Toon posts:

[Synology] Vraag en antwoord - deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 27 ... 114 Laatste
Acties:
  • 645.592 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 02-10 11:07
Dit kan wel:

/vol1/dvds
- /dvd1
- /dvd2 -> /vol2/dvd (link)

Als je mediaplayer subdirs kan verwerken in /vol1/dvds dan werkt dit.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-10 00:07
der antoon schreef op zondag 21 juni 2015 @ 11:53:
Dus dan zit ik vast aan een raid configuratie. En gezien de omvang aan films een nieuwe 5 schijven nas. Is daar nou echt geen andere mogelijkheid?
Met een raid5 of shr configuratie met vijf schijven raak je 1 schijf "kwijt".
Een klein offer voor de veiligheid die het oplevert.

[ Voor 49% gewijzigd door job op 21-06-2015 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• der antoon
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
klopt, afgezien van het feit dat ik een nieuwe nas moet kopen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:01
job schreef op zondag 21 juni 2015 @ 12:15:
Een klein offer voor de veiligheid die het oplevert.
Met grote volumes heeft raid 5 ook niet echt toegevoegde waarde. De kans is vrij aannemelijk dat je hem niet kan rebuilden na uitval van 1 disk. Daarnaast, wil je veiligheid, kun je beter een goede backup opzetten. RAID is alleen bedoeld voor beschikbaarheid en/of meer IO.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:09
MAher schreef op zaterdag 20 juni 2015 @ 17:18:
[...]

Als je verteld hoe dat moet, kan ik het uitproberen als je wilt?
Is niet zo 1 2 3 gedaan, je heb er wel wat extra hardware voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
DukeBox schreef op zondag 21 juni 2015 @ 13:39:
[...]

Met grote volumes heeft raid 5 ook niet echt toegevoegde waarde. De kans is vrij aannemelijk dat je hem niet kan rebuilden na uitval van 1 disk. Daarnaast, wil je veiligheid, kun je beter een goede backup opzetten. RAID is alleen bedoeld voor beschikbaarheid en/of meer IO.
Raid is inderdaad geen backup. En ja tijdens de rebuild kan er altijd nog een disk stuk gaan. Voor een volume met meer dan 5 schijven zou ik ook een andere oplossing kiezen.

Ik zie raid5 als een ideale oplossing voor data die niet heel belangrijk is (films ofzo) maar bij een klein defect wel toegankelijk blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rogiertw
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 23-09 22:36
Ik ben me aan het orienteren op een opslagsysteem waar ik 3 IP camera's hun beelden op kan laten slaan. Ik 'moet' in ieder geval 2 schijven van 4TB (WD Purple) kunnen plaatsen om de beelden op een goede kwaliteit inieder geval 3 weken te bewaren. Ik heb gekeken naar dedicated Hikvision NVR's, maar ik heb ook al een Synology 112J staan. Die kan de gevraagde schijven niet aan, maar ik ben wel tevreden over de software van Synology. Dus wellicht is het ook een optie om een 2e ernaast te zetten dedicated voor het opslaan van de camerabeelden... Maar... je raad het al; zoals ik al veel mensen hoor klagen. De range van Synology is nogal groot..... Zo zag ik de 214, de 214+, de 214Play, de 215 en nu recent ook nog een 215+... Tja, welke is nou aan te bevelen.

Wat is er dan mooier dan dit te vragen op dit forum. Ik heb al even gezocht, maar kan nog niet echt iets vinden. Ik hoor dan ook graag wat jullie ervaringen eventueel zijn of wat jullie aanraden en waarom. Alvast bendankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alle door jou genoemde NASsen hebben een extra cameralicentie nodig, standaard krijg je er namelijk maar twee meegeleverd (zie de vergelijkingstabel; er bestaat geen DS215, maar wel een instapmodel DS215j, heb aangenomen dat je doelde op de recente DS715). Cameralicenties kosten ca. €50 per stuk, iets minder in bulk (http://tweakers.net/produ...logy-camera-license-pack/).

Is er een reden dat je niet voor een groter systeem (4 of meer schijven) wil kiezen? Dan heb je ook niet de uitgave voor de extra cameralicentie.1 En kun je de huidige schijf uit de DS112j overzetten.

Omdat je uitkijkt naar Synology, neem ik aan dat je geen behoefte hebt aan een een monitoruitgang, zoals de Hikvisionmodellen wel hebben (vga of hdmi)?

Wat voor resolutie hebben je camera's? In welk formaat komt de data eruit (mpeg, h.264) en hoeveel fps? Want dat kan een bottleneck zijn (zie onder Surveillance Station in de vergelijkingstabel). Overweeg je uitbreiding van je camera's in de nabije toekomst?
Of had je hiervoor al de NVR-selectietool op de Synology website gebruikt?

Tenslotte. Om teleurstelling vóór te zijn, heb je gecontroleerd of je camera's compatibel zijn (https://www.synology.com/en-global/compatibility/camera)?

1) Vergissing mijnerzijds. Ik was in de veronderstelling dat een grotere NAS ook meer dan 2 cameralicenties meegeleverd kreeg, dat is fout. Elke NAS heeft er twee.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2015 18:49 . Reden: Camera compatibel? NVR-selectietool. Datastroom. Verbeterde links. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quas
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17:33
Momenteel maak ik een backup met TImemachine op mijn Synology nas. Ik gebruik hier voor AFP. Op zich heb ik hier geen problemen mee.
Nu doe ik dit niet alleen lokaal maar overal. Ik maak via AFP een verbinding met mijn nas. Je krijgt alleen na inloggen toegang tot de data of applicaties waar je rechten van hebt. Ook dit werkt perfect en als ik thuis ben gaat het met een hoge snelheid. Ik heb het zelfs nooit door als er een backup gemaakt wordt, precies zoals het de bedoeling is.

Nu heb ik ingesteld dat er gebruik gemaakt wordt van encryptie op de backup en ik maak gebruik van een random 30 tekens lang wachtwoord. voor de backup heb ik een speciaal account die alleen voor die toepassing gebruikt wordt.

Maar hoe veilig is dit? Ik kreeg een melding van synology security center een melding dat AFP toegankelijk is via internet en dat ze dit afraden. Moet ik instellingen veranderen? Of kan ik beter een VPN verbinding opzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

AFP werkt over TCP poort 548, zolang je die niet open hebt staan naar de buitenwereld kan niemand daar bij.

edit:
Excuses, niet gelezen dat je het ook extern gebruikt :X

[ Voor 24% gewijzigd door fsfikke op 21-06-2015 20:53 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rogiertw
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 23-09 22:36
Dank voor je uitgebreide antwoord! Ik zal stapgewijs je vragen beantwoorden.
Ik doelde inderdaad op de DS215j.

De reden voor een systeem ernaast is dat de HD's in de huidige Synology te klein zijn voor opslag van beelden. In ieder geval voor minimaal 3 weken van 3 cams.

Monitor-uit hoeft idd niet. Kan alles via het net ontsluiten of gewoon lokaal

Camera's hebben 3mp resolutie, h.264 output en ik dacht dat 10fps voor opnamen goed is. Uitbreiding hoeft nu nog niet, maar kunnen de Synologys wel aan. Inderdaad de selectietool gebruikt.

De cam (Hikvision DS2CD2132F-IS) is compatible.

Het leuke is dat ik het ga gebruiken in een nog te bouwen huis. Ik ben al druk bezig met installateur om loze leidingen aan te geven, zodat ik straks allemaal Cat5 kan gaan trekken door het huis. De cams krijgen voeding via PoE, waardoor er een pro is voor de dedicated Hikvision NVR's. Echter een gigabit switch (Netgear of Linksys) waarop ook 4 PoE switches zitten is dan een prima verdeelstation.

[ Voor 12% gewijzigd door rogiertw op 21-06-2015 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quas
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17:33
fsfikke schreef op zondag 21 juni 2015 @ 18:55:
AFP werkt over TCP poort 548, zolang je die niet open hebt staan naar de buitenwereld kan niemand daar bij.
Dat heb ik dus wel. Want ik maak overal vandaan een backup.
Maar wel met encryptie en alleen toegang tot mijn Nas met wachtwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rogiertw schreef op zondag 21 juni 2015 @ 20:26:
[...]
Dank voor je uitgebreide antwoord! Ik zal stapgewijs je vragen beantwoorden.
Ik doelde inderdaad op de DS215j. [...]
Ha, je blijkt je goed te hebben voorbereid. Jaloers, dat je leidingloop & -aantal zelf kunt bepalen & kunt laten wegwerken. :)

Ik heb een DS215j en vind het een hele verbetering t.o.v. mijn DS409slim. Die laatste is erg vergelijkbaar met jouw DS112j (jouw CPU is dezelfde maar dan 200 MHz lager geklokt).

Helaas heb ik geen ervaring met meer dan 1 camera. Ik zou het wel aandurven met 10 fps per camera, maar er absoluut geen andere taken (downloaden, backup) aan willen toevoegen. De DS215j zit qua performance aan de onderkant uit de reeks NVRs die Synology voorstelt. Er is naar mijn idee weinig ruimte voor uitbreiding (maar goed, je disken zitten al vol met 3 weken opnamen 8) ). Als je geen behoefte hebt aan een hogere framerate of meer camera's dan is het wel de goedkoopste oplossing (voor de komende 5 jaar) en ga je ook spaarzaam om met elektra.

Omdat je schrijft dat je huis nog in aanbouw is: tegen de tijd dat je de NVR installeert, kondigt Synology vast weer nieuwe modellen aan. Ik vind support belangrijk en daarom vallen voor mij oudere systemen (eindigend op '14', nagenoeg allen bijna anderhalf jaar oud: nieuws: Synology brengt in oktober tien nieuwe nas-systemen uit ) voor mij af, zeker als er zoals bij de DS214+ een opvolger is in de vorm van de DS215+.

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2015 00:03 . Reden: Sluithaakje overbodig. Punt einde zin. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Quas schreef op zondag 21 juni 2015 @ 20:36:
[...]

Dat heb ik dus wel. Want ik maak overal vandaan een backup.
Maar wel met encryptie en alleen toegang tot mijn Nas met wachtwoorden.
Nadeel van fileservices open hebben staan naar de buitenwereld is dat je maar één verdedigingslinie hebt: je wachtwoord. Daarna zijn ze binnen op je netwerkopslag en kunnen bestanden worden gemanipuleerd. Dat ze versleuteld zijn is goed, maar het beschermt je niet tegen wissen of nog eens versleutelen (cryptolocker?).

Idealiter zet je een VPN-server op in je netwerk. Dat kan een router met VPN zijn, of een aparte server. Breekt iemand daar op in, dan zijn ze weliswaar in je netwerk, maar nog niet bij je bestanden. Om die reden is gebruik van de VPN-server op de Synology af te raden, maar nog altijd beter dan je huidige praktijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
job schreef op zondag 21 juni 2015 @ 14:59:
Ik zie raid5 als een ideale oplossing voor data die niet heel belangrijk is (films ofzo) maar bij een klein defect wel toegankelijk blijft.
Nee, je moet het anders zien. RAID 5 zorgt ervoor dat ie data überhaupt kan lezen zonder URE's. Bij uitval van je parity disk is er een redelijke kans dat er een URE optreedt en een deel van de data verloren is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Bij raid 5 is er toch niet 1 specifieke parity disk?

Met klein defect bedoelde ik overigens een defecte schijf (mijn uitleg had zeker beter gekund).
één schijf gaat stuk, maar de data is nog steeds toegankelijk. Hoe groot is de kans op een ure bij een rebuild eigenlijk, bij stel 5 schijven?

Wat zou zou jij adviseren dan bij een raid van maximaal 5 schijven?
Met meer schijven zou ik een raid6 kiezen, maar met 5 schijven lijkt raid 5 toch wel voldoende?

En zoals ik al zei van belangrijke data natuurlijk altijd een backup hebben.

[ Voor 120% gewijzigd door job op 22-06-2015 00:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
job schreef op zondag 21 juni 2015 @ 23:29:
Bij raid 5 is er toch niet 1 specifieke parity disk?
Nee, distributed.
Hoe groot is de kans op een ure bij een rebuild eigenlijk, bij stel 5 schijven?
Vrij groot;

Mogelijk ben ik ook niet helemaal duidelijk geweest met de uitleg, maar het komt er op neer dat de zogenaamde consumenten NAS schijven er een URE wordt opgegeven van minder dan 10e14 bits (maar wat is minder en onder welke omstandigheden). Dus als we uitgaan van dat getal, houdt dat in dat iedere 11,37 TB aan data er een URE verwacht kan worden, uiteraard betreft het een gemiddelde en in de berekening nemen ze HDD's die de MTBF niet halen ook niet mee.

Daarom heb je eigenlijk al RAID5 nodig om 'normaal' data te kunnen lezen zonder fouten. Je moet de parity dan niet als 'extra' zien maar als noodzakelijk bij 'grote' volumes.

[ Voor 42% gewijzigd door DukeBox op 22-06-2015 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericwhar
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 18:08
Ik heb een DS1511+ NAS en deze maakt elke avond een backup na een tweede DS1511+ NAS. Echter een tijdje terug kreeg ik een Backup failed error[23]. Na zoeken in de logs met: tail /var/log/rsync.error ben ik er achter gekomen om welke files / folder het ging.
Deze folder met daarin verschillende files heb ik geprobeerd te verwijderen. De folder is nu leeg maar, geeft nog steeds de error. Het gaat om dezelfde files die de vorige keer een fout melding gaven. Als ik direct na de folder ga is hij leeg
Ik kan de folder wel hernoemen en verplaatsen maar niet verwijderen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
ericwhar schreef op maandag 22 juni 2015 @ 08:31:
Als ik direct na de folder ga is hij leeg Ik kan de folder wel hernoemen en verplaatsen maar niet verwijderen
Probeer het eens via de shell en check met een ls -all of er nog iets staat.
@hieronder.. jup ;)

[ Voor 3% gewijzigd door DukeBox op 22-06-2015 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:33
ericwhar schreef op maandag 22 juni 2015 @ 08:31:
Ik heb een DS1511+ NAS en deze maakt elke avond een backup na een tweede DS1511+ NAS. Echter een tijdje terug kreeg ik een Backup failed error\[23]. Na zoeken in de logs met: tail /var/log/rsync.error ben ik er achter gekomen om welke files / folder het ging.
Deze folder met daarin verschillende files heb ik geprobeerd te verwijderen. De folder is nu leeg maar, geeft nog steeds de error. Het gaat om dezelfde files die de vorige keer een fout melding gaven. Als ik direct na de folder ga is hij leeg
Ik kan de folder wel hernoemen en verplaatsen maar niet verwijderen
en de map verwijderen via ssh met root rechten?

/edit, ik denk dat DukeBox dit ook bedoelde, dus beetje dubbelop ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Prulleman op 22-06-2015 09:27 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 28-09 15:52
Wellicht dat mensen hier ook deze opstelling gebruiken.
Ik wil binnenkort een RPi op mijn netwerk plaatsen en inrichten als vpn server.
Dit ga ik zo doen, omdat ik de syno niet open wil zetten voor de grote boze wereld ;)

Ik zal dan verbinding maken met mijn RPi via vpn en vandaar uit verbinding maken met mijn syno.
Iemand hier ervaring mee ?

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MdO82 schreef op maandag 22 juni 2015 @ 10:45:
Wellicht dat mensen hier ook deze opstelling gebruiken.
Ik wil binnenkort een RPi op mijn netwerk plaatsen en inrichten als vpn server.
Dit ga ik zo doen, omdat ik de syno niet open wil zetten voor de grote boze wereld ;)

Ik zal dan verbinding maken met mijn RPi via vpn en vandaar uit verbinding maken met mijn syno.
Iemand hier ervaring mee ?
Wat is er bijzonder aan een [insert willekeurige computer] als (Open)VPN-server i.c.m. een Synology NAS? De termieteneter geeft MdO82's bal een pass naar Netwerken. O-)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2015 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 02-10 22:30
Ik heb een NAS van een oud netwerk (met locaties/films etc) en die wil ik nu koppelen met een nieuw netwerk icm een mediaplayer.
Puur om dus films te kunnen kijken.

Ik heb daar echter geen pc tot mijn beschikking.

Is zo'n nieuwe koppeling/installatie mogelijk zonder een pc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stuffer
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02-09 15:40

stuffer

Ondertietel

NeutraleTeun schreef op maandag 22 juni 2015 @ 20:31:
Ik heb een NAS van een oud netwerk (met locaties/films etc) en die wil ik nu koppelen met een nieuw netwerk icm een mediaplayer.
Puur om dus films te kunnen kijken.

Ik heb daar echter geen pc tot mijn beschikking.

Is zo'n nieuwe koppeling/installatie mogelijk zonder een pc?
Lastig om te zeggen. Als deze een vast ip had in je oude netwerk en de range in je nieuwe netwerk is anders....gaat het niet lukken.

Daarnaast als deze nas in je nieuwe netwerk wel zichtbaar is via DHCP zou ik hem een vast IP geven. Om problemen met kopellingen te vookomen.

Ik zou:
- de nas in het oude netwerk op DHCP zetten.
- in het nieuwe netwerk opzoeken middels je router afgegeven leases.
- NAS vast IP adres geven.
- Koppelen aan je mediaspeler.

Schaamteloze verkoop van:
http://tweakers.net/aanbod/user/311422/
*** NIKS ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Dat is het probleem.
Kan niet meer in het oude netwerk (verhuist).

Zou dus ook niet weten hoe ik in de router kom of kan zoeken naar de NAS zonder een pc.

Gewoon koppelen en afspelen is dus niet mogelijk? Was ik al een beetje bang voor.

Als ik mij goed kan herinneren heb ik destijds alles wel een vast IP gegeven. 😒

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
NeutraleTeun schreef op maandag 22 juni 2015 @ 21:13:
Dat is het probleem.
Kan niet meer in het oude netwerk (verhuist).

Zou dus ook niet weten hoe ik in de router kom of kan zoeken naar de NAS zonder een pc.

Gewoon koppelen en afspelen is dus niet mogelijk? Was ik al een beetje bang voor.

Als ik mij goed kan herinneren heb ik destijds alles wel een vast IP gegeven. 😒
Ook geen mogelijkheid om een laptop te lenen van iemand ;)
Om in ieder geval je NAS weer in het netwerk te krijgen

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen probleem, ook zonder laptop of pc. Er zit een reset-knop op je Synology. Daarmee kunt je de uitgangstoestand herstellen. Je NAS reageert dan op DHCP. Er staat letterlijk in de handleiding: 'IP, DNS, gateway en andere netinterfaces herstellen naar DHCP', zie: https://www.synology.com/nl-nl/knowledgebase/tutorials/493.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2015 21:19 . Reden: Tikfouten. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Geen laptop. Wel gsm en tablet.

Maar met die reset hebben ze het ook over de assistent en opnieuw invoeren van niet inlog.
Dat kan dan toch ook niet?
Sowieso reset, moet ik dan later weer niet van alles instellen etc 😐

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NeutraleTeun schreef op maandag 22 juni 2015 @ 21:22:
Geen laptop. Wel gsm en tablet.

Maar met die reset hebben ze het ook over de assistent en opnieuw invoeren van niet inlog.
Dat kan dan toch ook niet?
Sowieso reset, moet ik dan later weer niet van alles instellen etc 😐
Onder punt twee van de handleiding staat duidelijk dat je een korte reset (4 sec tot piep en loslaten!) uitvoert om het wachtwoord en admin account en DHCP e.d. naar de standaardwaarde te herstellen. Vervolgens sluit je de NAS aan op je router (draait daarop DHCP?). Daarna open je een webbrowser op je smartphone of tablet en typt: http://find.synology.com. Daarna inloggen als admin en eventuele netwerkinstellingen herstellen.

Of je sluit de NAS domweg aan op je router, hoopt op geen IP-conflict en typt http://find.synology.com of je gebruikt de 'DS Finder' app (in elk geval voor Android en iOS te downloaden). Misschien heb je geluk. :+

Leestip: 'Hoe heb ik toegang en kan ik mijn Synology NAS beheren met een mobiele webbrowser'.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2015 21:47 . Reden: Leestip. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stuffer
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02-09 15:40

stuffer

Ondertietel

http://find.synology.com/

Super handig! Die kende ik nog niet...

Schaamteloze verkoop van:
http://tweakers.net/aanbod/user/311422/
*** NIKS ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluecupra
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-10 20:24
Werkt volgens mij enkel wanneer de Synology op de standaard poort zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bluecupra schreef op maandag 22 juni 2015 @ 23:18:
[...]
Werkt volgens mij enkel wanneer de Synology op de standaard poort zit
Shoot! Je hebt gelijk (net even getest), ook als je https hebt ingesteld werkt dat niet. Maar goed na een reset van de NAS is alles standaard en vind je de NAS wel terug.
Desondanks een goede reden om een netwerkscanner te gebruiken of de 'DS Finder' app te installeren, daarmee spoor je ook zonder reset de NAS in je netwerk op (behoudens IP-conflicten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste Tweakers...

Ik ben al aan het zoeken geweest maar kan het helaas niet vinden, wellicht heeft een van jullie het antwoord.....

Ik heb een (fbsharing) downloadlink (met wachtwoord) gekregen van een vriend welke ik graag direct op mijn eigen Synology zou willen downloaden maar helaas heb ik dit nog niet voor elkaar gekregen. Als ik de link in downloadstation plak haalt hij niet de map binnen, een externe map koppelen gaat ook niet omdat ik geen account heb op de betreffende NAS. (deze actie wil ik extern uitvoeren gezien ik nu niet in hetzelfde netwerk zit, dus via webdav)

iemand hier ervaring mee ?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2015 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain00
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17:39
Ik zou graag eens kijken naar hoe synology photostation loopt als je het draait vanaf een thuisnetwerk. Ik zou graag zelf lokaal familliefoto's en video's hosten op een synology nas en dan opa's en oma's en zo laten inloggen om de foto's te bekijken.

Om een idee van de gebruikerservaring te krijgen hoop ik dat een van jullie mij de URL van je Synology photostation wil geven zodat ik even kan kijken hoe dat er uit ziet. Mag ook via PM
Bedankt! Kees

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online

RobV

Welcome to the grid, Program.

(overleden)
Captain00 schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 09:56:
Ik zou graag eens kijken naar hoe synology photostation loopt als je het draait vanaf een thuisnetwerk. Ik zou graag zelf lokaal familliefoto's en video's hosten op een synology nas en dan opa's en oma's en zo laten inloggen om de foto's te bekijken.

Om een idee van de gebruikerservaring te krijgen hoop ik dat een van jullie mij de URL van je Synology photostation wil geven zodat ik even kan kijken hoe dat er uit ziet. Mag ook via PM
Bedankt! Kees
ik denk niet dat er mensen hier zijn die je zomaar hun url geven. Probeer de DSM live demo.

Experience the DiskStation Manager right now. Check out the beautiful user interface in action. You will also be able to access the admin Control Panel and see all the wonderful things a Synology NAS can do for you.

https://www.synology.com/en-global/dsm/5.2/live_demo

 | Mijn joystick / simpit project | Blog | Elite Dangerous CMDR Cataclysm72

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain00
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17:39
Die livedemo ziet er goed uit, maar wat voor een type nas draait dat op? En op wat voor een verbinding? Is dat een geloofwaardige demo?

Dus dan is mijn vraag eigenlijk: Is de livedemo van Synology een goed voorbeeld van wat hun Nas doet als je alleen photostation daait op een op Ziggo kabel, of is het in werkelijkheid veel trager?
https://demo.synology.com/photo/

[ Voor 47% gewijzigd door Captain00 op 23-06-2015 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Captain00 schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 09:56:

Bedankt! Kees
ook nogal afhankelijk van je model (cpu/ram) wat je verder draait (newsgroup downloads hebben nogal een aanslag op de resources). En natuurlijk je upload van je internet provider.

Als iemand je nu een link van een topmodel stuurt welke achter een mooie glas verbinding hangt, dan zal dat nogal een verschil zijn met een J model en een 5mbit upload.

(tenzij het alleen om de interface gaat)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mydogisgone
  • Laatst online: 17:55

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

Captain00 schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 10:06:
Die livedemo ziet er goed uit, maar wat voor een type nas draait dat op? En op wat voor een verbinding? Is dat een geloofwaardige demo?

https://demo.synology.com/photo/
Deze demo draait wel op een Rackstation met een Xeon E3. Deze zal altijd wat sneller aanvoelen dan een simpelere DS214 bijv. Maar is wel redelijk vergelijkbaar qua snelheid, als ik het vergelijk met mijn ds214+
Sowieso is de software hetzelfde en zal een gewone 2 bay nas prima werken met photostation.

[ Voor 5% gewijzigd door mydogisgone op 23-06-2015 10:13 ]

Mijn hond is nog steeds echt weg! En die komt ook niet weer. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
De demo is wel een stuk trager dan mijn 1512+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
DukeBox schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 10:40:
De demo is wel een stuk trager dan mijn 1512+
er zijn ook wel een behoorlijk aantal actieve connecties, hoewel deze niet voor een hoge load zouden moeten zorgen met een beetje door de interface bladeren.
Aan de hardware zou het niet moeten liggen... ook CPU en RAM op de demo zit ver onderin, misschien is de I/O op de interface niet optimaal voor veel users.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
Is het wellicht aan te passen dat als ik inlog vanaf een tablet dat ik dan de desktopversie te zien krijg ipv de mobiele versie?

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MdO82 schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 11:15:
Is het wellicht aan te passen dat als ik inlog vanaf een tablet dat ik dan de desktopversie te zien krijg ipv de mobiele versie?
Je kunt de desktop forceren, bijv.: https://<IP-adres>:<poort>/webman/index.cgi?forceDesktop=1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
Verwijderd schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 11:20:
[...]
Je kunt de desktop forceren, bijv.: https://<IP-adres>:<poort>/webman/index.cgi?forceDesktop=1.
:F Het was nog simpeler dan ik dacht :D thanks :)

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
MdO82 schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 11:38:
:F Het was nog simpeler dan ik dacht :D thanks :)
Het kan zelfs nog simpeler.. als je op de eerste knop drukt staat er ook ´switch to desktop version´ bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DukeBox schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 15:36:
[...]
Het kan zelfs nog simpeler.. als je op de eerste knop drukt staat er ook ´switch to desktop version´ bij.
True, maar opgeslagen als bookmark is de URL één klik minder. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
Verwijderd schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 15:48:
[...]
True, maar opgeslagen als bookmark is de URL één klik minder. ;)
je had ook nog ´desktop versie´ opvragen kunnen aanvinken in je browser ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Ik had deze ook op het Domoticz forum geplaatst maar hier misschien beter op zijn plaats...

Omdat ik alleen port 80 open heb staan naar de buitenwereld en Domoticz bij mij op poort 8084 draait gebruik ik de volgende constructie op Domoticz op http://myserver/domoticz beschikbaar te maken:

ProxyPass /domoticz http://localhost:8084
ProxyPassReverse /domoticz http://localhost:8084

Ik gebruik dit ook voor andere applicaties. Toch werkt het voor Domoticz niet. Iemand een idee waarom dit niet werkt?

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lunaticc
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 02-10 16:34
Ik kan op mijn DS215j geen verbinding maken via SMB, ik krijg dan de melding "there was a problem connecting to the server". Poorten staan open voor lokale machines. SMB2 of SMB3 maakt geen verschil, evenals verbinding maken via smb:// of cis://

Als ik de gebruiker in de admin groep gooi lukt een verbinding maken wel, echter is dan alleen de map "NetBackup" te zien terwijl alle rechten gewoon goed staan :? Heb het idee dat ik ongeveer alles wel heb geprobeerd.. iemand die hier toevallig ervaring mee heeft?

DSM 5.2 Update 2
OSX Yosemite 10.4 / OSX El Capitan DP2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Lunaticc schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 11:00:
Ik kan op mijn DS215j geen verbinding maken via SMB, ik krijg dan de melding "there was a problem connecting to the server". Poorten staan open voor lokale machines. SMB2 of SMB3 maakt geen verschil, evenals verbinding maken via smb:// of cis://

Als ik de gebruiker in de admin groep gooi lukt een verbinding maken wel, echter is dan alleen de map "NetBackup" te zien terwijl alle rechten gewoon goed staan :? Heb het idee dat ik ongeveer alles wel heb geprobeerd.. iemand die hier toevallig ervaring mee heeft?

DSM 5.2 Update 2
OSX Yosemite 10.4 / OSX El Capitan DP2
Niet echt een oplossing, maar is AFP niet de betere connectie-methode voor Apple?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nindustries
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17-09 15:03
Is er in DSM nog steeds geen mogelijkheid om compressie en encryptie op volume-niveau te doen?
Ik vind er toch precies niets over terug... :(
Wel een serieus minpuntje.

~ beware of misinformation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Nindustries schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 11:29:
Is er in DSM nog steeds geen mogelijkheid om compressie en encryptie op volume-niveau te doen?
Volgens mij kan je gewoon een heel volume encrypten hoor...

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nindustries
DennusB schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 11:31:
[...]

Volgens mij kan je gewoon een heel volume encrypten hoor...
Heb je het niet over shared folders?
Of ik moet iets gemist hebben. Laatste keer dat ik gekeken had waren het enkel shared folders, min nog eens de user home directories.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lunaticc
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 02-10 16:34
Smultie schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 11:17:
[...]

Niet echt een oplossing, maar is AFP niet de betere connectie-methode voor Apple?
SMB3 is velen malen sneller dan AFP als ik me niet vergis. Het is zelfs standaard (of zou het moeten zijn..)
SMB3 is het nieuwe standaardprotocol voor het delen van bestanden in OS X Yosemite. SMB3 versleutelt en ondertekent gegevens in transit en voorkomt zo dat ermee wordt geknoeid of dat gegevens worden onderschept.

Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Iemand enig idee naar welk IP en over welke poort Package Center connect?

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
Nindustries schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 11:29:
Als ik het me goed herinner kun je encryptie aanzetten bij het aanmaken van het volume, niet achteraf. Ik weet niet of dit helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nindustries
RobV schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 13:04:
[...]

Als ik het me goed herinner kun je encryptie aanzetten bij het aanmaken van het volume, niet achteraf. Ik weet niet of dit helpt.
En waar zie jij dat dan?
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/2630705/dsm_volume.PNG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimulate14
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 15:38

Stimulate14

⭐⭐⭐

DennusB schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 11:50:
Iemand enig idee naar welk IP en over welke poort Package Center connect?
Benieuwd waarom je dat weten wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roeleboel
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

roeleboel

en zijn beestenboel

Stimulate14 schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 14:51:
[...]

Benieuwd waarom je dat weten wilt.
Ik heb dat een paar jaar terug mogen uitzoeken, zodat de connectie toegelaten zou worden door de firewall op het werk... (geweldig als je een synology koopt voor de packages, maar ze niet kan downloaden omdat er een overijverige firewall-beheerder is...)

In ieder geval:
ip: afhankelijk van welke repository je gebruikt (doe een dns-lookup dus)
poort: normaal gezien 80 of 443

De makkelijkste manier om hyprocrieten boos te krijgen? Confronteer ze met hun eigen uitspraken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
Nou, dan heb ik het kennelijk niet goed herinnerd... Was het checken waard toch? Blijkbaar ben ik in de war met de Create New Shared Folder.

Afbeeldingslocatie: https://www.evernote.com/l/ATRTG8W2ohVLuJsoSo7DAZi83m_5G7CFq5AB/image.png

in tegenstelling tot de 'Edit Shared Folder' waar geen encryptie te vinden is.

Afbeeldingslocatie: https://www.evernote.com/l/ATQN7W8zmU9JFJ2IkkahfSHco2WtRIXQthcB/image.png

[ Voor 34% gewijzigd door RobV op 24-06-2015 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nindustries
RobV schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 15:41:
[...]

Nou, dan heb ik het kennelijk niet goed herinnerd... Was het checken waard toch?
Inderdaad, ik was even hyped :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
grrr... sta echt op het punt om een DS215+ te bestellen en lees nu ook weer dat de alpine4k arch ook echt gesupport gaat worden, maar er lijkt zo weinig te gebeuren in de synocommunity....

op het forum nog een concrete vraag, maar nog geen antwoord:
http://forum.synology.com...54cc0b248c6be9&start=1275

op github ook nog een nieuw topic (al weer closed) met dezelfde vraag en het antwoord dat het gaat komen..
https://github.com/SynoCommunity/spksrc/issues/1770

zie ook
https://github.com/SynoCo...03#issuecomment-111233374
al 9 dagen inactief

en
https://github.com/SynoCo...56#issuecomment-111979173
gesloten, maar wel bevestiging dat alpine4k dezelfde toolchain en kernel gebruikt als alpine.

Ik weet dat het bij veel communities "not done" is om te vragen wanneer iets klaar is (althans op XDA worden veel custom rom developers erg aggressief als je vraag wanneer de volgende build komt...)
dat zal hier ook wel zijn, en daar heb ik ook respect voor, ben blij dat ze deze dingen in hun vrije tijd doen, zodat ik er gebruik van kan maken...

Maarrrrrr iemand enig idee waar ik aan moet denken? dagen, weken of maanden, in het geval van maanden ga ik namelijk nog wel even verder kijken naar andere modellen..

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
De aanpassing v.w.b. de arch id is al uitgevoerd. Maar hoe lang het gaat duren geen idee. Ervaring leert dat men daar niet heel supersnel is.

Je kunt ook de DS715 nemen. €75 duurder maar wel dubbel CPU en RAM. En alpine i.p.v. alpine4k arch m.a.w. packages zijn al beschikbaar.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
kraades schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 18:33:
De aanpassing v.w.b. de arch id is al uitgevoerd. Maar hoe lang het gaat duren geen idee. Ervaring leert dat men daar niet heel supersnel is.

Je kunt ook de DS715 nemen. €75 duurder maar wel dubbel CPU en RAM. En alpine i.p.v. alpine4k arch m.a.w. packages zijn al beschikbaar.
:X de 215+ is eigenlijk al boven budget..

Gelukkig heb ik mijn nerd behoeftes al een beetje kunnen stillen met een VM van DSM;)
Wilde graag weten of de combinatie van een rsync back-up taak op de syno goed werkt met aan de ontvangende kant een oude ch3snas met alt-f firmware. Dat gaat gelukkig prima :Y)

Ben wel over de indruk van DSM moet ik zeggen. Niet de vergelijken met de originele conceptronic firmware of de alt-f :)

[ Voor 31% gewijzigd door Prulleman op 24-06-2015 19:16 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Dan is de DS214+ ook niet verkeerd. Dan hou je €50 in je zak.
Als je de DS niet direct gebruikt voor video transcoding...
https://www.synology.com/...cts/compare/DS215+/DS214+

Edit:
De link hierboven gaat niet helemaal goed.
Je moet de + kiezen!

[ Voor 16% gewijzigd door technorabilia op 24-06-2015 21:14 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
ja, dat is ook het model waar ik tussen twijfel... maar eigenlijk had ik de knoop al doorgehakt, jaartje extra support, en toch een stukje sneller met bv unrar etc.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-10 18:47
Tweede SSD is onderweg.. Hopelijk dit weekend tijd om in te bouwen.

Ik ga van een raid 5 (4Tb, 3Tb, 3Tb) naar 2 losse volumes (4Tb en 3Tb) en een write/read cache of 2 intel 120Gig SSDs...

Ben bezig met een iSCSI licentie...

Ben benieuwd of het gaat vlammen! :)

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
In hoeverre zou een UPS nou nut hebben voor een NAS?
Ik kan begrijpen dat als de stroom eens een keer uitvalt, dat de NAS zich netjes kan afsluiten.
En dat het wellicht ook beter is voor de schijven, maar niet iedereen heeft een UPS aan zijn of haar pc hangen om de schijven in goede conditie te houden.

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Het nut hangt af van 't risico: de kans op uitval + mogelijke schade.

Afhankelijk van hoe betrouwbaar het net bij jou is en het gebruik van de NAS ben je de enige die dat sommetje verder in kan vullen en/of gerelateerde sommetjes maken. Gerelateerd is bijv. idd je pc beter regelen, offsite backups, meer redundantie etc. etc., en dan kiezen waar je je geld al dan niet aan moet spenderen voor de beste verbetering.

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:50

JB

Cédric roelt!

Valt de NAS te beheren via een iPad op een of andere manier? Die "mobiele website" heb je niks aan maar je zit natuurlijk met java :( Bagger dat ik de laptop of pc aan moet zetten om iets te checken of in te stellen.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JB schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 13:22:
Valt de NAS te beheren via een iPad op een of andere manier? Die "mobiele website" heb je niks aan maar je zit natuurlijk met java :( Bagger dat ik de laptop of pc aan moet zetten om iets te checken of in te stellen.
Ja hoor. Ik doe niet anders. Soms gebruik ik een van de vele apps (DS audio, video, cam, file, finder, cloud, download, note, photo), maar meestal gewoon Safari en log dan in (forceer wel de desktopversie). Geen centje pijn. iPad2.

Aanvulling.
Overigens slinger ik de pc wel aan als ik met SSH e.d. aan de slag ga (evt. PuTTY vanaf Windows laptop), maar daar zijn ook apps voor iOS voor te vinden.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2015 22:40 . Reden: Voor SSH wèl pc. Desktopversie. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leipo
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Iemand ervaring met het volgende probleem met DS Cloud op Samsung apparatuur?

Ik heb 5 samsung apparaten (s2, s3, s5 en 2 tablets) via DS cloud gesynced met een ds213j, aanvankelijk leek alles goed te gaan maar de volgende dag zijn alle bestanden alleen nog maar zichtbaar via de DS Cloud app! Ze staan nog wel intern op de apparaten, maar zijn niet meer zichtbaar voor alle standaard muziek/foto apps.

Ik heb heel de DS Cloud app van alle apparaten verwijderd, maar de bestanden worden niet meer zichtbaar. Nieuw gemaakte bestanden (zoals een net gemaakte foto) worden wel zichtbaar.

het gekke is dat mijn sony telefoon nergens last van heeft en prima werkt met dezelfde NAS

Iemand een idee hoe dit te fixen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wtu
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online

wtu

Ik stap over van een DS112j naar een DS214+. Kan ik gewoon de harde schijf (WD red 3TB) uit mijn 112j overplaatsen naar de 214+, of gaat dat niet werken?
Ik heb op korte termijn nog geen behoefte om een tweede schijf bij te plaatsen. Het gaat me puur om het funtioneren. Ik ben op de hoogte van RAID set-ups etc. maar die laat ik voorlopig even voor wat het is.

Heeft iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
wtu schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 10:46:
Ik stap over van een DS112j naar een DS214+. Kan ik gewoon de harde schijf (WD red 3TB) uit mijn 112j overplaatsen naar de 214+, of gaat dat niet werken?
Staat hier keurig uitgelegd: https://www.synology.com/nl-nl/knowledgebase/tutorials/484

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
I've started building a number of alpine5.2 packages, and if all goes well, those can be put on the repo to help 215+ owners.
wellicht snel de eerste packages voor alpine4k / DS215+

voor de DS215+ eigenaren, vergeet het vooral niet hier te rapporteren als je iets van synocommunity kan installeren :)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Ik wil mijn DS211 incl. disks verkopen. Daarvoor wil ik de disks eens goed wissen.
Nu heeft DSM wel de optie "secure erase" maar hierover lees ik dat dan je disks daarna mogelijk locked zijn.
Is er een andere manier op dit uit te voeren en/of weet iemand hoe secure erase precies werkt?

(ik heb geen computer waar ik de disks in kan pluggen)

Edit:
Volgens mij kun je WD disks weer unlocken met:
hdparm --user-master m --security-unlock WDCWDCWDCWDCWDCWDCWDCWDCWDCWDCW /dev/sda

Dus ik ga het maar eens proberen... :)

[ Voor 22% gewijzigd door technorabilia op 27-06-2015 21:42 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online

timovd

Voorsprong door techniek

Ik heb een probleem met de webserver. Ik draai twee websites vanaf twee verschillende domeinen. Dit ziet er als volgt uit:
\web\site1
\web\site2

In de virtual hosts staan de volgense websites opgevoerd:
folder: site1 hostname: www.site1.nl port: 80
folder: site2 hostname: www.site2.nl port: 80

Als ik (of eigenlijk mijn vrouw) een link van site2.nl wil delen op Twitter of G+, wordt de correcte link weergegeven. Maar als deze link gedeeld wordt op Facebook, wordt de URL omgezet in site1.nl
Waarom linkt Facebook naar site1.nl. Alfabetisch gezien, is deze eerder. Is het bijvoorbeeld mogelijk om standaard naar de map site2 te gaan?

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Wauw, dat heeft echt niks met de Synology te maken :o
Maar deel je de site _vanuit_ de site (social media plugin of zo), of kopieer je gewoon de URL en plak je die handmatig op Facebook?

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Nu online

timovd

Voorsprong door techniek

In beide gevallen; zowel met een plugin op de (Wordpress)site als handmatig de url invoeren.

Ook als een .htaccess aanmaak in de root en daarmee verwijs naar de map site2, wordt het verkeerd getoond. Vervolgens wordt site1 naar site2 geleid.

Waar heeft het wel mee te maken als het niets met Synology te maken heeft?

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
timovd schreef op zaterdag 27 juni 2015 @ 19:49:
In beide gevallen; zowel met een plugin op de (Wordpress)site als handmatig de url invoeren.

Ook als een .htaccess aanmaak in de root en daarmee verwijs naar de map site2, wordt het verkeerd getoond. Vervolgens wordt site1 naar site2 geleid.

Waar heeft het wel mee te maken als het niets met Synology te maken heeft?
Heb je getest met bijvoorbeeld bit.ly om te kijken of het dan wel goed gaat ?

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Nu online

timovd

Voorsprong door techniek

Met een verkorte URL verwijst facebook ook naar de verkeerde site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Priet schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 15:11:
Enkel de Spotweb package van mdevries wilde om onbekende reden niet installeren. Maar een handmatige installatie is gelukkig simpel: dat houdt niet meer in dan een git clone en install.php draaien.
Bootstrap/ipkg is dacht ik voor de DS715 nog niet beschikbaar? Of wel?
Heb je dan ergens anders de git clone gedaan en daarna de directory op de DS715 gezet?

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Er is een git package van synocommunity. Als je die geinstalleerd hebt kan je ook via de commandline git starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
job schreef op zondag 28 juni 2015 @ 19:20:
Er is een git package van synocommunity. Als je die geinstalleerd hebt kan je ook via de commandline git starten.
Bedankt, overheen gekeken!

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
Prulleman schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 13:22:

[...]

wellicht snel de eerste packages voor alpine4k / DS215+

voor de DS215+ eigenaren, vergeet het vooral niet hier te rapporteren als je iets van synocommunity kan installeren :)
Ik neem aan dat het toevoegen van de pakketbron voldoende is en dat de packages vanzelf zichtbaar worden? Of moet ik nog wat extra's doen ?

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
MdO82 schreef op zondag 28 juni 2015 @ 21:54:
[...]

Ik neem aan dat het toevoegen van de pakketbron voldoende is en dat de packages vanzelf zichtbaar worden? Of moet ik nog wat extra's doen ?
Misschien dat ze in eerste instantie als beta erop staan...? Dat moet je aan vinken in de instellingen, anders zie je ze niet. Ik kan het gehad nog niet testen, ik moet de bestelling nog plaatsen

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
MdO82 schreef op zondag 28 juni 2015 @ 21:54:
[...]

Bij de package moet alpine4k staan. Tot nu toe zie ik er geen.
Bijvoorbeeld https://synocommunity.com/package/sabnzbd.

Edit:
Python, Sickbeard, SABnzbd lijken overigens te werken op de DS715.

[ Voor 9% gewijzigd door technorabilia op 29-06-2015 07:56 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Maar de DS715 presenteert zichzelf als alpine toch?

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Prulleman schreef op maandag 29 juni 2015 @ 08:26:
Maar de DS715 presenteert zichzelf als alpine toch?
Ja klopt. De opmerking was meer ter info. Niet gerelateerd aan de vraag erboven.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
of probeer je me over te halen een 715 te kopen ipv een 215+ ;)
Begin wel steeds meer te twijfelen :(
maar ja, laten we nog maar even geduld hebben...

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
He he, eindelijk het gevoel dat ik een super snelle nas in mijn handen heb.

Ik heb sinds lancering de 415+ en ook al is deze snel, ik had echter nooit het idee dat ik de snelste nas in handen had. Het verschil met de 213+ vond ik gewoon te klein.

Sinds eind vorige week heb ik mijn raid5 vervangen voor een raid0 met een read / write ssd cache en eindelijk vliegt alles.

Me happy:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 02-10 14:10
Sinds een tijdje kan je bij de DS Download app bestanden aan-/uitvinken die je wilt downloaden. Maar de uitgevinkte bestanden worden toch gedownload en niet genegeerd zoals ik had aangegeven? Herkent iemand dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:56
Quakie schreef op maandag 29 juni 2015 @ 10:13:
He he, eindelijk het gevoel dat ik een super snelle nas in mijn handen heb.

Ik heb sinds lancering de 415+ en ook al is deze snel, ik had echter nooit het idee dat ik de snelste nas in handen had. Het verschil met de 213+ vond ik gewoon te klein.

Sinds eind vorige week heb ik mijn raid5 vervangen voor een raid0 met een read / write ssd cache en eindelijk vliegt alles.

Me happy:)
Ik heb een DS415play (geen + dus) en met lezen tik ik de grens van mijn gigabit netwerk aan.
Schrijven is tegen de 80-90MB/s .
Ik gok dat die 415+ met zijn LA (link aggregation) toch zeker de 200MB/s zal aantikken.

Weet je zeker dat je alles goed en optimaal hebt aangesloten?

Je offert nu natuurlijk ook een mate van zekerheid op door RAID0 te gebruiken t.o.v. RAID5.
Wat is het verschil dan nu t.o.v. de oude situatie?

[ Voor 8% gewijzigd door GeeMoney op 29-06-2015 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
GeeMoney schreef op maandag 29 juni 2015 @ 11:06:
[...]

Ik heb een DS415play (geen + dus) en met lezen tik ik de grens van mijn gigabit netwerk aan.
Schrijven is tegen de 80-90MB/s .
Ik gok dat die 415+ met zijn LA (link aggregation) toch zeker de 200MB/s zal aantikken.

Weet je zeker dat je alles goed en optimaal hebt aangesloten?

Je offert nu natuurlijk ook een mate van zekerheid op door RAID0 te gebruiken t.o.v. RAID5.
Wat is het verschil dan nu t.o.v. de oude situatie?
Ik geloof best dat de Nas 200 zal aantikken.. maar er is meer dan alleen ruwe doorgeef snelheden..
(Tussen de 213+ en de 415+ haal ik 75 a 80MB max en rest van het huishouden is bij mij draadloos.. Ik haal met wifi 50 a 55MB..)
Ik heb het over reactie snelheden.. Open een folder en hoe snel staat data op je scherm, open photo station en hoe snel zie je de fotos op je scherm, etc. Dit was in mijn ogen domweg te traag voor zo dure snelle nas. En nee het ligt niet aan mijn wifi.. Mijn wifi is prima (apart 5ghz voor mezelf, haal hoge snelheden maar vooral lage pings, google pingt in 8ms).
Dat is reden dat ik een duurdere nas heb genomen.. Ik vind het prima om lokale storage op te offeren en te verplaatsen naar een NAS maar dan moet ik niet het gevoel hebben dat ik teveel in moet leveren qua snelheidservaring.

Mijn eerste ervaringen zijn positief. Het kost wat geld natuurlijk door de SSDs (en het verlies van 2 bays), maar ik krijg zowat instant mijn data te zien. Ook op externe lokatie.

Raid5 is leuk om te hebben vooral voor schijf falen maar dat risco neem ik voor lief. Ik heb nu diverse malen een restore gedaan van mijn shares vanaf mijn ds213+ en dat gaat prima. Er is dus een goede backup aanwezig. Mijn fotos staan ook nog eens in iCloud en dat is voor mij het belangrijkste... series, films en muziek is leuk om te hebben...maar baby fotos van mijn kinderen zijn mijn heilig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-10 21:23
Ik tracht een Remote Folder beschikbaar te maken via het internet. Het delen van een map binnen het eigen netwerk is geen probleem, deze remote beschikbaar maken lukt echter niet.
Primaire toepassing is het kunnen benaderen van de desbetreffende folders via Windows Explorer, wanneer ik niet thuis ben. Ik neem aan dat dit mogelijk is, maar gewoon wat over het hoofd zie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• z1rconium
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 17-09 11:26
arnoman schreef op maandag 29 juni 2015 @ 12:43:
Ik tracht een Remote Folder beschikbaar te maken via het internet. Het delen van een map binnen het eigen netwerk is geen probleem, deze remote beschikbaar maken lukt echter niet.
Primaire toepassing is het kunnen benaderen van de desbetreffende folders via Windows Explorer, wanneer ik niet thuis ben. Ik neem aan dat dit mogelijk is, maar gewoon wat over het hoofd zie?
En hoe heb je dit geprobeerd ?

Om shared folders via explorer te benaderen kun je een paar dingen doen; vpn server gebruiken en daar mee connecten, of webdav aanzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
kraades schreef op maandag 29 juni 2015 @ 07:54:
[...]

Bij de package moet alpine4k staan. Tot nu toe zie ik er geen.
Bijvoorbeeld https://synocommunity.com/package/sabnzbd.

Edit:
Python, Sickbeard, SABnzbd lijken overigens te werken op de DS715.
hier is nu ook activiteit overigens:
https://github.com/SynoCommunity/spksrc/issues/1756

nieuwe alpine4k packages zijn klaar om geupload te worden, maar ze kijken nog even wat het meest efficient is (gezien alpine en alpine4k packages identiek zijn)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Bean
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Hoe leid je daaruit af dat er packages klaarstaan dan? Ik wil niet vervelend doen, maar dat is een verkeerde conclusie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Dr. Bean schreef op maandag 29 juni 2015 @ 13:40:
Hoe leid je daaruit af dat er packages klaarstaan dan? Ik wil niet vervelend doen, maar dat is een verkeerde conclusie :)
Hey, dezelfde Dr. Bean :)
maar.. helaas verkeerde conclusie dus, ik ging hier vanuit omdat je in #1703 een melding maakt dat je gestart bent met builden (3 dagen geleden) en er sinds 1 dag geleden in # 1756 gesproken wordt over hoe de packages te uploaden naar de repo. en omdat ik het ook graag wil ;), wil de DS215+ graag kopen, maar dan wel als de met extra packages zoals sickbeard, nzbget (python), transmission beschikbaar zijn.

Ik zou ook best willen testen overigens, als jullie nog DS215+ eigenaren zoeken, als je dan kan aangeven dat het niet nog 3 maanden gaat duren, wil ik em best vandaag nog aanschaffen :)
Ben geen developer, maar begrijp over het algemeen wel vlot hoe dingen in elkaar steken

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
kraades schreef op zaterdag 27 juni 2015 @ 12:05:
Ik wil mijn DS211 incl. disks verkopen. Daarvoor wil ik de disks eens goed wissen.
Nu heeft DSM wel de optie "secure erase" maar hierover lees ik dat dan je disks daarna mogelijk locked zijn.
Is er een andere manier op dit uit te voeren en/of weet iemand hoe secure erase precies werkt?

(ik heb geen computer waar ik de disks in kan pluggen)

Edit:
Volgens mij kun je WD disks weer unlocken met:
hdparm --user-master m --security-unlock WDCWDCWDCWDCWDCWDCWDCWDCWDCWDCW /dev/sda

Dus ik ga het maar eens proberen... :)
Was het gelukt zoals je het wilde doen ?

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Ze staan beide nog aan zodat ik nog kan afkijken... ;) Een dezer dagen wordt ie gerecycled...

👉🏻 Blog 👈🏻

Pagina: 1 ... 27 ... 114 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is onderdeel van de drie topics over Synology:In dit Vraag en Antwoord topic mogen alle vragen over Synology-producten tenzij:
  • ... het een vraag betreft over een addon package voor Synology; daar is een apart topic voor.
  • ... het een aankondiging of discussie-item betreft wat in het Nieuws en discussie topic hoort.
  • ... jouw vraag al beantwoord is in de Veelgestelde vragen (FAQ).