• zwik
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 03-11 12:02

zwik

randomized

Yannes schreef op zondag 29 januari 2012 @ 23:18:
[...]

Klopt, hij is uitverkocht. Ik heb hem nog in mijn winkelmandje staan voor 199, dus kopen zou geen probleem moeten zijn (ook al moet ik langer wachten omdat hij niet meer leverbaar is tijdelijk).
Dat had ik uiteindelijk ook maar de aankoop kon niet doorgaan omdat het product uitverkocht was. Ah well, had ook een mail naar wehkamp gestuurd dus misschien komt daar nog wat uit, anders wacht ik wel weer :) .

• Yannes
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 26-11 16:45
zwik schreef op maandag 30 januari 2012 @ 09:18:
[...]

Dat had ik uiteindelijk ook maar de aankoop kon niet doorgaan omdat het product uitverkocht was. Ah well, had ook een mail naar wehkamp gestuurd dus misschien komt daar nog wat uit, anders wacht ik wel weer :) .
Je winkelmandje blijft 30 dagen bestaan, dus als ze binnen die tijd weer een nieuwe voorraad krijgen dan zou je hem nog kunnen kopen met die korting.

• 118226
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 20-02-2016
Ik heb sinds vrijdag een Samsung 1TB 2.5" SATA-300 5400rpm 8MB - Spinpoint M8 in mijn a-300 en er zo'n 300 gig aan films heen gezet en ondertussen ook films gekeken. Tot nog toe nog geen reboots gehad, maar ik zal vanavond eens voelen hoe warm het kastje wordt.

• Jasper
  • Registratie: juni 1999
  • Laatst online: 24-11 20:21
Mijn kastje staat sinds vorige week woensdag non-stop aan en nog geen reboots gehad gelukkig! Dit is met de WD 2TB 5400 RPM Green.

đź“· Insta

• doggy1
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 27-11 16:50
Ik had nog een oude hdd liggen en gisteren ingezet. Nu NMJ daar op gezet en alles loopt prima, behalve bij HD films, want dan stottert de film soms.

• harryvos
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 26-11 18:31
Ik heb last van een vervelende probleem.

Als ik een BD ga kijken, ik stream deze vanaf mijn computer naar de popcorn a-300 toe,(wired) gaat dit goed zolang ik maar geen gebruik maak van mijn computer.
Als ik bv. film zit te kijken en mijn vrouw gaat even haar email checken. Begint het geluid (DTS-HD) te stotteren en ook het beeld kruipt voorruit.

Ook valt het mij op dat als ik een film start het lang duurt voordat mijn onkyo 509 receiver uiteindelijk geluid geeft. soms moet ik ook vaak switchen tussen de verschillende geluissporen.

Het moet toch mogelijk zijn om de pc te gebruiken en tergelijk een BD film te kijken/streamen of heb ik het mis ?. Hebben meer mensen hier eigenlijk last van.?

• hdtracer
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 27-11 00:23
harryvos schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 01:21:
Ik heb last van een vervelende probleem.

Als ik een BD ga kijken, ik stream deze vanaf mijn computer naar de popcorn a-300 toe,(wired) gaat dit goed zolang ik maar geen gebruik maak van mijn computer.
Als ik bv. film zit te kijken en mijn vrouw gaat even haar email checken. Begint het geluid (DTS-HD) te stotteren en ook het beeld kruipt voorruit.

Ook valt het mij op dat als ik een film start het lang duurt voordat mijn onkyo 509 receiver uiteindelijk geluid geeft. soms moet ik ook vaak switchen tussen de verschillende geluissporen.

Het moet toch mogelijk zijn om de pc te gebruiken en tergelijk een BD film te kijken/streamen of heb ik het mis ?. Hebben meer mensen hier eigenlijk last van.?
Kijk eens hoe zwaar de CPU belast wordt etc. misschien kan je pc het niet goed aan.
Zet de film eens op een usb stick/harddisk en kijk of je dan nog het probleem van je geluid hebt,

• Yannes
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 26-11 16:45
Voor de geĂŻnteresseerden, hij ligt weer voor 199 in de schappen bij wehkamp.nl.

• DarkChylde
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 27-11 10:05
DarkChylde schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 10:11:
Kan ik mijn HDD overprikken van de hdx-1000 (= A-100) of moet ik de boel eerst veiligstellen, formatteren en weer terugkopieren?
Even mezelf antwoorden. Je kan niet je de ntm apps op je oude schijf installeren.
Je moet dus alle data eraf halen, formateren via nmt en dan weer terug zettten.
Is echt een PITA. :( Mac en ext2 werken om een of andere reden niet echt lekker samen :(
Doe het niet via een windows virtual. Werkt redelijk, maar klapt er na een paar 100 gig eruit.\
Nou ja, bijna klaar.

Viel me trouwens op dat de a-300 een stuk groter is dan de hdx1000

• Jasper
Ik heb de harddisk schoon in de A-300 gehangen en via de settings geformateerd. Misschien kan je dat ook proberen?

đź“· Insta

• DarkChylde
Jasper schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 09:45:
Ik heb de harddisk schoon in de A-300 gehangen en via de settings geformateerd. Misschien kan je dat ook proberen?
Dat ga ik ook doen. Maar ik had een hdd met 1tb aan data in mijn hdx-1000 zetten.
En je moet eerst alles eraf halen, voordat je hem in je a-300 stopt.
Anders ben je alles kwijt.

• zwik
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 03-11 12:02

zwik

randomized

Wehkamp.nl heeft de Popcorn Hour A-300 weer in de reclame voor 199 Euro. Have fun :) .

• hdtracer
DarkChylde schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 09:30:
[...]

Even mezelf antwoorden. Je kan niet je de ntm apps op je oude schijf installeren.
Je moet dus alle data eraf halen, formateren via nmt en dan weer terug zettten.
Is echt een PITA. :( Mac en ext2 werken om een of andere reden niet echt lekker samen :(
Doe het niet via een windows virtual. Werkt redelijk, maar klapt er na een paar 100 gig eruit.\
Nou ja, bijna klaar.

Viel me trouwens op dat de a-300 een stuk groter is dan de hdx1000
je kan de NMT apps op een usb stick installeren dan hoef je de schijf niet te formateren

• Jeffrey84
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 02-08 14:46
Misschien dat ik hier geholpen kan worden.

Sinds gister heb ik een PCH-A300 gekocht. NMT apps en de laatste firmware geinstaleerd. Nu kom ik alleen niet via webinterface de PCH in. Iemand enig idee waar dit aan kan liggen? Ik ben van plan films te downloaden met torrents op de PCH. De PCH staat in verbinding met een WNDR3700 wireless. Ik denk zelf dat er iets fout zit in mn router. Maar geen idee wat.

• hdtracer
Jeffrey84 schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 16:56:
Misschien dat ik hier geholpen kan worden.

Sinds gister heb ik een PCH-A300 gekocht. NMT apps en de laatste firmware geinstaleerd. Nu kom ik alleen niet via webinterface de PCH in. Iemand enig idee waar dit aan kan liggen? Ik ben van plan films te downloaden met torrents op de PCH. De PCH staat in verbinding met een WNDR3700 wireless. Ik denk zelf dat er iets fout zit in mn router. Maar geen idee wat.
http://www.networkedmediatank.com/wiki/index.php/BitTorrent

wellicht is het handig om je PCH een vast ip adres te geven ;)

• Jeffrey84
Ik kom er nog steeds niet in. :'(

[Voor 3% gewijzigd door Jeffrey84 op 04-02-2012 20:07]

• merlin1201
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 27-11 21:05
@Jeffrey met http://popcornhour-IP:8088 heb je toegang tot de webinterface van de A-300.
Je kunt media en torrents bekijken en zo.

Verder vraag ik me af wat jullie nou vinden van de Jukebox van de A-300.
Hier in ieder geval mijn reden van aankoop.

Jukebox.
De NMJ is de default jukebox van de A-300 en is niet al te moeilijk in te stellen, geeft een redelijk mooi beeld, zeker als movie wall en heeft eigelijk alles wat je nodig hebt in huis.
Maar echt snel en bijzonder mooi is deze niet, zeker als je deze vergelijkt met YAMJ die je ook kunt installeren, deze ziet er toch een stuk mooier uit maar is net als de default Jukebox niet bijzonder snel.
Inmiddels heb ik er al heel wat uurtjes op zitten om YAMJ te installeren en ik kan je zeggen dat dit voor een beginner best lastig is en als ik eerlijk moet zijn vind ik het resultaat niet veel beter als NMJ de default Jukebox die daarentegen wel makkelijker is te installeren.
Grote minpunt voor beide Jukboxen is dat ze beide zeer omslachtig zijn om op te starten.
Dat ze beide langzaam zijn is te danken aan het feit dat het geen HTML is maar FLASH skins, en daarom lijkt de A-300 wel wat traag t.o.v zijn voorgangers.
Na beide geprobeerd te hebben kan ik eigelijk alleen maar zeggen dat NMJ toch mijn voorkeur heeft, en dat heeft alles te maken met de makkelijke installatie.
Het wachten zal dan ook zijn op de eerste FLASH skins die er zeker aan gaan komen en een update waarin je A-300 direct opstart met de moviewal.

NZB's
Mooie en grootste reden dat ik de A-300 hebt gekozen is dat hij zowel een standalone jukebox heeft en dat je van usenet kan downloaden.
Op dit moment kun je dus standaard gebruik maken van NZBget geĂŻnstalleerd is, maar je kunt er ook voor kiezen om mbv de www.nmtinstaller.com NZBget 8.x of zelfs het Sabnzbd te installeren. ( kies als type de A-200 )
NZBget werkt behoorlijk goed en download je films behoorlijk snel 5800 Kb/s wat dan ook mijn maximale bandbreedte is.
Uitpakken en repareren gaat natuurlijk niet zo heel snel, maar als je de downloads snachts laat plaatsvinden ondervind je geen hinder hiervan tijdens het dagelijkse gebruik.
SABnzbd kun je ook installeren maar ondanks dat ik grote fan bent van deze usenet downloader kan ik je vertellen dat het wat mijn betreft geen goede keuze is voor de A-300, simpelweg het feit dat je niet met meer dan 3 draadje moet gaan downloaden.
Ga je met meer draadjes dan vreet SAB zoveel resources weg dat je hele systeem plat gaat en er een harde reset nodig is.
Ook krijg ik de maximale snelheid niet stabiel boven de 3000 Kb/s ( soms piekt hij wel wat hoger ) maar eigelijk loopt het geheel te vaak vast om te zeggen dat het stabiel loopt.
Reden was eigeliijk dat SAB alles zo lekker in categorieen kan plaatsten, maar na even goed naar NZBget te kijken zag ik dat je ook daar vrij simpel categorieen kan aanmaken. ( goed opletten dat je dit goed doet want bij een fout start NZBget niet meer op en moet je even opnieuw installeren met NMTinstaller )
Conclusie is eigelijk dat NZBget veel stabiel en sneller werkt dan SABnzbd en daarom ook mijn voorkeur is, zei het wel dat ik de nieuwste versie NZBget 8 had geĂŻnstalleerd met NMTinstaller.

Ik ben best happy met deze mediaspeler en vind dat deze ondanks de verhalen dat er bugs in zitten de juiste keuze, want in welke mediaspeler zitten er geen bugs? uiteindelijk word dit redelijk snel gefixt.
Grote reden dat ik voor de popcornhour hebt gekozen is dat er een behoorlijke community achter zit die volop bezig zijn met 3thparty tools, update's, skins, noem maar op en dat je op al je vragen snel antwoord krijg.
Maar vooral het feit dat je films kan downloaden van usenet zonder dat je er een NAS of andere PC aan blijft hangen, maar ook dat je films netjes als video wall op je scherm te bekijken zijn, wat echt super is als je erg veel download en je geen idee meer hebt wat je op je HDD hebt staan.
Maar goed vind het verhaal nu wel lang genoeg en kan tegen nieuwe gebruikers alleen zeggen, kopen dat ding en stop er een 4500 toeren HDD in.
De A-300 kost wel wat meer dan de gemiddelde mediaspeler maar is het zeker waard.

4800 Wp 10x ZO 6x NW https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=74451&sid=66030

• Jeffrey84
Helaas lukt dat ook niet. Ik ben nogal newb met dit soort dingen. Maar het IP van de PCH is 10.0.0.4. Dus als ik het goed begrijp moet ik met http://10.0.0.4:8088 toegang krijgen.

Of doe ik iets totaal fout?

• merlin1201
staat de service wel aan in de app settings?
met windows 7 word de mediaplayer gevonden in het netwerk. rechts klik en dan pagina openen werkt bij mij.

• Jeffrey84
Zo ik ben weer even bezig geweest.. meer nog steeds geen succes. Alle apps staan aan. Ik denk dat het aan mn router ligt. Iemand anders die een PCH heeft icm met een WNDR3700?

• brambest
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 19-01 16:54
Ik heb sinds de releasedate eentje, ben er toch niet super tevreden over. Ik had hiervoor een hdx 1000, en de pch werkt alleen met die afstandbediening. Ook het overzetten van bestanden van pc naar pch met usb 3.0 werkt niet, hij ziet de schijf gewoon niet. Zodra ik hem in een 2.0 usb port doe, en die Ext2IFS_1_11a software gebruikt ziet hij hem wel. Meerdere mensen die dit probleem hebben?

• DarkChylde
brambest schreef op zondag 05 februari 2012 @ 20:31:
Ik heb sinds de releasedate eentje, ben er toch niet super tevreden over. Ik had hiervoor een hdx 1000, en de pch werkt alleen met die afstandbediening. Ook het overzetten van bestanden van pc naar pch met usb 3.0 werkt niet, hij ziet de schijf gewoon niet. Zodra ik hem in een 2.0 usb port doe, en die Ext2IFS_1_11a software gebruikt ziet hij hem wel. Meerdere mensen die dit probleem hebben?
Gebruik je wel de juiste aansluiting?
Ik heb zelf geen usb 3.0, dus kan het niet testen.
Maar volgens mij moet je alleen de blauw kabel gebruiken..

Mijn pch is nu geĂŻnstalleerd met nmt apps erop.
Ben nu alle data terug aan het zetten. Maar dat gaat om e.o. reden maar met 4.4 MB/s..
Zit aangesloten op een time capsule als router.. Geen idee waarom het zo traag gaat.
Speedtest vanaf pch geeft ook maar 4000 kbps aan :S

ook geen zin om naar te kijken. Afspelen gaat verder goed en data is vanavond wel over..
Komt vast wel goed tzt.

• Jasper
Iemand enig idee hoe je een username/password kan zetten op de telnet login? Ik heb een algemene login, maar deze wordt voor telnet niet gevraagd.

đź“· Insta

• merlin1201
@Jasper probeer passwd eens.

@DarkChylde 4.4 MB/s is wel erg weinig, op mijn netwerktje haal ik ongeveer 12 MB/s

• merlin1201
Eindelijk dan toch een manual voor de A-300

http://files.syabas.com/p...A-300_UserManual_0212.pdf

• Jasper
code:
1
2
sh-3.00# /etc/passwd
sh: /etc/passwd: Permission denied

Mmmhh.. Idee?

đź“· Insta

• merlin1201
ik zie het lukt dus niet.. tja..

• hdtracer

• merlin1201
Hebben meer mensen last van dat NMJ geen fanarts en covers download?
Vorige week waren schijnbaar de servers down, maar momenteel werkt het wel zij het dat slechts de helft van mijn films worden herkent, terwijl deze daarvoor wel werden herkend door NMJ.
Vind dit toch wel wat minder.
Update: nu werkt het dus helemaal niet meer, poe zeg zodra die servers down zijn is je PCH waardeloos.

[Voor 15% gewijzigd door merlin1201 op 10-02-2012 10:11]

• baco200
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 11-02-2012
Ik sta ook op het punt een a-300 te bestellen maar heb nog een paar vraagjes, misschien dat iemand hier met gebruikers ervaring hier een antwoord op kan geven....

* Zit er een internet browser in of is er een app waarmee dat kan? zoja werkt het een beetje?

Ik verwacht niet een volledige browser zoals op de pc, maar een beetje surfen...

* Kan je er een usb toetsenbord op aansluiten (kan al wel op mijn a-110, maar ff voor de zekerheid)
* Is er al een uitzendinggemist app

Vooral de browser en uitzendinggemist vind ik toch wel belangrijk, ik zat als alternatief te denken aan de boxee box

als laatste nog een tip...Ik las dat veel mensen last hebben dat de popcorn warm wordt als er een hdd gebruikt wordt. Ik had dit ook met de a-110. Ik heb er toen een 2.5inch hdd ingezet en het probleem was weg.

• hdtracer
merlin1201 schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 08:36:
Hebben meer mensen last van dat NMJ geen fanarts en covers download?
Vorige week waren schijnbaar de servers down, maar momenteel werkt het wel zij het dat slechts de helft van mijn films worden herkent, terwijl deze daarvoor wel werden herkend door NMJ.
Vind dit toch wel wat minder.
Update: nu werkt het dus helemaal niet meer, poe zeg zodra die servers down zijn is je PCH waardeloos.
Op dit moment werkt gewoon alles hoor, misschien moet je nogmaals proberen te scannen?

Wat me het meeste stoort is dat als je ondertiteling bij je film hebt staan en dan fast forward de ondertiteling niet meer sync loopt.

• merlin1201
@hdtracer Inmiddels is het verholpen, maar het blijft wat traag en onvolledig werken.

RE: Servers down?
we are currently switching the server sorry for the issues.

Server should be up again, it can happen the next days that it is sometimes off, if this is the case just post here.

Regards,
Werner
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Syabas Technology Inc. DBA Popcornhour

@baco200 Uitzending gemist is niet mogelijk op de a300 en voor zover ik weet ook geen webbrowser.
Mijn usb toetsenbord werkt op de a300.

Over het algemeen genomen vind ik dat de PCH niet 100% stabiel werkt, soms loopt het geheel vast, of ineens heel traag, maar ook dat Passtrue DTS/Dolby ineens niet meer werkten en dat ik terug moest naar Factory defaults.
Of deze problemen worden veroorzaakt door warmte, ik heb geen idee want echt heet wordt het niet bij mij.

Overigens ben ik er wel van overtuigd dat deze issues opgelost zullen worden.

• hdtracer
Inderdaad, het is echt wachten op de nieuwe firmware die hopelijk binnen enkele weken uitgegeven wordt.
Er zitten nogal wat kinderlijke bugs in, ga er vanuit dat de meeste verholpen worden in de volgende firmware update.

• DarkChylde
ik had wat probs met afpelen (gbit) vanaf een netwerk share en heb adhv dit topic mijn instelling aangepast:
http://www.networkedmediatank.com/showthread.php?tid=58703

1. telnet your PCH device with a terminal client (ex putty)
2. enter the command "pflash set tcp_recv_mem 131070" on command prompt (without quotes)
3. reboot PCH.

afspelen gaat nu prima (geen stotteren).
Vage is wel dat mijn ftp speed nu 8Mb/s is en als ik op de pch het netwerk hard op 10/100 dat haal ik 9 -10 Mb/s.

• The Druid
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 27-11 18:10
Heb sinds vandaag een a300 met een interne schrijf.

Ben ik de enige die Oversight mist (HTML based :( )?
De Jukebox is grappig hoor maar alles kris kras door elkaar in mijn download folder is echt irritant,

To Cow or not to Cow, that is the Chicken

• merlin1201
Yups geen Oversight gezien a300 geen html ondersteund.
Zou ik Yamj proberen, persoonlijk ben ik geen fan van Yamj maar dat komt omdat ik het gewoon niet goed aan de praat krijg.
NMJ vind ik overigens best goed als de servers meewerken maar er zouden zeker wat dingen beter kunnen.

• The Druid
merlin1201 schreef op zaterdag 11 februari 2012 @ 19:56:
Yups geen Oversight gezien a300 geen html ondersteund.
Zou ik Yamj proberen, persoonlijk ben ik geen fan van Yamj maar dat komt omdat ik het gewoon niet goed aan de praat krijg.
NMJ vind ik overigens best goed als de servers meewerken maar er zouden zeker wat dingen beter kunnen.
Zat te denken, de oversight skin mis ik niet eens zo.
Het is meer de unpack en organise functie die ik nu mis.
Eens kijken of ik dat wel aan de praat kan krijgen.

Ga zelf HIER meelezen, lijkt interessant.

[Voor 8% gewijzigd door The Druid op 11-02-2012 21:29]

• Jasper
The Druid schreef op zaterdag 11 februari 2012 @ 20:11:
[...]

Het is meer de unpack en organise functie die ik nu mis.
Eens kijken of ik dat wel aan de praat kan krijgen.
Dat schijnt te kunnen al is het mij niet gelukt. Als je tips hebt, ..

đź“· Insta

• merlin1201
@thedruid Praat me eens bij wat oversight precies is en kan, want ik meende dat dit gewoon een zelfde jukebox was zoals Yamj dit is.
Heeft Oversight andere functies? en wat heeft NZBget en Feedtime hier mee te doen?

Update: inmiddels begrijp ik dat Oversight meer als NMJ functioneert en volledig draait op de Popcornhour zonder dat er een pc nodig is.
Maar dat unpacken en organiseren dat is dan toch al door NZBget geregeld? daarin kun je toch ook je downloads in categorieen plaatsen.

Ben wel nieuwsgierig naar het verloop.

[Voor 42% gewijzigd door merlin1201 op 11-02-2012 23:17]

• mvds
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 26-11 18:23

mvds

Totally awesome!

Jeffrey84 schreef op zondag 05 februari 2012 @ 20:27:
Zo ik ben weer even bezig geweest.. meer nog steeds geen succes. Alle apps staan aan. Ik denk dat het aan mn router ligt. Iemand anders die een PCH heeft icm met een WNDR3700?
Die combi heb ik ook, ik zal vanavond even kijken of ik op de webinterface kan komen. :)

edit: nope hier ook niet!
DarkChylde schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 23:20:
ik had wat probs met afpelen (gbit) vanaf een netwerk share en heb adhv dit topic mijn instelling aangepast:
http://www.networkedmediatank.com/showthread.php?tid=58703

1. telnet your PCH device with a terminal client (ex putty)
2. enter the command "pflash set tcp_recv_mem 131070" on command prompt (without quotes)
3. reboot PCH.

afspelen gaat nu prima (geen stotteren).
Vage is wel dat mijn ftp speed nu 8Mb/s is en als ik op de pch het netwerk hard op 10/100 dat haal ik 9 -10 Mb/s.
Hmm, dat moet ik ook maar eens proberen dan, want ik wilde net vragen of meer mensen last hadden van stotteren in films (zowel HD als niet HD films)

Ik moet trouwens zeggen dat ik de A-110 beter/handiger/fijner vond werken dan de A-300. Het idee van een eigen jukebox op het apparaat zelf is leuk, maar ik vond het makkelijker om MyiHome op mijn Windows Home Server te hebben en vanaf daar alles te regelen. Ik vind het echt raar dat dat niet kan met de A-300.

• The Druid
merlin1201 schreef op zaterdag 11 februari 2012 @ 23:10:
@thedruid Praat me eens bij wat oversight precies is en kan, want ik meende dat dit gewoon een zelfde jukebox was zoals Yamj dit is.
Heeft Oversight andere functies? en wat heeft NZBget en Feedtime hier mee te doen?

Update: inmiddels begrijp ik dat Oversight meer als NMJ functioneert en volledig draait op de Popcornhour zonder dat er een pc nodig is.
Maar dat unpacken en organiseren dat is dan toch al door NZBget geregeld? daarin kun je toch ook je downloads in categorieen plaatsen.

Ben wel nieuwsgierig naar het verloop.
Wat oversight heel goed deed was een folder structuur aan te maken, voorbeeld

- TV series (dir)
- Home land S01 (dir)
- S01E01 (file)
- S01E02 (file)

Ga nu eerst proberen het unpack.sh script aan de slag te krijgen want het standaard meegeleverde Unpack.sh script is echt te minimaal en delete de rar's niet, delete de samples niet, parred niet goed etc etc.

• mvds

mvds

Totally awesome!

Pfff ik begin die A-300 echt zat te worden... Wat een k%t apparaat vergeleken met de A-110 zeg :(
  • Ziet shares niet, die gewoon te benaderen zijn door PC's en de A-110 en zegt dat de share niet meer bestaat... (twee stuks, een met de jukebox, YAMJ + Eversion, en een met de videobestanden. Beide met ww en user welke goed zijn ingesteld, beide op Samba)
  • Stottert/hapert in (HD en SD) films (Heb ik nog NOOIT gehad met de A-110)
  • Kan niet omgaan met MyiHome, want ondersteund geen html (WTF? Het is verdorie jullie eigen troep!) nou MOET ik dus twee jukeboxes up-to-date houden, een voor de A-300 en een voor de A-110 (omdat de A-110 geen flash snapt) :(
  • Zowel de A-110 als de A-300 kunnen niet gebruikt worden met WiFi, zelfs met een 300Mbit verbinding stottert alles, zowel HD als SD.
  • Kan zijn eigen jukebox niet eens up-to-date houden
  • Start op met een voor een leek onbegrijpelijk menu ipv meteen in de jukebox

[Voor 7% gewijzigd door mvds op 14-02-2012 09:39]

• merlin1201
Je hebt idd wel gelijk over een aantal zaken, met name jukebox up-to date houden en het opstarten daarin.
Wat betreft het stotteren van films, dan neem ik aan dat je het over streaming hebt, want hier speelt alles probleemloos af vanaf de interne HDD.

Vergeet niet de de A300 pas sinds kort op de markt staat en dat deze net als de meesten mediaspelers tijd nodig hebben.
Bugs een aanpassingen vergen nu eenmaal tijd, en ik heb daar alle vertrouwen in dat dit goed gaat komen.
Per slot zullen ze er best wel een bedoeling mee hebben dat ze voor flash hebben gekozen ipv HTML.

@Thedruid kun je dan oversight al installeren op de a300, en hoe?

[Voor 5% gewijzigd door merlin1201 op 14-02-2012 15:55]

• The Druid
merlin1201 schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 15:54:

Het is mij inmiddels gelukt Oversight aan de praat te krijgen.
Dus series en films worden inmiddels weer keurig gesorteerd uitgepakt.

1) Download CSI
2) Download Notepad++ (gebruik geen wordpad want die verpest de bestandsopmaak!)
3) Install Oversight met CSI op je NMT met het profiel A200
4) FTP naar je NMT met login:nmt pass:1234
5) Download uit /SATA_DISK/Apps/oversight/bin/unpack.sh
6) Dowload uit /SATA_DISK/Apps/oversight/conf/unpack.cfg

7) Open met notepad++ unpack.sh

Verander:
OWNER=nobody:501
for d in /mnt/syb8634 /nmt/apps ; do

In
OWNER=nobody:501
for d in /mnt/sigma /nmt/apps ; do

8 ) Open met notepad++ unpack.cfg

Verander:
#unpak_nzbget_bin='UNSET'

In:
unpak_nzbget_bin='/nmt/apps/bin/nzbget'

Et VoilĂ , dan werkt het (bij mij) *O*

Voor de luie mens onder ons hierbij een rar met mijn config files.

[Voor 13% gewijzigd door The Druid op 25-02-2012 09:27. Reden: Config files toegevoegd]

• merlin1201
@the druid Hoe start ik oversight dan op op de a300 zelf zodat ik dit op tv krijg te zien, want nu heb ik alleen beeld op mijn mac scherm.
En ik gebruik NZBget 8.0 kan het zijn dat #unpak_nzbget_bin='UNSET' b anders is? want ik kan die regel niet vinden.
wel deze:

#Uncomment to force unpak to use a particular nzbget. If not set it uses
# the nzbget that invoked it. You will need to set if running unpak.sh
#manually at the command line.
unpak_nzbget_bin='/share/Apps/NZBget/bin/nzbget'

Overigens krijg ik geen films gescand en krijg ik een foutmelding:
sh: /share/Apps/oversight/bin/nmt100/daemon: No such file or directory

lijkt alsof het path niet goed staat,

[Voor 15% gewijzigd door merlin1201 op 14-02-2012 21:29]

• The Druid
merlin1201 schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 21:20:
@the druid Hoe start ik oversight dan op op de a300 zelf zodat ik dit op tv krijg te zien, want nu heb ik alleen beeld op mijn mac scherm.
En ik gebruik NZBget 8.0 kan het zijn dat #unpak_nzbget_bin='UNSET' b anders is? want ik kan die regel niet vinden.
wel deze:

#Uncomment to force unpak to use a particular nzbget. If not set it uses
# the nzbget that invoked it. You will need to set if running unpak.sh
#manually at the command line.
unpak_nzbget_bin='/share/Apps/NZBget/bin/nzbget'
Op je TV gaat het niet werken.
De A300 is flash based en oversight HTML.
Ik gebruik het alleen voor unpack en post-process naar de juiste dirs.
Gebruik de normale juxebox van de a300 om de collectie te indexen en bekijken

Voor wat betreft het script, gewoon ff proberen zou ik zeggen.
Gebruik zelf NZBget 0.6. die er standaard op staat.

• merlin1201
Ah... daar had ik al een vermoeden van, tja dan heeft voor mij oversight geen meerwaarde omdat het uitpakken enzo goed gaat met nzbget 8 als je de juiste categorieën instel.
Overigens gebruik ik geen NZBget 6 omdat daar het unpacken wel goed ging maar het opruimen van rar's en pars niet goed ging, en dat is met beta 8 verholpen.

Ma goed jammer dat oversigt niet op de tv werkt, terug naar NMJ :-) thans voor de moeite in ieder geval.

• Jasper
The Druid schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 20:58:
[...]

Tnx, ga het vanavond proberen!

đź“· Insta

• mvds

mvds

Totally awesome!

merlin1201 schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 15:54:
Je hebt idd wel gelijk over een aantal zaken, met name jukebox up-to date houden en het opstarten daarin.
Wat betreft het stotteren van films, dan neem ik aan dat je het over streaming hebt, want hier speelt alles probleemloos af vanaf de interne HDD.

Vergeet niet de de A300 pas sinds kort op de markt staat en dat deze net als de meesten mediaspelers tijd nodig hebben.
Bugs een aanpassingen vergen nu eenmaal tijd, en ik heb daar alle vertrouwen in dat dit goed gaat komen.
Per slot zullen ze er best wel een bedoeling mee hebben dat ze voor flash hebben gekozen ipv HTML.

De videobestanden staan inderdaad op een WHS2011 server. Maar van streamen is geen sprake aangezien de A-300 de videobestanden opent vanaf de netwerklocatie. De oude manier via MyiHome was wel zo dat de videobestanden gestreamed werden naar de PCH want het was niet eens nodig dat de speler toegang had tot de bestanden (mbv een share) en nu dus wel.

Nu word je dus ook nog eens lastig gevallen met de problemen rond het goed en veilig werkend krijgen van shares. Ik wil mijn bestanden niet voor iedereen open zetten dus wil ik een user/pw op de shares, maar dat is nou niet echt makkelijk werkend te krijgen voor een leek op de A-300.

Ik vind de keuze voor flash naast html niet verkeerd, maar wel dat ze de gebruiker niet zelf de mogelijkheid geven om daarvoor te kiezen. Ik heb twee spelers, en ik zou zelf verwachten dat de nieuwe speler gewoon kan connecten met de prima draaiende MyiHome jukebox. Maar de oude kan dus niet met flash overweg en de nieuwe is niet backwards compatible met html.

• merlin1201
Maar zodra de film via een netwerk kabel naar de PCH wordt gestuurd is het toch streamen? maakt niet uit welk protocol of dat dan samba of NFS is.
Normaal gesproken moet het afspelen van files via een share makkelijk kunnen, ook als ze 1080p zijn, sterker nog een 100 mbit lijntje is ruim voldoende maar.......
Er zijn verschillende MKV's waarvan de bit-rate dermate hoog is dan dit niet zo makkelijk via het netwerk loopt, dan heb je idd haperingen, maar ik moet zeggen dat ik deze mkv's zelden aantref.
Maar goed, eerder streamde ik mijn films naar een mediaspeler en gebruikte daar NFS of Samba maar met de a300 met interne hdd was die opstelling niet meer nodig en een hdd is natuurlijk vele malen sneller dan via het netwerk, bijkomend dat ik graag online gamed en wil ik mijn bandbreedte zo leeg mogelijk houden.

• Velvus
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 05:53
obsidian schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 09:37:
Pfff ik begin die A-300 echt zat te worden... Wat een k%t apparaat vergeleken met de A-110 zeg :(
  • Ziet shares niet, die gewoon te benaderen zijn door PC's en de A-110 en zegt dat de share niet meer bestaat... (twee stuks, een met de jukebox, YAMJ + Eversion, en een met de videobestanden. Beide met ww en user welke goed zijn ingesteld, beide op Samba)
  • Stottert/hapert in (HD en SD) films (Heb ik nog NOOIT gehad met de A-110)
  • Kan niet omgaan met MyiHome, want ondersteund geen html (WTF? Het is verdorie jullie eigen troep!) nou MOET ik dus twee jukeboxes up-to-date houden, een voor de A-300 en een voor de A-110 (omdat de A-110 geen flash snapt) :(
  • Zowel de A-110 als de A-300 kunnen niet gebruikt worden met WiFi, zelfs met een 300Mbit verbinding stottert alles, zowel HD als SD.
  • Kan zijn eigen jukebox niet eens up-to-date houden
  • Start op met een voor een leek onbegrijpelijk menu ipv meteen in de jukebox
Tegen het stotteren; probeer eens de refresh rate aan te passen onder de output settings. Dat hielp bij mij.

• The Druid
velvus824 schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 06:54:
[...]

Tegen het stotteren; probeer eens de refresh rate aan te passen onder de output settings. Dat hielp bij mij.
Bij mij hielpen twee aanpassingen:

1) in Settings > Video/Audio Preferences > Video Output de Auto setting veranderen in de optimale setting voor jouw tv

European 1080p (1920x1080pixels) TV that has 24p/TruCinema
- Video Output: 1080p/24p or 1080p/50
- FramerateSync: 24p/NTSC/PAL

European 720p/1080i (1366x768pixels) TV
- Video Output: 720p/50 or 1080i/50 depending on your preference
- FramerateSync: PAL/NTSC

2) Aanpassen RWIN waarde die wel erg laag staat voor gigabit netwerken, hier kan je meer informatie vinden.

• Jasper
The Druid schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 20:58:

Oversight doet hier ook iets. Thanks voor je guide!
In ieder geval het deel 'nzbget unpacking' want nzb's komen netjes in /complete terecht, maar het 'nzbget renaming' helaas niet. Enig idee waarom niet?

đź“· Insta

• hdtracer
Bij mij staat hij weer aan de kant, het lukt me niet om via mijn synology NAS probleemloos een film te streamen.
Soms wel , soms niet. meestal reboot hij 3/4 keer in een film. echt te ziek voor woorden.

- Update

Probleem verholpen door opnieuw de firmware erop te zetten.

[Voor 16% gewijzigd door hdtracer op 26-02-2012 14:38]

• The Druid
Jasper schreef op zaterdag 18 februari 2012 @ 14:52:
[...]

Oversight doet hier ook iets. Thanks voor je guide!
In ieder geval het deel 'nzbget unpacking' want nzb's komen netjes in /complete terecht, maar het 'nzbget renaming' helaas niet. Enig idee waarom niet?
Hmm weird, heb zelf niks meer/minder gedaan dan in de guide staat.
Wellicht kan je het achterhalen door de debug logging van Oversight aan te zetten in Unpack.cfg (unpak_debug_mode=0)

Toch wel netjes de ' ' gebruikt bij het setten van unpak_nzbget_bin='/nmt/apps/bin/nzbget' ?

[Voor 10% gewijzigd door The Druid op 19-02-2012 12:46]

• Jasper
Yup en thanks.

Oversight wordt wel goed aangeroepen als post process tool, alleen renamed hij films en tv series niet. Bij de rename actie wordt ook gelijk de move naar de juiste folder gedaan. Dat lijkt me juist het meest handige.

Enige rare wat ik in de logs kan ontdekken is:

code:
1
2
[WARNING] unpak:21:13:50 /share/Apps/oversight/conf/.catalog.cfg.defaults: line 120: catalog_source_keywords_D-THEATER=DTH,DTHEATER: command not found
[WARNING] unpak:21:13:50 /share/Apps/oversight/conf/catalog.cfg: line 120: catalog_source_keywords_D-THEATER=DTH,DTHEATER: command not found

đź“· Insta

• The Druid
Jasper schreef op zondag 19 februari 2012 @ 12:53:
Yup en thanks.

Oversight wordt wel goed aangeroepen als post process tool, alleen renamed hij films en tv series niet. Bij de rename actie wordt ook gelijk de move naar de juiste folder gedaan. Dat lijkt me juist het meest handige.

Enige rare wat ik in de logs kan ontdekken is:

code:
1
2
[WARNING] unpak:21:13:50 /share/Apps/oversight/conf/.catalog.cfg.defaults: line 120: catalog_source_keywords_D-THEATER=DTH,DTHEATER: command not found
[WARNING] unpak:21:13:50 /share/Apps/oversight/conf/catalog.cfg: line 120: catalog_source_keywords_D-THEATER=DTH,DTHEATER: command not found
yep die error code heb ik ook, maar dat boeit niet.
Vaag.

• mvds

mvds

Totally awesome!

The Druid schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 07:55:
[...]

Bij mij hielpen twee aanpassingen:

1) in Settings > Video/Audio Preferences > Video Output de Auto setting veranderen in de optimale setting voor jouw tv

European 1080p (1920x1080pixels) TV that has 24p/TruCinema
- Video Output: 1080p/24p or 1080p/50
- FramerateSync: 24p/NTSC/PAL

European 720p/1080i (1366x768pixels) TV
- Video Output: 720p/50 or 1080i/50 depending on your preference
- FramerateSync: PAL/NTSC

2) Aanpassen RWIN waarde die wel erg laag staat voor gigabit netwerken, hier kan je meer informatie vinden.
Ik heb geen 24p TV dus mijn instellingen staan op 1080p/50

RWIN heb ik aangepast zoals daar staat maar dat helpt iets maar ik heb nog steeds stotteringen in mijn beeld.

• DubbelU
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 07-05-2019
Gisteren mijn Popcorn A-300 binnengekregen (ter vervanging van mijn A-110). HDD uit mijn A-110 gehaald en in de A-300 gestopt. Setup gedaan en NMJ laten scannen en het werkte meteen (HDD wordt niet te warm). De A-300 is zichtbaar vanaf mijn PC, maar ik krijg geen toegang. Ik wil namelijk vanaf mijn PC wat namen en data goed zetten. Iemand een idee hoe ik dit voor elkaar krijg? Moet ik nog toestemming geven vanaf mij A-300?

Op mijn "ouwe" A-110 had ik een programma LinkN ( hier kon ik zonder te unrarren films kijken). Is er ook zoiets verkijgbaaar in de Apps Market. En heeft iemand het al werkend om automatisch torrents te downloaden via je A-300 en deze automatisch te laten uitpakken? Ik ken de site van networkedmediatank inmiddels, maar daar begrijp ik werkelijk geen reet van. Weet iemand een heldere Nederlandse tutorial?

NB: Ga vanavond maar een de Oversight tutorial van Gsxie proberen. Deze pakt alles uit en zet het dus in de juiste folders als het goed is.

GRRRR. Ik kan vanaf mijn PC niet mijn A-300 in?/? Ik zie hem staan in mijn netwerk, maar wanneer ik dubbelklikken --> cant access.

[Voor 13% gewijzigd door DubbelU op 29-02-2012 12:08]

• mvds

mvds

Totally awesome!

Je moet nog even aangeven HOE je A-300 benaderbaar moet zijn. Je moet dus wat services starten (bijv FTP)

Kijk effe in de handleiding: http://files.syabas.com/p...Hour_C-300_UserManual.pdf

• hdtracer
Gelukkig eindelijk nieuws omtrent een nieuwe firmware
we are working on a new build which is based on C300 last public release, we plan to release the firmware by end of this week or next week, if nothing critical shows up.

Regards,
Werner
http://www.networkedmedia...7115&pid=545863#pid545863

[Voor 20% gewijzigd door hdtracer op 29-02-2012 14:03]

• catchingfire
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 26-11 19:43
Hopelijk is daarna dan EINDELIJK de Popbox V8 aan de beurt. De huidige versie stamt nog uit november 2011.

• DubbelU
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 07-05-2019
Top. A-300 is nu benaderbaar door al mijn PC's en laptop. Heb een schone install gedaan en samba + ftp aangezet. Ga nu de HDD vullen met al mijn series en films (netjes gerenamed op mijn PC). Nu wil ik in de toekomst vanaf mijn laptopje een film downloaden naar/op mijn A-300. Zodra deze dan klaar is en op mijn HDD van mijn A-300 staat wil ik dat deze automatisch unrarred en renamed en in de juiste folder zet.

Als ik Oversight installeer, is dat dan genoeg. Kan ik dat als stand-alone programma gebruiken voor bovenstaande eisen? Of moet ik naast Oversight nog meer apss hebben?

• hilgie
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 24-12-2013
Naast Oversight (is de JukeBox) moet je ook nog NZBget (NZB client) hebben. Deze twee werken goed met elkaar. Is met de PCH installer te installeren. Anders even op het forum van NMT kijken.

• merlin1201
Inmiddels is de update te installeren op je A300.
Ik heb nog geen grote verschillen kunnen merken, straks eens ff mee spelen aangezien de kids tv kijken.

• hdtracer
De update is uit, nog steeds geen sub out of sync fix. echt triest. Het is enkel een port van de laatste C-300 firmware. Geen fixes waar ik uberhaupt last van had.

• zTz
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 00:24
Waar ik echt niet bij kan is dat ze heel trots zeggen dat de popcorn a-300 bdiso kan draaien maar ik heb in praktijk nog nooit een bdiso normaal kunnen afspelen. De ene keer reboot de a-300 uit zichzelf, de andere keer speelt ie het af maar komt het voor dat hij stottert bij bepaalde scenes. Het is echt alsof de popcorn het gewoon niet aankan. Heeft iemand anders ditzelfde probleem ook of heb ik een "defect" apparaat?

• chimera2
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 27-11 09:50
Ik ben mijn htpc zat. En zit nu te twijfelen tussen de Popcorn A-300 of een HDi Dune.
Ik vind vooral belangrijk dat het makkelijk te bedienen is en dat het er a la mediaportal uitziet
Dus zo ongeveer:

Is dit mogelijk met de popcorn?

• mvds

mvds

Totally awesome!

@chimera2: Ja dat kan :) De YAMJ jukebox ziet er zo ongeveer uit :)

@zTz: dat stotteren heb ik ook, en gewoon bij mkv files, lijkt erop dat het een probleem in de A300 is.

• thejoker80
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

obsidian schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 09:11:
@chimera2: Ja dat kan :) De YAMJ jukebox ziet er zo ongeveer uit :)
Draait de YAMJ jukebox standalone op de a300? Zonder dat er een pc hoeft aan te staan oid? Volgens mij is juist XBMC oid uitermate geschikt om op je HTPC te draaien, dat zier er erg gelikt uit namelijk. (ik ben er over aan het nadenken om juist over te stappen naar een HTPC :) )

• chimera2
thejoker80 schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 09:52:
[...]

Draait de YAMJ jukebox standalone op de a300? Zonder dat er een pc hoeft aan te staan oid? Volgens mij is juist XBMC oid uitermate geschikt om op je HTPC te draaien, dat zier er erg gelikt uit namelijk. (ik ben er over aan het nadenken om juist over te stappen naar een HTPC :) )
Ik heb het juiste precies andersom. Ik ga overstappen naar een mediaplayer

• mvds

mvds

Totally awesome!

thejoker80 schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 09:52:
[...]

Nee, YAMJ draait bij mij op mijn Home Server. Als je hem stand alone op je A300 wilt draaien kan je de standaard NMJ jukebox gebruiken. Dan moet je een USB stick ofzo gebruiken om de NMJ apps te installeren en dan kan je lokaal een jukebox maken.

Ik weet niet of je YAMJ kan installeren op een HD welke in de A300 zit.

• buzzbuzz68
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 27-11 19:52
Besef wel dat NMJ nooit zo soepel zal draaien als een XBMC of Mediaportal op een goede HTPC. En het heeft ook niet de uitbreidbaarheid en uitgebreide functionaliteit.
Maar het werkt wel goed en ziet er netjes uit.
De keuze tussen een HTPC en een mediaplayer is over het algemeen of je iets wilt dat simpelweg alles afspeelt of dat je er geen moeite mee hebt om zelf alles te configureren en zo nu en dan met updates weer het nodige bij moet werken.
Waarbij dan wel weer moet worden gezegd dat de 300 serie van Popcorn hour nog steeds niet op het juiste kwaliteitsniveau zit qua firmware. En dat kan soms nog wel eens even duren.

Ik heb een C200 en ben nog steeds zeer tevreden. Ik gebruik NMJ v1 voor mijn films en series en dat werkt goed genoeg voor mij. Het zou wat sneller mogen, maar v2 op de 300 serie zou duidelijk sneller moeten zijn.
Maar het gaat mij er om dat ik 'm aanzet en zonder problemen alles kan kijken incl HD audio en volledige Blu-ray's. Ik had een HTPC, maar dat was mij te veel prutsen elke keer (ik ben dan ook weer zo dat als er een update is, ik deze wil installeren).

• thejoker80
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

obsidian schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 10:04:
[...]

Nee, YAMJ draait bij mij op mijn Home Server. Als je hem stand alone op je A300 wilt draaien kan je de standaard NMJ jukebox gebruiken. Dan moet je een USB stick ofzo gebruiken om de NMJ apps te installeren en dan kan je lokaal een jukebox maken.

Ik weet niet of je YAMJ kan installeren op een HD welke in de A300 zit.
Ik heb zelf de a210 maar vind de NMJ niet echt fijn. Het updaten duurt altijd erg lang en de interface is erg langzaam. Muziek afspelen met de A210 is ook verschrikkelijk daarom denk ik eraan om juist over te stappen naar een HTPC. Ik heb wel Nzbget en sickbeard standalone om mijn A210 draaien (ik heb een HDD intern) waardoor series automatisch gedownload en gerenamed worden, dat is wle handig maar dat kan elke htpc ook :).

belangrijke toevoeging: De A210 speelt echt elk videobestand af dat ik tot nu toe heb geprobeerd, geen omkijken naar :)

[Voor 6% gewijzigd door thejoker80 op 09-03-2012 10:20]

• mvds

mvds

Totally awesome!

buzzbuzz68 schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 10:15:
Besef wel dat NMJ nooit zo soepel zal draaien als een XBMC of Mediaportal op een goede HTPC. En het heeft ook niet de uitbreidbaarheid en uitgebreide functionaliteit.
Maar het werkt wel goed en ziet er netjes uit.
De keuze tussen een HTPC en een mediaplayer is over het algemeen of je iets wilt dat simpelweg alles afspeelt of dat je er geen moeite mee hebt om zelf alles te configureren en zo nu en dan met updates weer het nodige bij moet werken.
Waarbij dan wel weer moet worden gezegd dat de 300 serie van Popcorn hour nog steeds niet op het juiste kwaliteitsniveau zit qua firmware. En dat kan soms nog wel eens even duren.

Ik heb een C200 en ben nog steeds zeer tevreden. Ik gebruik NMJ v1 voor mijn films en series en dat werkt goed genoeg voor mij. Het zou wat sneller mogen, maar v2 op de 300 serie zou duidelijk sneller moeten zijn.
Maar het gaat mij er om dat ik 'm aanzet en zonder problemen alles kan kijken incl HD audio en volledige Blu-ray's. Ik had een HTPC, maar dat was mij te veel prutsen elke keer (ik ben dan ook weer zo dat als er een update is, ik deze wil installeren).
Haha, nou, neem dan geen A-300 want die is alles behalve probleemloos :) Ik heb dus WEER (na de update) het probleem van stotterende films (HD en SD materiaal) waarbij het beeld even bevriest voor ongeveer 2 sec, dan even heel snel gaat spelen, en na 1 a 2 seconden weer normaal gaat spelen. En dit is tijdens een film meerdere keren. Gisteren een film gekeken (Die Hard 3, 1080p met DTS geluid waar de A-110 er geen enkel probleem mee heeft, hebben we, niet overdreven, denk ik iets van 10 keer die stotteringen gehad bij de A-300)
Plus vind ik het raar dat je de A-300 niet zover kan krijgen dat ie opstart in de jukebox maar dat je elke keer (zelfs zonder dat de A-300 is gereboot) weer handelingen moet verrichten om in de jukebox te komen.
Ook vreemd is dat de interne jukebox (NMJ dus) niet zelf update, maar dat je dat handmatig moet doen, en dat is erg omslachtig door de vele handelingen die je moet verrichten.
En met een interne HD heb je er problemen mee dat ie te heet word en reset.

Ja hij kan bijna alles afspelen, maar als je kijkt naar hoeveel gezeik je verder hebt, vind ik het een speler van niks. Ik heb serieus spijt van mijn aankoop! Ik had gewoon bij mijn A-110 moeten blijven!

• 19william85
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 11-05 16:20
obsidian schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 10:24:
[...]

Haha, nou, neem dan geen A-300 want die is alles behalve probleemloos :) Ik heb dus WEER (na de update) het probleem van stotterende films (HD en SD materiaal) waarbij het beeld even bevriest voor ongeveer 2 sec, dan even heel snel gaat spelen, en na 1 a 2 seconden weer normaal gaat spelen. En dit is tijdens een film meerdere keren.
Ik heb de A300 zelf ook en herken bovenstaand probleem totaal niet. Nog geen happering gezien. Wel is muziek afspelen ronduit slecht (maar dat is bij meerdere spelers zo), wil de NMJ ook niet altijd alle films gelijk pakken en is ondertitels zoeken ook niet optimaal.

Dit bij elkaar genomen vind ik dat de basis van de apparaat staat (het afspelen van films in alle formaten) en de extra´s nog een hoop aandacht nodig hebben. Des al niet te min ben ik toch redelijk tevreden over dit apparaat en heb ik ook vertrouwen dat de andere zaken op korte termijn ook wel opgelost zullen worden. Al blijft het natuurlijk not done om een product op de markt te brengen wat nog niet helemaal "af" is.

• mvds

mvds

Totally awesome!

19william85 schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 14:02:
[...]

Ik heb de A300 zelf ook en herken bovenstaand probleem totaal niet. Nog geen happering gezien. Wel is muziek afspelen ronduit slecht (maar dat is bij meerdere spelers zo), wil de NMJ ook niet altijd alle films gelijk pakken en is ondertitels zoeken ook niet optimaal.

Dit bij elkaar genomen vind ik dat de basis van de apparaat staat (het afspelen van films in alle formaten) en de extra´s nog een hoop aandacht nodig hebben. Des al niet te min ben ik toch redelijk tevreden over dit apparaat en heb ik ook vertrouwen dat de andere zaken op korte termijn ook wel opgelost zullen worden. Al blijft het natuurlijk not done om een product op de markt te brengen wat nog niet helemaal "af" is.
Is jouw setup vergelijkbaar dan? Dus NAS/WHS waar de films op staan (NFS Share), Gbit netwerk, en A-300 met YAMJ+Eversion

• merlin1201
Ik moet zeggen dat ik de problemen zoals haperende films of subs die niet gelijk lopen totaal niet herkent en geloof me ik heb behoorlijk wat MKV's gezien.
Natuurlijk heb ik wel eens een reboot nodig maar over het algemeen hoor je mij niet klagen.
Mijn opstelling is dan ook erg simpel, een interne 1.5 GB harddisk waar alles op staat.

Hiervoor had ik een NAS server (PC met Freenas) en streamde alles naar mijn SAT/Mediaspeler.
Maar omdat de A300 behoorlijk goed films download (Usenet) en ik mijn netwerk wilde onzin, is inmiddels de NAS server verkocht en gaat alles met de a300.

• chimera2
Ik ben er over uit het word een popcorn. Maar twijfel nu nog tussen de A-300 en de C-300. Ben er nog niet helemaal over uit wat nou de voordelen zijn van de A of de C. Volgens mij is dit alleen het schermpje en de hdd hot swopable.

• kgb545
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 25-11 23:05
chimera2 schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 15:24:
Ik ben er over uit het word een popcorn. Maar twijfel nu nog tussen de A-300 en de C-300. Ben er nog niet helemaal over uit wat nou de voordelen zijn van de A of de C. Volgens mij is dit alleen het schermpje en de hdd hot swopable.
Op hardware.info staat een uitgebreide video review van de C-300. Hun oordeel is duidelijk, het prijsverschil tussen de c-300 en a-300 is veel vergeleken met de extra functionaliteit van de C-300. Het enige mooie van de C-300 is dat ie Blurays kan afspelen (dus ook de menu's en dergelijke). De A-300 doet dit meestal ook wel maar niet altijd en is daar offcieel ook niet voor gecertificeerd.

Bekijk de video maar eens en oordeel zelf :)

http://nl.hardware.info/tv/378/syabas-popcorn-hour-c-300

• merlin1201
Geheel mee eens, je betaald erg veel voor zo'n schermpje die niet eens lekker werkt ( nog niet ) en veel geld voor de mogelijkheid om een blue-ray speler in te bouwen.
Tja als die blue-ray speler er nu bij in zat dan was de prijs rechtvaardig.

• merlin1201
Wel jammer dat je niet de populaire app 1 channel kan downloaden in de market...

• FireStarter
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 26-11 17:27
Ik heb thuis een 120Mbit verbinding, kan de A300 deze internetsnelheid redelijk benutten?

Ik lees her en der wel snelheden maar vaak komt het niet boven de 5,8 MB uit.
Is dit vanwege de cpu van de A300 of de ISP?

CCDP/CCIE#40337

• Killer
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 06-10 22:04

Killer

Hatseflats!

FireStarter schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 19:29:
Ik heb thuis een 120Mbit verbinding, kan de A300 deze internetsnelheid redelijk benutten?

Ik lees her en der wel snelheden maar vaak komt het niet boven de 5,8 MB uit.
Is dit vanwege de cpu van de A300 of de ISP?
Ja..Alhoewel ze bij de A300 hoger liggen. Ik kom zo'n beetje aan 20MB max.

Always be yourself! Unless you can be Batman, then always be Batman!

• merlin1201
Volgens mij is 5.8 mb/sec het maximale wat de a300 aan kan.
@Killer zit jij dan op 20 mb/sec ? bedoel dat is dan wel erg hoog.

• kgb545
merlin1201 schreef op donderdag 05 april 2012 @ 20:33:
Volgens mij is 5.8 mb/sec het maximale wat de a300 aan kan.
@Killer zit jij dan op 20 mb/sec ? bedoel dat is dan wel erg hoog.
De a300 heeft een gigabit aansluiting. Die kan dus echt wel 20 MB/Sec aan. Ik heb dezelfde scores, via mijn gigabit netwerk haal ik 20 MB/Sec. De processor is hier dan de bottleneck.

Is het misschien zo dat jij een 100 Mbit netwerk hebt liggen waardoor dus 5.8 je max is ? Hoewel die dan wel 10 MB/sec aan zou moeten kunnen.

• kgb545
Hmm ik denk dat ik het al snap. Jullie bedoelen zeker de DOWNLOADSNELHEID als je via usenet download ? Die gebruik ik zelf niet dus zou best kunnen dat daar 5,8 MB/sec de max is. Maar via mijn interne netwerk bestanden kopiëren gaat met 20 MB/sec

• Nublet
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 25-11 11:46
Ik heb sinds gister mijn A300 binnen gekregen en ingericht. Tot zo ver erg tevreden, ik heb hiervoor nog nooit een mediaplayer gehad, dus kan geen vergelijkingen doen.

Echter heb ik 2 vragen m.b.t. het downloaden via NZBget.
Gister een aantal downloads aangezet, deze zijn allemaal correct gedownload. Deze ochtend keek ik naar NZBget en zal de volgende melding in beeld staan:
code:
1
2
3
4
ERROR: NZBGetWeb could not process response received from NZBGet-Server (although successfully connected).
Possible reasons include:
Wrong port-settings, NZBGetWeb tries to communicate with a different kind of server (a web-server for example, but not nzbget-server). Check option "ServerPort" in config;
Not compatible server version.

Settings:
ServerIp : 127.0.0.1
ServerPort: 6789
Deze melding zag ik gister niet staan, iemand een idee hoe ik dit op gelost krijg?

Na het downloaden, krijg ik mooi in mapjes m'n downloads weergegeven, alleen zijn de bestanden niet uitgepakt. Ik heb de unpack.sh file nagekeken, echter werd ik naar niet veel wijzer van. Hoe krijg ik dit voor elkaar?
Daarnaast staat er dat er een log file aangemaakt zou worden, maar die vind ik ook niet terug.

Nog 1 vraag kwam er bij mij op. De hardeschijf is geformatteerd via de A300. Als ik nu via de usb-slave de media speler aan mijn laptop hang, hoort de media speler dan als externe harde schijf gezien te worden door mijn laptop?

Alvast bedank voor de reacties!

[Voor 10% gewijzigd door Nublet op 06-04-2012 11:38]

• Morfang
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 03-06 22:08
Is het iemand al gelukt op shares werkend te krijgen met Windows 7? Ik heb een thuisnetwerk met een laptop en een pc, met daaraan de PCH gekoppeld. In kan perfect in windows verkenner de bestanden op de mediaspeler doorbladeren. Als ik een share op de speler toevoeg en die vervolgens wil openen, krijg ik de error "share no longer exist". Adres etc klopt, op het thuisnetwerk heeft iedereen toegang, de betreffende share is ook al gedeeld met het thuisnetwerk. Heb zelfs een gast account ingeschakeld en rechten gegeven.

Nu kunnen de beide pc's wel gebrowsed worden, maar alleen de mappen Video's, Muziek.... etc. En hierin staan alleen de standaard windows dingen. Met welke verkenner mappen corresponderen deze folders? Misschien kan ik de beoogde shared map in een van deze mappen zetten zodat ik ze kan browsen via de pc-share op de speler....

Iemand?

• merlin1201
@Nublet Ik had ook problemen met de default NZBget, ik denk dat het script niet helemaal lekker loopt.
De oplossing is om de laatste NZBget beta te installeren, waarmee alles gewoon lekker werkt.
Hiervoor moet je even NMT community software installer installeren en als profiel de a200 kiezen.
Hierin kun je diveren 3th party app's installeren o.a NZBget 8.0 beta. url: http://www.nmtinstaller.com/
Oja.. zolang de films gewoon downloaden en uitpakken moet je niets van foutmeldingen aantrekken, deze heb ik af en toe ook.
Voor wat betreft de USB slave aansluiting: bedenk dat jou NMT harddisk is geformateerd in een linux filesystem die standaard niet herkend word door windows.
Volgens mij is er wel een tooltje dat die HDD herkent. Overigens zal je de probleem niet hebben als je de HDD in het netwerk benaderd ipv de usbslave kabel.

@kgb545 ik doel idd op de download snelheid van mijn provider. binnen's huis kom ik ook op 20 MB's

@Morfang vaag!!! ik moet zeggen dat ik mijn files het liefst met een ftp programma bekijk, ik vind dit gewoon wat beter werken omdat ftp altijd werkt en de cifs/samba connectie meestal brak is op mijn systeem ( imac
)

• Morfang
merlin1201 schreef op zaterdag 07 april 2012 @ 16:26:
@Morfang vaag!!! ik moet zeggen dat ik mijn files het liefst met een ftp programma bekijk, ik vind dit gewoon wat beter werken omdat ftp altijd werkt en de cifs/samba connectie meestal brak is op mijn systeem ( imac
)
Hoe zou ik dat voor elkaar willen krijgen? Er zit een 2TB HDD aan de speler, die is bijna vol. Computer heeft nog flink wat ruimte over, dus willen we in huis vanaf die pc dan streamen naar de mediaspeler. Makkelijkst leek dus Samba, maar dat lukt dus tot nu toe niet.

Zijn er andere mogelijkheden om vanaf de mediaspeler gewoon door pc-folders te bladeren en vanaf daar dan films etc te starten die op een PC-hd staan?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• merlin1201
Je kunt op verschillende manieren streamen naar je PCH.
Samba/Cifs maar zoals je ziet werkt dit niet lekker en in mijn geval verdwijnt de mount na een tijdje.
NFS dit werkt prima maar moet je kunnen instellen, want standaard ondersteund windows dit niet.
Upnp dit is waarschijnlijk voor jou de beste manier om te streamen.
Volgens mij heeft windows 7 al maar zal je mischien even moeten activeren,
http://windows.microsoft....disable-network-discovery

maar mischien is het beter om een Upnp server te installeren die dan wel even ingesteld moet worden.
http://code.google.com/p/ps3mediaserver/downloads/list

( net even getest en dit werkt gewoon perfect want de a300 wordt gewoon herkend en andersom ziet de a300 de PS3 mediaserver.)
sux6

[Voor 12% gewijzigd door merlin1201 op 08-04-2012 10:53]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Morfang
merlin1201 schreef op zondag 08 april 2012 @ 10:39:
Je kunt op verschillende manieren streamen naar je PCH.
Samba/Cifs maar zoals je ziet werkt dit niet lekker en in mijn geval verdwijnt de mount na een tijdje.
NFS dit werkt prima maar moet je kunnen instellen, want standaard ondersteund windows dit niet.
Upnp dit is waarschijnlijk voor jou de beste manier om te streamen.
Volgens mij heeft windows 7 al maar zal je mischien even moeten activeren,
http://windows.microsoft....disable-network-discovery

maar mischien is het beter om een Upnp server te installeren die dan wel even ingesteld moet worden.
http://code.google.com/p/ps3mediaserver/downloads/list

( net even getest en dit werkt gewoon perfect want de a300 wordt gewoon herkend en andersom ziet de a300 de PS3 mediaserver.)
sux6
Thanks! Ik heb die server gedownload en het werkt! Muchas gracias!

[Voor 17% gewijzigd door Morfang op 08-04-2012 12:50]

• rally
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 09:21

rally

Deyterra Consultancy

Ik heb de A-300 en C-300 nu al een tijdje en ik heb de volgende "bugs" ontdekt, maar ik wil weten of andere er ook problemen mee hebben voordat ik ze bij het NMT forum ga melden:

C-300: Als ik de video lang pauzeer (langer dan 5 minuten) dan hangt de C-300 of hij reset zichzelf
A-300: Als ik video's met een high bitrate afspeel reset hij zichzelf regelmatig (en atlijd op hetzelfde stuk je film). Ik kan wel doorspoelen, maar dan crashed hij weer bij een ander deel.

Overigens zitten in beide apparaten geen hard disks dus alles word gestreamed van mijn NAS en hoewel ik een Gigabit ethernet netwerk heb, staan ze allebei op 100MBit i.v.m. de stabiliteit.

Mij komen zowel de C-300 als de A-300 wat "buggy" over en de update frequentie daar omgekeerd traag aan.

http://www.deyterra.com

• merlin1201
Je zou eens kunnen testen of het ook vastloop als je vanaf een usb of hdd afspeelt, want ik heb eigelijk op een hele enkele keer na geen vastlopers, ook niet met een hogere bitrate, dus denk ik eigelijk dat het probleem in het streamen zal zitten.
Als voorbeeld noem ik een MKV van Pink, deze kon ik niet streamen naar mijn andere mediaplayer, het haperde enorm, maar zodra ik de file vanaf een USB HDD afspeelde was het probleem opgelost. Mijn conclusie een te hoge bitrate trekt gewoon niet over een netwerk kabel ( 100 mbit)
Je zou natuurlijk de boel eens op 1000 kunnen zetten, en natuurlijk checken of je kabels het aankunnen.

• hdtracer
Ik heb geen vastlopers meer met de A-300. werkt als een zonnetje ( alles van de NAS af ) en ook alleen HD content. Heb alleen last van die sub sync bug :( hopen dat de volgende fw snel komt.

• breins
  • Laatst online: 23-06-2012
Morfang schreef op zaterdag 07 april 2012 @ 17:58:
[...]

Hoe zou ik dat voor elkaar willen krijgen? Er zit een 2TB HDD aan de speler, die is bijna vol. Computer heeft nog flink wat ruimte over, dus willen we in huis vanaf die pc dan streamen naar de mediaspeler. Makkelijkst leek dus Samba, maar dat lukt dus tot nu toe niet.

Zijn er andere mogelijkheden om vanaf de mediaspeler gewoon door pc-folders te bladeren en vanaf daar dan films etc te starten die op een PC-hd staan?
nog beter csi SABnzbd installeren

• Morfang
breins schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 16:11:
[...]

nog beter csi SABnzbd installeren
Waarom is dat nog beter? Het lijkt me dat downloaden via pc/laptop sneller gaat? Bovendien wordt het opslaggeheugen op het apparaat zelf inmiddels bijna helemaal gebruikt.

• ToyotaMR2
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 27-11 13:48
Ik dacht dat het voordeel van dit soort apparaten juist was om je normale pc uit te kunnen laten.
Onder andere dus stroombesparend ...

Indien je gewoon wilt streamen vanaf je pc waren er volgens mij legio goedkopere oplossingen.

• breins
  • Laatst online: 23-06-2012
Morfang schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 19:04:
[...]

Waarom is dat nog beter? Het lijkt me dat downloaden via pc/laptop sneller gaat? Bovendien wordt het opslaggeheugen op het apparaat zelf inmiddels bijna helemaal gebruikt.
niet als je 2 draadjes gebruik voor het downloaden ik download hier met 10 mb geen probleem en via CouchPotato/SickBeard hoef ik zelf niks meer te doen of via NMTDVR

waarom zou ik mijn pc gebruiken als in de nacht tussen 1 en 12 alles van zelf
gaat films zoeken via rating en keuzen en tv series
Pagina: 1 2 3 ... 7 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee