• Jarco1984
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 03-11 22:42
mickjuh schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 08:44:
[...]

Heb je de mkv op een interne hdd staan in je pch300? Ik zie net dat je geen HDD bij hebt gekocht. Neem aan dat je dus gewoon een share op je computer hebt en deze via network media op je pch300 benaderd. Als je een subtitle download (srt) heb je deze dan dezelfde naam gegeven als de mkv? Bijvoorbeeld;

Gladiator.2000.mkv
Gladiator.2000.srt

[...]

Ja, stroom er af halen. Heb ik ook wel eens moeten doen.
Goedemorgen Mick, dat heb ik reeds gedaan, daarnaast heb ik de pch zelf ook een srt laten downloaden, deze geeft hij ook niet weer in het beeld...
Dus zowel handmatig als automatisch werkt niet.

Vanavond een reboot op het systeem doen.

Ik heb ook reeds gevonden dat het indrukken van de power knop (4 / 5 seconden) een reboot oplevert.

• mickjuh
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 25-11 09:09

mickjuh

Wubalubadubdub!

Jarco1984 schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 09:09:
[...]

Goedemorgen Mick, dat heb ik reeds gedaan, daarnaast heb ik de pch zelf ook een srt laten downloaden, deze geeft hij ook niet weer in het beeld...
Dus zowel handmatig als automatisch werkt niet.

Vanavond een reboot op het systeem doen.

Ik heb ook reeds gevonden dat het indrukken van de power knop (4 / 5 seconden) een reboot oplevert.
Ik zou inderdaad een reboot proberen. Heb je dit overigens bij 1 mkv film of bij allemaal? Als je dit bij 1 film hebt zou ik proberen een andere mkv versie te downloaden.

127.0.0.1 sweet 127.0.0.1

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jarco1984
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 03-11 22:42
mickjuh schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 09:25:
[...]

Ik zou inderdaad een reboot proberen. Heb je dit overigens bij 1 mkv film of bij allemaal? Als je dit bij 1 film hebt zou ik proberen een andere mkv versie te downloaden.
hallo mensen,

de reboot was voldoende om de ondertiteling weer te laten geven :)

Het gekke was dat ik het bij meerdere mkv bestanden had en enkele iso bestanden en ook met externe subs.
Maar goed het is opgelost dus kan ik rustig verder met het uitzoeken hoe het ding werkt en hoe ik het makkelijker kan maken voor mijn vriendin :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• merlin1201
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 21:46
Ik merk dat de subs het regelmatig niet doen als ik een DVD ISO heb afgespeeld.
Als je daarna een MKV wilt afspelen dan werken de subs niet en moet je even een reboot uitvoeren, en dan kan met de powerknop op je remote 4 sec. vast te houden of de stekker eruit.
Alleen de laaste oplossing niet te vaak gebruiken want hiermee kun je het bestands systeem beschadigen.

4800 Wp 10x ZO 6x NW https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=74451&sid=66030

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RaJitsu
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 07-12 10:45

RaJitsu

B.S.U.R.

merlin1201 schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 19:03:
Ik merk dat de subs het regelmatig niet doen als ik een DVD ISO heb afgespeeld.
Als je daarna een MKV wilt afspelen dan werken de subs niet en moet je even een reboot uitvoeren, en dan kan met de powerknop op je remote 4 sec. vast te houden of de stekker eruit.
Alleen de laaste oplossing niet te vaak gebruiken want hiermee kun je het bestands systeem beschadigen.
Ik speel geen DVD's af. Maar bij een BD-ISO heb ik dit probleem iig niet...

Is er nu eigenlijk een mogelijkheid om via USB iets op je A300 te kopiëren vanuit Windows 8? De opties die ik gebruikte icm Windows 7 (ext2fsd, fs-driver) en daarvoor werken allemaal niet.

Het lijkt erop dat je met Windows 8 alleen maar via SMB spul kan overkopiëren....

[Voor 50% gewijzigd door RaJitsu op 27-05-2013 23:30]

B.S.U.R.

• tapmeester
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 06-11 09:33
Ik krijg vandaag als het goed is pch a300 binnen. Heb er totaal geen ervaring mee maar ben me aan het inlezen. Vraagje, wat is de makkelijkste( snelste) manier om data op de hd te zetten? Lees dat streamen langzaam gaat, wil eigenlijk alleen hd op mijn schijf.

• WBT
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 17-04 21:57
@tapmeester, De snelste manier om dat op de harde schijf te zetten is door hem per USB aan te sluiten op je computer.

• tapmeester
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 06-11 09:33
WBT schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 11:52:
@tapmeester, De snelste manier om dat op de harde schijf te zetten is door hem per USB aan te sluiten op je computer.
Heb je daar software voor nodig of gaat dat rechtstreeks via usb 3.0?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• merlin1201
Het bestands systeem wordt niet herkend door windows, dus heb je 3th party software nodig welke weet ik niet omdat ik alles via ftp of samba op de schijf zet, sterker eigelijk download de a300 alles zelf.

• Kenju
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 10-11 12:14
Is er eigenlijk een stap-voor-stap guide om Eversion en Oversight te installeren? Ik begrijp dat Oversight toch werkend te krijgen is, ondanks dat de NMJ geen HTML ondersteunt en dat dat dan via Eversion gebeurt.

Maar wat dit Eversion precies is, en hoe het te installeren valt, lees ik nergens terug. In CSI is Eversion immers niet te vinden. Kun je apps dan ook side-loaden?

• jackgo
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 09-08-2013
Hallo,
ik heb sinds vorige week steeds vaker het probleem dat m'n popcorn A-300 bestanden (geimporteerde dvd's, VTS bestanden) niet meer afspeelt.
De film of serie is dan wel te openen, de popcorn geeft een flits van een seconde beeld en springt dan op zwart beeld met de melding in m'n scherm dat er op de betreffende AV geen ontvangst alsof de popcorn uit staat.
Als ik dan op stop druk van de afstandbediening kom ik wel weer terug in het filmbestand in de popcorn.

Kent iemand dit probleem?

groet,
Jack

• jackgo
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 09-08-2013
laat maar, net opgelost, bedacht me opeens dat het aan de instellingen in popcorn kon liggen en dat bleek zo te zijn, volgens mij heeft er iemand in huis aan gezeten ;-)

• Jasper
  • Registratie: juni 1999
  • Laatst online: 22:15
De popcorn vergeet bij mij ook regelmatig instellingen ;)

📷 Insta

• ToyotaMR2
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 19:19
Verschrikkelijk systeem toch af en toe.
Heb nu al een paar .mkv's (ingebakken subs) moeten moeten verwijderen omdat de PCH geen ondertiteling liet zien.
Op de PC werkt het perfect, maar de PCH laat alles blanco zien.
Bah.

[Voor 3% gewijzigd door ToyotaMR2 op 09-08-2013 20:59]

• Kr44nVogel
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 21:44
Jasper schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 20:56:
De popcorn vergeet bij mij ook regelmatig instellingen ;)
Ik heb ditzelfde probleem. Hoe kan ik het oplossen ?

hoi

• merlin1201
Idd af en toe zijn de instellingen verdwenen, waarschijnlijk gaat er iets fout met het rebooten.
Wat betreft die sub's het komt voor dat na afspelen van iso's dat daarna geen subs tonen van mkv's, dit is een bekende bug en oplossing is simpel, rebooten.

• ToyotaMR2
Dit is bij mij niet het geval. PCH gaat elke avond van het net af. Klik aan klik uit.

• DarkChylde
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 07-12 15:18
plex app is nu via pch te downloaden.
Even snel uitgeprobeerd en lijkt allemaal te werken...

• Jasper
DarkChylde schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 14:21:
plex app is nu via pch te downloaden.
Even snel uitgeprobeerd en lijkt allemaal te werken...
Oe dat is nice! Linkje naar meer info?

📷 Insta

• merlin1201
Ik vind plex dan ook een mooie app, echter zie ik persoonlijk hier totaal het nut niet van in omdat je daarmee altijd een server nodig heb.
Per slot is de a300 bedoeld om zelfstandig films te downloaden, die je dan afspeel vanaf een interne hdd.
maar goed, altijd leuk dat het werkt, ikzelf wacht liever op een update op nmj, maja dat kan wel even duren ben ik bang aangezien de update's maar slecht binnenkomen.

• DarkChylde
Jasper schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 18:23:
[...]

Oe dat is nice! Linkje naar meer info?
Geen idee. Stond bij de apps die vanuit je pch kon downloaden.
Voor mij is het handig omdat ik ook al plex gebruik met mijn atv.
En alle series staan daarop...

• Syntagma
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 13-02-2020
Ik heb een Popcorn Hour A-300 via Marktplaats gekocht. Alles zat netjes in de doos e.d., maar ik vraag me iets af over de power supply. Ik heb er een Suny PD1205 adapter bij gekregen. Hier staat als output op: 12V 5A. Nu staat op de Popcorn Hour zelf 'max 3A'. Ik heb begrepen dat het geen kwaad kan om er dan een 5A-adapter op aan te sluiten, zolang het voltage maar klopt. Maar kan iemand mij vertellen welke adapter er origineel bij de A-300 geleverd hoort te worden? Kan dat deze Suny zijn of hoort het een ander model te zijn? Ik heb hiervoor een A-110 gehad en daar zat een adapter bij met 3,5A (en de A-110 heeft als input ook 3A).

Ben dus benieuwd of ik nu een originele adapter heb gekregen of niet, en of ik deze gewoon kan gebruiken?

• Patois
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 06-12 11:04
Er is sinds vandaag nieuwe firmware voor de A300 beschikbaar.

Download op http://www.cloudmedia.com...-03-130923-23-pop-421-000 of via de auto update functie op de speler.

Changelog:

Known Issues - BD switching audio track is still not stable (still working on new SDK to get it stable)

Known Issues - BD switching audio track is still not stable (still working on new SDK to get it stable)

Firmware
- Added Access-Control-Allow in Davidbox-Api
- Added allow user to uninstall NMT App
- Added Prompt Online update for NMT Apps
- Added .home package support for Skinning
- http://www.networkedmediatank.com/showthread.php?tid=65250
- Updated Translations Filebrowser
- Fixed unable to access MAC shared folder when only user name is required
- Fixed cannot access

NMJ
- Added support to load [folder name].jpg when focus folder
- Added storage info for both local and network
- Improve fetch subtitle download ability
- Improve fetch movie info more accurate NMJ
- Fixed unable to back to NFS/Samba file browser after perform switch-back-to-File-Browser function in NMJ
- Added support for Automatic start-NMJ when power on
- Added option to turn off tooltips and tips box at NMJ setting
- Added option to customize default media view when access video, music and photo
- Added option to disable capture last watch scene
- Added option to customize pane opacity for video info pane and episode pane
- Added option to auto launch NMJ when boot up
- Added support to fetch on line subtitle
- Added auto focus at last watch episode at episode list
- Added auto focus at last watch season at season list
- Added show video fps info, aspect ratio, external subtitle format
- Added show episode file info
- Added show song file info
- Added support to have full view of fanart by press i key or down key at video info
- Added return key function to rating box, delete box & subtitle box.
- Added return key function to open menu at wall, list and category view
- Enchance Video details
- Enchance Music details

Apps Market
- Added return key function to Keyboard.
- Added URL to error message when login failed with error code 107.
- Added show the token again when add token failed.
- Removed "your credit" from Apps Details.
- Fixed Remove single app from private apps instead of remove whole private store.

• Heintzer
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 01:53
Syntagma schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 23:51:
Ik heb een Popcorn Hour A-300 via Marktplaats gekocht. Alles zat netjes in de doos e.d., maar ik vraag me iets af over de power supply. Ik heb er een Suny PD1205 adapter bij gekregen. Hier staat als output op: 12V 5A. Nu staat op de Popcorn Hour zelf 'max 3A'. Ik heb begrepen dat het geen kwaad kan om er dan een 5A-adapter op aan te sluiten, zolang het voltage maar klopt. Maar kan iemand mij vertellen welke adapter er origineel bij de A-300 geleverd hoort te worden? Kan dat deze Suny zijn of hoort het een ander model te zijn? Ik heb hiervoor een A-110 gehad en daar zat een adapter bij met 3,5A (en de A-110 heeft als input ook 3A).

Ben dus benieuwd of ik nu een originele adapter heb gekregen of niet, en of ik deze gewoon kan gebruiken?
Ik heb er origineel een FSP040, 12V 3.33A adapter bij zitten. 5A kan geen kwaad, je moet alleen geen adapter aansluiten die minder A levert dan de A300 wil.

• SnapCase
  • Registratie: mei 2012
  • Laatst online: 20-10 16:23
Sinds de nieuwe firmware update starten mijn geinstalleerde apps niet meer...
local, Sab, CouchPotato en Sickbeard startte normaliter automatisch op na een reboot, maar nu dus niet meer. NMT apps werken nog wel, zo kan ik wel via FTP connecten etc.

CSI geeft ook mijn geinstalleerde apps niet meer weer in de applicatie.

Iemand enig idee hoe ik dit kan verhelpen?

• DIKKEHENK
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 30-11 11:59
jazeker...via de NMT community installer de appies weer met de hand aanzetten, en dan start automatisch even aanvinken bij geinstalleerde apps

http://www.networkedmediatank.com/showthread.php?tid=64695

• SnapCase
Dank je!
Probleem is alleen dat ik de apps niet meer zie in CSI dus ze ook niet kan starten en stoppen... De 'Installed' tab in CSI blijft leeg, terwijl deze voorheen inderdaad alle apps toonde die geinstalleerd staan.
Enig idee waar dat aan kan liggen?

• DIKKEHENK
Ehh, als je die nieuwe FW hebt geinstalled, effe de stekker eruit, en rieboeten....hij gaat dan nieuwe appies installen, dat al gedaan ?

• DIKKEHENK
ps, ik doe niks met csi, enkel met NMT Com installer. Dus geen idee hoe dat werkt ?

• Jasper
Boot je Popcorn niet ineens vanaf een andere plek? Ik heb het ook regelmatig dat hij boot vanaf de interne HD ipv vanaf de USB stick.

📷 Insta

• SnapCase
Ik zal eens even kijken vanavond waar ik dat in kan stellen. Ben regelmatig settings kwijt na een reboot, dus het zou best kunnen :P

• Tiestor
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 26-11 15:15
Ik heb even een vraag, ik ben al een tijd naar het antwoord aan zoeken in o.a. GoT/NMT fora etc. maar kan het nergens duidelijk vinden. Is het mogelijk om met de A-300 media bestanden af te spelen die buiten het eigen thuisnetwerk zijn opgeslagen (via FTP o.i.d.)?

"Be brave, don't shave"

• ToyotaMR2
Soms, na het pauzeren van een film (en als schermbeveiliging aan springt, ingesteld vanwege plasma) dan krijg ik de film niet meer aan.
Pauze uit of play of stop... niks werkt meer. Lijkt alsof de PCH geen signaal meer afgeeft naar de TV.

Enige wat helpt is forced reboot, en dan heeft het systeem ook niet meer last scene in geheugen en kan ik elke keer weer gaan zoeken.

Irritant !

• Jasper
Dat ken ik ja. 'Oplossing' was om de screensaver uit te zetten.

📷 Insta

• yajarmo
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 08-09-2019
Ik blijf die popcorn a 300 een rot ding vinden meestal moet ik hem 2 x aan en uitzetten voor die het is normaal wil doen? je blijft altijd maar bezig met dit ding.
Ook al is alles eraf gehaald alles opnieuw gedaan en nog steeds net zo traag en als je pech hebt zit die weer vast.
De nieuwe firmware heeft ook niet veel positiefs gebracht.
Ik ken ook verhalen van andere waarbij die telkens vast loopt.

Eigenlijk een kat in de zak voor deze tijd als je kijkt naar hoever de technologie is, als hij het doet is het leuk maar hij geeft meer irritatie dan plezier :P

• Jasper
yajarmo schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 15:46:

Eigenlijk een kat in de zak voor deze tijd als je kijkt naar hoever de technologie is, als hij het doet is het leuk maar hij geeft meer irritatie dan plezier :P
Eens. Had ook liever een macmini gehad, maar dat liet het budget niet toe destijds. Gelukkig draait hij bij mij de laatste paar maanden ongelofelijk stabiel, met de op een na laatste firmware.

📷 Insta

• yajarmo
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 08-09-2019
bij mij zelf lijkt die het beter te doen na de laatste update.
Maar bij iemand anders doet die nagenoeg niks meer sinds die update, en je moet soms een halve technican zijn om er dan weer bugs uit te krijgen, soms word je er dan wel is radeloos van.

Het is dat die het meestal doet na 2 x overnieuw aanzetten, en dat het ding mij nog zoveel gekost heeft anders had ik hem allang uit het raam gepleurd.

Media player van de aldi deed het bijna net zo goed, gaf alleen wat minder scherp beeld en geen dolby true hd enzo maar voor de rest ging het wel

ach over 5 jaar zal er wel een mediaplayer zijn die het gewoon stabiel doet zonder problemen, Maar ondertussen hebben we wel ssd, supersnelle videokaarten, smartphones enzo je word er mee doodgegooid, maar een normale mediaplayer die niet vastloopt?

Oke genoeg geklaagd

• boots
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 05-12 12:51
Ik heb de gemistvoornmt app erop staan, maar de laatste paar weken doen de streams van de NPO het niet meer, ik zie de programma's wel maar de stream wil niet starten, meer die dit probleem hebben?

• SnapCase
Je blijft inderdaad maar bezig met dat ding, maar als ie draait dan is het wel een mooi apparaat.

Mijn problemen met het opstarten van de NMT apps zijn overigens opgelost door de nieuwste CSI op een Windows (!!) PC te installeren, een andere app te installeren, de PCH te rebooten en toen ein-de-lijk wist de Popcorn weer dat hij nog iets anders op moest starten behalve de crappy Jukebox ;).

Het probleem met het activeren van de video in screensaver stand is overigens opgelost in de laatste firmware.

• Kenju
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 10-11 12:14
yajarmo schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 16:14:

ach over 5 jaar zal er wel een mediaplayer zijn die het gewoon stabiel doet zonder problemen
Dit dachten we 5 jaar terug ook met o.a. de HDX.

Zojuist de A300 met USB aan de PC proberen te koppelen. Krijg het met geen mogelijkheid voor elkaar. EXT2FSD ziet de PCH wel, maar ik krijg geen toegankelijke map. Erg vervelend. Ben al zo lang aan het klooien, effe openschroeven en een SATA-kabel erin had me minder tijd gekost...

• d.v
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 26-01-2014
Kenju schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 20:14:
[...]

Dit dachten we 5 jaar terug ook met o.a. de HDX.

Zojuist de A300 met USB aan de PC proberen te koppelen. Krijg het met geen mogelijkheid voor elkaar. EXT2FSD ziet de PCH wel, maar ik krijg geen toegankelijke map. Erg vervelend. Ben al zo lang aan het klooien, effe openschroeven en een SATA-kabel erin had me minder tijd gekost...
precies de reden' dat ik de knoop heb doorgehakt en op zoek ga naar een stabiele HTPC setup.

sinds de laatste firmware update is de A300 zo dood als een pier, hij starte alleen nog maar op (door 10x aan en uit schakelen (1/2uur verder) en door het loskoppelen van de lan-kabel.
hierna alle servers uitgezet UPNP,SAMBA,NZBget enz de A300 starte nu wel op maar zag interne schijf niet meer, ook na het aansluiten van de usb poort en prog om EXT2FSD om te zeten kon ik de schijf niet benaderen. ook geprobeerd via netwerk maar na aansluiten lan kabel loopt apparaat vast. Hierom maar de HDD verwijdert en deze aan PC gehangen en jaren verzamelwerk (diverse series in HD, en blu-rays) veiliggesteld. HD geformateerd en Popcorn teruggezet naar fabrieks-instellingen.
straks maar ff testen of er eindelijk weer leven in dat **t apparaat is gekomen 8)7 |:(

ik ben hellemaal klaar met media spelers en ga nu dus definitief een HTPC bouwen waarbij ik niet ga bezuinigen op componenten om een zo stabiel mogelijk systeem te krijgen.

[Voor 6% gewijzigd door d.v op 20-10-2013 01:06]

good sound is important for ...................

• merlin1201
Iemand al connectie kunnen krijgen naar de a300 met OSX Mavericks ?
vreemd genoeg kom ik niet meer in en word login geweigerd met nmt/1234 terwijl mijn andere pc wel inlogt.

• DarkChylde
Ik moet eerlijk zeggen, heb weinig problemen met a300.
Had alle films spelen af zonder hapering. Geen opstart problemen.
Hopen dat het zo blijft. Maar ik gebruik hem ook alleen als media speler.
Doe niet aan downloaden op het apparaat.. ik stream vanaf het netwerk of speel lokaal van de hdd.
Tja, netwerksnelheid had van mij ook sneller gemogen natuurlijk

• Hertje1972
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 14-01 09:55
Ik gebruik de torrentclient in de a300 via mijn laptop en dat werkt goed. Alleen heb ik hiervoor een a200 gehad en daar werkte het op dezelfde manier, met het verschil dat ik in de a200 kon kijken naar de voortgang van mijn torrentbestanden. Misschien zie ik iets over het hoofd maar ik kan de voortgang van mijn torrentbestanden niet vinden..

Als iemand weet waar dit in de a300te vinden is ben ik hem/haar dankbaar.

Ik hoop iig dat dit er nog wel in zit, anders moet ik iedere keer mijn pc opstarten om te kijken of de torrents al binnen zijn.

• Btje
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 07-12 07:25
Ik probeer de muziek en films op de popcorn hour te krijgen. Ik zie in windows8 de popcorn hour aangeduid als netwerklocatie. Ik kan dan lezen echter als ik er wat naartoe wil kopiëren krijg ik de melding dat er een wachtwoord nodig is en dat heb ik nooit ingesteld.

Wat is de makkelijkste manier om films naar de a300 toe te kopiëren?

Realme x2 Pro

• merlin1201
inloggen als: nmt
Wachtwoord: 1234
daarmee moet het lukken.

• Tiestor
Wat merlin1201 zegt. Ik persoonlijk vind mijn bestanden uploaden via FTP een stuk prettiger dan via een netwerklocatie (samba). Voor ftp kan je makkelijk filezilla (gratis) gebruiken en daarvoor geld dezelfde login.

"Be brave, don't shave"

• Btje
  • Laatst online: 07-12 07:25
mmm krijg het met nmt niet voor elkaar. zit er iets als workgroup achter omdat het vanuit windows 8 is?

Realme x2 Pro

• merlin1201
Inmiddels is er weer een nieuwe update.. niet echt groot maar iedere update is er een.

Known Issues
BD switching audio track is still not stable (Forum Firmware using new SDK)
Firmware
Fixed Video jerk and audio codec at Info bar keep switching during MKV with DD TrueHD playback
NMT Apps Version: 05-02-131210-23-POP-421
Fixed Transmission Scheduling is not working correct

• Jasper
Kan je trouwens elke willekeurige usb wifi dongle in de popcorn doen? Ik heb de wn-160 en die doet geen 5ghz wifi helaas.

📷 Insta

• merlin1201
nee volgens mijn alleen de bijgeleverde.... of een die toevallig werkt. zal een driver issue zijn

• Jasper
Thanks. Ik heb er trouwens geen een bijgeleverd gekregen, vandaar dat ik de 160 erbij heb gekocht. Welk model/type moet dat zijn?

📷 Insta

• ToyotaMR2
Tijdje geleden een setje 3D-brillen gekocht.
Paar (animatie/teken)films gedownload en werkte perfect.

Nu heb ik echter een andere 3D film gedownload, een .iso, en als ik die wil afspelen krijg ik de melding dat het 3D content is en de player geen 3D kan afspelen :?

Uhh, jawel... kun je wel. Heb je ook al eerder gedaan!!!

Waar kan dit aan liggen?
Compatibiliteitsproblemen met een 3D .iso?

Dan moet ik eens kijken of ik die .iso kan converteren naar een .mkv.
Dat is toch ook een stuk lastiger dan ik dacht.
MakeMKV maakt wel .mkv van een .iso. Maar wel losse stukken, en tot nu toe niet als zijnde 3D content.

[Voor 13% gewijzigd door ToyotaMR2 op 13-03-2014 20:57]

• merlin1201
@jasper klopt er is geen dongle bijgeleverd maar op deze pagina staat meer info.

http://www.popcornhour.eu/nl/index.php?page=wn150

• Jasper
@Merlin, thanks. Ik heb het probleem inmiddels andersom opgelost. Ik heb een Airport Express neergezet zodat ik zowel op 2.4 als 5ghz wifi heb.

📷 Insta

• Tiestor
ToyotaMR2 schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 20:01:
Waar kan dit aan liggen?
Compatibiliteitsproblemen met een 3D .iso?
In principe ondersteund de A-300 enkel MKV3D, dus die ISO kan inderdaad tot problemen leiden.. Helaasch..

"Be brave, don't shave"

• tjepman
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 04-12 16:33
Sindskort in het bezit van A 3oo,Speler aangesloten op TV rechtstreeks via HDMI en audio optisch naar receiver...laatste update geinstalleerd via netwerk,
Speler hangt in mijn netwerk, en bereikbaar via laptop.
Nu is het zo dat ik wel bestanden van de laptop op de PCH krijg, en ze ook kan indelen in de verschillende Cat. zoals music/video en onderverdelen,
maar wanneer ik bijv.een muziekDVD open (MKV) bestand,en deze af wil spelen,
is het zo dat na verloop van tijd ( 5 to 10 min. ) de speler zichzelf reboot !! en dat soms meerdere keren achterelkaar.
Popcorn hour loading komt in beeld, daarna het logo van Networkedmedia Jukebox en daarna weer popcorn hour loading, en dat gaat zo ongeveer een kwartier door.( Loop ? )
Misschien wel langer ook, maar dan trek ik de stekker er uit. !!
Wordt hier echt moedeloos van, temeer omdat ik de speler heb zien draaien bij de vorige eigenaar /Vlekkeloos !!
Er is een seagate barracuda 7200, 1.5 TB schijf gemonteerd . wordt behoorlijk warm overigens !!

HDD fomatteren via speler lukt ook niet, als ik via > Nieuwe Setup> de HDD wil formatteren, kom ik uit op "Geen nieuwe updates beschikbaar " 8)7

Wie o Wie heeft ( goede ) raad...

• Tusk
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 17:57

Tusk

Sticky Bomb likes you!

De mijne loopt ook wel eens vast maar na een reboot is dat verholpen. MKV is videobestand en geen imagefile (correct me if i'm wrong), dus een echte dvd is het waarschijnlijk niet, maar een rip. Misschien dat je specifieker kunt zijn in wat voor codecs er in de mkv gebruikt worden. Misschien kun je daar dan eens op googlen.

Dat laatste is wel heel vreemd. Ik draai dan ook nog op firmware van 2 jaar geleden :)

*I asked for a shotgun, not an anti-aircraft!
- shotgun? that must be the guns that fire a shot....
*yes.. you must be the brains

• tjepman
Dank voor je reactie,

heb inmiddels een firmware downgrade gedaan, naar de voorlaatste versie,
maar dit heeft nog geen verbetering gebracht...
Ga idd ff googele...geef de strijd (nog) niet op :9

• tjepman
Als iemand verder nog tips,truc's of suggestie's heeft hoor ik het graag...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• merlin1201
Nou de oplossing is toch vrij simpel aangezien ik nu al kan zien dat jou HDD het probleem is.
7200 toeren hdd's zijn gewoon een No Go in vrijwel iedere mediaspeler om dat het gewoon veel te heet word.
Zeker de A300 die passief gekoeld is kan deze warmte gewoon niet afvoeren en daarom gaat hij kuren vertonen.
Als je wilt weten of de HDD het probleem is dan haal je deze er gewoon uit en stop er een 5400 toeren hdd in.
Heb je deze niet zet je a300 in een netwerk en stream de content vanaf je pc naar je a300.
Ik weet voor nagenoeg 99,9% dat jou reboot probleem hiermee verholpen is.
En dan kan je altijd nog beslissen of je er een andere hdd in stop of die 7200 in een usb behuizing stopt en extern aansluit.

[Voor 9% gewijzigd door merlin1201 op 06-04-2014 09:50]

• tjepman
had mijn twijfels al over deze HDD, maar ja, je weet maar nooit. de speler 2dehands is aangeschaft en de HDD was al geplaatst...
Dankje Merlin voor je reactie, ga hem gelijk "slope ",
en zal mijn bevindingen dan ook spoedig plaatsen.

tjepman

• Tusk
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 17:57

Tusk

Sticky Bomb likes you!

ik heb mijn 1,5 TB 7200 rpm disk al bijna 5 jaar in mijn popcorn en daarvoor hdx1000 zitten (beide passief gekoeld). Het wordt wel warm, maar niet heet.

*I asked for a shotgun, not an anti-aircraft!
- shotgun? that must be the guns that fire a shot....
*yes.. you must be the brains

• Flix20
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 20:52
Zojuist heb ik de Popcorn hour A-300 besteld.
Normaal check ik hier altijd het forum even voordat ik een electronische aanschaf doe maar dat achte ik deze keer na de review gelezen niet nodig.
Schrik toch wel een beetje van de reacties hier.

Mijn wens is om de mediaplayer beneden aan de tv te hangen voor mijn vader.
Ik heb boven op mijn pc een vracht films staan welke ik dan op de HDD in de mediaplayer wil plaatsen.
Ook als ik nieuwe films/series download wil ik deze via het netwerk naar de mediaplayer sturen.
Ik ben er van plan een 3TB schijf in te gaan hangen.
Nu las ik ergens dat de PCH bepaalde merken HDD niet herkent, klopt dit en zo ja, welke HDD zou ik dan wel moeten aanschaffen?
Uit de reactie hier iets boven zal ik wel voor een 5400rp/m exemplaar gaan ivm warmteproctie.
Voor mijzelf zou ik het fijn vinden als ik ook d.m.v. couchpatato en sickbeard automatisch kunnen downloaden op/naar de mediaplayer.
n.v.m. gevonden

Gezien mijn vader niet zozeer technisch ingesteld is wil ik de interface zo duidelijk mogelijk hebben.
Evt. zelfs hem aanleren zelf films e.d. te downloaden.

Ik zat te twijvelen tussen de popcorn hour a-300 en de Mede8er MED800X3D.
Na het lezen van de reacties begin ik toch het idee te krijgen de PCH bestelling de annuleren en dan toch voor de Mede8er te gaan.
Wat is jullie advies?

[Voor 15% gewijzigd door Flix20 op 09-04-2014 15:26]

PSN: Flix20-NL

• Flix20
Heb de popcorn hour a-300 ondertussen binnen.
Harde schijf is intern aangesloten en werkende, een Seagate 3TB.
Echter als ik die schijf in m'n pc prik om hier de bestanden op te zetten, herkend m'n pc deze schijf niet.
Hij ziet 'm als 3 losse HDD's waar nog geen partitie op staat. Schiet dus niet echt op.
Via de USB slave die erbij zit werkt het ook niet, maar dat wist ik omdat dat niet schijnt te werken met 3tb+ schijven.
Hoe los ik dit op?
Want om alle films/series via het netwerk á 600 kb/s over te zetten schiet ook niet op...
Tweede probleem;
Ik heb er zo'n USB wifi adapter bij genomen. Ik heb dus wel connectie met m'n netwerk.
Ik heb al vanaf m'n pc een familyguy aflevering erop kunnen zetten dmv het netwerk. Echter als ik via de instal wizard de PCH met het internet verbinding wil laten maken blijft hij aangeven dat er geen connectie met het internet mogelijk is. Wel heeft hij connectie met het netwerk.
Hier ook een oplossing voor?

• karel01
  • Laatst online: 20:32
@Flix20 je kan de popcorn via usb aansluiten op de pc en de bestanden er naar toe kopiëren.

• Flix20
Krijg ik hetzelfde probleem als wanneer ik de HDD direct via SATA aansluit. Dat ie 3 losse schijven ziet zonder partitie.
Ondertussen met een externe HDD aan de slag gegaan dus het overzetten van bestaande data is allemaal wel gelukt, duurde alleen even.
Maar nog even een oplossing vinden om nieuwe data erop te krijgen.

Maar ik zit nog wel met het internet probleem.
Wel lastig want ik wil er uiteraard wel sickbeard en couchpatato op laten draaien...

• Tiestor
Flix20 schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 10:54:
Maar ik zit nog wel met het internet probleem.
Wel lastig want ik wil er uiteraard wel sickbeard en couchpatato op laten draaien...
Misschien een domme vraag maar heb je al eens geprobeerd of het met een netwerkkabel er tussen wel werkt? Op welke manier heb je je draadloze netwerk beveiligd en welke firmware versie heb je precies?

Voor wat betreft je issue met je hardeschijf? Hoe heb je deze geformatteerd, EXT2 of EXT3? En welke windows versie heb je?

Wellicht heb je hier iets aan:
USB slave aansluiting

Omdat de harde schijf in EXT2 of EXT3 formaat is geformatteerd, kun je de inhoud van de harde schijf standaard niet zien in Windows XP. Er moet een extra driver op je Windows pc worden geinstalleerd. Zie bijvoorbeeld deze linken:
Alleen lezen: http://www.chrysocome.net/explore2fs (hoeft niet geinstalleerd te worden, je kan meteen de schijf bekijken!).
Lezen en schrijven driver: http://www.fs-driver.org/index.html
Nog een driver (heb ik zelf niet geprobeerd): http://sourceforge.net/projects/ext2fsd

Opmerking: Als de driver niet werkt in Windows 7, gebruik dan de optie "Uitvoeren als Windows Vista SP2".

Opmerking: als je de NMT met USB aan je pc hebt gekoppeld, en je pc staat aan, dan ziet de NMT je harde schijf niet meer. Je kunt dan geen media vanaf de harde schijf afspelen.
bron

"Be brave, don't shave"

• Flix20
Ook aangesloten met netwerk kabel krijg ik dezelfde melding.
Dat het apparaat verbinding heeft met het thuis netwerk, maar niet met het internet.
Het draadloos netwerk is beveiligd met WPA2 (AES).
En ik heb voordat ik ook maar iets met de PCH gedaan heb de nieuwste firmware van de cloudmedia site gehaald.

Hoe deze geformatteerd is weet ik niet zeker. Gewoon via de standaard procedure in de popcorn hour zelf geformatteerd. Volgens mij is dat dus EXT3.
Ik heb de schijf er igg zonder partitie ingestopt.

Ik heb windows 7.
Ik heb die fs-driver geprobeerd. ik krijg nu van de 3 schijven er 1 te zien, met een capaciteit van 1.86gb. De andere staan er nog als Lokale schijf, zonder volume aanduider en als ik erop klik krijg ik de melding dat ze eerst geformatteerd moeten worden.

[Voor 19% gewijzigd door Flix20 op 30-04-2014 16:30]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• merlin1201
Probleem is dat windows niet overweg kan met bestands systeem ext3, maar ook de 3th part programma's hebben ook moeite, zeker als je met dergelijke grote hdd's gaat werken.
Ook via slave of usb werkt het gewoon niet omdat het dan nog ext3 blijft.
enigste oplossing is je films kopiëren via een netwerk of via een andere usb hdd die op fat32 is geformatteerd wat dan weer die 4 gb restrictie heeft.
Wat betreft wifi, tja een mediaspeler verbinden met wifi is echt iets wat je gaat doen als je geen andere mogelijkheid ziet, want wifi is gewoon veel te traag.

De a300 is echt een prim apparaat wat zeker zijn bugs kent maar welke mediaspeler heeft dat niet.
ik hoop dat er ooit nog eens een bestandssysteem gaat komen die in alle besturingssystemen wordt ondersteund.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jawahe
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 17-07-2014
Ik heb sinds kort een A300.
Nu heb ik begrepen dat je nog meer uit je popcorn kan halen door dmv de NMTinstaller maar waar kan ik deze downloaden.
Overal word verwezen naar http://www.networkedmediatank.com/ maar als ik daar op nmtinstaller zoek krijg ik hoop te zien maar niet wat ik zoek.
Kan iemand mij een directe link geven naar de nmtinstaller.
Begrijp dat je deze software moet installeren op je pc en van daaruit een connectie moet maken naar je A300.
Ook heeft men het vaak over CSI is dit in principe het zelfde als de nmtinstaller ?

Gr.

Jawahe

• Flix20
Inmiddels via een andere externe HDD een vracht content op de PCH gekregen.
Echter heb ik nog steeds netwerk problemen.

De PCH heeft wel contact met het thuis netwerk, m'n pc herkent 'm immers als opslag.
Echter contact met het internet maakt de PCH maar niet. Geeft bij de connectie test continu aan dat er wel netwerk verbinding is, maar geen connectie met het internet kan maken.
Kan maar niet vinden waar het probleem zit.
De PCH heeft gewoon een IP adres gekregen, en ook in de router is deze terug te vinden...

• Narc
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 27-11 11:39
Bol heeft de a-300 voor 99 euro in de aanbieding! En er gaat ook nog een vage korting van 2,50 vanaf. Ik zoek al een tijdje een PCH ter vervanging van mijn HDX-1000 en dit is wel een buitenkansje. Lijkt me eigenlijk een foutje in het prijzen.

[Voor 10% gewijzigd door Narc op 27-08-2014 16:14]

• Big Mama
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 07-12 14:14
Heb hem ook net besteld bij Bol. Nog wat airmiles ingewisseld en dan komt hij helemaal voor een matsprijsje.

Computers follow your orders, not your intentions.

• Narc
Misschien hadden ze nog een pallet staan waar ze vanaf moesten :)

• Paultje72
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 22-11 12:30
Eigenlijk bevalt mijn HDX1000 (geflashed naar A-110) nog prima :) , alleen wat langzaam met opstarten, en de gebruikersinterface is niet meer echt van deze tijd. Vandaar toch maar de A-300 bij Bol aangeschaft :P . Benieuwd hoe alles is verbeterd, als ik de HDD heb overgezet.... :P :P.

Kan ik de HDD zo overzetten? Of beter alle (films) opnieuw installeren?
Iemand nog tips hoe ik bv. de IPhone of IPad als goede afstandsbediening kan gebruiken? :?

[Voor 23% gewijzigd door Paultje72 op 29-08-2014 16:03]

• Narc
Paultje72 schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 16:01:
Eigenlijk bevalt mijn HDX1000 (geflashed naar A-110) nog prima :) , alleen wat langzaam met opstarten, en de gebruikersinterface is niet meer echt van deze tijd. Vandaar toch maar de A-300 bij Bol aangeschaft :P . Benieuwd hoe alles is verbeterd, als ik de HDD heb overgezet.... :P :P.

Kan ik de HDD zo overzetten? Of beter alle (films) opnieuw installeren?
Iemand nog tips hoe ik bv. de IPhone of IPad als goede afstandsbediening kan gebruiken? :?
Cool, we zijn precies met hetzelfde bezig. Ik heb de HDD gewoon overgezet, alle content blijft behouden, de nmt apps moet je wel opnieuw installeren.

Er zijn twee apps voor iOS van PCH zelf. De afstandsbediening werkt op zowel de ipad als de iphone, maar bij mij verbreekt de verbinding als het scherm van de telefoon in slaapstand gaat.

De HDX1000 deed het bij mij ook nog prima, maar was wel erg traag (als NAS ook vooral). Ik ben helemaal weg van het downloaden van subs via de UI op de A-300 trouwens!

[Voor 8% gewijzigd door Narc op 31-08-2014 16:34]

• merlin1201
Narc schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 16:11:
Bol heeft de a-300 voor 99 euro in de aanbieding! En er gaat ook nog een vage korting van 2,50 vanaf. Ik zoek al een tijdje een PCH ter vervanging van mijn HDX-1000 en dit is wel een buitenkansje. Lijkt me eigenlijk een foutje in het prijzen.
weet wel zeker dat dit een foutje is.. ik zou zeggen sla je slaatje

• Narc
Bij nader inzien is het overplaatsen van de HDD toch niet helemaal aan te bevelen. De NMT apps installeren wel, maar vervolgens is het niet mogelijk om via CSI apps te updaten of nieuwe toe te voegen. Nadat ik de schijf (na overpompen van de data) opnieuw heb laten formatteren en een verse installatie van de apps deed, waren de problemen verholpen. Draai nu bv. de laatste Transmission.

• Snoop
  • Registratie: februari 2004
  • Niet online
merlin1201 schreef op zondag 31 augustus 2014 @ 16:58:
[...]

weet wel zeker dat dit een foutje is.. ik zou zeggen sla je slaatje
Prijs is inmiddels weer verhoogd van 99 naar 129 euro

• Narc
Zie het, cool, dan was ik net op tijd!

• Bakie
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 09-04 21:12
Ik heb soms problemen met het geluid van films. Als ik een film aanzet dan is het geluid zacht en zit er een ruis/blikkerig geluid door heen. Als ik de popcorn dan helemaal herstart dan is het geluid wel weer helemaal okay. Hebben nog meer mensen dit probleem? En weet iemand een betere oplossing dan herstarten?

• merlin1201
vreemd, kijk eens naar je instellingen van de audio, staat dit op passtrue of iets anders, misschien daar even mee spelen.

• ToyotaMR2
Ik heb last van beetje schokkende beelden, als in "niet vloeiend verloop", als het beeld van links naar rechts of boven naar beneden gaat (of andersom) bij een soort overzicht/view.

Waar kan dit aan liggen?

Speel vanaf een NAS (DS213) via mediaspeler naar de TV.

Als ik op mijn PC laat afspelen heb ik daar stukken minder last van.
Dus ligt of aan de mediaspeler of aan mijn TV.
Maar aan wat voor instellingen moet ik daarbij denken?

TV is een Panasonic 50ST50 en gebeurd bij elk bestand. Zelfs bij de simpele .avi's van <1GB.

Dacht toch echt dat dit soort apparatuur hier goed mee overweg kon.

• Jacobszoon
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 08-11-2020
Bakie schreef op zaterdag 06 september 2014 @ 10:37:
Ik heb soms problemen met het geluid van films. Als ik een film aanzet dan is het geluid zacht en zit er een ruis/blikkerig geluid door heen. Als ik de popcorn dan helemaal herstart dan is het geluid wel weer helemaal okay. Hebben nog meer mensen dit probleem? En weet iemand een betere oplossing dan herstarten?
Ik heb dat probleem ook. Het lijkt de samenwerking tussen de TV (LG 42 inch) en de A300. Als ik de HDMI kabel er even uithaal en weer in steek is het probleem over. Ook wanneer ik op de TV via de afstandsbediening even naar de andere HDMI poort ga en weer terug is het over. Ik heb nog geen definitieve oplossing gevonden, behalve dan overgaan op component kabbeld, maar dan vind ik de beeldkwaliteit wat mider.

• Narc
@ToyotaMR2

Ik heb wel eens gelezen dat de oorzaak hiervan het verschil tussen 24 (NTSC) en 25 fps (PAL) is. De codering is meestal 24p en je TV toont 25p. Vooral bij langzaam zwenkende scenes is dit zichtbaar.

Volgens mij is het de optie FrameSync onder Video bij de instellingen.

[Voor 34% gewijzigd door Narc op 10-09-2014 09:29]

• ToyotaMR2
Thanks!

Stond op NTSC/PAL en nu gezet op NTSC/PAL/24p en het lijkt opgelost.

Kan ook nog (extra) Intelligent Frame Creation op mijn tv aanzetten (uit/laag/midden/maximum).

Bah, heb ik mij die hele tijd gestoord aan zoiets simpels |:(

• Bakie
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 09-04 21:12
Iedere keer als het stroom van de A300 is geweest moet ik alle instellingen opnieuw instellen. Weet iemand hier een oplossing voor? Ik heb een harde schijf in mijn A300 zitten.

• ToyotaMR2
Mijn hele 'tv hoek' gaat elke avond van het stroom af dmv een KAKU-systeem.
Nooit last van gehad (wel zonder HDD hier).

• Nees
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 02-05 22:38
ToyotaMR2 schreef op zaterdag 06 september 2014 @ 14:20:
Ik heb last van beetje schokkende beelden, als in "niet vloeiend verloop", als het beeld van links naar rechts of boven naar beneden gaat (of andersom) bij een soort overzicht/view.

Waar kan dit aan liggen?

Speel vanaf een NAS (DS213) via mediaspeler naar de TV.

Als ik op mijn PC laat afspelen heb ik daar stukken minder last van.
Dus ligt of aan de mediaspeler of aan mijn TV.
Maar aan wat voor instellingen moet ik daarbij denken?

TV is een Panasonic 50ST50 en gebeurd bij elk bestand. Zelfs bij de simpele .avi's van <1GB.

Dacht toch echt dat dit soort apparatuur hier goed mee overweg kon.
Het is belangrijk dat je framerate van je TV en speler correct zijn. Je moet in de instellingen goed staan: NTSC/PAL/24P voor frameate.

Als dat niet correct staat, zal judder krijgen als je TV op 60hz refreshed terwijl je video 24p is bijvoorbeeld.

• SuperMario57
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 21-12-2014
Ondertitels zoeken.
Sinds kort lukt het mij met de functie 'fetch subtitle' niet om de subtitle te downloaden. Tot voor kort werkte het wel. Als ik de subtitle van een film zoek en gevonden heb, maak ik een keuze tussen de gevonden subtitles. Ik zie dat hij download en meteen op 'klaar' springt. Als ik dan de film afspeel, zie ik de ondertiteling niet. Kijk ik daarna op de laptop, dan zie ik, dat hij de ondertiteling er wel bij heeft gezet. Deze wordt echter door de a300 niet in de film geplaatst.

De laatste firmware die ik heb is 05-03-140117-23-pop-421-000.

Weet iemand wat de oorzaak kan zijn en hoe ik dit kan oplossen??

[Voor 13% gewijzigd door SuperMario57 op 21-12-2014 16:25]

• BUwe
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 07-12 08:55
SuperMario57 schreef op zondag 21 december 2014 @ 16:21:
Ondertitels zoeken.
Sinds kort lukt het mij met de functie 'fetch subtitle' niet om de subtitle te downloaden. Tot voor kort werkte het wel.
Ik heb exact hetzelfde probleem. Subtitles downloaden gaat prima, zijn ook te selecteren in het menu via de afstandbediening, maar daarna is er niks te zien. Het lijkt wel alsof het met een recente firmware-update is ontstaan? Tot ongeveer een week geleden is het me namelijk wel enkele keren gewoon gelukt.

Op diverse fora heb ik over reboot of resets gelezen als mogelijke oplossing. Ik heb de factory defaults hersteld via het Maintenance menu, en gewoon power uitgeschakeld en een minuutje van het lichtnet gehad. Beide resets werken niet. Is er nog een optie wat dit betreft? Er schijnen instructies te zijn voor firmware recovery maar alle links naar de officiele site van Cloudmedia zijn dood.

Edit: laatste firmware update is van februari, dus die heb ik altijd al gebruikt. Daar ligt het dus niet aan. Ik ga morgen maar eens kijken of ik via USB van de Cloudmedia website een vorige versie kan installeren (die staan er nog wel netjes op, dat scheelt) en of dat het probleem verhelpt.

Edit2: bij mij is het gisteren ineens en spontaan opgelost. Ik deed een nieuwe poging, en ineens werkten de subtitles weer. Nog eens geprobeerd bij een film die het eerder niet deed: geen succes. Opnieuw dezelfde subtitles gedownload voor diezelfde film en hij deed het ineens wel. Misschien dat er iets bij de bron tijdelijk was veranderd?

[Voor 34% gewijzigd door BUwe op 30-12-2014 13:22]

• Narc
Ondertitels had ik ook last van. Devs van Opensubtitles hebben het verholpen: http://www.networkedmediatank.com/showthread.php?tid=71817

[Voor 5% gewijzigd door Narc op 03-02-2015 16:34]

• GJ007
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 02-11 17:25
ik loop tegen een vaag probleem aan, waar ik niet echt iets over kan vinden.

bij mn schoonouders een A-300 staan met een 1,5 tb schijfje erin, gaat hartstikke leuk. maar al 2x dat ik gebeld wordt dat ze niet meer bij de hdd kunnen ...
de eerste keer dacht ik dat de hdd gewoon gesneuveld was, maar dat was het niet; hdd erin en eruit en hij ziet hem weer ...

iemand die ook al eens gehad? een idee waar het aan kan liggen? de hdd lijkt goed, de popcorn opzicht ook, maar hoe zou ik het een of ander kunnen checken...

bvd

signature

• ToyotaMR2
Ik ben van netwerk verhuist en alles gereset op mijn NAS en alle shares op de PCH verwijderd.
Nu geprobeerd opnieuw toe te voegen, of op z'n minst te bladeren of af te spelen, maar krijg elke keer 'share not found'.

Alles staat op DHCP en IP van NAS staat goed in de PCH.
Wat mis ik nog?

• DarkChylde
ToyotaMR2 schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 22:00:
Ik ben van netwerk verhuist en alles gereset op mijn NAS en alle shares op de PCH verwijderd.
Nu geprobeerd opnieuw toe te voegen, of op z'n minst te bladeren of af te spelen, maar krijg elke keer 'share not found'.

Alles staat op DHCP en IP van NAS staat goed in de PCH.
Wat mis ik nog?
misschien netwerk van 1gbit naar 100mbit terugzetten op je pch?

• ToyotaMR2
Dat stond op auto.
Nu op 10/100 gezet, maar helaas.

De NAS was nu in slaapstand en kon dus niet bereikt worden via Network Browser.
Toen die gereed was kon ik er wel in komen.
NAS is dus wel zichtbaar. Alle mappen krijg ik ook.
Wil ik die echter openen krijg ik weer 'share bestaat niet meer'.

Is het niet gewoon simpel 123 mediaspeler koppelen aan NAS en browsen/afspelen?

--
Vervelend gedoe.
Via mijn telefoon kan ik wel gewoon afspelen van mijn NAS.
Sluit ik mijn Sidewinder aan ipv de PCH en ik kan ook meteen afspelen.

GRMBL!

[Voor 17% gewijzigd door ToyotaMR2 op 02-07-2015 08:52]

• deBennie
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 18:26
Heeft een popcorn eigenlijk audio out over USB?

• dirk359
  • Registratie: januari 2018
  • Laatst online: 05-01-2018
ik heb een popcorn a 300 overgenomen van iemand is er iemand in utrecht die mij kan helpen dit aan te sluiten en instaleren
Pagina: 1 ... 5 6 7 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee