik ga even uit van een typfout, en dat je bedoelde een 6 te schrijven waar nu een 5 staat.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2015 16:09 . Reden: 158 of 168? Zag update van DS Photo naar v 4.8 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funkeey
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 27-09 08:24
Als ik van NAS wil wisselen, kan ik dan gewoon mijn schijven zonder problemen overzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

funkeey schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 16:19:
Als ik van NAS wil wisselen, kan ik dan gewoon mijn schijven zonder problemen overzetten?
Die vraag komt met enige regelmaat terug en is onlangs beantwoord in & door job in "[Synology] Vraag en antwoord - deel 2".

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2015 16:26 . Reden: Wees behulpzaam en citeer letterlijk, incl. link naar tutorial. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 14:28:
[...]
Uit je berichten maak ik op dat je NAS achter een router zit, zoals gebruikelijk. Is er een bijzondere reden dat je in de DiskStation handmatig DNS-serveradressen opgeeft? Bij mij halen de DiskStations (elk met een vast IP) die informatie op bij de router (mijn router is gateway en DNS, beide op 192.168.1.1). Het vinkje bij 'Manually configure DNS-server' staat uit.

In mijn router zijn de diverse verwijzingen naar DNS-servers opgenomen (kan er meer dan 2 vastleggen), waarbij ik een keuze heb gemaakt voor OpenNIC, maar dat terzijde.

En heb je DSM èn PhotoStation al bijgewerkt naar de laatste versies, resp. vandaag (5.2-5592) en gisteren (6.3-2953) uitgebracht (vanwege o.a. XSS)? En ik zag dat er zich gisteren ook een update van DS Photo heeft geïnstalleerd (iOS; rode markering door mij):
[...]

Verder viel me wat op in een eerder bericht van jouw hand.
[...]
Staat je gateway echt op 192.158.1.1? Dat IP is toegekend aan een medisch centrum voor veteranen (Veterans Administration-VA Medical Center (VAMC)). Ik ga even uit van een typfout, en dat je bedoelde een 6 te schrijven waar nu een 5 staat.
Typefoutje inderdaad... :F scherp. Ik weet nu al dat je er meer verstand van hebt dan ik... d:)b

Ik zag de update binnenkomen ja. Moet alleen m'n DNS weer goedzetten nu. Kan nu niet meer inloggen vanaf mijn werk.

Waarom heb ik die DNS veranderd? Goede vraag...Omdat ik dacht dat dat moest denk?
Ik kan die gewoon op automatisch laten staan en toch een vast intern IP hebben?

Heeft die keuze van mij misschien te maken met DynDNS?
Let wel, het heeft allemaal goed gewerkt terwijl ik al maanden niks heb veranderd in de configuratie van mijn NAS. Pas laatste weken heb ik last van dat probleem met uploaden.

Misschien lag het wel aan de app? Maar ik heb daar eigenlijk weinig tot geen klachten van anderen over kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

readytoflow schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 16:44:
[...]
Waarom heb ik die DNS veranderd? Goede vraag...Omdat ik dacht dat dat moest denk?
Ik kan die gewoon op automatisch laten staan en toch een vast intern IP hebben?

Heeft die keuze van mij misschien te maken met DynDNS?
Let wel, het heeft allemaal goed gewerkt terwijl ik al maanden niks heb veranderd in de configuratie van mijn NAS. Pas laatste weken heb ik last van dat probleem met uploaden.

Misschien lag het wel aan de app? Maar ik heb daar eigenlijk weinig tot geen klachten van anderen over kunnen vinden.
Verander in elk geval niet méér dan één ding per keer, waarna je test. In jouw situatie zou ik het veld bij 'Handmatig DNS instellen' leeghalen en het vinkje ook weghalen. Vervolgens kijken of e.e.a. weer (enigszins) werkt - kun je bijv. inloggen zonder al te lang hoeven wachten.

Bij succes zou ik durven doorgaan met alle updates ineens zonder tussendoor te testen (ondanks mijn eerdere advies; heb je een veilige backup van je foto's?; maar: jouw keuze, jouw risico), dus zowel DSM, PhotoStation als de app DS Photo. Ik weet niet of jij de meimaand nog tot 'de laatste weken' rekent, maar als ik kijk naar de releasenotes van PhotoStation zijn we na de update in januari van dit jaar al toe aan de derde. Mogelijk wringt er wat in een van die eerdere versies?
Version: 6.3-2953 (2015/06/30) [...]
Version: 6.3-2945 (2015/05/21) [...]
Version: 6.3-2944 (2015/05/12) [...]
DS Photo ging vlot van versie 4.3 (30 Jun 2014) > 4.4 (16 Sep 2014) > 4.5(.1) (11 Nov/20 Dec 2014) > 4.6 (24 Mar 2015) > 4.7 (12 May 2015) naar nu 4.8 (1 Jul 2015). Maar dat kan ook samenhangen met de introductie en evolutie van iOS 7 naar nu 8.4. 8)

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2015 17:38 . Reden: Vlotte updates DS Photo gememoreerd. Quote ingekort. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Ik heb nu een nieuwe DS met WD Red schijven i.p.v. WD Green schijven zoals in de vorige DS.
Moet ik daar nog iets doen met een w3idle tool?
Want de load cycle count staat in die paar dagen al op 50 terwijl in de vorige DS de LLC op 350 staat...maar dan in 35500 power on hours!

[ Voor 4% gewijzigd door technorabilia op 01-07-2015 22:04 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 01-10 23:37
Heb momenteel een 211J met 2x1TB in raid, waarbij het systeem het ziet als 1TB. Wil overstappen op een 414J en 2x3TB aanschaffen.

Is het mogelijk om het nieuwe systeem zo in te stellen dat ik 2x raid krijg? 2x1TB = 1TB + 2x3TB = 3TB.

Of is het handiger om de 211J + 2x1TB te bewaren (gebruik het voor foto's, muziek en video) en een 215j + 2x3TB te kopen voor backups? 215J is wel goedkoper dan een 414J

[ Voor 26% gewijzigd door Lisadr op 01-07-2015 23:06 ]

GoT, You have to love it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kraades schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 22:02:
Ik heb nu een nieuwe DS met WD Red schijven i.p.v. WD Green schijven zoals in de vorige DS.
Moet ik daar nog iets doen met een w3idle tool? [...]
Kies je eigen weg, maar op basis van http://www.anandtech.com/...-hdds-worth-the-premium/2 en Verwijderd in "WD Red 4TB LCC probleem back?" e.v. heb ik besloten het nog enige tijd aan te zien. Mijn NAS met een pricewatch: WD Red SATA 6 Gb/s WD30EFRX, 3TB is niet 24/7 in gebruik - heb een schakelschema ingesteld en verder wakkerschudden naar behoefte met WoL - en noteerde een LLCC van 300 in 50 uren gebruik. Extrapoleer ik die getallen dan kom ik, rekening houdende met een max. count van 300k, nog altijd uit op ruim vijfeneenhalf jaar ononderbroken gebruik. M.a.w. ik houd het in gaten en kijk de komende maanden in het wekelijkse S.M.A.R.T.-rapport. Verandert de verhouding in ongunstige zin, dan ga ik aan de slag met wdidle3 (dat kennelijk ook op de Synology beschikbaar is via SSH).

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2015 06:30 . Reden: Afko gecorrigeerd: LLC -> LCC. Quote kraades. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lisadr schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 23:03:
Heb momenteel een 211J met 2x1TB in raid, waarbij het systeem het ziet als 1TB. Wil overstappen op een 414J en 2x3TB aanschaffen.

Is het mogelijk om het nieuwe systeem zo in te stellen dat ik 2x raid krijg? 2x1TB = 1TB + 2x3TB = 3TB.

Of is het handiger om de 211J + 2x1TB te bewaren (gebruik het voor foto's, muziek en video) en een 215j + 2x3TB te kopen voor backups? 215J is wel goedkoper dan een 414J
Speel eens met de RAID calculator.

Verder zou je in je besluit het aantal draaiuren van je oude HDD's kunnen laten meewegen en of je ze nog wilt gebruiken voor kritische toepassingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 01-10 23:37
Verwijderd schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 23:20:
[...]
Speel eens met de RAID calculator.

Verder zou je in je besluit het aantal draaiuren van je oude HDD's kunnen laten meewegen en of je ze nog wilt gebruiken voor kritische toepassingen.
Bedankt. Hoe kom ik er achter hoeveel draaiuren mijn oude HDD's hebben gehad?

GoT, You have to love it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lisadr schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 23:23:
[...]
Bedankt. Hoe kom ik er achter hoeveel draaiuren mijn oude HDD's hebben gehad?
Zoek op S.M.A.R.T. in de helpfunctie. Als je vervolgens geen wijs kunt uit het rapportje wat je daar kunt maken, verwijs ik je naar Check je SMART.

En de RAID calculator raadde ik aan, omdat je met Synology Hybrid RAID effectief 5 TB overhoudt van de schijven uit je voorstel, terwijl bij twee arrays in RAID1 er maar 4 TB overblijft, bij een vergelijkbare mate van bescherming. Maar wel een mix van oude(re) en nieuwe(re) schijven, hetgeen de kans op een failure iets vergroot. Maar dat valt in de grip te houden met regelmatige S.M.A.R.T.-rapportage in je e-mailbox (en een betrouwbare backup elders!).

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2015 23:57 . Reden: Heb je wel een goede backup? ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Laatst online: 19:29

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Is het nog mogelijk om de led's van een DE213 uit te schakelen?

Ik had bij mijn 109 een hele tijd terug de app synoled, maar die lijkt niet meer te werken.
De Synology staat in de woonkamer dus zou graag de led's uit kunnen zetten.

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
MdO82 schreef op maandag 29 juni 2015 @ 16:22:
[...]

Was het gelukt zoals je het wilde doen ?
De disks werden bij mij niet gelocked dus ik heb het commando niet nodig gehad.

Wat ik heb gedaan:
  • Secure erase van disk 1
  • Disk 2 kon ik hierna niet meer secure erasen (logisch)
  • DSM opnieuw geinstalleerd met Synology Assistant
  • Secure erase van disk 2
  • Hierna opnieuw een disk group en volume gemaakt
Secure erase van een (1) WD 2 TB disk duurde hier ongeveer 6-7 uur.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rubman schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 07:58:
Is het nog mogelijk om de led's van een DE213 uit te schakelen?

Ik had bij mijn 109 een hele tijd terug de app synoled, maar die lijkt niet meer te werken.
De Synology staat in de woonkamer dus zou graag de led's uit kunnen zetten.
Een zoekopdracht met "synology switch off led" leverde diverse oudere resultaten op het Synologyforum. Het meest relevante resultaat, omdat er sprake is van een DS213+, lijkt me een blog: Disable Blue Status LED (en de verwijzing erin naar wiki: LEDs und Buttons), al merkt de auteur Christian in de commentaren op dat hij nog niet met DSM 5 heeft getest. Mijn NASsen staan niet in het zicht, dus ik laat die eer aan jou. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Verwijderd schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 23:03:
[...]
Kies je eigen weg, maar op basis van http://www.anandtech.com/...-hdds-worth-the-premium/2 en Verwijderd in "WD Red 4TB LCC probleem back?" e.v. heb ik besloten het nog enige tijd aan te zien. Mijn NAS met een pricewatch: WD Red SATA 6 Gb/s WD30EFRX, 3TB is niet 24/7 in gebruik - heb een schakelschema ingesteld en verder wakkerschudden naar behoefte met WoL - en noteerde een LLCC van 300 in 50 uren gebruik. Extrapoleer ik die getallen dan kom ik, rekening houdende met een max. count van 300k, nog altijd uit op ruim vijfeneenhalf jaar ononderbroken gebruik. M.a.w. ik houd het in gaten en kijk de komende maanden in het wekelijkse S.M.A.R.T.-rapport. Verandert de verhouding in ongunstige zin, dan ga ik aan de slag met wdidle3 (dat kennelijk ook op de Synology beschikbaar is via SSH).
Ok, bedankt voor de info. Ik kijk het nog even aan en zal eens zien of ik de wdidle aan de gang krijg.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Laatst online: 19:29

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Verwijderd schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 08:32:
[...]
Een zoekopdracht met "synology switch off led" leverde diverse oudere resultaten op het Synologyforum. Het meest relevante resultaat, omdat er sprake is van een DS213+, lijkt me een blog: Disable Blue Status LED (en de verwijzing erin naar wiki: LEDs und Buttons), al merkt de auteur Christian in de commentaren op dat hij nog niet met DSM 5 heeft getest. Mijn NASsen staan niet in het zicht, dus ik laat die eer aan jou. :P
Die had ik ook gevonden inderdaad, ga hier maar even mee testen, en kijken wat het oplevert.
De blauwe led stoort mij niet zo want die is statisch het gaat vooral om de knipperende groene leds

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NeutraleTeun schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 12:28:
[...] Site werkt nu trouwens ook. [...] Range weet ik zo niet. Geen laptop/pc, enkel telefoon/tablet aanwezig. [...] Als dat IP hetzelfde is gebleven, dan zou dynamisch of statisch op dit moment toch geen verschil mogen maken?
:?
Range kun je achterhalen op je router (die is naar alle waarschijnlijkheid je DHCP-server) met een webbrowser. Het niet hebben van een PC/laptop is helemaal geen reden om dat niet te kunnen achterhalen, tenzij je de router niet zelf beheert, natuurlijk. Inloggen op een router kun je ook met smartphone of tablet.

In elk geval prettig om te lezen dat de korte reset voor jou werkte om weer toegang te krijgen tot je NAS. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Beheer heb ik ook niet.
Zou ook niet weten welk IP ik moet gebruiken.
NAS staat onder 192.168.1.54.
.1.1 en .101 werken allebei niet.
Router is een Zyxel.

Anyhow browsen/afspelen/share met de PCH A300 werkt nog steeds niet.
Wel bereikbaar via mijn telefoon. SideWinder aangesloten en daar werkt het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
NeutraleTeun schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 11:45:
Beheer heb ik ook niet.
Zou ook niet weten welk IP ik moet gebruiken.
NAS staat onder 192.168.1.54.
.1.1 en .101 werken allebei niet.
Router is een Zyxel.

Anyhow browsen/afspelen/share met de PCH A300 werkt nog steeds niet.
Wel bereikbaar via mijn telefoon. SideWinder aangesloten en daar werkt het wel.
Zo te lezen heb je niet zelf je Zyxel ingesteld? Als je met je tablet inlogt en dan gewoon als normale desktop viewt en dan naar configuratie scherm gaat, netwerk zie je standaard gateway, standaard dns server staan (ga er er vanuit dat je alles standaard draait). Daar zie je ip van je Zyxel mocht je dat willen...

Wat heb je aan de popcorn gedaan? Staat die altijd standby? Heb je die al keer afgesloten en opnieuw aangezet? Shares weggegooit en opnieuw gelinkt.. Probleem hoeft niet vanuit NAS te komen natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mmm, het lijkt erop dat je in dit forumdeel niet verder komt.1 Is er een topic over de PCH A300? Anders misschien een eigen topic aanmaken in Netwerken, maar dan zou ik wel vooraf uitzoeken hoe de router (DHCP-server) is ingesteld. Zyxel schijnt ook wel default gebruik te maken van [list=a]• 192.168.1.1
• 192.168.0.1• 192.168.2.1• 192.168.4.1• 192.168.10.1• 192.168.1.254• 192.168.254.254• 10.0.0.2 of• 10.0.0.138Waarbij f. de meest kansrijke is in jouw situatie. Zeker als het standaard admin wachtwoord niet is veranderd, maar rommelen in een router zonder toestemming? Neuh.

Anyway, succes gewenst met je zoektocht elders (en een kort berichtje/link hier naar de oplossing zou mooi wezen). B)

1) Tenzij de tips van Quakie ^^^ soelaas bieden. Maar - domme, oliedomme, 8)7 - ik nam aan dat je al minstens door een paar reboots zou zijn gegaan.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2015 12:09 . Reden: Tips Quakie. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
Verwijderd schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 12:05:
Mmm, het lijkt erop dat je in dit forumdeel niet verder komt.1 Is er een topic over de PCH A300?
Misschien kan ie hier iets mee ?
[Mediaplayer] Popcornhour A-300

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melly
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 03-03-2023
Goedendag,
Ik heb sinds 3 maanden een 214play met een 2 TB en een 4 TB schijf daar in.
Ik gebruik de nas voor muziek en het opslaan/streamen van blueray's.
Gisteren hoorde ik een hoop gepiep uit mn nas komen. Ik zag oranje lampjes flikkeren,en ik heb hem snel afgesloten. Hierna wil hij niet meer opstarten. Nu blijkt mn 4 TB de oorzaak te zijn. Als deze er uit is start mn nas wel gewoon op. Doe ik de 4 TB erbij en hij wil niet meer opstarten. LAN lampje en blauwe led blijft dan knipperen. In mijn history geeft hij aan " schijf 2 crash". Betekent dit dat na 3 maanden mn schijf al kapot is?
Wat kan ik nu het beste doen?

Ik ben niet onhandig met pc's,maar van dit onderwerp weet ik echt geen jota. Afkortingen en termen zeggen mij niet veel helaas 😏
Ik hoop dat iemand mij toch wat verder wil helpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
melly schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 12:49:
Goedendag,
Gisteren hoorde ik een hoop gepiep uit mn nas komen. Ik zag oranje lampjes flikkeren,en ik heb hem snel afgesloten. Hierna wil hij niet meer opstarten. Nu blijkt mn 4 TB de oorzaak te zijn. Als deze er uit is start mn nas wel gewoon op. Doe ik de 4 TB erbij en hij wil niet meer opstarten. LAN lampje en blauwe led blijft dan knipperen. In mijn history geeft hij aan " schijf 2 crash". Betekent dit dat na 3 maanden mn schijf al kapot is?

Ik ben niet onhandig met pc's,maar van dit onderwerp weet ik echt geen jota. Afkortingen en termen zeggen mij niet veel helaas 😏
belangrijkste 1e vraag is hoe je schijven waren ingericht?
- SHR
- Basic
- JBOD
- RAID1/0 (niet waarschijnlijk met 2/4 TB)

wellicht kan je de schijf aan een pc hangen en met een bootcd bekijken, zie ook het data recovery topic.

Een kapotte schijf is overigens niet zo gek hoor, je zal niet de eerste zijn ;) wees blij, na 3 maanden heb je in ieder geval nog garantie

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

melly schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 12:49:
Goedendag,

Neem contact op met Synology, voordat je ook maar iets zelf gaat sleutelen. Dat is het advies wat ik haal uit Wat kan ik doen wanneer de STATUS LED oranje blijft knipperen?, zie onder punt 5.
5. Als het volume vastgelopen is:
voer GEEN handelingen of wijzigingen uit in DSM en neem contact op via het Ondersteuningsformulier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Verwijderd schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 23:03:
[...]
Tooltje gevonden op http://sourceforge.net/projects/idle3-tools/files/.
Echter, volgens mij kan ik nog geen ipkg installeren op de DS715/alpine dus...
Heb ik nog alternatieven om te kunnen compileren? :?

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kraades schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 13:34:
[...]
Tooltje gevonden op http://sourceforge.net/projects/idle3-tools/files/.
Echter, volgens mij kan ik nog geen ipkg installeren op de DS715/alpine dus...
Heb ik nog alternatieven om te kunnen compileren? :?
Daar overvraag je me, en hoop dat iemand met meer ervaring hier binnenhuppelt.

Ik heb voetstoots aangenomen dat de tool al beschikbaar is zonder verdere installatie of compileren, zoals beschreven door japie101 in "WD Red 4TB LCC probleem back?". Maar heb dat (nog) niet getoetst. Jij?

Update - 2015.07.06
Inmiddels zelf ook gecontroleerd (maar 1 HDD aanwezig):
DS215J> syno_disk_ctl --wd-idle -g /dev/sdb
Get /dev/sdb WD idle3 timer [0] successfully
.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2015 11:53 . Reden: wd-idle getoetst :-) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Nou ja zeg...
Ik heb denk ik iets te lang een werkende Synology gehad en niet veel hoeven onderzoeken... :)

DS715> syno_disk_ctl --wd-idle -g /dev/sda
Get /dev/sda WD idle3 timer [0] successfully
DS715> syno_disk_ctl --wd-idle -g /dev/sdb
Get /dev/sdb WD idle3 timer [0] successfully
DS715>

Staat default disabled...

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kraades schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 13:44:
Nou ja zeg... [...] Staat default disabled...
*O*
Ik twijfel er niet aan dat die instelling op mijn DS215j dezelfde waarde heeft, maar blijf in elk geval de LLC de komende tijd volgen. Ik maak me weinig zorgen (zo lang de garantie duurt ;) ).

Al betreft het natuurlijk een geheel andere reeks, de vier stuks pricewatch: WD Scorpio Blue SATA 3 Gb/s WD5000BEVT, 500GB in mijn DS409slim hebben nèt geen 20.000 bedrijfsuren achter de rug (in ruim 5 jaar, S.M.A.R.T. van één ervan hieronder) en hun LLC ligt tussen ruim 84.000 en net onder de 100.000. De verhouding LCC/bedrijfsuren is vergelijkbaar met de WD Red 3 GB die ik eerder aanhaalde (en daar gaat het over maar 1 schijf en nog weinig uren).

S.M.A.R.T. WD Scorpio Blue 3 GB/s WD5000BEVT 500 GB

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2015 10:27 . Reden: Weer typfout LLC->LCC. Perspectief LCC/bedrijfsuren, 'pics or it did not happen'. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:26

timovd

Voorsprong door techniek

Gisteren heb ik mijn Synology geüpdate van 5.2 build 5565.2 naar 5.2 build 5592 en nu werkt mijn mail server niet meer. Ik kan nog wel mail verzenden, maar mail komt niet meer aan. In de DNS-records van mijn domeinnaam heb ik een fail-over gezet met een lagere prio waar mail nu afgeleverd wordt.
Ik gebruik SMTP TLS op poort 587. Deze poort is kan ik gewoon scannen met een online poortscanner.
Meer mensen met dit probleem of juist niet?

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 17:08:
[...]
Verander in elk geval niet méér dan één ding per keer, waarna je test. In jouw situatie zou ik het veld bij 'Handmatig DNS instellen' leeghalen en het vinkje ook weghalen. Vervolgens kijken of e.e.a. weer (enigszins) werkt - kun je bijv. inloggen zonder al te lang hoeven wachten.

Bij succes zou ik durven doorgaan met alle updates ineens zonder tussendoor te testen (ondanks mijn eerdere advies; heb je een veilige backup van je foto's?; maar: jouw keuze, jouw risico), dus zowel DSM, PhotoStation als de app DS Photo. Ik weet niet of jij de meimaand nog tot 'de laatste weken' rekent, maar als ik kijk naar de releasenotes van PhotoStation zijn we na de update in januari van dit jaar al toe aan de derde. Mogelijk wringt er wat in een van die eerdere versies?

[...]

DS Photo ging vlot van versie 4.3 (30 Jun 2014) > 4.4 (16 Sep 2014) > 4.5(.1) (11 Nov/20 Dec 2014) > 4.6 (24 Mar 2015) > 4.7 (12 May 2015) naar nu 4.8 (1 Jul 2015). Maar dat kan ook samenhangen met de introductie en evolutie van iOS 7 naar nu 8.4. 8)
Synology packages staan op auto update. dus die worden automatisch bijgewerkt. Stonden al op laatste versie
DSM ook geupdate
Apps ook geupdate (bij een aantal iDevices staan die ook op auto update)
Vinkje bij DNS weggehaald.

Ik kan de Synology nu weer vanaf mijn werk bereiken via een PC -> internet
Inloggen duurt dan zo'n 30 seconden voor ik het bureaublad zie van de synology. Ik gebruik google authenticator.

Photo's uploaden werkt nog steeds slecht. Net zag ik de eerste foto vrij snel uploaden maar daarna bleef deze ahngen. Nu is ie alweer 7 minuten bezig met de volgende foto...en ook nu weer lijkt het erop alsof het blijft hangen.

Net even via de pc op de zaak filestation geopend zodat ik een andere map kan aanmaken. Maar tijdens het typen van dit bericht zie ik nog steeds mijn mappen niet in beeld komen?

DS Cam duurt ook lang met inloggen., maar ik krijg wel mijn camera's te zien zie ik nu (gebruik meestal een andere app). Dus dat lijkt wel te werken, zij het dat ook dat traag is. (veel trager dan bijv. Livecams Pro.

Eigenlijk is de mijn DS415Play momenteel nagenoeg onbruikbaar lijkt wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Heb je lokaal ook vertragingen met inloggen en foto's kijken? Hoe is de responsiveness als je 1 voor 1 zaken uitgeschakeld?

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

readytoflow schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 17:26:
[...]
Eigenlijk is de mijn DS415Play momenteel nagenoeg onbruikbaar lijkt wel...
Dat is niet fijn. :(

Als ik door je berichten in deze draad wandel, dan zijn slechte harddisks uit te sluiten (je issue uit december 2014)? Heb je daar recent nog naar gekeken?

Ik begrijp dat je test via wireless, vanwege het gebruik van de app DS Photo. Om uit te sluiten dat het aan problemen met je WLAN ligt, hoe is de situatie als je bedraad test met een laptop of pc?

Naast het recept van Prulleman zie ik verder enkel nog een mogelijk probleem in de 88% vulgraad (zie citaat hieronder) van je harde schijven. Ben je in de gelegenheid om die verhouding tijdelijk flink te verminderen door een deel van je bestanden elders te parkeren (een tweede backup als het ware)? In eerste instantie eerst wat anders dan de foto's, want 35k foto's lijkt me nu ook weer niet zo heel veel, dat een Synology NAS daarmee niet om kan gaan.
readytoflow schreef op maandag 29 juni 2015 @ 22:50:
[...]
CPU load is laag (21%)
Geheugen behoorlijk (71%)
Disks (2x3TB/2x4TB in SHR > 88% vol)
[...]

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2015 18:06 . Reden: Bedraad of wireless? ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Ik weet niet of photo station met een MySQL db werkt, maar daar corruptie en elke x rebuilden etc lijkt me ook nog een mogelijkheid (afhankelijk van hoe het technisch werkt)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Nevermind.

[ Voor 119% gewijzigd door technorabilia op 02-07-2015 19:39 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 17:48:
[...]
Dat is niet fijn. :(

Als ik door je berichten in deze draad wandel, dan zijn slechte harddisks uit te sluiten (je issue uit december 2014)? Heb je daar recent nog naar gekeken?

Ik begrijp dat je test via wireless, vanwege het gebruik van de app DS Photo. Om uit te sluiten dat het aan problemen met je WLAN ligt, hoe is de situatie als je bedraad test met een laptop of pc?

Naast het recept van Prulleman zie ik verder enkel nog een mogelijk probleem in de 88% vulgraad (zie citaat hieronder) van je harde schijven. Ben je in de gelegenheid om die verhouding tijdelijk flink te verminderen door een deel van je bestanden elders te parkeren (een tweede backup als het ware)? In eerste instantie eerst wat anders dan de foto's, want 35k foto's lijkt me nu ook weer niet zo heel veel, dat een Synology NAS daarmee niet om kan gaan.
[...]
Lokaal mijn iPhone of iPad gebruiken is niet veel anders of ik nu via DynDNS inlog of via lokaal ip.
Een nieuwe map selecteren op mijn iPhone als nieuwe lokatie voor photobackup werkt helemaal niet. blijf maar zien 'bezig met laden' tot er een foutmelding komt.

de Photo uploader app op mijn nu bedrade macbook maar eens een keer aangeklikt. Die doet er ook echt heel lang (5 tot 10 minuten) over om een lijst te laten zien met doelmappen.

het bedraad inloggen gaat iets sneller. Ik weet niet wat normaal is?
Filestation werkt bedraad wel hoewel het openen van mijn map met films ook een seconde of 15/20 duurt? Wederom: is dat normaal? Lijkt mij van niet?
Een film geselecteerd en die gedownload 2,22GB duur +/- 2 minuten

Het stoppen van Couchpotato, Headphones etc... duurt per app ongeveer 55 seconden.

De schijven? Ja, dat zat ik vandaag ook te bedenken. Maar zo te zien is alles in orde met die schijven. Ik krijg geen foutmeldingen. Status is ok.

Ik heb net een heleboel films weggegooid. Nou ja scheelt toch weer 10%. Schijven zijn nu 78% vol.
Ik vraag me nu af. Kan ik zien welke mappen de meeste ruimte in beslag nemen?

Nog iets dat me opvalt:
Ik zie bovenin dat rondje met die bolletjes. Dat laat aan mij zien dat hij foto's aan het converteren is.
Er staat dit al meer dan een uur:
Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/14cxow5.jpg
Ik vermoed dat de de twee foto's zijn die ik vanmiddag via mijn iphone heb geupload (en wat weer heel lang heeft geduurd).

pfff....Ik weet het echt even niet meer hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Met du -hs * in bv /volume1 of andere (sub)map heeft de grootte aan.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melly
Prulleman schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 13:09:
[...]

- SHR
- Basic
- JBOD

wellicht kan je de schijf aan een pc hangen en met een bootcd bekijken, zie ook het data recovery topic.

Een kapotte schijf is overigens niet zo gek hoor, je zal niet de eerste zijn ;) wees blij, na 3 maanden heb je in ieder geval nog garantie
Bedankt voor je antwoord (en de andere). Ik ga dit weekend maar eens kijken wat hij doet aan de pc. Wel balen dit 😠

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-10 00:07
Bedenk wel dat je onder windows sowieso niets met de schijf kan.
Gebruik een live-cd en probeer de schijf te mounten met mdam. Welk mdam commando je nodig hebt is afhankelijk van hoe je je schijf hebt ingericht. Een basic schijf moet je namelijk anders mounen dan shr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melly
Ohww...dat had ik niet verwacht.
Je uitleg zegt mij helaas helemaal niets (ligt aan mij,sorry)
Toch bedankt..ik zal eerst googlen om je uitleg te snappen en dan kijken wat ik er mee moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
melly schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 07:39:
Ohww...dat had ik niet verwacht.
Je uitleg zegt mij helaas helemaal niets (ligt aan mij,sorry)
Toch bedankt..ik zal eerst googlen om je uitleg te snappen en dan kijken wat ik er mee moet.
Welk mdam commando je nodig hebt is afhankelijk van hoe je je schijf hebt ingericht. Een basic schijf moet je namelijk anders mounen dan shr.
is een toevoeging op dit verhaal:
- SHR
- Basic
- JBOD
je moet dus even nadenken welke optie je hebt gekozen bij de eerste setup van je NAS, volgens mij is SHR de default keuze (met de opmerking dat het de beste keuze en de andere voor "advancend users" zijn). Als je er verder niet over na hebt gedacht zal het dus SHR zijn.

hier staat ook meer uitleg over wanneer welke commando's:
https://www.synology.com/en-us/knowledgebase/faq/579

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Ah, synology heeft tegenwoordig een eigen handleiding. Jammer, dat die er een jaartje geleden niet was.
De handleiding van synology maakt geen onderscheid tussen shr/basic/etc. dus dan heb waarschijnlijk veel te lastig lopen doen in het verleden :P.

[ Voor 47% gewijzigd door job op 03-07-2015 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
readytoflow schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 21:01:
[...]

Lokaal mijn iPhone of iPad gebruiken is niet veel anders of ik nu via DynDNS inlog of via lokaal ip.
Een nieuwe map selecteren op mijn iPhone als nieuwe lokatie voor photobackup werkt helemaal niet. blijf maar zien 'bezig met laden' tot er een foutmelding komt.

de Photo uploader app op mijn nu bedrade macbook maar eens een keer aangeklikt. Die doet er ook echt heel lang (5 tot 10 minuten) over om een lijst te laten zien met doelmappen.

het bedraad inloggen gaat iets sneller. Ik weet niet wat normaal is?
Filestation werkt bedraad wel hoewel het openen van mijn map met films ook een seconde of 15/20 duurt? Wederom: is dat normaal? Lijkt mij van niet?
Een film geselecteerd en die gedownload 2,22GB duur +/- 2 minuten

Het stoppen van Couchpotato, Headphones etc... duurt per app ongeveer 55 seconden.

De schijven? Ja, dat zat ik vandaag ook te bedenken. Maar zo te zien is alles in orde met die schijven. Ik krijg geen foutmeldingen. Status is ok.

Ik heb net een heleboel films weggegooid. Nou ja scheelt toch weer 10%. Schijven zijn nu 78% vol.
Ik vraag me nu af. Kan ik zien welke mappen de meeste ruimte in beslag nemen?

Nog iets dat me opvalt:
Ik zie bovenin dat rondje met die bolletjes. Dat laat aan mij zien dat hij foto's aan het converteren is.
Er staat dit al meer dan een uur:
[afbeelding]
Ik vermoed dat de de twee foto's zijn die ik vanmiddag via mijn iphone heb geupload (en wat weer heel lang heeft geduurd).

pfff....Ik weet het echt even niet meer hoor...
Als de bolletjes draaien is hij aan het converteren en zou dus je CPU aardig belast moeten zijn. Grote kans dat het een vertraging geeft. Uiteraard niet oorzaak van je rpobleem want die was er voor al. Je zou hem even kunnen uistellen voor 3 of 4 uur zodat je CPU weer rustig wordt.

Schijven meer dan 80% vol kan vertragend werken. Ik houd ze altijd er ver onder. Probeer eens onder de 70 te komen.
Voor jou is het handiger om gewoon prog van synology te gebruiken om te zien waar je gebruik zit.
Main menu, storage analyzer... dan krijg je netjes te zien hoe je volumes benut worden.. Hij kan zelfs dubbelen aan geven aan je.

Nee niet normaal wat je beschrijft behalve als bovenstaande actief was. Als je cpu druk bezig is geeft dat een gehele vertraging. Als je cpu lichte belasting heeft moet alles gewoon redelijk snel reageren..
Iets direct downloaden via filestation en een browser is sowieso crap qua snelheden.. Ik haal nooit hoger dan 10MB.. Via SMB, AFP etc haal ik 50 a 60MB.

Ik zelf vermoed dat er wat mis is met je schijven.. Je zou een ticket kunnen aanmaken bij synology.
Als je dat via menu moet wordt er een kernel log mee gestuurd. Hierdoor kunnen ze zien of SMART geen gekke waarden laat zien vanuit de kernel. Niet vanuit DSM daar zit blijkbaar verschil in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
en even voor de duidelijkheid, als je systeem niet met 100 gebruikers belast wordt zouden alle kleine acties moeten normaal binnen 1-5 seconde afgehandeld zijn. Zoals inloggen, starten, stoppen, openen van een map, bekijken van een foto, uploaden van een foto, kortom alles waarbij geen >50+MB overgepompt moet worden of een bestandlijst van 5000+ files in en keer getoond moet worden. Bij belasting / hoge load kan het een keer langer duren, maar normaal eerder <1 seconde. Er is dus zeker iets gigantisch mis.

[ Voor 3% gewijzigd door Prulleman op 03-07-2015 11:04 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
Ik heb begin dit jaar wat geëxperimenteerd met SABnzb, automatisch downloaden enzo.
Is niet echt mijn ding. Ben allen films en (on)complete items maar eens aan het verwijderen.

kijken wat dat aan ruimte en verbetering oplevert. Anders maar eens een ticket maken inderdaad naar Synology.

Er moet wel 'iets' mis zijn. Ik zie hier genoeg gebruikers die mailservers gebruiken, films downloaden, muziek streamen, photo's opslaan en dat met oudere apparaten die mindere specs hebben dan de DS415-Play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
readytoflow schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 11:40:
Ik heb begin dit jaar wat geëxperimenteerd met SABnzb, automatisch downloaden enzo.
Is niet echt mijn ding. Ben allen films en (on)complete items maar eens aan het verwijderen.

kijken wat dat aan ruimte en verbetering oplevert. Anders maar eens een ticket maken inderdaad naar Synology.

Er moet wel 'iets' mis zijn. Ik zie hier genoeg gebruikers die mailservers gebruiken, films downloaden, muziek streamen, photo's opslaan en dat met oudere apparaten die mindere specs hebben dan de DS415-Play.
ik gebruik nu nog een 6 jaar oude NAS met 64 MB ram en 500mhz single core, die gaat onderuit (lees unresponsive op webinterfaces) als ik tegelijk torrents (transmission), nieuwsgroepen (nzbget) en smb shares benader, zet ik 1 ding uit dan gaat het allemaal redelijk (sickbeard draait dan ook nog op de achtergrond, maar ik weet niet hoeveel resources dat die gebruikt). Een moderne NAS moet dit inderdaad makkelijk kunnen.

Je zou ook eens via SSH en het top commando kunnen kijken welke processen de meeste CPU time nodig hebben

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
Daar ben ik wel benieuwd naar.
Dat die ik via mijn Macobook dan denk? Doe nooit wat met SSH...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
readytoflow schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 11:54:
Daar ben ik wel benieuwd naar.
Dat die ik via mijn Macobook dan denk? Doe nooit wat met SSH...
als het goed is kan je gewoon een ssh connectie maken vanuit de osx terminal
hier staat een windows en mac manual:
http://www.synology-forum...ren-met-ssh-winscp-putty/

als je ingelogd bent, dan type je top en enter en je krijg een command line taskmanager achtig ding te zien
Afbeeldingslocatie: http://i.ytimg.com/vi/HmQfSWi_O3Q/maxresdefault.jpg

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
Ok thx! Ga ik vanavond na de BBQ eens proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:32
En om alvast de te verwachten vraag te beantwoorden ;) je kunt daar weer uit komen met Ctrl - C , waardoor je weer terugkeert op de commandline.
En de SSH-sessie kun je afsluiten door 'exit' te typen, al is het niet perse nodig, kruisje klikken mag ook :P

[ Voor 32% gewijzigd door ThinkPad op 03-07-2015 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
OK!

Nog een dingetje...Ik probeer dus wat ruimte te creëren.
Net even alle hoofdmappen op grootte bekeken.

dan kom ik op het volgende:
Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/64dqhg.png

Dat is gelijk aan 5,29TB

Volumegebruik is:
Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/es91sl.png

Waar kan de resterende ~1,5TB gebleven zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Heb je je datagebruik via finder uitgelezen? Daar kan je lang niet alles zien namelijk.
Inloggen via ssh/telnet laat wel alle bestanden zien.

Maar om je te helpen met je problemen, als ik jou was zou ik op alle schijven een smarttest loslaten.
Of haal ergens een extra HD vandaan (hoeft niet groot te zijn), en kijk eens hoe de prestatie dan is. Grote kans dat er echt iets mis is met een van de schijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
prullenbak (per share)?
https://help.synology.com...%2Ffile_share_create.html
Prullenbak inschakelen: als bestanden in de gedeelde map worden verwijderd, worden ze verplaatst naar de map met de naam #recycle. De toegang tot de prullenbak kan worden beperkt tot gebruikers van de groep administrators.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je gebruikt photo station en zo te zien aardig wat fotos met 700GB..

Hij maakt thumbnails aan en resize formaten dus ook GBs in neemt.

Maar nogmaals waarom doe je zo moeilijk?

Main menu -> storage analyzer geeft je veel meer informatie (behalve wat niet direct toegangelijk is zoals hierbove genoemd)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
Omdat het rapport dat ik wil hebben over de storage nog steeds niet af is...

Ik ben nu overigens ingelogd als admin. Waar vind ik die map #recycle?
Edit: even een paar gedeelde mappen bekeken. Ik vind er tot nu toe geen waarbij ik 'prullenmand inschakelen'heb aangevinkt

[ Voor 29% gewijzigd door readytoflow op 03-07-2015 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
readytoflow schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 16:06:
Omdat het rapport dat ik wil hebben over de storage nog steeds niet af is...

Ik ben nu overigens ingelogd als admin. Waar vind ik die map #recycle?
Edit: even een paar gedeelde mappen bekeken. Ik vind er tot nu toe geen waarbij ik 'prullenmand inschakelen'heb aangevinkt
dan zit je verloren ruimte daar in ieder geval niet ;)
DSM heeft zelf ook nog ruimte nodig, standaard niet zoveel, maar welicht dat dit met bepaalde packages wel uit de hand loopt

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-10 11:31
readytoflow schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 14:54:
OK!

Waar kan de resterende ~1,5TB gebleven zijn?
Gebruik je CloudStation? Kan ook waanzinnig veel plaats innemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
Ik gebruik niet zo heel veel packages. Heb er nu een aantal stopgezet die iets met SABnzb te maken hebben (nog niet verwijderd).

Cloudstation heb ik ooit ingesteld. Is maar 21MB groot. Wel gebruik ik cloudsync. icm Google Drive, Dropbox en Onedrive. Maar die zijn al in het overzicht opgenomen.

Wachten tot het rapport eindelijk klaar is. Loopt al sinds +/- 1130...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Als je met ssh/terminal inlogt kun je kijken wat het disk gebruik is.

cd /volume1
du -hs *

Voor elk volume.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:22

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

ThinkPadd schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 13:25:
En om alvast de te verwachten vraag te beantwoorden ;) je kunt daar weer uit komen met Ctrl - C , waardoor je weer terugkeert op de commandline.
En de SSH-sessie kun je afsluiten door 'exit' te typen, al is het niet perse nodig, kruisje klikken mag ook :P
En om het nog mooier te maken, gebruik eens htop ipv top :)

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flashback1989
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02-10 21:56
ik wil dus een synology gaan kopen met 4 schijven(4x4TB) en zit nu te twijfelen tussen de ds414, de ds415play en de ds415+

wat er op moet draaien is de standaard applicaties van synology + sabnzb / sickbeard en een paar soortgelijke progamma's is de + versie daarvoor overkill?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

flashback1989 schreef op zaterdag 04 juli 2015 @ 01:44:
ik wil dus een synology gaan kopen met 4 schijven(4x4TB) en zit nu te twijfelen tussen de ds414, de ds415play en de ds415+

wat er op moet draaien is de standaard applicaties van synology + sabnzb / sickbeard en een paar soortgelijke progamma's is de + versie daarvoor overkill?
3 type nassen, verschillende prijsklasse en taken...

Ds414 normaal model en al tijdje op de markt
ds415play recenter model gericht op mediastreaming
ds415+ recent en krachtigste van de 3. Als ik uit deze moest kiezen ding ik voor deze.

Geen idee als je voorkeur hebt voor merk hebt. Asustor (opgericht door oud qnap medewerkers aan design en admin paneel beetje terug te zien) misschien iets? Hier een review http://nl.hardware.info/r...ige-broertjes-met-celeron

Die kan zelfs popcorntime als package draaien nas is direct op tv aan te sluiten via hdmi poort. Xbmc draait er ook op dus beetje nas en pi als mediaplayer in 1. Collega heeft 2 bay model en is er aardig te vreden over. Is niet zo gelikt en extreem uitgebreid als synology maar krijgt meer hardware voor dezelfde prijs.

http://tweakers.net/price...;438085;441411/categorie/

[ Voor 8% gewijzigd door RobbyTown op 04-07-2015 06:46 . Reden: Hw.info review link toegevoegd. ]

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Pagina: 1 ... 28 ... 114 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is onderdeel van de drie topics over Synology:In dit Vraag en Antwoord topic mogen alle vragen over Synology-producten tenzij:
  • ... het een vraag betreft over een addon package voor Synology; daar is een apart topic voor.
  • ... het een aankondiging of discussie-item betreft wat in het Nieuws en discussie topic hoort.
  • ... jouw vraag al beantwoord is in de Veelgestelde vragen (FAQ).