• doggy1
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 14-10 08:48
Vanwege het feit dat er nog geen topic gestart is over deze mediaspeler en ook vanwege mijn interesse in deze Popcornhour, hoop ik bij deze een topicstart te kunnen maken.

Syabas Popcorn Hour A-300

De grote versie van de Popbox V8 liet nog even op zich wachten, maar is inmiddels ook beschikbaar. De Popcorn Hour A-300 biedt een aantal voordelen ten opzichte van de kleine broer. In de eerste plaats de mogelijkheid een harde schijf in te bouwen, in de tweede plaats een bijna volautomatische media jukebox: hiermee kunnen afbeeldingen en titelinformatie bij mediabestanden worden gezocht op internet, gedownload en in een fraaie grafische interface worden geplaatst. De A-300 is met een adviesprijs van 239 euro niet goedkoop.

De A-300, is technisch identiek aan de C-300, maar heeft een aanzienlijk interessantere prijs/prestatieverhouding(beide zijn gebaseerd op een Sigma SMP8647 en 512MB geheugen)
.
Aansluitingen

De A-300 biedt alle gewenste aansluitingen: HDMI 1.3, optisch en coaxiaal digitale audio, analoge video in de vorm van composiet, component en s-video (opmerkelijk, maar beter dan composiet). De A-300 heeft een USB 3.0 slave-aansluiting, zodat hij als externe harde schijf gevuld kan worden. De C-300 heeft die niet, gezien het formaat is dat logisch. Qua host-aansluitingen zijn er twee USB 2.0-poorten op de A-300, vier op de C-300. Een geheugenkaartlezer is op beide niet aanwezig. De bedrade netwerkaansluiting is een gigabit-variant, draadloos is optioneel via een adapter beschikbaar.

Extra's

Deze A-300 heeft de voordelen van de Popbox V8 (apps met veel online functionaliteit, metadata en ondertitels downloaden bij bestanden), maar voegt daar een disk-inbouwmogelijkheid en een automatische jukebox-functie aan toe. Ongeacht de locatie van mediabestanden kan de speler deze scannen en voorzien van hoesafbeeldingen en titelinformatie. Zolang de titels niet al te afwijkend zijn, gaat dat verrassend goed. Met handmatige aanpassingen kan de collectie geperfectioneerd worden.

Bestandscompatibiliteit, netwerkprestaties en beeldkwaliteit

Over de prestaties in de praktijk kan men kort zijn, die zijn uitstekend. Zowel qua bestandsondersteuning als qua netwerksnelheid blijft weinig tot niets te wensen over, als is het natuurlijk jammer dat 3D-bestanden niet kunnen worden afgespeeld (afgezien van het inferieure SBS-formaat). Dat geldt echter voor alle mediaspelers, uitgezonderd de Xtreamer Prodigy. De netwerksnelheid behoort tot de besten; weliswaar wordt de gigabit-capaciteit bij lange na niet benut, maar de doorvoersnelheden zijn toch duidelijk wat beter dan die van de meeste concurrenten. De beeldkwaliteit voor 1080p is uitstekend, en, uitzonderlijk voor Sigma-gebaseerde spelers, is ook voor SD-materiaal iets beter dan spelers met deze basis doorgaans bieden. Vergelijkbaar met producten met Realtek-chip.

Pluspunten Popcorn Hour A-300:

Uitstekende bestandscompatibiliteit
Zeer goede netwerkprestaties
Redelijke deinterlacing en scaling
Automatische media jukebox
Ondertitels downloaden vanaf de speler
Apps
Usenet client

Minpunten:

Behuizing weinig aantrekkelijk
Relatief hoge prijs
Interface vergt enige gewenning door vele functies

Specificaties

Maximale resolutie:
1080p
Audio/Video uitgangen:
Stereo analoge audio, Component video, Composite video, HDCP 1.2 content protection, HDMI v1.3a, S-Video, S/PDIF Optische Digitale Audio, S/PDIF Coaxiale Digitale Audio
OSD:
Nederlands, Engels, Duits, Spaans
Ondersteunde video codecs:
Divx, XviD, MKV, WMV9, MPEG-2, MPEG-1, H.264, VC-1
Video containers:
MPEG1/2/4 Elementary (M1V, M2V, M4V), MPEG1/2 PS (M2P, MPG), MPEG2 Transport Stream (TS, TP, TRP, M2T, M2TS, MTS), VOB, AVI, ASF, WMV, Matroska (MKV), MOV (H.264), MP4, RMP4
Ondersteunde audio codecs:
Dolby Digital, DTS, FLAC, LPCM, MP1, MP2, MP3, VORBIS, WMA, WMA Pro, MPEG-4 AAC-LC, MPEG-4 HE-AAC, MPEG-4 BSAC
Audio containters:
AAC, M4A, MPEG audio (MP1, MP2, MP3, MPA), WAV , WMA, FLAC, OGG
Audio pass through :
DTS, Dolby Digital, DTS-HD MA, DTS-HD HR, Dolby True HD, Dolby Digital Plus
Foto formaten:
BMP, GIF, JPEG, PNG
Overige formaten:
ISO, IFO, AVCHD navigation, Simple BD navigation
Ondertitels:
MicroDVD, SRT, SSA, SUB, SUB/IDX
Geheugen:
512MB DDR2 DRAM, 256MB NAND Flash
Chipset:
Sigma Designs SMP8647
Connectiviteit:
Bonjour, UPnP SSDP, UPnP AV, Windows Media Connect, Windows Media Player NSS, SMB, NFS, BitTorrent P2P, NAS access : SMB, NFS, FTP
Interface:
1x USB 2.0 host op de achterkant, 1x USB 2.0 host op de voorkant
Netwerk:
Ethernet 10/100/1000, Draadloos netwerk (WLAN) Optioneel
Stroom:
12V DC, 3A
Model:
Nee
Hardeschijf Bay:
2.5" of 3.5"
Hardeschijf bus (intern):
SATA-300
HDD Cache:
Nee
Rotatiesnelheid:
Nee

Deze info heb ik(iets aangepast) overgenomen van Hardwareinfo.

[Voor 19% gewijzigd door doggy1 op 09-01-2012 23:07]

• ToyotaMR2
  • Registratie: mei 2005
  • Nu online
Hiero 1e klant.
Vandaag aangekomen, ligt nog in de doos naast mij.
Dalijk maar eens ermee aan de slag gaan.

• doggy1
En kun je al iets meer vertellen?

• 8_ball
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 14-10 19:43
Ik heb de A300 al een kleine 2 maanden in gebruik. Ik ben er zeer tevereden over, zeker na de laatste update.
Daarvoor had ik nog een paar avi bestanden die hij niet wou afspelen, maar speelt ie alles zonder problemen af.

Ik moet me alleen nog ff in de jukebox functie verdiepen. Heb ik nog tijd/zin voor gehad.

Mijn media bestanden staan trouwens allemaal op een Nas en momenteel zit er geen harddisk in mijn A300.

• Jasper
  • Registratie: juni 1999
  • Laatst online: 20:35
Binnenkort ook van plan om de A-300 aan te schaffen. Wat zijn de must-have apps/tweaks die je moet uitvoeren?

Is het zinvol om de usenet client te vervangen voor SabNZBd? Wat biedt dat voor voordelen? Ik dacht ergens te hebben gelezen dat SabNZBd de A-300 trager maakt tov de standaard usenet client.

Verder denk ik aan Sickbeard & Couchpotato.

Wat raden jullie aan wat betreft het installeren van apps? Deze op de interne schijf zetten of op een aparte USB stick?

📷 Insta

• Sirius
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 21-07-2019
8_ball schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 11:21:
Ik heb de A300 al een kleine 2 maanden in gebruik. Ik ben er zeer tevereden over, zeker na de laatste update.
Daarvoor had ik nog een paar avi bestanden die hij niet wou afspelen, maar speelt ie alles zonder problemen af.

Ik moet me alleen nog ff in de jukebox functie verdiepen. Heb ik nog tijd/zin voor gehad.

Mijn media bestanden staan trouwens allemaal op een Nas en momenteel zit er geen harddisk in mijn A300.
Wat is je gevoel bij de algehele snelheid van de interface? Dus bladeren door de jukebox/ menu's?

Werkt Youtube lekker?

Ik twijfel al tijden tussen een htpc of een mediaspeler en neig constant naar de laatste. Met een htpc blijf je (ik ken mijzelf) maar aan de gang. Zie het als iOS en Android.

Laatstgenoemde vind ik helemaal geweldig maar de eenvoud van m'n iPad geeft een oase van rust want hij doet wat ie moet doen en er valt niks te tweaken Die ervaring wil ik ook met het afspelen van m'n media. Een Synology staat voor ergens dit jaar op het programma.

En m'n vriendin + dochtertje (5) moeten er ook mee overweg kunnen :o

Prepare to worship again: http://luzifer.bandcamp.com/releases

• 8_ball
De snelheid van de menu's is redelijk snel. Nog niet zo snel als Boxee op de PC, maar een stuk sneller dan de menu's van de Ac Ryon Plat on mini 2. Wat een drama is dat apparaat.

De bediening van het apparaat is eenvoudig en als je de automatische jukebox gebruikt, dan zou het echt simpel moeten zijn. (heb ik zelf nog niet getest)

De A300 is eventueel ook met de smartphone of tablet te besturen.

• hdtracer
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 14-10 09:02
Ik kom van een Playon HD af, wat een verademing is dit zeg!

De a-300 heeft alleen een groot probleem wat men in geen enkele review beschrijft maar waar de support forums vol mee staan. als je er een interne schijf inzet wordt het hele kastje zo warm dat hij zichzelf telkens gaat rebooten. Je moet hem dan weer laten afkoelen voordat je verdere data vanuit je pc naar je a-300 kan kopieren.

• Jasper
hdtracer schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 19:30:
De a-300 heeft alleen een groot probleem wat men in geen enkele review beschrijft maar waar de support forums vol mee staan. als je er een interne schijf inzet wordt het hele kastje zo warm dat hij zichzelf telkens gaat rebooten. Je moet hem dan weer laten afkoelen voordat je verdere data vanuit je pc naar je a-300 kan kopieren.
Ouch! Dat is knap irritant. Is dat enkel bij het kopieren van veel bestanden of ook tijdens downloaden/afspelen?

📷 Insta

• hdtracer
Jasper schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 19:53:
[...]

Ouch! Dat is knap irritant. Is dat enkel bij het kopieren van veel bestanden of ook tijdens downloaden/afspelen?
Als ik vanaf het netwerk stream heb ik hier geen last van. Maar ook onder het afspelen van video's vanaf de HD reboot hij spontaan. het is echt een serieus probleem zo lijkt het aan al de topics te zien.
zie; http://www.networkedmediatank.com voor meer informatie.

Wat betreft downloaden daar gebruik ik de pch niet voor dus dat weet ik niet.

• Jasper
Pijnlijk probleem. De aanschaf nog maar even uitstellen dan. Zou het door de passieve koeling komen, of hadden eerdere PCH's dat ook al?

📷 Insta

• Martin740
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 22-09-2018
dat is jammer. dan maar aanschaf uitstellen....

• hdtracer
Jasper schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 21:29:
Pijnlijk probleem. De aanschaf nog maar even uitstellen dan. Zou het door de passieve koeling komen, of hadden eerdere PCH's dat ook al?
Geen idee dit is pas mijn eerste PCH. ben geheel niet ontevreden maar dit is wel erg jammer.
Tevens ben ik er net achter gekomen dat als je normaal de power button van de afstandsbediening indrukt het apparaat in standby gaat en die harddisk blijft draaien. dus wellicht als ik hem "echt" uit zet dat hij minder reboots krijgt en het met een firmware verholpen kan worden.

Is nog maar afwachten..

• 8_ball
Als je de aan uit knop van de afstandbediening wat langer ingedrukt houdt, dan gaat de A300 helemaal uit. Je krijgt dan eerst even een knipperend rood led, die daarna rood blijft brnaden.

Dan zou de harde schijf ook uit moeten zijn. Nadeel is wel dat het opstarten wat langer duurt.

• hdtracer
Oke bedankt :) wellicht biedt dat een oplossing. Hoop iig dat ze er aandacht aan gaan besteden.
Voor de rest werkt het apparaat echt geweldig en super snel.

Die jukebox is ook echt top.

- zojuist een films vanaf de HD proberen te kijken, tegen het einde reboote de speler en nu werkt het niet meer.

[Voor 23% gewijzigd door hdtracer op 12-01-2012 21:27]

• Jasper
Frustrerend man! Al contact gehad met de zaak waar je hem hebt gekocht?

📷 Insta

• hdtracer
Yep en ze hebben er een RMA van gemaakt. afwachten dus :/

• martishard
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 06-04-2016
Ik twijfel heel erg tussen de boxee box en deze speler. De beeldkwaliteit is doorslaggevend voor mij, is dat bij de popcorn beter dan bij de boxee box?
Hoe is de popcorn met apps? Is er bijvoorbeeld een app voor uitzendinggemist? Ik weet dat de Boxee box dit wel heeft. De boxee heeft meer mogelijkheden, maar is ook ingewikkelder hetgeen ervoor zorgt dat ik uren aan het ouwehoeren ben, man wat een lastige keuze..

[Voor 46% gewijzigd door martishard op 14-01-2012 00:19]

• hdtracer
martishard schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 23:56:
Ik twijfel heel erg tussen de boxee box en deze speler. De beeldkwaliteit is doorslaggevend voor mij, is dat bij de popcorn beter dan bij de boxee box?
Hoe is de popcorn met apps? Is er bijvoorbeeld een app voor uitzendinggemist? Ik weet dat de Boxee box dit wel heeft. De boxee heeft meer mogelijkheden, maar is ook ingewikkelder hetgeen ervoor zorgt dat ik uren aan het ouwehoeren ben, man wat een lastige keuze..
Wellicht dat deze link voor jou de doorslag kan geven:
http://nl.hardware.info/r...t-alles-wat-je-moet-weten

• martishard
Ja ik had hem al gelezen, maar een keuze maken blijft lastig omdat het mij niet echt duidelijk wordt of er verschil in beeldkwaliteit is tussen beide spelers. Daarom hoopte ik dat mensen met ervaring met beide spelers daar meer over konden zeggen...

• Martin740
ik zit ook erg te twijfelen tussen de A300 en de Boxee Box... ben bang dat ik de Boxee Box qua interface en firmware ondersteuning net iets beter vind...

• martishard
de boxee box heeft iets meer online en appmogelijkheden toch? Martin, bij welke vind jij de beeldkwaliteit beter of is er geen (noemenswaardig) verschill?

• hdtracer
Je zal geen verschil zien in de beeldkwaliteit als je het mij vraagt.
Daarnaast kan je in de A-300 wel een HD inbouwen en bij de boxee box niet.
Het is maar net hoe je thuis setup is ( nas, externe HD etc etc )

• Martin740
Ja ik denk ook dat je geen verschil in beeldkwaliteit gaat merken.
Alleen heb nog geen NAS...dus als ik een Boxee wil hebben moet ik ook een NAS aanschaffen.
Want ik heb hier berichten gelezen dat de A300 met een ingebouwde HDD heet kan worden en dan gaat hij zich rebooten...
Dat moet ik ook niet hebben...

• martishard
Oke dan denk ik dat ik voor de boxee ga!
Wat is het voordeel van een HD inbouwen tov een externe harde schijf eraan leggen?
Als er geen verschil in beeldkwaliteit is tussen de boxee en de popcorn, waarom zweren er dan nog zoveel mensen bij een popcorn terwijl deze minder online mogelijkheden heeft en ook een stukje duuder is?

• Martin740
als ze een ingebouwde HDD prettiger vinden nemen ze de Popcorn.
De Boxee is allereerst bestemd voor het streamen. Dus als je veel data hebt en niet steeds wilt kopieren enzo dan moet je voor een Boxee gaan.
Een externe HDD heeft ook als voordeel dat het draagbaar is. Je kan je mediaspeler dan gewoon op zijn plek laten staan.

• hdtracer
Martin740 schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 12:20:
Ja ik denk ook dat je geen verschil in beeldkwaliteit gaat merken.
Alleen heb nog geen NAS...dus als ik een Boxee wil hebben moet ik ook een NAS aanschaffen.
Want ik heb hier berichten gelezen dat de A300 met een ingebouwde HDD heet kan worden en dan gaat hij zich rebooten...
Dat moet ik ook niet hebben...
Haha, dat komt inderdaad voor. Al snap ik niet hoe dit mogelijk is. Vandaag had ik het weer. Speler gestart en na 30 minuten reboote hij weer. Ga hem zometeen op de post doen voor RMA. kijken of het bij een nieuwe speler weer zo is. anders ga ik ook voor een andere kijken.

• Martin740
@hdtracer , ja dat is dus voor mij echt een afknapper. Boxee Box it is!

• Jasper
martishard schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 23:56:
Ik heb juist het idee dat de Popcorn veel meer mogelijkheden heeft aangezien je er apps van externen op kan draaien, bijvoorbeeld een torrent of usenet client, alternatieve overzicht van films/series, etc. etc. De apps in Boxee zijn enkel apps om video mee te bekijken/spelen.

📷 Insta

• martishard
Jasper schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 15:00:
[...]

Ik heb juist het idee dat de Popcorn veel meer mogelijkheden heeft aangezien je er apps van externen op kan draaien, bijvoorbeeld een torrent of usenet client, alternatieve overzicht van films/series, etc. etc. De apps in Boxee zijn enkel apps om video mee te bekijken/spelen.
maar met de boxee kun je uitzending gemist bekijken, en ook sopcast installeren toch?

• hdtracer
martishard schreef op zondag 15 januari 2012 @ 01:09:
[...]

maar met de boxee kun je uitzending gemist bekijken, en ook sopcast installeren toch?
Misschien moet je even de volwaardige review van de A-300 lezen
http://nl.hardware.info/r...-a-300-mediaspeler-review
Apps

Eveneens net als de Popbox V8 maakt de A-300 gebruik van het nieuwe Flash-framework van Syabas voor apps. Dezelfde apps als beschikbaar zijn voor de Popbox V8 zullen dus op de A-300 ook draaien. Zoals we al melden, heeft Syabas 20 programmeurs gereserveerd voor de ontwikkeling van apps, waarvan 10 voor de Benelux. Er wordt hard gewerkt aan regionale content, waaronder de diverse 'uitzending gemist' programma's van de omroepen.

Geen apps, maar wel vermeldenswaardig zijn de ingebouwde Bittorrent én Usenet download-functies.

• Velvus
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 15-10 19:02
Ik heb mijn A-300 nu een dag of 2 op standby en hield mijn hand eens op de behuizing. Is warm! Ook meende ik eens de harde schijf te horen opspinnen toen ik toch zeker wist dat ik het apparaat uit had gezet (met de afstandbediening). NIC lampjes op de achterkant flitsen nu ook nog steeds ook al staat ie uit. Ik zet hem voortaan dus maar hard uit want de standaard "standby" mode lijkt me wel erg zonde van de energie!

• hdtracer
velvus824 schreef op zondag 15 januari 2012 @ 12:14:
Ik heb mijn A-300 nu een dag of 2 op standby en hield mijn hand eens op de behuizing. Is warm! Ook meende ik eens de harde schijf te horen opspinnen toen ik toch zeker wist dat ik het apparaat uit had gezet (met de afstandbediening). NIC lampjes op de achterkant flitsen nu ook nog steeds ook al staat ie uit. Ik zet hem voortaan dus maar hard uit want de standaard "standby" mode lijkt me wel erg zonde van de energie!
Als je op de afstandsbediening eenmaal op de uitknop drukt komt hij in standby mode. Dan blijft de harddisk dus actief en kan je nog ftp'e etc. Om hem echt uit te zetten moet je de uitknop van de afstandsbediening paar seconde in houden. De lampjes op je PCH gaan dan rood knipperen waarna hij geheel uit gaat. Bij het opstarten krijg je dan ook het " Loading Popcorn hour logo " te zien.

Heb je trouwens geen last van reboots aangezien je ook een hardeschijf hebt ingebouwd?

[Voor 4% gewijzigd door hdtracer op 15-01-2012 12:46]

• Velvus
hdtracer schreef op zondag 15 januari 2012 @ 12:46:
[...]

Heb je trouwens geen last van reboots aangezien je ook een hardeschijf hebt ingebouwd?
Tot nu toe nog niet, ik heb pas een uur of 3 aan films gekeken, misschien komt het nog :/

Ik gebruik een stille 5400RPM schijf waar weinig tot geen hitte van af komt, misschien maakt dat nog uit.

• hdtracer
velvus824 schreef op zondag 15 januari 2012 @ 13:21:
[...]

Tot nu toe nog niet, ik heb pas een uur of 3 aan films gekeken, misschien komt het nog :/

Ik gebruik een stille 5400RPM schijf waar weinig tot geen hitte van af komt, misschien maakt dat nog uit.
Welke schijf heb je precies? ik heb ook een 5400RPM schijf:
pricewatch: Western Digital Caviar Green WD10EARS, 1TB

Deze wordt echt gloeiend heet. abnormaal. in mijn oude mediaspeler werkte hij wel prima.

• Velvus
hdtracer schreef op zondag 15 januari 2012 @ 13:55:
[...]

Welke schijf heb je precies? ik heb ook een 5400RPM schijf:
pricewatch: Western Digital Caviar Green WD10EARS, 1TB

Deze wordt echt gloeiend heet. abnormaal. in mijn oude mediaspeler werkte hij wel prima.
Ik geloof deze: pricewatch: Samsung EcoGreen F2 EG HD154UI, 1.5TB

• jorisw86
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 09-10 23:57
komt het hitteprobleem ook bij e c300 voor?

heb nu een a210 die aan vervanging toe is.

wil graag een a300 maar geen hitteprobleem.

• merlin1201
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 08:00
Hier mijn ervaring tav de A-300 met vooral het downloaden van nzb's.
Voor diegenen die 3th party tools wil installeren hier de link: http://www.nmtinstaller.com/?p=download
je moet wel de c-200 kiezen als installatie keuze.

NZBget ( default nzb downloader ) draait hier op 5.8 MB/sec wat voor mij het maximale is waarbij de cpu op 50/60 % word belast.
SABnzbd ( 3th party software ) haalt een maximale download snelheid van 3 MB/sec soms wat sneller met een CPU belasting van 80 tot ruim 90%.
Hierin zit dan ook gelijk het probleem want met deze constante cpu belasting raakt de PCH overhit en stopt ermee waarbij een herstart nodig is.

De snelheid van het menu vind ik niet bijzonder snel, eigelijk best traag want er zijn langzamer mediaspelers met een sneller menu.
Schijnt ook te komen omdat het er grafisch best mooi uitziet.
De Jukebox werkt best goed als je eenmaal weet hoe het werkt ( ff lastig instellen) maar grote nadeel is dat je niet bij default hierin opstart en word dit hopelijk een optie bij de volgende upgrade.

Als je een complete oplossing zoekt waarmee je auto. nzb's kan downloaden alsmede een mooie movie jukebox
dan zul je geen spijt krijgen van deze mediaspeler.

4800 Wp 10x ZO 6x NW https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=74451&sid=66030

• Gusdorf
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 22-05-2012
Zoals meerderen in dit topic twijfel ik ook tussen de A-300 en de boxee box. Na het lezen van verschillende artikelen (oa die van hardware.info), lijken deze twee mij het beste in gebruiksgemak, interface en mogelijkheden.

Dat je in de A-300 een HDD kan inbouwen kan inderdaad een voor- en nadeel zijn. Als er veel problemen zijn met de koeling, wordt dit echter al snel een groot nadeel. Vraag me wel af of je bij de Boxee Box wel data kan kopiëren via het netwerk van je pc naar de HDD die aan hem hangt, hier kom ik wat verschillende info over tegen. Heeft iemand hier ervaring mee?

Nog een klein verschil tussen de 2: de A-300 heeft geen geheugenkaartlezer(s).

• Jasper
Gusdorf schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 22:11:
Dat je in de A-300 een HDD kan inbouwen kan inderdaad een voor- en nadeel zijn. Als er veel problemen zijn met de koeling, wordt dit echter al snel een groot nadeel. Vraag me wel af of je bij de Boxee Box wel data kan kopiëren via het netwerk van je pc naar de HDD die aan hem hangt, hier kom ik wat verschillende info over tegen. Heeft iemand hier ervaring mee?
Nee, dit kan Boxee niet.
Nog een klein verschil tussen de 2: de A-300 heeft geen geheugenkaartlezer(s).
De A-300 kan wel een usb stick lezen. Dus extern geheugen kan zo wel.

📷 Insta

• hdtracer
merlin1201 schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 21:51:
De Jukebox werkt best goed als je eenmaal weet hoe het werkt ( ff lastig instellen) maar grote nadeel is dat je niet bij default hierin opstart en word dit hopelijk een optie bij de volgende upgrade.
Wat bedoel je hiermee?

• Gusdorf
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 22-05-2012
Waarschijnlijk verwar ik het met de combinatie pc - boxee - externe-hd-die-zelf-aan-het-netwerk-hangt, daar zal het wel mee kunnen?

• merlin1201
@hdtracer
Jukebox is dus de mooie view met hoesjes en filminformatie, dat wat je terug zie in b.v XMBC of PLEX.
Dit werk natuurlijk perfect zeker voor de vrouw en de kinderen, want ze kiezen de film en klaar.
Probleem is dat de PCH niet opstart in de Jukebox mode maar moet je deze eerst zelf kiezen met een voor mij gevoel een omslachtige manier..

Normaal krijg je als default de keuze tussen Netwerk/Intern/APPS/Setup
Daarna kies je INTERN, en daarna de Harddisk, en dan pas met het pijltje naar links de J van jukebox.

Maw te veel en onduidelijk voor de rest van de fam. vandaar dat ik hoop dat de volgende keer je die optie als standaard kan kiezen bij een reboot.

Over Harddisk en warmte: ik heb 300 GB probleemloos en snel gekopieerd van mijn imac naar de PCH zonder dat deze resette.
Ik heb alleen een reset als de CPU te zwaar belast word door te veel download draadjes in Sabnzbd, ik vermoed dan ook dat dit vooral door Python komt, deze verbruikt nogal wat.

• hdtracer
Bedankt voor je reactie, echter kan je instellen dat als je naar intern gaat en dan je HD klikt hij gelijk de jukebox opent :)

Gelukkig dat hij geen resets uitvoert bij jou. die van mij is teruggestuurd voor reparatie en ik hoop volgende week ook te kunnen genieten van de PCH zonder resets :P

• merlin1201
hdtracer schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 09:54:
Bedankt voor je reactie, echter kan je instellen dat als je naar intern gaat en dan je HD klikt hij gelijk de jukebox opent :)

Gelukkig dat hij geen resets uitvoert bij jou. die van mij is teruggestuurd voor reparatie en ik hoop volgende week ook te kunnen genieten van de PCH zonder resets :P
Jammer genoeg moet je dat handmatig op een wat onhandige manier..

• 19william85
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 11-05 16:20
Ik heb sinds kort de A300 in mijn bezit i.c.m. een externe hardeschijf. Nu wil ik een hardeschijf aan schaffen om in de PCH te bouwen. Ik lees weleens problemen i.v.m. hitte problemen die schijven geven.

Misschien is het handig (in ieder geval voor mij) om ervaringen van hardeschijven in de PCH te delen met elkaar.

• hdtracer
19william85 schreef op zondag 22 januari 2012 @ 11:11:
Ik heb sinds kort de A300 in mijn bezit i.c.m. een externe hardeschijf. Nu wil ik een hardeschijf aan schaffen om in de PCH te bouwen. Ik lees weleens problemen i.v.m. hitte problemen die schijven geven.

Misschien is het handig (in ieder geval voor mij) om ervaringen van hardeschijven in de PCH te delen met elkaar.
Kies dan zowieso voor een HD met zo laag mogelijke toeren (5400rpm)

zie verder:
http://www.networkedmedia...A-300_Compatibility_Lists

• doggy1
Vandaag maar een besteld(en hopelijk)morgen binnen. Laat wel weten hoe het gaat.

• Jasper
Nu voor € 211 bij Wehkamp zag ik vanmiddag.

Heb hem sinds vandaag in huis. Werkt erg fijn allemaal. Nog niet met interne drive. Apps staan op een usb stick.

Helas crashed CSI op mijn Mac steeds. Iemand een alternatief om apps (wil Airplay) op de A-300 te krijgen?
update: door CSI te zetten op C-200 met USB werkt het. Dom, niet genoeg geprobeerd.

[Voor 14% gewijzigd door Jasper op 23-01-2012 20:54]

📷 Insta

• merlin1201
airplay is leuk, maar airport expres was beter geweest, je kunt nu dus alleen films bekijken ipv een connect naar je itunes.

• doggy1
Ik heb hem vandaag ook bij Wehkamp besteld voor die prijs :)

• Jasper
Het is idd nog niet 100%. Foto's worden maar 1 seconden op het scherm getoond en daarna houdt hij op. Bug melding van gedaan.

Ik hoop vanavond een 2tb WD Green HD in te kunnen bouwen. Ik hoop dat ik geen probleem heb met warmte en crashes.. Met de externe HD gaat alles goed.

📷 Insta

• hdtracer
Jasper schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 08:15:
Het is idd nog niet 100%. Foto's worden maar 1 seconden op het scherm getoond en daarna houdt hij op. Bug melding van gedaan.

Ik hoop vanavond een 2tb WD Green HD in te kunnen bouwen. Ik hoop dat ik geen probleem heb met warmte en crashes.. Met de externe HD gaat alles goed.
Oke, ik ben zeer benieuwd dan. Hoop dat alles goed gaat voor je.

Ik ben mijn a-300 nog 2 a 3 weken kwijt voor reparatie. leuk :]

[Voor 13% gewijzigd door hdtracer op 24-01-2012 19:28]

• Uhmmie
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 13-08 17:32
Ik zit te twijfelen om een A-300 aan te schaffen, maar nu vroeg ik me af als ik een 2tb hdd heb (1 partitie NTFS). Die ik vol met foto's en films heb staan (nog ca 500gb vrij), kan ik deze zo prepairen dan hij bruikbaar is in de A-300 zonder dat ik hem eerst moet formateren?

Daarnaast zijn mijn meeste film bestanden van mij camera opgenomen in 1080p 50fps (Panasonic SD700), weet iemand of de A-300 deze zo af kan spelen?

[Voor 24% gewijzigd door Uhmmie op 24-01-2012 19:52]

Currently playing: MTG Arena (PC)

• doggy1
Vandaag ontvangen, maar helaas geen(nederlandstalige) handleiding.

• merlin1201
En hoe denk je dan die 1.5 tb te kunnen benaderen in je a-300? want ga er niet vanuit dat de pch ntfs kan lezen.
Ik zou het in ieder geval niet proberen want de kans dat je de foto's kwijt raak is natuurlijk vrij groot als je die HD opnieuw gaat partitioneren.

• Uhmmie
Hij ondersteund gewoon NTFS, hoe denk je anders dat hij een windows geformateerde externe hdd kan benaderen? Het kan alleen zijn software niet op NTFS draaien, hiervoor heb je echt je standaard /EXT partities nodig.

• hdtracer
Uhmmie schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 08:52:
Hij ondersteund gewoon NTFS, hoe denk je anders dat hij een windows geformateerde externe hdd kan benaderen? Het kan alleen zijn software niet op NTFS draaien, hiervoor heb je echt je standaard /EXT partities nodig.
Klopt, je kan hem er gewoon aanhangen en gebruiken.
De oplossing dan is om een usb stick circa 4 tot 8GB aan je a-300 te hangen en daar je NMT apps op te installeren :D

• Uhmmie
hdtracer schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 09:58:
[...]

Klopt, je kan hem er gewoon aanhangen en gebruiken.
De oplossing dan is om een usb stick circa 4 tot 8GB aan je a-300 te hangen en daar je NMT apps op te installeren :D
Dat is inderdaad misschien nog wel de beste oplossing. Thnx.

• Jasper
Harddisk zit erin. Nu druk bezig om alles vanaf de externe HD naar de interne te kopieren. Inmiddels een paar GB verder en geen crashes/oververhitting. Gelukkig!

Het inbouwen was zo gedaan. Het was even passen en meten met de ruimte, maar uiteindelijk past het.. Heb hem niet van te voren geformatteerd, maar dit in de setup zelf gedaan.

De NMT apps staan nu zowel op de HD als op een 16GB usb stick. Hoe kan ik ervoor zorgen dat hij ze opstart vanaf de usb stick ipv de interne HD? Iemand een idee?

[Voor 21% gewijzigd door Jasper op 25-01-2012 16:04]

📷 Insta

• Morfang
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 03-06 22:08
Jasper schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 16:03:
Harddisk zit erin.
Het inbouwen was zo gedaan. Het was even passen en meten met de ruimte, maar uiteindelijk past het.. Heb hem niet van te voren geformatteerd, maar dit in de setup zelf gedaan.
Welke schroevendraaier heb je gebruikt? Ik heb geen schroevendraaier die klein genoeg is voor die mini-schroefjes...

• Jasper
Ik had een kleintje in mijn toolbox. Niets speciaals voor gekocht. Er wordt in de handleiding gesproken over een 'Philips schroevendraaier'. Wellicht kan je iets halen ergens?

📷 Insta

• merlin1201
Okeej, ik ging er vanuit dat alleen EXT mogelijk was aangezien de Harddisk hiermee wordt geformatteerd bij een nieuwe installatie.
Ook omdat ik had gelezen dat je bij de Slave aansluiting een EXT tooltje nodig had om de drive te kunnen gebruiken, want deze wordt standaard niet herkend door windows.
Maar goed er vanuit gaande dat NTFS mogelijk is, dan nog kan ik dit niet aanraden in een linux omgeving omdat
er toch vaak voor wordt gewaarschuwd dat het niet altijd betrouwbaar is.

Wat is het nut om de Apps op usb te installeren ipv op een interne HDD ?

• Jasper
Je kan lezen van NTFS, maar ik weet niet of je kan schrijven (en dus deleten) naar NTFS.

Nut van apps op usb; Geen idee :D Had ergens gelezen dat dat 'beter' was.

📷 Insta

• Jasper
Wat een draak van een programma is NMT Community Software Installer op de Mac zeg. Iemand een andere manier om dingen te installeren? Desnoods via telnet?

📷 Insta

• DarkChylde
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 15-10 10:43
Ik ben ook toe aan nieuwe nmt. De hdx-1000 begint toch te veel kuren te vertonen.
Maar ben even aan het twijfelen of de a300 het wel is.
Ik wil eigenlijk een nmt die wel weer 2 jaar er meer door kan.
Hij moet vooral stabiel zijn en alles afspelen (mkv).
Reviews die ik lees over de a300 zijn een beetje dubbel..
Komt er binnen nu 2 maanden nog een alternatief aan, van Dune bv?

• hdtracer
DarkChylde schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 09:31:
Ik ben ook toe aan nieuwe nmt. De hdx-1000 begint toch te veel kuren te vertonen.
Maar ben even aan het twijfelen of de a300 het wel is.
Ik wil eigenlijk een nmt die wel weer 2 jaar er meer door kan.
Hij moet vooral stabiel zijn en alles afspelen (mkv).
Reviews die ik lees over de a300 zijn een beetje dubbel..
Komt er binnen nu 2 maanden nog een alternatief aan, van Dune bv?
Ik denk dat je met de a-300 dan wel erg goed zit.
Zover ik weet komt er zo snel geen nieuwe Dune aan.

Als je hem enkel voor streamen gebruikt kan je wellicht ook eens kijken naar de Popbox V8 is net wat goedkoper.

[Voor 8% gewijzigd door hdtracer op 26-01-2012 09:57]

• DarkChylde
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 15-10 10:43
Wil naast streamen hem ook nog standalone kunnen gebruiken.
Ga hem maar gewoon bestellen ;-)
Mooi aanbieding vandaag voor 200 euro:
http://www.wehkamp.nl/bee...PRmax=370&F=2,4,5,17&SM=4

edit:
En wordt als het goed is morgen geleverd. :D
Even een heel luie vraag..
Kan ik mijn HDD overprikken van de hdx-1000 (= A-100) of moet ik de boel eerst veiligstellen, formatteren en weer terugkopieren?

[Voor 26% gewijzigd door DarkChylde op 26-01-2012 13:31]

• hdtracer
Idd 199 euro bij wehkamp. mooie daybreaker :D

• merlin1201
@jasper klopt die community installer sucks big time op de mac, installeren gaat nog net.
Ik gebruik daarvoor maar even een windhoos netbookje.
Is VMware geen oplossing voor dit soort zaken?

• doggy1
Maar waar halen jullie de info vandaan om alles in te stellen en dan bedoel ik mn de mediabibliotheek?

• hdtracer
doggy1 schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 17:25:
Maar waar halen jullie de info vandaan om alles in te stellen en dan bedoel ik mn de mediabibliotheek?
Heb je een jukebox aangemaakt?

• doggy1
ik heb al eea geprobeerd, maar ik heb mijn films op de NAS in de map movies en dus niet op interne hdd.
er is een map " movies" en daar staan alle films in met titel en tussen haakjes jaartal), verder niets.

als ik bij Netwerk Media kies voor "movies" en ga naar "J", dan vraagt hij scan hele folder klik ik Ja, dan krijg ik popup met"er is een fout opgetreden"

[Voor 27% gewijzigd door doggy1 op 26-01-2012 18:29]

• Jasper
doggy1 schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 17:25:
Er is redelijk veel te vinden op http://www.networkedmediatank.com/ maar dat moet je tussen alle crap reacties doorzoeken helaas :/

📷 Insta

• doggy1
Ik had gehoopt wat tips van"ervaringsdeskundigen" te krijgen, want ik ben al uren bezig, maar kom niet veel verder. :'(

• ruud2all
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 14-10 21:37
doggy1 schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 17:56:
ik heb al eea geprobeerd, maar ik heb mijn films op de NAS in de map movies en dus niet op interne hdd.
er is een map " movies" en daar staan alle films in met titel en tussen haakjes jaartal), verder niets.

als ik bij Netwerk Media kies voor "movies" en ga naar "J", dan vraagt hij scan hele folder klik ik Ja, dan krijg ik popup met"er is een fout opgetreden"
Ik heb dit toch gewoon voor elkaar gekregen. Eerst de NAS (map: movies) als share gemaakt, daarna laten scannen.......
werkt het wel op de interne HDD?

• doggy1
Ik heb geen interne hdd, maar alles op NAS(Etrayz).
Ik kan wel mbv netwerk media de films zien en afspelen, maar mbv NMJ lukt het niet(geeft aan "could not create database"

[Voor 3% gewijzigd door doggy1 op 27-01-2012 12:57]

• Jasper
Je PCH kan niet schrijven op de NAS lijkt het op. Is dat zo?

📷 Insta

• doggy1
Daar lijkt het wel op.
Als ik gewoon mbv lokale media de films op zoek(dus niet mbv jukebox), dan krijg ik wel info over films en kan ook afspelen, maar als ik op " download" klik dan geeft hij" read only"

• hdtracer
Je moet op je NAS een gebruikersaccount maken met lees en schrijfrechten. Dan voeg je de share toe op je PCH met je inloggegevens van je aangemaakte gebruikersaccount. dan heb je 100% lees & schrijfrechten :)

• doggy1
Eens even kijken hoe ik die rechten bij de Etrayz voor elkaar krijg!

Welk protocol? Samba?

Bij de share heb inlog en ww van de NAS ingegeven, maar als ik naar jukebox ga, dangeeft hij" could not create a data base on this device, please install hdd......

[Voor 62% gewijzigd door doggy1 op 27-01-2012 12:58]

• Jasper
Is het ook niet afhankelijk hoe de schijven in de NAS geformateerd zijn?

📷 Insta

• merlin1201
Het lijkt me dat je ervoor moet zorgen dat de PCH kan schrijven op je NAS.
Log dan in op je nas met een FTP of liever een SSH verbinding en selecteer alle maps waarna je de bestandsrechten op 777 zet, ofwel chmd 777.
Dit kan overigens ook in de terminal maar daarvoor moet je dus handmatig die chmod uitvoeren.
Hoe de schijven zijn geformateerd is niet van toepassing want de bestandsdeling gaat of over NFS of Cifs/Samba.

Overigens kan het ook nog zijn dat je in je NAS, Samba of NFS instellingen je de bestandsrechten kan aanpassen.
Of je hebt een user aangemaakt met te weinig rechten.

Kortom even puzelen.

• doggy1
Ik heb het met winscp geprobeerd, maar zie door de bomen het bos niet meer,helaas.

• merlin1201
Niet opgeven doggy1 het moet iets simpels zijn.

kom je met winscp wel op de juiste HDD ? selecteer alle mappen en rechtsklik.
Daar zie je attributen allemaal vakjes die je kunt aanvinken.
je kunt daar een getal invullen en maak er 777 van ( of vink alles aan )

welke NAS server gebruik je ?

• hdtracer
doggy1 schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 12:26:
Eens even kijken hoe ik die rechten bij de Etrayz voor elkaar krijg!

Welk protocol? Samba?

Bij de share heb inlog en ww van de NAS ingegeven, maar als ik naar jukebox ga, dangeeft hij" could not create a data base on this device, please install hdd......
Waar heb je je NMT apps op geïnstalleerd dan?
Misschien helpt het als je een USB stick gebruikt, daar je NMT apps op installeert en dan nog eens probeert. Omdat hij voor een HDD vraagt.

Ik denk dat je het probleem bij de PCH moet zoeken en niet bij je nas aangezien je met dezelfde login vanuit je pc wel schrijfrechten hebt.

[Voor 11% gewijzigd door hdtracer op 28-01-2012 12:06]

• doggy1
Als ik met winscp naar de map movies ga en rechtsklik en dan naar eigenscaheppen ga dan zie ik:
Groep :etrayz(500)
Eigenaar :sysadmin(500)
rechten: eigenaar RWX
groep :RWX
anderen:RWX
Octaal 0777
Lijkt mij goed , maar mss staat bij groep en/of eigenaar iets niet goed? Ik kan nl bij groep ook voor " root" kiezen en ook bij eigenaar

• merlin1201
probeer het zou ik zeggen, zoveel mogelijk alles op root zetten.

• doggy1
Ik heb nu NMJ op usb gezet en het lijkt dat hij nu de map movies aan het scannen is. Ik wacht even tot hij klaar is en laat weten of het gelukt is.

• hdtracer
doggy1 schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 15:45:
Ik heb nu NMJ op usb gezet en het lijkt dat hij nu de map movies aan het scannen is. Ik wacht even tot hij klaar is en laat weten of het gelukt is.
Tadaaa :D en is het gelukt? moet bijna wel.. :)

• Yannes
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 02-10 14:31
Ik moet bijna huilen als ik het aantal bugs op networkmediajukebox.com zie. Is het echt zo erg? Hoe lang gaat het duren voordat ze klaar zijn met het fixen van die honderden bugs? De laatste firmware update was 7 december dus ik heb ook niet echt het gevoel dat ze actief aan het bug fixen zijn. Dit gaat 'em denk ik niet worden..

• doggy1
Nu ik NMJ op usb heb gezet werkt het!!
Nu wil ik alleen nog weten hoe ik alle info per film die ik later aan" movies" heb toegevoegd, kan updaten.Kan ik hem laten scannen zonder dat hij alle info van andere films (die wel goed is) laat staan?
Ben blij dat ik hem werkend heb.
Is er ook een manier om direct naar jukebox te gaan, of moet ik dat altijd via Netwerk Media blijven doen?

• merlin1201
In het menu staat een optie start media jukebox, maar volgens mijn werkt dit niet.

@Yannes, het valt best mee die bug's, ik heb geen problemen tijdens het normale gebruik, en bedenk dat vrijwel iedere mediaspeler flink veel bug's hebben en is de PCH geen uitzondering in.
Ik ben er van overtuigd dat de meeste bugs binnen een half jaar opgelost zijn.

• doggy1
Wel vreemd dat als ik alles opnieuw inscan, hij de nieuwe films niet ziet(dus de films die ik er na de scan van gisteren op heb gezet)

• zwik
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 12-10 09:02

zwik

randomized

De actie bij Wehkamp is nog steeds en ik probeer deze nu bij Wehkamp te bestelen. Helaas kan ik geen account aanmaken? Iemand hier nog meer last van?

• hdtracer
doggy1 schreef op zondag 29 januari 2012 @ 15:36:
Wel vreemd dat als ik alles opnieuw inscan, hij de nieuwe films niet ziet(dus de films die ik er na de scan van gisteren op heb gezet)
Dit is een bekend probleem, je kan het verhelpen door je NAS uit je shares te verwijderen, dan een NMJ scan uit te voeren op je nas en dan de share weer toe te voegen. Helaas een nasty bug.

zie:
http://www.networkedmediatank.com/forumdisplay.php?fid=116

• Yannes
zwik schreef op zondag 29 januari 2012 @ 16:19:
De actie bij Wehkamp is nog steeds en ik probeer deze nu bij Wehkamp te bestelen. Helaas kan ik geen account aanmaken? Iemand hier nog meer last van?
Iets concreter s.v.p. waarom kan het niet?

Gister heb ik een account aangemaakt en dat ging prima.

• zwik
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 12-10 09:02

zwik

randomized

Ik kan gewoon geen account aanmaken, "er is iets mis gegaan"... Ondertussen lijkt de popcorn uit de webshop gehaald te zijn ook...

• Meester_J
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 20:44
zwik schreef op zondag 29 januari 2012 @ 19:42:
Ik kan gewoon geen account aanmaken, "er is iets mis gegaan"... Ondertussen lijkt de popcorn uit de webshop gehaald te zijn ook...
Dan had ik de laatste zeker ;-)
Wel voor 211 euro.
Network Media Jukebox ging prima voor films, alleen met mijn vracht aan MP3's op een andere HD gaat het nog mis. Error Occurred, nouja, we komen er wel weer achter >:)

-> Ik heb dus een subdir multimedia, en wou de 3 mappen foto's mp3 en video als aparte share toevoegen. Dat werkte niet, maar de complete HD doet ie wel...

[Voor 14% gewijzigd door Meester_J op 29-01-2012 21:44]

• Yannes
zwik schreef op zondag 29 januari 2012 @ 19:42:
Klopt, hij is uitverkocht. Ik heb hem nog in mijn winkelmandje staan voor 199, dus kopen zou geen probleem moeten zijn (ook al moet ik langer wachten omdat hij niet meer leverbaar is tijdelijk).
Pagina: 1 2 3 ... 7 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee