• Narc
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 27-11 11:39
Paultje72 schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 16:01:
Eigenlijk bevalt mijn HDX1000 (geflashed naar A-110) nog prima :) , alleen wat langzaam met opstarten, en de gebruikersinterface is niet meer echt van deze tijd. Vandaar toch maar de A-300 bij Bol aangeschaft :P . Benieuwd hoe alles is verbeterd, als ik de HDD heb overgezet.... :P :P.

Kan ik de HDD zo overzetten? Of beter alle (films) opnieuw installeren?
Iemand nog tips hoe ik bv. de IPhone of IPad als goede afstandsbediening kan gebruiken? :?
Cool, we zijn precies met hetzelfde bezig. Ik heb de HDD gewoon overgezet, alle content blijft behouden, de nmt apps moet je wel opnieuw installeren.

Er zijn twee apps voor iOS van PCH zelf. De afstandsbediening werkt op zowel de ipad als de iphone, maar bij mij verbreekt de verbinding als het scherm van de telefoon in slaapstand gaat.

De HDX1000 deed het bij mij ook nog prima, maar was wel erg traag (als NAS ook vooral). Ik ben helemaal weg van het downloaden van subs via de UI op de A-300 trouwens!

[Voor 8% gewijzigd door Narc op 31-08-2014 16:34]

• merlin1201
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 07:26
Narc schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 16:11:
Bol heeft de a-300 voor 99 euro in de aanbieding! En er gaat ook nog een vage korting van 2,50 vanaf. Ik zoek al een tijdje een PCH ter vervanging van mijn HDX-1000 en dit is wel een buitenkansje. Lijkt me eigenlijk een foutje in het prijzen.
weet wel zeker dat dit een foutje is.. ik zou zeggen sla je slaatje

4800 Wp 10x ZO 6x NW https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=74451&sid=66030

• Narc
Bij nader inzien is het overplaatsen van de HDD toch niet helemaal aan te bevelen. De NMT apps installeren wel, maar vervolgens is het niet mogelijk om via CSI apps te updaten of nieuwe toe te voegen. Nadat ik de schijf (na overpompen van de data) opnieuw heb laten formatteren en een verse installatie van de apps deed, waren de problemen verholpen. Draai nu bv. de laatste Transmission.

• Snoop
  • Registratie: februari 2004
  • Niet online
merlin1201 schreef op zondag 31 augustus 2014 @ 16:58:
[...]

weet wel zeker dat dit een foutje is.. ik zou zeggen sla je slaatje
Prijs is inmiddels weer verhoogd van 99 naar 129 euro

• Narc
Zie het, cool, dan was ik net op tijd!

• Bakie
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 09-04 21:12
Ik heb soms problemen met het geluid van films. Als ik een film aanzet dan is het geluid zacht en zit er een ruis/blikkerig geluid door heen. Als ik de popcorn dan helemaal herstart dan is het geluid wel weer helemaal okay. Hebben nog meer mensen dit probleem? En weet iemand een betere oplossing dan herstarten?

• merlin1201
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 07:26
vreemd, kijk eens naar je instellingen van de audio, staat dit op passtrue of iets anders, misschien daar even mee spelen.

4800 Wp 10x ZO 6x NW https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=74451&sid=66030

• ToyotaMR2
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 08-12 18:19
Ik heb last van beetje schokkende beelden, als in "niet vloeiend verloop", als het beeld van links naar rechts of boven naar beneden gaat (of andersom) bij een soort overzicht/view.

Waar kan dit aan liggen?

Speel vanaf een NAS (DS213) via mediaspeler naar de TV.

Als ik op mijn PC laat afspelen heb ik daar stukken minder last van.
Dus ligt of aan de mediaspeler of aan mijn TV.
Maar aan wat voor instellingen moet ik daarbij denken?

TV is een Panasonic 50ST50 en gebeurd bij elk bestand. Zelfs bij de simpele .avi's van <1GB.

Dacht toch echt dat dit soort apparatuur hier goed mee overweg kon.

• Jacobszoon
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 08-11-2020
Bakie schreef op zaterdag 06 september 2014 @ 10:37:
Ik heb soms problemen met het geluid van films. Als ik een film aanzet dan is het geluid zacht en zit er een ruis/blikkerig geluid door heen. Als ik de popcorn dan helemaal herstart dan is het geluid wel weer helemaal okay. Hebben nog meer mensen dit probleem? En weet iemand een betere oplossing dan herstarten?
Ik heb dat probleem ook. Het lijkt de samenwerking tussen de TV (LG 42 inch) en de A300. Als ik de HDMI kabel er even uithaal en weer in steek is het probleem over. Ook wanneer ik op de TV via de afstandsbediening even naar de andere HDMI poort ga en weer terug is het over. Ik heb nog geen definitieve oplossing gevonden, behalve dan overgaan op component kabbeld, maar dan vind ik de beeldkwaliteit wat mider.

• Narc
@ToyotaMR2

Ik heb wel eens gelezen dat de oorzaak hiervan het verschil tussen 24 (NTSC) en 25 fps (PAL) is. De codering is meestal 24p en je TV toont 25p. Vooral bij langzaam zwenkende scenes is dit zichtbaar.

Volgens mij is het de optie FrameSync onder Video bij de instellingen.

[Voor 34% gewijzigd door Narc op 10-09-2014 09:29]

• ToyotaMR2
Thanks!

Stond op NTSC/PAL en nu gezet op NTSC/PAL/24p en het lijkt opgelost.

Kan ook nog (extra) Intelligent Frame Creation op mijn tv aanzetten (uit/laag/midden/maximum).

Bah, heb ik mij die hele tijd gestoord aan zoiets simpels |:(

• Bakie
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 09-04 21:12
Iedere keer als het stroom van de A300 is geweest moet ik alle instellingen opnieuw instellen. Weet iemand hier een oplossing voor? Ik heb een harde schijf in mijn A300 zitten.

• ToyotaMR2
Mijn hele 'tv hoek' gaat elke avond van het stroom af dmv een KAKU-systeem.
Nooit last van gehad (wel zonder HDD hier).

• Nees
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 02-05 22:38
ToyotaMR2 schreef op zaterdag 06 september 2014 @ 14:20:
Ik heb last van beetje schokkende beelden, als in "niet vloeiend verloop", als het beeld van links naar rechts of boven naar beneden gaat (of andersom) bij een soort overzicht/view.

Waar kan dit aan liggen?

Speel vanaf een NAS (DS213) via mediaspeler naar de TV.

Als ik op mijn PC laat afspelen heb ik daar stukken minder last van.
Dus ligt of aan de mediaspeler of aan mijn TV.
Maar aan wat voor instellingen moet ik daarbij denken?

TV is een Panasonic 50ST50 en gebeurd bij elk bestand. Zelfs bij de simpele .avi's van <1GB.

Dacht toch echt dat dit soort apparatuur hier goed mee overweg kon.
Het is belangrijk dat je framerate van je TV en speler correct zijn. Je moet in de instellingen goed staan: NTSC/PAL/24P voor frameate.

Als dat niet correct staat, zal judder krijgen als je TV op 60hz refreshed terwijl je video 24p is bijvoorbeeld.

• SuperMario57
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 21-12-2014
Ondertitels zoeken.
Sinds kort lukt het mij met de functie 'fetch subtitle' niet om de subtitle te downloaden. Tot voor kort werkte het wel. Als ik de subtitle van een film zoek en gevonden heb, maak ik een keuze tussen de gevonden subtitles. Ik zie dat hij download en meteen op 'klaar' springt. Als ik dan de film afspeel, zie ik de ondertiteling niet. Kijk ik daarna op de laptop, dan zie ik, dat hij de ondertiteling er wel bij heeft gezet. Deze wordt echter door de a300 niet in de film geplaatst.

De laatste firmware die ik heb is 05-03-140117-23-pop-421-000.

Weet iemand wat de oorzaak kan zijn en hoe ik dit kan oplossen??

[Voor 13% gewijzigd door SuperMario57 op 21-12-2014 16:25]

• BUwe
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 07-12 08:55
SuperMario57 schreef op zondag 21 december 2014 @ 16:21:
Ondertitels zoeken.
Sinds kort lukt het mij met de functie 'fetch subtitle' niet om de subtitle te downloaden. Tot voor kort werkte het wel.
Ik heb exact hetzelfde probleem. Subtitles downloaden gaat prima, zijn ook te selecteren in het menu via de afstandbediening, maar daarna is er niks te zien. Het lijkt wel alsof het met een recente firmware-update is ontstaan? Tot ongeveer een week geleden is het me namelijk wel enkele keren gewoon gelukt.

Op diverse fora heb ik over reboot of resets gelezen als mogelijke oplossing. Ik heb de factory defaults hersteld via het Maintenance menu, en gewoon power uitgeschakeld en een minuutje van het lichtnet gehad. Beide resets werken niet. Is er nog een optie wat dit betreft? Er schijnen instructies te zijn voor firmware recovery maar alle links naar de officiele site van Cloudmedia zijn dood.

Edit: laatste firmware update is van februari, dus die heb ik altijd al gebruikt. Daar ligt het dus niet aan. Ik ga morgen maar eens kijken of ik via USB van de Cloudmedia website een vorige versie kan installeren (die staan er nog wel netjes op, dat scheelt) en of dat het probleem verhelpt.

Edit2: bij mij is het gisteren ineens en spontaan opgelost. Ik deed een nieuwe poging, en ineens werkten de subtitles weer. Nog eens geprobeerd bij een film die het eerder niet deed: geen succes. Opnieuw dezelfde subtitles gedownload voor diezelfde film en hij deed het ineens wel. Misschien dat er iets bij de bron tijdelijk was veranderd?

[Voor 34% gewijzigd door BUwe op 30-12-2014 13:22]

• Narc
Ondertitels had ik ook last van. Devs van Opensubtitles hebben het verholpen: http://www.networkedmediatank.com/showthread.php?tid=71817

[Voor 5% gewijzigd door Narc op 03-02-2015 16:34]

• GJ007
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 02-11 17:25
ik loop tegen een vaag probleem aan, waar ik niet echt iets over kan vinden.

bij mn schoonouders een A-300 staan met een 1,5 tb schijfje erin, gaat hartstikke leuk. maar al 2x dat ik gebeld wordt dat ze niet meer bij de hdd kunnen ...
de eerste keer dacht ik dat de hdd gewoon gesneuveld was, maar dat was het niet; hdd erin en eruit en hij ziet hem weer ...

iemand die ook al eens gehad? een idee waar het aan kan liggen? de hdd lijkt goed, de popcorn opzicht ook, maar hoe zou ik het een of ander kunnen checken...

bvd

signature

• ToyotaMR2
Ik ben van netwerk verhuist en alles gereset op mijn NAS en alle shares op de PCH verwijderd.
Nu geprobeerd opnieuw toe te voegen, of op z'n minst te bladeren of af te spelen, maar krijg elke keer 'share not found'.

Alles staat op DHCP en IP van NAS staat goed in de PCH.
Wat mis ik nog?

• DarkChylde
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 07-12 15:18
ToyotaMR2 schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 22:00:
Ik ben van netwerk verhuist en alles gereset op mijn NAS en alle shares op de PCH verwijderd.
Nu geprobeerd opnieuw toe te voegen, of op z'n minst te bladeren of af te spelen, maar krijg elke keer 'share not found'.

Alles staat op DHCP en IP van NAS staat goed in de PCH.
Wat mis ik nog?
misschien netwerk van 1gbit naar 100mbit terugzetten op je pch?

• ToyotaMR2
Dat stond op auto.
Nu op 10/100 gezet, maar helaas.

De NAS was nu in slaapstand en kon dus niet bereikt worden via Network Browser.
Toen die gereed was kon ik er wel in komen.
NAS is dus wel zichtbaar. Alle mappen krijg ik ook.
Wil ik die echter openen krijg ik weer 'share bestaat niet meer'.

Is het niet gewoon simpel 123 mediaspeler koppelen aan NAS en browsen/afspelen?

--
Vervelend gedoe.
Via mijn telefoon kan ik wel gewoon afspelen van mijn NAS.
Sluit ik mijn Sidewinder aan ipv de PCH en ik kan ook meteen afspelen.

GRMBL!

[Voor 17% gewijzigd door ToyotaMR2 op 02-07-2015 08:52]

• deBennie
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 08-12 20:19
Heeft een popcorn eigenlijk audio out over USB?

• dirk359
  • Registratie: januari 2018
  • Laatst online: 05-01-2018
ik heb een popcorn a 300 overgenomen van iemand is er iemand in utrecht die mij kan helpen dit aan te sluiten en instaleren
Pagina: 1 ... 5 6 7 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee